Ponedeljak, 15.08.2011.

12:53

U Hrvatskoj sve više gostiju iz Srbije

Izvor: Tanjug

U Hrvatskoj sve više gostiju iz Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

bh_Serb

pre 12 godina

Kada se vratite sa odmora zadnji utisak vam treba biti bilo je dobro nisu nas dirali jer se na odmor ide da se odmoriš a ne da misliš da li će te neko zbog tvoje nacionalne pripadnosti verbalno ili fizički napasti. To nije odmor. Ja bih iskreno volio da ima više aranžmana za Grčku iz BiH nego za Hrvatsku. Čak sam kontao iduće godine vidjeti neki aranžman iz Srbije za Grčku. U Hrvatsku idem ljeti. Kada pišem da idem znači da nemam nikakvih problema dole jer da imam ne bih ni išao ali opet u širokom luku zaobilazim Zadar, Šibenik, Split i ostala nacionalistička područja. Takođe alergičan sam na njihov nacionalizam i u tim situacijama ne bih stajao po strani. Hrvatsku doživljavam blizu samo u geografskom smislu jer sam udaljen od granice nekih 60 kilometara a u svakom drugom pogledu je to jedna ne baš bliska zemlja. Prije rata je bila mnogo bliža!

Ana

pre 12 godina

Evo ja sam bila u Splitu i ove i prosle godine, isla sam na Brac, Hvar, Mljet, Vis.. apsolutno nigde nismo imali problema, u nekim slucajevima je ljudima bas bilo drago da mogu da popricaju s nekim iz Beograda. Vidjala sam nase koji su se po Korculi drali na sav glas kako je provod bolji u Budvi i da im nije zafalila dlaka s glave, osim sto su cobani i ocigledno im je mesto u Trokaderu! Po prodavnicama imate nase proizvode, cene po kaficima su uglavnom iste kao i u BG, variraju od mesta do mesta... ali nema lepse morske hrane i ugodjaja od Jadrana u Hrvatskoj... Nadam se samo da ce ovi s parolom "Nikad u Hrvatsku" zaista zaobidji ta divna mesta, jer sa takvim stavom i treba da letuju u Sutomoru!

Gibanicar

pre 12 godina

Posle duzeg vremena sam sa porodicom odlucio da zamenimo All-Inclusive odmor za uradi sam paket. Naime preko neta sam nasao odlican smestaj na Lefkadi, kontaktirao i pogodio cenu po sistemu "casna rec". Naravno da sam bio veoma skeptican da krenem na 1000km dalek put. Elem, bio sam u Grckoj ali nismo nikada letovali. Ukratko, sve je proslo u najboljem mogucem redu. Od lika na benzinskoj pumpi koji me pita "Novi Beograd?" aludirajuci na BG tablice. Do vlasnika kafane koji nas je svako vece castio na neki nacin. Tih 10 dana je bilo mozda najlespi odmor do sada. Lepote Lefkade su zaista kao sa razglednice. Grci su raspolozeni i veseli domacini prema svakom gostu, ali imao sam utisak da kad saznaju da smo iz Srbije nekako im zaigra srce. Klopa je bila odlicna, atmosfera sjajna, plaze bozanstvene.
Sledece godine idemo za promenu u .... Grcku !

Nikola

pre 12 godina

Problem u Hr je ako se zabavljas,pijes,provodis,inace ako sedis u stan preko dana izadjes popijes kafu nema nikakvih problema.Nije problem ako imas jahtu,nosis majcu u duginim bojama,ako gledas u zemlju,izbegavas nocni zivot...

Citalac

pre 12 godina

Bilo i ostace, koliko ljudi toliko i misljenja.No, da pokusam da ne budem subjektivan:

Hrvatska u odnosu na druge zemlje ( kako mi volimo da kazemo: zaokruzenja )

Grcka-Crna Gora

Obala: Grcka 10, Hrvatska 10 Crna Gora 5

Smestaj: Grcka 9 Hrvatska 7 Crna Gora 5

Ljudi: Grcka 7 Htvatska 4 Crna Gora 6 . Dopunsko pojasnjenje: Nazalost ( posle uvodjenja novih jezika-crnogorskog i hrvatskog ), jezici su nam slicni pa mogu da razumem komentare tipa Sta ces ti odje i Kaj ti ovdje ?

Plaze: Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 4

Cene : Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 6

Zabava : Grcka 6 Hrvatska 8 Crna Gora 8

Klima: Grcka 8 Crna Gora 8 Hrvatska 9

Kontinentalni izleti: Grcka 7 Crna Gora 7 Hrvatska 7

Infrastruktura : Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 3

Nauticki turizam: Grcka 10 Hrvatska 10 Crna gora 5

Profil turista ( bez vredjanja, molim ) Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 4

I to ti je to ! Pa ko voli, neka izvoli

Dovla

pre 12 godina

@Goran Matić ,Gorane Gorane..neš se ti leba najesti od te tvoje priče.Govoriš o Grčkom dugu a zaboravljaš Hrvatski koji je velik kao dug bivše Jugoslavije...No to nije tema.Iz ugla turiste koji namerava svoj odmor da provede kako treba, ne možeš me uveriti ako pominješ ratove i nacionalizme.Znači tu je,u glavama i ko zna u šta može da se izrodi.Zašto bi se o tome i potrudio da razmišljam?Ne ja već svako ko namerava da sa porodicom provede svoj odmor na mestu od koga očekuje da mu u svakom trenutku bude prijatno.

Milan

pre 12 godina

Vidim ima dosta ljudi kji hvale Istru i ostrva to je uvek bio drugi svet od Zadra i Splita.Nisam video da se neko hvalio da mu je bilo lepo u Splitu i Zadru.Hrvatska neka hvala.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Dovla, kažeš Grčka pored 3 MORA i toliko plaža i otoka zaradi oko 10 milijardi € od turizma! Malo! S obzirom koliko je razvikana (i dužna) trebala bi bar 30! Pa Hrvatska zaradi sa JEDNIM MOREM 7 milijardi €! Kao što Hrvatska nema plaže ko što ima Grčka tako ni Grčka nema plaže ko što ima Hrvatska! Sve je stvar ukusa (a bogami i gledanja kroz prizmu nacionalizma)! Što se tiče neugodnosti i ustezanja srpskih turista u Hrvatskoj, ja života mi, dosad nisam primjetio da je nekome od vaših ovdje neugodno i da se usteže (bar oni koje sam vidio). Ljudi normalno opušteni,NITKO IH NE DIRA, svak' o svom poslu i to je to! Turistička gužva je ovdje prevelika da bi se bavili s takvim glupostima! Dosta vas u Srbiji još ima u glavi onu "zarđalu kočnicu" iz '90ih što se tiče HR i dok se to ne promijeni nećete bit opušteni kod nas! Znači to je do vas,a ne do nas. A svi ostali Srbi koji ljetuju u HR su to davno rasčistili u svojoj glavi,jer da nisu onda ne bi dolazili mirne savjesti i POTPUNO opušteni.

Nenad-EU

pre 12 godina

I ja sam razmisljao kao vecina odavde dok ove godine igrom slucaja nisam otisao do Istre a tad su sve predrasude pale u vodu. More je cisto, ljudi ljubazni, super klopa ali su cene malo naduvane. Budala ima svuda i dok god neko obraca paznju na njih bice ih sve vise. Ako bi se na osnovu pojedinih budala ocenjivalo kakva je neka zemlja onda niko nebi trebao da dolazi u Srbiju posle brutalnog ubistva stranog drzavljanina u centru BG. Inace svake godine pa i ove letujem u Grckoj koju obozavam ali je glupo da je uporedjujem sa HR jer su to dva razlicita sveta. Svaka je lepa na svoj nacin. Od Evrope ok su jos i neka mesta u Spaniji i Francuskoj (samo je prevelika guzva i skupo) i Sardinija (preskupa) a ostalo je smesno.

necko

pre 12 godina

@Slavica Toliko vam je bilo lose i neprijatno da ste ostali "samo" 25 dana. Dajte molim Vas bez ovakvih smesnih komentara. Ako se negde osecam neugodno pa necu biti tamo ni pola dana a ne vise.

Martin

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Istre. Proveo sam se bogovski, druzio se gotovo iskljucivo sa lokalnim stanovnistvom, i nigde nisam primetio poglede o kojima se ovde prica. Cujte, sasvim je izvesno da ce tih pogleda biti u centralnoj i juznoj Dalmaciji, gde je bilo ratnih dejstava i gde zive Hercegovci. I bice takvih pogleda dokle god budu zivi oni koji su u ratu izgubili nekog dragog. A valja podsetiti da kod hrvatskih Hercegovaca netrpeljivost prema Srbima potice od ranije. Mrznja je tesko izleciva bolest, i na nju nisu imuni ni Srbi ni Hrvati.

Pamet u glavu - koliko god se Hrvatska reklamirala po Srbiji, shvatite to kao poziv da odete na ostrva, u severnu Dalmaciju, u Istru. Za ostale krajeve postoji rizik od incidenata koji cete morati da prihvatite.

