Ponedeljak, 05.07.2010.

11:11

WTA: Jelena 2, Jovanovska među 100

Srpska teniserka Jelena Janković napredovala je za jedno mesto na WTA listi i sa 5.900 poena je drugoplasirana, dok je Ana Ivanović sa 45. pala na 64. poziciju.

Izvor: AY

WTA: Jelena 2, Jovanovska meðu 100 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 13 godina

@Nela
Ti si prva pomenula kako je sistem bodovanja los, ocigledno zeleci da bude jos losiji.
Ja sam ti naveo primer u cemu je to bodovanje lose i uporedio Vimbldon i IW i trazio da mi neko nadje razliku izmedju ta dva turnira koja bi opravdala takvo bodovanje.
Nisma procitao ni jedan valjan argument za to. Tvoji argumenti su: "da je neko odlucio da gren slemove proglasi najvecim", "da ti turniri imaju tradiciju", "da su veci nagradni fondovi i da ima vise publike".
Ja tebe sada pitam kakve uopste veze ijedna ta stvar ima sa bodovanjem?
Da li je mozda Vimbldon veci turnir, po broju ucesnika? Nije.
Da li na Vimbldonu ucestvuju jace teniserke nego na IW? Ne ucestvuju, vec sve one koje su u Vimbldonu igraju i u IW.
Da li se mecevi na Vimbldonu igraju u 3 dobijena seta? Ne, igraju se u 2 kao i u IW.
Ovo su stvari koje su vezane direktno za sam sport, nacin igre i jedino te stvari mogu biti relevantni parametri za odredjivanje bodova koji direktno odredjuju i stanja na listi.
Stvari koje ti pominjes nemaju nikakve veze sa bodovima. Ne rangira se na tim listama koliko je ko novca zaradio, ili koliko ga je publike gledalo. Ko zeli neka napravi posebne liste za takve stvari.

Bodovanje je takvo kakvo je i ja nemam nista protiv njega.
Medjutim strasno me nerviraju ljudi koji se zale na to bodovanje, jer bi ocigledno zeleli da bude jos losije nego sto jeste.
U sportu se boduju rezultati, pobede i porazi i to je za mene jedino merilo.
Jelenina pobeda u Rimu protiv najbolje teniserke sveta nema nikakvu vaznost?
A Serenina pobeda na Vimbldonu protiv 20. teniserke na listi je vredna kao zlato?
Da li mozda Rim ima manju tradiciju od Londona ili Pariza? Ne, vec bas obrnuto.

To o cemu ti pises su ti zapadni dupli standardi. Svaki uspeh velicaju u nebesa, a svaki neuspeh pokusavaju da prikazu kao beznacajan.
Ako slucajno ovde neko uradi istu stvar, odmah ide drvlje i kamenje.

Kad god onaj glupavi Rodik osvoji titulu u tamo nekom Memfisu ili Indianapolisu, americki mediji ga dizu u nebo i pricaju bajke o njemu.

Ovde niko ne sme ni da pohvali nasu teniserku kada osvoji peti gren slem, jer boze mi nemamo pojma sa tenisom i zanosimo se glupostima.

Pre ce biti da se vi zanosite glupostima. Zato su ti reci jednu stvar koja ce te verovatno dodatno iznervirati.
Jelena Jankovic je profesor tenisa za tu tvoju Serenu Vilijams, koja u stvari nema pojma sa tenisom.
Zato bi stvarno trebalo podhitno promeniti taj sistem bodovanja, jer je stvarno apsurdno i smesno da takva amaterka bude na prvom mestu.

ja

pre 13 godina

@Branko
Ne znam sta je nejasno u mom komentaru.
Lepo sam napisao broj pobeda koje ima i Serena i Jelena u svojoj karijeri. Takodje sam naveo i podatak vezan za pobede u poslednje 3 godine.
Lepo sam napisao i da Serena ima uspesniju karijeru od Jelene, ali isto tako sam napisao da mislim da je u poslednje 3 godine Jelena uspesnija od Serene.
Pomenuo sam Enan koja je za mene velika teniserka jer je u periodima kada je bila najbolja osvajal po 7-8 titula godisnje.
Enan ima manje GS titula, ali zato ima ukupno vise titula od Serene.
Enan se aktivno bavila tenisom 8 godina i osvojila 43 titule, od cega 7 GS i 36 ostalih.
Serena igra duplo duze oko 15 godina i osvojila je 37 titula, od cega 13 GS i 24 ostale titule.
U proseku to je jedna GS titula gosinje i jedna i po titula na ostalim turnirima.
Lepo sam napisao da vec skoro 3 godine nije uspela da osvoji ni jednu titulu a da to nije bio GS.
Za mene je to prost pokazatelj da ona uopste nije vrhunska teniserka i da samo koristi ovaj los sistem bodovanja da bi bila prva.

Dalje, ja nisam pominjao nikakav turnir u Budimpesti, jer na takvom turniru igra svega jedna teniserka iz prvih 10, ucestvuju 32 teniserke i dovoljno je 4 pobede da neko osvoji titulu na tom turniru.

Medjutim pomenuo sam Indian Wels i lepo pitao da mi objasnite razliku izmedju tog turnira i Vimbldona.
Da ste mogli da nadjete neku znacajnu razliku vi bi je i naveli.
Medjutim niste, posto razlika ni nema. To su apsolutno isti turniri, samo se jedan boduje duplo manje od drugog.
Cak sam lepo napisao da je Indian Vels tezi turnir od Vimbldona jer je fizicki naporniji, posto su razmaci izmedju meceva manji.
Na oba turnira se igra 7 kola, na oba turnira ucestvuju gotovo sve tenisertke iz prvih sto, na oba se igra u dva dobijena seta.
Pa kakva je onda razlika izmedju ta dva turnira, sem u nazivima i u bodovanju koje je potpuno nerealno.

Puno ljudi se ovde javlja da kritikuje sistem bodovanja koji stvarno nije najidealniji.
Medjutim glavni problem je u tome sto bi upravo ti ljudi koji ga kritikuju, ocigledno zeleli da taj sistem bude jos losiji od ovog sada.
Po vama bi verovatno titula na jednom gren slemu trebala da vredi 10 000 bodova, a na ovom drugom turniru kao sto je Indian Wels i koji je u stvari isto gren slem, titula bi trebala da vredi 50 bodova.
Ili bi mozda titule trebalo bodovati prema tome ko ih osvaja. Ako Serena osvoji Marbelju, trebalo bi joj za titulu dati bar 2000 bodova, a ako Jelena osvoji Vimbldon, njoj bi za tu titulu trebalo dati 200 bodova?

Ja vam lepo iznosim argumente za sve sto napisem, a vi uporno pisete neke stvari napamet i ocekujete da se neko slozi sa vama.

Na kraju da se razumemo, ja uopste nisam nikakav fan Jelene Jankovic, vec sam samo realan i lepo sam napisao da je Jelena iako nije osvojila ni jedan GS u poslednjih nekoliko godina bila bolja od te Serene Vilijams.
Postoje teniserke koje iskoriste splet srecnih okolnosti, povoljan raspored zvezda i ko zna sta i docekaju svojih 5 minuta i osvoje GS titulu i odmah posle toga nestanu.
Mejutim kvalitetni i vrhunski teniseri su oni koji konstantno igraju dobro tokom cele svoje karijere ili bar jedan duzi vremenski period.
Jelena odlicno igra bar 3 godine, Ana je takodje neke 3 godine igrala odlicno (od 2006. do 2008.).
E sad neki ljudi pokusavaju da ih izjednace sa Moresmo ili Majoli i slicnim teniserkama.
To je ipak preterivanje i omalovazavanje nasih teniserki.
Sa druge strane velicate neke teniserke koje to ne zasluzuju.
Serena sigurno to ne zasluzuje, jer je vec nekoliko godina losija od na primer nase Jelene, a to sam vam dokazao cinjenicama koje sam naveo.
Neka ta Serena osvoji 8 titula godisnje, neka napravi 80 pobeda uz 15 poraza, pa cu joj priznati da je stvarno velika.
Ovako je ona za mene samo jedna prosecna teniserka koja odlicno koristi ovaj los sistem bodovanja.
Kraj price.

Igor

pre 13 godina

Serena je BIG MAMA, realno, i mislim da potpuno zasluzuje mesto broj 1 i naslov najuspesnije teniserke u prethodnoj deceniji. Osvrnucu se na Anu. Istina je da Ana prakticno vise ne brani poene do kraja sezone, a igrace na 8 turnira, od kojih na cini mi se cak 5 nije igrala prosle godine. Dakle, ima veliki prostor za napredak, i nema mesta pritisku. Nadam se da ce Ana u drugoj polovini sezone potvrditi napredak koji je vidljiv, ali ga treba nadogradjivati. Napred Ana !

Branko

pre 13 godina

Zašto ne pišete istinu? Serena je 2002 osvojila tri "grend slema" (osim RG), ima ih 13, kako je to onda Enen bila prava šampionka sa 7 titula (5 na šljaci), a Serena nije? Ako je Žistin osvajala sve "grend slemove" kao od šale, a nije, zašto je stala na cifri 7? Ako je jedina prava šampionka, kako to da od Venus gubi sa 7:2? Vimbldon nije nikada osvojila. Olako izričete proizvoljnosti. Istina je sledeća: vi te mečeve iz mladih dana sestara Vilijams niste gledali. Zato vi nemate pravu predstavu o njima. One su prve na svetu počele da igraju "muški" tenis, sa asovima, ubitačnim forhend paralelama i dijagonalama, neverovatnim riternom. Njihov stil prihvatila je Šarapova, ali nije imala sreće zbog povrede ramena, koja dugo traje. Ima 23 godine, oporavila se konačno. A to da će Jelena igrati vrhunski tenis još pet godina, samo govori kako vi ne znate da se u 31. godini života retko ko proslavio. Moresmo jeste kasno uzela Vimbldon, ali posle toga brzo je nestala. Već u 28. nije značila ništa. Da li možete da se pomirite sa istinom? Ako je navijanje iracionalno, ako apstrahuje činjenice, onda razgovora nema. Tako se dolazi i do ubeđenosti da su fudbaleri Srbije ostavili dobar utisak tamo gde su bili i doživeli debakl. Jelena dan uoči meča sa Verom kaže da se oseća odlično i da je spremna da uzme Vimbldon. Na terenu fijasko i povreda leđa (koja po redu?). Kako onda mislite da će još pet godina moći da ostane u tenisu?

Gogo

pre 13 godina

Super mi je vasa diskusija na temu Jelenine pozicije i uspeha u protekle skoro cetiri godine.Ima Jelena jos sigurno pet godina karijere ako sve bude ok sa njenim zdravljem naravno i to je jos dosta vremena da se osvoji gren slem a i vise njih sto da ne.Morezmo je svoja dva osvijila u istoj sezoni.Mozda Jelena nece osvojiti mnogo takvih turnira ali je njen kvalitet u kontinuitetu koji jos treba da dozivi vrhunac i niko nemoze da joj ospori sportsku velicinu.Ipak se uspeh u toku godine vidi na onoj drugoj listi teniserki koje igraju zavrsni masters tako da ce Jelena verovatno cetvrti put za redom biti u najboljih osam u sezoni tako da prica o losem sistemu bodovanja ima svoje ispravke.I slazem se da je Enan zaista carovala terenima na pravi nacin tokom 2006. i 2007. a na kraju ove druge sezone Jelena je bila odmah iza nje na listi koju sam pomenuo..

Branko

pre 13 godina

@ja
Smanjio si Serenine pobede, ima ih, posle Vimbldona 474, i kažeš da Jelena ima više poraza od Serene. Koliko? To ne kažeš. Pametno. E, ali nećemo da ćutimo: ovako, Serena ima 101 poraz a Jelena 201 (greška u podacima može biti do 1 odsto). To je ipak surova razlika. Ako ne vidiš razliku između Vimbldona i Budimpešte, zašto je Jelena osvojila Budimpeštu a nije Vimbldon? Jeste IW, ali nije RG. Mislim da nije dovoljno jaka za ove titule. A ti možeš misliti obrnuto, neće mi smetati.

Nela

pre 13 godina

Nisam ni očekivala da ćete se sa mnom složiti. Onog trenutka kad su ustanovljeni "grend slem" turniri, neko je odlučio da ih izdvoji od drugih i te titule proglasi "velikim pobedama". Oni koji su ih osvajali bili su slavljeni kao "veliki pobednici". Kad je tenis postao "industrija", smišljene su liste i bezbroj turnira godišnje, da bi se što više novca zaradilo. To iscrpljuje igrače i oni najpoznatiji zalažu se da se smanji broj obaveznih turnira na dvanaest, koji bi se bodovali. Meni je besmisleno da WTA i ATP organizuju gotovo stotinu raznih turnira godišnje, na koje retko dolaze oni najbolji. Primer Beograda, Budimpešte ili Portoroža. Nešto ćete morati priznati - "grend slem" turniri nikada neće biti izjednačeni sa ostalim turnirima, a mali turniri, na kojima se bodovi skupljaju kao proso, izgubiće još na važnosti. Ljudi vole velike atrakcije, a ne male turnire na kojima igraju samo oni koji ne mogu da osvoje ova četiri posebna. Posebna po svemu - tradiciji, gradovima u kojima se igraju i novčanim nagradama koje daju sponzori. Može li IW da skupi 25 miliona evra? Ne može. Tamo je nagradni fond oko četiri i po miliona dolara. Toliko na Vimbldonu (otprilike) zarade pobednici u muškom i ženskom singlu. Dakle, ne važi ovde ono "ča je pusta Londra prema Splitu gradu". Ako Serena neće da igra mnogo turnira a ima najviše titula i novca, šta tu neko može da ima protiv? Ona se samo prilagodila pravilima igre. Koliko je publike bilo na Vimbldonu a koliko je ima u Moskvi? Čekam odgovor.

objasnjenje

pre 13 godina

@Nela
U pravu si da je sistem bodovanja los i da bi ga pod hitno trebalo promeniti, a navescu ti i par primera zasto mislim da je los.

