Ponedeljak, 06.02.2012.

12:18

Skupo je biti Amerikanac

Skupo je biti Amerikanac IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Belgija

pre 14 godina

Ja sam albanac i radim u Belgiju i to kao nazavisan imam svoju firmu,nije da sam nazadovoljan ali nemam i milioni.Svaku godine imamo sastanak svih albanci u svetu(biznismeni).Lani smo bili u Njujorku i pravo da vam kazhem nisam verovao svojim ocima koliko para imaju albanci tamo dali su 1milion dollara kao da su sto hiljada dollara.Mi bisnismeni od Evrope iako imalo od oni koju su bili milioneri ali najvishe su dali do 200-300hiljadaEUR.Ne znam za drugi drzhavljani ali albanci tamo su stvorili milioni.Danas da mi neko garantuje da cu moci da nagjem rad kao ovde u belgiji,odmah cu da idem tamo sa svojom decom.

neki-lekar

pre 14 godina

Toliko sam toga procitao da ne znam da li bih se radije nasmejao ili zaplakao.
Najvise bih se osvrnuo na komentar trenera , koji kaze da ovde nema pritiska i da se manje radi. Ko to manje radi? ja radim po 6 dana sedmicno od toga dva dana po 25h nekad i 30 u kontinuitetu za 800 evra. To je anestezija i ja sma ipak lekar. U Americi sam radio kao spasilac na bazenu za 10$ po satu a sada kao vazan faktor radim za 2 evra po satui sada mi reci gde je veci stres i gde se bolej zivi? Ja ovde nemam kada da zivim ...ali bukvalno

hajduk veljko

pre 14 godina

Ja bih veoma rado zamenio taj pasos za Kanadski,Nemacki,Norveski,Svajcarski,Japanski,Cileanski,Spanski,Francuski,i jos mnogih drugi.Srbija osim hrane,prirodne lepote,humora, uglavnom dobrog naroda (osim primitivizma,zatucanosti i znatizeljnosti o tudjem poslu) zaista nevalja ALI je AMERIKA prema nakaradnom "zivotu" u SAD!Avetinje od gradova i ulica.Ruzna i prazna arhiktetura. Beskucnici svuda,nemozes stati za benzin nigde a da neko ne "zica" pare od teba.Policija svuda,jako bahata i puca ako napravis pogresan pokret.Stotine glupih zakona i pravila,nemozes nista da uradis i pocnes.Zivot je jako skup za prosecnog coveka.Svuda ludaci pricaju sa sobom.Losa i skupa javna transportacija.Ljudi vecinom neobavesteni o svetu i ispranog mozga.DROGE I UBISTVA!!!SVE kosta! Usamljenost.Brak je jos gori i opasniji. Nemozes otici na neki kamping ili izlet a da nisi nadgledan od kakvih rangera ili kamera (lugari kod nas).Onaj ko misli da cemu biti bolje cak i ako uspe da dodje i dobije"papire" zaista nezna sta ga ceka.Idite u Nemacku ili Argentinu negde.Ovo je propast.

ex demokrata 1

pre 14 godina

Tesko da ce se neko odreci USA drzavljanstva zato je cena takva,ali je i ta cena za brisanje drzavljanstva ista ili vrlo slicna kao u Srbiji, s tim da su, ako gledamo kupovnu moc,nasa dokumenta skuplja,njima pasos 80 dollara, a nas kosta oko 25 evra cini mi se ...

Dejan

pre 14 godina

Mogu reci da sam isao u jednu arapsku zemlju(turisticki) i bojao sam se pokazati americki pasos. Posto znam da u 90 posto drzava ne podnose Amerikance. Tako da bas i nije dobro imati americki pasos.

Sasa Nbg

pre 14 godina

Zamolio bih vas da clanke objavljujete sa potpisom autora, cisto da znamo imenom i prezimenom ko je pobednik dana u kategoriji "Glup naslov, a jos gluplji tekst". Ovaj sajt je mogao bolje, ovaj sajt je nekada bacao svetla daleko!

Dejan

pre 14 godina

Zivim u Americi i mogu vam reci da ovi gastrajbateri koji se javljau iz Amerike i kazu da je tamo med i mleko lazu vas. Oni rade za minimalac za palte ispodc 1000 dolara. A pred vama koji zivite u Srbiji prave se da su neko i nesto. Zato im nista ne verujte.

Amerikenjac

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.
(Sportski radnik, 6. februar 2012 18:12)

Na koje pritiske mislis? Kad, kako neko vec napisa, plata (srpska) nestane nakon 10 dana od primanja iste? Ili na pritisak kad treba platiti kiriju i komunalije pa zaplakati nad ostatkom para koji treba rastegnuti sledecih 30 dana makar za hranu i najosnovnija sredstva za higijenu?

Po meni je veci pritisak zivot u Srbiji. Konstantno mala plus neredovna plata, stalno neki strajkovi i blokiranje grada, automobili skuplji nego u Americi, kreditne stope nepovoljnije od americkih, izbor suzen na par monopolistickih kompanija, pocevsi od hrane pa do svega ostalog. Pa kako je onda pritisak veci u Americi nego u Srbiji?

Ja zaradjujem manje od 50.000$ trenutno. Zena takodje. Nasa zajednicka primanja nam omogucavaju da zivimo, za srpske uslove odlicno! Vozimo novija kola (ne iz nekog mangupiranja vec sto je sigurnije kupiti nova nego polovna kola, da smo hteli nova, uzeli bismo za iste pare neki besni BMW umesto Hyndai Tucson npr), imamo sav namestaj otplacen i jedino sto jos placamo - to je kredit za kucu (nemam 200.000$ na racunu pa da je isplatim odmah, nisam bogatas nego americka srednja klasa), redovno idemo na letovanje a i svaki praznik koji je povezan sa vikendom, iskoristimo da otputujemo negde. Samo neka je sa zdsravljem sve u redu, a hvala Bogu jeste, sve ostalo je u Americi dostupno ako imas zelju da radis i da konstatno napredujes. vde ako si dobar radnik, nije bitno da li si gazdin zet, imaces povisicu.

Slazem se, nije Amerika moja rodna zemlja. Ni jezik kojim se ovde primarno sluzim nije maternji (a kako vidis, nisam ga zaboravio)...priznajem da imam pomalo gorak ukus u ustima sto ne mogu imati "jare i pare" tj. ovakav kvalitet zivota u rodnoj zemlji. Ali, sta da se radi, ipak mislim na decu i na njihovu buducnost, jer zelim da im obezbedim zivot u kojem nece morati ceznjivo da gledaju u izloge, niti da moraju da zive sa roditeljima dok se ne vencaju ( a cesto i posle toga).

Jos uz sve to, ne verujte stereotpima kad kazu da Amerikanci imaju samo poslovno odelo i pidzamu tj da nemaju socijalni zivot ni vremena za njega. Ja imam srecu da ne zivim u grotlu velikog grada poput npr Njujorka ili Cikaga, pa mi do posla treba samo 20-ak minuta voznje, a radim 5 dana sedmicno po 8 sati. Zadovoljan sam kolicinom slobodnog vremena koje mi ostaje da te zaradjene pare potrosim, a nisam duznicki rob. Sve se moze kad se hoce.

Nemanja

pre 14 godina

Danas, ubedljivo najbolji je australijski pasos.
Australijska vlada odlucila je da od ove godine olabavi uslove za emigriranje u "down under", posto je jedna od retkih ekonomija u ekspanziji i potrebno im je stanovnistvo, kako bi se taj razvoj nastavio.
Tako da i ja planiram u junu odem tamo.

