Brazil: Ilha de Boipeba

Na mesto kao što je ostrvo Boipeba – mesto privlačnih, praznih plaža, gde pored tirkiznog mora možete kilometrima da hodate a da nikog ne sretnete – svi dolaze sa prvobitnim oprezom.

Piše Evan Halper (Los Angeles Times)

Sreda, 25.10.2006.

Default images

Automobilima pristup ovde nije dozvoljen. Jedini put na ostrvu je peščani makadam za traktore, a do ostrva se može stići samo brodom.

Mi smo naš uhvatili u živopisnom kolonijalnom gradiću Salvadoru. Dok je kiša lila kao iz kabla, stajali smo na molu potpuno mokri, ne gubeći nadu.

Ali ubrzo, po pljusku se pojavio čovek ogrnut kesom za đubre, zgrabio naše torbe, i pohitao ka dokovima. Moja supruga Erin i ja uskočili smo na njegov brodić i krenuli ka bujnoj vegetaciji prepunoj mangrova, dok su kišni oblaci ostajali za nama otvarajući plavi horizont.

Na kraju smo pristali na bleštavu peščanu plažu na kojoj su bili razbacani bungalovi za dnevni odmor. U daljini smo videli kako grupa dece igra fudbal pored bara na plaži. Sve sumnje da li je trebalo da pođemo za hordama turista i završimo na popularnim destinacijama na severu Brazila raspršile su se u trenutku.

Ovo mesto je potpuno drugačije.

Od plaže smo krenuli stazom kroz tropsko rastinje i ušli u Pousada Santa Clara, mirnu krčmu koju drže dva brata, Amerikanci Čarls i Mark Levitan.

Gosti odsedaju u brvnarama sa veselim mozaicima, svetlim zavesama, i udobnim ležaljkama od konopca koje vise po balkonima. Naša brvnara bila je dupleks okružen preko dva metra visokim bananama. Iz gornje sobe pogled je pucao na pučinu.

Uveče smo otišli u elegantan restoran sa terasom na obali, gde se služe vijetnamska piletina sa salatom od zelene papaje, tek ulovljene krabe i supa od kokosa.

Nije loše za mesto koje se u brošurama reklamira po ceni od 45 dolara za noć.
Istina, u sobu su nam povremeno ulazili gušteri, poneka buba ludačkog izgleda, pa čak i jedan neidentifikovani mali sisar koji jedne večeri nije hteo da nam se makne s prozora. Mislite da je ovde reč o luksuznom kampovanju. TV i klima uređaj? Ni govora.

A neće vam ni nedostajati. Klima na ostrvu Boipeba je prijatna maltene tokom cele godine. Temperatura je oko 27, a okeanski povetarac neprekidno duva.

Većina turista ovde dolazi na jednodnevni izlet sa obližnjeg ostrva Morro de Sao Paulo, koje je krcato bekpekerima i bračnim parovima sa decom. Oni obično svrate u restoran na nekoj od dve glavne plaže, i odu. Osim te dve plaže, ostrvo Boipeba je maltene potpuno prazno. Što znači da će kilometri obale biti samo vaši.

Na plaži ćete tu i tamo sresti ponekoga ko se sunča ili surfuje. A može vam se desiti da hodate satima, upijate neverovatan prizor, povremeno se bućnete u topao okean, i da nikog ne sretnete.

Na putu ka selu jednog dana sreo sam Guida, koje je među putnicima postao legenda. Guido je preduzimljivog duha, doneo je plastične stolove i stolice i roštilj u jedan od najzanimljivijih delova ostrva Biopeba, desetak kilometara od glavnog sela. Svakoga dana on na meniju ima sveže jastoge ogromnih dimenzija.

Gigantski jastog, pirinač, pasulj, puter, i kokosovo mleko servirano u kokosovoj ljusci koštaće vas oko 7 dolara; sve se služi na stolu koji se nalazi na samoj liniji plime. U glavnom selu, on i njegova žena imaju restoran sa malo kompletnijim menijem, koji uključuje prženu ribu i ledene konzerve Skola, piva popularnog u ovom delu Brazila.

I mada ne bih imao ništa protiv da vreme u Boipebi provodim tumarajući plažama i leškareći u ležaljci ispred bungalova, ovde je na raspolaganju i sijaset aktivnosti. Jahanje, ronjenje, jedrenje, hajking. Za sitne pare možete da unajmite vodiče ili "guias" koji će vas povesti u avanturu.
Restoran na ostrvu Boipeba
Jednog jutra za doručkom, prišao nam je mladić sa majicom na kojoj je pisalo "Adriaino: Guia Local" i, uz prevodilačku pomoć vlasnika krčme, upitao nas je da li želimo da idemo do plimskih bazena na otvorenom okeanu, gde možemo da ronimo u plićaku. Čuli smo da je to izlet koji se ne sme propustiti, i ugovorili cenu od 18 dolara za oboje.

