Ponedeljak, 23.02.2015.

09:41

O čemu govorimo kada govorimo o Čoveku ptici?

Izvor: Piše: Mladen Savkoviæ

O èemu govorimo kada govorimo o Èoveku ptici? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

Depresivna

pre 9 godina

Ja sam malo depresivna a film me ucinio jos gorom. Morala sam 10 minuta pred kraj filma da izadjem napolje jer me zaboleo stomak od nervoze. Film je verovatno dobar jer depresivne ljude cini da se jos gore osecaju nego inace.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Nijesmo katolici da bi svi obozavali Papu.Film,uopste, je samo kratkotrajna razonoda i njegovi
pocetci bili su samo da razveseli milione siromasnih "nevoljnika"sirom svijeta.Tu i tamo mogu
se naci iumjetnicki pokusaji ali to mnogi ne razumiju.Budi se dopao film a mnogima nije.Buda
treba da razumije da film nije sniman za njega, licno,nego i za nas polupismene i neobrazovane.
Oscar je naveo mnoge da kupe kartu ali se nijesu zabavali.Nazalost,karte se ne vracaju .
vasilije knezevic 11 marta 2015

Buda

pre 9 godina

Zanimljivo je kako postoji podela u komentarima na one pametne i glupe. Ja ne vidim medju njima nikakvu razliku. Inace, odledao film sinoc. Gluma odlicna, a film kao film... Isti takvi uzviseni komentari. Nisam ljubitelj bilo kakve vrste prozivanja bilo koga zato sto ostavlja prizvuk lazne izuzetnosti i samoobmane, sto bi rekli, fejk.

mile

pre 9 godina

Poprilicno isforsiran snobovski film koji je guran u oskare i pre nego sto je izasao. Pokusao sam gledati i nakon 20 minuta odustao, a pritom se deklarisem kao ljubitelj ozbiljnijih filmova. Mozda je zanimljiv kao neka parodija Holivuda i modernih glumaca, ali ne shvatam opstu jagmu koja se dize oko filma.

samo besplatno

pre 9 godina

Trailer me nije uopšte impresionirao, ovakav film ću odgledati isključivo kad bude na televiziji ili youtube-u jednog dana, dakle besplatno. Neću se čak truditi ni da ga nađem na torrentima, mislim da ne vredi toliko.

mare

pre 9 godina

I da podnaslov filma nije neocekivani trijumf neznanja, vec unexpected virtue of ignorance. Virtue je vrlina a ne trijumf. Ali i to dovoljno govori o pretencioznosti...

mare

pre 9 godina

Evo odgledah film na festu. Jako los i dosadan film a uz to sto je najgore pretenciozan. Inaritu kao da se trudi da svaku temu o kojoj pravi film predstavi na najmucniji i najdosadniji moguci nacin. Zaobici u sirokom luku i ustedeti dva sata svog zivota.

Mikeli

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...
(t-rex, 23. februar 2015 14:42)

Nabroj mi 3 predstave koje si odgledao u svom zivotu i tvoje misljenje ce biti hm, pa manje glupavo nego sto izgleda na prvi pogled. Mozes da volis nesto ili ne, ali reci za pozoriste kao umetnost da je dosadno samo govori o tvom mentalnom sklopu.
Pozoriste je samo po sebi jedan drugaciji vid zabave, zasto da ne, nije za svakoga definitivno, zato i nema mnogo ljubitelja, pogotovo u siromasnim zemljama kakva je nasa.
Mada kada si rekao da nije bilo "kompova" sve mi je bilo jasno. Bitno je da ima "kompova" i svi svoje vreme treba da provode za "kompovima".

Opanak & Proja

pre 9 godina

Nema većih "žvakača" i mlatilaca prazne slame od likovnih, književnih i filmskih kritičara, a u stanju su da svojim komentarima nekog stvaraoca uzdignu na pijedestal slave ili da ga sruče u blato do kraja njegove karijere. Impresionisti su svojevremeno bili bačeni na marginu društva, a danas se njihove slike plačaju sumama od kojih se čoveku zavrti u glavi. S druge strane preparirane polutke svinje ili telad, zebre i kokošte u staklenim kavezima Demiena Hersta danas su "vrhunska" umetnička dela zbog kojih likovni kritičari kritičari padaju u nirvanu. Da ne širim priču dalje... Birdman je trebalo snimiti i učesnicima projekta treba odati priznanje na trudu ali taj film nije ni blizu titule kultnog. Gledao sam ga i bez obzira na kritiku koju nosi sa sobom plitak je i dosadan. Neko će reći da ga nisam shvatio. Možda, ali ja ne shvatam ni da neko može da kaže da je pita od g....a specijalitet i svakako je neću jesti.

paja

pre 9 godina

Kako znate o cemu se radi u filmu, vi kojima se dopao i vi kojima se nije dopao? pa film jos nije premijerno prikazan u Srbiji :-) tek na festu je premijera, da li vi to napamet pricate? :-) )))

BeastMode

pre 9 godina

Ne mogu da verujem da ljudi uopste uporedjuju Whiplash i Birdman...
Birdman je remek-delo u svakom pogledu i samo Boyhood moze da mu parira ove godine.
Whiplash je ok film,ali toliko puta vec vidjen koncept, da mi nije jasno kako nekog moze da odusevi...osim ako nije odgledao 10 filmova u zivotu.
Drago mi je sto je Redmejn dobio, zasluzeno i smatram da je trebalo dati Linklateru Oskara za reziju, kad je vec Birdman dobio za film.
Takodje muzika iz Interstelara mi je daleko najbolja, ali to je vec stvar ukusa

Kerek

pre 9 godina

Ne znam zasto je mnogo ljudi ovde napisalo komentar u stilu "dosadno, koga briga za traume propalog glumca, ima mnogo vaznijih stvari, itd". Ovaj film ce se upisati u kultne filmove Holivuda, zato sto govori o sudbini ljudi iz dramskih umetnosti i show bussinessa, a primenljiv je na sve oblasti koje se ticu odnosa pojedinca i javnosti, to jest odnosa pojedinca i slave. To su vecne teme, a ne ratna propaganda o Iraku i Avganistanu. Pritom, film je potpuno autoreferencijalan. Majk Kiton je izabran bas zato sto igra sebe: bivseg akcionog junaka, koji se medjutim nije pokazao dovoljno dobrih kasnije, i ovo je sad njegov nacin da se preispita ko je i sta je. Vrlo hrabro sto je glumac srednjih dometa izabran da glumi glumca srednjih dometa, i rezultat je bio odlican. Vrlo zanimljiv eksperiment, i Holivud je to prepoznao, zato je fim i nagradjen. Ja takodje verujem da film nije sasvim razumljiv ljudima izvan americkog podrucja, jer ima mnosto internih fazona, to jest covek mora da zna americki i holivudski kontekst da mi neke fazone skapirao.

