Petak, 03.02.2023.

10:14

B92.net saznaje: Premešta se Beo zoo vrt – evo detalja FOTO/VIDEO/MAPA

Izvor: b92.net/S.V.

B92.net saznaje: Premešta se Beo zoo vrt – evo detalja FOTO/VIDEO/MAPA IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

MM

pre 1 godinu

Mislim da ljudi malo mesaju Adu Safari i Veliko Ratno ostrvo, ostrvo je zasticeno zakonom zbog velikog broja ugrozenih vrsta ptica dok je Ada vec urbana, u svakom slucaju nijedna od ove dve lokacije nije idealna, a ni Kalemegdan iz vise razloga.

Marko

pre 1 godinu

Jos kao dete sam imao animozitet prema BG Zoo vrtu i nikada se nisam odusevljavao kad tamo odem sa skolom ili roditeljima. Ono je sramota kako one zivotinje zive tamo. Pogledajte na BBC planet ili Animal Planet kako zive zivotinje u uredjenim zooloskim vrtovima i rezervatima. Svuda zelenilo i voda, obuceni i profesionalni zaposleni koji se brinu o njima bolje nego nasi lekari prema nama. Ono ruglo na Kalemgdanu od zooloskog vrta treba zatvorii.

Кипераш

pre 1 godinu

Најбоља Локација је садашња! Неко је на њу,бацио Око и ставио Шапу. Грађевинска Мафија!

Гојко

pre 1 godinu

Добра је одлука да се зоолошки врт исели са Калемегдана. Није баш најсрећније решење Ада Циганлија. Када год се писало о зоолошком врту у Београду, ја сам увек предлагао Велико ратно острво. Наравно део који никада не бива поплављен. Тамо би животиње биле слободне, додуше раздвојене једне од других како се не би међусобно нападале, а људи би возићем пролазили и обилазили их. То би свакако било природније окружење од овога на тврђави. Е сад питање је шта власт као мотив има за ово премештање - доборобит животиња или неки други, комерцијални разлог. Време ће показати...

pera

pre 1 godinu

Nek ide u pm ako treba, ja bih ga postavio u padinsku skelu, em prostora koliko hoćeš, em ionako smrdi zbog pkb!
Mislite malo o onim nesrećnim ljudima koji su se davili u smradu od osnivanja vrta na pogrešnoj lokaciji. Ne treba ga staviti ni na adu, i tamo će da smrdi, nego negde daleko. Pa onda lepo osnovati posebnu frekventnu liniju gsp, kao što su mogli do ikee! Nemojte samo da se bunite jer ga iva vlast premešta, mislite malo i o logičnim aspektima njegovog postojanja na nekoj lokaciji!

Dalje šapice sa ovoga!

pre 1 godinu

Za sve koji pitaju: uopšte nije problem što se premešta, već gde se premešta!
Ada Safari nije dobro odredište, da ne pričam o zaštićenim pticama koje se gnezde baš u toj zoni Ade, a što sve lepo piše za pismene.

Mire

pre 1 godinu

Ja sam za zološki koji bi primio i brinuo isključivo o životinjama koje su nadjene povredjene (ranjene, izgubile prirorodno stanište) i nemoguće ih je vratiti u prirodno stanište, bili bi verovatno i prvi sa tako humanim projektom na svetu, ali to nije ni bitno koliko mogućnost da se kao društvo odužimo na neki način onima koji nam nikada nisu naneli ni zlo ni nepravdu.

Deki

pre 1 godinu

@ lalala
Ada jeste poseceno mesto, ali uglavnom na prolece i leti, zimi je maltene pustos a i jesen je prilicno prazna .Zivim tu , bas preko puta i znam kakva je situacija.
Mozda ce prvih godinu dve ako se premesti na Adu, ljudi dolaziti da vide kako izgleda, a kroz tri cetiri godine poseta ce se drasticno smanjiti. Eto ne mogu ni da zamislim da ce turisti bas da dodju na Adu u zoloski , oni su i do sad posecivali zoo vrt kod nas samo zato sto je u sklopu tvrdjave. Kao da nemaju svoje zoo vrtove, turisti generalno nisu toliko zaintesovani za zoo vrt, ali su ga posecivali kod nas zbog lokacije. Zato je lokacija bitna.
Meni je lep zoo vrt u Pragu, on je van grada, ali njima zoo vrt nikad nije bio u centru kao kod nas, a i tesko da ce nasi napraviti neki zoo vrt koji ce moci da papira nekim stranim.

Fan a ne Fen

pre 1 godinu

Evo da napišem tri bitna razloga zbog kojih ne treba premeštati Zoo vrt .
Prvi : Na području Ade Safari postoji određeni broj vrsta ptica koje se gnezde jedino tu u okolini Beograda. Samom izgradnjom ukidamo im stanište.
Drugi : Kanalizacija od samog Zoo vrta će se ispuštati gde ?
Treći : Finansiranje postojećeg koji je u centru je veoma loše i očigledno da ako se izmesti imaće manje posetilaca nego sada . Ko će finansirati tu razliku koja će faliti Zoo vrtu ?
Bonus barem što se tiče mog mišljenja je kada dodjete leti na Adu na kupanje neminovno je da će se osećati miris koji imaju životinje jer je relativno otvoren prostor i nije zavetrina kao na Kalemegdanu.

Idejno rešenje

pre 1 godinu

Mislim da bi najbolja lokacija za ZOO vrt bila Veliko ratno ostrvo, iz više razloga.
U centru je grada lako bi mogla da se napravi ozbiljna turistička tura recimo da turisti brodićima ili žičarom dolaze do ostrva. Na taj način bi se zarada i uvećala ovako ako bude na Adi bojim se da neće biti prevelika posećenost tokom cele godine

barem

pre 1 godinu

Prvo, zoo vrt treba premestiti iz centra grada, tu mu i nije mesto, pogovtovo ne u tvrđavi, no nova lokacija treba da bude pogodna za zivotinje i da ima dovoljno mesta, a da bude moguća i za proširenja i dodavanje drugih sadržaja u budućnosti.

Ada je već dovolno komercijalizovana, tako da joj više od Ada safarija ni ne treba. Područje na Adi nije bezbedno ni za život ljudi ni za životinje zbog redvnih opasnosti od poplava, a nije ni proširivo, a nije moguće dodati ni neke druge sadržaje uz njega.

Leti je na Adi ionako teško naći parking, te će pristup ovoj lokaciji budućeg Zoo vrta biti još teži.

Adi kao celini koja je koliko toliko razvijena i puna ljudi cele godine ne treba Zoo vrt. Grad bi trebalo da ga posatvi na mesto prirodi koje bi mogao da ubuduće proširi, dopuni, dalje razvija, da je povezano sa gradom, a da je u prirodi.

Odluka da se vrt preseli na Adu je pogrešna sa mnogo aspekata.

voja

pre 1 godinu

Po meni zoovrt bi trebalo prebaciti na drugu lokaciju i napraviti veci prostor za zivotinje. Ono sto bi moglo da ostane na kalemegdanu su eventualno male zivotinje kojima bi prostori (vise kaveza sruseno i napravljen jedan veci prostor) bili povezani tunelima, ili nekako drugacije,tako da mogu da se krecu iz jednog u drugi. Sa tim bi se zadrzala neka vrsta zoovrta na kalemegdanu a opet velikim zivotinjama obezbediti adekvatan prostor na novoj lokaciji. Da li je ovo izvodljivo ne znam ali to je neko moje razmisljanje.

lalala

pre 1 godinu

Onaj ko hoće da poseti zoo vrt to će i učiniti gde god da se nalazi. Da podsetim da je i Ada turistička lokacija. Za životinje je svakako bolje, neophodan im je veći prostor. Tako da kad se malo bolje razmisli ideja je skroz na mestu.

