Četvrtak, 22.12.2022.

08:00

Kako će izgledati Mundijal 2026? Niko ne zna

Svetsko prvenstvo nastavlja sa progresom i umesto 32, na narednoj smotri naći će se 48 nacionalnih timova.

Izvor: Milan Tomiæ

Kako æe izgledati Mundijal 2026? Niko ne zna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Zeljko Tomic

pre 1 godinu

Najbolje bi bilo da imaju osam grupa sa po sest ucesnika i da samo prve dve selekcije idu dalje u osminu finala. Polufinalisti bi igrali devet utakmica umesto dosadasnjih sedam.

Ja znam !

pre 1 godinu

Ovako ! Bit ce 12 grupa po 4 reprezentacije ! Druga runda ce biti ili sa 16 ekipa ( pobjednici grupa+ 4 najbolje drugoplasirane) ili sa 32 ekipe ( prvi i drugi u grupi + 8 najboljih treceplasiranih) ! to je to

marko77

pre 1 godinu

"Međutim, proširenje vrlo verovatno neće uticati na konačan ishod šampionata."

Ni ja nisam za proširenje,broj od 32 ekipe je idealan...

...ali,zaključak da "proširenje neće uticati na konačan ishod šampionata" je,blago rečeno,malo bezvezan. Nemačka (koja nije ni izašla iz grupe) i Španija su izgubile od Japana,Španija i Portugal su ispali od Maroka koji je igrao 1/2 finale,itd,itd. Kamerun je dobio Brazil i da naši nisu zabrljali,Kamerun bi prošao dalje.Italija se,kao aktuelni evropski prvak i fudbalska velesila nije ni kvalifikovala jer ju je iz baraža izbacila - Makedonija.Dakle,itekako može da utiče na konačan ishod.A,to što finale verovatno nikad neće igrati npr. Estonija-Zimbabve,to je neka druga stvar.

mj

pre 1 godinu

Ja bi podelio 48 reprezentacija u 4 nivoa po jacini npr.A najjaci, malo slabiji B, jos slabiji C i najslabiji D. Onda svaki tim ima 4 utakmice, jednu sa timom iz svoje grupe po jacini, i po jednom iz ostale 3 grupe, zrebom se odredi nasumicno sa kim. Jedna jedinstvena tabela za svih 48 reprezentacija. Prvih 16 direktno u 1/16 finala, od 17-32 mesta igraju za ostalih 16 ucesnika. Reprezentacija koja ima najvise bodova bira sa kim ce da igra, pa onda druga, pa treca (kao NBA draft npr.). Tako oni koji su pobedili prve tri utakmice nece da odmaraju zadnje kolo da bi imali sto vise bodova i mogli da biraju sa kim igraju pre svih. Nema namestaljki, nema nebitnih utakmica, nema prica da je zreb namesten itd.

Ivan

pre 1 godinu

(B.Živković, 22. decembar 2022 19:58)

Gospodine Živkoviću nabrojali ste gomilu reprezentacija koje se nisu kvalifikovale za SP u Kataru i naveli da zaslužuju da igraju na SP. Slažem se, reprezentacije koje ste naveli poseduju kvalitet, ali ste ih naveli onako bez reda, kako su vama padale napamet a to ne ide na taj način. Recimo iz Evrope biće svega 3 više, što je katastrofalno, opet će velika većina od tih koje ste naveli ostati bez SP, dok će ih mnogo više biti Azije, Severne Amerike i Afrike što nije normalno, definitivno Azija nema toliki fudbalski kvalitet da na SP ima dvocifren broj učesnika. Videli smo i u Kataru da su Japan i Južna Koreja solidne reprezentacije ali ne za neki ogroman uspeh, ispale su u osmini finala, od čega Južna Koreja rutinski od Brazila a Japan je ispao na penale od Hrvatske pri čemu je iskazao neiskustvo u ključnim trenucima odlučujućeg meča, što dalje znači da svi oni i te kako mnogo još treba da napreduju da bi se nosili sa evropskim i južnoameričkim reprezentacijama u ključnim odlučujućim mečevima za visok plasman, a šta tek reći za one koji su za dve tri klase ispod Japana i Južne Koreje. O Severnoj Americi da ne pričamo, videli smo Kanadu u Kataru gde je zauzela poslednje mesto na a možete onda misliti na kom su nivou selekcije ispod Kanade u Severnoj Americi. Isto i Afrika, ima nekoliko kvalitetnih reprezentacija ali dati im dvocifren broj učesnika na SP definitivno nije normalno, nemaju toliki kvalitet za toliki broj repki na Mundijalu.

Ivan Veljković

pre 1 godinu

Ovaj trenutni sistem sa 32 reprezentacije u 8 grupa po 4 je najbolji za Mundijal, uverili smo se i na ovom nedavnom SP u Kataru da je taj sistem bio super, doneo je puno dobrog fudbala i zanimljivih neizvesnih mečeva! Zašto menjati nešto što je idealno?

Ivica

pre 1 godinu

Čisti biznis više ekipa veći interes, veća cijena tv prava, više prodanog piva dresova,turističkog smještaja građevinskih radova za domaćine itd ... u pitanju su milijarde, ljudima će u početku biti čudno negodovat će ali će prihvatiti to kao opciju eto i euro je promjenio sistem i liga prvaka gdje sada češće drugi i treći u svojoj ligi osvajaju LP nego sami prvaci pa se nitko ne buni.Na kraju kvalitetea će biti nešto lošija ali će biti interesantnije pogotovo za one koji se rijetko kvalificiraju pa da i oni osjete to uzbuđenje.

zyx

pre 1 godinu

Azija ide na 8, stvarno neverovatno. Svaka cast Japanu i J. Koreji koji zasluziju da budu na SP, ali imacemo 4 tima slabija od Irana i S. Arabije. Dalje, Severna Amerika ide na 6. Dakle, jos 3 tima slabija od Kanade. Prosorenje Afrike na 9 definitivno podrzavam, ali je Juzna Amerika mogla imati vise od 6 i Evroa definitivno vise od 16, naravno na ustrb Azije i S. Amerike.

mich

pre 1 godinu

Fudbal je sport u padu, mnogo je nezanimljiviji nego recimo u periodu 1990-2010 i nema vise toliko istinskih zvezda i "majstora" ove igre, sve se svelo svelo na neku sablonsku taktiku i trcanje, nekome se to mozda dopada...
Nema vise majstorija Totija, Ronaldinja, Ronalda, Kake, Sedorfa, Zidana itd.
Sve se svelo na 4 kluba ( Siti, Bajern, PSG +1)a nekada je konkurencija bila min 30 vrhunskih ekipa, gde je svako svakog mogao da pobedi...

Alan

pre 1 godinu

Kako ste naporni sa opadanjem kvaliteta.
Fudbal je igra za sve! Ne trebaju igrati samo najjače reprezentacije, a svakako ce slabije ispasti nakon grupne faze ili kako god bude organizovan kup. Ko ne želi da gleda neke slabije mečeve u početku (Qatar-Ecuador) ne mora ni da gleda. Ispratiš utakmice koje ti se gledaju. To moze biti prilika i za nas da imamo mozda nekog slabijeg protivnika. Samo opušteno ljudi, nemojte se stresirati oko stvari koje ne zavise od vas!

B.Živković

pre 1 godinu

Evo nekoliko reprezentacija koje nisu učestvovale na ovom SP, a trebalo bi da budu:Italija (višestruki prvak sveta) Mađarska i Austrija (nekada fudbalske velesile) Peru, Čile, Kolumbija (učesnici većeg broja SP i faktor iznenađenja, ja sam do 1982. uvek navijao za igru koju je igrao Peru sa legendarnim Kubiljasom, na prošlom SP posle toliko godina učestvovali i nadigrali budućeg prvaka sveta Francusku) Egipat, Kongo, Južna Afrika, Obala Slonovače, Nigerija (zemlje sa afričkog kontinenta, kojima SP izmaklo za malo) Kostarika, Honduras, Jamajka (nikada nisu bili naivni, prva dva nam bili nekada nepremostiva prepreka) Bugarska, Rumunija, Grčka, Češka, Škotska (koje uvek imaju posebno iznenađenje) Kina, Izrael, Turska pa i Novi Zeland kao predstavnik Okeanije. Nabrojao sam više od 20 reprezentacija, da ne pominjem još nekoliko koje bi mogle da budu ravnopravan protivnik svakome. Inače, finale SP bi trebalo da se igra na stadionu Acteka u Meksiko Sitiju. Pozdrav!

gtr

pre 1 godinu

U perspektivi moze doneti napredak u fudbalu u nekim delovima sveta, ali sam kvalitet na takmicenjima ce biti sigirno losiji i manje gledljiv turnir.
Liga nacija je vrlo interesantan projekat koji moze posluziti kao primer i za FIFA.

