Subota, 07.10.2017.

12:32

"Vidim ligu bez Barse i Espanjola – bez problema"

Havijer Tebas, prvi čovek LaLige kaže da lako može da zamisli ligu bez Barse i Espanjola, ako uzburkane strasti u Španiji rezultiraju otcepljenjem Katalonije.

Izvor: MLJ

"Vidim ligu bez Barse i Espanjola – bez problema" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

18 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 6 godina

mozda se uvrede mnoge naprasne pristalice katalonije, ali ocigledno je da vecina katalonaca nije za potpuno odvajanje od spanije, narocito ne na ovako gromoglasan i kontraproduktivan nacin kao ovih dana. zapravo, sam cuveni katalonski veciti otpor "hegemonistickom madridu" nije bio toliko zasnovan na golom separatizmu. cak i 30-ih godina, uz uspon fasizma, vojni puc frankovih falangista i gradjanski rat u spaniji, otpor katalonije nije bio toliko vezan za separatizam nego na otpor diktaturi u celoj spaniji. naravno, katalonija je pritom gledala da izbori sto bolju poziciju za sebe, ali - nisu onolike brigade dobrovoljaca dolazile da podrze katalonski separatizam nego odbranu demokratski izabrane vlade od fasisticke uzurpacije. nije jedan pretezno cinicni hemingvej u to doba pisao o kataloniji kao regionu nego o kataloniji koja ga je ocarala kao sinergijska ideja o univerzalnim otporu pomocu univerzalnih ljudskih vrednosti. sami katalonci su i davno pre i dugo posle poraza i pada pod neformalnu frankisticku upravu (okupaciju), veliko nasledje i inspiraciju crpli bas iz tog stecenog mondijalizma i internacionalizma: ako ne mozemo da izadjemo u svet, dovescemo svet kod nas. i sama barsa je vodjena takvom folozofijom nadnacionalnog, uz katalonsku buntovnicku obojenost - njihov slogan za stogodisnjicu postojanja nije bio "nasa katalonska stogodisnjica", nego "svacija stogodisnjica"... i njihova i moja i nekog klinje u palestini (koju su zatrpali dresovima), nije jedan prilicno musicavi krojf dosao da igra, radi, zivi i umre u barseloni zbog katalonskih okvira nego zbog tog kosmopolitskog smeka povezanog sa katalonskom tradicinalnim poslovnoscu, zbog otvorene sredine koja je u potpunosti prihvatala strance - zbog svega gore pobrojanog. to je ona barsa koja je mnoge navijace sirom sveta privukla davno pre buma sa ronaldinjom i mesijem (izmedju ostalog i mene, jer odgovaraju mom senzibilitetu i nekoj zivotnoj filozofij), a sve to su ambiciozni katalonsku politicari izgleda zaboravili, uporno insistirajuci na lokalnom pre globalnog. barsa je prva koja je protiv definitvog razlaza sa spanijom (jer imaju sta da izgube) ali to nikad nece javno saopstiti, zato sto oduvek koketiraju sa "katalonstvom" - i kao sto vidimo u najnovijim vestima, otpor "nagloj secesiji" se vec javlja. i niko pametan ne sumnja da je tu dosta upleten i barsin lobi, uz ostale "privrednike" kojima se kosa na glavi dize od ovog naraslog katalonskog sepatatistickog monstruma koji preti da sve njih odvede u teske gubitke. u svakom slucaju, bice zanimljivo sledecih dana, treba citati izmedju redova.

Vladimir

pre 6 godina

@Ina

I šta kažeš, odlaskom Barselone španska liga će biti poput škotske lige? Nisam znao da je neki škotski klub uspeo da odbrani osvojenu LŠ. Ili da osvoje LE. Onda su stvarno jaki. Treba Barselona tamo da predje. U kakvoj sam ja bio zabludi.