Marija

pre 1 godinu

Pa dobro, možda i nije loše, životinjama bi svakako bilo bolje u hladu šume i kakvoj-takvoj tišini nego usred grada na betonu. Moglo bi na Kalemegdanu ostaviti paunove, guske, kokoške, koze, tako te domaće životinje koje se već slobodno šetkaju po vrtu, i njima napraviti veće i prirodnije stanište. Inače su mi zoo vrtovi tužna mesta

samo kažem...

pre 1 godinu

Malo sam sukobljenih osećanja. Mislim da ne bi trebalo ceo Zoo vrt da se izmesti, ove manje živuljke i dalje mogu da budu tu. Ali istina da je za BeoZoo vrt treba veći prostor.

Nadam se da će bar ptice i manje životinje ostati.

maneken

pre 1 godinu

Ne!
Ne!
Ne!
Kada pocnu protesti,i odbrana vrta dolazim!
(Redfixer, 3. februar 2023 11:09) # Link komentara

Nisam iz BG pa ne razumem zasto da ga ne premeste ako su uslovi bolji za zivotinje na novoj lokaciji?

urbana gorila

pre 1 godinu

Da li je moguce da se ljudi bune zbog premestanja zoo vrta samo iz razloga sto im je blizu da tamo odvedu decu u setnju???
Da li razmisljaju kako je zivotinjama u tom ogradjenom, mahom izbetoniranom prostoru? Kako je ljudima u komsiluku sa tolikim smradom i bukom zivotinja?

Zoo vrt je odavno trebalo preseliti, ali se ne slazem sa odabranom lokacijom upravo zbog ogranicenog (iako duplo veceg) prostora. Mislim da bi bolja lokacija bila Veliko Ratno ostrvo (sa izgradjenim pesackim mostom od Kalemegdana), Ada Huja, pa cak i Avala, Kosmaj ili neka druga lokacija na obodu grada. Tamo bi bilo mnogo lakse svakoj zivotinji obezbediti optimalne uslove i po potrebi prosirivati kapacitete celog zoo vrta.

Ko misli da su predlozene lokacije daleko od grada i da bi zbog toga opala poseta, neka poseti zooloski vrt u Pragu: lokacija na pola sata od grada, posecenost odlicna, a uslovi za zivotinje vrhunski! Jedan od najlepsih zoo vrtova koje sam posetio.

Bloker

pre 1 godinu

I na to sve urbanistički neodrživa ideja pešačkog mosta između Bloka 70 i Ade, a u Bloku 70a veliki parking za Adu čime se degradira kvalitet života u blokovima.

zoo

pre 1 godinu

Svaka promena sa sadašnjih 6 hektara (+1 za upravnu zgradu/ambulantu/skladište i slično) je dobar, ali sve ispod 20/25 hektara na postojeći broj životinja nije dovoljno dobro. Drugo, ljudi nisu svesni koliko je ovo skup projekat, ukoliko se radi kako bi trebalo.. Tu su razni zimovnici, klimatizacija i slično.. Ne daj Bože da neko spomene Edukativni Centar ili krštenu tropsku kuću.. Ovo je projekat u rangu nacionalnog stadiona.. Koji može donositi i više prihoda, ako se uradi dovoljno dobro, u šta iskreno sumnjam, jer mislim da će posećenost ovim izmeštanjem opasti.. O pitanju vode i poplava ne bih ni da počinjem..

ja

pre 1 godinu

I duplo veci prostor je i dalje mali, znaci samo duplo veci kavezi za isti broj zivotinja, a sta ako se doda neka nova, a valjda ce dodati neku, svesce se na isto a mogucnosti za prosirivanje opet nema. Zar nije bolje izmestiti ga negde na periferiju npr pored auto puta Milos Veliki, koliko sam shvatio tu ce biti i stadion, sajam, pa taman najzad da ima parkinga dovoljno, a i mogucnost za prosirivanje. Pogledajte samo Segedinski zoo vrt koliko je lep samo zato sto je u prirodi i prostran. I najzad bi bilo mesta za prosirivanje, a ne bi bile zivotinje ugrozene zbog reke npr

Kakva nepravda prema podstanarima

pre 1 godinu

Problem je što na ovoj lokaciji živi oko 250 porodica koje će biti iseljenje, međutim Grad Beograd će im obezbediti krov nad glavom.

Dakle oni su nekada davno uložili 5 do 10 hiljada maraka. Plac besplatan. Živeli decenijama tu i nisu bili podstanari. I sad ćete da im date nekretninu? To vi pišate po svim podstanarima u Srbiji. Imaju posao neka iznajme kao svi ostali u Srbiji koji nemaju nekretninu. A od njih neki i imaju ali je izdaju i žive u prirodi. Proverite pa ćete videti. Uštedeli su ogromne pare na kiriju.

Oliver

pre 1 godinu

Odlicno. Kalemegdan nije adekvatan iz vise razloga. Prvo,to je spomenik kulture i veliki deo je sada zauzet zoo vrtom. Prostor je jako mali i neke zivotinje su stešnjene u uzasnim uslovima kao sto sam video vukove i tigrove u malim kavezima ili ogromne nilske konje u malom bazenu. Njima treba mnogo veci prostor sto je nemoguce na Kalemegdanu. Svuda u svetu je intencija da zoo vrtovi budu sto priblizniji prirodnom okruzenju,a to znaci da ne bude klasican kavez odredjene kvadrature nego veliki prostor gde zivotinje mogu da se kreću na vecoj povrsini. To na Kalemegdanu nije moguce. Drugo,to je suvi centar grada i smrad,pogotovo leti, u ulici Tadeuša Košćuška je nesnosan. Stanari okolnih zgrada se zale godinama. Sada ce njihov problem biti konacno rešen. Trece,dobicemo veliki prostor za setaliste i razne druge kulturne sadržaje. Tu se nista ne moze graditi,jer je spomenik kulture. Jos je Vuk Bojović uzalud pokušavao da izmesti zoo vrt i sada ce to konacno biti uradjeno. Ada Safari uopste nije daleko od centra grada,samo par kilometara i svako moze brzo da stigne. Uostalom,ne ide se u zoo vrt svakog dana. Veliko ratno ostrvo bi bilo pogresno iz mnogo razloga koji su vec apsolvirani tako da je Ada idealna lokacija.

Dule

pre 1 godinu

Bio sam u raznim zoo vrtovima po evropi i zaista kod nas je jako tesno .. ni jedna životinja nema prostora da trći, več samo da se minimalno kreće..
ISkren da budem mislim da ni duplo veći prostor neće biti dovoljan..
Svakako da se premesti, ali moguće da ada huja nije najbolji izbor.. pogotovo kako će se iskoristiti taj prostor nakon odlaska životinja??

Nina

pre 1 godinu

Darko, isto mislimo. Poseta zoo vrtu je solidna bas zbog lokacije - Kalemegdanske tvrdjava - na kojoj se nalazi. Vecina nasih ljudi i turista ga i obilazi zato sto se nalazi u delu tvrdjave. Ja dodjem sa decom vise puta godisnje, idem bar jednom u svako godisnje doba, bas smo isli pre nedelju dana.
Leti i s proleca ima ljudi na Adi, ali s jeseni i tokom zime zaista ne znam ko ce da ce cima na Adu zbog zoo vrta, ni Beogradjani a ni turisti. Drasticno ce se smanjiti poseta zoo vrtu, ko ne veruje uverice se brzo u to a onda ce biti problema i sa odrzavanjem zoo vrta. Inace je lokacija na adi sasvim ok, ali nas zoo vrt nikad nece biti toliko atraktivan da ljudi narocito turisti dolaze u njega , kad kod sebe imaju bolje. To bi morala da bude takva atrakcija i uradjeno svetski da bi privuklo ljude da ga obilaze .Na Kalemegdanu on je u sklopu tvrdjave i tu nema greske.