2008. godina finale turnira u Moskvi. Finale su igrale Jelena i Zvonareva. Finale se igralo u dva dobijena seta. Jelena pobedila i dobila 860 bodova za titulu.
2010. godina finale Vimbldona Serena protiv Zvonareve. Igralo se u dva dobijena seta. Serena pobedila i dobila 2000 bodova.

2010. godina Australija Open, Serena pobedila u 7 meceva, najbolje rangirana protivnica koju je pobedila je bila 7. na listi Azarenka.
Serena za titulu dobila 2000 bodova.
Ista godina Indian Wels. Jelena napravila 6 pobeda, najbolje plasirana protivnica 4. na listi. Jelena za titulu dobila 1000 bodova.
Inace i taj Indian Wels se igra na sedam dobijenih meceva, jedino sto su 32 teniserke slobodne u prvom kolu,a ostale 64 moraju da naprave 7 pobeda da bi dosle do titule kao i na svakom gren slemu.
Voleo bih da mi neko objasni u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira, sem u bodovanju, koje je apsolutno nepravedno.

Dakle sistem bodovanja jeste los, ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.
Da je sistem bodovanja pravicniji, Serena sa svojim rezultatima ne bi bila ni u prvih 10, a Jelena ne bi silazila sa prvog mesta.

ja

pre 13 godina

@Nela
Naravno da gren slem titule predstavljaju nesto znacajno u tenisu, ali takodje i ove liste nisu nista manje vazne.

Ne moze se ni na prvo ni na drugo ni na trece mesto doci tek tako lako.
Teniser mora da bude jako dobar da bi dosao do takvog nekog mesta, ili svi ostali moraju da budu mnogo losi.
Mislim da ni ta ista Serena nije nikakvo merilo vrednosti u poslednje vreme.
Sta je pa ona uradila u tenisu u poslednjih par godina???
Osvojila je ukupno 6 titula i to 5 gren slem titula i zavrsni turnir prosle godine.
Dakle nije za te 2 godine uspela da osvoji NI JEDAN JEDINI TURNIR sem ovih najvecih.
I po cemu to ona zasluzuje da bude prva?
Zena ocigledno ne moze da osvoji ni jedan manji turnir.
Mozda bi i mogla kada bi ulozila vise snage i energije u te turnire, ali sam siguran da u tom slucaju ne bi imala snage da osvoji ni jedan od ovih 5 gren slemova.
Jelena je i bez osvojenih gren slem titula uspevala da bude prva i sada druga na toj listi.
Ako uzmes u obzir da se na tim manjim turnirima dobija duplo ili troduplo manje bodova, dolazis do prostog zakljucka da je put do drugog mesta na takav nacin mnogo tezi i da teniser mora da bude stvarno kvalitetan da bi tako nesto uspeo.

Veliki teniseri su bili Federer ili Zastin u svoje vreme.
Seti se sta su oni radili.
Osvajali po 2-3 gren slem titule i plus jos po desetak ostalih turnira svake godine. To su pravi veliki teniseri.

Kad sve saberes i oduzmes izmedju Serene i Jelene i nema mnogo razlike.
Serena je za 15 godina igranja napravila 474 pobede, a Jelena za 10 godina igranja vec 402.
Ja tu ne vidim veliku razliku, sem u tome da je Serena te svoje pobede bolje rasporedila, pa zato ima i veci broj velikih titula.
Opet Jelena ima veci broj poraza nego Serene, ali imala bi i Serena mnogo vise poraza da je igrala veci broj turnira kao Jelena, iz prostog razloga sto vise igras imas i vece sanse za poraz.
I jedna i druga imaju slican skor u mecevima sa najboljim teniserkama. Uostalom i njihov medjusobni skor je neresen 4:4.

Ta lista je pokazatelj kvaliteta svih teniserki za poslednjih 12 meseci i jedino je merilo za utvrdjivanje toga ko je najbolji u datom trenutku.
Kada je Jelena bila na prvom mestu jednostavno je to znacilo da je u tom trenutku bila najbolja teniserka na svetu, jer za tih 12 meseci ni jedna druga teniserka nije imala bolje rezultate od Jelene. Prema tome ona je tada bila najbolja na svetu.
U ovom trenutku je druga i to opet znaci da je za poslednjih 12 meseci samo Serena bila bolja od nje.
U sportu se iskljucivo broje pobedi i porazi i na osnovu toga se odredjuju bodovi i prave liste.
Jelena je vec skoro 3 i po godine medju prvih 10 teniserki na svetu. Veci deo tog vremena je provela na prvom, drugom ili trecem mestu.
Kada bi covek izvukao neki prosek iz tih njenih mesta na listi dosao bi do prostog podatka da je ona i u tom periodu od 3 poslednje godine, bar treca teniserka na svetu.

Kazes da je sistem bodovanja los i da donosi smesne situacije.
Pa vidis mozda i jeste los ali ne u tom smislu u kome ti to mislis.
Znas u cemu je los?
U tome da na primer Jeleninih 6 pobeda u Indian Welsu vredi duplo manje od Sereninih 7 pobeda na Vimbldonu.
Sad ti meni reci u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira?
Na oba ucestvuju iste teniserke, isti je nacin takmicenja, igra se na 2 dobijena seta, vaze ista pravila...
Cak je na Vimbldonu malo lakse igrati jer su vece pauze izmedju meceva. Na Vimbldonu za 15 dana teniserka treba da odigra 7 meceva, a u Indian Welsu za 10 dana 6 meceva. Na Vimbldonu igracice imaju mnogo vise vremena za odmor i oporavak izmedju meceva, pa prema tome ispada da je u stvari Indian Wels tezi turnir od Vimbldona, a na sve to boduje se duplo slabije.
U muskom tenisu postoji bar ta razlika sto se na GS turnirima igra na 3 dobijena seta, pa donekle i moze da se opravda ta razlika u bodovima.
U zenskom tenisu nema ni te razlike i svi su turniri isti.
Zato mislim da je sistem bodovanja stvarno los ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.

Da je bodovanje pravicnije, Serena sigurno ne bi sada bila prva na toj listi, vec mozda 10.
Serena sigurno ima uspesniju karijeru od JJ.
Medjutim u poslednje 3 godine Jelena je uspesnija teniserka od Serene. Za te 3 godine Serena je napravila 150 pobeda a Jelena 210.
Dakle Jelena je vec 3 godine bolja teniserka od Serene, a da je bodovanje pravicnije to bi se videlo i na listi.

Mogu da razumem ljude koji svoje uspehe velicaju, a tudje omalovazavaju.
Medjutim nikako ne razumem osobe koje velicaju tudje uspehe, a omalovazavaju svoje.
Takva stvar se u psihologiji naziva mazohizam.

Ivana

pre 13 godina

@ Nela, Bartok

Draga Nela, hvala, i ja tebe pozdravljam.
A posebno hvala na ovom: "nisi ti kriva sto ne znas... sta su galaksije i planete".
Ja znam da sam od 1982.g. clan Teniskog kluba Partizan, i da sam od predsednika kluba g. Grujica i ostalih clanova, cula nedavno da je mala Bojana Jovanovski jako vredna i radna, mnogo vise je postigla u ovom uzrastu nego Jeca i Ana u tim godinama.
Po tebi nije ogromna stvar biti druga na svetskoj WTA rang listi, i biti medju najboljim teniserkama sveta pune tri godine; pobediti na istom turniru zaredom sestre Vilijams; i pruziti mnoge legendarne borbe s najboljim igracicama?!
Ja samo lepo kazem da treba imati postovanja prema teniserki ovakvog prvoklasnog kalibra kao sto je Jelena Jankovic, a koja je nasa reprezentativka, iz nase zemlje; pored cijeg imena, kao i Ane, Novaka, Zikija - pise ime Srbije na ekranima sirom sveta.
Mogli su i bolje, da su imali bolje uslove.
Da li su trenutno prvi, deseti, ili 65. ovo cetvoro nasih sjajnih sportista, svakako je manje bitno od doprinosa koji su dali ugledu nase zemlje, i motivaciji mladih ljudi da se bave sportom a ne kriminalom, drogom ili drugim pošastima.
Bez ikakvih uslova za rad i bez icije pomoci, uzdigli su se u vrh svetskog sporta.
Kako je vise puta ovde lepo receno: to su ljudi posebne fele; veliki karakteri koji su ucinili ogromna dela i izdrzali najteza psihofizicka opterecenja.
A Jelena Jankovic je nasa najbolja teniserka koju smo ikada imali, i to nema veze s jednim Gren Slemom; jer i ta Kim Klajsters i Morezmo su izbile na prvo mesto pre nego sto su ga osvojile.
Pozdrav ljubiteljima tenisa.

iz drugog ugla

pre 13 godina

@Bertok
Odakle ti ta ideja da se "liste ne pamte"?
Jesi li nekada gledao kako se najavljuju teniseri na nekom turniru?

Ako je neki teniser pre tog turnira osvojio titulu njega kada izlazi na teren spiker najavi recima "Osvajac tog i tog turnira, taj i taj".
A kada na teren izlazi igrac koji je prvi na listi njega spiker najavljuje recima " Prvi igrac sveta taj i taj".
Sad ti meni odgovori na prosto pitanje koga ce publika bolje zapamtiti? Onog koga 20 puta najave kao najboljeg igraca sveta ili onog koga par puta najave kao osvajaca poslednje titule?
Mozda oni koji su zaljubljenici vise pamte gren slem titule, ali obicna publika koja je svakako u ogromnoj vecini vise pamti ko je bio prvi od toga ko je koliko i kakvih titula osvojio.

Bertok

pre 13 godina

@Nela
Pročitao sam jedan vaš komentar pre nekoliko dana, a evo sada i ovaj. Vi ste svakako u, svetu tenisa, obaveštena osoba koja zna da odvoji bitno od nebitnog. Nažalost, mislim da nećete dobro proći na glasanju. Da ste napisali ono što je Jelena pre dve godine izjavila - "Meni je lista ispred "grend slem" titula", imali biste mnogo pristalica. Naši ljudi nikada nisu bili realni, zato su od Jelene očekivali Vimbldon (a dobili su tužan teniski kraj protiv Vere i moralni krah koji ne dolikuje njenim godinama i mestu na listi), sad očekuju US Open i pišu da je Jelena ekspert za "američki beton": đed joj je Amerikanac. Godine prolaze, liste se ne pamte, tačno je to što ste rekli a to kaže i Vilander (koga danas briga što su Kiriljenko i Čakvetadze bile oko petog mesta, a Dinara čak i prva na listi?), računaju se samo "grend slem" titule. Pogotovo na Vimbldonu. Pozdrav.

Nela

pre 13 godina

@Ivana
Vidim da ne razlikuješ listu od sveta. Postoje aktivne teniserke (Venus, Klajsters, Žistin, Šarapova, Kuznjecova, Ana...) koje su u karijeri postigle neuporedivo veće rezultate od "druge na svetu", zato je ona samo trenutno druga na listi (što nije prvo merilo nečije vrednosti), a nikako ne može biti "na svetu" ispred Venus, Kim, Žistin, Marije, Ane... Razlika u bodovima između druge na listi i pete zaista je minimalna, jedan turnir može da promeni raspored. Ali, Sereninih 13 velikih pobeda, Venus ima pet Vimbldona, Žistin pet RG, ne može da promeni ništa. Nisi ti kriva što tako razmišljaš, to su mnogima nametnuli sportski novinari. Druga na listi, "druga na planeti"! Kao da se tenis ne igra samo u svetu, a nikako na celoj planeti (nema terena u polarnim krajevima, morima i okeanima). Planete su nebeska tela, bez sveta (života), izuzimajući Zemlju, prema našim trenutnim saznanjima. Konačno, zna se čemu, pre svega, služe liste. Ako ovakav način bodovanja bude i dalje donosio groteksne situacije, uverena sam da će se tu nešto radikalno promeniti. O tome se uveliko govori, ali ti ne čitaš specijalizovane teniske strane listove. Pogledaj ovaj logički paradoks: Federer je najbolji teniser svih vremena, a Nadal je najbolji igrač na svetu.

realista

pre 13 godina

Osvrnuo bih se prvo na Anu Ivanovic.
Ovo je njen najlosiji renking jos od januara 2005. godine.
Izgleda da je Ana napokon odlucila da uradi ono sto su mnogi ovde pricali vec nekoliko meseci, a to je da pocne vise da igra i one manje turnire.
U odnosu na planirane turnire pocetkom ove godine u svoj raspored ubacila je jos 3 dodatna turnira: Stanford, San Diego (zamena za LA) i Luksemburg.
Ana fakticki do kraja godine ne brani vise nikakve bodove. Ukupno 180 bodova, odnosno 3 turnira na kojima je ispadala u drugom kolu i sa kojih ima po 60 bodova.
Uz ova 3 dodatna turnira i 5 velikih turnira to je ukupno 8 turnira do kraja godine.
Na njima Ana brani 180 bodova, a na tim istim turnirima u igri je ukupno skoro 7000 bodova.
Dakle Anin daljnji pad na listi je nemoguc i sada moze samo da sledi povratak.
Kakav i koliki ce taj povratak biti - videcemo, to pre svega zavisi od njene igre i rezultata.
Ja ocekujem da se Ana do kraja godine vrati bar u prvih 20. Nije uopste realno da bude na ovom mestu na kome se nalazi.
Povratak nikada nije lak. Vidite da se Sarapova vec godinu i vise dana trudi da se vrati medju prvih 10 i jos uvek u tome ne uspeva.
U svakom slucaju ocekujem da cemo bas od Ane u nastavku gledati zanimljive meceve.
Nije nemoguce da Ana na nekom od narednih turnira bude primorana da igra i kvalifikacije, ali ni to nije lose. I u tim kvalifikacijama se zaradjuju dodatni bodovi, a sem toga dobro ce joj doci dodatni mecevi i pobede protiv slabijih protivnica za podizanje samopouzdanja.

