Petak, 21.07.2017.

18:10

Kupujete smartfon? Evo koliko RAM-a je dovoljno

Izvor: tportal.hr

Kupujete smartfon? Evo koliko RAM-a je dovoljno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

gari

pre 6 godina

(tsts, 24. jul 2017 01:01) odlican komentar, za cist android 2gb su puna kapa, problem su stvari koje u zivotu necete koristiti a ima ih mali milion, 90% koristi telefon za drustvene mreze i fotkanje tako da su neke konfiguracije cista perverzija a videcete ih u rukama splavarusa kojima sluze za nekoliko funkcija

tsts

pre 6 godina

U stvari, da pojednostavim tekst: sve zavisi od optimizacije operativnog sistema, i na kraju kako su programeri pravili aplikacije. Ako je dobro napravljena aplikacija prirodno je da ce manje uzimati resursa (manje rama, manje ce uzimati vreme procesoru iliti net sto na kraju povlaci da nece ni samarati bateriju).
Zasto iphone uzima manje rama? Zato sto je dobro optimizovan operativni sistem.
Zasto je dobro optimizovan sistem? Zato sto postoje svega vrsta apple telefona (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) prirodno je da ne gube vreme da prilagode operativni sistem vecem spektru hardvera nego samo odredjenom hardveru koji lezi unutar telefona.
Zasto android uzima vise rama? Ni sam ne znam koliko vrsta android telefona postoje, svaka firma za sebe moze da preinaci android i da stavi kojekakve gluposti (bloatware itd), te nema cudjenja kada uzme rama, procesora i baterije.
Inace da se razumemo, android sam po sebi (stock verzija) je jako mali i brz, ali ipak sve zavisi od proizvodjaca sta ce da stavi na svoj telefon i sta ce da uradi sa operativnim sistemom.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Istina! Robe ima kakve god da ti treba ali ovdašnji ljudi misle da im ne treba skuplji telefon od 50€.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Ppla vas ne zna koju vrstu (brzinu) RAM memorije ima u telefonu. Kupujete telefone sa što više RAM memorije, ne znate koje brzine i koji procesor je u pitanju. Prodam vam telefon sa 3GB RAM i 13MPx kamerom. Tutumraci jedni.

Milos

pre 6 godina

Prvenstveno zavisi od sistema tj softwera kod androida za 280 ili 290 eu mozete pazariti honor 8 lite 64 gb interne / 4 gb rama bolje nema u ponudi.Sto se tice apple i zasto im uredjaji tako dobro rade odgovor je end to end control.Znaci korisnik nema sta tu prcka firma koja pravi hardwer pise i softwer za hardwer gde je sve optimizovano i prilagodjeno da svaka komponenta daje svoj maximum.Ios i android ne treba uporedjivati jer su to dve razlicite platforme .O windowsu necu ni trositi reci to je mrtav proizvod.

i ja da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.
(samo da kazem..., 22. jul 2017 10:31)

Micr....ft Lumia 640, 1GB ram-a. ne moze da se instalira facebook aplikacija jer zahteva min 2GB ram-a. Ako se pristupa facebook-u preko edge-a onda ume da se zakoci telefon. Nema dovoljno memorije za apdejtove... ne radi isto sa svakim sd kartama. ponekad jednostavno zakoci ili prijavi da sd karta ne valja...
bio sam i ja takav kao vi. ali mislim da windows telefon vise necu uzimati dok ne izadje surface phone.

dc

pre 6 godina

Čitao sam strane testove OnePlus Pet i na više mesta pročitao da telefon iako sa 8GB RAMa, ni u jednom trenutku tokom testiranja nije upotrebljavao ni 4GB, odn konkretno oko 3.7GB na najintenzivnijim operacijama.
Sa druge strane moja deca, tinejdžeri, imaju mobilne sa 2GB RAMa koje koriste dosta za igrice, i još se nijedan nije požalio na performanse telefona (Huawei P8 ili P9 lite i HTC, mislim da je A9).

Uzik

pre 6 godina

Za dobre performanse telefona vam je najbitniji procesor i ne samo to koliko gigaherca i jezgara ima već i koji je tip procesora. RAM-a vam je dosta 2gb za optimalan rad a ako ne želite nikakvo ponovno učitavanje aplikacija onda je 3gb više nego dovoljno. 4gb nikad niko nije upotrebio na svom telefonu to vam garantujem.

Rekorder

pre 6 godina

Moj telefon ima 256 mb rama i 512mb interne, a ziv sam. Os je Android 2.3 i najnormalnije radi sa postojecim preinstaliranim neazuriranim aplikacijama, koje vecinom rade fino (ukljucujuci i one koje zahtevaju net - Youtube, Maps, Email). Ne radi vise Play Store, ali sam instalirao nekoliko aplikacija skinutih sa neta (Opera Mini, Serbian keyboard i par informativnih aplikacija poput ove).

samo da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.

bojan

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Sreca pa si ti tu da nam objasniš kako je u "modernom svijetu".

Sta li radite sa telefonima

pre 6 godina

Apsolutno sam zadovoljan Android telefonom sa 1Gb rama i hd rezolucijom. Moj brat jos uvek ima Galaxy S3 sa 1Gb i radi kao sat.

Megalomanija

pre 6 godina

Imam 1 gb rama na Androidu 5. Dok ovo kuckam, uz jos par aplikacija koje rade u pozadini, trenutno stanje je sledece: Sistem zauzima 354mb, aplikacije 120mb, slobodno 444mb ram-a.

realista

pre 6 godina

Imam j5 2016, 2gb rama i telefon radi fenomenalno. Dakle osnovne funkcije kao i viber, wacap, fb rade odlicno. I meni je to dovoljno. A telefon kosta 160 eura

EU Citizen

pre 6 godina

Ko ima para, i malo više koristi telefon neka kupi 6 giga, možda sad nije neopohodno, ali za godinu-dve će biti, a njemu se možda tada neće hteti da kupuje novi. Ako ne živite od prosečne srpske plate ili niste baš sirotinja na zapadu, nema nikakvog smisla škrtariti s telefonom, i najskuplji su smešan trošak, a završavaju milion stvari u životu i isplati se da imate najbolje što pare mogu da kupe po vašem ukusu. Na kraju krajeva, i najmanja razlika u ceni raznih modela novih automobila ili dodatnoj opremi za isti model izaći će vas više nego bilo koji telefon, a imati dobar telefon koji zadovoljava sve vaše potrebe i koji koristite sto puta dnevno je po meni, iako volim dobre automobile, ipak važnije od toga da li imate, recimo, neku specijalnu džidža-bidžu za auto, koja je možda korisna, ali ćete je upotrebiti nekoliko puta godišnje, a isto ćete platiti hiljadu-dve evra :))

Kako da postanem plaćeni bot????

pre 6 godina

Veća količina ram memorije u startu znači da je telefon "future proof", odnosno da ne morate razmišljati o tome u narednih par godina, iako prosečan korisnik menja telefon na godinu-dve, u zavisnosti od dužine trajanja ugovora sa operaterom...
Ko ne misli da menja telefon naredne 2-3 godine, nek gleda one sa 4gb ram-a i QHD ekranom....