Sinisa

pre 1 godinu

Zoo vrt na Kalemegdanu je zaista poseban u odnosu sa vecinu zoo vrtova u svetu. On ima puno mana , jedna od najvecih je mali prostor. Ali ono sto je velika prednost je njegova lokacija tj njegova pozicija unutar tvrdjave, a to mislim ne postoji nigde u svetu i kao takav je poseban i drugaciji i mnogi stranci ga vole posetiti bas zbog drugacijeg ambijenta.

Ivana

pre 1 godinu

Joj, neee. Ne kazem da je beo zoo vrt idealan za zivotinje, ali je na idealnoj turistickoj lokaciji.Ambijent zoo vrta na Kalemegdanskoj tvrdjavi je toliko autentican i toliko drugaciji od lokacija drugih zoo vrtova u svetu, da je prosto steta premestiti ga.
Ada jeste dobra lokacija sa dosta mesta i zelenila ali ipak treba da sacuvamo autenticnost naseg zoo vrta.

Milos

pre 1 godinu

Redfixer
Izvini, ali zasto NE?
Imas neki argument ili je samo ne za sve?
Podji malo po zapadu gde manje vise vode racuna o zatvorenim zivotnjama i pogledaj kolicinu prostora koju svaka zivotinja mora da ima.

dfghjk

pre 1 godinu

Jadne životinje. Najbolje bi bilo kada bi sve životinje mogle da se puste na slobodu, odnosno da ih vrate u njihova prirodna staništa. A zoološki vrt da se ukine u celosti. Nažalost to je nemoguće iz mnogo razloga.

Srbin

pre 1 godinu

Najbolja vest sto smo mogli da cujemo. I za posetioce i za zivotinje i za Kalemegdan odlicna vest. Samo bih zeleo da taj deo Kalemegdana ostane otvoren za sve i da ga vrate u prvobitni oblik.

Burazer

pre 1 godinu

Šta će biti sa prvim izlivanjem reke koji može da bude ozbiljan problem i po ljude koji tu žive, kao što je ranije i bio sl, a kamoli po životinje.

mirko sv

pre 1 godinu

bravo, treba izmestiti zoo na bolje mesto, jadne zivotinje trpe smog. em je sve staro em skucheno. da ne kazem prenatrpano. i bolji bazen za foke i da nisu na suncu i da imaju leti hleda :)
a za majmune drugaciji kavez, treba da imaju krosnju i sveziji, gusci vazduh kad se deru da se bolje cuju a ne u metalni kavez da odzvanja metal, totalno neprirodno.

n.sad

pre 1 godinu

gospodo zoo vrt treba da bude uslovan za zivotinje mucene a ne tamo gde je nama zgodno da dodjemo i gde je istorijski. neka ide sa kalisa samo da tim mucenim stvorenjima u kavezima bude lakse i uslovnije

deks

pre 1 godinu

spram dobrobit životinja, sadašnja lokacija Zoo vrta, je katastrofalna... svako rešenje - bilo Surčin, leva obala Dunava, ili Ada -je bolje nego sadašnje stanje

Uros

pre 1 godinu

Ovo je užasna ideja. Pretrpaćete Adu, koja je jedina oaza Beograda. Zoološki vrt treba da bude na periferiji grada, u totalnoj prirodi.

BOJKOT!

Bojan

pre 1 godinu

Ova tema je prilicno teska. Sa jedne strane slazem se da je zivotinjama u zoo vrtu na Kalemegdanu tesno, nemaju dovoljno mesta. Ali sa druge strane, zoo vrt na toj lokaciji je nesto posebno, nesto sto ne postoji u svetu na takvoj lokaciji i kao takav je atrakcija. Ja prvi cesto sa decom idem na Kalemegdan i iako nekad i ne planiramo posetu zoo vrtu jer smo bili npr pre dva meseca, posto nam je tu na Kalisu ipak svratimo da deca vide zivotinje, tako da posetimo zoo vrt sigurno 5-6 puta godisnje ako ne i vise.A da ga premeste na Adu, hmmm tesko da bi ga posecivali vise od jednom godisnje iako posecujemo i Adu.. Isto tako mnogi turisti posete nas zoo vrt jer im je usput pri obilasku tvrdjave, tu im je i skoro svi udju. Mislim da ce poseta zoo vrtu drasticno da opadne ako se on premesti na Adu. Ne samo nas koji zivimo u Beogradu i ljudi iz unutrasnjosti nego i stranaca jer im nece biti dovoljno zanimljivo. Zoo vrt na Kalemegdanu je atraktivan bas zbog lokacije na kojoj se nalazi iako definitivno nije idealna lokacija za udobnost zivotinja. To su sve faktori koje gradski oci treba da uzmu u obzir. Ja bih ipak radije da zoo vrt ostane tu gde jeste.

Darko

pre 1 godinu

Idem tamo 3-4 puta godišnje.
Odemo na Kalemegdan, prošetamo, svratimo u zoo vrt, nekad sam sa klincem, nekad svo troje.
Na Adu ako odem jednom godišnje, to je maksimum.
Videćete, zoo vrt ne uzima neki ogroman novac po pitanju čiste zarade, a tek sad ga neće uzimati.

cacko

pre 1 godinu

sad ce narod da se buni sto se isti premesta iz centra... a sirote zivotinje sto zive u skucenom prostoru to niko ne obraca paznju na to.
Pravda za te zivotinje, da imaju bar veci prostor ako nemaju slobodu

maneken

pre 1 godinu

Ne!
Ne!
Ne!
Kada pocnu protesti,i odbrana vrta dolazim!
(Redfixer, 3. februar 2023 11:09) # Link komentara

Nisam iz BG pa ne razumem zasto da ga ne premeste ako su uslovi bolji za zivotinje na novoj lokaciji?

n.sad

pre 1 godinu

gospodo zoo vrt treba da bude uslovan za zivotinje mucene a ne tamo gde je nama zgodno da dodjemo i gde je istorijski. neka ide sa kalisa samo da tim mucenim stvorenjima u kavezima bude lakse i uslovnije

cacko

pre 1 godinu

sad ce narod da se buni sto se isti premesta iz centra... a sirote zivotinje sto zive u skucenom prostoru to niko ne obraca paznju na to.
Pravda za te zivotinje, da imaju bar veci prostor ako nemaju slobodu

Srbin

pre 1 godinu

Najbolja vest sto smo mogli da cujemo. I za posetioce i za zivotinje i za Kalemegdan odlicna vest. Samo bih zeleo da taj deo Kalemegdana ostane otvoren za sve i da ga vrate u prvobitni oblik.

Burazer

pre 1 godinu

Šta će biti sa prvim izlivanjem reke koji može da bude ozbiljan problem i po ljude koji tu žive, kao što je ranije i bio sl, a kamoli po životinje.

deks

pre 1 godinu

spram dobrobit životinja, sadašnja lokacija Zoo vrta, je katastrofalna... svako rešenje - bilo Surčin, leva obala Dunava, ili Ada -je bolje nego sadašnje stanje

Bojan

pre 1 godinu

Ova tema je prilicno teska. Sa jedne strane slazem se da je zivotinjama u zoo vrtu na Kalemegdanu tesno, nemaju dovoljno mesta. Ali sa druge strane, zoo vrt na toj lokaciji je nesto posebno, nesto sto ne postoji u svetu na takvoj lokaciji i kao takav je atrakcija. Ja prvi cesto sa decom idem na Kalemegdan i iako nekad i ne planiramo posetu zoo vrtu jer smo bili npr pre dva meseca, posto nam je tu na Kalisu ipak svratimo da deca vide zivotinje, tako da posetimo zoo vrt sigurno 5-6 puta godisnje ako ne i vise.A da ga premeste na Adu, hmmm tesko da bi ga posecivali vise od jednom godisnje iako posecujemo i Adu.. Isto tako mnogi turisti posete nas zoo vrt jer im je usput pri obilasku tvrdjave, tu im je i skoro svi udju. Mislim da ce poseta zoo vrtu drasticno da opadne ako se on premesti na Adu. Ne samo nas koji zivimo u Beogradu i ljudi iz unutrasnjosti nego i stranaca jer im nece biti dovoljno zanimljivo. Zoo vrt na Kalemegdanu je atraktivan bas zbog lokacije na kojoj se nalazi iako definitivno nije idealna lokacija za udobnost zivotinja. To su sve faktori koje gradski oci treba da uzmu u obzir. Ja bih ipak radije da zoo vrt ostane tu gde jeste.