Citalac

pre 9 godina

Nisam filmoholik.
Jos manje ljubitelj kritike ili ocene filma
No, komentar je ok
Film nije " moj ", definitivno
Ali komentar, intrigira......
Postujem
Pogledacu, hvala

WOW II !!!

pre 9 godina

Uzalud je objašnjavati nekome lepote dubine okaeana ko ne ume da pliva i roni, kao i lepote pećine nekome ko nikada nije ušao da vidi stalaktite i stalagnite...

ona sto joj nikad ne objavljujete komentare

pre 9 godina

Nije mi se svideo, ali to ne smem ovako javno da kazem jer ce me internet poznavaoci 7. umetnosti odmah proglasiti glupom i ljubiteljem Ajronmena. Zato cu se samo smeskati i reci kako je film fenomenalan. :)

shame boner

pre 9 godina

Dobar,slozen film sa vrlo dobrim scenariom. Ali,samo dva filma su me natjerala da ih pogledam opet. G.B.Hotel i fantasticna tripoidna fantazija po romanu Tomasa Pincona-Inherent vice.

kirgistan

pre 9 godina

superheroj se na kraju upucao u kljun. jos ne znam kako to da protymacim. sacekacu neko vrme.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dex, 23. februar 2015 15:31)
Ne, superheroj se nije "upucao u kljun" na kraju, niti je leteo u jednom delu filma, niti je bez dodira dizao stvari. Kako to? - Pa lepo, da ga nisi površno gledao i shvatio znao bi.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Niko se ne sjeca naseg Jugoslovenskog filma "Covjek nije ptica".Bilo je to ranije, trecinu
stoljeca kada me je taj film odusevio.Nijesam imao kriticki duh prema bilo cemu sto je
dolazilo iz domovine ali obzirom da sam zapamtio titulu,cak i neke detalje govori o tome
da je film imao smisla.Dobro se sjecam da su se radnici neke fabrike koja je proizvodila
bakarnu zicu,umotavali u istu ,ispod odijela,i tako odlazili neprimjetljivo sa ukradenom
drustvenom imovinom, kretali se prilicno polako.Neznam da li se radilo o nekom drugom
filmu ali je taj prizor ostao nezaboravan i komican u isto vrijeme.Bilo je tu i drugih scena
koje su ostale u sjecanju ,maglovito ali ipak stvarno.Iako film o kome je rijec jos nijesam
pogledao,sudeci po opisu,zakljucujem da ima istu ideju.Naravno da bi se neki stvaraoc
preporodio, iz sloma koji je dozivio ,potrebne su mu neke nadljudske osobine.U Holywood-u
obicno se pokusava sa drogama pa su uspjesi relativno rijetki.Sarmantni Meksikanac je imao
prilicno tezak zadatak.Mozda je njegov sarm uslovio takav uspjeh jer su njegovi saradnici
bili vise nego odani.Interesovalo bi me uporedjenje pomenutog filma sa "Covjek nije ptica"
samo radi toga da uporedim vrijeme proizvodnje kao i ideje nastale u rasponu.
vasilije knezevic 23 feb. 2015

nucky thompson

pre 9 godina

@ t rex, brate morao sam da uzdvojim tvoj komentar kao jako neinteligentan. btw, ovi sto pljuju po Broadway stvarmk nemaju pojma o cemu pisu. pozdrav iz NJ

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Film je zasluzeno dobio oskara . Jedino sto je diskutabilno jeste kako je sniman film , jer mislim da su to kamermani i scenaristi trebali mnogi bolje da urade. Inace tekstualno senzacionalan film.nije ni cudo sto je dobio oskara. Jedino mi je zao sto nije Majkl Kiton dobio oskara za najboljeg glumca i Rozamund Pajk za glumicu.

Pacifista

pre 9 godina

(VLADA, 23. februar 2015 11:18) i ostali,

Kako vi znate da li sam ja gledao Birdmana ili nisam? Onaj ko se ne slozi sa Vasim ukusom za film, vi kazete da nije gledao isti film kao i vi? Birdman nije umjetnicki film, koliko god to vama tako izgledalo. Prizemni humor, patnja nekog zaboravljenog glumca koji ima problem sa egom, obilje psovki i "masnog" humora... i tako dalje.
Whiplash pak, veoma slojevit film. Na vise nivoa.

Za Ediea, da napraviti izraz lica Hokinga je tako lako i prosto, pa me cudi zasto svako nije glumac.

Nikola

pre 9 godina

Realno glup film,ceo film glumac "place" o svojoj karijeri,ima xx gorih slucajeva pa se ljudi izbore sa problemima.Mogao je da dobije za reziju,glavnu musku ulogu...za jos par mozda,ali generalno za najbolji film godine je teska glupost. Nula od price snimljna na dobar nacin i sa dobrim glumcima.

precenjen

pre 9 godina

Mislim da se ipak malo preteruje sa pohvalama. Film se bavi interesantnom tematikom i gluma je veoma dobra, ali mislim da filmu ipak nesto nedostaje da bi postao kultni. Kraj je za mene definitivno bio razocaravajuci

youw

pre 9 godina

Koliko je neprocenjivo kada vidis one koji nisu shvatili film da ga zbog toga i pljuju, a Birdman je upravo kritika savremenog Holivuda i takvih gledalaca koji pune blagajne samo za plitke price blokbastera i rom-komova. Pogodio je u centar!

mdj

pre 9 godina

Iskreno mislim da nije bezveze izabran on da glumi Birdman-a.
Tako se Majkl manje vise proslavio zbog Batmana, i kasnije nije snimao nista..svi ga pamte po batmanu, kao sto ga i u filmu pamte po Birdman-u.
Uglavnom, odlicno sakriveno znacenje.

Bas mi je drago sto je on uzeo oskara za najbolji film, a ne Boyhood.

google

pre 9 godina

Jedva sam ovo odgledao do kraja. Voleo bih da saznam od ljudi koji ga svakojako interpretiraju i hvale sledece:
- na koji nacin ovaj film kritikuje Holivud ili status zvezde u danasnjem svetu
- zasto je ovo "filozofski" film
- koja je poenta efekta "snimano iz jednog kadra"
- kakve ima veze da li ste citali Karvera ili niste sa razumevanjem ovog filma

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

rema

pre 9 godina

Film ismeva Holivud, tj jedan deo koji je namenjen mladjoj publici(superhero i bla bal komedije). Ali da li je to dovoljno da bi film bio zanimljiv?
-Po mom misljenju nije, jer sam film nije dao mnogo, tj iza vrhunske kamere, montaze, glume, ne nailazimo na nesto, sto film nosi i sto ga cini umetnickim.
Cak ga to cini autodestruktivnim jer on ustvari kritikuje samog sebe(obzirom da se ne razlikuje od filmova sa specijalnim efektima), a pritom i dobija silne nagrade Oskara. Mislim da sam ovo genijalno napisao... :)

Školjka Boy

pre 9 godina

Meni je i interesantna činjenica da su i Kiton i Norton i Ema glumili u superhero filmovima (Batman, Hulk, Spiderman), Naomi je bila u King kongu ali to nije superhero movie. Ne znam da li je namerno ili slučajno takav kasting napravljen. Kako je osmišljen film ne liči mi da je slučajno

ivana

pre 9 godina

Film je odlican u svakom segmentu, rezija, uloge, kamera, scenario.., zao mi je onih koji su ocekivali nesto sablonsko i mlako sto Holivud inace nudi u izobilju, mozda su zato toliko razocarani?! Samo ne razumem otkud tolika ostrascenost u negativnim kritikama, mislim da takvi komentari samo otkrivaju da se ustvari radi o ljudima koji nemaju mnogo znanja o filmu uopsteno (a da ne pricam o tome da nemaju pojma ko je bio Rejmond
Karver).
Injaritu je apsolutno zasluzio Oskara!!! Sjajan reziser!!

pampam

pre 9 godina

Meni se Birdman svideo ali mislim da nije film za svaciji ukus. Svidja mi se kako su prikazali razliku izmedju istocne i zapadne obale u USA gde ovi sa istocne nikada nece zapadnu obalu shvatati ozbiljno i uvek ce im biti samo izvor kica i sunda... Zasluzeni oskari za Birdman-a jako origilan scenario i rezija

Djenka

pre 9 godina

Film nije los. U poredjenju sa djubretom koje Holivud izbacuje poslednjih decenija Birdman je fenomenalano ostvarenje. I zato se o ovom filmu prica kao o necem sto je vrhunac filmske umetnosti. Slazem se, Birdman je u vrhu filmske umetnosti ove decenije. Razlog sam vec naveo, ostalo je za kroz prozor i za sto brzi zaborav. Ako ga i ne pogledate necete nista propustiti, par interesantnih i zabavnih momenata, interesantna kamera, gluma na ocekivanom nivou. I to sve u slucaju da vas interesuju duhovne krize propalih glumaca. Verujem, poznavajuci Holivudske mozgove, da ce Birdman 2 biti istinita prica o Arnoldu ze Guverneru ili Zan Klod Van Damu (i to o svoj cetvorici odjednom). A reziser ce biti Miki Bej.

t-rex

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...

