Film o važnom delu srpske istorije o kojem se ne priča previše

"Stvoritelju moj koji sudiš znane i neznane grehe naše tebi vapim i tebi se molim, oprosti mi sve što sam propustio učiniti po svetoj volji tvojoj i spasi ovaj narod moj, ovaj narod tvoj, tvoj narod, Gospode“, reči su koje izgovara Vojin Ćetković u ulozi kneza Lazara neposredno pred Kosovski boj.

Jovana P. Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. hajde da netko snimi i film o srpskom junaštvu u Bitci kod Nikopolja, i važnosti te bitke za sudbinu Srbije i Evrope, pa nek se i to zna i pamti.
    (nezavisni mislioc, 09. novembar 2017 14:47)

    Српско јунаштво у Бици код Никопоља је одлучило битку у корист Турака. То се и зна и памти. А ти размисли зашто се деспот Стефан одлучио за оданост Турцима и зашто је до ногу потукао Мађаре (запленио је краљевски мађарски стег) и Французе.
     (Јабучило, 11. novembar 2017 10:51)

    # Link komentara

  2. hajde da netko snimi i film o srpskom junaštvu u Bitci kod Nikopolja, i važnosti te bitke za sudbinu Srbije i Evrope, pa nek se i to zna i pamti.
    (nezavisni mislioc, 9. novembar 2017 14:47)

    # Link komentara

  3. @andreas kisser
    Bravo,mislim da bi ne samo takva jedna serija nego i posvećivanje više pažnje tom periodu u školi imalo veliki značaj pa čak i kada bi se "razvoj dogadjanja" pratio samo od "nepoznatog kneza" - dakle onih Srba za koje sigurno znamo da su došli 631. godine.
    Čak je i Dušan,Nikola Altomanović i mnogi drugi u senci mita.Karpošev ustanak,Jovan Nenad,vladika Teodor su na marginama istorije.
    Kosovski mit je ,iako je bio koristan u jednom periodu zapravo "progutao" kompletnu istoriju srednjeg veka.
    Organizacija društva(opštine) religija pa i običajno pravo tih Srba kao da ne postoji,odnos prema pokojnicima (specifičan u odnosu na ostala plemena isto koliko i slave danas) se nigde ne pominje (gromile npr.).
    Rupa u istoriji.Kao da nismo postojali.
    Primanje hrišćanstva (vreme Mutimira).
    Malo više i društvu (narodu) a manje o vladarima samim (istorija nam je kao žitije vladara,naroda nigde,običnog čoveka).
    (Komša, 9. novembar 2017 14:30)

    # Link komentara

  4. @Milo
    Slažem se da je srpsko carstvo bilo u to vreme jedno od njjačih.Kolika je snaga Dušanovog carstva može se videti po postupku ugarskog kralja prilikom pregovora Dušana i pape o imenovanju Dušana za "kapetana hrišćanstva".
    Ugarska,nesumnjivo jaka država,do tog trenutka uzdanica pape u "regionu" nije smela da dozvoli savez pape i Dušana jer bi to značilo kraj Ugarske.Reakcija posle potpisivanja sporazuma je bila nemoguća jer je sporazumom papa garantovao sigurnost severnih granica. Jedino što je ugarski kralj mogao da uradi je simuliranje napada pre potpisivanja sporazuma po cenu gubitka bitke.To je i uradio (veoma mudro),munjevito je Dušan reagovao,potukao Ugare ali i zalljučio da papa ne drži reč.To je glavni razlog Dušanove promene mišljenja.
    Slažem se i dy je Lazar bio loša opcija i da se Altomanović neopravdano malo spominje kada je naša istorija u pitanju.
    Ono "jedini medjunarodno priznat naslednik krune" je već nategnuto.
    Krunu je dobio Tvrtko,priznali su je Branković i Lazar ali i kralj Ugarske.
    Ko je bio pretendent na presto je manje bitno- kruna (već priznata) je nosilac suvereniteta.
    Po tadašnjim pravilima Tvrtko je uzeo još neka obeležja od Nemanjića - posle njefovog krunisanja Nemanjićkom krunom on na grb Bosne stavlja ljiljane npr (Nemanjići su ih dobili od Anžujaca...) što inače ne bi smeo.
    Naravno,nije ni čudo što su ga priznali jer su bili saveznici u borbi protiv Nikole (široka koalicija - Bosna,Ugarska,Dubrovnik i Lazar)
    (Komša, 9. novembar 2017 13:22)

    # Link komentara

  5. (Milo, 9. novembar 2017 08:06)

    Stasta sam u zivotu procitao,ali ovekce gluposti,voma retko.

    O Kosovskom boju znamo ,gotovo,iskljucivo iz narodnih pesama,a istorijski se zna samo da se dogodio i da su Turci zaustavljeni,a Srbija ipak presla u vazalni odnos,da bi tek kasnije bila i potpuno osvojena.

    Sto se tice Milosa Obilica,on je lik u rangu Isusa Hrista,tako da nema nikakve sumnja da je izmisljena licnost,bas kao i Isus.
    Istorijski je poznato da su na Kosovu poginuli i Murat i Lazar.
    Ko je i kako ubio Murata ,ne zna se,a najverovatnije je to ucinio Bajazit.

    Narodne pesme su najnepouzdaniji nacin za saznavanje bilo cega,posto narodni pevaci menjaju i dodaju ono sto im se dopada,tako da se istina potpuno gubi.
    U narodnim pesmama,posebno su davana mitska svojstva Kraljevicu Marku,koji je u istoriji poznat kao turski vazal,koji je kako takav poginuo u bitci kod Rovina.
    (Priroda ,bato!, 9. novembar 2017 12:32)

    # Link komentara

  6. @ma da , ti si svoju povijest ocito ucio na hrvatskoj wikipediji ili na ustasa .hr , molim da ubuduce svoje mudrosti ostavljas tamo , a eventualno ako se ikada obrazujes (premda mislim da je za tebe kasno) ostavi neki komentar ovdje po mogucnosti s cinjenicama
    (ne brini ,pobedjivali smo mi sve koje si nabrojao vise puta nego oni nas, 9. novembar 2017 12:22)

    # Link komentara

  7. sta bi drugi narodi dali da imaju ovoliko bogatu istoriju...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (018, 8. novembar 2017 10:06)
    Manje više svi narodi imaju bogatu istoriju, samo mi ne znamo ništa o njoj. Otprilike kao ni oni o našoj...
    (Sandinista, 9. novembar 2017 11:02)

