Petak, 12.08.2016.

10:30

"Kod nas Crnjanski, Andrić, Kiš, a oni nama Mekdonalds"

Izvor: B92

"Kod nas Crnjanski, Andriæ, Kiš, a oni nama Mekdonalds" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

Rade Božić

pre 7 godina

Eh moj g.Sveto, da je Srbija neka normalna zemlja, nebi takvi velikani ni odlazili u beli svet (od Nikole Tesle pa nadalje do g.Popovića).Srmaota me i kada čitam tekst.A kako li tek prolaze njeni heroji (Milunka Savić npr.ili nepoznata mladež sa Košara na Kosovu) bolje ni da ne pominjem - muka mi je.
Zato nam se sve ovo i dešava.Ispada da je najbolji savet za svaku državu na svetu: Gledaj Srbiju pa samo radi suprotno i uspećeš.

nije nego

pre 7 godina

@ bilal,
Jasno mi je jos od vaseg prvog komentara odakle vetar duva. Ipak, ne mozete ferhadiju i most u foci da navodite kao primerr nebrige u srbiji. Ako vec hocete, da li da vam nabrojim nekoliko stotina ostecenih i unistenih srednjevkovnih srprkih manastira na kosmetu u zadnje sve decenije? Ili da vas podsetim kako je napravljena dzamija u prizrenu od dusanovih arhandjela, jos pre par vekova. Ipak, nisu samo objekti u pitanju, vec i sistem, nauka, nacin razmisljanja... To je mozda delimicno postojalo tamo, ciji vam vetrovi prijaju, u stambolu, no ovdasnji agareni Srpski i balkanski su bili periferija u svakom smislu. No, ostaje nam npr.jedan ljuba popovic danas ili vasko popa, juce, da nas podsete da smo u centru i da nam tudje senke ne daju munju svog maca u korice da vratimo... Pozdrav!

lilibg

pre 7 godina

Posle svih ovih komentara ,(čast izuzecima) mogu samo da kažem da živimo baš onako kako smo zaslužili.Da ne govorim o tome da već dugo važi ona:BOLJE IMATI NEGO BITI.

Coco Bill

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........
(Sveta, 13. avgust 2016 00:55)

A sta ovde imaju `radnici` ?! Imaju 200 eva, neku sirovinu od gazde, ako rade privatno, ili nekog priucenog parijskog postavljenog direktora, ako rade u nekoj drzavnoj firmi ili instituciji. O napredovanju ili valorizaciji pravih vrednosti, kao sto su stucnost, znanje, zalaganje na poslu kao i sam rad, ne moze se ni pricati. E zato oni `grade` Nemacku, Francusku, Ameriku jer tamo imaju sve te mogucnosti. Drugo, kome da daju deo onoga sto su zaradili to ovde ?! Opet raznim gladnim i alavim partijskim funkcionerima na nivou opstina, grada..itd, sto mogu da `kraduckaju`, kako svojedobno izjavi jedan od politicara. A Vi ako to ne vidite, ili ne zelite da vidite to je druga stvar.

Coco Bill

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.
(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19)

Tacno !!! Ali i Vi razmisljate kao klasicni Srbin tipa, `Dali smo mi i jednog Teslu` !!!. A eto, taj Tesla otisao je odavde i dosao bas u zemlju `Mekdonaldsa`, Bolje reci `morao` je da ode odavde. Da je ostao ovde bio bi ismejan, popljuvan, a u najboljem slucaju, bio bi neki seoski ucitelj.

Swarog

pre 7 godina

Ako ukucate u youtube "L'amour monstre de tous les temps" ima jedan destetominutni film o pokojniku da se pogleda. Snimljen verovatno 60tih.

Swarog

pre 7 godina

Umetnost je oduvek bila artikal na trzistu ili ovde neko misli da su Mikelandjelo ili Rafaelo radili za kikiriki? Ti ljudi moraju da zive od necega. Radovi ove dvojice su recimo izvodjeni u velikim radionicama gde je radilo vise desetina pomocnika i kostali su prevedeno na danasnje sume milione eura pa su samo pape i najveci knezovi mogli da si priuste da imaju jednog takvog umetnika pri ruci. Slicno vazi za recimo flamanske slikare koji su proizvodili dela u svim cenovnim kategorijama tako da je svaki trgovac mogao da si priusti nesto. Ono sto mi danas gledamo po muzejuma kostalo je tada kao jedna trgovacka kuca u Amsterdamu. Danas na svetu postoji par hiljada komercijalnih umetnika (par desetina prometuju milione godisnje) i par miliona onih koji zive od socijalne pomoci ili na minimalcu.

Bilal

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!
(nije nego, 12. avgust 2016 22:51)
A meni se čini da smo se, upravo mi Balkanci ponašali i ponašamo kabadahijski. Mi smo, za razliku od Španaca koji su sačuvali arapsku kulturu i arhitekturu na svom tlu, pet vekova kasnije rušili bisere osmanske kulture poput Sinanovog mosta u Mostaru ili Ferhadije i Aladža džamije u Banja Luci, svi pod zaštitom UNESCO-a. Pa šta bi bilo sa našim kulturnoistorijskim spomenicima da su se Turci tako ponašali' Je l' bismo imali Pećku patrijaršiju, Gračanicu, Visoke Dečane, Mileševo sa Belim anđelom, Studenicu, Žiču, Manasiju, Ljubostinju, Kalinić i dr.? Ko zna koliko je turskih arhitektonskih bisera porušeno na teritoriji Srbije, bugarske i Grčke u ova dva veka?

Swarog

pre 7 godina

@Sveta

"privlačili turiste u njihove galerije"

Ama, nisu. Njihovih dela nema ni u jednoj centralnoj galeriji ili muzeju gde idu turisti. Sem par izuzetaka.

Bilal

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.
(Sa strane, 12. avgust 2016 23:58)
Ma, da! S tom razlikom što se svom jedinom pismenom sunarodniku i savremeniku Vuku Stefanoviću Karađiću podsmevao i izrugivao nepismeni Maksim Janković Amidža iz Zeoka, junak iz Drugog srpskog ustanka a i Dositeju nisu baš cvetale ruže u Srbiji. O slikarki Katarini Ivanović da i ne govorim. Podugačak je spisak umetnika kojima Srbija nije bila majka nego maćeha i to nema nikakve veze sa Turcima kao što ni španski umetnici nemaju nikakve veze sa konkvistadorima.

Šta zna dete šta je po kile!

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)

I još četvrt kilograma baklave...

Polako...

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

Sve rekao delima i rečima.
(Niko, 12. avgust 2016 17:49)

Dužno poštovanje velikom srpskom (nikako "srBskom") slikaru, ali nemojmo preterivati!

Nijedna svetska antologija modernog slikarstva ne poznaje delo Ljube Popovića. Možda je u pitanju zavera protiv Srbije i svega što je srpsko?
Neće biti.

Ghostarbajter

pre 7 godina

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.
(Gastarbajter vec 35 godina, 12. avgust 2016 20:25)


Kada si poslednji put tamo gde si otisao u muzej,bioskop,pozoriste,izlozbu,koncert ? Bio,ziveo,radio u inostranstvu,pobegao jer nisam zeleo da budem zombi-robot,da bi vladari ovog sveta mogli da rade sta zele.A to preporucujem i tebi.

