Ponedeljak, 22.09.2014.

08:31

5 sasvim netačnih mitova o mačićima

Izvor: B92

5 sasvim netaènih mitova o maèiæima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

19 Komentari

Sortiraj po:

Tomcat

pre 9 godina

@curly sue - Zato što kaže moderna nauka...
http://www.yolospca.org/index.php?option=com_content&view=article&id=51:faqs-about-early-age

Bjanka

pre 9 godina

Ja sam pre za vakcinaciju macki nego za kastraciju. Nemamo prava da im oduzimamo nesto sto im je priroda dala. Moja maca se omacila jednom (pre 3 meseca) i sada planiram da joj dam inekciju, po savetu mog veterinara, to.je manje stetno. Slazem se da ni to nije lepo i ja bih najradje da mi rodi jos macica ali nemam ih gde i ne mogu da ih udomim, tako da ne zelim da dodjem u situaciju da moram da dam macice nekome ko bas i nece paziti na njih. Ali kastriranje macica sa, koliko ste rekli, 6-7 nedelja. To je strasno i nepotrebno.

curly sue

pre 9 godina

@Tomcat - Ali zašto malo mače uopšte slati na operaciju ako ne mora? Dobro, znamo da postoji mogućnost ali lepo se sačeka da malo poraste i onda ne moramo da razmišljamo o svim tim komplikacijama.

Tomcat

pre 9 godina

Ako veterinar zaseče gde ne treba... To nema veze sa uzrastom mačeta, već sa kvalitetom veterinara. U Srbiji često "zaseku" i odraslog čoveka od 80 kg, pa nije baš da niko ne ide kod lekara. Posebna priča je što većina operativnih sala u srbiji izgleda kao scena za snimanje filma "Variola Vera". Pouzdano znam da neki veterinari umesto anestezije, psima i macama, daju preparate za eutanaziju samo u manjim dozama - takvima je naravno teško da procene dozu za mače od 1 kg.A da ne pričam kako u Srbiji možda samo nekoliko sala ima aparate za monitoring životnih funkcija životinje u toku operativnog procesa ili inhalatorne anestetike. Najveći problem kod operacije ovako male mace je anestezija, a ne opasnost od pogrešnog reza, ali to ima veze samo tehničkom opremljenošću srpske veterine.

curly sue

pre 9 godina

Danas sam bas pricala sa veterinarkom o sterilizaciji macica od 8 nedelja. Rekla mi je da se to radi uglavnom sa macicima sa ulice ali da je to tesko jer su organi bas mali. Tako da je najbolje da macka ima barem 6 meseci jer ako veterinar zasece tamo gde ne treba... Kraj.

Tomcat

pre 9 godina

U USA se sterilizacija radi već od sedme nedelje života mačeta, jer je to plod višegodišnjih istraživanja u koje je verovatno potrošeno više novca nego što će biti srpski budžet za nauku u narednih 100 godina. Te priče o polnom sazrevanju su potpuna glupost i potiču iz naroda koji se smrtno boji promaje, a naši veterinari kad izađu sa fakulteta nisu sposobni da Vam navedu više od tri rase mačaka - toliko valjda sretnu u komšiluku. Ko zaista želi da sazna nešto o sterilizaciji mačaka, neka googla na engleskom pa će mu se samo reći. Zaboravite na promaju, postoji nauka!

Straitjacket

pre 9 godina

Mačke nisu igračke, mačke nisu vaši ljubimci, mačke su žive duše koje treba poštovati i posmatrati ali nikako posedovati i kastrirati.
Pošto sam ja bar 1,5 puta inteligentniji od vas, dopustite mi da vas držim kao ljubimce i da vas kastriram i možda da vas i eutanaziram ako pomislim da ste neizlečivo bolesni u mozak.
Vi niste ništa drugo do robovlasnici nejakih vrsta(duša).
Sram da vas bude.

Pera

pre 9 godina

sta je kliker metoda:-!
(ja idem…, 22. septembar 2014 09:50)

Igras karte sa svojom macom. Kad krene da te pobedjuje to znaci da maca ima kliker.

Mistress

pre 9 godina

Ja bih te ludake koji koji kastriraju zivotinje, dao na kastraciju. Nek osete malo svoj "lek". Koji normalan covek moze to da dozvoli?? Zasto je kastracija coveka nenormalna, a kastracija zivotinje normalna?