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16) 

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.
(Ina, 07. oktobar 2017 13:33)


da, spanska liga bez barse ce biti u velikom problemu. ali - barsa bez spanske lige ce biti u jos vecem problemu.
da, barsa posredno od tv-prava zaradjuje veliki novac za spansku ligu, ali takodje i uzima veliki deo od tih istih tv prava - zapravo real i barsa uzimaju preveliki deo od cele sume, zahvaljujuci skandalozno sklepanom zakonu o tzv. kliznoj preraspodeli.
da, ovaj covek ("starac"?) jeste simpatizer reala. ali, to ne znaci da mu je svaka rec uperena protiv barse ako kaze sta misli. postoji jedan cudan fenomen: politika i sport nemaju uvek zajednicki interes. pre svega barsi ova provincijalisticka katalonizacija izuzetno moze da naudi. ne samo zbog potencijalne praznine u kojoj mogu da se nadju ako katalonski politicari nastave da radikalizuju zahteve, nego zbog trenutne situacije: taman su uz tesku muku konsolidovali igru i delimicno sanirali tektonske potrese unutar kluba i ekipe izazvane odlaskom neymara i opstom nervozom posle toga, i samo im je sva ova frka oko referenduma trebala. sve to vrlo lako moze da se odrazi na igru, videli smo proslo kolo protiv las palmasa, a kako ce biti kad naidje plej of u LS i mecevi sa ostalim top klubovima, a kriza se nastavi? barsa jeste uvek koketirala sa "katalonizmom", ali njeno katalonstvo je bilo vise formalnog tipa i vise se oslanjalo na jedan specificni globalisticki, cak i hemigvejevski sentiment nego na ovaj histericno-provincijski.
ne, liga koja ima real, atletiko, valensiju, sevilju, atletik, deportivo, viljareal... nikada ne moze da bude u rangu skotske lige. pre se to moze reci za neku buducu, katalonsku ligu.

neutralni felsh

pre 6 godina

Barsa da igra u drugoj ligi? Kako ne, svi se utrkuju ko ce ih pozvati. Niko ne zeli njih uz sebe jer se zna kakvi su.
(nista o nicemu, 07. oktobar 2017 14:04)


dobro, shvatili smo, navijas za real :)

Ina

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16)

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.

Beograd

pre 6 godina

Hahaha lik provereni navijac i simpatizer Reala. To i vrapci na grani znaju. Jos bi jedva docekao da Barsa istupi iz lige i da nesmetano omoguci Madridu put ka prvom mestu. Samo zahvaljujuci njemu i njegovim odlukama na celu saveza Real je bio prvi prosle godine u Primeri. U utakmicama protiv Betisa Viljareala i Las Palmasa su koristili obilatu pomoc sudija.

neutralni felsh

pre 6 godina

u pravu je. prosto: za par godina upumpaju pare to jest dovedu sponzore u valensiju, sevilju, deportivo... i onda barsa adio - eno im neka budu glavni frajeri u kataloniji. od bajki da ce barsa igrati francusku, italijansku ili englesku ligu naravno nema nista - samo im jos oni fale, veliki tamosnji klubovi bi se prvi pobunili zbog novog konkurenta. a barsa ce svoj katalonizam da okaci macku o rep.

neutralni felsh

pre 6 godina

u pravu je. prosto: za par godina upumpaju pare to jest dovedu sponzore u valensiju, sevilju, deportivo... i onda barsa adio - eno im neka budu glavni frajeri u kataloniji. od bajki da ce barsa igrati francusku, italijansku ili englesku ligu naravno nema nista - samo im jos oni fale, veliki tamosnji klubovi bi se prvi pobunili zbog novog konkurenta. a barsa ce svoj katalonizam da okaci macku o rep.

Beograd

pre 6 godina

Hahaha lik provereni navijac i simpatizer Reala. To i vrapci na grani znaju. Jos bi jedva docekao da Barsa istupi iz lige i da nesmetano omoguci Madridu put ka prvom mestu. Samo zahvaljujuci njemu i njegovim odlukama na celu saveza Real je bio prvi prosle godine u Primeri. U utakmicama protiv Betisa Viljareala i Las Palmasa su koristili obilatu pomoc sudija.

neutralni felsh

pre 6 godina

Barsa da igra u drugoj ligi? Kako ne, svi se utrkuju ko ce ih pozvati. Niko ne zeli njih uz sebe jer se zna kakvi su.
(nista o nicemu, 07. oktobar 2017 14:04)


dobro, shvatili smo, navijas za real :)