A ako vec postoji ideja sa 48, onda 8 grupa sa 6 ekipa. Pet utakmica za svaku reprezentaciju je vrlo znacajno. Ionako je veca euforija na SP i karnevalska atmosfera dok su sve ekipe prisutne. Opet bi isplivalo 16 najboljih za knock-out i time bi se ocuvao kvalitet na kraju takmicenja.

mojnemenito

pre 1 godinu

Ima onaj vic kada crnogorska delegacija ode u Kinu i tamo ih neko od domacina pita

- A koliko Crna Gora ima stanovnika?
- Oko 600 hiljada.
- Pa sto svi niste dosli?!

E otprilike ce i ovo svjetsko da bude takvo.

Miloš Milosavljević

pre 1 godinu

Isključivo 16 timova. To je 31 utakmica. Svakih 4 godina. Na smenu u Nemačkoj, Engleskoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. To je to.

Ivan

pre 1 godinu

Povećanje Svetskog prvenstva na ogromnih 48 reprezentacija neće doneti povećanje kvaliteta iz prostog razloga što postoji određeni broj kvalitetnih reprezentacija koji je isti i ne može se povećati povećanjem broja učesnika. Te reprezentacije koje su daleko od vrha svetskog fudbala ne možete načiniti kvalitetnim tako što ćete im dopustiti da igraju na SP. Možete vi povećati broj učesnika i na svih 211 članica FIFA ali tako nećete povećati kvalitet Svetskog prvenstva, već ćete napraviti jedan sveopšti metež, glomazan, u kome caruje razvodnjeni kvalitet. Kome treba to? Zarada je veća kažu? Da, u početku, ali brzo će to splasnuti, jer će stadioni biti poluprazni na mnogim mečevima tipa Zimbabve-Bahrein ili Niger-Kina. Ima na ovom svetu dovoljno kvalitetnih reprezentacija koje mogu da pružaju odlične fudbalske predstave i sa ovim sistemom od 32 učesnika, u to smo se uverili na ovom SP u Kataru i nema potrebe terati top reprezentacije da igraju sa reprezentacijama iz treće i četvrte klase svetskog fudbala na SP što je besmisleno. Što se tiče samog sistema, onaj sa 16 grupa po 3 repke je katastrofalan, osakatiće grupnu fazu i doneti mnogo kalkulacija u tom famoznom 3. kolu. Ako su već povećali na 48 učesnika onda treba 12 grupa po 4 ali ne da dalje idu prve dve i osam najboljih trećih, to je suludo, već 12 prvih i 4 najbolje druge. Tako se čuva kvalitet u situaciji sa 48 učesnika.

wiener

pre 1 godinu

(chupavi, 22. decembar 2022 17:54)

da, pa da se skoro duplira broj utakmica i da prvenstvo traje 2 meseca. te stvari mogu u kosarci ili odbojci gde timovi igraju svaki drugi dan. u fudbalu to ne moze.

broj utakmica moze da se uveca za maksimalno jednu. tu se onda postavlja pitanje da li nije bilo bolje da se broj timova poveca na 40. po jedan vise iz evrope i juzne amerike, 3 iz afrike, 2 iz azije, jedan iz severne amerike, a okeanija i dalje play-off. skok za 16 timova je stvarno prevelik.

Dobro Informisan

pre 1 godinu

8 grupa po 6 repki. Prve dva idu dalje u kup sistem od šesnaestine finala.

Poslednje dve u grupi isto tako idu među 16 koje igraju po kup sistemu, ali sada poraženi idu dalje. Do finala u kome gubitnik dobija zabranu učešća na sledeće 3 svetska prvenstva. Da vidiš kako bi bilo interesantno od starta.

Tex Willer

pre 1 godinu

8 grupa po 6 timova, najbolje 2 idu dalje.
Ovo daje 5 utakmica svakome u grupi sto je sjajno
(zilijen, 22. decembar 2022 15:52)
Ma tako je , još bolje svako sa svakim pa da počne u rano proleće a završi u kasnu jesen.Dakle 1 grupa- 5 kola po 3 utakmice = 15 utakmica x 8 grupa to mu u samo prvi krugu dođe 120 utakmica. + 8 + 4 + 2 + 2 = 136 utakmica. Pa brate fudbal bi mi se smučio da ga ne gledam jedno bar narednih 6 meseci.

chupavi

pre 1 godinu

Mogli bi eksperimentisati i sastaviti 16 grupa od po 3 reprezentacije, dalje bi prolazile 2 ekipe koje bi prenele bodove u novoj grupi, gde bi bile jos 2 reprezentacije iz druge grupe, ili druge 2 grupe, kako bi se izbegle kalkulacije oko prenesenih bodova. Onda bi opet dobili ovaj, najbolji format od 32 ekipe u 8 grupe od po 4, pa ce dalje ici prva i druga u 1/8 finala. I tako dalje do finala i pobednika...

Ovako nesto je vec vidjeno u ostalim sportovima i za sada funkcionise. Ovako bi oni koji dodju do same zavrsnice odigrali maksimum jednu utakmicu vise nego do sada, mada ce 16 reprezentacija zavrsiti ucesce nakon samo 2 utakmice ali i to je Ok, jer ce sigurno opasti kvalitet u tom prvom krugu takmicenja...

ZokiNS

pre 1 godinu

Moze biti zanimljivo to sa 48 timova jer danas i manje zemlje imaju sta da pokazu i tu ubrajam i nas jer smo naspram recimo Brazila i Nemacke, hteli da to priznamo ili ne, ipak mala zemlja. Ali to da su tri domacina je pogresno na Americkom kontinentu jer su ogromne razdaljine i drugacije klime. Zamislite da neka ekipa igra u Meksiku gde zna da bude 40 stepeni i suva klima ili u Majamiju gde je u sred leta uzasna vlaznost vazduha i padaju tropske kise svaki dan, treba da nastavi takmicenje u Kanadi !? Jako ce biti tesko dugo putovati i klimatizovati se za sledeci mec. Mislim da je Katar pokazao sve prednosti takmicenja na manjem prostoru jer su sve ekipe imale identicne uslove za pripremu i takmicenje a navijaci su mogli da gledaju po dve utakmice dvevno...

Indirekt

pre 1 godinu

A kako se , zove zvanicno ovo takmicenje? FIFA World Cup, a znamo kako se igra kup,pa po kup sistemu i onda nema namestanja, tipa Francuska-Tunis i Braazil Kamerun. 48 ekipa je super za kup sistem, a moze i 56. Kao i u tenisu na nekim Mastersima, nosioci budu slobodni u prvom kolu. 3 ekipe u prvoj rundi, pa to poziva na namestaljke. Finale i polufinale bez penala, mozda dve utakice, bez utakmice za trece jer nema treceg u kupu . A ako je prvenstvo onda napraviti kao i u hokeju i Ligi nacija npr, znaci divizije A,B,C,D, utakmica koliko hoces i za losije reprezentacije i onda para ko pleve.

Beograđanin

pre 1 godinu

Pošteno bi bilo da Okeanija ima osiguranog predstavnika, skratiti jedno mesto Evropi ili Južnoj Americi. Ne treba 48 timova.
(Obrad, 22. decembar 2022 16:42)

Pa i nije baš pošteno, zato što je tu Novi Zeland nakon preselenja Australije u Azijsku konferenciju, postao apsolutni osvajač kvalifikacija. Poput Meksika i SAD koji su u svojoj zoni kvalifikacija i pre početka istih u 99% slučajeva već na svetskom prvenstvu. Takve stvari treba menjati, da se ne desi da jedna Italija ili Holandija ne prođu, a prođu neki slabiji timovi samo zato što je sistem takav da nemaju adekvatnu konkurenciju. Isto i sistem kvalifikacija u Južnoj Americi nije najbolje rešen. Ovo poslednje je moje lično mišljenje, a ostalo su konstatacije.

ghh

pre 1 godinu

U redu je proširenje, problem je u rasporedu tog proširenja, Evropa je dobila samo 3 nova tima a Južna Amerika 1+1, dok su ostali kontinenti dobili proširenja koja fudbalskim kvalitetom ne mogu podržati, i zato će biti barem 5, 6 ekipa kojima tu ni po čemu nije mesto, a opet se može desiti da neka sila kao ove godine Italija ne bude na Mundijalu.

nidža

pre 1 godinu

Zašto opet u SAD? Moglo se i u Australiju ili neke manje zemlje, da im se pomogne da naprave stadione. Samo u bogate zemlje, a ovamo sazaljavanje sa siromašnim i kao bitna ljudska prava. Muka mi od tog zapada više. Kao u teatru, samo što je bezplatno ali takav je i program, jeftin..