Catwoman

pre 9 godina

Tačno tako. Mačetu morate posvetiti dosta pažnje. Ja sam pre nepuna tri meseca uzela mače sa ulice. Očigledno da je bilo izbačeno, jer osim što je bilo izgladnelo, odmah je znalo da koristi posip i nije imalo buva. Ali jadničak se u početku prejedao, pa povraćao, dok nisam shvatila da moram da mu smanjim porciju. Neverovatno umiljat, stalno je tražio da je u krilu, naslanjao glavicu na rame i mesio. Dosta sam se trudila oko njega, što znači mnogo posvećenog vremena. Jako je voleo da se igra i neprestano jurcao. Posle petnaestak dana izašli smo napolje. I tu je trebalo dosta vremena da se prilagodi. Sada zna sam da se vrati kad ga pustim napolje. Uopšte ne grebe nameštaj jer to radi napolju na kori od drveta. Već je mačorčić od 5 ili 6 meseci. I dalje nemiran i razigran. Traži mnogo pažnje. Ali već je lakše. Moj predhodni mačor je bio sasvim drugačiji. Miran, bojao se ljudi, nije se čak mnogo ni igrao, jedan ozbiljan i pomalo tužan mačor. Tako, ako nemate mnogo strpljenja uzmite odraslu macu koja ima svoje navike. Male mace su neodoljive, mada ja podjednako volim i velike.

Mit br 2

pre 9 godina

Mit o mitu broj 2 - netačno, fizologija mačaka se nije promenila i nova istraživanja nisu otkrila promenu fiziologija. Sterilizacija premladih životinja je strašna, one se nisu razvile ni telesno, ni hormonski ni psihički... Sve zarad komercijalizacije, ali sterilizaciju smo prihvatili kao socijalno rešenje i kao izraz nemoći da se nosimo sa neodgovornim vlasnicima i prekomernim parenjem i razmnožavanjem - čitaj problem lutalica. Rizici sterilizacije su veliki i veterinar je dužan da na njih upozori - googlajte američke sajtove, njihovi veterinari na mnogim sajtovima jesno prenose moguće komplikacije, a za učestalost komplikacija googlaje i malo više. Sterilizacija je kod nas, na žalost često potrebna, ali pustite da se životinje razviju bar do 1,5 godina, njihovog zdravlja radi (naravno bez parenja i hormona). Takođe, potpuno je nehumano što za rasne pse nije ograničeno parenje na maksimum tri legla u životnom veku kuje. Devojka iz kraja je kupila biglicu, čija mama nema ni dve godine, a već ima tri legla. Strašno, jer tako za koju godinu neće biti biglova bez genetskih mana, a koje znače bolesti i patnju životinja. Svi znamo šta se desilo sa nemačkim ovčarima, dobermanima, stafordima, bulovima, maltezerima, pekinezerima, bokserima, kavkaskim ovčarima, kokerima, pudlama, škotskim ovčarima itd. To je i tužno i strašno, ali sprečavanje začeća odgajivačkih kuja je tabu (novčana)tema... Jadni psi i mačke...

Mit br 2

pre 9 godina

Mit o mitu broj 2 - netačno, fizologija mačaka se nije promenila i nova istraživanja nisu otkrila promenu fiziologija. Sterilizacija premladih životinja je strašna, one se nisu razvile ni telesno, ni hormonski ni psihički... Sve zarad komercijalizacije, ali sterilizaciju smo prihvatili kao socijalno rešenje i kao izraz nemoći da se nosimo sa neodgovornim vlasnicima i prekomernim parenjem i razmnožavanjem - čitaj problem lutalica. Rizici sterilizacije su veliki i veterinar je dužan da na njih upozori - googlajte američke sajtove, njihovi veterinari na mnogim sajtovima jesno prenose moguće komplikacije, a za učestalost komplikacija googlaje i malo više. Sterilizacija je kod nas, na žalost često potrebna, ali pustite da se životinje razviju bar do 1,5 godina, njihovog zdravlja radi (naravno bez parenja i hormona). Takođe, potpuno je nehumano što za rasne pse nije ograničeno parenje na maksimum tri legla u životnom veku kuje. Devojka iz kraja je kupila biglicu, čija mama nema ni dve godine, a već ima tri legla. Strašno, jer tako za koju godinu neće biti biglova bez genetskih mana, a koje znače bolesti i patnju životinja. Svi znamo šta se desilo sa nemačkim ovčarima, dobermanima, stafordima, bulovima, maltezerima, pekinezerima, bokserima, kavkaskim ovčarima, kokerima, pudlama, škotskim ovčarima itd. To je i tužno i strašno, ali sprečavanje začeća odgajivačkih kuja je tabu (novčana)tema... Jadni psi i mačke...

