Subota, 07.09.2013.

14:04

Da li još uvek slušate kasete?

Izvor: Izvor: B92, Billboard, NME

Da li još uvek slušate kasete? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Neponovljiva radost

pre 10 godina

Ono kad na radiju puste stvar koju danima ocajnicki pokusavas da snimis. U prvi mah ne verujes, a onda skocis ko oparen i pritisnes REC i PLAY.

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Dobio sam kao osnovac SONY Walkman, s zvučnikom zvučnik, stereo mikrofon i Dolby, težak kao cigla, sa demo kasetom sa muzikom Arakawa Band - brand new. Taj walkman je radio punih 10 godina, i dan danas radi. A svojih 10 najdražih kaseta još čuvam i ponekad zavrtim

audiopsiholog

pre 10 godina

Bilo kakav zvuk da snimis bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvucnike ili slusalica.
(ac dc, 8. septembar 2013 01:28)

Jedina analogna reprodukcija koja je bolja od aktuelne audiofilske digitalne je slusati zivi nastup :) Sve drugo je apsolutno losije, a evo i zasto:
Analogni snimak konstantno gubi na kvalitetu od trenutka samog nastanka, kod magnetnih medija dolazi do demagnetizacije, kod ploca do fizickog propadanja zbog "grebanja" iglom. Digitalni zapis u nekompresovanom racunarskom formatu (tu ne racunam klasican audio cd disk) ostaje 100% veran studijskom originalu i nakon beskonacno vremena. Ocigledno ovi stariji komentatori nisu culi da je danas audifilski standard nekompresovan digitalni zapis u 24-bitnom formatu semplovan na cak 192 kHz (obican audio CD je samo 16 bit/44,1 Khz).

Alex

pre 10 godina

@ činjenice
22kHz je teorijska vrednost koju cd moze da dosegne. U praksi vrlo retko prelazi 20 kHz- a zbog filtera u analognom delu kojim se čisti digitalno đubre koje nastane prilkom ADA konverzije ( kada se udruže loši DA konvertori i filteri onda dobijete efekt da vas boli glava posle izvesnog vremena posebno ako se slusa malo glasnije).

Činjenice

pre 10 godina

Pošto sam pročitao neke komentare u kojima se kaže da LP beleži više frekvencije od CD-a, evo brojnih vrednosti (koje danas, u doba interneta, bar nije teško proveriti):
- CD: do 22kHz
- LP: do 18kHz
- kaseta: do 12kHz ako je obična ili do 15kHz ako je metal/hrom.

alex

pre 10 godina

Imam jos uvek kolekciju od par stotina kaseta gde su najstarije s pocetka 80tih godina, isto tako vise od stotinak novih neotvorenih traka za snimanje. Analogija je u vek bila skuplja od digitalije i za dobar zvuk ( bilo ploca , kaseta , traka ) trebalo se uvek dobro izuti da bi se dobio bolji zvuk od digitalije. Da li je kaseta losa? Ne , ali ne na svakom uredjaju a posebno ne kasete ( trake ) snimane u studijima za brzo umnozavanje traka. Sama traka je uglavnom losijeg kvaliteta , snima se visestruko vecom brzinom od one koja je nominalna * 4.75 cm /s ) i zbog toga frekventni opseg nije onakav kakv nosac dozvoljava.
Komentari dole koji negativno govore o zvuku sa trake nisu nikad culi sta jedan Nakamichi Dragon , ZXL , ZX i bolji CR modeli , vrhunski TEAC ( Z serija ) , Tandberg znaju da naprave s tim trakama , gde je cesto frkventni opseg od 15- do preko 22 kHz ( misaona imenica za CD ) . Medjutim , te masine nisu bile jeftine ni kada su bile nove a nisu ni danas + traze pored toga dosta odrzavanja koje nije jeftino. Vrhunska analogija nikad nije bila za siroke mase - kako ploca tako i traka. Za mase je pravljen digitalni medij . Da li znate da je od svih nosaca CD i najjeftiniji i da njegova produkcija retko prelazi 1 euro , dok produkcija ploce kosta oko 5 eura?

miki

pre 10 godina

Ako hoćete kvalitet zvuka slušajte ploče. Kasete su daleko lošije od diskova I mp3.
(Petar, 7. septembar 2013 15:04)

Lupio covek I ostao ziv! Mora da si snimao i slusao kasete na tosteru. Kupi Denon kasetu snimi sa ploce na troglavom NAKAMICHI-u pa neces znati sta je original a sta snimano! Moram priznati i pored 3 sistema i 2 Nakakamichi-a i sam ih vise ne slusam, ne zbob manjka kvaliteta nego se nema vremena pored internet.

Pavle

pre 10 godina

@robyl Ploce imaju dusu... Niko ne moze opisati taj osecaj pucketanja zvuka. Sto se tice kaseta: I one imaju nesto sto cd nema: Ne moze da se oguli i moze da traje sem ako s necim ne preseces traku. Moderan zvuk je vestacki...

Zoran

pre 10 godina

Pre nekoliko godina sam nasao u Njujorku potpuno nove dekove Akai GX-R99
i Nakamichi CR-7E. Nisam mogao da verujem kada mi je covek u radnji rekao
da su potpuno novi. Radovao sam se kao malo dete. Vratilo me u Beograd osamdesetih. Snimanje Italo Disko muzike, putovanja za Trst po nove ploce.
Sva muzika za moju kolekciju je snimana na TDK MA-R90 koje sam poneo sa sobom. Ubedljivo najbolje trake na svetu. I dan danas mogu da se nadju ali im je cena od $80-$100 po komadu. Evo dok kucam ovaj komentar slusam
Joe Mc Roy - Little Cowboy. Koji zvuk, a pikovi samo udaraju.
Nazalost nikada se to vreme nece vratiti ali Beograd osamdesetih je
zauvek u mom srcu i secanju. Da li se neko jos seca trka Tomos automatika
na Banjici i Sajmu?

HPLT

pre 10 godina

KASETE = GROBARI muzicke i filmske industrije!
Posle magnetofona gde su koturi i trake bili ”glomazni”, trebalo je smisliti nesto prakticnije, jeftinije, dostupno najsirem auditorijumu. KAPITAL je u svojoj neobuzdanoj pohlepnosti za velikim prometom lansirao KASETE audio i video. Stvorena je mogucnost neograni;enog presnimavanja i umnozavanja. Pusten je duh zvan PIRATERIJA. Lancanom reakcijim poceo je dramaticni pad prodatih tiraza muzickih a i filmskih sadrazaja, zatvaranje diskografski prodavnica i bioskopa... Digitalizacija je samo usavrsila proces.
PS. Da me ne razumete pogresno, nisam protivnik ”piraterije”. I sumnjam da medju 6 milijardi Zemljana ima nekog ko nije koketirao sa ovom ”posasti”. Moralne pridike, pa i zakonske regulative samo su kap u okeanu jer - NASTAVLJA SE!

bazz

pre 10 godina

..A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)
(Korisnica, 07. septembar 2013 19:48)
Moje prve kasete su bile NBG, The Exploited i Dzukele :-)

Nenad

pre 10 godina

Opet krece prepucavanje sta je bolje Sony UX Pro ili Maxel UD II.
(Aca, 7. septembar 2013 15:38)

Za mene je ostala dilema: TDK SA-X ili Maxell XLII-S...:-)

Joe Featherweight

pre 10 godina

Imam Nak RX- 505, BX-300 (oba servisirao Willy Hermann), i BX-125 koji sam kupio za 10 dolara (i promenio gumicu za jos 5). Zivim daleko od Srbije, u zemlji u kojoj jos postoji drzavni radio, bez reklama, i tu i tamo snimam - uglavnom zive koncerte. Ima nesto mocno u "obrtu u letu" - kada RX-505 izbaci i obrne kasetu kad se zavrsi strana A i nastavi sa stranom B....a o zvuku i da ne govorim...moje metalne kasete iz 1980ih zvuce kao da su juce snimljene (snimljene su sa ploca). Kada uzmem da slusam CDove iz 80ih, zaboli me glava posle 20 minuta - sva dinamika sabijena negde u sredinu, zali boze kako to zvuci (Darkness on the edge of town, Springsteen, npr.). Eh, da mi je samo blize moj davni Technics RS-M88...kaseta ima nesto sto nijedan drugi medijum nema - da je neko pravio kasetu samo za nekoga...pa gledajte kad ste poslednji put pravili nekome kompilaciju bilo na mp3 ili na CDu....

ac dc

pre 10 godina

@audiopsiholog
Bilo kakav zvuk da snimiš bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvučnike ili slušalica.

audioinvalid

pre 10 godina

@ Audiopsiholog...xaxaxa..mozda samo niste bili u prilici da (za pocetak) poslusate "idealno" uparenu i podesenu vrhunsku analog kombinaciju -relco audio & thorens-...

Darko

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari, vest me toliko ne interesuje, jer na pomen audio kaseta ("kompakt" by Philips, o njima je ovde reč, a ne o magnetofonskim trakama) pomislim na sporo premotavanje, učitavanje (C64), gužvanje najbitnijih delova pesme ili programa (Marfi) itd.

Ali, interesantno je da se pri poređenju analognog i digitalnog zvuka svi automatski hvataju za mp3. 2013 je godina, koristite FLAC ili sličan lossless format (Apple, Ogg, Monkey's...), od kompresovanih formata neuporedivo kvalitetniji AAC/MP4 sa transparentnom kompresijom u odnosu na mp3, a za produkciju zvuka naravno standarni wav ili aiff kontejner za pcm nekompresovani zvuk. Mislim, mp3 u eri terabajtnih diskova i broadband neta!?? To više ni YouTube ne koristi...

Audiofil

pre 10 godina

Imam bogatu kolekciju kaseta koja mi je ostala iz klinačkih dana, ali kad sam nedavno, posle dužeg vremena, pustio neku kasetu, onako naviknut na savršen digitalni zvuk, tek sam tada shvatio koliko je zvuk s kaseta „zaprljan“, „tup“, sa šumovima... Ne predstavlja mi više onakvo zadovoljstvo kao ranije. Za mene najsavršeniji zvuk daje CD, zatim MP3, pa onda LP (ali samo na dooobrom gramofonu i s dooobrom, očuvanom pločom), pa tek na kraju kaseta.

Walkman

pre 10 godina

Imao sam oko 14 godina i majka mi je kupila vokmen i dve kasete: Zdravka Čolića - Malo pojačaj radio i prvi album Stinga - The Dream of the blue turtles. Hvala joj na Stingu...

