Sreda, 20.01.2010.

13:24

Saab 93 2.2 TiD

Izvor: B92

Saab 93 2.2 TiD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Miroslav Ćujić

pre 2 godine

Saab 9-3. 2,2 tid.
Odlican auto, jedino u zadnje vreme imam problem sa jutarnjim paljenjem ili kada stoji para sati.
To cu probati da resim.
Ovako je ekstra

Petar A

pre 12 godina

Imao sam 9-5 2,3 t. Auto koje uspjeva da docara luksuz (oprema, zavrsna izvedba, osjecaj kvalitete pod rukom) iako je jeftiniji od vlastite konkurencije iz iste klase. Ali. Tezak kao cumur. I trosi - kao trajekt. E zato proslo vrijeme glagola u prvoj recenici komentara.

miki

pre 14 godina

SAAb je marka automobila u kojoj mogu da uzivaju samo istinski zaljubljenici u kola, i ljudi koji na pomen auta ne govore o tome kako ja VW zakon,kako je pasat-pasat.kako je nemac...nemac?! Postujem ja Nemce,ali shvetski automobili saab a isto vazi i za volvo su vrhunskog kvaliteta,odlicne zavrsne obrate,tako da ako cevek hoce luksuz i kvalitet a nece da baca previse para za precenjene VW,onda je Saab i Volvo pun pogodak!

saabudusi

pre 14 godina

retko komentarisem,ali na ovo moram da reagujem. prvo,saab dizel je kao prelepa zena sa brkovima. taj 2,2tid je djubre od motora kojeg opelcina nije mogla da se oslobodi,pa je ugradjivala u saaba.mnogi ne znaju da saab odavno saradjuje sa gm-om i da je u starim saabovima menjac iz vektre ali je doradjen u saabu za njihove potrebe.. ako se vozi saab treba lepo uzeti b205 i b235 motor-stari dobri motor koji nije promenjen od maltene osamdesetih,samo je sistem ubrizgavanja menjan. i ja kazem jer imam 95 2002-o ,2,3t da je to auto savrsen,2 godine ga imam i samo menjam ulje,nista se ne kvari,plastika je kvalitetna,muzika saVRSENA. I sto je neko rekao nema silne dugmice da bih resavao svoje komplekse.. inace auto je u arc opremi,koza je divna,tepisi,zvuk otvaranja i zatvaranja vrata ocarava,miris izduvnih gasova,a kad date gas....mozete misliti kakav je osecaj.pritom na otvorenom ne prelazi 7l na 100km ako vozite do 130 a u gradu oko 11,sto je ako se uporedi sa cliom 1,6 16v,corsom 1,2 12v,rastelovanim jugom ,ladom,alekom, polom 1,4 i nije neka potrosnja,jer ti izgovori za kola trose preko 10 u gradu a ne daj boze da se u njima sudaris sa biciklistom ... e sad dizajn,neko voli crne neko plave zene,saab napravi oko 100000 vozila godisnje i to kupuje retko ko. unutra se osecas kao car sa tablom zakrivljenoj prema tebi,ostali putnici imaju mesta da igraju lambadu pozadi,plus gepek koji je monstrum...ne znam zasto ljudi toliko grde taj saab a ko god da ga je jednom provozao-nikad nije pozeleo drugi auto..taksisti ga zovu VENCANICA... ali molim vas... opelov dizel i fiatov dizel u saabu..bljak..opel nema dobar dizel jos od opel rekordovog dizela 2,5 d,a fiatov dizel(iako se pokazao kao dobar taj 1,9 multijet koji je u saabu,snob sam po pitanju fiata)...nit je italijan vojnik nit je fiat auto..(iz iskustva)...a da ne pricam o saabu aero i griffin i hirsch saabu... ko voli da se klacka u golficu policu pasaticu nek izvoli a saaba nek ne dira.

Bojan

pre 14 godina

Kupio sam polovnog SAAB 93 2.2 TID i generalno sam vrlo zadovoljan. Iznenadjen sam koliko je taj auto moze jako da povuce, cini mi se da je "malko" startniji od Passata B5.5 1.9 TDI 130 KS kog sam vozio pre. Doduse sto se tice udobnosti i komfora, Passat je ti ipak ispred. Voznja u 93 mi ostavlja utisak sportskog automobila pre nego automobila za putovanje ali je sve jedno pravi uzitak. Jedini problem koji mi se pojavio je teze paljenje automobila posle duzeg pauze, npr. ujutru. Cuo sam da ti motori imaju neku manu sa dovodom vazduha ali nisam siguran da li je to u pitanju. Nadam se da nije oslabila kompresija. Da li je neko imao iskustva sa slicnim problemom?

poli

pre 14 godina

Deo teksta: "Nightpanel dugme na instrument tabli čini da se svi instrumenti i ekrani, osim brzinomera, ugase tokom vožnje. Inspirisano Saabovim iskustvima iz avio industrije."
Ovim su me kupili. Saab rocks!

Rade

pre 14 godina

Nije tacno da nema kupaca za saab-a, samo ih ima malo, a i ponuda u zemlji je ocajna, trenutno ih ima 30-tak ali vecinom lineari ili salamon, nema vectora. Npr ja sam se ubio 4 meseca trazeci vector 1.9tdi i kako nisam nasao kupio sam octaviu 2.0tdi. Super je i oktavija ali bih je odmah menjao za 1.9tid sa 150ks iz 2007. Spolja stari model a iznutra novi model.
I bas me briga sto puca saab, cim skupim lovu odoh u nemacku da doteram jednog iz 2009-te :-)
Jednostavno automobil ispunjava sve sto trazim od auta, a opet nije upadljiv previse i ne krade se.

ajvan

pre 14 godina

dobar tekst, ali ipak mislim da su trebali da testiraju neki 1.9tid sa 150 ili 120 ks. ovaj 2.2 se ne proizvodi vise, a i sigurno je sada "manje interesantan" od kako je poskupela registracija za motore preko 2000ccm.

iqx

pre 14 godina

Istih problema oko prodaje ima drugar sa volvom. Godinu ipo i nista. Kod nas su najpopularniji nemci i francuzi. Oni se prodaju za pola sata max i drze dobru cenu kao polovnjaci.

Milan

pre 14 godina

Već odavno na ovim stranama nisam imao tako jak utisak da su komentari plitki, izuzimam Sebastijana i Gorana. Zašto bilo ko pokušava da opravda marku koja je propala, kao kupci su bili glupi pa...
Vezivati istoriju marke za trenutne modele je kao pretstavljanje srbije kao napredne IT zmlje jer je ovde rođen Pupin. SAAB je GM, konkretno ovaj je malo našminkana vekta za koju traže mnogo para. Morao je propasti.

goran

pre 14 godina

vidim da saaba mnogi hvale ovako po tekstovima, a niko nece da ga zaista kupi. prodajem saab 93 vec godinu dana,ma da me je neko pozvao samo da pita...NIKO!!!
jedno kod nas ljudi pisu i govore, a savim drugo rade u stvarnom zivotu.

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Ja za sada, na svu srecu nisam imao nikakvih sitnih problema koji zadaju te glavobolje. Redovno servisiram auto na 10,000 do 15,000 km (tako su mi preporucili), pa ja u tom periodu kada stignem, i nema problema. Jedino je malo komplikovano da se menjaju prednji zmigavci ako sam hoces to da uradis, jer je motor tako lepo spakovan da je tesko do njih doci. Ali tom tvom majstoru verovatno ce za to biti potrebno 15min. Ja imam automatski menjac sa sekvencijalnim prenosom i zadovoljan sam, ipak je 2005 godiste, pa ne radi brzo kao kad bi imao duplo kvacilo, ali je OK. Cuo sam od par poznanika da ni sa mehanikom bilo sa 5 bilo sa 6 brzina (dizel) niko nije imao probleme.

Danilo

pre 14 godina

@Imenjak

Hvala, za servis nije problem jer moj majstor ima program za GM grupaciju pa kad ocita problem lako je popraviti.
interesuje me par stvari,ima li neku sitnicu koja je specificna da se kvari? Npr. imam opel astru i na njoj se klima pokvari jednom godisnje.

