Nedelja, 28.05.2023.

08:17

Popularniji i od Tine Tarner: Ovaj bend je prodao najviše ploča u istoriji bivše Jugoslavije

Izvor: index.hr

Popularniji i od Tine Tarner: Ovaj bend je prodao najviše ploèa u istoriji bivše Jugoslavije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Vladan

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?
(Obrad, 30. maj 2023 16:00)

Pa dobro i Indeksi su bili treš za pijance i očajne domaćice.

Obrad

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?

Liman

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Pa i ti si žešći seljak kad ti je Psihomodo Pop bolji od jednih velikih KUD Idijota.

Miki

pre 10 meseci

Sto se 3+2 grupe tice ,jesu bili dosta popularni iz 80 tih ali nisu samo oni,sto se tice 80 tih ,izdavali albume za yugoton,vec i dupla kave,oni su grupa iz madjarske a ove dve grupe su zajedno osvajali jugoslaviju u 80 . tim. Sto se tice roka u madjarskoj. Uvek su bili jaci nego jugoslavija,malo ko iz nasih orostora to veruje,ali ja sam ubedjen u to da jeste. Znate lepa brena je izela stil i pevanje iz 8o tih od izvrsne legendarne pevacice csepregi eva,jedna najveca pop rock disko pevacice na celom svetu imala je svoj bend neoton familija,cak i oni su snimali za jugoton i za hungaroton tj tada najvece madjarske izdavacke kuce. Sto se tice madjarske omege ,samo njih su tada priznavali u drzavoj,zato sto su imali svoj privatni studio . I zato su komunisti priznali samo njih kao rock grupu. Omega je debitovala jos iz vremena bitlsa i roling stonsa 1963 godine. Posle omege ,su se pojavile , locomotive gt,scorpio,neoton familia,edda koral,p mobil,zoran,kathago ,lord,v moto rock,p box,dinamit, piramis sti se tice rocka i hard rocka,posle sve vise i vise.

Klara

pre 10 meseci

Ne znam za tiraž ali su bili izuzetno popularni i kod nas na severu Vojvodine i u Mađarskoj.Oni su pioniri svadbarskog roka što ruku na srce nije rok nego više muzika za svadbe kafane veselja.Nije da svaka Mađarska kuća imala njihovu ploču evo moja nije ali u u subotu idem u svadbu i sigurno će biti i njihovih pesama.Muzički ukusi su različiti oni su našli sloj ljudi kojima se sviđa njihov stil.

Lala

pre 10 meseci

Zoli,Jani i Đusi su tri talentovana brata iz malog Mađarskog sela Jermenovci pored Plandišta.Kao mladi muzičari svirali su po svadbama i veseljima po Vojvodini.Došli su na ideju da stare pesme prerade u novim aranžmanima u rok pop fazonu. To je ,u početku,bio šok ali ubrzo hit! Obišli su ceo svet i imali turneje kakve većina muzičara može samo da sanja. Onaj ko ne sluša neku vrstu muzike i ne može znati da je nešto planetarni hit,zar ne?

Bojan

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?
(DC, 29. maj 2023 11:33)

Pa nije čobanski rok ono što crpi inspiraciju iz folklora nego ono što je za seljake, tako da ni Smak tu ne spada. Ja to zovem 'molerski rok', zato što je to obrazovni profil ciljne grupe a i većina bendova iz tog perioda u nazivu ima neku farbu ili rekvizit za krečenje.

B92 najbolji

pre 10 meseci

Gomila malograđanštine i autokolonijalnog "razmišljanja" u komentarima. Najbolje se vidi u onoj odvratnoj kovanici "pastirski rok". Lično, svako naše kolo, rumunska, mađarska, rumunska, bugarska i uopšte balkanska narodna muzika mi je hiljadu puta interesantnije od jedne beskrajne dosade kakva je rok muzika, inače anglosaksonskog fenomena, koji sa Srbijom i ostatkom sveta nema baš nikakve veze. Rock je svu svoju svežinu i kreativnost,(ako je i imao) progutao u 60'i 70'.

DC

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?

Peva cela matakana za Husrefa muslimana.....

pre 10 meseci

zvrzdasi su i inace cudni asocijalni tipovi generalno,i IQ im je ko telesna te,peratura coveka,mada boni imaju nresto vecu....Koja je to pesmu Brega "ukrao",da bi napravio "Sve ce to o mila moja",i daj link gde je covek pokrao celu pesmu.znamo da su dozvoljena 3-4 takta svuda,tako i on pozajmljuje ,kao sto pozajmljuju i od njega.Ajde,cekam link.
Brega jeste uzeo (ukrao)neke rifove za potrebe njegovih pesmi,ali nije ukrao nmikad CELU,ali NIKAD ! Uostalom,svi,ali bas svi kradu,i Corba,i azra,i Pusenje ...ma nema grupe u Yu koja nije nesto uzela.Ali Brega ,kazem,nikad celu,mozda neki manji deo,i UVEK njegovo ispadne bolje od originala,eto sam si napisao za grupu Argent.Brfegina verzija je pet puta bolja,ma neka je i sto puta ukradena,covek zna sta radi,a mi kopji ga postujemo smo zadovoljni.Naravno da pricam o dugetu 74/85,jer posle toga malo toga valja....

Samo Bitanga,bez princeze...

pre 10 meseci

Pre jedno 20...25godina procitao sam da postoji jedna Madjarska rock grupa,koja svira najvise stvari od Bijelog Dugmeta,naravno na Madjarskom.E,sad,da li je to ova grupa ne bih znao da kazem,ali samo u nekom nasem bivsem YU Rock izdanju citao o tome,i da Brega nije zabranjivao,cak mu je to izgledalo simpaticno,bar je tako pisalo.Dugacko i veoma tesno,neobicnog formata rock izdanje,cini mi se beogradsko bese.

palica

pre 10 meseci

Bijelo dugme kao i svi bosanski folk rok bendovi ,samo najuspesniji u tome .Cudan narod zivi tamo ,u stanju je sve moderno da nekako iskrivi i napravi cirkus od toga

DJony

pre 10 meseci

I pored toliko ex YU legendi nas madjari nadjacase... Pitam se da li je to zaista istina s obzirom da su Jugosloveni do kraja 80-ih bili platezno sposobniji od madjara a moglo bi se reci i stanovnistvom brojniji

Historija istorije

pre 10 meseci

Evo sta sve covek nauci. Moram priznati da sam od madjarskih bendova zno samo za Locomotiv GT, Omegu, a pesma Devojka sa biseima u kosi je bila super hit 70,80 ih, zbilja vrhunska pesma tog doba. Cudno da 3+2 bas nikad nisu bili u nekoj zabavnoj emisiji, bas cudno da se nigde nisu culi....

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Da li je moguće da ljudi i dan danas ne znaju da je Bregović pokrao sve pesme i da Dugme nema nijednu svoju pesmu,prva 3 albuma bukvalno sve pokradeno nešto slično kao i Džoni Štulić kada je mrtav ladan "prepisao" 2 albuma,Sećam se kada je izašao album Dugmeta sa Tifom i kada smo čuli "padaju zvezde" smejali smo se kako je Bregović uspeo tako brzo da ukrade "Jump" od najboljeg gitariste svih vremena Van Halena.Uvek sam se čudio kako je moguće da Bregović napravi vrh stvar "šta bi dao da si na mom mjestu" i naravno ukradeno kao i sve će to mila...bluz za moju bivšu dragu,ne spavaj mala moja,ove ću noći naći bluz...Grupa Argent,pesma I am the dance je npr. šta bi dao da si na mom mjestu ali za mene je gori Jasenko Houra,navodno posvetio pokojnoj majci pesmu "Ruža Hrvatska" a ukrao od U2 "With or without you"

Obrad

pre 10 meseci

Realno, EX YU r'n'r scena obuhvata samo jedno ime - Riblja čorba. Ostalo sve pastirski rok, šlager pesmice, generičke pesme na isti kalup, zabavljači tipa Mandića i Gobca i Azra za neke kobajagi intelektualce.

Opservatorija

pre 10 meseci

Nažalost, sherovanjem po netu i protokom vremena, ovaj tekst će postati "zvanična istina", iako je njegov udarni argument NETAČAN. Snaga cele priče vuče se iz podatka o 1,5 miliona nosača zvuka koji nikada i nigde nije zvanično objavljen od strane izdavača, već je preuzet sa sajta benda... Gde su oni, iz neobaveštenosti ili loše namere (odlučite sami), naveli da Jugotonova oznaka "zlatna ptica" znači taj broj primeraka. A zapravo znači 300.000 primeraka, 5x manje. Inače bi stavili fotku 5 "zlatnih ptica", a ne jedne... A i tu jednu su fotkali tako da se ne vidi natpis sa cifrom, na postolju figure. Koja se na fotografijama prethodnih priznanja (dijamantske ploče, platinaste ploče...) jasno vidi.

Nije baš tako retko da izvođači "odvaljuju" svoje tiraže, npr. Hanka Paldum je svojevremeno na svom sajtu objavila da je prodala 1,5 miliona albuma "Sanjam" ?!?

