HRONOLOGIJA NAPADA NA ČLANOVE ANEM

od početka napada NATO na Jugoslaviju

24.3.1999, Beograd -  Nešto posle dva sata noću zabranjen je rad Radija B92 i oduzeta je emisiona oprema na osnovu rešenja Saveznog ministarstva telekomunikacija. Kao razlog zabrane navodi se potpuno netačna činjenica da je ovaj radio emitovao program jačom snagom od propisane.

24.3.1999, Aleksinac - Ivo Sekulić, urednik Radio Aleksinca, mobilisan u VJ.

25.3.1999, Novi Sad -  Rešenjem Saveznog ministarstva zabranjen je rad Radija 021 iz Novog Sada i oduzeta je emisiona oprema. U obrazloženju se navodi da ova radio stanica nije posedovala propisanu doznolu. Ovaj radio učestvovao je na javnom oglasu istog Ministarstva za dodelu frekvencija iz februara 1998. i u potpunosti je ispunjavao sve zahtevane uslove. Protiv odgovornog lica Slobodana Stojšića po prijavi saveznog inspektora pred prekršajnim organom u Novom Sadu pokrenut je prekršajni postupak zbog emitovanja bez dozvole. 

27.3.1999, Sokobanja - Zabranjen rad TV Soko na osnovu člana 9 Zakona o sistemima veza koji zabranjuje uspostavljanje i korišćenje veza protivno interesima bezbednosti zemlje. Izjavljena je žalba na rešenje.

29.3.1999, Kraljevo - Andreja Rakočević, urednik Radija Globus iz Kraljeva, mobilisan u VJ.

31.3.1999, Smederevska Palanka - Rešenjem Saveznog ministarstva telekomunikacija zabranjen je rad Radio Jasenice i oduzeta je emisiona oprema. U obrazloženju se navodi da je to rešenje doneto na osnovu člana 9 Zakona o sistemima veza koji zabranjuje  uspostavljanje i korišćenje veza suprotno interesima bezbednosti zemlje s tim što se ne navodi na koji način je ova stanica uspostavljala i koristila veze suprotno interesima bezbednosti zemlje. Žalba je izjavljena.

2. 4. 1999, Beograd - Na osnovu rešenja Privrednog sudau Beogradu, lica iz Omladinskog saveta Beograda u pratnji ličnog obezbedjenja i izvršitelja suda, a na osnovu odluke Privrednog suda u Beogradu o smeni direktora Radija B92 Saše Mirkovića, zauzele prostorije radija kao i prostorija ANEM-a u zgradi Doma omladine u Begradu, i onemogućile pristup zaposlenima.

2.4.-3.4.1999, Kikinda i Senta - Rešenjima Saveznog ministarstva telekomunikacija u noći izmedju 2.4. i 3.4.1999. zabranjen je rad radio stanicama i to: VK Radio II program, VK Radio i Studio Senta, takodje, na osnovu člana 9 Zakona o sistemima veza, a uz tvrdnju da su ove stanice uspostavljale i koristile veze suprotno interesima bezbednosti zemlje. U vreme donošenja rešenja VK II program i Studio Senta već nisu radili na osnovu odluke osnivača. Protiv Zorana Mileševića, vlasnika stanica, pokrenut prekršajni postupak. Žalbe su izjavljene.

3.4.1999, Čačak - Rešenjem Saveznog ministarstva telekomunikacija zabranjen je rad televizijske stanice TV Čačak i oduzeta je emisiona oprema. Ovo rešenje takodje je doneto primenom odredaba člana 9 Zakona o sistemima veza. Žalba izjavljena.

3.4.1999, Kuršumlija – Inspektori Saveznog ministarstva telekomunikacija pokušali da zatvore RTV Kuršumlija kao TV Čačak, ali posle intervencije lokalnih vlasti odustali od te namere.

12.4.1999, Beograd – Uzurpatorsko rukovodstvo Radija B92 počelo sa emitovanjem svog programa. Program nalikuje programu državnog radija, i slušanost drastično opada.

15.4.1999, Pirot – Momčilo Đurđić, urednik Radio Pirota, mobilisan u VJ.

23.4.1999, Sokobanja - Urednik TV Soko Nebojša Ristić odlukom Opštinskog suda po ubrzanom postupku a na osnovu Uredbe Vlade osudjen je na kaznu od jedne godine zatvora zbog krivičnog dela iz člana 218 KZ Srbije zbog širenja lažnih vesti kojima se izaziva uznemiranje gradjana, a koje je po nalaženju suda izvršeno postavljanjem plakata ''free press''. Dana 26.4.1999. izjavljena je žalba višem sudu protiv ove presude.

