Sreda, 15.03.2017.

21:15

Beč je najbolji grad za život: Na kom mestu je Beograd?

Izvor: Radiosarajevo.ba

Beè je najbolji grad za život: Na kom mestu je Beograd? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Sale

pre 7 godina

Da imam leteći automobil,mojoj sreći nigde ne bi bilo kraja..ono što vidim u tranzitu kroz Beograd,dovoljno mi je da nikada u životu ne poželim da odem do grada..a vozači iz glavnog grada,uglavnom znaju da voze samo tu...

Vanja

pre 7 godina

Meni Beč sasvim odgovara. Naravno, ima i ovde nekih stvari koje mi se ne sviđaju, ali sve to nije ništa u poređenju sa Srbijom. Tu sam već 6 godina, pustila sam korenje, valjda, odmah i mislim da se ne bih vraćala u svoju tužnu Vojvodinu.
I čudno mi je kad pojedinci kažu da je Beč dosadan, a nudi za svakog po nešto. Večito se nešto dešava.

mario

pre 7 godina

E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .
(Marko, 17. mart 2017 18:29)
To ti misliš, ali drukčije misli onih 15 milijuna stranih turista koji posjete Hrvatsku, a njihovo je mišljenje ipak bitnije.

Marko

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.
(Hrvoje, 16. mart 2017 10:00)
@
E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .

wiener

pre 7 godina

(Lukas aus Agram, 16. mart 2017 10:50)

ajde ovo za beograd, ali kaze covek beograd gori od porta i lisabona? jeste beograd gori i od jednog i od drugog ali isto vazi i za sve hrvatske gradove, a i za mnoge druge. svasta.

agramer

pre 7 godina

Pa, gospon EU Citizen, prije nego što izrazite svoje veleštovano mišljenje, pogledajte parametre iz kojih je rezultuirala ovakva lista da bi vam eventualno potom neke stvari bile razvidnije.

Igor

pre 7 godina

Kad god moram da putujem preko Beograda, padne mi mrak na oči. Ono sto vi zovete gilipterskim smekerskim duhom, to zapadnjaci i normalni ljudi zovu otimacinom i Bliskim Istokom. Jednom nepristojan narod, posebno po aerodromu i autobuskoj stanici. Narod istrosen, ne smeje se, a opet zaglibljen u toj betonskoj rupi zvana Beograd. Ljubljana je za Beograd POJAM

Mantis

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!?
Bas je tacna ova lista, dokaz za
to je mnogo mladih hrvata koji
stalno dolaze u Beograd na provode,
pogotovu novogodisnje. To je izmedju
ostalog parametar za dobar zivot.
Provodi se i staro i mlado. U Beogradu
imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje
za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje
za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lazo, Lazo, pa nije provod mjerilo
dobrog života u nekom gradu.
Provod je samo jedan segment,
od svih ostalih ljudskih potreba.
Uostalom, ne možeš se provoditi
svaki dan i to cijeli dan. Za dobar
život u nekoj sredini postoji
gradacija od možda dvadesetak
parametara, koji utiču na kvalitetu
života. Što ti vrijedi toliko "opevan"
provod u Beogradu, kad te negdje
u kmici očekuje metak, također
dobro poznata činjenica u Beogradu.
Što treba imati grad za dobar i ugodan
život? Pa sve ono što Beograd nema
(osim jeftinih i razvikanih svratišta).

Bro

pre 7 godina

Mene je fascinirala komšinicina rođaka, mlada žena radi osam godina u Beču kaže sa ponosom da ne zna nemački ni nema nameru da ga uči - "radim u srpskom kafiću, u komšiluku je market koji drže naši, malo nabadam engleski kad zatreba" kaže sa ponosom a mene nekako sramota.

EU Citizen

pre 7 godina

Dakle, kao i uvek na ovoj listi, u vrhu su prestonice dosade sa najkvalitetnijim životom za totalne mediokritete :)) Što se mene tiče, nijedan grad sa te liste ne može da se meri sa pravim velegradima i mestima gde je život istinski kvalitetan, dakle dinamičan, zanimljiv i pun najboljih i najuspešnijih ljudi na ovom globusu, dakle, Njujorkom, Londonom, Parizom, Tokijom, Istanbulom i sličnim gradovima. Ovo su sve u poređenju s tim penzionerski domovi i stacionari za socijalističke degenerike :)) I uzgred, "Dizeldorf" je nekadašnji nadimak za naselje Braće Jerković, a grad u Nemačkoj se na srpskom zove Diseldorf :))

nije loše ali može bolje

pre 7 godina

Mnogi gradovi nude puno toga ali pitanje je što je id toga dostupno većini stanovnika. Ako je zabava preskupa onaj ko nema novca nema korist od te "mogućnosti" u gradu. Neki sadržaji su dostupni samo malom sloju bogatih a neki su zatvoreni i za bogate i rezervirani samo za aristokraciju. U nekima je loša klima, vjetar, vlaga, kiša, zima, mrak, nekima je loša pozicija, daleko od svih drugih, izolirani. Balkanski gradovi nisu loši ali daleko su od onog što bi mogli biti iako neke metropole nikada ne ćemo stići u ničemu. Povijest se ne može kupiti niti izgraditi, nikada nećemo biti velesila u znanosti, umjetnosti, filozofiji, u čistoj industriji, u superbogatašima. Ali možemo bolje od ovog gdje smo sad i trebamo znati da je puno više onih koji žive puno slabije od nas nego onih koji žive puno bolje.

Antibot

pre 7 godina

Molim da ne pisu ljudi o gradovima koji budu turisticki 2 dana !!!! Ljudi koji dugo zive po svetskom metropolama imaju pravi utisak dal je nesto dobro ili lose . Na primer ja zivim u Stockholmu, za mene je Stockholm tezak smor, iako ima mnogo festivala i drugih manifestacij,u stvari sve ima , al mu nesto fali ..... a to je ENERGIJA, koja se oseti u Bg .

Alex

pre 7 godina

Svakome ko je po svetu putovao i ozbiljne poslove radio, a ne "šišnjario" jasno je da Beč i Austrija nude najbolje uslove za život, sve sa merom! Smešno je kad neko napiše da je u Beču prosečna plata 1200€. Gospodo sa Balkana, to što vam rođaci rade poslove bez kvalifikacije i primaju najmanje plate za nekvalifikovane poslove ne daje vam za pravo da te iznose navodite kao prosečne. Austrija je zemlja sa jednim od tri najveća BDP po glavi stanovnika u EU, Beč je grad sa jednim od tri najbolja Big Mac indeksa, Austrija zemlja sa jednom od najnižih stopa nezaposlenosti u EU, zemlja u kojoj su najviša socijalna davanja i najveći dečji dodaci, ne samo mereno platežnom moći već i po nominalnim iznosima (svi navedeni podaci daleko povoljnije nego npr. u Švedskoj). Takođe, prema podacima o raspodeli svetskog bogatstva 2050. godine Austrija će biti jedna od samo tri evropske zemlje među prvih deset na svetu po iznosu BDP po glavi stanovnika (pored Švajcarske i Norveške). Zaboravih, najbolji su oni koji kažu da je skup gradski prevoz u Beču. Ako ste putovali po svetu, jasno vam je da je cena dnevne karte niža nego u bilo kojoj drugoj evropskoj metropoli, a cena mesečne karte koja je personalizovana je neuporedivo jeftinija nego u bilo kom drugom gradu (31,25€).

Alex

pre 7 godina

I da ne bude zabune, Beč je jedini grad koji je po svim istraživanjima o kvalitetu života, pametnim gradovima, mobilnosti... na prvoj ili drugoj, retko trećoj poziciji. Po Merceru osam godina na prvom mestu. Ostali gradovi se na jednoj listi nađu na prvom, a na drugoj na 18 tako da je i po tome Beč grad bez konkurencije.

Marko

pre 7 godina

Lazaruse, pobrkana ti logika. Dobar i jeftin provod ne predstavlja koliko je mjesto dovoljno ugodno za život, a pogotovo ne gdje je taj isti provod lumpanje u natrpanim kafanama uz turbo folk.

Junak

pre 7 godina

Ljudi, kada naucimo prvenstveno da cenimo svoje i volimo, a tudje da postujemo i ucimo od njih, tada cemo verovatno biti mnogo vise pri vrhu.

