Četvrtak, 26.03.2015.

08:45

Šta treba da znate ako ste vlasnik ljubimca u Beogradu

Izvor: B92

Šta treba da znate ako ste vlasnik ljubimca u Beogradu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

ivan

pre 7 godina

Несавесни влсдници угрожавају нас на сваком кораку. Не воде никада псе на поводцу, њихови пси балаве по сваком случајном пролазнику и деци, уз њихов изговор да се не бојимо. Уринирају и врше нужду где год дтигну, а и у дечјим игралиштима, а ретки су они који то покуое. Није дтвар дане волимо псе, него не волимо бахатост владника паса чији пси, на крају имају више простора и ава него наша деца.
Зашто се казне не наплаћују? Напунили би буџет преко ноћи, а не да пензионерима и осталим скидају од цркавице.

Saksija

pre 7 godina

@Niko Meni se više puta desilo, upravo na Tašmajdanu, da prekinem trčanje jer vlasnici pasa stoje na sred staze, sa rotvajlerom ili dogom bez povoca. Ne na pešačkoj stazi, nego baš na onoj za trčanje. Rastrčavaju ih tu po travi, pa se valjda umore, šta li.

Veljko

pre 9 godina

I sta sad ja stavim mom stafordu korpu jer je opasna rasa i kako da se brani od ovih koji ''nisu opasni'' a iskompleksirani su maksimalno i napadaju ga? Ovo je najgluplji deo zakona srbije a to je jako tesko...

igo

pre 9 godina

ova uredba se ne primenjuje, uvek vam sude za remecenje javnog reda i mira. znam iz iskustva. mozete da dokazujete do krajnje apelacije, dzaba.

Lily

pre 9 godina

Ne znam cemu tolika frka oko pasa lutalica. Kako smo poznati po uspesnim, ekonomskim poduhvatima, predlazem da ih papreno prodamo juznim Svajcarcima zajedno sa mackama. Obezbedili bismo im omiljene poslastice za sledecih 10 godina, a nama dobru zaradu.

Realista

pre 9 godina

Dobro je. Kako vecina stanovnika Srbije ne zivi u Beogradu, oni mogu da rade sta hoce sa svojim ljubimcima - sudeci po naslovu priloga.

Mr.Ex

pre 9 godina

Imam 2 pit bula vec 8 godina nikad problem nisam imao .Problemi sa ovom rasom pasa zavise prvenstveno od samog vlasnika .Bolje da naprave test kao licencu ko dolazi u obzir da moze da ima ovu rasu.Jer danasnji klinci uglavnom iskompleksirana deca uzumaju ovu rasu i rade trening agresivnosti , posle se cita o posledicama u novinama.A taj zakon koji su napravili za brnjicu ,ili korpu treba da vazi za sve .Sta to znaci ja mom psu stavim korpu i napadne ga na primer rot ili nemacki ovcar sta onda kako taj ker da se brani .Pitovi i stafordi nisu za svakog ,kod te vrste pasa je uspeh da im ubijete zelju da budu agresivni ,ko je to uspeo zna o cemu pricam dobijete mazu od kera.Sa. njima mora puno da se radi ali evo ja vec 8 godina ne zakljucavam kucu da udjete mozete kako da izadjete ne znam narocito ako niko od ukucana nije tu .

nikola

pre 9 godina

opasni psi..... zeleo bih da objave statistiku napada na ljude OPASNIH. (pit pul, staford, bul itd)rasa. pa onda ovih mirnih. pa onda sami vidite koji su opasniji po coveka.

:-\

pre 9 godina

Ako je tebi velicina opasnost onda se zapitaj malo pre ce da te napadne maltezer nego pit bul(samo primer posto imam i jednu i drugu rasu) Ovaj pit je KRALJ kako me on nasmeje i oraspolozi tako ne moze niko . Pre neki dan se skrio od usisivaca nekao je uspeo da udje u fioku ispod kreveta nije mogao da makne dok ga nisam izvukla a kad sam ga izvukla toliko mi se obradovao da me je oborio!!!!!!!

Nenad

pre 9 godina

Ovakvi tekstovi su poželjnio ali Novinari pre objavljivanja treba da proveravaju izvore i konsultuju stručnjake, zar ne? Važeči propis je Odluka o držanju domaćih životinja i kućnih ljubimaca na teritoriji grada Beograda ("Sl. list grada Beograda", br. 37/2011, 55/2011 i 34/2014).
Nije zabranjeno je uvoditi ljubimce u objekte koji nemaju obeležje “pet frendli” niti se ukoliko je objekat pet frendli, a nema nalepnicu na vratima, pravno lice kažnjava za to.Vlasnici, odnosno korisnici ostalih objekata u javnom korišćenju, ističu na vidnom mestu obaveštenje o slobodnom uvođenju, odnosno zabrani uvođenja pasa i mačaka u objekat (član 24. st. 2).
Zabranjeno je (čl. 24. st. 1) uvoditi pse i mačke u:
1) objekte koje koriste organi državne uprave i lokalne samouprave;
2) objekte i prostorije za zdravstvenu zaštitu građana;
3) objekte i prostorije u kojima se obavlja vaspitno-obrazovna delatnost i obezbeđuje smeštaj, boravak i ishrana dece, učenika i studenata;
4) objekte za proizvodnju, kontrolu i promet lekova;
5) objekte za proizvodnju, smeštaj i promet životnih namirnica;
6) verske objekte.
Kazne inače nisu 5.000 već 10.000 din. od jula 2014. god.
Nema zakonske regulative, prema kojoj rasa psa pitbul terijer ne sme da se drži niti kreće na teritoriji Beograda. To ja bilo po prethodnoj odluci koja je važila do 2011. god.
Za ujed psa se ne plaća kazna za komunalni prekršaj, već se odgovara krivično i plaća se odšteta.

samouka

pre 9 godina

@Aleksandar

Psi su vremenom, tokom hiljada godina od kad su pripitomljeni, postali vrlo zavisni od ljudi i ne bi mogli sami da brinu o sebi u divljini. Prosto bi izumrli. To se dešavalo u prošlosti, posle Drugog sv. rata a i ranije, neke rase su bile blizu izumiranja pa ih je čovek spasao.

Vidiš da i psi lutalice ostaju u gradovima gde žive ljudi, ne idu da žive u divljini sami i slobodni, nego se snalaze u gradovima, jedu otpatke i uopšte, žalosno žive. Ogromna je ta razlika izmedju pasa koji su voljeni i negovani, od ovih napuštenih nesrećnika. Psi vole ljude i vole da ugadjaju svojim ljudima, svojoj čovečijoj porodici.

Aleksandar

pre 9 godina

U Beogradu, ali i u bilo kom gradu prvo što treba da znaju 'vlasnici ljubimaca' je da je držanje živih bića u zatvoru čist varvarizam. Kad bi se sutra pojavila neka naprednija vanzemaljska civilizacija i počela da otima ljude pa da ih onda drži u malim prostorima i određuje im kad će jesti, kad će spavati, kad će videti sunca... svi bismo bili zgroženi.

Al' kad je reč o čoveku koji isto tako postupa prema životinjama nama je skroz ok. Ko zna, možda za par vekova i shvatimo koliko je ideja posedovanja živog bića duboko nemoralna - ima tu nekih pomaka, recimo do pre stotinak godina nije nam (univerzalno) bilo neprihvatljivo ni posedovanje ljudi.

Trablmejker

pre 9 godina

Pre svega, pas mora da bude vaspitan i da sluša. Pse obožavam, ne plašim ih se i dete učim da ih voli i da se ne plaši. Bivši sam vlasnik bulterijera koji se ukopavao kad mu kažem mesto, koji je prekidao bilo šta na moj poziv i dolazio. Sada smo svi svedoci nevaspitanih pasa, pasa koji ne slušaju osnovne komande. Pseći izmet je manji problem nego bordoška doga koja se, razigrana, zatrči prema detetu tri puta lakšem od njega, vlasnik vrišti, urla, ali pas ga ne ferma, roditelj, baka ili deka se prestrave. Većina vlasnika pasa nema nikakvu kontrolu nad psom i trčanje po 100-200 metara da stignu psa i spreče ga u nekoj nameri je česta pojava. Ako imaš psa imaš obavezu da mu dodeliš mesto u "čoporu" koji si mu odredio, da ga socijalizuješ. Zbog sebe i zbog psa. Šta reći čoveku koji mi u Košutnjaku, šetajući bul mastifa (ustvari pas šeta čoveka u gumenim čizmama i sa motkom u ruci), kaže da ne prolazim blizu, jer je moguće da će pas da me napadne? Rekao sam mu: "Gospodine, upravo ste mi rekli da imate repetiran pištolj u ruci i da ne znate da li ćete da pucate ili ne." Isto kao što psa opasnim napravi vlasnik, tako i nevaspitanim psa učini nevaspitan čovek.