Sto se Jelene tice, ona je u sasvim dobroj situaciji.
vec na narednom turniru u Sinsinatiju brani titulu i verovatno ce posle tog turnira izgubiti drugo mesto, ali u nastavku moze brzo da ga povrati. Na US Openu je ispala u prvom kolu i to je njena prilika da mozda cak napadne i prvo mesto.
Na godisnjoj listi Jelena je treca i zaostaje za prvom Serenom svega 1600 bodova.
To uopste nije velika razlika, i ta razlika moze da se nadoknadi vec posle jednog-dva turnira.
Jelena ima sasvim solidne sanse da u nekom trenutku ponovo dodje i na prvo mesto, mada mislim da ce to vise zavisiti od toga kako Serena bude igrala u nastavku.
Serena takodje brani malo bodova u nastavku. Samo je na US Openu igrala finale, u Sinsinatiju, Kanadi i Pekingu je imala lose rezultate, a Tokio nije ni igrala.

Na kraju sto se Bojane tice, njoj se napokon pruza prilika da bez kvalifikacija ucestvuje na WTA turnirima, bar onim najnizeg ranga.
Sada ima priliku da mnogo lakse zaradjuje bodove, pa cemo videti kako ce se Bojana snaci u takvoj situaciji.
Ne znam kakve su njeni planovi za naredne turnire, ali ako bude ucestvovala na WTA turnirima, za ocekivati je da se brzo probije u najboljih 50.

Na kraju svega ovo je prvi put u istoriji srpskog tenisa da imamo 3 teniserke u prvih 100. To je ipak veliki uspeh za Srbiju.

Ivana

pre 13 godina

Svaka cast i Jeci, 2. teniserki sveta; kao i Bojani!
Bojana je pre samo godinu dana, 27. jula 2009. bila 509. a danas 5.jula 2010. 94. na WTA rang listi!
Jelena je zaradila 11 miliona, a Bojana 121 hiljadu dolara.
Sve u svoje vreme, korak po korak.
Nije svaki zivotni put isti.

Vesna J.

pre 13 godina

A koliko ste vi zaradili svojim krvavim znojem i postenim radom do 25. godine zivota?
Koliko ste zemalja obisli?
Koliko ste svega omogucili svojima roditeljima, braci, rodbini, prijateljima, kumovima?

Object

pre 13 godina

Indijan Vels,1/4 finale Madrida,finale RIma,polufinale Goland Garosa,"ciscenje" Venus 6:0 6:1 i posle nepuna 24 casa odstranjivanje Serene Vilijams(malo je njih koje su to uspele),wta singl 2(sto je svakako olicenje onoga sto si uradio u protekloj godini),
3 pozicija za zavrsni turnir i zarada od blizu 1.6 $ kao i nagrada "srce" zvezano za FEDkup je svakako nesto sto godinu cini i te kako uspesnom..da ne zaboravim odnos pobeda i poraza 32 - 12

Dermendziev

pre 13 godina

Lista sampionske trke 2010

1.Serena 5355
2.Venus 4085
3.Jelena J 3717
4.Samanta 3627
5.Zistin 3415
6.Franceska3198
7.Vera 2968
8.Karolina 2943
...
...
...
15.Nadja P.2038

Ove devojke imaju najvece sanse za TOP 8 i zavrsni turnir.
Praktika pokazuje da su 4000 bodova dovoljni za Top 8.
Jelena treba samo da zaleci povredu i nastavi sa pobedama.Ne sumjam da ce te bodove zaradi samo na US open.

Daj, molim te

pre 13 godina

@Neo

Zar niste pisali pre mesec dana da igra savrsen tenis na sljaci, da je u zivotnoj formi, da osvaja RG, da cemo slusati "Boze pravde" u Parizu, da je psihicki potpuno sazrela, u polufinalu RG Jankovic, Stosur, Skijavone i povredjena Dementijeva i STA BI?

WTA

pre 13 godina

Sta je WTA lista. N#2 kako je doslo tako ce i da ode.
Karolina pre par meseci N#2, Jelena N#2...

Serena dominira i pametno koristi rasulo da se odrzava na poziciji koja joj pripada po svim kriterijumima.

Neo

pre 13 godina

Mozete da je ne volite,pa cak i da je mrzite ali Jelena je najbolja teniserka iz Srbije,IKAD!Na pocetku godine joj je prognoz.ispadanje iz top10 a ona je sad DRUGA NA SVETU!Psihicki je dovoljno sazrela da uzme USO,jer amer.beton joj je omiljena podloga.

Vanja

pre 13 godina

(Petar Veliki, 5. jul 2010 12:55)

Pa posto si vec pokazao da dosta toga ne znas , pomoci cu ti . Jelena je osvojila Indian Vels(koga zovu i 5 GS-om) pre nekih 3 meseca . Dovoljno .
Igrala je polufinale RG-a , i finale Rima .

nikol dž.femija

pre 13 godina

P.S.

Možda bi trebalo dodati i podatke sa godišnje liste /Race/, na osnovu koje se određuje najboljih 8 za završni turnir i pokazuje samo ovogodišnji učinak - na toj listi je Jelena Janković kao i do sada 3., Ana Ivanović je 47., a Bojana Jovanovski 58.

Novi Sad

pre 13 godina

Mala smo zemlja ali zato ponosna a imamo i zasto...nije mala stvar imati 3 Teniserke u prvih 100 mada mnogi to potcenjuju.Sta bi mnoge,mnoge druge nacije dale kada bi bile na nasem mestu ali mi smo i suvise razmazeni za nas nista nije dovoljno.Nisam siguran da su nase Teniserke u prve tri na WTA i onda bi se prepirali do beskrajnosti zasto je ova prva ona druga i tako dalje...budimo srecni i cestitajmo nasim Teniserkama (svima) i pozelimo sve najbolje jer one to zasluzuju.

sonja

pre 13 godina

Jeste to uspeh, svaka njoj cast, ali ovo dosta govori o konkurenciji i zenskom tenisu trenutno. Meni licno i nije nesto zanimljiv. Mec dobija ona koja manje gresi, a ne ona koja razbija igrom.
A opet, bravo Jeco!

Petar Veliki

pre 13 godina

Ja vecu budalastinu od sastavljanja ove liste nisam video u zivotu. Majstore koji da si dodji i napravi FIFINU listu tu smo sto posto prvi. Kakva je ovo demagogija tenisa. Drugoplasirana nije osvojila nijedan jaci turnir u poslednje dve godine a ne izbija iz prvih deset. Strasno.

LV

pre 13 godina

Jelena, mnogo si me usrecila, i znam da ces u nastavku sezone biti jos bolja. Sve najbolje, da osvojis svoj prvi GS u pojedinacnoj konkurenciji i da se vratis na prvo mjesto.
Takodje zelim da cestitam mladoj Bojani na najboljem plasmanu u karijeri, i da samo tako nastavi.
Sto se tice Ane ima svu moju podrsku na putu povratka medju najbolje. Put nije lak, ali ja vjerujem u nju.
CAO

Vendi

pre 13 godina

Biti grugi na svetu sa Indijan Velsom i debaklom na ostalih 10 turnira u godini, pa čak i u finalima i polufinalima. Nadam se da će moje ljubimice da se opamete i uzbilje. Ako Kirka do Njujorka ne bude u najboljih 16 valja će joj žreb u trećem kolu dati Jankovićku i tako zabeleži u jednoj godini najbolji razultat na svim Gren Slemovina, što da ne i titula ali neću da preudiciram.

qwerty

pre 13 godina

5 godina u samom vrhu.. najveći ambasador ove napaćene zemlje.. duboki naklon za našu heroinu.

Njena Svetost, Carica Srpska Janković Jelena

LV

pre 13 godina

Jelena, mnogo si me usrecila, i znam da ces u nastavku sezone biti jos bolja. Sve najbolje, da osvojis svoj prvi GS u pojedinacnoj konkurenciji i da se vratis na prvo mjesto.
Takodje zelim da cestitam mladoj Bojani na najboljem plasmanu u karijeri, i da samo tako nastavi.
Sto se tice Ane ima svu moju podrsku na putu povratka medju najbolje. Put nije lak, ali ja vjerujem u nju.
CAO

qwerty

pre 13 godina

5 godina u samom vrhu.. najveći ambasador ove napaćene zemlje.. duboki naklon za našu heroinu.

Njena Svetost, Carica Srpska Janković Jelena

Novi Sad

pre 13 godina

Mala smo zemlja ali zato ponosna a imamo i zasto...nije mala stvar imati 3 Teniserke u prvih 100 mada mnogi to potcenjuju.Sta bi mnoge,mnoge druge nacije dale kada bi bile na nasem mestu ali mi smo i suvise razmazeni za nas nista nije dovoljno.Nisam siguran da su nase Teniserke u prve tri na WTA i onda bi se prepirali do beskrajnosti zasto je ova prva ona druga i tako dalje...budimo srecni i cestitajmo nasim Teniserkama (svima) i pozelimo sve najbolje jer one to zasluzuju.

Object

pre 13 godina

Indijan Vels,1/4 finale Madrida,finale RIma,polufinale Goland Garosa,"ciscenje" Venus 6:0 6:1 i posle nepuna 24 casa odstranjivanje Serene Vilijams(malo je njih koje su to uspele),wta singl 2(sto je svakako olicenje onoga sto si uradio u protekloj godini),
3 pozicija za zavrsni turnir i zarada od blizu 1.6 $ kao i nagrada "srce" zvezano za FEDkup je svakako nesto sto godinu cini i te kako uspesnom..da ne zaboravim odnos pobeda i poraza 32 - 12

Vanja

pre 13 godina

(Petar Veliki, 5. jul 2010 12:55)

Pa posto si vec pokazao da dosta toga ne znas , pomoci cu ti . Jelena je osvojila Indian Vels(koga zovu i 5 GS-om) pre nekih 3 meseca . Dovoljno .
Igrala je polufinale RG-a , i finale Rima .

Neo

pre 13 godina

Mozete da je ne volite,pa cak i da je mrzite ali Jelena je najbolja teniserka iz Srbije,IKAD!Na pocetku godine joj je prognoz.ispadanje iz top10 a ona je sad DRUGA NA SVETU!Psihicki je dovoljno sazrela da uzme USO,jer amer.beton joj je omiljena podloga.

nikol dž.femija

pre 13 godina

P.S.

Možda bi trebalo dodati i podatke sa godišnje liste /Race/, na osnovu koje se određuje najboljih 8 za završni turnir i pokazuje samo ovogodišnji učinak - na toj listi je Jelena Janković kao i do sada 3., Ana Ivanović je 47., a Bojana Jovanovski 58.

Dermendziev

pre 13 godina

Lista sampionske trke 2010

1.Serena 5355
2.Venus 4085
3.Jelena J 3717
4.Samanta 3627
5.Zistin 3415
6.Franceska3198
7.Vera 2968
8.Karolina 2943
...
...
...
15.Nadja P.2038

Ove devojke imaju najvece sanse za TOP 8 i zavrsni turnir.
Praktika pokazuje da su 4000 bodova dovoljni za Top 8.
Jelena treba samo da zaleci povredu i nastavi sa pobedama.Ne sumjam da ce te bodove zaradi samo na US open.

realista

pre 13 godina

Osvrnuo bih se prvo na Anu Ivanovic.
Ovo je njen najlosiji renking jos od januara 2005. godine.
Izgleda da je Ana napokon odlucila da uradi ono sto su mnogi ovde pricali vec nekoliko meseci, a to je da pocne vise da igra i one manje turnire.
U odnosu na planirane turnire pocetkom ove godine u svoj raspored ubacila je jos 3 dodatna turnira: Stanford, San Diego (zamena za LA) i Luksemburg.
Ana fakticki do kraja godine ne brani vise nikakve bodove. Ukupno 180 bodova, odnosno 3 turnira na kojima je ispadala u drugom kolu i sa kojih ima po 60 bodova.
Uz ova 3 dodatna turnira i 5 velikih turnira to je ukupno 8 turnira do kraja godine.
Na njima Ana brani 180 bodova, a na tim istim turnirima u igri je ukupno skoro 7000 bodova.
Dakle Anin daljnji pad na listi je nemoguc i sada moze samo da sledi povratak.
Kakav i koliki ce taj povratak biti - videcemo, to pre svega zavisi od njene igre i rezultata.
Ja ocekujem da se Ana do kraja godine vrati bar u prvih 20. Nije uopste realno da bude na ovom mestu na kome se nalazi.
Povratak nikada nije lak. Vidite da se Sarapova vec godinu i vise dana trudi da se vrati medju prvih 10 i jos uvek u tome ne uspeva.
U svakom slucaju ocekujem da cemo bas od Ane u nastavku gledati zanimljive meceve.
Nije nemoguce da Ana na nekom od narednih turnira bude primorana da igra i kvalifikacije, ali ni to nije lose. I u tim kvalifikacijama se zaradjuju dodatni bodovi, a sem toga dobro ce joj doci dodatni mecevi i pobede protiv slabijih protivnica za podizanje samopouzdanja.

