Sreda, 26.01.2022.

13:41

Pre 40 godina jedna pesma je posvađala Balaševića i Bregovića

Izvor: Klix

Pre 40 godina jedna pesma je posvaðala Balaševiæa i Bregoviæa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

Vanja

pre 2 godine

Pored toga sto je Brega poznati plagijator, uz to je teska stipsa i lihvar. Ubio bi se za cent. Turu pica u zivotu u drustvu nije okrenuo. Čola je od uvek bio dzek. Drugarcina, laf. Ko je ikad u Sarajevu ziveo,to zna. Ne slusam ni Bregu, ni Čolu ni Baševića....samo mogu reci da Đole štrči po svom talentu iznad svih. Trifunovic i Kovač su zasluzni za Čolin uspeh. Bajaga - sjajan, muzičar ali bolje da ne peva jer razvaljuje falš - imati sluh i znati pevati ne moraju ici jedno sa drugim. Covek recituje svoje pesme, ne peva ih....svakako,sto se Brege tice- ono sto je najbolje uradio za života je Bijelo dugme.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Mađarica posvađala Đoleta i Bregu ?

Da nije Ilona Staler - Ćićolina ?

Da možda nije prihvatila "sendvič" pa je morala da favorizuje jednog od gore pomenutih ?

nnn

pre 2 godine

cola,brega,brena,kusta,zare i goci......
(dejan, 26. januar 2022 19:41)

mladenovic, rambo amadeus, milan delčić, koja, marina tucakovic, bora drljaca...

EU Citizen

pre 2 godine

Početak laganog Čolićevog pada u turbo-folk, fenomenalna aparatura u grlu, brdo odličnih pesama dok je sarađivao sa nekom drugom vrstom ljudi od Bregovića, tipa Arsena Dedića, Duška Trifunovića, Kornelija Kovača, možda je ovako uzeo više para, ali za moj ukus je negde tokom osamdesetih (pad je bio lagan, ali neumitan) završio karijeru :))

Dejan

pre 2 godine

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.
(talenti, 26. januar 2022 19:57)

To sve govori o tome kakav je seljački treš bio u pitanju.

ops

pre 2 godine

I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su Bitanga i princeza i Ima neka tajna veza plagijati. To što si naveo nema baš nikakve sličnosti sa pomenutim pesmama.

Bojan

pre 2 godine

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno
(petar markovic, 26. januar 2022 20:59)

Jednostavno je: Bosanci su svi, a Bošnjaci ovi što ne glume Srbe i Hrvate i ne parazitiraju na tome.

Nancy

pre 2 godine

Na osnovu komentara o Balaševiću vidi se da većina komentatora njegov opus svodi na pesmu o petlu, Računajte na nas i Vasu Ladačkog. Šteta za takve, puno propuštaju.

Guns N Roses

pre 2 godine

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..
(Slaven, 26. januar 2022 17:33)

Nisi u pravu. Bregović danas govori ono isto što je govorio 70ih i 80ih, ni za trunku nije promenio stavove. A Balašević je od velikog Titovog pionira (u fazi racunajte na nas) preko Srpskog nacionaliste 80ih do velikog Jugonostalgičara koje se uvlači susedima ali ipak odriče Tita, prošao sve moguće faze.

sasha

pre 2 godine

@Top
To sto su bili narkomani, ne znaci da su o tome pisali pesme. Vecina umetnika su imali poroke, ali to ne umanjuje njihov znacaj.
Djura Jaksic je Otadzbinu napisao pod kafanskim stolom Znaci li to da Otadzbina simbolise kafanu, a da je kamen iz pesme zapravo ficok rakije?

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

@ops
I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza plagijati" i koje pesme su pokradene ako jesu. Nije pitanje glasilo da li postoji makar jedna pesma Bijelog Dugmeta
koja je plagijat.Poslušah to što su naveo i ne vidim baš nikakvu sličnost sa navedenim pesmama "Ima neka tajna veza" i "Bitanga i princeza". Hajde molim te uozbilji se. Valjda si mislio na drugu pesmu. Ako imaš problema sa razumevanjem ponovo pročitaj pitanje i skoncentriši se. Jasno odgovori ako su te 2 pesme plagijati jer ovo što si naveo je besmislica.

sasha

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.

Top

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.
(sasha, 26. januar 2022 22:02)

Sva njihova muzika je ustvari o drogi, svi su bili navučeni na to zlo...

bobrock

pre 2 godine

Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

A Šobić kao ne "kuka"? Nije mi jasno da neko voli da sluša Šobića a Balaševića ne

petar markovic

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!
(lila, 26. januar 2022 19:01)

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno

Zoran

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic
(dejan, 26. januar 2022 19:34)

Propustio su priliku da ćutiš ovako si ispao glup!

Blaster

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)

Za paušalnu analizu Štulićevih i Milanovih dela bi dobio jedinicu kao vrata i roditelji da ti dođu u školu. Čuj ti njega. Pesme o drogi od EKV-a. Jao koji krindž, što bi mladi rekli.

Lola

pre 2 godine

Promenom protagonistkinje postala je to potpuno druga pesma. I u jednoj i drugoj verziji, pesma je “pričam ti (lovačku) priču”, ali promiskuitetna opatica daje porno vajb i verovatno bi mnogima ostavila osećaj nelagodnosti, dok s uvodjenjem Madjarice pesma postaje čista dečačko-momačka fantazina, s kojom većina muškog sveta može da se poveže. Ispravna odluka, u svakom slučaju.

A to da je Bregovića i Balaševića posvadjala pesma - teško. Verovatno bi završili saradnju na bilo kojoj pesmi da su radili zajedno, nema to veze s Madjaricama i opaticama. I u redu je to, ne može svako da se slaže i radi s svakim.

Arsenije

pre 2 godine

Pesma je sa ovakvim tekstom totalno obesmišljena, ej Mađarica u Bosni?! Ali šta se drugo i može očekivati od Bregovića.
(Mata, 26. januar 2022 14:09)

Puno Vranje Mađara i Mađarica, a vi se pitate otkud jedna Mađarica u Bosni.

Fire walk with me

pre 2 godine

Ne znam čemu rasprava oko ukusa. Ima izreka za to. Meni se lično najviše sviđa Ekv ali i Haustor i Smak i Azra i svaka muzika je za slušanje. Ko šta voli neka sluša. Bijelo dugme je za široke narodne mase i komercijalna muzika. Njih je slušao svako. Ja lično komercijalu ne volim i ne slušam je. Goran Bregović je čovek koji voli pare i slavu i tako se ponašao. Ekv je pravio muziku za sebe pa ko razume, sluša, ko ne, neće i kraj priče. Sa druge strane Zdravko Čolić je nacionalni projekat i jugoslovenska ikona, njemu je svirao simfonijski orkestar...

talenti

pre 2 godine

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.


(svasta, 26. januar 2022 18:11)


Trifunović nije napisao puno pesama za Čolića.

Njegovi su tekstovi nekoliko pesama Bijelog Dugmeta, ali pošto spadaju u najpoznatije i kultne balade obično se misli da je Trifunović pisao za Bijelo Dugme dosta toga.


Ako rangiramo talente ne mogu Trifunović i likovi kao što su Balašević i Bajaga u istu rečenicu.

Duško Trifunović je pesnik umetničke poezije, jedan od najtalentovanijih jugoslovenskih pesnika u svojoj generaciji.

Balašević, Bajaga i ostali stihoklepci su ipak samo to: stihoklepci, a ne pesnici. Doduše, i za to stihoklepstvo i uvaljivanje tog stihoklepstva publici treba talenta.

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.

sir oliver

pre 2 godine

A Borisav nista a?
(duledudule, 26. januar 2022 18:31)
Covek koji je napisao jedan dobar tekst se ne moze nazvati pesnikom! On izmisli rec kad mu se nesto ne rimuje! Ono sto je valjalo na prvim albumima Corbe i nije napisao on!

dejan

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic

petrovic petar

pre 2 godine

neke madjarice jesu lepe i slatke ko bombona, ali ima ih vala i ruznih ko baba roga : )
(figaro, 26. januar 2022 17:31)

kao i naših srpkinja
ima vakih, a ima i nakih

lila

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!

fender VI

pre 2 godine

Čuj, Bregović genije, ha, ha. Najveći svetski uspešni plagijator.
(Voj, 26. januar 2022 18:06)

Da je plagiranje lako, plagirao bi svako.

duledudule

pre 2 godine

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)
A Borisav nista a?

P.F.C.

pre 2 godine

Балашевић и Бреговић не могу заједно у исту реченицу.
(Leogane,
Zanimljivo...Zavisi sta vise volis.I ja volim bas ta dva muzicara,ne znam kog vise,ali ih dozivljavam razlicito.Kad sa, za tekst-ja slusam Djoleta,kad sam za jacu stvar=zna se Dugme ,pogotovo rano Dugme i ...sve dodje na svoje.Nemoj imati predrasude,ne valja,veruj mi,samo uzivaj.

svasta

pre 2 godine

(ex, 26. januar 2022 16:46)

Da uprostimo.

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.

To sto Spajsice rade, Bekstrit bojsi i sl je super. Priznajem da ne mogu na sceni to. Ali moje postovanje imaju njihovi koreografi, aranzeri i donekle tekstopisci.

Da li je Colic, njegov talenat, blizi i bliskiji Spajsicama ili Trifunovicu?