Citizen of the World

pre 14 godina

1. @abcd0000 - Upravo si dokazao da nisi bio u Srbiji godinama (sto je jedna povlastica zivota u USA, nikad se nema para za put do "Evrope")
Ja ti garantujem da sada mozes brze i lakse da vadis dokumentaciju u Srbiji nego u US, meni su licno X broj puta donosili raznorazne izvode kuriri na prag stana, sve se sad moze naruciti preko SMS/inteneta.

2. @ Vecina nas..Sta podrazumevas pod normanlni zivotom? Da li svake godine ides na skijanje u Aspen/leta provodis u Hampstonsu ili tako neko slicno mesto jer to se za Americke pojmove podrazumeva pod "normalni zivotom"? Da li mislis da bi bilo dobro da se svi isele iz Srbije?

3. @ Sportista....ajde koga zanima radno vreme...posto je PROSECNA US PLATA oko $41,600.00 PRE ODBIJANJE POREZA (smanjis iznos neki$18,0000 u ime poreza). (Ove cifre ne vaze za Srbe jer Srbima dele najvece plate)! Ali i da si primao 50,000.00$ verovatno na "crno" gde ti nisu uplacivali ni penziju, zdravstveno osiguranje itd.I taj iznosi si mogao da zaradjujes samo i "vecem" gradu, sto podrazumeva mnogo vece troskove zivota. Za PROSEK ispadne oko $2,000.- mesecna zarada (oko Eura 1500) (uglavnom ko ima od firme zdravstveno osiguranje za sebe nema za ostale clanove poridice, i tvoje da li ces da uplacujes) Prosecna proteza za dete kosta minimum $8,000.00, ali necemo o tome...$2,000.00 prosek u velikom gradu podrazumeva maltene ceo iznos ode na kiriju ili kredit/mortg. zena mora da radi za hranu, kola, benzin, prevoz itd sta ti ostane krajem meseca, NULA, gde ides krajem godine, Nigde........ako si samac zivis sa cimerima i time si oduseljen Amerikom, sigurno ti se vise isplati kao "trener" u Srbiji nego u USA budi iskren........
ali znam znam drugari su vam pricali kako oni "super zivi" ! Srpske bajke koje generacijama vladaju !

cardak

pre 14 godina

To nikakav trosak nije koji ti za uzvrat daje lep osecaj sigurnosti. To je jedna dnevnica, za nekoga a za nekoga pola dnevnice, pa vi reciprocno izracunajte koliko je to u Srpskim dnevnicama...tada cemo da pricamo o uzvicnicima iza "mnogo" . A da se debelo oznojis dok ga dobijes-ne vredi ni da pricam -ionako niko ne veruje...dok ne dodje..a onda...eeee:

mmk-usa

pre 14 godina

poruka za pametnjakovice u Srbiji:
"pametni se uce na tudjim greskama a glupi na svojim"
zasto malo ne zastati i razmisliti da ljudi koji ovde USA zive imaju i svoje licno iskustvo i da vam pisemo iz dobrih namera/ bar moje jesu/..zivot prodje dok trepnes. Ne pruza srecu zemlja na kojoj stojimo nego je sreca u nama samima. Trudi se da uzivas bilo gde da si. Sve ima svoju lepotu i treba se opustiti...

us passport

pre 14 godina

Mozda je skup americki pasos $70 ,treba da se odreknes 10 kutija cigara,ili treba da radis 3 ili 4 sata za to!(obicni radnici)!
Ali lepo je kad ti treba pasos a ti samo uzimas 2 slike ,izvod rodjenih (ili dokument o naturilizaciju) ili stari pasos, predas ga o najblizoj POSTI i eto ti pasos na postanskom sanducetu kuci,ako ti treba brze nego 30 dana uplatis jos $60 ,kojim slucajem da urgentno ti treba paso samo zovnes najblizi OFFICE za pasos i u roku od 2 sata pasos u ruke!!

abcd0000

pre 14 godina

Samo da raščistimo - u Americi SVI plaćaju porez, i Amerikanci i stranci. Čak stranci plaćaju više (jer imaju manje tax benefits prilikom povraćaja poreza).

Što se vesti tiče, to jeste skupo, ali ne zaboravite da njihova administracija barem uradi što treba i bude na vreme, a u Srbiji prvo treba doći na red, pa saznati gde treba čekati u redu, pa obijati kancelarije danima, lupati pečate, vaditi potvrde... Toga svega ovde nema.

vecina nas

pre 14 godina

Volim ja Srbiju ali Srbija ne voli mene,zao mi je sto Srbija ne daje sansu mladima za normalan zivot, ne kamioni avioni samo normalan zivot. Sve sam radio po pravilima zavrsio skolu pa fakultet bio sportista, reprezentativac srbije branio boje pevao himnu, za uzvrat dobio...nista :(
Sada sam u Americi i naravno da nije med i mleko, moras dobro zavrnuti rukave da bi dosao do zelembaca, ali isto sam radio kao rob i u srbiji pa me gazda nije hteo platiti po 4 meseca, jer njegov dzip trosi dnevno moju mesecnu platu, ovde to ne moze da se dogodi, ovde znam da ako radim da cu biti placen i da cu od tih para moci da prezivim,tj. lepo da zivim.
Sto se tice tog pasosa, ja, i svi nasi ljudi ovde samo mislimo na taj pasos, niko ne zeli da se vrati kuci, i 70% ljudi iz Srbije sa kojima se cujem trazi nacin kako da dodju ovde.
Zao mi je sto je tako ali je istinito.

Sportski radnik

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.

Zoki

pre 14 godina

Ma da tesko je biti amerikanac, toliko tesko da ne mogu devojku da nateram da dodje ovde da zivi (pitao sam je cisto radi reda i molio boga da odbije), sad cu morati ja da idem tamo, kad sam to saznao sve su mi suze lile niz ledja!
Ej bre, nemam prebijenog cvonjka a radim ko konj, plata izdrzi jedva 10 dana, ogrev nestaje, auto nece da upali po zimi, mucimo se ko isusi i opet tvrdimo da je ovde dobro, sveta nismo videli, zabili smo se ovde i ne izlazimo, a i da hocemo ne mozemo bez para, svako nek ide gde mu je bolje, ja znam da ovde nema buducnosti, da se ozenim mozda pa da zivim sa bratom i mamom, da se svadjaju sa snajom, zar je to zivot?
A za barbie nemam lepe reci!

Konzul

pre 14 godina

Одмах дајем доларе, ако се може добити овај пасош. Тражим три оваква пасоша, па да идемо пропадати! Америку нико не може померити споља, изнутра за сада нема нико снаге. И то ће да трај, док можда нестане стотињак државица. Позз

mmk-usa

pre 14 godina

citam i ne verujem..nasi :
'videla zaba da se konj potkiva' pa i oni..samo da nije nase ma bilo i djubre ali dali bi sve da bas to imaju.
oni koji nemaju americko drzavljanstvo bolje je sto i nemaju..ovde je svaka 'privilegija' imati drzavljanstvo iskljucivo gubljenje vremena pocev na prim americko glasanje, americke 'partije',..zdravstvo,skolstvo, taxa da te odere do kostiju/ne koze/,..Nasi gledaju americke limunade/ idiotizam/ i misle da u usa svi : jedu, zvacu zvakacu gumu, ponekada rade,svi uvek nasmejani i 'ljubazni i cool',..voze besna kola,..sve je to kule od peska i mali povetarac to sto ljudi grade ceo zivot raznese dok se okrenes a vreme prodje a volja davno napustila ,za neki novi pocetak...nama, koji ovde zivimo,ne vredi pricati jer nasi uvek sve bolje znaju od nas koji imamo americko drzavljanstvo naravno vecina nasih nikada nisu ovde bili a ako su i odseli samo na nekoliko meseci ali bilo kako bilo sve znaju.
"sedi tamo di si ni da nisi nisi"