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Imam bas ovaj model sa benzinskim motorom 2.0t i 175ks. Model sa oznakom 1.8t ti je sa istim motorom zapremine 2000 cc medjutim ima slabiju turbinu i razvija 150ks. Po meni su ove dve varijante optimalne. Ja sa svojim SAAB-om od kada sam ga novog kupio 2005 pa do danas nisam imao problema. Redovan servis i samo vozi. Slazem se da je unutrasnja plastika mogla da bude malo ne kvalitetnija (jer ni posle 5 god ni malo ne skripi) ali lepsa na oko. Medjutim to je valjda taj njihov dizajn. Meni se jedino ne svidja to sto ima malo mesta pozadi, pa kada se 4 osobe voze, ako su jos i visoke, onda je malo neudobno. Ja imam opremu Vector, i ima sve sto je potrebno. Turbina je odlicna tako da auto ima jako dobar obrtni momenat, kada treba, povuce jako dobro. Naravno, dizajn je malo vec zastareo, sto spolja sto iznutra, ali to je i ocekivano od vozila koje je na trzistu od koliko se secam 2003 godine. Sve u svemu pre kupovine, ako je to u SRB, proveri kakav je servis SAABA, jer je to jako bitno. Ali ako se odlucis za njega, mozses da budes miran, imaces pouzdan auto, jak kada se to od njega trazi, i sto je bitno mozes mirno da spavas jer niko nece da ga dira. Pored SAAB-a tu mogu isto da kazem i za Volvo S60, dobijes dobar auto, koji se kod nas ne dira i ne krade. Nadam se da sam ti pomogao, ako imas jos neka pitanja, ti slobodno pitaj.

Danilo

pre 14 godina

ja planiram da kupim ove godine polovan auto, razmisljam o ovom modelu ali sa benzinskim motorom, je li mi moze neko ko ima iskustva sa ovim autom reci koje su mu mane i vrline

Sebastian L.

pre 14 godina

Autor teksta je lepo pobrojao osobine testiranog vozila - a licni afiniteti (ni njegovi ni citalaca i komentatora teksta) ne moraju da znace nista posebno ostalim ljudima - sve su to stvari koje se nekim ljudima dopadaju a nekima ne - i to niti treba pokusavati da se promeni niti je u najcescem broju slucajeva uopste i moguce.
Iz tog razloga, najprodavaniji prozivodi nisu automatski i oni koji su najbolji, vec oni koji se svidjaju najvecem broju ljudi (pri cemu stil, dizajn i marketing danas pocinju da cine glavne osobine kupovnih predmeta na osnovu kojih se kupac i odlucuje za kupovina - sto je nesto cega se mozete nacitati u tonama knjiga koji pisu eksperti iz te oblasti).
E sad, sto je Saab kao proizvodjac u problemu - to je kombinacija vise faktora - sa jedne strane njihove nedovoljne profilisanosti na trzistu, malog broja modela (lako je Toyoti ili VW-u da budu najprodavaniji proizvodjaci kada im je paleta ponude ogromna - ali Saab vec decenijama pokusava da prodaje samo 2 modela - u osnovi), pada kvaliteta - a sa druge strane uticaja konkurencije - koja je i na automobilskom kao i na svim drugim otvorenim trzistima u svetu - krajnje nemilosrdna (a ponajvise se oslikuje ponudom slicnih modela po nizim cenama, agresivnijim i skuplje placenim reklamama i prezentacijama i sl).
Ja bih za kraj samo prokomentarisao jednu stvar koja je na trzistu kao sto je Srbija uzasno bitna - a to je cena vozila - za model star 6 godna, sa motorom cija je zapremina tolika da po nasim zakonima spada u "premijum" klasu koja je ekstra oporezovana - previsoka je ... A i da nema te cinjenice vezane za porez na kubikazu motora - jedan recimo Citroen C5 istog godista sa 2.2HDI motorom vece snage, dodatnom opremom istog nivoa i neprevazidjenim hydractiv ogibljenjem - je (po meni) ipak bolja ponuda - za dosta manje novca ... Ili za ljude koji ipak imaju neku nelagodnost prema francuskim automobilima - imaju u ponudi i Opelovu Vectru sa istim motorom poput ovoga u testiranom vozilu - ponovo za manje novca - a sa relativno dobrom dinamikom voznje i nesto manjom udobnoscu (sve navedeno pisem iz iskustva jer sam vozio i jedno i drugo vozilo koje pominjem) ...
E pa - mislim da je upravo ovo poslednje sto sam naveo ipak najveci krivac za posrtanje Saab-a - konkurencija sa barem podjednako kvalitetnim proizvodima - a povoljnijim cenama - to je dobitna kombinacija!

Sasha

pre 14 godina

Ne mogu da se otmem jednom utisku, citajuci komentare na ovu vest ili bilo koju VW/Opel/Honda/Ford prepirku ili neke druge komentare na neki auto.
Prosecan Srbin uopste nema nameru da oceni ono sto cini automobil i svrhu njegovog postojanja. Njemu je samo najbitnije da ima sto vise dugmadi, makar to prelazilo sve granice ukusa i prakticnosti koriscenja, da ima mnogo ekrana koji imaju sto vise boja i da ima sto vise imitacije aluminijuma i drveta. Valjda zele da se osecaju bitno kako su kupili mnogo za malo para, misleci da se nalaze u automobilu nekoliko klasa vise.

To je slucaj sa ovim SAABom. Ljudi ga kritikuju zbog digitronske table i arhaicnog dizajna itd. Imajte prvo na umu kada je auto pravljen. Drugo, kada bi danas pravili automobil sa ovakvim diazjnom unutrasnjosti, ja bih ga kupio, svidja mi se to. Vozio sam automobile sa krotkim i svedenim dizajnom, kao masovno ispljuvani Polo. Ja se bavim IT-em, da li zaista mislite da ne volim gedzete? Volim da je automobil pun opreme, ali garantujem da sa mnogo manje dugmadi, tockica i raznih polugica mozete dobiti kudikamo efektivniji rad sa uredjajima po vozilu nego space-shuttle dizajnima nekih drugih.
Ali sve je to manje bitno, ovaj automobil je dobar automobil. Ne modni detalj, ne znacka na haubi, vec sredstvo koje ce vas sigurno, udobno i u zadovoljstvu prevesti negde. Zato ga ja cenim kao vozilo, ne po njegovoj tabli i boji osvetljenja. Cenite inzenjerstvo u njemu, ne sminku.
Sto se propasti tice za to je iskljucivo kriv GM koji je SAAB tretirao samo kao kupovinu znacke koju ce lepiti na postojece automobile i onda su pukli. Dobra vozila nikada nemaju problem da dodju do kupca, trziste je uvek dovoljno veliko. Pod uslovom da zaista imate dobar auto...

Milan

pre 14 godina

@Igor
Druze, pa i da znas da u danasnjem vremenu za malo vece limuzine "snaga" od samo 125ks nije nista.
Evo, moj prijatelj je uzeo novu insigniju 2.0 dizel od 130ks i posle 3 meseca ju je vratio i uzeo verziju 2.0 od 160ks, on kaze da je razlika u snazi drasticna, pogotovo medjubrzanja i kako auto vuce iz nizih obrtaja. slazem se sa ovim gospodinom koji kaze da postoje 2 vrste automobila, oni ispod 150ks i oni iznad. SAAB je izbacio iz upotrebe taj 2.2 motor i ugradjivace u nove modele (9-5) novi motor 2.0 od 160ks, naravno pricamo o dizelu, dok ce benzinac 2.0 imati neverovatnih 220ks, sto ja smatram previse, jer gde se to moze voziti, pogotovo sad po novom zakonu o saobracaju.
Evo i Citroen je od proslog meseca izbacio iz upotrebe 2 dizela jedan 2.0 od 138ks, a drugi 2.2 od 173ks i ugradjivace samo novi 2.0 od 163ks, naravno zadrzali su i onaj V6 2.7 od 205ks, isto je uradio i Pezo i 2.0 je pojacao sa 136ks na sjajnih 163ks. Pozz..

