Ponedeljak, 14.07.2014.

14:05

Komentar: Bravo, Nemci, ali bravo i Argentinci

Izvor: Aleksa Gutoviæ

Komentar: Bravo, Nemci, ali bravo i Argentinci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Kostarika

pre 9 godina

Mislim da ovaj tekst zeli da opravda Argentinu, koja se doduse jeste, za njihove standarde, borila, ali nije se pokazala nista bolje nego mnoge ekipe koje su poispadale jos u cetvrtfinalu. Dopustili su Nemcima da budu u posedu lopte 2 trecine vremena na terenu, a hteli su da nekim kontranapadima, na foru, postanu prvaci sveta. Argentina je izgubila vise nego zasluzeno, jer fudbal se vec duze vreme ne igra na foru, nego velikim zalaganjem, timskim radom, uigranoscu, hrabroscu...Cestitke Nemcima sto su istrajali i pokazali nasta se treba ugledati ubuduce.

V21

pre 9 godina

Svaka cast na tekstu. Slazem se u potpunosti sa svim izrecenim. Ceo mec, i sve sto se desavalo na terenu, staju u jednu komparaciju, sa odgovorom zasto je Nemacka sampion sveta. Prijem lopte i sut (volej) Gecea u odnosu na prijem i sut (lob) Palasia, e to je osnovna razlika dva tima.

Nes

pre 9 godina

text odlican! Ipak bih nesto dodao...kad vidim kako igraju ovi momci u finalu i koliko ginu na terenu, posebno Njemacka, posbno Svajnstajger- dodje mi da zaplacem kad se sjetim nasih fudbalera. Nikad mi necemo nista osvojiti i to ne zato sto smo mali ili siromasni vec iz prostoga razloga zato sto nemamo mentalitet pobjednika. Nikad mi necemo imati ekipu koja hoce da pojede loptu, da preore teren da nakon 5:0 jurisa da da jos jedan gol- NIKAD. Zato je nama maximum da neko tamo podpise za Liverpul, MU, Inter itd. i kulira negdje u basti kakve kafane...Cak ni Hrvate ne mogu gledati kad vidim koliko se trude i bore za svoj dres...Mi obicni navijaci zelimo samo vidjeti musku borbu i zelju na terenu, cak ni ne trazimo pobjedu ili titule...ali toga kod nas nema...zato je nama Srbima najbolje da navijamo za Celsi, Bajern, Milan, Real itd....

loler

pre 9 godina

Ja sam se kladio i ove godine da ce podici pehar, i isplatilo se :)
Sve zbog toga kako su odigrali prethodna takmicenja, u kontinuitetu su igrali dobro. Bilo je samo pitanje vremena kada ce podici neki od trofeja.

max

pre 9 godina

sta bre bravo argentinci...ko Italiju da sam gledao, najdosadnije utakmice na prvenstvu.Nekad smo trcali kuci da gledamo njih i Brazil, bili su majstori, a sad kad igraju menjam kanal.Bravo za Nemce, oni igraju uvek isto, presing po celom terenu, napadacki pa pobede ili ne, uzivao sam, to su ekipe zbog kojih se gleda fudbal

Keti S.

pre 9 godina

Nema sumnje da je Nemacka zasluzeno osvojila naslov svetskog prvaka(pre svega zbog"minulog rada"na prethodnim velikim takmicenjima)ali ne samo da nije toliko dominirala,vec su po mom misljenju njene pobede nad Portugalijom i Brazilom prilicno preuvelicane.Portugalija je vise nego precenjena reprezentacija,dok je polufinalna tragikomedija u reziji Skolarija i njegovih pulena nedostojna pomena.Meni se Nemacka(zanimljivo tu se potpuno razilazim sa autorom ovog teksta)najzrelije i najiskusnije doimala u cetvrtfinalu protiv Francuza.Protiv jedne mlade,vrlo kvalitetne selekcije u nesumnjivom usponu,Nemacka je odigrala takoreci rutinski i tada sustinski nagovestila sta realno moze.Finalna utakmica je bila,shodno mom utisku,najvecim delom izjednacena,pri cemu je Nemacka(bas kao sto je naveo i autor teksta)imala vise sportske srece,koja se Nemcima konacno osmehnula,nakon svih prethodnih poraza u zavrsnicama velikih turnira.Na mene je Argentina ostavila utisak najzrelije i na turniru najkvalitetnije ekipe,koja je imala teze protivnike od Nemacke tokom citave eliminacione faze(sa izuzetkom cetvrtfinala,jer je kvalitet Francuza i Belgijanaca u ovom trenutku ujednacen)a pogotovo u polufinalu kada je iskoristila zrelost i iskustvo i pobedila vrlo kvalitetnu,neugodnu,predvodjenu odlicnim trenerom i nesumnjivo perspektivnu selekciju zemlje lala.Ipak,daleko od toga da Nemci nisu zasluzili trofej,ali mi se nekako cini da su ga na nekim prethodnim turnirima,mozda i vise zasluzivali.

boxi

pre 9 godina

Bravo njemacka zasluzeno su osvojili SP
bravo Shkodran Mustafi i albanci su pobjednici ovog SP
kompliment i na ostale Shaqiri,Xhemaili,Behrami,Januzaj,Xhaka i Mehmedi
i mi smo dali 7 gola na ovom SP

ja

pre 9 godina

Najbolji i najobjektivniji tekst o citavom SP,a pogotovu o finalu,koji sam procitao,a redovno sam pratio razne portale.Svaka cast!Kamo srece da imamo vise ovakvih novinara i kamo srece da ste Vi komentarisali finale SP.Jos jednom svaka cast i nadamo se da cemo moci da uzivamo u jos mnogim Vasim tekstovim.Veliko postovanje za Vas i sportsku redakciju b92!

FCB Vizemeister dahoam

pre 9 godina

Dali je neko posumnjao u drugaciji ishod finala? Frau Merkel je prekinula putovanje u Kinu da bi stigla na finale i sutra proslavila 60-ti rodjendan sa ekipom a svi znamo koliko je Kina vazna za Nemacku. Frau Merkel srecan rodjendan i izvinite za ove produzetke! Vole vas vasi poreski obveznici i samo nastavite da trosite nase pare na vas veliki hobi. Inace tekst ekstra, sve na svom mesti nijedan ga srpski fudbalski strucnjak nebi ovako sastavio!

Aleksa

pre 9 godina

Nemci nisu poveli Rojsa, Gundogana, braću Bender i još mnogo mladih igrača koji će u međuvremenu eksplodirati, a do idućeg SP će i predvoditi reprezentaciju.

Bane

pre 9 godina

Hm, naravno da kada se utakmics zavrse produzecima sa minimalnim rezultatima ili penalima tesko je pricati o nekoj dominaciji na terenu. Meceve sa Ganom i USA nisam gledao ali sam gledao sve meceve eliminacione faze. Koliko sam ja video svi osim Brazila su sa Nemcima igrali pretezno defanzivno ili bunker. Brazil je jedini koji je hteo njih prvi da napadne pa se neslavno zavrsilo po njih. Prema tome, po meni, ako sa jedne strane imamo tim koji protiv svakog igra napadacki bez obzira ko je sa druge strane i sa druge strane imamo timove koji jedinu sansu sa Nemcima vide u defanzivnoj igri ili bunkeru i eventualno nekoj prilici iz polukontre ili kontre onda je po meni taj tim dominantan u odnosu na druge. E sada druga prica je kako to nakraju izgleda na terenu i kakve posledice po Nemacku moze da ima. Italijani koji su tvorci bunker igre i golova iz kontri su najbolji primer za to jer Nemci od gotovo redovno ispadaju. Isto tako su mogli da prodju i protiv Argentine. I otuda taj utisak kako su Argentinci imali izglednije prilike, a zapravo to je posledica Nemacke otvorenije ofanzivnije igre a ne njihovog umeca jer sa druge strane, na zalost, imali smo priliku da gledamo i susret dve ziheraske ekipe pri cemu su obe zelele da igraju defanzivno i vrebaju priliku iz polu kontri gde smo zaspali na poluvremenu, naravno rec je o Holandija - Argentina. Prema tome svi koji zele da ospore Nemacki kvaliteti dominaciju neka se ne brane nego neka ih otvoreno napadnu pa da vidimo rezultat.

Dragan

pre 9 godina

Mogao bih da kažem da je Nemačka kao fudbalski tim kompletniji nego što ovaj tekst daje potpunu sliku o finalu ovog meča. Mislim da je autor svakako napisao dobar tekst ali nas je uskratio(za one koji možda nisu gledali utakmicu) za neka dešavanja na terenu. Gledali smo strašan presing Argentine defanzivan način igre koji se zasnivao na čekanju i greškama protivnika. Ubacivanje lopte iz dubine na jednog napadača pa kako se snađe je osnovna taktika napada na protivnički gol.Druga stvar su prljavi startovi argentinskih fudbalera je nešto što definitivno decenijama karakteriše Južnoameričke reprezentacije(Urugvaj a ostali možda manje)i nešto zbog čega ne bi trebalo da se vezuje za prvaka sveta u fudbalu, zbog ogromnog uticaja koji ima.Onaj udarac ramenom u glavu iz punog trka je ne za crveni karton nego za dužu suspenziju a da je takav start naš tv komentator opisao kao uobičajeni sudar. Ne istaći Boatenga pored odličnog tehničara ali sporog Humelsa je takođe propust kao i fantastičan prijem centaršuta iskosa na grudi Gecea i precizan volej u mrežu. Takvog igrača Argentinci u svojim redovima nisu imali da iskoriste ozbiljne kikseve nemačke zadnje linije.

danilo

pre 9 godina

Kao i svi komentatori, moram prvo da pohvalim odličan tekst i da se saglasim sa svakim stavom.
Dodao bih još, da je faktor sreće i suđenja u fudbalu veći nego u drugim sportovima tako da svaki šampion uvek dobije i nešto, manje ili više, direktno sa neba.
Svaka čast Nemcima na svim elementima, a najviše na poštenom odnosu prema igri; svaka čast i Argentincima jer su zamalo dobili jačeg od sebe.
Sve u svemu, sjajan turnir a pobeda Nemaca od 7:1 spada u red postignuća jednog veka...

draganbb

pre 9 godina

Po meni umereno bravo Argentina. Zbog poslednjih 240 minuta u kojima su dali NULA golova. Možda bravo za utakmice pre toga, a za poslednje dve… Hm? Čestitati na takvoj efikasnosti? A analize moglo je da je bilo raspoloženih strelaca, sreće itid, onda bismo i mi mogli biti na SP i u finalu.