Alex

pre 9 godina

Ja sam vlasnik psa, ali podržavam sve ove odredbe. Samo, obično svi zahtevaju da se kazne vlasnici koji ne pokupe iza svog psa, a niko ne zahteva da se kazne ljudi koji bacaju smeće (uglavnom nerazgradivo) gde god im padne napamet.
Još jedna napomena, iako sam vlasnik psa, svog psa nikada ne vodim bez povodca. Nikada nikome nije napravio problem. Takođe, ni psi lutalice ne prave probleme (iako su i oni posledica nebrige ljudi). Ono što je najveći problem je šetanje vlasničkih pasa bez povodca, a skoro pod obavezno i "opasnijih" rasa bez korpe. Tu mislim na šetanje u periodu u kojem je to zabranjeno, kao i na mestima gde je to zabranjeno.
Ti psi obično napadaju manje pse, a često sa vrlo tragičnim posledicama. Neretko su napadnuti i vlasnici manjih pasa koji pokušavaju da sačuvaju svoje ljubimce.
Ovo mi se dogodilo više puta od strane bahatih vlasnika koji ne umeju ni da se izvine za to. Za takve stvari, kazne su premale i trebalo bih podići na preko 1 milion. Za takvu stvar ni jedna kazna nije visoka.

Iggi

pre 9 godina

@Mic
Kako ne postoje opasne rase pasa, pa neke su ukrstane specijalno da bi se dobila izrazena agresivnost i krvolocnost, malo vise citaj a malo manje citiraj orku.

Niko

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

Nikoga, ali bas nikoga nisam video da seta sa psima po stazi za trcanje, vec ljudi samo prelaze preko te staze na dva mesta na kojima se ta staza preseca sa obicnom stazom. Sam sam trcim na stazi i imama psa.

decko iz bloka

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.
(Bane, 26. mart 2015 23:34)

Zato sto su mali i niko ne bi obracao paznju na njih.. A ustvari su jako prgavi i agresivni.. Na jednom spisku najagresivnijih pasa sam video bas civavu, a pekinezer je krenuo jednom kad sam bio klinac i da me ujede. A dobermana kad vidis i ako je maza nije ti svejedno. Zasto su po klubovima one gromade obezbedjenje, a ne neki klinci?

delastone

pre 9 godina

dodjite u blok 70 u "Djilasov park" da vidite koliko nagaznih mina, u parku gde bi TREBALO deca da se igraju a vlasnici "ljubimaca" pokupe ono sto ostane iza njih...

Zeljko

pre 9 godina

A sta je sa nama koji imamo navodno opasne rase pasa a uzeli smo ih pre usvajanja tog zakona o zabrani drzanja pitbull terijera? Sta sada? Da uspavamo pse zbog necije nemarnosti ili da se preselimo iz Beograda? Prvo takse od 30000, a sada ove " novine". Kada neko ne zna nista o ovoj rasi pasa on i donosi takve Glupe zakone.

shtef

pre 9 godina

ja znam decka ima Pita toliko je miran i fin da pozelis,takodje i jedna cura ima dva pita pa nista pusta ih oni se setaju gledaju svoja posla prodjes ko pored kamena.treba se plasiti ljudi ne pasa.Ljudi su oduvek bili kriticari jer su ljudi osmislili kritiku,negleda se pas macka krava nego kako ljudi zele da upravljaju zivotinjama ne njihove potrebe! smeta kaka pa gledaj gde hodas a ne da zevas u telefon fb cmokic lajk o sh*t!

abc

pre 9 godina

ne pada mi na pamet da drzim psa stalno vezanog, u pitanju je mala rasa, ali i da nije. u blizini ne postoji park za pse, a ispred zgrade postoji velika zelena povrsina. izmet uredno pokupim, ali kada hocu da ga bacim u kantu u dvoristu, nema mesta od cele kese djubreta iz kuce koju je bacila neka spodoba koju mrzi da ode do kontejnera. obezbedite nam kante koje su predviđene samo za pseci izmet, da vidimo koliko bi opstale, a da ih fini i pristojni ljudi ne prenamene. a kad vidim urbane mame koje se zale na pseci izmet a ujedno bacaju opuske pored klupe na kojoj sede, dodje mi da ih opalim onim pokupljenim izmetom u kesi po sred face.

Bane

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.

coe

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

muka mi je od foliranata

pre 9 godina

@zoran karavdija, zorane, i ja sam sa Ceraka i potvrdjujem da ima pasa lutalica koji ne mogu na miru da budu na tim istim zelenim povrsinama od silnog ljudskog djubrista i nereda u vidu ostavljenih wc solja, kesa, gradjevinskog materijala i ostalog otpada, a da ne pricam od stotine i stotine parkiranih automobila na tim istim povrsinama iako veliki parking i dalje zvrji poluprazan. lutalica ima koliko i bandera koje rade u jednom redu parkinga. je l i ti vaspitavas dete da gadja psa i macku ili si ljubitelj zivoga sveta, pravi pravoslavac koji slavi slavu???

Za scooby doo

pre 9 godina

"A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni"
Zapravo, istina je i jedno i drugo. Jesmo nekulturni kao drustvo, a u to drustvo spadaju i vlasnici pasa, ali i roditelji i drugi.
Parkovi su puni i kesa, papirica od bombona, neretko i ljudskog izmeta, a mokrace ima po svim haustorima (a nije pseca). Grad nam je pun nepropisno parkiranih automobila, djubreta i izmeta. Samo jedan mali deo potice od pasa (mada je bolje reci, od neodgovornih vlasnika). Kao vlasnika psa, izuzetno me nerviraju ovi sto ne kupe za svojim psom. Slazem se da se poostre kazne za takve stvari, ali i da ih neko sprovodi. Samo dzaba, kad nam se komunalna policija vozika po autobusima. S druge strane, zaboga, napravite vise parkova za pse. Nenormalno je da neko mora da pesaci sat vremena da bi pustio psa sa povoca (jer u prevoz ne smemo), a meni se iskreno ne pusta pas u "obicnim" parkovima, kad znam koliku kolicinu djubreta iza sebe ostave "odgovorni i zabrinuti" roditelji

Ana-bg

pre 9 godina

Jesam za red i postovanje zakona ali neka mi neko objasni kome prijaviti i da li ce drzava kazniti ljude koji bacaju smece sa prozora, prljaju liftove puknutim kesama iz kojih curi smece, parkovi su puni otpada razlicitih vrsta ( ostavljaju ih majke i deca ). Opusci od cigareta i prazne flase piva zgazene svuda unaokolo. Kad rezimiram psi nesavesnih vlasnika su minoran problem u odnosu na sve ostalo.

freelancer

pre 9 godina

da...a gde su nam pravila i zakoni za opasne vrste ljudi? gde je za njih brnjica??? kako od njih da se odbranim, a nekako tokom dana vise takvih primeraka sretnem nego "opasnih" pasa. i kako da resimo to sto deca (a cesto i odrasli) unriniraju po javnim povrsinama. sta, nekome je veci problem da zgazi u pseci izmet nego u ono sto je napravilo neko slaaaaatko dete, jel? sto se ne objavi pravilnik za ponasanje ljudi na javnim mestima, oni prave vece probleme! uopste ne insinuiram da ne treba postovati ova pravila navedena u tekstu, naprotiv, ali hajde da ne zatvarmo oci i pred ovim drugim komunalnim problemom.

:(

pre 9 godina

Covek ih kupuje i prodaje
Covek ih bira po rasi
Covek ih bije i kaznjava
Covek im sece usi
Covek ih sili da se bore
I ONDA SU ONI OPASNI PSI!!!!:/
Dajte ljudi razmislite svojom glavom pustite misao nekog k****na koji je jednom rekao da je to opasna rasa i od tad je to opasna rasa!!! Da ste ikad videli kako izgleda treniranje pasa za borbe i sama borba odmah bi ste se predomislili!!!!(Imalo je nekad na Animal Planetu)

heavy

pre 9 godina

Skupljajte ljudi,nije tesko.Uvek inam kesu sa sobom a ako zaboravim nadje se nesto iz obliznjih kontejnera cime se da pokupiti.Da ne pricam tek koliko je lepo zimi kad ga pokupis a ono ti greje ruku,kroz kesu naravno.E sad problem nastane kada kutiju zaboravis ispred zgrade vlade.....

jelica

pre 9 godina

Nema dileme da li vlasici ljubimaca treba da se pridržavaju slova zakoa.Imama psa i to mi e pada teško.Ali,dragi "čistunci",pogledajte malo parkove posle odlaska majki ,baka i deka sa svojim potocima.Od raznih kesa i kesica ambalaže sokića i umotanih pelena i ostavljenoh u ksama pored klupa ne može se prći.To se dešava u skoro svim parkičima i to nikome ne "bode"oči.Ali,pas !E, te vlasike odmah trebe najoštrije kazniti.Nama nedoestaje ZAKON KOJI VAŽI ZA SVE.