WOW !!!

pre 9 godina

Definitivno film koji nije za svakoga....
A posebno onoga koji preferira akcione filmove, romantične i ostale koji ne traže udubljivanje!
Umetničko ostvarenje za krug ljudi koji naginju finijem i zahtevnijem ukusu od filmova koji prave kompromise pa se snimaju isključivo zbog gledanosti i profita. Ovaj film sigurno neće "razbijati blagajne" širom sveta. Po meni tek će se videti kakav će uticaj ovaj film imati na filmsku UMETNOST po više aspekata...

Pametnjaković

pre 9 godina

Film je filozofski, ima puno metafora, i dosadan je za prosečnog gledaoca. Ima dosta komičnih scena i situacija, dijaloga, ali nije ništa naročito, valjda zato lože ljude po medijima, slično kao što Apple to radi. Kažeš da je nešto popularno i da puno zarađuje, da svi gledaju ili kupuje, pa se onda ovce među ljudima prime na to, plate ili kupe, pa onda misle da su time nešto postigli, da se uklapaju u sistem, da su deo nečega. Žalosno.

LOL

pre 9 godina

@Pacifista: Sve sto je Edie morao da radi je da pravi neke grimase vise od pola filma, i procedi po koju rec (kasnije je dobio i elektronski glas da ga zameni). Gde je tu po tebi bolja gluma? Da ne bude zabune, smatram da je Edie odlicno odradio posao i bio jedina pozitivna tacka u prosecnom filmu, jer nije lako preneti na platno lik obolelog od ovako teske bolesti i sa pravom je dobio oskara. Ali reci ovakvu glupost samo zato sto nisi razumeo Birdmana govori o tebi koliko povrsno gledas na filmove.

Kritizice

pre 9 godina

Retko dosadan film.Pustite te "umetnicke"fazone kojima kvazi umetnici daju odusevljenje.Naravno,filmcina su mi Pianista,12godina robije,Titanik,mnogi koji su Oskarovci...ovo je katastrofa.

Роки

pre 9 godina

Глупост од филма, права посластица за марксистичке интелектуалце, претенциозне тинејџерке и пропале песнике.

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама, је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

Igor

pre 9 godina

Pacifisto, Edvard Norton jeste bolji glumac i u filmu takođe glumi boljeg glumca. Ni mene Kiton nije impresionirao, ali film jeste. Pravo osveženje.

VLADA

pre 9 godina

Paifista,kako majke ti znas da je film jako dosadan kad ga nisi gledao? Muka nam je svima od takvih kao sto si ti. Odgledaju trejler i vec sebi daju za pravo da ocenjuju i kritikuju film!

Locus minoris

pre 9 godina

Jako dosadan film. Whiplash je film za Birdmana.
Edie je rasturio Kitona u glumi. Kiton nikada nece moci glumiti kao Edie. Tako to ide.
Pacifista, 23. februar 2015 10:30)

Apsolutno se slažem. Dosadni "its a Broadway & NY thing" klišeizirani, stereotipni i elitistički kvazipostnoir pokušaj.

Filmčina koju gledate bez daha je definitivno Whiplash.

Andol

pre 9 godina

Je li moguće da film uporno klasifikujete kao komediju?!? Jel to rezon: glumi onaj smešni bradati iz "Mamurluka", pa to mora da je komedija ccc. Dobra drama i kritika savremenog "suprheroj" Holivuda. Vredi pogledati.

biće bolje

pre 9 godina

Ovog puta je oskar otišao u prave ruke, film ne opterećen klišeima i uspeli pokušaj da se napravi nešto novo. Izbor glumaca je pravi rispekt, kamera jedna od njaboljih u istoriji holivuda, film koji se bavi nama u kome se može prepoznati svako, ovo je Kitonovo remek delo, teško je reći da li je ovo drama sa elementima komedije ili nešto suprotno.

Vlajzy

pre 9 godina

Samo me jedna stvar zanima. 2015.je godina,a kvalitet slike na bioskopskim platnima je i dalje iz devedesetih! U cemu je problem,o cemu se tu radi?

WOW !!!

pre 9 godina

Definitivno film koji nije za svakoga....
A posebno onoga koji preferira akcione filmove, romantične i ostale koji ne traže udubljivanje!
Umetničko ostvarenje za krug ljudi koji naginju finijem i zahtevnijem ukusu od filmova koji prave kompromise pa se snimaju isključivo zbog gledanosti i profita. Ovaj film sigurno neće "razbijati blagajne" širom sveta. Po meni tek će se videti kakav će uticaj ovaj film imati na filmsku UMETNOST po više aspekata...

Andol

pre 9 godina

Je li moguće da film uporno klasifikujete kao komediju?!? Jel to rezon: glumi onaj smešni bradati iz "Mamurluka", pa to mora da je komedija ccc. Dobra drama i kritika savremenog "suprheroj" Holivuda. Vredi pogledati.

Školjka Boy

pre 9 godina

Meni je i interesantna činjenica da su i Kiton i Norton i Ema glumili u superhero filmovima (Batman, Hulk, Spiderman), Naomi je bila u King kongu ali to nije superhero movie. Ne znam da li je namerno ili slučajno takav kasting napravljen. Kako je osmišljen film ne liči mi da je slučajno

Pametnjaković

pre 9 godina

Film je filozofski, ima puno metafora, i dosadan je za prosečnog gledaoca. Ima dosta komičnih scena i situacija, dijaloga, ali nije ništa naročito, valjda zato lože ljude po medijima, slično kao što Apple to radi. Kažeš da je nešto popularno i da puno zarađuje, da svi gledaju ili kupuje, pa se onda ovce među ljudima prime na to, plate ili kupe, pa onda misle da su time nešto postigli, da se uklapaju u sistem, da su deo nečega. Žalosno.

mdj

pre 9 godina

Iskreno mislim da nije bezveze izabran on da glumi Birdman-a.
Tako se Majkl manje vise proslavio zbog Batmana, i kasnije nije snimao nista..svi ga pamte po batmanu, kao sto ga i u filmu pamte po Birdman-u.
Uglavnom, odlicno sakriveno znacenje.