PimPong

pre 9 godina

Dobar clanak, samo se ne slazem sa ovim:

"I baš zbog tolike snage Nemačke se mora pohvaliti i Argentina. Ekipa koja je objektivno slabija za tri ili četiri gola od Nemačke, u finalu je odigrala veoma dobro."

Argentina nije objektivno slabija za tri ili cetiri gola ni od koga. Mozda jesu na papiru po igracima i klubovima za koje igraju, ali fudbal se ne igra na papiru. Primili su samo jedan gol nakon grupe, i to u produzetku. Po meni je jedan gol razlike realni odnos snaga, s tim da je malo nedostajalo da Argentina dobije, i da se to desilo, i to ne bi bilo nezasluzeno.

deki

pre 9 godina

Dobar tekst, Nemci su zasluzeno prvi, prikazali su kontinuitet bez vecih oscilacija, Arg.kako je do finala igrala, ocekivao sam pobedu Nemacke barem 2 razlike, pa ipak i da su oni dobili ne bi bilo nezasluzeno.Sudjenje katastrofa, Mesi jeste doveo tim do finala ali jos jednom se pokazalo da je fudbal timski sport i da je potpuno deplasirano za igrace davati 100 mil.evra

Slavenko Bodensee

pre 9 godina

Nemci su samo odigrali dve dobre utakmice .....nikad lakse osvojiti svetsko prvenstvo!!ne zbog dobrih Nemaca nego losih evropojeca(spanija/italia/engleska/)i domacina!imali su najboljeg golmana (Jedina greska faul nad iguaninom->crveni+penal ili indirektan)i najbolju i najduzu klupu!zao mi je samo meksika!! I mozda kolumbije/Costa rike.mozda bi i urugvajci vise Mogli de nemaju vampira....

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Do finala Nemci su pobedili ili izbacilu najozbiljnije fudbalske nacije,Portugal,Francusku,Brazil...dok je Argentina igrala sa Bosnom,Nigerijom,Iranom,Svajcarskom...i prvi poluozbiljan protivnik Belgija,a prvi ozbiljan i pravi protivnik Holandija tek u polufinalu. I nikoga niti su nadigrali,niti lagano ponedili. Celo prvenstvo igrali su na svojoj polovini i cekali da im Mesi resi mec iz kontre ili polu kontre. Nemacka je pokazala najvise i zasluzeno osvojila.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Alo bre sto ste mi lupali toliko minuse sto sam nabrajao igrace Bayerna,to sam rekao u sali ali ipak vi koji ste mi lupali minuse treba da priznajete da oni i jesu stup Nemacke reprezentacije

eki

pre 9 godina

kada Italija, Brazil ili Spanija osvoje titule na na foru onda je to normalno i niko ne komentariše a kada Nemci ne šamaraju po 5-0 onda su na sreću uzeli...koje gluposti!
2002 Brazil je dosta sreće imao do finala(setite se Bra 3-2 Belgija-prevara)
2006 Italijane neću ni da komentarišem haha
2010 Španija gubi u grupi od Švajcarske a protiv Čilea gube 1-0 i u drugom okreću na 2-1 i tako sa 4 boda prolaze grupu na foru
i sve to nikad niko ne komentariše!
Zašto niko ne komentariše da su Nemci bili najefikasnija ekipa 2002, 2006,2010 i 2014?!

Vasilevs

pre 9 godina

Ovo finale poprilično liči na poslednje koje su ove dve reprezentacije odigrale- '90. u Italiji. I tada se Argentina provlačila- Jugoslavija u četvrt finalu na penale, Italija u polufinalu na penale, igrali su dosadno, sporo,(5 golova na celom turniru) na momente prljavo, oslanjajući se na tvrdu odbranu(na čelu sa vrsnim Goekoečeom) i dva maga fudbalske igre(Maradona-Kaniđa). I ovoga puta je bilo tako. Mesi-Di Maria(šteta za fudbal što nije igrao samu završnicu), plus sjajni Romero. Nemci sa druge strane, kao i '90 u Italiji su bili napadački nastrojeni, timski najjači, organizovani i besprekorni : Lam- Švajnštajger -Kros - Ozil - Miler ili Breme-Hesler-Mateus-Litbarski-Klinsman- nema razlike. Istorija se ponavlja.

Cicero

pre 9 godina

Mislim da niko ne može da bude toliko ostrašćen a da ne čestita i Nemačkoj i Argentini i da pritom voli fudbal. Naravno sada se u prvi plan stavlja pobednik, priča se o Mesiju, nepozvanim igračima, pogrešnoj taktici, sudijama... ali sve to čini draž jednog velikog takmičenja kao što je SP u fudbalu.

Nemačka je zasluženo postala prvak sveta. Za razliku od Argentine, imala je jednu konstantu na velikim takmičenjima, jedan sistem rada koji je nakon 10 godina doneo titulu. Osim toga sve pohvale idu i Levui stručnom štabu, jer dobra atmosfera u ekipi je jedan od ključeva dobrog rezultata na ovakvim dugim takmičenjima. S druge strane Agrentina je dosta toga pokazala, ali pred finale se više pričalo da li će Mesi biti taj koji će svojim priznanjima dodati i titulu,a ne da li će to biti čast čitavog tima. I pored toga on je sjajan igrač, jedan od najboljih u istoriji , mada izbor za najigrača je za diskusiju.

Za razliku od Južne Afrike, ovde se osećala ta fudbalska atmosfera. Bilo je dosta dobrih mečeva (uglavnom oni koji su se igrali uveče), reprezentacija koje su razočarale ( Španija, Brazil, Hrvatska, Engleska) i one koje su pobrale simpatije ( Kolumbija, Čile, Meksiko, SAD, Alžir, Belgija). Sudije ne bih mnogo komentarisao, jeste bilo grešaka, ali i one čine deo te fudbalske atmosfere. Možda bi moglo ipak više evropskih sudija da deli pravdu. Drago mi je zbog Mažića, sa željom da ga gledamo i dalje na velikim takmičenjima.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Zaboravio da kazem ne znam ko je osvojio kup Nemacka ili mi Bajernci,vise od polovine igraca cinili su nasi Bajernci -)))

Lam

Schweinsteiger

Götze

Kros

Müller

Neuer

Boateng

pun mesec

pre 9 godina

Ko bi sada smeo da se kladi da 10. jula 2016. godine Lam ili neki drugi kapiten Nemačke neće podići i pehar najboljeg u Evropi? Ja, jer ce to uciniti Srbija!!! Napred orlovi:)

Celalionac

pre 9 godina

Ajde ljudi ne pricajte glupostí .... kakvi Nemci ... kakvi Argentinci
svi znamo da je severna Koreja prvak sveta ...
Ja gledao , bilo na vestima :-)

NS

pre 9 godina

Samo kad je vec jednom gotovo. Dosadnije igre na svetu nema: trckaraju tamo-amo, valjaju se po travi i ne mogu da pogode ona vrata od 9 metara! To se kod mene zove seprtlje a ne sportisti

Milan

pre 9 godina

Apsolutno se slažem sa svim napisanim. A što se tiče kompletnog prvenstva, mislim da je bilo jedno od lošijih, da nije rezultatski nestvarnog polufinala, broj golova u nokaut fazi bi bio smešno mali.

Srdjan, Ceska

pre 9 godina

Tekst je u rangu na ona stara literarna dela, kojim se nekada davno dicilo jugoslovensko sportsko novinarstvo. Ovo je bilo divota citati. Hvala autoru na tekstu. Kamo sreće da je više ovakvih tekstova.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Napisao sam od prilike 10 dana kada smo svaki dan komentarisali da ce Nemacka da dobije prvo mesto samo za to sto drugi oslanjaju na individe ( pojedince )

Engleska na Runija

Argentina na Mesija

Italija na Balotelija

Portugal na Ronalda

Holandija na Robena i tako dalje

A Nemacka je imala ekipu i ne samo ekipu na polje nego i celi sastav rezervista,isto sam rekao da kada bi bilo dozvoljeno Jogi Löw bi moga lako da izvadi svih 10 ( osim Neuera ) iz igre i da ubaci 10 drugih nista ne bi bili slabi od onih koji su igrali i rekao sam da bi zamenili 100 % a onda sam primetio da sam gresio kada sam rekao 100 % jer se vidjelo da Götze ne 100 % nego 200 % zamenio Klozea.

Nemci su bili od pocetka psihicki stabilni i samouvereni u sebi,posle pobede nad Portugalom 4:0 i posle te fudbalske kasapnice pod punim reflektorima protiv Brazila,Nemcaka je stvorila psihicki pritisak i strah kod protivnika a kod sebe jos vise poverenje,koliko su sirili psihicki strah kod druge najbolje se videlo kada sinoc bili dva tri puta pred Neuerom i jedan Mesi ne zna sta da radi pred njim na koj pravac da ide na koj pravac da sutira jer jednostavno imali su u glavi da ovaj covek ( da ne kazem kiosk ) je nepobedljiv,psiha u takvim trenutcima igra najvise ulog,na kraju cestitam,nisu bili perfekt ali su bili najbolji i pokazali najbolji fudbal u ovo SP

navijac

pre 9 godina

svaka cast za tekst
svi kritikuju mesija i argentinu.nemoze mesi sve sam nije on kriv sto aguero na prvenstvu nije nista uradio i sto je palasio mogao rjesiti 2 utakmice ali on pokusava lobovati golmana a ima puno boljih opcija.di marija je jedini igrac koji je uz mesija bio medju boljima uz maskerana ostali nisu toliko dobri
mozda je i mesi trebao vise da se krece ali osjeti se i umor kod njega bio je povrjedjen ali svaka mu cast
njemacka zasluzeno prva po imenima imaju najjaci sastav na prvenstvu,a ovo je mlada generacija i puno toga mogu jos postici

buki

pre 9 godina

Jedno od najboljih prvenstava koje sam do sad gledao. Nastavila se dominacija Evrope, vec tri zadnja prvenstva osvojila je Evropa. Ako se vratimo malo u proslost, pet od poslednjih sedam osvajale su evropske ekipe. Jos jedna zanimljiva tradicija koja se nastavila je los nastup aktuelnih sampiona. Ove godine Spanija ispala u grupi, proslo prvenstvo Italija, Brazil 2006. ispao u 1/4 finala, Francuska 2002. otisla bez boda kuci. Sve u svemu, jedno odlicno SP, na koje ce glavna asocijacija biti fijasko Brazila u polufinalu. Vidjecemo da li je ovo njihov fudbalski brodolom, da li ce doci na nivo nekih prosjecnih ekipa ili ne..

nuff said

pre 9 godina

Konacno objektivan tekst za razliku od salve laicizma u komentarima i nekim medijima. Moze se reci da su 1-2 igraca zasluzila vise nagradu od Mesija ali se ne moze reci da je i on nije zasluzio...samo treba znati jos po nesto o fudbalu osim brojanja golova i asistencija i same cinjenice se namecu.

