Sreda, 12.05.2021.

13:00

Pucao sebi u glavu i preživeo: Živeo sam svoj san, a želeo sam da umrem

Dru Robinson, američki bejzbol igrač, isplanirao je svoje samoubistvo i na kraju odustao, a evo šta se dogodilo.

Izvor: SN

Pucao sebi u glavu i preživeo: Živeo sam svoj san, a želeo sam da umrem IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Stevan

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)

Ono kako dozivljavamo mastu, takav nam je i zivot.
A da li si nekad mastao o tome da budes srecan trenutkom koji trenutno zivis i onim sto u tom trenutku imas, koliko god i sta god to bilo?
Kad bi naucio da zivis iskljucivo u sadasnjosti, mozda bi vise paznje posvetio detaljima koje tu zapazis, mozda bi primetio neke sjajne stvari koje su ti pred nosem, ali ti promicu jer stalno gledas i hrlis ka buducnosti... mozda bi sebe u nekom trenutku nasao na mestu udaljenijem od Sardinije i mnogo luksuznijem od hotela sa 4*...

Gari

pre 2 godine

(Gari, 12. maj 2021 14:16)
Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.
(Nenad, 12. maj 2021 15:43)

Svaka korelacija novca sa elementima pohlepe, bahatosti, osionosti, opsesivnosti i obesti moze biti omca oko vrata i nagazna mina za kaskadu nezeljenih reakcija ali ni Vi ni ja ne pripadamo tom miljeu (rekao bih).

Ja srecu klasifikujem kao primarnu i sekundaru. Primarna ili bazicna sreca jesu moja porodica i prijatelji i sa tog stanovista sam hronicno srecan istim intenzitetom (dok su naravno svi zdravi). Sekundarna sreca ili zadovoljstvo jeste sloboda koju sam potencirao, tj. sve ono sto sebi mozemo i zelimo priustiti.

Ja sam kao lekar - volonter iz Srbije letovao u Grckoj autobusom premda sam bio impresioniran Sardinijom (apropo ovog ostrva - ja nisam imao apetit za kakve ekskluzivne destinacije i hladjenje lepezama od strane osoblja nego o ostrvu na 1.5h leta od Beograda i pristojnom smestaju). Kao lekar u Nemackoj se otisnuh pak na Sardiniju sa svojom suprugom.

Sa stanovista bazicne srece bio sam, rekao bih, ekvivalentno srecan na obe destinacije. Letovanje na Sardiniji me nije ucinilo srecnijim nego sto sto jesam (kao ni auto kojim upravljam, a koji je u vreme bitisanja u Srbiji bio nedostizan) ali sam osecao to neko zadovoljstvo jer sam otisao tamo gde mi se istinski islo, a ne tamo gde sam finansijski mogao i morao.

I sve je fakat individualno - ima uistinu onih koji "polude" te ne znaju kuda bi pre te da li bi Porsche ili Lamborghini ali ima i onih koji su finansijski potentni i zele (a i mogu) da vide te Sejsele ili voze npr. BMW ali su ljudi "na svom mestu" i novac koriste kao sredstvo kupovine pomenute slobode.

Brutus

pre 2 godine

 A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.
(korona, 12. maj 2021 15:31)

Alavost na novac nisu izmislili balkanci, niti smo najgori u tome, pohlepe ima apsolutno svuda u svetu. Smisao je da imati mesečno 1 ili 1000 eur je nebrojeno puta veća razlika nego imati 1 ili 10 miliona. Primitivac ne želi da se leči, on je bahatošću ističe. Drugo koliko sam razumeo "ja" je mislio na osećaj sreće u odnosu na količinu novca koju individua poseduje, dakle lični stav i osećaj, bahatost nije osećaj, nego način ponašanja

Davor

pre 2 godine

Poznati am. znanstvenik Bruce Lipton kaze da smatra da 90% ljudi u svijetu ne voli sebe. Razmisljao sam dosta o toj njegovoj izjavi i osobno sam uglavnom suglasan. Npr., covjek koji dnevno popusi 30 cigateta, voli li uistinu sebe? Mi ljudi smo mnogo kompleksnija bica negoli vecina misli. Ako stvarno ne postujemo princip zivota onda mi se cini da samo mozemo misliti da smo sretni.

Denis

pre 2 godine

Nesrecan je covek koji smatra da ima manje nego sto zasluzuje.
Srecan je covek koji smatra da ima taman toliko koliko mu treba.
Covek koji smatra da ima vise nego sto mu je potrebno, ravan je bogovima.

Mislite o tome. Koliko vam je zaista potrebno da bi bili srecni. Upravo je u tome problem nesrecnih ljudi, a nisu ni svesni koliko imaju.

Onome u Africi sto nema vode da popije, to je jedini problem.
Nekom ko ne radi, problem je kako da plati racune.
Onaj sto prosecno zaradjuje bi hteo veci TV i boljo auto.
Onaj sto je pun para, hteo bi iskrene prijatelje ilipravu ljubav...
I tako dalje i tako dalje.

Budite srecni onim sto imate ma koliko mislili da je to malo.

Yugo

pre 2 godine

Video sam puno siromaha sa osmehom od uva do uva, video sam i mnogo bogatih pod užasnim stresom, u grču, u depresiji... Nista na svetu nije apsolutno, ali mislim da novac nije ni slučajno glavni uzrok sreće. Da li bi neko sa, malo novca menjao srećnu porodicu za miline eur? Mislim da ne bi niko. Da li bi neli milioner bez porodice dao milione za istu? Pa možda ne bi ni on, ali zato što mu se um u sakupljanju miliona deformisao, a možda i bi. Svakako ima ovih drugih koji vrv bi, ovi prvi ne verujem da ima iko.

jedanodmnogih

pre 2 godine

Kljucno je sto je nasuo viski pa razmislio, kad je hteo da se dokusuri. Smatram da skroz trezan covek ne bi smeo da donosi krucijalne zivotne odluke, zivci titraju, panika obuzima i cas posla napravis glupost posle koje nema nazad.

wrt

pre 2 godine

@korona vidi se "na keca" da nisi prosao i iskusio to zlo, i nadam se da neces, a takodje se vidi " na keca" da @ja jeste prosao kroz to - samim tim i bi tako kao sto je rekao, 80% citalaca ce protumačiti pogrešno iz razloga sto nema iskustva sa tom bolescu, a naci ce za shodno da komentarisu.

Svi su selektori u ovom nasem drustvu ( :

korona

pre 2 godine

@Keto

Nisi razumeo moju repliku, cini se, a pravis repliku.

"Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu".

Da si se potrudio da je razumes, video bi ovu recenicu, koja obezvredjuje tvoju repliku meni, jer sam ja apsolutno ovom recenicom u svom prvom komentaru istakao da novac nije prava(najveca) vrednost u zivotu. Nisam, doduse, precizirao koje su to vrednosti, ali evo otkricu ti tajnu pa cu ti reci da su u pitanju porodica(biti u njihovoj blizini), ljubav, prijatelji i povrh svega biti dobar covek. A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!
(ns, 12. maj 2021 13:50)


Ali ipak jeste preživljavanje normalna stvar. Sve oko o čemu se piše možda je normalno za, lupam, 20% ljudi na planeti. Ostali preživljavaju, tako da mu onda to dođe kao normalno.