Bas mi je drago sto je on uzeo oskara za najbolji film, a ne Boyhood.

youw

pre 9 godina

Koliko je neprocenjivo kada vidis one koji nisu shvatili film da ga zbog toga i pljuju, a Birdman je upravo kritika savremenog Holivuda i takvih gledalaca koji pune blagajne samo za plitke price blokbastera i rom-komova. Pogodio je u centar!

ivana

pre 9 godina

Film je odlican u svakom segmentu, rezija, uloge, kamera, scenario.., zao mi je onih koji su ocekivali nesto sablonsko i mlako sto Holivud inace nudi u izobilju, mozda su zato toliko razocarani?! Samo ne razumem otkud tolika ostrascenost u negativnim kritikama, mislim da takvi komentari samo otkrivaju da se ustvari radi o ljudima koji nemaju mnogo znanja o filmu uopsteno (a da ne pricam o tome da nemaju pojma ko je bio Rejmond
Karver).
Injaritu je apsolutno zasluzio Oskara!!! Sjajan reziser!!

biće bolje

pre 9 godina

Ovog puta je oskar otišao u prave ruke, film ne opterećen klišeima i uspeli pokušaj da se napravi nešto novo. Izbor glumaca je pravi rispekt, kamera jedna od njaboljih u istoriji holivuda, film koji se bavi nama u kome se može prepoznati svako, ovo je Kitonovo remek delo, teško je reći da li je ovo drama sa elementima komedije ili nešto suprotno.

pampam

pre 9 godina

Meni se Birdman svideo ali mislim da nije film za svaciji ukus. Svidja mi se kako su prikazali razliku izmedju istocne i zapadne obale u USA gde ovi sa istocne nikada nece zapadnu obalu shvatati ozbiljno i uvek ce im biti samo izvor kica i sunda... Zasluzeni oskari za Birdman-a jako origilan scenario i rezija

google

pre 9 godina

Jedva sam ovo odgledao do kraja. Voleo bih da saznam od ljudi koji ga svakojako interpretiraju i hvale sledece:
- na koji nacin ovaj film kritikuje Holivud ili status zvezde u danasnjem svetu
- zasto je ovo "filozofski" film
- koja je poenta efekta "snimano iz jednog kadra"
- kakve ima veze da li ste citali Karvera ili niste sa razumevanjem ovog filma

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама, је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

rema

pre 9 godina

Film ismeva Holivud, tj jedan deo koji je namenjen mladjoj publici(superhero i bla bal komedije). Ali da li je to dovoljno da bi film bio zanimljiv?
-Po mom misljenju nije, jer sam film nije dao mnogo, tj iza vrhunske kamere, montaze, glume, ne nailazimo na nesto, sto film nosi i sto ga cini umetnickim.
Cak ga to cini autodestruktivnim jer on ustvari kritikuje samog sebe(obzirom da se ne razlikuje od filmova sa specijalnim efektima), a pritom i dobija silne nagrade Oskara. Mislim da sam ovo genijalno napisao... :)

VLADA

pre 9 godina

Paifista,kako majke ti znas da je film jako dosadan kad ga nisi gledao? Muka nam je svima od takvih kao sto si ti. Odgledaju trejler i vec sebi daju za pravo da ocenjuju i kritikuju film!

Роки

pre 9 godina

Глупост од филма, права посластица за марксистичке интелектуалце, претенциозне тинејџерке и пропале песнике.

Nikola

pre 9 godina

Realno glup film,ceo film glumac "place" o svojoj karijeri,ima xx gorih slucajeva pa se ljudi izbore sa problemima.Mogao je da dobije za reziju,glavnu musku ulogu...za jos par mozda,ali generalno za najbolji film godine je teska glupost. Nula od price snimljna na dobar nacin i sa dobrim glumcima.

precenjen

pre 9 godina

Mislim da se ipak malo preteruje sa pohvalama. Film se bavi interesantnom tematikom i gluma je veoma dobra, ali mislim da filmu ipak nesto nedostaje da bi postao kultni. Kraj je za mene definitivno bio razocaravajuci

Kerek

pre 9 godina

Ne znam zasto je mnogo ljudi ovde napisalo komentar u stilu "dosadno, koga briga za traume propalog glumca, ima mnogo vaznijih stvari, itd". Ovaj film ce se upisati u kultne filmove Holivuda, zato sto govori o sudbini ljudi iz dramskih umetnosti i show bussinessa, a primenljiv je na sve oblasti koje se ticu odnosa pojedinca i javnosti, to jest odnosa pojedinca i slave. To su vecne teme, a ne ratna propaganda o Iraku i Avganistanu. Pritom, film je potpuno autoreferencijalan. Majk Kiton je izabran bas zato sto igra sebe: bivseg akcionog junaka, koji se medjutim nije pokazao dovoljno dobrih kasnije, i ovo je sad njegov nacin da se preispita ko je i sta je. Vrlo hrabro sto je glumac srednjih dometa izabran da glumi glumca srednjih dometa, i rezultat je bio odlican. Vrlo zanimljiv eksperiment, i Holivud je to prepoznao, zato je fim i nagradjen. Ja takodje verujem da film nije sasvim razumljiv ljudima izvan americkog podrucja, jer ima mnosto internih fazona, to jest covek mora da zna americki i holivudski kontekst da mi neke fazone skapirao.

Igor

pre 9 godina

Pacifisto, Edvard Norton jeste bolji glumac i u filmu takođe glumi boljeg glumca. Ni mene Kiton nije impresionirao, ali film jeste. Pravo osveženje.

Vlajzy

pre 9 godina

Samo me jedna stvar zanima. 2015.je godina,a kvalitet slike na bioskopskim platnima je i dalje iz devedesetih! U cemu je problem,o cemu se tu radi?

WOW II !!!

pre 9 godina

Uzalud je objašnjavati nekome lepote dubine okaeana ko ne ume da pliva i roni, kao i lepote pećine nekome ko nikada nije ušao da vidi stalaktite i stalagnite...

kirgistan

pre 9 godina

superheroj se na kraju upucao u kljun. jos ne znam kako to da protymacim. sacekacu neko vrme.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dex, 23. februar 2015 15:31)
Ne, superheroj se nije "upucao u kljun" na kraju, niti je leteo u jednom delu filma, niti je bez dodira dizao stvari. Kako to? - Pa lepo, da ga nisi površno gledao i shvatio znao bi.

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

LOL

pre 9 godina

@Pacifista: Sve sto je Edie morao da radi je da pravi neke grimase vise od pola filma, i procedi po koju rec (kasnije je dobio i elektronski glas da ga zameni). Gde je tu po tebi bolja gluma? Da ne bude zabune, smatram da je Edie odlicno odradio posao i bio jedina pozitivna tacka u prosecnom filmu, jer nije lako preneti na platno lik obolelog od ovako teske bolesti i sa pravom je dobio oskara. Ali reci ovakvu glupost samo zato sto nisi razumeo Birdmana govori o tebi koliko povrsno gledas na filmove.

Kritizice

pre 9 godina

Retko dosadan film.Pustite te "umetnicke"fazone kojima kvazi umetnici daju odusevljenje.Naravno,filmcina su mi Pianista,12godina robije,Titanik,mnogi koji su Oskarovci...ovo je katastrofa.

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Film je zasluzeno dobio oskara . Jedino sto je diskutabilno jeste kako je sniman film , jer mislim da su to kamermani i scenaristi trebali mnogi bolje da urade. Inace tekstualno senzacionalan film.nije ni cudo sto je dobio oskara. Jedino mi je zao sto nije Majkl Kiton dobio oskara za najboljeg glumca i Rozamund Pajk za glumicu.

ona sto joj nikad ne objavljujete komentare

pre 9 godina

Nije mi se svideo, ali to ne smem ovako javno da kazem jer ce me internet poznavaoci 7. umetnosti odmah proglasiti glupom i ljubiteljem Ajronmena. Zato cu se samo smeskati i reci kako je film fenomenalan. :)

Djenka

pre 9 godina

Film nije los. U poredjenju sa djubretom koje Holivud izbacuje poslednjih decenija Birdman je fenomenalano ostvarenje. I zato se o ovom filmu prica kao o necem sto je vrhunac filmske umetnosti. Slazem se, Birdman je u vrhu filmske umetnosti ove decenije. Razlog sam vec naveo, ostalo je za kroz prozor i za sto brzi zaborav. Ako ga i ne pogledate necete nista propustiti, par interesantnih i zabavnih momenata, interesantna kamera, gluma na ocekivanom nivou. I to sve u slucaju da vas interesuju duhovne krize propalih glumaca. Verujem, poznavajuci Holivudske mozgove, da ce Birdman 2 biti istinita prica o Arnoldu ze Guverneru ili Zan Klod Van Damu (i to o svoj cetvorici odjednom). A reziser ce biti Miki Bej.