Problem leži u tome što su se u Jugoslaviji tiraži ploča retko zvanično objavljivali, verovatno zato što su i sami diskografi malo "petljali" sa tiražima, samo za najprodavanija izdanja su ih manje-više realno prijavljivali jer su ti albumi bili prva potencijalna meta poreskih kontrola. Nedostatak zvaničnih informacija je vremenom stvorio klimu potpune slobode, bez ikakve odgovornosti, u širenju lagarija & izmišljotina o tiražima - i od strane izvođača, ali i od strane novinara. Čega je ova "1,5 miliona" informacija Mont Everest. Trenutni. Čekamo ko će prvi dosegnuti do 2 miliona.

lisztomaniac

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Ferenc List je bio veoma popularan u Madjarskoj, a i sire, mnogo pre rokenrola.

Joca Trta

pre 10 meseci

(wer,
Sa pojavom Dugmeta mi smo pobegli 2 decenije bugarskoj,poljskoj ,ceskoj,Rumuniji SSSR-u,icelom istocnom bloku i jos sire i duze.Imali smo pravi pravcati evo ako hoces. bas Hard rok bend ! Dakle ne RnR nego jos jaci i zesci.Kazes nije RnR bend a izvadili na dan pesmu "Ne spavaj mala moja"i to u prvom albumu !To je.hteo ti ili ne.najpopularnija RnR pesma u bivsoj JU.Zatim slede Sve cu da ti dam.Bosanac je bio MEGAHIT,sta je Bekrija ako nije RnR?Pa neka je tekst i malo "za to vreme',al je buntovna pesma isto ko i Eto bas hocu !Polubauk,Zasto me ne podnosi tvoj tata su sta?..sentisi?Drugovi i drugarice"? Doziveti stotu?U stvari ordinarna prica"?Padaju zvezde?i jos desetak.Slazem se samo u to da Bijelo Dugme nije IZRAZITO rokenrol bend,vise je prpgresivni,t.j.SIMFO rok,i tu su nenadmasni.Blues je isto vrlo zastupljen kod njih u prvim godina postojanja i pesma Nikad se necu vratit u svoj rodni grad" e pesma koju niko nije nadmasio ,kao i "Odlazim"Ne gledaj me i ne ljubi me vise".A,pesme kao Sanjao sam novas dfa te nema,i Sve ce to mila moja'niko ni iz daleka ne mogu da prismrde,a ne da se takmice u simfo roku.Dakle,jos jednom Dugme je pevalo sve pravce sto pokrece rock,znaci i rnr,i hard rork hevi metal i progresivni rok,i simfo rok i ska ) (cela doziveti stotu).Po meni pesma "Kad bi bio Bijelo Dugme" je na nivou Deep Purple-a,i tu se videla razlika u odnosu na sve sto smo imali pre toga.I,od tada nista i niko se ne mogu poredjivati sa njima.

matori

pre 10 meseci

@(Profesor Dušan, 28. maj 2023 13:52)
profesore, delimično si u pravu, ali i nisi. evo recimo pomenuto Dugme. ne može se reći da oni nisu rok sastav, ali jesu imali upliv motiva iz narodne muzike u svoju. zato su i rekli da je to pastirski rok. '70. ono što su radili ima i roka, bluza ali i teškog roka i to čistog i odličnog. kasnije su skrenuli više u pastirski rok. isto se može reći i za Smak. rok, hard rok, bluz, ali ponegde je Točak provlačio narodne motive kroz svoju muziku. to je radio i Duško Gojković u delu svog opusa.
i ako sluša Dugme, uopšte ne mora da sluša folk. ja ga ne slušam uopšte, ali zato slušam Dugme, Smak, Metaliku, ( 1 500 000 u Moskvi 1991. lud koncert), B.B Kinga... u stvari rok, bluz, metal ( malo lakši heavy metal), ali i disko '70,' '80. pop iz tog perioda). da budem iskren zastranim i u džez, ali mi ne prija toliko, onaj teški džez zna biti teži od metala. neki soft i noviji smooth je ok.

Diogenis iz bureta

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.
(B92 najbolji, 28. maj 2023 16:15)

A Franc(Ferenc) Lista zaboravismo!?

Mile Lojpur sistem

pre 10 meseci

Sa pok.Ipetom,Zoranom,Lazom,i Bregom kao kompozitorom i gitaristom upotrebljivog samo za Bijelo Dugme,NIKO ne moze da se poredi,ni u cemu....osim donekle "Leb i Sol",ali samo instrumentalno i to,opet,donekle.i to je to.Kratko em jasno.

Šumska Jesetra

pre 10 meseci

Profesor Dušan
Moj "profesore",mozes ti da predajes O.T.O/ili nesto slicno,i da pises o tome.O muzici ti ne bih preporucio,jer se u to ne razumes,ili se vrlo slabo razumes da budem tacniji.Kad neklo skupi 100 hiljada,to je za na vestima,a kad skupi 300 hiljada je za "vesti iz Sveta",ako me razumes.A,ui istoriji Bijelog Dugmeta se pise da su najveca grupa svih vremena ne samo kod nas ,t.j.u staroj velikoj drzavi,nego i vaze za najutcajniju grupu istocno od Londona,pa ti sada visi to sa "a,i ti me izneveri",i bavi se time.Samo jos da dodam da pesmu "sve ce to mila moja..."trebala,po meni, da ide uz Novogosisnji Becki koncert bez problema i stida.Svako dobro.

Blek - Chicago

pre 10 meseci

Količina prodatih ploča nikada nije bilo merilo kvaliteta. Za ove “3+2” uživotu nikada bio čuo. Isto je bilo da dok nisam otišao u JNA nisam bio čuo za Nervozni Poštar. Kao ni za Sinana (koji je pravio koncerte po BG).
Svako od nas živi u svojim socijalnim krugovima. I to je to. Kao što ja mojoj rodbini nisam pokušavao da objasnim zašto sam voleo Šarla ili Haustor dok su me cimali da idem na njihove svadbe.
Svako voli šta voli i to je njihova stvar. Samo nemoj da pokušavate da mi namećete vaš sud.

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

Opservatorija

pre 10 meseci

Dodatnu skepsu o informacijama sa sajta benda treba da pobudi i pominjanje "prodavca ploča iz Subotice" koji je "dao reč" Jugotonu da će sam prodati 10.000 ploča, i onda oni odmah objavili. Ma da, to im je bilo neophodno, Jugoton nije imao svoju komercijalu i direktore koji bi napravili procenu, već su čekali da im neka radnjica iz provincije garantuje. Možda to tako funkcioniše u Diznijevim crtaćima, ali kod jednog od 2 najveća diskografa u ex-Yu - nikako. Povrh svega, 1986. godine nisu ni postojale privatne prodavnice ploča u Jugoslaviji, niti bilo čega drugog osim sitnih bakalnica u privatnom vlasništvu. I na kraju, da jedna radnja u malom gradu proda 10.000 primeraka nekog izdanja je fizički nemoguće, toliko su u zlatno doba prodavale najveće radnje u Beogradu, SVIH nosača zvuka u ponudi zbirno, na mesečnom nivou.

Ako neko sad pomisli "pa kako tako nešto da rade, na slikama deluju kao fini ljudi..." i slično, skrenuo bih pažnju na zvanični logo "3+2" - ženske noge sa skinutim gaćicama. Nema tu nikakve razlike u odnosu na krajiške doskočice o"Gari" i boci, samo što je presvučeno u čardaš.

Sve ovo ne menja priču o uspehu"3+2", oni stvarno jesu popularni u Mađarskoj i 300.000 primeraka prvog albuma je neverovatan tiraž, samo što nije baš toliko "neverovatan" kako ovaj tekst pokušava da nas ubedi. Svesno falsifikovanje činjenica, samo da bi novinar sa index.hr (odatle je preneseno) mogao da se pohvali kako je imao tekst koji je "odjeknuo" na internetu...

Ma

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

Idi u neko etno domaćinstvo, pa raspredaj tu filozofiju o “etno korenima”, meni se najotvorenije rečeno povraća od toga, ne smatram se nikakvim elitisto i snobom zbog toga, prosto tako stoje stvari. Kažeš o ukusima se ne raspravlja, pa što onda vređaš one koji ne vole čobanski rok ili narodnjake kao ti, ja sam to mrzeo od kad znam za sebe, a evo me u šestoj deceniji. Ako skupi sto ‘iljada duša uspeo je, pa ok, onda su mnogi “uspeli”. Ja uspeh tako ne merim.