Rio

pre 6 godina

Pazario pre neki dan Lenovo P - 2 , octa core na 2 Ghz , 3 Gb RAM , 32 GB prostora , 400 ppi i baterija 5100 ma... Sve to za 220 Eura ... Bas dobar.

Zap

pre 6 godina

Iphone-u je dovoljno 2gb. 7+ koristi 3 samo zbog dvostruke kamere. Bar je to zvanicno objasnjenje. IPad pro ima 4 i to je maksimum kod Applea. I opet imaju najbrze uredjaje i opet su sve aplikacije na mestu gde ste ih ostavili.

gandra

pre 6 godina

smatram da je obicnom korisniku vise nego dovoljno 2gb. Meni svaki radi skoro isto, imao 2 ili 4gb, u pitanju su delici sekunde ako nesto sporije otvara, tako da ne treba zbunjivati ljude bezveze

guarana

pre 6 godina

Procesor gledajte. On je zaduzen za brzinu ispisivanja ram memorije. Ono sto mene zanima je kvalitet boja koje razdvajaju magistrale na maticnoj ploci. Kad pocne da truli sloj ode fon. Sreca pa Dell nema mobilne.

Pačić

pre 6 godina

Lepo vam je rekao @1van: kupi iPhone, i ne razmišljaj o glupostima....Imam već par godina matori iPhone 5, nemam pojma koliko ram-a ima, niti me zanima, radi kao zmaj!

MTK

pre 6 godina

Za ljude koji se manje razumiju:

- Android 4 - KitKat (4.4.2-4.4.4) vam je dovoljno i 1gb rama ali problem predstavlja sto danasnje aplikacije pojedine zahtijevaju vise ram memorije tako da ispod 1.5 nemojte uzimati.

- Za Android 5 'Lollipop' (5.0-5.1.1) ispod 1.5 do 2gb nista vam ne valja jer taj sistem sam po sebi uzima dosta ram memorije, a multitasking je ocajan osim ako je proizvodjac odradio odlican posao, recimo (Miui rom od Xiaomi) - po meni promasaj sistem.

- Na Android 6 - 'Marshmallow' vam je dovoljno sve od 1.5 pa koliko hocete jer je Android 6 fenomenalno optimizovan kad je ram memorija u pitanju pogotovo jos ako je proizvodjac odradio odlican posao (Lenovo na VibeUi, Xiaomi na Miui, Huawei na EMUI romu...) - kineski romovi su obicno najoptimizovaniji dok se npr Samsung oslanja na jak procesor i sl...

Kod Androida 7 - 'Nouget' je neka druga prica... Uzima dosta resursa od ram memorije bilo koji rom (osim ako nije kineski, ponavljam) ali je Android7 kao i MM jako stabilan softver koji ce cak i sa 500mb slobodnog rama raditi bez baga sto recimo MM i LP ne mogu, ili tesko mogu, ako recimo pokrenete muziku , kalendar ili tome slicno sto ne zauzima puno ram memorije i procesa...
Tako da na Andoidu7 ispod 3gb ne bih preporucio.
Ja trenutno imam tel sa 3GB rama i na MM mi bude i do 2gb slovodno pa cak ode i na 2.3 a na Nouget max dobijem 1.7 a mada i do svega 500mb free.

Stojko

pre 6 godina

@rog
Brzina otvaranja aplikacija je jako bitna i sigurno mnogo zavisi od kolicine RAMa. Dobro je poznato da prosecan korisnik u toku dana otvori bar 905 aplikacija sto na telefonima sa manje memorije traje 26 sati dnevno, u proseku.

bionick

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...
(joca, 21. jul 2017 19:32)

Pre bih rekao da je procesor srce, a sd + int. mem + ram = mozak

Eks

pre 6 godina

Ram memorija je samo particija flash diska. Teoretski može imati i više nego što je fabrički predviđeno. Ali ne preterujte sa 12 , 24gb . Trenutno nema ni jedan tel više od 6-8gb ram i to visoke klase. Ta ram memorija nije kao ona na kompjuteru gde su brzine protoka mnogo veće. Na telefonu su ograničene brzinom flash memorije.
Za šta je potreban veći ram i brži procesor? Pa samo zbog 4g mreže i protoka od 100mb/s i više.

Mika

pre 6 godina

Android koristi više RAM memorije zato što njegove aplikacije nisu pisane nativno već bazirane na Javi. Što znači da postoji još jedan softverski sloj koji dekodira sve što aplikacija radi. Aplikacije su stoga nešto sporije i zahtevaju više radne memorije ali je pozitivno to što je zbog toga moguće Android instalirati na gotovo bilo koji proizvod,od pametnog sata,preko telefona i automobila. Softver za iOS je nativan i može da radi samo na specificnom hardveru i ni na jednom drugom. Nesto je brži i kud i kamo efikasniji.

rog

pre 6 godina

Sad bas gledam statistiku, average memory use 3.1GB. Android OS 1.1GB. Ovi sto kazu da je 1-2GB dosta, pa jeste dosta da telefon moze da radi, ali kojom brzinom se otvaraju aplikacije.

rog

pre 6 godina

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati. 