Petar

pre 1 godinu

Svetsko prvenstvo u Spaniji, 1982.
U poslednjem kolu igraju Spanija i Severna Irska. Jedini rezultat koji eliminise Jugoslaviju je pobeda Spanije od 2:1. I to se desilo.
Autor teksta je mogao da prikazetaj taj rezultat kao primer sumnje u namestanje poslednej utakmice. Sa tog prvenstva potic stihovi Djorja Balasevica Sve jeo otislo u Honduras, jer Jugoslavija nije uspela da pobedi Honduras sa dva gola razlike, gde bi sigurno otisla u drugo kolo. Bilo je 1:0.

Alien

pre 1 godinu

48 ali ligaško prvenstvo, pa onda plejof. I da traje celu godinu.
Eto para FIFI.

Sada ozbiljno, uopšte mi se ne sviđa, a vidim i većini. Izgubiće se draž SP.
Čak i EP sa 24 je opao kvalitet. Sa 16 EP je bilo najjače takmičenje koje je postojalo.

croata

pre 1 godinu

Bio sam protiv, ali nakon ovog mundijala 48 repr. mi je ok. Dok je u evropskim klubovima igrao samo jedan stranac onda su postojale ogromne razlike izmedju velikih i malih reprezentacija. Danas kad npr jedan maroko ima 15 igraca u europi razlike gotovo nema. Potkovani i konkurentni igraci svakom. A takvih reprezentacija ima bar 60, pa ceska i skotska su na rang listi iza pedesetog mjesta, a mogu pobijediti veliku reprezentaciju bez problema. Bosmanovo pravilo je promijenilo sliku nogometa, zato iznenadjenja koliko hoces, a bit ce ih i vise.
Zato neka 48 reprezentacija, u grupi po 4 je najbolje. Do naslova treba odigrati jednu utakmicu vise nego prije, ali mislim da to nije neki veliki problem.

Stele

pre 1 godinu

Bolje 12x4 nego grupe sa po 3, da ne bi bilo nameštanja. A neko je predložio i ono da svi prvoplasirani idu u jedan šešir, a drugoplasirani u drugi, pa da se izvlači, kako ne bi znali sa kim se ukrštaju u kosturu, da ne bi kalkulisali. 48 timova na papiru deluje previše, ali s druge strane neće biti San Marina i prave boranije, već država koje su se za malo plasirale na redovno SP, recimo države poput Kine, Grčke, Švedske, Češke, Kolumbije, Nigerije, u sadašnjem slučaju bi to bila i Italija...

Gatsby

pre 1 godinu

Ovaj sistem je idealan u svakom pogledu, ali FIFA želi još para, i uništiće prvenstvo. Sada su bile jako zanimljive utalmice po grupama, a sada će to biti živa dosada. Biće mnogo ekipa koje su zalutale na prvenstvo. Posebno je smešan predlog sa 3 ekipe u grupi, jer će pored mogućnosti nameštanja, broj od 2 utakmice u grupi biti nedovoljan da neko pokaže bilo šta.
Glavna zamerka ovog sistema sa 12 grupa je što će biti još jedno kolo više, tj 1/16 finala. Možda bi to mogli da izbegnu, kada bi recimo 8 od 12 najbolje plasiranih pobednika grupa išli direktno u osminu finala, a ostalih 4 i 12 drugoplsiranih igrali neki baraž, za popunu ostalih mesta u osminifinala. Tako bi se smanjio broj utakmica, niko ne bi kalkulisao u zadnjem kolu zbog što više bodova i bolje gol-razlike, a i ne bi prolazili trećeplasirani iz grupe, što mislim da je skoro uvek nezasluženo.

Randy Marsh

pre 1 godinu

Prva stvar, ono sto svi znamo i u cemu se manje vise svi slazemo. Prosirenje na 48 reprezentacija je teska lakrdija. Previse i nepotrebno. U redu, neko ce reci, zasto se ne bi i nekim zemljama koje nikako ne mogu u 32 da udju ne bi dala prilika da osete cari ucesca na jednom SP, i to moze da stoji, ali opet je nekako previse i to je utisak koji ne moze da se pobije. Druga stvar, tri domacina je takodje previse i nepotrebno. Ako su vec uradili to, mogli su dati Americi koja je jednom organizovala i Kanada koja nije nikad, ubacivanjem Meksika koji je samostalno bio vec dva puta domacin sa njihova tri stadiona za turnir 2026. je glupost. Samo otezavaju putovanja ekipama i komplikuju sve dodatno. Treca stvar, posto su to sve vec uradili, onda makar da sprece najgoru mogucu lakrdiju sa sistemom. Ako su vec dali priliku da 48 ekipa dodje na SP, onda cemu sistem od 16 grupa po 3, gde bi one koje ispadnu dosle da odigraju samo dva meca i da se spakuju kuci?! O namestaljkama gde bi u poslednjem kolu dve ekipe direktno mogle da nameste rezultat i izbace ovu trecu koja ne igra, da ne pricam. Makar onda da budu pametni pa odrede 12 grupa po 4 tima i time bi srz ovog formata bio zadrzan, samo bi se dodalo jos 4 grupe na dosadasnjih 8. Cetvrta stvar, dobro je sto se naredni turnir vraca u leto gde mu je i mesto, mada termini ce za Evropu biti nezgodni zbog kasnih vecernjih i nocnih meceva.

Classic

pre 1 godinu

Sa jedne strane lose je, jer ce brzo da zamori pratioce. Veliki broj utakmica, veliki broj timova. Gomila nekih lokalnih derbija, koja ne zanima mnogo ostatak sveta… Sa druge strane, ostatak sveta (van Evrope i Juzne Amerike) sve vise napreduje. Sad ima daleko vise konkuretnijih timova iz Afrike i Azije nego pre nekoliko decenija npr. A na to se uvek mogu dodati i SAD, Meksiko, Australija… ekipe koje mogu svakoga da iznenade. To sve vise pravi pritisak na kvalifikante iz Azije i Afrike koji ce sad imati vise sansi da se domognu SP i pokazu sta umeju. Ali sad je sve vise ono sto se dodgadja oko SP, nego same utakmice. Ljude vise zanima sta ce da urade i kako ce da se pojave Mesi, Ronaldo, Mbape… nego kako igraju njihovi timovi. Nove generacije tesko da ce osetiti razliku iz tog razloga, da ne govorimo o vecem prilivu novca, a to Fifu najvise zanima.

Randy Marsh

pre 1 godinu

Prva stvar, ono sto svi znamo i u cemu se manje vise svi slazemo. Prosirenje na 48 reprezentacija je teska lakrdija. Previse i nepotrebno. U redu, neko ce reci, zasto se ne bi i nekim zemljama koje nikako ne mogu u 32 da udju ne bi dala prilika da osete cari ucesca na jednom SP, i to moze da stoji, ali opet je nekako previse i to je utisak koji ne moze da se pobije. Druga stvar, tri domacina je takodje previse i nepotrebno. Ako su vec uradili to, mogli su dati Americi koja je jednom organizovala i Kanada koja nije nikad, ubacivanjem Meksika koji je samostalno bio vec dva puta domacin sa njihova tri stadiona za turnir 2026. je glupost. Samo otezavaju putovanja ekipama i komplikuju sve dodatno. Treca stvar, posto su to sve vec uradili, onda makar da sprece najgoru mogucu lakrdiju sa sistemom. Ako su vec dali priliku da 48 ekipa dodje na SP, onda cemu sistem od 16 grupa po 3, gde bi one koje ispadnu dosle da odigraju samo dva meca i da se spakuju kuci?! O namestaljkama gde bi u poslednjem kolu dve ekipe direktno mogle da nameste rezultat i izbace ovu trecu koja ne igra, da ne pricam. Makar onda da budu pametni pa odrede 12 grupa po 4 tima i time bi srz ovog formata bio zadrzan, samo bi se dodalo jos 4 grupe na dosadasnjih 8. Cetvrta stvar, dobro je sto se naredni turnir vraca u leto gde mu je i mesto, mada termini ce za Evropu biti nezgodni zbog kasnih vecernjih i nocnih meceva.

Gatsby

pre 1 godinu

Ovaj sistem je idealan u svakom pogledu, ali FIFA želi još para, i uništiće prvenstvo. Sada su bile jako zanimljive utalmice po grupama, a sada će to biti živa dosada. Biće mnogo ekipa koje su zalutale na prvenstvo. Posebno je smešan predlog sa 3 ekipe u grupi, jer će pored mogućnosti nameštanja, broj od 2 utakmice u grupi biti nedovoljan da neko pokaže bilo šta.
Glavna zamerka ovog sistema sa 12 grupa je što će biti još jedno kolo više, tj 1/16 finala. Možda bi to mogli da izbegnu, kada bi recimo 8 od 12 najbolje plasiranih pobednika grupa išli direktno u osminu finala, a ostalih 4 i 12 drugoplsiranih igrali neki baraž, za popunu ostalih mesta u osminifinala. Tako bi se smanjio broj utakmica, niko ne bi kalkulisao u zadnjem kolu zbog što više bodova i bolje gol-razlike, a i ne bi prolazili trećeplasirani iz grupe, što mislim da je skoro uvek nezasluženo.