Milos Ilic

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36

Zbog ISTINE. Veliki Ljuba Popovic je umro u bolnici Dragisa Misovic u Beogradu. Veliki Ljuba...

Sveta

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........

deda

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) pazi bolest kad hrvati na vest o velikom srpskom slikaru pricaju o cetnicima, prika mi u srbiji nekazemo mobitel, provaljen si bote

Sa strane

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.

E,

pre 7 godina

"Ameriku vode gangsteri." - Genijalno receno samo, ceo svet je u rukama istih, robovlasnika, prirodni resursi su razgrabljeni da bi se pojedinci tajkuni bahatili sirom planete i unistavali je, sve je u raspadanju ne samo umetnost. Retki su danas oni koji pogledaju istini u oci, po njima ovaj svet treba da postoji samo za njihovog zivota. Vecna slava Ljubi.

aus züri

pre 7 godina

@EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)

Da li cu doziveti da ostavis komentar koji ima veze s mozgom?
(mozda je do kucnog vaspitanja?, 12. avgust 2016 21:22)
Najlakse je vredjati....onako bez mozga....vidis kako je lako. Po meni je covek 100% u pravu...ti ne mislis tako? Ok napisi zasto.

Mayday

pre 7 godina

Slikarstvo i moderne skupe cipele su absolutno jedno te isto iz najviše dva razloga:

1. Treba ti umeće da to napraviš i prodaš
2. Oba žive od bogatih ljudi koji to plaćaju a pritom se ne razumeju u to niti znaju šta su kupili već su čuli da to vredi zbog toga i toga

O Ljubi sve najbolje! jedan od najvećih modernih slikara sa ovih prostora. Krajem 80ih on i još neki iz njegove generacije tukli su po 5,000 maraka po slici bez problema.

Advokat svih Srba

pre 7 godina

(EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)
Pažljivo čitam tvoje komentare i tebi ili treba psiholog ili neki prijatelj da ti podmetne rame za plakanje ili da izvine ovaj narod,žena.

Tasmanijski djavo

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) nismo mi dali teslu, ne laskajte previse. Pre svega, tesla je ziveo u austrougarskoj a nije ga ni ona dala, covek je sam otisao. Isto vazi i za sve druge, pametni odlaze tamo gde mogu da se dokazu i urade nesto u korist covecanstva. A posle, kad uspeju, onda se javljaju takvi kao ti.

phoeb

pre 7 godina

Ono o cemu je Ljuba Popovic govorio Indijci su najavili kao Kali jugu - poslednji stadijum u propadanju univerzuma. Tako u Bagavata purani stoji: "U Kali jugi jedino bogatstvo ce se smatrati znakom dobrog porekla, ispravnog ponasanja i ljudskih kvaliteta". Kao jedan od pokazatelja krajnjeg nivoa degeneracije je i to sto ljudi vise ne prepoznaju da degeneracija postoji - umetnost je jos jedan od artikala na trzistu, ako prodaja ne ide neka se sklone da ustupe mesto proizvodima koji se bolje prodaju; ljudi misle da je njih ukus merilo vrednosti, radije biraju trzne centre i dato im je da se pitaju, pa gubimo muzeje; umetnici su retko bolji, pokusavaju da napipaju puls svoje ciljne grupe, pa beze u plitak senzacionalizam. Do sledeceg kosmickog ciklusa, Ljubo Popovicu, pocivaj u miru.

Swarog

pre 7 godina

@Svemir

"Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda"

Kul fora onako za kladionicu u kraju. Otkud ti znas btw. s kim imas posla? Moras da objasnis ljudima tu tvoju ironiju sa "galerija Lafajet" jer nece niko da te skonta o cemu se radi. Da ja objasnim o cemu se radi, zamisli da u Srbiji nema televizora ni interneta i novine pisu o Petru Petrovicu koji je teniski as, najveci car. Moram da upotrebim ovu tenisku metaforu jer mi se cini nekako savremeno. Ok, i tako jednog dana neko ode tamo napolje i pogleda odredjen broj turnira te zakljuci da taj Petar uopste ne igra na najvaznijim turnirima, u stvari ga jedva ima negde. Covek igra manje turnire, kad u Srbij ima nesto egzibicionog karaktera pozovu ga ali on onda kuka po novinama kako nece da mu plate kartu za avion i smestaj i to je u stvari pokazatelj "krize avangarde" i drzava bi trebala da se ukljuci i sl. Covek je u stvari negde 1000 na rang listi ali je najbolej sto imamo pa eto...

nije nego

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!

elemental

pre 7 godina

Zasto celu Evropu ili Zapad redukovati samo na Mekdonalds? Zar je moguce da nam taj Zapad nije dao bas nista dobro, nema ni jednog knjizevnika umetnika, samo Mek?

runner

pre 7 godina

"Nisam ja otišao iz Srbije iz političkih razloga, niti zato što sam obožavao Evropu, a mrzeo komunizam, otišao sam zbog toga što je te 1963. godine nekako bilo prirodno da slikar živi u Parizu,..."

Мислим да му ову реченицу ови наши новокомпоновани историчари и ревизионисти историје никада неће опростити.

Bilal

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)
Kakve to veze sa kulturom ima? U Španiji su Mavri i Berberi bili više od 700 godina pa to nije sprečilo Špance da iznjedre jednog Velaskeza, El Greka, Goju, Pikasa, Dalija, Miroa u slikarstvu ili de la Barku, Lope de Vegu, Servantesa i Lorku u književnosti ili Paola Kasalsa, Manuela de Falju, Enrika Granadosa i Rodriga u muzici itd. itd.

mr

pre 7 godina

Zanimljivo, mada manje bitno, vezano za Ljubu je to da je kao mlad bio veliki mangup. Bio je lep, strasno gradjen, bildovao je, dizuci tegove koje je sam napravio. Bio je mangupski nastrojen, drcan, prkosan i gord, ali i strasno nacitan i obrazovan. Zene su ga obozavale, iako tvrdi da se nije kupao, osim u sred zime u Savi, sa sve sapunom, sto je privlacilo mnogo ljudi koji su ga gledali. Cesto je, kao ivecina Valjevaca, pominjao Valjevo.

Gastarbajter vec 35 godina

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.

biće bolje

pre 7 godina

Nažalost u pravu je bio veliki umetnik, ovaj svet koji gledamo danas ima mnogo veću krizu od ekonomske, to je kriza avangarde, pravih vrednosti i umetnosti. To su posledice koje će nove generacije itekako osetiti, jer će na ovaj ili onaj način razoriti život. Nažalost trend koji je na zapadu se preliva i kod nas u ogoljenoj formi, tako da udarne vesti postaju ko je šta obukao, koliko je potrošio ili koliko pratilaca ima na društvenim mrežama, umesto da veličamo ljude koji su stvorili nešto u životu, ostavili neki trag ili delo.