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

wer

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

duso moja,
biJelo dugme nikada i nije bio r'n'r, nisu cak bili ni blizu,
uvek su bili bljutava mesavina loseg popa i folka za siroke narodne mase,
pa sad ako okupe 100 soma ljudi, to zaista znaci da su uspeli,
da pronadju tu "carobnu formulu" jeftinih melodija
zasladjenih tekstova opsteg smera, i solidne doze dziberaja
koja ce u srce dirati veliku vecinu naroda u ex-yu,
sto vise govori o mentalitetu ljudi, nego o bilo cemu drugom..

ipak ostaje cinjenica da su se ocajnicku gurali u r'n'r pricu
kao i njihovi brojni fanovi, koji malo na halida pa malo na dugme,
ali tu rock'n'roll-a nije bilo ni u homeopatskim tragovima

B92 najbolji

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Najprodavanija ploča je "Soldatski bal" od Plavog Orkestra,usput Sarajevo nikad nije imalo rok scenu a ovaj što brani Bjelo Dugme samo da mu kažem da je početak turbo folka kod nas baš njihova pesma "a i ti me iznevjeri"

matori

pre 10 meseci

ja sam Srbin sa severa bačke i odrastao sam pored Mađara. naravno da znam ovu priču, koja je ludilo, ali ipak mislim da je Zlatko Manojlović rekorder, a sa pločom koja nije izdata ovde.

CATAPA

pre 10 meseci

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu
(bojan, 28. maj 2023 11:55)

Eto, bar neko je razumeo. Uvek neki razumeju, ali ostanu ili postanu malobrojni.

Ne, ovi nisu nikada bili "popularniji od Tine Tarner". Bili su popularni u jednom trenutku u jednom malom i zapuštenom dvorištu kao što je svaki pas "popularan" u svom, onom koje je zapišao. A već u susednom nije niko i ništa, a ako je iole mudar ni ne ulazi. Isto je sa svim dvorišnim psima, samo ima većih i manjih dvorišta... znači kraći ili duži lanac.

Rokenrol je kad nema dvorišta, ali ni lanca. Ustvari vrlo jednostavno, ali većini sve manje shvatljivo.

Cinik ovdasnji

pre 10 meseci

Naravno da nismo culi za njih, jer ovo nije rok, vec sasvim dobar tanc pop. Ko god se smatrao rokerom, zna za Omegu, Lokomotiv GT i jos nekoliko odlicnih madjarskih rok bendova. Ali za mene je utisak teksta da madjarske diskografske kuce nisu objavljivale nikome ko nije muzicki obrazovan. Jos jedan dokaz da su komunisti zapravo bili gospoda.

Profesor Dušan

pre 10 meseci

@ Milena
Bjelo dugme je uvelo narodni melos u r'n'r
samim tim Bjelo dugme ne pripada r'n'r-u već upravo frankenštajn pravcu čobanizma u r'n'r-u .( Danas je to npr.Sars ili oni iz bosne rege turcizam u šalvarama na bini ,...)

Kantri muzika se ne svira na harmonici uz asistenciju zurli sa prizvucima turcizama .

Metallica okupi 100 000 bez problema zapravo okupila je 1 000 000
Rod Stuart 3 500 000 ljudi , Stonsi ,AC/DC, ....itd

zašto je B.Dugme okupilo 100 000 isto koliko i Brena ili Ceca ? zato što se publika poistovećuje sa muzikom , a to je ista publika koja slusa i Cecu i Brenu i B.Dugme
Da li ti ljudi greše ? Greše ako kažu da slušaju rok, ne greše ako slušaju narodnjake.

Jer svako treba da sluša ono što voli. Ako ti želiš i govoriš za sebe da si urbana devojka ili rokerka ili.... a slušaš Turbo folk onda te moram razočarati ti nisi Urbana , ti si seljanka a to što misliš da sam snob , ok misli ali ni to neće promeniti to što jesi .

Oda

pre 10 meseci

Meni je drago da su uspeli kod Madjara da im donesu malo radosti u kuce u ta ruzna i tuzna vremena. Nisi mogao svirati muziku u bendu bez zavrsene srednje muzicke skole :).

mozzart

pre 10 meseci

Džaba im sve to kad ih nije Palma angažovao,koji je bio mali kad su Betoven i Šopen svirali i pevali pa nije mogao da ih angažuje,inače bi i njemu svirali na uvo.

MILENA

pre 10 meseci

Evo, ja sam generacija koja je praktično odrasla uz rokenrol i volim ga i danas. Samo ne treba baš biti toliko uobražen i smatrati to nekom vrhunskom umjetnosti i vrijeđati, kako to neko bezobrazno napisa, čobanski rok Bijelog dugmeta. Za potsjećanje, muziciranje čobana i seljaštva uopšte, mnogo je starije od rokenrokla. Jednom Bobu Dilanu nije bilo ispod časti da svoju karijeru započne kao kantri mizičar, odnosno američki narodnjak. Muzičari svoju inspiraciju crpe upravo iz muzičkog naslijeđa naroda kojem pripadaju. Drugačije naprosto i ne može biti. Ako samo preuzimaju nešto od drugih, ne dajući tome svoj lični pečat, nikoga neće posebno zanimati.
Možete se vi"pravovjerni" kreveljiti do mile volje i dizati uvrijeđeno svoje nosiće, ali ako neko na stadionu okupi 100.000 duša, znači da je uspio. To što se vama ne sviđa, ne znači da svi ti ljudi griješe,
nego da ste vi elitista i snob. A da i ne spominjemo da se o ukusima, pa i muzičkim, ne raspravlja. Niko nikog ne prisiljava da sluša nešto što ne voli.

ovako

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Izvini Mocarte, nismo te prepoznali.

bojan

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu

pvk

pre 10 meseci

karijeru poceli u Jermenovcima u Banatu, koji nema veze sa Temerinom
kasnije su se doselili u Temerin, sve ostalo je istorija
svaka madjarska kuca u Vojvodini ima ovu kasetu

CATAPA

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.

pvk

pre 10 meseci

karijeru poceli u Jermenovcima u Banatu, koji nema veze sa Temerinom
kasnije su se doselili u Temerin, sve ostalo je istorija
svaka madjarska kuca u Vojvodini ima ovu kasetu

ovako

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Izvini Mocarte, nismo te prepoznali.

MILENA

pre 10 meseci

Evo, ja sam generacija koja je praktično odrasla uz rokenrol i volim ga i danas. Samo ne treba baš biti toliko uobražen i smatrati to nekom vrhunskom umjetnosti i vrijeđati, kako to neko bezobrazno napisa, čobanski rok Bijelog dugmeta. Za potsjećanje, muziciranje čobana i seljaštva uopšte, mnogo je starije od rokenrokla. Jednom Bobu Dilanu nije bilo ispod časti da svoju karijeru započne kao kantri mizičar, odnosno američki narodnjak. Muzičari svoju inspiraciju crpe upravo iz muzičkog naslijeđa naroda kojem pripadaju. Drugačije naprosto i ne može biti. Ako samo preuzimaju nešto od drugih, ne dajući tome svoj lični pečat, nikoga neće posebno zanimati.
Možete se vi"pravovjerni" kreveljiti do mile volje i dizati uvrijeđeno svoje nosiće, ali ako neko na stadionu okupi 100.000 duša, znači da je uspio. To što se vama ne sviđa, ne znači da svi ti ljudi griješe,
nego da ste vi elitista i snob. A da i ne spominjemo da se o ukusima, pa i muzičkim, ne raspravlja. Niko nikog ne prisiljava da sluša nešto što ne voli.

bojan

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu

CATAPA

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.

matori

pre 10 meseci

ja sam Srbin sa severa bačke i odrastao sam pored Mađara. naravno da znam ovu priču, koja je ludilo, ali ipak mislim da je Zlatko Manojlović rekorder, a sa pločom koja nije izdata ovde.

Ma

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

Idi u neko etno domaćinstvo, pa raspredaj tu filozofiju o “etno korenima”, meni se najotvorenije rečeno povraća od toga, ne smatram se nikakvim elitisto i snobom zbog toga, prosto tako stoje stvari. Kažeš o ukusima se ne raspravlja, pa što onda vređaš one koji ne vole čobanski rok ili narodnjake kao ti, ja sam to mrzeo od kad znam za sebe, a evo me u šestoj deceniji. Ako skupi sto ‘iljada duša uspeo je, pa ok, onda su mnogi “uspeli”. Ja uspeh tako ne merim.

Oda

pre 10 meseci

Meni je drago da su uspeli kod Madjara da im donesu malo radosti u kuce u ta ruzna i tuzna vremena. Nisi mogao svirati muziku u bendu bez zavrsene srednje muzicke skole :).

wer

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

duso moja,
biJelo dugme nikada i nije bio r'n'r, nisu cak bili ni blizu,
uvek su bili bljutava mesavina loseg popa i folka za siroke narodne mase,
pa sad ako okupe 100 soma ljudi, to zaista znaci da su uspeli,
da pronadju tu "carobnu formulu" jeftinih melodija
zasladjenih tekstova opsteg smera, i solidne doze dziberaja
koja ce u srce dirati veliku vecinu naroda u ex-yu,
sto vise govori o mentalitetu ljudi, nego o bilo cemu drugom..

ipak ostaje cinjenica da su se ocajnicku gurali u r'n'r pricu
kao i njihovi brojni fanovi, koji malo na halida pa malo na dugme,
ali tu rock'n'roll-a nije bilo ni u homeopatskim tragovima

mozzart

pre 10 meseci

Džaba im sve to kad ih nije Palma angažovao,koji je bio mali kad su Betoven i Šopen svirali i pevali pa nije mogao da ih angažuje,inače bi i njemu svirali na uvo.