Sto se Jelene tice, ona je u sasvim dobroj situaciji.
vec na narednom turniru u Sinsinatiju brani titulu i verovatno ce posle tog turnira izgubiti drugo mesto, ali u nastavku moze brzo da ga povrati. Na US Openu je ispala u prvom kolu i to je njena prilika da mozda cak napadne i prvo mesto.
Na godisnjoj listi Jelena je treca i zaostaje za prvom Serenom svega 1600 bodova.
To uopste nije velika razlika, i ta razlika moze da se nadoknadi vec posle jednog-dva turnira.
Jelena ima sasvim solidne sanse da u nekom trenutku ponovo dodje i na prvo mesto, mada mislim da ce to vise zavisiti od toga kako Serena bude igrala u nastavku.
Serena takodje brani malo bodova u nastavku. Samo je na US Openu igrala finale, u Sinsinatiju, Kanadi i Pekingu je imala lose rezultate, a Tokio nije ni igrala.

Na kraju sto se Bojane tice, njoj se napokon pruza prilika da bez kvalifikacija ucestvuje na WTA turnirima, bar onim najnizeg ranga.
Sada ima priliku da mnogo lakse zaradjuje bodove, pa cemo videti kako ce se Bojana snaci u takvoj situaciji.
Ne znam kakve su njeni planovi za naredne turnire, ali ako bude ucestvovala na WTA turnirima, za ocekivati je da se brzo probije u najboljih 50.

Na kraju svega ovo je prvi put u istoriji srpskog tenisa da imamo 3 teniserke u prvih 100. To je ipak veliki uspeh za Srbiju.

Ivana

pre 13 godina

Svaka cast i Jeci, 2. teniserki sveta; kao i Bojani!
Bojana je pre samo godinu dana, 27. jula 2009. bila 509. a danas 5.jula 2010. 94. na WTA rang listi!
Jelena je zaradila 11 miliona, a Bojana 121 hiljadu dolara.
Sve u svoje vreme, korak po korak.
Nije svaki zivotni put isti.

Vesna J.

pre 13 godina

A koliko ste vi zaradili svojim krvavim znojem i postenim radom do 25. godine zivota?
Koliko ste zemalja obisli?
Koliko ste svega omogucili svojima roditeljima, braci, rodbini, prijateljima, kumovima?

sonja

pre 13 godina

Jeste to uspeh, svaka njoj cast, ali ovo dosta govori o konkurenciji i zenskom tenisu trenutno. Meni licno i nije nesto zanimljiv. Mec dobija ona koja manje gresi, a ne ona koja razbija igrom.
A opet, bravo Jeco!

WTA

pre 13 godina

Sta je WTA lista. N#2 kako je doslo tako ce i da ode.
Karolina pre par meseci N#2, Jelena N#2...

Serena dominira i pametno koristi rasulo da se odrzava na poziciji koja joj pripada po svim kriterijumima.

Petar Veliki

pre 13 godina

Ja vecu budalastinu od sastavljanja ove liste nisam video u zivotu. Majstore koji da si dodji i napravi FIFINU listu tu smo sto posto prvi. Kakva je ovo demagogija tenisa. Drugoplasirana nije osvojila nijedan jaci turnir u poslednje dve godine a ne izbija iz prvih deset. Strasno.

Nela

pre 13 godina

@Ivana
Vidim da ne razlikuješ listu od sveta. Postoje aktivne teniserke (Venus, Klajsters, Žistin, Šarapova, Kuznjecova, Ana...) koje su u karijeri postigle neuporedivo veće rezultate od "druge na svetu", zato je ona samo trenutno druga na listi (što nije prvo merilo nečije vrednosti), a nikako ne može biti "na svetu" ispred Venus, Kim, Žistin, Marije, Ane... Razlika u bodovima između druge na listi i pete zaista je minimalna, jedan turnir može da promeni raspored. Ali, Sereninih 13 velikih pobeda, Venus ima pet Vimbldona, Žistin pet RG, ne može da promeni ništa. Nisi ti kriva što tako razmišljaš, to su mnogima nametnuli sportski novinari. Druga na listi, "druga na planeti"! Kao da se tenis ne igra samo u svetu, a nikako na celoj planeti (nema terena u polarnim krajevima, morima i okeanima). Planete su nebeska tela, bez sveta (života), izuzimajući Zemlju, prema našim trenutnim saznanjima. Konačno, zna se čemu, pre svega, služe liste. Ako ovakav način bodovanja bude i dalje donosio groteksne situacije, uverena sam da će se tu nešto radikalno promeniti. O tome se uveliko govori, ali ti ne čitaš specijalizovane teniske strane listove. Pogledaj ovaj logički paradoks: Federer je najbolji teniser svih vremena, a Nadal je najbolji igrač na svetu.

Daj, molim te

pre 13 godina

@Neo

Zar niste pisali pre mesec dana da igra savrsen tenis na sljaci, da je u zivotnoj formi, da osvaja RG, da cemo slusati "Boze pravde" u Parizu, da je psihicki potpuno sazrela, u polufinalu RG Jankovic, Stosur, Skijavone i povredjena Dementijeva i STA BI?

Vendi

pre 13 godina

Biti grugi na svetu sa Indijan Velsom i debaklom na ostalih 10 turnira u godini, pa čak i u finalima i polufinalima. Nadam se da će moje ljubimice da se opamete i uzbilje. Ako Kirka do Njujorka ne bude u najboljih 16 valja će joj žreb u trećem kolu dati Jankovićku i tako zabeleži u jednoj godini najbolji razultat na svim Gren Slemovina, što da ne i titula ali neću da preudiciram.

Bertok

pre 13 godina

@Nela
Pročitao sam jedan vaš komentar pre nekoliko dana, a evo sada i ovaj. Vi ste svakako u, svetu tenisa, obaveštena osoba koja zna da odvoji bitno od nebitnog. Nažalost, mislim da nećete dobro proći na glasanju. Da ste napisali ono što je Jelena pre dve godine izjavila - "Meni je lista ispred "grend slem" titula", imali biste mnogo pristalica. Naši ljudi nikada nisu bili realni, zato su od Jelene očekivali Vimbldon (a dobili su tužan teniski kraj protiv Vere i moralni krah koji ne dolikuje njenim godinama i mestu na listi), sad očekuju US Open i pišu da je Jelena ekspert za "američki beton": đed joj je Amerikanac. Godine prolaze, liste se ne pamte, tačno je to što ste rekli a to kaže i Vilander (koga danas briga što su Kiriljenko i Čakvetadze bile oko petog mesta, a Dinara čak i prva na listi?), računaju se samo "grend slem" titule. Pogotovo na Vimbldonu. Pozdrav.

Igor

pre 13 godina

Serena je BIG MAMA, realno, i mislim da potpuno zasluzuje mesto broj 1 i naslov najuspesnije teniserke u prethodnoj deceniji. Osvrnucu se na Anu. Istina je da Ana prakticno vise ne brani poene do kraja sezone, a igrace na 8 turnira, od kojih na cini mi se cak 5 nije igrala prosle godine. Dakle, ima veliki prostor za napredak, i nema mesta pritisku. Nadam se da ce Ana u drugoj polovini sezone potvrditi napredak koji je vidljiv, ali ga treba nadogradjivati. Napred Ana !

iz drugog ugla

pre 13 godina

@Bertok
Odakle ti ta ideja da se "liste ne pamte"?
Jesi li nekada gledao kako se najavljuju teniseri na nekom turniru?

Ako je neki teniser pre tog turnira osvojio titulu njega kada izlazi na teren spiker najavi recima "Osvajac tog i tog turnira, taj i taj".
A kada na teren izlazi igrac koji je prvi na listi njega spiker najavljuje recima " Prvi igrac sveta taj i taj".
Sad ti meni odgovori na prosto pitanje koga ce publika bolje zapamtiti? Onog koga 20 puta najave kao najboljeg igraca sveta ili onog koga par puta najave kao osvajaca poslednje titule?
Mozda oni koji su zaljubljenici vise pamte gren slem titule, ali obicna publika koja je svakako u ogromnoj vecini vise pamti ko je bio prvi od toga ko je koliko i kakvih titula osvojio.

Ivana

pre 13 godina

@ Nela, Bartok

Draga Nela, hvala, i ja tebe pozdravljam.
A posebno hvala na ovom: "nisi ti kriva sto ne znas... sta su galaksije i planete".
Ja znam da sam od 1982.g. clan Teniskog kluba Partizan, i da sam od predsednika kluba g. Grujica i ostalih clanova, cula nedavno da je mala Bojana Jovanovski jako vredna i radna, mnogo vise je postigla u ovom uzrastu nego Jeca i Ana u tim godinama.
Po tebi nije ogromna stvar biti druga na svetskoj WTA rang listi, i biti medju najboljim teniserkama sveta pune tri godine; pobediti na istom turniru zaredom sestre Vilijams; i pruziti mnoge legendarne borbe s najboljim igracicama?!
Ja samo lepo kazem da treba imati postovanja prema teniserki ovakvog prvoklasnog kalibra kao sto je Jelena Jankovic, a koja je nasa reprezentativka, iz nase zemlje; pored cijeg imena, kao i Ane, Novaka, Zikija - pise ime Srbije na ekranima sirom sveta.
Mogli su i bolje, da su imali bolje uslove.
Da li su trenutno prvi, deseti, ili 65. ovo cetvoro nasih sjajnih sportista, svakako je manje bitno od doprinosa koji su dali ugledu nase zemlje, i motivaciji mladih ljudi da se bave sportom a ne kriminalom, drogom ili drugim pošastima.
Bez ikakvih uslova za rad i bez icije pomoci, uzdigli su se u vrh svetskog sporta.
Kako je vise puta ovde lepo receno: to su ljudi posebne fele; veliki karakteri koji su ucinili ogromna dela i izdrzali najteza psihofizicka opterecenja.
A Jelena Jankovic je nasa najbolja teniserka koju smo ikada imali, i to nema veze s jednim Gren Slemom; jer i ta Kim Klajsters i Morezmo su izbile na prvo mesto pre nego sto su ga osvojile.
Pozdrav ljubiteljima tenisa.

ja

pre 13 godina

@Nela
Naravno da gren slem titule predstavljaju nesto znacajno u tenisu, ali takodje i ove liste nisu nista manje vazne.

Ne moze se ni na prvo ni na drugo ni na trece mesto doci tek tako lako.
Teniser mora da bude jako dobar da bi dosao do takvog nekog mesta, ili svi ostali moraju da budu mnogo losi.
Mislim da ni ta ista Serena nije nikakvo merilo vrednosti u poslednje vreme.
Sta je pa ona uradila u tenisu u poslednjih par godina???
Osvojila je ukupno 6 titula i to 5 gren slem titula i zavrsni turnir prosle godine.
Dakle nije za te 2 godine uspela da osvoji NI JEDAN JEDINI TURNIR sem ovih najvecih.
I po cemu to ona zasluzuje da bude prva?
Zena ocigledno ne moze da osvoji ni jedan manji turnir.
Mozda bi i mogla kada bi ulozila vise snage i energije u te turnire, ali sam siguran da u tom slucaju ne bi imala snage da osvoji ni jedan od ovih 5 gren slemova.
Jelena je i bez osvojenih gren slem titula uspevala da bude prva i sada druga na toj listi.
Ako uzmes u obzir da se na tim manjim turnirima dobija duplo ili troduplo manje bodova, dolazis do prostog zakljucka da je put do drugog mesta na takav nacin mnogo tezi i da teniser mora da bude stvarno kvalitetan da bi tako nesto uspeo.

Veliki teniseri su bili Federer ili Zastin u svoje vreme.
Seti se sta su oni radili.
Osvajali po 2-3 gren slem titule i plus jos po desetak ostalih turnira svake godine. To su pravi veliki teniseri.