Милица

pre 7 godina

Посетих у октобру месецу изложбу слика Љ.Поповића у галерији РТС-а...каква енергија! Вечан ти помен Љубо Поповићу

Жика Врачаруралац

pre 7 godina

Ко сваки истински космополита, Љуба је био велики патриота и локал-патриота. Текст који сте одабрали је његов ламент над срозавањем културе свуда, у његовом паризу, његовој Србији и његовом Ваљеву.
Као успешан, уметнички и финансијски остварен сликар, вратио се да оконча своје стваралаштво и живот у његовој отаџбини и његовом Ваљеву. Свом граду подарио је невелику, али значајну Модерну галерију.
Препоручујем сваком од вас, да се упуте у Ваљево одвоје један дан да обиђу Љубину галерију, као и Народни музеј Ваљево. А има и добрих ћевапа на Платанима.
Лепа нам је земља, треба је волети.

sale

pre 7 godina

Problem kulture je problem društvene podeljenosti i odbojnosti - ona se shvata kao zid i diskriminacioni test koji razdvaja klase i stoga jednima služi kao štit protiv "nevrednih", a njima kao znak za prepoznavanje "pokondirenih" mizantropa.

Ustvari, kultura vredi onoliko koliko oplemenjuje SVE i onoliko koliko je u stanju da postane univerzalna. Ima nadahnutih dokumentaraca o slikarstvu na satelitskim programima, koji jesu namenjeni širokim masama, da im približe visoku kulturu i vrate je na njeno uzvišeno - univerzalno mesto. Da li bi obaveštene i poučene "neumivene mase" postale kulturnije i podnošljivije elitama, ili bi to bilo bolno iskustvo agresije na poslednje bastione izuzetnosti?

cure

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro. Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

nista ti nisi razumeo, jedino sto si shvatio je gde je Ljuba ziveo i tu stupa na scenu sad vec cuveni argument polupismenih srpskih evropejaca 'A sto nisi ostao u Srbiji ako ti tamo ne valja'...

dr Mile Budak sveuciliste

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

A sta je mobitel...

*_!*_!_

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.

EU Citizen

pre 7 godina

Čovek očigledno zaglavljen u nekim drugim vremenima, koji, kao i većina prevaziđene klase državnih slugu zvabe "intelektualci" ne razume današnji tržišni i demokratski svet i ne voli ga, malo što ga ne razume, a mnogo više što više nema bavljenja "višim sferama" za "izabrane" (to jest državne poslušnike ili dobre sa raznim burazerskim klanovima) preko tuđe grbače, nego, ako si stvarno umetnik a ne neka kvazi-baraba i prodavac magle, dokaži to na tržištu, a ono te kako postoji čak i za vrlo avangardne stvari. Ljuba Popović je bio talentovan slikar, ali nažalost, intelekt nije držao korak sa talentom, pa otuda ovi bahati i mračnjački stavovi, koji odišu nadobudnom superiornošću bogom dane klase nad "plebsom" koji, sram ga bilo, preferira da se dobro obuče ili najede u odnosu na njihove mazarije ili tripove, i još ima drskosti da bude uspešniji i ima više para od njih :))

Niko

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

https://m.youtube.com/watch?v=6Z5iCdf8Up8

Sve rekao delima i rečima.

jama

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

Mi njima 2 miliona zivota kao saveznici u oba rata, a vi?

a šta drugo

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.

ilija

pre 7 godina

Pa dobro, slava umetnosti koje više nema, Francuskoj i svima ostalima koju su ikada bili vredni i poseta i gledanja. A da li je umetnost izgubila od čvaraka, ne bih rekao, to je uvek bila stvar primenjivosti, a čvarci se tu nikada nisu premišljali.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Србин југословенског порекла, иако би требало Југословен српског порекла. Али Срби су увек били прво Југословени па Срби.

Zašto ulepšavati, makar i nehotice?

pre 7 godina

"Baš kao i u Beogradu – na mestu gde je bila Jugoslovenska knjiga, danas se prodaju pomade i sapuni..."

Ne, nije baš tako. Mnogo je gore za Beograd zatvaranje knjižare "Jugoslovenska knjiga", nije to samo tehnička prenamena poslovnog prostora, već simbolična ravan nasilnog umiranja jedne epohe. A Pariz, ipak, ostaje Pariz...

igop

pre 7 godina

Kao i mnogi drugi ovde, nisam nikakav velik poznavalac umetnosti vec samo ljubitelj ali to nije ni potrebno da bi se delo i licnost ovoga coveka bezpogovorno moglo nazvati velikim.
Bio sam pre nekih 13-14 godina na njegovoj izlozbi u Likovnom Susretu u Subotici gde je i on licno prisustvovao otvaranju. Bila je to, ako se ne varam, prva izlozba posle jako mnogo vremena ponovo u Srbiji. Svi prisutni su bili ocarani njegovim velikim platnima i njegovim sarmom i energijom.

Pocivaj u miru veliki covece...

nly

pre 7 godina

Iako apsolutno ne spadam u bilo kakve nostalgičare, prosto je veoma razočaravajuće koliko je umetnost kao potreba devalvirala poslednjih decenija kod nas i u svetu. Ranije su čak i folk pevačice u emisijama očekivale pitanje o omiljenoj knjizi, danas je to potpuno prevaziđeno. Uđem u bioskop i vidim samo nastavke i rimejkove. Došli smo do toga da se Paklene ulice ili Kapetan Amerika smatraju dobrim filmom. Slično je i u Parizu i to je ono najtužnije. Nekada grad umetnika, danas je grad biznisa. U radnjama sa suvenirima samo najgori kič, svetleće Ajfelove kule i sl. Doduše, u Parizu barem rade muzeji, u Srbiji samo kladionice, kockarnice, i ugostiteljski objekti. Posle su nam kao i uvek krivi Amerikanci.

put kojim se redje ide

pre 7 godina

Zalosno je posmatrati nepismene ljude koji pljuju po umetnicima iz sopstvenog naroda, koje priznaje ceo svet. Ali nista cudno, sve to su potomci politickih komesara partizanskih odreda koji su 1944. umarsirali u Beograd, posto je prethodno Crvena Armija temeljno ocistila ceo grad od Nemaca. Dok su ovi doruckovali tamo negde kod Avale, cekajuci da sve bude lepo i bezbedno. A onda su usli i krenuli da pljackaju i ubijaju ugledne intelektualce, optuzujuci ih za navodnu kolaboraciju s neprijateljem. Tako su prakticno desetkovali ceo predratni Univerzitet u Beogradu, a na mesta starih profesora postavili su partijske poslusnike. Izgleda da taj komesarski mentalitet nikada nije napustio Srbiju, ima ga na svim nivoima!

Pero

pre 7 godina

Jeste bas tako - ako nesto vredis, Srbija te opauci po usima. Ja nisam bas svetski slikar, mada jesam radio neke centralne stvari za EU po svetu jos sa 26 - i placao mito srpskim carinicima da mi ne otmu auto delove koji su samo ugradjivani u Srbiji i posle izvozeni - ali sa bagrom ciganskom drugacije se ne moze.

svemir

pre 7 godina

@Swarog

Pet puta bio u Parizu? Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda, ali ocigledno ti likovna scena bas i ne ide, kada ne umes da procenis da li je jedan slikar uspesan.