Slavica

pre 12 godina

Upravo sam došla sa Brača. Bila sam tamo sa decom 25 dana, nismo plaćali smestaj, što je bio glavni razlog da odemo u Hrvatsku. Mogu vam reci da nije bilo prijatno i da cu sledece godine da uplatim letovanje u Grckoj u februaru, iako bismo mogli i dogodine na Brač za dž. Bilo je komentara od ulicnih prodavaca, sklanjanja dece kada pridju da se igraju, kada shvate da smo Srbi. Deca su se igtala sa Rusima i Slovencima. Skupo je užasno! Deca su se izrazbijala na kamenim plažama! Vreme je bilo loše. Iako je bilo najduže letovanje, nije bilo i najlepše. Uz to bilo smo tu kada su slavili godišnjicu Oluje. Nikad više u Hrvatsku!

nedx11

pre 12 godina

@Dovla
Slazem se.
Nekoliko puta sam naleteo na ljude koji kazu "bio sam poslednje dve godine
u Grckoj, nije nesto a i dosadilo mi je..." a zapravo su letovali u Pefkohoriju ili na Halkidikiju i misle da je to Grcka.
Alo ljudi, da li ste obisli Krf, Krit, Rodos..!!!! Samo ta tri ostrva (pogotovo Krit) imaju duplo vise lepih plaza nego celo jadransko primorje!
O Santoriniju, Iosu i Mikonosu za dublji dzep da ne govorim.
Evo nabrojao sam sest ostrva, a gde su ostala + obala?
Mislim, razumem ljude koji su u detinjstvu letovali u Hr pa nostalgija i navika rade svoje...
Ali aman, hocete li ako odete i na Bali, da se zalite sto nema borovih suma i kamenih plaza!!!
I kada vec optuzujete ljude koji se nisu makli od svog sela a pisu komentare, pa maknite se i vi malo iz "Jugoslavije"!

Dovla

pre 12 godina

Ovi "stručni" što pišu za Grčku sa ciljem da opravdaju svoj boravak u Hr bi trebali znati da je Grčka 90% okružena sa 3 mora .Sa bezbroj prelepih ostrva gde si bogovski primljen što nikada nećeš sresti u Hr.Ruku na srce..Da nije tako ne bi imali skoro 10 milijardi evra zarade od turizma.Oni sa najdubljim džepom kao Englezi i Skandinavci radije biraju Grčku kao destinaciju za odmor a još je i daleko jeftinija od Hrvatske.Oni koji pišu drugačije nisu ni prismrdili Grčkoj.Da jesu znali bi naprimer da samo jedna Lefkada ima plaže koje nema nijedno mesto u Hrvatskoj.I ono najvažnije koji je to odmor gde moraš da misliš na moguće neprijatnosti?Takvi se iskreno muče sa samim sobom i traže sve moguće izgovore za sebe

Ovako kad odvale i ostanu zivi...

pre 12 godina

"Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa."

Ovo je sasvim dovoljno da te iskljuci iz bilo kakve ozbiljne konverzacije. O lepoti se moze raspravljati, ali reci da je Grcka skuplja od Hrvatske(pa jos 10 puta) je jeres, svega mi.

srban

pre 12 godina

Čuveni "miris hrvatskog mora" je miris morske vode koja isparava na betonskoj/kamenoj plaži, pošto drugih uglavnom nema. (vidi sliku).

milo

pre 12 godina

Svedjanke, Dankinje, Nemice, Hrvatice !a ako se nastavi ovakav trend sledece godine i srpkinje na hrvatskoj plazi ko voli neka izvoli! sve je isto samo njega nema !

Vladimir, Tuzla

pre 12 godina

Evo i jedan komentar iz bosanskog ugla. Kad predjem granicu na Doljanima u udjem u Metkovice, kao da sam iz jedne opstine/opcine presao u drugu. Hrvatsku dozivljavam kao svoju domovinu, kao neki logicni nastavak Bosne i Hercegovine (i obratno). Nema prirodne granice kao sa Srbijom (Drina) i to se zaista osjeti kad se putuje, od Mostara do Hvara, sve izgleda manje vise isto. Da me ne shvatite pogresno, otac mi je Srbin iz Srbije, tamo imam kucu i pola familije, ali kad sam u Srbiji, jednostavno nema tog "domovinskog" osjecaja kao u Hrvatskoj.
Da ne spominjemo more i prirodne ljepote, to vec i ptice na grani znaju, nema boljeg na Mediteranu. Ove godine sam bio na Ciovu (Okrug Gornji, uvala Marvastica prema Solti i Bracu) i slapovima Krke.

paramaribo

pre 12 godina

Ma, ovi tekstovi o "navali" turista iz Srbije na Jadran postaju sve zabavniji; i, suprotno efektu koji kao treba da proizvedu, sve kontraproduktivniji. A svi mi koji, uprkos "slavne" i nicim okaljane proslosti hrvatske ("par" stotina hiljada ubijenih i proteranih Srba, necemo valjda da sitnicarimo?!), njenom iskrenom prijateljstvu i gostoljubivosti (sta je jedna slomljena vilica, izgreban auto, pokazan srednji prst), necemo tamo (jer znamo za bolje, cenimo sebe i svoj novac) smo samo bedni paradajz turisti. Shvatili smo.

Molim B92 da i ovom prilikom pokaze svoju nesumnjivu objektivnost i objavi moj komentar. Zahvaljujem.

turista

pre 12 godina

Idem na letovanja najcesce dva puta po sezoni i HR i CG me nece videti ni greskom!
Prvo jer volim da sam dobrodosla, opustena i zadovoljna, drugo jer imam mozga pa biram za svoj novac!!!

Boris

pre 12 godina

Dragi Dejane ja jesam iz Hrvatske i tamo sam proveo 28 god u Srbiji sam 2 god i nikom živom ne preporučujem Hrvatsku ako je Srbin. Nemamo mi više šta da tamo tražimo jer u Hrvatskoj ljetuju normalno samo prebogati srpski tajkuni i njihove švalerke a pošten i radan svet doživljava neprijatnosti na svakom koraku. Ja njih jako dobro znam i zato sam otišao jer je ono opet postala NDH a Srbi gradjani drugog reda. Osim ako niste srpski tajkun onda vam je HR savim OK.

bub

pre 12 godina

evo ja sada smesten u C G, ali skoro svaki dan prelazim granicu sa Hrvatskom i odlazim na kupanje. More cistije,uredjenije,nema izlepljenih postera Ace Lukasa i kompanije. Mozes cak i da nadjes parking a da te ne deru. U H.N sat 0.5 evra,i to u žutoj/// zoni. ( crvena je skuplja,valjda luksuznija ). Niko te ne dira,moze i kafa i kava,i hleb, a ako koja budala pa i gleda,gledas i ti njega. Ma,pre cu na vasaru u Pozarevcu da se pobijem ,nego i Hrvatskoj.

novosađanin

pre 12 godina

Picigin se u Vojvodini zove skoro identično - "Picigen". Posle se južnjaci čude vojvođanima, tvrde kako ne postoji vojvođanski identitet i sl. Bili smo vekovima deo iste države, delimo sličan mentalitet, kulturu i navike.

Milos

pre 12 godina

"Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera"
U CG i Srbiji nema nikakvih problema prema Srbima i obrnuto prema Crnogorcima niti je ikada bilo a vi Hrvati mozete na tome samo da zavidite.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Mladen. A da, Južna Srbija,Užice kod planine Kadinjača (ide me geografija). Neka ljudi putuju! A dašta će nego putovat kad mogu! Nisu valjda ludi da sjede doma i da im se u želucu stvara kiselina izazvana mržnjom i ljubomorom!? Hehehe... Evo sad mi palo na pamet, koliko ono bješe republika na prostoru ex sfrj?! Pored 6 sadašnjih i Kosova u povijesti je bila Užička, Poljička, Dubrovačka rep., pa tzv "RSK",a unazad 100ak godina AUmonarhija i kraljevina SHS i pitaj Boga šta sve ne! I sad ja pitam one pojedince koji znaju "prosipat otrov" ovdje kako im se na temi o TURIZMU isplati petljat politiku, ratove, zavjere, mržnju,zavist...i kako im više ne dosadi!? Nisu nas (sve u ex yu) pojedini na Zapadu džabe smatrali za divlja necivilizirana plemena koja se stalno kolju. Tome su doprinijeli i ti "čeprkači po kostima prošlosti" Previše je krvi proliveno na ovim prostorima i zato molim ove da više prestanu raspirivat vatru mržnje! Život ide dalje! A tema je TURIZAM! (Molim B92 objavite! Hvala!)

Nikola Bg

pre 12 godina

@miki
Hehe, verovatno si u Grckoj bio kao vecina nasih turista na severu pa zato tako i pises. Bio sam u Hrv i dosta dobro poznajem obalu i svako poredjenje iste sa plazama npr zapadnog Krita, Rodosa, Skijatosa, Skopelosa ili Jonskog mora mi je smesno. Da ne pominjem neke druge destinacije u Sredozemlju ( npr Majorka ili Ibica :-). No, ko sta voli nek izvoli :-).

Odlazim na more

pre 12 godina

Evo ja krecem za koji dan do HR primorja. milina do tamo 550km od toga 50 nije auto put. Stignes za manje od 5h. Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera.
Plaze su sredjenije i lepse, smestaj bolji.
Samo smo mi navikli da budemo paradajiz turisti pa to nam je, nigde nam neodgovara.
A sto se tice jezika, bolje da znam sta misle o meni nego da razmisljam sta su rekli.

sa strane

pre 12 godina

Svako neka ide tamo gde misli da ce mu biti ugodniji odmor. Moji prijatelji iz Nisa i juga Srbije idu u Grcku jer im je blize, a nama iz Bg i severnije i Hr moze da bude OK, mada sam se ja odvikla. Jeste Jadran prelep, ali sam prosle godimne krstarila grckim ostrvima i moram da kazem da je bilo prelepo. Drugo, kad sam u Hr, a idem jer imam rodbinu, ne mogu da se otmem neprijatnom utisku da sam prepoznata kao srpkinja--cim progovoris dizu se oci ka tebi. To po sebi i ne mora da igra ulogu, ali on sto mi najvise prija na grckom moru je sto ne razumem vesti i ne moram da se opterecujem politikom, koju u Hr ne mozete izbeci i ne mozete nerazumeti uprkos sto ih zovemo razlicitim jezicima, razumemo se (po dobru ili zlu).