Dragisa

pre 2 godine

Bavim se muzikom od kako znam za sebe.I nije lako ocijeniti ko je najbolji pjevac ,kompozitor,tekstopisac.Ali sigurno svako od ovih koje ste naveli u komentarima ima svoje znacenje.Ne bih nabrajao ukusi su razliciti ali svaka pjesma pa cak ona i sa tri akorda moze biti lijepa.Pjesme su uglavnom ljubavne.Od karaktera zavisi kako ljubavna.Bregovic to u nekom maco stilu.Dok je kod Olivera Mandica drkciji emocijalan pristup,Balasevic kao Tolstoj film mozes napravit,Bora Corba svoj stil Kerber svoj,Indeksi itd Ali nesto iznad je Pogledsj dom svoj Andjele,Vasa Ladacki,imaju tezinu smisao duboku i pouku.Ljubavna pjesma je svska sa slicnom poukom i emocijom ,,govorim o 60,70,80.Danas toga nema sve je materijalizovano pa i tekstovi.Prije ko je slusao Plavi Orkestar ,Jabuku,Merlina ,,gledao kad su ih paradajzom gadjali album,,Ljubav nije paradajz,,bio je kao seljak.A sad kad pogledam koje je to vrijeme bilo i kolko su bili dobri.Bregovic je ritmicar i ide na brz ritam i stanke ,,Lipe cvatu,,Hajdemo u planine,,to su bili hitovi.Tocak najboli ili Vlatko Stefanovski neko bi rekao Satrijani.A svi na svoj nacin.A za dusu treba ritam a nekad i dobra balada.Sve od situacije i raspolozenja publike.U autu slusas da putujes ljepse trazis se kroz muziku.Nekad neka rijec u pjesmi te dotakne ili prvi poljubac a u daljini pjesma koju nikad neces zaboraviti.Tako sad kad slusas neke pjesme smjesne su al u ono vrijeme su bile hit.E one koje i dalje imaju snagu!!

Tkac

pre 2 godine

(Antuntun,
Onda raspali po NETu,imas sve...Svaki treci Jugosloven je imao bar po plocu Dugmeta,dakle legalno,a neko vreme su bili popularniji u Poljskoj nego ovde,bugari isto imali brdo njihovih ploca,Cesi, rumuni madjari...Brega je vise para para pravio prodajuci te nosace zvuka tamo -nego ovde,gde je porez bio ubistven po muzicare.Jeste da je najuticajniji rok bend istocno od Londona ,nego sta..

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...
(vucko, 26. januar 2022 17:13)

Ne spavaj mala moja muzika dok svira... inspirisano sa Chuck Berry... O tome je već bilo reči.

Međutim, pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza" plagijati ili nisu. Odgovori jasno. Koje pesme su navodno pokradene , pa da uporedimo. Nemoj da skrećeš temu na druge pesme.

mr

pre 2 godine

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.
(fajzerovic, 26. januar 2022 15:27)

Мислим да је више него доста те сатанизације Бреговића. Није Бреговић спашавао живу главу и носио милионе. Човек је исто био избеглица и који је изгубио све као и други из тог Сарајева. Имао је породицу са мислим 4 деце и супругом. Почео да зарађује неке паре тек после 2000-те. И њему су други помагали да направи нешто у иностранству. Није он био у могућности неком да помаже. Трифуновић је мислим преминуо почетком тих 2000-тих.

Humpa Cumper

pre 2 godine

Vidite da u originalnom tekstu ima vise humora i dinamike..vise je majstorski napisana-rima nedostaje kad joj se nadas pa se pojavikad se obe strofe sloze..
Balasevic je bio sjajan majstor tekstova.
Ali Bregovic radi pjesme za drugi segment- ne bas nacitanu(da moze da im protura pokradene stihove od Luj Aragona npr), ne bas kriticnu masu vise siroki sloj koji moze da proguta..a najlakse se gutaju klisei.
E taj segment kad krne par piva pa libido proradi zamislja da su Madjarice kao seksi i slobodne-a ne ove domace, je li Bosanke- elem. to ce da proda plocu.
Prodala bi je i druga verzija samo drugim ljudima.
Kao sablonski kvaziumjetnik Bregovic dobije fras kad vidi da poslije amidzi dolazi Han Pijesak! Sta on meni Han Pijesak kad moze odmah..pa da! Ilidzi eto to je mnogo bolje sve se rimuje!

vucko

pre 2 godine

oops!..Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza?
Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...

Slaven

pre 2 godine

@Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..
(Dejanmi, 26. januar 2022 14:37)

Sta sve nece plitak vodostaj uma na obalu da izbaci...
Znaci "Crveni" bi bas bili sretni da neko iskoristi kao promiskuitetnu jednu opaticu, al im ne smeta da promiskuitetna bude jedna Madjarica???

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..

Top

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...

ex

pre 2 godine

"Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta."

Moze tebi da se gadi Colin repertoar, ali nazvati ga "otvaracem usta" je teska uvreda, totalno nepoznavanje pevackog talenta, umeca, sposobnosti, kvaliteta.

Tvoja izjava je toliko apsurdna, kao da si sahiste nazvao pomeracima figura u igri koju je izmislio neki genijalac pre mnogo hiljada godina.

Kompozitori su od vajkada pisali dela za odredjene pevace, pijaniste, violiniste, znajuci da oni mogu svojim kvalitetom najpribliznije da izraze ono sto im je na umu.

Sta su "mostarske kise" bez Raleta Damjanovica?
Izadji ti na pozornicu pa procitaj pesmu.

Blaster

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...

svasta

pre 2 godine

(Tex Willer, 26. januar 2022 15:44)

I sta si ti sad rekao...?

Sizofren komentar... prva recenica o tome ko bolje izvodi neko delo, a druga o tome kako zivimo u vremenima s poremecenim vrednostima.

Dogovori se.

Colic ima dobar glas, ko i hiljade njih koje slusamo godinama na tv-u. (ko ima zivaca da slusa to, posto u Srbiji ocigledno svako drugi peva)

Zato i cudi ta fama oko njega. Bilo koga ko izvodi tudja dela. Lepo, sjajno, uzivam, opatica, Madjarica... ali naklon stvaraocu, ne interpretatoru.

svasta

pre 2 godine

(..., 26. januar 2022 14:25)

Na kraju se postavlja pitanje, da li je Gaudi ili su zidari i moleri zasluzni za katedralu u Barsenoli?

Vivaldi ili Stefan Milenkovic?

Branko Miljkovic ili recitator Serbedzija?

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?

Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.

SrbizCg

pre 2 godine

Bregovic inace moj komsija u Perastu je sasvim ok covjek, cujem koje kakve price za njega a on je meni sasvim ok. Njega treba malo razumjeti ali to da se ne moze sa njim nije tacno. Evo vec 20ak godina super pa cak i prijateljski odnos. Balasevic.....bolje ne komentarisati. Laka mu crna zemlja i to je sve.

galeb

pre 2 godine

@..., 26. januar 2022

Elementarno nepoznavanje onoga što komentarišeš. Pogledaj listu najvećih hitova Zdravka Čolića i koliko je njih napisao Bregović i tekst i muziku.

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi od koga je oteo "Bitanga i princeza" ili "Ima neka tajna veza"? Da li su to plagijati? Ako nisu onda bolje ćuti. Rani Bregović je bio najveći mag jugoslovenske rock scene. Najači su ovi što načuju o sličnosti par pesama sa nekim stranim hitovima, pa stanu da pljuju kompletan repertoar.

Čola

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.
(bolo, 26. januar 2022 14:43)

Dragi bolo, evo baš se nešto dosađujem kod kuće, šaltam kanale na TV i na kraju ugasih televizor. To mi je bila prava odluka zato što sam uzeo telefon i došao na B92 gde sam naišao na vest gde se i ja pominjem, a kako obožavam da čitam i komentare uz iste tako sam i sada uradio i naišao na tvoj komentar. Elem, hvala ti do neba za ideju, tvoj predlog mi zvuči genijalno ali možeš li to malo detaljnije da objasniš do tančina kako bih znao šta tačno Željku da predložim. Hvala ti unapred, tvoj Čola

Nemanja

pre 2 godine

Da je ostalo Opatica, bilo bi to, naročito uzevši u obzir ostatak texta pesme, klasično svetogrđe.. u tom smislu bi pesma bila skandalozna i nisam siguran da bi bila opšte slušana, naročito kod katolika.. Liberali "otvorenog uma" moraju da shvate da i vernici imaju osećanja koja treba poštovati.. ne samo gejevi, nacionalne i rasne manjine..
Verujem da je Bregović, kakav god da je, imao to u glavi.. ne možda zbog svojih verskih osećaja, ako ih uopšte ima, već zbog velikog broja vernika (čak i tada), pa se marketinški mnogo bolje uklapa Madjarica..
Da je ostala prvobitna verzija, pesma bi u godinama koje su dolazile, bila praktično zabranjena, odnosno ne bi bila puštana na mejnstrim medijima (hrvatskim naročito)..

fajzerovic

pre 2 godine

Bolje je Mađarica. Sa promiskuitetnom opaticom pesma bi imala sasvim drugi čudan smisao.

Bregović jeste veliki talenat i legenda jugoslovenske rock muzike, pa taman i da su optužbe lajavava koji samo umeju da pljuju za plagiranje tačne.

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.

Tex Willer

pre 2 godine

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?
Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.
(svasta, 26. januar 2022 15:02)
Elem znači da bi Đuzepe Verdi bolje pevao "Aidu" od npr. Pavarotija ili "Travijatu" od recimo Jadranke Jovanović?Jesi buzdovan.Svako pripada svojoj kategoriji kompozitori kompozitorima , pevači pevačima. A što je u muzici pogotovu opšte-popularnoj popularniji izvođač od autora to je drugo pitanje.