+Savo

pre 7 godina

Ne znam da li je tužnija ova vest ili činjenica da ogroman broj Srba i ne zna ko je to umro? Nije sada vreme ni mesto, ali zbog ovakvih činjenica nama ide kako ide, i političari nam rade šta nam rade...
Slava Velikanu!

drax

pre 7 godina

Ja sam voleo Metaliku pa sad nema nista slicno tome i zalim za starim dobrim rokom.Moja generacija se nije lozila na muzeje i opere nego smo isli da rokamo a sada ovi klinic idu na grand parade i da slusaju neke silikonske fukse u Guci.Od loseg ima gore a ovaj cica neka bude srecan sto je umro posto tek ima da vidi sta predstoji.Ipak kvalitet i talenat uvek nadje pubiliku pa makar ona bila i dosta manja.

hello

pre 7 godina

Rasplakao me je tekst... Izmedju ostalog, pri svakom pominjaju Kis-a osetim neku izmisljenu nostalgiju, prema nekom vremenu koje nisam ni zivela....

De mortuis nihil nisi bonum

pre 7 godina

Jeste. A vama bi svima bilo bolje da radite zadatke iz matematike nego sto ostavljate komentare po portalima...

repus

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera

Baxuz

pre 7 godina

Uh, strasno ali istinito. Jedva cekam da propadne ta mrska Amerika pa da svi pocnemo da citamo Dostojevskog, Kamija i Beketa.
(Violeta, 12. avgust 2016 13:08)

Joj mila moja majko. Evo u biblioteci sedi americki marinac i puca u svakog ko uzme Dostojevskog. Dajte malo razmislite da li je bas za sve kriva ta amerika.

Mr. Spock

pre 7 godina

@repus
Ne razumes se ti derane ni u pravopis, i to onaj osnovni, na nivou treceg razreda osnovne skole! Vazno je da ti imas misljenje i da ga sa ponosom saopstavas! Mozda od tebe bude i ministar!
P.S Ako pak trolujes, vrlo neduhovito i neprimereno! Ali avaj, sta tebi znaci jedan Ljuba Popovic!?

Sabre

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera
(repus, 12. avgust 2016 13:13)

Nije sine za tebe umetnost, niti je on za tebe i tebi slicne pricao ovo. Za tebe je mandatarov ekspoze, takve stvari vec razumes. Ili ne razumes, ali ti se svidjaju svejedno.

Ha

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.

zoran

pre 7 godina

Do ovog trenutka, imamo 5 komentara na sjajan interviju sa Gospodinom Ljubom, no ako Zvezda ili Partizan izgube utakmicu, bude i do 1000 komentara. Sta vise reci..??

Danas, deca gledaju rijaliti programe, a nekada smo imali kvalitetan skolski program.
Muzej savremene umetnosti nije moguce renovirati godinama, ali se ima para za bahanalije.

Djura

pre 7 godina

Velikani umiru sami i zaboravljeni dok po medijima i portalima sevaju gole guzice i izjave starleta sta bi radile orlicima ako pobede. Vi sa B92 ste deo problema, pomirite se sa tim.

Jagoda

pre 7 godina

Niko nama nista ne namece. I ovde, u Americi, cast namucenim izuzecima koji su otisli iz Srbije zbog terora mediokriteta a ne zbog para i karijere, nasi imigranti imaju oci samo za najgluplje i najruznije. Djubre zna samo za smrad.

M

pre 7 godina

Oxen, to za niko nam nije nametnuo nisam siguran. Znaju oni kako će nam nametnuti a da smo mi željni primiti(dobrovoljno). I još smo sretni. Za misliti svojom glavom danas treba puno truda uložiti. Pozdrav!

@oxen

pre 7 godina

Они према нама покварени као према Индијанцима некада али и ми исти као Индијанци некада - отимају нам земљу или је дајемо за огледалца и светлуцаве стаклене перле...

Sinatra

pre 7 godina

"....Evropa ili Zapad najbolje prihvatiti ako pređemo na Mekdonalds ishranu, kupujemo njihovu trećerazrednu robu..."

zivim u inostranstvu i mogu kroz poredjenje ovo da potvrdim.

-hvala ljubo, objasnio si i tacka.

pocivaj u miru !

!?

pre 7 godina

Можда се краљ Милан разумео у сликарство као и Љ.Поповић,али не знају
историју.Наш први краљ(Милан) потписао је тајну конвенцију са АУгар. Несрећа (продаја) почела је давно.

...

pre 7 godina

Da, samo sto svet vise ne interesuju te stvari. Zbog opste idiokratije. Sta ste ocekivali? Vi idealisti ste trazili liberte, egalite, fraternite, nije vam odgovarala segregacija na klase. Trebalo je da znate da ove sto ste ih oslobodili, njih kultura ne zanima. Nikad ih nije ni zanimala i nikad ih nece zanimati. Njih zanima samo da zabijaju u straznjicu. Jorge iz "Ime ruze" je bio u pravu. Sad je gotovo. Ne mozes duha da vratis u bocu.

oxen

pre 7 godina

Nema to veze s brzom hranom. Citajte Cas anatomije da vidite kako je Kis prosao. Niko nama nije nametnuo nista sto vec nismo bili spremni da prihvatimo.

iv

pre 7 godina

bez onih žalopojki, ode legenda ili šta je ovo svi umiru i sl. mora i do toga doći. porodici je žao i teško, njima saučešće.
ali, pročitati samo par ovih isječaka je da se čovek naježi. ima više sadržaja od 4 vučkova ekspozea i svih doktorata u ministara naših.
ali, to sve ostaje po strani i zanemaruje se. nema botova da kliknu +/-, rijetko ko i pročita pa zastane i zapita se...vidiš, čovek kaže štošta pametno.

čoveče, napisah svaša pa izbrisah. sramota me, zloupotrebljavati ovu vijest u svrhu gomile onih koji vrijedni pominjanja ni bližoj porodici nisu, a kamoli dje dalje.

eto, okrenite se kvalitetu, ne kvantitetu. pametnim a ne bučnim. duhovitim a ne napadno zanimljivim. slušajte šta ko govori, probajte da budete racionalni i kritični, pa da prosudite šta vrijedi a šta ne.
i tek onda će više ljudi pročitati ovu vijest nego neku drugu. ali...

kada bih mogao da se izvede eksperiment: da se isječci nekog ovakvog intervjua pripišu slinavom ili vazdzhoplohovu ili pak mandataru, i da se provjere reakcije 'javnog mnjenja', da se vide komentari i plusevi.
zamisli, tada se pojave plusevi normalnih, mislećih ljudi (da, potpuno zbunjenih i ubijeđenih da to ne može ni da pročita neko od ovih idiota, a ne da smisli, ali šta ćeš, pametno rečeno, pa mora plus) i plusevi botova. haos od vijesti. pobjeda u komentarima, kao usa portiv kine u basketu. dva sendviča.

taj portal bi bio ugašen, ili bi završio kao studio b, u najboljem slučaju. ali bi vrijedjelo.