Milos

pre 1 godinu

Redfixer
Izvini, ali zasto NE?
Imas neki argument ili je samo ne za sve?
Podji malo po zapadu gde manje vise vode racuna o zatvorenim zivotnjama i pogledaj kolicinu prostora koju svaka zivotinja mora da ima.

Fan a ne Fen

pre 1 godinu

Evo da napišem tri bitna razloga zbog kojih ne treba premeštati Zoo vrt .
Prvi : Na području Ade Safari postoji određeni broj vrsta ptica koje se gnezde jedino tu u okolini Beograda. Samom izgradnjom ukidamo im stanište.
Drugi : Kanalizacija od samog Zoo vrta će se ispuštati gde ?
Treći : Finansiranje postojećeg koji je u centru je veoma loše i očigledno da ako se izmesti imaće manje posetilaca nego sada . Ko će finansirati tu razliku koja će faliti Zoo vrtu ?
Bonus barem što se tiče mog mišljenja je kada dodjete leti na Adu na kupanje neminovno je da će se osećati miris koji imaju životinje jer je relativno otvoren prostor i nije zavetrina kao na Kalemegdanu.

dfghjk

pre 1 godinu

Jadne životinje. Najbolje bi bilo kada bi sve životinje mogle da se puste na slobodu, odnosno da ih vrate u njihova prirodna staništa. A zoološki vrt da se ukine u celosti. Nažalost to je nemoguće iz mnogo razloga.

Nina

pre 1 godinu

Darko, isto mislimo. Poseta zoo vrtu je solidna bas zbog lokacije - Kalemegdanske tvrdjava - na kojoj se nalazi. Vecina nasih ljudi i turista ga i obilazi zato sto se nalazi u delu tvrdjave. Ja dodjem sa decom vise puta godisnje, idem bar jednom u svako godisnje doba, bas smo isli pre nedelju dana.
Leti i s proleca ima ljudi na Adi, ali s jeseni i tokom zime zaista ne znam ko ce da ce cima na Adu zbog zoo vrta, ni Beogradjani a ni turisti. Drasticno ce se smanjiti poseta zoo vrtu, ko ne veruje uverice se brzo u to a onda ce biti problema i sa odrzavanjem zoo vrta. Inace je lokacija na adi sasvim ok, ali nas zoo vrt nikad nece biti toliko atraktivan da ljudi narocito turisti dolaze u njega , kad kod sebe imaju bolje. To bi morala da bude takva atrakcija i uradjeno svetski da bi privuklo ljude da ga obilaze .Na Kalemegdanu on je u sklopu tvrdjave i tu nema greske.

Uros

pre 1 godinu

Ovo je užasna ideja. Pretrpaćete Adu, koja je jedina oaza Beograda. Zoološki vrt treba da bude na periferiji grada, u totalnoj prirodi.

BOJKOT!

Sinisa

pre 1 godinu

Zoo vrt na Kalemegdanu je zaista poseban u odnosu sa vecinu zoo vrtova u svetu. On ima puno mana , jedna od najvecih je mali prostor. Ali ono sto je velika prednost je njegova lokacija tj njegova pozicija unutar tvrdjave, a to mislim ne postoji nigde u svetu i kao takav je poseban i drugaciji i mnogi stranci ga vole posetiti bas zbog drugacijeg ambijenta.

mirko sv

pre 1 godinu

bravo, treba izmestiti zoo na bolje mesto, jadne zivotinje trpe smog. em je sve staro em skucheno. da ne kazem prenatrpano. i bolji bazen za foke i da nisu na suncu i da imaju leti hleda :)
a za majmune drugaciji kavez, treba da imaju krosnju i sveziji, gusci vazduh kad se deru da se bolje cuju a ne u metalni kavez da odzvanja metal, totalno neprirodno.

Deki

pre 1 godinu

@ lalala
Ada jeste poseceno mesto, ali uglavnom na prolece i leti, zimi je maltene pustos a i jesen je prilicno prazna .Zivim tu , bas preko puta i znam kakva je situacija.
Mozda ce prvih godinu dve ako se premesti na Adu, ljudi dolaziti da vide kako izgleda, a kroz tri cetiri godine poseta ce se drasticno smanjiti. Eto ne mogu ni da zamislim da ce turisti bas da dodju na Adu u zoloski , oni su i do sad posecivali zoo vrt kod nas samo zato sto je u sklopu tvrdjave. Kao da nemaju svoje zoo vrtove, turisti generalno nisu toliko zaintesovani za zoo vrt, ali su ga posecivali kod nas zbog lokacije. Zato je lokacija bitna.
Meni je lep zoo vrt u Pragu, on je van grada, ali njima zoo vrt nikad nije bio u centru kao kod nas, a i tesko da ce nasi napraviti neki zoo vrt koji ce moci da papira nekim stranim.

barem

pre 1 godinu

Prvo, zoo vrt treba premestiti iz centra grada, tu mu i nije mesto, pogovtovo ne u tvrđavi, no nova lokacija treba da bude pogodna za zivotinje i da ima dovoljno mesta, a da bude moguća i za proširenja i dodavanje drugih sadržaja u budućnosti.

Ada je već dovolno komercijalizovana, tako da joj više od Ada safarija ni ne treba. Područje na Adi nije bezbedno ni za život ljudi ni za životinje zbog redvnih opasnosti od poplava, a nije ni proširivo, a nije moguće dodati ni neke druge sadržaje uz njega.

Leti je na Adi ionako teško naći parking, te će pristup ovoj lokaciji budućeg Zoo vrta biti još teži.

Adi kao celini koja je koliko toliko razvijena i puna ljudi cele godine ne treba Zoo vrt. Grad bi trebalo da ga posatvi na mesto prirodi koje bi mogao da ubuduće proširi, dopuni, dalje razvija, da je povezano sa gradom, a da je u prirodi.

Odluka da se vrt preseli na Adu je pogrešna sa mnogo aspekata.

zoo

pre 1 godinu

Svaka promena sa sadašnjih 6 hektara (+1 za upravnu zgradu/ambulantu/skladište i slično) je dobar, ali sve ispod 20/25 hektara na postojeći broj životinja nije dovoljno dobro. Drugo, ljudi nisu svesni koliko je ovo skup projekat, ukoliko se radi kako bi trebalo.. Tu su razni zimovnici, klimatizacija i slično.. Ne daj Bože da neko spomene Edukativni Centar ili krštenu tropsku kuću.. Ovo je projekat u rangu nacionalnog stadiona.. Koji može donositi i više prihoda, ako se uradi dovoljno dobro, u šta iskreno sumnjam, jer mislim da će posećenost ovim izmeštanjem opasti.. O pitanju vode i poplava ne bih ni da počinjem..

Dule

pre 1 godinu

Bio sam u raznim zoo vrtovima po evropi i zaista kod nas je jako tesno .. ni jedna životinja nema prostora da trći, več samo da se minimalno kreće..
ISkren da budem mislim da ni duplo veći prostor neće biti dovoljan..
Svakako da se premesti, ali moguće da ada huja nije najbolji izbor.. pogotovo kako će se iskoristiti taj prostor nakon odlaska životinja??