G.

pre 14 godina

Uh-huh bas je skupo bankrotiracemo!!! Hi, hi, pa toliko potorosim na jednu veceru u restoranu, zar mislite da je to nama ovde skupo? Da, jeste najbolje je kad bi sve bilo besplatno ali da li je negde? I btw, ne pada mi na pamet da se odricem americkog pasosa, tako da me ni ne interesuje kolko to kosta. E, da i srpski paseos mi je istekao pa ako B92 ili neko od komentatora moze to da mi sredi besplatno neka mi se obrate. Thanks!

lol

pre 14 godina

angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.
(LA, 6. februar 2012 16:47)


angazuju velike potencijale i ako licis na Arapina

2012

pre 14 godina

pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles
(Goran, 6. februar 2012 16:02)


pa gde nadje bas Kaliforniju?
taj deo je planiran za rusenje

Toma Raja

pre 14 godina

@Redakcija B92: Ovaj komentar doticne "Barbie" jednostavno nisme smeli objaviti. Vredjanje, pogrdno nazivanje, govor mrznje. Znam da to nije vas stav i da je takva osoba poput nje sama sebi anti-reklama, ali da nekog tako pljucne, to je strasno.

bosanac

pre 14 godina

mene je holandsko drzavljanstvo ispalo zahtjev za drzavljanstvo 700 eura,polaganje holandskog 200 eura,zahtjev za pasos i licnu oko 90 eura plus sto sam moro uzet 4 slobodna dan za zahtjev + predavanje za licnu i pasos + za polaganje holandskog jezika + urucenje diplome da sam posto holandski drzavljanin..znaci sve me ispalo preko 1500 eura..jos se nisam odreko bosankog..

nada

pre 14 godina

Za Anu, sa sajta Ministarsva unutrasnjih poslova: Taksa za rešavanje po zahtevu za otpust iz državljanstva iznosi 26.110,00 dinara. Da si zainteresovana, sigurno bi to znala, a "@wlado" verovatno moze da ti to "sredi", po SVOJOJ navedenoj ceni.

Citizen of the world

pre 14 godina

Ajde, mene zanima sta jedan "prosecan" covek iz Srbije koji nikad nije bio u USA zaista misli da bi ga cekalo u Americi? (ALI MOLIM DA BUDETE ISKRENI I NE SA POCETNOM RECENICOM "MOJ DRUGARA MI JE REKAO") znam SVE X-Ju "drugarske" price o avioni, kamioni!
Ali molim da navede SVE od koliko mislis da bi imao platu,posao, koji grad, itd? Fanatzije su jedno a zivot drugo.......!

Goran

pre 14 godina

da, istina je, " skupo je i preskupo" danas biti Amerikanac.
nekada, gde god sam pokazao moj pasos, bio sam docekan kraljevski i sa postovanjem , a danas ne smem ni da ga izvadim i pokazem nigde jer ce me ubiti neko. Tolika mrznja vlada prema Americi i Amerikancima, mogu reci, opravdano.
vraticu se ja mojim korenima, uskoro.
pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles

LA

pre 14 godina

Potpuno je bez veze da neko komentarise US nakon tri prolaska trolom pored Ambasade u Kneza Milosa.
Meni pasos Amerike prija, a svi Srbi odavde koji tvrde suprotno vas lazu i nikada ga se ne bi odrekli. Budite u to sigurni.
US pasos ipak znaci sigurnost i otvorena vrata svuda u svetu, a u slucaju da vam se slucajno nesto desi, angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.

Dejan

pre 14 godina

Danas uopste nije dobro biti Amerikanac. Kao prvo nigde te u svetu ne vole, ne podnose te a i Amerika nije obecana zemlja. Vise se ljudi iseljava iz Amerike nego sto se useljava. Tako da vi koji zudite za Amerikom spustite se na zemlju.

Barbie

pre 14 godina

Najskuplji pasos ali najjeftiniji zivot...teroristi UVEK prvo
odvajaju Americke gradjane za kidnepovanje.

Ali za ove ljude koji bi se odrekli Srpskog drzavljanstva sam SIGURNA da su zestoki protivnici "kosovo republike", pa po vasem je bolje da se svi isele iz Srbije da ostavimo kljuc njima, a vi mozete lepo za US da se pridruzite i budete zemljaci sa Albancima,,Pakistancima i ostalim koji su napunili Ameriku ovih predhodni godina.......ja vecinu rodjenih Amerikanaca koji jedva prezivljavaju od plate do plate kao i u Srbiji....ali NE samo vas cekaju BIG BUCKS.....joj kako ste naivni kao mala deca u prodavnici bombona!

VV

pre 14 godina

Da, da, prokleta je Amerika. Ostajte ovde, Srbija je obecana zemlja. Trebalo bi uvesti da svako ko zeli da zivi u obecanoj zemlji placa dnevno 200 evra administrativne takse. Pa ne moze tolika administracija za dzabe, ko vas je terao da zivite u Srbiji?

vecina nas

pre 14 godina

Volim ja Srbiju ali Srbija ne voli mene,zao mi je sto Srbija ne daje sansu mladima za normalan zivot, ne kamioni avioni samo normalan zivot. Sve sam radio po pravilima zavrsio skolu pa fakultet bio sportista, reprezentativac srbije branio boje pevao himnu, za uzvrat dobio...nista :(
Sada sam u Americi i naravno da nije med i mleko, moras dobro zavrnuti rukave da bi dosao do zelembaca, ali isto sam radio kao rob i u srbiji pa me gazda nije hteo platiti po 4 meseca, jer njegov dzip trosi dnevno moju mesecnu platu, ovde to ne moze da se dogodi, ovde znam da ako radim da cu biti placen i da cu od tih para moci da prezivim,tj. lepo da zivim.
Sto se tice tog pasosa, ja, i svi nasi ljudi ovde samo mislimo na taj pasos, niko ne zeli da se vrati kuci, i 70% ljudi iz Srbije sa kojima se cujem trazi nacin kako da dodju ovde.
Zao mi je sto je tako ali je istinito.

VV

pre 14 godina

Da, da, prokleta je Amerika. Ostajte ovde, Srbija je obecana zemlja. Trebalo bi uvesti da svako ko zeli da zivi u obecanoj zemlji placa dnevno 200 evra administrativne takse. Pa ne moze tolika administracija za dzabe, ko vas je terao da zivite u Srbiji?

LA

pre 14 godina

Potpuno je bez veze da neko komentarise US nakon tri prolaska trolom pored Ambasade u Kneza Milosa.
Meni pasos Amerike prija, a svi Srbi odavde koji tvrde suprotno vas lazu i nikada ga se ne bi odrekli. Budite u to sigurni.
US pasos ipak znaci sigurnost i otvorena vrata svuda u svetu, a u slucaju da vam se slucajno nesto desi, angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.

Zoki

pre 14 godina

Ma da tesko je biti amerikanac, toliko tesko da ne mogu devojku da nateram da dodje ovde da zivi (pitao sam je cisto radi reda i molio boga da odbije), sad cu morati ja da idem tamo, kad sam to saznao sve su mi suze lile niz ledja!
Ej bre, nemam prebijenog cvonjka a radim ko konj, plata izdrzi jedva 10 dana, ogrev nestaje, auto nece da upali po zimi, mucimo se ko isusi i opet tvrdimo da je ovde dobro, sveta nismo videli, zabili smo se ovde i ne izlazimo, a i da hocemo ne mozemo bez para, svako nek ide gde mu je bolje, ja znam da ovde nema buducnosti, da se ozenim mozda pa da zivim sa bratom i mamom, da se svadjaju sa snajom, zar je to zivot?
A za barbie nemam lepe reci!