Blek - Chicago

pre 10 meseci

Količina prodatih ploča nikada nije bilo merilo kvaliteta. Za ove “3+2” uživotu nikada bio čuo. Isto je bilo da dok nisam otišao u JNA nisam bio čuo za Nervozni Poštar. Kao ni za Sinana (koji je pravio koncerte po BG).
Svako od nas živi u svojim socijalnim krugovima. I to je to. Kao što ja mojoj rodbini nisam pokušavao da objasnim zašto sam voleo Šarla ili Haustor dok su me cimali da idem na njihove svadbe.
Svako voli šta voli i to je njihova stvar. Samo nemoj da pokušavate da mi namećete vaš sud.

Opservatorija

pre 10 meseci

Dodatnu skepsu o informacijama sa sajta benda treba da pobudi i pominjanje "prodavca ploča iz Subotice" koji je "dao reč" Jugotonu da će sam prodati 10.000 ploča, i onda oni odmah objavili. Ma da, to im je bilo neophodno, Jugoton nije imao svoju komercijalu i direktore koji bi napravili procenu, već su čekali da im neka radnjica iz provincije garantuje. Možda to tako funkcioniše u Diznijevim crtaćima, ali kod jednog od 2 najveća diskografa u ex-Yu - nikako. Povrh svega, 1986. godine nisu ni postojale privatne prodavnice ploča u Jugoslaviji, niti bilo čega drugog osim sitnih bakalnica u privatnom vlasništvu. I na kraju, da jedna radnja u malom gradu proda 10.000 primeraka nekog izdanja je fizički nemoguće, toliko su u zlatno doba prodavale najveće radnje u Beogradu, SVIH nosača zvuka u ponudi zbirno, na mesečnom nivou.

Ako neko sad pomisli "pa kako tako nešto da rade, na slikama deluju kao fini ljudi..." i slično, skrenuo bih pažnju na zvanični logo "3+2" - ženske noge sa skinutim gaćicama. Nema tu nikakve razlike u odnosu na krajiške doskočice o"Gari" i boci, samo što je presvučeno u čardaš.

Sve ovo ne menja priču o uspehu"3+2", oni stvarno jesu popularni u Mađarskoj i 300.000 primeraka prvog albuma je neverovatan tiraž, samo što nije baš toliko "neverovatan" kako ovaj tekst pokušava da nas ubedi. Svesno falsifikovanje činjenica, samo da bi novinar sa index.hr (odatle je preneseno) mogao da se pohvali kako je imao tekst koji je "odjeknuo" na internetu...

lisztomaniac

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Ferenc List je bio veoma popularan u Madjarskoj, a i sire, mnogo pre rokenrola.

Joca Trta

pre 10 meseci

(wer,
Sa pojavom Dugmeta mi smo pobegli 2 decenije bugarskoj,poljskoj ,ceskoj,Rumuniji SSSR-u,icelom istocnom bloku i jos sire i duze.Imali smo pravi pravcati evo ako hoces. bas Hard rok bend ! Dakle ne RnR nego jos jaci i zesci.Kazes nije RnR bend a izvadili na dan pesmu "Ne spavaj mala moja"i to u prvom albumu !To je.hteo ti ili ne.najpopularnija RnR pesma u bivsoj JU.Zatim slede Sve cu da ti dam.Bosanac je bio MEGAHIT,sta je Bekrija ako nije RnR?Pa neka je tekst i malo "za to vreme',al je buntovna pesma isto ko i Eto bas hocu !Polubauk,Zasto me ne podnosi tvoj tata su sta?..sentisi?Drugovi i drugarice"? Doziveti stotu?U stvari ordinarna prica"?Padaju zvezde?i jos desetak.Slazem se samo u to da Bijelo Dugme nije IZRAZITO rokenrol bend,vise je prpgresivni,t.j.SIMFO rok,i tu su nenadmasni.Blues je isto vrlo zastupljen kod njih u prvim godina postojanja i pesma Nikad se necu vratit u svoj rodni grad" e pesma koju niko nije nadmasio ,kao i "Odlazim"Ne gledaj me i ne ljubi me vise".A,pesme kao Sanjao sam novas dfa te nema,i Sve ce to mila moja'niko ni iz daleka ne mogu da prismrde,a ne da se takmice u simfo roku.Dakle,jos jednom Dugme je pevalo sve pravce sto pokrece rock,znaci i rnr,i hard rork hevi metal i progresivni rok,i simfo rok i ska ) (cela doziveti stotu).Po meni pesma "Kad bi bio Bijelo Dugme" je na nivou Deep Purple-a,i tu se videla razlika u odnosu na sve sto smo imali pre toga.I,od tada nista i niko se ne mogu poredjivati sa njima.

Cinik ovdasnji

pre 10 meseci

Naravno da nismo culi za njih, jer ovo nije rok, vec sasvim dobar tanc pop. Ko god se smatrao rokerom, zna za Omegu, Lokomotiv GT i jos nekoliko odlicnih madjarskih rok bendova. Ali za mene je utisak teksta da madjarske diskografske kuce nisu objavljivale nikome ko nije muzicki obrazovan. Jos jedan dokaz da su komunisti zapravo bili gospoda.

CATAPA

pre 10 meseci

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu
(bojan, 28. maj 2023 11:55)

Eto, bar neko je razumeo. Uvek neki razumeju, ali ostanu ili postanu malobrojni.

Ne, ovi nisu nikada bili "popularniji od Tine Tarner". Bili su popularni u jednom trenutku u jednom malom i zapuštenom dvorištu kao što je svaki pas "popularan" u svom, onom koje je zapišao. A već u susednom nije niko i ništa, a ako je iole mudar ni ne ulazi. Isto je sa svim dvorišnim psima, samo ima većih i manjih dvorišta... znači kraći ili duži lanac.

Rokenrol je kad nema dvorišta, ali ni lanca. Ustvari vrlo jednostavno, ali većini sve manje shvatljivo.

Opservatorija

pre 10 meseci

Nažalost, sherovanjem po netu i protokom vremena, ovaj tekst će postati "zvanična istina", iako je njegov udarni argument NETAČAN. Snaga cele priče vuče se iz podatka o 1,5 miliona nosača zvuka koji nikada i nigde nije zvanično objavljen od strane izdavača, već je preuzet sa sajta benda... Gde su oni, iz neobaveštenosti ili loše namere (odlučite sami), naveli da Jugotonova oznaka "zlatna ptica" znači taj broj primeraka. A zapravo znači 300.000 primeraka, 5x manje. Inače bi stavili fotku 5 "zlatnih ptica", a ne jedne... A i tu jednu su fotkali tako da se ne vidi natpis sa cifrom, na postolju figure. Koja se na fotografijama prethodnih priznanja (dijamantske ploče, platinaste ploče...) jasno vidi.

Nije baš tako retko da izvođači "odvaljuju" svoje tiraže, npr. Hanka Paldum je svojevremeno na svom sajtu objavila da je prodala 1,5 miliona albuma "Sanjam" ?!?

Problem leži u tome što su se u Jugoslaviji tiraži ploča retko zvanično objavljivali, verovatno zato što su i sami diskografi malo "petljali" sa tiražima, samo za najprodavanija izdanja su ih manje-više realno prijavljivali jer su ti albumi bili prva potencijalna meta poreskih kontrola. Nedostatak zvaničnih informacija je vremenom stvorio klimu potpune slobode, bez ikakve odgovornosti, u širenju lagarija & izmišljotina o tiražima - i od strane izvođača, ali i od strane novinara. Čega je ova "1,5 miliona" informacija Mont Everest. Trenutni. Čekamo ko će prvi dosegnuti do 2 miliona.

Historija istorije

pre 10 meseci

Evo sta sve covek nauci. Moram priznati da sam od madjarskih bendova zno samo za Locomotiv GT, Omegu, a pesma Devojka sa biseima u kosi je bila super hit 70,80 ih, zbilja vrhunska pesma tog doba. Cudno da 3+2 bas nikad nisu bili u nekoj zabavnoj emisiji, bas cudno da se nigde nisu culi....

B92 najbolji

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.

matori

pre 10 meseci

@(Profesor Dušan, 28. maj 2023 13:52)
profesore, delimično si u pravu, ali i nisi. evo recimo pomenuto Dugme. ne može se reći da oni nisu rok sastav, ali jesu imali upliv motiva iz narodne muzike u svoju. zato su i rekli da je to pastirski rok. '70. ono što su radili ima i roka, bluza ali i teškog roka i to čistog i odličnog. kasnije su skrenuli više u pastirski rok. isto se može reći i za Smak. rok, hard rok, bluz, ali ponegde je Točak provlačio narodne motive kroz svoju muziku. to je radio i Duško Gojković u delu svog opusa.
i ako sluša Dugme, uopšte ne mora da sluša folk. ja ga ne slušam uopšte, ali zato slušam Dugme, Smak, Metaliku, ( 1 500 000 u Moskvi 1991. lud koncert), B.B Kinga... u stvari rok, bluz, metal ( malo lakši heavy metal), ali i disko '70,' '80. pop iz tog perioda). da budem iskren zastranim i u džez, ali mi ne prija toliko, onaj teški džez zna biti teži od metala. neki soft i noviji smooth je ok.

