Utorak, 12.09.2006.

IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 13 godina

Ohrid sam posetila u dva navrata davne 1986. na ekskurziji i tri godine kasnije sa momkom sam bila na letovanju. Plaze su daleko, to mi je jedina primedba, sve ostalo je prelepo i trebalo bi posetiti i videti, izdvajam za obilazak i manastir Sveti Naum.

pre 16 godina

Ohrid je jako lep grad, a i susedna Struga je isto tako jako lepa. Od Albanaca se ne treba bojati jer su Albanci u Makedoniji, na Kosovu i u Albaniji tri sasvim drugačija sveta. Čak sam bio jedan dan pršlog leta u Albaniji i nisam imao nikakve probleme.

Kristina

Ne bih se slozila sa autorom u vezi svega.Narodnjaka a i muzike devedesetih godina (sa nasih podneblja) ima na ulicama starog grada. Cekanje u restoranima po sat vremena i nepristojnost na plazi (slobodno ocekujte da vam prolaznici gaze preko peskira i kad ste na njemu a i kad niste).Ako idete autobusom ocekujte mini obilazak Makedonije jer ni jedan autobus ne ide direktno iz Beograda do Ohrida, sto i nije lose.Za ostale opise se slazem sa autorom.Za neumorne klabere najbolje zurke se desavaju na plazi Gradiste gde mozete videti i cuti najpoznatije izvodjace elektronske muzike

pre 16 godina

Upravo danas sam videla ovaj divni tekst o mom gradu i zahvaljujem puno autoru sto ga je tako opisao. Od komentara vidim da svi uglavnom imaju pozitivna iskustva i misljenja o Ohridu i nadam se da ce to tako ostati uvek kad posete ovaj makedonski grad.

pre 17 godina

Охрид е прекрасен град,штета што мојата другарка Драгана Дамјановиќ од Белград не го виде.

mina

u ohridu takodje mozete spavati i u izvidjackom kapmu,bas na samoj obali. ima malo da se pesaci do centra ali ako iznajmite bajseve, provescete se sjano. sve pohvale ohridu i plašicama.

pre 17 godina

Raduje me sto si dobro prosao u moj grad.Preko ovog sajta dobio sam nove prijatelje koji su posetili moj grad i isto nadam se da ce postaviti dobar komentar za nas Ohridzane :)))
Ako neko planira da dodze u bilo koje doba godine i ako treba smestaj soba,studio,apartman ili bilo sta neka me slobodno kontaktira.

pre 17 godina

Slazem se sa svim komentarima. Ohrid je prelepo mesto za aktivan odmor jer stvarno ima sta da se vidi. Niko nije pomenuo Zaum, odnosno manastir posvecen Bogorodici Zahumskoj iz XIV veka za koji mnogi i ne znaju. Do njega se moze stici samo camcem, ali zaista ga vredi videti zbog neobicnog polozaja (nalazi se bukvalno uz stenu) i ocuvanih fresaka u crkvi, pogotovu Bogorodice mlekopitatelnice (redak ikonografski tip Bogorodice koja doji Hrista)

anita

predivan tekst-jos ljepsa makedonija i makedonci.....iako sam bila u ohridu,vise mi se dopala struga.....svima koji zele dozivjeti ono najljepse od makedonije preporucam da ju posjete....

pre 17 godina

Zaista predivno,svima toplo preporucujem grad kao i okolna manja mesta.Supruga i ja smo se upravo vratili sa Ohrida i puni smo kako lepih utisaka o prirodi,tako i o ljudima.

Boki

Ohrid je fenomenalan kao i citava Makedonija. Imao sam tu srecu da prospartam Makedonijom 2004 u proljece i bio sam odusevljen. Ubjedljivo najbolje putovanje u mom zivotu.
Rijetko se srecu takvi ljudi kao u Makedoniji.
Ne znam sta prije da izdvojim, manastir Sv. Jovan Bigorski, Ohrid, Bitola, Pelister....

pre 17 godina

Tekst je TAKO-TAKO...poprilično "ideološki" obojen. Autor naglašava kako ga manastir "ne zanima" (zašto uopšte naglašava manastir ukoliko ga to ne zanima? ), kako "se nada" da će se mir održati (Zašto Autor spominje da su Albanci većina u Strugi? - zašto je to bitno?)... i tako. Mislim da bi Ohrid zaslužuje mnogo bolji tekst i mnogo kvalitetniji pristup.