Sale

pre 14 godina

Turbo motore je izmislio Reno, a ne Saab.
U Svedskoj, Saab je vidjen kao auto za umetnike, arhitekte... za ljude koji hoce nesto neobicniji auto. Saab nije auto za svakoga. Bar ga takav glas bije na severu.
Inace, reprezentativniji Saab-ov motor za testiranje benzinski turbo (po njemu je Saab poznat) - ovaj dizel je produkt americkog kapitalizma (GM).
Ja vozim Volvo, a zeni se svidja Saab. Verujem da ce se i odluciti za jednog...
Pozdrav

VvvV

pre 14 godina

Nekoliko ispravki....Saab 93 2.2 TiD ima tacno 1350kg a ne tonu i po, i poprilicno je lagan obzirom da nema alu sasiju i zato mu je odnos brzina/tezina odlicna sa malih 130KS. Ja ovaj automobil vozim vec 3 i po godine i nisam imao vecih problema sem pomenutog vreva koji je u Saab-ovom servisu u BG-u (ovlascenom dok je postojao) kostao 3000din. Inace redovan servis je na 10000km i ne kosta vise od 12000din.- mene je sa zadnjim plocicama kostao 16500din. Ja sam zadovoljan sem nekoliko jevtinih plasticnih zavrsnica u kabini (los kvalitet dugmica i plastike). O ukusima ne treba raspravljati. Ko ne voli Saba tu je uvek Audi, Merk i BMW...POsto ovaj brand polako nestaje, ja cu izabrati nekog japanca u ovoj klasi (Accord,Lexus ili Lancer). ;-)))

Milan

pre 14 godina

@giuseppe
Prijatelju, ovde je rec o polovnom modelu automobila, a i SAAB dugo nije izbacio nalednike modela 9-3 i 9-5, sad ce krenuti sa prodajom novi 9-5, a tebe ako ne mrzi porocitaj ovaj clanak o predstavljanju novog modela 9-5 i divi mu se u svakom pogledu, jer samo to i zasluzuje. Swedjani su sjajni bilo da je rec o Volvu ili SAABu. SAAB ce prevazici sve poteskoce i fabrika ce sigurno nataviti da radi, pa oni su izmislili turbo motore. SAAB je godinama imao jedini problem dizajn, ali mu se kavalitet na svim drugim poljima NIKAD nije osporavao, e sad sa ovim novim modelom 9-5 je i to reseno, ma bice prava pojava na drumovima sirom sveta. Sad izlazi i novi volvo S60 koji ce takodje siguran sam napraviti bum.

Igor

pre 14 godina

Novinar je zacudjen snagom dizel motora od "samo" 125ks!?!
Pa tu dolazi opet do onog sto znaju samo ljudi koji poseduju moderni dizel- veliki obrtni momenat dizela!
Ja imam crdi dizel sa 110ks,i 250Nm obrtnog momenta,a recimo Krajsler Sejbring benzin 2.4i sa 170ks ima samo 220Nm,iako ima vise konja.
Dizel je definitivno bolje resenje,jaci sa manjom potrosnjom.

Saabologija

pre 14 godina

"sasvim jednostavan, bucan i NEUDOBAN auto" Da li je mogucje da neko ko ovo napishe za saab, da sebi za pravo da pishe komentare na bilo kom sajtu/delu sajta na kom se pricha o kolima!? Saab moze da bude jednostavan kada se pricha o dizajnu, u svemu drugom on nije jednostavan auto. Fabrika saab moze da se pohvali mnogim inovacijama u auto-moto industriji. Da je buchan, jeste buchan. Ali neko ko voli mehaniku i zna shta je motor, zna da ceni tu 'buku' dizela. Avion lavljeg srca.

Automobilista

pre 14 godina

Kupio sam noc SAAB 93 2.0t sa Vector paketom opreme 2004 godine. U principu sam zadovoljan, nisam imao vecih problema. Medjutim kao i Mercedes C, BMW 3, Lexus IS, ima mnogo malo mesta u kabini. Radjen je kao sportska limuzina za dvoje ljudi, i eventualno da ponekad moze da preveze jos dvoje pozadi. 2008 godine tokom leta sam kupio Hondu Accord zadnje generacije sa motorom 2.4 i mogu reci da mi je mnogo lepse i udobnije za voznju u Accordu nego u 93. Restilizovan SAAB 93 je jako slican kao i testirani 93, kazu da ima oko 2000 novih stvari medjutim ne bih znao da kazem koliko te promene uticu na razliku u kvalitetu u voznji. Sve u svemu, SAAB nije ono sto je bio pre spajanja sa GM, i verovatno zbog toga se nalazi u ovakvoj situaciji. Daleko od toga da je los auto, samo sto je bio daleko bolji nekada davno!

giuseppe

pre 14 godina

dosadan dizajn, dizajn enterijera odavno prevazidjen i zastareo...
cini mi se da ovaj auto moze da hvali samo neko ko jednostavno i neobjasnjivo voli saaba, kao sto ima ljudi kojima je opel ili cak fiat najbolji auto na svetu! realnost je da je to sasvim jednostavan, bucan i neudoban auto. mozda ce ljubiteljima saaba ovo zvucati kao attack na njihovu licnost, ali mi to zaista nije bila namera.

saabudusi

pre 14 godina

retko komentarisem,ali na ovo moram da reagujem. prvo,saab dizel je kao prelepa zena sa brkovima. taj 2,2tid je djubre od motora kojeg opelcina nije mogla da se oslobodi,pa je ugradjivala u saaba.mnogi ne znaju da saab odavno saradjuje sa gm-om i da je u starim saabovima menjac iz vektre ali je doradjen u saabu za njihove potrebe.. ako se vozi saab treba lepo uzeti b205 i b235 motor-stari dobri motor koji nije promenjen od maltene osamdesetih,samo je sistem ubrizgavanja menjan. i ja kazem jer imam 95 2002-o ,2,3t da je to auto savrsen,2 godine ga imam i samo menjam ulje,nista se ne kvari,plastika je kvalitetna,muzika saVRSENA. I sto je neko rekao nema silne dugmice da bih resavao svoje komplekse.. inace auto je u arc opremi,koza je divna,tepisi,zvuk otvaranja i zatvaranja vrata ocarava,miris izduvnih gasova,a kad date gas....mozete misliti kakav je osecaj.pritom na otvorenom ne prelazi 7l na 100km ako vozite do 130 a u gradu oko 11,sto je ako se uporedi sa cliom 1,6 16v,corsom 1,2 12v,rastelovanim jugom ,ladom,alekom, polom 1,4 i nije neka potrosnja,jer ti izgovori za kola trose preko 10 u gradu a ne daj boze da se u njima sudaris sa biciklistom ... e sad dizajn,neko voli crne neko plave zene,saab napravi oko 100000 vozila godisnje i to kupuje retko ko. unutra se osecas kao car sa tablom zakrivljenoj prema tebi,ostali putnici imaju mesta da igraju lambadu pozadi,plus gepek koji je monstrum...ne znam zasto ljudi toliko grde taj saab a ko god da ga je jednom provozao-nikad nije pozeleo drugi auto..taksisti ga zovu VENCANICA... ali molim vas... opelov dizel i fiatov dizel u saabu..bljak..opel nema dobar dizel jos od opel rekordovog dizela 2,5 d,a fiatov dizel(iako se pokazao kao dobar taj 1,9 multijet koji je u saabu,snob sam po pitanju fiata)...nit je italijan vojnik nit je fiat auto..(iz iskustva)...a da ne pricam o saabu aero i griffin i hirsch saabu... ko voli da se klacka u golficu policu pasaticu nek izvoli a saaba nek ne dira.

goran

pre 14 godina

vidim da saaba mnogi hvale ovako po tekstovima, a niko nece da ga zaista kupi. prodajem saab 93 vec godinu dana,ma da me je neko pozvao samo da pita...NIKO!!!
jedno kod nas ljudi pisu i govore, a savim drugo rade u stvarnom zivotu.

miki

pre 14 godina

SAAb je marka automobila u kojoj mogu da uzivaju samo istinski zaljubljenici u kola, i ljudi koji na pomen auta ne govore o tome kako ja VW zakon,kako je pasat-pasat.kako je nemac...nemac?! Postujem ja Nemce,ali shvetski automobili saab a isto vazi i za volvo su vrhunskog kvaliteta,odlicne zavrsne obrate,tako da ako cevek hoce luksuz i kvalitet a nece da baca previse para za precenjene VW,onda je Saab i Volvo pun pogodak!

poli

pre 14 godina

Deo teksta: "Nightpanel dugme na instrument tabli čini da se svi instrumenti i ekrani, osim brzinomera, ugase tokom vožnje. Inspirisano Saabovim iskustvima iz avio industrije."
Ovim su me kupili. Saab rocks!