Alien

pre 1 godinu

48 ali ligaško prvenstvo, pa onda plejof. I da traje celu godinu.
Eto para FIFI.

Sada ozbiljno, uopšte mi se ne sviđa, a vidim i većini. Izgubiće se draž SP.
Čak i EP sa 24 je opao kvalitet. Sa 16 EP je bilo najjače takmičenje koje je postojalo.

Classic

pre 1 godinu

Sa jedne strane lose je, jer ce brzo da zamori pratioce. Veliki broj utakmica, veliki broj timova. Gomila nekih lokalnih derbija, koja ne zanima mnogo ostatak sveta… Sa druge strane, ostatak sveta (van Evrope i Juzne Amerike) sve vise napreduje. Sad ima daleko vise konkuretnijih timova iz Afrike i Azije nego pre nekoliko decenija npr. A na to se uvek mogu dodati i SAD, Meksiko, Australija… ekipe koje mogu svakoga da iznenade. To sve vise pravi pritisak na kvalifikante iz Azije i Afrike koji ce sad imati vise sansi da se domognu SP i pokazu sta umeju. Ali sad je sve vise ono sto se dodgadja oko SP, nego same utakmice. Ljude vise zanima sta ce da urade i kako ce da se pojave Mesi, Ronaldo, Mbape… nego kako igraju njihovi timovi. Nove generacije tesko da ce osetiti razliku iz tog razloga, da ne govorimo o vecem prilivu novca, a to Fifu najvise zanima.

mojnemenito

pre 1 godinu

Ima onaj vic kada crnogorska delegacija ode u Kinu i tamo ih neko od domacina pita

- A koliko Crna Gora ima stanovnika?
- Oko 600 hiljada.
- Pa sto svi niste dosli?!

E otprilike ce i ovo svjetsko da bude takvo.

Petar

pre 1 godinu

Svetsko prvenstvo u Spaniji, 1982.
U poslednjem kolu igraju Spanija i Severna Irska. Jedini rezultat koji eliminise Jugoslaviju je pobeda Spanije od 2:1. I to se desilo.
Autor teksta je mogao da prikazetaj taj rezultat kao primer sumnje u namestanje poslednej utakmice. Sa tog prvenstva potic stihovi Djorja Balasevica Sve jeo otislo u Honduras, jer Jugoslavija nije uspela da pobedi Honduras sa dva gola razlike, gde bi sigurno otisla u drugo kolo. Bilo je 1:0.

ghh

pre 1 godinu

U redu je proširenje, problem je u rasporedu tog proširenja, Evropa je dobila samo 3 nova tima a Južna Amerika 1+1, dok su ostali kontinenti dobili proširenja koja fudbalskim kvalitetom ne mogu podržati, i zato će biti barem 5, 6 ekipa kojima tu ni po čemu nije mesto, a opet se može desiti da neka sila kao ove godine Italija ne bude na Mundijalu.

Stele

pre 1 godinu

Bolje 12x4 nego grupe sa po 3, da ne bi bilo nameštanja. A neko je predložio i ono da svi prvoplasirani idu u jedan šešir, a drugoplasirani u drugi, pa da se izvlači, kako ne bi znali sa kim se ukrštaju u kosturu, da ne bi kalkulisali. 48 timova na papiru deluje previše, ali s druge strane neće biti San Marina i prave boranije, već država koje su se za malo plasirale na redovno SP, recimo države poput Kine, Grčke, Švedske, Češke, Kolumbije, Nigerije, u sadašnjem slučaju bi to bila i Italija...

ZokiNS

pre 1 godinu

Moze biti zanimljivo to sa 48 timova jer danas i manje zemlje imaju sta da pokazu i tu ubrajam i nas jer smo naspram recimo Brazila i Nemacke, hteli da to priznamo ili ne, ipak mala zemlja. Ali to da su tri domacina je pogresno na Americkom kontinentu jer su ogromne razdaljine i drugacije klime. Zamislite da neka ekipa igra u Meksiku gde zna da bude 40 stepeni i suva klima ili u Majamiju gde je u sred leta uzasna vlaznost vazduha i padaju tropske kise svaki dan, treba da nastavi takmicenje u Kanadi !? Jako ce biti tesko dugo putovati i klimatizovati se za sledeci mec. Mislim da je Katar pokazao sve prednosti takmicenja na manjem prostoru jer su sve ekipe imale identicne uslove za pripremu i takmicenje a navijaci su mogli da gledaju po dve utakmice dvevno...

Beograđanin

pre 1 godinu

Pošteno bi bilo da Okeanija ima osiguranog predstavnika, skratiti jedno mesto Evropi ili Južnoj Americi. Ne treba 48 timova.
(Obrad, 22. decembar 2022 16:42)

Pa i nije baš pošteno, zato što je tu Novi Zeland nakon preselenja Australije u Azijsku konferenciju, postao apsolutni osvajač kvalifikacija. Poput Meksika i SAD koji su u svojoj zoni kvalifikacija i pre početka istih u 99% slučajeva već na svetskom prvenstvu. Takve stvari treba menjati, da se ne desi da jedna Italija ili Holandija ne prođu, a prođu neki slabiji timovi samo zato što je sistem takav da nemaju adekvatnu konkurenciju. Isto i sistem kvalifikacija u Južnoj Americi nije najbolje rešen. Ovo poslednje je moje lično mišljenje, a ostalo su konstatacije.

Ivan

pre 1 godinu

Povećanje Svetskog prvenstva na ogromnih 48 reprezentacija neće doneti povećanje kvaliteta iz prostog razloga što postoji određeni broj kvalitetnih reprezentacija koji je isti i ne može se povećati povećanjem broja učesnika. Te reprezentacije koje su daleko od vrha svetskog fudbala ne možete načiniti kvalitetnim tako što ćete im dopustiti da igraju na SP. Možete vi povećati broj učesnika i na svih 211 članica FIFA ali tako nećete povećati kvalitet Svetskog prvenstva, već ćete napraviti jedan sveopšti metež, glomazan, u kome caruje razvodnjeni kvalitet. Kome treba to? Zarada je veća kažu? Da, u početku, ali brzo će to splasnuti, jer će stadioni biti poluprazni na mnogim mečevima tipa Zimbabve-Bahrein ili Niger-Kina. Ima na ovom svetu dovoljno kvalitetnih reprezentacija koje mogu da pružaju odlične fudbalske predstave i sa ovim sistemom od 32 učesnika, u to smo se uverili na ovom SP u Kataru i nema potrebe terati top reprezentacije da igraju sa reprezentacijama iz treće i četvrte klase svetskog fudbala na SP što je besmisleno. Što se tiče samog sistema, onaj sa 16 grupa po 3 repke je katastrofalan, osakatiće grupnu fazu i doneti mnogo kalkulacija u tom famoznom 3. kolu. Ako su već povećali na 48 učesnika onda treba 12 grupa po 4 ali ne da dalje idu prve dve i osam najboljih trećih, to je suludo, već 12 prvih i 4 najbolje druge. Tako se čuva kvalitet u situaciji sa 48 učesnika.

mich

pre 1 godinu

Fudbal je sport u padu, mnogo je nezanimljiviji nego recimo u periodu 1990-2010 i nema vise toliko istinskih zvezda i "majstora" ove igre, sve se svelo svelo na neku sablonsku taktiku i trcanje, nekome se to mozda dopada...
Nema vise majstorija Totija, Ronaldinja, Ronalda, Kake, Sedorfa, Zidana itd.
Sve se svelo na 4 kluba ( Siti, Bajern, PSG +1)a nekada je konkurencija bila min 30 vrhunskih ekipa, gde je svako svakog mogao da pobedi...

Tex Willer

pre 1 godinu

8 grupa po 6 timova, najbolje 2 idu dalje.
Ovo daje 5 utakmica svakome u grupi sto je sjajno
(zilijen, 22. decembar 2022 15:52)
Ma tako je , još bolje svako sa svakim pa da počne u rano proleće a završi u kasnu jesen.Dakle 1 grupa- 5 kola po 3 utakmice = 15 utakmica x 8 grupa to mu u samo prvi krugu dođe 120 utakmica. + 8 + 4 + 2 + 2 = 136 utakmica. Pa brate fudbal bi mi se smučio da ga ne gledam jedno bar narednih 6 meseci.

gtr

pre 1 godinu

U perspektivi moze doneti napredak u fudbalu u nekim delovima sveta, ali sam kvalitet na takmicenjima ce biti sigirno losiji i manje gledljiv turnir.
Liga nacija je vrlo interesantan projekat koji moze posluziti kao primer i za FIFA.