Inače malo-malo pa kupim neki auto sa kasetofonom. Tada iskopavam preostale preživele kasete po kući...

men

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.
(Nikola, 7. septembar 2013 15:17)


DV video nije nekompresovan-RAW nego je kompresovan i to uz gubitak kvaliteta (lossy) videa.

igop

pre 10 godina

Iako nisam nesto sentimentalan prema kasetama posedujem jos uvek jednu sa decijom muzikom kuju moj klinac prosto obozava. Jos je uz to onako drecavo zuta tako da nikako nemam srca da je bacim.
A i mom Bang&Olufsen BEocord 6002 dobro dodje da se zavrti jednom mesecno, cisto da ne zardja.
I mogu da potvrdim da po kvalitetu zvuka kasete nisu ni u kom slucaju bile losije od drugih medija jedino je trbalo posedovati originale i muziku snimati na najkvalitetnijim markama. I naravno posedovati dobar uredjaj. Tek kada sam nabavio spomenuti Beocord 6002 u setu sa Beomaster 6000 i Beogram 6002 gramafonom, sve to okacio ma MC120.2 i sa kolegom preslusao nekoliko njegovih Jazz kaseta uverio sam se da je zaista moguce slusati izuzetan zvuk sa kasete be svih onih primesa, lupkanja, skljocanja i sustanja toliko tipicnih za kasete...

nsabi

pre 10 godina

Nedavno sam prodao svoju Aiwu xk 009 exceliu, jedan od najboljih dekova ikada napravljenih i sad mi je zao. Kad sam ga kupio 91 kostao je 1400 dem, cale hteo da me se odrekne. Kasete su bile deo tog vremena i glupo je raspravljati se oko toga sta daje bolji zvuk, mp3 je format novijeg vremena, flac jos novijeg ali iz nekih sentimentalnih razloga jos uvek mi prija poslusati stare kasete setivsi se koliko vremena sam potrosio praveci kompilacije (snimalo se u realnom vremenu).

robyl

pre 10 godina

"Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka..." (Audiopsiholog)
Pogrešno. Nema ovo veze sa psihologijom. Problem zaista postoji. Krivi su moderni producenti koji "siluju" glasnoću i frekvencije svojih pesama, samo da bi one bile primjećenije od drugih, pri tome svesno žrtvujući neke niže frekventne opsege, a time i kvalitet zvuka. Koga interesuje tema, neka na Google-u ukuca "loudness war"... Ovim su zahvaćena čak i nova izdanja starih albuma, remasterizovana

djordje

pre 10 godina

Skoro sam imao kao neki dejt sa devojkom sa kojom se vidjam, i zbog 100stvari smo se nasli prekasno i nismo imali gde sta i pokupimo neku hranu usput i odemo kod mojih koji nisu bili tu a ja ne zivim tu vec godinama.
I posto sam sve stvari preselio nisam imao na cemu da pustim muziku nego na starom kasetofonu. Radio stanice ne mogu da podnesem kod nas barem vec 10ak godina zbog iste muzike koja se pusta non stop.
Skinem prasinu sa starih kaseta i izvucem originalni REM - Out of time, jedna od 2-3originala koje imam, pustim ceo album da se vrti i setim svega tog divnog kod slusanja nekog benda,albuma od pocetka do kraja, zvuk na starom Sharpu iz 70i neke godine je bio sjajan, uvek malo "mutan"kako to zna da bude na kaseti i staroj glavi ali u svakom slucaju daleko bolji od slusanja muzike danas koja se masovno slusa perko youtube-a danas.
A i koliko je to bio originalan dejt danas? Bili smo kod mene i slusali kasete. Uspele su makar jos jedanput da kreiraju jednu sjajnu uspomenu.

NJ_69

pre 10 godina

Poslednja kaseta koju sam kupio pre više od deset godina je "Kosmos Srbija" grupe Foto. Prva je bila "Help" od Bitlsa još 1978. i obe još uvek reprodukuju zvuk bez šumova.
Najviše sam sačuvao BASF i 3M Scotch kaseta, a svojevremeno sam imao i tzv. dabl-dek Marantz sa risiverom. Lepa vremena.
Ipak, sredinom osamdesetih sam se dodatno navukao na magnetofone, trakaše. Imao sam stari Telefunken i čuveni Teac, ali ne i Teac Tascam 4-tvoro kanalni koji su koristili i naši ondašnji demo bendovi. Technics i TDK trake za magnetofon su mi bili omiljeni.

Megatronman

pre 10 godina

Za Swedenonline; drago bi mi bilo ako jos imas Dragona!!! Ne daj ga NIKADA. Ne prodaj ga NIKADA. A za rodjendan si pokloni 1000 ZXL.

phreak

pre 10 godina

Koliko god bio vezan za njih i svakodnevno dan-danas koristio svojih 5 metara LP ploča, sa kasetama sam davno raskrstio. A imao sam ih puno, i 2 deka (jer nije bilo dovoljno dobro imati jedan dupli) ali su mi uvek bile samo korak do nabavke omiljenog albuma na LP-u. Za mene, LP > CD > MC.

Mina

pre 10 godina

Uh, kako da se ne secam :)
Prva kaseta koju sam sama kupila je bila Metallica, album "...And justice for all", stedela sam mesecima za to (zlatne 90te, cini mi se da je bila '97 ili '98 godina), bila sam 7 razred osnovne i nisam kupovala uzinu nedeljama da bih ustedela kes za kasetu :D Secam se prodavnice, bila je u Narodnog fronta i to je za mene u to vreme bila prava avantura, kao detetu "s druge strane mosta" svaki odlazak do grada mi je predstavljao neverovatan izazov i secam se da sam krila od mame gde idem, jer sam umislila da me nikad ne bi pustila samu tako "daleko". Ispostavilo se da je bila jako ponosna kad je saznala :D
A prva kaseta koju sam ikad slusala je bila tatina kompilacija najvecih hitova Beatles-a koju sam obozavala i bila sam neutesna kad ju je kasetofon "pojeo" do te mere da joj nije bilo spasa :(
Moja kolekcija kaseta je i danas jako bogata, ali sada sluzi samo kao tribute tom vremenu iz prostog razloga sto nemam tehnickih mogucnosti da ih slusam. Ali ko zna, ako jednog dana opet budem imala neku liniju koja pusta kasete, sigurna sam da ce biti prilike da se vrate svojoj pravoj funkciji :)
Ali kao sto je neko vec spomenuo pre mene, ploce su ipak nezamenjive.

Matorac

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila Greatest Hits od grupe Abba. Kupio sam je zajedno sa indijskim portabal kasetofonom u "Elektrometalu", 1979 g. Postojala je emisija na Radio Beogradu "Za vaš magnetofon". Išla je u osam uveče. Stavim tranzistor pored mikrofona od kasetofona i čekam da počnem snimanje albuma koji su te večeri puštali. Međutim, tih godina je bio veliki problem nabaviti kasete za snimanje. Ponekad sam koristio već snimljene, napunim zadnje rupice da bi zaobišao zaštitu od presnimavanja... Kada su se pojavile prve BASF-ove normalke, bio sam toliko srećan, da sam sav džeparac dao da kupim dva komada, jednu C-60 i drugu C-90 :o).

Ramones, = 10 konja vise

pre 10 godina

Kasete naravno u autu. Sta drugo ? I sve kasete iz sedamdesetih i osamdesetih jos uvek funkcionisu, mnogi CD iz devedesttih vise ne.

sremac022

pre 10 godina

Još uvek slušam kasete na svom omiljenom uredjaju Sony TC-K555ES, i naravno sve kasete su BASF cassette TP IV metal maxima, odličan zvuk kojih CD I MP3 zvuče kao karleuša.

Korisnica

pre 10 godina

Kad sam skoro dobila neko mizerno nasledstvo i digla kredit,kupila sam kucu na selu i u njoj ploce,kasete,gramofon i stub ...Slusam od tad,svaki dan...A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)

vlada

pre 10 godina

Ja sam audio kasete najvise zapamtio po tome sto sam na njima imao programe i igare za Commodore 64 i ZX Spectrum. Bila je to gomila kupljenih ili nasnimljenih kompleta, koje sam onda razmenjivao sa drugovima. Trazenje pocetka programa premotavanjem kasete, pa ono cuveno Tape Loading Error kada nece da se ucita... eee to su bila vremena! :)

Nikola

pre 10 godina

@(Banja Luka, 7. septembar 2013 14:42)
Hehe to je zato sto je taj stari kasetas kvalitetan uredjaj.Pre se imalo para pa su ljudi kupovali najkvalitetnije komponente a i nije bilo kopija,danas je sve djubre ili preskupo.

audiopsiholog

pre 10 godina

Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka.
Sto se tice samih digitalnih formata oni mogu da budu razlicitih gradacija kvaliteta u zavisnosti od stepena kompresije i nacina digitalizacije. Ali od odredjenog stepena (a kod nekompresovanih formata u svakom slucaju) smesno je uopste i uporedjivati kvalitet.

MP3 je vec zastareli format psihoakusticne kompresije (danas postoje daleko bolji formati). Ono sto je interesantno je da ga stariji ljudi losije cuju nego mladji, narocito na nizim stepenima kompresije. Razlog za to je da on radi na principu pokrivanja kompresione distorzije na nizim frekvencija sa onim na visim, a kako covek stari tako mu sve vise opada moc percepcije visih frekvencija.
Naucnici su obavili jedan eksperiment gde su ljudima pustali nekompresovanu muziku i MP3 kako bi ustanovili da li neko moze da primeti razliku. Niko od ucesnika nije mogao da primeti razliku osim jednog koji je konstantno pogadjao sta je sta. Ustanovili su da ima ostecenje sluha na jednom uvu koje je moglo da registruje zvuk samo do 8 KHz.

Marjan

pre 10 godina

Mnogo mi je zao sto sam bacio kasete koje sam imao,a imao sam ih puno. sta bih sada dao da odslusam fraktal emisiju sa radio politike,to su bila vremena.

sj

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila muzika iz filma Flashdance , jer je muzika iz tog filma bila hit a film je tada prikazivan pred prepunom salom Sava Centra nedeljama i tada je ako se ne varam prvi put prikazan film u Dolbi stereo tehnici koju je imala cini mi se tada samo velika sala SC. Tada jos nisam imao kasetofon, tek mi je kupljen kasnije, pa sam za slucaj da ako nije ispravna kaseta trazio od mojih da mi kupe jos jednu kasetu sa muzikom iz tog filma.

cvexi

pre 10 godina

Imam u svojoj sobi sonijev dual hybrid star nekih 10godina. Nadjoh neku staru kasetu u kutiji i reko da vidim sta je na njoj i ubacim unutra.... Jos uvek nisam uspeo da je izvadim, nesto se zaglavilo

wer

pre 10 godina

Hoce li ljudi vec jednom shvatiti da se vrednost muzike ne ogleda u formatu u kome je zapisna, vec po sarmu i emocijama koje daje slusaocu.

Stvari koje volim, slusao bih i na najmuljavijem rucnom radio tranzistoru, i opet bih uzivao! Opet, za ono sto ne volim, ne pomaze ni rucno pravljeni lampas od 20.000 EUR i zvucnici od slonove kosti.. sve sa zlatnim kablovima

wer

pre 10 godina

Prvi softver koji sam napisao je Cubase plug-in koji dodaje 'krckanje' vinila na wav fajl.

Sto je digitalni zapis viseg kvaliteta, to 'krckanje' lepse legne, a kolekcionari vinila se hvataju za glavu i kukaju kako to sada svaki bednik moze da ima tako plemenitu primesu u svojoj digitalnoj kolekciji.

Ivan Jelenković

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)
Ovo reče K7 a ovo pišem ja - Ivan Jelenković...
Da, najbolje je slušati muziku na starim magnetofonima, pošto nema novih više. Magnetofonska traka- debela i široka, je najbolji do sada izmišljeni format za snimanje i slušanje muzike. Mp3 je karikatura zvuka.