Ja

pre 7 godina

Ako treba da se hvalim glavnim gradom kako dolaze kod nas da se olese za soma dinara i zbog nocnog izlaska....,crno se nama pise! To nije zivot,mozda za nekoga jeste,ali za pametne ljude nije! Kad bih krenuo da nabrajam sta ne valja iz mog kraja,pa da nastavim do samog centra,mislili bi da ga mrzim! Bio sam vise pita u Zg u poslednje 4 godine,nazalost presisao nas je debelo! Vidi se ulaganje,sto jest jest!

dzoni

pre 7 godina

@lazarus...
na kvalitet zivota utice infrastruktura grada..prevoz....kvalitet ulica ...cistoca ...organiziranost na komunalnom nivou..a ne nocni zivot i ponuda kafana!! ne trebas ici u zagreb da vidis kakva je hrvatska..samo predji granicni prelaz i vidi u kakvom je stanju srpski a kako izgleda njihov granicni prelaz i njihov asfalt..moj savet ti je da ne putujes dalje od toga jer ces se zestoko razocarati srbijom a depresija sa konja na magarca se tesko leci!

zoki

pre 7 godina

Svi pominju Bec, Beograd, Zagreb, ali niko se ne osvrce na Bagdad. Moji rodjaci su proveli u Bagdadu punih sest godina tokom osamdesetih - Bagdad je bio bliskoistocni Pariz. A onda su dosli Ameri, isti ti koji sastavljaju listu...

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Ja jako volim dolaziti u Beograd, upravo kako si napisao, na provod.
Ali mogu biti samo par dana, ne mogu podnijeti Beograd u većim dozama, a kamo li da živim tamo, kad se vraćam iz Beograda u Zagreb uvijek kad uđemo u Hrvatsku odahnem, nekako mi bude lakše.
Ja ne znam jesi li ti iz Beograda, ali to je definitivno najštorkaviji, najkaotičniji, najprljaviji, najraspadnutiji grad u kojem sam ikad bio, gori je i od Porta i Lisabona.
Sve u zadnjem stepenu raspadanja, ulice pune rupa, svi pločnici razlupani, ono stepenište prem Zelenom vencu nema jedna čitava stepenica, fasade katastrofa, lako ti se može dogoditi da ti padne komad žbuke ili koja cigla na glavu, smeće posvuda, sve zelene površine to malo šta ih ima sve zapušteno, tramvaje i autobuse drži još samo farba u komadu, i da ne nabrajam dalje.
Nemojte se vrijeđati dragi Beograđani, i sami znate da je to šta sam napisao živa istina!

LaZarus

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!

Hrvoje

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.

Čovek na usamljenoj platformi

pre 7 godina

@(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Nije sve u dobrom provodu i jeftinoj hrani i piću. Postoji i nešto što se zove čistoća, uređenost ulica i zgrada, kultura stanovanja, funkcionalnost gradskih službi, prevoza, infrastruktura saobraćajna i komunalna, pristupnost i blizina drugih delova zemlje... Zagreb je u svemu tome daleko ispred Beograda.

d

pre 7 godina

citam komentare i ovde i na italijanskoj stampi od ljydi kako je bec dosadan. to uglavnom ovi juznjaci gde im se zivot svodi na birtije alkohol lake zene i hranu za zdranje. sto onda svi idu sa juga i hrle ka tom severu. i turci i talijani. ako je dosadno ostani u svom mestu gde ti je sve van dosade. a dosada zavisi samo od vas samih gde god da si.

Meister Jakob

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)

Otkud ti da je dosadan?!
Živio sam jako dugo u Beču, s nekim manjim prekidima skoro 12 godina.
Svaki dan imaš nešto za svačiji ukus, ima nekoliko stotina klubova, nekoliko hiljada raznoraznih kafića, bajzlova i birtija, pozorišta, bioskopa...stvarno nema šanse da ti u Beču ikad bude dosadno!
A inače koliko mi je poznato ovo je prvi put da su prvi, Beč je redovito godinama unazad uvijek bio na drugom mjestu, a prvi je bio ili Cirih, ili Melburn, i ne znam dalje detaljno, ali Beč je oduvijek drugi.

Milos BG

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)
Da, upravo to mi je pokazatelj kvaliteta zivota, da li mogu da se olesim alkoholom za male pare.

owenklassen

pre 7 godina

Studiram u Becu, grad je super stvarno, ima dosta lepih strana , kao i sa druge strane odredjenih mana, ali jednostavno mi ne odgovara i moze on biti hiljadu puta prvi, ne mogu sebe da zamislim da zivim ovde.

Hrvoje

pre 7 godina

Beograd i Sarajevo na listi a svi stanovnici nemaju ni vodu u kući, nemaju kanalizaciju. U Zagrebu je takvih domaćinstava manje od 1500 a grad je sa prstenom oko 1 mil. stanovnika. U Sarajevu je vodovodna mreža od azbestnih cijevi i opasna za zdravlje stanovnika. Ove zime Sarajevo je moralo zabraniti vožnju automobila zbog zagađenja zraka a mali je grad (puno se ljudi grije na ugljen, drva, lož ulje, znači opet loša infrastruktura). Sarajevo je u kotlini i slabo je provjetravanje zimi. O medicinskim uslugama se može puno toga napisati (dovoljno je čitati crnu kroniku). Nemam ništa protiv Sarajeva ali realno mnogi gradovi koji su daleko ispred nisu na listi. Lista je djelomično i politička tj. aktivistička.

cane

pre 7 godina

Zašto Zagreb ispred Beograda? Nikakve logike nema!
 (Splićanin, 15. mart 2017 23:29)
---------------------------------
mozda zato sto su plate u zagrebu tri puta vece, a cene gotovo iste

DrParke

pre 7 godina

Imao sam priliku da zivim u Becu i moje subjektivno misljenje je da grad pruza izvanrednu kulturnu scenu, nacin zivota je lezeran u usporedbi sa drugim metropolama i uz to, Bec-kao ostatak Austrije prednjaci po pitanju ekologije. Sve u svemu, prelijep grad. Ali, ali... Ne mogu da se naviknem na sterilne, isprogramirane Austrijance, jednostavno ne uzivam u drustvu s njima, tako da Bec nije grad za mene. Pozdrav

saki

pre 7 godina

Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Pretpostavljam da se misli na novozelandski Okland.

cobane vrati se

pre 7 godina

Bec je najbolji ako zivis u prvom biziku,u ovim ostalim je evidentan porast balkanaca i turaka a samim tim i kriminala jer to ide uz nas,nazalost.Ono sto mene fascinira kod nasih ljudi ovde je sto je njihov nivo integracije 0,jedna velika nula nazalost e to su ovi sto kazu da im je Bec dosadan,dodju iz ovog naseg blata,rade ovde po 30 godina i umesto da kupe stan ovde oni se na kraju opet vrate u blato,to je za proucavanje zaista.

Bora

pre 7 godina

"Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje."

Misli se na Auckland u Novom Zelandu a ne Oakland u SAD

Pa kako ne

pre 7 godina

Kako se zale ovi iz Beca na troskove prevoza, parkinga, cene stanova, rente :) Pa sta hocete? Dobre plate, a sve da bude jeftino? Sta da kazemo mi u CH onda? Cena za 90 min prevoz je 3,60, metro je 2,60 pola sata, parking 3 chf sat vremena. Ako hoces stan na selu, nema za manje od450.000, a kucu ne za manje od 500.000. U gradu kucu necete kupiti za manje od 700, a stan za manje od 550-600.000 chf. Kuce uz jezera, ne idu za manje od milion...Stan da iznajmis neces uspeti za manje od 850( ali i to je sreca ako nadjes, garsonjera), ali i to uglavnom nema za manje od 1000, ali se moze naci. Ali ti treba ogromna sreca. Novije zgrade, stan od 60 kvadrata nema za manje od 1800-1900 chf mesecno. Sve po standardu. Ja zivim u CH i ne zalim se, super je! Te cene deluju vrtoglavo, ali ko zivi i radi ovde sve to nije strasno, sve po standardu! Ja sam obisao mnogo svetskih gradova, ali po meni nema lepseg mesta od grada gde sada zivim, Lozana! Grad na prelepom jezeru, pun zelenila, parkova, sve uredjeno, sredjeno, putevi bez rupa, puno klubova, kafica (uz Cirih najveci studentski centar), za svakog ponesto. Staze za bicikliste svugde uz trotoar ili na trotoar, sve sredjeno za sto lepsi zivot. Jedini grad u Svajcarskoj sa metroom, pritom busevi, tramvaji, trole...Drzava pomaze svakog, npr mene i suprugu kada sam dosao pomogli tako sto nisam imao posao, ona radila, smanjili joj porez 4 puta, osiguranja...Prelepa zemlja koja se brine o tebi kada treba, tako kada stanes na noge, brines o njoj

?

pre 7 godina

(Moke, 15. mart 2017 22:55)
Не знам где си пре живео ако ти је Беч скуп. Сасвим нормално смо јели, пили, користили јавни превоз. Кад сам подвукао црту, тек за нијансу скупље од Београда. Али, превоз 1000 пута бољи, чисто, уредно, сви љубазни, улице без рупа ала Велики кањон и сл. Дефинитивно град поред родног Београда где би се осећао као код куће. А да је досадан, већу глупост нисам чуо.