LondonCalling

pre 2 godine

"Kako je sebi pucao u glavu,tako pise u naslovu,ako je na kraju odustao?"
(Sinke, 12. maj 2021 14:20)

Kako su mi smesni ovi likovi sto ne procitaju do kraja, pa jos filozofiraju...

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

Nenad

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)


Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

ggg

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.
(Asteriks, 12. maj 2021 14:23)
Nije tacno. Ja sam u vreme kad mi je ustanovljena depresija bio fizicki dosta aktivan, trenirao sam fudbal isao redovno u teretanu i na trcanje. Kad me je psihijatar pitao da li zelim da se ubijem crkao sam od smeha. Problem kod mene nisu bile tamne misli ili zelja da se ubijem nego ukoceni misici narocito u gornjem delu tela. Kod psihijatra sam otisao kada se pocela javljati parazestija u prstima desne ruke, laktu i ramenu. Nisam vise znao sta da radim. Tek kad sam dobio tablete sa kojima se bolje spavao, video sam u cemu je problem. Spavao sam super od prvog dana i parazestija je odmah prestala, misici su se opustili i osecao sam se kao drugi covek. Samo za informaciju, imao sam 34 godine.

? :-())

pre 2 godine

Sad ce jos srecniji biti kad se pogleda u ogledalo i vidi da je jednook. Sledeci put nece verovatno imati dilemu da li da se ubije ili ne.

Najveća prevara đavola(depresije) jeste što je uverio svet, da ne postoji!

pre 2 godine

Suicidne misli i pokusaj istog je krajnji domet depresije, odnosno odvojenosti od Boga. Slicno sam preziveo pa znam sta pricam..
(Zorowitzki, 12. maj 2021 13:51)

I nažalost po kemntarima vidiš ove u službi đavola da ih je uvek više!

I JOŠ NE MOGU DA ODOLE DA NE KLIKNU NEGATIVNO, jer je važnija čak i njihova sujeta, od činjenice da si našao lek i LEKARA!

I kako ne biti depresivan u gomili tih nakaza koji su mrtvi, a i da ne znaju da su umrli. Da su odvojeni od Boga, a da za razliku od nekih koji uspeju to da osete, i uz mnogo muke se vrate, pojma nemaju ZAŠTO IH "ŽULJA" TVOJ KOMENTAR!

I kako im objasniti da đavo ume da odvaka STRPLJIVO i mic po mic od Boga... i da sa 90 god, da na postelji umireš tek onda shvatiš da si se celog života samo SPORO SAMOUBIJAO!

Boje se te spoznaje!

I onda još brže bolje da podele tu energiju "zdravlja" u njima po internetu.

Mister Vo

pre 2 godine

Lepo vam je covek rekao preko osnovnih potreba (tu se podrazumeva normalan zivot i letovanja) novac ne donosi srecu. Ne pada novac sa neba, podrazumeva probleme, treba ostati na zemlji...

JPR24

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.
(Belmont, 12. maj 2021 13:46)

Čitaš, ali nisi uopšte razumeo taj komentar.
A biti u mogucnosti da tražiš stručnu pomoć, to je jedna stvar, ali trebaš i biti svestan da ti je potrebna... to je već nešto drugo, ne samo pare. Alkoholičari kaži da mu je potrebna pomoć, često će ti reci ma jok, može da prekine kad hoće itd, a svi znamo da ne može ! Isto ti je i sa problemima kao depresija, trebaš biti svestan sopstvenog problema da bi tražio pomoć, nije to bas tako jednostavno.

Aron

pre 2 godine

Ovo je primer koji govori o osetljivosti i prezasicenju ljudi sa Zapada to jest razvijenih zemalja. Mnogo se tamo dobro živi već tri generacija ljudi postaju pomalo otupljeni. Svi bi želeli da imaju tehnologiju kao iz sajfaj filmova ova današnja stvarnost više nije zanimljiva.

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

nema ovde leba@ Glup ti je komentar, sta to znaci da li je neko ko je preminuo poneo nesto sa sobom? Valjda covek treba da Živi do smrti, ne samo da prezivljava. Verovatno su srecni oni sto nemaju za hranu, racune, odricu se apsolutno svega ili ipak nisu...

Asteriks

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.

bagzi

pre 2 godine

nije uspeo ni da se ubije...pa tacno da se upuca covek

salim se ljudi.. depresija nije stvar za zezanje. ja sam se godinama borio sa ovom bolescu i mogu reci da se danas nikad bolje nisam osecao
ma koliko da je situacija teska i bezveze nikad ne mozete znati sta sve zivot moze doneti za par godina
a da je idelan ,zivot je daleko od toga. ali jednostavno ga prihvatiti kakav jeste i cekati bolje sutra

Mirko Kojotovski

pre 2 godine

Deco moja depresija ne bira ljude po financijskoj moći.Novac zna da bude problem ali ljudi se zbog novca kojeg nemaju najmanje ubijaju.
Sa druge strane ljudi imucni poznati slavni poslovni su izlozeni svakodnevnom stresu.
To utice itekako na psihu.
Voziti Poršea ici na Maledive biti u vip loži bude interesantna stvar mozda dve tri godine a kasnije ti postane obicna dosadna poslovna stvar.Kad ljudima kazem da nema na svetu mirisa kao u Makarskoj oni ne veruju.Da nema prirode u svetu poput Srbije i Bosne.Da nema ljudi poput nasih.
Da nema zivota kao kod nas.
Ima pokondiranih tikvi zlih ljigavih losih ljudi a njih ne racunam u takve.
Eto voleo bi kad bi svi ljudi videli svet I okusili taj zivot da se poprica.
Ljudi i drustvo oko tebe te cine srecnim ili depresivnim.

Upućena

pre 2 godine

@korona Mislim da "ja" nije pod osnovnim stvarima mislio baš doslovno samo hrana i krov nad glavom. Slažem se i sa vama i sa autorom kome ste odgovorili. S jedne strane, jeste lepo težiti tim stvarima o kojima govorite. Ali to da li ćete ići 2x u Grčku ili ćete ići na Maldive, to da li ćete voziti automobil od 15 ili 100 hiljada evra i slično – mislim da tu novac "prestaje da kupuje sreću". U svakom slučaju, depresija je jako, jako ozbiljna bolest koja stvarno ne bira. Nažalost, iskusila sam klinički oblik na sopstvenoj koži (lečenje u psihijatrijskoj ustanovi) i to je zaista nešto što nikome ne bih poželela. Svako dobro.

pant-La

pre 2 godine

Pucao sebi u glavu kroz oko, izgubio svest.. nakon ko zna koliko vremena se osvestio i otisao da se istusira(?)
opet izgubio svest..
probudio se sutradan, sa razvaljenom facom, prelistavao covek telefon (sa jednim okom) i opet otisao da se istusira(?)
onda seo za sto, skuvao kafu(?) dvoumio se da li da zove pomoc ili da dovrsi posao..
I za sve to vreme nije iskrvario??