Automobilista

pre 14 godina

Kupio sam noc SAAB 93 2.0t sa Vector paketom opreme 2004 godine. U principu sam zadovoljan, nisam imao vecih problema. Medjutim kao i Mercedes C, BMW 3, Lexus IS, ima mnogo malo mesta u kabini. Radjen je kao sportska limuzina za dvoje ljudi, i eventualno da ponekad moze da preveze jos dvoje pozadi. 2008 godine tokom leta sam kupio Hondu Accord zadnje generacije sa motorom 2.4 i mogu reci da mi je mnogo lepse i udobnije za voznju u Accordu nego u 93. Restilizovan SAAB 93 je jako slican kao i testirani 93, kazu da ima oko 2000 novih stvari medjutim ne bih znao da kazem koliko te promene uticu na razliku u kvalitetu u voznji. Sve u svemu, SAAB nije ono sto je bio pre spajanja sa GM, i verovatno zbog toga se nalazi u ovakvoj situaciji. Daleko od toga da je los auto, samo sto je bio daleko bolji nekada davno!

Rade

pre 14 godina

Nije tacno da nema kupaca za saab-a, samo ih ima malo, a i ponuda u zemlji je ocajna, trenutno ih ima 30-tak ali vecinom lineari ili salamon, nema vectora. Npr ja sam se ubio 4 meseca trazeci vector 1.9tdi i kako nisam nasao kupio sam octaviu 2.0tdi. Super je i oktavija ali bih je odmah menjao za 1.9tid sa 150ks iz 2007. Spolja stari model a iznutra novi model.
I bas me briga sto puca saab, cim skupim lovu odoh u nemacku da doteram jednog iz 2009-te :-)
Jednostavno automobil ispunjava sve sto trazim od auta, a opet nije upadljiv previse i ne krade se.

Sasha

pre 14 godina

Ne mogu da se otmem jednom utisku, citajuci komentare na ovu vest ili bilo koju VW/Opel/Honda/Ford prepirku ili neke druge komentare na neki auto.
Prosecan Srbin uopste nema nameru da oceni ono sto cini automobil i svrhu njegovog postojanja. Njemu je samo najbitnije da ima sto vise dugmadi, makar to prelazilo sve granice ukusa i prakticnosti koriscenja, da ima mnogo ekrana koji imaju sto vise boja i da ima sto vise imitacije aluminijuma i drveta. Valjda zele da se osecaju bitno kako su kupili mnogo za malo para, misleci da se nalaze u automobilu nekoliko klasa vise.

To je slucaj sa ovim SAABom. Ljudi ga kritikuju zbog digitronske table i arhaicnog dizajna itd. Imajte prvo na umu kada je auto pravljen. Drugo, kada bi danas pravili automobil sa ovakvim diazjnom unutrasnjosti, ja bih ga kupio, svidja mi se to. Vozio sam automobile sa krotkim i svedenim dizajnom, kao masovno ispljuvani Polo. Ja se bavim IT-em, da li zaista mislite da ne volim gedzete? Volim da je automobil pun opreme, ali garantujem da sa mnogo manje dugmadi, tockica i raznih polugica mozete dobiti kudikamo efektivniji rad sa uredjajima po vozilu nego space-shuttle dizajnima nekih drugih.
Ali sve je to manje bitno, ovaj automobil je dobar automobil. Ne modni detalj, ne znacka na haubi, vec sredstvo koje ce vas sigurno, udobno i u zadovoljstvu prevesti negde. Zato ga ja cenim kao vozilo, ne po njegovoj tabli i boji osvetljenja. Cenite inzenjerstvo u njemu, ne sminku.
Sto se propasti tice za to je iskljucivo kriv GM koji je SAAB tretirao samo kao kupovinu znacke koju ce lepiti na postojece automobile i onda su pukli. Dobra vozila nikada nemaju problem da dodju do kupca, trziste je uvek dovoljno veliko. Pod uslovom da zaista imate dobar auto...

ajvan

pre 14 godina

dobar tekst, ali ipak mislim da su trebali da testiraju neki 1.9tid sa 150 ili 120 ks. ovaj 2.2 se ne proizvodi vise, a i sigurno je sada "manje interesantan" od kako je poskupela registracija za motore preko 2000ccm.

giuseppe

pre 14 godina

dosadan dizajn, dizajn enterijera odavno prevazidjen i zastareo...
cini mi se da ovaj auto moze da hvali samo neko ko jednostavno i neobjasnjivo voli saaba, kao sto ima ljudi kojima je opel ili cak fiat najbolji auto na svetu! realnost je da je to sasvim jednostavan, bucan i neudoban auto. mozda ce ljubiteljima saaba ovo zvucati kao attack na njihovu licnost, ali mi to zaista nije bila namera.

Saabologija

pre 14 godina

"sasvim jednostavan, bucan i NEUDOBAN auto" Da li je mogucje da neko ko ovo napishe za saab, da sebi za pravo da pishe komentare na bilo kom sajtu/delu sajta na kom se pricha o kolima!? Saab moze da bude jednostavan kada se pricha o dizajnu, u svemu drugom on nije jednostavan auto. Fabrika saab moze da se pohvali mnogim inovacijama u auto-moto industriji. Da je buchan, jeste buchan. Ali neko ko voli mehaniku i zna shta je motor, zna da ceni tu 'buku' dizela. Avion lavljeg srca.

Sale

pre 14 godina

Turbo motore je izmislio Reno, a ne Saab.
U Svedskoj, Saab je vidjen kao auto za umetnike, arhitekte... za ljude koji hoce nesto neobicniji auto. Saab nije auto za svakoga. Bar ga takav glas bije na severu.
Inace, reprezentativniji Saab-ov motor za testiranje benzinski turbo (po njemu je Saab poznat) - ovaj dizel je produkt americkog kapitalizma (GM).
Ja vozim Volvo, a zeni se svidja Saab. Verujem da ce se i odluciti za jednog...
Pozdrav

Milan

pre 14 godina

Već odavno na ovim stranama nisam imao tako jak utisak da su komentari plitki, izuzimam Sebastijana i Gorana. Zašto bilo ko pokušava da opravda marku koja je propala, kao kupci su bili glupi pa...
Vezivati istoriju marke za trenutne modele je kao pretstavljanje srbije kao napredne IT zmlje jer je ovde rođen Pupin. SAAB je GM, konkretno ovaj je malo našminkana vekta za koju traže mnogo para. Morao je propasti.

Igor

pre 14 godina

Novinar je zacudjen snagom dizel motora od "samo" 125ks!?!
Pa tu dolazi opet do onog sto znaju samo ljudi koji poseduju moderni dizel- veliki obrtni momenat dizela!
Ja imam crdi dizel sa 110ks,i 250Nm obrtnog momenta,a recimo Krajsler Sejbring benzin 2.4i sa 170ks ima samo 220Nm,iako ima vise konja.
Dizel je definitivno bolje resenje,jaci sa manjom potrosnjom.