Spearman

pre 7 godina

@usaaus, radi se o gradu Auckland na Novom Zelandu, a ne o Oaklandu u Americi. Ali eto sta da se radi kad insistiramo na tome da ne pisemo imena u originalu.

popovic cirih

pre 7 godina

Šta? Ženeva u prvih deset? Oni nemaju blage veze koji grad su ocenili. Što se tiče infrastrukture i zagadjenosti vazduha, to je daleko od dobrog jer u tom gradu je saobraćaj haos. Satima se provede u auto dabi se došlo do radnog mesta jer bukvalno pola Francuske u tom gradu radi i svi dolaze sa autom na posao.

mladen

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mido, 15. mart 2017 23:21)

Al ako imas 1500e bolji ti je od beca, njujorka, londona i bostona zajedno

USA

pre 7 godina

Okland?Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Nije u pitanju Oakland u Kaliforniji, nego Okland (Auckland) Novi Zeland

Sergej

pre 7 godina

Dok nisam otišao iz bg i ja sam mislio da je najgori. Najviše fali ta sloboda. Prijatelji mentalitet. Da se psuje dok se gleda basket fudbal i da se zna sta psujemo i za koga navijamo i koga mrzimo. A ne sve globalno sve isto crno i belo

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

Dusan

pre 7 godina

Bas me briga, ne zivim u pomenutim gradovima :) Dobro je tamo gde napravis sebi da ti je dobro...Dzaba budali i Bec, a pametnom dosta i na selu

Milos

pre 7 godina

Bio sam cetiri puta prosle godine ove godine planiram ponovo pocetkom maja da skoknem imam drugara koji stanuje tamo .Bec je prelep grad ono sto je na mene ostavilo najveci utisak jeste sistem jedne drzave koja ima zakone takve da nema zezanja.Ima dosta arapa turaka jevreja i nas Srba naravno siptara muslimana mislite da neko pravi probleme ?Svi gledaju svoja posla i veoma strogo se pridrzavaju svakodnevih obaveza nema bacanja opusaka po ulicama nema svercovanja po ubanima svi placaju kartu .Prosecna plata je oko 1200 eu kao jedinka u Becu sa tom platom nema sanse da opstanete ali u dvoje vec ima smisla pod uslovom da nemate decu i da 2 osoba radi mozete mesecno ustediti oko 500 eu .Da je skup zivot u njemu jeste navike ovde i tamo 2 razlicita sveta.Sto se tice Beograda dobar je samo za nocni zivot sve ostalo je na strani Beca . Kad tako odete malo van Beograda shvatite nakon povratka koliko je Beograd mali jadan i prljav ofucan o istoriji da ne pricam koliko je mala i sta se ima videti u odnosu na Bec.

Krle

pre 7 godina

Bio sam u Parizu, Londonu, Njujorku... Beogradu samo fali novca potrosenog na smislene stvari, recimo metro koji svaki glavni visemilionski grad treba da ima. Ali budimo realni ima mesta kojima su investicije mnogo potrebnije. Nista drugo ne dirati, duh je njegov najvazniji adut. Nazalost tek kada odete na neko drugo mesto shvatite kakav ste dragulj za sobom ostavili.

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

Mido

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.

Fancy

pre 7 godina

Respektiram listu ali ima još faktora koji se mogu uzeti kao relevantni, recimo kvaliteta zraka, količina zelenila u gradu, blizina mora, blizina skijališta, blizina nacionalnih parkova, blizina drugih visokokulturnih destinacija, kvaliteta gradske vode (neki se kupaju u pitkoj vodi, peru veš u pitkoj vodi), kao negativne npr. gustoća automobilskog i gradskog prometa, segregiranost stanovništva, raslojenost stanovništva, "stop zone" itd. Neki gradovi bi tad pali a neki bi se uspeli na listi.

Musavi brljavko

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...

ss

pre 7 godina

Jao ajde pajaci, gde ste da pricate kako su im stanovi preskupi i da daju trecinu plate za stan... Pa nek daju , ako je plata 1500e, sta je problem da za stan ide 500e
a kako je u beogradu? Nema stana ispod 300e eto tako je, za sve koji ne znaju... u beogradu nema stan ispod 300e a kolike su plate, nek vam kaze vodja kog ste izglasali...

E pa sad

pre 7 godina

Hm. Gledam istrazivanje njihovo iz 2016. Manaus u Brazilu - vrlo, vrlo los grad za zivot, nasao se na 125.-om mestu. A sad je kao Beograd na 138.-om. Ma dajte ljudi! Bezvezna lista kao i mnoge ostale.

Musavi brljavko

pre 7 godina

Najbolji grad u SAD je Pittsburg. Kakav San Francisco kakvi bakraci? Ja sam živeo u svim američkim gradovima i valjda znam šta pričam!

Moke

pre 7 godina

U Becu je m2 za iznajmljivanje od 9-10,20€ u prosjeku. Parking ne boli, 2,10€ je sat vremena, kazna 36€. Da kupis stan- ispod 3000€ po m2 ne racunaj i to bez provizije i slicno.
Karta za prevoz 90min 2,10€, tjedna oko 16€, mjesecna 48€, godisnja 365€.
Hrana nije jeftina, jedino da trpas smece u sebe i stedis na tome. I pored toga ga volim.

Mido

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.

ss

pre 7 godina

Jao ajde pajaci, gde ste da pricate kako su im stanovi preskupi i da daju trecinu plate za stan... Pa nek daju , ako je plata 1500e, sta je problem da za stan ide 500e
a kako je u beogradu? Nema stana ispod 300e eto tako je, za sve koji ne znaju... u beogradu nema stan ispod 300e a kolike su plate, nek vam kaze vodja kog ste izglasali...

Fancy

pre 7 godina

Respektiram listu ali ima još faktora koji se mogu uzeti kao relevantni, recimo kvaliteta zraka, količina zelenila u gradu, blizina mora, blizina skijališta, blizina nacionalnih parkova, blizina drugih visokokulturnih destinacija, kvaliteta gradske vode (neki se kupaju u pitkoj vodi, peru veš u pitkoj vodi), kao negativne npr. gustoća automobilskog i gradskog prometa, segregiranost stanovništva, raslojenost stanovništva, "stop zone" itd. Neki gradovi bi tad pali a neki bi se uspeli na listi.

Musavi brljavko

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...

E pa sad

pre 7 godina

Hm. Gledam istrazivanje njihovo iz 2016. Manaus u Brazilu - vrlo, vrlo los grad za zivot, nasao se na 125.-om mestu. A sad je kao Beograd na 138.-om. Ma dajte ljudi! Bezvezna lista kao i mnoge ostale.

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Ja jako volim dolaziti u Beograd, upravo kako si napisao, na provod.
Ali mogu biti samo par dana, ne mogu podnijeti Beograd u većim dozama, a kamo li da živim tamo, kad se vraćam iz Beograda u Zagreb uvijek kad uđemo u Hrvatsku odahnem, nekako mi bude lakše.
Ja ne znam jesi li ti iz Beograda, ali to je definitivno najštorkaviji, najkaotičniji, najprljaviji, najraspadnutiji grad u kojem sam ikad bio, gori je i od Porta i Lisabona.
Sve u zadnjem stepenu raspadanja, ulice pune rupa, svi pločnici razlupani, ono stepenište prem Zelenom vencu nema jedna čitava stepenica, fasade katastrofa, lako ti se može dogoditi da ti padne komad žbuke ili koja cigla na glavu, smeće posvuda, sve zelene površine to malo šta ih ima sve zapušteno, tramvaje i autobuse drži još samo farba u komadu, i da ne nabrajam dalje.
Nemojte se vrijeđati dragi Beograđani, i sami znate da je to šta sam napisao živa istina!

cane

pre 7 godina

Zašto Zagreb ispred Beograda? Nikakve logike nema!
 (Splićanin, 15. mart 2017 23:29)
---------------------------------
mozda zato sto su plate u zagrebu tri puta vece, a cene gotovo iste

Milos BG

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)
Da, upravo to mi je pokazatelj kvaliteta zivota, da li mogu da se olesim alkoholom za male pare.

Hrvoje

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.

cobane vrati se

pre 7 godina

Bec je najbolji ako zivis u prvom biziku,u ovim ostalim je evidentan porast balkanaca i turaka a samim tim i kriminala jer to ide uz nas,nazalost.Ono sto mene fascinira kod nasih ljudi ovde je sto je njihov nivo integracije 0,jedna velika nula nazalost e to su ovi sto kazu da im je Bec dosadan,dodju iz ovog naseg blata,rade ovde po 30 godina i umesto da kupe stan ovde oni se na kraju opet vrate u blato,to je za proucavanje zaista.

d

pre 7 godina

citam komentare i ovde i na italijanskoj stampi od ljydi kako je bec dosadan. to uglavnom ovi juznjaci gde im se zivot svodi na birtije alkohol lake zene i hranu za zdranje. sto onda svi idu sa juga i hrle ka tom severu. i turci i talijani. ako je dosadno ostani u svom mestu gde ti je sve van dosade. a dosada zavisi samo od vas samih gde god da si.