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16) 

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.
(Ina, 07. oktobar 2017 13:33)


da, spanska liga bez barse ce biti u velikom problemu. ali - barsa bez spanske lige ce biti u jos vecem problemu.
da, barsa posredno od tv-prava zaradjuje veliki novac za spansku ligu, ali takodje i uzima veliki deo od tih istih tv prava - zapravo real i barsa uzimaju preveliki deo od cele sume, zahvaljujuci skandalozno sklepanom zakonu o tzv. kliznoj preraspodeli.
da, ovaj covek ("starac"?) jeste simpatizer reala. ali, to ne znaci da mu je svaka rec uperena protiv barse ako kaze sta misli. postoji jedan cudan fenomen: politika i sport nemaju uvek zajednicki interes. pre svega barsi ova provincijalisticka katalonizacija izuzetno moze da naudi. ne samo zbog potencijalne praznine u kojoj mogu da se nadju ako katalonski politicari nastave da radikalizuju zahteve, nego zbog trenutne situacije: taman su uz tesku muku konsolidovali igru i delimicno sanirali tektonske potrese unutar kluba i ekipe izazvane odlaskom neymara i opstom nervozom posle toga, i samo im je sva ova frka oko referenduma trebala. sve to vrlo lako moze da se odrazi na igru, videli smo proslo kolo protiv las palmasa, a kako ce biti kad naidje plej of u LS i mecevi sa ostalim top klubovima, a kriza se nastavi? barsa jeste uvek koketirala sa "katalonizmom", ali njeno katalonstvo je bilo vise formalnog tipa i vise se oslanjalo na jedan specificni globalisticki, cak i hemigvejevski sentiment nego na ovaj histericno-provincijski.
ne, liga koja ima real, atletiko, valensiju, sevilju, atletik, deportivo, viljareal... nikada ne moze da bude u rangu skotske lige. pre se to moze reci za neku buducu, katalonsku ligu.

Ina

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16)

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.

Vladimir

pre 6 godina

@Ina

I šta kažeš, odlaskom Barselone španska liga će biti poput škotske lige? Nisam znao da je neki škotski klub uspeo da odbrani osvojenu LŠ. Ili da osvoje LE. Onda su stvarno jaki. Treba Barselona tamo da predje. U kakvoj sam ja bio zabludi.

neutralni felsh

pre 6 godina

mozda se uvrede mnoge naprasne pristalice katalonije, ali ocigledno je da vecina katalonaca nije za potpuno odvajanje od spanije, narocito ne na ovako gromoglasan i kontraproduktivan nacin kao ovih dana. zapravo, sam cuveni katalonski veciti otpor "hegemonistickom madridu" nije bio toliko zasnovan na golom separatizmu. cak i 30-ih godina, uz uspon fasizma, vojni puc frankovih falangista i gradjanski rat u spaniji, otpor katalonije nije bio toliko vezan za separatizam nego na otpor diktaturi u celoj spaniji. naravno, katalonija je pritom gledala da izbori sto bolju poziciju za sebe, ali - nisu onolike brigade dobrovoljaca dolazile da podrze katalonski separatizam nego odbranu demokratski izabrane vlade od fasisticke uzurpacije. nije jedan pretezno cinicni hemingvej u to doba pisao o kataloniji kao regionu nego o kataloniji koja ga je ocarala kao sinergijska ideja o univerzalnim otporu pomocu univerzalnih ljudskih vrednosti. sami katalonci su i davno pre i dugo posle poraza i pada pod neformalnu frankisticku upravu (okupaciju), veliko nasledje i inspiraciju crpli bas iz tog stecenog mondijalizma i internacionalizma: ako ne mozemo da izadjemo u svet, dovescemo svet kod nas. i sama barsa je vodjena takvom folozofijom nadnacionalnog, uz katalonsku buntovnicku obojenost - njihov slogan za stogodisnjicu postojanja nije bio "nasa katalonska stogodisnjica", nego "svacija stogodisnjica"... i njihova i moja i nekog klinje u palestini (koju su zatrpali dresovima), nije jedan prilicno musicavi krojf dosao da igra, radi, zivi i umre u barseloni zbog katalonskih okvira nego zbog tog kosmopolitskog smeka povezanog sa katalonskom tradicinalnim poslovnoscu, zbog otvorene sredine koja je u potpunosti prihvatala strance - zbog svega gore pobrojanog. to je ona barsa koja je mnoge navijace sirom sveta privukla davno pre buma sa ronaldinjom i mesijem (izmedju ostalog i mene, jer odgovaraju mom senzibilitetu i nekoj zivotnoj filozofij), a sve to su ambiciozni katalonsku politicari izgleda zaboravili, uporno insistirajuci na lokalnom pre globalnog. barsa je prva koja je protiv definitvog razlaza sa spanijom (jer imaju sta da izgube) ali to nikad nece javno saopstiti, zato sto oduvek koketiraju sa "katalonstvom" - i kao sto vidimo u najnovijim vestima, otpor "nagloj secesiji" se vec javlja. i niko pametan ne sumnja da je tu dosta upleten i barsin lobi, uz ostale "privrednike" kojima se kosa na glavi dize od ovog naraslog katalonskog sepatatistickog monstruma koji preti da sve njih odvede u teske gubitke. u svakom slucaju, bice zanimljivo sledecih dana, treba citati izmedju redova.