Ana Latinski, Beograd

Divno je sto cak ni u komentarima o Ohridu ne miruju i ne spavaju profesionalni i genetski srbofobi, ali to nije razlog da komentar o "srpskom smecu" kao eklatantnom govoru mrznje ne bude smesta obrisan. O ovome sam vec obavestila nasu vladu, tuzilastvo kao i vise stranih i domacih medija i NVO. Ocekujem da cete prestati da dajete podrsku (antisrpskom) govoru mrznje.

pre 17 godina

Ako autor bude išao ponovo u Ohrid može da ostavo email ako je voljan da mu se priključi još neko, jer ja sam ove godine bezuspešno pokušavala da nađem duštvo za Ohrid. Prosto niko nije hteo.

George

U Ohridu sam bio prvi put pre 40 godina (maturska ekskurzija), i krajem avgusta ove godine, drugi put.Mislim da su ocene u clanku u vezi Ohrida i ljudi sasvim korektne i tacne.Sve najlepse utiske nosim sa Ohrida i Makedonije.

pre 17 godina

Ovogodisnji odmor sam proveo na Ohridu. Sve je onako kako je covek rekao osim narodnjaka(Ceca)koji tlace na svakom cosku. Ali bez obzira sve ostalo prelepo nadoknadjuje muzicki ukus vlasnika kafica. Ko moze autom, samo napred(treba za plazu)! Imao sam smestaj u centru Starog grada za 5eur.

Desava se

Umalo da me rasplacete. Nikad nisam bila na Ohridu, iako sam zelela, ali ovog leta je zelja bila bas jaka, a nisam mogla da odem. Obecala sam sebi da je to prvo mesto koje cu posetiti, jer bas takvog kao sto ga opisujete ja ga zamisljam. Neke Makedonce poznajem, divan narod, a sigurna sam da im je i zemlja divna.

pre 17 godina

Ohris je jedno divno mesto. bio sam u junu mesecu ove godine tamo za vikend i jako sam se lepo proveo. To je mesto koje ima dusu. Kao neki cudan vazduh da struji onuda. Jezero je prelepi, ljudi su preljubazni a o arhitekturi i da ne govorim. Jako lepo mesto je Sveti Naum. Preporucujem svima koji nisu bili da obavezno odu.

oggy

Prirodni i opusteni ljudi, izvanredno gostoprimstvo i prelijepa zemlja. Bravo Makedonijo ostaj poubava i cuvaj taj biser za sebe! Ja sam srbin ali zemljaci moji molim vas ucinite tim predobrim ljudima uslugu i ostanite DALEKO od Ohrida jer je jedino smece tamo srpskog porijekla i ako postane popularno pretvoricete ga u novu Budvu, Kopaonik ili vec neko od komercijalnog djubreta koje uvijek ostavite iza sebe. Idimo na Adu, mnogo nam vise prilici!!

pre 17 godina

"Neki moji poznanici ne žele da idu u Ohrid zbog domaćih Albanaca. Međutim, nikakvih problema sa Albancima nema. U Ohridu je mirno, a tako je i u susednom gradiću Strugi, gde su Albanci skoro većina. Nadam se da će mir u Ohridu i Strugi opstati, ali to, naravno, želim i celoj Makedoniji. Moj razlog za takve želje je uglavnom sebičan, hoću da još mnogo puta obiđem ovu divnu zemlju." ovo samo pakazuje kulturu srba, problem u juguslaviju nisu bili albanci nego ovi sta misle na ovaj nacin! ja sam siguran da puno od tih ludi sto si sreo u ohridu, bili su albanci (govore makedonski), a zna se da kod albanaca su vrata uvjek otvorena za goste. Isto ti je u strugu, dobrodosli i kod albanaca!!!

Bole

Jedna od stvari koja me je impresionirala je neverovatno bistra voda zbog koje je kupanje i ronjenje u jezeru izuzetno prijatno, a njena svezina moze samo dobro da dodje posle preterivanja sa mastikom.

pre 17 godina

Balkanski Jerusalim, predivna priroda, srdacni ljudi, na nas iz srbije gledaju kao na doomace goste, idem tamo vec 5 godinu zaredom.