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

@ Miroslav...To jest zato sto po naseljima vladaju wannabe
"jaki-momci/rurbanisti" nisu iz sela,(inace seljake izuzetno cenim) a nisu iz grada....vlasnici su uglavnom: osisani do glave sami po sebi "bullovi" najlosije ljudske vrste, nose najnovije modele iz Kinen suskave trenerke, bele carape OBAVEZNO Nike znak, takodje bele patike da se vidi opet Nike, famozna pederusa ponovo Nike, majice sa nadpisom D&G naravno sve a la Kinezi.....pa sta ocekujete korpe ili da ciste ..... kad su umisljeni do bola kic a la Balkanika najgore vrste ! CISTIMO SRBIJU!

pedja

pre 9 godina

nema te kazne koja me moze naterati da pokupim izmet mog psa sa puta.
saglasan sam da me komunalna svaki put kazni kad me uhvate, ne bezim od toga :D

Miroslav

pre 9 godina

Bravo za članak, samo jedno pitanje, gde bre ljudi živite, u Diznilendu?
Pa u bilo kom naselju teško je između 10-15 kučića pronaći jednog sa korpom ili povodcem, a o tom čišćenju da ne pričamo.
Ne smem dete da pustim ni na jednu zelenu površinu jer je puna psećeg izmeta, da ne pričam o traumama vlasnika mačaka, kada se razdragani čopor kučića zaleti na vlasnicu koja nosi mačku u naručju, i "obzirne" vlasnike kučića sa komentarom ma neće....
Super je zakon, samo što kao i štošta u Srbiji, ne služi ničemu.

gradjanin

pre 9 godina

Bivsi sam vlasnik psa.Odgovorno tvrdim,da su vlasnici bulova,Staforda,Rotova,Mastifa i drugih opasnih pasa,NAJ NEODGOVORNIJI,da ne postuju niti jednu od ovih odluka.

Marina T i životinje

pre 9 godina

Koliko znam ukinuta je odredba o ograničenju 2 psa i 2 mačke, kao i da stanari moraju da daju saglasnost?!!! Budalaština! Koliko znam nije usvojena izmena ovih odredbi ili se varam?

Aleksandar

pre 9 godina

Ne može pas da nosi korpu, a ostali psi ne, samo zato što neko misli da će time da zaštiti dete, drugog psa...
Pas sa korpom je žrtva u najavi. Jedino da svi psi nose korpe.

Jorginho

pre 9 godina

Pravila su divno sklepana za klepanje. Već vidim sledeći potez ove genijalne Vlade. Primiće 50.000 (cirka) komunalnih policajaca koji će pratiti vlasnike pasa kad krenu u šetnju. Usluga: od vrata do vrata. Svaka šetnju platiš 50-100 evrića jer ker će nešto pre ili kasnije zabrljati (čepo liniju trotoara, krenuo preko prelaza van zebre, digo nogu na pogrešno drvo, zalajao na vrapca...) i da vidiš suficita u budžetu. Ima da nam procveta sve, milina... omg.

hulk

pre 9 godina

koja glupost!!! ne postoje opasne rase pasa, postoji takozvani "los gazda". Kako od prvog dana tretiras svog psa tako ce se i ponasati kasnije. Za to ima i milion dokaza i klipova i ostalog!

odgajivac

pre 9 godina

Ja ne znam kad ce ljudi da shvate da ne postoje opasne i manhe opasne rase pasa, postoje samo opasni vlasnici. Svakog psa koga naucite ili ne radite sa njim, bice agresivan, nepredvidljiv. Psi su kao cd, dobicete ono sto urezete. Ne branim vlasnike ovih rasa, bas naprotiv izrekao bih im najvecu mogucu kaznu ukoliko im je pas agresivan.

Vlada

pre 9 godina

U mom dvoristu zive samo seljoberi koji ne postuju zivotinju ako od nje nemaju direktne koristi: mast, meso itd. Njih treba da pitam za saglasnost?! Gde je tu rezon?

Ivan

pre 9 godina

Nemam nista protiv ali mi nije jasno,u velikom parku na B.Brdu u Pozeskoj,a i u celom Bg,redovno vidjam Pit Bul terijere na i bez povodca i ostale opasne pse za koje po ovom pravilniku pise da uopste ne smeju da se drze i setaju u Bg!!!??? Glup je pravilnik,ili ga menjajte ili ga postujte tj primenjujte,a ne da komunalci maltretiraju ljude po autobusima,nega neka malo obilaze parkove...

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

NAJVAZNIJE sta treba da znaju jeste da ciste ... svojih ljubimaca! Daj boze da su kazne 200E ili zatvor !! Vecina stranaca koji zive u BG kazu najvise im smetaju ... po ulicama i duvanski dim!!
A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni, a nikad sebe ne gleda kao pojednica....nista nisu kulturni tamo negde u svetu, nego se plase novcanika a i imaju osecanja sa druge ! Kod nas bahatost,inat, i samo-uvazavanje uvek pobedjuje, i rurbanisticki mentalitet cini svoje !!
CISTIMO BEOGRAD I SRBIJU !

zoran karavdija

pre 9 godina

Sve je ovo u redu samo sto u praksi se ovo ne sprovodi. Svratite u naselje Cerak vinogradi pa vidite koliko pasa slobodno bez povodca trci po zelenim povrsinama a deca ne mogu da idu kroz travu od izmeta, mogla bi komunalna policija time da se pozabavi.

Vader

pre 9 godina

Znaci, ako naidjem na pit bula lutalicu koji je u losem stanju i uzmem ga da ne bi uginuo tako mrsav i bolestan napolju na temperaturi ispod nule, dobijem kaznu od 500000?!? A naravno oni koji su ga koristili za borbe i posle izbacili prodju nekaznjeno... Licno sam prijavljivala ljude koji organizuju borbe i to uz dokaze, ali niko nije odgovarao... Bolje da ne kazem sta mislim o ovom zakonu i inteligenciji ljudi koji su ga doneli

Vader

pre 9 godina

Znaci, ako naidjem na pit bula lutalicu koji je u losem stanju i uzmem ga da ne bi uginuo tako mrsav i bolestan napolju na temperaturi ispod nule, dobijem kaznu od 500000?!? A naravno oni koji su ga koristili za borbe i posle izbacili prodju nekaznjeno... Licno sam prijavljivala ljude koji organizuju borbe i to uz dokaze, ali niko nije odgovarao... Bolje da ne kazem sta mislim o ovom zakonu i inteligenciji ljudi koji su ga doneli

Ivan

pre 9 godina

Nemam nista protiv ali mi nije jasno,u velikom parku na B.Brdu u Pozeskoj,a i u celom Bg,redovno vidjam Pit Bul terijere na i bez povodca i ostale opasne pse za koje po ovom pravilniku pise da uopste ne smeju da se drze i setaju u Bg!!!??? Glup je pravilnik,ili ga menjajte ili ga postujte tj primenjujte,a ne da komunalci maltretiraju ljude po autobusima,nega neka malo obilaze parkove...

odgajivac

pre 9 godina

Ja ne znam kad ce ljudi da shvate da ne postoje opasne i manhe opasne rase pasa, postoje samo opasni vlasnici. Svakog psa koga naucite ili ne radite sa njim, bice agresivan, nepredvidljiv. Psi su kao cd, dobicete ono sto urezete. Ne branim vlasnike ovih rasa, bas naprotiv izrekao bih im najvecu mogucu kaznu ukoliko im je pas agresivan.

Vlada

pre 9 godina

U mom dvoristu zive samo seljoberi koji ne postuju zivotinju ako od nje nemaju direktne koristi: mast, meso itd. Njih treba da pitam za saglasnost?! Gde je tu rezon?

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

NAJVAZNIJE sta treba da znaju jeste da ciste ... svojih ljubimaca! Daj boze da su kazne 200E ili zatvor !! Vecina stranaca koji zive u BG kazu najvise im smetaju ... po ulicama i duvanski dim!!
A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni, a nikad sebe ne gleda kao pojednica....nista nisu kulturni tamo negde u svetu, nego se plase novcanika a i imaju osecanja sa druge ! Kod nas bahatost,inat, i samo-uvazavanje uvek pobedjuje, i rurbanisticki mentalitet cini svoje !!
CISTIMO BEOGRAD I SRBIJU !

heavy

pre 9 godina

Skupljajte ljudi,nije tesko.Uvek inam kesu sa sobom a ako zaboravim nadje se nesto iz obliznjih kontejnera cime se da pokupiti.Da ne pricam tek koliko je lepo zimi kad ga pokupis a ono ti greje ruku,kroz kesu naravno.E sad problem nastane kada kutiju zaboravis ispred zgrade vlade.....