Svrbijanac

pre 12 godina

@Bojan

Pa, kad pitas, koji je problem: moralni i eticki. Uvek ce biti onih koji se na to ne obaziru. Svako voli ukus hrane, a malo je onih koji gledaju i Made in... na njoj. Tako da srecan put i uzivaj. Za mene, koji sam rodjeni Beogradjanin, isto, 200.000 mucenika u koloni, 1941-43 i sve ostalo ostavlja ni malo mesta u pameti da bas na njihovim plazama moram da leskarim i kesiram im za slanu vodu i usluge. Od svih preostalih 200tinak zemalja sveta ne verujem da cu ikada otici tamo.

ps. Rovinj mi je mesto za koje me vezuju najlepse uspomene sa 10-15 letovanja. Ali, razumite i vi Istrani, ta prica je zavrsena. Vise to nije to.

Dejan

pre 12 godina

Mi svake godine idemo u Hrvatsku na more i nismo imali nikakvih neprijatnosti. Ne bi Hrvatsko more menjao ni za jedno drugo. Ovi sto pisu te gluposti protiv Hrvatske i sigurno nisu mrdnuli dalje od svog sela.

glory

pre 12 godina

"Sve vise srpskih turista u HR" - nista drugo nego cisto jedan logican, prirodan trend. Zbog sto i jednog razloga. Trend, kojeg zaustaviti nece moci niti anti jedni, niti anti drugi.

magellan

pre 12 godina

"Je li mozes da mi objasnis sta ti je picigin?
(@Goran Matić -Split, 15. avgust 2011 15:20)"

Nisam Goran Matic, a nisam ni iz Splita, ali cu pokusati da odgovorim na pitanje jer picigin igram od kada znam za sebe.
To je rekreativna igra sa loptom malih dimenzija, a najvise lici na odbojku. Igra se najcesce u plicaku pescanih ili sljunkovitih plaza, a moze i u dubini, sto je dosta teze. Broj igraca je prakticno neogranicen jer svako igra za sebe, a sve se desava u krugu ciji precnik zavisi od broja igraca i raspolozivog prostora na plazi.
Igra je dinamicna i atrktivna, jer se cesto prave golmanske parade u zelji da lopta ostane sto duze u zraku, sto je i jedini cilj igre.
Najlepsi picigin se igra na plazi kod Dinka i Nikse u Maloj Milni, svega nekoliko kilometara od grada Hvara.
Pozdrav svim ljubiteljima Hvara, a i ostalim ljudima dobre volje.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

PICIGIN - Igra s lopticom (veličine teniske,ali je dosta mekša i laganija). Igra se u plićaku (do iznad gležnjeva),a cilj igre je da dodavanjem (otvorenim dlanom, dlan =reket) između 2 ili više igrača balun (loptica) ostane što više u zraku, da ne padne u vodu. Ako je dodavanje nepreciznije onda suigrač mora izvest "vratolomiju" da bi uhvatio lopticu. Inače, picigin je izmišljen u Splitu na Bačvicama prije 130ak godina i igra se do dana današnjeg. Svake godine se krajem 6 mjeseca organizira i "Prvenstvo svita u piciginu". Plaža mora bit OBAVEZNO PJEŠČANA I SA PLIĆAKOM! Ne pokušavajte igrat picigin na kamenitim plažama ako ne želite prije vrimena "dobit boju" i to onu koju bi najradije volili izbjeći! :) Eto, nadam se da sam dobro objasnio. (Iako nema veze sa temom članka molim B92 da objavi ovaj odgovor (objašnjenje) komentatoru! Hvala!)

Bojan

pre 12 godina

Odlazim u Hrvatsku (Hvar - Jelsa) vec tri godine uzastopno, imam tamo dalju familiju. Inace sam Srbin, Beogradjanin koji je za vreme svih onih gluposi isao u Crnu Goru na more. Sada ne bih otisao tamo da oni meni plate. U Hrvatskoj nisam imao nikakvih problema, naprotiv nailazim na topao prijem. Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa. Ne kapiram koji je vas problem vas koji mrzeci sve okolo mislite da ste veci Srbi, slicnih vama naravno ima i u Hrvatskoj ali nadam se da cete jednog dana postati velika manjina. Dobrih i losih ljudi ima i medju Hrvatima i medju Srbima i medju liliputancima.

miki

pre 12 godina

Bili u Istri, fenomenalno,ljudi nas jos i castili picem kad smo rekli da smo iz Srbije... ne moze se porediti ni sa Grckom a kamoli sa Crnom Gorom...zanimljivo je da ove negativne komentare uglavnom pisu ljudi koji vec godinama nisu makli dalje od svoga sela, a kamoli grcke i bakraca...otici na letovanje i ne gledati iste....neprocenjivo

mladen

pre 12 godina

Mislim da znam sta je po sredi... Zapravo ovakve vesti u srpskim medijima imaju za cilj da pokazu da smo mi beskarakteran narod! Oni te ne vole, a ti ides kod njih

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Stvarno vas ove godine ima više nego ikad! Ne prođe dan da ne vidim u Splitu bar nekoliko BG,NS (najviše),SU,NI,UE (koji je to grad?) auta! Kupaju se vaši u zadnje 2-3 godine i na plaži Bačvice, igraju picigin,pričaju normalno srpski i nitko im ništa ne "dobacuje" ili ne daj bože nešto gore! Već vidim komentare u stilu "Nikad u Hr,pa da me biju, vređaju i lome kola...bla,bla..." Neopterećeni ljudi bez predrasuda i čiste savjesti putuju svugdje (oni koji mogu),a oni opterećeni predrasudama, mržnjom i ljubomorom su vjerovatno do podne ljuti na sebe, a od podne na ostatak svita i ne izlaze iz vlastitog dvorišta!

ćiro

pre 12 godina

Ljudi, hajde da ne ostavljamo više komentare na ovakve tekstove,vidite valjda da im je cilj da provociraju i onda kad se mi tu napalimo i raspišemo ko zna ko u redakciji ko je i postavio ovo se smeje.

Kiza

pre 12 godina

Moja teorija je da je isti jezik sa domorocima hendikep, a ne prednost. Jezicka distanca donosi povrsnu komunikaciju u kojoj se zavrsi poso bez emocija i onda nema problema. U secanju mi je ostao jedan komentar iz Hrvatske gde je covek napisao kako se jako iznervirao kada je cuo gosta u Dubrovniku da objasnjava svom sinu da je Dubrovnik srpski grad. Prednost Grcke je da mozes da objasnis sinu da je Atina srpski grad, nema veze jer te niko ne razume. U Londonu mozes da objasnis isto to, opet nema veze (a i za Atinu bas ih briga). Znaci, sto veca distanca sa domorocima, to bolje.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Stvarno vas ove godine ima više nego ikad! Ne prođe dan da ne vidim u Splitu bar nekoliko BG,NS (najviše),SU,NI,UE (koji je to grad?) auta! Kupaju se vaši u zadnje 2-3 godine i na plaži Bačvice, igraju picigin,pričaju normalno srpski i nitko im ništa ne "dobacuje" ili ne daj bože nešto gore! Već vidim komentare u stilu "Nikad u Hr,pa da me biju, vređaju i lome kola...bla,bla..." Neopterećeni ljudi bez predrasuda i čiste savjesti putuju svugdje (oni koji mogu),a oni opterećeni predrasudama, mržnjom i ljubomorom su vjerovatno do podne ljuti na sebe, a od podne na ostatak svita i ne izlaze iz vlastitog dvorišta!

Bojan

pre 12 godina

Odlazim u Hrvatsku (Hvar - Jelsa) vec tri godine uzastopno, imam tamo dalju familiju. Inace sam Srbin, Beogradjanin koji je za vreme svih onih gluposi isao u Crnu Goru na more. Sada ne bih otisao tamo da oni meni plate. U Hrvatskoj nisam imao nikakvih problema, naprotiv nailazim na topao prijem. Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa. Ne kapiram koji je vas problem vas koji mrzeci sve okolo mislite da ste veci Srbi, slicnih vama naravno ima i u Hrvatskoj ali nadam se da cete jednog dana postati velika manjina. Dobrih i losih ljudi ima i medju Hrvatima i medju Srbima i medju liliputancima.

ćiro

pre 12 godina

Ljudi, hajde da ne ostavljamo više komentare na ovakve tekstove,vidite valjda da im je cilj da provociraju i onda kad se mi tu napalimo i raspišemo ko zna ko u redakciji ko je i postavio ovo se smeje.

mladen

pre 12 godina

Mislim da znam sta je po sredi... Zapravo ovakve vesti u srpskim medijima imaju za cilj da pokazu da smo mi beskarakteran narod! Oni te ne vole, a ti ides kod njih

Svrbijanac

pre 12 godina

@Bojan

Pa, kad pitas, koji je problem: moralni i eticki. Uvek ce biti onih koji se na to ne obaziru. Svako voli ukus hrane, a malo je onih koji gledaju i Made in... na njoj. Tako da srecan put i uzivaj. Za mene, koji sam rodjeni Beogradjanin, isto, 200.000 mucenika u koloni, 1941-43 i sve ostalo ostavlja ni malo mesta u pameti da bas na njihovim plazama moram da leskarim i kesiram im za slanu vodu i usluge. Od svih preostalih 200tinak zemalja sveta ne verujem da cu ikada otici tamo.

ps. Rovinj mi je mesto za koje me vezuju najlepse uspomene sa 10-15 letovanja. Ali, razumite i vi Istrani, ta prica je zavrsena. Vise to nije to.