Swarog

pre 7 godina

"u jednom od najvećih svetskih centara kulture izgradio veliko ime"

Ma nema pojma, jos jedan srpski slikar koji je utripovao da je relevantan. Ja doduse nisam profesionalni istoricar umetnosti, ali u Parizu u kom sam bio jedno 5 puta i iskljucivo hodao po galreijama i muzejima, nisam video nikad nesto od njega. Jedini autor sa ovih prostora ciji rad sam video izlozen u Parizu, i to u stalnoj postavci u Pompidou, je Braco Dimitrijevic. Ostalo je isto slican blabla: sve je bilo bolje kad smo mi bili mladji itd.itd

Sinatra

pre 7 godina

"....Evropa ili Zapad najbolje prihvatiti ako pređemo na Mekdonalds ishranu, kupujemo njihovu trećerazrednu robu..."

zivim u inostranstvu i mogu kroz poredjenje ovo da potvrdim.

-hvala ljubo, objasnio si i tacka.

pocivaj u miru !

Djura

pre 7 godina

Velikani umiru sami i zaboravljeni dok po medijima i portalima sevaju gole guzice i izjave starleta sta bi radile orlicima ako pobede. Vi sa B92 ste deo problema, pomirite se sa tim.

oxen

pre 7 godina

Nema to veze s brzom hranom. Citajte Cas anatomije da vidite kako je Kis prosao. Niko nama nije nametnuo nista sto vec nismo bili spremni da prihvatimo.

...

pre 7 godina

Da, samo sto svet vise ne interesuju te stvari. Zbog opste idiokratije. Sta ste ocekivali? Vi idealisti ste trazili liberte, egalite, fraternite, nije vam odgovarala segregacija na klase. Trebalo je da znate da ove sto ste ih oslobodili, njih kultura ne zanima. Nikad ih nije ni zanimala i nikad ih nece zanimati. Njih zanima samo da zabijaju u straznjicu. Jorge iz "Ime ruze" je bio u pravu. Sad je gotovo. Ne mozes duha da vratis u bocu.

Jagoda

pre 7 godina

Niko nama nista ne namece. I ovde, u Americi, cast namucenim izuzecima koji su otisli iz Srbije zbog terora mediokriteta a ne zbog para i karijere, nasi imigranti imaju oci samo za najgluplje i najruznije. Djubre zna samo za smrad.

zoran

pre 7 godina

Do ovog trenutka, imamo 5 komentara na sjajan interviju sa Gospodinom Ljubom, no ako Zvezda ili Partizan izgube utakmicu, bude i do 1000 komentara. Sta vise reci..??

Danas, deca gledaju rijaliti programe, a nekada smo imali kvalitetan skolski program.
Muzej savremene umetnosti nije moguce renovirati godinama, ali se ima para za bahanalije.

Ha

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.

iv

pre 7 godina

bez onih žalopojki, ode legenda ili šta je ovo svi umiru i sl. mora i do toga doći. porodici je žao i teško, njima saučešće.
ali, pročitati samo par ovih isječaka je da se čovek naježi. ima više sadržaja od 4 vučkova ekspozea i svih doktorata u ministara naših.
ali, to sve ostaje po strani i zanemaruje se. nema botova da kliknu +/-, rijetko ko i pročita pa zastane i zapita se...vidiš, čovek kaže štošta pametno.

čoveče, napisah svaša pa izbrisah. sramota me, zloupotrebljavati ovu vijest u svrhu gomile onih koji vrijedni pominjanja ni bližoj porodici nisu, a kamoli dje dalje.

eto, okrenite se kvalitetu, ne kvantitetu. pametnim a ne bučnim. duhovitim a ne napadno zanimljivim. slušajte šta ko govori, probajte da budete racionalni i kritični, pa da prosudite šta vrijedi a šta ne.
i tek onda će više ljudi pročitati ovu vijest nego neku drugu. ali...

kada bih mogao da se izvede eksperiment: da se isječci nekog ovakvog intervjua pripišu slinavom ili vazdzhoplohovu ili pak mandataru, i da se provjere reakcije 'javnog mnjenja', da se vide komentari i plusevi.
zamisli, tada se pojave plusevi normalnih, mislećih ljudi (da, potpuno zbunjenih i ubijeđenih da to ne može ni da pročita neko od ovih idiota, a ne da smisli, ali šta ćeš, pametno rečeno, pa mora plus) i plusevi botova. haos od vijesti. pobjeda u komentarima, kao usa portiv kine u basketu. dva sendviča.

taj portal bi bio ugašen, ili bi završio kao studio b, u najboljem slučaju. ali bi vrijedjelo.

@oxen

pre 7 godina

Они према нама покварени као према Индијанцима некада али и ми исти као Индијанци некада - отимају нам земљу или је дајемо за огледалца и светлуцаве стаклене перле...

jama

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

Mi njima 2 miliona zivota kao saveznici u oba rata, a vi?

dr Mile Budak sveuciliste

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

A sta je mobitel...

put kojim se redje ide

pre 7 godina

Zalosno je posmatrati nepismene ljude koji pljuju po umetnicima iz sopstvenog naroda, koje priznaje ceo svet. Ali nista cudno, sve to su potomci politickih komesara partizanskih odreda koji su 1944. umarsirali u Beograd, posto je prethodno Crvena Armija temeljno ocistila ceo grad od Nemaca. Dok su ovi doruckovali tamo negde kod Avale, cekajuci da sve bude lepo i bezbedno. A onda su usli i krenuli da pljackaju i ubijaju ugledne intelektualce, optuzujuci ih za navodnu kolaboraciju s neprijateljem. Tako su prakticno desetkovali ceo predratni Univerzitet u Beogradu, a na mesta starih profesora postavili su partijske poslusnike. Izgleda da taj komesarski mentalitet nikada nije napustio Srbiju, ima ga na svim nivoima!

Sabre

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera
(repus, 12. avgust 2016 13:13)

Nije sine za tebe umetnost, niti je on za tebe i tebi slicne pricao ovo. Za tebe je mandatarov ekspoze, takve stvari vec razumes. Ili ne razumes, ali ti se svidjaju svejedno.

Bilal

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)
Kakve to veze sa kulturom ima? U Španiji su Mavri i Berberi bili više od 700 godina pa to nije sprečilo Špance da iznjedre jednog Velaskeza, El Greka, Goju, Pikasa, Dalija, Miroa u slikarstvu ili de la Barku, Lope de Vegu, Servantesa i Lorku u književnosti ili Paola Kasalsa, Manuela de Falju, Enrika Granadosa i Rodriga u muzici itd. itd.

Gastarbajter vec 35 godina

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.

nly

pre 7 godina

Iako apsolutno ne spadam u bilo kakve nostalgičare, prosto je veoma razočaravajuće koliko je umetnost kao potreba devalvirala poslednjih decenija kod nas i u svetu. Ranije su čak i folk pevačice u emisijama očekivale pitanje o omiljenoj knjizi, danas je to potpuno prevaziđeno. Uđem u bioskop i vidim samo nastavke i rimejkove. Došli smo do toga da se Paklene ulice ili Kapetan Amerika smatraju dobrim filmom. Slično je i u Parizu i to je ono najtužnije. Nekada grad umetnika, danas je grad biznisa. U radnjama sa suvenirima samo najgori kič, svetleće Ajfelove kule i sl. Doduše, u Parizu barem rade muzeji, u Srbiji samo kladionice, kockarnice, i ugostiteljski objekti. Posle su nam kao i uvek krivi Amerikanci.