Antuntun

pre 2 godine

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.
(okvaldo, 26. januar 2022 14:56)
Hoćeš da kažeš da si čuo sav "simfo rok" istočno od Londona, pa da možeš svojim autoritetom da potvrdiš da je Bitanga i princeza najbolji album istočno od Londona? Čuo si nemačke, poljske, belgijske, švajcarske, grčke, skandinavske, baltičke, ukrajinske, čehoslovačke bendove? Ja bih rekao da ne bi znao da nabrojiš ni 10 simfo roka bendova "zapadno od Londona". Sačuvaj me Bože mitova o jugoslovenskom i srpskom roku.

Ne pokušavaj mjenjat' me

pre 2 godine

(Top, 26. januar 2022 14:40)
Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića

žarko

pre 2 godine

Pa ima na netu orginalni tekst. Evo da se ne mučite da tražite:

Opatica

Jos se nisam ni brijao
Al' mi zivot vec prijao
Kad sam krenuo amidzi
Prasnim drumom do Han-pijeska.

A ispod gore Romanije
Ma da je moglo i ranije
Sretoh mladu opaticu
Blijedu, ma lijepu, kao freska...

Nije bila od kamena,
I cim se takla mog ramena
Cudno mi se nasmesila...
U njoj neki djavo klija.

I ne znam dal' se zaljubila
Al' kao divlja me ljubila
I cudne reci mi saptala
Faljen Isus i Marija...

...

pre 2 godine

Ranog Čolića krajem 70-estih i ranih 80-esetih stvorio je Bata Kovač i još nekolicina sarajevskih tekstopisaca i kompozitora koji su mu radili pesme. On je tad bio mlad, zgodan i idealan za zvezdu. Kasnije je Čola izgubio draž , a definitivno su njegove pesme postale bezvezarija nakon raspada SFRJ kad se oslonio na pesme koje su mu radili Balašević i Bregović. Valjda je mislio da su njih dvojica jedini provereni asovi koji mu mogu napisati sjajne nove hitove. Grdno se prevario. Obojica su ispušene muštikle u kojima nije bilo više sjajnih pesama. Ako je ono sa početka karijere bio vrhunski pop, ovo kasnije je bio jeftini kič. Zato možemo reći da su ova dvojica (Bregović i Balašević) i upropastila Čolu i njegovu sjajnu reputaciju. Doduše, on i dalje živi na staroj slavi, a bolje bi bilo da ništa nije snimao zadnjih decenija.

Yossarian

pre 2 godine

@Top
Ma neka si ti nama prosvjecen i pametan


A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...
(Top, 26. januar 2022 14:40)

NikolaKG80

pre 2 godine

Teško mi je da poverujem u ovo. Mislim da se reč "Opatica" ne uklapa ritmički, ako ništa drugo, tako da nije bilo nekog razloga za raspravu. Ne mislim da je Bregović vodio računa o osećanjima vernika, jer je originalan tekst pesme "Sve će to, o mila moja" bio "A Hrist je bio kopile i jad"

bolo

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza? Samo su te kultne pesme dovoljne da ga svrstaju u legende i vrednije su od svega što je napisao Balašević ili bilo ko drugi na ovim prostorima, a i šire. Ako su to plagijati ja ću pojesti ovu tastaturu na kojoj kuckam. Ako si nešto načuo o sličnosti nekih pesama, nemoj da pljuješ kompletan repertoar nemajući blage veze o istoriji jugoslovenske rock muzike. Uostalom, mi već dugo nemamo ni pop ni rock muziku. Ništa osim turbo folka.

Gorski

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače

Da. I zato je taj lopov živeo na Dedinju za razliku od ostalih članova Dugmeta kojima nije ostavljao ništa. A da mu nije bilo pevača kao što su Bebek, Tifa i Alen, ne bi izašao iz podruma.

Top

pre 2 godine

A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...

Dejanmi

pre 2 godine

Svjet je pun orginalnih umjetnika za koje niko ne zna i koji nisu imali nikakav uticaj na drustvo ili umjetnost. Brega je u najmanju ruku kontraverzan ali i ovom slucaju Madjarica i te kako ima smisla. Neko rece otkud madjarica u bosni pa to se i on pita "ziva bila otkud ovdje" pametnjakovicu! Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..

Superhik

pre 2 godine

Ovaj krug (poznatih) autora je takođe opštepoznat po "pozajmljivanju" teksta i muzike tako da na kraju karijera niko ni sa kim nije komunicirao !

okvaldo

pre 2 godine

Brega uvek imao osećaja za biznis. Mađarica je mnogo bolji naziv od "opatica".

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.

kamo dalje rođače

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...

kamo dalje rođače

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...

fajzerovic

pre 2 godine

Bolje je Mađarica. Sa promiskuitetnom opaticom pesma bi imala sasvim drugi čudan smisao.

Bregović jeste veliki talenat i legenda jugoslovenske rock muzike, pa taman i da su optužbe lajavava koji samo umeju da pljuju za plagiranje tačne.

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.

Čola

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.
(bolo, 26. januar 2022 14:43)

Dragi bolo, evo baš se nešto dosađujem kod kuće, šaltam kanale na TV i na kraju ugasih televizor. To mi je bila prava odluka zato što sam uzeo telefon i došao na B92 gde sam naišao na vest gde se i ja pominjem, a kako obožavam da čitam i komentare uz iste tako sam i sada uradio i naišao na tvoj komentar. Elem, hvala ti do neba za ideju, tvoj predlog mi zvuči genijalno ali možeš li to malo detaljnije da objasniš do tančina kako bih znao šta tačno Željku da predložim. Hvala ti unapred, tvoj Čola

žarko

pre 2 godine

Pa ima na netu orginalni tekst. Evo da se ne mučite da tražite:

Opatica

Jos se nisam ni brijao
Al' mi zivot vec prijao
Kad sam krenuo amidzi
Prasnim drumom do Han-pijeska.

A ispod gore Romanije
Ma da je moglo i ranije
Sretoh mladu opaticu
Blijedu, ma lijepu, kao freska...

Nije bila od kamena,
I cim se takla mog ramena
Cudno mi se nasmesila...
U njoj neki djavo klija.

I ne znam dal' se zaljubila
Al' kao divlja me ljubila
I cudne reci mi saptala
Faljen Isus i Marija...

Gorski

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače

Da. I zato je taj lopov živeo na Dedinju za razliku od ostalih članova Dugmeta kojima nije ostavljao ništa. A da mu nije bilo pevača kao što su Bebek, Tifa i Alen, ne bi izašao iz podruma.

Antuntun

pre 2 godine

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.
(okvaldo, 26. januar 2022 14:56)
Hoćeš da kažeš da si čuo sav "simfo rok" istočno od Londona, pa da možeš svojim autoritetom da potvrdiš da je Bitanga i princeza najbolji album istočno od Londona? Čuo si nemačke, poljske, belgijske, švajcarske, grčke, skandinavske, baltičke, ukrajinske, čehoslovačke bendove? Ja bih rekao da ne bi znao da nabrojiš ni 10 simfo roka bendova "zapadno od Londona". Sačuvaj me Bože mitova o jugoslovenskom i srpskom roku.

...

pre 2 godine

Ranog Čolića krajem 70-estih i ranih 80-esetih stvorio je Bata Kovač i još nekolicina sarajevskih tekstopisaca i kompozitora koji su mu radili pesme. On je tad bio mlad, zgodan i idealan za zvezdu. Kasnije je Čola izgubio draž , a definitivno su njegove pesme postale bezvezarija nakon raspada SFRJ kad se oslonio na pesme koje su mu radili Balašević i Bregović. Valjda je mislio da su njih dvojica jedini provereni asovi koji mu mogu napisati sjajne nove hitove. Grdno se prevario. Obojica su ispušene muštikle u kojima nije bilo više sjajnih pesama. Ako je ono sa početka karijere bio vrhunski pop, ovo kasnije je bio jeftini kič. Zato možemo reći da su ova dvojica (Bregović i Balašević) i upropastila Čolu i njegovu sjajnu reputaciju. Doduše, on i dalje živi na staroj slavi, a bolje bi bilo da ništa nije snimao zadnjih decenija.

Tex Willer

pre 2 godine

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?
Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.
(svasta, 26. januar 2022 15:02)
Elem znači da bi Đuzepe Verdi bolje pevao "Aidu" od npr. Pavarotija ili "Travijatu" od recimo Jadranke Jovanović?Jesi buzdovan.Svako pripada svojoj kategoriji kompozitori kompozitorima , pevači pevačima. A što je u muzici pogotovu opšte-popularnoj popularniji izvođač od autora to je drugo pitanje.

Dejanmi

pre 2 godine

Svjet je pun orginalnih umjetnika za koje niko ne zna i koji nisu imali nikakav uticaj na drustvo ili umjetnost. Brega je u najmanju ruku kontraverzan ali i ovom slucaju Madjarica i te kako ima smisla. Neko rece otkud madjarica u bosni pa to se i on pita "ziva bila otkud ovdje" pametnjakovicu! Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..

okvaldo

pre 2 godine

Brega uvek imao osećaja za biznis. Mađarica je mnogo bolji naziv od "opatica".

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.

Superhik

pre 2 godine

Ovaj krug (poznatih) autora je takođe opštepoznat po "pozajmljivanju" teksta i muzike tako da na kraju karijera niko ni sa kim nije komunicirao !