Kiza

pre 12 godina

Moja teorija je da je isti jezik sa domorocima hendikep, a ne prednost. Jezicka distanca donosi povrsnu komunikaciju u kojoj se zavrsi poso bez emocija i onda nema problema. U secanju mi je ostao jedan komentar iz Hrvatske gde je covek napisao kako se jako iznervirao kada je cuo gosta u Dubrovniku da objasnjava svom sinu da je Dubrovnik srpski grad. Prednost Grcke je da mozes da objasnis sinu da je Atina srpski grad, nema veze jer te niko ne razume. U Londonu mozes da objasnis isto to, opet nema veze (a i za Atinu bas ih briga). Znaci, sto veca distanca sa domorocima, to bolje.

sa strane

pre 12 godina

Svako neka ide tamo gde misli da ce mu biti ugodniji odmor. Moji prijatelji iz Nisa i juga Srbije idu u Grcku jer im je blize, a nama iz Bg i severnije i Hr moze da bude OK, mada sam se ja odvikla. Jeste Jadran prelep, ali sam prosle godimne krstarila grckim ostrvima i moram da kazem da je bilo prelepo. Drugo, kad sam u Hr, a idem jer imam rodbinu, ne mogu da se otmem neprijatnom utisku da sam prepoznata kao srpkinja--cim progovoris dizu se oci ka tebi. To po sebi i ne mora da igra ulogu, ali on sto mi najvise prija na grckom moru je sto ne razumem vesti i ne moram da se opterecujem politikom, koju u Hr ne mozete izbeci i ne mozete nerazumeti uprkos sto ih zovemo razlicitim jezicima, razumemo se (po dobru ili zlu).

miki

pre 12 godina

Bili u Istri, fenomenalno,ljudi nas jos i castili picem kad smo rekli da smo iz Srbije... ne moze se porediti ni sa Grckom a kamoli sa Crnom Gorom...zanimljivo je da ove negativne komentare uglavnom pisu ljudi koji vec godinama nisu makli dalje od svoga sela, a kamoli grcke i bakraca...otici na letovanje i ne gledati iste....neprocenjivo

Goran Matić -Split

pre 12 godina

PICIGIN - Igra s lopticom (veličine teniske,ali je dosta mekša i laganija). Igra se u plićaku (do iznad gležnjeva),a cilj igre je da dodavanjem (otvorenim dlanom, dlan =reket) između 2 ili više igrača balun (loptica) ostane što više u zraku, da ne padne u vodu. Ako je dodavanje nepreciznije onda suigrač mora izvest "vratolomiju" da bi uhvatio lopticu. Inače, picigin je izmišljen u Splitu na Bačvicama prije 130ak godina i igra se do dana današnjeg. Svake godine se krajem 6 mjeseca organizira i "Prvenstvo svita u piciginu". Plaža mora bit OBAVEZNO PJEŠČANA I SA PLIĆAKOM! Ne pokušavajte igrat picigin na kamenitim plažama ako ne želite prije vrimena "dobit boju" i to onu koju bi najradije volili izbjeći! :) Eto, nadam se da sam dobro objasnio. (Iako nema veze sa temom članka molim B92 da objavi ovaj odgovor (objašnjenje) komentatoru! Hvala!)

magellan

pre 12 godina

"Je li mozes da mi objasnis sta ti je picigin?
(@Goran Matić -Split, 15. avgust 2011 15:20)"

Nisam Goran Matic, a nisam ni iz Splita, ali cu pokusati da odgovorim na pitanje jer picigin igram od kada znam za sebe.
To je rekreativna igra sa loptom malih dimenzija, a najvise lici na odbojku. Igra se najcesce u plicaku pescanih ili sljunkovitih plaza, a moze i u dubini, sto je dosta teze. Broj igraca je prakticno neogranicen jer svako igra za sebe, a sve se desava u krugu ciji precnik zavisi od broja igraca i raspolozivog prostora na plazi.
Igra je dinamicna i atrktivna, jer se cesto prave golmanske parade u zelji da lopta ostane sto duze u zraku, sto je i jedini cilj igre.
Najlepsi picigin se igra na plazi kod Dinka i Nikse u Maloj Milni, svega nekoliko kilometara od grada Hvara.
Pozdrav svim ljubiteljima Hvara, a i ostalim ljudima dobre volje.

Odlazim na more

pre 12 godina

Evo ja krecem za koji dan do HR primorja. milina do tamo 550km od toga 50 nije auto put. Stignes za manje od 5h. Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera.
Plaze su sredjenije i lepse, smestaj bolji.
Samo smo mi navikli da budemo paradajiz turisti pa to nam je, nigde nam neodgovara.
A sto se tice jezika, bolje da znam sta misle o meni nego da razmisljam sta su rekli.

Ovako kad odvale i ostanu zivi...

pre 12 godina

"Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa."

Ovo je sasvim dovoljno da te iskljuci iz bilo kakve ozbiljne konverzacije. O lepoti se moze raspravljati, ali reci da je Grcka skuplja od Hrvatske(pa jos 10 puta) je jeres, svega mi.

Dovla

pre 12 godina

Ovi "stručni" što pišu za Grčku sa ciljem da opravdaju svoj boravak u Hr bi trebali znati da je Grčka 90% okružena sa 3 mora .Sa bezbroj prelepih ostrva gde si bogovski primljen što nikada nećeš sresti u Hr.Ruku na srce..Da nije tako ne bi imali skoro 10 milijardi evra zarade od turizma.Oni sa najdubljim džepom kao Englezi i Skandinavci radije biraju Grčku kao destinaciju za odmor a još je i daleko jeftinija od Hrvatske.Oni koji pišu drugačije nisu ni prismrdili Grčkoj.Da jesu znali bi naprimer da samo jedna Lefkada ima plaže koje nema nijedno mesto u Hrvatskoj.I ono najvažnije koji je to odmor gde moraš da misliš na moguće neprijatnosti?Takvi se iskreno muče sa samim sobom i traže sve moguće izgovore za sebe

glory

pre 12 godina

"Sve vise srpskih turista u HR" - nista drugo nego cisto jedan logican, prirodan trend. Zbog sto i jednog razloga. Trend, kojeg zaustaviti nece moci niti anti jedni, niti anti drugi.

Dejan

pre 12 godina

Mi svake godine idemo u Hrvatsku na more i nismo imali nikakvih neprijatnosti. Ne bi Hrvatsko more menjao ni za jedno drugo. Ovi sto pisu te gluposti protiv Hrvatske i sigurno nisu mrdnuli dalje od svog sela.

Slavica

pre 12 godina

Upravo sam došla sa Brača. Bila sam tamo sa decom 25 dana, nismo plaćali smestaj, što je bio glavni razlog da odemo u Hrvatsku. Mogu vam reci da nije bilo prijatno i da cu sledece godine da uplatim letovanje u Grckoj u februaru, iako bismo mogli i dogodine na Brač za dž. Bilo je komentara od ulicnih prodavaca, sklanjanja dece kada pridju da se igraju, kada shvate da smo Srbi. Deca su se igtala sa Rusima i Slovencima. Skupo je užasno! Deca su se izrazbijala na kamenim plažama! Vreme je bilo loše. Iako je bilo najduže letovanje, nije bilo i najlepše. Uz to bilo smo tu kada su slavili godišnjicu Oluje. Nikad više u Hrvatsku!

Vladimir, Tuzla

pre 12 godina

Evo i jedan komentar iz bosanskog ugla. Kad predjem granicu na Doljanima u udjem u Metkovice, kao da sam iz jedne opstine/opcine presao u drugu. Hrvatsku dozivljavam kao svoju domovinu, kao neki logicni nastavak Bosne i Hercegovine (i obratno). Nema prirodne granice kao sa Srbijom (Drina) i to se zaista osjeti kad se putuje, od Mostara do Hvara, sve izgleda manje vise isto. Da me ne shvatite pogresno, otac mi je Srbin iz Srbije, tamo imam kucu i pola familije, ali kad sam u Srbiji, jednostavno nema tog "domovinskog" osjecaja kao u Hrvatskoj.
Da ne spominjemo more i prirodne ljepote, to vec i ptice na grani znaju, nema boljeg na Mediteranu. Ove godine sam bio na Ciovu (Okrug Gornji, uvala Marvastica prema Solti i Bracu) i slapovima Krke.

nedx11

pre 12 godina

@Dovla
Slazem se.
Nekoliko puta sam naleteo na ljude koji kazu "bio sam poslednje dve godine
u Grckoj, nije nesto a i dosadilo mi je..." a zapravo su letovali u Pefkohoriju ili na Halkidikiju i misle da je to Grcka.
Alo ljudi, da li ste obisli Krf, Krit, Rodos..!!!! Samo ta tri ostrva (pogotovo Krit) imaju duplo vise lepih plaza nego celo jadransko primorje!
O Santoriniju, Iosu i Mikonosu za dublji dzep da ne govorim.
Evo nabrojao sam sest ostrva, a gde su ostala + obala?
Mislim, razumem ljude koji su u detinjstvu letovali u Hr pa nostalgija i navika rade svoje...
Ali aman, hocete li ako odete i na Bali, da se zalite sto nema borovih suma i kamenih plaza!!!
I kada vec optuzujete ljude koji se nisu makli od svog sela a pisu komentare, pa maknite se i vi malo iz "Jugoslavije"!

Ana

pre 12 godina

Evo ja sam bila u Splitu i ove i prosle godine, isla sam na Brac, Hvar, Mljet, Vis.. apsolutno nigde nismo imali problema, u nekim slucajevima je ljudima bas bilo drago da mogu da popricaju s nekim iz Beograda. Vidjala sam nase koji su se po Korculi drali na sav glas kako je provod bolji u Budvi i da im nije zafalila dlaka s glave, osim sto su cobani i ocigledno im je mesto u Trokaderu! Po prodavnicama imate nase proizvode, cene po kaficima su uglavnom iste kao i u BG, variraju od mesta do mesta... ali nema lepse morske hrane i ugodjaja od Jadrana u Hrvatskoj... Nadam se samo da ce ovi s parolom "Nikad u Hrvatsku" zaista zaobidji ta divna mesta, jer sa takvim stavom i treba da letuju u Sutomoru!