A ako vec postoji ideja sa 48, onda 8 grupa sa 6 ekipa. Pet utakmica za svaku reprezentaciju je vrlo znacajno. Ionako je veca euforija na SP i karnevalska atmosfera dok su sve ekipe prisutne. Opet bi isplivalo 16 najboljih za knock-out i time bi se ocuvao kvalitet na kraju takmicenja.

B.Živković

pre 1 godinu

Evo nekoliko reprezentacija koje nisu učestvovale na ovom SP, a trebalo bi da budu:Italija (višestruki prvak sveta) Mađarska i Austrija (nekada fudbalske velesile) Peru, Čile, Kolumbija (učesnici većeg broja SP i faktor iznenađenja, ja sam do 1982. uvek navijao za igru koju je igrao Peru sa legendarnim Kubiljasom, na prošlom SP posle toliko godina učestvovali i nadigrali budućeg prvaka sveta Francusku) Egipat, Kongo, Južna Afrika, Obala Slonovače, Nigerija (zemlje sa afričkog kontinenta, kojima SP izmaklo za malo) Kostarika, Honduras, Jamajka (nikada nisu bili naivni, prva dva nam bili nekada nepremostiva prepreka) Bugarska, Rumunija, Grčka, Češka, Škotska (koje uvek imaju posebno iznenađenje) Kina, Izrael, Turska pa i Novi Zeland kao predstavnik Okeanije. Nabrojao sam više od 20 reprezentacija, da ne pominjem još nekoliko koje bi mogle da budu ravnopravan protivnik svakome. Inače, finale SP bi trebalo da se igra na stadionu Acteka u Meksiko Sitiju. Pozdrav!

croata

pre 1 godinu

Bio sam protiv, ali nakon ovog mundijala 48 repr. mi je ok. Dok je u evropskim klubovima igrao samo jedan stranac onda su postojale ogromne razlike izmedju velikih i malih reprezentacija. Danas kad npr jedan maroko ima 15 igraca u europi razlike gotovo nema. Potkovani i konkurentni igraci svakom. A takvih reprezentacija ima bar 60, pa ceska i skotska su na rang listi iza pedesetog mjesta, a mogu pobijediti veliku reprezentaciju bez problema. Bosmanovo pravilo je promijenilo sliku nogometa, zato iznenadjenja koliko hoces, a bit ce ih i vise.
Zato neka 48 reprezentacija, u grupi po 4 je najbolje. Do naslova treba odigrati jednu utakmicu vise nego prije, ali mislim da to nije neki veliki problem.

Alan

pre 1 godinu

Kako ste naporni sa opadanjem kvaliteta.
Fudbal je igra za sve! Ne trebaju igrati samo najjače reprezentacije, a svakako ce slabije ispasti nakon grupne faze ili kako god bude organizovan kup. Ko ne želi da gleda neke slabije mečeve u početku (Qatar-Ecuador) ne mora ni da gleda. Ispratiš utakmice koje ti se gledaju. To moze biti prilika i za nas da imamo mozda nekog slabijeg protivnika. Samo opušteno ljudi, nemojte se stresirati oko stvari koje ne zavise od vas!

nidža

pre 1 godinu

Zašto opet u SAD? Moglo se i u Australiju ili neke manje zemlje, da im se pomogne da naprave stadione. Samo u bogate zemlje, a ovamo sazaljavanje sa siromašnim i kao bitna ljudska prava. Muka mi od tog zapada više. Kao u teatru, samo što je bezplatno ali takav je i program, jeftin..

Dobro Informisan

pre 1 godinu

8 grupa po 6 repki. Prve dva idu dalje u kup sistem od šesnaestine finala.

Poslednje dve u grupi isto tako idu među 16 koje igraju po kup sistemu, ali sada poraženi idu dalje. Do finala u kome gubitnik dobija zabranu učešća na sledeće 3 svetska prvenstva. Da vidiš kako bi bilo interesantno od starta.

zyx

pre 1 godinu

Azija ide na 8, stvarno neverovatno. Svaka cast Japanu i J. Koreji koji zasluziju da budu na SP, ali imacemo 4 tima slabija od Irana i S. Arabije. Dalje, Severna Amerika ide na 6. Dakle, jos 3 tima slabija od Kanade. Prosorenje Afrike na 9 definitivno podrzavam, ali je Juzna Amerika mogla imati vise od 6 i Evroa definitivno vise od 16, naravno na ustrb Azije i S. Amerike.

Ivan Veljković

pre 1 godinu

Ovaj trenutni sistem sa 32 reprezentacije u 8 grupa po 4 je najbolji za Mundijal, uverili smo se i na ovom nedavnom SP u Kataru da je taj sistem bio super, doneo je puno dobrog fudbala i zanimljivih neizvesnih mečeva! Zašto menjati nešto što je idealno?

Miloš Milosavljević

pre 1 godinu

Isključivo 16 timova. To je 31 utakmica. Svakih 4 godina. Na smenu u Nemačkoj, Engleskoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. To je to.

Indirekt

pre 1 godinu

A kako se , zove zvanicno ovo takmicenje? FIFA World Cup, a znamo kako se igra kup,pa po kup sistemu i onda nema namestanja, tipa Francuska-Tunis i Braazil Kamerun. 48 ekipa je super za kup sistem, a moze i 56. Kao i u tenisu na nekim Mastersima, nosioci budu slobodni u prvom kolu. 3 ekipe u prvoj rundi, pa to poziva na namestaljke. Finale i polufinale bez penala, mozda dve utakice, bez utakmice za trece jer nema treceg u kupu . A ako je prvenstvo onda napraviti kao i u hokeju i Ligi nacija npr, znaci divizije A,B,C,D, utakmica koliko hoces i za losije reprezentacije i onda para ko pleve.

wiener

pre 1 godinu

(chupavi, 22. decembar 2022 17:54)

da, pa da se skoro duplira broj utakmica i da prvenstvo traje 2 meseca. te stvari mogu u kosarci ili odbojci gde timovi igraju svaki drugi dan. u fudbalu to ne moze.

broj utakmica moze da se uveca za maksimalno jednu. tu se onda postavlja pitanje da li nije bilo bolje da se broj timova poveca na 40. po jedan vise iz evrope i juzne amerike, 3 iz afrike, 2 iz azije, jedan iz severne amerike, a okeanija i dalje play-off. skok za 16 timova je stvarno prevelik.

Ivan

pre 1 godinu

(B.Živković, 22. decembar 2022 19:58)

Gospodine Živkoviću nabrojali ste gomilu reprezentacija koje se nisu kvalifikovale za SP u Kataru i naveli da zaslužuju da igraju na SP. Slažem se, reprezentacije koje ste naveli poseduju kvalitet, ali ste ih naveli onako bez reda, kako su vama padale napamet a to ne ide na taj način. Recimo iz Evrope biće svega 3 više, što je katastrofalno, opet će velika većina od tih koje ste naveli ostati bez SP, dok će ih mnogo više biti Azije, Severne Amerike i Afrike što nije normalno, definitivno Azija nema toliki fudbalski kvalitet da na SP ima dvocifren broj učesnika. Videli smo i u Kataru da su Japan i Južna Koreja solidne reprezentacije ali ne za neki ogroman uspeh, ispale su u osmini finala, od čega Južna Koreja rutinski od Brazila a Japan je ispao na penale od Hrvatske pri čemu je iskazao neiskustvo u ključnim trenucima odlučujućeg meča, što dalje znači da svi oni i te kako mnogo još treba da napreduju da bi se nosili sa evropskim i južnoameričkim reprezentacijama u ključnim odlučujućim mečevima za visok plasman, a šta tek reći za one koji su za dve tri klase ispod Japana i Južne Koreje. O Severnoj Americi da ne pričamo, videli smo Kanadu u Kataru gde je zauzela poslednje mesto na a možete onda misliti na kom su nivou selekcije ispod Kanade u Severnoj Americi. Isto i Afrika, ima nekoliko kvalitetnih reprezentacija ali dati im dvocifren broj učesnika na SP definitivno nije normalno, nemaju toliki kvalitet za toliki broj repki na Mundijalu.

Ivica

pre 1 godinu

Čisti biznis više ekipa veći interes, veća cijena tv prava, više prodanog piva dresova,turističkog smještaja građevinskih radova za domaćine itd ... u pitanju su milijarde, ljudima će u početku biti čudno negodovat će ali će prihvatiti to kao opciju eto i euro je promjenio sistem i liga prvaka gdje sada češće drugi i treći u svojoj ligi osvajaju LP nego sami prvaci pa se nitko ne buni.Na kraju kvalitetea će biti nešto lošija ali će biti interesantnije pogotovo za one koji se rijetko kvalificiraju pa da i oni osjete to uzbuđenje.