Pa kako ne

pre 7 godina

Kako se zale ovi iz Beca na troskove prevoza, parkinga, cene stanova, rente :) Pa sta hocete? Dobre plate, a sve da bude jeftino? Sta da kazemo mi u CH onda? Cena za 90 min prevoz je 3,60, metro je 2,60 pola sata, parking 3 chf sat vremena. Ako hoces stan na selu, nema za manje od450.000, a kucu ne za manje od 500.000. U gradu kucu necete kupiti za manje od 700, a stan za manje od 550-600.000 chf. Kuce uz jezera, ne idu za manje od milion...Stan da iznajmis neces uspeti za manje od 850( ali i to je sreca ako nadjes, garsonjera), ali i to uglavnom nema za manje od 1000, ali se moze naci. Ali ti treba ogromna sreca. Novije zgrade, stan od 60 kvadrata nema za manje od 1800-1900 chf mesecno. Sve po standardu. Ja zivim u CH i ne zalim se, super je! Te cene deluju vrtoglavo, ali ko zivi i radi ovde sve to nije strasno, sve po standardu! Ja sam obisao mnogo svetskih gradova, ali po meni nema lepseg mesta od grada gde sada zivim, Lozana! Grad na prelepom jezeru, pun zelenila, parkova, sve uredjeno, sredjeno, putevi bez rupa, puno klubova, kafica (uz Cirih najveci studentski centar), za svakog ponesto. Staze za bicikliste svugde uz trotoar ili na trotoar, sve sredjeno za sto lepsi zivot. Jedini grad u Svajcarskoj sa metroom, pritom busevi, tramvaji, trole...Drzava pomaze svakog, npr mene i suprugu kada sam dosao pomogli tako sto nisam imao posao, ona radila, smanjili joj porez 4 puta, osiguranja...Prelepa zemlja koja se brine o tebi kada treba, tako kada stanes na noge, brines o njoj

Moke

pre 7 godina

U Becu je m2 za iznajmljivanje od 9-10,20€ u prosjeku. Parking ne boli, 2,10€ je sat vremena, kazna 36€. Da kupis stan- ispod 3000€ po m2 ne racunaj i to bez provizije i slicno.
Karta za prevoz 90min 2,10€, tjedna oko 16€, mjesecna 48€, godisnja 365€.
Hrana nije jeftina, jedino da trpas smece u sebe i stedis na tome. I pored toga ga volim.

Meister Jakob

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)

Otkud ti da je dosadan?!
Živio sam jako dugo u Beču, s nekim manjim prekidima skoro 12 godina.
Svaki dan imaš nešto za svačiji ukus, ima nekoliko stotina klubova, nekoliko hiljada raznoraznih kafića, bajzlova i birtija, pozorišta, bioskopa...stvarno nema šanse da ti u Beču ikad bude dosadno!
A inače koliko mi je poznato ovo je prvi put da su prvi, Beč je redovito godinama unazad uvijek bio na drugom mjestu, a prvi je bio ili Cirih, ili Melburn, i ne znam dalje detaljno, ali Beč je oduvijek drugi.

?

pre 7 godina

(Moke, 15. mart 2017 22:55)
Не знам где си пре живео ако ти је Беч скуп. Сасвим нормално смо јели, пили, користили јавни превоз. Кад сам подвукао црту, тек за нијансу скупље од Београда. Али, превоз 1000 пута бољи, чисто, уредно, сви љубазни, улице без рупа ала Велики кањон и сл. Дефинитивно град поред родног Београда где би се осећао као код куће. А да је досадан, већу глупост нисам чуо.

Bro

pre 7 godina

Mene je fascinirala komšinicina rođaka, mlada žena radi osam godina u Beču kaže sa ponosom da ne zna nemački ni nema nameru da ga uči - "radim u srpskom kafiću, u komšiluku je market koji drže naši, malo nabadam engleski kad zatreba" kaže sa ponosom a mene nekako sramota.

dzoni

pre 7 godina

@lazarus...
na kvalitet zivota utice infrastruktura grada..prevoz....kvalitet ulica ...cistoca ...organiziranost na komunalnom nivou..a ne nocni zivot i ponuda kafana!! ne trebas ici u zagreb da vidis kakva je hrvatska..samo predji granicni prelaz i vidi u kakvom je stanju srpski a kako izgleda njihov granicni prelaz i njihov asfalt..moj savet ti je da ne putujes dalje od toga jer ces se zestoko razocarati srbijom a depresija sa konja na magarca se tesko leci!

Dusan

pre 7 godina

Bas me briga, ne zivim u pomenutim gradovima :) Dobro je tamo gde napravis sebi da ti je dobro...Dzaba budali i Bec, a pametnom dosta i na selu

Čovek na usamljenoj platformi

pre 7 godina

@(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Nije sve u dobrom provodu i jeftinoj hrani i piću. Postoji i nešto što se zove čistoća, uređenost ulica i zgrada, kultura stanovanja, funkcionalnost gradskih službi, prevoza, infrastruktura saobraćajna i komunalna, pristupnost i blizina drugih delova zemlje... Zagreb je u svemu tome daleko ispred Beograda.

Milos

pre 7 godina

Bio sam cetiri puta prosle godine ove godine planiram ponovo pocetkom maja da skoknem imam drugara koji stanuje tamo .Bec je prelep grad ono sto je na mene ostavilo najveci utisak jeste sistem jedne drzave koja ima zakone takve da nema zezanja.Ima dosta arapa turaka jevreja i nas Srba naravno siptara muslimana mislite da neko pravi probleme ?Svi gledaju svoja posla i veoma strogo se pridrzavaju svakodnevih obaveza nema bacanja opusaka po ulicama nema svercovanja po ubanima svi placaju kartu .Prosecna plata je oko 1200 eu kao jedinka u Becu sa tom platom nema sanse da opstanete ali u dvoje vec ima smisla pod uslovom da nemate decu i da 2 osoba radi mozete mesecno ustediti oko 500 eu .Da je skup zivot u njemu jeste navike ovde i tamo 2 razlicita sveta.Sto se tice Beograda dobar je samo za nocni zivot sve ostalo je na strani Beca . Kad tako odete malo van Beograda shvatite nakon povratka koliko je Beograd mali jadan i prljav ofucan o istoriji da ne pricam koliko je mala i sta se ima videti u odnosu na Bec.

Igor

pre 7 godina

Kad god moram da putujem preko Beograda, padne mi mrak na oči. Ono sto vi zovete gilipterskim smekerskim duhom, to zapadnjaci i normalni ljudi zovu otimacinom i Bliskim Istokom. Jednom nepristojan narod, posebno po aerodromu i autobuskoj stanici. Narod istrosen, ne smeje se, a opet zaglibljen u toj betonskoj rupi zvana Beograd. Ljubljana je za Beograd POJAM

Ja

pre 7 godina

Ako treba da se hvalim glavnim gradom kako dolaze kod nas da se olese za soma dinara i zbog nocnog izlaska....,crno se nama pise! To nije zivot,mozda za nekoga jeste,ali za pametne ljude nije! Kad bih krenuo da nabrajam sta ne valja iz mog kraja,pa da nastavim do samog centra,mislili bi da ga mrzim! Bio sam vise pita u Zg u poslednje 4 godine,nazalost presisao nas je debelo! Vidi se ulaganje,sto jest jest!

zoki

pre 7 godina

Svi pominju Bec, Beograd, Zagreb, ali niko se ne osvrce na Bagdad. Moji rodjaci su proveli u Bagdadu punih sest godina tokom osamdesetih - Bagdad je bio bliskoistocni Pariz. A onda su dosli Ameri, isti ti koji sastavljaju listu...

Hrvoje

pre 7 godina

Beograd i Sarajevo na listi a svi stanovnici nemaju ni vodu u kući, nemaju kanalizaciju. U Zagrebu je takvih domaćinstava manje od 1500 a grad je sa prstenom oko 1 mil. stanovnika. U Sarajevu je vodovodna mreža od azbestnih cijevi i opasna za zdravlje stanovnika. Ove zime Sarajevo je moralo zabraniti vožnju automobila zbog zagađenja zraka a mali je grad (puno se ljudi grije na ugljen, drva, lož ulje, znači opet loša infrastruktura). Sarajevo je u kotlini i slabo je provjetravanje zimi. O medicinskim uslugama se može puno toga napisati (dovoljno je čitati crnu kroniku). Nemam ništa protiv Sarajeva ali realno mnogi gradovi koji su daleko ispred nisu na listi. Lista je djelomično i politička tj. aktivistička.