Pedja

Divan clanak i "verna slika" (verna slika je jos i 2 puta bolja) Ohrida,Ohridskog jezera ,Makedonaca,Makedonije...Divno mesto,divni ljudi,cene za nas iz Srbije prihvatljive (zivot je jeftiniji nego u Srbiji).Preporucujem Ohrid svima svim srcem.

pre 17 godina

Divan je Ohrid. Nazalost nema nikakvu turisicku propagandu u svetu, al to nam mozda i ide naruku, jer je sve pristupacno. JAT za sada leti 2x nedeljno preko Skoplja. Dobro da su se i oni setili.

pre 17 godina

Malo je falilo da se rasplacem. Jeste, jednom davno sam pojela bogznakoliko kolaca, nekoliko pecenih kukuruza i popila bozu pride bas u Ohridu. Posle mi je bilo muka, ali nikad nisam pozalila. Ili sam ja bila mlada ili je to jedan cudesan grad... U svakom slucaju, tekst je jako lep, a ja cu u Ohrid cim bude prilika, svakako pre nego sto umrem!

s tim rolaj

Ohrid je božanstveno mesto! Pre dve godine sam išao tamo autom (preko Skoplja, Tetova i Gostivara), bilo mi je malo frka od tog puta (kroz zapadnu Makedoniju), ali mi se ništa nije dogodilo mada se ni ja nisam zaustavljao od Skoplja do Ohrida. Ima li neko svežijih iskustava?

pre 17 godina

i ja se slazem sa vama da je Ohrid momentalno mozda najbolje mesto za odmor, a posebno oni sto putuju sa porodicom.Ja sam prosle godine iso na odmor sa porodicom , i mogu da kazem da sam se po prvi put u zivotu onako dobro se odmorio.Hrana je dobra i nije uopste skupa, sto je najglavnije usluga je na nivou i ljudi su dosta gostoprimljivi.Ja sam albanac i stvarno sam se osecao kao u svojoj kuci, niko i ne gleda sta si nego te usluze sta je najbolje, tacno kao jedna turisticka zemlja.

Goran

Bio sam ovog leta po prvi put na Ohridu a i u Makedoniji uopste. Slozio bih se sa vecinom komentara ovde, ali bi napomenuo i jednu negativnu stvar a to su plaze. Sve plaze, koje se inace nalaze izvan grada, su veoma male, kamenite i ne nesto narocito sredjene. Najbolja opcija je ici na novu plazu u Strugi tj. koji kilometar van nje (15 km od Ohrida), koja je prilicno lepo sredjena, nudi sportski sadrzaj (odbojka na plazi, stoni tenis, bilijar), restorane, kabine za presvalacenje i dr. Opsti utisak je da turizam u Ohridu tek pocinje da se razvija, potrebno je jos mnogo ulaganja, narocito u gradsku infrastrukturu i uredjenje obale. Za ljude sa tanjim dzepom, posebno one sa juga Srbije, letovanje na Ohridu predstavlja interesantnu opciju jer se stize brze nego u Crnu Goru (5 sati autom) i prilicno je jeftino. S druge strane, more je more i tu nema alternative :)

pre 17 godina

U potpunosti se slazem sa autorom teksta o Ohridu.Ovog leta sam proveo nezaboravnih 14 dana na jezeru.Mislim da mi je to bilo jedno od najboljih letovanja!Makedonci su fenomenalni i toplo preporucujem svim dobronamernim ljudima da posete Ohrid i Makedoniju!

mali radojica

Glavno nije pomenuo bata, a to su "podmornice" u Jazz Inn-u (ako uspes da udjes unutra na vreme i zauzmes mesto). Nadam se da su malo raskrcili ulice od tzv. "leskovackog rostilja", pre par godina nije moglo da se zivi od dima i mirisa. U svakom slucaju, primer za nas Srbe kako u jednom gradu zajedno zive razliciti narodi, istorije, price i aspiracije, a sve to bez nekog konflikta.

