Četvrtak, 23.07.2009.

Paros, pesak i wind surfing

Paros, pesak i wind surfing IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 11 godina

Prvi put sam ove godine bio na Parosu, i odusevljen sam mestom. Otisao sam pre svega zbog prelepih plaza o kojima su mi drugi pricali, a dobio sam i mnogo vise od toga. Paros ima oko 30ak plaza koje su oznacene i popularizovane (nalaze se u prospektima i mapama), ali isto tako i bezbroj malih plazica za koje treba imati i malo avanturistickog duha. Kristalno cisto more, prelepi pesak koji od plaze do plaze varira od sedefaste do zuckaste boje, jako solidna usluga i jos mnogo toga. Poznate plaze koje treba obici obavezno su Monastiri i Kolimbthres na severo-zapadu, Faragas na jugu (meni licno omiljena, i obavezno idite na skrivene plazice koje se nalaze u blizini), Krios (nalazi se blizu Parikie), a na zapadu Molos i Golden Beach.

Preporuka za sve je da dok su na ostrvu iznajme neko prevozno sredstvo, jer krug oko ostrva nema vise od 60-70km. Ja sam skuterom svaki dan isao na drugu lokaziju i pronalazio sam prelepa skrivena mesta gde pored vas nije bilo jos 5 ljudi max (a bio sam u spicu sezone krajem jula i pocetkom avgusta). Obavezno treba posetiti i Dolinu Leptira, gde ce pored vas dok se setate tim rezervatom leteti milioni leptira, koji nastanjuju samo tu lokaciju na ostvru. Glavni grad Parikia je prica za sebe, prelepo mesto i jako jako zivo.

Sve u svemu utisak sa Parosa je odlican, isto tako ostao mi je i utisak da nismo videli ni trecinu onoga sto ostvo pruza, narocito sto se tice plaza kojih zaista ima previse da bi se sve obisle u jednom terminu letovanja.

pre 12 godina

Неко рече да је скупо на Паросу, па скупи су поједини ресторани као и свуда. Велико је и лепо острво, имају јефтине, продавнице , супермаркете, Керфур(Парос, Сантрини,..), одлични људи и одличне плаже.

Мотором се може обићи цело острво, а може и бициклом шврљати по главном месту Перикиа (кампови)па до предивног места Науса(околне плаже) или мало даље Писо ливади. Или јужно од Парикие до оближњег острва Антипарос(брод: 1,2 евра у једном смеру) или јужно поред аеродрома Алики(оближње плаже).
Цена ресторан и пића су релативне , ни странци са запада не иду сваки час у скупе ресторане!

pre 13 godina

Koje to ostrvo u evropi i na mediteranu nema vetrove(uveche oslabe ), pa oni su na plus 35 neophodni inache bi przili. Idite na tursku obalu koja je zaklonjena i gde nema toliko vetra pa da vidite kako peche sunce.

Ivory

Prvi put sam letovala na Kikladima 2006 godine na Santoriniju, a onda smo odlucili da posetimo Paros naredne godine. Ja sam se licno razocarala, kako ostrvom, tako i uospteno celokupnim konceptom turizma.Cene su bile znatno vece na Parosu nego Santoriniju koje je daleko i poznatije ostrvo, usluga je u pojedinim lokalima bila vise nego ocajna, konkretno mislim na neljubazno osoblje, sem plaze Santa Maria, sve ostale su prosecne.Paros je poznat po jakim vetrovima, pa vecina turista i dolazi zbog sportova na vodi, u ovom slucaju jedrilica, jer na vecini plaza duva izuzetno jak vetar. Inace treba spomenuti Antiparos ostrvce koje je udaljeno 10 minuta trajektom i koje je sacuvalo svoju prvobitnu arhitekturu, koje je zaista prelepo i ne toliko komercijalizovano kao Paros. Uske mermerne ulicice, balkoni prepuni cveca, bele kucice, malene taverne. Inace samo more oko Antiparosa je tako bisto, da je nama licno bilo zao sto smo odseli na Parosu a ne Antiparosu. Doduse o ukusima i smaom konceptu odmora ne treba diskutovati, imajuci u vidu da svako ima svo

pre 13 godina

Da li neko moze da mi objasni to sa taksama na grckim aerodromima? Prosle godine sam letela iz Milana preko Atine, Olympicom, znaci u Atini menjala let, za Santorini, i nazad i nijednom nisam platila nikakvu taksu, osim onoga sto je bilo ukljuceno u cenu karte koju sam kupila preko interneta. O kakvim se taksama radi?

pre 14 godina

na parosu sam prvi put bio 1993 i bilo je bozanstveno . narocito naoussa. drugi put sam bio 1999 i zaprepastio se kiliko se promijenilo sve zbog betonizacije i prekomjerne gradnje . naoussa nekad tako lijepa i iidilicna se pretvorila u gomilu betona i u mjestu se mogao cuti prvenstveno albanski . veliko razocarenje . mogu samo da zamislim kako je sad . sigurno je dozivjela istu sudbinu kao susjedni mikonos.

surfer4ever

Paros je prelepo ostrvo, ali na zalost je postalo leglo svega onog sto prosecnog posetioca iritira. Puno maminih i tatinih sinova sa skupim kolima, D&G kosuljama na plazi, i limunadom od 10 evra (Punta Beach).

Prvi put sam bio na Parosu jos kao klinac daleke 1980te, i od tada bio vise od 20tak puta. Zadnji put u Septembru 2000, bas kad je trajekt 'Samina' potonuo na ulazu u luku. Nesto sto je tada privlacilo surfere i gde je kampovanje na plazi u satoru bilo norma, danas privlaci pozere sa najskupljim daskama za jedrenje koje jedva da dotaknu vodu.

Pre mesec dana sam u povratku sa Koufonisi, jednim od starih trajekta doziveo nesto jako tuzno vezano za Paros. Obicaj je bio da najveci broj putnika sa broda sidje na Parosu, a iz luke Paros potrci masa ljudi koja bi se borila za bilo koje slobodno mesto negde na brodu. Ovaj put je sa broda kapaciteta 2000 putnika izaslo samo njih 4 (cetiri), a uslo svega 3 putnika (tri). A da, i brod nije imao vise od 50 putnika. To je bio kraj Juna ove godine, i tako nesto nikad nisam video, cak i u zimskim mesecima.

Ali zato oni koji nameravaju da idu do Grcke, sigurno ce naci super povoljne ponude za smestaj.

pre 14 godina

Treba napomenuti da taksa na aeridrimu u Grckoj kosta 80E, tako da je putovanje avionom malo skuplja varijanta. Preporucujem bus do Atine pa trajekt. Traje duze ali je avantura, a i jevtinije je. Inace ostrvo je divno, a kad ste vec tu treba odvojiti vreme pa obici i okolna ostrva do kojih voze gliseri. Vredi svaki dinar t.j. evro