NikolaKG80

pre 2 godine

Teško mi je da poverujem u ovo. Mislim da se reč "Opatica" ne uklapa ritmički, ako ništa drugo, tako da nije bilo nekog razloga za raspravu. Ne mislim da je Bregović vodio računa o osećanjima vernika, jer je originalan tekst pesme "Sve će to, o mila moja" bio "A Hrist je bio kopile i jad"

fender VI

pre 2 godine

Čuj, Bregović genije, ha, ha. Najveći svetski uspešni plagijator.
(Voj, 26. januar 2022 18:06)

Da je plagiranje lako, plagirao bi svako.

petrovic petar

pre 2 godine

neke madjarice jesu lepe i slatke ko bombona, ali ima ih vala i ruznih ko baba roga : )
(figaro, 26. januar 2022 17:31)

kao i naših srpkinja
ima vakih, a ima i nakih

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi od koga je oteo "Bitanga i princeza" ili "Ima neka tajna veza"? Da li su to plagijati? Ako nisu onda bolje ćuti. Rani Bregović je bio najveći mag jugoslovenske rock scene. Najači su ovi što načuju o sličnosti par pesama sa nekim stranim hitovima, pa stanu da pljuju kompletan repertoar.

ex

pre 2 godine

"Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta."

Moze tebi da se gadi Colin repertoar, ali nazvati ga "otvaracem usta" je teska uvreda, totalno nepoznavanje pevackog talenta, umeca, sposobnosti, kvaliteta.

Tvoja izjava je toliko apsurdna, kao da si sahiste nazvao pomeracima figura u igri koju je izmislio neki genijalac pre mnogo hiljada godina.

Kompozitori su od vajkada pisali dela za odredjene pevace, pijaniste, violiniste, znajuci da oni mogu svojim kvalitetom najpribliznije da izraze ono sto im je na umu.

Sta su "mostarske kise" bez Raleta Damjanovica?
Izadji ti na pozornicu pa procitaj pesmu.

Arsenije

pre 2 godine

Pesma je sa ovakvim tekstom totalno obesmišljena, ej Mađarica u Bosni?! Ali šta se drugo i može očekivati od Bregovića.
(Mata, 26. januar 2022 14:09)

Puno Vranje Mađara i Mađarica, a vi se pitate otkud jedna Mađarica u Bosni.

SrbizCg

pre 2 godine

Bregovic inace moj komsija u Perastu je sasvim ok covjek, cujem koje kakve price za njega a on je meni sasvim ok. Njega treba malo razumjeti ali to da se ne moze sa njim nije tacno. Evo vec 20ak godina super pa cak i prijateljski odnos. Balasevic.....bolje ne komentarisati. Laka mu crna zemlja i to je sve.

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza? Samo su te kultne pesme dovoljne da ga svrstaju u legende i vrednije su od svega što je napisao Balašević ili bilo ko drugi na ovim prostorima, a i šire. Ako su to plagijati ja ću pojesti ovu tastaturu na kojoj kuckam. Ako si nešto načuo o sličnosti nekih pesama, nemoj da pljuješ kompletan repertoar nemajući blage veze o istoriji jugoslovenske rock muzike. Uostalom, mi već dugo nemamo ni pop ni rock muziku. Ništa osim turbo folka.

Blaster

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...

Blaster

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)

Za paušalnu analizu Štulićevih i Milanovih dela bi dobio jedinicu kao vrata i roditelji da ti dođu u školu. Čuj ti njega. Pesme o drogi od EKV-a. Jao koji krindž, što bi mladi rekli.

galeb

pre 2 godine

@..., 26. januar 2022

Elementarno nepoznavanje onoga što komentarišeš. Pogledaj listu najvećih hitova Zdravka Čolića i koliko je njih napisao Bregović i tekst i muziku.

Lola

pre 2 godine

Promenom protagonistkinje postala je to potpuno druga pesma. I u jednoj i drugoj verziji, pesma je “pričam ti (lovačku) priču”, ali promiskuitetna opatica daje porno vajb i verovatno bi mnogima ostavila osećaj nelagodnosti, dok s uvodjenjem Madjarice pesma postaje čista dečačko-momačka fantazina, s kojom većina muškog sveta može da se poveže. Ispravna odluka, u svakom slučaju.

A to da je Bregovića i Balaševića posvadjala pesma - teško. Verovatno bi završili saradnju na bilo kojoj pesmi da su radili zajedno, nema to veze s Madjaricama i opaticama. I u redu je to, ne može svako da se slaže i radi s svakim.

Dragisa

pre 2 godine

Bavim se muzikom od kako znam za sebe.I nije lako ocijeniti ko je najbolji pjevac ,kompozitor,tekstopisac.Ali sigurno svako od ovih koje ste naveli u komentarima ima svoje znacenje.Ne bih nabrajao ukusi su razliciti ali svaka pjesma pa cak ona i sa tri akorda moze biti lijepa.Pjesme su uglavnom ljubavne.Od karaktera zavisi kako ljubavna.Bregovic to u nekom maco stilu.Dok je kod Olivera Mandica drkciji emocijalan pristup,Balasevic kao Tolstoj film mozes napravit,Bora Corba svoj stil Kerber svoj,Indeksi itd Ali nesto iznad je Pogledsj dom svoj Andjele,Vasa Ladacki,imaju tezinu smisao duboku i pouku.Ljubavna pjesma je svska sa slicnom poukom i emocijom ,,govorim o 60,70,80.Danas toga nema sve je materijalizovano pa i tekstovi.Prije ko je slusao Plavi Orkestar ,Jabuku,Merlina ,,gledao kad su ih paradajzom gadjali album,,Ljubav nije paradajz,,bio je kao seljak.A sad kad pogledam koje je to vrijeme bilo i kolko su bili dobri.Bregovic je ritmicar i ide na brz ritam i stanke ,,Lipe cvatu,,Hajdemo u planine,,to su bili hitovi.Tocak najboli ili Vlatko Stefanovski neko bi rekao Satrijani.A svi na svoj nacin.A za dusu treba ritam a nekad i dobra balada.Sve od situacije i raspolozenja publike.U autu slusas da putujes ljepse trazis se kroz muziku.Nekad neka rijec u pjesmi te dotakne ili prvi poljubac a u daljini pjesma koju nikad neces zaboraviti.Tako sad kad slusas neke pjesme smjesne su al u ono vrijeme su bile hit.E one koje i dalje imaju snagu!!

svasta

pre 2 godine

(..., 26. januar 2022 14:25)

Na kraju se postavlja pitanje, da li je Gaudi ili su zidari i moleri zasluzni za katedralu u Barsenoli?

Vivaldi ili Stefan Milenkovic?

Branko Miljkovic ili recitator Serbedzija?

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?

Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.

petar markovic

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!
(lila, 26. januar 2022 19:01)

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno

Top

pre 2 godine

A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...

bobrock

pre 2 godine

Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

A Šobić kao ne "kuka"? Nije mi jasno da neko voli da sluša Šobića a Balaševića ne

Ne pokušavaj mjenjat' me

pre 2 godine

(Top, 26. januar 2022 14:40)
Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića

Tkac

pre 2 godine

(Antuntun,
Onda raspali po NETu,imas sve...Svaki treci Jugosloven je imao bar po plocu Dugmeta,dakle legalno,a neko vreme su bili popularniji u Poljskoj nego ovde,bugari isto imali brdo njihovih ploca,Cesi, rumuni madjari...Brega je vise para para pravio prodajuci te nosace zvuka tamo -nego ovde,gde je porez bio ubistven po muzicare.Jeste da je najuticajniji rok bend istocno od Londona ,nego sta..

Yossarian

pre 2 godine

@Top
Ma neka si ti nama prosvjecen i pametan


A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...
(Top, 26. januar 2022 14:40)

Nemanja

pre 2 godine

Da je ostalo Opatica, bilo bi to, naročito uzevši u obzir ostatak texta pesme, klasično svetogrđe.. u tom smislu bi pesma bila skandalozna i nisam siguran da bi bila opšte slušana, naročito kod katolika.. Liberali "otvorenog uma" moraju da shvate da i vernici imaju osećanja koja treba poštovati.. ne samo gejevi, nacionalne i rasne manjine..
Verujem da je Bregović, kakav god da je, imao to u glavi.. ne možda zbog svojih verskih osećaja, ako ih uopšte ima, već zbog velikog broja vernika (čak i tada), pa se marketinški mnogo bolje uklapa Madjarica..
Da je ostala prvobitna verzija, pesma bi u godinama koje su dolazile, bila praktično zabranjena, odnosno ne bi bila puštana na mejnstrim medijima (hrvatskim naročito)..

sasha

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.

vucko

pre 2 godine

oops!..Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza?
Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...

Fire walk with me

pre 2 godine

Ne znam čemu rasprava oko ukusa. Ima izreka za to. Meni se lično najviše sviđa Ekv ali i Haustor i Smak i Azra i svaka muzika je za slušanje. Ko šta voli neka sluša. Bijelo dugme je za široke narodne mase i komercijalna muzika. Njih je slušao svako. Ja lično komercijalu ne volim i ne slušam je. Goran Bregović je čovek koji voli pare i slavu i tako se ponašao. Ekv je pravio muziku za sebe pa ko razume, sluša, ko ne, neće i kraj priče. Sa druge strane Zdravko Čolić je nacionalni projekat i jugoslovenska ikona, njemu je svirao simfonijski orkestar...