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Imam bas ovaj model sa benzinskim motorom 2.0t i 175ks. Model sa oznakom 1.8t ti je sa istim motorom zapremine 2000 cc medjutim ima slabiju turbinu i razvija 150ks. Po meni su ove dve varijante optimalne. Ja sa svojim SAAB-om od kada sam ga novog kupio 2005 pa do danas nisam imao problema. Redovan servis i samo vozi. Slazem se da je unutrasnja plastika mogla da bude malo ne kvalitetnija (jer ni posle 5 god ni malo ne skripi) ali lepsa na oko. Medjutim to je valjda taj njihov dizajn. Meni se jedino ne svidja to sto ima malo mesta pozadi, pa kada se 4 osobe voze, ako su jos i visoke, onda je malo neudobno. Ja imam opremu Vector, i ima sve sto je potrebno. Turbina je odlicna tako da auto ima jako dobar obrtni momenat, kada treba, povuce jako dobro. Naravno, dizajn je malo vec zastareo, sto spolja sto iznutra, ali to je i ocekivano od vozila koje je na trzistu od koliko se secam 2003 godine. Sve u svemu pre kupovine, ako je to u SRB, proveri kakav je servis SAABA, jer je to jako bitno. Ali ako se odlucis za njega, mozses da budes miran, imaces pouzdan auto, jak kada se to od njega trazi, i sto je bitno mozes mirno da spavas jer niko nece da ga dira. Pored SAAB-a tu mogu isto da kazem i za Volvo S60, dobijes dobar auto, koji se kod nas ne dira i ne krade. Nadam se da sam ti pomogao, ako imas jos neka pitanja, ti slobodno pitaj.

Petar A

pre 12 godina

Imao sam 9-5 2,3 t. Auto koje uspjeva da docara luksuz (oprema, zavrsna izvedba, osjecaj kvalitete pod rukom) iako je jeftiniji od vlastite konkurencije iz iste klase. Ali. Tezak kao cumur. I trosi - kao trajekt. E zato proslo vrijeme glagola u prvoj recenici komentara.

Milan

pre 14 godina

@giuseppe
Prijatelju, ovde je rec o polovnom modelu automobila, a i SAAB dugo nije izbacio nalednike modela 9-3 i 9-5, sad ce krenuti sa prodajom novi 9-5, a tebe ako ne mrzi porocitaj ovaj clanak o predstavljanju novog modela 9-5 i divi mu se u svakom pogledu, jer samo to i zasluzuje. Swedjani su sjajni bilo da je rec o Volvu ili SAABu. SAAB ce prevazici sve poteskoce i fabrika ce sigurno nataviti da radi, pa oni su izmislili turbo motore. SAAB je godinama imao jedini problem dizajn, ali mu se kavalitet na svim drugim poljima NIKAD nije osporavao, e sad sa ovim novim modelom 9-5 je i to reseno, ma bice prava pojava na drumovima sirom sveta. Sad izlazi i novi volvo S60 koji ce takodje siguran sam napraviti bum.

Sebastian L.

pre 14 godina

Autor teksta je lepo pobrojao osobine testiranog vozila - a licni afiniteti (ni njegovi ni citalaca i komentatora teksta) ne moraju da znace nista posebno ostalim ljudima - sve su to stvari koje se nekim ljudima dopadaju a nekima ne - i to niti treba pokusavati da se promeni niti je u najcescem broju slucajeva uopste i moguce.
Iz tog razloga, najprodavaniji prozivodi nisu automatski i oni koji su najbolji, vec oni koji se svidjaju najvecem broju ljudi (pri cemu stil, dizajn i marketing danas pocinju da cine glavne osobine kupovnih predmeta na osnovu kojih se kupac i odlucuje za kupovina - sto je nesto cega se mozete nacitati u tonama knjiga koji pisu eksperti iz te oblasti).
E sad, sto je Saab kao proizvodjac u problemu - to je kombinacija vise faktora - sa jedne strane njihove nedovoljne profilisanosti na trzistu, malog broja modela (lako je Toyoti ili VW-u da budu najprodavaniji proizvodjaci kada im je paleta ponude ogromna - ali Saab vec decenijama pokusava da prodaje samo 2 modela - u osnovi), pada kvaliteta - a sa druge strane uticaja konkurencije - koja je i na automobilskom kao i na svim drugim otvorenim trzistima u svetu - krajnje nemilosrdna (a ponajvise se oslikuje ponudom slicnih modela po nizim cenama, agresivnijim i skuplje placenim reklamama i prezentacijama i sl).
Ja bih za kraj samo prokomentarisao jednu stvar koja je na trzistu kao sto je Srbija uzasno bitna - a to je cena vozila - za model star 6 godna, sa motorom cija je zapremina tolika da po nasim zakonima spada u "premijum" klasu koja je ekstra oporezovana - previsoka je ... A i da nema te cinjenice vezane za porez na kubikazu motora - jedan recimo Citroen C5 istog godista sa 2.2HDI motorom vece snage, dodatnom opremom istog nivoa i neprevazidjenim hydractiv ogibljenjem - je (po meni) ipak bolja ponuda - za dosta manje novca ... Ili za ljude koji ipak imaju neku nelagodnost prema francuskim automobilima - imaju u ponudi i Opelovu Vectru sa istim motorom poput ovoga u testiranom vozilu - ponovo za manje novca - a sa relativno dobrom dinamikom voznje i nesto manjom udobnoscu (sve navedeno pisem iz iskustva jer sam vozio i jedno i drugo vozilo koje pominjem) ...
E pa - mislim da je upravo ovo poslednje sto sam naveo ipak najveci krivac za posrtanje Saab-a - konkurencija sa barem podjednako kvalitetnim proizvodima - a povoljnijim cenama - to je dobitna kombinacija!

VvvV

pre 14 godina

Nekoliko ispravki....Saab 93 2.2 TiD ima tacno 1350kg a ne tonu i po, i poprilicno je lagan obzirom da nema alu sasiju i zato mu je odnos brzina/tezina odlicna sa malih 130KS. Ja ovaj automobil vozim vec 3 i po godine i nisam imao vecih problema sem pomenutog vreva koji je u Saab-ovom servisu u BG-u (ovlascenom dok je postojao) kostao 3000din. Inace redovan servis je na 10000km i ne kosta vise od 12000din.- mene je sa zadnjim plocicama kostao 16500din. Ja sam zadovoljan sem nekoliko jevtinih plasticnih zavrsnica u kabini (los kvalitet dugmica i plastike). O ukusima ne treba raspravljati. Ko ne voli Saba tu je uvek Audi, Merk i BMW...POsto ovaj brand polako nestaje, ja cu izabrati nekog japanca u ovoj klasi (Accord,Lexus ili Lancer). ;-)))

Bojan

pre 14 godina

Kupio sam polovnog SAAB 93 2.2 TID i generalno sam vrlo zadovoljan. Iznenadjen sam koliko je taj auto moze jako da povuce, cini mi se da je "malko" startniji od Passata B5.5 1.9 TDI 130 KS kog sam vozio pre. Doduse sto se tice udobnosti i komfora, Passat je ti ipak ispred. Voznja u 93 mi ostavlja utisak sportskog automobila pre nego automobila za putovanje ali je sve jedno pravi uzitak. Jedini problem koji mi se pojavio je teze paljenje automobila posle duzeg pauze, npr. ujutru. Cuo sam da ti motori imaju neku manu sa dovodom vazduha ali nisam siguran da li je to u pitanju. Nadam se da nije oslabila kompresija. Da li je neko imao iskustva sa slicnim problemom?

iqx

pre 14 godina

Istih problema oko prodaje ima drugar sa volvom. Godinu ipo i nista. Kod nas su najpopularniji nemci i francuzi. Oni se prodaju za pola sata max i drze dobru cenu kao polovnjaci.