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Keto@ Ako su ti prijatelji i porodica u finansijskim problemima, zdravstvenim(koje opet cesto resava novac), sumnjam da ces biti srecan... da li ti je dovoljno to sto imas porodicu i prijatelje, a nemas posao, nemas za osnovne potrebe, da li bi bio srecan?

palop

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.
(ja, 12. maj 2021 13:10)

Bitan je malo vise od toga. Nece nikome izleciti depresiju, ali mislim da je potrebno imati vise od toga sto si naveo da bi dostigao taj "vrhunac" znacaja i dobrobiti novca. Npr. pored svih tih osnovnih stvari potrebno je imati dovoljno ze neke hobije, putovanja, solidan auto i jos tako neke nazalost "luksuze" za nas u Srbiji, ali onda tu novac dostize zenit svoje vaznosti i sve preko toga je sve manje i manje bitno.

Tako da poenta je da treba imati vise nego samo za te osnovne potrebe da bi izvukao svu srecu koju mozes izvuci iz novca...

Gari

pre 2 godine

(ja, 12. maj 2021 13:10)

Slazem se ako si aludirao na pohlepnost i primitvne nagone te odsustvo kontrole u takvom finansijskom vrtlogu. No novac je de fakto vazan drugar jer sa njim obezbedjujes sebi ono sto pozelis (ili makar deo toga), a sto implicira da sa njim kupujes mozda i ono najvaznije - slobodu.

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

Ako nisi pohlepan i ako novac ne determinise tvoje osecanje i poimanje srece - onda je lepo raspolagati istim i uzivati u zoni komfora.

Keto

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.
(korona, 12. maj 2021 13:33)


Nisi razumeo komentar, a praviš repliku. Pročitaj ponovo.

Na Zapadu je normalno i osnovna potreba da se ide na more, zimovanje. Milionerima je normalno nešto drugo. Ali to opet generalno ne čini ljude srećnim. Da imaš para za sve to što si naveo opet bi želeo nešto više, tipa jahtu, bolji auto itd. Nema tome nikada kraja. Naučno je dokazano da na sreću najviše utiču prijatelji i porodica. Svako ko ima prave prijatelje i zdrav odnos u porodici je srećan čovek. Naravno bitno je i da su ti svi oni blizu. Ne može svako da se pohvali sa tim.

ja

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.

ns

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!

ubso

pre 2 godine

Depresija je jako teska bolest i mnogo vise utice na muskarce nego na zene, a posto je danas popularna tema jako(rodna ravnopravnost, i kako je teze biti zena) , malo da stanemo na stranu muskarca sta prolaze. Od rodjenja muskarci su uceni da potisnu emocije ili zadrzavaju za sebe, zene ne. Zene i deca se vole bezuslovno, muskarci se vole dok mogu da doprinose ( zene se nece sloziti, ali statistika govori svoje). Muskarca kad pitas "kako si?". On ce odgovoriti da je dobro, i ako nije dobro.Imaju demone u glavi koje niko nece razumeti ( Verujem da ce se svaki muskarac pronaci u ovome). Zato je i mnogo veci prosek samoubistava na muskoj strani. Mnogo vise ubistava je od strane muskarca (Sto ima veze sa ovim gore da doprinosi). Mnogo vise padaju u depresiju zbog poslova takodje. Posto fizicki poslovi doprionse depresiji mnogo vise nego drugi. Vojska vam je pravi primer, gde momci se vracaju sa ratista sa PTSD. I da nemojte da pokrecete temu o zenama u vojsci posto su najslobodnije zemlje izvalile da vojska i rat nije za zenu, zbog fizickih predispozicija nisu sposobne da urade sve efikasno kao muskarci na ratištu( cak je i usa koji se borip za to odlucio da ukine)...

Belmont

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.

korona

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.

nema ovde leba

pre 2 godine

@korona,to što tebe čini srećnim odlasci na more,planinu,garderoba,kuca,novac....pitam te da li si nekada video nekoga tebi bliskog ko je preminuo nazalost i da li je išta od toga poneo da sobom

ja

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.

ubso

pre 2 godine

Depresija je jako teska bolest i mnogo vise utice na muskarce nego na zene, a posto je danas popularna tema jako(rodna ravnopravnost, i kako je teze biti zena) , malo da stanemo na stranu muskarca sta prolaze. Od rodjenja muskarci su uceni da potisnu emocije ili zadrzavaju za sebe, zene ne. Zene i deca se vole bezuslovno, muskarci se vole dok mogu da doprinose ( zene se nece sloziti, ali statistika govori svoje). Muskarca kad pitas "kako si?". On ce odgovoriti da je dobro, i ako nije dobro.Imaju demone u glavi koje niko nece razumeti ( Verujem da ce se svaki muskarac pronaci u ovome). Zato je i mnogo veci prosek samoubistava na muskoj strani. Mnogo vise ubistava je od strane muskarca (Sto ima veze sa ovim gore da doprinosi). Mnogo vise padaju u depresiju zbog poslova takodje. Posto fizicki poslovi doprionse depresiji mnogo vise nego drugi. Vojska vam je pravi primer, gde momci se vracaju sa ratista sa PTSD. I da nemojte da pokrecete temu o zenama u vojsci posto su najslobodnije zemlje izvalile da vojska i rat nije za zenu, zbog fizickih predispozicija nisu sposobne da urade sve efikasno kao muskarci na ratištu( cak je i usa koji se borip za to odlucio da ukine)...

korona

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.

ns

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!

Belmont

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.

Upućena

pre 2 godine

@korona Mislim da "ja" nije pod osnovnim stvarima mislio baš doslovno samo hrana i krov nad glavom. Slažem se i sa vama i sa autorom kome ste odgovorili. S jedne strane, jeste lepo težiti tim stvarima o kojima govorite. Ali to da li ćete ići 2x u Grčku ili ćete ići na Maldive, to da li ćete voziti automobil od 15 ili 100 hiljada evra i slično – mislim da tu novac "prestaje da kupuje sreću". U svakom slučaju, depresija je jako, jako ozbiljna bolest koja stvarno ne bira. Nažalost, iskusila sam klinički oblik na sopstvenoj koži (lečenje u psihijatrijskoj ustanovi) i to je zaista nešto što nikome ne bih poželela. Svako dobro.

pant-La

pre 2 godine

Pucao sebi u glavu kroz oko, izgubio svest.. nakon ko zna koliko vremena se osvestio i otisao da se istusira(?)
opet izgubio svest..
probudio se sutradan, sa razvaljenom facom, prelistavao covek telefon (sa jednim okom) i opet otisao da se istusira(?)
onda seo za sto, skuvao kafu(?) dvoumio se da li da zove pomoc ili da dovrsi posao..
I za sve to vreme nije iskrvario??

Keto

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.
(korona, 12. maj 2021 13:33)


Nisi razumeo komentar, a praviš repliku. Pročitaj ponovo.

Na Zapadu je normalno i osnovna potreba da se ide na more, zimovanje. Milionerima je normalno nešto drugo. Ali to opet generalno ne čini ljude srećnim. Da imaš para za sve to što si naveo opet bi želeo nešto više, tipa jahtu, bolji auto itd. Nema tome nikada kraja. Naučno je dokazano da na sreću najviše utiču prijatelji i porodica. Svako ko ima prave prijatelje i zdrav odnos u porodici je srećan čovek. Naravno bitno je i da su ti svi oni blizu. Ne može svako da se pohvali sa tim.