Darko

pre 1 godinu

Idem tamo 3-4 puta godišnje.
Odemo na Kalemegdan, prošetamo, svratimo u zoo vrt, nekad sam sa klincem, nekad svo troje.
Na Adu ako odem jednom godišnje, to je maksimum.
Videćete, zoo vrt ne uzima neki ogroman novac po pitanju čiste zarade, a tek sad ga neće uzimati.

Kakva nepravda prema podstanarima

pre 1 godinu

Problem je što na ovoj lokaciji živi oko 250 porodica koje će biti iseljenje, međutim Grad Beograd će im obezbediti krov nad glavom.

Dakle oni su nekada davno uložili 5 do 10 hiljada maraka. Plac besplatan. Živeli decenijama tu i nisu bili podstanari. I sad ćete da im date nekretninu? To vi pišate po svim podstanarima u Srbiji. Imaju posao neka iznajme kao svi ostali u Srbiji koji nemaju nekretninu. A od njih neki i imaju ali je izdaju i žive u prirodi. Proverite pa ćete videti. Uštedeli su ogromne pare na kiriju.

Marija

pre 1 godinu

Pa dobro, možda i nije loše, životinjama bi svakako bilo bolje u hladu šume i kakvoj-takvoj tišini nego usred grada na betonu. Moglo bi na Kalemegdanu ostaviti paunove, guske, kokoške, koze, tako te domaće životinje koje se već slobodno šetkaju po vrtu, i njima napraviti veće i prirodnije stanište. Inače su mi zoo vrtovi tužna mesta

Ivana

pre 1 godinu

Joj, neee. Ne kazem da je beo zoo vrt idealan za zivotinje, ali je na idealnoj turistickoj lokaciji.Ambijent zoo vrta na Kalemegdanskoj tvrdjavi je toliko autentican i toliko drugaciji od lokacija drugih zoo vrtova u svetu, da je prosto steta premestiti ga.
Ada jeste dobra lokacija sa dosta mesta i zelenila ali ipak treba da sacuvamo autenticnost naseg zoo vrta.

Bloker

pre 1 godinu

I na to sve urbanistički neodrživa ideja pešačkog mosta između Bloka 70 i Ade, a u Bloku 70a veliki parking za Adu čime se degradira kvalitet života u blokovima.

Кипераш

pre 1 godinu

Најбоља Локација је садашња! Неко је на њу,бацио Око и ставио Шапу. Грађевинска Мафија!

urbana gorila

pre 1 godinu

Da li je moguce da se ljudi bune zbog premestanja zoo vrta samo iz razloga sto im je blizu da tamo odvedu decu u setnju???
Da li razmisljaju kako je zivotinjama u tom ogradjenom, mahom izbetoniranom prostoru? Kako je ljudima u komsiluku sa tolikim smradom i bukom zivotinja?

Zoo vrt je odavno trebalo preseliti, ali se ne slazem sa odabranom lokacijom upravo zbog ogranicenog (iako duplo veceg) prostora. Mislim da bi bolja lokacija bila Veliko Ratno ostrvo (sa izgradjenim pesackim mostom od Kalemegdana), Ada Huja, pa cak i Avala, Kosmaj ili neka druga lokacija na obodu grada. Tamo bi bilo mnogo lakse svakoj zivotinji obezbediti optimalne uslove i po potrebi prosirivati kapacitete celog zoo vrta.

Ko misli da su predlozene lokacije daleko od grada i da bi zbog toga opala poseta, neka poseti zooloski vrt u Pragu: lokacija na pola sata od grada, posecenost odlicna, a uslovi za zivotinje vrhunski! Jedan od najlepsih zoo vrtova koje sam posetio.

Dalje šapice sa ovoga!

pre 1 godinu

Za sve koji pitaju: uopšte nije problem što se premešta, već gde se premešta!
Ada Safari nije dobro odredište, da ne pričam o zaštićenim pticama koje se gnezde baš u toj zoni Ade, a što sve lepo piše za pismene.

ja

pre 1 godinu

I duplo veci prostor je i dalje mali, znaci samo duplo veci kavezi za isti broj zivotinja, a sta ako se doda neka nova, a valjda ce dodati neku, svesce se na isto a mogucnosti za prosirivanje opet nema. Zar nije bolje izmestiti ga negde na periferiju npr pored auto puta Milos Veliki, koliko sam shvatio tu ce biti i stadion, sajam, pa taman najzad da ima parkinga dovoljno, a i mogucnost za prosirivanje. Pogledajte samo Segedinski zoo vrt koliko je lep samo zato sto je u prirodi i prostran. I najzad bi bilo mesta za prosirivanje, a ne bi bile zivotinje ugrozene zbog reke npr

lalala

pre 1 godinu

Onaj ko hoće da poseti zoo vrt to će i učiniti gde god da se nalazi. Da podsetim da je i Ada turistička lokacija. Za životinje je svakako bolje, neophodan im je veći prostor. Tako da kad se malo bolje razmisli ideja je skroz na mestu.

samo kažem...

pre 1 godinu

Malo sam sukobljenih osećanja. Mislim da ne bi trebalo ceo Zoo vrt da se izmesti, ove manje živuljke i dalje mogu da budu tu. Ali istina da je za BeoZoo vrt treba veći prostor.

Nadam se da će bar ptice i manje životinje ostati.

Mire

pre 1 godinu

Ja sam za zološki koji bi primio i brinuo isključivo o životinjama koje su nadjene povredjene (ranjene, izgubile prirorodno stanište) i nemoguće ih je vratiti u prirodno stanište, bili bi verovatno i prvi sa tako humanim projektom na svetu, ali to nije ni bitno koliko mogućnost da se kao društvo odužimo na neki način onima koji nam nikada nisu naneli ni zlo ni nepravdu.

Oliver

pre 1 godinu

Odlicno. Kalemegdan nije adekvatan iz vise razloga. Prvo,to je spomenik kulture i veliki deo je sada zauzet zoo vrtom. Prostor je jako mali i neke zivotinje su stešnjene u uzasnim uslovima kao sto sam video vukove i tigrove u malim kavezima ili ogromne nilske konje u malom bazenu. Njima treba mnogo veci prostor sto je nemoguce na Kalemegdanu. Svuda u svetu je intencija da zoo vrtovi budu sto priblizniji prirodnom okruzenju,a to znaci da ne bude klasican kavez odredjene kvadrature nego veliki prostor gde zivotinje mogu da se kreću na vecoj povrsini. To na Kalemegdanu nije moguce. Drugo,to je suvi centar grada i smrad,pogotovo leti, u ulici Tadeuša Košćuška je nesnosan. Stanari okolnih zgrada se zale godinama. Sada ce njihov problem biti konacno rešen. Trece,dobicemo veliki prostor za setaliste i razne druge kulturne sadržaje. Tu se nista ne moze graditi,jer je spomenik kulture. Jos je Vuk Bojović uzalud pokušavao da izmesti zoo vrt i sada ce to konacno biti uradjeno. Ada Safari uopste nije daleko od centra grada,samo par kilometara i svako moze brzo da stigne. Uostalom,ne ide se u zoo vrt svakog dana. Veliko ratno ostrvo bi bilo pogresno iz mnogo razloga koji su vec apsolvirani tako da je Ada idealna lokacija.