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.
(Che, 21. jul 2017 18:41)

Meni je najcesce zauzeto oko 4GB rama u telefonu od 6GB. Linux ce na primer da koristi koliko god memorije ima makar za kesiranje. Cim se ukaze potreba za Ramom Linux ce izbaciti nesto iz kesha i osloboditi memoriju vrlo brzo. Sto je veci kesh brze ce se ponovo pokrenuti aplikacije. Kod mog telefona recimo normalno mogu da ga koristim dok u pozadini stoji kesirana poveca igrica. Cim prebacim na igricu pokrece se odma. Kad nema dovoljno rama ovo ce da traje. Uostalom, sve zavisi od seta aplikacija koje svakodnevno koristite. I pored 6GB rama ipak imam greenify koji uredno cisti sve osim whitelistovanih aplikacija iz pozadine zbog baterije i mobilnog interneta.

виски фор мај мен, бир фор мај хорсис

pre 6 godina

Meni 1,5. Novi androidi ce sigurno zahtevati vise, al mi Samsung ionako nece dati nadogradnju posle 6ice, tako da mi vise rama ne moze ni zatrebati

memorija

pre 6 godina

Mislim da je kod Android telefona danas (realno oduvek) veci problem kolicina interne memorije za skladistenje nego RAM memorija, iako je naravno i taj tip memorije bitan. U prevodu narode nemojte kupovati telefone sa manje od 16gb (idealno 32gb) interne memorije za skladistenje, jer takvi telefoni postaju beskorisni nakon sto ih povezete na internet i azurirate aplikacije. Sve dok se kupuje, nastavice da prodaju otpad.

321

pre 6 godina

Bitan je i vremenski aspekt. Ako kupujete telefon na 2 godine, 2gb ce biti dovoljno prosecnom korisniku, mada knap. Ako kupujete na vise, onda jurite 3GB i vise.

1van

pre 6 godina

Kupite bilo koji iPhone od 5 pa navise, nov ili polovan, u zavisnosti koliko para mozete da izdvojite i necete morati da razmisljate o RAM-u...

Nebojša

pre 6 godina

Imam skoro godinu dana P9 lite telefon ima 2gb rama i opet sve glatko radi bez problema inače ako je bitno imam oko 120 instaliranih programa.

joca

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...

ex m. mila

pre 6 godina

Generalno, bolje je imati više RAM-a nego manje. 

Tako bi zakljucio i Grunf, naucnik svih naučnika. Njegov jedini gaf je bila bomba u obliku bumeranga, koju bi morao bacati neprijatelj :)

Cirkonijum

pre 6 godina

iOS zamrzava aplikacije u pozadini i daje veći prioritet korisničkom interfejs-u, dok android drži sve aplikacije otvorene u pozadini dok one koriste sistemske resurse. To je nažalost problem kad nastaje tzv. lagovanje telefona.
Korisnički interfejs ima isti prioritet kao i aplikacije i tako aplikacije kradu resurse. Što vise ram-a ima u androidu to više aplikacija mogu da budu učitane. Android je bolji multitasking OS dok iOS daje bolji user experience.

Che

pre 6 godina

"Stručnjaci koje je kontaktirao Digital Trendssmatraju da je 4 GB RAM-a za sada više nego dovoljno za zadovoljavanje potreba većine korisnika."

jaki strucnjaci...

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati.

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Чуј, 4 гигабајта.. Две гиге ће вам бити сасвим довољно у наредних 18 месеци.

laki78

pre 6 godina

Na 2gb ram memorije apsolutno sve leti uz SD810 procesor.Ne vidim za sad nikakvu potrebu za vise a posebno za korisnike koji koriste standardne aplikacije.Sto se tice igrica one su i dalje blago receno bzvz za igranje na telefonu.

Goxy

pre 6 godina

Telefoni sa 2 gb ram-a i novijim quad core , hexa core, octa i deca core procesorima su sasvim dovoljni. Verujem da i dualcore sa A72 jezgrima moze da zavrsi sav posao ili naklokana A53 jezgra na nekih 1500 mhz(quadcore)

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Чуј, 4 гигабајта.. Две гиге ће вам бити сасвим довољно у наредних 18 месеци.

Che

pre 6 godina

"Stručnjaci koje je kontaktirao Digital Trendssmatraju da je 4 GB RAM-a za sada više nego dovoljno za zadovoljavanje potreba većine korisnika."

jaki strucnjaci...

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati.

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.

laki78

pre 6 godina

Na 2gb ram memorije apsolutno sve leti uz SD810 procesor.Ne vidim za sad nikakvu potrebu za vise a posebno za korisnike koji koriste standardne aplikacije.Sto se tice igrica one su i dalje blago receno bzvz za igranje na telefonu.

Cirkonijum

pre 6 godina

iOS zamrzava aplikacije u pozadini i daje veći prioritet korisničkom interfejs-u, dok android drži sve aplikacije otvorene u pozadini dok one koriste sistemske resurse. To je nažalost problem kad nastaje tzv. lagovanje telefona.
Korisnički interfejs ima isti prioritet kao i aplikacije i tako aplikacije kradu resurse. Što vise ram-a ima u androidu to više aplikacija mogu da budu učitane. Android je bolji multitasking OS dok iOS daje bolji user experience.

Mika

pre 6 godina

Android koristi više RAM memorije zato što njegove aplikacije nisu pisane nativno već bazirane na Javi. Što znači da postoji još jedan softverski sloj koji dekodira sve što aplikacija radi. Aplikacije su stoga nešto sporije i zahtevaju više radne memorije ali je pozitivno to što je zbog toga moguće Android instalirati na gotovo bilo koji proizvod,od pametnog sata,preko telefona i automobila. Softver za iOS je nativan i može da radi samo na specificnom hardveru i ni na jednom drugom. Nesto je brži i kud i kamo efikasniji.

Goxy

pre 6 godina

Telefoni sa 2 gb ram-a i novijim quad core , hexa core, octa i deca core procesorima su sasvim dovoljni. Verujem da i dualcore sa A72 jezgrima moze da zavrsi sav posao ili naklokana A53 jezgra na nekih 1500 mhz(quadcore)

ex m. mila

pre 6 godina

Generalno, bolje je imati više RAM-a nego manje. 

Tako bi zakljucio i Grunf, naucnik svih naučnika. Njegov jedini gaf je bila bomba u obliku bumeranga, koju bi morao bacati neprijatelj :)

joca

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...

bojan

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Sreca pa si ti tu da nam objasniš kako je u "modernom svijetu".