Citizen of the world

pre 14 godina

Ajde, mene zanima sta jedan "prosecan" covek iz Srbije koji nikad nije bio u USA zaista misli da bi ga cekalo u Americi? (ALI MOLIM DA BUDETE ISKRENI I NE SA POCETNOM RECENICOM "MOJ DRUGARA MI JE REKAO") znam SVE X-Ju "drugarske" price o avioni, kamioni!
Ali molim da navede SVE od koliko mislis da bi imao platu,posao, koji grad, itd? Fanatzije su jedno a zivot drugo.......!

abcd0000

pre 14 godina

Samo da raščistimo - u Americi SVI plaćaju porez, i Amerikanci i stranci. Čak stranci plaćaju više (jer imaju manje tax benefits prilikom povraćaja poreza).

Što se vesti tiče, to jeste skupo, ali ne zaboravite da njihova administracija barem uradi što treba i bude na vreme, a u Srbiji prvo treba doći na red, pa saznati gde treba čekati u redu, pa obijati kancelarije danima, lupati pečate, vaditi potvrde... Toga svega ovde nema.

bosanac

pre 14 godina

mene je holandsko drzavljanstvo ispalo zahtjev za drzavljanstvo 700 eura,polaganje holandskog 200 eura,zahtjev za pasos i licnu oko 90 eura plus sto sam moro uzet 4 slobodna dan za zahtjev + predavanje za licnu i pasos + za polaganje holandskog jezika + urucenje diplome da sam posto holandski drzavljanin..znaci sve me ispalo preko 1500 eura..jos se nisam odreko bosankog..

Barbie

pre 14 godina

Najskuplji pasos ali najjeftiniji zivot...teroristi UVEK prvo
odvajaju Americke gradjane za kidnepovanje.

Ali za ove ljude koji bi se odrekli Srpskog drzavljanstva sam SIGURNA da su zestoki protivnici "kosovo republike", pa po vasem je bolje da se svi isele iz Srbije da ostavimo kljuc njima, a vi mozete lepo za US da se pridruzite i budete zemljaci sa Albancima,,Pakistancima i ostalim koji su napunili Ameriku ovih predhodni godina.......ja vecinu rodjenih Amerikanaca koji jedva prezivljavaju od plate do plate kao i u Srbiji....ali NE samo vas cekaju BIG BUCKS.....joj kako ste naivni kao mala deca u prodavnici bombona!

2012

pre 14 godina

pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles
(Goran, 6. februar 2012 16:02)


pa gde nadje bas Kaliforniju?
taj deo je planiran za rusenje

mmk-usa

pre 14 godina

poruka za pametnjakovice u Srbiji:
"pametni se uce na tudjim greskama a glupi na svojim"
zasto malo ne zastati i razmisliti da ljudi koji ovde USA zive imaju i svoje licno iskustvo i da vam pisemo iz dobrih namera/ bar moje jesu/..zivot prodje dok trepnes. Ne pruza srecu zemlja na kojoj stojimo nego je sreca u nama samima. Trudi se da uzivas bilo gde da si. Sve ima svoju lepotu i treba se opustiti...

Konzul

pre 14 godina

Одмах дајем доларе, ако се може добити овај пасош. Тражим три оваква пасоша, па да идемо пропадати! Америку нико не може померити споља, изнутра за сада нема нико снаге. И то ће да трај, док можда нестане стотињак државица. Позз

us passport

pre 14 godina

Mozda je skup americki pasos $70 ,treba da se odreknes 10 kutija cigara,ili treba da radis 3 ili 4 sata za to!(obicni radnici)!
Ali lepo je kad ti treba pasos a ti samo uzimas 2 slike ,izvod rodjenih (ili dokument o naturilizaciju) ili stari pasos, predas ga o najblizoj POSTI i eto ti pasos na postanskom sanducetu kuci,ako ti treba brze nego 30 dana uplatis jos $60 ,kojim slucajem da urgentno ti treba paso samo zovnes najblizi OFFICE za pasos i u roku od 2 sata pasos u ruke!!

lol

pre 14 godina

angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.
(LA, 6. februar 2012 16:47)


angazuju velike potencijale i ako licis na Arapina

Dejan

pre 14 godina

Danas uopste nije dobro biti Amerikanac. Kao prvo nigde te u svetu ne vole, ne podnose te a i Amerika nije obecana zemlja. Vise se ljudi iseljava iz Amerike nego sto se useljava. Tako da vi koji zudite za Amerikom spustite se na zemlju.

Goran

pre 14 godina

da, istina je, " skupo je i preskupo" danas biti Amerikanac.
nekada, gde god sam pokazao moj pasos, bio sam docekan kraljevski i sa postovanjem , a danas ne smem ni da ga izvadim i pokazem nigde jer ce me ubiti neko. Tolika mrznja vlada prema Americi i Amerikancima, mogu reci, opravdano.
vraticu se ja mojim korenima, uskoro.
pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles

mmk-usa

pre 14 godina

citam i ne verujem..nasi :
'videla zaba da se konj potkiva' pa i oni..samo da nije nase ma bilo i djubre ali dali bi sve da bas to imaju.
oni koji nemaju americko drzavljanstvo bolje je sto i nemaju..ovde je svaka 'privilegija' imati drzavljanstvo iskljucivo gubljenje vremena pocev na prim americko glasanje, americke 'partije',..zdravstvo,skolstvo, taxa da te odere do kostiju/ne koze/,..Nasi gledaju americke limunade/ idiotizam/ i misle da u usa svi : jedu, zvacu zvakacu gumu, ponekada rade,svi uvek nasmejani i 'ljubazni i cool',..voze besna kola,..sve je to kule od peska i mali povetarac to sto ljudi grade ceo zivot raznese dok se okrenes a vreme prodje a volja davno napustila ,za neki novi pocetak...nama, koji ovde zivimo,ne vredi pricati jer nasi uvek sve bolje znaju od nas koji imamo americko drzavljanstvo naravno vecina nasih nikada nisu ovde bili a ako su i odseli samo na nekoliko meseci ali bilo kako bilo sve znaju.
"sedi tamo di si ni da nisi nisi"

G.

pre 14 godina

Uh-huh bas je skupo bankrotiracemo!!! Hi, hi, pa toliko potorosim na jednu veceru u restoranu, zar mislite da je to nama ovde skupo? Da, jeste najbolje je kad bi sve bilo besplatno ali da li je negde? I btw, ne pada mi na pamet da se odricem americkog pasosa, tako da me ni ne interesuje kolko to kosta. E, da i srpski paseos mi je istekao pa ako B92 ili neko od komentatora moze to da mi sredi besplatno neka mi se obrate. Thanks!

nada

pre 14 godina

Za Anu, sa sajta Ministarsva unutrasnjih poslova: Taksa za rešavanje po zahtevu za otpust iz državljanstva iznosi 26.110,00 dinara. Da si zainteresovana, sigurno bi to znala, a "@wlado" verovatno moze da ti to "sredi", po SVOJOJ navedenoj ceni.

Sportski radnik

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.

Toma Raja

pre 14 godina

@Redakcija B92: Ovaj komentar doticne "Barbie" jednostavno nisme smeli objaviti. Vredjanje, pogrdno nazivanje, govor mrznje. Znam da to nije vas stav i da je takva osoba poput nje sama sebi anti-reklama, ali da nekog tako pljucne, to je strasno.

Sasa Nbg

pre 14 godina

Zamolio bih vas da clanke objavljujete sa potpisom autora, cisto da znamo imenom i prezimenom ko je pobednik dana u kategoriji "Glup naslov, a jos gluplji tekst". Ovaj sajt je mogao bolje, ovaj sajt je nekada bacao svetla daleko!

ex demokrata 1

pre 14 godina

Tesko da ce se neko odreci USA drzavljanstva zato je cena takva,ali je i ta cena za brisanje drzavljanstva ista ili vrlo slicna kao u Srbiji, s tim da su, ako gledamo kupovnu moc,nasa dokumenta skuplja,njima pasos 80 dollara, a nas kosta oko 25 evra cini mi se ...