Idejno rešenje

pre 1 godinu

Mislim da bi najbolja lokacija za ZOO vrt bila Veliko ratno ostrvo, iz više razloga.
U centru je grada lako bi mogla da se napravi ozbiljna turistička tura recimo da turisti brodićima ili žičarom dolaze do ostrva. Na taj način bi se zarada i uvećala ovako ako bude na Adi bojim se da neće biti prevelika posećenost tokom cele godine

Marko

pre 1 godinu

Jos kao dete sam imao animozitet prema BG Zoo vrtu i nikada se nisam odusevljavao kad tamo odem sa skolom ili roditeljima. Ono je sramota kako one zivotinje zive tamo. Pogledajte na BBC planet ili Animal Planet kako zive zivotinje u uredjenim zooloskim vrtovima i rezervatima. Svuda zelenilo i voda, obuceni i profesionalni zaposleni koji se brinu o njima bolje nego nasi lekari prema nama. Ono ruglo na Kalemgdanu od zooloskog vrta treba zatvorii.

pera

pre 1 godinu

Nek ide u pm ako treba, ja bih ga postavio u padinsku skelu, em prostora koliko hoćeš, em ionako smrdi zbog pkb!
Mislite malo o onim nesrećnim ljudima koji su se davili u smradu od osnivanja vrta na pogrešnoj lokaciji. Ne treba ga staviti ni na adu, i tamo će da smrdi, nego negde daleko. Pa onda lepo osnovati posebnu frekventnu liniju gsp, kao što su mogli do ikee! Nemojte samo da se bunite jer ga iva vlast premešta, mislite malo i o logičnim aspektima njegovog postojanja na nekoj lokaciji!

MM

pre 1 godinu

Mislim da ljudi malo mesaju Adu Safari i Veliko Ratno ostrvo, ostrvo je zasticeno zakonom zbog velikog broja ugrozenih vrsta ptica dok je Ada vec urbana, u svakom slucaju nijedna od ove dve lokacije nije idealna, a ni Kalemegdan iz vise razloga.

Гојко

pre 1 godinu

Добра је одлука да се зоолошки врт исели са Калемегдана. Није баш најсрећније решење Ада Циганлија. Када год се писало о зоолошком врту у Београду, ја сам увек предлагао Велико ратно острво. Наравно део који никада не бива поплављен. Тамо би животиње биле слободне, додуше раздвојене једне од других како се не би међусобно нападале, а људи би возићем пролазили и обилазили их. То би свакако било природније окружење од овога на тврђави. Е сад питање је шта власт као мотив има за ово премештање - доборобит животиња или неки други, комерцијални разлог. Време ће показати...

voja

pre 1 godinu

Po meni zoovrt bi trebalo prebaciti na drugu lokaciju i napraviti veci prostor za zivotinje. Ono sto bi moglo da ostane na kalemegdanu su eventualno male zivotinje kojima bi prostori (vise kaveza sruseno i napravljen jedan veci prostor) bili povezani tunelima, ili nekako drugacije,tako da mogu da se krecu iz jednog u drugi. Sa tim bi se zadrzala neka vrsta zoovrta na kalemegdanu a opet velikim zivotinjama obezbediti adekvatan prostor na novoj lokaciji. Da li je ovo izvodljivo ne znam ali to je neko moje razmisljanje.

Uros

pre 1 godinu

Ovo je užasna ideja. Pretrpaćete Adu, koja je jedina oaza Beograda. Zoološki vrt treba da bude na periferiji grada, u totalnoj prirodi.

BOJKOT!

Bojan

pre 1 godinu

Ova tema je prilicno teska. Sa jedne strane slazem se da je zivotinjama u zoo vrtu na Kalemegdanu tesno, nemaju dovoljno mesta. Ali sa druge strane, zoo vrt na toj lokaciji je nesto posebno, nesto sto ne postoji u svetu na takvoj lokaciji i kao takav je atrakcija. Ja prvi cesto sa decom idem na Kalemegdan i iako nekad i ne planiramo posetu zoo vrtu jer smo bili npr pre dva meseca, posto nam je tu na Kalisu ipak svratimo da deca vide zivotinje, tako da posetimo zoo vrt sigurno 5-6 puta godisnje ako ne i vise.A da ga premeste na Adu, hmmm tesko da bi ga posecivali vise od jednom godisnje iako posecujemo i Adu.. Isto tako mnogi turisti posete nas zoo vrt jer im je usput pri obilasku tvrdjave, tu im je i skoro svi udju. Mislim da ce poseta zoo vrtu drasticno da opadne ako se on premesti na Adu. Ne samo nas koji zivimo u Beogradu i ljudi iz unutrasnjosti nego i stranaca jer im nece biti dovoljno zanimljivo. Zoo vrt na Kalemegdanu je atraktivan bas zbog lokacije na kojoj se nalazi iako definitivno nije idealna lokacija za udobnost zivotinja. To su sve faktori koje gradski oci treba da uzmu u obzir. Ja bih ipak radije da zoo vrt ostane tu gde jeste.

Ivana

pre 1 godinu

Joj, neee. Ne kazem da je beo zoo vrt idealan za zivotinje, ali je na idealnoj turistickoj lokaciji.Ambijent zoo vrta na Kalemegdanskoj tvrdjavi je toliko autentican i toliko drugaciji od lokacija drugih zoo vrtova u svetu, da je prosto steta premestiti ga.
Ada jeste dobra lokacija sa dosta mesta i zelenila ali ipak treba da sacuvamo autenticnost naseg zoo vrta.

Darko

pre 1 godinu

Idem tamo 3-4 puta godišnje.
Odemo na Kalemegdan, prošetamo, svratimo u zoo vrt, nekad sam sa klincem, nekad svo troje.
Na Adu ako odem jednom godišnje, to je maksimum.
Videćete, zoo vrt ne uzima neki ogroman novac po pitanju čiste zarade, a tek sad ga neće uzimati.

maneken

pre 1 godinu

Ne!
Ne!
Ne!
Kada pocnu protesti,i odbrana vrta dolazim!
(Redfixer, 3. februar 2023 11:09) # Link komentara

Nisam iz BG pa ne razumem zasto da ga ne premeste ako su uslovi bolji za zivotinje na novoj lokaciji?

Nina

pre 1 godinu

Darko, isto mislimo. Poseta zoo vrtu je solidna bas zbog lokacije - Kalemegdanske tvrdjava - na kojoj se nalazi. Vecina nasih ljudi i turista ga i obilazi zato sto se nalazi u delu tvrdjave. Ja dodjem sa decom vise puta godisnje, idem bar jednom u svako godisnje doba, bas smo isli pre nedelju dana.
Leti i s proleca ima ljudi na Adi, ali s jeseni i tokom zime zaista ne znam ko ce da ce cima na Adu zbog zoo vrta, ni Beogradjani a ni turisti. Drasticno ce se smanjiti poseta zoo vrtu, ko ne veruje uverice se brzo u to a onda ce biti problema i sa odrzavanjem zoo vrta. Inace je lokacija na adi sasvim ok, ali nas zoo vrt nikad nece biti toliko atraktivan da ljudi narocito turisti dolaze u njega , kad kod sebe imaju bolje. To bi morala da bude takva atrakcija i uradjeno svetski da bi privuklo ljude da ga obilaze .Na Kalemegdanu on je u sklopu tvrdjave i tu nema greske.

Idejno rešenje

pre 1 godinu

Mislim da bi najbolja lokacija za ZOO vrt bila Veliko ratno ostrvo, iz više razloga.
U centru je grada lako bi mogla da se napravi ozbiljna turistička tura recimo da turisti brodićima ili žičarom dolaze do ostrva. Na taj način bi se zarada i uvećala ovako ako bude na Adi bojim se da neće biti prevelika posećenost tokom cele godine

Kakva nepravda prema podstanarima

pre 1 godinu

Problem je što na ovoj lokaciji živi oko 250 porodica koje će biti iseljenje, međutim Grad Beograd će im obezbediti krov nad glavom.

Dakle oni su nekada davno uložili 5 do 10 hiljada maraka. Plac besplatan. Živeli decenijama tu i nisu bili podstanari. I sad ćete da im date nekretninu? To vi pišate po svim podstanarima u Srbiji. Imaju posao neka iznajme kao svi ostali u Srbiji koji nemaju nekretninu. A od njih neki i imaju ali je izdaju i žive u prirodi. Proverite pa ćete videti. Uštedeli su ogromne pare na kiriju.