M

pre 7 godina

Oxen, to za niko nam nije nametnuo nisam siguran. Znaju oni kako će nam nametnuti a da smo mi željni primiti(dobrovoljno). I još smo sretni. Za misliti svojom glavom danas treba puno truda uložiti. Pozdrav!

Жика Врачаруралац

pre 7 godina

Ко сваки истински космополита, Љуба је био велики патриота и локал-патриота. Текст који сте одабрали је његов ламент над срозавањем културе свуда, у његовом паризу, његовој Србији и његовом Ваљеву.
Као успешан, уметнички и финансијски остварен сликар, вратио се да оконча своје стваралаштво и живот у његовој отаџбини и његовом Ваљеву. Свом граду подарио је невелику, али значајну Модерну галерију.
Препоручујем сваком од вас, да се упуте у Ваљево одвоје један дан да обиђу Љубину галерију, као и Народни музеј Ваљево. А има и добрих ћевапа на Платанима.
Лепа нам је земља, треба је волети.

+Savo

pre 7 godina

Ne znam da li je tužnija ova vest ili činjenica da ogroman broj Srba i ne zna ko je to umro? Nije sada vreme ni mesto, ali zbog ovakvih činjenica nama ide kako ide, i političari nam rade šta nam rade...
Slava Velikanu!

Zašto ulepšavati, makar i nehotice?

pre 7 godina

"Baš kao i u Beogradu – na mestu gde je bila Jugoslovenska knjiga, danas se prodaju pomade i sapuni..."

Ne, nije baš tako. Mnogo je gore za Beograd zatvaranje knjižare "Jugoslovenska knjiga", nije to samo tehnička prenamena poslovnog prostora, već simbolična ravan nasilnog umiranja jedne epohe. A Pariz, ipak, ostaje Pariz...

a šta drugo

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.

igop

pre 7 godina

Kao i mnogi drugi ovde, nisam nikakav velik poznavalac umetnosti vec samo ljubitelj ali to nije ni potrebno da bi se delo i licnost ovoga coveka bezpogovorno moglo nazvati velikim.
Bio sam pre nekih 13-14 godina na njegovoj izlozbi u Likovnom Susretu u Subotici gde je i on licno prisustvovao otvaranju. Bila je to, ako se ne varam, prva izlozba posle jako mnogo vremena ponovo u Srbiji. Svi prisutni su bili ocarani njegovim velikim platnima i njegovim sarmom i energijom.

Pocivaj u miru veliki covece...

Niko

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

https://m.youtube.com/watch?v=6Z5iCdf8Up8

Sve rekao delima i rečima.

runner

pre 7 godina

"Nisam ja otišao iz Srbije iz političkih razloga, niti zato što sam obožavao Evropu, a mrzeo komunizam, otišao sam zbog toga što je te 1963. godine nekako bilo prirodno da slikar živi u Parizu,..."

Мислим да му ову реченицу ови наши новокомпоновани историчари и ревизионисти историје никада неће опростити.

Baxuz

pre 7 godina

Uh, strasno ali istinito. Jedva cekam da propadne ta mrska Amerika pa da svi pocnemo da citamo Dostojevskog, Kamija i Beketa.
(Violeta, 12. avgust 2016 13:08)

Joj mila moja majko. Evo u biblioteci sedi americki marinac i puca u svakog ko uzme Dostojevskog. Dajte malo razmislite da li je bas za sve kriva ta amerika.

mr

pre 7 godina

Zanimljivo, mada manje bitno, vezano za Ljubu je to da je kao mlad bio veliki mangup. Bio je lep, strasno gradjen, bildovao je, dizuci tegove koje je sam napravio. Bio je mangupski nastrojen, drcan, prkosan i gord, ali i strasno nacitan i obrazovan. Zene su ga obozavale, iako tvrdi da se nije kupao, osim u sred zime u Savi, sa sve sapunom, sto je privlacilo mnogo ljudi koji su ga gledali. Cesto je, kao ivecina Valjevaca, pominjao Valjevo.

Mr. Spock

pre 7 godina

@repus
Ne razumes se ti derane ni u pravopis, i to onaj osnovni, na nivou treceg razreda osnovne skole! Vazno je da ti imas misljenje i da ga sa ponosom saopstavas! Mozda od tebe bude i ministar!
P.S Ako pak trolujes, vrlo neduhovito i neprimereno! Ali avaj, sta tebi znaci jedan Ljuba Popovic!?

cure

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro. Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

nista ti nisi razumeo, jedino sto si shvatio je gde je Ljuba ziveo i tu stupa na scenu sad vec cuveni argument polupismenih srpskih evropejaca 'A sto nisi ostao u Srbiji ako ti tamo ne valja'...

biće bolje

pre 7 godina

Nažalost u pravu je bio veliki umetnik, ovaj svet koji gledamo danas ima mnogo veću krizu od ekonomske, to je kriza avangarde, pravih vrednosti i umetnosti. To su posledice koje će nove generacije itekako osetiti, jer će na ovaj ili onaj način razoriti život. Nažalost trend koji je na zapadu se preliva i kod nas u ogoljenoj formi, tako da udarne vesti postaju ko je šta obukao, koliko je potrošio ili koliko pratilaca ima na društvenim mrežama, umesto da veličamo ljude koji su stvorili nešto u životu, ostavili neki trag ili delo.

Милица

pre 7 godina

Посетих у октобру месецу изложбу слика Љ.Поповића у галерији РТС-а...каква енергија! Вечан ти помен Љубо Поповићу

drax

pre 7 godina

Ja sam voleo Metaliku pa sad nema nista slicno tome i zalim za starim dobrim rokom.Moja generacija se nije lozila na muzeje i opere nego smo isli da rokamo a sada ovi klinic idu na grand parade i da slusaju neke silikonske fukse u Guci.Od loseg ima gore a ovaj cica neka bude srecan sto je umro posto tek ima da vidi sta predstoji.Ipak kvalitet i talenat uvek nadje pubiliku pa makar ona bila i dosta manja.

svemir

pre 7 godina

@Swarog

Pet puta bio u Parizu? Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda, ali ocigledno ti likovna scena bas i ne ide, kada ne umes da procenis da li je jedan slikar uspesan.

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Србин југословенског порекла, иако би требало Југословен српског порекла. Али Срби су увек били прво Југословени па Срби.

Pero

pre 7 godina

Jeste bas tako - ako nesto vredis, Srbija te opauci po usima. Ja nisam bas svetski slikar, mada jesam radio neke centralne stvari za EU po svetu jos sa 26 - i placao mito srpskim carinicima da mi ne otmu auto delove koji su samo ugradjivani u Srbiji i posle izvozeni - ali sa bagrom ciganskom drugacije se ne moze.