321

pre 6 godina

Bitan je i vremenski aspekt. Ako kupujete telefon na 2 godine, 2gb ce biti dovoljno prosecnom korisniku, mada knap. Ako kupujete na vise, onda jurite 3GB i vise.

1van

pre 6 godina

Kupite bilo koji iPhone od 5 pa navise, nov ili polovan, u zavisnosti koliko para mozete da izdvojite i necete morati da razmisljate o RAM-u...

memorija

pre 6 godina

Mislim da je kod Android telefona danas (realno oduvek) veci problem kolicina interne memorije za skladistenje nego RAM memorija, iako je naravno i taj tip memorije bitan. U prevodu narode nemojte kupovati telefone sa manje od 16gb (idealno 32gb) interne memorije za skladistenje, jer takvi telefoni postaju beskorisni nakon sto ih povezete na internet i azurirate aplikacije. Sve dok se kupuje, nastavice da prodaju otpad.

Nebojša

pre 6 godina

Imam skoro godinu dana P9 lite telefon ima 2gb rama i opet sve glatko radi bez problema inače ako je bitno imam oko 120 instaliranih programa.

gandra

pre 6 godina

smatram da je obicnom korisniku vise nego dovoljno 2gb. Meni svaki radi skoro isto, imao 2 ili 4gb, u pitanju su delici sekunde ako nesto sporije otvara, tako da ne treba zbunjivati ljude bezveze

виски фор мај мен, бир фор мај хорсис

pre 6 godina

Meni 1,5. Novi androidi ce sigurno zahtevati vise, al mi Samsung ionako nece dati nadogradnju posle 6ice, tako da mi vise rama ne moze ni zatrebati

Zap

pre 6 godina

Iphone-u je dovoljno 2gb. 7+ koristi 3 samo zbog dvostruke kamere. Bar je to zvanicno objasnjenje. IPad pro ima 4 i to je maksimum kod Applea. I opet imaju najbrze uredjaje i opet su sve aplikacije na mestu gde ste ih ostavili.

samo da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.

MTK

pre 6 godina

Za ljude koji se manje razumiju:

- Android 4 - KitKat (4.4.2-4.4.4) vam je dovoljno i 1gb rama ali problem predstavlja sto danasnje aplikacije pojedine zahtijevaju vise ram memorije tako da ispod 1.5 nemojte uzimati.

- Za Android 5 'Lollipop' (5.0-5.1.1) ispod 1.5 do 2gb nista vam ne valja jer taj sistem sam po sebi uzima dosta ram memorije, a multitasking je ocajan osim ako je proizvodjac odradio odlican posao, recimo (Miui rom od Xiaomi) - po meni promasaj sistem.

- Na Android 6 - 'Marshmallow' vam je dovoljno sve od 1.5 pa koliko hocete jer je Android 6 fenomenalno optimizovan kad je ram memorija u pitanju pogotovo jos ako je proizvodjac odradio odlican posao (Lenovo na VibeUi, Xiaomi na Miui, Huawei na EMUI romu...) - kineski romovi su obicno najoptimizovaniji dok se npr Samsung oslanja na jak procesor i sl...

Kod Androida 7 - 'Nouget' je neka druga prica... Uzima dosta resursa od ram memorije bilo koji rom (osim ako nije kineski, ponavljam) ali je Android7 kao i MM jako stabilan softver koji ce cak i sa 500mb slobodnog rama raditi bez baga sto recimo MM i LP ne mogu, ili tesko mogu, ako recimo pokrenete muziku , kalendar ili tome slicno sto ne zauzima puno ram memorije i procesa...
Tako da na Andoidu7 ispod 3gb ne bih preporucio.
Ja trenutno imam tel sa 3GB rama i na MM mi bude i do 2gb slovodno pa cak ode i na 2.3 a na Nouget max dobijem 1.7 a mada i do svega 500mb free.

Kako da postanem plaćeni bot????

pre 6 godina

Veća količina ram memorije u startu znači da je telefon "future proof", odnosno da ne morate razmišljati o tome u narednih par godina, iako prosečan korisnik menja telefon na godinu-dve, u zavisnosti od dužine trajanja ugovora sa operaterom...
Ko ne misli da menja telefon naredne 2-3 godine, nek gleda one sa 4gb ram-a i QHD ekranom....

dc

pre 6 godina

Čitao sam strane testove OnePlus Pet i na više mesta pročitao da telefon iako sa 8GB RAMa, ni u jednom trenutku tokom testiranja nije upotrebljavao ni 4GB, odn konkretno oko 3.7GB na najintenzivnijim operacijama.
Sa druge strane moja deca, tinejdžeri, imaju mobilne sa 2GB RAMa koje koriste dosta za igrice, i još se nijedan nije požalio na performanse telefona (Huawei P8 ili P9 lite i HTC, mislim da je A9).

rog

pre 6 godina

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati. 

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.
(Che, 21. jul 2017 18:41)

Meni je najcesce zauzeto oko 4GB rama u telefonu od 6GB. Linux ce na primer da koristi koliko god memorije ima makar za kesiranje. Cim se ukaze potreba za Ramom Linux ce izbaciti nesto iz kesha i osloboditi memoriju vrlo brzo. Sto je veci kesh brze ce se ponovo pokrenuti aplikacije. Kod mog telefona recimo normalno mogu da ga koristim dok u pozadini stoji kesirana poveca igrica. Cim prebacim na igricu pokrece se odma. Kad nema dovoljno rama ovo ce da traje. Uostalom, sve zavisi od seta aplikacija koje svakodnevno koristite. I pored 6GB rama ipak imam greenify koji uredno cisti sve osim whitelistovanih aplikacija iz pozadine zbog baterije i mobilnog interneta.

Uzik

pre 6 godina

Za dobre performanse telefona vam je najbitniji procesor i ne samo to koliko gigaherca i jezgara ima već i koji je tip procesora. RAM-a vam je dosta 2gb za optimalan rad a ako ne želite nikakvo ponovno učitavanje aplikacija onda je 3gb više nego dovoljno. 4gb nikad niko nije upotrebio na svom telefonu to vam garantujem.