    # Link komentara

  8. @ma da , ti decko veze nemas o istoriji i sramota je da ti se ovakvi pljuvacki komentari objavljuju. Srbi kao prvo nisu bili robovi, jer o tom periodu ima jos puno spekulacija, kao drugo Srbi su protiv Turaka uvek davali najveci otpor i itekako ima velikih bitaka u kojima su pobedjivali , pogledaj samo broj za vreme prvog ustanka, a da ne govorimo o kumanovskoj koja se i danas proucava na West pointu,a da ne govorimo o ostalim glupostima koje si napisao za koji se moze dat svaki protuodgovor na bazi CINJENICA, nesto sto ti uopste ne znas sta znaci, povraca mi se sto sam uopste naleteo na tvoj komentar
    (neka te je sramota,a vi objavite vise komentar kada vec imate obraza da stavljate njegov, 9. novembar 2017 10:25)

    # Link komentara

  9. Ovi što su mu tražili da Srbe ne tretira ka nebeski narod, ne znaju šta to znači. Srbija se zove nebeska Srbija po velikom broju stradalih Srba za slobodu, veru i pravdu. Svi su oni ,,na nebu" i zastupaju Srbiju. Tako je i Rusija Sveta Rusija, po velikom broju svetitelja na nebu koji je zastupaju.
    (Joc@, 09. novembar 2017 00:06)


    ala si ti sujeveran...
     (neutralni felsh, 9. novembar 2017 10:20)

    # Link komentara

  10. bravo, bravo, bravo!!!
    Sjajna ideja. Puna podrška i srećno s projektom!
    (momcilo, 9. novembar 2017 09:08)

    # Link komentara

  11. Dajte račun da doniramo svi pare, da se snimi kako treba a ne da prođe traktor dok Obilić jaše...
     (Bankar, 9. novembar 2017 08:20)

    # Link komentara

  12. Ovo veze nema sa istorijom. Kao prvo Srbija je bila najache carstvo na Balkanu dok se nisu pojavili likovi poput kneza Lazara. Da ga je kojim slucajem Nikola Altomanic navreme sredio (Nikola je bio jedini medjunarodno priznati prestolonaslednik Srbije, posle poraza na Marici). Verovatno je da bi na Kosovu mnogo bolje proshli. Nikola je bio mnogo bolji vojskovodja, nosio je iskustvo koje je seticano u njegovoj tuznoj porodici generacijama. Lazar jeste bio bolji diplomata ali je bio i pokvareni skorojevic koga su zato svi "saveznici" izdali kad je Srbiji bilo najpotrebnije (Ugara, Balsica i drugara sa juga nigde, a Tvrtko mu je kobojage poslao samo jedan vod). Dzaba mu ta diplomatija. Nikola bi matar znao da ne napravi pochetnichku greshku na boljnom polju, stavljanjem konjice u prvu liniju. I upad male smele grupe u kamp kroz procep srednje linije i levog boka (taktika Aleksandra Makedonskog, chesto korishcena u Srba na Velbuzdu i Plochniku), Nikola bi podrzao. Ovako je Kobilic sa svojom grupom taj upad izveo bez podrshe i dozvole Lazara pametnjakovica (pokvarenjakovica). Ako ste vec hteli da pravite film o nekome zanimljivom. Shto nenapravite film o Lazarevom sinu Stefanu (ako vec mora ta loza). Stefanova pricha je fascinantna i bez ulepshavanja. (Ono shto nam se servira o Lazaru je Turska propaganda. Istina je da je Lazar neshto najgore shto se moglo desiti Srbiji toga doba).
    (Milo, 9. novembar 2017 08:06)

    # Link komentara

  13. Оће ли опет Вук Бранковић да буде издајник, а Лазар светац... Јел СтефаН Лазаревић чист као суза или се ипак борио на страни Турака.... Е јадни смо стварно... Снимите серију о Властимировићима, или Војислављевићима...
    (СрбинсонКрусо, 9. novembar 2017 07:22)

    # Link komentara

  14. Ovi što su mu tražili da Srbe ne tretira ka nebeski narod, ne znaju šta to znači. Srbija se zove nebeska Srbija po velikom broju stradalih Srba za slobodu, veru i pravdu. Svi su oni ,,na nebu" i zastupaju Srbiju. Tako je i Rusija Sveta Rusija, po velikom broju svetitelja na nebu koji je zastupaju.
     (Joc@, 9. novembar 2017 00:06)

    # Link komentara

  15. Ohh... ako treba da bude poput filmova sa Histori kanala, onda istorijske činjenice i oprema moraju biti na mestu. Znam da je to problem kada je budžet mali, ali, zaboga, priča je smestena u 14 vek, zašto je onda oprema ratnika mešavina svega i svačega od 10 do druge polovine 13 veka?! Film o ratu iz '99 u kome glumci nose opremu iz balkanskih ratova ili iz srpsko-turskih ratova bi svi ismejali.... Nadam se da film neće biti o izboru "carstva nebeskog", već da će za temu imati realnu osobu - Lazara Hrebeljanovica, relativno sitnog oblasnog gospodara koji je srećom, sticajem okolnosti, ali i svojom veštinom postao najmoćniji medju preostalom vlastelom. Kao takav je, sa svojim vazalima (i ponekim saveznikom), branio svoju imovinu od turskog nasrtaja. Ništa više, ali i ništa manje. Nadam se da će pomenuti i kada je napustio bojno polje i ostavio na cedilu Nikolu Altomanovica. (da bi mu posle i oblast oteo). Sve ovo nije ništa loše - jednostavno, bio je covek svog vremena i kao takvog ga treba predstaviti.
     (anbeast, 8. novembar 2017 22:49)

    # Link komentara

  16. gazda tuče kuče zato kuče arlauče jadno kuče
     (abv, 8. novembar 2017 22:15)

    # Link komentara

  17. Kako se zove muzika na pocetku hvala
    (Alex, 8. novembar 2017 22:01)

    # Link komentara

  18. Sv.Jeronim nazalost mnogih koji mrze Srbe (347-420)Svevladovici vladali od 450-640,od 641-794 vladaju Oštrivojević zvanicno pismo srbica a da ne spominjemo vincansku kulturu i pismo ili sanskrit pa cete videti koliko slova se poklapa i koliko ima istih reci za sad toliko valjda ce biti pameti da se ovo objavi ako ne........
     (abv, 8. novembar 2017 21:09)