Pola sata kasnije, sedeli smo u njegovom rasklimatanom ribarskom brodiću. Sa nama je pošao još jedan par iz krčme, a zatim smo krenuli da skupljamo sve prijatelje našeg kapetana, uključujući i jednog dvadesetogodišnjaka krvavih očiju, koji je na sebi imao vunenu kapu.

Do izlaska na otvoreno more pokupili smo još i jedan istetoviran par koji je mirisao na koncert Grateful Dead, tipa koji je na sebi imao samo "speedo", sa paklom cigara zakačenim za struk, njegovu utegnutu devojku. Za nas 12 bilo je 4 pojasa za spasavanje.

Da li sam zaboravio da kažem da je Boipeba ekstremno opuštena?

Do plimskih bazena nikada nismo stigli. Nemirno more nas je primoralo da se vratimo na ostrvo, i odjednom, svi smo se našli u snek baru za koji se ispostavilo da ga drži Adriainov prijatelj. Adriaino je istog trenutka zauzeo ležaljku iza kuće i zaspao. Nismo ga videli sve dok nije došao da pokupi svoj novac.

Dan je bio predivan, a obližnja staza ka glavnom selu nas je privlačila tako da smo sa našim novim prijateljima krenuli nazad peške. Staza nas je dovela preko vrha obližnjeg brda sa kojeg smo imali fantastičan pogled.
Do sela nam je trebalo još oko sat vremena, ali smo potrošili čitava tri sata uživajući u krajoliku.

Odšetali smo do kafića na plaži, naručili kokosovo mleko i zagledali se u zalazak sunca – i za trenutak smo se upitali da li ikada treba da odemo odavde.

Kako stići

Od Los Anđelesa do Salvadora, u Brazilu, možete doći kompanijama American, Continental, Delta, Copa i Lan.

Od Salvadora do ostrva Boipeba je malo teže doći. Za određenu sumu, vlasnici bungalova će vam organizovati privatni transport od Salvadora malim avionima ili brodićima.

Manje skupa maršruta počinje u Salvadoru na terminalu za feribote Sao Joaquim, odakle možete da sednete u katamaran koji će vas za 25 minuta odvesti do mesta Bom Despacho, Itaparica (2,50 dolara). Odatle uzmite autobus do mesta Graciosa (5 dolara), što traje oko dva sata. Iz Graciose brodovi za Boipebu isplovljavaju u 14 časova, a vožnja traje dva i po sata (5 dolara).

Smeštaj

Pousada Santa Clara, 75-3653-6085, http://www.santaclaraboipeba.com, je udaljen samo nekoliko minuta od plaže. Dvokrevetne sobe su od 40 dolara, a cena zavisi od sezone i veličine sobe.

Pousada Vila Sereia, 75-3653-6045, http://www.ilhaboipeba.org.br/en/vilasereia.html. Najbolja opcija ukoliko želite smeštaj na samoj plaži. Dvokrevetne sobe su od 89 dolara.

Pousada Sossego, 75-3653-6009, http://www.ilhaboipeba.org.br/en/sossego.html. Relativno ofucane sobe u centru sela, po najnižoj mogućoj ceni. Dvokrevetne sobe su od 28 dolara.

Restorani

Guidova plaža je jedna od najlepših na ostrvu. Na meniju su uvek sveži jastozi, a ručak košta 7 dolara po osobi.

Mar e Coco je mesto gde možete da sednete na klupu na plaži, naručite pivo i uživate u zalasku sunca. Obrok za dvoje: 18-22 dolara.

Barraca Brilho do Sol je najbolji restoran sa morskim plodovima na ostrvu. Obrok za dvoje: 18-22 dolara.

Panela de Barro se nalazi u centru sela, i tu se može pojesti jednostavan lokalni ručak. 8 dolara po obroku.

Za više informacija o smeštaju i aktivnostima, obratite se Bahiatursa Information Office, 12 Rua Francisco Muniz Barreto, 71-3321-2463; http://www.bahia.com.br ili http://www.braziltourism.org.

Udruženje stanovnika i prijatelja Boipebe, Rua Comendador Madureira, http://www.amabo.org.br.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.