Slaven

pre 2 godine

@Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..
(Dejanmi, 26. januar 2022 14:37)

Sta sve nece plitak vodostaj uma na obalu da izbaci...
Znaci "Crveni" bi bas bili sretni da neko iskoristi kao promiskuitetnu jednu opaticu, al im ne smeta da promiskuitetna bude jedna Madjarica???

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...
(vucko, 26. januar 2022 17:13)

Ne spavaj mala moja muzika dok svira... inspirisano sa Chuck Berry... O tome je već bilo reči.

Međutim, pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza" plagijati ili nisu. Odgovori jasno. Koje pesme su navodno pokradene , pa da uporedimo. Nemoj da skrećeš temu na druge pesme.

Nancy

pre 2 godine

Na osnovu komentara o Balaševiću vidi se da većina komentatora njegov opus svodi na pesmu o petlu, Računajte na nas i Vasu Ladačkog. Šteta za takve, puno propuštaju.

mr

pre 2 godine

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.
(fajzerovic, 26. januar 2022 15:27)

Мислим да је више него доста те сатанизације Бреговића. Није Бреговић спашавао живу главу и носио милионе. Човек је исто био избеглица и који је изгубио све као и други из тог Сарајева. Имао је породицу са мислим 4 деце и супругом. Почео да зарађује неке паре тек после 2000-те. И њему су други помагали да направи нешто у иностранству. Није он био у могућности неком да помаже. Трифуновић је мислим преминуо почетком тих 2000-тих.

bolo

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.

P.F.C.

pre 2 godine

Балашевић и Бреговић не могу заједно у исту реченицу.
(Leogane,
Zanimljivo...Zavisi sta vise volis.I ja volim bas ta dva muzicara,ne znam kog vise,ali ih dozivljavam razlicito.Kad sa, za tekst-ja slusam Djoleta,kad sam za jacu stvar=zna se Dugme ,pogotovo rano Dugme i ...sve dodje na svoje.Nemoj imati predrasude,ne valja,veruj mi,samo uzivaj.

Humpa Cumper

pre 2 godine

Vidite da u originalnom tekstu ima vise humora i dinamike..vise je majstorski napisana-rima nedostaje kad joj se nadas pa se pojavikad se obe strofe sloze..
Balasevic je bio sjajan majstor tekstova.
Ali Bregovic radi pjesme za drugi segment- ne bas nacitanu(da moze da im protura pokradene stihove od Luj Aragona npr), ne bas kriticnu masu vise siroki sloj koji moze da proguta..a najlakse se gutaju klisei.
E taj segment kad krne par piva pa libido proradi zamislja da su Madjarice kao seksi i slobodne-a ne ove domace, je li Bosanke- elem. to ce da proda plocu.
Prodala bi je i druga verzija samo drugim ljudima.
Kao sablonski kvaziumjetnik Bregovic dobije fras kad vidi da poslije amidzi dolazi Han Pijesak! Sta on meni Han Pijesak kad moze odmah..pa da! Ilidzi eto to je mnogo bolje sve se rimuje!

Zoran

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic
(dejan, 26. januar 2022 19:34)

Propustio su priliku da ćutiš ovako si ispao glup!

dejan

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic

talenti

pre 2 godine

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.


(svasta, 26. januar 2022 18:11)


Trifunović nije napisao puno pesama za Čolića.

Njegovi su tekstovi nekoliko pesama Bijelog Dugmeta, ali pošto spadaju u najpoznatije i kultne balade obično se misli da je Trifunović pisao za Bijelo Dugme dosta toga.


Ako rangiramo talente ne mogu Trifunović i likovi kao što su Balašević i Bajaga u istu rečenicu.

Duško Trifunović je pesnik umetničke poezije, jedan od najtalentovanijih jugoslovenskih pesnika u svojoj generaciji.

Balašević, Bajaga i ostali stihoklepci su ipak samo to: stihoklepci, a ne pesnici. Doduše, i za to stihoklepstvo i uvaljivanje tog stihoklepstva publici treba talenta.

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.

Top

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.
(sasha, 26. januar 2022 22:02)

Sva njihova muzika je ustvari o drogi, svi su bili navučeni na to zlo...

lila

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!

EU Citizen

pre 2 godine

Početak laganog Čolićevog pada u turbo-folk, fenomenalna aparatura u grlu, brdo odličnih pesama dok je sarađivao sa nekom drugom vrstom ljudi od Bregovića, tipa Arsena Dedića, Duška Trifunovića, Kornelija Kovača, možda je ovako uzeo više para, ali za moj ukus je negde tokom osamdesetih (pad je bio lagan, ali neumitan) završio karijeru :))

Guns N Roses

pre 2 godine

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..
(Slaven, 26. januar 2022 17:33)

Nisi u pravu. Bregović danas govori ono isto što je govorio 70ih i 80ih, ni za trunku nije promenio stavove. A Balašević je od velikog Titovog pionira (u fazi racunajte na nas) preko Srpskog nacionaliste 80ih do velikog Jugonostalgičara koje se uvlači susedima ali ipak odriče Tita, prošao sve moguće faze.

svasta

pre 2 godine

(ex, 26. januar 2022 16:46)

Da uprostimo.

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.

To sto Spajsice rade, Bekstrit bojsi i sl je super. Priznajem da ne mogu na sceni to. Ali moje postovanje imaju njihovi koreografi, aranzeri i donekle tekstopisci.

Da li je Colic, njegov talenat, blizi i bliskiji Spajsicama ili Trifunovicu?

sir oliver

pre 2 godine

A Borisav nista a?
(duledudule, 26. januar 2022 18:31)
Covek koji je napisao jedan dobar tekst se ne moze nazvati pesnikom! On izmisli rec kad mu se nesto ne rimuje! Ono sto je valjalo na prvim albumima Corbe i nije napisao on!

duledudule

pre 2 godine

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)
A Borisav nista a?

svasta

pre 2 godine

(Tex Willer, 26. januar 2022 15:44)

I sta si ti sad rekao...?

Sizofren komentar... prva recenica o tome ko bolje izvodi neko delo, a druga o tome kako zivimo u vremenima s poremecenim vrednostima.

Dogovori se.

Colic ima dobar glas, ko i hiljade njih koje slusamo godinama na tv-u. (ko ima zivaca da slusa to, posto u Srbiji ocigledno svako drugi peva)

Zato i cudi ta fama oko njega. Bilo koga ko izvodi tudja dela. Lepo, sjajno, uzivam, opatica, Madjarica... ali naklon stvaraocu, ne interpretatoru.

Top

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...

sasha

pre 2 godine

@Top
To sto su bili narkomani, ne znaci da su o tome pisali pesme. Vecina umetnika su imali poroke, ali to ne umanjuje njihov znacaj.
Djura Jaksic je Otadzbinu napisao pod kafanskim stolom Znaci li to da Otadzbina simbolise kafanu, a da je kamen iz pesme zapravo ficok rakije?

Vanja

pre 2 godine

Pored toga sto je Brega poznati plagijator, uz to je teska stipsa i lihvar. Ubio bi se za cent. Turu pica u zivotu u drustvu nije okrenuo. Čola je od uvek bio dzek. Drugarcina, laf. Ko je ikad u Sarajevu ziveo,to zna. Ne slusam ni Bregu, ni Čolu ni Baševića....samo mogu reci da Đole štrči po svom talentu iznad svih. Trifunovic i Kovač su zasluzni za Čolin uspeh. Bajaga - sjajan, muzičar ali bolje da ne peva jer razvaljuje falš - imati sluh i znati pevati ne moraju ici jedno sa drugim. Covek recituje svoje pesme, ne peva ih....svakako,sto se Brege tice- ono sto je najbolje uradio za života je Bijelo dugme.

Bojan

pre 2 godine

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno
(petar markovic, 26. januar 2022 20:59)

Jednostavno je: Bosanci su svi, a Bošnjaci ovi što ne glume Srbe i Hrvate i ne parazitiraju na tome.

ops

pre 2 godine

I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su Bitanga i princeza i Ima neka tajna veza plagijati. To što si naveo nema baš nikakve sličnosti sa pomenutim pesmama.

Dejan

pre 2 godine

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.
(talenti, 26. januar 2022 19:57)

To sve govori o tome kakav je seljački treš bio u pitanju.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Mađarica posvađala Đoleta i Bregu ?

Da nije Ilona Staler - Ćićolina ?

Da možda nije prihvatila "sendvič" pa je morala da favorizuje jednog od gore pomenutih ?

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

@ops
I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza plagijati" i koje pesme su pokradene ako jesu. Nije pitanje glasilo da li postoji makar jedna pesma Bijelog Dugmeta
koja je plagijat.Poslušah to što su naveo i ne vidim baš nikakvu sličnost sa navedenim pesmama "Ima neka tajna veza" i "Bitanga i princeza". Hajde molim te uozbilji se. Valjda si mislio na drugu pesmu. Ako imaš problema sa razumevanjem ponovo pročitaj pitanje i skoncentriši se. Jasno odgovori ako su te 2 pesme plagijati jer ovo što si naveo je besmislica.

nnn

pre 2 godine

cola,brega,brena,kusta,zare i goci......
(dejan, 26. januar 2022 19:41)

mladenovic, rambo amadeus, milan delčić, koja, marina tucakovic, bora drljaca...