Mirko Kojotovski

pre 2 godine

Deco moja depresija ne bira ljude po financijskoj moći.Novac zna da bude problem ali ljudi se zbog novca kojeg nemaju najmanje ubijaju.
Sa druge strane ljudi imucni poznati slavni poslovni su izlozeni svakodnevnom stresu.
To utice itekako na psihu.
Voziti Poršea ici na Maledive biti u vip loži bude interesantna stvar mozda dve tri godine a kasnije ti postane obicna dosadna poslovna stvar.Kad ljudima kazem da nema na svetu mirisa kao u Makarskoj oni ne veruju.Da nema prirode u svetu poput Srbije i Bosne.Da nema ljudi poput nasih.
Da nema zivota kao kod nas.
Ima pokondiranih tikvi zlih ljigavih losih ljudi a njih ne racunam u takve.
Eto voleo bi kad bi svi ljudi videli svet I okusili taj zivot da se poprica.
Ljudi i drustvo oko tebe te cine srecnim ili depresivnim.

bagzi

pre 2 godine

nije uspeo ni da se ubije...pa tacno da se upuca covek

salim se ljudi.. depresija nije stvar za zezanje. ja sam se godinama borio sa ovom bolescu i mogu reci da se danas nikad bolje nisam osecao
ma koliko da je situacija teska i bezveze nikad ne mozete znati sta sve zivot moze doneti za par godina
a da je idelan ,zivot je daleko od toga. ali jednostavno ga prihvatiti kakav jeste i cekati bolje sutra

JPR24

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.
(Belmont, 12. maj 2021 13:46)

Čitaš, ali nisi uopšte razumeo taj komentar.
A biti u mogucnosti da tražiš stručnu pomoć, to je jedna stvar, ali trebaš i biti svestan da ti je potrebna... to je već nešto drugo, ne samo pare. Alkoholičari kaži da mu je potrebna pomoć, često će ti reci ma jok, može da prekine kad hoće itd, a svi znamo da ne može ! Isto ti je i sa problemima kao depresija, trebaš biti svestan sopstvenog problema da bi tražio pomoć, nije to bas tako jednostavno.

palop

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.
(ja, 12. maj 2021 13:10)

Bitan je malo vise od toga. Nece nikome izleciti depresiju, ali mislim da je potrebno imati vise od toga sto si naveo da bi dostigao taj "vrhunac" znacaja i dobrobiti novca. Npr. pored svih tih osnovnih stvari potrebno je imati dovoljno ze neke hobije, putovanja, solidan auto i jos tako neke nazalost "luksuze" za nas u Srbiji, ali onda tu novac dostize zenit svoje vaznosti i sve preko toga je sve manje i manje bitno.

Tako da poenta je da treba imati vise nego samo za te osnovne potrebe da bi izvukao svu srecu koju mozes izvuci iz novca...

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Keto@ Ako su ti prijatelji i porodica u finansijskim problemima, zdravstvenim(koje opet cesto resava novac), sumnjam da ces biti srecan... da li ti je dovoljno to sto imas porodicu i prijatelje, a nemas posao, nemas za osnovne potrebe, da li bi bio srecan?

Nenad

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)


Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.

Gari

pre 2 godine

(ja, 12. maj 2021 13:10)

Slazem se ako si aludirao na pohlepnost i primitvne nagone te odsustvo kontrole u takvom finansijskom vrtlogu. No novac je de fakto vazan drugar jer sa njim obezbedjujes sebi ono sto pozelis (ili makar deo toga), a sto implicira da sa njim kupujes mozda i ono najvaznije - slobodu.

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

Ako nisi pohlepan i ako novac ne determinise tvoje osecanje i poimanje srece - onda je lepo raspolagati istim i uzivati u zoni komfora.

Denis

pre 2 godine

Nesrecan je covek koji smatra da ima manje nego sto zasluzuje.
Srecan je covek koji smatra da ima taman toliko koliko mu treba.
Covek koji smatra da ima vise nego sto mu je potrebno, ravan je bogovima.

Mislite o tome. Koliko vam je zaista potrebno da bi bili srecni. Upravo je u tome problem nesrecnih ljudi, a nisu ni svesni koliko imaju.

Onome u Africi sto nema vode da popije, to je jedini problem.
Nekom ko ne radi, problem je kako da plati racune.
Onaj sto prosecno zaradjuje bi hteo veci TV i boljo auto.
Onaj sto je pun para, hteo bi iskrene prijatelje ilipravu ljubav...
I tako dalje i tako dalje.

Budite srecni onim sto imate ma koliko mislili da je to malo.

Mister Vo

pre 2 godine

Lepo vam je covek rekao preko osnovnih potreba (tu se podrazumeva normalan zivot i letovanja) novac ne donosi srecu. Ne pada novac sa neba, podrazumeva probleme, treba ostati na zemlji...

LondonCalling

pre 2 godine

"Kako je sebi pucao u glavu,tako pise u naslovu,ako je na kraju odustao?"
(Sinke, 12. maj 2021 14:20)

Kako su mi smesni ovi likovi sto ne procitaju do kraja, pa jos filozofiraju...

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

nema ovde leba@ Glup ti je komentar, sta to znaci da li je neko ko je preminuo poneo nesto sa sobom? Valjda covek treba da Živi do smrti, ne samo da prezivljava. Verovatno su srecni oni sto nemaju za hranu, racune, odricu se apsolutno svega ili ipak nisu...

Yugo

pre 2 godine

Video sam puno siromaha sa osmehom od uva do uva, video sam i mnogo bogatih pod užasnim stresom, u grču, u depresiji... Nista na svetu nije apsolutno, ali mislim da novac nije ni slučajno glavni uzrok sreće. Da li bi neko sa, malo novca menjao srećnu porodicu za miline eur? Mislim da ne bi niko. Da li bi neli milioner bez porodice dao milione za istu? Pa možda ne bi ni on, ali zato što mu se um u sakupljanju miliona deformisao, a možda i bi. Svakako ima ovih drugih koji vrv bi, ovi prvi ne verujem da ima iko.

ggg

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.
(Asteriks, 12. maj 2021 14:23)
Nije tacno. Ja sam u vreme kad mi je ustanovljena depresija bio fizicki dosta aktivan, trenirao sam fudbal isao redovno u teretanu i na trcanje. Kad me je psihijatar pitao da li zelim da se ubijem crkao sam od smeha. Problem kod mene nisu bile tamne misli ili zelja da se ubijem nego ukoceni misici narocito u gornjem delu tela. Kod psihijatra sam otisao kada se pocela javljati parazestija u prstima desne ruke, laktu i ramenu. Nisam vise znao sta da radim. Tek kad sam dobio tablete sa kojima se bolje spavao, video sam u cemu je problem. Spavao sam super od prvog dana i parazestija je odmah prestala, misici su se opustili i osecao sam se kao drugi covek. Samo za informaciju, imao sam 34 godine.

Aron

pre 2 godine

Ovo je primer koji govori o osetljivosti i prezasicenju ljudi sa Zapada to jest razvijenih zemalja. Mnogo se tamo dobro živi već tri generacija ljudi postaju pomalo otupljeni. Svi bi želeli da imaju tehnologiju kao iz sajfaj filmova ova današnja stvarnost više nije zanimljiva.

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

nema ovde leba

pre 2 godine

@korona,to što tebe čini srećnim odlasci na more,planinu,garderoba,kuca,novac....pitam te da li si nekada video nekoga tebi bliskog ko je preminuo nazalost i da li je išta od toga poneo da sobom

Sreten Žujkić, penzioner

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!
(ns, 12. maj 2021 13:50)


Ali ipak jeste preživljavanje normalna stvar. Sve oko o čemu se piše možda je normalno za, lupam, 20% ljudi na planeti. Ostali preživljavaju, tako da mu onda to dođe kao normalno.