Nemanja

pre 14 godina

Danas, ubedljivo najbolji je australijski pasos.
Australijska vlada odlucila je da od ove godine olabavi uslove za emigriranje u "down under", posto je jedna od retkih ekonomija u ekspanziji i potrebno im je stanovnistvo, kako bi se taj razvoj nastavio.
Tako da i ja planiram u junu odem tamo.

hajduk veljko

pre 14 godina

Ja bih veoma rado zamenio taj pasos za Kanadski,Nemacki,Norveski,Svajcarski,Japanski,Cileanski,Spanski,Francuski,i jos mnogih drugi.Srbija osim hrane,prirodne lepote,humora, uglavnom dobrog naroda (osim primitivizma,zatucanosti i znatizeljnosti o tudjem poslu) zaista nevalja ALI je AMERIKA prema nakaradnom "zivotu" u SAD!Avetinje od gradova i ulica.Ruzna i prazna arhiktetura. Beskucnici svuda,nemozes stati za benzin nigde a da neko ne "zica" pare od teba.Policija svuda,jako bahata i puca ako napravis pogresan pokret.Stotine glupih zakona i pravila,nemozes nista da uradis i pocnes.Zivot je jako skup za prosecnog coveka.Svuda ludaci pricaju sa sobom.Losa i skupa javna transportacija.Ljudi vecinom neobavesteni o svetu i ispranog mozga.DROGE I UBISTVA!!!SVE kosta! Usamljenost.Brak je jos gori i opasniji. Nemozes otici na neki kamping ili izlet a da nisi nadgledan od kakvih rangera ili kamera (lugari kod nas).Onaj ko misli da cemu biti bolje cak i ako uspe da dodje i dobije"papire" zaista nezna sta ga ceka.Idite u Nemacku ili Argentinu negde.Ovo je propast.

Amerikenjac

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.
(Sportski radnik, 6. februar 2012 18:12)

Na koje pritiske mislis? Kad, kako neko vec napisa, plata (srpska) nestane nakon 10 dana od primanja iste? Ili na pritisak kad treba platiti kiriju i komunalije pa zaplakati nad ostatkom para koji treba rastegnuti sledecih 30 dana makar za hranu i najosnovnija sredstva za higijenu?

Po meni je veci pritisak zivot u Srbiji. Konstantno mala plus neredovna plata, stalno neki strajkovi i blokiranje grada, automobili skuplji nego u Americi, kreditne stope nepovoljnije od americkih, izbor suzen na par monopolistickih kompanija, pocevsi od hrane pa do svega ostalog. Pa kako je onda pritisak veci u Americi nego u Srbiji?

Ja zaradjujem manje od 50.000$ trenutno. Zena takodje. Nasa zajednicka primanja nam omogucavaju da zivimo, za srpske uslove odlicno! Vozimo novija kola (ne iz nekog mangupiranja vec sto je sigurnije kupiti nova nego polovna kola, da smo hteli nova, uzeli bismo za iste pare neki besni BMW umesto Hyndai Tucson npr), imamo sav namestaj otplacen i jedino sto jos placamo - to je kredit za kucu (nemam 200.000$ na racunu pa da je isplatim odmah, nisam bogatas nego americka srednja klasa), redovno idemo na letovanje a i svaki praznik koji je povezan sa vikendom, iskoristimo da otputujemo negde. Samo neka je sa zdsravljem sve u redu, a hvala Bogu jeste, sve ostalo je u Americi dostupno ako imas zelju da radis i da konstatno napredujes. vde ako si dobar radnik, nije bitno da li si gazdin zet, imaces povisicu.

Slazem se, nije Amerika moja rodna zemlja. Ni jezik kojim se ovde primarno sluzim nije maternji (a kako vidis, nisam ga zaboravio)...priznajem da imam pomalo gorak ukus u ustima sto ne mogu imati "jare i pare" tj. ovakav kvalitet zivota u rodnoj zemlji. Ali, sta da se radi, ipak mislim na decu i na njihovu buducnost, jer zelim da im obezbedim zivot u kojem nece morati ceznjivo da gledaju u izloge, niti da moraju da zive sa roditeljima dok se ne vencaju ( a cesto i posle toga).

Jos uz sve to, ne verujte stereotpima kad kazu da Amerikanci imaju samo poslovno odelo i pidzamu tj da nemaju socijalni zivot ni vremena za njega. Ja imam srecu da ne zivim u grotlu velikog grada poput npr Njujorka ili Cikaga, pa mi do posla treba samo 20-ak minuta voznje, a radim 5 dana sedmicno po 8 sati. Zadovoljan sam kolicinom slobodnog vremena koje mi ostaje da te zaradjene pare potrosim, a nisam duznicki rob. Sve se moze kad se hoce.

neki-lekar

pre 14 godina

Toliko sam toga procitao da ne znam da li bih se radije nasmejao ili zaplakao.
Najvise bih se osvrnuo na komentar trenera , koji kaze da ovde nema pritiska i da se manje radi. Ko to manje radi? ja radim po 6 dana sedmicno od toga dva dana po 25h nekad i 30 u kontinuitetu za 800 evra. To je anestezija i ja sma ipak lekar. U Americi sam radio kao spasilac na bazenu za 10$ po satu a sada kao vazan faktor radim za 2 evra po satui sada mi reci gde je veci stres i gde se bolej zivi? Ja ovde nemam kada da zivim ...ali bukvalno

Dejan

pre 14 godina

Zivim u Americi i mogu vam reci da ovi gastrajbateri koji se javljau iz Amerike i kazu da je tamo med i mleko lazu vas. Oni rade za minimalac za palte ispodc 1000 dolara. A pred vama koji zivite u Srbiji prave se da su neko i nesto. Zato im nista ne verujte.

Citizen of the World

pre 14 godina

1. @abcd0000 - Upravo si dokazao da nisi bio u Srbiji godinama (sto je jedna povlastica zivota u USA, nikad se nema para za put do "Evrope")
Ja ti garantujem da sada mozes brze i lakse da vadis dokumentaciju u Srbiji nego u US, meni su licno X broj puta donosili raznorazne izvode kuriri na prag stana, sve se sad moze naruciti preko SMS/inteneta.

2. @ Vecina nas..Sta podrazumevas pod normanlni zivotom? Da li svake godine ides na skijanje u Aspen/leta provodis u Hampstonsu ili tako neko slicno mesto jer to se za Americke pojmove podrazumeva pod "normalni zivotom"? Da li mislis da bi bilo dobro da se svi isele iz Srbije?

3. @ Sportista....ajde koga zanima radno vreme...posto je PROSECNA US PLATA oko $41,600.00 PRE ODBIJANJE POREZA (smanjis iznos neki$18,0000 u ime poreza). (Ove cifre ne vaze za Srbe jer Srbima dele najvece plate)! Ali i da si primao 50,000.00$ verovatno na "crno" gde ti nisu uplacivali ni penziju, zdravstveno osiguranje itd.I taj iznosi si mogao da zaradjujes samo i "vecem" gradu, sto podrazumeva mnogo vece troskove zivota. Za PROSEK ispadne oko $2,000.- mesecna zarada (oko Eura 1500) (uglavnom ko ima od firme zdravstveno osiguranje za sebe nema za ostale clanove poridice, i tvoje da li ces da uplacujes) Prosecna proteza za dete kosta minimum $8,000.00, ali necemo o tome...$2,000.00 prosek u velikom gradu podrazumeva maltene ceo iznos ode na kiriju ili kredit/mortg. zena mora da radi za hranu, kola, benzin, prevoz itd sta ti ostane krajem meseca, NULA, gde ides krajem godine, Nigde........ako si samac zivis sa cimerima i time si oduseljen Amerikom, sigurno ti se vise isplati kao "trener" u Srbiji nego u USA budi iskren........
ali znam znam drugari su vam pricali kako oni "super zivi" ! Srpske bajke koje generacijama vladaju !