Gibanicar

pre 12 godina

Posle duzeg vremena sam sa porodicom odlucio da zamenimo All-Inclusive odmor za uradi sam paket. Naime preko neta sam nasao odlican smestaj na Lefkadi, kontaktirao i pogodio cenu po sistemu "casna rec". Naravno da sam bio veoma skeptican da krenem na 1000km dalek put. Elem, bio sam u Grckoj ali nismo nikada letovali. Ukratko, sve je proslo u najboljem mogucem redu. Od lika na benzinskoj pumpi koji me pita "Novi Beograd?" aludirajuci na BG tablice. Do vlasnika kafane koji nas je svako vece castio na neki nacin. Tih 10 dana je bilo mozda najlespi odmor do sada. Lepote Lefkade su zaista kao sa razglednice. Grci su raspolozeni i veseli domacini prema svakom gostu, ali imao sam utisak da kad saznaju da smo iz Srbije nekako im zaigra srce. Klopa je bila odlicna, atmosfera sjajna, plaze bozanstvene.
Sledece godine idemo za promenu u .... Grcku !

srban

pre 12 godina

Čuveni "miris hrvatskog mora" je miris morske vode koja isparava na betonskoj/kamenoj plaži, pošto drugih uglavnom nema. (vidi sliku).

Citalac

pre 12 godina

Bilo i ostace, koliko ljudi toliko i misljenja.No, da pokusam da ne budem subjektivan:

Hrvatska u odnosu na druge zemlje ( kako mi volimo da kazemo: zaokruzenja )

Grcka-Crna Gora

Obala: Grcka 10, Hrvatska 10 Crna Gora 5

Smestaj: Grcka 9 Hrvatska 7 Crna Gora 5

Ljudi: Grcka 7 Htvatska 4 Crna Gora 6 . Dopunsko pojasnjenje: Nazalost ( posle uvodjenja novih jezika-crnogorskog i hrvatskog ), jezici su nam slicni pa mogu da razumem komentare tipa Sta ces ti odje i Kaj ti ovdje ?

Plaze: Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 4

Cene : Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 6

Zabava : Grcka 6 Hrvatska 8 Crna Gora 8

Klima: Grcka 8 Crna Gora 8 Hrvatska 9

Kontinentalni izleti: Grcka 7 Crna Gora 7 Hrvatska 7

Infrastruktura : Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 3

Nauticki turizam: Grcka 10 Hrvatska 10 Crna gora 5

Profil turista ( bez vredjanja, molim ) Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 4

I to ti je to ! Pa ko voli, neka izvoli

Martin

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Istre. Proveo sam se bogovski, druzio se gotovo iskljucivo sa lokalnim stanovnistvom, i nigde nisam primetio poglede o kojima se ovde prica. Cujte, sasvim je izvesno da ce tih pogleda biti u centralnoj i juznoj Dalmaciji, gde je bilo ratnih dejstava i gde zive Hercegovci. I bice takvih pogleda dokle god budu zivi oni koji su u ratu izgubili nekog dragog. A valja podsetiti da kod hrvatskih Hercegovaca netrpeljivost prema Srbima potice od ranije. Mrznja je tesko izleciva bolest, i na nju nisu imuni ni Srbi ni Hrvati.

Pamet u glavu - koliko god se Hrvatska reklamirala po Srbiji, shvatite to kao poziv da odete na ostrva, u severnu Dalmaciju, u Istru. Za ostale krajeve postoji rizik od incidenata koji cete morati da prihvatite.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Dovla, kažeš Grčka pored 3 MORA i toliko plaža i otoka zaradi oko 10 milijardi € od turizma! Malo! S obzirom koliko je razvikana (i dužna) trebala bi bar 30! Pa Hrvatska zaradi sa JEDNIM MOREM 7 milijardi €! Kao što Hrvatska nema plaže ko što ima Grčka tako ni Grčka nema plaže ko što ima Hrvatska! Sve je stvar ukusa (a bogami i gledanja kroz prizmu nacionalizma)! Što se tiče neugodnosti i ustezanja srpskih turista u Hrvatskoj, ja života mi, dosad nisam primjetio da je nekome od vaših ovdje neugodno i da se usteže (bar oni koje sam vidio). Ljudi normalno opušteni,NITKO IH NE DIRA, svak' o svom poslu i to je to! Turistička gužva je ovdje prevelika da bi se bavili s takvim glupostima! Dosta vas u Srbiji još ima u glavi onu "zarđalu kočnicu" iz '90ih što se tiče HR i dok se to ne promijeni nećete bit opušteni kod nas! Znači to je do vas,a ne do nas. A svi ostali Srbi koji ljetuju u HR su to davno rasčistili u svojoj glavi,jer da nisu onda ne bi dolazili mirne savjesti i POTPUNO opušteni.

Milan

pre 12 godina

Vidim ima dosta ljudi kji hvale Istru i ostrva to je uvek bio drugi svet od Zadra i Splita.Nisam video da se neko hvalio da mu je bilo lepo u Splitu i Zadru.Hrvatska neka hvala.

Dovla

pre 12 godina

@Goran Matić ,Gorane Gorane..neš se ti leba najesti od te tvoje priče.Govoriš o Grčkom dugu a zaboravljaš Hrvatski koji je velik kao dug bivše Jugoslavije...No to nije tema.Iz ugla turiste koji namerava svoj odmor da provede kako treba, ne možeš me uveriti ako pominješ ratove i nacionalizme.Znači tu je,u glavama i ko zna u šta može da se izrodi.Zašto bi se o tome i potrudio da razmišljam?Ne ja već svako ko namerava da sa porodicom provede svoj odmor na mestu od koga očekuje da mu u svakom trenutku bude prijatno.

necko

pre 12 godina

@Slavica Toliko vam je bilo lose i neprijatno da ste ostali "samo" 25 dana. Dajte molim Vas bez ovakvih smesnih komentara. Ako se negde osecam neugodno pa necu biti tamo ni pola dana a ne vise.

Nenad-EU

pre 12 godina

I ja sam razmisljao kao vecina odavde dok ove godine igrom slucaja nisam otisao do Istre a tad su sve predrasude pale u vodu. More je cisto, ljudi ljubazni, super klopa ali su cene malo naduvane. Budala ima svuda i dok god neko obraca paznju na njih bice ih sve vise. Ako bi se na osnovu pojedinih budala ocenjivalo kakva je neka zemlja onda niko nebi trebao da dolazi u Srbiju posle brutalnog ubistva stranog drzavljanina u centru BG. Inace svake godine pa i ove letujem u Grckoj koju obozavam ali je glupo da je uporedjujem sa HR jer su to dva razlicita sveta. Svaka je lepa na svoj nacin. Od Evrope ok su jos i neka mesta u Spaniji i Francuskoj (samo je prevelika guzva i skupo) i Sardinija (preskupa) a ostalo je smesno.

Nikola

pre 12 godina

Problem u Hr je ako se zabavljas,pijes,provodis,inace ako sedis u stan preko dana izadjes popijes kafu nema nikakvih problema.Nije problem ako imas jahtu,nosis majcu u duginim bojama,ako gledas u zemlju,izbegavas nocni zivot...

milo

pre 12 godina

Svedjanke, Dankinje, Nemice, Hrvatice !a ako se nastavi ovakav trend sledece godine i srpkinje na hrvatskoj plazi ko voli neka izvoli! sve je isto samo njega nema !

bub

pre 12 godina

evo ja sada smesten u C G, ali skoro svaki dan prelazim granicu sa Hrvatskom i odlazim na kupanje. More cistije,uredjenije,nema izlepljenih postera Ace Lukasa i kompanije. Mozes cak i da nadjes parking a da te ne deru. U H.N sat 0.5 evra,i to u žutoj/// zoni. ( crvena je skuplja,valjda luksuznija ). Niko te ne dira,moze i kafa i kava,i hleb, a ako koja budala pa i gleda,gledas i ti njega. Ma,pre cu na vasaru u Pozarevcu da se pobijem ,nego i Hrvatskoj.

Milos

pre 12 godina

"Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera"
U CG i Srbiji nema nikakvih problema prema Srbima i obrnuto prema Crnogorcima niti je ikada bilo a vi Hrvati mozete na tome samo da zavidite.

Boris

pre 12 godina

Dragi Dejane ja jesam iz Hrvatske i tamo sam proveo 28 god u Srbiji sam 2 god i nikom živom ne preporučujem Hrvatsku ako je Srbin. Nemamo mi više šta da tamo tražimo jer u Hrvatskoj ljetuju normalno samo prebogati srpski tajkuni i njihove švalerke a pošten i radan svet doživljava neprijatnosti na svakom koraku. Ja njih jako dobro znam i zato sam otišao jer je ono opet postala NDH a Srbi gradjani drugog reda. Osim ako niste srpski tajkun onda vam je HR savim OK.

turista

pre 12 godina

Idem na letovanja najcesce dva puta po sezoni i HR i CG me nece videti ni greskom!
Prvo jer volim da sam dobrodosla, opustena i zadovoljna, drugo jer imam mozga pa biram za svoj novac!!!