Brutus

pre 2 godine

 A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.
(korona, 12. maj 2021 15:31)

Alavost na novac nisu izmislili balkanci, niti smo najgori u tome, pohlepe ima apsolutno svuda u svetu. Smisao je da imati mesečno 1 ili 1000 eur je nebrojeno puta veća razlika nego imati 1 ili 10 miliona. Primitivac ne želi da se leči, on je bahatošću ističe. Drugo koliko sam razumeo "ja" je mislio na osećaj sreće u odnosu na količinu novca koju individua poseduje, dakle lični stav i osećaj, bahatost nije osećaj, nego način ponašanja

wrt

pre 2 godine

@korona vidi se "na keca" da nisi prosao i iskusio to zlo, i nadam se da neces, a takodje se vidi " na keca" da @ja jeste prosao kroz to - samim tim i bi tako kao sto je rekao, 80% citalaca ce protumačiti pogrešno iz razloga sto nema iskustva sa tom bolescu, a naci ce za shodno da komentarisu.

Svi su selektori u ovom nasem drustvu ( :

Davor

pre 2 godine

Poznati am. znanstvenik Bruce Lipton kaze da smatra da 90% ljudi u svijetu ne voli sebe. Razmisljao sam dosta o toj njegovoj izjavi i osobno sam uglavnom suglasan. Npr., covjek koji dnevno popusi 30 cigateta, voli li uistinu sebe? Mi ljudi smo mnogo kompleksnija bica negoli vecina misli. Ako stvarno ne postujemo princip zivota onda mi se cini da samo mozemo misliti da smo sretni.

Najveća prevara đavola(depresije) jeste što je uverio svet, da ne postoji!

pre 2 godine

Suicidne misli i pokusaj istog je krajnji domet depresije, odnosno odvojenosti od Boga. Slicno sam preziveo pa znam sta pricam..
(Zorowitzki, 12. maj 2021 13:51)

I nažalost po kemntarima vidiš ove u službi đavola da ih je uvek više!

I JOŠ NE MOGU DA ODOLE DA NE KLIKNU NEGATIVNO, jer je važnija čak i njihova sujeta, od činjenice da si našao lek i LEKARA!

I kako ne biti depresivan u gomili tih nakaza koji su mrtvi, a i da ne znaju da su umrli. Da su odvojeni od Boga, a da za razliku od nekih koji uspeju to da osete, i uz mnogo muke se vrate, pojma nemaju ZAŠTO IH "ŽULJA" TVOJ KOMENTAR!

I kako im objasniti da đavo ume da odvaka STRPLJIVO i mic po mic od Boga... i da sa 90 god, da na postelji umireš tek onda shvatiš da si se celog života samo SPORO SAMOUBIJAO!

Boje se te spoznaje!

I onda još brže bolje da podele tu energiju "zdravlja" u njima po internetu.

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

Asteriks

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.

korona

pre 2 godine

@Keto

Nisi razumeo moju repliku, cini se, a pravis repliku.

"Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu".

Da si se potrudio da je razumes, video bi ovu recenicu, koja obezvredjuje tvoju repliku meni, jer sam ja apsolutno ovom recenicom u svom prvom komentaru istakao da novac nije prava(najveca) vrednost u zivotu. Nisam, doduse, precizirao koje su to vrednosti, ali evo otkricu ti tajnu pa cu ti reci da su u pitanju porodica(biti u njihovoj blizini), ljubav, prijatelji i povrh svega biti dobar covek. A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.

Gari

pre 2 godine

(Gari, 12. maj 2021 14:16)
Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.
(Nenad, 12. maj 2021 15:43)

Svaka korelacija novca sa elementima pohlepe, bahatosti, osionosti, opsesivnosti i obesti moze biti omca oko vrata i nagazna mina za kaskadu nezeljenih reakcija ali ni Vi ni ja ne pripadamo tom miljeu (rekao bih).

Ja srecu klasifikujem kao primarnu i sekundaru. Primarna ili bazicna sreca jesu moja porodica i prijatelji i sa tog stanovista sam hronicno srecan istim intenzitetom (dok su naravno svi zdravi). Sekundarna sreca ili zadovoljstvo jeste sloboda koju sam potencirao, tj. sve ono sto sebi mozemo i zelimo priustiti.

Ja sam kao lekar - volonter iz Srbije letovao u Grckoj autobusom premda sam bio impresioniran Sardinijom (apropo ovog ostrva - ja nisam imao apetit za kakve ekskluzivne destinacije i hladjenje lepezama od strane osoblja nego o ostrvu na 1.5h leta od Beograda i pristojnom smestaju). Kao lekar u Nemackoj se otisnuh pak na Sardiniju sa svojom suprugom.

Sa stanovista bazicne srece bio sam, rekao bih, ekvivalentno srecan na obe destinacije. Letovanje na Sardiniji me nije ucinilo srecnijim nego sto sto jesam (kao ni auto kojim upravljam, a koji je u vreme bitisanja u Srbiji bio nedostizan) ali sam osecao to neko zadovoljstvo jer sam otisao tamo gde mi se istinski islo, a ne tamo gde sam finansijski mogao i morao.

I sve je fakat individualno - ima uistinu onih koji "polude" te ne znaju kuda bi pre te da li bi Porsche ili Lamborghini ali ima i onih koji su finansijski potentni i zele (a i mogu) da vide te Sejsele ili voze npr. BMW ali su ljudi "na svom mestu" i novac koriste kao sredstvo kupovine pomenute slobode.

Stevan

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)

Ono kako dozivljavamo mastu, takav nam je i zivot.
A da li si nekad mastao o tome da budes srecan trenutkom koji trenutno zivis i onim sto u tom trenutku imas, koliko god i sta god to bilo?
Kad bi naucio da zivis iskljucivo u sadasnjosti, mozda bi vise paznje posvetio detaljima koje tu zapazis, mozda bi primetio neke sjajne stvari koje su ti pred nosem, ali ti promicu jer stalno gledas i hrlis ka buducnosti... mozda bi sebe u nekom trenutku nasao na mestu udaljenijem od Sardinije i mnogo luksuznijem od hotela sa 4*...

? :-())

pre 2 godine

Sad ce jos srecniji biti kad se pogleda u ogledalo i vidi da je jednook. Sledeci put nece verovatno imati dilemu da li da se ubije ili ne.

jedanodmnogih

pre 2 godine

Kljucno je sto je nasuo viski pa razmislio, kad je hteo da se dokusuri. Smatram da skroz trezan covek ne bi smeo da donosi krucijalne zivotne odluke, zivci titraju, panika obuzima i cas posla napravis glupost posle koje nema nazad.

korona

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.

ja

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.

nema ovde leba

pre 2 godine

@korona,to što tebe čini srećnim odlasci na more,planinu,garderoba,kuca,novac....pitam te da li si nekada video nekoga tebi bliskog ko je preminuo nazalost i da li je išta od toga poneo da sobom

? :-())

pre 2 godine

Sad ce jos srecniji biti kad se pogleda u ogledalo i vidi da je jednook. Sledeci put nece verovatno imati dilemu da li da se ubije ili ne.