    # Link komentara

  19. ...Kako bi inace reditelj nasao sponzore, da prica o nebeskm Srbima, prosvetiteljima, svetima i kraljevima, te narodu koji je ziveo u dvospratnicama dok se u Britaniji lezalo na kamenu i slami i umiralo od kuge, šuge i sifilisa.
    (Partizan, Torino, Al Ahli, 8. novembar 2017 11:46)

    reci mi molim te da nesto nisam razumeo i da se salis!!!??? srbi ziveli u dvospratnicama, a u britaniji se umiralo od SIFILISA (bolest nastala u 16. veku!). e svasta.

    lepa zamisao, ali ovaj trejler je tanak. nadam se da ce, ukoliko skupi pare napraviti to malo bolje.

    sa frazom o nebeskom narodu nije problem u simbolici koju ona predstavlja, vec u nacinu na koji deluje na prost i neobrazovan um. ovaj komentar kome sam replicirao je tipican primer. srbi imaju ok istoriju, nista lepsu ni goru od bilo kog drugog naroda u evropi. pustite vlastelu, obican narod se zlopatio i pod nemanjicima, i pod lazarom (kakve crne dvospratnice!) i to gore nego pod turcima, bar u pocetku. zbog toga bi meni licno bila mnogo zanimljivija ekranizacija rane istorije srba, ubrzo po doseljavanju, u vreme prvih vladara, pokrstavanja, pre feudalizma, kada je drustvena struktura jos uvek bila rodovsko-plemenska zajednica, a srbija vise plemenski savez.

    jedna takva serija, ali odradjena samo u saradnji sa expertima za taj period i na osnovu dobro rekonstuisanog sireg istorijskog konteksta, bi bila vrlo edukativna i prosirila znanje o vrlo vaznom, a zapostavljenom periodu srpske istorije koji mnogi i negiraju.
    (andreas kisser, 8. novembar 2017 20:40)

    # Link komentara

  20. Odlicno ! Treba nam vise ovakvih filmova.
    (djole, 8. novembar 2017 20:00)

    # Link komentara

  21. Svaka cast majstore
    (kimbo, 8. novembar 2017 19:57)

    # Link komentara

  22. Kada pogledate iz sire perspektive na malu planetu Zemlju, nema tu granica, nema nacija, sve su to izmisljotine manipulatora i politicara!
    Zivot na celoj planeti je jedinstven i vrlo prolazan pa stoga batalite sve te jeftine izjave malih ljudi i postanite jednom svesni da ste deo krhke celine sveukupnog zivota na Zemlji...
    Ne nalazimo se mi zbog sopstvene gluposti na putu unistenja Zemlje, vec na putu unistenja civilizacije, a planeta ce opstati sa nama ili bez nas!
    Pozdrav za sve Zemljane a nadam se i sire!
     (Seljak iz Vuckovice, 8. novembar 2017 19:44)

    # Link komentara

  23. Niti naroda sa vise istorije niti manje filmova i serija na tu temu.Tuga.
     (Nemanja, 8. novembar 2017 19:23)

    # Link komentara

  24. Čitajući komentare dolazim do zaključka da nam je crkva kvalitetno ispitala mozak vekovima i pričala priču koja joj odgovara.
     (Marko, 8. novembar 2017 18:31)

    # Link komentara

  25. Ovo veze nema sa istorijom.
    (Vladimir, 8. novembar 2017 16:05)

    # Link komentara

  26. @objavite i moj
    Tvrtko je bio kralj krunisan krunom Nemanjanjića u Mileševi (kako je sam naveo- "krunom roditelja mojih...").
    Pravi,priznat kralj je krunu mogao dobiti samo od pape ili pateijarha (prvi put- posle ide nasledjem) ili već postojeću ,ovenčanu krunu da nasledi.To je ravno današnjem priznanju suvereniteta neke zemlje.
    Neke srpske porodice su je osporavale (mislim Balšići) ali su vodeće priznavale (Brankovići i Lazarevići) i sa Tvrtkom bile u dobrim odnosima.
    Vojvoda Vuković (prvi Tvrtkov čovek) je komandovao levim krilom srpske vojske.
    Razlog zašto je Lazar bio "ljubimac" Crkve nije u tome što se molio kad je poginuo već iz razloga što je bio bliži Crkvi od Dušana.
    To je ono što se "slučajno" zaboravlja kod naših istoričara.
    Dušan je udario na Carigrad i čak je pokušao da Srbina postavi da vodi Svetu goru,naša Crkva i svi Srbi su bili izopšteni.Situaciju je "popravila"iznenadna smrt patrijarha srpskog (koji je bio za Dušana) i odmah potom samog Dušana (čudno?)
    I gle čuda - odmah se situacija izmedju srpske Crkve popravlja i Carigrad skida anatemu a glavni oslonac Crkve (vizantijskog krila) je Lazar.
    Sama činjenica da je udario na Crkvenu vlast Carigrada nije se svidela svom sveštenstvu a sama mogućnost prihvatanja pape (koja je otpala jer je dogovor izminirao kralj ugarske) stvorila je dosta neprijatelja Dušanu unutar Crkve.
    Posle njega dolazi Lazar i pravi se njegov kult - on je "primeran" jer poštuje Carigrad.
    (Komša, 8. novembar 2017 15:55)

    # Link komentara

  27. Prvo maskirni konjski oglav nema šanse da je bio na Kosovu u to vreme.Drugo boj je bio između Srba i Turaka sve vojskovođe su bili Srbi, i naravno najviše su Srbi i stradali.Ako su drugi narodi učestvovali gde su im junaci iz tog boja? Nema ih ni u pesmama ni u istoriji, dok su Srbi čuvali i sačuvali mošti svetog kneza Lazara.
    (Popaj, 8. novembar 2017 15:51)

    # Link komentara

  28. E moj Radomire Bugarine, o istoriji pojma nemas, ali dobro inace vi bugari ionako skole ne poznajete, jadno je samo kolike komplekse imate prema Srbima, a Srbi vas ne sljive ni 1 odsto
    (mozda zato jer ste sve ratove izgubili, 8. novembar 2017 15:50)

    # Link komentara

  29. Ilarion Ruvarac, svi su odgovori tu.
    (Samo usput, 8. novembar 2017 15:49)

    # Link komentara

  30. Vojin Ćetković ima ozbiljnu priliku da postane srpski Sean Bean :D
    (genius, 8. novembar 2017 15:45)

    # Link komentara

  31. @Dinosaurus
    zato voliš tuđe mitove tipa artur, vikinzi, got ... etc.
    (podržimo domaće, 8. novembar 2017 15:43)

    # Link komentara

  32. "Za sve ostale ljude u planeti osim Srba koji jos uvek veruju u mitove. Kosovski boj nije nikada bio niti ce ikada biti Srprski boj.