Kad sve saberes i oduzmes izmedju Serene i Jelene i nema mnogo razlike.
Serena je za 15 godina igranja napravila 474 pobede, a Jelena za 10 godina igranja vec 402.
Ja tu ne vidim veliku razliku, sem u tome da je Serena te svoje pobede bolje rasporedila, pa zato ima i veci broj velikih titula.
Opet Jelena ima veci broj poraza nego Serene, ali imala bi i Serena mnogo vise poraza da je igrala veci broj turnira kao Jelena, iz prostog razloga sto vise igras imas i vece sanse za poraz.
I jedna i druga imaju slican skor u mecevima sa najboljim teniserkama. Uostalom i njihov medjusobni skor je neresen 4:4.

Ta lista je pokazatelj kvaliteta svih teniserki za poslednjih 12 meseci i jedino je merilo za utvrdjivanje toga ko je najbolji u datom trenutku.
Kada je Jelena bila na prvom mestu jednostavno je to znacilo da je u tom trenutku bila najbolja teniserka na svetu, jer za tih 12 meseci ni jedna druga teniserka nije imala bolje rezultate od Jelene. Prema tome ona je tada bila najbolja na svetu.
U ovom trenutku je druga i to opet znaci da je za poslednjih 12 meseci samo Serena bila bolja od nje.
U sportu se iskljucivo broje pobedi i porazi i na osnovu toga se odredjuju bodovi i prave liste.
Jelena je vec skoro 3 i po godine medju prvih 10 teniserki na svetu. Veci deo tog vremena je provela na prvom, drugom ili trecem mestu.
Kada bi covek izvukao neki prosek iz tih njenih mesta na listi dosao bi do prostog podatka da je ona i u tom periodu od 3 poslednje godine, bar treca teniserka na svetu.

Kazes da je sistem bodovanja los i da donosi smesne situacije.
Pa vidis mozda i jeste los ali ne u tom smislu u kome ti to mislis.
Znas u cemu je los?
U tome da na primer Jeleninih 6 pobeda u Indian Welsu vredi duplo manje od Sereninih 7 pobeda na Vimbldonu.
Sad ti meni reci u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira?
Na oba ucestvuju iste teniserke, isti je nacin takmicenja, igra se na 2 dobijena seta, vaze ista pravila...
Cak je na Vimbldonu malo lakse igrati jer su vece pauze izmedju meceva. Na Vimbldonu za 15 dana teniserka treba da odigra 7 meceva, a u Indian Welsu za 10 dana 6 meceva. Na Vimbldonu igracice imaju mnogo vise vremena za odmor i oporavak izmedju meceva, pa prema tome ispada da je u stvari Indian Wels tezi turnir od Vimbldona, a na sve to boduje se duplo slabije.
U muskom tenisu postoji bar ta razlika sto se na GS turnirima igra na 3 dobijena seta, pa donekle i moze da se opravda ta razlika u bodovima.
U zenskom tenisu nema ni te razlike i svi su turniri isti.
Zato mislim da je sistem bodovanja stvarno los ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.

Da je bodovanje pravicnije, Serena sigurno ne bi sada bila prva na toj listi, vec mozda 10.
Serena sigurno ima uspesniju karijeru od JJ.
Medjutim u poslednje 3 godine Jelena je uspesnija teniserka od Serene. Za te 3 godine Serena je napravila 150 pobeda a Jelena 210.
Dakle Jelena je vec 3 godine bolja teniserka od Serene, a da je bodovanje pravicnije to bi se videlo i na listi.

Mogu da razumem ljude koji svoje uspehe velicaju, a tudje omalovazavaju.
Medjutim nikako ne razumem osobe koje velicaju tudje uspehe, a omalovazavaju svoje.
Takva stvar se u psihologiji naziva mazohizam.

objasnjenje

pre 13 godina

@Nela
U pravu si da je sistem bodovanja los i da bi ga pod hitno trebalo promeniti, a navescu ti i par primera zasto mislim da je los.

2008. godina finale turnira u Moskvi. Finale su igrale Jelena i Zvonareva. Finale se igralo u dva dobijena seta. Jelena pobedila i dobila 860 bodova za titulu.
2010. godina finale Vimbldona Serena protiv Zvonareve. Igralo se u dva dobijena seta. Serena pobedila i dobila 2000 bodova.

2010. godina Australija Open, Serena pobedila u 7 meceva, najbolje rangirana protivnica koju je pobedila je bila 7. na listi Azarenka.
Serena za titulu dobila 2000 bodova.
Ista godina Indian Wels. Jelena napravila 6 pobeda, najbolje plasirana protivnica 4. na listi. Jelena za titulu dobila 1000 bodova.
Inace i taj Indian Wels se igra na sedam dobijenih meceva, jedino sto su 32 teniserke slobodne u prvom kolu,a ostale 64 moraju da naprave 7 pobeda da bi dosle do titule kao i na svakom gren slemu.
Voleo bih da mi neko objasni u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira, sem u bodovanju, koje je apsolutno nepravedno.

Dakle sistem bodovanja jeste los, ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.
Da je sistem bodovanja pravicniji, Serena sa svojim rezultatima ne bi bila ni u prvih 10, a Jelena ne bi silazila sa prvog mesta.

Branko

pre 13 godina

Zašto ne pišete istinu? Serena je 2002 osvojila tri "grend slema" (osim RG), ima ih 13, kako je to onda Enen bila prava šampionka sa 7 titula (5 na šljaci), a Serena nije? Ako je Žistin osvajala sve "grend slemove" kao od šale, a nije, zašto je stala na cifri 7? Ako je jedina prava šampionka, kako to da od Venus gubi sa 7:2? Vimbldon nije nikada osvojila. Olako izričete proizvoljnosti. Istina je sledeća: vi te mečeve iz mladih dana sestara Vilijams niste gledali. Zato vi nemate pravu predstavu o njima. One su prve na svetu počele da igraju "muški" tenis, sa asovima, ubitačnim forhend paralelama i dijagonalama, neverovatnim riternom. Njihov stil prihvatila je Šarapova, ali nije imala sreće zbog povrede ramena, koja dugo traje. Ima 23 godine, oporavila se konačno. A to da će Jelena igrati vrhunski tenis još pet godina, samo govori kako vi ne znate da se u 31. godini života retko ko proslavio. Moresmo jeste kasno uzela Vimbldon, ali posle toga brzo je nestala. Već u 28. nije značila ništa. Da li možete da se pomirite sa istinom? Ako je navijanje iracionalno, ako apstrahuje činjenice, onda razgovora nema. Tako se dolazi i do ubeđenosti da su fudbaleri Srbije ostavili dobar utisak tamo gde su bili i doživeli debakl. Jelena dan uoči meča sa Verom kaže da se oseća odlično i da je spremna da uzme Vimbldon. Na terenu fijasko i povreda leđa (koja po redu?). Kako onda mislite da će još pet godina moći da ostane u tenisu?

Nela

pre 13 godina

Nisam ni očekivala da ćete se sa mnom složiti. Onog trenutka kad su ustanovljeni "grend slem" turniri, neko je odlučio da ih izdvoji od drugih i te titule proglasi "velikim pobedama". Oni koji su ih osvajali bili su slavljeni kao "veliki pobednici". Kad je tenis postao "industrija", smišljene su liste i bezbroj turnira godišnje, da bi se što više novca zaradilo. To iscrpljuje igrače i oni najpoznatiji zalažu se da se smanji broj obaveznih turnira na dvanaest, koji bi se bodovali. Meni je besmisleno da WTA i ATP organizuju gotovo stotinu raznih turnira godišnje, na koje retko dolaze oni najbolji. Primer Beograda, Budimpešte ili Portoroža. Nešto ćete morati priznati - "grend slem" turniri nikada neće biti izjednačeni sa ostalim turnirima, a mali turniri, na kojima se bodovi skupljaju kao proso, izgubiće još na važnosti. Ljudi vole velike atrakcije, a ne male turnire na kojima igraju samo oni koji ne mogu da osvoje ova četiri posebna. Posebna po svemu - tradiciji, gradovima u kojima se igraju i novčanim nagradama koje daju sponzori. Može li IW da skupi 25 miliona evra? Ne može. Tamo je nagradni fond oko četiri i po miliona dolara. Toliko na Vimbldonu (otprilike) zarade pobednici u muškom i ženskom singlu. Dakle, ne važi ovde ono "ča je pusta Londra prema Splitu gradu". Ako Serena neće da igra mnogo turnira a ima najviše titula i novca, šta tu neko može da ima protiv? Ona se samo prilagodila pravilima igre. Koliko je publike bilo na Vimbldonu a koliko je ima u Moskvi? Čekam odgovor.

Branko

pre 13 godina

@ja
Smanjio si Serenine pobede, ima ih, posle Vimbldona 474, i kažeš da Jelena ima više poraza od Serene. Koliko? To ne kažeš. Pametno. E, ali nećemo da ćutimo: ovako, Serena ima 101 poraz a Jelena 201 (greška u podacima može biti do 1 odsto). To je ipak surova razlika. Ako ne vidiš razliku između Vimbldona i Budimpešte, zašto je Jelena osvojila Budimpeštu a nije Vimbldon? Jeste IW, ali nije RG. Mislim da nije dovoljno jaka za ove titule. A ti možeš misliti obrnuto, neće mi smetati.

ja

pre 13 godina

@Nela
Ti si prva pomenula kako je sistem bodovanja los, ocigledno zeleci da bude jos losiji.
Ja sam ti naveo primer u cemu je to bodovanje lose i uporedio Vimbldon i IW i trazio da mi neko nadje razliku izmedju ta dva turnira koja bi opravdala takvo bodovanje.
Nisma procitao ni jedan valjan argument za to. Tvoji argumenti su: "da je neko odlucio da gren slemove proglasi najvecim", "da ti turniri imaju tradiciju", "da su veci nagradni fondovi i da ima vise publike".
Ja tebe sada pitam kakve uopste veze ijedna ta stvar ima sa bodovanjem?
Da li je mozda Vimbldon veci turnir, po broju ucesnika? Nije.
Da li na Vimbldonu ucestvuju jace teniserke nego na IW? Ne ucestvuju, vec sve one koje su u Vimbldonu igraju i u IW.
Da li se mecevi na Vimbldonu igraju u 3 dobijena seta? Ne, igraju se u 2 kao i u IW.
Ovo su stvari koje su vezane direktno za sam sport, nacin igre i jedino te stvari mogu biti relevantni parametri za odredjivanje bodova koji direktno odredjuju i stanja na listi.
Stvari koje ti pominjes nemaju nikakve veze sa bodovima. Ne rangira se na tim listama koliko je ko novca zaradio, ili koliko ga je publike gledalo. Ko zeli neka napravi posebne liste za takve stvari.

Bodovanje je takvo kakvo je i ja nemam nista protiv njega.
Medjutim strasno me nerviraju ljudi koji se zale na to bodovanje, jer bi ocigledno zeleli da bude jos losije nego sto jeste.
U sportu se boduju rezultati, pobede i porazi i to je za mene jedino merilo.
Jelenina pobeda u Rimu protiv najbolje teniserke sveta nema nikakvu vaznost?
A Serenina pobeda na Vimbldonu protiv 20. teniserke na listi je vredna kao zlato?
Da li mozda Rim ima manju tradiciju od Londona ili Pariza? Ne, vec bas obrnuto.

To o cemu ti pises su ti zapadni dupli standardi. Svaki uspeh velicaju u nebesa, a svaki neuspeh pokusavaju da prikazu kao beznacajan.
Ako slucajno ovde neko uradi istu stvar, odmah ide drvlje i kamenje.

Kad god onaj glupavi Rodik osvoji titulu u tamo nekom Memfisu ili Indianapolisu, americki mediji ga dizu u nebo i pricaju bajke o njemu.

Ovde niko ne sme ni da pohvali nasu teniserku kada osvoji peti gren slem, jer boze mi nemamo pojma sa tenisom i zanosimo se glupostima.

Pre ce biti da se vi zanosite glupostima. Zato su ti reci jednu stvar koja ce te verovatno dodatno iznervirati.
Jelena Jankovic je profesor tenisa za tu tvoju Serenu Vilijams, koja u stvari nema pojma sa tenisom.
Zato bi stvarno trebalo podhitno promeniti taj sistem bodovanja, jer je stvarno apsurdno i smesno da takva amaterka bude na prvom mestu.

Gogo

pre 13 godina

Super mi je vasa diskusija na temu Jelenine pozicije i uspeha u protekle skoro cetiri godine.Ima Jelena jos sigurno pet godina karijere ako sve bude ok sa njenim zdravljem naravno i to je jos dosta vremena da se osvoji gren slem a i vise njih sto da ne.Morezmo je svoja dva osvijila u istoj sezoni.Mozda Jelena nece osvojiti mnogo takvih turnira ali je njen kvalitet u kontinuitetu koji jos treba da dozivi vrhunac i niko nemoze da joj ospori sportsku velicinu.Ipak se uspeh u toku godine vidi na onoj drugoj listi teniserki koje igraju zavrsni masters tako da ce Jelena verovatno cetvrti put za redom biti u najboljih osam u sezoni tako da prica o losem sistemu bodovanja ima svoje ispravke.I slazem se da je Enan zaista carovala terenima na pravi nacin tokom 2006. i 2007. a na kraju ove druge sezone Jelena je bila odmah iza nje na listi koju sam pomenuo..

ja

pre 13 godina

@Branko
Ne znam sta je nejasno u mom komentaru.
Lepo sam napisao broj pobeda koje ima i Serena i Jelena u svojoj karijeri. Takodje sam naveo i podatak vezan za pobede u poslednje 3 godine.
Lepo sam napisao i da Serena ima uspesniju karijeru od Jelene, ali isto tako sam napisao da mislim da je u poslednje 3 godine Jelena uspesnija od Serene.
Pomenuo sam Enan koja je za mene velika teniserka jer je u periodima kada je bila najbolja osvajal po 7-8 titula godisnje.
Enan ima manje GS titula, ali zato ima ukupno vise titula od Serene.
Enan se aktivno bavila tenisom 8 godina i osvojila 43 titule, od cega 7 GS i 36 ostalih.
Serena igra duplo duze oko 15 godina i osvojila je 37 titula, od cega 13 GS i 24 ostale titule.
U proseku to je jedna GS titula gosinje i jedna i po titula na ostalim turnirima.
Lepo sam napisao da vec skoro 3 godine nije uspela da osvoji ni jednu titulu a da to nije bio GS.
Za mene je to prost pokazatelj da ona uopste nije vrhunska teniserka i da samo koristi ovaj los sistem bodovanja da bi bila prva.