Swedenonline

pre 10 godina

I dan danas rado pustim snimke sa Maxi singlova snimljene sa Tehnics MK II (concorde saphire) na TDK metal kasetama na Nakamichi Dragonu. Dobra masaza za telo i dusu!

anonymous

pre 10 godina

kao mali imali smo fliperanu blizu kuće a u njoj fliper Dolly Parton... kada sam kupovao prvu kasetu, pogađate: Dolly Parton - greatest hits :) ali je sreća kratko trajala jer nekako country nije bio moj tip muzike... Vrlo brzo sam je presnimio sa Ozzy Osbourne - Bark at the moon sa ručno pravljenim omotom od blok 5 papira ;)

dejan

pre 10 godina

Slušam trake a ne kasete
(Tudjice? Ne, hvala., 7. septembar 2013 14:55)

Prvo, lingvisto, sama rec traka takodje nije autohtnog srpskog porekla.

Drugo, jos bitnije, ne slusas "TRAKU" vec ZVUCNI ZAPIS sa trake. TRAKA JE SAMO NOSAC ZVUKA!

Tudjice? Mozda?! Preciznost u izrazavanju, svakako!

arhaik

pre 10 godina

Ne.
Imam kasetofon u autu ali slušam samo motor i ostale učesnike u saobraćaju; imam i stand-alone cass-player za moju hi-fi liniju (tako se to zvalo pre 30-ak godina) i jedno 20kg kaseta koje sam sve kupio pa 'zajmio ploče i na njima dopunjavao kolekcije vinila retkim sadržajima na ovom, od svog nastanka - hendikepiranom nosaču zvuka. Žao mi je, kaseta je možda sada nekome crvkut nostalgije, ali je neopevani krš kome se jedino moglo stati na put ako se ta gomila plastike zgazi i prosledi do najbližeg kontejnera. Vozači kamiona i pogotovu autobusa su je koristile kao sadističko oruđe u nametanju brene/cece/mire a kasnije i gorih skotova kojih nismo bili svesni dok nam ih nisu nabili u uši.
S druge strane, snimanje na kasetama u kućnim ili garažnim uslovima otvorilo je put ka pravim studijima mnogim mladim umetnicima - nemali broj je zaslužio status zvezde, makar i prolazne (i lokalno i globalno). Mnoga deca, sada ljudi srednjih godina pored svojih prvih fotografija iz detinjstva imaju i zvučne zapise sa kasetofona, zaslugom svojih roditelja.
Da, jesam koristio audio kasete ali mi nimalo ne nedostaju.
Mada ih i dalje uredno premotavam jednom godišnje :)

vf

pre 10 godina

Još uvek imam veliku kolekciju mada ih ne slušam više. Sećam se onog mučenja kad tražiš početak neke pesme pa premotavaš napred, nazad... :)

матори

pre 10 godina

Никад нисам волео касете. Биле су практичне за путовање и за журке, али их никад нисам капирао као озбиљан носач звука. Ако поредимо винил, компакт диск и касету - касета има најјаднији фреквенцијски опсег, и без обзира ког је квалитета касета једноставно никад није могла да приђе звуку винила, који од наведена три носача има највећи фреквенцијски опсег.

А посебна прича су траке које су издавали домаће дискографске куће... То су ваљда биле најнеквалитетније траке које можеш да нађеш. Уме да ме спопадне носталгија за разноразним стварима из прошлости, али касете дефинитивно не видим као артефакт вредан сентименталности.

Bubi

pre 10 godina

Zvuk sa kaseta je daleko bolji nego sa cdova a o mp3 da ne govorim, to je zato što je kaseta ima analogan zapis muzike kao i gramofonska ploča, ja i dan danas kada pustim neke kasete, smrznem se koliko je bolji zvuk nego sa kompjutera

bole

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)

Au kako si dovitljiv i humorističan.
Nije stvar u hipsterizmu, već u zdravoj nostalgiji i činjenici da neki ljudi sa razlogom i dalje preferiraju analogni umesto digitalnog zvuka. Verovatno misliš da bendovi i dalje objavljuju vinile jer, eto, to je tako kul i alternativno, a ne zato što vinil-ploče imaju neuporedivo bolji zvuk od mp3-ja ili CD-a?

Petko

pre 10 godina

Rado bih ali mi je deck na stubu u lošem stanju, tako da mi je žao što ne smem da ubacim unutra kasete koje sam skoro kupio na internetu- par prvih albuma od Lepe Brene i onaj legendarni album Probaj me Olivera Mandića iz 1980.

Megatronman

pre 10 godina

Ja sam snimao. Puno tijekom osamdesetih i stao pojavom CD u masovnoj upotrebi ali i zakonom o autorskim pravima. Imao sam ulaz od oko dve hiljade DEM mjesecno. Netto hiljadu. Musterija po cijeloj Jugoslaviji, jasno najvise u Zg i Hr. U Bihacu barem deset. U Tuzli. Derventi. U Nisu i N. Sadu. Rap i house, prije toga Italo i Hi-NRG. Kupovao sam po jedan kazetofon mjesecno. Aiwa, B.I.C., Technics, Akai, Nakamichi je apsolutno najbolji. Jos uvijek imam jedan Nakamichi. Kazete su mi omogucile sretnih desetak godina a ljudi ih jos cuvaju kao uspomene. Savjet: kupite po bilo kojoj cijeni rabljeni Nakamichi. Postoji 63 modela. Uzivajte!!!

Nenad

pre 10 godina

Ne slušam, jer više nemam na čemu. Ali sve svoje kasete i dalje čuvam, iz čisto sentimentalnih razloga. Ne mogu da zamislim da ih bacim.

sanja

pre 10 godina

pre nekoliko dana,čeprkala sam po ormaru mog tate koji je pre 2 godine otišao na nebo.pronasla sam muzicku kasetu iz 1980. god. na kojoj je pisalo:uspomene.čuo se savršeno čist zvuk-snimao je brata i mene kada smo tek učili da govorimo.toliko jasno I glasno se čuje,a kažu da kasete vremenom propadaju.kao da je opet bio tu sa nama u sobi.
-šta ce tata da ti kupi kad porastes?
-auto
-I sta ces ti da nadjes?
-devojku
-I sta ces da joj radis?
-sve!
-kaži:cvrc milojka
-picojka

satelit

pre 10 godina

Nema bolje masine od mog dvokasetasa!Stavim ga na plocnik ispred zgrade ,obucem kratke pantalone od teksasa,bele dokolenice,duboke patike... I plesem po celo noc!

Nikola

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.

Mare

pre 10 godina

Moja prva kaseta koju sam kupio kao klinjo je bila "Džuli" od Danijela Popovića, nakon 4-tog mesta na Evroviziji. Dao komplet džeparac za nju.

K7

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.

Petrucci

pre 10 godina

Ja jesam zaljubljenik u analogne stvari, posebno analogne audio formate... ali nekako nikad nisam voleo kasete :D Kad sam bio mali, ostale su mi u secanju kao stvari na kojima se muzika cuje mnogo mutno i necisto (za sta sam danas saznao da je krivac los kvalitet kaseta i necista glava). Danas skupljam vinile, kupio sam nov gramofon, i polazo ulazem u solidan audio sistem u tom smislu. U mojim ocima, a i ocima mnogih, kasete nikad nece zvucati bolje od vinila (mozda gresim, ali ja tako osecam)! :)

Banja Luka

pre 10 godina

Nedavno mi je kolega pustio audio kasetu i uslijedio je pravi sok kako je kvalitetan zvuk na njoj.Sve se jasno culo pa i najtisi tonovi, a o masnoci basa da ne govorimo.Sada se uglavnom slusaju pjesme na mp3 i zbog toga muzika gubi na kvalitetu.

sanja

pre 10 godina

pre nekoliko dana,čeprkala sam po ormaru mog tate koji je pre 2 godine otišao na nebo.pronasla sam muzicku kasetu iz 1980. god. na kojoj je pisalo:uspomene.čuo se savršeno čist zvuk-snimao je brata i mene kada smo tek učili da govorimo.toliko jasno I glasno se čuje,a kažu da kasete vremenom propadaju.kao da je opet bio tu sa nama u sobi.
-šta ce tata da ti kupi kad porastes?
-auto
-I sta ces ti da nadjes?
-devojku
-I sta ces da joj radis?
-sve!
-kaži:cvrc milojka
-picojka

Mare

pre 10 godina

Moja prva kaseta koju sam kupio kao klinjo je bila "Džuli" od Danijela Popovića, nakon 4-tog mesta na Evroviziji. Dao komplet džeparac za nju.

wer

pre 10 godina

Hoce li ljudi vec jednom shvatiti da se vrednost muzike ne ogleda u formatu u kome je zapisna, vec po sarmu i emocijama koje daje slusaocu.

Stvari koje volim, slusao bih i na najmuljavijem rucnom radio tranzistoru, i opet bih uzivao! Opet, za ono sto ne volim, ne pomaze ni rucno pravljeni lampas od 20.000 EUR i zvucnici od slonove kosti.. sve sa zlatnim kablovima

dejan

pre 10 godina

Slušam trake a ne kasete
(Tudjice? Ne, hvala., 7. septembar 2013 14:55)

Prvo, lingvisto, sama rec traka takodje nije autohtnog srpskog porekla.

Drugo, jos bitnije, ne slusas "TRAKU" vec ZVUCNI ZAPIS sa trake. TRAKA JE SAMO NOSAC ZVUKA!

Tudjice? Mozda?! Preciznost u izrazavanju, svakako!

Petrucci

pre 10 godina

Ja jesam zaljubljenik u analogne stvari, posebno analogne audio formate... ali nekako nikad nisam voleo kasete :D Kad sam bio mali, ostale su mi u secanju kao stvari na kojima se muzika cuje mnogo mutno i necisto (za sta sam danas saznao da je krivac los kvalitet kaseta i necista glava). Danas skupljam vinile, kupio sam nov gramofon, i polazo ulazem u solidan audio sistem u tom smislu. U mojim ocima, a i ocima mnogih, kasete nikad nece zvucati bolje od vinila (mozda gresim, ali ja tako osecam)! :)

vlada

pre 10 godina

Ja sam audio kasete najvise zapamtio po tome sto sam na njima imao programe i igare za Commodore 64 i ZX Spectrum. Bila je to gomila kupljenih ili nasnimljenih kompleta, koje sam onda razmenjivao sa drugovima. Trazenje pocetka programa premotavanjem kasete, pa ono cuveno Tape Loading Error kada nece da se ucita... eee to su bila vremena! :)

K7

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.

Nenad

pre 10 godina

Ne slušam, jer više nemam na čemu. Ali sve svoje kasete i dalje čuvam, iz čisto sentimentalnih razloga. Ne mogu da zamislim da ih bacim.

Megatronman

pre 10 godina

Ja sam snimao. Puno tijekom osamdesetih i stao pojavom CD u masovnoj upotrebi ali i zakonom o autorskim pravima. Imao sam ulaz od oko dve hiljade DEM mjesecno. Netto hiljadu. Musterija po cijeloj Jugoslaviji, jasno najvise u Zg i Hr. U Bihacu barem deset. U Tuzli. Derventi. U Nisu i N. Sadu. Rap i house, prije toga Italo i Hi-NRG. Kupovao sam po jedan kazetofon mjesecno. Aiwa, B.I.C., Technics, Akai, Nakamichi je apsolutno najbolji. Jos uvijek imam jedan Nakamichi. Kazete su mi omogucile sretnih desetak godina a ljudi ih jos cuvaju kao uspomene. Savjet: kupite po bilo kojoj cijeni rabljeni Nakamichi. Postoji 63 modela. Uzivajte!!!