Ja znam !

pre 1 godinu

Ovako ! Bit ce 12 grupa po 4 reprezentacije ! Druga runda ce biti ili sa 16 ekipa ( pobjednici grupa+ 4 najbolje drugoplasirane) ili sa 32 ekipe ( prvi i drugi u grupi + 8 najboljih treceplasiranih) ! to je to

chupavi

pre 1 godinu

Mogli bi eksperimentisati i sastaviti 16 grupa od po 3 reprezentacije, dalje bi prolazile 2 ekipe koje bi prenele bodove u novoj grupi, gde bi bile jos 2 reprezentacije iz druge grupe, ili druge 2 grupe, kako bi se izbegle kalkulacije oko prenesenih bodova. Onda bi opet dobili ovaj, najbolji format od 32 ekipe u 8 grupe od po 4, pa ce dalje ici prva i druga u 1/8 finala. I tako dalje do finala i pobednika...

Ovako nesto je vec vidjeno u ostalim sportovima i za sada funkcionise. Ovako bi oni koji dodju do same zavrsnice odigrali maksimum jednu utakmicu vise nego do sada, mada ce 16 reprezentacija zavrsiti ucesce nakon samo 2 utakmice ali i to je Ok, jer ce sigurno opasti kvalitet u tom prvom krugu takmicenja...

Zeljko Tomic

pre 1 godinu

Najbolje bi bilo da imaju osam grupa sa po sest ucesnika i da samo prve dve selekcije idu dalje u osminu finala. Polufinalisti bi igrali devet utakmica umesto dosadasnjih sedam.

marko77

pre 1 godinu

"Međutim, proširenje vrlo verovatno neće uticati na konačan ishod šampionata."

Ni ja nisam za proširenje,broj od 32 ekipe je idealan...

...ali,zaključak da "proširenje neće uticati na konačan ishod šampionata" je,blago rečeno,malo bezvezan. Nemačka (koja nije ni izašla iz grupe) i Španija su izgubile od Japana,Španija i Portugal su ispali od Maroka koji je igrao 1/2 finale,itd,itd. Kamerun je dobio Brazil i da naši nisu zabrljali,Kamerun bi prošao dalje.Italija se,kao aktuelni evropski prvak i fudbalska velesila nije ni kvalifikovala jer ju je iz baraža izbacila - Makedonija.Dakle,itekako može da utiče na konačan ishod.A,to što finale verovatno nikad neće igrati npr. Estonija-Zimbabve,to je neka druga stvar.

mj

pre 1 godinu

Ja bi podelio 48 reprezentacija u 4 nivoa po jacini npr.A najjaci, malo slabiji B, jos slabiji C i najslabiji D. Onda svaki tim ima 4 utakmice, jednu sa timom iz svoje grupe po jacini, i po jednom iz ostale 3 grupe, zrebom se odredi nasumicno sa kim. Jedna jedinstvena tabela za svih 48 reprezentacija. Prvih 16 direktno u 1/16 finala, od 17-32 mesta igraju za ostalih 16 ucesnika. Reprezentacija koja ima najvise bodova bira sa kim ce da igra, pa onda druga, pa treca (kao NBA draft npr.). Tako oni koji su pobedili prve tri utakmice nece da odmaraju zadnje kolo da bi imali sto vise bodova i mogli da biraju sa kim igraju pre svih. Nema namestaljki, nema nebitnih utakmica, nema prica da je zreb namesten itd.

Miloš Milosavljević

pre 1 godinu

Isključivo 16 timova. To je 31 utakmica. Svakih 4 godina. Na smenu u Nemačkoj, Engleskoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. To je to.

nidža

pre 1 godinu

Zašto opet u SAD? Moglo se i u Australiju ili neke manje zemlje, da im se pomogne da naprave stadione. Samo u bogate zemlje, a ovamo sazaljavanje sa siromašnim i kao bitna ljudska prava. Muka mi od tog zapada više. Kao u teatru, samo što je bezplatno ali takav je i program, jeftin..

Alan

pre 1 godinu

Kako ste naporni sa opadanjem kvaliteta.
Fudbal je igra za sve! Ne trebaju igrati samo najjače reprezentacije, a svakako ce slabije ispasti nakon grupne faze ili kako god bude organizovan kup. Ko ne želi da gleda neke slabije mečeve u početku (Qatar-Ecuador) ne mora ni da gleda. Ispratiš utakmice koje ti se gledaju. To moze biti prilika i za nas da imamo mozda nekog slabijeg protivnika. Samo opušteno ljudi, nemojte se stresirati oko stvari koje ne zavise od vas!

croata

pre 1 godinu

Bio sam protiv, ali nakon ovog mundijala 48 repr. mi je ok. Dok je u evropskim klubovima igrao samo jedan stranac onda su postojale ogromne razlike izmedju velikih i malih reprezentacija. Danas kad npr jedan maroko ima 15 igraca u europi razlike gotovo nema. Potkovani i konkurentni igraci svakom. A takvih reprezentacija ima bar 60, pa ceska i skotska su na rang listi iza pedesetog mjesta, a mogu pobijediti veliku reprezentaciju bez problema. Bosmanovo pravilo je promijenilo sliku nogometa, zato iznenadjenja koliko hoces, a bit ce ih i vise.
Zato neka 48 reprezentacija, u grupi po 4 je najbolje. Do naslova treba odigrati jednu utakmicu vise nego prije, ali mislim da to nije neki veliki problem.

mich

pre 1 godinu

Fudbal je sport u padu, mnogo je nezanimljiviji nego recimo u periodu 1990-2010 i nema vise toliko istinskih zvezda i "majstora" ove igre, sve se svelo svelo na neku sablonsku taktiku i trcanje, nekome se to mozda dopada...
Nema vise majstorija Totija, Ronaldinja, Ronalda, Kake, Sedorfa, Zidana itd.
Sve se svelo na 4 kluba ( Siti, Bajern, PSG +1)a nekada je konkurencija bila min 30 vrhunskih ekipa, gde je svako svakog mogao da pobedi...

B.Živković

pre 1 godinu

Evo nekoliko reprezentacija koje nisu učestvovale na ovom SP, a trebalo bi da budu:Italija (višestruki prvak sveta) Mađarska i Austrija (nekada fudbalske velesile) Peru, Čile, Kolumbija (učesnici većeg broja SP i faktor iznenađenja, ja sam do 1982. uvek navijao za igru koju je igrao Peru sa legendarnim Kubiljasom, na prošlom SP posle toliko godina učestvovali i nadigrali budućeg prvaka sveta Francusku) Egipat, Kongo, Južna Afrika, Obala Slonovače, Nigerija (zemlje sa afričkog kontinenta, kojima SP izmaklo za malo) Kostarika, Honduras, Jamajka (nikada nisu bili naivni, prva dva nam bili nekada nepremostiva prepreka) Bugarska, Rumunija, Grčka, Češka, Škotska (koje uvek imaju posebno iznenađenje) Kina, Izrael, Turska pa i Novi Zeland kao predstavnik Okeanije. Nabrojao sam više od 20 reprezentacija, da ne pominjem još nekoliko koje bi mogle da budu ravnopravan protivnik svakome. Inače, finale SP bi trebalo da se igra na stadionu Acteka u Meksiko Sitiju. Pozdrav!

Randy Marsh

pre 1 godinu

Prva stvar, ono sto svi znamo i u cemu se manje vise svi slazemo. Prosirenje na 48 reprezentacija je teska lakrdija. Previse i nepotrebno. U redu, neko ce reci, zasto se ne bi i nekim zemljama koje nikako ne mogu u 32 da udju ne bi dala prilika da osete cari ucesca na jednom SP, i to moze da stoji, ali opet je nekako previse i to je utisak koji ne moze da se pobije. Druga stvar, tri domacina je takodje previse i nepotrebno. Ako su vec uradili to, mogli su dati Americi koja je jednom organizovala i Kanada koja nije nikad, ubacivanjem Meksika koji je samostalno bio vec dva puta domacin sa njihova tri stadiona za turnir 2026. je glupost. Samo otezavaju putovanja ekipama i komplikuju sve dodatno. Treca stvar, posto su to sve vec uradili, onda makar da sprece najgoru mogucu lakrdiju sa sistemom. Ako su vec dali priliku da 48 ekipa dodje na SP, onda cemu sistem od 16 grupa po 3, gde bi one koje ispadnu dosle da odigraju samo dva meca i da se spakuju kuci?! O namestaljkama gde bi u poslednjem kolu dve ekipe direktno mogle da nameste rezultat i izbace ovu trecu koja ne igra, da ne pricam. Makar onda da budu pametni pa odrede 12 grupa po 4 tima i time bi srz ovog formata bio zadrzan, samo bi se dodalo jos 4 grupe na dosadasnjih 8. Cetvrta stvar, dobro je sto se naredni turnir vraca u leto gde mu je i mesto, mada termini ce za Evropu biti nezgodni zbog kasnih vecernjih i nocnih meceva.