Dejan

pre 14 godina

Mogu reci da sam isao u jednu arapsku zemlju(turisticki) i bojao sam se pokazati americki pasos. Posto znam da u 90 posto drzava ne podnose Amerikance. Tako da bas i nije dobro imati americki pasos.

cardak

pre 14 godina

To nikakav trosak nije koji ti za uzvrat daje lep osecaj sigurnosti. To je jedna dnevnica, za nekoga a za nekoga pola dnevnice, pa vi reciprocno izracunajte koliko je to u Srpskim dnevnicama...tada cemo da pricamo o uzvicnicima iza "mnogo" . A da se debelo oznojis dok ga dobijes-ne vredi ni da pricam -ionako niko ne veruje...dok ne dodje..a onda...eeee:

Belgija

pre 14 godina

Ja sam albanac i radim u Belgiju i to kao nazavisan imam svoju firmu,nije da sam nazadovoljan ali nemam i milioni.Svaku godine imamo sastanak svih albanci u svetu(biznismeni).Lani smo bili u Njujorku i pravo da vam kazhem nisam verovao svojim ocima koliko para imaju albanci tamo dali su 1milion dollara kao da su sto hiljada dollara.Mi bisnismeni od Evrope iako imalo od oni koju su bili milioneri ali najvishe su dali do 200-300hiljadaEUR.Ne znam za drugi drzhavljani ali albanci tamo su stvorili milioni.Danas da mi neko garantuje da cu moci da nagjem rad kao ovde u belgiji,odmah cu da idem tamo sa svojom decom.

Barbie

pre 14 godina

Najskuplji pasos ali najjeftiniji zivot...teroristi UVEK prvo
odvajaju Americke gradjane za kidnepovanje.

Ali za ove ljude koji bi se odrekli Srpskog drzavljanstva sam SIGURNA da su zestoki protivnici "kosovo republike", pa po vasem je bolje da se svi isele iz Srbije da ostavimo kljuc njima, a vi mozete lepo za US da se pridruzite i budete zemljaci sa Albancima,,Pakistancima i ostalim koji su napunili Ameriku ovih predhodni godina.......ja vecinu rodjenih Amerikanaca koji jedva prezivljavaju od plate do plate kao i u Srbiji....ali NE samo vas cekaju BIG BUCKS.....joj kako ste naivni kao mala deca u prodavnici bombona!

Dejan

pre 14 godina

Danas uopste nije dobro biti Amerikanac. Kao prvo nigde te u svetu ne vole, ne podnose te a i Amerika nije obecana zemlja. Vise se ljudi iseljava iz Amerike nego sto se useljava. Tako da vi koji zudite za Amerikom spustite se na zemlju.

Goran

pre 14 godina

da, istina je, " skupo je i preskupo" danas biti Amerikanac.
nekada, gde god sam pokazao moj pasos, bio sam docekan kraljevski i sa postovanjem , a danas ne smem ni da ga izvadim i pokazem nigde jer ce me ubiti neko. Tolika mrznja vlada prema Americi i Amerikancima, mogu reci, opravdano.
vraticu se ja mojim korenima, uskoro.
pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles

VV

pre 14 godina

Da, da, prokleta je Amerika. Ostajte ovde, Srbija je obecana zemlja. Trebalo bi uvesti da svako ko zeli da zivi u obecanoj zemlji placa dnevno 200 evra administrativne takse. Pa ne moze tolika administracija za dzabe, ko vas je terao da zivite u Srbiji?

Sportski radnik

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.

mmk-usa

pre 14 godina

citam i ne verujem..nasi :
'videla zaba da se konj potkiva' pa i oni..samo da nije nase ma bilo i djubre ali dali bi sve da bas to imaju.
oni koji nemaju americko drzavljanstvo bolje je sto i nemaju..ovde je svaka 'privilegija' imati drzavljanstvo iskljucivo gubljenje vremena pocev na prim americko glasanje, americke 'partije',..zdravstvo,skolstvo, taxa da te odere do kostiju/ne koze/,..Nasi gledaju americke limunade/ idiotizam/ i misle da u usa svi : jedu, zvacu zvakacu gumu, ponekada rade,svi uvek nasmejani i 'ljubazni i cool',..voze besna kola,..sve je to kule od peska i mali povetarac to sto ljudi grade ceo zivot raznese dok se okrenes a vreme prodje a volja davno napustila ,za neki novi pocetak...nama, koji ovde zivimo,ne vredi pricati jer nasi uvek sve bolje znaju od nas koji imamo americko drzavljanstvo naravno vecina nasih nikada nisu ovde bili a ako su i odseli samo na nekoliko meseci ali bilo kako bilo sve znaju.
"sedi tamo di si ni da nisi nisi"

LA

pre 14 godina

Potpuno je bez veze da neko komentarise US nakon tri prolaska trolom pored Ambasade u Kneza Milosa.
Meni pasos Amerike prija, a svi Srbi odavde koji tvrde suprotno vas lazu i nikada ga se ne bi odrekli. Budite u to sigurni.
US pasos ipak znaci sigurnost i otvorena vrata svuda u svetu, a u slucaju da vam se slucajno nesto desi, angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.

hajduk veljko

pre 14 godina

Ja bih veoma rado zamenio taj pasos za Kanadski,Nemacki,Norveski,Svajcarski,Japanski,Cileanski,Spanski,Francuski,i jos mnogih drugi.Srbija osim hrane,prirodne lepote,humora, uglavnom dobrog naroda (osim primitivizma,zatucanosti i znatizeljnosti o tudjem poslu) zaista nevalja ALI je AMERIKA prema nakaradnom "zivotu" u SAD!Avetinje od gradova i ulica.Ruzna i prazna arhiktetura. Beskucnici svuda,nemozes stati za benzin nigde a da neko ne "zica" pare od teba.Policija svuda,jako bahata i puca ako napravis pogresan pokret.Stotine glupih zakona i pravila,nemozes nista da uradis i pocnes.Zivot je jako skup za prosecnog coveka.Svuda ludaci pricaju sa sobom.Losa i skupa javna transportacija.Ljudi vecinom neobavesteni o svetu i ispranog mozga.DROGE I UBISTVA!!!SVE kosta! Usamljenost.Brak je jos gori i opasniji. Nemozes otici na neki kamping ili izlet a da nisi nadgledan od kakvih rangera ili kamera (lugari kod nas).Onaj ko misli da cemu biti bolje cak i ako uspe da dodje i dobije"papire" zaista nezna sta ga ceka.Idite u Nemacku ili Argentinu negde.Ovo je propast.

Citizen of the world

pre 14 godina

Ajde, mene zanima sta jedan "prosecan" covek iz Srbije koji nikad nije bio u USA zaista misli da bi ga cekalo u Americi? (ALI MOLIM DA BUDETE ISKRENI I NE SA POCETNOM RECENICOM "MOJ DRUGARA MI JE REKAO") znam SVE X-Ju "drugarske" price o avioni, kamioni!
Ali molim da navede SVE od koliko mislis da bi imao platu,posao, koji grad, itd? Fanatzije su jedno a zivot drugo.......!