Beograd

pre 6 godina

Hahaha lik provereni navijac i simpatizer Reala. To i vrapci na grani znaju. Jos bi jedva docekao da Barsa istupi iz lige i da nesmetano omoguci Madridu put ka prvom mestu. Samo zahvaljujuci njemu i njegovim odlukama na celu saveza Real je bio prvi prosle godine u Primeri. U utakmicama protiv Betisa Viljareala i Las Palmasa su koristili obilatu pomoc sudija.

neutralni felsh

pre 6 godina

u pravu je. prosto: za par godina upumpaju pare to jest dovedu sponzore u valensiju, sevilju, deportivo... i onda barsa adio - eno im neka budu glavni frajeri u kataloniji. od bajki da ce barsa igrati francusku, italijansku ili englesku ligu naravno nema nista - samo im jos oni fale, veliki tamosnji klubovi bi se prvi pobunili zbog novog konkurenta. a barsa ce svoj katalonizam da okaci macku o rep.

Ina

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16)

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.

neutralni felsh

pre 6 godina

Barsa da igra u drugoj ligi? Kako ne, svi se utrkuju ko ce ih pozvati. Niko ne zeli njih uz sebe jer se zna kakvi su.
(nista o nicemu, 07. oktobar 2017 14:04)


dobro, shvatili smo, navijas za real :)

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 07. oktobar 2017 13:16) 

I ovaj starac predsednik lige inace veliki navijac Reala, i sam je svestan da mu je mezimica Real Madrid propala kao i liga bez Barselone, a o parama koje dobihaju od Barse da ne pricam, La liga ce biti u rangu Skotske bez Barselone.
(Ina, 07. oktobar 2017 13:33)


da, spanska liga bez barse ce biti u velikom problemu. ali - barsa bez spanske lige ce biti u jos vecem problemu.
da, barsa posredno od tv-prava zaradjuje veliki novac za spansku ligu, ali takodje i uzima veliki deo od tih istih tv prava - zapravo real i barsa uzimaju preveliki deo od cele sume, zahvaljujuci skandalozno sklepanom zakonu o tzv. kliznoj preraspodeli.
da, ovaj covek ("starac"?) jeste simpatizer reala. ali, to ne znaci da mu je svaka rec uperena protiv barse ako kaze sta misli. postoji jedan cudan fenomen: politika i sport nemaju uvek zajednicki interes. pre svega barsi ova provincijalisticka katalonizacija izuzetno moze da naudi. ne samo zbog potencijalne praznine u kojoj mogu da se nadju ako katalonski politicari nastave da radikalizuju zahteve, nego zbog trenutne situacije: taman su uz tesku muku konsolidovali igru i delimicno sanirali tektonske potrese unutar kluba i ekipe izazvane odlaskom neymara i opstom nervozom posle toga, i samo im je sva ova frka oko referenduma trebala. sve to vrlo lako moze da se odrazi na igru, videli smo proslo kolo protiv las palmasa, a kako ce biti kad naidje plej of u LS i mecevi sa ostalim top klubovima, a kriza se nastavi? barsa jeste uvek koketirala sa "katalonizmom", ali njeno katalonstvo je bilo vise formalnog tipa i vise se oslanjalo na jedan specificni globalisticki, cak i hemigvejevski sentiment nego na ovaj histericno-provincijski.
ne, liga koja ima real, atletiko, valensiju, sevilju, atletik, deportivo, viljareal... nikada ne moze da bude u rangu skotske lige. pre se to moze reci za neku buducu, katalonsku ligu.