Banja Luka

pre 10 godina

Nedavno mi je kolega pustio audio kasetu i uslijedio je pravi sok kako je kvalitetan zvuk na njoj.Sve se jasno culo pa i najtisi tonovi, a o masnoci basa da ne govorimo.Sada se uglavnom slusaju pjesme na mp3 i zbog toga muzika gubi na kvalitetu.

vf

pre 10 godina

Još uvek imam veliku kolekciju mada ih ne slušam više. Sećam se onog mučenja kad tražiš početak neke pesme pa premotavaš napred, nazad... :)

Ivan Jelenković

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)
Ovo reče K7 a ovo pišem ja - Ivan Jelenković...
Da, najbolje je slušati muziku na starim magnetofonima, pošto nema novih više. Magnetofonska traka- debela i široka, je najbolji do sada izmišljeni format za snimanje i slušanje muzike. Mp3 je karikatura zvuka.

Matorac

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila Greatest Hits od grupe Abba. Kupio sam je zajedno sa indijskim portabal kasetofonom u "Elektrometalu", 1979 g. Postojala je emisija na Radio Beogradu "Za vaš magnetofon". Išla je u osam uveče. Stavim tranzistor pored mikrofona od kasetofona i čekam da počnem snimanje albuma koji su te večeri puštali. Međutim, tih godina je bio veliki problem nabaviti kasete za snimanje. Ponekad sam koristio već snimljene, napunim zadnje rupice da bi zaobišao zaštitu od presnimavanja... Kada su se pojavile prve BASF-ove normalke, bio sam toliko srećan, da sam sav džeparac dao da kupim dva komada, jednu C-60 i drugu C-90 :o).

arhaik

pre 10 godina

Ne.
Imam kasetofon u autu ali slušam samo motor i ostale učesnike u saobraćaju; imam i stand-alone cass-player za moju hi-fi liniju (tako se to zvalo pre 30-ak godina) i jedno 20kg kaseta koje sam sve kupio pa 'zajmio ploče i na njima dopunjavao kolekcije vinila retkim sadržajima na ovom, od svog nastanka - hendikepiranom nosaču zvuka. Žao mi je, kaseta je možda sada nekome crvkut nostalgije, ali je neopevani krš kome se jedino moglo stati na put ako se ta gomila plastike zgazi i prosledi do najbližeg kontejnera. Vozači kamiona i pogotovu autobusa su je koristile kao sadističko oruđe u nametanju brene/cece/mire a kasnije i gorih skotova kojih nismo bili svesni dok nam ih nisu nabili u uši.
S druge strane, snimanje na kasetama u kućnim ili garažnim uslovima otvorilo je put ka pravim studijima mnogim mladim umetnicima - nemali broj je zaslužio status zvezde, makar i prolazne (i lokalno i globalno). Mnoga deca, sada ljudi srednjih godina pored svojih prvih fotografija iz detinjstva imaju i zvučne zapise sa kasetofona, zaslugom svojih roditelja.
Da, jesam koristio audio kasete ali mi nimalo ne nedostaju.
Mada ih i dalje uredno premotavam jednom godišnje :)

матори

pre 10 godina

Никад нисам волео касете. Биле су практичне за путовање и за журке, али их никад нисам капирао као озбиљан носач звука. Ако поредимо винил, компакт диск и касету - касета има најјаднији фреквенцијски опсег, и без обзира ког је квалитета касета једноставно никад није могла да приђе звуку винила, који од наведена три носача има највећи фреквенцијски опсег.

А посебна прича су траке које су издавали домаће дискографске куће... То су ваљда биле најнеквалитетније траке које можеш да нађеш. Уме да ме спопадне носталгија за разноразним стварима из прошлости, али касете дефинитивно не видим као артефакт вредан сентименталности.

cvexi

pre 10 godina

Imam u svojoj sobi sonijev dual hybrid star nekih 10godina. Nadjoh neku staru kasetu u kutiji i reko da vidim sta je na njoj i ubacim unutra.... Jos uvek nisam uspeo da je izvadim, nesto se zaglavilo

Swedenonline

pre 10 godina

I dan danas rado pustim snimke sa Maxi singlova snimljene sa Tehnics MK II (concorde saphire) na TDK metal kasetama na Nakamichi Dragonu. Dobra masaza za telo i dusu!

bole

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)

Au kako si dovitljiv i humorističan.
Nije stvar u hipsterizmu, već u zdravoj nostalgiji i činjenici da neki ljudi sa razlogom i dalje preferiraju analogni umesto digitalnog zvuka. Verovatno misliš da bendovi i dalje objavljuju vinile jer, eto, to je tako kul i alternativno, a ne zato što vinil-ploče imaju neuporedivo bolji zvuk od mp3-ja ili CD-a?

anonymous

pre 10 godina

kao mali imali smo fliperanu blizu kuće a u njoj fliper Dolly Parton... kada sam kupovao prvu kasetu, pogađate: Dolly Parton - greatest hits :) ali je sreća kratko trajala jer nekako country nije bio moj tip muzike... Vrlo brzo sam je presnimio sa Ozzy Osbourne - Bark at the moon sa ručno pravljenim omotom od blok 5 papira ;)

audiopsiholog

pre 10 godina

Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka.
Sto se tice samih digitalnih formata oni mogu da budu razlicitih gradacija kvaliteta u zavisnosti od stepena kompresije i nacina digitalizacije. Ali od odredjenog stepena (a kod nekompresovanih formata u svakom slucaju) smesno je uopste i uporedjivati kvalitet.

MP3 je vec zastareli format psihoakusticne kompresije (danas postoje daleko bolji formati). Ono sto je interesantno je da ga stariji ljudi losije cuju nego mladji, narocito na nizim stepenima kompresije. Razlog za to je da on radi na principu pokrivanja kompresione distorzije na nizim frekvencija sa onim na visim, a kako covek stari tako mu sve vise opada moc percepcije visih frekvencija.
Naucnici su obavili jedan eksperiment gde su ljudima pustali nekompresovanu muziku i MP3 kako bi ustanovili da li neko moze da primeti razliku. Niko od ucesnika nije mogao da primeti razliku osim jednog koji je konstantno pogadjao sta je sta. Ustanovili su da ima ostecenje sluha na jednom uvu koje je moglo da registruje zvuk samo do 8 KHz.

satelit

pre 10 godina

Nema bolje masine od mog dvokasetasa!Stavim ga na plocnik ispred zgrade ,obucem kratke pantalone od teksasa,bele dokolenice,duboke patike... I plesem po celo noc!

Mina

pre 10 godina

Uh, kako da se ne secam :)
Prva kaseta koju sam sama kupila je bila Metallica, album "...And justice for all", stedela sam mesecima za to (zlatne 90te, cini mi se da je bila '97 ili '98 godina), bila sam 7 razred osnovne i nisam kupovala uzinu nedeljama da bih ustedela kes za kasetu :D Secam se prodavnice, bila je u Narodnog fronta i to je za mene u to vreme bila prava avantura, kao detetu "s druge strane mosta" svaki odlazak do grada mi je predstavljao neverovatan izazov i secam se da sam krila od mame gde idem, jer sam umislila da me nikad ne bi pustila samu tako "daleko". Ispostavilo se da je bila jako ponosna kad je saznala :D
A prva kaseta koju sam ikad slusala je bila tatina kompilacija najvecih hitova Beatles-a koju sam obozavala i bila sam neutesna kad ju je kasetofon "pojeo" do te mere da joj nije bilo spasa :(
Moja kolekcija kaseta je i danas jako bogata, ali sada sluzi samo kao tribute tom vremenu iz prostog razloga sto nemam tehnickih mogucnosti da ih slusam. Ali ko zna, ako jednog dana opet budem imala neku liniju koja pusta kasete, sigurna sam da ce biti prilike da se vrate svojoj pravoj funkciji :)
Ali kao sto je neko vec spomenuo pre mene, ploce su ipak nezamenjive.

Ramones, = 10 konja vise

pre 10 godina

Kasete naravno u autu. Sta drugo ? I sve kasete iz sedamdesetih i osamdesetih jos uvek funkcionisu, mnogi CD iz devedesttih vise ne.

Marjan

pre 10 godina

Mnogo mi je zao sto sam bacio kasete koje sam imao,a imao sam ih puno. sta bih sada dao da odslusam fraktal emisiju sa radio politike,to su bila vremena.

sj

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila muzika iz filma Flashdance , jer je muzika iz tog filma bila hit a film je tada prikazivan pred prepunom salom Sava Centra nedeljama i tada je ako se ne varam prvi put prikazan film u Dolbi stereo tehnici koju je imala cini mi se tada samo velika sala SC. Tada jos nisam imao kasetofon, tek mi je kupljen kasnije, pa sam za slucaj da ako nije ispravna kaseta trazio od mojih da mi kupe jos jednu kasetu sa muzikom iz tog filma.

Bubi

pre 10 godina

Zvuk sa kaseta je daleko bolji nego sa cdova a o mp3 da ne govorim, to je zato što je kaseta ima analogan zapis muzike kao i gramofonska ploča, ja i dan danas kada pustim neke kasete, smrznem se koliko je bolji zvuk nego sa kompjutera

Nikola

pre 10 godina

@(Banja Luka, 7. septembar 2013 14:42)
Hehe to je zato sto je taj stari kasetas kvalitetan uredjaj.Pre se imalo para pa su ljudi kupovali najkvalitetnije komponente a i nije bilo kopija,danas je sve djubre ili preskupo.

wer

pre 10 godina

Prvi softver koji sam napisao je Cubase plug-in koji dodaje 'krckanje' vinila na wav fajl.

Sto je digitalni zapis viseg kvaliteta, to 'krckanje' lepse legne, a kolekcionari vinila se hvataju za glavu i kukaju kako to sada svaki bednik moze da ima tako plemenitu primesu u svojoj digitalnoj kolekciji.

Korisnica

pre 10 godina

Kad sam skoro dobila neko mizerno nasledstvo i digla kredit,kupila sam kucu na selu i u njoj ploce,kasete,gramofon i stub ...Slusam od tad,svaki dan...A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)

Zoran

pre 10 godina

Pre nekoliko godina sam nasao u Njujorku potpuno nove dekove Akai GX-R99
i Nakamichi CR-7E. Nisam mogao da verujem kada mi je covek u radnji rekao
da su potpuno novi. Radovao sam se kao malo dete. Vratilo me u Beograd osamdesetih. Snimanje Italo Disko muzike, putovanja za Trst po nove ploce.
Sva muzika za moju kolekciju je snimana na TDK MA-R90 koje sam poneo sa sobom. Ubedljivo najbolje trake na svetu. I dan danas mogu da se nadju ali im je cena od $80-$100 po komadu. Evo dok kucam ovaj komentar slusam
Joe Mc Roy - Little Cowboy. Koji zvuk, a pikovi samo udaraju.
Nazalost nikada se to vreme nece vratiti ali Beograd osamdesetih je
zauvek u mom srcu i secanju. Da li se neko jos seca trka Tomos automatika
na Banjici i Sajmu?

Neponovljiva radost

pre 10 godina

Ono kad na radiju puste stvar koju danima ocajnicki pokusavas da snimis. U prvi mah ne verujes, a onda skocis ko oparen i pritisnes REC i PLAY.

phreak

pre 10 godina

Koliko god bio vezan za njih i svakodnevno dan-danas koristio svojih 5 metara LP ploča, sa kasetama sam davno raskrstio. A imao sam ih puno, i 2 deka (jer nije bilo dovoljno dobro imati jedan dupli) ali su mi uvek bile samo korak do nabavke omiljenog albuma na LP-u. Za mene, LP > CD > MC.