25.4.1999, Kragujevac, Trstenik, Pančevo – Po naredbi Vlade Srbije lokalne stanice iz ovih gradova su stavile deo svojih frekvencija na raspolaganje Radio televiziji Srbije.

25.04.1999, Trstenik – Po naređenjima Vojske Jugoslavije naimenovan cenzor za TV Trstenik. Pošto su novinari ove stanice odbili da rade pod direktnom cenzurom, cenzor se povukao.

3.5.1999, Barajevo - Rešenjem Saveznog ministarstva telekomunikacija zabranjen je rad televizijske stanice RTL iz Lisovića i oduzeta je emisiona oprema. Rešenje je doneto sa obrazloženjem da stanica emituje bez dozvole. Žalba izjavljena.

12.5.1999, Beograd - Savezno ministarstvo telekomunikacija odbilo je žalbe VK radija protiv rešenja kojim je zabranjen prvi i drugi program tog radija. Tužbama Saveznom sudu pokrenuti su upravni sporovi protiv navedenih drugostepenih rešenja Ministarstva.

12.5.1999, Beograd - Savezno ministarstvo telekomunikacija odbilo je žalbu radija Senta protiv rešenja kojim je stanica zatvorena. Tužbom Saveznom sudu pokrenut upravni spor protiv navedenog drugostepenog rešenja Ministarstva.

13.5.1999, Beograd – Savezno ministarstvo telekomunikacija odbilo je žalbu TV Čačak protiv rešenja kojim je stanica zatvorena. Tužbom Saveznom sudu pokrenut upravni spor protiv navedenog drugostepenog rešenja Ministarstva.

13.5.1999, Beograd – Savezno ministarstvo telekomunikacija odbilo je žalbu Radija Jasenica protiv rešenja kojim je stanica zatvorena. Tužbom Saveznom sudu pokrenut upravni spor protiv navedenog drugostepenog rešenja Ministarstva.

19.5.1999, Beograd - Savezno ministarstvo telekomunikacija odbilo je žalbu TV RTL iz Lisovića protiv rešenja kojim je stanica zatvorena. Tužbom Saveznom sudu pokrenut upravni spor protiv navedenog drugostepenog rešenja Ministarstva.

1.6.1999, Beograd – Aleksandar Nikačević, direktor uzurpiranog Radija B92, otpustio sve zaposlene pravog Radija B92.

6.6.1999, Zaječar – Okružni sud u Zaječaru odbio je žalbu Nebojše Ristića, urednika TV Soko, i potvrdio presudu Opštinskog suda u Sokobanji kojom je Ristić osuđen na godinu dana zatvora zbog navodnog »širenja lažnih vesti«. Iako je zaječarskom sudu javno skrenuta pažnja na činjenicu da je Ristić osuđen po delovima člana 218 KZ Srbije koje je Ustavni sud Srbije poništio još 1991. godine jer su suprotni Ustavu, presuda je potvrđena.

12.6.1999, Sokobanja – TV Soko uprkos zabrani ponovo počela sa radom.

14.6.1999, Sokobanja – Inspektori Saveznog ministarstva telekomunikacija ponovo zabranili rad TV Soko i oduzeli deo opreme, ali već 30 minuta posle njihovog odlaska TV Soko ponovo počeo sa radom koristeći rezervnu opremu.

18.6.1999, Smederevska Palanka – Inspektori Saveznog ministarstva telekomunikacija zatvorili RTV Dević iz Smederevske Palanke sa obrazloženjem da radi bez dozvole i da ne plaća naknade za svoje frekvencije. Deo emisione opreme oduzet. Uložena je žalba na rešenje, po kojoj još nije odlučeno. Protiv Petra Devića, direktora stanice, podneta je prekršajna prijava.

14.7.1999, Beograd – Branioci Nebojše Ristića, urednika TV Soko podneli Vrhovnom sudu Srbije Zahtev za vanredno preispitivanje pravosnažne presude kojim se traži poništavanje presuda kojima je Ristić osuđen i njegovo puštanje na slobodu.

23.7.1999, Beograd – RTV Dević iz Smederevske Palanke podneo je prvom opštinskom sudu u Beogradu tužbu za naknadu štete protiv dnevnog lista Politika i državne novinske agencije TANJUG koje su iznosile neistinite podatke o toj stanici, tvrdeći da je ona zatvorena jer je učestvovala u »specijalnom ratu« protiv Jugoslavije.

26.07.1999, Novi Sad – Radio 021 ponovo otpočeo sa radom.

2.8.1999, Beograd – Sa radom otpočeo Radio B2-92, kao projekat ANEM koji se realizuje u  saradnji s beogradskim Studijom B. Program proizvodi ekipa izbačena sa uzurpiranog radija B92.

4.8.1999, Jugoslavija – ANEM radio mreža ponovo počela da funkcioniše.