Alex

pre 7 godina

Svakome ko je po svetu putovao i ozbiljne poslove radio, a ne "šišnjario" jasno je da Beč i Austrija nude najbolje uslove za život, sve sa merom! Smešno je kad neko napiše da je u Beču prosečna plata 1200€. Gospodo sa Balkana, to što vam rođaci rade poslove bez kvalifikacije i primaju najmanje plate za nekvalifikovane poslove ne daje vam za pravo da te iznose navodite kao prosečne. Austrija je zemlja sa jednim od tri najveća BDP po glavi stanovnika u EU, Beč je grad sa jednim od tri najbolja Big Mac indeksa, Austrija zemlja sa jednom od najnižih stopa nezaposlenosti u EU, zemlja u kojoj su najviša socijalna davanja i najveći dečji dodaci, ne samo mereno platežnom moći već i po nominalnim iznosima (svi navedeni podaci daleko povoljnije nego npr. u Švedskoj). Takođe, prema podacima o raspodeli svetskog bogatstva 2050. godine Austrija će biti jedna od samo tri evropske zemlje među prvih deset na svetu po iznosu BDP po glavi stanovnika (pored Švajcarske i Norveške). Zaboravih, najbolji su oni koji kažu da je skup gradski prevoz u Beču. Ako ste putovali po svetu, jasno vam je da je cena dnevne karte niža nego u bilo kojoj drugoj evropskoj metropoli, a cena mesečne karte koja je personalizovana je neuporedivo jeftinija nego u bilo kom drugom gradu (31,25€).

saki

pre 7 godina

Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Pretpostavljam da se misli na novozelandski Okland.

Mantis

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!?
Bas je tacna ova lista, dokaz za
to je mnogo mladih hrvata koji
stalno dolaze u Beograd na provode,
pogotovu novogodisnje. To je izmedju
ostalog parametar za dobar zivot.
Provodi se i staro i mlado. U Beogradu
imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje
za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje
za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lazo, Lazo, pa nije provod mjerilo
dobrog života u nekom gradu.
Provod je samo jedan segment,
od svih ostalih ljudskih potreba.
Uostalom, ne možeš se provoditi
svaki dan i to cijeli dan. Za dobar
život u nekoj sredini postoji
gradacija od možda dvadesetak
parametara, koji utiču na kvalitetu
života. Što ti vrijedi toliko "opevan"
provod u Beogradu, kad te negdje
u kmici očekuje metak, također
dobro poznata činjenica u Beogradu.
Što treba imati grad za dobar i ugodan
život? Pa sve ono što Beograd nema
(osim jeftinih i razvikanih svratišta).

Antibot

pre 7 godina

Molim da ne pisu ljudi o gradovima koji budu turisticki 2 dana !!!! Ljudi koji dugo zive po svetskom metropolama imaju pravi utisak dal je nesto dobro ili lose . Na primer ja zivim u Stockholmu, za mene je Stockholm tezak smor, iako ima mnogo festivala i drugih manifestacij,u stvari sve ima , al mu nesto fali ..... a to je ENERGIJA, koja se oseti u Bg .

Marko

pre 7 godina

Lazaruse, pobrkana ti logika. Dobar i jeftin provod ne predstavlja koliko je mjesto dovoljno ugodno za život, a pogotovo ne gdje je taj isti provod lumpanje u natrpanim kafanama uz turbo folk.

nije loše ali može bolje

pre 7 godina

Mnogi gradovi nude puno toga ali pitanje je što je id toga dostupno većini stanovnika. Ako je zabava preskupa onaj ko nema novca nema korist od te "mogućnosti" u gradu. Neki sadržaji su dostupni samo malom sloju bogatih a neki su zatvoreni i za bogate i rezervirani samo za aristokraciju. U nekima je loša klima, vjetar, vlaga, kiša, zima, mrak, nekima je loša pozicija, daleko od svih drugih, izolirani. Balkanski gradovi nisu loši ali daleko su od onog što bi mogli biti iako neke metropole nikada ne ćemo stići u ničemu. Povijest se ne može kupiti niti izgraditi, nikada nećemo biti velesila u znanosti, umjetnosti, filozofiji, u čistoj industriji, u superbogatašima. Ali možemo bolje od ovog gdje smo sad i trebamo znati da je puno više onih koji žive puno slabije od nas nego onih koji žive puno bolje.

DrParke

pre 7 godina

Imao sam priliku da zivim u Becu i moje subjektivno misljenje je da grad pruza izvanrednu kulturnu scenu, nacin zivota je lezeran u usporedbi sa drugim metropolama i uz to, Bec-kao ostatak Austrije prednjaci po pitanju ekologije. Sve u svemu, prelijep grad. Ali, ali... Ne mogu da se naviknem na sterilne, isprogramirane Austrijance, jednostavno ne uzivam u drustvu s njima, tako da Bec nije grad za mene. Pozdrav

USA

pre 7 godina

Okland?Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Nije u pitanju Oakland u Kaliforniji, nego Okland (Auckland) Novi Zeland

Alex

pre 7 godina

I da ne bude zabune, Beč je jedini grad koji je po svim istraživanjima o kvalitetu života, pametnim gradovima, mobilnosti... na prvoj ili drugoj, retko trećoj poziciji. Po Merceru osam godina na prvom mestu. Ostali gradovi se na jednoj listi nađu na prvom, a na drugoj na 18 tako da je i po tome Beč grad bez konkurencije.

Spearman

pre 7 godina

@usaaus, radi se o gradu Auckland na Novom Zelandu, a ne o Oaklandu u Americi. Ali eto sta da se radi kad insistiramo na tome da ne pisemo imena u originalu.

mladen

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mido, 15. mart 2017 23:21)

Al ako imas 1500e bolji ti je od beca, njujorka, londona i bostona zajedno

Junak

pre 7 godina

Ljudi, kada naucimo prvenstveno da cenimo svoje i volimo, a tudje da postujemo i ucimo od njih, tada cemo verovatno biti mnogo vise pri vrhu.

Bora

pre 7 godina

"Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje."

Misli se na Auckland u Novom Zelandu a ne Oakland u SAD

Marko

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.
(Hrvoje, 16. mart 2017 10:00)
@
E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .

Musavi brljavko

pre 7 godina

Najbolji grad u SAD je Pittsburg. Kakav San Francisco kakvi bakraci? Ja sam živeo u svim američkim gradovima i valjda znam šta pričam!

owenklassen

pre 7 godina

Studiram u Becu, grad je super stvarno, ima dosta lepih strana , kao i sa druge strane odredjenih mana, ali jednostavno mi ne odgovara i moze on biti hiljadu puta prvi, ne mogu sebe da zamislim da zivim ovde.

EU Citizen

pre 7 godina

Dakle, kao i uvek na ovoj listi, u vrhu su prestonice dosade sa najkvalitetnijim životom za totalne mediokritete :)) Što se mene tiče, nijedan grad sa te liste ne može da se meri sa pravim velegradima i mestima gde je život istinski kvalitetan, dakle dinamičan, zanimljiv i pun najboljih i najuspešnijih ljudi na ovom globusu, dakle, Njujorkom, Londonom, Parizom, Tokijom, Istanbulom i sličnim gradovima. Ovo su sve u poređenju s tim penzionerski domovi i stacionari za socijalističke degenerike :)) I uzgred, "Dizeldorf" je nekadašnji nadimak za naselje Braće Jerković, a grad u Nemačkoj se na srpskom zove Diseldorf :))

LaZarus

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!

Vanja

pre 7 godina

Meni Beč sasvim odgovara. Naravno, ima i ovde nekih stvari koje mi se ne sviđaju, ali sve to nije ništa u poređenju sa Srbijom. Tu sam već 6 godina, pustila sam korenje, valjda, odmah i mislim da se ne bih vraćala u svoju tužnu Vojvodinu.
I čudno mi je kad pojedinci kažu da je Beč dosadan, a nudi za svakog po nešto. Večito se nešto dešava.

Krle

pre 7 godina

Bio sam u Parizu, Londonu, Njujorku... Beogradu samo fali novca potrosenog na smislene stvari, recimo metro koji svaki glavni visemilionski grad treba da ima. Ali budimo realni ima mesta kojima su investicije mnogo potrebnije. Nista drugo ne dirati, duh je njegov najvazniji adut. Nazalost tek kada odete na neko drugo mesto shvatite kakav ste dragulj za sobom ostavili.

agramer

pre 7 godina

Pa, gospon EU Citizen, prije nego što izrazite svoje veleštovano mišljenje, pogledajte parametre iz kojih je rezultuirala ovakva lista da bi vam eventualno potom neke stvari bile razvidnije.

wiener

pre 7 godina

(Lukas aus Agram, 16. mart 2017 10:50)

ajde ovo za beograd, ali kaze covek beograd gori od porta i lisabona? jeste beograd gori i od jednog i od drugog ali isto vazi i za sve hrvatske gradove, a i za mnoge druge. svasta.