    Kosovski boj je bio boj Hriscana protiv Otomana, a medju tim hriscanima bili su svi danasnji narodi balkana pa i ti koji su se kasnije konvertovali na Islam.

    Manite se vise bajki jer cete stvarno puno zaostati od regiona, ako ne za vasu decu onda bar za decu nas ostalih"

    Sve zavisi kako definises rec "Srbi" i kako onda na osnovu te definicije povezujes migraciono-kulturoloske detalje iz istorije. Na kaju, statisticki ipak dobijes da su to bili Srbi. Na Marickoj bici vec nisu bas Srbi. A nasa vasa deca, to ne znam stvarno zasto taj nacin gledanja. EU ce biti islam jer EU odbija da prihvati cinjenice vezane za Srbe i da na osnovu tog prihvatanja nauci nesto. Nemam nista protiv islama, nek budemo svi to ako je to jedini nacin da homo-sapiens opstane, nije to nikakvo zlo onda...
    (banka, 8. novembar 2017 15:41)

    # Link komentara

  33. dc comics bi se postideo kakvih sve superjunaka, epskir borbi i mutanata ima u pretkosovskom ciklusu.
    inače srpska epska poezija je uticala na fomiranje nacionalnog bića koji je negovao pravdoljublje, zaštitu nejači i poštovanje protivnika. pošto smo se odrodili od tradicije skrenuli smo straputicom.
    samo se setite marka kraljevića i muse (arbanasa) kesedžije, kao je kukao što je pogubio od sebe boljega ...ali ' osta musa uvrh kačanika' ;-)
    (dr nick riviera, 8. novembar 2017 15:30)

    # Link komentara

  34. @018 Koja je to bogata srpska istorija? Jel shvatas ti da su Srbi najduze bili robovi!? Kakva je to istorija? Istorija naroda koji vekovima nije bio sposoban da bude bilo sta osim robova? Sta bi onda o istoriji mogli da pricaju Madjari, Grci, Turci, da ne pricam o Englezima ili Francuzima? Nauci istoriju pre nego sto opet pocnes da se busas u grudi junacke. Srbi su od Turaka izgubili sve velike bitke, najmanje otpora su pruzali turskoj vlasti. Dok su Crnogorci bili slobodni, Grci stalno dizali pobune, Transilvanija cuda radila protiv Osmanlija (procitaj malo o Vladu Cepesu), Skenderbeg ih unistavao, Madjari i Austrijanci bili evropska brana od Osmanlija, Poljaci bili jedini koji su pobedjivali Osmanlije u periodu kada su Osmanlije bili najmocnija sila na svetu... Srbi su bili mirni i poslusni robovi. Kakva je to istorija!? Bez otpora davali decu da im uzimaju i vode u janjicare? Da ne pricam o istoriji posle oslobodjenja. Lemali nas Bugari, izgubili pola stanovnisva u ratu protiv Austrougarske, vojska pobegla posle 2 bitke na Krf, izgubili rat protiv Nemaca za nekoliko dana, Beograd nam osvojila CETIRI nemacka vojnika... Nije to istorija za ponos. I u doba Nemanjica smo imali vladare koji su ubijali bracu i oceve, a Ugarska nas je i tada pobedjivala kad god je htela. O Vizantiji da ne pricamo.
    (ma da, 8. novembar 2017 15:28)

    # Link komentara

  35. Za ove što tvrde da Srbija nije postojala pre Nemanjića, moraću da ih razočaram. Pre Nemanjića postojala su 40-ak srpskih kraljeva, to je samo jedan podatak. Ko želi da čita i proučava naići će još zanimljivih podataka. Uglavnom Srbija je postojala i pre Nemanjića.
     (wolf, 8. novembar 2017 15:19)

    # Link komentara

  36. ....Manite se vise bajki jer cete stvarno puno zaostati od regiona, ako ne za vasu decu onda bar za decu nas ostalih
    (Car Lazar, 08. novembar 2017 12:09)

    Sa takvim razmišljanjem i lupetanjem, ti si već zaostao za samim sobom, a kamo li regionom. Kosovski boj nije nikakav mit, već realnost koja se dogodila 28.6.1389.g. Za početak ostavi ti bajke i nauči nešto o svojoj istoriju, a posle i svoju decu nauči tome..
     (Tata spalio Đenku, 8. novembar 2017 15:17)

    # Link komentara

  37. @objavite i moj
    Tvrtko nije vodio boj, nego je bio u Bosni. Poslao je odred na celu sa Vlatkom Vukovicem, a boj je vodio Knez Lazar. Turcima nije trebalo mnogo da nas pokore posle bitke, jer je odmah posle Srbija postala vazalna drzava, a brojne teritorije su usle u sastav Osmanskog Carstva. Ta tabloidna istorija nije istorija. Ako neko misli da Srbija nije bila pokorena 1450, neka pogleda karte iz tog vremena. Jer je tada Srbija bila samo Smederevo sa okolinom. Pogledaj kada su Kosovo, Nis ili Novo Brdo pokoreni. Sto se istorije i cinjenica tice, Osmanlije su sporije osvojile Balkan jer su 1402 do nogu potuceni od strane Timur Lenka, pa su se zamalo i raspali kao drzava usled gradjanskog rata koji je usledio zbog borbe sinova zarobljenog sultana Bajazita za vlast. Najverniji turski vazali bili su upravo Srbi. Lazarev sin, Stefan Lazarevic je ratovao protiv krstasa na strani Osmanlija. Presudno uticao na poraz Hriscana koji su 1396 dosli da oslobode hriscanske zemlje od Osmanlija. Takodje, Djuradj Brankovic je izdao krstase i odbio da im pomogne u borbi protiv Osmanlija iako ih ne prethodno molio da spasavaju Hriscane na Balkanu. To je istorija o kojoj se kod nas ne prica, jer je lakse pricati kako smo mi nebeski narod koji se borio protiv Turaka, sam bez pomoci, nego priznati kako smo JEDINI Hriscani koji su poslali vojsku da ratuje protiv krstasa na strani Osmanlija.
    (..., 8. novembar 2017 15:15)

    # Link komentara

  38. @Dinosaurus: "Mitologija i nacionalističko ispiranje mozga ljudima. Još uvek živimo u romantici nacionalizma, kojeg je Evropa prošla prije 200 godina." A sta se posle toga desilo u Evropi? Da li si ikada cuo za fasizam? Neka ostane nama romanticni nacionalizam na platnu. Samo da nas niko ne dira i da mi nikog ne diramo i bice sve u redu.
    (Dejan, 8. novembar 2017 15:14)

    # Link komentara

  39. @(Aldebaran, 08. novembar 2017 12:22)