Petar

pre 1 godinu

Svetsko prvenstvo u Spaniji, 1982.
U poslednjem kolu igraju Spanija i Severna Irska. Jedini rezultat koji eliminise Jugoslaviju je pobeda Spanije od 2:1. I to se desilo.
Autor teksta je mogao da prikazetaj taj rezultat kao primer sumnje u namestanje poslednej utakmice. Sa tog prvenstva potic stihovi Djorja Balasevica Sve jeo otislo u Honduras, jer Jugoslavija nije uspela da pobedi Honduras sa dva gola razlike, gde bi sigurno otisla u drugo kolo. Bilo je 1:0.

chupavi

pre 1 godinu

Mogli bi eksperimentisati i sastaviti 16 grupa od po 3 reprezentacije, dalje bi prolazile 2 ekipe koje bi prenele bodove u novoj grupi, gde bi bile jos 2 reprezentacije iz druge grupe, ili druge 2 grupe, kako bi se izbegle kalkulacije oko prenesenih bodova. Onda bi opet dobili ovaj, najbolji format od 32 ekipe u 8 grupe od po 4, pa ce dalje ici prva i druga u 1/8 finala. I tako dalje do finala i pobednika...

Ovako nesto je vec vidjeno u ostalim sportovima i za sada funkcionise. Ovako bi oni koji dodju do same zavrsnice odigrali maksimum jednu utakmicu vise nego do sada, mada ce 16 reprezentacija zavrsiti ucesce nakon samo 2 utakmice ali i to je Ok, jer ce sigurno opasti kvalitet u tom prvom krugu takmicenja...

mj

pre 1 godinu

Ja bi podelio 48 reprezentacija u 4 nivoa po jacini npr.A najjaci, malo slabiji B, jos slabiji C i najslabiji D. Onda svaki tim ima 4 utakmice, jednu sa timom iz svoje grupe po jacini, i po jednom iz ostale 3 grupe, zrebom se odredi nasumicno sa kim. Jedna jedinstvena tabela za svih 48 reprezentacija. Prvih 16 direktno u 1/16 finala, od 17-32 mesta igraju za ostalih 16 ucesnika. Reprezentacija koja ima najvise bodova bira sa kim ce da igra, pa onda druga, pa treca (kao NBA draft npr.). Tako oni koji su pobedili prve tri utakmice nece da odmaraju zadnje kolo da bi imali sto vise bodova i mogli da biraju sa kim igraju pre svih. Nema namestaljki, nema nebitnih utakmica, nema prica da je zreb namesten itd.

Gatsby

pre 1 godinu

Ovaj sistem je idealan u svakom pogledu, ali FIFA želi još para, i uništiće prvenstvo. Sada su bile jako zanimljive utalmice po grupama, a sada će to biti živa dosada. Biće mnogo ekipa koje su zalutale na prvenstvo. Posebno je smešan predlog sa 3 ekipe u grupi, jer će pored mogućnosti nameštanja, broj od 2 utakmice u grupi biti nedovoljan da neko pokaže bilo šta.
Glavna zamerka ovog sistema sa 12 grupa je što će biti još jedno kolo više, tj 1/16 finala. Možda bi to mogli da izbegnu, kada bi recimo 8 od 12 najbolje plasiranih pobednika grupa išli direktno u osminu finala, a ostalih 4 i 12 drugoplsiranih igrali neki baraž, za popunu ostalih mesta u osminifinala. Tako bi se smanjio broj utakmica, niko ne bi kalkulisao u zadnjem kolu zbog što više bodova i bolje gol-razlike, a i ne bi prolazili trećeplasirani iz grupe, što mislim da je skoro uvek nezasluženo.

Indirekt

pre 1 godinu

A kako se , zove zvanicno ovo takmicenje? FIFA World Cup, a znamo kako se igra kup,pa po kup sistemu i onda nema namestanja, tipa Francuska-Tunis i Braazil Kamerun. 48 ekipa je super za kup sistem, a moze i 56. Kao i u tenisu na nekim Mastersima, nosioci budu slobodni u prvom kolu. 3 ekipe u prvoj rundi, pa to poziva na namestaljke. Finale i polufinale bez penala, mozda dve utakice, bez utakmice za trece jer nema treceg u kupu . A ako je prvenstvo onda napraviti kao i u hokeju i Ligi nacija npr, znaci divizije A,B,C,D, utakmica koliko hoces i za losije reprezentacije i onda para ko pleve.

Dobro Informisan

pre 1 godinu

8 grupa po 6 repki. Prve dva idu dalje u kup sistem od šesnaestine finala.

Poslednje dve u grupi isto tako idu među 16 koje igraju po kup sistemu, ali sada poraženi idu dalje. Do finala u kome gubitnik dobija zabranu učešća na sledeće 3 svetska prvenstva. Da vidiš kako bi bilo interesantno od starta.

Tex Willer

pre 1 godinu

8 grupa po 6 timova, najbolje 2 idu dalje.
Ovo daje 5 utakmica svakome u grupi sto je sjajno
(zilijen, 22. decembar 2022 15:52)
Ma tako je , još bolje svako sa svakim pa da počne u rano proleće a završi u kasnu jesen.Dakle 1 grupa- 5 kola po 3 utakmice = 15 utakmica x 8 grupa to mu u samo prvi krugu dođe 120 utakmica. + 8 + 4 + 2 + 2 = 136 utakmica. Pa brate fudbal bi mi se smučio da ga ne gledam jedno bar narednih 6 meseci.

gtr

pre 1 godinu

U perspektivi moze doneti napredak u fudbalu u nekim delovima sveta, ali sam kvalitet na takmicenjima ce biti sigirno losiji i manje gledljiv turnir.
Liga nacija je vrlo interesantan projekat koji moze posluziti kao primer i za FIFA.

A ako vec postoji ideja sa 48, onda 8 grupa sa 6 ekipa. Pet utakmica za svaku reprezentaciju je vrlo znacajno. Ionako je veca euforija na SP i karnevalska atmosfera dok su sve ekipe prisutne. Opet bi isplivalo 16 najboljih za knock-out i time bi se ocuvao kvalitet na kraju takmicenja.

Zeljko Tomic

pre 1 godinu

Najbolje bi bilo da imaju osam grupa sa po sest ucesnika i da samo prve dve selekcije idu dalje u osminu finala. Polufinalisti bi igrali devet utakmica umesto dosadasnjih sedam.

Stele

pre 1 godinu

Bolje 12x4 nego grupe sa po 3, da ne bi bilo nameštanja. A neko je predložio i ono da svi prvoplasirani idu u jedan šešir, a drugoplasirani u drugi, pa da se izvlači, kako ne bi znali sa kim se ukrštaju u kosturu, da ne bi kalkulisali. 48 timova na papiru deluje previše, ali s druge strane neće biti San Marina i prave boranije, već država koje su se za malo plasirale na redovno SP, recimo države poput Kine, Grčke, Švedske, Češke, Kolumbije, Nigerije, u sadašnjem slučaju bi to bila i Italija...

Alien

pre 1 godinu

48 ali ligaško prvenstvo, pa onda plejof. I da traje celu godinu.
Eto para FIFI.

Sada ozbiljno, uopšte mi se ne sviđa, a vidim i većini. Izgubiće se draž SP.
Čak i EP sa 24 je opao kvalitet. Sa 16 EP je bilo najjače takmičenje koje je postojalo.

Beograđanin

pre 1 godinu

Pošteno bi bilo da Okeanija ima osiguranog predstavnika, skratiti jedno mesto Evropi ili Južnoj Americi. Ne treba 48 timova.
(Obrad, 22. decembar 2022 16:42)

Pa i nije baš pošteno, zato što je tu Novi Zeland nakon preselenja Australije u Azijsku konferenciju, postao apsolutni osvajač kvalifikacija. Poput Meksika i SAD koji su u svojoj zoni kvalifikacija i pre početka istih u 99% slučajeva već na svetskom prvenstvu. Takve stvari treba menjati, da se ne desi da jedna Italija ili Holandija ne prođu, a prođu neki slabiji timovi samo zato što je sistem takav da nemaju adekvatnu konkurenciju. Isto i sistem kvalifikacija u Južnoj Americi nije najbolje rešen. Ovo poslednje je moje lično mišljenje, a ostalo su konstatacije.

ghh

pre 1 godinu

U redu je proširenje, problem je u rasporedu tog proširenja, Evropa je dobila samo 3 nova tima a Južna Amerika 1+1, dok su ostali kontinenti dobili proširenja koja fudbalskim kvalitetom ne mogu podržati, i zato će biti barem 5, 6 ekipa kojima tu ni po čemu nije mesto, a opet se može desiti da neka sila kao ove godine Italija ne bude na Mundijalu.