Sergej

pre 7 godina

Dok nisam otišao iz bg i ja sam mislio da je najgori. Najviše fali ta sloboda. Prijatelji mentalitet. Da se psuje dok se gleda basket fudbal i da se zna sta psujemo i za koga navijamo i koga mrzimo. A ne sve globalno sve isto crno i belo

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

popovic cirih

pre 7 godina

Šta? Ženeva u prvih deset? Oni nemaju blage veze koji grad su ocenili. Što se tiče infrastrukture i zagadjenosti vazduha, to je daleko od dobrog jer u tom gradu je saobraćaj haos. Satima se provede u auto dabi se došlo do radnog mesta jer bukvalno pola Francuske u tom gradu radi i svi dolaze sa autom na posao.

mario

pre 7 godina

E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .
(Marko, 17. mart 2017 18:29)
To ti misliš, ali drukčije misli onih 15 milijuna stranih turista koji posjete Hrvatsku, a njihovo je mišljenje ipak bitnije.

Sale

pre 7 godina

Da imam leteći automobil,mojoj sreći nigde ne bi bilo kraja..ono što vidim u tranzitu kroz Beograd,dovoljno mi je da nikada u životu ne poželim da odem do grada..a vozači iz glavnog grada,uglavnom znaju da voze samo tu...

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

Musavi brljavko

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...

Musavi brljavko

pre 7 godina

Najbolji grad u SAD je Pittsburg. Kakav San Francisco kakvi bakraci? Ja sam živeo u svim američkim gradovima i valjda znam šta pričam!

LaZarus

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!

Moke

pre 7 godina

U Becu je m2 za iznajmljivanje od 9-10,20€ u prosjeku. Parking ne boli, 2,10€ je sat vremena, kazna 36€. Da kupis stan- ispod 3000€ po m2 ne racunaj i to bez provizije i slicno.
Karta za prevoz 90min 2,10€, tjedna oko 16€, mjesecna 48€, godisnja 365€.
Hrana nije jeftina, jedino da trpas smece u sebe i stedis na tome. I pored toga ga volim.

E pa sad

pre 7 godina

Hm. Gledam istrazivanje njihovo iz 2016. Manaus u Brazilu - vrlo, vrlo los grad za zivot, nasao se na 125.-om mestu. A sad je kao Beograd na 138.-om. Ma dajte ljudi! Bezvezna lista kao i mnoge ostale.

Antibot

pre 7 godina

Molim da ne pisu ljudi o gradovima koji budu turisticki 2 dana !!!! Ljudi koji dugo zive po svetskom metropolama imaju pravi utisak dal je nesto dobro ili lose . Na primer ja zivim u Stockholmu, za mene je Stockholm tezak smor, iako ima mnogo festivala i drugih manifestacij,u stvari sve ima , al mu nesto fali ..... a to je ENERGIJA, koja se oseti u Bg .

mladen

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mido, 15. mart 2017 23:21)

Al ako imas 1500e bolji ti je od beca, njujorka, londona i bostona zajedno

ss

pre 7 godina

Jao ajde pajaci, gde ste da pricate kako su im stanovi preskupi i da daju trecinu plate za stan... Pa nek daju , ako je plata 1500e, sta je problem da za stan ide 500e
a kako je u beogradu? Nema stana ispod 300e eto tako je, za sve koji ne znaju... u beogradu nema stan ispod 300e a kolike su plate, nek vam kaze vodja kog ste izglasali...

Sergej

pre 7 godina

Dok nisam otišao iz bg i ja sam mislio da je najgori. Najviše fali ta sloboda. Prijatelji mentalitet. Da se psuje dok se gleda basket fudbal i da se zna sta psujemo i za koga navijamo i koga mrzimo. A ne sve globalno sve isto crno i belo

owenklassen

pre 7 godina

Studiram u Becu, grad je super stvarno, ima dosta lepih strana , kao i sa druge strane odredjenih mana, ali jednostavno mi ne odgovara i moze on biti hiljadu puta prvi, ne mogu sebe da zamislim da zivim ovde.

EU Citizen

pre 7 godina

Dakle, kao i uvek na ovoj listi, u vrhu su prestonice dosade sa najkvalitetnijim životom za totalne mediokritete :)) Što se mene tiče, nijedan grad sa te liste ne može da se meri sa pravim velegradima i mestima gde je život istinski kvalitetan, dakle dinamičan, zanimljiv i pun najboljih i najuspešnijih ljudi na ovom globusu, dakle, Njujorkom, Londonom, Parizom, Tokijom, Istanbulom i sličnim gradovima. Ovo su sve u poređenju s tim penzionerski domovi i stacionari za socijalističke degenerike :)) I uzgred, "Dizeldorf" je nekadašnji nadimak za naselje Braće Jerković, a grad u Nemačkoj se na srpskom zove Diseldorf :))

Mido

pre 7 godina

Ne zasmejavajte nas molim vas vise sa Beogradom. Zar u zemlji gde je prosecna plata 300 evra da bude dobar zivot!? A pogotovu u Beogradu gde je sve jos skuplje za zivot, a da ne pricamo koliko je prljav i pun lopova i lokalnih bitangi.

Krle

pre 7 godina

Bio sam u Parizu, Londonu, Njujorku... Beogradu samo fali novca potrosenog na smislene stvari, recimo metro koji svaki glavni visemilionski grad treba da ima. Ali budimo realni ima mesta kojima su investicije mnogo potrebnije. Nista drugo ne dirati, duh je njegov najvazniji adut. Nazalost tek kada odete na neko drugo mesto shvatite kakav ste dragulj za sobom ostavili.

Marko

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.
(Hrvoje, 16. mart 2017 10:00)
@
E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .

Fancy

pre 7 godina

Respektiram listu ali ima još faktora koji se mogu uzeti kao relevantni, recimo kvaliteta zraka, količina zelenila u gradu, blizina mora, blizina skijališta, blizina nacionalnih parkova, blizina drugih visokokulturnih destinacija, kvaliteta gradske vode (neki se kupaju u pitkoj vodi, peru veš u pitkoj vodi), kao negativne npr. gustoća automobilskog i gradskog prometa, segregiranost stanovništva, raslojenost stanovništva, "stop zone" itd. Neki gradovi bi tad pali a neki bi se uspeli na listi.

wiener

pre 7 godina

(Lukas aus Agram, 16. mart 2017 10:50)

ajde ovo za beograd, ali kaze covek beograd gori od porta i lisabona? jeste beograd gori i od jednog i od drugog ali isto vazi i za sve hrvatske gradove, a i za mnoge druge. svasta.

Igor

pre 7 godina

Kad god moram da putujem preko Beograda, padne mi mrak na oči. Ono sto vi zovete gilipterskim smekerskim duhom, to zapadnjaci i normalni ljudi zovu otimacinom i Bliskim Istokom. Jednom nepristojan narod, posebno po aerodromu i autobuskoj stanici. Narod istrosen, ne smeje se, a opet zaglibljen u toj betonskoj rupi zvana Beograd. Ljubljana je za Beograd POJAM

popovic cirih

pre 7 godina

Šta? Ženeva u prvih deset? Oni nemaju blage veze koji grad su ocenili. Što se tiče infrastrukture i zagadjenosti vazduha, to je daleko od dobrog jer u tom gradu je saobraćaj haos. Satima se provede u auto dabi se došlo do radnog mesta jer bukvalno pola Francuske u tom gradu radi i svi dolaze sa autom na posao.

DrParke

pre 7 godina

Imao sam priliku da zivim u Becu i moje subjektivno misljenje je da grad pruza izvanrednu kulturnu scenu, nacin zivota je lezeran u usporedbi sa drugim metropolama i uz to, Bec-kao ostatak Austrije prednjaci po pitanju ekologije. Sve u svemu, prelijep grad. Ali, ali... Ne mogu da se naviknem na sterilne, isprogramirane Austrijance, jednostavno ne uzivam u drustvu s njima, tako da Bec nije grad za mene. Pozdrav

cobane vrati se

pre 7 godina

Bec je najbolji ako zivis u prvom biziku,u ovim ostalim je evidentan porast balkanaca i turaka a samim tim i kriminala jer to ide uz nas,nazalost.Ono sto mene fascinira kod nasih ljudi ovde je sto je njihov nivo integracije 0,jedna velika nula nazalost e to su ovi sto kazu da im je Bec dosadan,dodju iz ovog naseg blata,rade ovde po 30 godina i umesto da kupe stan ovde oni se na kraju opet vrate u blato,to je za proucavanje zaista.

zoki

pre 7 godina

Svi pominju Bec, Beograd, Zagreb, ali niko se ne osvrce na Bagdad. Moji rodjaci su proveli u Bagdadu punih sest godina tokom osamdesetih - Bagdad je bio bliskoistocni Pariz. A onda su dosli Ameri, isti ti koji sastavljaju listu...