Aron

pre 2 godine

Ovo je primer koji govori o osetljivosti i prezasicenju ljudi sa Zapada to jest razvijenih zemalja. Mnogo se tamo dobro živi već tri generacija ljudi postaju pomalo otupljeni. Svi bi želeli da imaju tehnologiju kao iz sajfaj filmova ova današnja stvarnost više nije zanimljiva.

ubso

pre 2 godine

Depresija je jako teska bolest i mnogo vise utice na muskarce nego na zene, a posto je danas popularna tema jako(rodna ravnopravnost, i kako je teze biti zena) , malo da stanemo na stranu muskarca sta prolaze. Od rodjenja muskarci su uceni da potisnu emocije ili zadrzavaju za sebe, zene ne. Zene i deca se vole bezuslovno, muskarci se vole dok mogu da doprinose ( zene se nece sloziti, ali statistika govori svoje). Muskarca kad pitas "kako si?". On ce odgovoriti da je dobro, i ako nije dobro.Imaju demone u glavi koje niko nece razumeti ( Verujem da ce se svaki muskarac pronaci u ovome). Zato je i mnogo veci prosek samoubistava na muskoj strani. Mnogo vise ubistava je od strane muskarca (Sto ima veze sa ovim gore da doprinosi). Mnogo vise padaju u depresiju zbog poslova takodje. Posto fizicki poslovi doprionse depresiji mnogo vise nego drugi. Vojska vam je pravi primer, gde momci se vracaju sa ratista sa PTSD. I da nemojte da pokrecete temu o zenama u vojsci posto su najslobodnije zemlje izvalile da vojska i rat nije za zenu, zbog fizickih predispozicija nisu sposobne da urade sve efikasno kao muskarci na ratištu( cak je i usa koji se borip za to odlucio da ukine)...

Belmont

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.

Mirko Kojotovski

pre 2 godine

Deco moja depresija ne bira ljude po financijskoj moći.Novac zna da bude problem ali ljudi se zbog novca kojeg nemaju najmanje ubijaju.
Sa druge strane ljudi imucni poznati slavni poslovni su izlozeni svakodnevnom stresu.
To utice itekako na psihu.
Voziti Poršea ici na Maledive biti u vip loži bude interesantna stvar mozda dve tri godine a kasnije ti postane obicna dosadna poslovna stvar.Kad ljudima kazem da nema na svetu mirisa kao u Makarskoj oni ne veruju.Da nema prirode u svetu poput Srbije i Bosne.Da nema ljudi poput nasih.
Da nema zivota kao kod nas.
Ima pokondiranih tikvi zlih ljigavih losih ljudi a njih ne racunam u takve.
Eto voleo bi kad bi svi ljudi videli svet I okusili taj zivot da se poprica.
Ljudi i drustvo oko tebe te cine srecnim ili depresivnim.

Keto

pre 2 godine

@ja

ne slazem se sa tobom. evo ja radim na tome da imam vise para, mene usrecuje da idem na more, zamisli kad bih uspeo dva puta u toku leta da odem na more? I uz to dodam zimovanje i jos par vikend putovanja. Kako cu to da izvedem sada kad nemam para? Voleo bih malo da opremim stan, uzivam u kreativnosti, kako cu to da uradim bez para? Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu i da ne cenim nematerijalisticke stvari. Ali vise novca bi me itekako ucinilo srecnijim, iako vec imam dovoljno za osnovne potrebe. Jer nije u pitanju imati tu papirnu hartiju koja se zove novac, nego sto ti daje mogucnost da ispunjavas svoje zelje. Naravno da postoje ekstremi koji polude za novcem i postane opsesija i to ne valja. Ali prijatelju moj dobri uskoga pogleda na svet, ne zavarajmo se da te vise novca nece uciniti srecnijim, jedino ukoliko si totalno prazna osoba i ne znas da ga koristis.
(korona, 12. maj 2021 13:33)


Nisi razumeo komentar, a praviš repliku. Pročitaj ponovo.

Na Zapadu je normalno i osnovna potreba da se ide na more, zimovanje. Milionerima je normalno nešto drugo. Ali to opet generalno ne čini ljude srećnim. Da imaš para za sve to što si naveo opet bi želeo nešto više, tipa jahtu, bolji auto itd. Nema tome nikada kraja. Naučno je dokazano da na sreću najviše utiču prijatelji i porodica. Svako ko ima prave prijatelje i zdrav odnos u porodici je srećan čovek. Naravno bitno je i da su ti svi oni blizu. Ne može svako da se pohvali sa tim.

Asteriks

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.

pant-La

pre 2 godine

Pucao sebi u glavu kroz oko, izgubio svest.. nakon ko zna koliko vremena se osvestio i otisao da se istusira(?)
opet izgubio svest..
probudio se sutradan, sa razvaljenom facom, prelistavao covek telefon (sa jednim okom) i opet otisao da se istusira(?)
onda seo za sto, skuvao kafu(?) dvoumio se da li da zove pomoc ili da dovrsi posao..
I za sve to vreme nije iskrvario??

palop

pre 2 godine

Ovi sto kukaju za novcem nikada neće shvatiti nevažnost novca. Novac ima bitnu ulogu do iznosa potrebnog za osnovne potrebe: hranu, garderobu, krov nad glavom račune. Sve preko toga nikog nikad nije učinilo srećnim. A, garantujem da je 80% njih koji su ovo pročitali :ma da imam tvoje pare bolelo bo me uvo.. E pa nije tako.
(ja, 12. maj 2021 13:10)

Bitan je malo vise od toga. Nece nikome izleciti depresiju, ali mislim da je potrebno imati vise od toga sto si naveo da bi dostigao taj "vrhunac" znacaja i dobrobiti novca. Npr. pored svih tih osnovnih stvari potrebno je imati dovoljno ze neke hobije, putovanja, solidan auto i jos tako neke nazalost "luksuze" za nas u Srbiji, ali onda tu novac dostize zenit svoje vaznosti i sve preko toga je sve manje i manje bitno.

Tako da poenta je da treba imati vise nego samo za te osnovne potrebe da bi izvukao svu srecu koju mozes izvuci iz novca...

Najveća prevara đavola(depresije) jeste što je uverio svet, da ne postoji!

pre 2 godine

Suicidne misli i pokusaj istog je krajnji domet depresije, odnosno odvojenosti od Boga. Slicno sam preziveo pa znam sta pricam..
(Zorowitzki, 12. maj 2021 13:51)

I nažalost po kemntarima vidiš ove u službi đavola da ih je uvek više!

I JOŠ NE MOGU DA ODOLE DA NE KLIKNU NEGATIVNO, jer je važnija čak i njihova sujeta, od činjenice da si našao lek i LEKARA!

I kako ne biti depresivan u gomili tih nakaza koji su mrtvi, a i da ne znaju da su umrli. Da su odvojeni od Boga, a da za razliku od nekih koji uspeju to da osete, i uz mnogo muke se vrate, pojma nemaju ZAŠTO IH "ŽULJA" TVOJ KOMENTAR!

I kako im objasniti da đavo ume da odvaka STRPLJIVO i mic po mic od Boga... i da sa 90 god, da na postelji umireš tek onda shvatiš da si se celog života samo SPORO SAMOUBIJAO!

Boje se te spoznaje!