Diogenis iz bureta

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.
(B92 najbolji, 28. maj 2023 16:15)

A Franc(Ferenc) Lista zaboravismo!?

Šumska Jesetra

pre 10 meseci

Profesor Dušan
Moj "profesore",mozes ti da predajes O.T.O/ili nesto slicno,i da pises o tome.O muzici ti ne bih preporucio,jer se u to ne razumes,ili se vrlo slabo razumes da budem tacniji.Kad neklo skupi 100 hiljada,to je za na vestima,a kad skupi 300 hiljada je za "vesti iz Sveta",ako me razumes.A,ui istoriji Bijelog Dugmeta se pise da su najveca grupa svih vremena ne samo kod nas ,t.j.u staroj velikoj drzavi,nego i vaze za najutcajniju grupu istocno od Londona,pa ti sada visi to sa "a,i ti me izneveri",i bavi se time.Samo jos da dodam da pesmu "sve ce to mila moja..."trebala,po meni, da ide uz Novogosisnji Becki koncert bez problema i stida.Svako dobro.

Profesor Dušan

pre 10 meseci

@ Milena
Bjelo dugme je uvelo narodni melos u r'n'r
samim tim Bjelo dugme ne pripada r'n'r-u već upravo frankenštajn pravcu čobanizma u r'n'r-u .( Danas je to npr.Sars ili oni iz bosne rege turcizam u šalvarama na bini ,...)

Kantri muzika se ne svira na harmonici uz asistenciju zurli sa prizvucima turcizama .

Metallica okupi 100 000 bez problema zapravo okupila je 1 000 000
Rod Stuart 3 500 000 ljudi , Stonsi ,AC/DC, ....itd

zašto je B.Dugme okupilo 100 000 isto koliko i Brena ili Ceca ? zato što se publika poistovećuje sa muzikom , a to je ista publika koja slusa i Cecu i Brenu i B.Dugme
Da li ti ljudi greše ? Greše ako kažu da slušaju rok, ne greše ako slušaju narodnjake.

Jer svako treba da sluša ono što voli. Ako ti želiš i govoriš za sebe da si urbana devojka ili rokerka ili.... a slušaš Turbo folk onda te moram razočarati ti nisi Urbana , ti si seljanka a to što misliš da sam snob , ok misli ali ni to neće promeniti to što jesi .

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Najprodavanija ploča je "Soldatski bal" od Plavog Orkestra,usput Sarajevo nikad nije imalo rok scenu a ovaj što brani Bjelo Dugme samo da mu kažem da je početak turbo folka kod nas baš njihova pesma "a i ti me iznevjeri"

DJony

pre 10 meseci

I pored toliko ex YU legendi nas madjari nadjacase... Pitam se da li je to zaista istina s obzirom da su Jugosloveni do kraja 80-ih bili platezno sposobniji od madjara a moglo bi se reci i stanovnistvom brojniji

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Da li je moguće da ljudi i dan danas ne znaju da je Bregović pokrao sve pesme i da Dugme nema nijednu svoju pesmu,prva 3 albuma bukvalno sve pokradeno nešto slično kao i Džoni Štulić kada je mrtav ladan "prepisao" 2 albuma,Sećam se kada je izašao album Dugmeta sa Tifom i kada smo čuli "padaju zvezde" smejali smo se kako je Bregović uspeo tako brzo da ukrade "Jump" od najboljeg gitariste svih vremena Van Halena.Uvek sam se čudio kako je moguće da Bregović napravi vrh stvar "šta bi dao da si na mom mjestu" i naravno ukradeno kao i sve će to mila...bluz za moju bivšu dragu,ne spavaj mala moja,ove ću noći naći bluz...Grupa Argent,pesma I am the dance je npr. šta bi dao da si na mom mjestu ali za mene je gori Jasenko Houra,navodno posvetio pokojnoj majci pesmu "Ruža Hrvatska" a ukrao od U2 "With or without you"

palica

pre 10 meseci

Bijelo dugme kao i svi bosanski folk rok bendovi ,samo najuspesniji u tome .Cudan narod zivi tamo ,u stanju je sve moderno da nekako iskrivi i napravi cirkus od toga

Mile Lojpur sistem

pre 10 meseci

Sa pok.Ipetom,Zoranom,Lazom,i Bregom kao kompozitorom i gitaristom upotrebljivog samo za Bijelo Dugme,NIKO ne moze da se poredi,ni u cemu....osim donekle "Leb i Sol",ali samo instrumentalno i to,opet,donekle.i to je to.Kratko em jasno.

DC

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.

Obrad

pre 10 meseci

Realno, EX YU r'n'r scena obuhvata samo jedno ime - Riblja čorba. Ostalo sve pastirski rok, šlager pesmice, generičke pesme na isti kalup, zabavljači tipa Mandića i Gobca i Azra za neke kobajagi intelektualce.

Samo Bitanga,bez princeze...

pre 10 meseci

Pre jedno 20...25godina procitao sam da postoji jedna Madjarska rock grupa,koja svira najvise stvari od Bijelog Dugmeta,naravno na Madjarskom.E,sad,da li je to ova grupa ne bih znao da kazem,ali samo u nekom nasem bivsem YU Rock izdanju citao o tome,i da Brega nije zabranjivao,cak mu je to izgledalo simpaticno,bar je tako pisalo.Dugacko i veoma tesno,neobicnog formata rock izdanje,cini mi se beogradsko bese.

B92 najbolji

pre 10 meseci

Gomila malograđanštine i autokolonijalnog "razmišljanja" u komentarima. Najbolje se vidi u onoj odvratnoj kovanici "pastirski rok". Lično, svako naše kolo, rumunska, mađarska, rumunska, bugarska i uopšte balkanska narodna muzika mi je hiljadu puta interesantnije od jedne beskrajne dosade kakva je rok muzika, inače anglosaksonskog fenomena, koji sa Srbijom i ostatkom sveta nema baš nikakve veze. Rock je svu svoju svežinu i kreativnost,(ako je i imao) progutao u 60'i 70'.

Lala

pre 10 meseci

Zoli,Jani i Đusi su tri talentovana brata iz malog Mađarskog sela Jermenovci pored Plandišta.Kao mladi muzičari svirali su po svadbama i veseljima po Vojvodini.Došli su na ideju da stare pesme prerade u novim aranžmanima u rok pop fazonu. To je ,u početku,bio šok ali ubrzo hit! Obišli su ceo svet i imali turneje kakve većina muzičara može samo da sanja. Onaj ko ne sluša neku vrstu muzike i ne može znati da je nešto planetarni hit,zar ne?

Peva cela matakana za Husrefa muslimana.....

pre 10 meseci

zvrzdasi su i inace cudni asocijalni tipovi generalno,i IQ im je ko telesna te,peratura coveka,mada boni imaju nresto vecu....Koja je to pesmu Brega "ukrao",da bi napravio "Sve ce to o mila moja",i daj link gde je covek pokrao celu pesmu.znamo da su dozvoljena 3-4 takta svuda,tako i on pozajmljuje ,kao sto pozajmljuju i od njega.Ajde,cekam link.
Brega jeste uzeo (ukrao)neke rifove za potrebe njegovih pesmi,ali nije ukrao nmikad CELU,ali NIKAD ! Uostalom,svi,ali bas svi kradu,i Corba,i azra,i Pusenje ...ma nema grupe u Yu koja nije nesto uzela.Ali Brega ,kazem,nikad celu,mozda neki manji deo,i UVEK njegovo ispadne bolje od originala,eto sam si napisao za grupu Argent.Brfegina verzija je pet puta bolja,ma neka je i sto puta ukradena,covek zna sta radi,a mi kopji ga postujemo smo zadovoljni.Naravno da pricam o dugetu 74/85,jer posle toga malo toga valja....

Klara

pre 10 meseci

Ne znam za tiraž ali su bili izuzetno popularni i kod nas na severu Vojvodine i u Mađarskoj.Oni su pioniri svadbarskog roka što ruku na srce nije rok nego više muzika za svadbe kafane veselja.Nije da svaka Mađarska kuća imala njihovu ploču evo moja nije ali u u subotu idem u svadbu i sigurno će biti i njihovih pesama.Muzički ukusi su različiti oni su našli sloj ljudi kojima se sviđa njihov stil.

Liman

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Pa i ti si žešći seljak kad ti je Psihomodo Pop bolji od jednih velikih KUD Idijota.

Bojan

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?
(DC, 29. maj 2023 11:33)

Pa nije čobanski rok ono što crpi inspiraciju iz folklora nego ono što je za seljake, tako da ni Smak tu ne spada. Ja to zovem 'molerski rok', zato što je to obrazovni profil ciljne grupe a i većina bendova iz tog perioda u nazivu ima neku farbu ili rekvizit za krečenje.