Pačić

pre 6 godina

Lepo vam je rekao @1van: kupi iPhone, i ne razmišljaj o glupostima....Imam već par godina matori iPhone 5, nemam pojma koliko ram-a ima, niti me zanima, radi kao zmaj!

rog

pre 6 godina

Sad bas gledam statistiku, average memory use 3.1GB. Android OS 1.1GB. Ovi sto kazu da je 1-2GB dosta, pa jeste dosta da telefon moze da radi, ali kojom brzinom se otvaraju aplikacije.

realista

pre 6 godina

Imam j5 2016, 2gb rama i telefon radi fenomenalno. Dakle osnovne funkcije kao i viber, wacap, fb rade odlicno. I meni je to dovoljno. A telefon kosta 160 eura

Megalomanija

pre 6 godina

Imam 1 gb rama na Androidu 5. Dok ovo kuckam, uz jos par aplikacija koje rade u pozadini, trenutno stanje je sledece: Sistem zauzima 354mb, aplikacije 120mb, slobodno 444mb ram-a.

Rio

pre 6 godina

Pazario pre neki dan Lenovo P - 2 , octa core na 2 Ghz , 3 Gb RAM , 32 GB prostora , 400 ppi i baterija 5100 ma... Sve to za 220 Eura ... Bas dobar.

Rekorder

pre 6 godina

Moj telefon ima 256 mb rama i 512mb interne, a ziv sam. Os je Android 2.3 i najnormalnije radi sa postojecim preinstaliranim neazuriranim aplikacijama, koje vecinom rade fino (ukljucujuci i one koje zahtevaju net - Youtube, Maps, Email). Ne radi vise Play Store, ali sam instalirao nekoliko aplikacija skinutih sa neta (Opera Mini, Serbian keyboard i par informativnih aplikacija poput ove).

i ja da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.
(samo da kazem..., 22. jul 2017 10:31)

Micr....ft Lumia 640, 1GB ram-a. ne moze da se instalira facebook aplikacija jer zahteva min 2GB ram-a. Ako se pristupa facebook-u preko edge-a onda ume da se zakoci telefon. Nema dovoljno memorije za apdejtove... ne radi isto sa svakim sd kartama. ponekad jednostavno zakoci ili prijavi da sd karta ne valja...
bio sam i ja takav kao vi. ali mislim da windows telefon vise necu uzimati dok ne izadje surface phone.

Sta li radite sa telefonima

pre 6 godina

Apsolutno sam zadovoljan Android telefonom sa 1Gb rama i hd rezolucijom. Moj brat jos uvek ima Galaxy S3 sa 1Gb i radi kao sat.

bionick

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...
(joca, 21. jul 2017 19:32)

Pre bih rekao da je procesor srce, a sd + int. mem + ram = mozak

Eks

pre 6 godina

Ram memorija je samo particija flash diska. Teoretski može imati i više nego što je fabrički predviđeno. Ali ne preterujte sa 12 , 24gb . Trenutno nema ni jedan tel više od 6-8gb ram i to visoke klase. Ta ram memorija nije kao ona na kompjuteru gde su brzine protoka mnogo veće. Na telefonu su ograničene brzinom flash memorije.
Za šta je potreban veći ram i brži procesor? Pa samo zbog 4g mreže i protoka od 100mb/s i više.

EU Citizen

pre 6 godina

Ko ima para, i malo više koristi telefon neka kupi 6 giga, možda sad nije neopohodno, ali za godinu-dve će biti, a njemu se možda tada neće hteti da kupuje novi. Ako ne živite od prosečne srpske plate ili niste baš sirotinja na zapadu, nema nikakvog smisla škrtariti s telefonom, i najskuplji su smešan trošak, a završavaju milion stvari u životu i isplati se da imate najbolje što pare mogu da kupe po vašem ukusu. Na kraju krajeva, i najmanja razlika u ceni raznih modela novih automobila ili dodatnoj opremi za isti model izaći će vas više nego bilo koji telefon, a imati dobar telefon koji zadovoljava sve vaše potrebe i koji koristite sto puta dnevno je po meni, iako volim dobre automobile, ipak važnije od toga da li imate, recimo, neku specijalnu džidža-bidžu za auto, koja je možda korisna, ali ćete je upotrebiti nekoliko puta godišnje, a isto ćete platiti hiljadu-dve evra :))

guarana

pre 6 godina

Procesor gledajte. On je zaduzen za brzinu ispisivanja ram memorije. Ono sto mene zanima je kvalitet boja koje razdvajaju magistrale na maticnoj ploci. Kad pocne da truli sloj ode fon. Sreca pa Dell nema mobilne.

Stojko

pre 6 godina

@rog
Brzina otvaranja aplikacija je jako bitna i sigurno mnogo zavisi od kolicine RAMa. Dobro je poznato da prosecan korisnik u toku dana otvori bar 905 aplikacija sto na telefonima sa manje memorije traje 26 sati dnevno, u proseku.

gari

pre 6 godina

(tsts, 24. jul 2017 01:01) odlican komentar, za cist android 2gb su puna kapa, problem su stvari koje u zivotu necete koristiti a ima ih mali milion, 90% koristi telefon za drustvene mreze i fotkanje tako da su neke konfiguracije cista perverzija a videcete ih u rukama splavarusa kojima sluze za nekoliko funkcija

tsts

pre 6 godina

U stvari, da pojednostavim tekst: sve zavisi od optimizacije operativnog sistema, i na kraju kako su programeri pravili aplikacije. Ako je dobro napravljena aplikacija prirodno je da ce manje uzimati resursa (manje rama, manje ce uzimati vreme procesoru iliti net sto na kraju povlaci da nece ni samarati bateriju).
Zasto iphone uzima manje rama? Zato sto je dobro optimizovan operativni sistem.
Zasto je dobro optimizovan sistem? Zato sto postoje svega vrsta apple telefona (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) prirodno je da ne gube vreme da prilagode operativni sistem vecem spektru hardvera nego samo odredjenom hardveru koji lezi unutar telefona.
Zasto android uzima vise rama? Ni sam ne znam koliko vrsta android telefona postoje, svaka firma za sebe moze da preinaci android i da stavi kojekakve gluposti (bloatware itd), te nema cudjenja kada uzme rama, procesora i baterije.
Inace da se razumemo, android sam po sebi (stock verzija) je jako mali i brz, ali ipak sve zavisi od proizvodjaca sta ce da stavi na svoj telefon i sta ce da uradi sa operativnim sistemom.