Megatronman

pre 10 godina

Za Swedenonline; drago bi mi bilo ako jos imas Dragona!!! Ne daj ga NIKADA. Ne prodaj ga NIKADA. A za rodjendan si pokloni 1000 ZXL.

Nikola

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.

Petko

pre 10 godina

Rado bih ali mi je deck na stubu u lošem stanju, tako da mi je žao što ne smem da ubacim unutra kasete koje sam skoro kupio na internetu- par prvih albuma od Lepe Brene i onaj legendarni album Probaj me Olivera Mandića iz 1980.

sremac022

pre 10 godina

Još uvek slušam kasete na svom omiljenom uredjaju Sony TC-K555ES, i naravno sve kasete su BASF cassette TP IV metal maxima, odličan zvuk kojih CD I MP3 zvuče kao karleuša.

Činjenice

pre 10 godina

Pošto sam pročitao neke komentare u kojima se kaže da LP beleži više frekvencije od CD-a, evo brojnih vrednosti (koje danas, u doba interneta, bar nije teško proveriti):
- CD: do 22kHz
- LP: do 18kHz
- kaseta: do 12kHz ako je obična ili do 15kHz ako je metal/hrom.

alex

pre 10 godina

Imam jos uvek kolekciju od par stotina kaseta gde su najstarije s pocetka 80tih godina, isto tako vise od stotinak novih neotvorenih traka za snimanje. Analogija je u vek bila skuplja od digitalije i za dobar zvuk ( bilo ploca , kaseta , traka ) trebalo se uvek dobro izuti da bi se dobio bolji zvuk od digitalije. Da li je kaseta losa? Ne , ali ne na svakom uredjaju a posebno ne kasete ( trake ) snimane u studijima za brzo umnozavanje traka. Sama traka je uglavnom losijeg kvaliteta , snima se visestruko vecom brzinom od one koja je nominalna * 4.75 cm /s ) i zbog toga frekventni opseg nije onakav kakv nosac dozvoljava.
Komentari dole koji negativno govore o zvuku sa trake nisu nikad culi sta jedan Nakamichi Dragon , ZXL , ZX i bolji CR modeli , vrhunski TEAC ( Z serija ) , Tandberg znaju da naprave s tim trakama , gde je cesto frkventni opseg od 15- do preko 22 kHz ( misaona imenica za CD ) . Medjutim , te masine nisu bile jeftine ni kada su bile nove a nisu ni danas + traze pored toga dosta odrzavanja koje nije jeftino. Vrhunska analogija nikad nije bila za siroke mase - kako ploca tako i traka. Za mase je pravljen digitalni medij . Da li znate da je od svih nosaca CD i najjeftiniji i da njegova produkcija retko prelazi 1 euro , dok produkcija ploce kosta oko 5 eura?

audiopsiholog

pre 10 godina

Bilo kakav zvuk da snimis bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvucnike ili slusalica.
(ac dc, 8. septembar 2013 01:28)

Jedina analogna reprodukcija koja je bolja od aktuelne audiofilske digitalne je slusati zivi nastup :) Sve drugo je apsolutno losije, a evo i zasto:
Analogni snimak konstantno gubi na kvalitetu od trenutka samog nastanka, kod magnetnih medija dolazi do demagnetizacije, kod ploca do fizickog propadanja zbog "grebanja" iglom. Digitalni zapis u nekompresovanom racunarskom formatu (tu ne racunam klasican audio cd disk) ostaje 100% veran studijskom originalu i nakon beskonacno vremena. Ocigledno ovi stariji komentatori nisu culi da je danas audifilski standard nekompresovan digitalni zapis u 24-bitnom formatu semplovan na cak 192 kHz (obican audio CD je samo 16 bit/44,1 Khz).

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Dobio sam kao osnovac SONY Walkman, s zvučnikom zvučnik, stereo mikrofon i Dolby, težak kao cigla, sa demo kasetom sa muzikom Arakawa Band - brand new. Taj walkman je radio punih 10 godina, i dan danas radi. A svojih 10 najdražih kaseta još čuvam i ponekad zavrtim

miki

pre 10 godina

Ako hoćete kvalitet zvuka slušajte ploče. Kasete su daleko lošije od diskova I mp3.
(Petar, 7. septembar 2013 15:04)

Lupio covek I ostao ziv! Mora da si snimao i slusao kasete na tosteru. Kupi Denon kasetu snimi sa ploce na troglavom NAKAMICHI-u pa neces znati sta je original a sta snimano! Moram priznati i pored 3 sistema i 2 Nakakamichi-a i sam ih vise ne slusam, ne zbob manjka kvaliteta nego se nema vremena pored internet.

Audiofil

pre 10 godina

Imam bogatu kolekciju kaseta koja mi je ostala iz klinačkih dana, ali kad sam nedavno, posle dužeg vremena, pustio neku kasetu, onako naviknut na savršen digitalni zvuk, tek sam tada shvatio koliko je zvuk s kaseta „zaprljan“, „tup“, sa šumovima... Ne predstavlja mi više onakvo zadovoljstvo kao ranije. Za mene najsavršeniji zvuk daje CD, zatim MP3, pa onda LP (ali samo na dooobrom gramofonu i s dooobrom, očuvanom pločom), pa tek na kraju kaseta.

nsabi

pre 10 godina

Nedavno sam prodao svoju Aiwu xk 009 exceliu, jedan od najboljih dekova ikada napravljenih i sad mi je zao. Kad sam ga kupio 91 kostao je 1400 dem, cale hteo da me se odrekne. Kasete su bile deo tog vremena i glupo je raspravljati se oko toga sta daje bolji zvuk, mp3 je format novijeg vremena, flac jos novijeg ali iz nekih sentimentalnih razloga jos uvek mi prija poslusati stare kasete setivsi se koliko vremena sam potrosio praveci kompilacije (snimalo se u realnom vremenu).

Walkman

pre 10 godina

Imao sam oko 14 godina i majka mi je kupila vokmen i dve kasete: Zdravka Čolića - Malo pojačaj radio i prvi album Stinga - The Dream of the blue turtles. Hvala joj na Stingu...

Inače malo-malo pa kupim neki auto sa kasetofonom. Tada iskopavam preostale preživele kasete po kući...

men

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.
(Nikola, 7. septembar 2013 15:17)


DV video nije nekompresovan-RAW nego je kompresovan i to uz gubitak kvaliteta (lossy) videa.

djordje

pre 10 godina

Skoro sam imao kao neki dejt sa devojkom sa kojom se vidjam, i zbog 100stvari smo se nasli prekasno i nismo imali gde sta i pokupimo neku hranu usput i odemo kod mojih koji nisu bili tu a ja ne zivim tu vec godinama.
I posto sam sve stvari preselio nisam imao na cemu da pustim muziku nego na starom kasetofonu. Radio stanice ne mogu da podnesem kod nas barem vec 10ak godina zbog iste muzike koja se pusta non stop.
Skinem prasinu sa starih kaseta i izvucem originalni REM - Out of time, jedna od 2-3originala koje imam, pustim ceo album da se vrti i setim svega tog divnog kod slusanja nekog benda,albuma od pocetka do kraja, zvuk na starom Sharpu iz 70i neke godine je bio sjajan, uvek malo "mutan"kako to zna da bude na kaseti i staroj glavi ali u svakom slucaju daleko bolji od slusanja muzike danas koja se masovno slusa perko youtube-a danas.
A i koliko je to bio originalan dejt danas? Bili smo kod mene i slusali kasete. Uspele su makar jos jedanput da kreiraju jednu sjajnu uspomenu.

Joe Featherweight

pre 10 godina

Imam Nak RX- 505, BX-300 (oba servisirao Willy Hermann), i BX-125 koji sam kupio za 10 dolara (i promenio gumicu za jos 5). Zivim daleko od Srbije, u zemlji u kojoj jos postoji drzavni radio, bez reklama, i tu i tamo snimam - uglavnom zive koncerte. Ima nesto mocno u "obrtu u letu" - kada RX-505 izbaci i obrne kasetu kad se zavrsi strana A i nastavi sa stranom B....a o zvuku i da ne govorim...moje metalne kasete iz 1980ih zvuce kao da su juce snimljene (snimljene su sa ploca). Kada uzmem da slusam CDove iz 80ih, zaboli me glava posle 20 minuta - sva dinamika sabijena negde u sredinu, zali boze kako to zvuci (Darkness on the edge of town, Springsteen, npr.). Eh, da mi je samo blize moj davni Technics RS-M88...kaseta ima nesto sto nijedan drugi medijum nema - da je neko pravio kasetu samo za nekoga...pa gledajte kad ste poslednji put pravili nekome kompilaciju bilo na mp3 ili na CDu....

Nenad

pre 10 godina

Opet krece prepucavanje sta je bolje Sony UX Pro ili Maxel UD II.
(Aca, 7. septembar 2013 15:38)

Za mene je ostala dilema: TDK SA-X ili Maxell XLII-S...:-)

Darko

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari, vest me toliko ne interesuje, jer na pomen audio kaseta ("kompakt" by Philips, o njima je ovde reč, a ne o magnetofonskim trakama) pomislim na sporo premotavanje, učitavanje (C64), gužvanje najbitnijih delova pesme ili programa (Marfi) itd.

Ali, interesantno je da se pri poređenju analognog i digitalnog zvuka svi automatski hvataju za mp3. 2013 je godina, koristite FLAC ili sličan lossless format (Apple, Ogg, Monkey's...), od kompresovanih formata neuporedivo kvalitetniji AAC/MP4 sa transparentnom kompresijom u odnosu na mp3, a za produkciju zvuka naravno standarni wav ili aiff kontejner za pcm nekompresovani zvuk. Mislim, mp3 u eri terabajtnih diskova i broadband neta!?? To više ni YouTube ne koristi...

bazz

pre 10 godina

..A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)
(Korisnica, 07. septembar 2013 19:48)
Moje prve kasete su bile NBG, The Exploited i Dzukele :-)

Pavle

pre 10 godina

@robyl Ploce imaju dusu... Niko ne moze opisati taj osecaj pucketanja zvuka. Sto se tice kaseta: I one imaju nesto sto cd nema: Ne moze da se oguli i moze da traje sem ako s necim ne preseces traku. Moderan zvuk je vestacki...

igop

pre 10 godina

Iako nisam nesto sentimentalan prema kasetama posedujem jos uvek jednu sa decijom muzikom kuju moj klinac prosto obozava. Jos je uz to onako drecavo zuta tako da nikako nemam srca da je bacim.
A i mom Bang&Olufsen BEocord 6002 dobro dodje da se zavrti jednom mesecno, cisto da ne zardja.
I mogu da potvrdim da po kvalitetu zvuka kasete nisu ni u kom slucaju bile losije od drugih medija jedino je trbalo posedovati originale i muziku snimati na najkvalitetnijim markama. I naravno posedovati dobar uredjaj. Tek kada sam nabavio spomenuti Beocord 6002 u setu sa Beomaster 6000 i Beogram 6002 gramafonom, sve to okacio ma MC120.2 i sa kolegom preslusao nekoliko njegovih Jazz kaseta uverio sam se da je zaista moguce slusati izuzetan zvuk sa kasete be svih onih primesa, lupkanja, skljocanja i sustanja toliko tipicnih za kasete...

robyl

pre 10 godina

"Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka..." (Audiopsiholog)
Pogrešno. Nema ovo veze sa psihologijom. Problem zaista postoji. Krivi su moderni producenti koji "siluju" glasnoću i frekvencije svojih pesama, samo da bi one bile primjećenije od drugih, pri tome svesno žrtvujući neke niže frekventne opsege, a time i kvalitet zvuka. Koga interesuje tema, neka na Google-u ukuca "loudness war"... Ovim su zahvaćena čak i nova izdanja starih albuma, remasterizovana

NJ_69

pre 10 godina

Poslednja kaseta koju sam kupio pre više od deset godina je "Kosmos Srbija" grupe Foto. Prva je bila "Help" od Bitlsa još 1978. i obe još uvek reprodukuju zvuk bez šumova.
Najviše sam sačuvao BASF i 3M Scotch kaseta, a svojevremeno sam imao i tzv. dabl-dek Marantz sa risiverom. Lepa vremena.
Ipak, sredinom osamdesetih sam se dodatno navukao na magnetofone, trakaše. Imao sam stari Telefunken i čuveni Teac, ali ne i Teac Tascam 4-tvoro kanalni koji su koristili i naši ondašnji demo bendovi. Technics i TDK trake za magnetofon su mi bili omiljeni.

ac dc

pre 10 godina

@audiopsiholog
Bilo kakav zvuk da snimiš bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvučnike ili slušalica.