Miki

pre 10 meseci

Sto se 3+2 grupe tice ,jesu bili dosta popularni iz 80 tih ali nisu samo oni,sto se tice 80 tih ,izdavali albume za yugoton,vec i dupla kave,oni su grupa iz madjarske a ove dve grupe su zajedno osvajali jugoslaviju u 80 . tim. Sto se tice roka u madjarskoj. Uvek su bili jaci nego jugoslavija,malo ko iz nasih orostora to veruje,ali ja sam ubedjen u to da jeste. Znate lepa brena je izela stil i pevanje iz 8o tih od izvrsne legendarne pevacice csepregi eva,jedna najveca pop rock disko pevacice na celom svetu imala je svoj bend neoton familija,cak i oni su snimali za jugoton i za hungaroton tj tada najvece madjarske izdavacke kuce. Sto se tice madjarske omege ,samo njih su tada priznavali u drzavoj,zato sto su imali svoj privatni studio . I zato su komunisti priznali samo njih kao rock grupu. Omega je debitovala jos iz vremena bitlsa i roling stonsa 1963 godine. Posle omege ,su se pojavile , locomotive gt,scorpio,neoton familia,edda koral,p mobil,zoran,kathago ,lord,v moto rock,p box,dinamit, piramis sti se tice rocka i hard rocka,posle sve vise i vise.

Vladan

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?
(Obrad, 30. maj 2023 16:00)

Pa dobro i Indeksi su bili treš za pijance i očajne domaćice.

Obrad

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?

CATAPA

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.

Obrad

pre 10 meseci

Realno, EX YU r'n'r scena obuhvata samo jedno ime - Riblja čorba. Ostalo sve pastirski rok, šlager pesmice, generičke pesme na isti kalup, zabavljači tipa Mandića i Gobca i Azra za neke kobajagi intelektualce.

bojan

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu

wer

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

duso moja,
biJelo dugme nikada i nije bio r'n'r, nisu cak bili ni blizu,
uvek su bili bljutava mesavina loseg popa i folka za siroke narodne mase,
pa sad ako okupe 100 soma ljudi, to zaista znaci da su uspeli,
da pronadju tu "carobnu formulu" jeftinih melodija
zasladjenih tekstova opsteg smera, i solidne doze dziberaja
koja ce u srce dirati veliku vecinu naroda u ex-yu,
sto vise govori o mentalitetu ljudi, nego o bilo cemu drugom..

ipak ostaje cinjenica da su se ocajnicku gurali u r'n'r pricu
kao i njihovi brojni fanovi, koji malo na halida pa malo na dugme,
ali tu rock'n'roll-a nije bilo ni u homeopatskim tragovima

Profesor Dušan

pre 10 meseci

@ Milena
Bjelo dugme je uvelo narodni melos u r'n'r
samim tim Bjelo dugme ne pripada r'n'r-u već upravo frankenštajn pravcu čobanizma u r'n'r-u .( Danas je to npr.Sars ili oni iz bosne rege turcizam u šalvarama na bini ,...)

Kantri muzika se ne svira na harmonici uz asistenciju zurli sa prizvucima turcizama .

Metallica okupi 100 000 bez problema zapravo okupila je 1 000 000
Rod Stuart 3 500 000 ljudi , Stonsi ,AC/DC, ....itd

zašto je B.Dugme okupilo 100 000 isto koliko i Brena ili Ceca ? zato što se publika poistovećuje sa muzikom , a to je ista publika koja slusa i Cecu i Brenu i B.Dugme
Da li ti ljudi greše ? Greše ako kažu da slušaju rok, ne greše ako slušaju narodnjake.

Jer svako treba da sluša ono što voli. Ako ti želiš i govoriš za sebe da si urbana devojka ili rokerka ili.... a slušaš Turbo folk onda te moram razočarati ti nisi Urbana , ti si seljanka a to što misliš da sam snob , ok misli ali ni to neće promeniti to što jesi .

MILENA

pre 10 meseci

Evo, ja sam generacija koja je praktično odrasla uz rokenrol i volim ga i danas. Samo ne treba baš biti toliko uobražen i smatrati to nekom vrhunskom umjetnosti i vrijeđati, kako to neko bezobrazno napisa, čobanski rok Bijelog dugmeta. Za potsjećanje, muziciranje čobana i seljaštva uopšte, mnogo je starije od rokenrokla. Jednom Bobu Dilanu nije bilo ispod časti da svoju karijeru započne kao kantri mizičar, odnosno američki narodnjak. Muzičari svoju inspiraciju crpe upravo iz muzičkog naslijeđa naroda kojem pripadaju. Drugačije naprosto i ne može biti. Ako samo preuzimaju nešto od drugih, ne dajući tome svoj lični pečat, nikoga neće posebno zanimati.
Možete se vi"pravovjerni" kreveljiti do mile volje i dizati uvrijeđeno svoje nosiće, ali ako neko na stadionu okupi 100.000 duša, znači da je uspio. To što se vama ne sviđa, ne znači da svi ti ljudi griješe,
nego da ste vi elitista i snob. A da i ne spominjemo da se o ukusima, pa i muzičkim, ne raspravlja. Niko nikog ne prisiljava da sluša nešto što ne voli.

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Da li je moguće da ljudi i dan danas ne znaju da je Bregović pokrao sve pesme i da Dugme nema nijednu svoju pesmu,prva 3 albuma bukvalno sve pokradeno nešto slično kao i Džoni Štulić kada je mrtav ladan "prepisao" 2 albuma,Sećam se kada je izašao album Dugmeta sa Tifom i kada smo čuli "padaju zvezde" smejali smo se kako je Bregović uspeo tako brzo da ukrade "Jump" od najboljeg gitariste svih vremena Van Halena.Uvek sam se čudio kako je moguće da Bregović napravi vrh stvar "šta bi dao da si na mom mjestu" i naravno ukradeno kao i sve će to mila...bluz za moju bivšu dragu,ne spavaj mala moja,ove ću noći naći bluz...Grupa Argent,pesma I am the dance je npr. šta bi dao da si na mom mjestu ali za mene je gori Jasenko Houra,navodno posvetio pokojnoj majci pesmu "Ruža Hrvatska" a ukrao od U2 "With or without you"

ovako

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Izvini Mocarte, nismo te prepoznali.

điu,liu i sadriu

pre 10 meseci

Najprodavanija ploča je "Soldatski bal" od Plavog Orkestra,usput Sarajevo nikad nije imalo rok scenu a ovaj što brani Bjelo Dugme samo da mu kažem da je početak turbo folka kod nas baš njihova pesma "a i ti me iznevjeri"

Mile Lojpur sistem

pre 10 meseci

Sa pok.Ipetom,Zoranom,Lazom,i Bregom kao kompozitorom i gitaristom upotrebljivog samo za Bijelo Dugme,NIKO ne moze da se poredi,ni u cemu....osim donekle "Leb i Sol",ali samo instrumentalno i to,opet,donekle.i to je to.Kratko em jasno.

palica

pre 10 meseci

Bijelo dugme kao i svi bosanski folk rok bendovi ,samo najuspesniji u tome .Cudan narod zivi tamo ,u stanju je sve moderno da nekako iskrivi i napravi cirkus od toga

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

Šumska Jesetra

pre 10 meseci

Profesor Dušan
Moj "profesore",mozes ti da predajes O.T.O/ili nesto slicno,i da pises o tome.O muzici ti ne bih preporucio,jer se u to ne razumes,ili se vrlo slabo razumes da budem tacniji.Kad neklo skupi 100 hiljada,to je za na vestima,a kad skupi 300 hiljada je za "vesti iz Sveta",ako me razumes.A,ui istoriji Bijelog Dugmeta se pise da su najveca grupa svih vremena ne samo kod nas ,t.j.u staroj velikoj drzavi,nego i vaze za najutcajniju grupu istocno od Londona,pa ti sada visi to sa "a,i ti me izneveri",i bavi se time.Samo jos da dodam da pesmu "sve ce to mila moja..."trebala,po meni, da ide uz Novogosisnji Becki koncert bez problema i stida.Svako dobro.

Ma

pre 10 meseci

(MILENA, 28. maj 2023 12:59)

Idi u neko etno domaćinstvo, pa raspredaj tu filozofiju o “etno korenima”, meni se najotvorenije rečeno povraća od toga, ne smatram se nikakvim elitisto i snobom zbog toga, prosto tako stoje stvari. Kažeš o ukusima se ne raspravlja, pa što onda vređaš one koji ne vole čobanski rok ili narodnjake kao ti, ja sam to mrzeo od kad znam za sebe, a evo me u šestoj deceniji. Ako skupi sto ‘iljada duša uspeo je, pa ok, onda su mnogi “uspeli”. Ja uspeh tako ne merim.