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Mladen. A da, Južna Srbija,Užice kod planine Kadinjača (ide me geografija). Neka ljudi putuju! A dašta će nego putovat kad mogu! Nisu valjda ludi da sjede doma i da im se u želucu stvara kiselina izazvana mržnjom i ljubomorom!? Hehehe... Evo sad mi palo na pamet, koliko ono bješe republika na prostoru ex sfrj?! Pored 6 sadašnjih i Kosova u povijesti je bila Užička, Poljička, Dubrovačka rep., pa tzv "RSK",a unazad 100ak godina AUmonarhija i kraljevina SHS i pitaj Boga šta sve ne! I sad ja pitam one pojedince koji znaju "prosipat otrov" ovdje kako im se na temi o TURIZMU isplati petljat politiku, ratove, zavjere, mržnju,zavist...i kako im više ne dosadi!? Nisu nas (sve u ex yu) pojedini na Zapadu džabe smatrali za divlja necivilizirana plemena koja se stalno kolju. Tome su doprinijeli i ti "čeprkači po kostima prošlosti" Previše je krvi proliveno na ovim prostorima i zato molim ove da više prestanu raspirivat vatru mržnje! Život ide dalje! A tema je TURIZAM! (Molim B92 objavite! Hvala!)

bh_Serb

pre 12 godina

Kada se vratite sa odmora zadnji utisak vam treba biti bilo je dobro nisu nas dirali jer se na odmor ide da se odmoriš a ne da misliš da li će te neko zbog tvoje nacionalne pripadnosti verbalno ili fizički napasti. To nije odmor. Ja bih iskreno volio da ima više aranžmana za Grčku iz BiH nego za Hrvatsku. Čak sam kontao iduće godine vidjeti neki aranžman iz Srbije za Grčku. U Hrvatsku idem ljeti. Kada pišem da idem znači da nemam nikakvih problema dole jer da imam ne bih ni išao ali opet u širokom luku zaobilazim Zadar, Šibenik, Split i ostala nacionalistička područja. Takođe alergičan sam na njihov nacionalizam i u tim situacijama ne bih stajao po strani. Hrvatsku doživljavam blizu samo u geografskom smislu jer sam udaljen od granice nekih 60 kilometara a u svakom drugom pogledu je to jedna ne baš bliska zemlja. Prije rata je bila mnogo bliža!

Nikola Bg

pre 12 godina

@miki
Hehe, verovatno si u Grckoj bio kao vecina nasih turista na severu pa zato tako i pises. Bio sam u Hrv i dosta dobro poznajem obalu i svako poredjenje iste sa plazama npr zapadnog Krita, Rodosa, Skijatosa, Skopelosa ili Jonskog mora mi je smesno. Da ne pominjem neke druge destinacije u Sredozemlju ( npr Majorka ili Ibica :-). No, ko sta voli nek izvoli :-).

paramaribo

pre 12 godina

Ma, ovi tekstovi o "navali" turista iz Srbije na Jadran postaju sve zabavniji; i, suprotno efektu koji kao treba da proizvedu, sve kontraproduktivniji. A svi mi koji, uprkos "slavne" i nicim okaljane proslosti hrvatske ("par" stotina hiljada ubijenih i proteranih Srba, necemo valjda da sitnicarimo?!), njenom iskrenom prijateljstvu i gostoljubivosti (sta je jedna slomljena vilica, izgreban auto, pokazan srednji prst), necemo tamo (jer znamo za bolje, cenimo sebe i svoj novac) smo samo bedni paradajz turisti. Shvatili smo.

Molim B92 da i ovom prilikom pokaze svoju nesumnjivu objektivnost i objavi moj komentar. Zahvaljujem.

novosađanin

pre 12 godina

Picigin se u Vojvodini zove skoro identično - "Picigen". Posle se južnjaci čude vojvođanima, tvrde kako ne postoji vojvođanski identitet i sl. Bili smo vekovima deo iste države, delimo sličan mentalitet, kulturu i navike.

Bojan

pre 12 godina

Odlazim u Hrvatsku (Hvar - Jelsa) vec tri godine uzastopno, imam tamo dalju familiju. Inace sam Srbin, Beogradjanin koji je za vreme svih onih gluposi isao u Crnu Goru na more. Sada ne bih otisao tamo da oni meni plate. U Hrvatskoj nisam imao nikakvih problema, naprotiv nailazim na topao prijem. Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa. Ne kapiram koji je vas problem vas koji mrzeci sve okolo mislite da ste veci Srbi, slicnih vama naravno ima i u Hrvatskoj ali nadam se da cete jednog dana postati velika manjina. Dobrih i losih ljudi ima i medju Hrvatima i medju Srbima i medju liliputancima.

Odlazim na more

pre 12 godina

Evo ja krecem za koji dan do HR primorja. milina do tamo 550km od toga 50 nije auto put. Stignes za manje od 5h. Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera.
Plaze su sredjenije i lepse, smestaj bolji.
Samo smo mi navikli da budemo paradajiz turisti pa to nam je, nigde nam neodgovara.
A sto se tice jezika, bolje da znam sta misle o meni nego da razmisljam sta su rekli.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Stvarno vas ove godine ima više nego ikad! Ne prođe dan da ne vidim u Splitu bar nekoliko BG,NS (najviše),SU,NI,UE (koji je to grad?) auta! Kupaju se vaši u zadnje 2-3 godine i na plaži Bačvice, igraju picigin,pričaju normalno srpski i nitko im ništa ne "dobacuje" ili ne daj bože nešto gore! Već vidim komentare u stilu "Nikad u Hr,pa da me biju, vređaju i lome kola...bla,bla..." Neopterećeni ljudi bez predrasuda i čiste savjesti putuju svugdje (oni koji mogu),a oni opterećeni predrasudama, mržnjom i ljubomorom su vjerovatno do podne ljuti na sebe, a od podne na ostatak svita i ne izlaze iz vlastitog dvorišta!

miki

pre 12 godina

Bili u Istri, fenomenalno,ljudi nas jos i castili picem kad smo rekli da smo iz Srbije... ne moze se porediti ni sa Grckom a kamoli sa Crnom Gorom...zanimljivo je da ove negativne komentare uglavnom pisu ljudi koji vec godinama nisu makli dalje od svoga sela, a kamoli grcke i bakraca...otici na letovanje i ne gledati iste....neprocenjivo

Dejan

pre 12 godina

Mi svake godine idemo u Hrvatsku na more i nismo imali nikakvih neprijatnosti. Ne bi Hrvatsko more menjao ni za jedno drugo. Ovi sto pisu te gluposti protiv Hrvatske i sigurno nisu mrdnuli dalje od svog sela.

Slavica

pre 12 godina

Upravo sam došla sa Brača. Bila sam tamo sa decom 25 dana, nismo plaćali smestaj, što je bio glavni razlog da odemo u Hrvatsku. Mogu vam reci da nije bilo prijatno i da cu sledece godine da uplatim letovanje u Grckoj u februaru, iako bismo mogli i dogodine na Brač za dž. Bilo je komentara od ulicnih prodavaca, sklanjanja dece kada pridju da se igraju, kada shvate da smo Srbi. Deca su se igtala sa Rusima i Slovencima. Skupo je užasno! Deca su se izrazbijala na kamenim plažama! Vreme je bilo loše. Iako je bilo najduže letovanje, nije bilo i najlepše. Uz to bilo smo tu kada su slavili godišnjicu Oluje. Nikad više u Hrvatsku!

Kiza

pre 12 godina

Moja teorija je da je isti jezik sa domorocima hendikep, a ne prednost. Jezicka distanca donosi povrsnu komunikaciju u kojoj se zavrsi poso bez emocija i onda nema problema. U secanju mi je ostao jedan komentar iz Hrvatske gde je covek napisao kako se jako iznervirao kada je cuo gosta u Dubrovniku da objasnjava svom sinu da je Dubrovnik srpski grad. Prednost Grcke je da mozes da objasnis sinu da je Atina srpski grad, nema veze jer te niko ne razume. U Londonu mozes da objasnis isto to, opet nema veze (a i za Atinu bas ih briga). Znaci, sto veca distanca sa domorocima, to bolje.

glory

pre 12 godina

"Sve vise srpskih turista u HR" - nista drugo nego cisto jedan logican, prirodan trend. Zbog sto i jednog razloga. Trend, kojeg zaustaviti nece moci niti anti jedni, niti anti drugi.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Dovla, kažeš Grčka pored 3 MORA i toliko plaža i otoka zaradi oko 10 milijardi € od turizma! Malo! S obzirom koliko je razvikana (i dužna) trebala bi bar 30! Pa Hrvatska zaradi sa JEDNIM MOREM 7 milijardi €! Kao što Hrvatska nema plaže ko što ima Grčka tako ni Grčka nema plaže ko što ima Hrvatska! Sve je stvar ukusa (a bogami i gledanja kroz prizmu nacionalizma)! Što se tiče neugodnosti i ustezanja srpskih turista u Hrvatskoj, ja života mi, dosad nisam primjetio da je nekome od vaših ovdje neugodno i da se usteže (bar oni koje sam vidio). Ljudi normalno opušteni,NITKO IH NE DIRA, svak' o svom poslu i to je to! Turistička gužva je ovdje prevelika da bi se bavili s takvim glupostima! Dosta vas u Srbiji još ima u glavi onu "zarđalu kočnicu" iz '90ih što se tiče HR i dok se to ne promijeni nećete bit opušteni kod nas! Znači to je do vas,a ne do nas. A svi ostali Srbi koji ljetuju u HR su to davno rasčistili u svojoj glavi,jer da nisu onda ne bi dolazili mirne savjesti i POTPUNO opušteni.