Dalje, ja nisam pominjao nikakav turnir u Budimpesti, jer na takvom turniru igra svega jedna teniserka iz prvih 10, ucestvuju 32 teniserke i dovoljno je 4 pobede da neko osvoji titulu na tom turniru.

Medjutim pomenuo sam Indian Wels i lepo pitao da mi objasnite razliku izmedju tog turnira i Vimbldona.
Da ste mogli da nadjete neku znacajnu razliku vi bi je i naveli.
Medjutim niste, posto razlika ni nema. To su apsolutno isti turniri, samo se jedan boduje duplo manje od drugog.
Cak sam lepo napisao da je Indian Vels tezi turnir od Vimbldona jer je fizicki naporniji, posto su razmaci izmedju meceva manji.
Na oba turnira se igra 7 kola, na oba turnira ucestvuju gotovo sve tenisertke iz prvih sto, na oba se igra u dva dobijena seta.
Pa kakva je onda razlika izmedju ta dva turnira, sem u nazivima i u bodovanju koje je potpuno nerealno.

Puno ljudi se ovde javlja da kritikuje sistem bodovanja koji stvarno nije najidealniji.
Medjutim glavni problem je u tome sto bi upravo ti ljudi koji ga kritikuju, ocigledno zeleli da taj sistem bude jos losiji od ovog sada.
Po vama bi verovatno titula na jednom gren slemu trebala da vredi 10 000 bodova, a na ovom drugom turniru kao sto je Indian Wels i koji je u stvari isto gren slem, titula bi trebala da vredi 50 bodova.
Ili bi mozda titule trebalo bodovati prema tome ko ih osvaja. Ako Serena osvoji Marbelju, trebalo bi joj za titulu dati bar 2000 bodova, a ako Jelena osvoji Vimbldon, njoj bi za tu titulu trebalo dati 200 bodova?

Ja vam lepo iznosim argumente za sve sto napisem, a vi uporno pisete neke stvari napamet i ocekujete da se neko slozi sa vama.

Na kraju da se razumemo, ja uopste nisam nikakav fan Jelene Jankovic, vec sam samo realan i lepo sam napisao da je Jelena iako nije osvojila ni jedan GS u poslednjih nekoliko godina bila bolja od te Serene Vilijams.
Postoje teniserke koje iskoriste splet srecnih okolnosti, povoljan raspored zvezda i ko zna sta i docekaju svojih 5 minuta i osvoje GS titulu i odmah posle toga nestanu.
Mejutim kvalitetni i vrhunski teniseri su oni koji konstantno igraju dobro tokom cele svoje karijere ili bar jedan duzi vremenski period.
Jelena odlicno igra bar 3 godine, Ana je takodje neke 3 godine igrala odlicno (od 2006. do 2008.).
E sad neki ljudi pokusavaju da ih izjednace sa Moresmo ili Majoli i slicnim teniserkama.
To je ipak preterivanje i omalovazavanje nasih teniserki.
Sa druge strane velicate neke teniserke koje to ne zasluzuju.
Serena sigurno to ne zasluzuje, jer je vec nekoliko godina losija od na primer nase Jelene, a to sam vam dokazao cinjenicama koje sam naveo.
Neka ta Serena osvoji 8 titula godisnje, neka napravi 80 pobeda uz 15 poraza, pa cu joj priznati da je stvarno velika.
Ovako je ona za mene samo jedna prosecna teniserka koja odlicno koristi ovaj los sistem bodovanja.
Kraj price.

Vendi

pre 13 godina

Biti grugi na svetu sa Indijan Velsom i debaklom na ostalih 10 turnira u godini, pa čak i u finalima i polufinalima. Nadam se da će moje ljubimice da se opamete i uzbilje. Ako Kirka do Njujorka ne bude u najboljih 16 valja će joj žreb u trećem kolu dati Jankovićku i tako zabeleži u jednoj godini najbolji razultat na svim Gren Slemovina, što da ne i titula ali neću da preudiciram.

Petar Veliki

pre 13 godina

Ja vecu budalastinu od sastavljanja ove liste nisam video u zivotu. Majstore koji da si dodji i napravi FIFINU listu tu smo sto posto prvi. Kakva je ovo demagogija tenisa. Drugoplasirana nije osvojila nijedan jaci turnir u poslednje dve godine a ne izbija iz prvih deset. Strasno.

qwerty

pre 13 godina

5 godina u samom vrhu.. najveći ambasador ove napaćene zemlje.. duboki naklon za našu heroinu.

Njena Svetost, Carica Srpska Janković Jelena

Daj, molim te

pre 13 godina

@Neo

Zar niste pisali pre mesec dana da igra savrsen tenis na sljaci, da je u zivotnoj formi, da osvaja RG, da cemo slusati "Boze pravde" u Parizu, da je psihicki potpuno sazrela, u polufinalu RG Jankovic, Stosur, Skijavone i povredjena Dementijeva i STA BI?

WTA

pre 13 godina

Sta je WTA lista. N#2 kako je doslo tako ce i da ode.
Karolina pre par meseci N#2, Jelena N#2...

Serena dominira i pametno koristi rasulo da se odrzava na poziciji koja joj pripada po svim kriterijumima.

Neo

pre 13 godina

Mozete da je ne volite,pa cak i da je mrzite ali Jelena je najbolja teniserka iz Srbije,IKAD!Na pocetku godine joj je prognoz.ispadanje iz top10 a ona je sad DRUGA NA SVETU!Psihicki je dovoljno sazrela da uzme USO,jer amer.beton joj je omiljena podloga.

Vesna J.

pre 13 godina

A koliko ste vi zaradili svojim krvavim znojem i postenim radom do 25. godine zivota?
Koliko ste zemalja obisli?
Koliko ste svega omogucili svojima roditeljima, braci, rodbini, prijateljima, kumovima?

Vanja

pre 13 godina

(Petar Veliki, 5. jul 2010 12:55)

Pa posto si vec pokazao da dosta toga ne znas , pomoci cu ti . Jelena je osvojila Indian Vels(koga zovu i 5 GS-om) pre nekih 3 meseca . Dovoljno .
Igrala je polufinale RG-a , i finale Rima .

Object

pre 13 godina

Indijan Vels,1/4 finale Madrida,finale RIma,polufinale Goland Garosa,"ciscenje" Venus 6:0 6:1 i posle nepuna 24 casa odstranjivanje Serene Vilijams(malo je njih koje su to uspele),wta singl 2(sto je svakako olicenje onoga sto si uradio u protekloj godini),
3 pozicija za zavrsni turnir i zarada od blizu 1.6 $ kao i nagrada "srce" zvezano za FEDkup je svakako nesto sto godinu cini i te kako uspesnom..da ne zaboravim odnos pobeda i poraza 32 - 12

sonja

pre 13 godina

Jeste to uspeh, svaka njoj cast, ali ovo dosta govori o konkurenciji i zenskom tenisu trenutno. Meni licno i nije nesto zanimljiv. Mec dobija ona koja manje gresi, a ne ona koja razbija igrom.
A opet, bravo Jeco!

LV

pre 13 godina

Jelena, mnogo si me usrecila, i znam da ces u nastavku sezone biti jos bolja. Sve najbolje, da osvojis svoj prvi GS u pojedinacnoj konkurenciji i da se vratis na prvo mjesto.
Takodje zelim da cestitam mladoj Bojani na najboljem plasmanu u karijeri, i da samo tako nastavi.
Sto se tice Ane ima svu moju podrsku na putu povratka medju najbolje. Put nije lak, ali ja vjerujem u nju.
CAO

Ivana

pre 13 godina

Svaka cast i Jeci, 2. teniserki sveta; kao i Bojani!
Bojana je pre samo godinu dana, 27. jula 2009. bila 509. a danas 5.jula 2010. 94. na WTA rang listi!
Jelena je zaradila 11 miliona, a Bojana 121 hiljadu dolara.
Sve u svoje vreme, korak po korak.
Nije svaki zivotni put isti.

Bertok

pre 13 godina

@Nela
Pročitao sam jedan vaš komentar pre nekoliko dana, a evo sada i ovaj. Vi ste svakako u, svetu tenisa, obaveštena osoba koja zna da odvoji bitno od nebitnog. Nažalost, mislim da nećete dobro proći na glasanju. Da ste napisali ono što je Jelena pre dve godine izjavila - "Meni je lista ispred "grend slem" titula", imali biste mnogo pristalica. Naši ljudi nikada nisu bili realni, zato su od Jelene očekivali Vimbldon (a dobili su tužan teniski kraj protiv Vere i moralni krah koji ne dolikuje njenim godinama i mestu na listi), sad očekuju US Open i pišu da je Jelena ekspert za "američki beton": đed joj je Amerikanac. Godine prolaze, liste se ne pamte, tačno je to što ste rekli a to kaže i Vilander (koga danas briga što su Kiriljenko i Čakvetadze bile oko petog mesta, a Dinara čak i prva na listi?), računaju se samo "grend slem" titule. Pogotovo na Vimbldonu. Pozdrav.

Nela

pre 13 godina

@Ivana
Vidim da ne razlikuješ listu od sveta. Postoje aktivne teniserke (Venus, Klajsters, Žistin, Šarapova, Kuznjecova, Ana...) koje su u karijeri postigle neuporedivo veće rezultate od "druge na svetu", zato je ona samo trenutno druga na listi (što nije prvo merilo nečije vrednosti), a nikako ne može biti "na svetu" ispred Venus, Kim, Žistin, Marije, Ane... Razlika u bodovima između druge na listi i pete zaista je minimalna, jedan turnir može da promeni raspored. Ali, Sereninih 13 velikih pobeda, Venus ima pet Vimbldona, Žistin pet RG, ne može da promeni ništa. Nisi ti kriva što tako razmišljaš, to su mnogima nametnuli sportski novinari. Druga na listi, "druga na planeti"! Kao da se tenis ne igra samo u svetu, a nikako na celoj planeti (nema terena u polarnim krajevima, morima i okeanima). Planete su nebeska tela, bez sveta (života), izuzimajući Zemlju, prema našim trenutnim saznanjima. Konačno, zna se čemu, pre svega, služe liste. Ako ovakav način bodovanja bude i dalje donosio groteksne situacije, uverena sam da će se tu nešto radikalno promeniti. O tome se uveliko govori, ali ti ne čitaš specijalizovane teniske strane listove. Pogledaj ovaj logički paradoks: Federer je najbolji teniser svih vremena, a Nadal je najbolji igrač na svetu.

iz drugog ugla

pre 13 godina

@Bertok
Odakle ti ta ideja da se "liste ne pamte"?
Jesi li nekada gledao kako se najavljuju teniseri na nekom turniru?

Ako je neki teniser pre tog turnira osvojio titulu njega kada izlazi na teren spiker najavi recima "Osvajac tog i tog turnira, taj i taj".
A kada na teren izlazi igrac koji je prvi na listi njega spiker najavljuje recima " Prvi igrac sveta taj i taj".
Sad ti meni odgovori na prosto pitanje koga ce publika bolje zapamtiti? Onog koga 20 puta najave kao najboljeg igraca sveta ili onog koga par puta najave kao osvajaca poslednje titule?
Mozda oni koji su zaljubljenici vise pamte gren slem titule, ali obicna publika koja je svakako u ogromnoj vecini vise pamti ko je bio prvi od toga ko je koliko i kakvih titula osvojio.