Ivan

pre 1 godinu

Povećanje Svetskog prvenstva na ogromnih 48 reprezentacija neće doneti povećanje kvaliteta iz prostog razloga što postoji određeni broj kvalitetnih reprezentacija koji je isti i ne može se povećati povećanjem broja učesnika. Te reprezentacije koje su daleko od vrha svetskog fudbala ne možete načiniti kvalitetnim tako što ćete im dopustiti da igraju na SP. Možete vi povećati broj učesnika i na svih 211 članica FIFA ali tako nećete povećati kvalitet Svetskog prvenstva, već ćete napraviti jedan sveopšti metež, glomazan, u kome caruje razvodnjeni kvalitet. Kome treba to? Zarada je veća kažu? Da, u početku, ali brzo će to splasnuti, jer će stadioni biti poluprazni na mnogim mečevima tipa Zimbabve-Bahrein ili Niger-Kina. Ima na ovom svetu dovoljno kvalitetnih reprezentacija koje mogu da pružaju odlične fudbalske predstave i sa ovim sistemom od 32 učesnika, u to smo se uverili na ovom SP u Kataru i nema potrebe terati top reprezentacije da igraju sa reprezentacijama iz treće i četvrte klase svetskog fudbala na SP što je besmisleno. Što se tiče samog sistema, onaj sa 16 grupa po 3 repke je katastrofalan, osakatiće grupnu fazu i doneti mnogo kalkulacija u tom famoznom 3. kolu. Ako su već povećali na 48 učesnika onda treba 12 grupa po 4 ali ne da dalje idu prve dve i osam najboljih trećih, to je suludo, već 12 prvih i 4 najbolje druge. Tako se čuva kvalitet u situaciji sa 48 učesnika.

mojnemenito

pre 1 godinu

Ima onaj vic kada crnogorska delegacija ode u Kinu i tamo ih neko od domacina pita

- A koliko Crna Gora ima stanovnika?
- Oko 600 hiljada.
- Pa sto svi niste dosli?!

E otprilike ce i ovo svjetsko da bude takvo.

Classic

pre 1 godinu

Sa jedne strane lose je, jer ce brzo da zamori pratioce. Veliki broj utakmica, veliki broj timova. Gomila nekih lokalnih derbija, koja ne zanima mnogo ostatak sveta… Sa druge strane, ostatak sveta (van Evrope i Juzne Amerike) sve vise napreduje. Sad ima daleko vise konkuretnijih timova iz Afrike i Azije nego pre nekoliko decenija npr. A na to se uvek mogu dodati i SAD, Meksiko, Australija… ekipe koje mogu svakoga da iznenade. To sve vise pravi pritisak na kvalifikante iz Azije i Afrike koji ce sad imati vise sansi da se domognu SP i pokazu sta umeju. Ali sad je sve vise ono sto se dodgadja oko SP, nego same utakmice. Ljude vise zanima sta ce da urade i kako ce da se pojave Mesi, Ronaldo, Mbape… nego kako igraju njihovi timovi. Nove generacije tesko da ce osetiti razliku iz tog razloga, da ne govorimo o vecem prilivu novca, a to Fifu najvise zanima.

ZokiNS

pre 1 godinu

Moze biti zanimljivo to sa 48 timova jer danas i manje zemlje imaju sta da pokazu i tu ubrajam i nas jer smo naspram recimo Brazila i Nemacke, hteli da to priznamo ili ne, ipak mala zemlja. Ali to da su tri domacina je pogresno na Americkom kontinentu jer su ogromne razdaljine i drugacije klime. Zamislite da neka ekipa igra u Meksiku gde zna da bude 40 stepeni i suva klima ili u Majamiju gde je u sred leta uzasna vlaznost vazduha i padaju tropske kise svaki dan, treba da nastavi takmicenje u Kanadi !? Jako ce biti tesko dugo putovati i klimatizovati se za sledeci mec. Mislim da je Katar pokazao sve prednosti takmicenja na manjem prostoru jer su sve ekipe imale identicne uslove za pripremu i takmicenje a navijaci su mogli da gledaju po dve utakmice dvevno...

wiener

pre 1 godinu

(chupavi, 22. decembar 2022 17:54)

da, pa da se skoro duplira broj utakmica i da prvenstvo traje 2 meseca. te stvari mogu u kosarci ili odbojci gde timovi igraju svaki drugi dan. u fudbalu to ne moze.

broj utakmica moze da se uveca za maksimalno jednu. tu se onda postavlja pitanje da li nije bilo bolje da se broj timova poveca na 40. po jedan vise iz evrope i juzne amerike, 3 iz afrike, 2 iz azije, jedan iz severne amerike, a okeanija i dalje play-off. skok za 16 timova je stvarno prevelik.

zyx

pre 1 godinu

Azija ide na 8, stvarno neverovatno. Svaka cast Japanu i J. Koreji koji zasluziju da budu na SP, ali imacemo 4 tima slabija od Irana i S. Arabije. Dalje, Severna Amerika ide na 6. Dakle, jos 3 tima slabija od Kanade. Prosorenje Afrike na 9 definitivno podrzavam, ali je Juzna Amerika mogla imati vise od 6 i Evroa definitivno vise od 16, naravno na ustrb Azije i S. Amerike.

Ivan

pre 1 godinu

(B.Živković, 22. decembar 2022 19:58)

Gospodine Živkoviću nabrojali ste gomilu reprezentacija koje se nisu kvalifikovale za SP u Kataru i naveli da zaslužuju da igraju na SP. Slažem se, reprezentacije koje ste naveli poseduju kvalitet, ali ste ih naveli onako bez reda, kako su vama padale napamet a to ne ide na taj način. Recimo iz Evrope biće svega 3 više, što je katastrofalno, opet će velika većina od tih koje ste naveli ostati bez SP, dok će ih mnogo više biti Azije, Severne Amerike i Afrike što nije normalno, definitivno Azija nema toliki fudbalski kvalitet da na SP ima dvocifren broj učesnika. Videli smo i u Kataru da su Japan i Južna Koreja solidne reprezentacije ali ne za neki ogroman uspeh, ispale su u osmini finala, od čega Južna Koreja rutinski od Brazila a Japan je ispao na penale od Hrvatske pri čemu je iskazao neiskustvo u ključnim trenucima odlučujućeg meča, što dalje znači da svi oni i te kako mnogo još treba da napreduju da bi se nosili sa evropskim i južnoameričkim reprezentacijama u ključnim odlučujućim mečevima za visok plasman, a šta tek reći za one koji su za dve tri klase ispod Japana i Južne Koreje. O Severnoj Americi da ne pričamo, videli smo Kanadu u Kataru gde je zauzela poslednje mesto na a možete onda misliti na kom su nivou selekcije ispod Kanade u Severnoj Americi. Isto i Afrika, ima nekoliko kvalitetnih reprezentacija ali dati im dvocifren broj učesnika na SP definitivno nije normalno, nemaju toliki kvalitet za toliki broj repki na Mundijalu.

Ivica

pre 1 godinu

Čisti biznis više ekipa veći interes, veća cijena tv prava, više prodanog piva dresova,turističkog smještaja građevinskih radova za domaćine itd ... u pitanju su milijarde, ljudima će u početku biti čudno negodovat će ali će prihvatiti to kao opciju eto i euro je promjenio sistem i liga prvaka gdje sada češće drugi i treći u svojoj ligi osvajaju LP nego sami prvaci pa se nitko ne buni.Na kraju kvalitetea će biti nešto lošija ali će biti interesantnije pogotovo za one koji se rijetko kvalificiraju pa da i oni osjete to uzbuđenje.

Ivan Veljković

pre 1 godinu

Ovaj trenutni sistem sa 32 reprezentacije u 8 grupa po 4 je najbolji za Mundijal, uverili smo se i na ovom nedavnom SP u Kataru da je taj sistem bio super, doneo je puno dobrog fudbala i zanimljivih neizvesnih mečeva! Zašto menjati nešto što je idealno?

Ja znam !

pre 1 godinu

Ovako ! Bit ce 12 grupa po 4 reprezentacije ! Druga runda ce biti ili sa 16 ekipa ( pobjednici grupa+ 4 najbolje drugoplasirane) ili sa 32 ekipe ( prvi i drugi u grupi + 8 najboljih treceplasiranih) ! to je to

marko77

pre 1 godinu

"Međutim, proširenje vrlo verovatno neće uticati na konačan ishod šampionata."

Ni ja nisam za proširenje,broj od 32 ekipe je idealan...

...ali,zaključak da "proširenje neće uticati na konačan ishod šampionata" je,blago rečeno,malo bezvezan. Nemačka (koja nije ni izašla iz grupe) i Španija su izgubile od Japana,Španija i Portugal su ispali od Maroka koji je igrao 1/2 finale,itd,itd. Kamerun je dobio Brazil i da naši nisu zabrljali,Kamerun bi prošao dalje.Italija se,kao aktuelni evropski prvak i fudbalska velesila nije ni kvalifikovala jer ju je iz baraža izbacila - Makedonija.Dakle,itekako može da utiče na konačan ishod.A,to što finale verovatno nikad neće igrati npr. Estonija-Zimbabve,to je neka druga stvar.