Jorginho

pre 9 godina

Pravila su divno sklepana za klepanje. Već vidim sledeći potez ove genijalne Vlade. Primiće 50.000 (cirka) komunalnih policajaca koji će pratiti vlasnike pasa kad krenu u šetnju. Usluga: od vrata do vrata. Svaka šetnju platiš 50-100 evrića jer ker će nešto pre ili kasnije zabrljati (čepo liniju trotoara, krenuo preko prelaza van zebre, digo nogu na pogrešno drvo, zalajao na vrapca...) i da vidiš suficita u budžetu. Ima da nam procveta sve, milina... omg.

gradjanin

pre 9 godina

Bivsi sam vlasnik psa.Odgovorno tvrdim,da su vlasnici bulova,Staforda,Rotova,Mastifa i drugih opasnih pasa,NAJ NEODGOVORNIJI,da ne postuju niti jednu od ovih odluka.

jelica

pre 9 godina

Nema dileme da li vlasici ljubimaca treba da se pridržavaju slova zakoa.Imama psa i to mi e pada teško.Ali,dragi "čistunci",pogledajte malo parkove posle odlaska majki ,baka i deka sa svojim potocima.Od raznih kesa i kesica ambalaže sokića i umotanih pelena i ostavljenoh u ksama pored klupa ne može se prći.To se dešava u skoro svim parkičima i to nikome ne "bode"oči.Ali,pas !E, te vlasike odmah trebe najoštrije kazniti.Nama nedoestaje ZAKON KOJI VAŽI ZA SVE.

Za scooby doo

pre 9 godina

"A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni"
Zapravo, istina je i jedno i drugo. Jesmo nekulturni kao drustvo, a u to drustvo spadaju i vlasnici pasa, ali i roditelji i drugi.
Parkovi su puni i kesa, papirica od bombona, neretko i ljudskog izmeta, a mokrace ima po svim haustorima (a nije pseca). Grad nam je pun nepropisno parkiranih automobila, djubreta i izmeta. Samo jedan mali deo potice od pasa (mada je bolje reci, od neodgovornih vlasnika). Kao vlasnika psa, izuzetno me nerviraju ovi sto ne kupe za svojim psom. Slazem se da se poostre kazne za takve stvari, ali i da ih neko sprovodi. Samo dzaba, kad nam se komunalna policija vozika po autobusima. S druge strane, zaboga, napravite vise parkova za pse. Nenormalno je da neko mora da pesaci sat vremena da bi pustio psa sa povoca (jer u prevoz ne smemo), a meni se iskreno ne pusta pas u "obicnim" parkovima, kad znam koliku kolicinu djubreta iza sebe ostave "odgovorni i zabrinuti" roditelji

hulk

pre 9 godina

koja glupost!!! ne postoje opasne rase pasa, postoji takozvani "los gazda". Kako od prvog dana tretiras svog psa tako ce se i ponasati kasnije. Za to ima i milion dokaza i klipova i ostalog!

Trablmejker

pre 9 godina

Pre svega, pas mora da bude vaspitan i da sluša. Pse obožavam, ne plašim ih se i dete učim da ih voli i da se ne plaši. Bivši sam vlasnik bulterijera koji se ukopavao kad mu kažem mesto, koji je prekidao bilo šta na moj poziv i dolazio. Sada smo svi svedoci nevaspitanih pasa, pasa koji ne slušaju osnovne komande. Pseći izmet je manji problem nego bordoška doga koja se, razigrana, zatrči prema detetu tri puta lakšem od njega, vlasnik vrišti, urla, ali pas ga ne ferma, roditelj, baka ili deka se prestrave. Većina vlasnika pasa nema nikakvu kontrolu nad psom i trčanje po 100-200 metara da stignu psa i spreče ga u nekoj nameri je česta pojava. Ako imaš psa imaš obavezu da mu dodeliš mesto u "čoporu" koji si mu odredio, da ga socijalizuješ. Zbog sebe i zbog psa. Šta reći čoveku koji mi u Košutnjaku, šetajući bul mastifa (ustvari pas šeta čoveka u gumenim čizmama i sa motkom u ruci), kaže da ne prolazim blizu, jer je moguće da će pas da me napadne? Rekao sam mu: "Gospodine, upravo ste mi rekli da imate repetiran pištolj u ruci i da ne znate da li ćete da pucate ili ne." Isto kao što psa opasnim napravi vlasnik, tako i nevaspitanim psa učini nevaspitan čovek.

Miroslav

pre 9 godina

Bravo za članak, samo jedno pitanje, gde bre ljudi živite, u Diznilendu?
Pa u bilo kom naselju teško je između 10-15 kučića pronaći jednog sa korpom ili povodcem, a o tom čišćenju da ne pričamo.
Ne smem dete da pustim ni na jednu zelenu površinu jer je puna psećeg izmeta, da ne pričam o traumama vlasnika mačaka, kada se razdragani čopor kučića zaleti na vlasnicu koja nosi mačku u naručju, i "obzirne" vlasnike kučića sa komentarom ma neće....
Super je zakon, samo što kao i štošta u Srbiji, ne služi ničemu.

zoran karavdija

pre 9 godina

Sve je ovo u redu samo sto u praksi se ovo ne sprovodi. Svratite u naselje Cerak vinogradi pa vidite koliko pasa slobodno bez povodca trci po zelenim povrsinama a deca ne mogu da idu kroz travu od izmeta, mogla bi komunalna policija time da se pozabavi.

Ana-bg

pre 9 godina

Jesam za red i postovanje zakona ali neka mi neko objasni kome prijaviti i da li ce drzava kazniti ljude koji bacaju smece sa prozora, prljaju liftove puknutim kesama iz kojih curi smece, parkovi su puni otpada razlicitih vrsta ( ostavljaju ih majke i deca ). Opusci od cigareta i prazne flase piva zgazene svuda unaokolo. Kad rezimiram psi nesavesnih vlasnika su minoran problem u odnosu na sve ostalo.

abc

pre 9 godina

ne pada mi na pamet da drzim psa stalno vezanog, u pitanju je mala rasa, ali i da nije. u blizini ne postoji park za pse, a ispred zgrade postoji velika zelena povrsina. izmet uredno pokupim, ali kada hocu da ga bacim u kantu u dvoristu, nema mesta od cele kese djubreta iz kuce koju je bacila neka spodoba koju mrzi da ode do kontejnera. obezbedite nam kante koje su predviđene samo za pseci izmet, da vidimo koliko bi opstale, a da ih fini i pristojni ljudi ne prenamene. a kad vidim urbane mame koje se zale na pseci izmet a ujedno bacaju opuske pored klupe na kojoj sede, dodje mi da ih opalim onim pokupljenim izmetom u kesi po sred face.

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

@ Miroslav...To jest zato sto po naseljima vladaju wannabe
"jaki-momci/rurbanisti" nisu iz sela,(inace seljake izuzetno cenim) a nisu iz grada....vlasnici su uglavnom: osisani do glave sami po sebi "bullovi" najlosije ljudske vrste, nose najnovije modele iz Kinen suskave trenerke, bele carape OBAVEZNO Nike znak, takodje bele patike da se vidi opet Nike, famozna pederusa ponovo Nike, majice sa nadpisom D&G naravno sve a la Kinezi.....pa sta ocekujete korpe ili da ciste ..... kad su umisljeni do bola kic a la Balkanika najgore vrste ! CISTIMO SRBIJU!

Aleksandar

pre 9 godina

Ne može pas da nosi korpu, a ostali psi ne, samo zato što neko misli da će time da zaštiti dete, drugog psa...
Pas sa korpom je žrtva u najavi. Jedino da svi psi nose korpe.

:(

pre 9 godina

Covek ih kupuje i prodaje
Covek ih bira po rasi
Covek ih bije i kaznjava
Covek im sece usi
Covek ih sili da se bore
I ONDA SU ONI OPASNI PSI!!!!:/
Dajte ljudi razmislite svojom glavom pustite misao nekog k****na koji je jednom rekao da je to opasna rasa i od tad je to opasna rasa!!! Da ste ikad videli kako izgleda treniranje pasa za borbe i sama borba odmah bi ste se predomislili!!!!(Imalo je nekad na Animal Planetu)

freelancer

pre 9 godina

da...a gde su nam pravila i zakoni za opasne vrste ljudi? gde je za njih brnjica??? kako od njih da se odbranim, a nekako tokom dana vise takvih primeraka sretnem nego "opasnih" pasa. i kako da resimo to sto deca (a cesto i odrasli) unriniraju po javnim povrsinama. sta, nekome je veci problem da zgazi u pseci izmet nego u ono sto je napravilo neko slaaaaatko dete, jel? sto se ne objavi pravilnik za ponasanje ljudi na javnim mestima, oni prave vece probleme! uopste ne insinuiram da ne treba postovati ova pravila navedena u tekstu, naprotiv, ali hajde da ne zatvarmo oci i pred ovim drugim komunalnim problemom.

Marina T i životinje

pre 9 godina

Koliko znam ukinuta je odredba o ograničenju 2 psa i 2 mačke, kao i da stanari moraju da daju saglasnost?!!! Budalaština! Koliko znam nije usvojena izmena ovih odredbi ili se varam?