Joca Trta

pre 10 meseci

(wer,
Sa pojavom Dugmeta mi smo pobegli 2 decenije bugarskoj,poljskoj ,ceskoj,Rumuniji SSSR-u,icelom istocnom bloku i jos sire i duze.Imali smo pravi pravcati evo ako hoces. bas Hard rok bend ! Dakle ne RnR nego jos jaci i zesci.Kazes nije RnR bend a izvadili na dan pesmu "Ne spavaj mala moja"i to u prvom albumu !To je.hteo ti ili ne.najpopularnija RnR pesma u bivsoj JU.Zatim slede Sve cu da ti dam.Bosanac je bio MEGAHIT,sta je Bekrija ako nije RnR?Pa neka je tekst i malo "za to vreme',al je buntovna pesma isto ko i Eto bas hocu !Polubauk,Zasto me ne podnosi tvoj tata su sta?..sentisi?Drugovi i drugarice"? Doziveti stotu?U stvari ordinarna prica"?Padaju zvezde?i jos desetak.Slazem se samo u to da Bijelo Dugme nije IZRAZITO rokenrol bend,vise je prpgresivni,t.j.SIMFO rok,i tu su nenadmasni.Blues je isto vrlo zastupljen kod njih u prvim godina postojanja i pesma Nikad se necu vratit u svoj rodni grad" e pesma koju niko nije nadmasio ,kao i "Odlazim"Ne gledaj me i ne ljubi me vise".A,pesme kao Sanjao sam novas dfa te nema,i Sve ce to mila moja'niko ni iz daleka ne mogu da prismrde,a ne da se takmice u simfo roku.Dakle,jos jednom Dugme je pevalo sve pravce sto pokrece rock,znaci i rnr,i hard rork hevi metal i progresivni rok,i simfo rok i ska ) (cela doziveti stotu).Po meni pesma "Kad bi bio Bijelo Dugme" je na nivou Deep Purple-a,i tu se videla razlika u odnosu na sve sto smo imali pre toga.I,od tada nista i niko se ne mogu poredjivati sa njima.

B92 najbolji

pre 10 meseci

Gomila malograđanštine i autokolonijalnog "razmišljanja" u komentarima. Najbolje se vidi u onoj odvratnoj kovanici "pastirski rok". Lično, svako naše kolo, rumunska, mađarska, rumunska, bugarska i uopšte balkanska narodna muzika mi je hiljadu puta interesantnije od jedne beskrajne dosade kakva je rok muzika, inače anglosaksonskog fenomena, koji sa Srbijom i ostatkom sveta nema baš nikakve veze. Rock je svu svoju svežinu i kreativnost,(ako je i imao) progutao u 60'i 70'.

CATAPA

pre 10 meseci

eto ovde svi fini a lozili se na cobanski rokenrol od bregovica i lepu brenu
(bojan, 28. maj 2023 11:55)

Eto, bar neko je razumeo. Uvek neki razumeju, ali ostanu ili postanu malobrojni.

Ne, ovi nisu nikada bili "popularniji od Tine Tarner". Bili su popularni u jednom trenutku u jednom malom i zapuštenom dvorištu kao što je svaki pas "popularan" u svom, onom koje je zapišao. A već u susednom nije niko i ništa, a ako je iole mudar ni ne ulazi. Isto je sa svim dvorišnim psima, samo ima većih i manjih dvorišta... znači kraći ili duži lanac.

Rokenrol je kad nema dvorišta, ali ni lanca. Ustvari vrlo jednostavno, ali većini sve manje shvatljivo.

Peva cela matakana za Husrefa muslimana.....

pre 10 meseci

zvrzdasi su i inace cudni asocijalni tipovi generalno,i IQ im je ko telesna te,peratura coveka,mada boni imaju nresto vecu....Koja je to pesmu Brega "ukrao",da bi napravio "Sve ce to o mila moja",i daj link gde je covek pokrao celu pesmu.znamo da su dozvoljena 3-4 takta svuda,tako i on pozajmljuje ,kao sto pozajmljuju i od njega.Ajde,cekam link.
Brega jeste uzeo (ukrao)neke rifove za potrebe njegovih pesmi,ali nije ukrao nmikad CELU,ali NIKAD ! Uostalom,svi,ali bas svi kradu,i Corba,i azra,i Pusenje ...ma nema grupe u Yu koja nije nesto uzela.Ali Brega ,kazem,nikad celu,mozda neki manji deo,i UVEK njegovo ispadne bolje od originala,eto sam si napisao za grupu Argent.Brfegina verzija je pet puta bolja,ma neka je i sto puta ukradena,covek zna sta radi,a mi kopji ga postujemo smo zadovoljni.Naravno da pricam o dugetu 74/85,jer posle toga malo toga valja....

pvk

pre 10 meseci

karijeru poceli u Jermenovcima u Banatu, koji nema veze sa Temerinom
kasnije su se doselili u Temerin, sve ostalo je istorija
svaka madjarska kuca u Vojvodini ima ovu kasetu

seljadin

pre 10 meseci

Zoran Stevanovic velikan Madjarske i njegov brat a niko cuo za njega kao i Nemca Gojka Mitica ili Petefi Sandora alias Aleksandra Petrovica ili Generala Damjanica, Draskovica i ostalih. Najveci Madjari su Srbi ako niste znali

B92 najbolji

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.

DC

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?

Opservatorija

pre 10 meseci

Dodatnu skepsu o informacijama sa sajta benda treba da pobudi i pominjanje "prodavca ploča iz Subotice" koji je "dao reč" Jugotonu da će sam prodati 10.000 ploča, i onda oni odmah objavili. Ma da, to im je bilo neophodno, Jugoton nije imao svoju komercijalu i direktore koji bi napravili procenu, već su čekali da im neka radnjica iz provincije garantuje. Možda to tako funkcioniše u Diznijevim crtaćima, ali kod jednog od 2 najveća diskografa u ex-Yu - nikako. Povrh svega, 1986. godine nisu ni postojale privatne prodavnice ploča u Jugoslaviji, niti bilo čega drugog osim sitnih bakalnica u privatnom vlasništvu. I na kraju, da jedna radnja u malom gradu proda 10.000 primeraka nekog izdanja je fizički nemoguće, toliko su u zlatno doba prodavale najveće radnje u Beogradu, SVIH nosača zvuka u ponudi zbirno, na mesečnom nivou.

Ako neko sad pomisli "pa kako tako nešto da rade, na slikama deluju kao fini ljudi..." i slično, skrenuo bih pažnju na zvanični logo "3+2" - ženske noge sa skinutim gaćicama. Nema tu nikakve razlike u odnosu na krajiške doskočice o"Gari" i boci, samo što je presvučeno u čardaš.

Sve ovo ne menja priču o uspehu"3+2", oni stvarno jesu popularni u Mađarskoj i 300.000 primeraka prvog albuma je neverovatan tiraž, samo što nije baš toliko "neverovatan" kako ovaj tekst pokušava da nas ubedi. Svesno falsifikovanje činjenica, samo da bi novinar sa index.hr (odatle je preneseno) mogao da se pohvali kako je imao tekst koji je "odjeknuo" na internetu...

lisztomaniac

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Ferenc List je bio veoma popularan u Madjarskoj, a i sire, mnogo pre rokenrola.

matori

pre 10 meseci

@(Profesor Dušan, 28. maj 2023 13:52)
profesore, delimično si u pravu, ali i nisi. evo recimo pomenuto Dugme. ne može se reći da oni nisu rok sastav, ali jesu imali upliv motiva iz narodne muzike u svoju. zato su i rekli da je to pastirski rok. '70. ono što su radili ima i roka, bluza ali i teškog roka i to čistog i odličnog. kasnije su skrenuli više u pastirski rok. isto se može reći i za Smak. rok, hard rok, bluz, ali ponegde je Točak provlačio narodne motive kroz svoju muziku. to je radio i Duško Gojković u delu svog opusa.
i ako sluša Dugme, uopšte ne mora da sluša folk. ja ga ne slušam uopšte, ali zato slušam Dugme, Smak, Metaliku, ( 1 500 000 u Moskvi 1991. lud koncert), B.B Kinga... u stvari rok, bluz, metal ( malo lakši heavy metal), ali i disko '70,' '80. pop iz tog perioda). da budem iskren zastranim i u džez, ali mi ne prija toliko, onaj teški džez zna biti teži od metala. neki soft i noviji smooth je ok.

Bojan

pre 10 meseci

'Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...'
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Čekaj sad, ako se složimo da su Bijelo Dugme ili Smak 'čobanski rock' kako onda Leb i Sol to nije? Oni nisu tražili inspiraciju, 'krali' iz folklorne muzike ovih krajeva?
(DC, 29. maj 2023 11:33)

Pa nije čobanski rok ono što crpi inspiraciju iz folklora nego ono što je za seljake, tako da ni Smak tu ne spada. Ja to zovem 'molerski rok', zato što je to obrazovni profil ciljne grupe a i većina bendova iz tog perioda u nazivu ima neku farbu ili rekvizit za krečenje.