Vladimir, Tuzla

pre 12 godina

Evo i jedan komentar iz bosanskog ugla. Kad predjem granicu na Doljanima u udjem u Metkovice, kao da sam iz jedne opstine/opcine presao u drugu. Hrvatsku dozivljavam kao svoju domovinu, kao neki logicni nastavak Bosne i Hercegovine (i obratno). Nema prirodne granice kao sa Srbijom (Drina) i to se zaista osjeti kad se putuje, od Mostara do Hvara, sve izgleda manje vise isto. Da me ne shvatite pogresno, otac mi je Srbin iz Srbije, tamo imam kucu i pola familije, ali kad sam u Srbiji, jednostavno nema tog "domovinskog" osjecaja kao u Hrvatskoj.
Da ne spominjemo more i prirodne ljepote, to vec i ptice na grani znaju, nema boljeg na Mediteranu. Ove godine sam bio na Ciovu (Okrug Gornji, uvala Marvastica prema Solti i Bracu) i slapovima Krke.

mladen

pre 12 godina

Mislim da znam sta je po sredi... Zapravo ovakve vesti u srpskim medijima imaju za cilj da pokazu da smo mi beskarakteran narod! Oni te ne vole, a ti ides kod njih

Ana

pre 12 godina

Evo ja sam bila u Splitu i ove i prosle godine, isla sam na Brac, Hvar, Mljet, Vis.. apsolutno nigde nismo imali problema, u nekim slucajevima je ljudima bas bilo drago da mogu da popricaju s nekim iz Beograda. Vidjala sam nase koji su se po Korculi drali na sav glas kako je provod bolji u Budvi i da im nije zafalila dlaka s glave, osim sto su cobani i ocigledno im je mesto u Trokaderu! Po prodavnicama imate nase proizvode, cene po kaficima su uglavnom iste kao i u BG, variraju od mesta do mesta... ali nema lepse morske hrane i ugodjaja od Jadrana u Hrvatskoj... Nadam se samo da ce ovi s parolom "Nikad u Hrvatsku" zaista zaobidji ta divna mesta, jer sa takvim stavom i treba da letuju u Sutomoru!

Svrbijanac

pre 12 godina

@Bojan

Pa, kad pitas, koji je problem: moralni i eticki. Uvek ce biti onih koji se na to ne obaziru. Svako voli ukus hrane, a malo je onih koji gledaju i Made in... na njoj. Tako da srecan put i uzivaj. Za mene, koji sam rodjeni Beogradjanin, isto, 200.000 mucenika u koloni, 1941-43 i sve ostalo ostavlja ni malo mesta u pameti da bas na njihovim plazama moram da leskarim i kesiram im za slanu vodu i usluge. Od svih preostalih 200tinak zemalja sveta ne verujem da cu ikada otici tamo.

ps. Rovinj mi je mesto za koje me vezuju najlepse uspomene sa 10-15 letovanja. Ali, razumite i vi Istrani, ta prica je zavrsena. Vise to nije to.

ćiro

pre 12 godina

Ljudi, hajde da ne ostavljamo više komentare na ovakve tekstove,vidite valjda da im je cilj da provociraju i onda kad se mi tu napalimo i raspišemo ko zna ko u redakciji ko je i postavio ovo se smeje.

Martin

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Istre. Proveo sam se bogovski, druzio se gotovo iskljucivo sa lokalnim stanovnistvom, i nigde nisam primetio poglede o kojima se ovde prica. Cujte, sasvim je izvesno da ce tih pogleda biti u centralnoj i juznoj Dalmaciji, gde je bilo ratnih dejstava i gde zive Hercegovci. I bice takvih pogleda dokle god budu zivi oni koji su u ratu izgubili nekog dragog. A valja podsetiti da kod hrvatskih Hercegovaca netrpeljivost prema Srbima potice od ranije. Mrznja je tesko izleciva bolest, i na nju nisu imuni ni Srbi ni Hrvati.

Pamet u glavu - koliko god se Hrvatska reklamirala po Srbiji, shvatite to kao poziv da odete na ostrva, u severnu Dalmaciju, u Istru. Za ostale krajeve postoji rizik od incidenata koji cete morati da prihvatite.

srban

pre 12 godina

Čuveni "miris hrvatskog mora" je miris morske vode koja isparava na betonskoj/kamenoj plaži, pošto drugih uglavnom nema. (vidi sliku).

milo

pre 12 godina

Svedjanke, Dankinje, Nemice, Hrvatice !a ako se nastavi ovakav trend sledece godine i srpkinje na hrvatskoj plazi ko voli neka izvoli! sve je isto samo njega nema !

necko

pre 12 godina

@Slavica Toliko vam je bilo lose i neprijatno da ste ostali "samo" 25 dana. Dajte molim Vas bez ovakvih smesnih komentara. Ako se negde osecam neugodno pa necu biti tamo ni pola dana a ne vise.

Milan

pre 12 godina

Vidim ima dosta ljudi kji hvale Istru i ostrva to je uvek bio drugi svet od Zadra i Splita.Nisam video da se neko hvalio da mu je bilo lepo u Splitu i Zadru.Hrvatska neka hvala.

magellan

pre 12 godina

"Je li mozes da mi objasnis sta ti je picigin?
(@Goran Matić -Split, 15. avgust 2011 15:20)"

Nisam Goran Matic, a nisam ni iz Splita, ali cu pokusati da odgovorim na pitanje jer picigin igram od kada znam za sebe.
To je rekreativna igra sa loptom malih dimenzija, a najvise lici na odbojku. Igra se najcesce u plicaku pescanih ili sljunkovitih plaza, a moze i u dubini, sto je dosta teze. Broj igraca je prakticno neogranicen jer svako igra za sebe, a sve se desava u krugu ciji precnik zavisi od broja igraca i raspolozivog prostora na plazi.
Igra je dinamicna i atrktivna, jer se cesto prave golmanske parade u zelji da lopta ostane sto duze u zraku, sto je i jedini cilj igre.
Najlepsi picigin se igra na plazi kod Dinka i Nikse u Maloj Milni, svega nekoliko kilometara od grada Hvara.
Pozdrav svim ljubiteljima Hvara, a i ostalim ljudima dobre volje.

Boris

pre 12 godina

Dragi Dejane ja jesam iz Hrvatske i tamo sam proveo 28 god u Srbiji sam 2 god i nikom živom ne preporučujem Hrvatsku ako je Srbin. Nemamo mi više šta da tamo tražimo jer u Hrvatskoj ljetuju normalno samo prebogati srpski tajkuni i njihove švalerke a pošten i radan svet doživljava neprijatnosti na svakom koraku. Ja njih jako dobro znam i zato sam otišao jer je ono opet postala NDH a Srbi gradjani drugog reda. Osim ako niste srpski tajkun onda vam je HR savim OK.

Dovla

pre 12 godina

Ovi "stručni" što pišu za Grčku sa ciljem da opravdaju svoj boravak u Hr bi trebali znati da je Grčka 90% okružena sa 3 mora .Sa bezbroj prelepih ostrva gde si bogovski primljen što nikada nećeš sresti u Hr.Ruku na srce..Da nije tako ne bi imali skoro 10 milijardi evra zarade od turizma.Oni sa najdubljim džepom kao Englezi i Skandinavci radije biraju Grčku kao destinaciju za odmor a još je i daleko jeftinija od Hrvatske.Oni koji pišu drugačije nisu ni prismrdili Grčkoj.Da jesu znali bi naprimer da samo jedna Lefkada ima plaže koje nema nijedno mesto u Hrvatskoj.I ono najvažnije koji je to odmor gde moraš da misliš na moguće neprijatnosti?Takvi se iskreno muče sa samim sobom i traže sve moguće izgovore za sebe

sa strane

pre 12 godina

Svako neka ide tamo gde misli da ce mu biti ugodniji odmor. Moji prijatelji iz Nisa i juga Srbije idu u Grcku jer im je blize, a nama iz Bg i severnije i Hr moze da bude OK, mada sam se ja odvikla. Jeste Jadran prelep, ali sam prosle godimne krstarila grckim ostrvima i moram da kazem da je bilo prelepo. Drugo, kad sam u Hr, a idem jer imam rodbinu, ne mogu da se otmem neprijatnom utisku da sam prepoznata kao srpkinja--cim progovoris dizu se oci ka tebi. To po sebi i ne mora da igra ulogu, ali on sto mi najvise prija na grckom moru je sto ne razumem vesti i ne moram da se opterecujem politikom, koju u Hr ne mozete izbeci i ne mozete nerazumeti uprkos sto ih zovemo razlicitim jezicima, razumemo se (po dobru ili zlu).

Ovako kad odvale i ostanu zivi...

pre 12 godina

"Bio sam i u Grckoj, 10 puta je skuplja od Hrvatske a nudi manje i nije toliko lepa."

Ovo je sasvim dovoljno da te iskljuci iz bilo kakve ozbiljne konverzacije. O lepoti se moze raspravljati, ali reci da je Grcka skuplja od Hrvatske(pa jos 10 puta) je jeres, svega mi.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

PICIGIN - Igra s lopticom (veličine teniske,ali je dosta mekša i laganija). Igra se u plićaku (do iznad gležnjeva),a cilj igre je da dodavanjem (otvorenim dlanom, dlan =reket) između 2 ili više igrača balun (loptica) ostane što više u zraku, da ne padne u vodu. Ako je dodavanje nepreciznije onda suigrač mora izvest "vratolomiju" da bi uhvatio lopticu. Inače, picigin je izmišljen u Splitu na Bačvicama prije 130ak godina i igra se do dana današnjeg. Svake godine se krajem 6 mjeseca organizira i "Prvenstvo svita u piciginu". Plaža mora bit OBAVEZNO PJEŠČANA I SA PLIĆAKOM! Ne pokušavajte igrat picigin na kamenitim plažama ako ne želite prije vrimena "dobit boju" i to onu koju bi najradije volili izbjeći! :) Eto, nadam se da sam dobro objasnio. (Iako nema veze sa temom članka molim B92 da objavi ovaj odgovor (objašnjenje) komentatoru! Hvala!)