Krivo mi je sto Argentina nije uzela kao da je Srbija u pitanju ali Nemci su zasluzeno osvojili. Uz odredjenu dozu srece u finalu svakako ali i to je sastavni deo sporta.

Ne bih se samo slozio sa autorom oko detalja sa Mesijevim stopostotnim sansama...imao je jednu samo, prodor po levoj strani i 1-1 iskosa sa Nojerom. Druga akcija kada je protrcao po desnoj strani i isao skoro uz gol aut liniju se po meni ne moze nazvati stopostotnom sansom, cak ni za igraca kao sto je Mesi...levo od sebe je imao odbrambenog igraca a Nojer je vrhunski golman tako da nije mogao mnogo toga tu da ucini.

Pozdrav

objektivno

pre 9 godina

Ako trojica ili cetvorica protivnickih igraca cuvaju Mesija ili se bar nalaze blizu njega onda to otvara prostor ostalima, ne moze se kritikovati Mesi ako pola odbrane Nemacke prati sta on radi i ne dozvoljava mu da krene bilo gde. To je isto kao u kosarci ako odbrana udvaja nekog igraca neko od njegovih saigraca mora biti slobodan.

Šavija Alonso

pre 9 godina

Interesantno da je ogromna vecina gledalaca u Srbiji navijala za pobedu Nemacke (odnosno pobedu fudbala), dok je, sa druge strane, ogromna vecina medija bila na strani Argentine. Pratio sam Crnogorce, Hrvate, Bosance, i svi komentatori su neskriveno naginjali argentinskoj antipropagandi fudbala, bas kao i nas RTS i vi na B92. Malo objektivnosti ipak ne bi bilo na odmet. Nije sramota jasno i glasno reci ono sto smo svi videli - cilj Nemacke je bio posed lopte, napad i gol, a cilj Argentine bunker, kontra i penali.

vlada

pre 9 godina

realno argetinci imaju odličnu ekipu, doduše bez Teveza i Aguera i nemaju klasičnog špica vrednog pažnje,(mislim Iguain je drvo drvosava apalaciosa ne bih komentarisao). Ali i pored jake ekipe su igrali očajno. ali za svakoje poštovanje njihov uspeh na ovom prvenstvu! Da su igrali u skladu sa imenima koja imaju u reprezentaciji Nemci bi se dosta namučili a one greške nemačke odbrane koje Palacios i Iguain nisu iskuristili bi Tevez i Aguero iskoristili 1/1. Tako da se mora priznati i da su Nemci koji su osim u onoj utakmici protiv mučenog algira pokazali najviše na ovom prvenstvu imali i dosta sreće da pobede sinoć, ali potpuno zasluženo!

SQI

pre 9 godina

Ovo je baš potcenjivački... Slažem se da su Nemci bili ubedljivi u samo dva meča ali šta reći za Argentince? Protiv koga su to oni bili ubedljivi? Provlačili su se bukvalno u svakom meču, čak i protiv rivala u prilično slaboj grupi. Po meni, njima je i finale puna kap a i do njega su došli čistom srećom, odnosno penal lutrijom.

7 gotovana

pre 9 godina

Bravo za sta? Epska dosada 117 minuta! Jedino moze da im se prizna da su od svih ekipa najmanje bili seka-perse. Sad cemo sledece 4 godine slusati o 'velikoj Nemackoj reprezentaciji' a da je sudija svirao penal za Argentinu slusali bismo obrnuto...
Fudbal je jedna velika podvala

dupli_kantar

pre 9 godina

Dobar tekst. Ipak, Mesi jeste zasluzio kritiku koju dobija. Izvini molim te, igrac koji je (navodno) najbolji na svetu, igrac oko kog se dize toliki hajp, koga mediji i svi oko njega velicaju do nebeskih velicina - ili nije to sto jeste i to za sta ga svi smatraju, ili jednostavno nije igrao kako ume pa samim tim zasluzuje sve kritike.

Neko je rekao "ne moze on sve sam". Slazem se, u tome i jeste sustina. Igra Gaucosa (a i Farselone) se 99% oslanja na Mesija i ako njemu ne ide - onda ode mast u propast. Mislim da bi Argentina (u kompletnom sastavu) igrala mnogo lepsi, dopadljiviji i atraktivniji (napadacki) fudbal, da se igra ne svodi "svi za Mesija - Mesi za sve". Bez njega, taj tim bi bio cak i homogeniji, samim tim i jaci. Sinoc se videlo da je odbrana ELF-a relativno spora i da svaki tim koji "predje" nemacki bedem na sredini terena - vrlo lako ulazi u sansu. Gaucosi mozda nisu sutnuli u okvir gola, ali su itekako imali svojih sansi. Mislim da su i izmene koje im je selektor pravio - u najmanju ruku diskutabilne.

No, kao sto neko rece, Argentina ima Mesija, Brazil Nejmara, a NEMACKA ima TIM. Tako da, slozili se ili ne, Nemacka je zasluzeno sampion sveta zato sto je najbolja...i to ubedljivo (timski) najbolja.

Banat

pre 9 godina

Potezi Lea Mesija na ovom turniru:
1. Gol protiv Bosne koji im donosi pobedu
2. Gol protiv Irana iz jednog poteza kada su svi videli remi
3. 2 gola protiv Nigerija uz najlepse izveden slobodan udarac na turniru
4. Osmina finala- Svajcarci jednom ispustaju Mesija iz vida i to je dovoljno da ispadnu, Mesi dodaje Di Mariji
5. Cetvrtfinale Mesi razigrava celu ekipu i efikasno ih uposljava
6.Polufinale i finale ruku na srce igra dosta lose. Ipak sigurno otvara penal seriju protiv Holandije. U oba meca ga cuvaju sa minimum dva-tri igraca posto su u nedostatku Di Marije ostali bezopasni.

Iz svega izrecenog moze se zakljuciti da Mesi ipak nije zasluzio titulu najboljeg igraca, ali daleko od toga da nije imao dobro prvenstvo. On, Di Marija i Maskerano su dovukli Argentinu do finala, a Mesi je bio najbolji medju njima. Inace da ja pitam nagrada bi isla Nojeru zbog toga sto je svojim nacinom igre unapredio golmansku poziciju i podigao je na visi nivo.

Banat

pre 9 godina

Potezi Lea Mesija na ovom turniru:
1. Gol protiv Bosne koji im donosi pobedu
2. Gol protiv Irana iz jednog poteza kada su svi videli remi
3. 2 gola protiv Nigerija uz najlepse izveden slobodan udarac na turniru
4. Osmina finala- Svajcarci jednom ispustaju Mesija iz vida i to je dovoljno da ispadnu, Mesi dodaje Di Mariji
5. Cetvrtfinale Mesi razigrava celu ekipu i efikasno ih uposljava
6.Polufinale i finale ruku na srce igra dosta lose. Ipak sigurno otvara penal seriju protiv Holandije. U oba meca ga cuvaju sa minimum dva-tri igraca posto su u nedostatku Di Marije ostali bezopasni.

Iz svega izrecenog moze se zakljuciti da Mesi ipak nije zasluzio titulu najboljeg igraca, ali daleko od toga da nije imao dobro prvenstvo. On, Di Marija i Maskerano su dovukli Argentinu do finala, a Mesi je bio najbolji medju njima. Inace da ja pitam nagrada bi isla Nojeru zbog toga sto je svojim nacinom igre unapredio golmansku poziciju i podigao je na visi nivo.

Šavija Alonso

pre 9 godina

Interesantno da je ogromna vecina gledalaca u Srbiji navijala za pobedu Nemacke (odnosno pobedu fudbala), dok je, sa druge strane, ogromna vecina medija bila na strani Argentine. Pratio sam Crnogorce, Hrvate, Bosance, i svi komentatori su neskriveno naginjali argentinskoj antipropagandi fudbala, bas kao i nas RTS i vi na B92. Malo objektivnosti ipak ne bi bilo na odmet. Nije sramota jasno i glasno reci ono sto smo svi videli - cilj Nemacke je bio posed lopte, napad i gol, a cilj Argentine bunker, kontra i penali.

nuff said

pre 9 godina

Konacno objektivan tekst za razliku od salve laicizma u komentarima i nekim medijima. Moze se reci da su 1-2 igraca zasluzila vise nagradu od Mesija ali se ne moze reci da je i on nije zasluzio...samo treba znati jos po nesto o fudbalu osim brojanja golova i asistencija i same cinjenice se namecu.

Krivo mi je sto Argentina nije uzela kao da je Srbija u pitanju ali Nemci su zasluzeno osvojili. Uz odredjenu dozu srece u finalu svakako ali i to je sastavni deo sporta.

Ne bih se samo slozio sa autorom oko detalja sa Mesijevim stopostotnim sansama...imao je jednu samo, prodor po levoj strani i 1-1 iskosa sa Nojerom. Druga akcija kada je protrcao po desnoj strani i isao skoro uz gol aut liniju se po meni ne moze nazvati stopostotnom sansom, cak ni za igraca kao sto je Mesi...levo od sebe je imao odbrambenog igraca a Nojer je vrhunski golman tako da nije mogao mnogo toga tu da ucini.