Catwoman

pre 9 godina

Tačno tako. Mačetu morate posvetiti dosta pažnje. Ja sam pre nepuna tri meseca uzela mače sa ulice. Očigledno da je bilo izbačeno, jer osim što je bilo izgladnelo, odmah je znalo da koristi posip i nije imalo buva. Ali jadničak se u početku prejedao, pa povraćao, dok nisam shvatila da moram da mu smanjim porciju. Neverovatno umiljat, stalno je tražio da je u krilu, naslanjao glavicu na rame i mesio. Dosta sam se trudila oko njega, što znači mnogo posvećenog vremena. Jako je voleo da se igra i neprestano jurcao. Posle petnaestak dana izašli smo napolje. I tu je trebalo dosta vremena da se prilagodi. Sada zna sam da se vrati kad ga pustim napolje. Uopšte ne grebe nameštaj jer to radi napolju na kori od drveta. Već je mačorčić od 5 ili 6 meseci. I dalje nemiran i razigran. Traži mnogo pažnje. Ali već je lakše. Moj predhodni mačor je bio sasvim drugačiji. Miran, bojao se ljudi, nije se čak mnogo ni igrao, jedan ozbiljan i pomalo tužan mačor. Tako, ako nemate mnogo strpljenja uzmite odraslu macu koja ima svoje navike. Male mace su neodoljive, mada ja podjednako volim i velike.

Pera

pre 9 godina

sta je kliker metoda:-!
(ja idem…, 22. septembar 2014 09:50)

Igras karte sa svojom macom. Kad krene da te pobedjuje to znaci da maca ima kliker.

Straitjacket

pre 9 godina

Mačke nisu igračke, mačke nisu vaši ljubimci, mačke su žive duše koje treba poštovati i posmatrati ali nikako posedovati i kastrirati.
Pošto sam ja bar 1,5 puta inteligentniji od vas, dopustite mi da vas držim kao ljubimce i da vas kastriram i možda da vas i eutanaziram ako pomislim da ste neizlečivo bolesni u mozak.
Vi niste ništa drugo do robovlasnici nejakih vrsta(duša).
Sram da vas bude.

curly sue

pre 9 godina

Danas sam bas pricala sa veterinarkom o sterilizaciji macica od 8 nedelja. Rekla mi je da se to radi uglavnom sa macicima sa ulice ali da je to tesko jer su organi bas mali. Tako da je najbolje da macka ima barem 6 meseci jer ako veterinar zasece tamo gde ne treba... Kraj.

Tomcat

pre 9 godina

U USA se sterilizacija radi već od sedme nedelje života mačeta, jer je to plod višegodišnjih istraživanja u koje je verovatno potrošeno više novca nego što će biti srpski budžet za nauku u narednih 100 godina. Te priče o polnom sazrevanju su potpuna glupost i potiču iz naroda koji se smrtno boji promaje, a naši veterinari kad izađu sa fakulteta nisu sposobni da Vam navedu više od tri rase mačaka - toliko valjda sretnu u komšiluku. Ko zaista želi da sazna nešto o sterilizaciji mačaka, neka googla na engleskom pa će mu se samo reći. Zaboravite na promaju, postoji nauka!

Mistress

pre 9 godina

Ja bih te ludake koji koji kastriraju zivotinje, dao na kastraciju. Nek osete malo svoj "lek". Koji normalan covek moze to da dozvoli?? Zasto je kastracija coveka nenormalna, a kastracija zivotinje normalna?