EU Citizen

pre 7 godina

Čovek očigledno zaglavljen u nekim drugim vremenima, koji, kao i većina prevaziđene klase državnih slugu zvabe "intelektualci" ne razume današnji tržišni i demokratski svet i ne voli ga, malo što ga ne razume, a mnogo više što više nema bavljenja "višim sferama" za "izabrane" (to jest državne poslušnike ili dobre sa raznim burazerskim klanovima) preko tuđe grbače, nego, ako si stvarno umetnik a ne neka kvazi-baraba i prodavac magle, dokaži to na tržištu, a ono te kako postoji čak i za vrlo avangardne stvari. Ljuba Popović je bio talentovan slikar, ali nažalost, intelekt nije držao korak sa talentom, pa otuda ovi bahati i mračnjački stavovi, koji odišu nadobudnom superiornošću bogom dane klase nad "plebsom" koji, sram ga bilo, preferira da se dobro obuče ili najede u odnosu na njihove mazarije ili tripove, i još ima drskosti da bude uspešniji i ima više para od njih :))

hello

pre 7 godina

Rasplakao me je tekst... Izmedju ostalog, pri svakom pominjaju Kis-a osetim neku izmisljenu nostalgiju, prema nekom vremenu koje nisam ni zivela....

*_!*_!_

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.

repus

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera

De mortuis nihil nisi bonum

pre 7 godina

Jeste. A vama bi svima bilo bolje da radite zadatke iz matematike nego sto ostavljate komentare po portalima...

Coco Bill

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.
(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19)

Tacno !!! Ali i Vi razmisljate kao klasicni Srbin tipa, `Dali smo mi i jednog Teslu` !!!. A eto, taj Tesla otisao je odavde i dosao bas u zemlju `Mekdonaldsa`, Bolje reci `morao` je da ode odavde. Da je ostao ovde bio bi ismejan, popljuvan, a u najboljem slucaju, bio bi neki seoski ucitelj.

Swarog

pre 7 godina

"u jednom od najvećih svetskih centara kulture izgradio veliko ime"

Ma nema pojma, jos jedan srpski slikar koji je utripovao da je relevantan. Ja doduse nisam profesionalni istoricar umetnosti, ali u Parizu u kom sam bio jedno 5 puta i iskljucivo hodao po galreijama i muzejima, nisam video nikad nesto od njega. Jedini autor sa ovih prostora ciji rad sam video izlozen u Parizu, i to u stalnoj postavci u Pompidou, je Braco Dimitrijevic. Ostalo je isto slican blabla: sve je bilo bolje kad smo mi bili mladji itd.itd

sale

pre 7 godina

Problem kulture je problem društvene podeljenosti i odbojnosti - ona se shvata kao zid i diskriminacioni test koji razdvaja klase i stoga jednima služi kao štit protiv "nevrednih", a njima kao znak za prepoznavanje "pokondirenih" mizantropa.

Ustvari, kultura vredi onoliko koliko oplemenjuje SVE i onoliko koliko je u stanju da postane univerzalna. Ima nadahnutih dokumentaraca o slikarstvu na satelitskim programima, koji jesu namenjeni širokim masama, da im približe visoku kulturu i vrate je na njeno uzvišeno - univerzalno mesto. Da li bi obaveštene i poučene "neumivene mase" postale kulturnije i podnošljivije elitama, ili bi to bilo bolno iskustvo agresije na poslednje bastione izuzetnosti?

!?

pre 7 godina

Можда се краљ Милан разумео у сликарство као и Љ.Поповић,али не знају
историју.Наш први краљ(Милан) потписао је тајну конвенцију са АУгар. Несрећа (продаја) почела је давно.

Coco Bill

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........
(Sveta, 13. avgust 2016 00:55)

A sta ovde imaju `radnici` ?! Imaju 200 eva, neku sirovinu od gazde, ako rade privatno, ili nekog priucenog parijskog postavljenog direktora, ako rade u nekoj drzavnoj firmi ili instituciji. O napredovanju ili valorizaciji pravih vrednosti, kao sto su stucnost, znanje, zalaganje na poslu kao i sam rad, ne moze se ni pricati. E zato oni `grade` Nemacku, Francusku, Ameriku jer tamo imaju sve te mogucnosti. Drugo, kome da daju deo onoga sto su zaradili to ovde ?! Opet raznim gladnim i alavim partijskim funkcionerima na nivou opstina, grada..itd, sto mogu da `kraduckaju`, kako svojedobno izjavi jedan od politicara. A Vi ako to ne vidite, ili ne zelite da vidite to je druga stvar.

Milos Ilic

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36

Zbog ISTINE. Veliki Ljuba Popovic je umro u bolnici Dragisa Misovic u Beogradu. Veliki Ljuba...

elemental

pre 7 godina

Zasto celu Evropu ili Zapad redukovati samo na Mekdonalds? Zar je moguce da nam taj Zapad nije dao bas nista dobro, nema ni jednog knjizevnika umetnika, samo Mek?

Tasmanijski djavo

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) nismo mi dali teslu, ne laskajte previse. Pre svega, tesla je ziveo u austrougarskoj a nije ga ni ona dala, covek je sam otisao. Isto vazi i za sve druge, pametni odlaze tamo gde mogu da se dokazu i urade nesto u korist covecanstva. A posle, kad uspeju, onda se javljaju takvi kao ti.

ilija

pre 7 godina

Pa dobro, slava umetnosti koje više nema, Francuskoj i svima ostalima koju su ikada bili vredni i poseta i gledanja. A da li je umetnost izgubila od čvaraka, ne bih rekao, to je uvek bila stvar primenjivosti, a čvarci se tu nikada nisu premišljali.

phoeb

pre 7 godina

Ono o cemu je Ljuba Popovic govorio Indijci su najavili kao Kali jugu - poslednji stadijum u propadanju univerzuma. Tako u Bagavata purani stoji: "U Kali jugi jedino bogatstvo ce se smatrati znakom dobrog porekla, ispravnog ponasanja i ljudskih kvaliteta". Kao jedan od pokazatelja krajnjeg nivoa degeneracije je i to sto ljudi vise ne prepoznaju da degeneracija postoji - umetnost je jos jedan od artikala na trzistu, ako prodaja ne ide neka se sklone da ustupe mesto proizvodima koji se bolje prodaju; ljudi misle da je njih ukus merilo vrednosti, radije biraju trzne centre i dato im je da se pitaju, pa gubimo muzeje; umetnici su retko bolji, pokusavaju da napipaju puls svoje ciljne grupe, pa beze u plitak senzacionalizam. Do sledeceg kosmickog ciklusa, Ljubo Popovicu, pocivaj u miru.

Polako...

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

Sve rekao delima i rečima.
(Niko, 12. avgust 2016 17:49)

Dužno poštovanje velikom srpskom (nikako "srBskom") slikaru, ali nemojmo preterivati!

Nijedna svetska antologija modernog slikarstva ne poznaje delo Ljube Popovića. Možda je u pitanju zavera protiv Srbije i svega što je srpsko?
Neće biti.