Cinik ovdasnji

pre 10 meseci

Naravno da nismo culi za njih, jer ovo nije rok, vec sasvim dobar tanc pop. Ko god se smatrao rokerom, zna za Omegu, Lokomotiv GT i jos nekoliko odlicnih madjarskih rok bendova. Ali za mene je utisak teksta da madjarske diskografske kuce nisu objavljivale nikome ko nije muzicki obrazovan. Jos jedan dokaz da su komunisti zapravo bili gospoda.

Diogenis iz bureta

pre 10 meseci

Iskreno, nikad čuo. A po onome što mogu da zaključim, baš ništa nisam izgubio. Možda onda i nije čudno što je Mađarskoj i Orban popularan? I on im svira lake note kakve primitivci vole da čuju. Ali ne zovite to rokenrolom, akobogaznate! A i ako ne znate.
(CATAPA, 28. maj 2023 10:50)

Madjari imaju jednog Bartoka, šta će im uopšte rnr.
(B92 najbolji, 28. maj 2023 16:15)

A Franc(Ferenc) Lista zaboravismo!?

Samo Bitanga,bez princeze...

pre 10 meseci

Pre jedno 20...25godina procitao sam da postoji jedna Madjarska rock grupa,koja svira najvise stvari od Bijelog Dugmeta,naravno na Madjarskom.E,sad,da li je to ova grupa ne bih znao da kazem,ali samo u nekom nasem bivsem YU Rock izdanju citao o tome,i da Brega nije zabranjivao,cak mu je to izgledalo simpaticno,bar je tako pisalo.Dugacko i veoma tesno,neobicnog formata rock izdanje,cini mi se beogradsko bese.

Blek - Chicago

pre 10 meseci

Količina prodatih ploča nikada nije bilo merilo kvaliteta. Za ove “3+2” uživotu nikada bio čuo. Isto je bilo da dok nisam otišao u JNA nisam bio čuo za Nervozni Poštar. Kao ni za Sinana (koji je pravio koncerte po BG).
Svako od nas živi u svojim socijalnim krugovima. I to je to. Kao što ja mojoj rodbini nisam pokušavao da objasnim zašto sam voleo Šarla ili Haustor dok su me cimali da idem na njihove svadbe.
Svako voli šta voli i to je njihova stvar. Samo nemoj da pokušavate da mi namećete vaš sud.

Opservatorija

pre 10 meseci

Nažalost, sherovanjem po netu i protokom vremena, ovaj tekst će postati "zvanična istina", iako je njegov udarni argument NETAČAN. Snaga cele priče vuče se iz podatka o 1,5 miliona nosača zvuka koji nikada i nigde nije zvanično objavljen od strane izdavača, već je preuzet sa sajta benda... Gde su oni, iz neobaveštenosti ili loše namere (odlučite sami), naveli da Jugotonova oznaka "zlatna ptica" znači taj broj primeraka. A zapravo znači 300.000 primeraka, 5x manje. Inače bi stavili fotku 5 "zlatnih ptica", a ne jedne... A i tu jednu su fotkali tako da se ne vidi natpis sa cifrom, na postolju figure. Koja se na fotografijama prethodnih priznanja (dijamantske ploče, platinaste ploče...) jasno vidi.

Nije baš tako retko da izvođači "odvaljuju" svoje tiraže, npr. Hanka Paldum je svojevremeno na svom sajtu objavila da je prodala 1,5 miliona albuma "Sanjam" ?!?

Problem leži u tome što su se u Jugoslaviji tiraži ploča retko zvanično objavljivali, verovatno zato što su i sami diskografi malo "petljali" sa tiražima, samo za najprodavanija izdanja su ih manje-više realno prijavljivali jer su ti albumi bili prva potencijalna meta poreskih kontrola. Nedostatak zvaničnih informacija je vremenom stvorio klimu potpune slobode, bez ikakve odgovornosti, u širenju lagarija & izmišljotina o tiražima - i od strane izvođača, ali i od strane novinara. Čega je ova "1,5 miliona" informacija Mont Everest. Trenutni. Čekamo ko će prvi dosegnuti do 2 miliona.

Historija istorije

pre 10 meseci

Evo sta sve covek nauci. Moram priznati da sam od madjarskih bendova zno samo za Locomotiv GT, Omegu, a pesma Devojka sa biseima u kosi je bila super hit 70,80 ih, zbilja vrhunska pesma tog doba. Cudno da 3+2 bas nikad nisu bili u nekoj zabavnoj emisiji, bas cudno da se nigde nisu culi....

DJony

pre 10 meseci

I pored toliko ex YU legendi nas madjari nadjacase... Pitam se da li je to zaista istina s obzirom da su Jugosloveni do kraja 80-ih bili platezno sposobniji od madjara a moglo bi se reci i stanovnistvom brojniji

mozzart

pre 10 meseci

Džaba im sve to kad ih nije Palma angažovao,koji je bio mali kad su Betoven i Šopen svirali i pevali pa nije mogao da ih angažuje,inače bi i njemu svirali na uvo.

matori

pre 10 meseci

ja sam Srbin sa severa bačke i odrastao sam pored Mađara. naravno da znam ovu priču, koja je ludilo, ali ipak mislim da je Zlatko Manojlović rekorder, a sa pločom koja nije izdata ovde.

Miki

pre 10 meseci

Sto se 3+2 grupe tice ,jesu bili dosta popularni iz 80 tih ali nisu samo oni,sto se tice 80 tih ,izdavali albume za yugoton,vec i dupla kave,oni su grupa iz madjarske a ove dve grupe su zajedno osvajali jugoslaviju u 80 . tim. Sto se tice roka u madjarskoj. Uvek su bili jaci nego jugoslavija,malo ko iz nasih orostora to veruje,ali ja sam ubedjen u to da jeste. Znate lepa brena je izela stil i pevanje iz 8o tih od izvrsne legendarne pevacice csepregi eva,jedna najveca pop rock disko pevacice na celom svetu imala je svoj bend neoton familija,cak i oni su snimali za jugoton i za hungaroton tj tada najvece madjarske izdavacke kuce. Sto se tice madjarske omege ,samo njih su tada priznavali u drzavoj,zato sto su imali svoj privatni studio . I zato su komunisti priznali samo njih kao rock grupu. Omega je debitovala jos iz vremena bitlsa i roling stonsa 1963 godine. Posle omege ,su se pojavile , locomotive gt,scorpio,neoton familia,edda koral,p mobil,zoran,kathago ,lord,v moto rock,p box,dinamit, piramis sti se tice rocka i hard rocka,posle sve vise i vise.

Liman

pre 10 meseci

Naša rok scena je jedna velika obmana,imali smo samo 3 svetska benda(EKV,Atomci,Psihomodo Pop) i nekoliko dobrih Aerodrom,Leb i sol...sve ostalo plagijatori i lažni rokeri,imali smo čak i heavy metal bend "Gordi" ali je Zlatko Manojlović otišao u Nemačku,sarađivao je sa Tinom Tarner,Piterom Gabrijelom...Bijelo Dugme=Smak,optuživali jedni druge da su narodnjaci a zapravo su isti i kako je SMAK uspeo da preuzme Dugmetu mesto u prvom komercijalnom letu za USA 1976.
(điu,liu i sadriu, 28. maj 2023 17:53)

Pa i ti si žešći seljak kad ti je Psihomodo Pop bolji od jednih velikih KUD Idijota.

Vladan

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?
(Obrad, 30. maj 2023 16:00)

Pa dobro i Indeksi su bili treš za pijance i očajne domaćice.

Oda

pre 10 meseci

Meni je drago da su uspeli kod Madjara da im donesu malo radosti u kuce u ta ruzna i tuzna vremena. Nisi mogao svirati muziku u bendu bez zavrsene srednje muzicke skole :).

Lala

pre 10 meseci

Zoli,Jani i Đusi su tri talentovana brata iz malog Mađarskog sela Jermenovci pored Plandišta.Kao mladi muzičari svirali su po svadbama i veseljima po Vojvodini.Došli su na ideju da stare pesme prerade u novim aranžmanima u rok pop fazonu. To je ,u početku,bio šok ali ubrzo hit! Obišli su ceo svet i imali turneje kakve većina muzičara može samo da sanja. Onaj ko ne sluša neku vrstu muzike i ne može znati da je nešto planetarni hit,zar ne?

Klara

pre 10 meseci

Ne znam za tiraž ali su bili izuzetno popularni i kod nas na severu Vojvodine i u Mađarskoj.Oni su pioniri svadbarskog roka što ruku na srce nije rok nego više muzika za svadbe kafane veselja.Nije da svaka Mađarska kuća imala njihovu ploču evo moja nije ali u u subotu idem u svadbu i sigurno će biti i njihovih pesama.Muzički ukusi su različiti oni su našli sloj ljudi kojima se sviđa njihov stil.

Obrad

pre 10 meseci

Klara, saglasan u potpunosti. Lagane pesme tipa Indeksa, a bukvalno ne vidim neku razliku između 3+2 i većine ex yu rok grupica sa svim tim setnim ili ljubavnim pesmicama. U čemu je razlika između ovoga i Crnog leptira npr?