Milan

pre 14 godina

@Igor
Druze, pa i da znas da u danasnjem vremenu za malo vece limuzine "snaga" od samo 125ks nije nista.
Evo, moj prijatelj je uzeo novu insigniju 2.0 dizel od 130ks i posle 3 meseca ju je vratio i uzeo verziju 2.0 od 160ks, on kaze da je razlika u snazi drasticna, pogotovo medjubrzanja i kako auto vuce iz nizih obrtaja. slazem se sa ovim gospodinom koji kaze da postoje 2 vrste automobila, oni ispod 150ks i oni iznad. SAAB je izbacio iz upotrebe taj 2.2 motor i ugradjivace u nove modele (9-5) novi motor 2.0 od 160ks, naravno pricamo o dizelu, dok ce benzinac 2.0 imati neverovatnih 220ks, sto ja smatram previse, jer gde se to moze voziti, pogotovo sad po novom zakonu o saobracaju.
Evo i Citroen je od proslog meseca izbacio iz upotrebe 2 dizela jedan 2.0 od 138ks, a drugi 2.2 od 173ks i ugradjivace samo novi 2.0 od 163ks, naravno zadrzali su i onaj V6 2.7 od 205ks, isto je uradio i Pezo i 2.0 je pojacao sa 136ks na sjajnih 163ks. Pozz..

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Ja za sada, na svu srecu nisam imao nikakvih sitnih problema koji zadaju te glavobolje. Redovno servisiram auto na 10,000 do 15,000 km (tako su mi preporucili), pa ja u tom periodu kada stignem, i nema problema. Jedino je malo komplikovano da se menjaju prednji zmigavci ako sam hoces to da uradis, jer je motor tako lepo spakovan da je tesko do njih doci. Ali tom tvom majstoru verovatno ce za to biti potrebno 15min. Ja imam automatski menjac sa sekvencijalnim prenosom i zadovoljan sam, ipak je 2005 godiste, pa ne radi brzo kao kad bi imao duplo kvacilo, ali je OK. Cuo sam od par poznanika da ni sa mehanikom bilo sa 5 bilo sa 6 brzina (dizel) niko nije imao probleme.

Danilo

pre 14 godina

ja planiram da kupim ove godine polovan auto, razmisljam o ovom modelu ali sa benzinskim motorom, je li mi moze neko ko ima iskustva sa ovim autom reci koje su mu mane i vrline

Danilo

pre 14 godina

@Imenjak

Hvala, za servis nije problem jer moj majstor ima program za GM grupaciju pa kad ocita problem lako je popraviti.
interesuje me par stvari,ima li neku sitnicu koja je specificna da se kvari? Npr. imam opel astru i na njoj se klima pokvari jednom godisnje.

Miroslav Ćujić

pre 2 godine

Saab 9-3. 2,2 tid.
Odlican auto, jedino u zadnje vreme imam problem sa jutarnjim paljenjem ili kada stoji para sati.
To cu probati da resim.
Ovako je ekstra

giuseppe

pre 14 godina

dosadan dizajn, dizajn enterijera odavno prevazidjen i zastareo...
cini mi se da ovaj auto moze da hvali samo neko ko jednostavno i neobjasnjivo voli saaba, kao sto ima ljudi kojima je opel ili cak fiat najbolji auto na svetu! realnost je da je to sasvim jednostavan, bucan i neudoban auto. mozda ce ljubiteljima saaba ovo zvucati kao attack na njihovu licnost, ali mi to zaista nije bila namera.

Milan

pre 14 godina

Već odavno na ovim stranama nisam imao tako jak utisak da su komentari plitki, izuzimam Sebastijana i Gorana. Zašto bilo ko pokušava da opravda marku koja je propala, kao kupci su bili glupi pa...
Vezivati istoriju marke za trenutne modele je kao pretstavljanje srbije kao napredne IT zmlje jer je ovde rođen Pupin. SAAB je GM, konkretno ovaj je malo našminkana vekta za koju traže mnogo para. Morao je propasti.

saabudusi

pre 14 godina

retko komentarisem,ali na ovo moram da reagujem. prvo,saab dizel je kao prelepa zena sa brkovima. taj 2,2tid je djubre od motora kojeg opelcina nije mogla da se oslobodi,pa je ugradjivala u saaba.mnogi ne znaju da saab odavno saradjuje sa gm-om i da je u starim saabovima menjac iz vektre ali je doradjen u saabu za njihove potrebe.. ako se vozi saab treba lepo uzeti b205 i b235 motor-stari dobri motor koji nije promenjen od maltene osamdesetih,samo je sistem ubrizgavanja menjan. i ja kazem jer imam 95 2002-o ,2,3t da je to auto savrsen,2 godine ga imam i samo menjam ulje,nista se ne kvari,plastika je kvalitetna,muzika saVRSENA. I sto je neko rekao nema silne dugmice da bih resavao svoje komplekse.. inace auto je u arc opremi,koza je divna,tepisi,zvuk otvaranja i zatvaranja vrata ocarava,miris izduvnih gasova,a kad date gas....mozete misliti kakav je osecaj.pritom na otvorenom ne prelazi 7l na 100km ako vozite do 130 a u gradu oko 11,sto je ako se uporedi sa cliom 1,6 16v,corsom 1,2 12v,rastelovanim jugom ,ladom,alekom, polom 1,4 i nije neka potrosnja,jer ti izgovori za kola trose preko 10 u gradu a ne daj boze da se u njima sudaris sa biciklistom ... e sad dizajn,neko voli crne neko plave zene,saab napravi oko 100000 vozila godisnje i to kupuje retko ko. unutra se osecas kao car sa tablom zakrivljenoj prema tebi,ostali putnici imaju mesta da igraju lambadu pozadi,plus gepek koji je monstrum...ne znam zasto ljudi toliko grde taj saab a ko god da ga je jednom provozao-nikad nije pozeleo drugi auto..taksisti ga zovu VENCANICA... ali molim vas... opelov dizel i fiatov dizel u saabu..bljak..opel nema dobar dizel jos od opel rekordovog dizela 2,5 d,a fiatov dizel(iako se pokazao kao dobar taj 1,9 multijet koji je u saabu,snob sam po pitanju fiata)...nit je italijan vojnik nit je fiat auto..(iz iskustva)...a da ne pricam o saabu aero i griffin i hirsch saabu... ko voli da se klacka u golficu policu pasaticu nek izvoli a saaba nek ne dira.

Igor

pre 14 godina

Novinar je zacudjen snagom dizel motora od "samo" 125ks!?!
Pa tu dolazi opet do onog sto znaju samo ljudi koji poseduju moderni dizel- veliki obrtni momenat dizela!
Ja imam crdi dizel sa 110ks,i 250Nm obrtnog momenta,a recimo Krajsler Sejbring benzin 2.4i sa 170ks ima samo 220Nm,iako ima vise konja.
Dizel je definitivno bolje resenje,jaci sa manjom potrosnjom.

Milan

pre 14 godina

@Igor
Druze, pa i da znas da u danasnjem vremenu za malo vece limuzine "snaga" od samo 125ks nije nista.
Evo, moj prijatelj je uzeo novu insigniju 2.0 dizel od 130ks i posle 3 meseca ju je vratio i uzeo verziju 2.0 od 160ks, on kaze da je razlika u snazi drasticna, pogotovo medjubrzanja i kako auto vuce iz nizih obrtaja. slazem se sa ovim gospodinom koji kaze da postoje 2 vrste automobila, oni ispod 150ks i oni iznad. SAAB je izbacio iz upotrebe taj 2.2 motor i ugradjivace u nove modele (9-5) novi motor 2.0 od 160ks, naravno pricamo o dizelu, dok ce benzinac 2.0 imati neverovatnih 220ks, sto ja smatram previse, jer gde se to moze voziti, pogotovo sad po novom zakonu o saobracaju.
Evo i Citroen je od proslog meseca izbacio iz upotrebe 2 dizela jedan 2.0 od 138ks, a drugi 2.2 od 173ks i ugradjivace samo novi 2.0 od 163ks, naravno zadrzali su i onaj V6 2.7 od 205ks, isto je uradio i Pezo i 2.0 je pojacao sa 136ks na sjajnih 163ks. Pozz..