Tomcat

pre 9 godina

Ako veterinar zaseče gde ne treba... To nema veze sa uzrastom mačeta, već sa kvalitetom veterinara. U Srbiji često "zaseku" i odraslog čoveka od 80 kg, pa nije baš da niko ne ide kod lekara. Posebna priča je što većina operativnih sala u srbiji izgleda kao scena za snimanje filma "Variola Vera". Pouzdano znam da neki veterinari umesto anestezije, psima i macama, daju preparate za eutanaziju samo u manjim dozama - takvima je naravno teško da procene dozu za mače od 1 kg.A da ne pričam kako u Srbiji možda samo nekoliko sala ima aparate za monitoring životnih funkcija životinje u toku operativnog procesa ili inhalatorne anestetike. Najveći problem kod operacije ovako male mace je anestezija, a ne opasnost od pogrešnog reza, ali to ima veze samo tehničkom opremljenošću srpske veterine.

curly sue

pre 9 godina

@Tomcat - Ali zašto malo mače uopšte slati na operaciju ako ne mora? Dobro, znamo da postoji mogućnost ali lepo se sačeka da malo poraste i onda ne moramo da razmišljamo o svim tim komplikacijama.

Bjanka

pre 9 godina

Ja sam pre za vakcinaciju macki nego za kastraciju. Nemamo prava da im oduzimamo nesto sto im je priroda dala. Moja maca se omacila jednom (pre 3 meseca) i sada planiram da joj dam inekciju, po savetu mog veterinara, to.je manje stetno. Slazem se da ni to nije lepo i ja bih najradje da mi rodi jos macica ali nemam ih gde i ne mogu da ih udomim, tako da ne zelim da dodjem u situaciju da moram da dam macice nekome ko bas i nece paziti na njih. Ali kastriranje macica sa, koliko ste rekli, 6-7 nedelja. To je strasno i nepotrebno.

Tomcat

pre 9 godina

@curly sue - Zato što kaže moderna nauka...
http://www.yolospca.org/index.php?option=com_content&view=article&id=51:faqs-about-early-age

Mistress

pre 9 godina

Ja bih te ludake koji koji kastriraju zivotinje, dao na kastraciju. Nek osete malo svoj "lek". Koji normalan covek moze to da dozvoli?? Zasto je kastracija coveka nenormalna, a kastracija zivotinje normalna?

Straitjacket

pre 9 godina

Mačke nisu igračke, mačke nisu vaši ljubimci, mačke su žive duše koje treba poštovati i posmatrati ali nikako posedovati i kastrirati.
Pošto sam ja bar 1,5 puta inteligentniji od vas, dopustite mi da vas držim kao ljubimce i da vas kastriram i možda da vas i eutanaziram ako pomislim da ste neizlečivo bolesni u mozak.
Vi niste ništa drugo do robovlasnici nejakih vrsta(duša).
Sram da vas bude.

Tomcat

pre 9 godina

U USA se sterilizacija radi već od sedme nedelje života mačeta, jer je to plod višegodišnjih istraživanja u koje je verovatno potrošeno više novca nego što će biti srpski budžet za nauku u narednih 100 godina. Te priče o polnom sazrevanju su potpuna glupost i potiču iz naroda koji se smrtno boji promaje, a naši veterinari kad izađu sa fakulteta nisu sposobni da Vam navedu više od tri rase mačaka - toliko valjda sretnu u komšiluku. Ko zaista želi da sazna nešto o sterilizaciji mačaka, neka googla na engleskom pa će mu se samo reći. Zaboravite na promaju, postoji nauka!

Bjanka

pre 9 godina

Ja sam pre za vakcinaciju macki nego za kastraciju. Nemamo prava da im oduzimamo nesto sto im je priroda dala. Moja maca se omacila jednom (pre 3 meseca) i sada planiram da joj dam inekciju, po savetu mog veterinara, to.je manje stetno. Slazem se da ni to nije lepo i ja bih najradje da mi rodi jos macica ali nemam ih gde i ne mogu da ih udomim, tako da ne zelim da dodjem u situaciju da moram da dam macice nekome ko bas i nece paziti na njih. Ali kastriranje macica sa, koliko ste rekli, 6-7 nedelja. To je strasno i nepotrebno.