Pozdrav

Celalionac

pre 9 godina

Ajde ljudi ne pricajte glupostí .... kakvi Nemci ... kakvi Argentinci
svi znamo da je severna Koreja prvak sveta ...
Ja gledao , bilo na vestima :-)

objektivno

pre 9 godina

Ako trojica ili cetvorica protivnickih igraca cuvaju Mesija ili se bar nalaze blizu njega onda to otvara prostor ostalima, ne moze se kritikovati Mesi ako pola odbrane Nemacke prati sta on radi i ne dozvoljava mu da krene bilo gde. To je isto kao u kosarci ako odbrana udvaja nekog igraca neko od njegovih saigraca mora biti slobodan.

buki

pre 9 godina

Jedno od najboljih prvenstava koje sam do sad gledao. Nastavila se dominacija Evrope, vec tri zadnja prvenstva osvojila je Evropa. Ako se vratimo malo u proslost, pet od poslednjih sedam osvajale su evropske ekipe. Jos jedna zanimljiva tradicija koja se nastavila je los nastup aktuelnih sampiona. Ove godine Spanija ispala u grupi, proslo prvenstvo Italija, Brazil 2006. ispao u 1/4 finala, Francuska 2002. otisla bez boda kuci. Sve u svemu, jedno odlicno SP, na koje ce glavna asocijacija biti fijasko Brazila u polufinalu. Vidjecemo da li je ovo njihov fudbalski brodolom, da li ce doci na nivo nekih prosjecnih ekipa ili ne..

Srdjan, Ceska

pre 9 godina

Tekst je u rangu na ona stara literarna dela, kojim se nekada davno dicilo jugoslovensko sportsko novinarstvo. Ovo je bilo divota citati. Hvala autoru na tekstu. Kamo sreće da je više ovakvih tekstova.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Napisao sam od prilike 10 dana kada smo svaki dan komentarisali da ce Nemacka da dobije prvo mesto samo za to sto drugi oslanjaju na individe ( pojedince )

Engleska na Runija

Argentina na Mesija

Italija na Balotelija

Portugal na Ronalda

Holandija na Robena i tako dalje

A Nemacka je imala ekipu i ne samo ekipu na polje nego i celi sastav rezervista,isto sam rekao da kada bi bilo dozvoljeno Jogi Löw bi moga lako da izvadi svih 10 ( osim Neuera ) iz igre i da ubaci 10 drugih nista ne bi bili slabi od onih koji su igrali i rekao sam da bi zamenili 100 % a onda sam primetio da sam gresio kada sam rekao 100 % jer se vidjelo da Götze ne 100 % nego 200 % zamenio Klozea.

Nemci su bili od pocetka psihicki stabilni i samouvereni u sebi,posle pobede nad Portugalom 4:0 i posle te fudbalske kasapnice pod punim reflektorima protiv Brazila,Nemcaka je stvorila psihicki pritisak i strah kod protivnika a kod sebe jos vise poverenje,koliko su sirili psihicki strah kod druge najbolje se videlo kada sinoc bili dva tri puta pred Neuerom i jedan Mesi ne zna sta da radi pred njim na koj pravac da ide na koj pravac da sutira jer jednostavno imali su u glavi da ovaj covek ( da ne kazem kiosk ) je nepobedljiv,psiha u takvim trenutcima igra najvise ulog,na kraju cestitam,nisu bili perfekt ali su bili najbolji i pokazali najbolji fudbal u ovo SP

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Do finala Nemci su pobedili ili izbacilu najozbiljnije fudbalske nacije,Portugal,Francusku,Brazil...dok je Argentina igrala sa Bosnom,Nigerijom,Iranom,Svajcarskom...i prvi poluozbiljan protivnik Belgija,a prvi ozbiljan i pravi protivnik Holandija tek u polufinalu. I nikoga niti su nadigrali,niti lagano ponedili. Celo prvenstvo igrali su na svojoj polovini i cekali da im Mesi resi mec iz kontre ili polu kontre. Nemacka je pokazala najvise i zasluzeno osvojila.

eki

pre 9 godina

kada Italija, Brazil ili Spanija osvoje titule na na foru onda je to normalno i niko ne komentariše a kada Nemci ne šamaraju po 5-0 onda su na sreću uzeli...koje gluposti!
2002 Brazil je dosta sreće imao do finala(setite se Bra 3-2 Belgija-prevara)
2006 Italijane neću ni da komentarišem haha
2010 Španija gubi u grupi od Švajcarske a protiv Čilea gube 1-0 i u drugom okreću na 2-1 i tako sa 4 boda prolaze grupu na foru
i sve to nikad niko ne komentariše!
Zašto niko ne komentariše da su Nemci bili najefikasnija ekipa 2002, 2006,2010 i 2014?!

Cicero

pre 9 godina

Mislim da niko ne može da bude toliko ostrašćen a da ne čestita i Nemačkoj i Argentini i da pritom voli fudbal. Naravno sada se u prvi plan stavlja pobednik, priča se o Mesiju, nepozvanim igračima, pogrešnoj taktici, sudijama... ali sve to čini draž jednog velikog takmičenja kao što je SP u fudbalu.

Nemačka je zasluženo postala prvak sveta. Za razliku od Argentine, imala je jednu konstantu na velikim takmičenjima, jedan sistem rada koji je nakon 10 godina doneo titulu. Osim toga sve pohvale idu i Levui stručnom štabu, jer dobra atmosfera u ekipi je jedan od ključeva dobrog rezultata na ovakvim dugim takmičenjima. S druge strane Agrentina je dosta toga pokazala, ali pred finale se više pričalo da li će Mesi biti taj koji će svojim priznanjima dodati i titulu,a ne da li će to biti čast čitavog tima. I pored toga on je sjajan igrač, jedan od najboljih u istoriji , mada izbor za najigrača je za diskusiju.

Za razliku od Južne Afrike, ovde se osećala ta fudbalska atmosfera. Bilo je dosta dobrih mečeva (uglavnom oni koji su se igrali uveče), reprezentacija koje su razočarale ( Španija, Brazil, Hrvatska, Engleska) i one koje su pobrale simpatije ( Kolumbija, Čile, Meksiko, SAD, Alžir, Belgija). Sudije ne bih mnogo komentarisao, jeste bilo grešaka, ali i one čine deo te fudbalske atmosfere. Možda bi moglo ipak više evropskih sudija da deli pravdu. Drago mi je zbog Mažića, sa željom da ga gledamo i dalje na velikim takmičenjima.

navijac

pre 9 godina

svaka cast za tekst
svi kritikuju mesija i argentinu.nemoze mesi sve sam nije on kriv sto aguero na prvenstvu nije nista uradio i sto je palasio mogao rjesiti 2 utakmice ali on pokusava lobovati golmana a ima puno boljih opcija.di marija je jedini igrac koji je uz mesija bio medju boljima uz maskerana ostali nisu toliko dobri
mozda je i mesi trebao vise da se krece ali osjeti se i umor kod njega bio je povrjedjen ali svaka mu cast
njemacka zasluzeno prva po imenima imaju najjaci sastav na prvenstvu,a ovo je mlada generacija i puno toga mogu jos postici

vlada

pre 9 godina

realno argetinci imaju odličnu ekipu, doduše bez Teveza i Aguera i nemaju klasičnog špica vrednog pažnje,(mislim Iguain je drvo drvosava apalaciosa ne bih komentarisao). Ali i pored jake ekipe su igrali očajno. ali za svakoje poštovanje njihov uspeh na ovom prvenstvu! Da su igrali u skladu sa imenima koja imaju u reprezentaciji Nemci bi se dosta namučili a one greške nemačke odbrane koje Palacios i Iguain nisu iskuristili bi Tevez i Aguero iskoristili 1/1. Tako da se mora priznati i da su Nemci koji su osim u onoj utakmici protiv mučenog algira pokazali najviše na ovom prvenstvu imali i dosta sreće da pobede sinoć, ali potpuno zasluženo!

deki

pre 9 godina

Dobar tekst, Nemci su zasluzeno prvi, prikazali su kontinuitet bez vecih oscilacija, Arg.kako je do finala igrala, ocekivao sam pobedu Nemacke barem 2 razlike, pa ipak i da su oni dobili ne bi bilo nezasluzeno.Sudjenje katastrofa, Mesi jeste doveo tim do finala ali jos jednom se pokazalo da je fudbal timski sport i da je potpuno deplasirano za igrace davati 100 mil.evra

danilo

pre 9 godina

Kao i svi komentatori, moram prvo da pohvalim odličan tekst i da se saglasim sa svakim stavom.
Dodao bih još, da je faktor sreće i suđenja u fudbalu veći nego u drugim sportovima tako da svaki šampion uvek dobije i nešto, manje ili više, direktno sa neba.
Svaka čast Nemcima na svim elementima, a najviše na poštenom odnosu prema igri; svaka čast i Argentincima jer su zamalo dobili jačeg od sebe.
Sve u svemu, sjajan turnir a pobeda Nemaca od 7:1 spada u red postignuća jednog veka...

PimPong

pre 9 godina

Dobar clanak, samo se ne slazem sa ovim:

"I baš zbog tolike snage Nemačke se mora pohvaliti i Argentina. Ekipa koja je objektivno slabija za tri ili četiri gola od Nemačke, u finalu je odigrala veoma dobro."

Argentina nije objektivno slabija za tri ili cetiri gola ni od koga. Mozda jesu na papiru po igracima i klubovima za koje igraju, ali fudbal se ne igra na papiru. Primili su samo jedan gol nakon grupe, i to u produzetku. Po meni je jedan gol razlike realni odnos snaga, s tim da je malo nedostajalo da Argentina dobije, i da se to desilo, i to ne bi bilo nezasluzeno.

SQI

pre 9 godina

Ovo je baš potcenjivački... Slažem se da su Nemci bili ubedljivi u samo dva meča ali šta reći za Argentince? Protiv koga su to oni bili ubedljivi? Provlačili su se bukvalno u svakom meču, čak i protiv rivala u prilično slaboj grupi. Po meni, njima je i finale puna kap a i do njega su došli čistom srećom, odnosno penal lutrijom.

pun mesec

pre 9 godina

Ko bi sada smeo da se kladi da 10. jula 2016. godine Lam ili neki drugi kapiten Nemačke neće podići i pehar najboljeg u Evropi? Ja, jer ce to uciniti Srbija!!! Napred orlovi:)

boxi

pre 9 godina

Bravo njemacka zasluzeno su osvojili SP
bravo Shkodran Mustafi i albanci su pobjednici ovog SP
kompliment i na ostale Shaqiri,Xhemaili,Behrami,Januzaj,Xhaka i Mehmedi
i mi smo dali 7 gola na ovom SP

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Alo bre sto ste mi lupali toliko minuse sto sam nabrajao igrace Bayerna,to sam rekao u sali ali ipak vi koji ste mi lupali minuse treba da priznajete da oni i jesu stup Nemacke reprezentacije

ja

pre 9 godina

Najbolji i najobjektivniji tekst o citavom SP,a pogotovu o finalu,koji sam procitao,a redovno sam pratio razne portale.Svaka cast!Kamo srece da imamo vise ovakvih novinara i kamo srece da ste Vi komentarisali finale SP.Jos jednom svaka cast i nadamo se da cemo moci da uzivamo u jos mnogim Vasim tekstovim.Veliko postovanje za Vas i sportsku redakciju b92!