Milos

pre 6 godina

Prvenstveno zavisi od sistema tj softwera kod androida za 280 ili 290 eu mozete pazariti honor 8 lite 64 gb interne / 4 gb rama bolje nema u ponudi.Sto se tice apple i zasto im uredjaji tako dobro rade odgovor je end to end control.Znaci korisnik nema sta tu prcka firma koja pravi hardwer pise i softwer za hardwer gde je sve optimizovano i prilagodjeno da svaka komponenta daje svoj maximum.Ios i android ne treba uporedjivati jer su to dve razlicite platforme .O windowsu necu ni trositi reci to je mrtav proizvod.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Ppla vas ne zna koju vrstu (brzinu) RAM memorije ima u telefonu. Kupujete telefone sa što više RAM memorije, ne znate koje brzine i koji procesor je u pitanju. Prodam vam telefon sa 3GB RAM i 13MPx kamerom. Tutumraci jedni.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Istina! Robe ima kakve god da ti treba ali ovdašnji ljudi misle da im ne treba skuplji telefon od 50€.

Eks

pre 6 godina

Ram memorija je samo particija flash diska. Teoretski može imati i više nego što je fabrički predviđeno. Ali ne preterujte sa 12 , 24gb . Trenutno nema ni jedan tel više od 6-8gb ram i to visoke klase. Ta ram memorija nije kao ona na kompjuteru gde su brzine protoka mnogo veće. Na telefonu su ograničene brzinom flash memorije.
Za šta je potreban veći ram i brži procesor? Pa samo zbog 4g mreže i protoka od 100mb/s i više.

Che

pre 6 godina

"Stručnjaci koje je kontaktirao Digital Trendssmatraju da je 4 GB RAM-a za sada više nego dovoljno za zadovoljavanje potreba većine korisnika."

jaki strucnjaci...

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati.

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Чуј, 4 гигабајта.. Две гиге ће вам бити сасвим довољно у наредних 18 месеци.

1van

pre 6 godina

Kupite bilo koji iPhone od 5 pa navise, nov ili polovan, u zavisnosti koliko para mozete da izdvojite i necete morati da razmisljate o RAM-u...

rog

pre 6 godina

Sad bas gledam statistiku, average memory use 3.1GB. Android OS 1.1GB. Ovi sto kazu da je 1-2GB dosta, pa jeste dosta da telefon moze da radi, ali kojom brzinom se otvaraju aplikacije.

Goxy

pre 6 godina

Telefoni sa 2 gb ram-a i novijim quad core , hexa core, octa i deca core procesorima su sasvim dovoljni. Verujem da i dualcore sa A72 jezgrima moze da zavrsi sav posao ili naklokana A53 jezgra na nekih 1500 mhz(quadcore)

laki78

pre 6 godina

Na 2gb ram memorije apsolutno sve leti uz SD810 procesor.Ne vidim za sad nikakvu potrebu za vise a posebno za korisnike koji koriste standardne aplikacije.Sto se tice igrica one su i dalje blago receno bzvz za igranje na telefonu.

Pačić

pre 6 godina

Lepo vam je rekao @1van: kupi iPhone, i ne razmišljaj o glupostima....Imam već par godina matori iPhone 5, nemam pojma koliko ram-a ima, niti me zanima, radi kao zmaj!

EU Citizen

pre 6 godina

Ko ima para, i malo više koristi telefon neka kupi 6 giga, možda sad nije neopohodno, ali za godinu-dve će biti, a njemu se možda tada neće hteti da kupuje novi. Ako ne živite od prosečne srpske plate ili niste baš sirotinja na zapadu, nema nikakvog smisla škrtariti s telefonom, i najskuplji su smešan trošak, a završavaju milion stvari u životu i isplati se da imate najbolje što pare mogu da kupe po vašem ukusu. Na kraju krajeva, i najmanja razlika u ceni raznih modela novih automobila ili dodatnoj opremi za isti model izaći će vas više nego bilo koji telefon, a imati dobar telefon koji zadovoljava sve vaše potrebe i koji koristite sto puta dnevno je po meni, iako volim dobre automobile, ipak važnije od toga da li imate, recimo, neku specijalnu džidža-bidžu za auto, koja je možda korisna, ali ćete je upotrebiti nekoliko puta godišnje, a isto ćete platiti hiljadu-dve evra :))

Cirkonijum

pre 6 godina

iOS zamrzava aplikacije u pozadini i daje veći prioritet korisničkom interfejs-u, dok android drži sve aplikacije otvorene u pozadini dok one koriste sistemske resurse. To je nažalost problem kad nastaje tzv. lagovanje telefona.
Korisnički interfejs ima isti prioritet kao i aplikacije i tako aplikacije kradu resurse. Što vise ram-a ima u androidu to više aplikacija mogu da budu učitane. Android je bolji multitasking OS dok iOS daje bolji user experience.

samo da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.

Zap

pre 6 godina

Iphone-u je dovoljno 2gb. 7+ koristi 3 samo zbog dvostruke kamere. Bar je to zvanicno objasnjenje. IPad pro ima 4 i to je maksimum kod Applea. I opet imaju najbrze uredjaje i opet su sve aplikacije na mestu gde ste ih ostavili.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Istina! Robe ima kakve god da ti treba ali ovdašnji ljudi misle da im ne treba skuplji telefon od 50€.

guarana

pre 6 godina

Procesor gledajte. On je zaduzen za brzinu ispisivanja ram memorije. Ono sto mene zanima je kvalitet boja koje razdvajaju magistrale na maticnoj ploci. Kad pocne da truli sloj ode fon. Sreca pa Dell nema mobilne.

Lajavi krelac

pre 6 godina

Ppla vas ne zna koju vrstu (brzinu) RAM memorije ima u telefonu. Kupujete telefone sa što više RAM memorije, ne znate koje brzine i koji procesor je u pitanju. Prodam vam telefon sa 3GB RAM i 13MPx kamerom. Tutumraci jedni.

rog

pre 6 godina

koliko rama je dovoljno znacete kada vidite koliko rama je zauzeto u radu uredjaja.Android radi tako sto pokusava iskoristi sto vise rama,tako da je ram koji nije iskoriscen, nepotreban,za razliku od windowsa, gde je potrebni sto vise rama koji je slobodan.Menadzment androida sam bira sta ce izbaciti iz memorije a sta zadrzati. 