Alex

pre 9 godina

Ja sam vlasnik psa, ali podržavam sve ove odredbe. Samo, obično svi zahtevaju da se kazne vlasnici koji ne pokupe iza svog psa, a niko ne zahteva da se kazne ljudi koji bacaju smeće (uglavnom nerazgradivo) gde god im padne napamet.
Još jedna napomena, iako sam vlasnik psa, svog psa nikada ne vodim bez povodca. Nikada nikome nije napravio problem. Takođe, ni psi lutalice ne prave probleme (iako su i oni posledica nebrige ljudi). Ono što je najveći problem je šetanje vlasničkih pasa bez povodca, a skoro pod obavezno i "opasnijih" rasa bez korpe. Tu mislim na šetanje u periodu u kojem je to zabranjeno, kao i na mestima gde je to zabranjeno.
Ti psi obično napadaju manje pse, a često sa vrlo tragičnim posledicama. Neretko su napadnuti i vlasnici manjih pasa koji pokušavaju da sačuvaju svoje ljubimce.
Ovo mi se dogodilo više puta od strane bahatih vlasnika koji ne umeju ni da se izvine za to. Za takve stvari, kazne su premale i trebalo bih podići na preko 1 milion. Za takvu stvar ni jedna kazna nije visoka.

muka mi je od foliranata

pre 9 godina

@zoran karavdija, zorane, i ja sam sa Ceraka i potvrdjujem da ima pasa lutalica koji ne mogu na miru da budu na tim istim zelenim povrsinama od silnog ljudskog djubrista i nereda u vidu ostavljenih wc solja, kesa, gradjevinskog materijala i ostalog otpada, a da ne pricam od stotine i stotine parkiranih automobila na tim istim povrsinama iako veliki parking i dalje zvrji poluprazan. lutalica ima koliko i bandera koje rade u jednom redu parkinga. je l i ti vaspitavas dete da gadja psa i macku ili si ljubitelj zivoga sveta, pravi pravoslavac koji slavi slavu???

Nenad

pre 9 godina

Ovakvi tekstovi su poželjnio ali Novinari pre objavljivanja treba da proveravaju izvore i konsultuju stručnjake, zar ne? Važeči propis je Odluka o držanju domaćih životinja i kućnih ljubimaca na teritoriji grada Beograda ("Sl. list grada Beograda", br. 37/2011, 55/2011 i 34/2014).
Nije zabranjeno je uvoditi ljubimce u objekte koji nemaju obeležje “pet frendli” niti se ukoliko je objekat pet frendli, a nema nalepnicu na vratima, pravno lice kažnjava za to.Vlasnici, odnosno korisnici ostalih objekata u javnom korišćenju, ističu na vidnom mestu obaveštenje o slobodnom uvođenju, odnosno zabrani uvođenja pasa i mačaka u objekat (član 24. st. 2).
Zabranjeno je (čl. 24. st. 1) uvoditi pse i mačke u:
1) objekte koje koriste organi državne uprave i lokalne samouprave;
2) objekte i prostorije za zdravstvenu zaštitu građana;
3) objekte i prostorije u kojima se obavlja vaspitno-obrazovna delatnost i obezbeđuje smeštaj, boravak i ishrana dece, učenika i studenata;
4) objekte za proizvodnju, kontrolu i promet lekova;
5) objekte za proizvodnju, smeštaj i promet životnih namirnica;
6) verske objekte.
Kazne inače nisu 5.000 već 10.000 din. od jula 2014. god.
Nema zakonske regulative, prema kojoj rasa psa pitbul terijer ne sme da se drži niti kreće na teritoriji Beograda. To ja bilo po prethodnoj odluci koja je važila do 2011. god.
Za ujed psa se ne plaća kazna za komunalni prekršaj, već se odgovara krivično i plaća se odšteta.

Zeljko

pre 9 godina

A sta je sa nama koji imamo navodno opasne rase pasa a uzeli smo ih pre usvajanja tog zakona o zabrani drzanja pitbull terijera? Sta sada? Da uspavamo pse zbog necije nemarnosti ili da se preselimo iz Beograda? Prvo takse od 30000, a sada ove " novine". Kada neko ne zna nista o ovoj rasi pasa on i donosi takve Glupe zakone.

Iggi

pre 9 godina

@Mic
Kako ne postoje opasne rase pasa, pa neke su ukrstane specijalno da bi se dobila izrazena agresivnost i krvolocnost, malo vise citaj a malo manje citiraj orku.

samouka

pre 9 godina

@Aleksandar

Psi su vremenom, tokom hiljada godina od kad su pripitomljeni, postali vrlo zavisni od ljudi i ne bi mogli sami da brinu o sebi u divljini. Prosto bi izumrli. To se dešavalo u prošlosti, posle Drugog sv. rata a i ranije, neke rase su bile blizu izumiranja pa ih je čovek spasao.

Vidiš da i psi lutalice ostaju u gradovima gde žive ljudi, ne idu da žive u divljini sami i slobodni, nego se snalaze u gradovima, jedu otpatke i uopšte, žalosno žive. Ogromna je ta razlika izmedju pasa koji su voljeni i negovani, od ovih napuštenih nesrećnika. Psi vole ljude i vole da ugadjaju svojim ljudima, svojoj čovečijoj porodici.

delastone

pre 9 godina

dodjite u blok 70 u "Djilasov park" da vidite koliko nagaznih mina, u parku gde bi TREBALO deca da se igraju a vlasnici "ljubimaca" pokupe ono sto ostane iza njih...

shtef

pre 9 godina

ja znam decka ima Pita toliko je miran i fin da pozelis,takodje i jedna cura ima dva pita pa nista pusta ih oni se setaju gledaju svoja posla prodjes ko pored kamena.treba se plasiti ljudi ne pasa.Ljudi su oduvek bili kriticari jer su ljudi osmislili kritiku,negleda se pas macka krava nego kako ljudi zele da upravljaju zivotinjama ne njihove potrebe! smeta kaka pa gledaj gde hodas a ne da zevas u telefon fb cmokic lajk o sh*t!

decko iz bloka

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.
(Bane, 26. mart 2015 23:34)

Zato sto su mali i niko ne bi obracao paznju na njih.. A ustvari su jako prgavi i agresivni.. Na jednom spisku najagresivnijih pasa sam video bas civavu, a pekinezer je krenuo jednom kad sam bio klinac i da me ujede. A dobermana kad vidis i ako je maza nije ti svejedno. Zasto su po klubovima one gromade obezbedjenje, a ne neki klinci?

Bane

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.

:-\

pre 9 godina

Ako je tebi velicina opasnost onda se zapitaj malo pre ce da te napadne maltezer nego pit bul(samo primer posto imam i jednu i drugu rasu) Ovaj pit je KRALJ kako me on nasmeje i oraspolozi tako ne moze niko . Pre neki dan se skrio od usisivaca nekao je uspeo da udje u fioku ispod kreveta nije mogao da makne dok ga nisam izvukla a kad sam ga izvukla toliko mi se obradovao da me je oborio!!!!!!!

coe

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

Mr.Ex

pre 9 godina

Imam 2 pit bula vec 8 godina nikad problem nisam imao .Problemi sa ovom rasom pasa zavise prvenstveno od samog vlasnika .Bolje da naprave test kao licencu ko dolazi u obzir da moze da ima ovu rasu.Jer danasnji klinci uglavnom iskompleksirana deca uzumaju ovu rasu i rade trening agresivnosti , posle se cita o posledicama u novinama.A taj zakon koji su napravili za brnjicu ,ili korpu treba da vazi za sve .Sta to znaci ja mom psu stavim korpu i napadne ga na primer rot ili nemacki ovcar sta onda kako taj ker da se brani .Pitovi i stafordi nisu za svakog ,kod te vrste pasa je uspeh da im ubijete zelju da budu agresivni ,ko je to uspeo zna o cemu pricam dobijete mazu od kera.Sa. njima mora puno da se radi ali evo ja vec 8 godina ne zakljucavam kucu da udjete mozete kako da izadjete ne znam narocito ako niko od ukucana nije tu .

Niko

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

Nikoga, ali bas nikoga nisam video da seta sa psima po stazi za trcanje, vec ljudi samo prelaze preko te staze na dva mesta na kojima se ta staza preseca sa obicnom stazom. Sam sam trcim na stazi i imama psa.

nikola

pre 9 godina

opasni psi..... zeleo bih da objave statistiku napada na ljude OPASNIH. (pit pul, staford, bul itd)rasa. pa onda ovih mirnih. pa onda sami vidite koji su opasniji po coveka.

Aleksandar

pre 9 godina

U Beogradu, ali i u bilo kom gradu prvo što treba da znaju 'vlasnici ljubimaca' je da je držanje živih bića u zatvoru čist varvarizam. Kad bi se sutra pojavila neka naprednija vanzemaljska civilizacija i počela da otima ljude pa da ih onda drži u malim prostorima i određuje im kad će jesti, kad će spavati, kad će videti sunca... svi bismo bili zgroženi.