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Zaboravio da kazem ne znam ko je osvojio kup Nemacka ili mi Bajernci,vise od polovine igraca cinili su nasi Bajernci -)))

Lam

Schweinsteiger

Götze

Kros

Müller

Neuer

Boateng

Slavenko Bodensee

pre 9 godina

Nemci su samo odigrali dve dobre utakmice .....nikad lakse osvojiti svetsko prvenstvo!!ne zbog dobrih Nemaca nego losih evropojeca(spanija/italia/engleska/)i domacina!imali su najboljeg golmana (Jedina greska faul nad iguaninom->crveni+penal ili indirektan)i najbolju i najduzu klupu!zao mi je samo meksika!! I mozda kolumbije/Costa rike.mozda bi i urugvajci vise Mogli de nemaju vampira....

draganbb

pre 9 godina

Po meni umereno bravo Argentina. Zbog poslednjih 240 minuta u kojima su dali NULA golova. Možda bravo za utakmice pre toga, a za poslednje dve… Hm? Čestitati na takvoj efikasnosti? A analize moglo je da je bilo raspoloženih strelaca, sreće itid, onda bismo i mi mogli biti na SP i u finalu.

Milan

pre 9 godina

Apsolutno se slažem sa svim napisanim. A što se tiče kompletnog prvenstva, mislim da je bilo jedno od lošijih, da nije rezultatski nestvarnog polufinala, broj golova u nokaut fazi bi bio smešno mali.

NS

pre 9 godina

Samo kad je vec jednom gotovo. Dosadnije igre na svetu nema: trckaraju tamo-amo, valjaju se po travi i ne mogu da pogode ona vrata od 9 metara! To se kod mene zove seprtlje a ne sportisti

Nes

pre 9 godina

text odlican! Ipak bih nesto dodao...kad vidim kako igraju ovi momci u finalu i koliko ginu na terenu, posebno Njemacka, posbno Svajnstajger- dodje mi da zaplacem kad se sjetim nasih fudbalera. Nikad mi necemo nista osvojiti i to ne zato sto smo mali ili siromasni vec iz prostoga razloga zato sto nemamo mentalitet pobjednika. Nikad mi necemo imati ekipu koja hoce da pojede loptu, da preore teren da nakon 5:0 jurisa da da jos jedan gol- NIKAD. Zato je nama maximum da neko tamo podpise za Liverpul, MU, Inter itd. i kulira negdje u basti kakve kafane...Cak ni Hrvate ne mogu gledati kad vidim koliko se trude i bore za svoj dres...Mi obicni navijaci zelimo samo vidjeti musku borbu i zelju na terenu, cak ni ne trazimo pobjedu ili titule...ali toga kod nas nema...zato je nama Srbima najbolje da navijamo za Celsi, Bajern, Milan, Real itd....

V21

pre 9 godina

Svaka cast na tekstu. Slazem se u potpunosti sa svim izrecenim. Ceo mec, i sve sto se desavalo na terenu, staju u jednu komparaciju, sa odgovorom zasto je Nemacka sampion sveta. Prijem lopte i sut (volej) Gecea u odnosu na prijem i sut (lob) Palasia, e to je osnovna razlika dva tima.

Kostarika

pre 9 godina

Mislim da ovaj tekst zeli da opravda Argentinu, koja se doduse jeste, za njihove standarde, borila, ali nije se pokazala nista bolje nego mnoge ekipe koje su poispadale jos u cetvrtfinalu. Dopustili su Nemcima da budu u posedu lopte 2 trecine vremena na terenu, a hteli su da nekim kontranapadima, na foru, postanu prvaci sveta. Argentina je izgubila vise nego zasluzeno, jer fudbal se vec duze vreme ne igra na foru, nego velikim zalaganjem, timskim radom, uigranoscu, hrabroscu...Cestitke Nemcima sto su istrajali i pokazali nasta se treba ugledati ubuduce.

Vasilevs

pre 9 godina

Ovo finale poprilično liči na poslednje koje su ove dve reprezentacije odigrale- '90. u Italiji. I tada se Argentina provlačila- Jugoslavija u četvrt finalu na penale, Italija u polufinalu na penale, igrali su dosadno, sporo,(5 golova na celom turniru) na momente prljavo, oslanjajući se na tvrdu odbranu(na čelu sa vrsnim Goekoečeom) i dva maga fudbalske igre(Maradona-Kaniđa). I ovoga puta je bilo tako. Mesi-Di Maria(šteta za fudbal što nije igrao samu završnicu), plus sjajni Romero. Nemci sa druge strane, kao i '90 u Italiji su bili napadački nastrojeni, timski najjači, organizovani i besprekorni : Lam- Švajnštajger -Kros - Ozil - Miler ili Breme-Hesler-Mateus-Litbarski-Klinsman- nema razlike. Istorija se ponavlja.

Dragan

pre 9 godina

Mogao bih da kažem da je Nemačka kao fudbalski tim kompletniji nego što ovaj tekst daje potpunu sliku o finalu ovog meča. Mislim da je autor svakako napisao dobar tekst ali nas je uskratio(za one koji možda nisu gledali utakmicu) za neka dešavanja na terenu. Gledali smo strašan presing Argentine defanzivan način igre koji se zasnivao na čekanju i greškama protivnika. Ubacivanje lopte iz dubine na jednog napadača pa kako se snađe je osnovna taktika napada na protivnički gol.Druga stvar su prljavi startovi argentinskih fudbalera je nešto što definitivno decenijama karakteriše Južnoameričke reprezentacije(Urugvaj a ostali možda manje)i nešto zbog čega ne bi trebalo da se vezuje za prvaka sveta u fudbalu, zbog ogromnog uticaja koji ima.Onaj udarac ramenom u glavu iz punog trka je ne za crveni karton nego za dužu suspenziju a da je takav start naš tv komentator opisao kao uobičajeni sudar. Ne istaći Boatenga pored odličnog tehničara ali sporog Humelsa je takođe propust kao i fantastičan prijem centaršuta iskosa na grudi Gecea i precizan volej u mrežu. Takvog igrača Argentinci u svojim redovima nisu imali da iskoriste ozbiljne kikseve nemačke zadnje linije.

max

pre 9 godina

sta bre bravo argentinci...ko Italiju da sam gledao, najdosadnije utakmice na prvenstvu.Nekad smo trcali kuci da gledamo njih i Brazil, bili su majstori, a sad kad igraju menjam kanal.Bravo za Nemce, oni igraju uvek isto, presing po celom terenu, napadacki pa pobede ili ne, uzivao sam, to su ekipe zbog kojih se gleda fudbal

7 gotovana

pre 9 godina

Bravo za sta? Epska dosada 117 minuta! Jedino moze da im se prizna da su od svih ekipa najmanje bili seka-perse. Sad cemo sledece 4 godine slusati o 'velikoj Nemackoj reprezentaciji' a da je sudija svirao penal za Argentinu slusali bismo obrnuto...
Fudbal je jedna velika podvala

Bane

pre 9 godina

Hm, naravno da kada se utakmics zavrse produzecima sa minimalnim rezultatima ili penalima tesko je pricati o nekoj dominaciji na terenu. Meceve sa Ganom i USA nisam gledao ali sam gledao sve meceve eliminacione faze. Koliko sam ja video svi osim Brazila su sa Nemcima igrali pretezno defanzivno ili bunker. Brazil je jedini koji je hteo njih prvi da napadne pa se neslavno zavrsilo po njih. Prema tome, po meni, ako sa jedne strane imamo tim koji protiv svakog igra napadacki bez obzira ko je sa druge strane i sa druge strane imamo timove koji jedinu sansu sa Nemcima vide u defanzivnoj igri ili bunkeru i eventualno nekoj prilici iz polukontre ili kontre onda je po meni taj tim dominantan u odnosu na druge. E sada druga prica je kako to nakraju izgleda na terenu i kakve posledice po Nemacku moze da ima. Italijani koji su tvorci bunker igre i golova iz kontri su najbolji primer za to jer Nemci od gotovo redovno ispadaju. Isto tako su mogli da prodju i protiv Argentine. I otuda taj utisak kako su Argentinci imali izglednije prilike, a zapravo to je posledica Nemacke otvorenije ofanzivnije igre a ne njihovog umeca jer sa druge strane, na zalost, imali smo priliku da gledamo i susret dve ziheraske ekipe pri cemu su obe zelele da igraju defanzivno i vrebaju priliku iz polu kontri gde smo zaspali na poluvremenu, naravno rec je o Holandija - Argentina. Prema tome svi koji zele da ospore Nemacki kvaliteti dominaciju neka se ne brane nego neka ih otvoreno napadnu pa da vidimo rezultat.

Aleksa

pre 9 godina

Nemci nisu poveli Rojsa, Gundogana, braću Bender i još mnogo mladih igrača koji će u međuvremenu eksplodirati, a do idućeg SP će i predvoditi reprezentaciju.