Lukas aus Agram

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!? Bas je tacna ova lista, dokaz za to je mnogo mladih hrvata koji stalno dolaze u Beograd na provode, pogotovu novogodisnje. To je izmedju ostalog parametar za dobar zivot. Provodi se i staro i mlado. U Beogradu imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Ja jako volim dolaziti u Beograd, upravo kako si napisao, na provod.
Ali mogu biti samo par dana, ne mogu podnijeti Beograd u većim dozama, a kamo li da živim tamo, kad se vraćam iz Beograda u Zagreb uvijek kad uđemo u Hrvatsku odahnem, nekako mi bude lakše.
Ja ne znam jesi li ti iz Beograda, ali to je definitivno najštorkaviji, najkaotičniji, najprljaviji, najraspadnutiji grad u kojem sam ikad bio, gori je i od Porta i Lisabona.
Sve u zadnjem stepenu raspadanja, ulice pune rupa, svi pločnici razlupani, ono stepenište prem Zelenom vencu nema jedna čitava stepenica, fasade katastrofa, lako ti se može dogoditi da ti padne komad žbuke ili koja cigla na glavu, smeće posvuda, sve zelene površine to malo šta ih ima sve zapušteno, tramvaje i autobuse drži još samo farba u komadu, i da ne nabrajam dalje.
Nemojte se vrijeđati dragi Beograđani, i sami znate da je to šta sam napisao živa istina!

Milos

pre 7 godina

Bio sam cetiri puta prosle godine ove godine planiram ponovo pocetkom maja da skoknem imam drugara koji stanuje tamo .Bec je prelep grad ono sto je na mene ostavilo najveci utisak jeste sistem jedne drzave koja ima zakone takve da nema zezanja.Ima dosta arapa turaka jevreja i nas Srba naravno siptara muslimana mislite da neko pravi probleme ?Svi gledaju svoja posla i veoma strogo se pridrzavaju svakodnevih obaveza nema bacanja opusaka po ulicama nema svercovanja po ubanima svi placaju kartu .Prosecna plata je oko 1200 eu kao jedinka u Becu sa tom platom nema sanse da opstanete ali u dvoje vec ima smisla pod uslovom da nemate decu i da 2 osoba radi mozete mesecno ustediti oko 500 eu .Da je skup zivot u njemu jeste navike ovde i tamo 2 razlicita sveta.Sto se tice Beograda dobar je samo za nocni zivot sve ostalo je na strani Beca . Kad tako odete malo van Beograda shvatite nakon povratka koliko je Beograd mali jadan i prljav ofucan o istoriji da ne pricam koliko je mala i sta se ima videti u odnosu na Bec.

Hrvoje

pre 7 godina

Zagreb osim ušminkanosti ima i razne sadržaje, recimo naj Advent u Europi, ljeti ima Zg ljeto, jesen i proljeće ima razne manifestacije, puno ljudi je na ulicama i trgovima grada, povremeno ima značajne izložbe i koncerte, ima svjetski skijaški kup, ima skijalište, ima Sljeme koje je puno izletnika u svako doba godine, do mora je malo više od sat vremena (riječko primorje ili za dva sata i nešto do Zadra), na manje ili do 3-4 sata vožnje je Venecija, Beč, Budimpešta, Bratislava, Ljubljana na manje od dva sata. Na manje od sata je Gorski kotar sa jezerima. Grad je čist, uredan, topao, pun kafeterija i restorana, od ranog proljeća do kasne jeseni ili bolje reći od grad je pun terasa i ljudi, ugodno je u toj svježini pročitati novine, podružiti se, pojesti nešto. Zagreb ima odličnu ribarnicu. Ima ugodan životni ritam. Daleko od tog da je savršen ali ima mnogo divota, divne parkove i perivoje. Znam da ima i mnogo boljih mjesta ali ponekad ne znamo cijeniti ono što imamo.

cane

pre 7 godina

Zašto Zagreb ispred Beograda? Nikakve logike nema!
 (Splićanin, 15. mart 2017 23:29)
---------------------------------
mozda zato sto su plate u zagrebu tri puta vece, a cene gotovo iste

Meister Jakob

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)

Otkud ti da je dosadan?!
Živio sam jako dugo u Beču, s nekim manjim prekidima skoro 12 godina.
Svaki dan imaš nešto za svačiji ukus, ima nekoliko stotina klubova, nekoliko hiljada raznoraznih kafića, bajzlova i birtija, pozorišta, bioskopa...stvarno nema šanse da ti u Beču ikad bude dosadno!
A inače koliko mi je poznato ovo je prvi put da su prvi, Beč je redovito godinama unazad uvijek bio na drugom mjestu, a prvi je bio ili Cirih, ili Melburn, i ne znam dalje detaljno, ali Beč je oduvijek drugi.

d

pre 7 godina

citam komentare i ovde i na italijanskoj stampi od ljydi kako je bec dosadan. to uglavnom ovi juznjaci gde im se zivot svodi na birtije alkohol lake zene i hranu za zdranje. sto onda svi idu sa juga i hrle ka tom severu. i turci i talijani. ako je dosadno ostani u svom mestu gde ti je sve van dosade. a dosada zavisi samo od vas samih gde god da si.

Hrvoje

pre 7 godina

Beograd i Sarajevo na listi a svi stanovnici nemaju ni vodu u kući, nemaju kanalizaciju. U Zagrebu je takvih domaćinstava manje od 1500 a grad je sa prstenom oko 1 mil. stanovnika. U Sarajevu je vodovodna mreža od azbestnih cijevi i opasna za zdravlje stanovnika. Ove zime Sarajevo je moralo zabraniti vožnju automobila zbog zagađenja zraka a mali je grad (puno se ljudi grije na ugljen, drva, lož ulje, znači opet loša infrastruktura). Sarajevo je u kotlini i slabo je provjetravanje zimi. O medicinskim uslugama se može puno toga napisati (dovoljno je čitati crnu kroniku). Nemam ništa protiv Sarajeva ali realno mnogi gradovi koji su daleko ispred nisu na listi. Lista je djelomično i politička tj. aktivistička.

Mantis

pre 7 godina

Zagreb daleko ispred Beograda!?
Bas je tacna ova lista, dokaz za
to je mnogo mladih hrvata koji
stalno dolaze u Beograd na provode,
pogotovu novogodisnje. To je izmedju
ostalog parametar za dobar zivot.
Provodi se i staro i mlado. U Beogradu
imas za svakoga ponesto, i rucak za dvoje
za 500 din sa akcojom, i rucak za dvoje
za 100 evra sa elitom. Ziveo Beograd!!!!
(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lazo, Lazo, pa nije provod mjerilo
dobrog života u nekom gradu.
Provod je samo jedan segment,
od svih ostalih ljudskih potreba.
Uostalom, ne možeš se provoditi
svaki dan i to cijeli dan. Za dobar
život u nekoj sredini postoji
gradacija od možda dvadesetak
parametara, koji utiču na kvalitetu
života. Što ti vrijedi toliko "opevan"
provod u Beogradu, kad te negdje
u kmici očekuje metak, također
dobro poznata činjenica u Beogradu.
Što treba imati grad za dobar i ugodan
život? Pa sve ono što Beograd nema
(osim jeftinih i razvikanih svratišta).

Milos BG

pre 7 godina

U Beču je dosadno. Bolje je kod nas, olešiš se sa 1000din uz muziku da ne znaš de si dva dana, a tamo za te pare možeš da popiješ dva velika piva i jedno malo. I pritom puna kafana ljudi a niko ne peva i niko nije mortus i niko ne galami. Da te uhvati jeza...
(Musavi brljavko, 15. mart 2017 23:55)
Da, upravo to mi je pokazatelj kvaliteta zivota, da li mogu da se olesim alkoholom za male pare.

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

HuH

pre 7 godina

Ko stavi San Francusko na 29-to mesto! U top 3 kao najgori grad u USA odmah iza NYC. Ljudi plaćaju preko 50% bruto zarade samo za kiriju. Inače u USA 30% je standard i naravno sve ispod mnogo bolje.

Alex

pre 7 godina

Svakome ko je po svetu putovao i ozbiljne poslove radio, a ne "šišnjario" jasno je da Beč i Austrija nude najbolje uslove za život, sve sa merom! Smešno je kad neko napiše da je u Beču prosečna plata 1200€. Gospodo sa Balkana, to što vam rođaci rade poslove bez kvalifikacije i primaju najmanje plate za nekvalifikovane poslove ne daje vam za pravo da te iznose navodite kao prosečne. Austrija je zemlja sa jednim od tri najveća BDP po glavi stanovnika u EU, Beč je grad sa jednim od tri najbolja Big Mac indeksa, Austrija zemlja sa jednom od najnižih stopa nezaposlenosti u EU, zemlja u kojoj su najviša socijalna davanja i najveći dečji dodaci, ne samo mereno platežnom moći već i po nominalnim iznosima (svi navedeni podaci daleko povoljnije nego npr. u Švedskoj). Takođe, prema podacima o raspodeli svetskog bogatstva 2050. godine Austrija će biti jedna od samo tri evropske zemlje među prvih deset na svetu po iznosu BDP po glavi stanovnika (pored Švajcarske i Norveške). Zaboravih, najbolji su oni koji kažu da je skup gradski prevoz u Beču. Ako ste putovali po svetu, jasno vam je da je cena dnevne karte niža nego u bilo kojoj drugoj evropskoj metropoli, a cena mesečne karte koja je personalizovana je neuporedivo jeftinija nego u bilo kom drugom gradu (31,25€).

agramer

pre 7 godina

Pa, gospon EU Citizen, prije nego što izrazite svoje veleštovano mišljenje, pogledajte parametre iz kojih je rezultuirala ovakva lista da bi vam eventualno potom neke stvari bile razvidnije.