I onda još brže bolje da podele tu energiju "zdravlja" u njima po internetu.

ns

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

nema ovde leba@ Glup ti je komentar, sta to znaci da li je neko ko je preminuo poneo nesto sa sobom? Valjda covek treba da Živi do smrti, ne samo da prezivljava. Verovatno su srecni oni sto nemaju za hranu, racune, odricu se apsolutno svega ili ipak nisu...

bagzi

pre 2 godine

nije uspeo ni da se ubije...pa tacno da se upuca covek

salim se ljudi.. depresija nije stvar za zezanje. ja sam se godinama borio sa ovom bolescu i mogu reci da se danas nikad bolje nisam osecao
ma koliko da je situacija teska i bezveze nikad ne mozete znati sta sve zivot moze doneti za par godina
a da je idelan ,zivot je daleko od toga. ali jednostavno ga prihvatiti kakav jeste i cekati bolje sutra

Upućena

pre 2 godine

@korona Mislim da "ja" nije pod osnovnim stvarima mislio baš doslovno samo hrana i krov nad glavom. Slažem se i sa vama i sa autorom kome ste odgovorili. S jedne strane, jeste lepo težiti tim stvarima o kojima govorite. Ali to da li ćete ići 2x u Grčku ili ćete ići na Maldive, to da li ćete voziti automobil od 15 ili 100 hiljada evra i slično – mislim da tu novac "prestaje da kupuje sreću". U svakom slučaju, depresija je jako, jako ozbiljna bolest koja stvarno ne bira. Nažalost, iskusila sam klinički oblik na sopstvenoj koži (lečenje u psihijatrijskoj ustanovi) i to je zaista nešto što nikome ne bih poželela. Svako dobro.

Gari

pre 2 godine

(ja, 12. maj 2021 13:10)

Slazem se ako si aludirao na pohlepnost i primitvne nagone te odsustvo kontrole u takvom finansijskom vrtlogu. No novac je de fakto vazan drugar jer sa njim obezbedjujes sebi ono sto pozelis (ili makar deo toga), a sto implicira da sa njim kupujes mozda i ono najvaznije - slobodu.

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

Ako nisi pohlepan i ako novac ne determinise tvoje osecanje i poimanje srece - onda je lepo raspolagati istim i uzivati u zoni komfora.

Nenad

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)


Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.

korona

pre 2 godine

@Keto

Nisi razumeo moju repliku, cini se, a pravis repliku.

"Nemoj da te zavara da ja ne znam koje su prave vrednosti u zivotu".

Da si se potrudio da je razumes, video bi ovu recenicu, koja obezvredjuje tvoju repliku meni, jer sam ja apsolutno ovom recenicom u svom prvom komentaru istakao da novac nije prava(najveca) vrednost u zivotu. Nisam, doduse, precizirao koje su to vrednosti, ali evo otkricu ti tajnu pa cu ti reci da su u pitanju porodica(biti u njihovoj blizini), ljubav, prijatelji i povrh svega biti dobar covek. A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.

Denis

pre 2 godine

Nesrecan je covek koji smatra da ima manje nego sto zasluzuje.
Srecan je covek koji smatra da ima taman toliko koliko mu treba.
Covek koji smatra da ima vise nego sto mu je potrebno, ravan je bogovima.

Mislite o tome. Koliko vam je zaista potrebno da bi bili srecni. Upravo je u tome problem nesrecnih ljudi, a nisu ni svesni koliko imaju.

Onome u Africi sto nema vode da popije, to je jedini problem.
Nekom ko ne radi, problem je kako da plati racune.
Onaj sto prosecno zaradjuje bi hteo veci TV i boljo auto.
Onaj sto je pun para, hteo bi iskrene prijatelje ilipravu ljubav...
I tako dalje i tako dalje.

Budite srecni onim sto imate ma koliko mislili da je to malo.

JPR24

pre 2 godine

citam jedan komentar ovde kako
pare u zivotu nisu problem...
jesu problem ako ih nemas.
ova osoba je bila u mogucnosti da potrazi strucnu pomoc i pomogne sam sebi.
ajde ljudi nemojte da ste licemerni,
ne živi se od like-ova, ni sportisti ne igraju za like.

to da ti ne trebaju pare, su price za malu decu, ili sto neki bogatasi pricaju nama koji nismo bogati.
(Belmont, 12. maj 2021 13:46)

Čitaš, ali nisi uopšte razumeo taj komentar.
A biti u mogucnosti da tražiš stručnu pomoć, to je jedna stvar, ali trebaš i biti svestan da ti je potrebna... to je već nešto drugo, ne samo pare. Alkoholičari kaži da mu je potrebna pomoć, često će ti reci ma jok, može da prekine kad hoće itd, a svi znamo da ne može ! Isto ti je i sa problemima kao depresija, trebaš biti svestan sopstvenog problema da bi tražio pomoć, nije to bas tako jednostavno.

Hanzo Hasashi

pre 2 godine

Keto@ Ako su ti prijatelji i porodica u finansijskim problemima, zdravstvenim(koje opet cesto resava novac), sumnjam da ces biti srecan... da li ti je dovoljno to sto imas porodicu i prijatelje, a nemas posao, nemas za osnovne potrebe, da li bi bio srecan?

Davor

pre 2 godine

Poznati am. znanstvenik Bruce Lipton kaze da smatra da 90% ljudi u svijetu ne voli sebe. Razmisljao sam dosta o toj njegovoj izjavi i osobno sam uglavnom suglasan. Npr., covjek koji dnevno popusi 30 cigateta, voli li uistinu sebe? Mi ljudi smo mnogo kompleksnija bica negoli vecina misli. Ako stvarno ne postujemo princip zivota onda mi se cini da samo mozemo misliti da smo sretni.

Gari

pre 2 godine

(Gari, 12. maj 2021 14:16)
Kad bi letovao na Sardiniji, sledeci put bi zeleo na Majorku, pa na Sejsele...apetiti rastu. Gde je granica?! Verovatno je sreca i sam odlazak na letovanje u sadasnjim uslovima, banalno receno ali je poenta naci zlatnu sredinu i biti zadovoljan.
(Nenad, 12. maj 2021 15:43)

Svaka korelacija novca sa elementima pohlepe, bahatosti, osionosti, opsesivnosti i obesti moze biti omca oko vrata i nagazna mina za kaskadu nezeljenih reakcija ali ni Vi ni ja ne pripadamo tom miljeu (rekao bih).

Ja srecu klasifikujem kao primarnu i sekundaru. Primarna ili bazicna sreca jesu moja porodica i prijatelji i sa tog stanovista sam hronicno srecan istim intenzitetom (dok su naravno svi zdravi). Sekundarna sreca ili zadovoljstvo jeste sloboda koju sam potencirao, tj. sve ono sto sebi mozemo i zelimo priustiti.

Ja sam kao lekar - volonter iz Srbije letovao u Grckoj autobusom premda sam bio impresioniran Sardinijom (apropo ovog ostrva - ja nisam imao apetit za kakve ekskluzivne destinacije i hladjenje lepezama od strane osoblja nego o ostrvu na 1.5h leta od Beograda i pristojnom smestaju). Kao lekar u Nemackoj se otisnuh pak na Sardiniju sa svojom suprugom.