...

pre 2 godine

Ranog Čolića krajem 70-estih i ranih 80-esetih stvorio je Bata Kovač i još nekolicina sarajevskih tekstopisaca i kompozitora koji su mu radili pesme. On je tad bio mlad, zgodan i idealan za zvezdu. Kasnije je Čola izgubio draž , a definitivno su njegove pesme postale bezvezarija nakon raspada SFRJ kad se oslonio na pesme koje su mu radili Balašević i Bregović. Valjda je mislio da su njih dvojica jedini provereni asovi koji mu mogu napisati sjajne nove hitove. Grdno se prevario. Obojica su ispušene muštikle u kojima nije bilo više sjajnih pesama. Ako je ono sa početka karijere bio vrhunski pop, ovo kasnije je bio jeftini kič. Zato možemo reći da su ova dvojica (Bregović i Balašević) i upropastila Čolu i njegovu sjajnu reputaciju. Doduše, on i dalje živi na staroj slavi, a bolje bi bilo da ništa nije snimao zadnjih decenija.

Top

pre 2 godine

A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...

SrbizCg

pre 2 godine

Bregovic inace moj komsija u Perastu je sasvim ok covjek, cujem koje kakve price za njega a on je meni sasvim ok. Njega treba malo razumjeti ali to da se ne moze sa njim nije tacno. Evo vec 20ak godina super pa cak i prijateljski odnos. Balasevic.....bolje ne komentarisati. Laka mu crna zemlja i to je sve.

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza? Samo su te kultne pesme dovoljne da ga svrstaju u legende i vrednije su od svega što je napisao Balašević ili bilo ko drugi na ovim prostorima, a i šire. Ako su to plagijati ja ću pojesti ovu tastaturu na kojoj kuckam. Ako si nešto načuo o sličnosti nekih pesama, nemoj da pljuješ kompletan repertoar nemajući blage veze o istoriji jugoslovenske rock muzike. Uostalom, mi već dugo nemamo ni pop ni rock muziku. Ništa osim turbo folka.

svasta

pre 2 godine

(..., 26. januar 2022 14:25)

Na kraju se postavlja pitanje, da li je Gaudi ili su zidari i moleri zasluzni za katedralu u Barsenoli?

Vivaldi ili Stefan Milenkovic?

Branko Miljkovic ili recitator Serbedzija?

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?

Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.

kamo dalje rođače

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...

Antuntun

pre 2 godine

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.
(okvaldo, 26. januar 2022 14:56)
Hoćeš da kažeš da si čuo sav "simfo rok" istočno od Londona, pa da možeš svojim autoritetom da potvrdiš da je Bitanga i princeza najbolji album istočno od Londona? Čuo si nemačke, poljske, belgijske, švajcarske, grčke, skandinavske, baltičke, ukrajinske, čehoslovačke bendove? Ja bih rekao da ne bi znao da nabrojiš ni 10 simfo roka bendova "zapadno od Londona". Sačuvaj me Bože mitova o jugoslovenskom i srpskom roku.

bolo

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.

Dejanmi

pre 2 godine

Svjet je pun orginalnih umjetnika za koje niko ne zna i koji nisu imali nikakav uticaj na drustvo ili umjetnost. Brega je u najmanju ruku kontraverzan ali i ovom slucaju Madjarica i te kako ima smisla. Neko rece otkud madjarica u bosni pa to se i on pita "ziva bila otkud ovdje" pametnjakovicu! Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..

ops

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače, 26. januar 2022 14:18)

Reci mi od koga je oteo "Bitanga i princeza" ili "Ima neka tajna veza"? Da li su to plagijati? Ako nisu onda bolje ćuti. Rani Bregović je bio najveći mag jugoslovenske rock scene. Najači su ovi što načuju o sličnosti par pesama sa nekim stranim hitovima, pa stanu da pljuju kompletan repertoar.

Yossarian

pre 2 godine

@Top
Ma neka si ti nama prosvjecen i pametan


A jes i hit, i Balaševićeve žalopojke i Bregovićev pastirski rok (osim par vrhunskih simfo-rok balada)... sa ove distance se tek vidi koliko je Šobić postavio visoko lestvicu sa samo dva albuma...
(Top, 26. januar 2022 14:40)

mr

pre 2 godine

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.
(fajzerovic, 26. januar 2022 15:27)

Мислим да је више него доста те сатанизације Бреговића. Није Бреговић спашавао живу главу и носио милионе. Човек је исто био избеглица и који је изгубио све као и други из тог Сарајева. Имао је породицу са мислим 4 деце и супругом. Почео да зарађује неке паре тек после 2000-те. И њему су други помагали да направи нешто у иностранству. Није он био у могућности неком да помаже. Трифуновић је мислим преминуо почетком тих 2000-тих.

Top

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.
(sasha, 26. januar 2022 22:02)

Sva njihova muzika je ustvari o drogi, svi su bili navučeni na to zlo...

okvaldo

pre 2 godine

Brega uvek imao osećaja za biznis. Mađarica je mnogo bolji naziv od "opatica".

Može ko god hoće da priča ali Bitanga i princeza je "najbolji simfo rock album istočno od Londona". Tako da je Brega znao da napravi i nešto kako treba.

Ne pokušavaj mjenjat' me

pre 2 godine

(Top, 26. januar 2022 14:40)
Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića

lila

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!

talenti

pre 2 godine

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.


(svasta, 26. januar 2022 18:11)


Trifunović nije napisao puno pesama za Čolića.

Njegovi su tekstovi nekoliko pesama Bijelog Dugmeta, ali pošto spadaju u najpoznatije i kultne balade obično se misli da je Trifunović pisao za Bijelo Dugme dosta toga.


Ako rangiramo talente ne mogu Trifunović i likovi kao što su Balašević i Bajaga u istu rečenicu.

Duško Trifunović je pesnik umetničke poezije, jedan od najtalentovanijih jugoslovenskih pesnika u svojoj generaciji.

Balašević, Bajaga i ostali stihoklepci su ipak samo to: stihoklepci, a ne pesnici. Doduše, i za to stihoklepstvo i uvaljivanje tog stihoklepstva publici treba talenta.

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.

Gorski

pre 2 godine

Đorđe Balašević ostaće u sećanju kao jedan od najautentičnijih kantautora sa ovih prostora. Goran Bregović, sa druge strane, ostaće zapamćen kao najveći otmičar tuđih radova i ideja na ovim prostorima a i šire...
(kamo dalje rođače

Da. I zato je taj lopov živeo na Dedinju za razliku od ostalih članova Dugmeta kojima nije ostavljao ništa. A da mu nije bilo pevača kao što su Bebek, Tifa i Alen, ne bi izašao iz podruma.

Blaster

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...

žarko

pre 2 godine

Pa ima na netu orginalni tekst. Evo da se ne mučite da tražite:

Opatica

Jos se nisam ni brijao
Al' mi zivot vec prijao
Kad sam krenuo amidzi
Prasnim drumom do Han-pijeska.

A ispod gore Romanije
Ma da je moglo i ranije
Sretoh mladu opaticu
Blijedu, ma lijepu, kao freska...

Nije bila od kamena,
I cim se takla mog ramena
Cudno mi se nasmesila...
U njoj neki djavo klija.

I ne znam dal' se zaljubila
Al' kao divlja me ljubila
I cudne reci mi saptala
Faljen Isus i Marija...

Top

pre 2 godine

Bravo!!!
Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

Jao bre vise sa Miladinom Šobićem.
"A zar nije stos zivotu razbit' nos
da osjeti on, tvoj djon
tvoj djon, tvoj djon"

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...

NikolaKG80

pre 2 godine

Teško mi je da poverujem u ovo. Mislim da se reč "Opatica" ne uklapa ritmički, ako ništa drugo, tako da nije bilo nekog razloga za raspravu. Ne mislim da je Bregović vodio računa o osećanjima vernika, jer je originalan tekst pesme "Sve će to, o mila moja" bio "A Hrist je bio kopile i jad"

Superhik

pre 2 godine

Ovaj krug (poznatih) autora je takođe opštepoznat po "pozajmljivanju" teksta i muzike tako da na kraju karijera niko ni sa kim nije komunicirao !

svasta

pre 2 godine

(ex, 26. januar 2022 16:46)

Da uprostimo.

Talenat koji ima Colic, ima ga na hiljade u ovoj zemlji.
Svake nedelje se pojavljuju novi na Prvoj, Pinku… i jos su amateri.

Talenat koji imaju Dusko Trifunovic, pa i Balasevic ili Bajaga i ostali koji su mu pisali tekstove je daleko redji.

To sto Spajsice rade, Bekstrit bojsi i sl je super. Priznajem da ne mogu na sceni to. Ali moje postovanje imaju njihovi koreografi, aranzeri i donekle tekstopisci.

Da li je Colic, njegov talenat, blizi i bliskiji Spajsicama ili Trifunovicu?

Slaven

pre 2 godine

@Dalje Balasevic je bio veliki uvlakac vlastima u tom periodu i promiskuitetna opatica bi odgovarala crvenima. Sve u svemu pun pogodak sa madjaricom..
(Dejanmi, 26. januar 2022 14:37)

Sta sve nece plitak vodostaj uma na obalu da izbaci...
Znaci "Crveni" bi bas bili sretni da neko iskoristi kao promiskuitetnu jednu opaticu, al im ne smeta da promiskuitetna bude jedna Madjarica???

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..

vucko

pre 2 godine

oops!..Reci mi molim te od koga je oteo recimo pesme Bitanga i princeza ili Ima neka tajna veza?
Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...

svasta

pre 2 godine

(Tex Willer, 26. januar 2022 15:44)

I sta si ti sad rekao...?

Sizofren komentar... prva recenica o tome ko bolje izvodi neko delo, a druga o tome kako zivimo u vremenima s poremecenim vrednostima.