Pa kako ne

pre 7 godina

Kako se zale ovi iz Beca na troskove prevoza, parkinga, cene stanova, rente :) Pa sta hocete? Dobre plate, a sve da bude jeftino? Sta da kazemo mi u CH onda? Cena za 90 min prevoz je 3,60, metro je 2,60 pola sata, parking 3 chf sat vremena. Ako hoces stan na selu, nema za manje od450.000, a kucu ne za manje od 500.000. U gradu kucu necete kupiti za manje od 700, a stan za manje od 550-600.000 chf. Kuce uz jezera, ne idu za manje od milion...Stan da iznajmis neces uspeti za manje od 850( ali i to je sreca ako nadjes, garsonjera), ali i to uglavnom nema za manje od 1000, ali se moze naci. Ali ti treba ogromna sreca. Novije zgrade, stan od 60 kvadrata nema za manje od 1800-1900 chf mesecno. Sve po standardu. Ja zivim u CH i ne zalim se, super je! Te cene deluju vrtoglavo, ali ko zivi i radi ovde sve to nije strasno, sve po standardu! Ja sam obisao mnogo svetskih gradova, ali po meni nema lepseg mesta od grada gde sada zivim, Lozana! Grad na prelepom jezeru, pun zelenila, parkova, sve uredjeno, sredjeno, putevi bez rupa, puno klubova, kafica (uz Cirih najveci studentski centar), za svakog ponesto. Staze za bicikliste svugde uz trotoar ili na trotoar, sve sredjeno za sto lepsi zivot. Jedini grad u Svajcarskoj sa metroom, pritom busevi, tramvaji, trole...Drzava pomaze svakog, npr mene i suprugu kada sam dosao pomogli tako sto nisam imao posao, ona radila, smanjili joj porez 4 puta, osiguranja...Prelepa zemlja koja se brine o tebi kada treba, tako kada stanes na noge, brines o njoj

Junak

pre 7 godina

Ljudi, kada naucimo prvenstveno da cenimo svoje i volimo, a tudje da postujemo i ucimo od njih, tada cemo verovatno biti mnogo vise pri vrhu.

Dusan

pre 7 godina

Bas me briga, ne zivim u pomenutim gradovima :) Dobro je tamo gde napravis sebi da ti je dobro...Dzaba budali i Bec, a pametnom dosta i na selu

Bora

pre 7 godina

"Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje."

Misli se na Auckland u Novom Zelandu a ne Oakland u SAD

Čovek na usamljenoj platformi

pre 7 godina

@(LaZarus, 16. mart 2017 10:19)

Nije sve u dobrom provodu i jeftinoj hrani i piću. Postoji i nešto što se zove čistoća, uređenost ulica i zgrada, kultura stanovanja, funkcionalnost gradskih službi, prevoza, infrastruktura saobraćajna i komunalna, pristupnost i blizina drugih delova zemlje... Zagreb je u svemu tome daleko ispred Beograda.

Marko

pre 7 godina

Lazaruse, pobrkana ti logika. Dobar i jeftin provod ne predstavlja koliko je mjesto dovoljno ugodno za život, a pogotovo ne gdje je taj isti provod lumpanje u natrpanim kafanama uz turbo folk.

Spearman

pre 7 godina

@usaaus, radi se o gradu Auckland na Novom Zelandu, a ne o Oaklandu u Americi. Ali eto sta da se radi kad insistiramo na tome da ne pisemo imena u originalu.

saki

pre 7 godina

Okland?
Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Pretpostavljam da se misli na novozelandski Okland.

Ja

pre 7 godina

Ako treba da se hvalim glavnim gradom kako dolaze kod nas da se olese za soma dinara i zbog nocnog izlaska....,crno se nama pise! To nije zivot,mozda za nekoga jeste,ali za pametne ljude nije! Kad bih krenuo da nabrajam sta ne valja iz mog kraja,pa da nastavim do samog centra,mislili bi da ga mrzim! Bio sam vise pita u Zg u poslednje 4 godine,nazalost presisao nas je debelo! Vidi se ulaganje,sto jest jest!

nije loše ali može bolje

pre 7 godina

Mnogi gradovi nude puno toga ali pitanje je što je id toga dostupno većini stanovnika. Ako je zabava preskupa onaj ko nema novca nema korist od te "mogućnosti" u gradu. Neki sadržaji su dostupni samo malom sloju bogatih a neki su zatvoreni i za bogate i rezervirani samo za aristokraciju. U nekima je loša klima, vjetar, vlaga, kiša, zima, mrak, nekima je loša pozicija, daleko od svih drugih, izolirani. Balkanski gradovi nisu loši ali daleko su od onog što bi mogli biti iako neke metropole nikada ne ćemo stići u ničemu. Povijest se ne može kupiti niti izgraditi, nikada nećemo biti velesila u znanosti, umjetnosti, filozofiji, u čistoj industriji, u superbogatašima. Ali možemo bolje od ovog gdje smo sad i trebamo znati da je puno više onih koji žive puno slabije od nas nego onih koji žive puno bolje.

Alex

pre 7 godina

I da ne bude zabune, Beč je jedini grad koji je po svim istraživanjima o kvalitetu života, pametnim gradovima, mobilnosti... na prvoj ili drugoj, retko trećoj poziciji. Po Merceru osam godina na prvom mestu. Ostali gradovi se na jednoj listi nađu na prvom, a na drugoj na 18 tako da je i po tome Beč grad bez konkurencije.

Bro

pre 7 godina

Mene je fascinirala komšinicina rođaka, mlada žena radi osam godina u Beču kaže sa ponosom da ne zna nemački ni nema nameru da ga uči - "radim u srpskom kafiću, u komšiluku je market koji drže naši, malo nabadam engleski kad zatreba" kaže sa ponosom a mene nekako sramota.

mario

pre 7 godina

E da ste još bolji ljudi bilo bi OK.Ovako ste za obilaženje u širokom luku.Daleko vam lepa kuća proveo se kao bos po trnju .
(Marko, 17. mart 2017 18:29)
To ti misliš, ali drukčije misli onih 15 milijuna stranih turista koji posjete Hrvatsku, a njihovo je mišljenje ipak bitnije.

?

pre 7 godina

(Moke, 15. mart 2017 22:55)
Не знам где си пре живео ако ти је Беч скуп. Сасвим нормално смо јели, пили, користили јавни превоз. Кад сам подвукао црту, тек за нијансу скупље од Београда. Али, превоз 1000 пута бољи, чисто, уредно, сви љубазни, улице без рупа ала Велики кањон и сл. Дефинитивно град поред родног Београда где би се осећао као код куће. А да је досадан, већу глупост нисам чуо.

dzoni

pre 7 godina

@lazarus...
na kvalitet zivota utice infrastruktura grada..prevoz....kvalitet ulica ...cistoca ...organiziranost na komunalnom nivou..a ne nocni zivot i ponuda kafana!! ne trebas ici u zagreb da vidis kakva je hrvatska..samo predji granicni prelaz i vidi u kakvom je stanju srpski a kako izgleda njihov granicni prelaz i njihov asfalt..moj savet ti je da ne putujes dalje od toga jer ces se zestoko razocarati srbijom a depresija sa konja na magarca se tesko leci!

Sale

pre 7 godina

Da imam leteći automobil,mojoj sreći nigde ne bi bilo kraja..ono što vidim u tranzitu kroz Beograd,dovoljno mi je da nikada u životu ne poželim da odem do grada..a vozači iz glavnog grada,uglavnom znaju da voze samo tu...

USA

pre 7 godina

Okland?Ne znam ko je ovo pravio, taj grad jedan od najvecih geto gradova ovdje.
(usaaus, 15. mart 2017 23:31)

Nije u pitanju Oakland u Kaliforniji, nego Okland (Auckland) Novi Zeland

Vanja

pre 7 godina

Meni Beč sasvim odgovara. Naravno, ima i ovde nekih stvari koje mi se ne sviđaju, ali sve to nije ništa u poređenju sa Srbijom. Tu sam već 6 godina, pustila sam korenje, valjda, odmah i mislim da se ne bih vraćala u svoju tužnu Vojvodinu.
I čudno mi je kad pojedinci kažu da je Beč dosadan, a nudi za svakog po nešto. Večito se nešto dešava.