Nikola

pre 12 godina

Problem u Hr je ako se zabavljas,pijes,provodis,inace ako sedis u stan preko dana izadjes popijes kafu nema nikakvih problema.Nije problem ako imas jahtu,nosis majcu u duginim bojama,ako gledas u zemlju,izbegavas nocni zivot...

bh_Serb

pre 12 godina

Kada se vratite sa odmora zadnji utisak vam treba biti bilo je dobro nisu nas dirali jer se na odmor ide da se odmoriš a ne da misliš da li će te neko zbog tvoje nacionalne pripadnosti verbalno ili fizički napasti. To nije odmor. Ja bih iskreno volio da ima više aranžmana za Grčku iz BiH nego za Hrvatsku. Čak sam kontao iduće godine vidjeti neki aranžman iz Srbije za Grčku. U Hrvatsku idem ljeti. Kada pišem da idem znači da nemam nikakvih problema dole jer da imam ne bih ni išao ali opet u širokom luku zaobilazim Zadar, Šibenik, Split i ostala nacionalistička područja. Takođe alergičan sam na njihov nacionalizam i u tim situacijama ne bih stajao po strani. Hrvatsku doživljavam blizu samo u geografskom smislu jer sam udaljen od granice nekih 60 kilometara a u svakom drugom pogledu je to jedna ne baš bliska zemlja. Prije rata je bila mnogo bliža!

Gibanicar

pre 12 godina

Posle duzeg vremena sam sa porodicom odlucio da zamenimo All-Inclusive odmor za uradi sam paket. Naime preko neta sam nasao odlican smestaj na Lefkadi, kontaktirao i pogodio cenu po sistemu "casna rec". Naravno da sam bio veoma skeptican da krenem na 1000km dalek put. Elem, bio sam u Grckoj ali nismo nikada letovali. Ukratko, sve je proslo u najboljem mogucem redu. Od lika na benzinskoj pumpi koji me pita "Novi Beograd?" aludirajuci na BG tablice. Do vlasnika kafane koji nas je svako vece castio na neki nacin. Tih 10 dana je bilo mozda najlespi odmor do sada. Lepote Lefkade su zaista kao sa razglednice. Grci su raspolozeni i veseli domacini prema svakom gostu, ali imao sam utisak da kad saznaju da smo iz Srbije nekako im zaigra srce. Klopa je bila odlicna, atmosfera sjajna, plaze bozanstvene.
Sledece godine idemo za promenu u .... Grcku !

nedx11

pre 12 godina

@Dovla
Slazem se.
Nekoliko puta sam naleteo na ljude koji kazu "bio sam poslednje dve godine
u Grckoj, nije nesto a i dosadilo mi je..." a zapravo su letovali u Pefkohoriju ili na Halkidikiju i misle da je to Grcka.
Alo ljudi, da li ste obisli Krf, Krit, Rodos..!!!! Samo ta tri ostrva (pogotovo Krit) imaju duplo vise lepih plaza nego celo jadransko primorje!
O Santoriniju, Iosu i Mikonosu za dublji dzep da ne govorim.
Evo nabrojao sam sest ostrva, a gde su ostala + obala?
Mislim, razumem ljude koji su u detinjstvu letovali u Hr pa nostalgija i navika rade svoje...
Ali aman, hocete li ako odete i na Bali, da se zalite sto nema borovih suma i kamenih plaza!!!
I kada vec optuzujete ljude koji se nisu makli od svog sela a pisu komentare, pa maknite se i vi malo iz "Jugoslavije"!

Nenad-EU

pre 12 godina

I ja sam razmisljao kao vecina odavde dok ove godine igrom slucaja nisam otisao do Istre a tad su sve predrasude pale u vodu. More je cisto, ljudi ljubazni, super klopa ali su cene malo naduvane. Budala ima svuda i dok god neko obraca paznju na njih bice ih sve vise. Ako bi se na osnovu pojedinih budala ocenjivalo kakva je neka zemlja onda niko nebi trebao da dolazi u Srbiju posle brutalnog ubistva stranog drzavljanina u centru BG. Inace svake godine pa i ove letujem u Grckoj koju obozavam ali je glupo da je uporedjujem sa HR jer su to dva razlicita sveta. Svaka je lepa na svoj nacin. Od Evrope ok su jos i neka mesta u Spaniji i Francuskoj (samo je prevelika guzva i skupo) i Sardinija (preskupa) a ostalo je smesno.

turista

pre 12 godina

Idem na letovanja najcesce dva puta po sezoni i HR i CG me nece videti ni greskom!
Prvo jer volim da sam dobrodosla, opustena i zadovoljna, drugo jer imam mozga pa biram za svoj novac!!!

Citalac

pre 12 godina

Bilo i ostace, koliko ljudi toliko i misljenja.No, da pokusam da ne budem subjektivan:

Hrvatska u odnosu na druge zemlje ( kako mi volimo da kazemo: zaokruzenja )

Grcka-Crna Gora

Obala: Grcka 10, Hrvatska 10 Crna Gora 5

Smestaj: Grcka 9 Hrvatska 7 Crna Gora 5

Ljudi: Grcka 7 Htvatska 4 Crna Gora 6 . Dopunsko pojasnjenje: Nazalost ( posle uvodjenja novih jezika-crnogorskog i hrvatskog ), jezici su nam slicni pa mogu da razumem komentare tipa Sta ces ti odje i Kaj ti ovdje ?

Plaze: Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 4

Cene : Grcka 8 Hrvatska 6 Crna Gora 6

Zabava : Grcka 6 Hrvatska 8 Crna Gora 8

Klima: Grcka 8 Crna Gora 8 Hrvatska 9

Kontinentalni izleti: Grcka 7 Crna Gora 7 Hrvatska 7

Infrastruktura : Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 3

Nauticki turizam: Grcka 10 Hrvatska 10 Crna gora 5

Profil turista ( bez vredjanja, molim ) Grcka 7 Hrvatska 6 Crna Gora 4

I to ti je to ! Pa ko voli, neka izvoli

Dovla

pre 12 godina

@Goran Matić ,Gorane Gorane..neš se ti leba najesti od te tvoje priče.Govoriš o Grčkom dugu a zaboravljaš Hrvatski koji je velik kao dug bivše Jugoslavije...No to nije tema.Iz ugla turiste koji namerava svoj odmor da provede kako treba, ne možeš me uveriti ako pominješ ratove i nacionalizme.Znači tu je,u glavama i ko zna u šta može da se izrodi.Zašto bi se o tome i potrudio da razmišljam?Ne ja već svako ko namerava da sa porodicom provede svoj odmor na mestu od koga očekuje da mu u svakom trenutku bude prijatno.

Milos

pre 12 godina

"Za razliku od CG u HR nikog nije briga dal si rekao kava,kahva ili kafa dok u CG ima tih primera"
U CG i Srbiji nema nikakvih problema prema Srbima i obrnuto prema Crnogorcima niti je ikada bilo a vi Hrvati mozete na tome samo da zavidite.

novosađanin

pre 12 godina

Picigin se u Vojvodini zove skoro identično - "Picigen". Posle se južnjaci čude vojvođanima, tvrde kako ne postoji vojvođanski identitet i sl. Bili smo vekovima deo iste države, delimo sličan mentalitet, kulturu i navike.

Nikola Bg

pre 12 godina

@miki
Hehe, verovatno si u Grckoj bio kao vecina nasih turista na severu pa zato tako i pises. Bio sam u Hrv i dosta dobro poznajem obalu i svako poredjenje iste sa plazama npr zapadnog Krita, Rodosa, Skijatosa, Skopelosa ili Jonskog mora mi je smesno. Da ne pominjem neke druge destinacije u Sredozemlju ( npr Majorka ili Ibica :-). No, ko sta voli nek izvoli :-).

Goran Matić -Split

pre 12 godina

@Mladen. A da, Južna Srbija,Užice kod planine Kadinjača (ide me geografija). Neka ljudi putuju! A dašta će nego putovat kad mogu! Nisu valjda ludi da sjede doma i da im se u želucu stvara kiselina izazvana mržnjom i ljubomorom!? Hehehe... Evo sad mi palo na pamet, koliko ono bješe republika na prostoru ex sfrj?! Pored 6 sadašnjih i Kosova u povijesti je bila Užička, Poljička, Dubrovačka rep., pa tzv "RSK",a unazad 100ak godina AUmonarhija i kraljevina SHS i pitaj Boga šta sve ne! I sad ja pitam one pojedince koji znaju "prosipat otrov" ovdje kako im se na temi o TURIZMU isplati petljat politiku, ratove, zavjere, mržnju,zavist...i kako im više ne dosadi!? Nisu nas (sve u ex yu) pojedini na Zapadu džabe smatrali za divlja necivilizirana plemena koja se stalno kolju. Tome su doprinijeli i ti "čeprkači po kostima prošlosti" Previše je krvi proliveno na ovim prostorima i zato molim ove da više prestanu raspirivat vatru mržnje! Život ide dalje! A tema je TURIZAM! (Molim B92 objavite! Hvala!)

paramaribo

pre 12 godina

Ma, ovi tekstovi o "navali" turista iz Srbije na Jadran postaju sve zabavniji; i, suprotno efektu koji kao treba da proizvedu, sve kontraproduktivniji. A svi mi koji, uprkos "slavne" i nicim okaljane proslosti hrvatske ("par" stotina hiljada ubijenih i proteranih Srba, necemo valjda da sitnicarimo?!), njenom iskrenom prijateljstvu i gostoljubivosti (sta je jedna slomljena vilica, izgreban auto, pokazan srednji prst), necemo tamo (jer znamo za bolje, cenimo sebe i svoj novac) smo samo bedni paradajz turisti. Shvatili smo.

Molim B92 da i ovom prilikom pokaze svoju nesumnjivu objektivnost i objavi moj komentar. Zahvaljujem.

bub

pre 12 godina

evo ja sada smesten u C G, ali skoro svaki dan prelazim granicu sa Hrvatskom i odlazim na kupanje. More cistije,uredjenije,nema izlepljenih postera Ace Lukasa i kompanije. Mozes cak i da nadjes parking a da te ne deru. U H.N sat 0.5 evra,i to u žutoj/// zoni. ( crvena je skuplja,valjda luksuznija ). Niko te ne dira,moze i kafa i kava,i hleb, a ako koja budala pa i gleda,gledas i ti njega. Ma,pre cu na vasaru u Pozarevcu da se pobijem ,nego i Hrvatskoj.