Locus minoris

pre 9 godina

Jako dosadan film. Whiplash je film za Birdmana.
Edie je rasturio Kitona u glumi. Kiton nikada nece moci glumiti kao Edie. Tako to ide.
Pacifista, 23. februar 2015 10:30)

Apsolutno se slažem. Dosadni "its a Broadway & NY thing" klišeizirani, stereotipni i elitistički kvazipostnoir pokušaj.

Filmčina koju gledate bez daha je definitivno Whiplash.

Citalac

pre 9 godina

Nisam filmoholik.
Jos manje ljubitelj kritike ili ocene filma
No, komentar je ok
Film nije " moj ", definitivno
Ali komentar, intrigira......
Postujem
Pogledacu, hvala

Opanak & Proja

pre 9 godina

Nema većih "žvakača" i mlatilaca prazne slame od likovnih, književnih i filmskih kritičara, a u stanju su da svojim komentarima nekog stvaraoca uzdignu na pijedestal slave ili da ga sruče u blato do kraja njegove karijere. Impresionisti su svojevremeno bili bačeni na marginu društva, a danas se njihove slike plačaju sumama od kojih se čoveku zavrti u glavi. S druge strane preparirane polutke svinje ili telad, zebre i kokošte u staklenim kavezima Demiena Hersta danas su "vrhunska" umetnička dela zbog kojih likovni kritičari kritičari padaju u nirvanu. Da ne širim priču dalje... Birdman je trebalo snimiti i učesnicima projekta treba odati priznanje na trudu ali taj film nije ni blizu titule kultnog. Gledao sam ga i bez obzira na kritiku koju nosi sa sobom plitak je i dosadan. Neko će reći da ga nisam shvatio. Možda, ali ja ne shvatam ni da neko može da kaže da je pita od g....a specijalitet i svakako je neću jesti.

BeastMode

pre 9 godina

Ne mogu da verujem da ljudi uopste uporedjuju Whiplash i Birdman...
Birdman je remek-delo u svakom pogledu i samo Boyhood moze da mu parira ove godine.
Whiplash je ok film,ali toliko puta vec vidjen koncept, da mi nije jasno kako nekog moze da odusevi...osim ako nije odgledao 10 filmova u zivotu.
Drago mi je sto je Redmejn dobio, zasluzeno i smatram da je trebalo dati Linklateru Oskara za reziju, kad je vec Birdman dobio za film.
Takodje muzika iz Interstelara mi je daleko najbolja, ali to je vec stvar ukusa

Pacifista

pre 9 godina

(VLADA, 23. februar 2015 11:18) i ostali,

Kako vi znate da li sam ja gledao Birdmana ili nisam? Onaj ko se ne slozi sa Vasim ukusom za film, vi kazete da nije gledao isti film kao i vi? Birdman nije umjetnicki film, koliko god to vama tako izgledalo. Prizemni humor, patnja nekog zaboravljenog glumca koji ima problem sa egom, obilje psovki i "masnog" humora... i tako dalje.
Whiplash pak, veoma slojevit film. Na vise nivoa.

Za Ediea, da napraviti izraz lica Hokinga je tako lako i prosto, pa me cudi zasto svako nije glumac.

Mikeli

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...
(t-rex, 23. februar 2015 14:42)

Nabroj mi 3 predstave koje si odgledao u svom zivotu i tvoje misljenje ce biti hm, pa manje glupavo nego sto izgleda na prvi pogled. Mozes da volis nesto ili ne, ali reci za pozoriste kao umetnost da je dosadno samo govori o tvom mentalnom sklopu.
Pozoriste je samo po sebi jedan drugaciji vid zabave, zasto da ne, nije za svakoga definitivno, zato i nema mnogo ljubitelja, pogotovo u siromasnim zemljama kakva je nasa.
Mada kada si rekao da nije bilo "kompova" sve mi je bilo jasno. Bitno je da ima "kompova" i svi svoje vreme treba da provode za "kompovima".

mare

pre 9 godina

Evo odgledah film na festu. Jako los i dosadan film a uz to sto je najgore pretenciozan. Inaritu kao da se trudi da svaku temu o kojoj pravi film predstavi na najmucniji i najdosadniji moguci nacin. Zaobici u sirokom luku i ustedeti dva sata svog zivota.

nucky thompson

pre 9 godina

@ t rex, brate morao sam da uzdvojim tvoj komentar kao jako neinteligentan. btw, ovi sto pljuju po Broadway stvarmk nemaju pojma o cemu pisu. pozdrav iz NJ

paja

pre 9 godina

Kako znate o cemu se radi u filmu, vi kojima se dopao i vi kojima se nije dopao? pa film jos nije premijerno prikazan u Srbiji :-) tek na festu je premijera, da li vi to napamet pricate? :-) )))

t-rex

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...

vasilije knezevic

pre 9 godina

Niko se ne sjeca naseg Jugoslovenskog filma "Covjek nije ptica".Bilo je to ranije, trecinu
stoljeca kada me je taj film odusevio.Nijesam imao kriticki duh prema bilo cemu sto je
dolazilo iz domovine ali obzirom da sam zapamtio titulu,cak i neke detalje govori o tome
da je film imao smisla.Dobro se sjecam da su se radnici neke fabrike koja je proizvodila
bakarnu zicu,umotavali u istu ,ispod odijela,i tako odlazili neprimjetljivo sa ukradenom
drustvenom imovinom, kretali se prilicno polako.Neznam da li se radilo o nekom drugom
filmu ali je taj prizor ostao nezaboravan i komican u isto vrijeme.Bilo je tu i drugih scena
koje su ostale u sjecanju ,maglovito ali ipak stvarno.Iako film o kome je rijec jos nijesam
pogledao,sudeci po opisu,zakljucujem da ima istu ideju.Naravno da bi se neki stvaraoc
preporodio, iz sloma koji je dozivio ,potrebne su mu neke nadljudske osobine.U Holywood-u
obicno se pokusava sa drogama pa su uspjesi relativno rijetki.Sarmantni Meksikanac je imao
prilicno tezak zadatak.Mozda je njegov sarm uslovio takav uspjeh jer su njegovi saradnici
bili vise nego odani.Interesovalo bi me uporedjenje pomenutog filma sa "Covjek nije ptica"
samo radi toga da uporedim vrijeme proizvodnje kao i ideje nastale u rasponu.
vasilije knezevic 23 feb. 2015

mare

pre 9 godina

I da podnaslov filma nije neocekivani trijumf neznanja, vec unexpected virtue of ignorance. Virtue je vrlina a ne trijumf. Ali i to dovoljno govori o pretencioznosti...

mile

pre 9 godina

Poprilicno isforsiran snobovski film koji je guran u oskare i pre nego sto je izasao. Pokusao sam gledati i nakon 20 minuta odustao, a pritom se deklarisem kao ljubitelj ozbiljnijih filmova. Mozda je zanimljiv kao neka parodija Holivuda i modernih glumaca, ali ne shvatam opstu jagmu koja se dize oko filma.

samo besplatno

pre 9 godina

Trailer me nije uopšte impresionirao, ovakav film ću odgledati isključivo kad bude na televiziji ili youtube-u jednog dana, dakle besplatno. Neću se čak truditi ni da ga nađem na torrentima, mislim da ne vredi toliko.

shame boner

pre 9 godina

Dobar,slozen film sa vrlo dobrim scenariom. Ali,samo dva filma su me natjerala da ih pogledam opet. G.B.Hotel i fantasticna tripoidna fantazija po romanu Tomasa Pincona-Inherent vice.