Keti S.

pre 9 godina

Nema sumnje da je Nemacka zasluzeno osvojila naslov svetskog prvaka(pre svega zbog"minulog rada"na prethodnim velikim takmicenjima)ali ne samo da nije toliko dominirala,vec su po mom misljenju njene pobede nad Portugalijom i Brazilom prilicno preuvelicane.Portugalija je vise nego precenjena reprezentacija,dok je polufinalna tragikomedija u reziji Skolarija i njegovih pulena nedostojna pomena.Meni se Nemacka(zanimljivo tu se potpuno razilazim sa autorom ovog teksta)najzrelije i najiskusnije doimala u cetvrtfinalu protiv Francuza.Protiv jedne mlade,vrlo kvalitetne selekcije u nesumnjivom usponu,Nemacka je odigrala takoreci rutinski i tada sustinski nagovestila sta realno moze.Finalna utakmica je bila,shodno mom utisku,najvecim delom izjednacena,pri cemu je Nemacka(bas kao sto je naveo i autor teksta)imala vise sportske srece,koja se Nemcima konacno osmehnula,nakon svih prethodnih poraza u zavrsnicama velikih turnira.Na mene je Argentina ostavila utisak najzrelije i na turniru najkvalitetnije ekipe,koja je imala teze protivnike od Nemacke tokom citave eliminacione faze(sa izuzetkom cetvrtfinala,jer je kvalitet Francuza i Belgijanaca u ovom trenutku ujednacen)a pogotovo u polufinalu kada je iskoristila zrelost i iskustvo i pobedila vrlo kvalitetnu,neugodnu,predvodjenu odlicnim trenerom i nesumnjivo perspektivnu selekciju zemlje lala.Ipak,daleko od toga da Nemci nisu zasluzili trofej,ali mi se nekako cini da su ga na nekim prethodnim turnirima,mozda i vise zasluzivali.

loler

pre 9 godina

Ja sam se kladio i ove godine da ce podici pehar, i isplatilo se :)
Sve zbog toga kako su odigrali prethodna takmicenja, u kontinuitetu su igrali dobro. Bilo je samo pitanje vremena kada ce podici neki od trofeja.

FCB Vizemeister dahoam

pre 9 godina

Dali je neko posumnjao u drugaciji ishod finala? Frau Merkel je prekinula putovanje u Kinu da bi stigla na finale i sutra proslavila 60-ti rodjendan sa ekipom a svi znamo koliko je Kina vazna za Nemacku. Frau Merkel srecan rodjendan i izvinite za ove produzetke! Vole vas vasi poreski obveznici i samo nastavite da trosite nase pare na vas veliki hobi. Inace tekst ekstra, sve na svom mesti nijedan ga srpski fudbalski strucnjak nebi ovako sastavio!

dupli_kantar

pre 9 godina

Dobar tekst. Ipak, Mesi jeste zasluzio kritiku koju dobija. Izvini molim te, igrac koji je (navodno) najbolji na svetu, igrac oko kog se dize toliki hajp, koga mediji i svi oko njega velicaju do nebeskih velicina - ili nije to sto jeste i to za sta ga svi smatraju, ili jednostavno nije igrao kako ume pa samim tim zasluzuje sve kritike.

Neko je rekao "ne moze on sve sam". Slazem se, u tome i jeste sustina. Igra Gaucosa (a i Farselone) se 99% oslanja na Mesija i ako njemu ne ide - onda ode mast u propast. Mislim da bi Argentina (u kompletnom sastavu) igrala mnogo lepsi, dopadljiviji i atraktivniji (napadacki) fudbal, da se igra ne svodi "svi za Mesija - Mesi za sve". Bez njega, taj tim bi bio cak i homogeniji, samim tim i jaci. Sinoc se videlo da je odbrana ELF-a relativno spora i da svaki tim koji "predje" nemacki bedem na sredini terena - vrlo lako ulazi u sansu. Gaucosi mozda nisu sutnuli u okvir gola, ali su itekako imali svojih sansi. Mislim da su i izmene koje im je selektor pravio - u najmanju ruku diskutabilne.

No, kao sto neko rece, Argentina ima Mesija, Brazil Nejmara, a NEMACKA ima TIM. Tako da, slozili se ili ne, Nemacka je zasluzeno sampion sveta zato sto je najbolja...i to ubedljivo (timski) najbolja.

NS

pre 9 godina

Samo kad je vec jednom gotovo. Dosadnije igre na svetu nema: trckaraju tamo-amo, valjaju se po travi i ne mogu da pogode ona vrata od 9 metara! To se kod mene zove seprtlje a ne sportisti

Šavija Alonso

pre 9 godina

Interesantno da je ogromna vecina gledalaca u Srbiji navijala za pobedu Nemacke (odnosno pobedu fudbala), dok je, sa druge strane, ogromna vecina medija bila na strani Argentine. Pratio sam Crnogorce, Hrvate, Bosance, i svi komentatori su neskriveno naginjali argentinskoj antipropagandi fudbala, bas kao i nas RTS i vi na B92. Malo objektivnosti ipak ne bi bilo na odmet. Nije sramota jasno i glasno reci ono sto smo svi videli - cilj Nemacke je bio posed lopte, napad i gol, a cilj Argentine bunker, kontra i penali.

7 gotovana

pre 9 godina

Bravo za sta? Epska dosada 117 minuta! Jedino moze da im se prizna da su od svih ekipa najmanje bili seka-perse. Sad cemo sledece 4 godine slusati o 'velikoj Nemackoj reprezentaciji' a da je sudija svirao penal za Argentinu slusali bismo obrnuto...
Fudbal je jedna velika podvala

pun mesec

pre 9 godina

Ko bi sada smeo da se kladi da 10. jula 2016. godine Lam ili neki drugi kapiten Nemačke neće podići i pehar najboljeg u Evropi? Ja, jer ce to uciniti Srbija!!! Napred orlovi:)

Milan

pre 9 godina

Apsolutno se slažem sa svim napisanim. A što se tiče kompletnog prvenstva, mislim da je bilo jedno od lošijih, da nije rezultatski nestvarnog polufinala, broj golova u nokaut fazi bi bio smešno mali.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Zaboravio da kazem ne znam ko je osvojio kup Nemacka ili mi Bajernci,vise od polovine igraca cinili su nasi Bajernci -)))

Lam

Schweinsteiger

Götze

Kros

Müller

Neuer

Boateng

Slavenko Bodensee

pre 9 godina

Nemci su samo odigrali dve dobre utakmice .....nikad lakse osvojiti svetsko prvenstvo!!ne zbog dobrih Nemaca nego losih evropojeca(spanija/italia/engleska/)i domacina!imali su najboljeg golmana (Jedina greska faul nad iguaninom->crveni+penal ili indirektan)i najbolju i najduzu klupu!zao mi je samo meksika!! I mozda kolumbije/Costa rike.mozda bi i urugvajci vise Mogli de nemaju vampira....

vlada

pre 9 godina

realno argetinci imaju odličnu ekipu, doduše bez Teveza i Aguera i nemaju klasičnog špica vrednog pažnje,(mislim Iguain je drvo drvosava apalaciosa ne bih komentarisao). Ali i pored jake ekipe su igrali očajno. ali za svakoje poštovanje njihov uspeh na ovom prvenstvu! Da su igrali u skladu sa imenima koja imaju u reprezentaciji Nemci bi se dosta namučili a one greške nemačke odbrane koje Palacios i Iguain nisu iskuristili bi Tevez i Aguero iskoristili 1/1. Tako da se mora priznati i da su Nemci koji su osim u onoj utakmici protiv mučenog algira pokazali najviše na ovom prvenstvu imali i dosta sreće da pobede sinoć, ali potpuno zasluženo!

nuff said

pre 9 godina

Konacno objektivan tekst za razliku od salve laicizma u komentarima i nekim medijima. Moze se reci da su 1-2 igraca zasluzila vise nagradu od Mesija ali se ne moze reci da je i on nije zasluzio...samo treba znati jos po nesto o fudbalu osim brojanja golova i asistencija i same cinjenice se namecu.

Krivo mi je sto Argentina nije uzela kao da je Srbija u pitanju ali Nemci su zasluzeno osvojili. Uz odredjenu dozu srece u finalu svakako ali i to je sastavni deo sporta.

Ne bih se samo slozio sa autorom oko detalja sa Mesijevim stopostotnim sansama...imao je jednu samo, prodor po levoj strani i 1-1 iskosa sa Nojerom. Druga akcija kada je protrcao po desnoj strani i isao skoro uz gol aut liniju se po meni ne moze nazvati stopostotnom sansom, cak ni za igraca kao sto je Mesi...levo od sebe je imao odbrambenog igraca a Nojer je vrhunski golman tako da nije mogao mnogo toga tu da ucini.

Pozdrav

SQI

pre 9 godina

Ovo je baš potcenjivački... Slažem se da su Nemci bili ubedljivi u samo dva meča ali šta reći za Argentince? Protiv koga su to oni bili ubedljivi? Provlačili su se bukvalno u svakom meču, čak i protiv rivala u prilično slaboj grupi. Po meni, njima je i finale puna kap a i do njega su došli čistom srećom, odnosno penal lutrijom.

PimPong

pre 9 godina

Dobar clanak, samo se ne slazem sa ovim:

"I baš zbog tolike snage Nemačke se mora pohvaliti i Argentina. Ekipa koja je objektivno slabija za tri ili četiri gola od Nemačke, u finalu je odigrala veoma dobro."

Argentina nije objektivno slabija za tri ili cetiri gola ni od koga. Mozda jesu na papiru po igracima i klubovima za koje igraju, ali fudbal se ne igra na papiru. Primili su samo jedan gol nakon grupe, i to u produzetku. Po meni je jedan gol razlike realni odnos snaga, s tim da je malo nedostajalo da Argentina dobije, i da se to desilo, i to ne bi bilo nezasluzeno.

Banat

pre 9 godina

Potezi Lea Mesija na ovom turniru:
1. Gol protiv Bosne koji im donosi pobedu
2. Gol protiv Irana iz jednog poteza kada su svi videli remi
3. 2 gola protiv Nigerija uz najlepse izveden slobodan udarac na turniru
4. Osmina finala- Svajcarci jednom ispustaju Mesija iz vida i to je dovoljno da ispadnu, Mesi dodaje Di Mariji
5. Cetvrtfinale Mesi razigrava celu ekipu i efikasno ih uposljava
6.Polufinale i finale ruku na srce igra dosta lose. Ipak sigurno otvara penal seriju protiv Holandije. U oba meca ga cuvaju sa minimum dva-tri igraca posto su u nedostatku Di Marije ostali bezopasni.