    Pusti formu brate, bitna je suština..
     (Tata spalio Đenku, 8. novembar 2017 15:13)

    # Link komentara

  40. Ne moze,treba para za parove,zadrugu,farmu.....
    (Boki, 8. novembar 2017 15:12)

    # Link komentara

  41. Turci uce da je sultana Murata ubio njegov sin Bajazit da bi mu preuzeo tron. Sad, da li lazu oni da je njihov vojskovodja poginuo casnom vojnickom smrcu od nekog srpskog junaka ili nasi (izgubili smo bitku ali smo im ubili glavnog)... Inace, podrska za projekat, rado cu pogledati film i potpuno dobronamerno: okanite se History channel i slicno, previse amaterski je ovo uradjeno.
    (zlo, 8. novembar 2017 14:43)

    # Link komentara

  42. Radomir Istoricar i Geograf@ Ako si ti prijatelju istoricar i geograf ja sam astronaut.Pazi ako ne verujes nasim i vizantiskim i istocnim izvorima u postojanje Srbije pre Berlinskog kongresa i ako ne verujes zapadnim izvorima,kojih ima puno naprimer Papa poslao krunu Stefanu prvovencanom.Onda imas turske spise o Kosovskoj Bici pa kasnije o Nikopolju gde smo mi spasili Osmanlije od krstasa.Pa bitka kod Angore gde je Despot Stefan zadivio Timurlena.Strasno majkemi.A o filmu voleo bih istorisko tacnu pricu koliko je moguce. I nije toliko bitna produkcija,vec da se prestave odnosi medju Srpskim velikasima.Kako je Lazar napao Altmanovica zajedno sa Tvrtkom naprimer.I kako Brankovic nije bio izdajnik.
    (Aleksandar, 8. novembar 2017 14:39)

    # Link komentara

  43. @car Lazar

    Ne znam da li je po sredi neki ispad autosovinizma ili puko nepoznavanje istorije? Da, uz Srbe su ucestvovali i drugi borci hriscanske veroispovesti, najvise iz Bosne. Ipak, ogromnu vecinu boraca su cinili Srbi, jer su logicno bili i najugrozeniji. Vasi podaci su sa druge strane nesto zaista novo u dosadasnjoj intepretaciji ove bitke. Ipak, vise cu verovati klasicnim istoricarima poput Ostrogorskog, brojnim nemackim, britanskim, grckim, turskim i srpskim istoricarima nego, uz duzno postovanje, Vama!
     (dex, 8. novembar 2017 14:36)

    # Link komentara

  44. Film o važnom delu srpske istorije
    o kojem se ne priča previše
    ~~~…~~
    Traljavo kopiranje mitova o Arthuru.
    (Mantis, 8. novembar 2017 14:13)

    # Link komentara

  45. @(Car Lazar, 8. novembar 2017 12:09)

    Ne slažem se sa tvojim komentarom. Glavninu snaga činila je srpska vojska a na njihovom čelu je bio srpski knez, prema tome to JESTE bio srpski boj. Treba imati u vidu da tada na prostorima Balkana nije bilo podela po nacionalnom ključu kao danas već po feudalnom. Vladari koji su poslali svoje snage da se bore zajedno sa Srbima nisu to učinili iz velike ljubavi prema nama već isključivo iz interesa jer su znali da su oni sledeći na redu.
    (Bgd, 8. novembar 2017 14:12)

    # Link komentara

  46. @Aldebaran
    A da procitas tekst prvo? Lepo kaze da to nije trejler filma, vec samo da se prikaze sta je ideja. Aman ljudi ukljucite mozak, kolko ko ima, pre pljuvanja po drugom, jer na taj nacin vise govorite o sebi.
    (Bojane zasto komentarises, 8. novembar 2017 14:03)

    # Link komentara

  47. koliko je ono bese dobio ralf fajns od "drzave" srbije? a koliko ovaj autor?
    (moj drugar ralf fajn$, 8. novembar 2017 13:56)

    # Link komentara

  48. Ko gleda film kao istoriju odmah Kod doktora! Mi ni knjige u školi nemamo napisane kako treba a kamo li neki tamo film...
     (Dva točka bolja od četiri, 8. novembar 2017 13:54)

    # Link komentara

  49. Po mom skromnom misljenju Srbima je najbolje da snimaju samo komedije. Tu su znatno efikasniji.
    (Mile Dodik, 8. novembar 2017 13:46)

    # Link komentara

  50. Samo da ne bude snimljeno kao sto su snimili Hrvati za History, nemam nista protiv njih ali sam gledao, mnogo je jadno uradjeno, mogli su mnogo bolje to da odrade. Nadam se da ce nase da izgleda mnogo bolje... U svakom slucaju podrska za projekat.
     (vladimir, 8. novembar 2017 13:44)

    # Link komentara

  51. Kao mladom producentu, čast mi je, i neizmerno zadovoljstvo što se sve više mladih režisera, kao i ja okreću filmovima sa ovakvom tematikom. Toliko smo kao narod ugušeni raznim antisrpskim i antipravoslavnim pritiscima, toliko smo kao narod počeli da zaboravljamo svoju istoriju, kulturu, tradiciju i veru da smo konačno to uvideli i počeli nešto da radimo po tom pitanju.
    Iskreno se nadam da će nam, svima nama Srbima, pa i nama režiserima i producentima Bog pomoći na tom putu. Živela Srbija!
    (Matt, 8. novembar 2017 13:44)

    # Link komentara

  52. Momku kapa dole. Razocaran sam komentarima i kritikama. Očigledno većina nije shvatila poentu da je film edukativnog karaktera, a ne blockbuster za 3d bioskop.
     (SM, 8. novembar 2017 13:21)

    # Link komentara

  53. Ako hocete da napravite pismen film na tu temu, trebace Vam malko vise of 40k EUR!

    molim vas da se obratite Ministartstvu i velikanima Silikonske doline (one na Dorcolu) da pomognu!
    (Preddy Baer, 8. novembar 2017 13:12)

    # Link komentara

  54. To su bili ljudi od krvi i mesa, a nikako nebeski narod.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Zavisnik, 8. novembar 2017 09:47)