neutralni felsh

pre 6 godina

mozda se uvrede mnoge naprasne pristalice katalonije, ali ocigledno je da vecina katalonaca nije za potpuno odvajanje od spanije, narocito ne na ovako gromoglasan i kontraproduktivan nacin kao ovih dana. zapravo, sam cuveni katalonski veciti otpor "hegemonistickom madridu" nije bio toliko zasnovan na golom separatizmu. cak i 30-ih godina, uz uspon fasizma, vojni puc frankovih falangista i gradjanski rat u spaniji, otpor katalonije nije bio toliko vezan za separatizam nego na otpor diktaturi u celoj spaniji. naravno, katalonija je pritom gledala da izbori sto bolju poziciju za sebe, ali - nisu onolike brigade dobrovoljaca dolazile da podrze katalonski separatizam nego odbranu demokratski izabrane vlade od fasisticke uzurpacije. nije jedan pretezno cinicni hemingvej u to doba pisao o kataloniji kao regionu nego o kataloniji koja ga je ocarala kao sinergijska ideja o univerzalnim otporu pomocu univerzalnih ljudskih vrednosti. sami katalonci su i davno pre i dugo posle poraza i pada pod neformalnu frankisticku upravu (okupaciju), veliko nasledje i inspiraciju crpli bas iz tog stecenog mondijalizma i internacionalizma: ako ne mozemo da izadjemo u svet, dovescemo svet kod nas. i sama barsa je vodjena takvom folozofijom nadnacionalnog, uz katalonsku buntovnicku obojenost - njihov slogan za stogodisnjicu postojanja nije bio "nasa katalonska stogodisnjica", nego "svacija stogodisnjica"... i njihova i moja i nekog klinje u palestini (koju su zatrpali dresovima), nije jedan prilicno musicavi krojf dosao da igra, radi, zivi i umre u barseloni zbog katalonskih okvira nego zbog tog kosmopolitskog smeka povezanog sa katalonskom tradicinalnim poslovnoscu, zbog otvorene sredine koja je u potpunosti prihvatala strance - zbog svega gore pobrojanog. to je ona barsa koja je mnoge navijace sirom sveta privukla davno pre buma sa ronaldinjom i mesijem (izmedju ostalog i mene, jer odgovaraju mom senzibilitetu i nekoj zivotnoj filozofij), a sve to su ambiciozni katalonsku politicari izgleda zaboravili, uporno insistirajuci na lokalnom pre globalnog. barsa je prva koja je protiv definitvog razlaza sa spanijom (jer imaju sta da izgube) ali to nikad nece javno saopstiti, zato sto oduvek koketiraju sa "katalonstvom" - i kao sto vidimo u najnovijim vestima, otpor "nagloj secesiji" se vec javlja. i niko pametan ne sumnja da je tu dosta upleten i barsin lobi, uz ostale "privrednike" kojima se kosa na glavi dize od ovog naraslog katalonskog sepatatistickog monstruma koji preti da sve njih odvede u teske gubitke. u svakom slucaju, bice zanimljivo sledecih dana, treba citati izmedju redova.

Vladimir

pre 6 godina

@Ina

I šta kažeš, odlaskom Barselone španska liga će biti poput škotske lige? Nisam znao da je neki škotski klub uspeo da odbrani osvojenu LŠ. Ili da osvoje LE. Onda su stvarno jaki. Treba Barselona tamo da predje. U kakvoj sam ja bio zabludi.