Dogovori se.

Colic ima dobar glas, ko i hiljade njih koje slusamo godinama na tv-u. (ko ima zivaca da slusa to, posto u Srbiji ocigledno svako drugi peva)

Zato i cudi ta fama oko njega. Bilo koga ko izvodi tudja dela. Lepo, sjajno, uzivam, opatica, Madjarica... ali naklon stvaraocu, ne interpretatoru.

dejan

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic

Bojan

pre 2 godine

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno
(petar markovic, 26. januar 2022 20:59)

Jednostavno je: Bosanci su svi, a Bošnjaci ovi što ne glume Srbe i Hrvate i ne parazitiraju na tome.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Mađarica posvađala Đoleta i Bregu ?

Da nije Ilona Staler - Ćićolina ?

Da možda nije prihvatila "sendvič" pa je morala da favorizuje jednog od gore pomenutih ?

sir oliver

pre 2 godine

A Borisav nista a?
(duledudule, 26. januar 2022 18:31)
Covek koji je napisao jedan dobar tekst se ne moze nazvati pesnikom! On izmisli rec kad mu se nesto ne rimuje! Ono sto je valjalo na prvim albumima Corbe i nije napisao on!

petar markovic

pre 2 godine

Bosanci (ili Bosnjaci?) su izumeli turbo-folk i doveli ove prostore do opsteg umetnickog posrnuca, posebno Colic i Bregovic i drugi iz tzv. sarajevske rock scene. Katastrofa!
(lila, 26. januar 2022 19:01)

covek koji ne razlikuje pojam bosanca i bosnjaka zaista ne moze biti shvacen ozbiljno

EU Citizen

pre 2 godine

Početak laganog Čolićevog pada u turbo-folk, fenomenalna aparatura u grlu, brdo odličnih pesama dok je sarađivao sa nekom drugom vrstom ljudi od Bregovića, tipa Arsena Dedića, Duška Trifunovića, Kornelija Kovača, možda je ovako uzeo više para, ali za moj ukus je negde tokom osamdesetih (pad je bio lagan, ali neumitan) završio karijeru :))

fajzerovic

pre 2 godine

Bolje je Mađarica. Sa promiskuitetnom opaticom pesma bi imala sasvim drugi čudan smisao.

Bregović jeste veliki talenat i legenda jugoslovenske rock muzike, pa taman i da su optužbe lajavava koji samo umeju da pljuju za plagiranje tačne.

Jedino što mu zameram je odnos prema Dušku Trifunoviću, piscu tekstova besmrtne balade Ima neka tajna veza i drugih. Bregović je sam tražio saradnju sa njim jer je video njegove pesme u nekoj antologiji. Tako ga je uveo u estradne vode. Sve je bilo lepo do početka rata. Tada su obojica prešli u Beograd. Bregović na Dedinje, a jadni Duško Trifunović se kao sirota izbeglica i beskućnik potucao svuda. Jednom je pričao da je stalno putovao vozom samo zato jer mu je tu jedino bilo toplo, a imao je kao izbeglica besplatnu kartu. Pa mogao je novi stanovnik Dedinja da mu pomogne.

sasha

pre 2 godine

@Top
A koja je to pesma EKV-a o drogi, kao sto kazes? Navedi samo jedan primer?
Na stranu njihov licni izbor, ali oni nikad nisu kroz svoju muziku propagirali takve stavove.

Zoran

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)
najgluplji komentar ikada....who is sobic
(dejan, 26. januar 2022 19:34)

Propustio su priliku da ćutiš ovako si ispao glup!

Tex Willer

pre 2 godine

Koja je vrednost izvodjaca tudjih pesama, zar ih ne gledamo svake nedelje u Zvezadam granda, Mojim idolima, kako vec...? Ima tamo boljih pevaca od Colica, zar su oni veci od dela koje izvode?
Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta.
(svasta, 26. januar 2022 15:02)
Elem znači da bi Đuzepe Verdi bolje pevao "Aidu" od npr. Pavarotija ili "Travijatu" od recimo Jadranke Jovanović?Jesi buzdovan.Svako pripada svojoj kategoriji kompozitori kompozitorima , pevači pevačima. A što je u muzici pogotovu opšte-popularnoj popularniji izvođač od autora to je drugo pitanje.

fender VI

pre 2 godine

Čuj, Bregović genije, ha, ha. Najveći svetski uspešni plagijator.
(Voj, 26. januar 2022 18:06)

Da je plagiranje lako, plagirao bi svako.

Humpa Cumper

pre 2 godine

Vidite da u originalnom tekstu ima vise humora i dinamike..vise je majstorski napisana-rima nedostaje kad joj se nadas pa se pojavikad se obe strofe sloze..
Balasevic je bio sjajan majstor tekstova.
Ali Bregovic radi pjesme za drugi segment- ne bas nacitanu(da moze da im protura pokradene stihove od Luj Aragona npr), ne bas kriticnu masu vise siroki sloj koji moze da proguta..a najlakse se gutaju klisei.
E taj segment kad krne par piva pa libido proradi zamislja da su Madjarice kao seksi i slobodne-a ne ove domace, je li Bosanke- elem. to ce da proda plocu.
Prodala bi je i druga verzija samo drugim ljudima.
Kao sablonski kvaziumjetnik Bregovic dobije fras kad vidi da poslije amidzi dolazi Han Pijesak! Sta on meni Han Pijesak kad moze odmah..pa da! Ilidzi eto to je mnogo bolje sve se rimuje!

Dejan

pre 2 godine

Zanimljivo je da su estradnjacima bile pogodne čak i neke pesme iz Trifunovićevih zbirki za decu i da su neke prepevali.
(talenti, 26. januar 2022 19:57)

To sve govori o tome kakav je seljački treš bio u pitanju.

P.F.C.

pre 2 godine

Балашевић и Бреговић не могу заједно у исту реченицу.
(Leogane,
Zanimljivo...Zavisi sta vise volis.I ja volim bas ta dva muzicara,ne znam kog vise,ali ih dozivljavam razlicito.Kad sa, za tekst-ja slusam Djoleta,kad sam za jacu stvar=zna se Dugme ,pogotovo rano Dugme i ...sve dodje na svoje.Nemoj imati predrasude,ne valja,veruj mi,samo uzivaj.

duledudule

pre 2 godine

Daj molim te se malo uozbilji...

Najveći pesnik među muzičarima je svakako Bajaga. Onda imas Štulića i Milana Mladenovića. Kad ovo budeš dobro prostudirao onda eksperimentiši dalje. Što se tiče Bregovića svakako je genije i glupo je da ga uzimaš u usta u tom kontekstu...
(Blaster, 26. januar 2022 16:54)
A Borisav nista a?

Blaster

pre 2 godine

Nemaš ti pojma o životu... mešati Štulićeve političke pamflete i pesme o drogi od EKV-a sa Šobićem to svakako pokazuje..a Brega u neku ruku i jeste bio genije da napravi novac...
(Top, 26. januar 2022 17:28)

Za paušalnu analizu Štulićevih i Milanovih dela bi dobio jedinicu kao vrata i roditelji da ti dođu u školu. Čuj ti njega. Pesme o drogi od EKV-a. Jao koji krindž, što bi mladi rekli.

bobrock

pre 2 godine

Samo ti što vole te pesme što kukaju i taj pastirski rok nisu nikad ni čuli za Miladina Šobića
(Ne pokušavaj mjenjat' me, 26. januar 2022 15:23)

A Šobić kao ne "kuka"? Nije mi jasno da neko voli da sluša Šobića a Balaševića ne

Čola

pre 2 godine

Čolo, ako čitaš ovo, zovi Željka Joksimovića i napravite album za sva vremena, batali ove druge što ne znaju da te osete kao pevača.
(bolo, 26. januar 2022 14:43)

Dragi bolo, evo baš se nešto dosađujem kod kuće, šaltam kanale na TV i na kraju ugasih televizor. To mi je bila prava odluka zato što sam uzeo telefon i došao na B92 gde sam naišao na vest gde se i ja pominjem, a kako obožavam da čitam i komentare uz iste tako sam i sada uradio i naišao na tvoj komentar. Elem, hvala ti do neba za ideju, tvoj predlog mi zvuči genijalno ali možeš li to malo detaljnije da objasniš do tančina kako bih znao šta tačno Željku da predložim. Hvala ti unapred, tvoj Čola

Guns N Roses

pre 2 godine

Uz to Balasevic je imao stav, pravio je rodoljubive pesme i o Titu i o sportistima i takav je bio do raspada zemlje.
Veceg uvlakaca od Bregovica tesko se moze naci jer je on trgovao svojim stavovima i terao druge da trguju.
Apsolutni vrh uvlakastva je prijavljivanje Bijelog Dugmeta na radnu akciju da se pokaze kako eto nisu neki "element" vec fini omladinci.
Plus pljuvanje radnog kolege kad je osudjen na zatvor zbog posjedovanja droge. Mogao mu je bar jednom paket poslati ako ne ga obici. Zajedno su pusili gudru, samo Brega bolje krije..
(Slaven, 26. januar 2022 17:33)

Nisi u pravu. Bregović danas govori ono isto što je govorio 70ih i 80ih, ni za trunku nije promenio stavove. A Balašević je od velikog Titovog pionira (u fazi racunajte na nas) preko Srpskog nacionaliste 80ih do velikog Jugonostalgičara koje se uvlači susedima ali ipak odriče Tita, prošao sve moguće faze.