Ivana

pre 13 godina

@ Nela, Bartok

Draga Nela, hvala, i ja tebe pozdravljam.
A posebno hvala na ovom: "nisi ti kriva sto ne znas... sta su galaksije i planete".
Ja znam da sam od 1982.g. clan Teniskog kluba Partizan, i da sam od predsednika kluba g. Grujica i ostalih clanova, cula nedavno da je mala Bojana Jovanovski jako vredna i radna, mnogo vise je postigla u ovom uzrastu nego Jeca i Ana u tim godinama.
Po tebi nije ogromna stvar biti druga na svetskoj WTA rang listi, i biti medju najboljim teniserkama sveta pune tri godine; pobediti na istom turniru zaredom sestre Vilijams; i pruziti mnoge legendarne borbe s najboljim igracicama?!
Ja samo lepo kazem da treba imati postovanja prema teniserki ovakvog prvoklasnog kalibra kao sto je Jelena Jankovic, a koja je nasa reprezentativka, iz nase zemlje; pored cijeg imena, kao i Ane, Novaka, Zikija - pise ime Srbije na ekranima sirom sveta.
Mogli su i bolje, da su imali bolje uslove.
Da li su trenutno prvi, deseti, ili 65. ovo cetvoro nasih sjajnih sportista, svakako je manje bitno od doprinosa koji su dali ugledu nase zemlje, i motivaciji mladih ljudi da se bave sportom a ne kriminalom, drogom ili drugim pošastima.
Bez ikakvih uslova za rad i bez icije pomoci, uzdigli su se u vrh svetskog sporta.
Kako je vise puta ovde lepo receno: to su ljudi posebne fele; veliki karakteri koji su ucinili ogromna dela i izdrzali najteza psihofizicka opterecenja.
A Jelena Jankovic je nasa najbolja teniserka koju smo ikada imali, i to nema veze s jednim Gren Slemom; jer i ta Kim Klajsters i Morezmo su izbile na prvo mesto pre nego sto su ga osvojile.
Pozdrav ljubiteljima tenisa.

ja

pre 13 godina

@Nela
Naravno da gren slem titule predstavljaju nesto znacajno u tenisu, ali takodje i ove liste nisu nista manje vazne.

Ne moze se ni na prvo ni na drugo ni na trece mesto doci tek tako lako.
Teniser mora da bude jako dobar da bi dosao do takvog nekog mesta, ili svi ostali moraju da budu mnogo losi.
Mislim da ni ta ista Serena nije nikakvo merilo vrednosti u poslednje vreme.
Sta je pa ona uradila u tenisu u poslednjih par godina???
Osvojila je ukupno 6 titula i to 5 gren slem titula i zavrsni turnir prosle godine.
Dakle nije za te 2 godine uspela da osvoji NI JEDAN JEDINI TURNIR sem ovih najvecih.
I po cemu to ona zasluzuje da bude prva?
Zena ocigledno ne moze da osvoji ni jedan manji turnir.
Mozda bi i mogla kada bi ulozila vise snage i energije u te turnire, ali sam siguran da u tom slucaju ne bi imala snage da osvoji ni jedan od ovih 5 gren slemova.
Jelena je i bez osvojenih gren slem titula uspevala da bude prva i sada druga na toj listi.
Ako uzmes u obzir da se na tim manjim turnirima dobija duplo ili troduplo manje bodova, dolazis do prostog zakljucka da je put do drugog mesta na takav nacin mnogo tezi i da teniser mora da bude stvarno kvalitetan da bi tako nesto uspeo.

Veliki teniseri su bili Federer ili Zastin u svoje vreme.
Seti se sta su oni radili.
Osvajali po 2-3 gren slem titule i plus jos po desetak ostalih turnira svake godine. To su pravi veliki teniseri.

Kad sve saberes i oduzmes izmedju Serene i Jelene i nema mnogo razlike.
Serena je za 15 godina igranja napravila 474 pobede, a Jelena za 10 godina igranja vec 402.
Ja tu ne vidim veliku razliku, sem u tome da je Serena te svoje pobede bolje rasporedila, pa zato ima i veci broj velikih titula.
Opet Jelena ima veci broj poraza nego Serene, ali imala bi i Serena mnogo vise poraza da je igrala veci broj turnira kao Jelena, iz prostog razloga sto vise igras imas i vece sanse za poraz.
I jedna i druga imaju slican skor u mecevima sa najboljim teniserkama. Uostalom i njihov medjusobni skor je neresen 4:4.

Ta lista je pokazatelj kvaliteta svih teniserki za poslednjih 12 meseci i jedino je merilo za utvrdjivanje toga ko je najbolji u datom trenutku.
Kada je Jelena bila na prvom mestu jednostavno je to znacilo da je u tom trenutku bila najbolja teniserka na svetu, jer za tih 12 meseci ni jedna druga teniserka nije imala bolje rezultate od Jelene. Prema tome ona je tada bila najbolja na svetu.
U ovom trenutku je druga i to opet znaci da je za poslednjih 12 meseci samo Serena bila bolja od nje.
U sportu se iskljucivo broje pobedi i porazi i na osnovu toga se odredjuju bodovi i prave liste.
Jelena je vec skoro 3 i po godine medju prvih 10 teniserki na svetu. Veci deo tog vremena je provela na prvom, drugom ili trecem mestu.
Kada bi covek izvukao neki prosek iz tih njenih mesta na listi dosao bi do prostog podatka da je ona i u tom periodu od 3 poslednje godine, bar treca teniserka na svetu.

Kazes da je sistem bodovanja los i da donosi smesne situacije.
Pa vidis mozda i jeste los ali ne u tom smislu u kome ti to mislis.
Znas u cemu je los?
U tome da na primer Jeleninih 6 pobeda u Indian Welsu vredi duplo manje od Sereninih 7 pobeda na Vimbldonu.
Sad ti meni reci u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira?
Na oba ucestvuju iste teniserke, isti je nacin takmicenja, igra se na 2 dobijena seta, vaze ista pravila...
Cak je na Vimbldonu malo lakse igrati jer su vece pauze izmedju meceva. Na Vimbldonu za 15 dana teniserka treba da odigra 7 meceva, a u Indian Welsu za 10 dana 6 meceva. Na Vimbldonu igracice imaju mnogo vise vremena za odmor i oporavak izmedju meceva, pa prema tome ispada da je u stvari Indian Wels tezi turnir od Vimbldona, a na sve to boduje se duplo slabije.
U muskom tenisu postoji bar ta razlika sto se na GS turnirima igra na 3 dobijena seta, pa donekle i moze da se opravda ta razlika u bodovima.
U zenskom tenisu nema ni te razlike i svi su turniri isti.
Zato mislim da je sistem bodovanja stvarno los ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.

Da je bodovanje pravicnije, Serena sigurno ne bi sada bila prva na toj listi, vec mozda 10.
Serena sigurno ima uspesniju karijeru od JJ.
Medjutim u poslednje 3 godine Jelena je uspesnija teniserka od Serene. Za te 3 godine Serena je napravila 150 pobeda a Jelena 210.
Dakle Jelena je vec 3 godine bolja teniserka od Serene, a da je bodovanje pravicnije to bi se videlo i na listi.

Mogu da razumem ljude koji svoje uspehe velicaju, a tudje omalovazavaju.
Medjutim nikako ne razumem osobe koje velicaju tudje uspehe, a omalovazavaju svoje.
Takva stvar se u psihologiji naziva mazohizam.

ja

pre 13 godina

@Nela
Ti si prva pomenula kako je sistem bodovanja los, ocigledno zeleci da bude jos losiji.
Ja sam ti naveo primer u cemu je to bodovanje lose i uporedio Vimbldon i IW i trazio da mi neko nadje razliku izmedju ta dva turnira koja bi opravdala takvo bodovanje.
Nisma procitao ni jedan valjan argument za to. Tvoji argumenti su: "da je neko odlucio da gren slemove proglasi najvecim", "da ti turniri imaju tradiciju", "da su veci nagradni fondovi i da ima vise publike".
Ja tebe sada pitam kakve uopste veze ijedna ta stvar ima sa bodovanjem?
Da li je mozda Vimbldon veci turnir, po broju ucesnika? Nije.
Da li na Vimbldonu ucestvuju jace teniserke nego na IW? Ne ucestvuju, vec sve one koje su u Vimbldonu igraju i u IW.
Da li se mecevi na Vimbldonu igraju u 3 dobijena seta? Ne, igraju se u 2 kao i u IW.
Ovo su stvari koje su vezane direktno za sam sport, nacin igre i jedino te stvari mogu biti relevantni parametri za odredjivanje bodova koji direktno odredjuju i stanja na listi.
Stvari koje ti pominjes nemaju nikakve veze sa bodovima. Ne rangira se na tim listama koliko je ko novca zaradio, ili koliko ga je publike gledalo. Ko zeli neka napravi posebne liste za takve stvari.

Bodovanje je takvo kakvo je i ja nemam nista protiv njega.
Medjutim strasno me nerviraju ljudi koji se zale na to bodovanje, jer bi ocigledno zeleli da bude jos losije nego sto jeste.
U sportu se boduju rezultati, pobede i porazi i to je za mene jedino merilo.
Jelenina pobeda u Rimu protiv najbolje teniserke sveta nema nikakvu vaznost?
A Serenina pobeda na Vimbldonu protiv 20. teniserke na listi je vredna kao zlato?
Da li mozda Rim ima manju tradiciju od Londona ili Pariza? Ne, vec bas obrnuto.

To o cemu ti pises su ti zapadni dupli standardi. Svaki uspeh velicaju u nebesa, a svaki neuspeh pokusavaju da prikazu kao beznacajan.
Ako slucajno ovde neko uradi istu stvar, odmah ide drvlje i kamenje.

Kad god onaj glupavi Rodik osvoji titulu u tamo nekom Memfisu ili Indianapolisu, americki mediji ga dizu u nebo i pricaju bajke o njemu.

Ovde niko ne sme ni da pohvali nasu teniserku kada osvoji peti gren slem, jer boze mi nemamo pojma sa tenisom i zanosimo se glupostima.

Pre ce biti da se vi zanosite glupostima. Zato su ti reci jednu stvar koja ce te verovatno dodatno iznervirati.
Jelena Jankovic je profesor tenisa za tu tvoju Serenu Vilijams, koja u stvari nema pojma sa tenisom.
Zato bi stvarno trebalo podhitno promeniti taj sistem bodovanja, jer je stvarno apsurdno i smesno da takva amaterka bude na prvom mestu.

Branko

pre 13 godina

@ja
Smanjio si Serenine pobede, ima ih, posle Vimbldona 474, i kažeš da Jelena ima više poraza od Serene. Koliko? To ne kažeš. Pametno. E, ali nećemo da ćutimo: ovako, Serena ima 101 poraz a Jelena 201 (greška u podacima može biti do 1 odsto). To je ipak surova razlika. Ako ne vidiš razliku između Vimbldona i Budimpešte, zašto je Jelena osvojila Budimpeštu a nije Vimbldon? Jeste IW, ali nije RG. Mislim da nije dovoljno jaka za ove titule. A ti možeš misliti obrnuto, neće mi smetati.

Dermendziev

pre 13 godina

Lista sampionske trke 2010

1.Serena 5355
2.Venus 4085
3.Jelena J 3717
4.Samanta 3627
5.Zistin 3415
6.Franceska3198
7.Vera 2968
8.Karolina 2943
...
...
...
15.Nadja P.2038

Ove devojke imaju najvece sanse za TOP 8 i zavrsni turnir.
Praktika pokazuje da su 4000 bodova dovoljni za Top 8.
Jelena treba samo da zaleci povredu i nastavi sa pobedama.Ne sumjam da ce te bodove zaradi samo na US open.

Branko

pre 13 godina

Zašto ne pišete istinu? Serena je 2002 osvojila tri "grend slema" (osim RG), ima ih 13, kako je to onda Enen bila prava šampionka sa 7 titula (5 na šljaci), a Serena nije? Ako je Žistin osvajala sve "grend slemove" kao od šale, a nije, zašto je stala na cifri 7? Ako je jedina prava šampionka, kako to da od Venus gubi sa 7:2? Vimbldon nije nikada osvojila. Olako izričete proizvoljnosti. Istina je sledeća: vi te mečeve iz mladih dana sestara Vilijams niste gledali. Zato vi nemate pravu predstavu o njima. One su prve na svetu počele da igraju "muški" tenis, sa asovima, ubitačnim forhend paralelama i dijagonalama, neverovatnim riternom. Njihov stil prihvatila je Šarapova, ali nije imala sreće zbog povrede ramena, koja dugo traje. Ima 23 godine, oporavila se konačno. A to da će Jelena igrati vrhunski tenis još pet godina, samo govori kako vi ne znate da se u 31. godini života retko ko proslavio. Moresmo jeste kasno uzela Vimbldon, ali posle toga brzo je nestala. Već u 28. nije značila ništa. Da li možete da se pomirite sa istinom? Ako je navijanje iracionalno, ako apstrahuje činjenice, onda razgovora nema. Tako se dolazi i do ubeđenosti da su fudbaleri Srbije ostavili dobar utisak tamo gde su bili i doživeli debakl. Jelena dan uoči meča sa Verom kaže da se oseća odlično i da je spremna da uzme Vimbldon. Na terenu fijasko i povreda leđa (koja po redu?). Kako onda mislite da će još pet godina moći da ostane u tenisu?

ja

pre 13 godina

@Branko
Ne znam sta je nejasno u mom komentaru.
Lepo sam napisao broj pobeda koje ima i Serena i Jelena u svojoj karijeri. Takodje sam naveo i podatak vezan za pobede u poslednje 3 godine.
Lepo sam napisao i da Serena ima uspesniju karijeru od Jelene, ali isto tako sam napisao da mislim da je u poslednje 3 godine Jelena uspesnija od Serene.
Pomenuo sam Enan koja je za mene velika teniserka jer je u periodima kada je bila najbolja osvajal po 7-8 titula godisnje.
Enan ima manje GS titula, ali zato ima ukupno vise titula od Serene.
Enan se aktivno bavila tenisom 8 godina i osvojila 43 titule, od cega 7 GS i 36 ostalih.
Serena igra duplo duze oko 15 godina i osvojila je 37 titula, od cega 13 GS i 24 ostale titule.
U proseku to je jedna GS titula gosinje i jedna i po titula na ostalim turnirima.
Lepo sam napisao da vec skoro 3 godine nije uspela da osvoji ni jednu titulu a da to nije bio GS.
Za mene je to prost pokazatelj da ona uopste nije vrhunska teniserka i da samo koristi ovaj los sistem bodovanja da bi bila prva.