Al' kad je reč o čoveku koji isto tako postupa prema životinjama nama je skroz ok. Ko zna, možda za par vekova i shvatimo koliko je ideja posedovanja živog bića duboko nemoralna - ima tu nekih pomaka, recimo do pre stotinak godina nije nam (univerzalno) bilo neprihvatljivo ni posedovanje ljudi.

Realista

pre 9 godina

Dobro je. Kako vecina stanovnika Srbije ne zivi u Beogradu, oni mogu da rade sta hoce sa svojim ljubimcima - sudeci po naslovu priloga.

pedja

pre 9 godina

nema te kazne koja me moze naterati da pokupim izmet mog psa sa puta.
saglasan sam da me komunalna svaki put kazni kad me uhvate, ne bezim od toga :D

igo

pre 9 godina

ova uredba se ne primenjuje, uvek vam sude za remecenje javnog reda i mira. znam iz iskustva. mozete da dokazujete do krajnje apelacije, dzaba.

Veljko

pre 9 godina

I sta sad ja stavim mom stafordu korpu jer je opasna rasa i kako da se brani od ovih koji ''nisu opasni'' a iskompleksirani su maksimalno i napadaju ga? Ovo je najgluplji deo zakona srbije a to je jako tesko...

Saksija

pre 7 godina

@Niko Meni se više puta desilo, upravo na Tašmajdanu, da prekinem trčanje jer vlasnici pasa stoje na sred staze, sa rotvajlerom ili dogom bez povoca. Ne na pešačkoj stazi, nego baš na onoj za trčanje. Rastrčavaju ih tu po travi, pa se valjda umore, šta li.

ivan

pre 7 godina

Несавесни влсдници угрожавају нас на сваком кораку. Не воде никада псе на поводцу, њихови пси балаве по сваком случајном пролазнику и деци, уз њихов изговор да се не бојимо. Уринирају и врше нужду где год дтигну, а и у дечјим игралиштима, а ретки су они који то покуое. Није дтвар дане волимо псе, него не волимо бахатост владника паса чији пси, на крају имају више простора и ава него наша деца.
Зашто се казне не наплаћују? Напунили би буџет преко ноћи, а не да пензионерима и осталим скидају од цркавице.

Lily

pre 9 godina

Ne znam cemu tolika frka oko pasa lutalica. Kako smo poznati po uspesnim, ekonomskim poduhvatima, predlazem da ih papreno prodamo juznim Svajcarcima zajedno sa mackama. Obezbedili bismo im omiljene poslastice za sledecih 10 godina, a nama dobru zaradu.

pedja

pre 9 godina

nema te kazne koja me moze naterati da pokupim izmet mog psa sa puta.
saglasan sam da me komunalna svaki put kazni kad me uhvate, ne bezim od toga :D

hulk

pre 9 godina

koja glupost!!! ne postoje opasne rase pasa, postoji takozvani "los gazda". Kako od prvog dana tretiras svog psa tako ce se i ponasati kasnije. Za to ima i milion dokaza i klipova i ostalog!

Aleksandar

pre 9 godina

U Beogradu, ali i u bilo kom gradu prvo što treba da znaju 'vlasnici ljubimaca' je da je držanje živih bića u zatvoru čist varvarizam. Kad bi se sutra pojavila neka naprednija vanzemaljska civilizacija i počela da otima ljude pa da ih onda drži u malim prostorima i određuje im kad će jesti, kad će spavati, kad će videti sunca... svi bismo bili zgroženi.

Al' kad je reč o čoveku koji isto tako postupa prema životinjama nama je skroz ok. Ko zna, možda za par vekova i shvatimo koliko je ideja posedovanja živog bića duboko nemoralna - ima tu nekih pomaka, recimo do pre stotinak godina nije nam (univerzalno) bilo neprihvatljivo ni posedovanje ljudi.

gradjanin

pre 9 godina

Bivsi sam vlasnik psa.Odgovorno tvrdim,da su vlasnici bulova,Staforda,Rotova,Mastifa i drugih opasnih pasa,NAJ NEODGOVORNIJI,da ne postuju niti jednu od ovih odluka.

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

NAJVAZNIJE sta treba da znaju jeste da ciste ... svojih ljubimaca! Daj boze da su kazne 200E ili zatvor !! Vecina stranaca koji zive u BG kazu najvise im smetaju ... po ulicama i duvanski dim!!
A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni, a nikad sebe ne gleda kao pojednica....nista nisu kulturni tamo negde u svetu, nego se plase novcanika a i imaju osecanja sa druge ! Kod nas bahatost,inat, i samo-uvazavanje uvek pobedjuje, i rurbanisticki mentalitet cini svoje !!
CISTIMO BEOGRAD I SRBIJU !

zoran karavdija

pre 9 godina

Sve je ovo u redu samo sto u praksi se ovo ne sprovodi. Svratite u naselje Cerak vinogradi pa vidite koliko pasa slobodno bez povodca trci po zelenim povrsinama a deca ne mogu da idu kroz travu od izmeta, mogla bi komunalna policija time da se pozabavi.

Aleksandar

pre 9 godina

Ne može pas da nosi korpu, a ostali psi ne, samo zato što neko misli da će time da zaštiti dete, drugog psa...
Pas sa korpom je žrtva u najavi. Jedino da svi psi nose korpe.

Vlada

pre 9 godina

U mom dvoristu zive samo seljoberi koji ne postuju zivotinju ako od nje nemaju direktne koristi: mast, meso itd. Njih treba da pitam za saglasnost?! Gde je tu rezon?

odgajivac

pre 9 godina

Ja ne znam kad ce ljudi da shvate da ne postoje opasne i manhe opasne rase pasa, postoje samo opasni vlasnici. Svakog psa koga naucite ili ne radite sa njim, bice agresivan, nepredvidljiv. Psi su kao cd, dobicete ono sto urezete. Ne branim vlasnike ovih rasa, bas naprotiv izrekao bih im najvecu mogucu kaznu ukoliko im je pas agresivan.

Miroslav

pre 9 godina

Bravo za članak, samo jedno pitanje, gde bre ljudi živite, u Diznilendu?
Pa u bilo kom naselju teško je između 10-15 kučića pronaći jednog sa korpom ili povodcem, a o tom čišćenju da ne pričamo.
Ne smem dete da pustim ni na jednu zelenu površinu jer je puna psećeg izmeta, da ne pričam o traumama vlasnika mačaka, kada se razdragani čopor kučića zaleti na vlasnicu koja nosi mačku u naručju, i "obzirne" vlasnike kučića sa komentarom ma neće....
Super je zakon, samo što kao i štošta u Srbiji, ne služi ničemu.

nikola

pre 9 godina

opasni psi..... zeleo bih da objave statistiku napada na ljude OPASNIH. (pit pul, staford, bul itd)rasa. pa onda ovih mirnih. pa onda sami vidite koji su opasniji po coveka.

Vader

pre 9 godina

Znaci, ako naidjem na pit bula lutalicu koji je u losem stanju i uzmem ga da ne bi uginuo tako mrsav i bolestan napolju na temperaturi ispod nule, dobijem kaznu od 500000?!? A naravno oni koji su ga koristili za borbe i posle izbacili prodju nekaznjeno... Licno sam prijavljivala ljude koji organizuju borbe i to uz dokaze, ali niko nije odgovarao... Bolje da ne kazem sta mislim o ovom zakonu i inteligenciji ljudi koji su ga doneli

jelica

pre 9 godina

Nema dileme da li vlasici ljubimaca treba da se pridržavaju slova zakoa.Imama psa i to mi e pada teško.Ali,dragi "čistunci",pogledajte malo parkove posle odlaska majki ,baka i deka sa svojim potocima.Od raznih kesa i kesica ambalaže sokića i umotanih pelena i ostavljenoh u ksama pored klupa ne može se prći.To se dešava u skoro svim parkičima i to nikome ne "bode"oči.Ali,pas !E, te vlasike odmah trebe najoštrije kazniti.Nama nedoestaje ZAKON KOJI VAŽI ZA SVE.

shtef

pre 9 godina

ja znam decka ima Pita toliko je miran i fin da pozelis,takodje i jedna cura ima dva pita pa nista pusta ih oni se setaju gledaju svoja posla prodjes ko pored kamena.treba se plasiti ljudi ne pasa.Ljudi su oduvek bili kriticari jer su ljudi osmislili kritiku,negleda se pas macka krava nego kako ljudi zele da upravljaju zivotinjama ne njihove potrebe! smeta kaka pa gledaj gde hodas a ne da zevas u telefon fb cmokic lajk o sh*t!

freelancer

pre 9 godina

da...a gde su nam pravila i zakoni za opasne vrste ljudi? gde je za njih brnjica??? kako od njih da se odbranim, a nekako tokom dana vise takvih primeraka sretnem nego "opasnih" pasa. i kako da resimo to sto deca (a cesto i odrasli) unriniraju po javnim povrsinama. sta, nekome je veci problem da zgazi u pseci izmet nego u ono sto je napravilo neko slaaaaatko dete, jel? sto se ne objavi pravilnik za ponasanje ljudi na javnim mestima, oni prave vece probleme! uopste ne insinuiram da ne treba postovati ova pravila navedena u tekstu, naprotiv, ali hajde da ne zatvarmo oci i pred ovim drugim komunalnim problemom.