Iz svega izrecenog moze se zakljuciti da Mesi ipak nije zasluzio titulu najboljeg igraca, ali daleko od toga da nije imao dobro prvenstvo. On, Di Marija i Maskerano su dovukli Argentinu do finala, a Mesi je bio najbolji medju njima. Inace da ja pitam nagrada bi isla Nojeru zbog toga sto je svojim nacinom igre unapredio golmansku poziciju i podigao je na visi nivo.

objektivno

pre 9 godina

Ako trojica ili cetvorica protivnickih igraca cuvaju Mesija ili se bar nalaze blizu njega onda to otvara prostor ostalima, ne moze se kritikovati Mesi ako pola odbrane Nemacke prati sta on radi i ne dozvoljava mu da krene bilo gde. To je isto kao u kosarci ako odbrana udvaja nekog igraca neko od njegovih saigraca mora biti slobodan.

draganbb

pre 9 godina

Po meni umereno bravo Argentina. Zbog poslednjih 240 minuta u kojima su dali NULA golova. Možda bravo za utakmice pre toga, a za poslednje dve… Hm? Čestitati na takvoj efikasnosti? A analize moglo je da je bilo raspoloženih strelaca, sreće itid, onda bismo i mi mogli biti na SP i u finalu.

Celalionac

pre 9 godina

Ajde ljudi ne pricajte glupostí .... kakvi Nemci ... kakvi Argentinci
svi znamo da je severna Koreja prvak sveta ...
Ja gledao , bilo na vestima :-)

eki

pre 9 godina

kada Italija, Brazil ili Spanija osvoje titule na na foru onda je to normalno i niko ne komentariše a kada Nemci ne šamaraju po 5-0 onda su na sreću uzeli...koje gluposti!
2002 Brazil je dosta sreće imao do finala(setite se Bra 3-2 Belgija-prevara)
2006 Italijane neću ni da komentarišem haha
2010 Španija gubi u grupi od Švajcarske a protiv Čilea gube 1-0 i u drugom okreću na 2-1 i tako sa 4 boda prolaze grupu na foru
i sve to nikad niko ne komentariše!
Zašto niko ne komentariše da su Nemci bili najefikasnija ekipa 2002, 2006,2010 i 2014?!

Keti S.

pre 9 godina

Nema sumnje da je Nemacka zasluzeno osvojila naslov svetskog prvaka(pre svega zbog"minulog rada"na prethodnim velikim takmicenjima)ali ne samo da nije toliko dominirala,vec su po mom misljenju njene pobede nad Portugalijom i Brazilom prilicno preuvelicane.Portugalija je vise nego precenjena reprezentacija,dok je polufinalna tragikomedija u reziji Skolarija i njegovih pulena nedostojna pomena.Meni se Nemacka(zanimljivo tu se potpuno razilazim sa autorom ovog teksta)najzrelije i najiskusnije doimala u cetvrtfinalu protiv Francuza.Protiv jedne mlade,vrlo kvalitetne selekcije u nesumnjivom usponu,Nemacka je odigrala takoreci rutinski i tada sustinski nagovestila sta realno moze.Finalna utakmica je bila,shodno mom utisku,najvecim delom izjednacena,pri cemu je Nemacka(bas kao sto je naveo i autor teksta)imala vise sportske srece,koja se Nemcima konacno osmehnula,nakon svih prethodnih poraza u zavrsnicama velikih turnira.Na mene je Argentina ostavila utisak najzrelije i na turniru najkvalitetnije ekipe,koja je imala teze protivnike od Nemacke tokom citave eliminacione faze(sa izuzetkom cetvrtfinala,jer je kvalitet Francuza i Belgijanaca u ovom trenutku ujednacen)a pogotovo u polufinalu kada je iskoristila zrelost i iskustvo i pobedila vrlo kvalitetnu,neugodnu,predvodjenu odlicnim trenerom i nesumnjivo perspektivnu selekciju zemlje lala.Ipak,daleko od toga da Nemci nisu zasluzili trofej,ali mi se nekako cini da su ga na nekim prethodnim turnirima,mozda i vise zasluzivali.

Kostarika

pre 9 godina

Mislim da ovaj tekst zeli da opravda Argentinu, koja se doduse jeste, za njihove standarde, borila, ali nije se pokazala nista bolje nego mnoge ekipe koje su poispadale jos u cetvrtfinalu. Dopustili su Nemcima da budu u posedu lopte 2 trecine vremena na terenu, a hteli su da nekim kontranapadima, na foru, postanu prvaci sveta. Argentina je izgubila vise nego zasluzeno, jer fudbal se vec duze vreme ne igra na foru, nego velikim zalaganjem, timskim radom, uigranoscu, hrabroscu...Cestitke Nemcima sto su istrajali i pokazali nasta se treba ugledati ubuduce.

buki

pre 9 godina

Jedno od najboljih prvenstava koje sam do sad gledao. Nastavila se dominacija Evrope, vec tri zadnja prvenstva osvojila je Evropa. Ako se vratimo malo u proslost, pet od poslednjih sedam osvajale su evropske ekipe. Jos jedna zanimljiva tradicija koja se nastavila je los nastup aktuelnih sampiona. Ove godine Spanija ispala u grupi, proslo prvenstvo Italija, Brazil 2006. ispao u 1/4 finala, Francuska 2002. otisla bez boda kuci. Sve u svemu, jedno odlicno SP, na koje ce glavna asocijacija biti fijasko Brazila u polufinalu. Vidjecemo da li je ovo njihov fudbalski brodolom, da li ce doci na nivo nekih prosjecnih ekipa ili ne..

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Napisao sam od prilike 10 dana kada smo svaki dan komentarisali da ce Nemacka da dobije prvo mesto samo za to sto drugi oslanjaju na individe ( pojedince )

Engleska na Runija

Argentina na Mesija

Italija na Balotelija

Portugal na Ronalda

Holandija na Robena i tako dalje

A Nemacka je imala ekipu i ne samo ekipu na polje nego i celi sastav rezervista,isto sam rekao da kada bi bilo dozvoljeno Jogi Löw bi moga lako da izvadi svih 10 ( osim Neuera ) iz igre i da ubaci 10 drugih nista ne bi bili slabi od onih koji su igrali i rekao sam da bi zamenili 100 % a onda sam primetio da sam gresio kada sam rekao 100 % jer se vidjelo da Götze ne 100 % nego 200 % zamenio Klozea.

Nemci su bili od pocetka psihicki stabilni i samouvereni u sebi,posle pobede nad Portugalom 4:0 i posle te fudbalske kasapnice pod punim reflektorima protiv Brazila,Nemcaka je stvorila psihicki pritisak i strah kod protivnika a kod sebe jos vise poverenje,koliko su sirili psihicki strah kod druge najbolje se videlo kada sinoc bili dva tri puta pred Neuerom i jedan Mesi ne zna sta da radi pred njim na koj pravac da ide na koj pravac da sutira jer jednostavno imali su u glavi da ovaj covek ( da ne kazem kiosk ) je nepobedljiv,psiha u takvim trenutcima igra najvise ulog,na kraju cestitam,nisu bili perfekt ali su bili najbolji i pokazali najbolji fudbal u ovo SP

Slobodni Klikeri

pre 9 godina

Do finala Nemci su pobedili ili izbacilu najozbiljnije fudbalske nacije,Portugal,Francusku,Brazil...dok je Argentina igrala sa Bosnom,Nigerijom,Iranom,Svajcarskom...i prvi poluozbiljan protivnik Belgija,a prvi ozbiljan i pravi protivnik Holandija tek u polufinalu. I nikoga niti su nadigrali,niti lagano ponedili. Celo prvenstvo igrali su na svojoj polovini i cekali da im Mesi resi mec iz kontre ili polu kontre. Nemacka je pokazala najvise i zasluzeno osvojila.

FCB Vizemeister dahoam

pre 9 godina

Dali je neko posumnjao u drugaciji ishod finala? Frau Merkel je prekinula putovanje u Kinu da bi stigla na finale i sutra proslavila 60-ti rodjendan sa ekipom a svi znamo koliko je Kina vazna za Nemacku. Frau Merkel srecan rodjendan i izvinite za ove produzetke! Vole vas vasi poreski obveznici i samo nastavite da trosite nase pare na vas veliki hobi. Inace tekst ekstra, sve na svom mesti nijedan ga srpski fudbalski strucnjak nebi ovako sastavio!

boxi

pre 9 godina

Bravo njemacka zasluzeno su osvojili SP
bravo Shkodran Mustafi i albanci su pobjednici ovog SP
kompliment i na ostale Shaqiri,Xhemaili,Behrami,Januzaj,Xhaka i Mehmedi
i mi smo dali 7 gola na ovom SP

Srdjan, Ceska

pre 9 godina

Tekst je u rangu na ona stara literarna dela, kojim se nekada davno dicilo jugoslovensko sportsko novinarstvo. Ovo je bilo divota citati. Hvala autoru na tekstu. Kamo sreće da je više ovakvih tekstova.

max

pre 9 godina

sta bre bravo argentinci...ko Italiju da sam gledao, najdosadnije utakmice na prvenstvu.Nekad smo trcali kuci da gledamo njih i Brazil, bili su majstori, a sad kad igraju menjam kanal.Bravo za Nemce, oni igraju uvek isto, presing po celom terenu, napadacki pa pobede ili ne, uzivao sam, to su ekipe zbog kojih se gleda fudbal

navijac

pre 9 godina

svaka cast za tekst
svi kritikuju mesija i argentinu.nemoze mesi sve sam nije on kriv sto aguero na prvenstvu nije nista uradio i sto je palasio mogao rjesiti 2 utakmice ali on pokusava lobovati golmana a ima puno boljih opcija.di marija je jedini igrac koji je uz mesija bio medju boljima uz maskerana ostali nisu toliko dobri
mozda je i mesi trebao vise da se krece ali osjeti se i umor kod njega bio je povrjedjen ali svaka mu cast
njemacka zasluzeno prva po imenima imaju najjaci sastav na prvenstvu,a ovo je mlada generacija i puno toga mogu jos postici

Cicero

pre 9 godina

Mislim da niko ne može da bude toliko ostrašćen a da ne čestita i Nemačkoj i Argentini i da pritom voli fudbal. Naravno sada se u prvi plan stavlja pobednik, priča se o Mesiju, nepozvanim igračima, pogrešnoj taktici, sudijama... ali sve to čini draž jednog velikog takmičenja kao što je SP u fudbalu.

Nemačka je zasluženo postala prvak sveta. Za razliku od Argentine, imala je jednu konstantu na velikim takmičenjima, jedan sistem rada koji je nakon 10 godina doneo titulu. Osim toga sve pohvale idu i Levui stručnom štabu, jer dobra atmosfera u ekipi je jedan od ključeva dobrog rezultata na ovakvim dugim takmičenjima. S druge strane Agrentina je dosta toga pokazala, ali pred finale se više pričalo da li će Mesi biti taj koji će svojim priznanjima dodati i titulu,a ne da li će to biti čast čitavog tima. I pored toga on je sjajan igrač, jedan od najboljih u istoriji , mada izbor za najigrača je za diskusiju.