Alex

pre 10 godina

@ činjenice
22kHz je teorijska vrednost koju cd moze da dosegne. U praksi vrlo retko prelazi 20 kHz- a zbog filtera u analognom delu kojim se čisti digitalno đubre koje nastane prilkom ADA konverzije ( kada se udruže loši DA konvertori i filteri onda dobijete efekt da vas boli glava posle izvesnog vremena posebno ako se slusa malo glasnije).

audioinvalid

pre 10 godina

@ Audiopsiholog...xaxaxa..mozda samo niste bili u prilici da (za pocetak) poslusate "idealno" uparenu i podesenu vrhunsku analog kombinaciju -relco audio & thorens-...

HPLT

pre 10 godina

KASETE = GROBARI muzicke i filmske industrije!
Posle magnetofona gde su koturi i trake bili ”glomazni”, trebalo je smisliti nesto prakticnije, jeftinije, dostupno najsirem auditorijumu. KAPITAL je u svojoj neobuzdanoj pohlepnosti za velikim prometom lansirao KASETE audio i video. Stvorena je mogucnost neograni;enog presnimavanja i umnozavanja. Pusten je duh zvan PIRATERIJA. Lancanom reakcijim poceo je dramaticni pad prodatih tiraza muzickih a i filmskih sadrazaja, zatvaranje diskografski prodavnica i bioskopa... Digitalizacija je samo usavrsila proces.
PS. Da me ne razumete pogresno, nisam protivnik ”piraterije”. I sumnjam da medju 6 milijardi Zemljana ima nekog ko nije koketirao sa ovom ”posasti”. Moralne pridike, pa i zakonske regulative samo su kap u okeanu jer - NASTAVLJA SE!

K7

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.

Banja Luka

pre 10 godina

Nedavno mi je kolega pustio audio kasetu i uslijedio je pravi sok kako je kvalitetan zvuk na njoj.Sve se jasno culo pa i najtisi tonovi, a o masnoci basa da ne govorimo.Sada se uglavnom slusaju pjesme na mp3 i zbog toga muzika gubi na kvalitetu.

Bubi

pre 10 godina

Zvuk sa kaseta je daleko bolji nego sa cdova a o mp3 da ne govorim, to je zato što je kaseta ima analogan zapis muzike kao i gramofonska ploča, ja i dan danas kada pustim neke kasete, smrznem se koliko je bolji zvuk nego sa kompjutera

Ivan Jelenković

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)
Ovo reče K7 a ovo pišem ja - Ivan Jelenković...
Da, najbolje je slušati muziku na starim magnetofonima, pošto nema novih više. Magnetofonska traka- debela i široka, je najbolji do sada izmišljeni format za snimanje i slušanje muzike. Mp3 je karikatura zvuka.

wer

pre 10 godina

Prvi softver koji sam napisao je Cubase plug-in koji dodaje 'krckanje' vinila na wav fajl.

Sto je digitalni zapis viseg kvaliteta, to 'krckanje' lepse legne, a kolekcionari vinila se hvataju za glavu i kukaju kako to sada svaki bednik moze da ima tako plemenitu primesu u svojoj digitalnoj kolekciji.

audiopsiholog

pre 10 godina

Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka.
Sto se tice samih digitalnih formata oni mogu da budu razlicitih gradacija kvaliteta u zavisnosti od stepena kompresije i nacina digitalizacije. Ali od odredjenog stepena (a kod nekompresovanih formata u svakom slucaju) smesno je uopste i uporedjivati kvalitet.

MP3 je vec zastareli format psihoakusticne kompresije (danas postoje daleko bolji formati). Ono sto je interesantno je da ga stariji ljudi losije cuju nego mladji, narocito na nizim stepenima kompresije. Razlog za to je da on radi na principu pokrivanja kompresione distorzije na nizim frekvencija sa onim na visim, a kako covek stari tako mu sve vise opada moc percepcije visih frekvencija.
Naucnici su obavili jedan eksperiment gde su ljudima pustali nekompresovanu muziku i MP3 kako bi ustanovili da li neko moze da primeti razliku. Niko od ucesnika nije mogao da primeti razliku osim jednog koji je konstantno pogadjao sta je sta. Ustanovili su da ima ostecenje sluha na jednom uvu koje je moglo da registruje zvuk samo do 8 KHz.

Petrucci

pre 10 godina

Ja jesam zaljubljenik u analogne stvari, posebno analogne audio formate... ali nekako nikad nisam voleo kasete :D Kad sam bio mali, ostale su mi u secanju kao stvari na kojima se muzika cuje mnogo mutno i necisto (za sta sam danas saznao da je krivac los kvalitet kaseta i necista glava). Danas skupljam vinile, kupio sam nov gramofon, i polazo ulazem u solidan audio sistem u tom smislu. U mojim ocima, a i ocima mnogih, kasete nikad nece zvucati bolje od vinila (mozda gresim, ali ja tako osecam)! :)

sremac022

pre 10 godina

Još uvek slušam kasete na svom omiljenom uredjaju Sony TC-K555ES, i naravno sve kasete su BASF cassette TP IV metal maxima, odličan zvuk kojih CD I MP3 zvuče kao karleuša.

wer

pre 10 godina

Hoce li ljudi vec jednom shvatiti da se vrednost muzike ne ogleda u formatu u kome je zapisna, vec po sarmu i emocijama koje daje slusaocu.

Stvari koje volim, slusao bih i na najmuljavijem rucnom radio tranzistoru, i opet bih uzivao! Opet, za ono sto ne volim, ne pomaze ni rucno pravljeni lampas od 20.000 EUR i zvucnici od slonove kosti.. sve sa zlatnim kablovima

bole

pre 10 godina

Da, svaki dan premotavam trake poklopcem flomastera i mirišem BASF-ove hrom dioksid kasete. Ko je lud da sluša diskove, mp3 i prebacuje pesme pritiskom jednog klika kad lepo može da ih premotava. Još ćete nas ubediti da je najbolje slušati muziku na starim magnetofonima.
(K7, 7. septembar 2013 14:29)

Au kako si dovitljiv i humorističan.
Nije stvar u hipsterizmu, već u zdravoj nostalgiji i činjenici da neki ljudi sa razlogom i dalje preferiraju analogni umesto digitalnog zvuka. Verovatno misliš da bendovi i dalje objavljuju vinile jer, eto, to je tako kul i alternativno, a ne zato što vinil-ploče imaju neuporedivo bolji zvuk od mp3-ja ili CD-a?

dejan

pre 10 godina

Slušam trake a ne kasete
(Tudjice? Ne, hvala., 7. septembar 2013 14:55)

Prvo, lingvisto, sama rec traka takodje nije autohtnog srpskog porekla.

Drugo, jos bitnije, ne slusas "TRAKU" vec ZVUCNI ZAPIS sa trake. TRAKA JE SAMO NOSAC ZVUKA!

Tudjice? Mozda?! Preciznost u izrazavanju, svakako!

матори

pre 10 godina

Никад нисам волео касете. Биле су практичне за путовање и за журке, али их никад нисам капирао као озбиљан носач звука. Ако поредимо винил, компакт диск и касету - касета има најјаднији фреквенцијски опсег, и без обзира ког је квалитета касета једноставно никад није могла да приђе звуку винила, који од наведена три носача има највећи фреквенцијски опсег.

А посебна прича су траке које су издавали домаће дискографске куће... То су ваљда биле најнеквалитетније траке које можеш да нађеш. Уме да ме спопадне носталгија за разноразним стварима из прошлости, али касете дефинитивно не видим као артефакт вредан сентименталности.

HPLT

pre 10 godina

KASETE = GROBARI muzicke i filmske industrije!
Posle magnetofona gde su koturi i trake bili ”glomazni”, trebalo je smisliti nesto prakticnije, jeftinije, dostupno najsirem auditorijumu. KAPITAL je u svojoj neobuzdanoj pohlepnosti za velikim prometom lansirao KASETE audio i video. Stvorena je mogucnost neograni;enog presnimavanja i umnozavanja. Pusten je duh zvan PIRATERIJA. Lancanom reakcijim poceo je dramaticni pad prodatih tiraza muzickih a i filmskih sadrazaja, zatvaranje diskografski prodavnica i bioskopa... Digitalizacija je samo usavrsila proces.
PS. Da me ne razumete pogresno, nisam protivnik ”piraterije”. I sumnjam da medju 6 milijardi Zemljana ima nekog ko nije koketirao sa ovom ”posasti”. Moralne pridike, pa i zakonske regulative samo su kap u okeanu jer - NASTAVLJA SE!

satelit

pre 10 godina

Nema bolje masine od mog dvokasetasa!Stavim ga na plocnik ispred zgrade ,obucem kratke pantalone od teksasa,bele dokolenice,duboke patike... I plesem po celo noc!

Swedenonline

pre 10 godina

I dan danas rado pustim snimke sa Maxi singlova snimljene sa Tehnics MK II (concorde saphire) na TDK metal kasetama na Nakamichi Dragonu. Dobra masaza za telo i dusu!