Saabologija

pre 14 godina

"sasvim jednostavan, bucan i NEUDOBAN auto" Da li je mogucje da neko ko ovo napishe za saab, da sebi za pravo da pishe komentare na bilo kom sajtu/delu sajta na kom se pricha o kolima!? Saab moze da bude jednostavan kada se pricha o dizajnu, u svemu drugom on nije jednostavan auto. Fabrika saab moze da se pohvali mnogim inovacijama u auto-moto industriji. Da je buchan, jeste buchan. Ali neko ko voli mehaniku i zna shta je motor, zna da ceni tu 'buku' dizela. Avion lavljeg srca.

iqx

pre 14 godina

Istih problema oko prodaje ima drugar sa volvom. Godinu ipo i nista. Kod nas su najpopularniji nemci i francuzi. Oni se prodaju za pola sata max i drze dobru cenu kao polovnjaci.

miki

pre 14 godina

SAAb je marka automobila u kojoj mogu da uzivaju samo istinski zaljubljenici u kola, i ljudi koji na pomen auta ne govore o tome kako ja VW zakon,kako je pasat-pasat.kako je nemac...nemac?! Postujem ja Nemce,ali shvetski automobili saab a isto vazi i za volvo su vrhunskog kvaliteta,odlicne zavrsne obrate,tako da ako cevek hoce luksuz i kvalitet a nece da baca previse para za precenjene VW,onda je Saab i Volvo pun pogodak!

poli

pre 14 godina

Deo teksta: "Nightpanel dugme na instrument tabli čini da se svi instrumenti i ekrani, osim brzinomera, ugase tokom vožnje. Inspirisano Saabovim iskustvima iz avio industrije."
Ovim su me kupili. Saab rocks!

Bojan

pre 14 godina

Kupio sam polovnog SAAB 93 2.2 TID i generalno sam vrlo zadovoljan. Iznenadjen sam koliko je taj auto moze jako da povuce, cini mi se da je "malko" startniji od Passata B5.5 1.9 TDI 130 KS kog sam vozio pre. Doduse sto se tice udobnosti i komfora, Passat je ti ipak ispred. Voznja u 93 mi ostavlja utisak sportskog automobila pre nego automobila za putovanje ali je sve jedno pravi uzitak. Jedini problem koji mi se pojavio je teze paljenje automobila posle duzeg pauze, npr. ujutru. Cuo sam da ti motori imaju neku manu sa dovodom vazduha ali nisam siguran da li je to u pitanju. Nadam se da nije oslabila kompresija. Da li je neko imao iskustva sa slicnim problemom?

Milan

pre 14 godina

@giuseppe
Prijatelju, ovde je rec o polovnom modelu automobila, a i SAAB dugo nije izbacio nalednike modela 9-3 i 9-5, sad ce krenuti sa prodajom novi 9-5, a tebe ako ne mrzi porocitaj ovaj clanak o predstavljanju novog modela 9-5 i divi mu se u svakom pogledu, jer samo to i zasluzuje. Swedjani su sjajni bilo da je rec o Volvu ili SAABu. SAAB ce prevazici sve poteskoce i fabrika ce sigurno nataviti da radi, pa oni su izmislili turbo motore. SAAB je godinama imao jedini problem dizajn, ali mu se kavalitet na svim drugim poljima NIKAD nije osporavao, e sad sa ovim novim modelom 9-5 je i to reseno, ma bice prava pojava na drumovima sirom sveta. Sad izlazi i novi volvo S60 koji ce takodje siguran sam napraviti bum.

VvvV

pre 14 godina

Nekoliko ispravki....Saab 93 2.2 TiD ima tacno 1350kg a ne tonu i po, i poprilicno je lagan obzirom da nema alu sasiju i zato mu je odnos brzina/tezina odlicna sa malih 130KS. Ja ovaj automobil vozim vec 3 i po godine i nisam imao vecih problema sem pomenutog vreva koji je u Saab-ovom servisu u BG-u (ovlascenom dok je postojao) kostao 3000din. Inace redovan servis je na 10000km i ne kosta vise od 12000din.- mene je sa zadnjim plocicama kostao 16500din. Ja sam zadovoljan sem nekoliko jevtinih plasticnih zavrsnica u kabini (los kvalitet dugmica i plastike). O ukusima ne treba raspravljati. Ko ne voli Saba tu je uvek Audi, Merk i BMW...POsto ovaj brand polako nestaje, ja cu izabrati nekog japanca u ovoj klasi (Accord,Lexus ili Lancer). ;-)))

goran

pre 14 godina

vidim da saaba mnogi hvale ovako po tekstovima, a niko nece da ga zaista kupi. prodajem saab 93 vec godinu dana,ma da me je neko pozvao samo da pita...NIKO!!!
jedno kod nas ljudi pisu i govore, a savim drugo rade u stvarnom zivotu.

Sasha

pre 14 godina

Ne mogu da se otmem jednom utisku, citajuci komentare na ovu vest ili bilo koju VW/Opel/Honda/Ford prepirku ili neke druge komentare na neki auto.
Prosecan Srbin uopste nema nameru da oceni ono sto cini automobil i svrhu njegovog postojanja. Njemu je samo najbitnije da ima sto vise dugmadi, makar to prelazilo sve granice ukusa i prakticnosti koriscenja, da ima mnogo ekrana koji imaju sto vise boja i da ima sto vise imitacije aluminijuma i drveta. Valjda zele da se osecaju bitno kako su kupili mnogo za malo para, misleci da se nalaze u automobilu nekoliko klasa vise.

To je slucaj sa ovim SAABom. Ljudi ga kritikuju zbog digitronske table i arhaicnog dizajna itd. Imajte prvo na umu kada je auto pravljen. Drugo, kada bi danas pravili automobil sa ovakvim diazjnom unutrasnjosti, ja bih ga kupio, svidja mi se to. Vozio sam automobile sa krotkim i svedenim dizajnom, kao masovno ispljuvani Polo. Ja se bavim IT-em, da li zaista mislite da ne volim gedzete? Volim da je automobil pun opreme, ali garantujem da sa mnogo manje dugmadi, tockica i raznih polugica mozete dobiti kudikamo efektivniji rad sa uredjajima po vozilu nego space-shuttle dizajnima nekih drugih.
Ali sve je to manje bitno, ovaj automobil je dobar automobil. Ne modni detalj, ne znacka na haubi, vec sredstvo koje ce vas sigurno, udobno i u zadovoljstvu prevesti negde. Zato ga ja cenim kao vozilo, ne po njegovoj tabli i boji osvetljenja. Cenite inzenjerstvo u njemu, ne sminku.
Sto se propasti tice za to je iskljucivo kriv GM koji je SAAB tretirao samo kao kupovinu znacke koju ce lepiti na postojece automobile i onda su pukli. Dobra vozila nikada nemaju problem da dodju do kupca, trziste je uvek dovoljno veliko. Pod uslovom da zaista imate dobar auto...

Automobilista

pre 14 godina

Kupio sam noc SAAB 93 2.0t sa Vector paketom opreme 2004 godine. U principu sam zadovoljan, nisam imao vecih problema. Medjutim kao i Mercedes C, BMW 3, Lexus IS, ima mnogo malo mesta u kabini. Radjen je kao sportska limuzina za dvoje ljudi, i eventualno da ponekad moze da preveze jos dvoje pozadi. 2008 godine tokom leta sam kupio Hondu Accord zadnje generacije sa motorom 2.4 i mogu reci da mi je mnogo lepse i udobnije za voznju u Accordu nego u 93. Restilizovan SAAB 93 je jako slican kao i testirani 93, kazu da ima oko 2000 novih stvari medjutim ne bih znao da kazem koliko te promene uticu na razliku u kvalitetu u voznji. Sve u svemu, SAAB nije ono sto je bio pre spajanja sa GM, i verovatno zbog toga se nalazi u ovakvoj situaciji. Daleko od toga da je los auto, samo sto je bio daleko bolji nekada davno!