Nancy

pre 2 godine

Na osnovu komentara o Balaševiću vidi se da većina komentatora njegov opus svodi na pesmu o petlu, Računajte na nas i Vasu Ladačkog. Šteta za takve, puno propuštaju.

galeb

pre 2 godine

@..., 26. januar 2022

Elementarno nepoznavanje onoga što komentarišeš. Pogledaj listu najvećih hitova Zdravka Čolića i koliko je njih napisao Bregović i tekst i muziku.

ex

pre 2 godine

"Nikad mi nije jasna fascinacija Colicem i sl. otvaraca usta."

Moze tebi da se gadi Colin repertoar, ali nazvati ga "otvaracem usta" je teska uvreda, totalno nepoznavanje pevackog talenta, umeca, sposobnosti, kvaliteta.

Tvoja izjava je toliko apsurdna, kao da si sahiste nazvao pomeracima figura u igri koju je izmislio neki genijalac pre mnogo hiljada godina.

Kompozitori su od vajkada pisali dela za odredjene pevace, pijaniste, violiniste, znajuci da oni mogu svojim kvalitetom najpribliznije da izraze ono sto im je na umu.

Sta su "mostarske kise" bez Raleta Damjanovica?
Izadji ti na pozornicu pa procitaj pesmu.

Nemanja

pre 2 godine

Da je ostalo Opatica, bilo bi to, naročito uzevši u obzir ostatak texta pesme, klasično svetogrđe.. u tom smislu bi pesma bila skandalozna i nisam siguran da bi bila opšte slušana, naročito kod katolika.. Liberali "otvorenog uma" moraju da shvate da i vernici imaju osećanja koja treba poštovati.. ne samo gejevi, nacionalne i rasne manjine..
Verujem da je Bregović, kakav god da je, imao to u glavi.. ne možda zbog svojih verskih osećaja, ako ih uopšte ima, već zbog velikog broja vernika (čak i tada), pa se marketinški mnogo bolje uklapa Madjarica..
Da je ostala prvobitna verzija, pesma bi u godinama koje su dolazile, bila praktično zabranjena, odnosno ne bi bila puštana na mejnstrim medijima (hrvatskim naročito)..

Dragisa

pre 2 godine

Bavim se muzikom od kako znam za sebe.I nije lako ocijeniti ko je najbolji pjevac ,kompozitor,tekstopisac.Ali sigurno svako od ovih koje ste naveli u komentarima ima svoje znacenje.Ne bih nabrajao ukusi su razliciti ali svaka pjesma pa cak ona i sa tri akorda moze biti lijepa.Pjesme su uglavnom ljubavne.Od karaktera zavisi kako ljubavna.Bregovic to u nekom maco stilu.Dok je kod Olivera Mandica drkciji emocijalan pristup,Balasevic kao Tolstoj film mozes napravit,Bora Corba svoj stil Kerber svoj,Indeksi itd Ali nesto iznad je Pogledsj dom svoj Andjele,Vasa Ladacki,imaju tezinu smisao duboku i pouku.Ljubavna pjesma je svska sa slicnom poukom i emocijom ,,govorim o 60,70,80.Danas toga nema sve je materijalizovano pa i tekstovi.Prije ko je slusao Plavi Orkestar ,Jabuku,Merlina ,,gledao kad su ih paradajzom gadjali album,,Ljubav nije paradajz,,bio je kao seljak.A sad kad pogledam koje je to vrijeme bilo i kolko su bili dobri.Bregovic je ritmicar i ide na brz ritam i stanke ,,Lipe cvatu,,Hajdemo u planine,,to su bili hitovi.Tocak najboli ili Vlatko Stefanovski neko bi rekao Satrijani.A svi na svoj nacin.A za dusu treba ritam a nekad i dobra balada.Sve od situacije i raspolozenja publike.U autu slusas da putujes ljepse trazis se kroz muziku.Nekad neka rijec u pjesmi te dotakne ili prvi poljubac a u daljini pjesma koju nikad neces zaboraviti.Tako sad kad slusas neke pjesme smjesne su al u ono vrijeme su bile hit.E one koje i dalje imaju snagu!!

Fire walk with me

pre 2 godine

Ne znam čemu rasprava oko ukusa. Ima izreka za to. Meni se lično najviše sviđa Ekv ali i Haustor i Smak i Azra i svaka muzika je za slušanje. Ko šta voli neka sluša. Bijelo dugme je za široke narodne mase i komercijalna muzika. Njih je slušao svako. Ja lično komercijalu ne volim i ne slušam je. Goran Bregović je čovek koji voli pare i slavu i tako se ponašao. Ekv je pravio muziku za sebe pa ko razume, sluša, ko ne, neće i kraj priče. Sa druge strane Zdravko Čolić je nacionalni projekat i jugoslovenska ikona, njemu je svirao simfonijski orkestar...

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

Evo recimo da ti pomognem za pocetak. Ima jedan cikica, zvao se Cak Beri (Chuck Berry 1926 - 2017).
Ako bas insistiras mogu da nastavim...
(vucko, 26. januar 2022 17:13)

Ne spavaj mala moja muzika dok svira... inspirisano sa Chuck Berry... O tome je već bilo reči.

Međutim, pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza" plagijati ili nisu. Odgovori jasno. Koje pesme su navodno pokradene , pa da uporedimo. Nemoj da skrećeš temu na druge pesme.

Tkac

pre 2 godine

(Antuntun,
Onda raspali po NETu,imas sve...Svaki treci Jugosloven je imao bar po plocu Dugmeta,dakle legalno,a neko vreme su bili popularniji u Poljskoj nego ovde,bugari isto imali brdo njihovih ploca,Cesi, rumuni madjari...Brega je vise para para pravio prodajuci te nosace zvuka tamo -nego ovde,gde je porez bio ubistven po muzicare.Jeste da je najuticajniji rok bend istocno od Londona ,nego sta..

sasha

pre 2 godine

@Top
To sto su bili narkomani, ne znaci da su o tome pisali pesme. Vecina umetnika su imali poroke, ali to ne umanjuje njihov znacaj.
Djura Jaksic je Otadzbinu napisao pod kafanskim stolom Znaci li to da Otadzbina simbolise kafanu, a da je kamen iz pesme zapravo ficok rakije?

nnn

pre 2 godine

cola,brega,brena,kusta,zare i goci......
(dejan, 26. januar 2022 19:41)

mladenovic, rambo amadeus, milan delčić, koja, marina tucakovic, bora drljaca...

Vanja

pre 2 godine

Pored toga sto je Brega poznati plagijator, uz to je teska stipsa i lihvar. Ubio bi se za cent. Turu pica u zivotu u drustvu nije okrenuo. Čola je od uvek bio dzek. Drugarcina, laf. Ko je ikad u Sarajevu ziveo,to zna. Ne slusam ni Bregu, ni Čolu ni Baševića....samo mogu reci da Đole štrči po svom talentu iznad svih. Trifunovic i Kovač su zasluzni za Čolin uspeh. Bajaga - sjajan, muzičar ali bolje da ne peva jer razvaljuje falš - imati sluh i znati pevati ne moraju ici jedno sa drugim. Covek recituje svoje pesme, ne peva ih....svakako,sto se Brege tice- ono sto je najbolje uradio za života je Bijelo dugme.

Arsenije

pre 2 godine

Pesma je sa ovakvim tekstom totalno obesmišljena, ej Mađarica u Bosni?! Ali šta se drugo i može očekivati od Bregovića.
(Mata, 26. januar 2022 14:09)

Puno Vranje Mađara i Mađarica, a vi se pitate otkud jedna Mađarica u Bosni.

jasno pitanje, jasan odgovor

pre 2 godine

@ops
I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su "Bitanga i princeza" i "Ima neka tajna veza plagijati" i koje pesme su pokradene ako jesu. Nije pitanje glasilo da li postoji makar jedna pesma Bijelog Dugmeta
koja je plagijat.Poslušah to što su naveo i ne vidim baš nikakvu sličnost sa navedenim pesmama "Ima neka tajna veza" i "Bitanga i princeza". Hajde molim te uozbilji se. Valjda si mislio na drugu pesmu. Ako imaš problema sa razumevanjem ponovo pročitaj pitanje i skoncentriši se. Jasno odgovori ako su te 2 pesme plagijati jer ovo što si naveo je besmislica.

Lola

pre 2 godine

Promenom protagonistkinje postala je to potpuno druga pesma. I u jednoj i drugoj verziji, pesma je “pričam ti (lovačku) priču”, ali promiskuitetna opatica daje porno vajb i verovatno bi mnogima ostavila osećaj nelagodnosti, dok s uvodjenjem Madjarice pesma postaje čista dečačko-momačka fantazina, s kojom većina muškog sveta može da se poveže. Ispravna odluka, u svakom slučaju.

A to da je Bregovića i Balaševića posvadjala pesma - teško. Verovatno bi završili saradnju na bilo kojoj pesmi da su radili zajedno, nema to veze s Madjaricama i opaticama. I u redu je to, ne može svako da se slaže i radi s svakim.

ops

pre 2 godine

I m the dance od ages
Poslusaj pa nam javi...
(sasha, 26. januar 2022 22:16)

Pitanje je glasilo da li su Bitanga i princeza i Ima neka tajna veza plagijati. To što si naveo nema baš nikakve sličnosti sa pomenutim pesmama.

petrovic petar

pre 2 godine

neke madjarice jesu lepe i slatke ko bombona, ali ima ih vala i ruznih ko baba roga : )
(figaro, 26. januar 2022 17:31)

kao i naših srpkinja
ima vakih, a ima i nakih