    Vera je licno pitanje - cak i psihologija savetuje da ljudi pozitivno misle, da se smeju pred ogledalom, da pisu lepe dogadjaje i da im se vracaju... i niko im zbog toga ne zamere, covek ima pravo da se smeje ispred ogledala ako mu to podize duh i energiju.
    Neko je lepo dole rekao da Jevreji veruju da su izabrani narod, zbog toga su uspeli da prezive i danas u velikoj meri upravljaju svetskim finansijama.
    Vecina Srba koji su presli Albaniju (a to je cinjenica) su verovali u kosovsku pricu - pitanje da li bi u suprotnom uspeli da predju.
    DA zakljucim, niko nikada nece znati sta se desilo vece pre bitke na Kosovu, tako da svi mi VERUJEMO u neku verziju. Ja licno verujemo da su sprski vitezovi odlucili da se zrtvuju za nebesko carstvom, sto nije tako nelogicno obzirom da smo imalji vladare koji su postajali monasi. A svako drugi moze da verue po izboru.
    (vera i nevera, 8. novembar 2017 13:10)

    # Link komentara

  55. O Kosovskom boju se ne prica??? Pa ako se o necemu prica, onda se o tome prica. Vise su dosadili sa srednjim vekom, al nije ni cudo kad smo i mentalno, a i ekonomski jos uvek tamo.
     (milena, 8. novembar 2017 13:06)

    # Link komentara

  56. @(Aldebaran, 8. novembar 2017 12:22)

    Taj viking kog bi Lazar sreo, mogao je da prodje kroz Srbiju jedino u DeLoreanu...
    (Entuzijasta, 8. novembar 2017 13:00)

    # Link komentara

  57. A pre tog vremena bile su Tatarsko-Bugarska Imperija od 6 do 15 veka i Turska Imperija od 15 do 19 veka - dakle nije bilo Srbije. Sve ostale price su samo price i mitovi.
    (Radomir Istoricar i Geograf, 8. novembar 2017 11:03)

    Ocigledno se bavite istorijom kada se usudjujete da ovako nesto izjavite. Gde se u tu sliku Tatarsko-Bugarske imperije uklapaju dinastije Nemanjica, Altomanovica itt? DA li imate neku knjigu/knjige da preporucite?
    (pitanje, 8. novembar 2017 12:59)

    # Link komentara

  58. Biće jako teško snimiti Kosovsku bitku, a da ne bude fijasko kao verzija iz 1989. godine. Najkvalitetnija srpska vojska bila je konjica, za to je potrebno mnogo veštih jahača (vojska, policija, konjički klubovi). Takođe, isto to je potrebno i za spahije, jer je i turska vojska obilovala konjicom, ali lakom (lakšom od srpske). Za tursku stranu potrebno je obezbediti i janjičare i azape, sa odgovarajućim kostimima i oklopima, a to je sve jako skupo, pogotovu kitnjasti kostimi janjičara. Nadam se da će država pomoći ovaj projekat, da speremo gorak ukus treš-filma iz 1989. godine. Jedno rešenje bi bilo da Vojska, Policija i konjički klubovi doniraju konje i jahače. Širokougaone scene bi možda mogle uz kompjutersku grafiku, ala Gejmotron, ali i to je papreno skupo ako se želi kvalitet. Sve u svemu, želim puno uspeha mladom autoru i nadam se da će uspeti da prikupi sredstva.
    (drekavac, 8. novembar 2017 12:58)

    # Link komentara

  59. Srbija je nastala 1878 godine kada i ostale balkanske drzave. A pre tog vremena bile su Tatarsko-Bugarska Imperija od 6 do 15 veka i Turska Imperija od 15 do 19 veka - dakle nije bilo Srbije. Sve ostale price su samo price i mitovi.
    (Radomir Istoricar i Geograf, 8. novembar 2017 11:03) # Link komentara
    Au rodjeni, otkud ti izroni sa tim "istorijskim" cinjenicama. Daj, podeli sa nema te izvore sa kojih se napijas znanjem.
    (Stari Zemunac, 8. novembar 2017 12:49)

    # Link komentara

  60. Narode Srbije, to su samo mitovi, izmisljeni da bi se utesio narod Srbije, koji nije nikada ratovao na Kosovu jer nije imao drzavu u to vreme. Filmove mozemo da gledamo ali samo kao bajke koje su nastale kao i svaka bajka - pricom za decu. Srbija je nastala 1878 godine kada i ostale balkanske drzave. A pre tog vremena bile su Tatarsko-Bugarska Imperija od 6 do 15 veka i Turska Imperija od 15 do 19 veka - dakle nije bilo Srbije. Sve ostale price su samo price i mitovi.
    (Radomir Istoricar i Geograf, 08. novembar 2017 11:03)

    Vidim Radomire da Vam je prošlo dejstvo lekova. Javite se molim Vas nadležnom lekaru.
     (Sarkazomir, 8. novembar 2017 12:48)

    # Link komentara

  61. Не разумем потребу да се нагласи да ће окосница филма бити уперена против Срба као небеског народа. Практично од пада монархије нема људи који су то барем помињали. Искључујући Тита који је из очигледних разлога, Милошевић, Ђинђић, Тадић а сад и Вучић су сви пљували по истој идеји. Исту реченицу су сви изустили пре, током или после њихових мандата - "Ми градимо земаљску Србију". Самим тим није ми јасно зашто је народу свако ко ту исту празну флоскулу "земаљске Србије" понови авангардан, било на политичкој или културолошкој сцени. Задњих двеста година сем Карађорђевића парадигма је искључиво "земаљска Србија".
    (Само православац, 8. novembar 2017 12:43)

    # Link komentara

  62. Radomire istoricare i geografu...slabo je to...menjaj discipline pod hitno...
     (gepard, 8. novembar 2017 12:41)

    # Link komentara

  63. Ko od od onih koji pricaju negativno o nebeskoj Srbiji zna da mi objasni sta je to ta nebeska Srbija? Sta je u njoj lose? Koliko znam Lazar se izborom nebeskosg carstva opredelio za buducnost zemaljske Srbije. A to je ocuvanje naseg identiteta i svih nasih vrednosti. U suprotnom mi bi se danas zvali Sirbistan i reditelj bi bio neki tamo Mustafa ili nesto nalik tome. Da razjasnim, nemam nista protiv onih koji se danas tako zovu, ali imam protiv toga da nama neko namece neku demistifikaciju samih sebe, da bi kao progledali iz nekog slepila u kom smo vekovima bili i postali zemaljski Srbi umesto tih zatucanih nebeskih.
    (Moj narod, 8. novembar 2017 12:39)

    # Link komentara

  64. U Lazarevoj Srbiji danas devojcice tuku devojcice po skolama dok im decaci drze ruke... Kakvi turci i ostali...
     (Despot, 8. novembar 2017 12:30)

    # Link komentara

  65. Ne bih baš da gnjavim, ali moram pošto reditelj tvrdi da je strogo vodio računa o istorijskim detaljima.

    Na prvoj fotki, lik nosi mač zataknut za pojas. Mač se nije nikada nosio tako, nego u nečemu što se zove korice ili kanija. Dobro, korice su pre borbe verovatno skidali da im ne bi landarale oko nogu i smetale u borbi. Ali bi onda na opasaču moralo da bude nešto na šta su se korice kačile, neke alke ili tome slično.