Mare

pre 10 godina

Moja prva kaseta koju sam kupio kao klinjo je bila "Džuli" od Danijela Popovića, nakon 4-tog mesta na Evroviziji. Dao komplet džeparac za nju.

arhaik

pre 10 godina

Ne.
Imam kasetofon u autu ali slušam samo motor i ostale učesnike u saobraćaju; imam i stand-alone cass-player za moju hi-fi liniju (tako se to zvalo pre 30-ak godina) i jedno 20kg kaseta koje sam sve kupio pa 'zajmio ploče i na njima dopunjavao kolekcije vinila retkim sadržajima na ovom, od svog nastanka - hendikepiranom nosaču zvuka. Žao mi je, kaseta je možda sada nekome crvkut nostalgije, ali je neopevani krš kome se jedino moglo stati na put ako se ta gomila plastike zgazi i prosledi do najbližeg kontejnera. Vozači kamiona i pogotovu autobusa su je koristile kao sadističko oruđe u nametanju brene/cece/mire a kasnije i gorih skotova kojih nismo bili svesni dok nam ih nisu nabili u uši.
S druge strane, snimanje na kasetama u kućnim ili garažnim uslovima otvorilo je put ka pravim studijima mnogim mladim umetnicima - nemali broj je zaslužio status zvezde, makar i prolazne (i lokalno i globalno). Mnoga deca, sada ljudi srednjih godina pored svojih prvih fotografija iz detinjstva imaju i zvučne zapise sa kasetofona, zaslugom svojih roditelja.
Da, jesam koristio audio kasete ali mi nimalo ne nedostaju.
Mada ih i dalje uredno premotavam jednom godišnje :)

Alex

pre 10 godina

@ činjenice
22kHz je teorijska vrednost koju cd moze da dosegne. U praksi vrlo retko prelazi 20 kHz- a zbog filtera u analognom delu kojim se čisti digitalno đubre koje nastane prilkom ADA konverzije ( kada se udruže loši DA konvertori i filteri onda dobijete efekt da vas boli glava posle izvesnog vremena posebno ako se slusa malo glasnije).

phreak

pre 10 godina

Koliko god bio vezan za njih i svakodnevno dan-danas koristio svojih 5 metara LP ploča, sa kasetama sam davno raskrstio. A imao sam ih puno, i 2 deka (jer nije bilo dovoljno dobro imati jedan dupli) ali su mi uvek bile samo korak do nabavke omiljenog albuma na LP-u. Za mene, LP > CD > MC.

sanja

pre 10 godina

pre nekoliko dana,čeprkala sam po ormaru mog tate koji je pre 2 godine otišao na nebo.pronasla sam muzicku kasetu iz 1980. god. na kojoj je pisalo:uspomene.čuo se savršeno čist zvuk-snimao je brata i mene kada smo tek učili da govorimo.toliko jasno I glasno se čuje,a kažu da kasete vremenom propadaju.kao da je opet bio tu sa nama u sobi.
-šta ce tata da ti kupi kad porastes?
-auto
-I sta ces ti da nadjes?
-devojku
-I sta ces da joj radis?
-sve!
-kaži:cvrc milojka
-picojka

Nikola

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.

Petko

pre 10 godina

Rado bih ali mi je deck na stubu u lošem stanju, tako da mi je žao što ne smem da ubacim unutra kasete koje sam skoro kupio na internetu- par prvih albuma od Lepe Brene i onaj legendarni album Probaj me Olivera Mandića iz 1980.

Audiofil

pre 10 godina

Imam bogatu kolekciju kaseta koja mi je ostala iz klinačkih dana, ali kad sam nedavno, posle dužeg vremena, pustio neku kasetu, onako naviknut na savršen digitalni zvuk, tek sam tada shvatio koliko je zvuk s kaseta „zaprljan“, „tup“, sa šumovima... Ne predstavlja mi više onakvo zadovoljstvo kao ranije. Za mene najsavršeniji zvuk daje CD, zatim MP3, pa onda LP (ali samo na dooobrom gramofonu i s dooobrom, očuvanom pločom), pa tek na kraju kaseta.

Pavle

pre 10 godina

@robyl Ploce imaju dusu... Niko ne moze opisati taj osecaj pucketanja zvuka. Sto se tice kaseta: I one imaju nesto sto cd nema: Ne moze da se oguli i moze da traje sem ako s necim ne preseces traku. Moderan zvuk je vestacki...

audiopsiholog

pre 10 godina

Bilo kakav zvuk da snimis bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvucnike ili slusalica.
(ac dc, 8. septembar 2013 01:28)

Jedina analogna reprodukcija koja je bolja od aktuelne audiofilske digitalne je slusati zivi nastup :) Sve drugo je apsolutno losije, a evo i zasto:
Analogni snimak konstantno gubi na kvalitetu od trenutka samog nastanka, kod magnetnih medija dolazi do demagnetizacije, kod ploca do fizickog propadanja zbog "grebanja" iglom. Digitalni zapis u nekompresovanom racunarskom formatu (tu ne racunam klasican audio cd disk) ostaje 100% veran studijskom originalu i nakon beskonacno vremena. Ocigledno ovi stariji komentatori nisu culi da je danas audifilski standard nekompresovan digitalni zapis u 24-bitnom formatu semplovan na cak 192 kHz (obican audio CD je samo 16 bit/44,1 Khz).

vlada

pre 10 godina

Ja sam audio kasete najvise zapamtio po tome sto sam na njima imao programe i igare za Commodore 64 i ZX Spectrum. Bila je to gomila kupljenih ili nasnimljenih kompleta, koje sam onda razmenjivao sa drugovima. Trazenje pocetka programa premotavanjem kasete, pa ono cuveno Tape Loading Error kada nece da se ucita... eee to su bila vremena! :)

Ramones, = 10 konja vise

pre 10 godina

Kasete naravno u autu. Sta drugo ? I sve kasete iz sedamdesetih i osamdesetih jos uvek funkcionisu, mnogi CD iz devedesttih vise ne.

audioinvalid

pre 10 godina

@ Audiopsiholog...xaxaxa..mozda samo niste bili u prilici da (za pocetak) poslusate "idealno" uparenu i podesenu vrhunsku analog kombinaciju -relco audio & thorens-...

ac dc

pre 10 godina

@audiopsiholog
Bilo kakav zvuk da snimiš bilo kojom digitalnom metodom to se reprodukuje kroz analogne zvučnike ili slušalica.

Činjenice

pre 10 godina

Pošto sam pročitao neke komentare u kojima se kaže da LP beleži više frekvencije od CD-a, evo brojnih vrednosti (koje danas, u doba interneta, bar nije teško proveriti):
- CD: do 22kHz
- LP: do 18kHz
- kaseta: do 12kHz ako je obična ili do 15kHz ako je metal/hrom.

vf

pre 10 godina

Još uvek imam veliku kolekciju mada ih ne slušam više. Sećam se onog mučenja kad tražiš početak neke pesme pa premotavaš napred, nazad... :)

Megatronman

pre 10 godina

Ja sam snimao. Puno tijekom osamdesetih i stao pojavom CD u masovnoj upotrebi ali i zakonom o autorskim pravima. Imao sam ulaz od oko dve hiljade DEM mjesecno. Netto hiljadu. Musterija po cijeloj Jugoslaviji, jasno najvise u Zg i Hr. U Bihacu barem deset. U Tuzli. Derventi. U Nisu i N. Sadu. Rap i house, prije toga Italo i Hi-NRG. Kupovao sam po jedan kazetofon mjesecno. Aiwa, B.I.C., Technics, Akai, Nakamichi je apsolutno najbolji. Jos uvijek imam jedan Nakamichi. Kazete su mi omogucile sretnih desetak godina a ljudi ih jos cuvaju kao uspomene. Savjet: kupite po bilo kojoj cijeni rabljeni Nakamichi. Postoji 63 modela. Uzivajte!!!

sj

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila muzika iz filma Flashdance , jer je muzika iz tog filma bila hit a film je tada prikazivan pred prepunom salom Sava Centra nedeljama i tada je ako se ne varam prvi put prikazan film u Dolbi stereo tehnici koju je imala cini mi se tada samo velika sala SC. Tada jos nisam imao kasetofon, tek mi je kupljen kasnije, pa sam za slucaj da ako nije ispravna kaseta trazio od mojih da mi kupe jos jednu kasetu sa muzikom iz tog filma.

alex

pre 10 godina

Imam jos uvek kolekciju od par stotina kaseta gde su najstarije s pocetka 80tih godina, isto tako vise od stotinak novih neotvorenih traka za snimanje. Analogija je u vek bila skuplja od digitalije i za dobar zvuk ( bilo ploca , kaseta , traka ) trebalo se uvek dobro izuti da bi se dobio bolji zvuk od digitalije. Da li je kaseta losa? Ne , ali ne na svakom uredjaju a posebno ne kasete ( trake ) snimane u studijima za brzo umnozavanje traka. Sama traka je uglavnom losijeg kvaliteta , snima se visestruko vecom brzinom od one koja je nominalna * 4.75 cm /s ) i zbog toga frekventni opseg nije onakav kakv nosac dozvoljava.
Komentari dole koji negativno govore o zvuku sa trake nisu nikad culi sta jedan Nakamichi Dragon , ZXL , ZX i bolji CR modeli , vrhunski TEAC ( Z serija ) , Tandberg znaju da naprave s tim trakama , gde je cesto frkventni opseg od 15- do preko 22 kHz ( misaona imenica za CD ) . Medjutim , te masine nisu bile jeftine ni kada su bile nove a nisu ni danas + traze pored toga dosta odrzavanja koje nije jeftino. Vrhunska analogija nikad nije bila za siroke mase - kako ploca tako i traka. Za mase je pravljen digitalni medij . Da li znate da je od svih nosaca CD i najjeftiniji i da njegova produkcija retko prelazi 1 euro , dok produkcija ploce kosta oko 5 eura?

Marjan

pre 10 godina

Mnogo mi je zao sto sam bacio kasete koje sam imao,a imao sam ih puno. sta bih sada dao da odslusam fraktal emisiju sa radio politike,to su bila vremena.

djordje

pre 10 godina

Skoro sam imao kao neki dejt sa devojkom sa kojom se vidjam, i zbog 100stvari smo se nasli prekasno i nismo imali gde sta i pokupimo neku hranu usput i odemo kod mojih koji nisu bili tu a ja ne zivim tu vec godinama.
I posto sam sve stvari preselio nisam imao na cemu da pustim muziku nego na starom kasetofonu. Radio stanice ne mogu da podnesem kod nas barem vec 10ak godina zbog iste muzike koja se pusta non stop.
Skinem prasinu sa starih kaseta i izvucem originalni REM - Out of time, jedna od 2-3originala koje imam, pustim ceo album da se vrti i setim svega tog divnog kod slusanja nekog benda,albuma od pocetka do kraja, zvuk na starom Sharpu iz 70i neke godine je bio sjajan, uvek malo "mutan"kako to zna da bude na kaseti i staroj glavi ali u svakom slucaju daleko bolji od slusanja muzike danas koja se masovno slusa perko youtube-a danas.
A i koliko je to bio originalan dejt danas? Bili smo kod mene i slusali kasete. Uspele su makar jos jedanput da kreiraju jednu sjajnu uspomenu.

robyl

pre 10 godina

"Razlog zasto ima jos uvek ljudi koji su ubedjeni da ploce/kasete imaju "bolji" zvuk od modernih digitalnih formata je psiholoske prirode. To je poznati psiholoski fenomen - mozak povezuje vizuelnu percepciju koja asociraju na pozitivna secanja sa percepcijom zvuka..." (Audiopsiholog)
Pogrešno. Nema ovo veze sa psihologijom. Problem zaista postoji. Krivi su moderni producenti koji "siluju" glasnoću i frekvencije svojih pesama, samo da bi one bile primjećenije od drugih, pri tome svesno žrtvujući neke niže frekventne opsege, a time i kvalitet zvuka. Koga interesuje tema, neka na Google-u ukuca "loudness war"... Ovim su zahvaćena čak i nova izdanja starih albuma, remasterizovana

Nerviranje, srbima radovanje

pre 10 godina

Dobio sam kao osnovac SONY Walkman, s zvučnikom zvučnik, stereo mikrofon i Dolby, težak kao cigla, sa demo kasetom sa muzikom Arakawa Band - brand new. Taj walkman je radio punih 10 godina, i dan danas radi. A svojih 10 najdražih kaseta još čuvam i ponekad zavrtim

Nikola

pre 10 godina

@(Banja Luka, 7. septembar 2013 14:42)
Hehe to je zato sto je taj stari kasetas kvalitetan uredjaj.Pre se imalo para pa su ljudi kupovali najkvalitetnije komponente a i nije bilo kopija,danas je sve djubre ili preskupo.