Mit br 2

pre 9 godina

Mit o mitu broj 2 - netačno, fizologija mačaka se nije promenila i nova istraživanja nisu otkrila promenu fiziologija. Sterilizacija premladih životinja je strašna, one se nisu razvile ni telesno, ni hormonski ni psihički... Sve zarad komercijalizacije, ali sterilizaciju smo prihvatili kao socijalno rešenje i kao izraz nemoći da se nosimo sa neodgovornim vlasnicima i prekomernim parenjem i razmnožavanjem - čitaj problem lutalica. Rizici sterilizacije su veliki i veterinar je dužan da na njih upozori - googlajte američke sajtove, njihovi veterinari na mnogim sajtovima jesno prenose moguće komplikacije, a za učestalost komplikacija googlaje i malo više. Sterilizacija je kod nas, na žalost često potrebna, ali pustite da se životinje razviju bar do 1,5 godina, njihovog zdravlja radi (naravno bez parenja i hormona). Takođe, potpuno je nehumano što za rasne pse nije ograničeno parenje na maksimum tri legla u životnom veku kuje. Devojka iz kraja je kupila biglicu, čija mama nema ni dve godine, a već ima tri legla. Strašno, jer tako za koju godinu neće biti biglova bez genetskih mana, a koje znače bolesti i patnju životinja. Svi znamo šta se desilo sa nemačkim ovčarima, dobermanima, stafordima, bulovima, maltezerima, pekinezerima, bokserima, kavkaskim ovčarima, kokerima, pudlama, škotskim ovčarima itd. To je i tužno i strašno, ali sprečavanje začeća odgajivačkih kuja je tabu (novčana)tema... Jadni psi i mačke...

Pera

pre 9 godina

sta je kliker metoda:-!
(ja idem…, 22. septembar 2014 09:50)

Igras karte sa svojom macom. Kad krene da te pobedjuje to znaci da maca ima kliker.

Catwoman

pre 9 godina

Tačno tako. Mačetu morate posvetiti dosta pažnje. Ja sam pre nepuna tri meseca uzela mače sa ulice. Očigledno da je bilo izbačeno, jer osim što je bilo izgladnelo, odmah je znalo da koristi posip i nije imalo buva. Ali jadničak se u početku prejedao, pa povraćao, dok nisam shvatila da moram da mu smanjim porciju. Neverovatno umiljat, stalno je tražio da je u krilu, naslanjao glavicu na rame i mesio. Dosta sam se trudila oko njega, što znači mnogo posvećenog vremena. Jako je voleo da se igra i neprestano jurcao. Posle petnaestak dana izašli smo napolje. I tu je trebalo dosta vremena da se prilagodi. Sada zna sam da se vrati kad ga pustim napolje. Uopšte ne grebe nameštaj jer to radi napolju na kori od drveta. Već je mačorčić od 5 ili 6 meseci. I dalje nemiran i razigran. Traži mnogo pažnje. Ali već je lakše. Moj predhodni mačor je bio sasvim drugačiji. Miran, bojao se ljudi, nije se čak mnogo ni igrao, jedan ozbiljan i pomalo tužan mačor. Tako, ako nemate mnogo strpljenja uzmite odraslu macu koja ima svoje navike. Male mace su neodoljive, mada ja podjednako volim i velike.

Tomcat

pre 9 godina

@curly sue - Zato što kaže moderna nauka...
http://www.yolospca.org/index.php?option=com_content&view=article&id=51:faqs-about-early-age

curly sue

pre 9 godina

Danas sam bas pricala sa veterinarkom o sterilizaciji macica od 8 nedelja. Rekla mi je da se to radi uglavnom sa macicima sa ulice ali da je to tesko jer su organi bas mali. Tako da je najbolje da macka ima barem 6 meseci jer ako veterinar zasece tamo gde ne treba... Kraj.

Tomcat

pre 9 godina

Ako veterinar zaseče gde ne treba... To nema veze sa uzrastom mačeta, već sa kvalitetom veterinara. U Srbiji često "zaseku" i odraslog čoveka od 80 kg, pa nije baš da niko ne ide kod lekara. Posebna priča je što većina operativnih sala u srbiji izgleda kao scena za snimanje filma "Variola Vera". Pouzdano znam da neki veterinari umesto anestezije, psima i macama, daju preparate za eutanaziju samo u manjim dozama - takvima je naravno teško da procene dozu za mače od 1 kg.A da ne pričam kako u Srbiji možda samo nekoliko sala ima aparate za monitoring životnih funkcija životinje u toku operativnog procesa ili inhalatorne anestetike. Najveći problem kod operacije ovako male mace je anestezija, a ne opasnost od pogrešnog reza, ali to ima veze samo tehničkom opremljenošću srpske veterine.

curly sue

pre 9 godina

@Tomcat - Ali zašto malo mače uopšte slati na operaciju ako ne mora? Dobro, znamo da postoji mogućnost ali lepo se sačeka da malo poraste i onda ne moramo da razmišljamo o svim tim komplikacijama.