Bane

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.

Ivan

pre 9 godina

Nemam nista protiv ali mi nije jasno,u velikom parku na B.Brdu u Pozeskoj,a i u celom Bg,redovno vidjam Pit Bul terijere na i bez povodca i ostale opasne pse za koje po ovom pravilniku pise da uopste ne smeju da se drze i setaju u Bg!!!??? Glup je pravilnik,ili ga menjajte ili ga postujte tj primenjujte,a ne da komunalci maltretiraju ljude po autobusima,nega neka malo obilaze parkove...

SCOOBY DOO AND SHAGGY

pre 9 godina

@ Miroslav...To jest zato sto po naseljima vladaju wannabe
"jaki-momci/rurbanisti" nisu iz sela,(inace seljake izuzetno cenim) a nisu iz grada....vlasnici su uglavnom: osisani do glave sami po sebi "bullovi" najlosije ljudske vrste, nose najnovije modele iz Kinen suskave trenerke, bele carape OBAVEZNO Nike znak, takodje bele patike da se vidi opet Nike, famozna pederusa ponovo Nike, majice sa nadpisom D&G naravno sve a la Kinezi.....pa sta ocekujete korpe ili da ciste ..... kad su umisljeni do bola kic a la Balkanika najgore vrste ! CISTIMO SRBIJU!

Jorginho

pre 9 godina

Pravila su divno sklepana za klepanje. Već vidim sledeći potez ove genijalne Vlade. Primiće 50.000 (cirka) komunalnih policajaca koji će pratiti vlasnike pasa kad krenu u šetnju. Usluga: od vrata do vrata. Svaka šetnju platiš 50-100 evrića jer ker će nešto pre ili kasnije zabrljati (čepo liniju trotoara, krenuo preko prelaza van zebre, digo nogu na pogrešno drvo, zalajao na vrapca...) i da vidiš suficita u budžetu. Ima da nam procveta sve, milina... omg.

abc

pre 9 godina

ne pada mi na pamet da drzim psa stalno vezanog, u pitanju je mala rasa, ali i da nije. u blizini ne postoji park za pse, a ispred zgrade postoji velika zelena povrsina. izmet uredno pokupim, ali kada hocu da ga bacim u kantu u dvoristu, nema mesta od cele kese djubreta iz kuce koju je bacila neka spodoba koju mrzi da ode do kontejnera. obezbedite nam kante koje su predviđene samo za pseci izmet, da vidimo koliko bi opstale, a da ih fini i pristojni ljudi ne prenamene. a kad vidim urbane mame koje se zale na pseci izmet a ujedno bacaju opuske pored klupe na kojoj sede, dodje mi da ih opalim onim pokupljenim izmetom u kesi po sred face.

delastone

pre 9 godina

dodjite u blok 70 u "Djilasov park" da vidite koliko nagaznih mina, u parku gde bi TREBALO deca da se igraju a vlasnici "ljubimaca" pokupe ono sto ostane iza njih...

Iggi

pre 9 godina

@Mic
Kako ne postoje opasne rase pasa, pa neke su ukrstane specijalno da bi se dobila izrazena agresivnost i krvolocnost, malo vise citaj a malo manje citiraj orku.

:(

pre 9 godina

Covek ih kupuje i prodaje
Covek ih bira po rasi
Covek ih bije i kaznjava
Covek im sece usi
Covek ih sili da se bore
I ONDA SU ONI OPASNI PSI!!!!:/
Dajte ljudi razmislite svojom glavom pustite misao nekog k****na koji je jednom rekao da je to opasna rasa i od tad je to opasna rasa!!! Da ste ikad videli kako izgleda treniranje pasa za borbe i sama borba odmah bi ste se predomislili!!!!(Imalo je nekad na Animal Planetu)

Zeljko

pre 9 godina

A sta je sa nama koji imamo navodno opasne rase pasa a uzeli smo ih pre usvajanja tog zakona o zabrani drzanja pitbull terijera? Sta sada? Da uspavamo pse zbog necije nemarnosti ili da se preselimo iz Beograda? Prvo takse od 30000, a sada ove " novine". Kada neko ne zna nista o ovoj rasi pasa on i donosi takve Glupe zakone.

Veljko

pre 9 godina

I sta sad ja stavim mom stafordu korpu jer je opasna rasa i kako da se brani od ovih koji ''nisu opasni'' a iskompleksirani su maksimalno i napadaju ga? Ovo je najgluplji deo zakona srbije a to je jako tesko...

coe

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

:-\

pre 9 godina

Ako je tebi velicina opasnost onda se zapitaj malo pre ce da te napadne maltezer nego pit bul(samo primer posto imam i jednu i drugu rasu) Ovaj pit je KRALJ kako me on nasmeje i oraspolozi tako ne moze niko . Pre neki dan se skrio od usisivaca nekao je uspeo da udje u fioku ispod kreveta nije mogao da makne dok ga nisam izvukla a kad sam ga izvukla toliko mi se obradovao da me je oborio!!!!!!!

Lily

pre 9 godina

Ne znam cemu tolika frka oko pasa lutalica. Kako smo poznati po uspesnim, ekonomskim poduhvatima, predlazem da ih papreno prodamo juznim Svajcarcima zajedno sa mackama. Obezbedili bismo im omiljene poslastice za sledecih 10 godina, a nama dobru zaradu.

Ana-bg

pre 9 godina

Jesam za red i postovanje zakona ali neka mi neko objasni kome prijaviti i da li ce drzava kazniti ljude koji bacaju smece sa prozora, prljaju liftove puknutim kesama iz kojih curi smece, parkovi su puni otpada razlicitih vrsta ( ostavljaju ih majke i deca ). Opusci od cigareta i prazne flase piva zgazene svuda unaokolo. Kad rezimiram psi nesavesnih vlasnika su minoran problem u odnosu na sve ostalo.

muka mi je od foliranata

pre 9 godina

@zoran karavdija, zorane, i ja sam sa Ceraka i potvrdjujem da ima pasa lutalica koji ne mogu na miru da budu na tim istim zelenim povrsinama od silnog ljudskog djubrista i nereda u vidu ostavljenih wc solja, kesa, gradjevinskog materijala i ostalog otpada, a da ne pricam od stotine i stotine parkiranih automobila na tim istim povrsinama iako veliki parking i dalje zvrji poluprazan. lutalica ima koliko i bandera koje rade u jednom redu parkinga. je l i ti vaspitavas dete da gadja psa i macku ili si ljubitelj zivoga sveta, pravi pravoslavac koji slavi slavu???

ivan

pre 7 godina

Несавесни влсдници угрожавају нас на сваком кораку. Не воде никада псе на поводцу, њихови пси балаве по сваком случајном пролазнику и деци, уз њихов изговор да се не бојимо. Уринирају и врше нужду где год дтигну, а и у дечјим игралиштима, а ретки су они који то покуое. Није дтвар дане волимо псе, него не волимо бахатост владника паса чији пси, на крају имају више простора и ава него наша деца.
Зашто се казне не наплаћују? Напунили би буџет преко ноћи, а не да пензионерима и осталим скидају од цркавице.

Marina T i životinje

pre 9 godina

Koliko znam ukinuta je odredba o ograničenju 2 psa i 2 mačke, kao i da stanari moraju da daju saglasnost?!!! Budalaština! Koliko znam nije usvojena izmena ovih odredbi ili se varam?

Mr.Ex

pre 9 godina

Imam 2 pit bula vec 8 godina nikad problem nisam imao .Problemi sa ovom rasom pasa zavise prvenstveno od samog vlasnika .Bolje da naprave test kao licencu ko dolazi u obzir da moze da ima ovu rasu.Jer danasnji klinci uglavnom iskompleksirana deca uzumaju ovu rasu i rade trening agresivnosti , posle se cita o posledicama u novinama.A taj zakon koji su napravili za brnjicu ,ili korpu treba da vazi za sve .Sta to znaci ja mom psu stavim korpu i napadne ga na primer rot ili nemacki ovcar sta onda kako taj ker da se brani .Pitovi i stafordi nisu za svakog ,kod te vrste pasa je uspeh da im ubijete zelju da budu agresivni ,ko je to uspeo zna o cemu pricam dobijete mazu od kera.Sa. njima mora puno da se radi ali evo ja vec 8 godina ne zakljucavam kucu da udjete mozete kako da izadjete ne znam narocito ako niko od ukucana nije tu .