Za optimalan rad dovoljno je 1,5gb a 2gb sasvim dovoljno. Kad je pa 4gb iskorisceno na androidu?Nebuloze, nije to zahtevan sistem kao na racunarima.
(Che, 21. jul 2017 18:41)

Meni je najcesce zauzeto oko 4GB rama u telefonu od 6GB. Linux ce na primer da koristi koliko god memorije ima makar za kesiranje. Cim se ukaze potreba za Ramom Linux ce izbaciti nesto iz kesha i osloboditi memoriju vrlo brzo. Sto je veci kesh brze ce se ponovo pokrenuti aplikacije. Kod mog telefona recimo normalno mogu da ga koristim dok u pozadini stoji kesirana poveca igrica. Cim prebacim na igricu pokrece se odma. Kad nema dovoljno rama ovo ce da traje. Uostalom, sve zavisi od seta aplikacija koje svakodnevno koristite. I pored 6GB rama ipak imam greenify koji uredno cisti sve osim whitelistovanih aplikacija iz pozadine zbog baterije i mobilnog interneta.

MTK

pre 6 godina

Za ljude koji se manje razumiju:

- Android 4 - KitKat (4.4.2-4.4.4) vam je dovoljno i 1gb rama ali problem predstavlja sto danasnje aplikacije pojedine zahtijevaju vise ram memorije tako da ispod 1.5 nemojte uzimati.

- Za Android 5 'Lollipop' (5.0-5.1.1) ispod 1.5 do 2gb nista vam ne valja jer taj sistem sam po sebi uzima dosta ram memorije, a multitasking je ocajan osim ako je proizvodjac odradio odlican posao, recimo (Miui rom od Xiaomi) - po meni promasaj sistem.

- Na Android 6 - 'Marshmallow' vam je dovoljno sve od 1.5 pa koliko hocete jer je Android 6 fenomenalno optimizovan kad je ram memorija u pitanju pogotovo jos ako je proizvodjac odradio odlican posao (Lenovo na VibeUi, Xiaomi na Miui, Huawei na EMUI romu...) - kineski romovi su obicno najoptimizovaniji dok se npr Samsung oslanja na jak procesor i sl...

Kod Androida 7 - 'Nouget' je neka druga prica... Uzima dosta resursa od ram memorije bilo koji rom (osim ako nije kineski, ponavljam) ali je Android7 kao i MM jako stabilan softver koji ce cak i sa 500mb slobodnog rama raditi bez baga sto recimo MM i LP ne mogu, ili tesko mogu, ako recimo pokrenete muziku , kalendar ili tome slicno sto ne zauzima puno ram memorije i procesa...
Tako da na Andoidu7 ispod 3gb ne bih preporucio.
Ja trenutno imam tel sa 3GB rama i na MM mi bude i do 2gb slovodno pa cak ode i na 2.3 a na Nouget max dobijem 1.7 a mada i do svega 500mb free.

Rekorder

pre 6 godina

Moj telefon ima 256 mb rama i 512mb interne, a ziv sam. Os je Android 2.3 i najnormalnije radi sa postojecim preinstaliranim neazuriranim aplikacijama, koje vecinom rade fino (ukljucujuci i one koje zahtevaju net - Youtube, Maps, Email). Ne radi vise Play Store, ali sam instalirao nekoliko aplikacija skinutih sa neta (Opera Mini, Serbian keyboard i par informativnih aplikacija poput ove).

Mika

pre 6 godina

Android koristi više RAM memorije zato što njegove aplikacije nisu pisane nativno već bazirane na Javi. Što znači da postoji još jedan softverski sloj koji dekodira sve što aplikacija radi. Aplikacije su stoga nešto sporije i zahtevaju više radne memorije ali je pozitivno to što je zbog toga moguće Android instalirati na gotovo bilo koji proizvod,od pametnog sata,preko telefona i automobila. Softver za iOS je nativan i može da radi samo na specificnom hardveru i ni na jednom drugom. Nesto je brži i kud i kamo efikasniji.

Sta li radite sa telefonima

pre 6 godina

Apsolutno sam zadovoljan Android telefonom sa 1Gb rama i hd rezolucijom. Moj brat jos uvek ima Galaxy S3 sa 1Gb i radi kao sat.

Nebojša

pre 6 godina

Imam skoro godinu dana P9 lite telefon ima 2gb rama i opet sve glatko radi bez problema inače ako je bitno imam oko 120 instaliranih programa.

Stojko

pre 6 godina

@rog
Brzina otvaranja aplikacija je jako bitna i sigurno mnogo zavisi od kolicine RAMa. Dobro je poznato da prosecan korisnik u toku dana otvori bar 905 aplikacija sto na telefonima sa manje memorije traje 26 sati dnevno, u proseku.

bionick

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...
(joca, 21. jul 2017 19:32)

Pre bih rekao da je procesor srce, a sd + int. mem + ram = mozak

memorija

pre 6 godina

Mislim da je kod Android telefona danas (realno oduvek) veci problem kolicina interne memorije za skladistenje nego RAM memorija, iako je naravno i taj tip memorije bitan. U prevodu narode nemojte kupovati telefone sa manje od 16gb (idealno 32gb) interne memorije za skladistenje, jer takvi telefoni postaju beskorisni nakon sto ih povezete na internet i azurirate aplikacije. Sve dok se kupuje, nastavice da prodaju otpad.

Kako da postanem plaćeni bot????

pre 6 godina

Veća količina ram memorije u startu znači da je telefon "future proof", odnosno da ne morate razmišljati o tome u narednih par godina, iako prosečan korisnik menja telefon na godinu-dve, u zavisnosti od dužine trajanja ugovora sa operaterom...
Ko ne misli da menja telefon naredne 2-3 godine, nek gleda one sa 4gb ram-a i QHD ekranom....