Buda

pre 9 godina

Zanimljivo je kako postoji podela u komentarima na one pametne i glupe. Ja ne vidim medju njima nikakvu razliku. Inace, odledao film sinoc. Gluma odlicna, a film kao film... Isti takvi uzviseni komentari. Nisam ljubitelj bilo kakve vrste prozivanja bilo koga zato sto ostavlja prizvuk lazne izuzetnosti i samoobmane, sto bi rekli, fejk.

Depresivna

pre 9 godina

Ja sam malo depresivna a film me ucinio jos gorom. Morala sam 10 minuta pred kraj filma da izadjem napolje jer me zaboleo stomak od nervoze. Film je verovatno dobar jer depresivne ljude cini da se jos gore osecaju nego inace.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Nijesmo katolici da bi svi obozavali Papu.Film,uopste, je samo kratkotrajna razonoda i njegovi
pocetci bili su samo da razveseli milione siromasnih "nevoljnika"sirom svijeta.Tu i tamo mogu
se naci iumjetnicki pokusaji ali to mnogi ne razumiju.Budi se dopao film a mnogima nije.Buda
treba da razumije da film nije sniman za njega, licno,nego i za nas polupismene i neobrazovane.
Oscar je naveo mnoge da kupe kartu ali se nijesu zabavali.Nazalost,karte se ne vracaju .
vasilije knezevic 11 marta 2015

Роки

pre 9 godina

Глупост од филма, права посластица за марксистичке интелектуалце, претенциозне тинејџерке и пропале песнике.

Kritizice

pre 9 godina

Retko dosadan film.Pustite te "umetnicke"fazone kojima kvazi umetnici daju odusevljenje.Naravno,filmcina su mi Pianista,12godina robije,Titanik,mnogi koji su Oskarovci...ovo je katastrofa.

Nikola

pre 9 godina

Realno glup film,ceo film glumac "place" o svojoj karijeri,ima xx gorih slucajeva pa se ljudi izbore sa problemima.Mogao je da dobije za reziju,glavnu musku ulogu...za jos par mozda,ali generalno za najbolji film godine je teska glupost. Nula od price snimljna na dobar nacin i sa dobrim glumcima.

t-rex

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...

google

pre 9 godina

Jedva sam ovo odgledao do kraja. Voleo bih da saznam od ljudi koji ga svakojako interpretiraju i hvale sledece:
- na koji nacin ovaj film kritikuje Holivud ili status zvezde u danasnjem svetu
- zasto je ovo "filozofski" film
- koja je poenta efekta "snimano iz jednog kadra"
- kakve ima veze da li ste citali Karvera ili niste sa razumevanjem ovog filma

Locus minoris

pre 9 godina

Jako dosadan film. Whiplash je film za Birdmana.
Edie je rasturio Kitona u glumi. Kiton nikada nece moci glumiti kao Edie. Tako to ide.
Pacifista, 23. februar 2015 10:30)

Apsolutno se slažem. Dosadni "its a Broadway & NY thing" klišeizirani, stereotipni i elitistički kvazipostnoir pokušaj.

Filmčina koju gledate bez daha je definitivno Whiplash.

Pametnjaković

pre 9 godina

Film je filozofski, ima puno metafora, i dosadan je za prosečnog gledaoca. Ima dosta komičnih scena i situacija, dijaloga, ali nije ništa naročito, valjda zato lože ljude po medijima, slično kao što Apple to radi. Kažeš da je nešto popularno i da puno zarađuje, da svi gledaju ili kupuje, pa se onda ovce među ljudima prime na to, plate ili kupe, pa onda misle da su time nešto postigli, da se uklapaju u sistem, da su deo nečega. Žalosno.

WOW !!!

pre 9 godina

Definitivno film koji nije za svakoga....
A posebno onoga koji preferira akcione filmove, romantične i ostale koji ne traže udubljivanje!
Umetničko ostvarenje za krug ljudi koji naginju finijem i zahtevnijem ukusu od filmova koji prave kompromise pa se snimaju isključivo zbog gledanosti i profita. Ovaj film sigurno neće "razbijati blagajne" širom sveta. Po meni tek će se videti kakav će uticaj ovaj film imati na filmsku UMETNOST po više aspekata...

rema

pre 9 godina

Film ismeva Holivud, tj jedan deo koji je namenjen mladjoj publici(superhero i bla bal komedije). Ali da li je to dovoljno da bi film bio zanimljiv?
-Po mom misljenju nije, jer sam film nije dao mnogo, tj iza vrhunske kamere, montaze, glume, ne nailazimo na nesto, sto film nosi i sto ga cini umetnickim.
Cak ga to cini autodestruktivnim jer on ustvari kritikuje samog sebe(obzirom da se ne razlikuje od filmova sa specijalnim efektima), a pritom i dobija silne nagrade Oskara. Mislim da sam ovo genijalno napisao... :)

Pametnjakovic Mladji

pre 9 godina

Film je zasluzeno dobio oskara . Jedino sto je diskutabilno jeste kako je sniman film , jer mislim da su to kamermani i scenaristi trebali mnogi bolje da urade. Inace tekstualno senzacionalan film.nije ni cudo sto je dobio oskara. Jedino mi je zao sto nije Majkl Kiton dobio oskara za najboljeg glumca i Rozamund Pajk za glumicu.

Pacifista

pre 9 godina

(VLADA, 23. februar 2015 11:18) i ostali,

Kako vi znate da li sam ja gledao Birdmana ili nisam? Onaj ko se ne slozi sa Vasim ukusom za film, vi kazete da nije gledao isti film kao i vi? Birdman nije umjetnicki film, koliko god to vama tako izgledalo. Prizemni humor, patnja nekog zaboravljenog glumca koji ima problem sa egom, obilje psovki i "masnog" humora... i tako dalje.
Whiplash pak, veoma slojevit film. Na vise nivoa.

Za Ediea, da napraviti izraz lica Hokinga je tako lako i prosto, pa me cudi zasto svako nije glumac.

ona sto joj nikad ne objavljujete komentare

pre 9 godina

Nije mi se svideo, ali to ne smem ovako javno da kazem jer ce me internet poznavaoci 7. umetnosti odmah proglasiti glupom i ljubiteljem Ajronmena. Zato cu se samo smeskati i reci kako je film fenomenalan. :)

precenjen

pre 9 godina

Mislim da se ipak malo preteruje sa pohvalama. Film se bavi interesantnom tematikom i gluma je veoma dobra, ali mislim da filmu ipak nesto nedostaje da bi postao kultni. Kraj je za mene definitivno bio razocaravajuci

mare

pre 9 godina

Evo odgledah film na festu. Jako los i dosadan film a uz to sto je najgore pretenciozan. Inaritu kao da se trudi da svaku temu o kojoj pravi film predstavi na najmucniji i najdosadniji moguci nacin. Zaobici u sirokom luku i ustedeti dva sata svog zivota.

LOL

pre 9 godina

@Pacifista: Sve sto je Edie morao da radi je da pravi neke grimase vise od pola filma, i procedi po koju rec (kasnije je dobio i elektronski glas da ga zameni). Gde je tu po tebi bolja gluma? Da ne bude zabune, smatram da je Edie odlicno odradio posao i bio jedina pozitivna tacka u prosecnom filmu, jer nije lako preneti na platno lik obolelog od ovako teske bolesti i sa pravom je dobio oskara. Ali reci ovakvu glupost samo zato sto nisi razumeo Birdmana govori o tebi koliko povrsno gledas na filmove.

samo besplatno

pre 9 godina

Trailer me nije uopšte impresionirao, ovakav film ću odgledati isključivo kad bude na televiziji ili youtube-u jednog dana, dakle besplatno. Neću se čak truditi ni da ga nađem na torrentima, mislim da ne vredi toliko.