pre 17 godina

ne znam sta da kazem osim da svima preporucim da odu u Ohrid. Ljudi su super, klopa takodje, a o jezeru i crkvama ne vredi ni pricati, to se mora videti. Samo preporucujem da se avionom ide direktno na ohridski aerodrom, pogotovu ako ne mozete da sedite prikovani za sediste autobusa. letovi su 2x nedeljno u sezoni

majaaaa

Toliko sam se obradovala ovom komentaru...Ma, Ohrid je bozanstven, ali moram da priznam da je taj narod u stvari ono sto me tamo opcinjava! Neverovatno prijatni, srdacni, bolesno iskreni i nekako...neiskvareni, nemam pojma. Skoplje je takodje savrseno, grad kao grad i nije nesto narocito divan, osim najuzeg centra, ali atmosfera, energija, provod...ludilo! Ko nije nikada bio-praavac Makedonija!:)

pre 17 godina

Divan i istinit tekst . Moje iskustvo je slicno .Ocarala me je lepota zemlje i siroko srce makedonaca , a najvise kultura tog naroda .

pre 17 godina

Strasno mi je drago sto je autor napisao ovaj tekst o Ohridu! Ovog leta sam provela 10-tak dana nakon gimnazijske ekskurzije pre mnogo godina i utisci su predivni. Ne znam da li sam vise odusevljena prirodnim i arhitektonskim lepotama, manastirima/crkvama ili ljubaznoscu domacina,da li kulturnom ponudom ili jako dobrom hranom, opustenoscu domacina i turista, ophodjenjem Albanaca ili sve to zajedno?!
S obzirom da nismo imali rezervisan hotel, lako smo nasli smestaj kod jedne porodice. O zblizavanju sa njima ne bih sada, jer cu se rasplakati. (Moja iskustva u Crnoj Gori su ali dijametralno suprotna)
Makedoniji i Makedoncima zelim sve najbolje i da zive i dalje mirno sa Albancima!

pre 17 godina

Bas me inenadi koga nekoj posle zavrseniot odmor duri vo septemvri e seuste pod impresii i pisuva so tolku strast i entuzijazam i dava tolku koncizen i realen opis za gradot, zivotot, kako i mentalitetot na makedonskiot narod(sigurno imas nekoi licni pricini.Posebno mi se dopadna nacinot na koj si gi prikazal lugeto i kulturata, sto korespondira so opustenosta i odnesuvanjeto na lugeto koi ziveat vo ohrid, kako i na turistite. I pokraj faktot sto nema kojznae kakva zabava, opustenosta na lugeto so samiot fakt sto se na odmor sozdavaat pozitivna atmosfera za zurki i after....Samo bi dodala deka spored mene najdobra i za mene edinstvena plaza e "trpejca",(a ne gradiste)a posebno pri kraj na avgust koga nema mnogu guzva i vo tie momenti mozes da go dozivees praviot odmor, se razbira ako si so pravite luge okolu tebe, ili eventualno sam...i bi dodala i deka juli ne e praviot period za ohrid posto e premnogu guzva i ednostavno nemozes da se razmines po ulica a ne nesto poveke...

pre 17 godina

Pa normalno deka si prosol dobro vo ohrid, opkruzen so dobri devojki-kitki sraeni od makedonija:). Mora da priznaes deka sme najdobri i deka ke ni se vratis pak, neli?!

pre 17 godina

milo mie sto si pominal ubavo, i kazi kade da se najdeme vo ohrid slednoto leto?...obozavam decki so avanturisticki duh duri od BELGRAD da dojde na odmor vo Ohrid:)

Ivona

Odavno nisam bila u Ohridu, baš lepo podsećanje na neka davna letovanja! Sudeći prema ovom tekstu, nije se mnogo toga promenilo, jedino što se tada iz Beograda do Ohrida stizalo avionom za pola sata. Sve ostalo je i onda bilo apsolutno isto kao što je opisano, i baš mi je drago da se nije promenilo: i preljubazni ljudi, i divna hrana, i Ohridsko leto sa sjajnim pozorišnim predstavama i koncertima, Samuilova tvrdina, manastiri (apsolutno cudesni Sv. Jovan Kaneo) i pre svega, naravno - JEZERO. Šetnja do ušća Crnog Drima u jezero (ispod manastira Sv. Naum) ne sme se ni zbog čega propustiti. A tek neopisive radnjice sa starim zanatima i poslastičarnice...
Divno podsećanje na neka davna letovanja. Mogla bih opet malo na tu stranu, odavno nisam.