    Međutim, veći problem mi je sam opasač jer mnogo liči na vojnički JNA opasač, sa alkom za ručnu bombu. Ne znam kad je tačno ručno bomba ušla u upotrebu, ali to je sigurno bilo mnoooogo posle kneza Lazara...

    Isti problem na videu. Ne vidi se baš jasno, ali na 1:54 se pojavljuje isti opasač. Da ni ne govorimo o amaterskom mlaćenju mačevima koje bi trebalo da bude "borba". Kod nas ima više tih udruženja za srednjovekovne borbe čiji bi članovi rado i mnogo stručnije odigrali scenu borbe, verovatno čak i besplatno!

    U sceni gde se knez moli pre bitke, drži mač čija drška i štitnik mnogo liče na vikinški mač, ali možda to i nije tako pogrešno. Ako je Srbijom prolazio neki viking i slučajno prodavao baš dobar mač, nema razloga da ga knez ne kupi...

    Stvarno bi glupo bilo da posle toliko truda (i novca) uloženog u kostime padaju na ovakvim greškama u detaljima!
    (Aldebaran, 8. novembar 2017 12:22)

    # Link komentara

  66. Za sve ostale ljude u planeti osim Srba koji jos uvek veruju u mitove. Kosovski boj nije nikada bio niti ce ikada biti Srprski boj.

    Kosovski boj je bio boj Hriscana protiv Otomana, a medju tim hriscanima bili su svi danasnji narodi balkana pa i ti koji su se kasnije konvertovali na Islam.

    Manite se vise bajki jer cete stvarno puno zaostati od regiona, ako ne za vasu decu onda bar za decu nas ostalih
    (Car Lazar, 8. novembar 2017 12:09)

    # Link komentara

  67. Podrska!
    (Rasina, 8. novembar 2017 12:09)

    # Link komentara

  68. Biće ovo super samo da scene borbe ne budu kao da se deca tuku, uvek nam to nekako izgleda neuverljivo.
     (Lebe mekani, 8. novembar 2017 12:00)

    # Link komentara

  69. Bravo za momka.
    Samo napred!
    (Kim Tram Sun, 8. novembar 2017 11:51)

    # Link komentara

  70. Ja sam cuo i verziju da je Tvrtko zapravo vodio Boj na Kosovu a da je Hrebeljanovic posle pobede Srba stradao u crkvi gde ga Turci zaokupise i zbog toga ga istoriografija kuje u zvezde jer je ubijen u crkvi. E sad ne znam, mozda je samo zelja naroda da je bilo drugacije. Mada, istina jeste da je Turcima jako dugo posle Kosova trebalo da nas pokore.
     (objavite i moj, 8. novembar 2017 11:51)

    # Link komentara

  71. Super, ali malo vise pažnje treba obratiti na detalje. Otkud bagrem u XIV veku u Srbiji?
    (dex, 8. novembar 2017 11:49)

    # Link komentara

  72. Nisam ni sumnjao da prica nece biti o Srbima kao nebeskom narodu.
    Za vreme Tita Srbi su bili masni, zapusteni, krezubi i nepismeni. Sto se nastavilo kroz "domacu" kinematografiju (i serijski program) 90ih na ovamo.
    Kako bi inace reditelj nasao sponzore, da prica o nebeskm Srbima, prosvetiteljima, svetima i kraljevima, te narodu koji je ziveo u dvospratnicama dok se u Britaniji lezalo na kamenu i slami i umiralo od kuge, šuge i sifilisa.
    (Partizan, Torino, Al Ahli, 8. novembar 2017 11:46)

    # Link komentara

  73. 40 hiljada evra ne mogu da skupe za ovakav film a ovi fudbaleri i njihovi sponzori po splavovima za mesec utroshe i vishe od toga ...tuga !
     (nenad, 8. novembar 2017 11:45)

    # Link komentara

  74. Na sve ovo nijedan komentar! E, Srbijo... :(
    (Jorginho, 8. novembar 2017 11:44)

    # Link komentara

  75. Poznam puno dezertera i citao sam puno komentara losih,izdajnickih....Poznam los mentalitet danasnji,zato verujem u Lazarevu kletvu :(
     (Oj Srbine,moj Srbine, 8. novembar 2017 11:25)

    # Link komentara

  76. Svaka čast na delu! Dosta smo gledali kojekakve sultane i njihove istorijske poduhvate... Omladinu treba učiti sopstvenoj istoriji, a ne istoriji onih koji su nas mučili skoro 5 vekova.
     (marko, 8. novembar 2017 11:08)

    # Link komentara

  77. odlicna stvar! svaka cast!
     (kleverson cordoba cleo, 8. novembar 2017 11:08)

    # Link komentara

  78. Просто ми је невероватно да немамо игрицу на ову тему ?!?
    (да да, 8. novembar 2017 11:08)

    # Link komentara

  79. Jao moze li nesto bez Cetkovica :)
     (Sneza, 8. novembar 2017 11:06)

    # Link komentara

  80. Bravo!
    (Mićko, 8. novembar 2017 11:06)

    # Link komentara

  81. Nemanjići kao i Lazar su, po meni, bačene pare. Bolje pročitati "Knjiga za Marka" nego gledati maksimalno idealizovanu verziju istorije.
    Ako se već baviš tako ozbiljnom temom, daj bar da se mačuju ko ljudi... Pa Gospodar je snimljen pre petnaest godina a ovaj trejler je tehnički bliže filmu "Kosovski boj" nego Gospodaru. Ovako, samo dobijamo potvrdu koliko smo zaostali.
     (Rade, 8. novembar 2017 11:04)

    # Link komentara

  82. Mnogi znacajni dogadjaji i teme iz nase istorije su preneti na film, ali cesto povrsno a ponekad i diletantski, i tako zauvek upropasceni. To treba uraditi kako valja, uz podrsku Drzave i ucesce najkvalitetnijih ljudi iz filmske profesije, ili sacekati da se stvore uslovi za to.
    I jos nesto: Jevrejima je Avram rekao da je imao dogovor sa Bogom i da ih je bog proglasio izabranima, oni su to prihvatili, drze se toga do dana danasnjeg i opstali su i podigli se uprkos izuzetnim iskusenjima. Zasto je nama tesko da prihvatimo poziv Lazarov da se opredelimo izmedju carstva nebeskog i carstva zemaljskog? Niko nije rekao da su Srbi nebeski narod, ali je istorijska cinjenica da su mnogi izabrali da to budu. Da li je to lose, da li je to donelo patnju drugima? Sa time se ne treba saliti a pogotovo ne sprdati, sto je uslo u modu
    (Bozidar, 8. novembar 2017 11:03)