Sale

pre 14 godina

Turbo motore je izmislio Reno, a ne Saab.
U Svedskoj, Saab je vidjen kao auto za umetnike, arhitekte... za ljude koji hoce nesto neobicniji auto. Saab nije auto za svakoga. Bar ga takav glas bije na severu.
Inace, reprezentativniji Saab-ov motor za testiranje benzinski turbo (po njemu je Saab poznat) - ovaj dizel je produkt americkog kapitalizma (GM).
Ja vozim Volvo, a zeni se svidja Saab. Verujem da ce se i odluciti za jednog...
Pozdrav

Rade

pre 14 godina

Nije tacno da nema kupaca za saab-a, samo ih ima malo, a i ponuda u zemlji je ocajna, trenutno ih ima 30-tak ali vecinom lineari ili salamon, nema vectora. Npr ja sam se ubio 4 meseca trazeci vector 1.9tdi i kako nisam nasao kupio sam octaviu 2.0tdi. Super je i oktavija ali bih je odmah menjao za 1.9tid sa 150ks iz 2007. Spolja stari model a iznutra novi model.
I bas me briga sto puca saab, cim skupim lovu odoh u nemacku da doteram jednog iz 2009-te :-)
Jednostavno automobil ispunjava sve sto trazim od auta, a opet nije upadljiv previse i ne krade se.

Sebastian L.

pre 14 godina

Autor teksta je lepo pobrojao osobine testiranog vozila - a licni afiniteti (ni njegovi ni citalaca i komentatora teksta) ne moraju da znace nista posebno ostalim ljudima - sve su to stvari koje se nekim ljudima dopadaju a nekima ne - i to niti treba pokusavati da se promeni niti je u najcescem broju slucajeva uopste i moguce.
Iz tog razloga, najprodavaniji prozivodi nisu automatski i oni koji su najbolji, vec oni koji se svidjaju najvecem broju ljudi (pri cemu stil, dizajn i marketing danas pocinju da cine glavne osobine kupovnih predmeta na osnovu kojih se kupac i odlucuje za kupovina - sto je nesto cega se mozete nacitati u tonama knjiga koji pisu eksperti iz te oblasti).
E sad, sto je Saab kao proizvodjac u problemu - to je kombinacija vise faktora - sa jedne strane njihove nedovoljne profilisanosti na trzistu, malog broja modela (lako je Toyoti ili VW-u da budu najprodavaniji proizvodjaci kada im je paleta ponude ogromna - ali Saab vec decenijama pokusava da prodaje samo 2 modela - u osnovi), pada kvaliteta - a sa druge strane uticaja konkurencije - koja je i na automobilskom kao i na svim drugim otvorenim trzistima u svetu - krajnje nemilosrdna (a ponajvise se oslikuje ponudom slicnih modela po nizim cenama, agresivnijim i skuplje placenim reklamama i prezentacijama i sl).
Ja bih za kraj samo prokomentarisao jednu stvar koja je na trzistu kao sto je Srbija uzasno bitna - a to je cena vozila - za model star 6 godna, sa motorom cija je zapremina tolika da po nasim zakonima spada u "premijum" klasu koja je ekstra oporezovana - previsoka je ... A i da nema te cinjenice vezane za porez na kubikazu motora - jedan recimo Citroen C5 istog godista sa 2.2HDI motorom vece snage, dodatnom opremom istog nivoa i neprevazidjenim hydractiv ogibljenjem - je (po meni) ipak bolja ponuda - za dosta manje novca ... Ili za ljude koji ipak imaju neku nelagodnost prema francuskim automobilima - imaju u ponudi i Opelovu Vectru sa istim motorom poput ovoga u testiranom vozilu - ponovo za manje novca - a sa relativno dobrom dinamikom voznje i nesto manjom udobnoscu (sve navedeno pisem iz iskustva jer sam vozio i jedno i drugo vozilo koje pominjem) ...
E pa - mislim da je upravo ovo poslednje sto sam naveo ipak najveci krivac za posrtanje Saab-a - konkurencija sa barem podjednako kvalitetnim proizvodima - a povoljnijim cenama - to je dobitna kombinacija!

Danilo

pre 14 godina

ja planiram da kupim ove godine polovan auto, razmisljam o ovom modelu ali sa benzinskim motorom, je li mi moze neko ko ima iskustva sa ovim autom reci koje su mu mane i vrline

ajvan

pre 14 godina

dobar tekst, ali ipak mislim da su trebali da testiraju neki 1.9tid sa 150 ili 120 ks. ovaj 2.2 se ne proizvodi vise, a i sigurno je sada "manje interesantan" od kako je poskupela registracija za motore preko 2000ccm.

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Ja za sada, na svu srecu nisam imao nikakvih sitnih problema koji zadaju te glavobolje. Redovno servisiram auto na 10,000 do 15,000 km (tako su mi preporucili), pa ja u tom periodu kada stignem, i nema problema. Jedino je malo komplikovano da se menjaju prednji zmigavci ako sam hoces to da uradis, jer je motor tako lepo spakovan da je tesko do njih doci. Ali tom tvom majstoru verovatno ce za to biti potrebno 15min. Ja imam automatski menjac sa sekvencijalnim prenosom i zadovoljan sam, ipak je 2005 godiste, pa ne radi brzo kao kad bi imao duplo kvacilo, ali je OK. Cuo sam od par poznanika da ni sa mehanikom bilo sa 5 bilo sa 6 brzina (dizel) niko nije imao probleme.

Petar A

pre 12 godina

Imao sam 9-5 2,3 t. Auto koje uspjeva da docara luksuz (oprema, zavrsna izvedba, osjecaj kvalitete pod rukom) iako je jeftiniji od vlastite konkurencije iz iste klase. Ali. Tezak kao cumur. I trosi - kao trajekt. E zato proslo vrijeme glagola u prvoj recenici komentara.

Imenjak

pre 14 godina

@Danilo

Imam bas ovaj model sa benzinskim motorom 2.0t i 175ks. Model sa oznakom 1.8t ti je sa istim motorom zapremine 2000 cc medjutim ima slabiju turbinu i razvija 150ks. Po meni su ove dve varijante optimalne. Ja sa svojim SAAB-om od kada sam ga novog kupio 2005 pa do danas nisam imao problema. Redovan servis i samo vozi. Slazem se da je unutrasnja plastika mogla da bude malo ne kvalitetnija (jer ni posle 5 god ni malo ne skripi) ali lepsa na oko. Medjutim to je valjda taj njihov dizajn. Meni se jedino ne svidja to sto ima malo mesta pozadi, pa kada se 4 osobe voze, ako su jos i visoke, onda je malo neudobno. Ja imam opremu Vector, i ima sve sto je potrebno. Turbina je odlicna tako da auto ima jako dobar obrtni momenat, kada treba, povuce jako dobro. Naravno, dizajn je malo vec zastareo, sto spolja sto iznutra, ali to je i ocekivano od vozila koje je na trzistu od koliko se secam 2003 godine. Sve u svemu pre kupovine, ako je to u SRB, proveri kakav je servis SAABA, jer je to jako bitno. Ali ako se odlucis za njega, mozses da budes miran, imaces pouzdan auto, jak kada se to od njega trazi, i sto je bitno mozes mirno da spavas jer niko nece da ga dira. Pored SAAB-a tu mogu isto da kazem i za Volvo S60, dobijes dobar auto, koji se kod nas ne dira i ne krade. Nadam se da sam ti pomogao, ako imas jos neka pitanja, ti slobodno pitaj.

Danilo

pre 14 godina

@Imenjak

Hvala, za servis nije problem jer moj majstor ima program za GM grupaciju pa kad ocita problem lako je popraviti.
interesuje me par stvari,ima li neku sitnicu koja je specificna da se kvari? Npr. imam opel astru i na njoj se klima pokvari jednom godisnje.

Miroslav Ćujić

pre 2 godine

Saab 9-3. 2,2 tid.
Odlican auto, jedino u zadnje vreme imam problem sa jutarnjim paljenjem ili kada stoji para sati.
To cu probati da resim.
Ovako je ekstra