Milos

pre 6 godina

Prvenstveno zavisi od sistema tj softwera kod androida za 280 ili 290 eu mozete pazariti honor 8 lite 64 gb interne / 4 gb rama bolje nema u ponudi.Sto se tice apple i zasto im uredjaji tako dobro rade odgovor je end to end control.Znaci korisnik nema sta tu prcka firma koja pravi hardwer pise i softwer za hardwer gde je sve optimizovano i prilagodjeno da svaka komponenta daje svoj maximum.Ios i android ne treba uporedjivati jer su to dve razlicite platforme .O windowsu necu ni trositi reci to je mrtav proizvod.

gandra

pre 6 godina

smatram da je obicnom korisniku vise nego dovoljno 2gb. Meni svaki radi skoro isto, imao 2 ili 4gb, u pitanju su delici sekunde ako nesto sporije otvara, tako da ne treba zbunjivati ljude bezveze

Rio

pre 6 godina

Pazario pre neki dan Lenovo P - 2 , octa core na 2 Ghz , 3 Gb RAM , 32 GB prostora , 400 ppi i baterija 5100 ma... Sve to za 220 Eura ... Bas dobar.

joca

pre 6 godina

za laike procesor je mozak, sd kartica i interna memorija su skladište a ram su ruke, što više ruku to više stvari mogu da se uzmu iz skladišta i da se njima manipulise...

321

pre 6 godina

Bitan je i vremenski aspekt. Ako kupujete telefon na 2 godine, 2gb ce biti dovoljno prosecnom korisniku, mada knap. Ako kupujete na vise, onda jurite 3GB i vise.

Uzik

pre 6 godina

Za dobre performanse telefona vam je najbitniji procesor i ne samo to koliko gigaherca i jezgara ima već i koji je tip procesora. RAM-a vam je dosta 2gb za optimalan rad a ako ne želite nikakvo ponovno učitavanje aplikacija onda je 3gb više nego dovoljno. 4gb nikad niko nije upotrebio na svom telefonu to vam garantujem.

i ja da kazem...

pre 6 godina

Promenio sam gomilu telefona od 1998. god. Izmenjao sam sve sisteme i mislim da je Windows najbolji. Neka mi replicira samo onaj ko ih je sve probao. Za one koji žele da saznaju istinu - Windows telefon je pouzdan i brz kao iPhone, ali mu baterija traje neuporedivo duže. Nikakvo čudo, jer je na poledjini do nedavno pisalo Nokia. Probajte, pa pišite.
(samo da kazem..., 22. jul 2017 10:31)

Micr....ft Lumia 640, 1GB ram-a. ne moze da se instalira facebook aplikacija jer zahteva min 2GB ram-a. Ako se pristupa facebook-u preko edge-a onda ume da se zakoci telefon. Nema dovoljno memorije za apdejtove... ne radi isto sa svakim sd kartama. ponekad jednostavno zakoci ili prijavi da sd karta ne valja...
bio sam i ja takav kao vi. ali mislim da windows telefon vise necu uzimati dok ne izadje surface phone.

realista

pre 6 godina

Imam j5 2016, 2gb rama i telefon radi fenomenalno. Dakle osnovne funkcije kao i viber, wacap, fb rade odlicno. I meni je to dovoljno. A telefon kosta 160 eura

bojan

pre 6 godina

Mnogo zaostajete za modernim svijeto dje je u prosjeku 32GB standard
(Hallo, 22. jul 2017 05:36)

Sreca pa si ti tu da nam objasniš kako je u "modernom svijetu".

dc

pre 6 godina

Čitao sam strane testove OnePlus Pet i na više mesta pročitao da telefon iako sa 8GB RAMa, ni u jednom trenutku tokom testiranja nije upotrebljavao ni 4GB, odn konkretno oko 3.7GB na najintenzivnijim operacijama.
Sa druge strane moja deca, tinejdžeri, imaju mobilne sa 2GB RAMa koje koriste dosta za igrice, i još se nijedan nije požalio na performanse telefona (Huawei P8 ili P9 lite i HTC, mislim da je A9).

ex m. mila

pre 6 godina

Generalno, bolje je imati više RAM-a nego manje. 

Tako bi zakljucio i Grunf, naucnik svih naučnika. Njegov jedini gaf je bila bomba u obliku bumeranga, koju bi morao bacati neprijatelj :)

Megalomanija

pre 6 godina

Imam 1 gb rama na Androidu 5. Dok ovo kuckam, uz jos par aplikacija koje rade u pozadini, trenutno stanje je sledece: Sistem zauzima 354mb, aplikacije 120mb, slobodno 444mb ram-a.

tsts

pre 6 godina

U stvari, da pojednostavim tekst: sve zavisi od optimizacije operativnog sistema, i na kraju kako su programeri pravili aplikacije. Ako je dobro napravljena aplikacija prirodno je da ce manje uzimati resursa (manje rama, manje ce uzimati vreme procesoru iliti net sto na kraju povlaci da nece ni samarati bateriju).
Zasto iphone uzima manje rama? Zato sto je dobro optimizovan operativni sistem.
Zasto je dobro optimizovan sistem? Zato sto postoje svega vrsta apple telefona (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) prirodno je da ne gube vreme da prilagode operativni sistem vecem spektru hardvera nego samo odredjenom hardveru koji lezi unutar telefona.
Zasto android uzima vise rama? Ni sam ne znam koliko vrsta android telefona postoje, svaka firma za sebe moze da preinaci android i da stavi kojekakve gluposti (bloatware itd), te nema cudjenja kada uzme rama, procesora i baterije.
Inace da se razumemo, android sam po sebi (stock verzija) je jako mali i brz, ali ipak sve zavisi od proizvodjaca sta ce da stavi na svoj telefon i sta ce da uradi sa operativnim sistemom.

виски фор мај мен, бир фор мај хорсис

pre 6 godina

Meni 1,5. Novi androidi ce sigurno zahtevati vise, al mi Samsung ionako nece dati nadogradnju posle 6ice, tako da mi vise rama ne moze ni zatrebati

gari

pre 6 godina

(tsts, 24. jul 2017 01:01) odlican komentar, za cist android 2gb su puna kapa, problem su stvari koje u zivotu necete koristiti a ima ih mali milion, 90% koristi telefon za drustvene mreze i fotkanje tako da su neke konfiguracije cista perverzija a videcete ih u rukama splavarusa kojima sluze za nekoliko funkcija