    # Link komentara

  83. Narode Srbije, to su samo mitovi, izmisljeni da bi se utesio narod Srbije, koji nije nikada ratovao na Kosovu jer nije imao drzavu u to vreme. Filmove mozemo da gledamo ali samo kao bajke koje su nastale kao i svaka bajka - pricom za decu. Srbija je nastala 1878 godine kada i ostale balkanske drzave. A pre tog vremena bile su Tatarsko-Bugarska Imperija od 6 do 15 veka i Turska Imperija od 15 do 19 veka - dakle nije bilo Srbije. Sve ostale price su samo price i mitovi.
    (Radomir Istoricar i Geograf, 8. novembar 2017 11:03)

    # Link komentara

  84. Sjajno. Istorija našeg naroda je veličanstvena, bez obzira i na ono loše što smo činili...Ne postoje bezgrešni...
    (Faruk Hadžibegić, 8. novembar 2017 10:57)

    # Link komentara

  85. Pa mi nemamo nekih ozbiljnih knjizevnih djela iz perioda pod otomanskom okupacijom koja opisuju zivot naseg potlacenog stanovnistva, a vi je uhvatili Lazara i Dusana ko pijan plota. Dusanov zakonik je prepis zakona istocnog rimskog carstva koje se
    raspadalo sa porastom srpske srednjevjekovne drzave. Mi nemamo pisanu istoriju prije svetog Save, ni poslije pada drzave Nemanjicke sve do perioda bliskog oslobodjenju od turske okupacije.
    (Boki, 8. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  86. Mitologija i nacionalističko ispiranje mozga ljudima. Još uvek živimo u romantici nacionalizma, kojeg je Evropa prošla prije 200 godina.
    (Dinosaurus, 8. novembar 2017 10:51)

    # Link komentara

  87. Ministarstva prosvete i kulture treba da se ukljuce u ovaj projekat. Ako je drzava mogla da pokloni pola miliona evra Ralfu Fajnsu za snimanje filma, moze nesto da ucini i po ovom pitanju.
    (shone, 8. novembar 2017 10:43)

    # Link komentara

  88. mislim da je vreme da se mlađi reditelji (koji nemaju predrasuda) bace na ekranizaciju pretkosovskog i kosovskog ciklusa. mislim da tu ima nepresušnog materijala od crtano/fantastičnog do klasične drame. možda čak i za strano tržište.
    (producent, 8. novembar 2017 10:41)

    # Link komentara

  89. Ok je ovo ali ja cekam i dalje da se neko ohrabri i snimi film o Titu. Nisam simpatizar Tita ali ta prica je daleko bitnija za modernu Srbiju.
    (Citizen X, 8. novembar 2017 10:40)

    # Link komentara

  90. OK je promo. Nadam se da film neće mnogo da optereti nacionalnim i vjerskim romantizmom, mada, kad se baviš istorijom o kojoj se malo zna, neka fabulacija je neizbježna.

    Mladi Lazar liči na mladog Princa Valijanta - cool!
    (Klodovik, 8. novembar 2017 10:30)

    # Link komentara

  91. "Može samo da uništi neku našu viziju da smo mi nebeski narod. Mi iz knjiga znamo dosta toga, ono što ne znamo detaljno i tačno jeste Kosovska bitka, oko toga se istoričari nisu složili. Svako ima svoje viđenje. Ja sam to, što se tiče Kosovske bitke koja je kamen spoticanja za sve nas, prikazao vizuelno, znamo da se bitka dogodila, glavna istorijska činjenica jeste da su poginula oba vladara - e, sad da li je Murata ubio Miloš Obilić, on nije istorijska ličnost, ja ga u filmu ne pokazujem kao takvog. "

    Pohvale autoru, ali ako želite da se nešto uči ili prikazuje po školama i drugim državnim institucijama, ne možete praviti Vaše viđenje istorije. Ja bih iskreno voleo da čujem više o načinu prikazivanja našeg velikog vladara u ovom filmu pre nego što donesem konačan sud. I još jedna napomena ... naša vizija da smo nebeski narod ne može biti uništena tumačenjem istorije, nego je vezana za pravoslavlje i postupke naših predaka kroz istoriju.
     (Sarkazomir, 8. novembar 2017 10:29)

    # Link komentara

  92. previse amaterski ovo izgleda
    (s, 8. novembar 2017 10:28)

    # Link komentara

  93. Fantastican projekat...ali za njega nema love...ipak on nije Fajns ili L.Ristovski....decko radi uz pomoc stapa i kanapa...
    (Ganferi Cikago, 8. novembar 2017 10:26)

    # Link komentara

  94. Sina Dragana zamoliti da glumi Milosa Obilica obavezno!
    (za 5k dindzi, 8. novembar 2017 10:24)

    # Link komentara

  95. Ziveo Krusevac i Knez Lazar!
     (Nagijev, 8. novembar 2017 10:16)

    # Link komentara

  96. bilo bi bolje da se snimaju filmovino bogatoj srpskoj istoriji a ne americke gluposti sa super herojima. mi imamo toliko super heroja ali za razliku od americkih nasi su stvarne istorijske licnosti. sta bi drugi narodi dali da imaju ovoliko bogatu istoriju...
     (018, 8. novembar 2017 10:06)

    # Link komentara

  97. Najezio sam se
    (miki, 8. novembar 2017 10:02)

    # Link komentara

  98. E, ako u filmu nismo nebeski, sveznajuci, savrseni..... nista od svega. Pojesce ga "veliki Srbi" danasnjice!
     (BU, 8. novembar 2017 09:54)

    # Link komentara

  99. Srbi slabo znaju istoriju - i svoju i tudju - ali se njome stalno busaju.

    Zato je jako vazno da se bavimo njome, da razdvojimo mit od realnog kako bismo stekli svest o tome ko smo i ko su bili nasi preci.

    To su bili ljudi od krvi i mesa, a nikako nebeski narod.
     (Zavisnik, 8. novembar 2017 09:47)

    # Link komentara

  100. O nijednom delu srpske istorije se ne prica dovoljno.
     (Sousakuryoku, 8. novembar 2017 09:46)

    # Link komentara