G.

pre 14 godina

Uh-huh bas je skupo bankrotiracemo!!! Hi, hi, pa toliko potorosim na jednu veceru u restoranu, zar mislite da je to nama ovde skupo? Da, jeste najbolje je kad bi sve bilo besplatno ali da li je negde? I btw, ne pada mi na pamet da se odricem americkog pasosa, tako da me ni ne interesuje kolko to kosta. E, da i srpski paseos mi je istekao pa ako B92 ili neko od komentatora moze to da mi sredi besplatno neka mi se obrate. Thanks!

Dejan

pre 14 godina

Zivim u Americi i mogu vam reci da ovi gastrajbateri koji se javljau iz Amerike i kazu da je tamo med i mleko lazu vas. Oni rade za minimalac za palte ispodc 1000 dolara. A pred vama koji zivite u Srbiji prave se da su neko i nesto. Zato im nista ne verujte.

Dejan

pre 14 godina

Mogu reci da sam isao u jednu arapsku zemlju(turisticki) i bojao sam se pokazati americki pasos. Posto znam da u 90 posto drzava ne podnose Amerikance. Tako da bas i nije dobro imati americki pasos.

Toma Raja

pre 14 godina

@Redakcija B92: Ovaj komentar doticne "Barbie" jednostavno nisme smeli objaviti. Vredjanje, pogrdno nazivanje, govor mrznje. Znam da to nije vas stav i da je takva osoba poput nje sama sebi anti-reklama, ali da nekog tako pljucne, to je strasno.

2012

pre 14 godina

pozdrav svim Srbima i pravoslavcima iz daleke Californije
Goran
Los Angeles
(Goran, 6. februar 2012 16:02)


pa gde nadje bas Kaliforniju?
taj deo je planiran za rusenje

Zoki

pre 14 godina

Ma da tesko je biti amerikanac, toliko tesko da ne mogu devojku da nateram da dodje ovde da zivi (pitao sam je cisto radi reda i molio boga da odbije), sad cu morati ja da idem tamo, kad sam to saznao sve su mi suze lile niz ledja!
Ej bre, nemam prebijenog cvonjka a radim ko konj, plata izdrzi jedva 10 dana, ogrev nestaje, auto nece da upali po zimi, mucimo se ko isusi i opet tvrdimo da je ovde dobro, sveta nismo videli, zabili smo se ovde i ne izlazimo, a i da hocemo ne mozemo bez para, svako nek ide gde mu je bolje, ja znam da ovde nema buducnosti, da se ozenim mozda pa da zivim sa bratom i mamom, da se svadjaju sa snajom, zar je to zivot?
A za barbie nemam lepe reci!

nada

pre 14 godina

Za Anu, sa sajta Ministarsva unutrasnjih poslova: Taksa za rešavanje po zahtevu za otpust iz državljanstva iznosi 26.110,00 dinara. Da si zainteresovana, sigurno bi to znala, a "@wlado" verovatno moze da ti to "sredi", po SVOJOJ navedenoj ceni.

Citizen of the World

pre 14 godina

1. @abcd0000 - Upravo si dokazao da nisi bio u Srbiji godinama (sto je jedna povlastica zivota u USA, nikad se nema para za put do "Evrope")
Ja ti garantujem da sada mozes brze i lakse da vadis dokumentaciju u Srbiji nego u US, meni su licno X broj puta donosili raznorazne izvode kuriri na prag stana, sve se sad moze naruciti preko SMS/inteneta.

2. @ Vecina nas..Sta podrazumevas pod normanlni zivotom? Da li svake godine ides na skijanje u Aspen/leta provodis u Hampstonsu ili tako neko slicno mesto jer to se za Americke pojmove podrazumeva pod "normalni zivotom"? Da li mislis da bi bilo dobro da se svi isele iz Srbije?

3. @ Sportista....ajde koga zanima radno vreme...posto je PROSECNA US PLATA oko $41,600.00 PRE ODBIJANJE POREZA (smanjis iznos neki$18,0000 u ime poreza). (Ove cifre ne vaze za Srbe jer Srbima dele najvece plate)! Ali i da si primao 50,000.00$ verovatno na "crno" gde ti nisu uplacivali ni penziju, zdravstveno osiguranje itd.I taj iznosi si mogao da zaradjujes samo i "vecem" gradu, sto podrazumeva mnogo vece troskove zivota. Za PROSEK ispadne oko $2,000.- mesecna zarada (oko Eura 1500) (uglavnom ko ima od firme zdravstveno osiguranje za sebe nema za ostale clanove poridice, i tvoje da li ces da uplacujes) Prosecna proteza za dete kosta minimum $8,000.00, ali necemo o tome...$2,000.00 prosek u velikom gradu podrazumeva maltene ceo iznos ode na kiriju ili kredit/mortg. zena mora da radi za hranu, kola, benzin, prevoz itd sta ti ostane krajem meseca, NULA, gde ides krajem godine, Nigde........ako si samac zivis sa cimerima i time si oduseljen Amerikom, sigurno ti se vise isplati kao "trener" u Srbiji nego u USA budi iskren........
ali znam znam drugari su vam pricali kako oni "super zivi" ! Srpske bajke koje generacijama vladaju !

abcd0000

pre 14 godina

Samo da raščistimo - u Americi SVI plaćaju porez, i Amerikanci i stranci. Čak stranci plaćaju više (jer imaju manje tax benefits prilikom povraćaja poreza).

Što se vesti tiče, to jeste skupo, ali ne zaboravite da njihova administracija barem uradi što treba i bude na vreme, a u Srbiji prvo treba doći na red, pa saznati gde treba čekati u redu, pa obijati kancelarije danima, lupati pečate, vaditi potvrde... Toga svega ovde nema.

mmk-usa

pre 14 godina

poruka za pametnjakovice u Srbiji:
"pametni se uce na tudjim greskama a glupi na svojim"
zasto malo ne zastati i razmisliti da ljudi koji ovde USA zive imaju i svoje licno iskustvo i da vam pisemo iz dobrih namera/ bar moje jesu/..zivot prodje dok trepnes. Ne pruza srecu zemlja na kojoj stojimo nego je sreca u nama samima. Trudi se da uzivas bilo gde da si. Sve ima svoju lepotu i treba se opustiti...

bosanac

pre 14 godina

mene je holandsko drzavljanstvo ispalo zahtjev za drzavljanstvo 700 eura,polaganje holandskog 200 eura,zahtjev za pasos i licnu oko 90 eura plus sto sam moro uzet 4 slobodna dan za zahtjev + predavanje za licnu i pasos + za polaganje holandskog jezika + urucenje diplome da sam posto holandski drzavljanin..znaci sve me ispalo preko 1500 eura..jos se nisam odreko bosankog..

lol

pre 14 godina

angazuju velike potencijale da vam pomognu ukljucujuci, ako je to na kraju potrebno i NAVY seals.
(LA, 6. februar 2012 16:47)


angazuju velike potencijale i ako licis na Arapina

vecina nas

pre 14 godina

Volim ja Srbiju ali Srbija ne voli mene,zao mi je sto Srbija ne daje sansu mladima za normalan zivot, ne kamioni avioni samo normalan zivot. Sve sam radio po pravilima zavrsio skolu pa fakultet bio sportista, reprezentativac srbije branio boje pevao himnu, za uzvrat dobio...nista :(
Sada sam u Americi i naravno da nije med i mleko, moras dobro zavrnuti rukave da bi dosao do zelembaca, ali isto sam radio kao rob i u srbiji pa me gazda nije hteo platiti po 4 meseca, jer njegov dzip trosi dnevno moju mesecnu platu, ovde to ne moze da se dogodi, ovde znam da ako radim da cu biti placen i da cu od tih para moci da prezivim,tj. lepo da zivim.
Sto se tice tog pasosa, ja, i svi nasi ljudi ovde samo mislimo na taj pasos, niko ne zeli da se vrati kuci, i 70% ljudi iz Srbije sa kojima se cujem trazi nacin kako da dodju ovde.
Zao mi je sto je tako ali je istinito.