Andol

pre 9 godina

Je li moguće da film uporno klasifikujete kao komediju?!? Jel to rezon: glumi onaj smešni bradati iz "Mamurluka", pa to mora da je komedija ccc. Dobra drama i kritika savremenog "suprheroj" Holivuda. Vredi pogledati.

paja

pre 9 godina

Kako znate o cemu se radi u filmu, vi kojima se dopao i vi kojima se nije dopao? pa film jos nije premijerno prikazan u Srbiji :-) tek na festu je premijera, da li vi to napamet pricate? :-) )))

BeastMode

pre 9 godina

Ne mogu da verujem da ljudi uopste uporedjuju Whiplash i Birdman...
Birdman je remek-delo u svakom pogledu i samo Boyhood moze da mu parira ove godine.
Whiplash je ok film,ali toliko puta vec vidjen koncept, da mi nije jasno kako nekog moze da odusevi...osim ako nije odgledao 10 filmova u zivotu.
Drago mi je sto je Redmejn dobio, zasluzeno i smatram da je trebalo dati Linklateru Oskara za reziju, kad je vec Birdman dobio za film.
Takodje muzika iz Interstelara mi je daleko najbolja, ali to je vec stvar ukusa

ivana

pre 9 godina

Film je odlican u svakom segmentu, rezija, uloge, kamera, scenario.., zao mi je onih koji su ocekivali nesto sablonsko i mlako sto Holivud inace nudi u izobilju, mozda su zato toliko razocarani?! Samo ne razumem otkud tolika ostrascenost u negativnim kritikama, mislim da takvi komentari samo otkrivaju da se ustvari radi o ljudima koji nemaju mnogo znanja o filmu uopsteno (a da ne pricam o tome da nemaju pojma ko je bio Rejmond
Karver).
Injaritu je apsolutno zasluzio Oskara!!! Sjajan reziser!!

youw

pre 9 godina

Koliko je neprocenjivo kada vidis one koji nisu shvatili film da ga zbog toga i pljuju, a Birdman je upravo kritika savremenog Holivuda i takvih gledalaca koji pune blagajne samo za plitke price blokbastera i rom-komova. Pogodio je u centar!

Djenka

pre 9 godina

Film nije los. U poredjenju sa djubretom koje Holivud izbacuje poslednjih decenija Birdman je fenomenalano ostvarenje. I zato se o ovom filmu prica kao o necem sto je vrhunac filmske umetnosti. Slazem se, Birdman je u vrhu filmske umetnosti ove decenije. Razlog sam vec naveo, ostalo je za kroz prozor i za sto brzi zaborav. Ako ga i ne pogledate necete nista propustiti, par interesantnih i zabavnih momenata, interesantna kamera, gluma na ocekivanom nivou. I to sve u slucaju da vas interesuju duhovne krize propalih glumaca. Verujem, poznavajuci Holivudske mozgove, da ce Birdman 2 biti istinita prica o Arnoldu ze Guverneru ili Zan Klod Van Damu (i to o svoj cetvorici odjednom). A reziser ce biti Miki Bej.

mile

pre 9 godina

Poprilicno isforsiran snobovski film koji je guran u oskare i pre nego sto je izasao. Pokusao sam gledati i nakon 20 minuta odustao, a pritom se deklarisem kao ljubitelj ozbiljnijih filmova. Mozda je zanimljiv kao neka parodija Holivuda i modernih glumaca, ali ne shvatam opstu jagmu koja se dize oko filma.

Opanak & Proja

pre 9 godina

Nema većih "žvakača" i mlatilaca prazne slame od likovnih, književnih i filmskih kritičara, a u stanju su da svojim komentarima nekog stvaraoca uzdignu na pijedestal slave ili da ga sruče u blato do kraja njegove karijere. Impresionisti su svojevremeno bili bačeni na marginu društva, a danas se njihove slike plačaju sumama od kojih se čoveku zavrti u glavi. S druge strane preparirane polutke svinje ili telad, zebre i kokošte u staklenim kavezima Demiena Hersta danas su "vrhunska" umetnička dela zbog kojih likovni kritičari kritičari padaju u nirvanu. Da ne širim priču dalje... Birdman je trebalo snimiti i učesnicima projekta treba odati priznanje na trudu ali taj film nije ni blizu titule kultnog. Gledao sam ga i bez obzira na kritiku koju nosi sa sobom plitak je i dosadan. Neko će reći da ga nisam shvatio. Možda, ali ja ne shvatam ni da neko može da kaže da je pita od g....a specijalitet i svakako je neću jesti.

biće bolje

pre 9 godina

Ovog puta je oskar otišao u prave ruke, film ne opterećen klišeima i uspeli pokušaj da se napravi nešto novo. Izbor glumaca je pravi rispekt, kamera jedna od njaboljih u istoriji holivuda, film koji se bavi nama u kome se može prepoznati svako, ovo je Kitonovo remek delo, teško je reći da li je ovo drama sa elementima komedije ili nešto suprotno.

Igor

pre 9 godina

Pacifisto, Edvard Norton jeste bolji glumac i u filmu takođe glumi boljeg glumca. Ni mene Kiton nije impresionirao, ali film jeste. Pravo osveženje.

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама, је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

shame boner

pre 9 godina

Dobar,slozen film sa vrlo dobrim scenariom. Ali,samo dva filma su me natjerala da ih pogledam opet. G.B.Hotel i fantasticna tripoidna fantazija po romanu Tomasa Pincona-Inherent vice.

Kerek

pre 9 godina

Ne znam zasto je mnogo ljudi ovde napisalo komentar u stilu "dosadno, koga briga za traume propalog glumca, ima mnogo vaznijih stvari, itd". Ovaj film ce se upisati u kultne filmove Holivuda, zato sto govori o sudbini ljudi iz dramskih umetnosti i show bussinessa, a primenljiv je na sve oblasti koje se ticu odnosa pojedinca i javnosti, to jest odnosa pojedinca i slave. To su vecne teme, a ne ratna propaganda o Iraku i Avganistanu. Pritom, film je potpuno autoreferencijalan. Majk Kiton je izabran bas zato sto igra sebe: bivseg akcionog junaka, koji se medjutim nije pokazao dovoljno dobrih kasnije, i ovo je sad njegov nacin da se preispita ko je i sta je. Vrlo hrabro sto je glumac srednjih dometa izabran da glumi glumca srednjih dometa, i rezultat je bio odlican. Vrlo zanimljiv eksperiment, i Holivud je to prepoznao, zato je fim i nagradjen. Ja takodje verujem da film nije sasvim razumljiv ljudima izvan americkog podrucja, jer ima mnosto internih fazona, to jest covek mora da zna americki i holivudski kontekst da mi neke fazone skapirao.

VLADA

pre 9 godina

Paifista,kako majke ti znas da je film jako dosadan kad ga nisi gledao? Muka nam je svima od takvih kao sto si ti. Odgledaju trejler i vec sebi daju za pravo da ocenjuju i kritikuju film!

Divos

pre 9 godina

Један филм својствен Гонзалесу-Ињариту, прича је наравно збркана, радња често конфузна са прелазима надреалних сцена и уврнутих дијалога, али то је Ињариту препознатљив рукопис, на тај начин и одступа од задатих и уобичајених клишеа, а ако тражите течну радњу препуну уобичајених стереотипа, филмови овог Мексиканца нису ти где ћете то наћи.