Dalje, ja nisam pominjao nikakav turnir u Budimpesti, jer na takvom turniru igra svega jedna teniserka iz prvih 10, ucestvuju 32 teniserke i dovoljno je 4 pobede da neko osvoji titulu na tom turniru.

Medjutim pomenuo sam Indian Wels i lepo pitao da mi objasnite razliku izmedju tog turnira i Vimbldona.
Da ste mogli da nadjete neku znacajnu razliku vi bi je i naveli.
Medjutim niste, posto razlika ni nema. To su apsolutno isti turniri, samo se jedan boduje duplo manje od drugog.
Cak sam lepo napisao da je Indian Vels tezi turnir od Vimbldona jer je fizicki naporniji, posto su razmaci izmedju meceva manji.
Na oba turnira se igra 7 kola, na oba turnira ucestvuju gotovo sve tenisertke iz prvih sto, na oba se igra u dva dobijena seta.
Pa kakva je onda razlika izmedju ta dva turnira, sem u nazivima i u bodovanju koje je potpuno nerealno.

Puno ljudi se ovde javlja da kritikuje sistem bodovanja koji stvarno nije najidealniji.
Medjutim glavni problem je u tome sto bi upravo ti ljudi koji ga kritikuju, ocigledno zeleli da taj sistem bude jos losiji od ovog sada.
Po vama bi verovatno titula na jednom gren slemu trebala da vredi 10 000 bodova, a na ovom drugom turniru kao sto je Indian Wels i koji je u stvari isto gren slem, titula bi trebala da vredi 50 bodova.
Ili bi mozda titule trebalo bodovati prema tome ko ih osvaja. Ako Serena osvoji Marbelju, trebalo bi joj za titulu dati bar 2000 bodova, a ako Jelena osvoji Vimbldon, njoj bi za tu titulu trebalo dati 200 bodova?

Ja vam lepo iznosim argumente za sve sto napisem, a vi uporno pisete neke stvari napamet i ocekujete da se neko slozi sa vama.

Na kraju da se razumemo, ja uopste nisam nikakav fan Jelene Jankovic, vec sam samo realan i lepo sam napisao da je Jelena iako nije osvojila ni jedan GS u poslednjih nekoliko godina bila bolja od te Serene Vilijams.
Postoje teniserke koje iskoriste splet srecnih okolnosti, povoljan raspored zvezda i ko zna sta i docekaju svojih 5 minuta i osvoje GS titulu i odmah posle toga nestanu.
Mejutim kvalitetni i vrhunski teniseri su oni koji konstantno igraju dobro tokom cele svoje karijere ili bar jedan duzi vremenski period.
Jelena odlicno igra bar 3 godine, Ana je takodje neke 3 godine igrala odlicno (od 2006. do 2008.).
E sad neki ljudi pokusavaju da ih izjednace sa Moresmo ili Majoli i slicnim teniserkama.
To je ipak preterivanje i omalovazavanje nasih teniserki.
Sa druge strane velicate neke teniserke koje to ne zasluzuju.
Serena sigurno to ne zasluzuje, jer je vec nekoliko godina losija od na primer nase Jelene, a to sam vam dokazao cinjenicama koje sam naveo.
Neka ta Serena osvoji 8 titula godisnje, neka napravi 80 pobeda uz 15 poraza, pa cu joj priznati da je stvarno velika.
Ovako je ona za mene samo jedna prosecna teniserka koja odlicno koristi ovaj los sistem bodovanja.
Kraj price.

objasnjenje

pre 13 godina

@Nela
U pravu si da je sistem bodovanja los i da bi ga pod hitno trebalo promeniti, a navescu ti i par primera zasto mislim da je los.

2008. godina finale turnira u Moskvi. Finale su igrale Jelena i Zvonareva. Finale se igralo u dva dobijena seta. Jelena pobedila i dobila 860 bodova za titulu.
2010. godina finale Vimbldona Serena protiv Zvonareve. Igralo se u dva dobijena seta. Serena pobedila i dobila 2000 bodova.

2010. godina Australija Open, Serena pobedila u 7 meceva, najbolje rangirana protivnica koju je pobedila je bila 7. na listi Azarenka.
Serena za titulu dobila 2000 bodova.
Ista godina Indian Wels. Jelena napravila 6 pobeda, najbolje plasirana protivnica 4. na listi. Jelena za titulu dobila 1000 bodova.
Inace i taj Indian Wels se igra na sedam dobijenih meceva, jedino sto su 32 teniserke slobodne u prvom kolu,a ostale 64 moraju da naprave 7 pobeda da bi dosle do titule kao i na svakom gren slemu.
Voleo bih da mi neko objasni u cemu je razlika izmedju ta 2 turnira, sem u bodovanju, koje je apsolutno nepravedno.

Dakle sistem bodovanja jeste los, ali los u tom smislu da ide u korist teniserki poput Serene, a na stetu teniserki poput Jelene.
Da je sistem bodovanja pravicniji, Serena sa svojim rezultatima ne bi bila ni u prvih 10, a Jelena ne bi silazila sa prvog mesta.

Nela

pre 13 godina

Nisam ni očekivala da ćete se sa mnom složiti. Onog trenutka kad su ustanovljeni "grend slem" turniri, neko je odlučio da ih izdvoji od drugih i te titule proglasi "velikim pobedama". Oni koji su ih osvajali bili su slavljeni kao "veliki pobednici". Kad je tenis postao "industrija", smišljene su liste i bezbroj turnira godišnje, da bi se što više novca zaradilo. To iscrpljuje igrače i oni najpoznatiji zalažu se da se smanji broj obaveznih turnira na dvanaest, koji bi se bodovali. Meni je besmisleno da WTA i ATP organizuju gotovo stotinu raznih turnira godišnje, na koje retko dolaze oni najbolji. Primer Beograda, Budimpešte ili Portoroža. Nešto ćete morati priznati - "grend slem" turniri nikada neće biti izjednačeni sa ostalim turnirima, a mali turniri, na kojima se bodovi skupljaju kao proso, izgubiće još na važnosti. Ljudi vole velike atrakcije, a ne male turnire na kojima igraju samo oni koji ne mogu da osvoje ova četiri posebna. Posebna po svemu - tradiciji, gradovima u kojima se igraju i novčanim nagradama koje daju sponzori. Može li IW da skupi 25 miliona evra? Ne može. Tamo je nagradni fond oko četiri i po miliona dolara. Toliko na Vimbldonu (otprilike) zarade pobednici u muškom i ženskom singlu. Dakle, ne važi ovde ono "ča je pusta Londra prema Splitu gradu". Ako Serena neće da igra mnogo turnira a ima najviše titula i novca, šta tu neko može da ima protiv? Ona se samo prilagodila pravilima igre. Koliko je publike bilo na Vimbldonu a koliko je ima u Moskvi? Čekam odgovor.

Gogo

pre 13 godina

Super mi je vasa diskusija na temu Jelenine pozicije i uspeha u protekle skoro cetiri godine.Ima Jelena jos sigurno pet godina karijere ako sve bude ok sa njenim zdravljem naravno i to je jos dosta vremena da se osvoji gren slem a i vise njih sto da ne.Morezmo je svoja dva osvijila u istoj sezoni.Mozda Jelena nece osvojiti mnogo takvih turnira ali je njen kvalitet u kontinuitetu koji jos treba da dozivi vrhunac i niko nemoze da joj ospori sportsku velicinu.Ipak se uspeh u toku godine vidi na onoj drugoj listi teniserki koje igraju zavrsni masters tako da ce Jelena verovatno cetvrti put za redom biti u najboljih osam u sezoni tako da prica o losem sistemu bodovanja ima svoje ispravke.I slazem se da je Enan zaista carovala terenima na pravi nacin tokom 2006. i 2007. a na kraju ove druge sezone Jelena je bila odmah iza nje na listi koju sam pomenuo..

realista

pre 13 godina

Osvrnuo bih se prvo na Anu Ivanovic.
Ovo je njen najlosiji renking jos od januara 2005. godine.
Izgleda da je Ana napokon odlucila da uradi ono sto su mnogi ovde pricali vec nekoliko meseci, a to je da pocne vise da igra i one manje turnire.
U odnosu na planirane turnire pocetkom ove godine u svoj raspored ubacila je jos 3 dodatna turnira: Stanford, San Diego (zamena za LA) i Luksemburg.
Ana fakticki do kraja godine ne brani vise nikakve bodove. Ukupno 180 bodova, odnosno 3 turnira na kojima je ispadala u drugom kolu i sa kojih ima po 60 bodova.
Uz ova 3 dodatna turnira i 5 velikih turnira to je ukupno 8 turnira do kraja godine.
Na njima Ana brani 180 bodova, a na tim istim turnirima u igri je ukupno skoro 7000 bodova.
Dakle Anin daljnji pad na listi je nemoguc i sada moze samo da sledi povratak.
Kakav i koliki ce taj povratak biti - videcemo, to pre svega zavisi od njene igre i rezultata.
Ja ocekujem da se Ana do kraja godine vrati bar u prvih 20. Nije uopste realno da bude na ovom mestu na kome se nalazi.
Povratak nikada nije lak. Vidite da se Sarapova vec godinu i vise dana trudi da se vrati medju prvih 10 i jos uvek u tome ne uspeva.
U svakom slucaju ocekujem da cemo bas od Ane u nastavku gledati zanimljive meceve.
Nije nemoguce da Ana na nekom od narednih turnira bude primorana da igra i kvalifikacije, ali ni to nije lose. I u tim kvalifikacijama se zaradjuju dodatni bodovi, a sem toga dobro ce joj doci dodatni mecevi i pobede protiv slabijih protivnica za podizanje samopouzdanja.

Sto se Jelene tice, ona je u sasvim dobroj situaciji.
vec na narednom turniru u Sinsinatiju brani titulu i verovatno ce posle tog turnira izgubiti drugo mesto, ali u nastavku moze brzo da ga povrati. Na US Openu je ispala u prvom kolu i to je njena prilika da mozda cak napadne i prvo mesto.
Na godisnjoj listi Jelena je treca i zaostaje za prvom Serenom svega 1600 bodova.
To uopste nije velika razlika, i ta razlika moze da se nadoknadi vec posle jednog-dva turnira.
Jelena ima sasvim solidne sanse da u nekom trenutku ponovo dodje i na prvo mesto, mada mislim da ce to vise zavisiti od toga kako Serena bude igrala u nastavku.
Serena takodje brani malo bodova u nastavku. Samo je na US Openu igrala finale, u Sinsinatiju, Kanadi i Pekingu je imala lose rezultate, a Tokio nije ni igrala.

Na kraju sto se Bojane tice, njoj se napokon pruza prilika da bez kvalifikacija ucestvuje na WTA turnirima, bar onim najnizeg ranga.
Sada ima priliku da mnogo lakse zaradjuje bodove, pa cemo videti kako ce se Bojana snaci u takvoj situaciji.
Ne znam kakve su njeni planovi za naredne turnire, ali ako bude ucestvovala na WTA turnirima, za ocekivati je da se brzo probije u najboljih 50.

Na kraju svega ovo je prvi put u istoriji srpskog tenisa da imamo 3 teniserke u prvih 100. To je ipak veliki uspeh za Srbiju.

Novi Sad

pre 13 godina

Mala smo zemlja ali zato ponosna a imamo i zasto...nije mala stvar imati 3 Teniserke u prvih 100 mada mnogi to potcenjuju.Sta bi mnoge,mnoge druge nacije dale kada bi bile na nasem mestu ali mi smo i suvise razmazeni za nas nista nije dovoljno.Nisam siguran da su nase Teniserke u prve tri na WTA i onda bi se prepirali do beskrajnosti zasto je ova prva ona druga i tako dalje...budimo srecni i cestitajmo nasim Teniserkama (svima) i pozelimo sve najbolje jer one to zasluzuju.

nikol dž.femija

pre 13 godina

P.S.

Možda bi trebalo dodati i podatke sa godišnje liste /Race/, na osnovu koje se određuje najboljih 8 za završni turnir i pokazuje samo ovogodišnji učinak - na toj listi je Jelena Janković kao i do sada 3., Ana Ivanović je 47., a Bojana Jovanovski 58.

Igor

pre 13 godina

Serena je BIG MAMA, realno, i mislim da potpuno zasluzuje mesto broj 1 i naslov najuspesnije teniserke u prethodnoj deceniji. Osvrnucu se na Anu. Istina je da Ana prakticno vise ne brani poene do kraja sezone, a igrace na 8 turnira, od kojih na cini mi se cak 5 nije igrala prosle godine. Dakle, ima veliki prostor za napredak, i nema mesta pritisku. Nadam se da ce Ana u drugoj polovini sezone potvrditi napredak koji je vidljiv, ali ga treba nadogradjivati. Napred Ana !