Konzul

pre 14 godina

Одмах дајем доларе, ако се може добити овај пасош. Тражим три оваква пасоша, па да идемо пропадати! Америку нико не може померити споља, изнутра за сада нема нико снаге. И то ће да трај, док можда нестане стотињак државица. Позз

us passport

pre 14 godina

Mozda je skup americki pasos $70 ,treba da se odreknes 10 kutija cigara,ili treba da radis 3 ili 4 sata za to!(obicni radnici)!
Ali lepo je kad ti treba pasos a ti samo uzimas 2 slike ,izvod rodjenih (ili dokument o naturilizaciju) ili stari pasos, predas ga o najblizoj POSTI i eto ti pasos na postanskom sanducetu kuci,ako ti treba brze nego 30 dana uplatis jos $60 ,kojim slucajem da urgentno ti treba paso samo zovnes najblizi OFFICE za pasos i u roku od 2 sata pasos u ruke!!

Sasa Nbg

pre 14 godina

Zamolio bih vas da clanke objavljujete sa potpisom autora, cisto da znamo imenom i prezimenom ko je pobednik dana u kategoriji "Glup naslov, a jos gluplji tekst". Ovaj sajt je mogao bolje, ovaj sajt je nekada bacao svetla daleko!

ex demokrata 1

pre 14 godina

Tesko da ce se neko odreci USA drzavljanstva zato je cena takva,ali je i ta cena za brisanje drzavljanstva ista ili vrlo slicna kao u Srbiji, s tim da su, ako gledamo kupovnu moc,nasa dokumenta skuplja,njima pasos 80 dollara, a nas kosta oko 25 evra cini mi se ...

Amerikenjac

pre 14 godina

@Citizen of the world
evo ja sam prosecni gradjanin srbije i ziveo sam i radio u USA 2 godine i imao sam platu 50 000$ godisnje, zivot mi je bio super. jedino sto mi je smetalo je to sto sam radio 6 dana u sedmici od 5 do 10 sati dnevno ali negde u proseku oko 7 kada se sabere mesecno. radio sam kao trener jednog sporta. vratio sam se u srb jer je ovde puno opusteniji zivot(ne mislim lepsi, nego jednostavno bez ikakvih pritisaka koje tamo imas). iskreno ima puno stvari koje mi nedostaju odande ali isto toliko ima i puno stvari koje tamo nikada nebi mogao da imam a ovde ih imam.
(Sportski radnik, 6. februar 2012 18:12)

Na koje pritiske mislis? Kad, kako neko vec napisa, plata (srpska) nestane nakon 10 dana od primanja iste? Ili na pritisak kad treba platiti kiriju i komunalije pa zaplakati nad ostatkom para koji treba rastegnuti sledecih 30 dana makar za hranu i najosnovnija sredstva za higijenu?

Po meni je veci pritisak zivot u Srbiji. Konstantno mala plus neredovna plata, stalno neki strajkovi i blokiranje grada, automobili skuplji nego u Americi, kreditne stope nepovoljnije od americkih, izbor suzen na par monopolistickih kompanija, pocevsi od hrane pa do svega ostalog. Pa kako je onda pritisak veci u Americi nego u Srbiji?

Ja zaradjujem manje od 50.000$ trenutno. Zena takodje. Nasa zajednicka primanja nam omogucavaju da zivimo, za srpske uslove odlicno! Vozimo novija kola (ne iz nekog mangupiranja vec sto je sigurnije kupiti nova nego polovna kola, da smo hteli nova, uzeli bismo za iste pare neki besni BMW umesto Hyndai Tucson npr), imamo sav namestaj otplacen i jedino sto jos placamo - to je kredit za kucu (nemam 200.000$ na racunu pa da je isplatim odmah, nisam bogatas nego americka srednja klasa), redovno idemo na letovanje a i svaki praznik koji je povezan sa vikendom, iskoristimo da otputujemo negde. Samo neka je sa zdsravljem sve u redu, a hvala Bogu jeste, sve ostalo je u Americi dostupno ako imas zelju da radis i da konstatno napredujes. vde ako si dobar radnik, nije bitno da li si gazdin zet, imaces povisicu.

Slazem se, nije Amerika moja rodna zemlja. Ni jezik kojim se ovde primarno sluzim nije maternji (a kako vidis, nisam ga zaboravio)...priznajem da imam pomalo gorak ukus u ustima sto ne mogu imati "jare i pare" tj. ovakav kvalitet zivota u rodnoj zemlji. Ali, sta da se radi, ipak mislim na decu i na njihovu buducnost, jer zelim da im obezbedim zivot u kojem nece morati ceznjivo da gledaju u izloge, niti da moraju da zive sa roditeljima dok se ne vencaju ( a cesto i posle toga).

Jos uz sve to, ne verujte stereotpima kad kazu da Amerikanci imaju samo poslovno odelo i pidzamu tj da nemaju socijalni zivot ni vremena za njega. Ja imam srecu da ne zivim u grotlu velikog grada poput npr Njujorka ili Cikaga, pa mi do posla treba samo 20-ak minuta voznje, a radim 5 dana sedmicno po 8 sati. Zadovoljan sam kolicinom slobodnog vremena koje mi ostaje da te zaradjene pare potrosim, a nisam duznicki rob. Sve se moze kad se hoce.

cardak

pre 14 godina

To nikakav trosak nije koji ti za uzvrat daje lep osecaj sigurnosti. To je jedna dnevnica, za nekoga a za nekoga pola dnevnice, pa vi reciprocno izracunajte koliko je to u Srpskim dnevnicama...tada cemo da pricamo o uzvicnicima iza "mnogo" . A da se debelo oznojis dok ga dobijes-ne vredi ni da pricam -ionako niko ne veruje...dok ne dodje..a onda...eeee:

Nemanja

pre 14 godina

Danas, ubedljivo najbolji je australijski pasos.
Australijska vlada odlucila je da od ove godine olabavi uslove za emigriranje u "down under", posto je jedna od retkih ekonomija u ekspanziji i potrebno im je stanovnistvo, kako bi se taj razvoj nastavio.
Tako da i ja planiram u junu odem tamo.

neki-lekar

pre 14 godina

Toliko sam toga procitao da ne znam da li bih se radije nasmejao ili zaplakao.
Najvise bih se osvrnuo na komentar trenera , koji kaze da ovde nema pritiska i da se manje radi. Ko to manje radi? ja radim po 6 dana sedmicno od toga dva dana po 25h nekad i 30 u kontinuitetu za 800 evra. To je anestezija i ja sma ipak lekar. U Americi sam radio kao spasilac na bazenu za 10$ po satu a sada kao vazan faktor radim za 2 evra po satui sada mi reci gde je veci stres i gde se bolej zivi? Ja ovde nemam kada da zivim ...ali bukvalno

Belgija

pre 14 godina

Ja sam albanac i radim u Belgiju i to kao nazavisan imam svoju firmu,nije da sam nazadovoljan ali nemam i milioni.Svaku godine imamo sastanak svih albanci u svetu(biznismeni).Lani smo bili u Njujorku i pravo da vam kazhem nisam verovao svojim ocima koliko para imaju albanci tamo dali su 1milion dollara kao da su sto hiljada dollara.Mi bisnismeni od Evrope iako imalo od oni koju su bili milioneri ali najvishe su dali do 200-300hiljadaEUR.Ne znam za drugi drzhavljani ali albanci tamo su stvorili milioni.Danas da mi neko garantuje da cu moci da nagjem rad kao ovde u belgiji,odmah cu da idem tamo sa svojom decom.