Sreda, 22.08.2012.

IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 10 godina

Odlican tekst. Hteo bih samo da dodam restoran "Kritikos" - malo je skuplji ali je hrana fenomenalna. Pazite samo jer je dve ulice ispred pravog "Kritikosa" - kritikos taverna, pa neki ljudi pogrese (grcka posla...).

pre 11 godina

Autoru hvala na prelepom tekstu. Godinama vec nisam procitala nesto ovako dobro, bez prepisivanja sa Vikipedije ili turistickih brosura. Bez fraza starih hiljadu godina. Posle citanja kao da sam obisla sve sto je opisano, hvala jos jednom.

Mojca

Odlican tekst, za mene u pravom momentu. Moj momak Grk hoce da na odmor (krajem sledece nedelje), idemo na ovo ostrvce preko puta Uranopolisa, Amuliani ili vec kako se zove. Jel ste bili tamo, jel lepse tamo ili da ipak ostanemo u Uranopolisu? Ako je neko bio, pls, napisite malo vise informacija.

pre 11 godina

Svima najlepše zahvaljujem na lepim rečima povodom ovoga mog teksta o Uranopolisu. Hvala i na svim dodatnim lepim pričama i komentarima koje ste ostavili, čovek uvek sazna ponešto novo!
Uzgred, i ja sam mislio (i čuo) sa preminuli monah Jovan ima 105 godina, ali sam konačan podatak preuzeo sa sajta Zadužbine Hilandara (www.hilandar.org), pa ako sam pogrešio, eto zašto...

pre 11 godina

Леп текст. Иначе, монах Јован се упокојио у Господу 29.07.2012. год. у својој 105 години.

Hvala na lepom izvestaju!
Vratio me je u period kada sam letovao u Ouranoupolyu 10 godina za redom, od '83-'93, sa mojim najdrazima tetkom i tecom. Prvi poljubac (u podnozju Kule i nije bila Grkinja!), mnogo lepih uspomena, kada jos nisu postojali aranzmani za Selo, kako ga iz miloste zovem. Nezaboravna pecanja sa glavnog mola kod Kule, druzenje sa kumom, koji me je i krstio u Kakovu. Basket i fudbal sa uvek nervoznim Grcima u skolskom dvoristu.
Iznajmljivanje camca i odlazak na Magarece ostrvo, podvodni ribolov i..i navrese mi suze na oci!
Vazan deo mog odrastanja, zaista!
Hvala jos jednom, nadam se da cu posle dvadeset godina ponovo otici u Selo..moje najdraze!

pre 11 godina

Uh! Pre 2 nedelje smo se vratili sa letovanja nadomak Uranopolisa i sa apetitom sam pročitao članak i podsetio se uživanja i svih lepota. Pomaže mi da prebrodim ovu kasnoletnju depresiju. Hvala!

Zaista lepo!
Ja sam prosle i preprosle godine letovao u Jerisosu i naravno posecivao Uranopoli i Hilandar.
Samo bih dodao jos ponesto o mestima koja su ovde opisana.
Iza Satre Stagire (u smeru Jerisosa) se nalazi mozda najlepsa plaza na toj rivijeri sa belim peskom i ogromnom koncentracijom soli.
Tu ima i restoran za osvezenje, kao i kamp.
Arnea - prelepo selo sa najlepsim centrom od svih sela koje sam video u Grkoj. Na sredisnjem trgu se nalazi to cuveno drvo velikog precnika iz kojeg tece voda koja se pije iz metalnih casa koje su privezane za stablo. Kaze jedan mestanin da su te case stare 200 godina!
Jerisos - mesto sa najlepsom gradskom plazom u Grckoj.
Kada se podje pored mora iz Jerisosa nazad prema Stratoniju nailazi se na prelepu plazu Kakudia. Prelepa plaza sa cistom i toplom vodom, sa par neobicnih stena koje vire iz mora i lice na velike zivotinje.
I na kraju, naravno Uranopoli. Lepo mestasce sa dosta prasine koju dizu vozila koja dolaze sa parkinga koji je neasvaltiran. Primetio sam u centru, preko puta kule, na prodavnici suvenira, da su natpisi na srpskom lose uradjeni, tj. pogresno. Ja sam na to ukazao vlasniku, ne znam da li je to ispravljeno ove godine. Cak je i srpska zastava bila pogresna.
Plaze u Uranopoliju su pescane. Lepse su one na ulazu u mesto, pored hotela. Kada ste vec tu obavezno posetite ostrvo Amuljani

pre 11 godina

Dobar deo šuma na Halkidiku je tih godina nacionalizovano, a pripadale su manastiru Hilandar.Lep članak.Negde 1980 sam sa bratom bio na Svetoj gori na žalost u Uranopolis smo stigli pred veče i prespavali na plaži ,a mogli smo i u kuli pošto Hilandar tAMO IMA SOBU ZA MONAHE I GOSTE KOJI POSEĆUJU MANASTIR.Bar je tako bilo.Vratili smo se preko Jerisosa .Posetili smo i oca Jovana koji je par godina kasnije posetio Beograd,mislim prvi put od rata,pa se javio bratu koji ga je provodao gradom.