Nenad

pre 10 godina

Ne slušam, jer više nemam na čemu. Ali sve svoje kasete i dalje čuvam, iz čisto sentimentalnih razloga. Ne mogu da zamislim da ih bacim.

anonymous

pre 10 godina

kao mali imali smo fliperanu blizu kuće a u njoj fliper Dolly Parton... kada sam kupovao prvu kasetu, pogađate: Dolly Parton - greatest hits :) ali je sreća kratko trajala jer nekako country nije bio moj tip muzike... Vrlo brzo sam je presnimio sa Ozzy Osbourne - Bark at the moon sa ručno pravljenim omotom od blok 5 papira ;)

cvexi

pre 10 godina

Imam u svojoj sobi sonijev dual hybrid star nekih 10godina. Nadjoh neku staru kasetu u kutiji i reko da vidim sta je na njoj i ubacim unutra.... Jos uvek nisam uspeo da je izvadim, nesto se zaglavilo

Korisnica

pre 10 godina

Kad sam skoro dobila neko mizerno nasledstvo i digla kredit,kupila sam kucu na selu i u njoj ploce,kasete,gramofon i stub ...Slusam od tad,svaki dan...A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)

Mina

pre 10 godina

Uh, kako da se ne secam :)
Prva kaseta koju sam sama kupila je bila Metallica, album "...And justice for all", stedela sam mesecima za to (zlatne 90te, cini mi se da je bila '97 ili '98 godina), bila sam 7 razred osnovne i nisam kupovala uzinu nedeljama da bih ustedela kes za kasetu :D Secam se prodavnice, bila je u Narodnog fronta i to je za mene u to vreme bila prava avantura, kao detetu "s druge strane mosta" svaki odlazak do grada mi je predstavljao neverovatan izazov i secam se da sam krila od mame gde idem, jer sam umislila da me nikad ne bi pustila samu tako "daleko". Ispostavilo se da je bila jako ponosna kad je saznala :D
A prva kaseta koju sam ikad slusala je bila tatina kompilacija najvecih hitova Beatles-a koju sam obozavala i bila sam neutesna kad ju je kasetofon "pojeo" do te mere da joj nije bilo spasa :(
Moja kolekcija kaseta je i danas jako bogata, ali sada sluzi samo kao tribute tom vremenu iz prostog razloga sto nemam tehnickih mogucnosti da ih slusam. Ali ko zna, ako jednog dana opet budem imala neku liniju koja pusta kasete, sigurna sam da ce biti prilike da se vrate svojoj pravoj funkciji :)
Ali kao sto je neko vec spomenuo pre mene, ploce su ipak nezamenjive.

Megatronman

pre 10 godina

Za Swedenonline; drago bi mi bilo ako jos imas Dragona!!! Ne daj ga NIKADA. Ne prodaj ga NIKADA. A za rodjendan si pokloni 1000 ZXL.

NJ_69

pre 10 godina

Poslednja kaseta koju sam kupio pre više od deset godina je "Kosmos Srbija" grupe Foto. Prva je bila "Help" od Bitlsa još 1978. i obe još uvek reprodukuju zvuk bez šumova.
Najviše sam sačuvao BASF i 3M Scotch kaseta, a svojevremeno sam imao i tzv. dabl-dek Marantz sa risiverom. Lepa vremena.
Ipak, sredinom osamdesetih sam se dodatno navukao na magnetofone, trakaše. Imao sam stari Telefunken i čuveni Teac, ali ne i Teac Tascam 4-tvoro kanalni koji su koristili i naši ondašnji demo bendovi. Technics i TDK trake za magnetofon su mi bili omiljeni.

igop

pre 10 godina

Iako nisam nesto sentimentalan prema kasetama posedujem jos uvek jednu sa decijom muzikom kuju moj klinac prosto obozava. Jos je uz to onako drecavo zuta tako da nikako nemam srca da je bacim.
A i mom Bang&Olufsen BEocord 6002 dobro dodje da se zavrti jednom mesecno, cisto da ne zardja.
I mogu da potvrdim da po kvalitetu zvuka kasete nisu ni u kom slucaju bile losije od drugih medija jedino je trbalo posedovati originale i muziku snimati na najkvalitetnijim markama. I naravno posedovati dobar uredjaj. Tek kada sam nabavio spomenuti Beocord 6002 u setu sa Beomaster 6000 i Beogram 6002 gramafonom, sve to okacio ma MC120.2 i sa kolegom preslusao nekoliko njegovih Jazz kaseta uverio sam se da je zaista moguce slusati izuzetan zvuk sa kasete be svih onih primesa, lupkanja, skljocanja i sustanja toliko tipicnih za kasete...

Matorac

pre 10 godina

Moja prva kaseta je bila Greatest Hits od grupe Abba. Kupio sam je zajedno sa indijskim portabal kasetofonom u "Elektrometalu", 1979 g. Postojala je emisija na Radio Beogradu "Za vaš magnetofon". Išla je u osam uveče. Stavim tranzistor pored mikrofona od kasetofona i čekam da počnem snimanje albuma koji su te večeri puštali. Međutim, tih godina je bio veliki problem nabaviti kasete za snimanje. Ponekad sam koristio već snimljene, napunim zadnje rupice da bi zaobišao zaštitu od presnimavanja... Kada su se pojavile prve BASF-ove normalke, bio sam toliko srećan, da sam sav džeparac dao da kupim dva komada, jednu C-60 i drugu C-90 :o).

nsabi

pre 10 godina

Nedavno sam prodao svoju Aiwu xk 009 exceliu, jedan od najboljih dekova ikada napravljenih i sad mi je zao. Kad sam ga kupio 91 kostao je 1400 dem, cale hteo da me se odrekne. Kasete su bile deo tog vremena i glupo je raspravljati se oko toga sta daje bolji zvuk, mp3 je format novijeg vremena, flac jos novijeg ali iz nekih sentimentalnih razloga jos uvek mi prija poslusati stare kasete setivsi se koliko vremena sam potrosio praveci kompilacije (snimalo se u realnom vremenu).

Walkman

pre 10 godina

Imao sam oko 14 godina i majka mi je kupila vokmen i dve kasete: Zdravka Čolića - Malo pojačaj radio i prvi album Stinga - The Dream of the blue turtles. Hvala joj na Stingu...

Inače malo-malo pa kupim neki auto sa kasetofonom. Tada iskopavam preostale preživele kasete po kući...

men

pre 10 godina

Jos koristim kasete ali DV kasete za snimanje videa..i ako su formati mnogo uzpredivali ipak ima dosta gubitka kvaliteta kod komprsije u mp4 ili h264 dok DV kaseta snima u Raw formatu tj svaki piksel na svom mestu.
(Nikola, 7. septembar 2013 15:17)


DV video nije nekompresovan-RAW nego je kompresovan i to uz gubitak kvaliteta (lossy) videa.

Darko

pre 10 godina

Zanimljivi su komentari, vest me toliko ne interesuje, jer na pomen audio kaseta ("kompakt" by Philips, o njima je ovde reč, a ne o magnetofonskim trakama) pomislim na sporo premotavanje, učitavanje (C64), gužvanje najbitnijih delova pesme ili programa (Marfi) itd.

Ali, interesantno je da se pri poređenju analognog i digitalnog zvuka svi automatski hvataju za mp3. 2013 je godina, koristite FLAC ili sličan lossless format (Apple, Ogg, Monkey's...), od kompresovanih formata neuporedivo kvalitetniji AAC/MP4 sa transparentnom kompresijom u odnosu na mp3, a za produkciju zvuka naravno standarni wav ili aiff kontejner za pcm nekompresovani zvuk. Mislim, mp3 u eri terabajtnih diskova i broadband neta!?? To više ni YouTube ne koristi...

Joe Featherweight

pre 10 godina

Imam Nak RX- 505, BX-300 (oba servisirao Willy Hermann), i BX-125 koji sam kupio za 10 dolara (i promenio gumicu za jos 5). Zivim daleko od Srbije, u zemlji u kojoj jos postoji drzavni radio, bez reklama, i tu i tamo snimam - uglavnom zive koncerte. Ima nesto mocno u "obrtu u letu" - kada RX-505 izbaci i obrne kasetu kad se zavrsi strana A i nastavi sa stranom B....a o zvuku i da ne govorim...moje metalne kasete iz 1980ih zvuce kao da su juce snimljene (snimljene su sa ploca). Kada uzmem da slusam CDove iz 80ih, zaboli me glava posle 20 minuta - sva dinamika sabijena negde u sredinu, zali boze kako to zvuci (Darkness on the edge of town, Springsteen, npr.). Eh, da mi je samo blize moj davni Technics RS-M88...kaseta ima nesto sto nijedan drugi medijum nema - da je neko pravio kasetu samo za nekoga...pa gledajte kad ste poslednji put pravili nekome kompilaciju bilo na mp3 ili na CDu....

Nenad

pre 10 godina

Opet krece prepucavanje sta je bolje Sony UX Pro ili Maxel UD II.
(Aca, 7. septembar 2013 15:38)

Za mene je ostala dilema: TDK SA-X ili Maxell XLII-S...:-)

bazz

pre 10 godina

..A moja prva kaseta je kaseta Goblina :-)
(Korisnica, 07. septembar 2013 19:48)
Moje prve kasete su bile NBG, The Exploited i Dzukele :-)

miki

pre 10 godina

Ako hoćete kvalitet zvuka slušajte ploče. Kasete su daleko lošije od diskova I mp3.
(Petar, 7. septembar 2013 15:04)

Lupio covek I ostao ziv! Mora da si snimao i slusao kasete na tosteru. Kupi Denon kasetu snimi sa ploce na troglavom NAKAMICHI-u pa neces znati sta je original a sta snimano! Moram priznati i pored 3 sistema i 2 Nakakamichi-a i sam ih vise ne slusam, ne zbob manjka kvaliteta nego se nema vremena pored internet.

Zoran

pre 10 godina

Pre nekoliko godina sam nasao u Njujorku potpuno nove dekove Akai GX-R99
i Nakamichi CR-7E. Nisam mogao da verujem kada mi je covek u radnji rekao
da su potpuno novi. Radovao sam se kao malo dete. Vratilo me u Beograd osamdesetih. Snimanje Italo Disko muzike, putovanja za Trst po nove ploce.
Sva muzika za moju kolekciju je snimana na TDK MA-R90 koje sam poneo sa sobom. Ubedljivo najbolje trake na svetu. I dan danas mogu da se nadju ali im je cena od $80-$100 po komadu. Evo dok kucam ovaj komentar slusam
Joe Mc Roy - Little Cowboy. Koji zvuk, a pikovi samo udaraju.
Nazalost nikada se to vreme nece vratiti ali Beograd osamdesetih je
zauvek u mom srcu i secanju. Da li se neko jos seca trka Tomos automatika
na Banjici i Sajmu?

Neponovljiva radost

pre 10 godina

Ono kad na radiju puste stvar koju danima ocajnicki pokusavas da snimis. U prvi mah ne verujes, a onda skocis ko oparen i pritisnes REC i PLAY.