У оваквом филму дијалози и монолози су 70% филма, а они су заиста добри, заправо одлични, често и оригинални, Ињариту својствени, понекад са вишком патетике, али често имају и дубину.

Глума се мора поменути, глума свих глумаца, и оних у главним, и оних у споредним улогама је врхунска.

Мексиканац је за овај филм "покупио" фигурицу коју Оскаром воле звати, иако је било по мени прошле године и бољих филмова, од понуђених 8 који су ушли у номинацију, овај филм је то и заслужио.
Али управо порука филма јесте да су награде тј рецензија (иако од истих много зависи, па и животи и судбине главних јунака) само мишљење, умовање амбициозних (и наравно завидних) медиокритета који су се оклизнули у свом науму да постану редитељи и истински уметници, зато су те награде или рецензија већ давно пре доделе/представе одређене, и да мора да се нешто драматично догоди (као што је, додуше неуспешан, покушај суицида главног глумца на даскама театра) како би се променила "записана судбина".

У сваком случају овај одличан филм сви љубитељи филма никако не би смели пропустити.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Niko se ne sjeca naseg Jugoslovenskog filma "Covjek nije ptica".Bilo je to ranije, trecinu
stoljeca kada me je taj film odusevio.Nijesam imao kriticki duh prema bilo cemu sto je
dolazilo iz domovine ali obzirom da sam zapamtio titulu,cak i neke detalje govori o tome
da je film imao smisla.Dobro se sjecam da su se radnici neke fabrike koja je proizvodila
bakarnu zicu,umotavali u istu ,ispod odijela,i tako odlazili neprimjetljivo sa ukradenom
drustvenom imovinom, kretali se prilicno polako.Neznam da li se radilo o nekom drugom
filmu ali je taj prizor ostao nezaboravan i komican u isto vrijeme.Bilo je tu i drugih scena
koje su ostale u sjecanju ,maglovito ali ipak stvarno.Iako film o kome je rijec jos nijesam
pogledao,sudeci po opisu,zakljucujem da ima istu ideju.Naravno da bi se neki stvaraoc
preporodio, iz sloma koji je dozivio ,potrebne su mu neke nadljudske osobine.U Holywood-u
obicno se pokusava sa drogama pa su uspjesi relativno rijetki.Sarmantni Meksikanac je imao
prilicno tezak zadatak.Mozda je njegov sarm uslovio takav uspjeh jer su njegovi saradnici
bili vise nego odani.Interesovalo bi me uporedjenje pomenutog filma sa "Covjek nije ptica"
samo radi toga da uporedim vrijeme proizvodnje kao i ideje nastale u rasponu.
vasilije knezevic 23 feb. 2015

pampam

pre 9 godina

Meni se Birdman svideo ali mislim da nije film za svaciji ukus. Svidja mi se kako su prikazali razliku izmedju istocne i zapadne obale u USA gde ovi sa istocne nikada nece zapadnu obalu shvatati ozbiljno i uvek ce im biti samo izvor kica i sunda... Zasluzeni oskari za Birdman-a jako origilan scenario i rezija

WOW II !!!

pre 9 godina

Uzalud je objašnjavati nekome lepote dubine okaeana ko ne ume da pliva i roni, kao i lepote pećine nekome ko nikada nije ušao da vidi stalaktite i stalagnite...

mdj

pre 9 godina

Iskreno mislim da nije bezveze izabran on da glumi Birdman-a.
Tako se Majkl manje vise proslavio zbog Batmana, i kasnije nije snimao nista..svi ga pamte po batmanu, kao sto ga i u filmu pamte po Birdman-u.
Uglavnom, odlicno sakriveno znacenje.

Bas mi je drago sto je on uzeo oskara za najbolji film, a ne Boyhood.

vasilije knezevic

pre 9 godina

Nijesmo katolici da bi svi obozavali Papu.Film,uopste, je samo kratkotrajna razonoda i njegovi
pocetci bili su samo da razveseli milione siromasnih "nevoljnika"sirom svijeta.Tu i tamo mogu
se naci iumjetnicki pokusaji ali to mnogi ne razumiju.Budi se dopao film a mnogima nije.Buda
treba da razumije da film nije sniman za njega, licno,nego i za nas polupismene i neobrazovane.
Oscar je naveo mnoge da kupe kartu ali se nijesu zabavali.Nazalost,karte se ne vracaju .
vasilije knezevic 11 marta 2015

kirgistan

pre 9 godina

superheroj se na kraju upucao u kljun. jos ne znam kako to da protymacim. sacekacu neko vrme.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dex, 23. februar 2015 15:31)
Ne, superheroj se nije "upucao u kljun" na kraju, niti je leteo u jednom delu filma, niti je bez dodira dizao stvari. Kako to? - Pa lepo, da ga nisi površno gledao i shvatio znao bi.

Vlajzy

pre 9 godina

Samo me jedna stvar zanima. 2015.je godina,a kvalitet slike na bioskopskim platnima je i dalje iz devedesetih! U cemu je problem,o cemu se tu radi?

nucky thompson

pre 9 godina

@ t rex, brate morao sam da uzdvojim tvoj komentar kao jako neinteligentan. btw, ovi sto pljuju po Broadway stvarmk nemaju pojma o cemu pisu. pozdrav iz NJ

Školjka Boy

pre 9 godina

Meni je i interesantna činjenica da su i Kiton i Norton i Ema glumili u superhero filmovima (Batman, Hulk, Spiderman), Naomi je bila u King kongu ali to nije superhero movie. Ne znam da li je namerno ili slučajno takav kasting napravljen. Kako je osmišljen film ne liči mi da je slučajno

Buda

pre 9 godina

Zanimljivo je kako postoji podela u komentarima na one pametne i glupe. Ja ne vidim medju njima nikakvu razliku. Inace, odledao film sinoc. Gluma odlicna, a film kao film... Isti takvi uzviseni komentari. Nisam ljubitelj bilo kakve vrste prozivanja bilo koga zato sto ostavlja prizvuk lazne izuzetnosti i samoobmane, sto bi rekli, fejk.

Depresivna

pre 9 godina

Ja sam malo depresivna a film me ucinio jos gorom. Morala sam 10 minuta pred kraj filma da izadjem napolje jer me zaboleo stomak od nervoze. Film je verovatno dobar jer depresivne ljude cini da se jos gore osecaju nego inace.

Citalac

pre 9 godina

Nisam filmoholik.
Jos manje ljubitelj kritike ili ocene filma
No, komentar je ok
Film nije " moj ", definitivno
Ali komentar, intrigira......
Postujem
Pogledacu, hvala

Mikeli

pre 9 godina

Istina je da ni oni ne vole pozorista. Dosadna su i vole ih samo matorci. Bila su popularna pre 300 godina kada nije bilo ni struje a kamoli TV i kompova...
(t-rex, 23. februar 2015 14:42)

Nabroj mi 3 predstave koje si odgledao u svom zivotu i tvoje misljenje ce biti hm, pa manje glupavo nego sto izgleda na prvi pogled. Mozes da volis nesto ili ne, ali reci za pozoriste kao umetnost da je dosadno samo govori o tvom mentalnom sklopu.
Pozoriste je samo po sebi jedan drugaciji vid zabave, zasto da ne, nije za svakoga definitivno, zato i nema mnogo ljubitelja, pogotovo u siromasnim zemljama kakva je nasa.
Mada kada si rekao da nije bilo "kompova" sve mi je bilo jasno. Bitno je da ima "kompova" i svi svoje vreme treba da provode za "kompovima".

mare

pre 9 godina

I da podnaslov filma nije neocekivani trijumf neznanja, vec unexpected virtue of ignorance. Virtue je vrlina a ne trijumf. Ali i to dovoljno govori o pretencioznosti...