Srbin

pre 1 godinu

Najbolja vest sto smo mogli da cujemo. I za posetioce i za zivotinje i za Kalemegdan odlicna vest. Samo bih zeleo da taj deo Kalemegdana ostane otvoren za sve i da ga vrate u prvobitni oblik.

cacko

pre 1 godinu

sad ce narod da se buni sto se isti premesta iz centra... a sirote zivotinje sto zive u skucenom prostoru to niko ne obraca paznju na to.
Pravda za te zivotinje, da imaju bar veci prostor ako nemaju slobodu

Milos

pre 1 godinu

Redfixer
Izvini, ali zasto NE?
Imas neki argument ili je samo ne za sve?
Podji malo po zapadu gde manje vise vode racuna o zatvorenim zivotnjama i pogledaj kolicinu prostora koju svaka zivotinja mora da ima.

n.sad

pre 1 godinu

gospodo zoo vrt treba da bude uslovan za zivotinje mucene a ne tamo gde je nama zgodno da dodjemo i gde je istorijski. neka ide sa kalisa samo da tim mucenim stvorenjima u kavezima bude lakse i uslovnije

deks

pre 1 godinu

spram dobrobit životinja, sadašnja lokacija Zoo vrta, je katastrofalna... svako rešenje - bilo Surčin, leva obala Dunava, ili Ada -je bolje nego sadašnje stanje

dfghjk

pre 1 godinu

Jadne životinje. Najbolje bi bilo kada bi sve životinje mogle da se puste na slobodu, odnosno da ih vrate u njihova prirodna staništa. A zoološki vrt da se ukine u celosti. Nažalost to je nemoguće iz mnogo razloga.

pera

pre 1 godinu

Nek ide u pm ako treba, ja bih ga postavio u padinsku skelu, em prostora koliko hoćeš, em ionako smrdi zbog pkb!
Mislite malo o onim nesrećnim ljudima koji su se davili u smradu od osnivanja vrta na pogrešnoj lokaciji. Ne treba ga staviti ni na adu, i tamo će da smrdi, nego negde daleko. Pa onda lepo osnovati posebnu frekventnu liniju gsp, kao što su mogli do ikee! Nemojte samo da se bunite jer ga iva vlast premešta, mislite malo i o logičnim aspektima njegovog postojanja na nekoj lokaciji!

Fan a ne Fen

pre 1 godinu

Evo da napišem tri bitna razloga zbog kojih ne treba premeštati Zoo vrt .
Prvi : Na području Ade Safari postoji određeni broj vrsta ptica koje se gnezde jedino tu u okolini Beograda. Samom izgradnjom ukidamo im stanište.
Drugi : Kanalizacija od samog Zoo vrta će se ispuštati gde ?
Treći : Finansiranje postojećeg koji je u centru je veoma loše i očigledno da ako se izmesti imaće manje posetilaca nego sada . Ko će finansirati tu razliku koja će faliti Zoo vrtu ?
Bonus barem što se tiče mog mišljenja je kada dodjete leti na Adu na kupanje neminovno je da će se osećati miris koji imaju životinje jer je relativno otvoren prostor i nije zavetrina kao na Kalemegdanu.

mirko sv

pre 1 godinu

bravo, treba izmestiti zoo na bolje mesto, jadne zivotinje trpe smog. em je sve staro em skucheno. da ne kazem prenatrpano. i bolji bazen za foke i da nisu na suncu i da imaju leti hleda :)
a za majmune drugaciji kavez, treba da imaju krosnju i sveziji, gusci vazduh kad se deru da se bolje cuju a ne u metalni kavez da odzvanja metal, totalno neprirodno.

Burazer

pre 1 godinu

Šta će biti sa prvim izlivanjem reke koji može da bude ozbiljan problem i po ljude koji tu žive, kao što je ranije i bio sl, a kamoli po životinje.

Dule

pre 1 godinu

Bio sam u raznim zoo vrtovima po evropi i zaista kod nas je jako tesno .. ni jedna životinja nema prostora da trći, več samo da se minimalno kreće..
ISkren da budem mislim da ni duplo veći prostor neće biti dovoljan..
Svakako da se premesti, ali moguće da ada huja nije najbolji izbor.. pogotovo kako će se iskoristiti taj prostor nakon odlaska životinja??

Sinisa

pre 1 godinu

Zoo vrt na Kalemegdanu je zaista poseban u odnosu sa vecinu zoo vrtova u svetu. On ima puno mana , jedna od najvecih je mali prostor. Ali ono sto je velika prednost je njegova lokacija tj njegova pozicija unutar tvrdjave, a to mislim ne postoji nigde u svetu i kao takav je poseban i drugaciji i mnogi stranci ga vole posetiti bas zbog drugacijeg ambijenta.

Гојко

pre 1 godinu

Добра је одлука да се зоолошки врт исели са Калемегдана. Није баш најсрећније решење Ада Циганлија. Када год се писало о зоолошком врту у Београду, ја сам увек предлагао Велико ратно острво. Наравно део који никада не бива поплављен. Тамо би животиње биле слободне, додуше раздвојене једне од других како се не би међусобно нападале, а људи би возићем пролазили и обилазили их. То би свакако било природније окружење од овога на тврђави. Е сад питање је шта власт као мотив има за ово премештање - доборобит животиња или неки други, комерцијални разлог. Време ће показати...

Кипераш

pre 1 godinu

Најбоља Локација је садашња! Неко је на њу,бацио Око и ставио Шапу. Грађевинска Мафија!

Oliver

pre 1 godinu

Odlicno. Kalemegdan nije adekvatan iz vise razloga. Prvo,to je spomenik kulture i veliki deo je sada zauzet zoo vrtom. Prostor je jako mali i neke zivotinje su stešnjene u uzasnim uslovima kao sto sam video vukove i tigrove u malim kavezima ili ogromne nilske konje u malom bazenu. Njima treba mnogo veci prostor sto je nemoguce na Kalemegdanu. Svuda u svetu je intencija da zoo vrtovi budu sto priblizniji prirodnom okruzenju,a to znaci da ne bude klasican kavez odredjene kvadrature nego veliki prostor gde zivotinje mogu da se kreću na vecoj povrsini. To na Kalemegdanu nije moguce. Drugo,to je suvi centar grada i smrad,pogotovo leti, u ulici Tadeuša Košćuška je nesnosan. Stanari okolnih zgrada se zale godinama. Sada ce njihov problem biti konacno rešen. Trece,dobicemo veliki prostor za setaliste i razne druge kulturne sadržaje. Tu se nista ne moze graditi,jer je spomenik kulture. Jos je Vuk Bojović uzalud pokušavao da izmesti zoo vrt i sada ce to konacno biti uradjeno. Ada Safari uopste nije daleko od centra grada,samo par kilometara i svako moze brzo da stigne. Uostalom,ne ide se u zoo vrt svakog dana. Veliko ratno ostrvo bi bilo pogresno iz mnogo razloga koji su vec apsolvirani tako da je Ada idealna lokacija.

voja

pre 1 godinu

Po meni zoovrt bi trebalo prebaciti na drugu lokaciju i napraviti veci prostor za zivotinje. Ono sto bi moglo da ostane na kalemegdanu su eventualno male zivotinje kojima bi prostori (vise kaveza sruseno i napravljen jedan veci prostor) bili povezani tunelima, ili nekako drugacije,tako da mogu da se krecu iz jednog u drugi. Sa tim bi se zadrzala neka vrsta zoovrta na kalemegdanu a opet velikim zivotinjama obezbediti adekvatan prostor na novoj lokaciji. Da li je ovo izvodljivo ne znam ali to je neko moje razmisljanje.