Sa stanovista bazicne srece bio sam, rekao bih, ekvivalentno srecan na obe destinacije. Letovanje na Sardiniji me nije ucinilo srecnijim nego sto sto jesam (kao ni auto kojim upravljam, a koji je u vreme bitisanja u Srbiji bio nedostizan) ali sam osecao to neko zadovoljstvo jer sam otisao tamo gde mi se istinski islo, a ne tamo gde sam finansijski mogao i morao.

I sve je fakat individualno - ima uistinu onih koji "polude" te ne znaju kuda bi pre te da li bi Porsche ili Lamborghini ali ima i onih koji su finansijski potentni i zele (a i mogu) da vide te Sejsele ili voze npr. BMW ali su ljudi "na svom mestu" i novac koriste kao sredstvo kupovine pomenute slobode.

Mister Vo

pre 2 godine

Lepo vam je covek rekao preko osnovnih potreba (tu se podrazumeva normalan zivot i letovanja) novac ne donosi srecu. Ne pada novac sa neba, podrazumeva probleme, treba ostati na zemlji...

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

Oliver

pre 2 godine

@pant la

Nije iskrvario,zato sto nije pogodio nijedan veci krvni sud u mozgu. Metak je probio desno oko i zaustavio se u desnom ceonom reznju. Kako je kod desnjaka leva hemisfera dominantna i kako su ceoni reznjevi sediste najvisih nervnih funkcija tipa misljenja,apstraktnog razmisljanja i slicno,nije napravio nepopravljivu stetu u smislu ostecenja motorike i govora. Ostao je samo bez oka i cula mirisa i ukusa.Imao je ludu srecu,ali uopste nije nemoguce,ima takvih slucajeva. Bilo bi interesantno znati da li ima psihicke posledice u smislu promene karaktera.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 2 godine

Ne glorifikujte siromaštvo i dovoljno-da-preživite nivo prihoda. Tek to nikog nije učinilo srećnim. Postaje neki obrazac da se etiketiraju ljudi kao razmaženi ako žele standard dostojan normalnog života čoveka u 21. veku. Preživljavanje nije normalna stvar!
(ns, 12. maj 2021 13:50)


Ali ipak jeste preživljavanje normalna stvar. Sve oko o čemu se piše možda je normalno za, lupam, 20% ljudi na planeti. Ostali preživljavaju, tako da mu onda to dođe kao normalno.

ggg

pre 2 godine

Depresija je ustanovljena medicinski,tako se zove,ali sta je posledica te depresije....Po mom misljenju to je neka tamna,nevidljiva strana dimenzije koju ne mozemo osjetiti,ali je prisutna i prozima ljude...Nesto ovlada covjekom...Jer na primer covjek zdrav tijelesno i fizicki nikada ni u najgorim mogucim snovima ne bi se usudio da udje u vodu i utopi se.
(Asteriks, 12. maj 2021 14:23)
Nije tacno. Ja sam u vreme kad mi je ustanovljena depresija bio fizicki dosta aktivan, trenirao sam fudbal isao redovno u teretanu i na trcanje. Kad me je psihijatar pitao da li zelim da se ubijem crkao sam od smeha. Problem kod mene nisu bile tamne misli ili zelja da se ubijem nego ukoceni misici narocito u gornjem delu tela. Kod psihijatra sam otisao kada se pocela javljati parazestija u prstima desne ruke, laktu i ramenu. Nisam vise znao sta da radim. Tek kad sam dobio tablete sa kojima se bolje spavao, video sam u cemu je problem. Spavao sam super od prvog dana i parazestija je odmah prestala, misici su se opustili i osecao sam se kao drugi covek. Samo za informaciju, imao sam 34 godine.

wrt

pre 2 godine

@korona vidi se "na keca" da nisi prosao i iskusio to zlo, i nadam se da neces, a takodje se vidi " na keca" da @ja jeste prosao kroz to - samim tim i bi tako kao sto je rekao, 80% citalaca ce protumačiti pogrešno iz razloga sto nema iskustva sa tom bolescu, a naci ce za shodno da komentarisu.

Svi su selektori u ovom nasem drustvu ( :

Brutus

pre 2 godine

 A to i dalje ne iskljucuje mogucnost da repliciram osobi "ja" u vezi sa novcem i sta znaci za nasu srecu imati vise novca. Kako je neko rekao u komentarima - SLOBODA, a ne sto mnogi(kao cini mi se i ti) odmah u glavi stvaraju sliku jos jednog bahatog Balkanca koji zeli vise novca da bi lecio svoj primitivizam. Pozdrav.
(korona, 12. maj 2021 15:31)

Alavost na novac nisu izmislili balkanci, niti smo najgori u tome, pohlepe ima apsolutno svuda u svetu. Smisao je da imati mesečno 1 ili 1000 eur je nebrojeno puta veća razlika nego imati 1 ili 10 miliona. Primitivac ne želi da se leči, on je bahatošću ističe. Drugo koliko sam razumeo "ja" je mislio na osećaj sreće u odnosu na količinu novca koju individua poseduje, dakle lični stav i osećaj, bahatost nije osećaj, nego način ponašanja

Yugo

pre 2 godine

Video sam puno siromaha sa osmehom od uva do uva, video sam i mnogo bogatih pod užasnim stresom, u grču, u depresiji... Nista na svetu nije apsolutno, ali mislim da novac nije ni slučajno glavni uzrok sreće. Da li bi neko sa, malo novca menjao srećnu porodicu za miline eur? Mislim da ne bi niko. Da li bi neli milioner bez porodice dao milione za istu? Pa možda ne bi ni on, ali zato što mu se um u sakupljanju miliona deformisao, a možda i bi. Svakako ima ovih drugih koji vrv bi, ovi prvi ne verujem da ima iko.

jedanodmnogih

pre 2 godine

Kljucno je sto je nasuo viski pa razmislio, kad je hteo da se dokusuri. Smatram da skroz trezan covek ne bi smeo da donosi krucijalne zivotne odluke, zivci titraju, panika obuzima i cas posla napravis glupost posle koje nema nazad.

LondonCalling

pre 2 godine

"Kako je sebi pucao u glavu,tako pise u naslovu,ako je na kraju odustao?"
(Sinke, 12. maj 2021 14:20)

Kako su mi smesni ovi likovi sto ne procitaju do kraja, pa jos filozofiraju...

Stevan

pre 2 godine

Radi ilustracije - mi strastveno zelimo da putujemo na Sardiniju avionom i odsednemo u hotelu sa 4*, no kako nemamo novca prinudjeni smo na jedan od grckih prstiju i autobus.
Daleko od toga da se necemo odmoriti ili uzivati sa najblizima ali jesmo li slobodni ako radimo ono na sta smo prinudjeni, a ne ono o cemu mastamo?

(Gari, 12. maj 2021 14:16)

Ono kako dozivljavamo mastu, takav nam je i zivot.
A da li si nekad mastao o tome da budes srecan trenutkom koji trenutno zivis i onim sto u tom trenutku imas, koliko god i sta god to bilo?
Kad bi naucio da zivis iskljucivo u sadasnjosti, mozda bi vise paznje posvetio detaljima koje tu zapazis, mozda bi primetio neke sjajne stvari koje su ti pred nosem, ali ti promicu jer stalno gledas i hrlis ka buducnosti... mozda bi sebe u nekom trenutku nasao na mestu udaljenijem od Sardinije i mnogo luksuznijem od hotela sa 4*...