Za razliku od Južne Afrike, ovde se osećala ta fudbalska atmosfera. Bilo je dosta dobrih mečeva (uglavnom oni koji su se igrali uveče), reprezentacija koje su razočarale ( Španija, Brazil, Hrvatska, Engleska) i one koje su pobrale simpatije ( Kolumbija, Čile, Meksiko, SAD, Alžir, Belgija). Sudije ne bih mnogo komentarisao, jeste bilo grešaka, ali i one čine deo te fudbalske atmosfere. Možda bi moglo ipak više evropskih sudija da deli pravdu. Drago mi je zbog Mažića, sa željom da ga gledamo i dalje na velikim takmičenjima.

Alban FC Bayern

pre 9 godina

Alo bre sto ste mi lupali toliko minuse sto sam nabrajao igrace Bayerna,to sam rekao u sali ali ipak vi koji ste mi lupali minuse treba da priznajete da oni i jesu stup Nemacke reprezentacije

Bane

pre 9 godina

Hm, naravno da kada se utakmics zavrse produzecima sa minimalnim rezultatima ili penalima tesko je pricati o nekoj dominaciji na terenu. Meceve sa Ganom i USA nisam gledao ali sam gledao sve meceve eliminacione faze. Koliko sam ja video svi osim Brazila su sa Nemcima igrali pretezno defanzivno ili bunker. Brazil je jedini koji je hteo njih prvi da napadne pa se neslavno zavrsilo po njih. Prema tome, po meni, ako sa jedne strane imamo tim koji protiv svakog igra napadacki bez obzira ko je sa druge strane i sa druge strane imamo timove koji jedinu sansu sa Nemcima vide u defanzivnoj igri ili bunkeru i eventualno nekoj prilici iz polukontre ili kontre onda je po meni taj tim dominantan u odnosu na druge. E sada druga prica je kako to nakraju izgleda na terenu i kakve posledice po Nemacku moze da ima. Italijani koji su tvorci bunker igre i golova iz kontri su najbolji primer za to jer Nemci od gotovo redovno ispadaju. Isto tako su mogli da prodju i protiv Argentine. I otuda taj utisak kako su Argentinci imali izglednije prilike, a zapravo to je posledica Nemacke otvorenije ofanzivnije igre a ne njihovog umeca jer sa druge strane, na zalost, imali smo priliku da gledamo i susret dve ziheraske ekipe pri cemu su obe zelele da igraju defanzivno i vrebaju priliku iz polu kontri gde smo zaspali na poluvremenu, naravno rec je o Holandija - Argentina. Prema tome svi koji zele da ospore Nemacki kvaliteti dominaciju neka se ne brane nego neka ih otvoreno napadnu pa da vidimo rezultat.

dupli_kantar

pre 9 godina

Dobar tekst. Ipak, Mesi jeste zasluzio kritiku koju dobija. Izvini molim te, igrac koji je (navodno) najbolji na svetu, igrac oko kog se dize toliki hajp, koga mediji i svi oko njega velicaju do nebeskih velicina - ili nije to sto jeste i to za sta ga svi smatraju, ili jednostavno nije igrao kako ume pa samim tim zasluzuje sve kritike.

Neko je rekao "ne moze on sve sam". Slazem se, u tome i jeste sustina. Igra Gaucosa (a i Farselone) se 99% oslanja na Mesija i ako njemu ne ide - onda ode mast u propast. Mislim da bi Argentina (u kompletnom sastavu) igrala mnogo lepsi, dopadljiviji i atraktivniji (napadacki) fudbal, da se igra ne svodi "svi za Mesija - Mesi za sve". Bez njega, taj tim bi bio cak i homogeniji, samim tim i jaci. Sinoc se videlo da je odbrana ELF-a relativno spora i da svaki tim koji "predje" nemacki bedem na sredini terena - vrlo lako ulazi u sansu. Gaucosi mozda nisu sutnuli u okvir gola, ali su itekako imali svojih sansi. Mislim da su i izmene koje im je selektor pravio - u najmanju ruku diskutabilne.

No, kao sto neko rece, Argentina ima Mesija, Brazil Nejmara, a NEMACKA ima TIM. Tako da, slozili se ili ne, Nemacka je zasluzeno sampion sveta zato sto je najbolja...i to ubedljivo (timski) najbolja.

deki

pre 9 godina

Dobar tekst, Nemci su zasluzeno prvi, prikazali su kontinuitet bez vecih oscilacija, Arg.kako je do finala igrala, ocekivao sam pobedu Nemacke barem 2 razlike, pa ipak i da su oni dobili ne bi bilo nezasluzeno.Sudjenje katastrofa, Mesi jeste doveo tim do finala ali jos jednom se pokazalo da je fudbal timski sport i da je potpuno deplasirano za igrace davati 100 mil.evra

ja

pre 9 godina

Najbolji i najobjektivniji tekst o citavom SP,a pogotovu o finalu,koji sam procitao,a redovno sam pratio razne portale.Svaka cast!Kamo srece da imamo vise ovakvih novinara i kamo srece da ste Vi komentarisali finale SP.Jos jednom svaka cast i nadamo se da cemo moci da uzivamo u jos mnogim Vasim tekstovim.Veliko postovanje za Vas i sportsku redakciju b92!

Nes

pre 9 godina

text odlican! Ipak bih nesto dodao...kad vidim kako igraju ovi momci u finalu i koliko ginu na terenu, posebno Njemacka, posbno Svajnstajger- dodje mi da zaplacem kad se sjetim nasih fudbalera. Nikad mi necemo nista osvojiti i to ne zato sto smo mali ili siromasni vec iz prostoga razloga zato sto nemamo mentalitet pobjednika. Nikad mi necemo imati ekipu koja hoce da pojede loptu, da preore teren da nakon 5:0 jurisa da da jos jedan gol- NIKAD. Zato je nama maximum da neko tamo podpise za Liverpul, MU, Inter itd. i kulira negdje u basti kakve kafane...Cak ni Hrvate ne mogu gledati kad vidim koliko se trude i bore za svoj dres...Mi obicni navijaci zelimo samo vidjeti musku borbu i zelju na terenu, cak ni ne trazimo pobjedu ili titule...ali toga kod nas nema...zato je nama Srbima najbolje da navijamo za Celsi, Bajern, Milan, Real itd....

danilo

pre 9 godina

Kao i svi komentatori, moram prvo da pohvalim odličan tekst i da se saglasim sa svakim stavom.
Dodao bih još, da je faktor sreće i suđenja u fudbalu veći nego u drugim sportovima tako da svaki šampion uvek dobije i nešto, manje ili više, direktno sa neba.
Svaka čast Nemcima na svim elementima, a najviše na poštenom odnosu prema igri; svaka čast i Argentincima jer su zamalo dobili jačeg od sebe.
Sve u svemu, sjajan turnir a pobeda Nemaca od 7:1 spada u red postignuća jednog veka...

Aleksa

pre 9 godina

Nemci nisu poveli Rojsa, Gundogana, braću Bender i još mnogo mladih igrača koji će u međuvremenu eksplodirati, a do idućeg SP će i predvoditi reprezentaciju.

V21

pre 9 godina

Svaka cast na tekstu. Slazem se u potpunosti sa svim izrecenim. Ceo mec, i sve sto se desavalo na terenu, staju u jednu komparaciju, sa odgovorom zasto je Nemacka sampion sveta. Prijem lopte i sut (volej) Gecea u odnosu na prijem i sut (lob) Palasia, e to je osnovna razlika dva tima.

Vasilevs

pre 9 godina

Ovo finale poprilično liči na poslednje koje su ove dve reprezentacije odigrale- '90. u Italiji. I tada se Argentina provlačila- Jugoslavija u četvrt finalu na penale, Italija u polufinalu na penale, igrali su dosadno, sporo,(5 golova na celom turniru) na momente prljavo, oslanjajući se na tvrdu odbranu(na čelu sa vrsnim Goekoečeom) i dva maga fudbalske igre(Maradona-Kaniđa). I ovoga puta je bilo tako. Mesi-Di Maria(šteta za fudbal što nije igrao samu završnicu), plus sjajni Romero. Nemci sa druge strane, kao i '90 u Italiji su bili napadački nastrojeni, timski najjači, organizovani i besprekorni : Lam- Švajnštajger -Kros - Ozil - Miler ili Breme-Hesler-Mateus-Litbarski-Klinsman- nema razlike. Istorija se ponavlja.

Dragan

pre 9 godina

Mogao bih da kažem da je Nemačka kao fudbalski tim kompletniji nego što ovaj tekst daje potpunu sliku o finalu ovog meča. Mislim da je autor svakako napisao dobar tekst ali nas je uskratio(za one koji možda nisu gledali utakmicu) za neka dešavanja na terenu. Gledali smo strašan presing Argentine defanzivan način igre koji se zasnivao na čekanju i greškama protivnika. Ubacivanje lopte iz dubine na jednog napadača pa kako se snađe je osnovna taktika napada na protivnički gol.Druga stvar su prljavi startovi argentinskih fudbalera je nešto što definitivno decenijama karakteriše Južnoameričke reprezentacije(Urugvaj a ostali možda manje)i nešto zbog čega ne bi trebalo da se vezuje za prvaka sveta u fudbalu, zbog ogromnog uticaja koji ima.Onaj udarac ramenom u glavu iz punog trka je ne za crveni karton nego za dužu suspenziju a da je takav start naš tv komentator opisao kao uobičajeni sudar. Ne istaći Boatenga pored odličnog tehničara ali sporog Humelsa je takođe propust kao i fantastičan prijem centaršuta iskosa na grudi Gecea i precizan volej u mrežu. Takvog igrača Argentinci u svojim redovima nisu imali da iskoriste ozbiljne kikseve nemačke zadnje linije.

loler

pre 9 godina

Ja sam se kladio i ove godine da ce podici pehar, i isplatilo se :)
Sve zbog toga kako su odigrali prethodna takmicenja, u kontinuitetu su igrali dobro. Bilo je samo pitanje vremena kada ce podici neki od trofeja.