Za scooby doo

pre 9 godina

"A vlasnici psicica su prvi da filozofiraju kako smo "mi" kao drustvo nekulturni"
Zapravo, istina je i jedno i drugo. Jesmo nekulturni kao drustvo, a u to drustvo spadaju i vlasnici pasa, ali i roditelji i drugi.
Parkovi su puni i kesa, papirica od bombona, neretko i ljudskog izmeta, a mokrace ima po svim haustorima (a nije pseca). Grad nam je pun nepropisno parkiranih automobila, djubreta i izmeta. Samo jedan mali deo potice od pasa (mada je bolje reci, od neodgovornih vlasnika). Kao vlasnika psa, izuzetno me nerviraju ovi sto ne kupe za svojim psom. Slazem se da se poostre kazne za takve stvari, ali i da ih neko sprovodi. Samo dzaba, kad nam se komunalna policija vozika po autobusima. S druge strane, zaboga, napravite vise parkova za pse. Nenormalno je da neko mora da pesaci sat vremena da bi pustio psa sa povoca (jer u prevoz ne smemo), a meni se iskreno ne pusta pas u "obicnim" parkovima, kad znam koliku kolicinu djubreta iza sebe ostave "odgovorni i zabrinuti" roditelji

Alex

pre 9 godina

Ja sam vlasnik psa, ali podržavam sve ove odredbe. Samo, obično svi zahtevaju da se kazne vlasnici koji ne pokupe iza svog psa, a niko ne zahteva da se kazne ljudi koji bacaju smeće (uglavnom nerazgradivo) gde god im padne napamet.
Još jedna napomena, iako sam vlasnik psa, svog psa nikada ne vodim bez povodca. Nikada nikome nije napravio problem. Takođe, ni psi lutalice ne prave probleme (iako su i oni posledica nebrige ljudi). Ono što je najveći problem je šetanje vlasničkih pasa bez povodca, a skoro pod obavezno i "opasnijih" rasa bez korpe. Tu mislim na šetanje u periodu u kojem je to zabranjeno, kao i na mestima gde je to zabranjeno.
Ti psi obično napadaju manje pse, a često sa vrlo tragičnim posledicama. Neretko su napadnuti i vlasnici manjih pasa koji pokušavaju da sačuvaju svoje ljubimce.
Ovo mi se dogodilo više puta od strane bahatih vlasnika koji ne umeju ni da se izvine za to. Za takve stvari, kazne su premale i trebalo bih podići na preko 1 milion. Za takvu stvar ni jedna kazna nije visoka.

Niko

pre 9 godina

vlasnici pasa koji setaju svoje ljubimce po Tasmajdanu bi trebalo da znaju da postoji ogradjen prostor za pse a ne da pustaju pse ili setaju sa njima po stazi za trcanje.

Nikoga, ali bas nikoga nisam video da seta sa psima po stazi za trcanje, vec ljudi samo prelaze preko te staze na dva mesta na kojima se ta staza preseca sa obicnom stazom. Sam sam trcim na stazi i imama psa.

decko iz bloka

pre 9 godina

Ne postoje opasne rase? Pa kako se za sluzbene i pse cuvare ne uzimaju civave, pekinezeri, jazavicari, baseti i slicni, nego nemacki ovcari, dobermani, sarplaninci, pit bulovi? Tacno je da vlasnik formira karakter psa ali kad to radi, on pre svega racuna na njegove fizicke predispozicije. Nema od blata pita.
(Bane, 26. mart 2015 23:34)

Zato sto su mali i niko ne bi obracao paznju na njih.. A ustvari su jako prgavi i agresivni.. Na jednom spisku najagresivnijih pasa sam video bas civavu, a pekinezer je krenuo jednom kad sam bio klinac i da me ujede. A dobermana kad vidis i ako je maza nije ti svejedno. Zasto su po klubovima one gromade obezbedjenje, a ne neki klinci?

samouka

pre 9 godina

@Aleksandar

Psi su vremenom, tokom hiljada godina od kad su pripitomljeni, postali vrlo zavisni od ljudi i ne bi mogli sami da brinu o sebi u divljini. Prosto bi izumrli. To se dešavalo u prošlosti, posle Drugog sv. rata a i ranije, neke rase su bile blizu izumiranja pa ih je čovek spasao.

Vidiš da i psi lutalice ostaju u gradovima gde žive ljudi, ne idu da žive u divljini sami i slobodni, nego se snalaze u gradovima, jedu otpatke i uopšte, žalosno žive. Ogromna je ta razlika izmedju pasa koji su voljeni i negovani, od ovih napuštenih nesrećnika. Psi vole ljude i vole da ugadjaju svojim ljudima, svojoj čovečijoj porodici.

heavy

pre 9 godina

Skupljajte ljudi,nije tesko.Uvek inam kesu sa sobom a ako zaboravim nadje se nesto iz obliznjih kontejnera cime se da pokupiti.Da ne pricam tek koliko je lepo zimi kad ga pokupis a ono ti greje ruku,kroz kesu naravno.E sad problem nastane kada kutiju zaboravis ispred zgrade vlade.....

Nenad

pre 9 godina

Ovakvi tekstovi su poželjnio ali Novinari pre objavljivanja treba da proveravaju izvore i konsultuju stručnjake, zar ne? Važeči propis je Odluka o držanju domaćih životinja i kućnih ljubimaca na teritoriji grada Beograda ("Sl. list grada Beograda", br. 37/2011, 55/2011 i 34/2014).
Nije zabranjeno je uvoditi ljubimce u objekte koji nemaju obeležje “pet frendli” niti se ukoliko je objekat pet frendli, a nema nalepnicu na vratima, pravno lice kažnjava za to.Vlasnici, odnosno korisnici ostalih objekata u javnom korišćenju, ističu na vidnom mestu obaveštenje o slobodnom uvođenju, odnosno zabrani uvođenja pasa i mačaka u objekat (član 24. st. 2).
Zabranjeno je (čl. 24. st. 1) uvoditi pse i mačke u:
1) objekte koje koriste organi državne uprave i lokalne samouprave;
2) objekte i prostorije za zdravstvenu zaštitu građana;
3) objekte i prostorije u kojima se obavlja vaspitno-obrazovna delatnost i obezbeđuje smeštaj, boravak i ishrana dece, učenika i studenata;
4) objekte za proizvodnju, kontrolu i promet lekova;
5) objekte za proizvodnju, smeštaj i promet životnih namirnica;
6) verske objekte.
Kazne inače nisu 5.000 već 10.000 din. od jula 2014. god.
Nema zakonske regulative, prema kojoj rasa psa pitbul terijer ne sme da se drži niti kreće na teritoriji Beograda. To ja bilo po prethodnoj odluci koja je važila do 2011. god.
Za ujed psa se ne plaća kazna za komunalni prekršaj, već se odgovara krivično i plaća se odšteta.

Trablmejker

pre 9 godina

Pre svega, pas mora da bude vaspitan i da sluša. Pse obožavam, ne plašim ih se i dete učim da ih voli i da se ne plaši. Bivši sam vlasnik bulterijera koji se ukopavao kad mu kažem mesto, koji je prekidao bilo šta na moj poziv i dolazio. Sada smo svi svedoci nevaspitanih pasa, pasa koji ne slušaju osnovne komande. Pseći izmet je manji problem nego bordoška doga koja se, razigrana, zatrči prema detetu tri puta lakšem od njega, vlasnik vrišti, urla, ali pas ga ne ferma, roditelj, baka ili deka se prestrave. Većina vlasnika pasa nema nikakvu kontrolu nad psom i trčanje po 100-200 metara da stignu psa i spreče ga u nekoj nameri je česta pojava. Ako imaš psa imaš obavezu da mu dodeliš mesto u "čoporu" koji si mu odredio, da ga socijalizuješ. Zbog sebe i zbog psa. Šta reći čoveku koji mi u Košutnjaku, šetajući bul mastifa (ustvari pas šeta čoveka u gumenim čizmama i sa motkom u ruci), kaže da ne prolazim blizu, jer je moguće da će pas da me napadne? Rekao sam mu: "Gospodine, upravo ste mi rekli da imate repetiran pištolj u ruci i da ne znate da li ćete da pucate ili ne." Isto kao što psa opasnim napravi vlasnik, tako i nevaspitanim psa učini nevaspitan čovek.

Realista

pre 9 godina

Dobro je. Kako vecina stanovnika Srbije ne zivi u Beogradu, oni mogu da rade sta hoce sa svojim ljubimcima - sudeci po naslovu priloga.

igo

pre 9 godina

ova uredba se ne primenjuje, uvek vam sude za remecenje javnog reda i mira. znam iz iskustva. mozete da dokazujete do krajnje apelacije, dzaba.

Saksija

pre 7 godina

@Niko Meni se više puta desilo, upravo na Tašmajdanu, da prekinem trčanje jer vlasnici pasa stoje na sred staze, sa rotvajlerom ili dogom bez povoca. Ne na pešačkoj stazi, nego baš na onoj za trčanje. Rastrčavaju ih tu po travi, pa se valjda umore, šta li.