Deki

pre 1 godinu

@ lalala
Ada jeste poseceno mesto, ali uglavnom na prolece i leti, zimi je maltene pustos a i jesen je prilicno prazna .Zivim tu , bas preko puta i znam kakva je situacija.
Mozda ce prvih godinu dve ako se premesti na Adu, ljudi dolaziti da vide kako izgleda, a kroz tri cetiri godine poseta ce se drasticno smanjiti. Eto ne mogu ni da zamislim da ce turisti bas da dodju na Adu u zoloski , oni su i do sad posecivali zoo vrt kod nas samo zato sto je u sklopu tvrdjave. Kao da nemaju svoje zoo vrtove, turisti generalno nisu toliko zaintesovani za zoo vrt, ali su ga posecivali kod nas zbog lokacije. Zato je lokacija bitna.
Meni je lep zoo vrt u Pragu, on je van grada, ali njima zoo vrt nikad nije bio u centru kao kod nas, a i tesko da ce nasi napraviti neki zoo vrt koji ce moci da papira nekim stranim.

lalala

pre 1 godinu

Onaj ko hoće da poseti zoo vrt to će i učiniti gde god da se nalazi. Da podsetim da je i Ada turistička lokacija. Za životinje je svakako bolje, neophodan im je veći prostor. Tako da kad se malo bolje razmisli ideja je skroz na mestu.

urbana gorila

pre 1 godinu

Da li je moguce da se ljudi bune zbog premestanja zoo vrta samo iz razloga sto im je blizu da tamo odvedu decu u setnju???
Da li razmisljaju kako je zivotinjama u tom ogradjenom, mahom izbetoniranom prostoru? Kako je ljudima u komsiluku sa tolikim smradom i bukom zivotinja?

Zoo vrt je odavno trebalo preseliti, ali se ne slazem sa odabranom lokacijom upravo zbog ogranicenog (iako duplo veceg) prostora. Mislim da bi bolja lokacija bila Veliko Ratno ostrvo (sa izgradjenim pesackim mostom od Kalemegdana), Ada Huja, pa cak i Avala, Kosmaj ili neka druga lokacija na obodu grada. Tamo bi bilo mnogo lakse svakoj zivotinji obezbediti optimalne uslove i po potrebi prosirivati kapacitete celog zoo vrta.

Ko misli da su predlozene lokacije daleko od grada i da bi zbog toga opala poseta, neka poseti zooloski vrt u Pragu: lokacija na pola sata od grada, posecenost odlicna, a uslovi za zivotinje vrhunski! Jedan od najlepsih zoo vrtova koje sam posetio.

barem

pre 1 godinu

Prvo, zoo vrt treba premestiti iz centra grada, tu mu i nije mesto, pogovtovo ne u tvrđavi, no nova lokacija treba da bude pogodna za zivotinje i da ima dovoljno mesta, a da bude moguća i za proširenja i dodavanje drugih sadržaja u budućnosti.

Ada je već dovolno komercijalizovana, tako da joj više od Ada safarija ni ne treba. Područje na Adi nije bezbedno ni za život ljudi ni za životinje zbog redvnih opasnosti od poplava, a nije ni proširivo, a nije moguće dodati ni neke druge sadržaje uz njega.

Leti je na Adi ionako teško naći parking, te će pristup ovoj lokaciji budućeg Zoo vrta biti još teži.

Adi kao celini koja je koliko toliko razvijena i puna ljudi cele godine ne treba Zoo vrt. Grad bi trebalo da ga posatvi na mesto prirodi koje bi mogao da ubuduće proširi, dopuni, dalje razvija, da je povezano sa gradom, a da je u prirodi.

Odluka da se vrt preseli na Adu je pogrešna sa mnogo aspekata.

Bloker

pre 1 godinu

I na to sve urbanistički neodrživa ideja pešačkog mosta između Bloka 70 i Ade, a u Bloku 70a veliki parking za Adu čime se degradira kvalitet života u blokovima.

Marija

pre 1 godinu

Pa dobro, možda i nije loše, životinjama bi svakako bilo bolje u hladu šume i kakvoj-takvoj tišini nego usred grada na betonu. Moglo bi na Kalemegdanu ostaviti paunove, guske, kokoške, koze, tako te domaće životinje koje se već slobodno šetkaju po vrtu, i njima napraviti veće i prirodnije stanište. Inače su mi zoo vrtovi tužna mesta

Mire

pre 1 godinu

Ja sam za zološki koji bi primio i brinuo isključivo o životinjama koje su nadjene povredjene (ranjene, izgubile prirorodno stanište) i nemoguće ih je vratiti u prirodno stanište, bili bi verovatno i prvi sa tako humanim projektom na svetu, ali to nije ni bitno koliko mogućnost da se kao društvo odužimo na neki način onima koji nam nikada nisu naneli ni zlo ni nepravdu.

Dalje šapice sa ovoga!

pre 1 godinu

Za sve koji pitaju: uopšte nije problem što se premešta, već gde se premešta!
Ada Safari nije dobro odredište, da ne pričam o zaštićenim pticama koje se gnezde baš u toj zoni Ade, a što sve lepo piše za pismene.

Marko

pre 1 godinu

Jos kao dete sam imao animozitet prema BG Zoo vrtu i nikada se nisam odusevljavao kad tamo odem sa skolom ili roditeljima. Ono je sramota kako one zivotinje zive tamo. Pogledajte na BBC planet ili Animal Planet kako zive zivotinje u uredjenim zooloskim vrtovima i rezervatima. Svuda zelenilo i voda, obuceni i profesionalni zaposleni koji se brinu o njima bolje nego nasi lekari prema nama. Ono ruglo na Kalemgdanu od zooloskog vrta treba zatvorii.

ja

pre 1 godinu

I duplo veci prostor je i dalje mali, znaci samo duplo veci kavezi za isti broj zivotinja, a sta ako se doda neka nova, a valjda ce dodati neku, svesce se na isto a mogucnosti za prosirivanje opet nema. Zar nije bolje izmestiti ga negde na periferiju npr pored auto puta Milos Veliki, koliko sam shvatio tu ce biti i stadion, sajam, pa taman najzad da ima parkinga dovoljno, a i mogucnost za prosirivanje. Pogledajte samo Segedinski zoo vrt koliko je lep samo zato sto je u prirodi i prostran. I najzad bi bilo mesta za prosirivanje, a ne bi bile zivotinje ugrozene zbog reke npr

zoo

pre 1 godinu

Svaka promena sa sadašnjih 6 hektara (+1 za upravnu zgradu/ambulantu/skladište i slično) je dobar, ali sve ispod 20/25 hektara na postojeći broj životinja nije dovoljno dobro. Drugo, ljudi nisu svesni koliko je ovo skup projekat, ukoliko se radi kako bi trebalo.. Tu su razni zimovnici, klimatizacija i slično.. Ne daj Bože da neko spomene Edukativni Centar ili krštenu tropsku kuću.. Ovo je projekat u rangu nacionalnog stadiona.. Koji može donositi i više prihoda, ako se uradi dovoljno dobro, u šta iskreno sumnjam, jer mislim da će posećenost ovim izmeštanjem opasti.. O pitanju vode i poplava ne bih ni da počinjem..

samo kažem...

pre 1 godinu

Malo sam sukobljenih osećanja. Mislim da ne bi trebalo ceo Zoo vrt da se izmesti, ove manje živuljke i dalje mogu da budu tu. Ali istina da je za BeoZoo vrt treba veći prostor.

Nadam se da će bar ptice i manje životinje ostati.

MM

pre 1 godinu

Mislim da ljudi malo mesaju Adu Safari i Veliko Ratno ostrvo, ostrvo je zasticeno zakonom zbog velikog broja ugrozenih vrsta ptica dok je Ada vec urbana, u svakom slucaju nijedna od ove dve lokacije nije idealna, a ni Kalemegdan iz vise razloga.