Bilal

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.
(Sa strane, 12. avgust 2016 23:58)
Ma, da! S tom razlikom što se svom jedinom pismenom sunarodniku i savremeniku Vuku Stefanoviću Karađiću podsmevao i izrugivao nepismeni Maksim Janković Amidža iz Zeoka, junak iz Drugog srpskog ustanka a i Dositeju nisu baš cvetale ruže u Srbiji. O slikarki Katarini Ivanović da i ne govorim. Podugačak je spisak umetnika kojima Srbija nije bila majka nego maćeha i to nema nikakve veze sa Turcima kao što ni španski umetnici nemaju nikakve veze sa konkvistadorima.

Advokat svih Srba

pre 7 godina

(EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)
Pažljivo čitam tvoje komentare i tebi ili treba psiholog ili neki prijatelj da ti podmetne rame za plakanje ili da izvine ovaj narod,žena.

Swarog

pre 7 godina

Umetnost je oduvek bila artikal na trzistu ili ovde neko misli da su Mikelandjelo ili Rafaelo radili za kikiriki? Ti ljudi moraju da zive od necega. Radovi ove dvojice su recimo izvodjeni u velikim radionicama gde je radilo vise desetina pomocnika i kostali su prevedeno na danasnje sume milione eura pa su samo pape i najveci knezovi mogli da si priuste da imaju jednog takvog umetnika pri ruci. Slicno vazi za recimo flamanske slikare koji su proizvodili dela u svim cenovnim kategorijama tako da je svaki trgovac mogao da si priusti nesto. Ono sto mi danas gledamo po muzejuma kostalo je tada kao jedna trgovacka kuca u Amsterdamu. Danas na svetu postoji par hiljada komercijalnih umetnika (par desetina prometuju milione godisnje) i par miliona onih koji zive od socijalne pomoci ili na minimalcu.

aus züri

pre 7 godina

@EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)

Da li cu doziveti da ostavis komentar koji ima veze s mozgom?
(mozda je do kucnog vaspitanja?, 12. avgust 2016 21:22)
Najlakse je vredjati....onako bez mozga....vidis kako je lako. Po meni je covek 100% u pravu...ti ne mislis tako? Ok napisi zasto.

Sa strane

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.

deda

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) pazi bolest kad hrvati na vest o velikom srpskom slikaru pricaju o cetnicima, prika mi u srbiji nekazemo mobitel, provaljen si bote

Swarog

pre 7 godina

@Svemir

"Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda"

Kul fora onako za kladionicu u kraju. Otkud ti znas btw. s kim imas posla? Moras da objasnis ljudima tu tvoju ironiju sa "galerija Lafajet" jer nece niko da te skonta o cemu se radi. Da ja objasnim o cemu se radi, zamisli da u Srbiji nema televizora ni interneta i novine pisu o Petru Petrovicu koji je teniski as, najveci car. Moram da upotrebim ovu tenisku metaforu jer mi se cini nekako savremeno. Ok, i tako jednog dana neko ode tamo napolje i pogleda odredjen broj turnira te zakljuci da taj Petar uopste ne igra na najvaznijim turnirima, u stvari ga jedva ima negde. Covek igra manje turnire, kad u Srbij ima nesto egzibicionog karaktera pozovu ga ali on onda kuka po novinama kako nece da mu plate kartu za avion i smestaj i to je u stvari pokazatelj "krize avangarde" i drzava bi trebala da se ukljuci i sl. Covek je u stvari negde 1000 na rang listi ali je najbolej sto imamo pa eto...

nije nego

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!

Ghostarbajter

pre 7 godina

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.
(Gastarbajter vec 35 godina, 12. avgust 2016 20:25)


Kada si poslednji put tamo gde si otisao u muzej,bioskop,pozoriste,izlozbu,koncert ? Bio,ziveo,radio u inostranstvu,pobegao jer nisam zeleo da budem zombi-robot,da bi vladari ovog sveta mogli da rade sta zele.A to preporucujem i tebi.

Bilal

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!
(nije nego, 12. avgust 2016 22:51)
A meni se čini da smo se, upravo mi Balkanci ponašali i ponašamo kabadahijski. Mi smo, za razliku od Španaca koji su sačuvali arapsku kulturu i arhitekturu na svom tlu, pet vekova kasnije rušili bisere osmanske kulture poput Sinanovog mosta u Mostaru ili Ferhadije i Aladža džamije u Banja Luci, svi pod zaštitom UNESCO-a. Pa šta bi bilo sa našim kulturnoistorijskim spomenicima da su se Turci tako ponašali' Je l' bismo imali Pećku patrijaršiju, Gračanicu, Visoke Dečane, Mileševo sa Belim anđelom, Studenicu, Žiču, Manasiju, Ljubostinju, Kalinić i dr.? Ko zna koliko je turskih arhitektonskih bisera porušeno na teritoriji Srbije, bugarske i Grčke u ova dva veka?

Šta zna dete šta je po kile!

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)

I još četvrt kilograma baklave...

lilibg

pre 7 godina

Posle svih ovih komentara ,(čast izuzecima) mogu samo da kažem da živimo baš onako kako smo zaslužili.Da ne govorim o tome da već dugo važi ona:BOLJE IMATI NEGO BITI.

Mayday

pre 7 godina

Slikarstvo i moderne skupe cipele su absolutno jedno te isto iz najviše dva razloga:

1. Treba ti umeće da to napraviš i prodaš
2. Oba žive od bogatih ljudi koji to plaćaju a pritom se ne razumeju u to niti znaju šta su kupili već su čuli da to vredi zbog toga i toga

O Ljubi sve najbolje! jedan od najvećih modernih slikara sa ovih prostora. Krajem 80ih on i još neki iz njegove generacije tukli su po 5,000 maraka po slici bez problema.

E,

pre 7 godina

"Ameriku vode gangsteri." - Genijalno receno samo, ceo svet je u rukama istih, robovlasnika, prirodni resursi su razgrabljeni da bi se pojedinci tajkuni bahatili sirom planete i unistavali je, sve je u raspadanju ne samo umetnost. Retki su danas oni koji pogledaju istini u oci, po njima ovaj svet treba da postoji samo za njihovog zivota. Vecna slava Ljubi.

Swarog

pre 7 godina

Ako ukucate u youtube "L'amour monstre de tous les temps" ima jedan destetominutni film o pokojniku da se pogleda. Snimljen verovatno 60tih.

Swarog

pre 7 godina

@Sveta

"privlačili turiste u njihove galerije"

Ama, nisu. Njihovih dela nema ni u jednoj centralnoj galeriji ili muzeju gde idu turisti. Sem par izuzetaka.

Rade Božić

pre 7 godina

Eh moj g.Sveto, da je Srbija neka normalna zemlja, nebi takvi velikani ni odlazili u beli svet (od Nikole Tesle pa nadalje do g.Popovića).Srmaota me i kada čitam tekst.A kako li tek prolaze njeni heroji (Milunka Savić npr.ili nepoznata mladež sa Košara na Kosovu) bolje ni da ne pominjem - muka mi je.
Zato nam se sve ovo i dešava.Ispada da je najbolji savet za svaku državu na svetu: Gledaj Srbiju pa samo radi suprotno i uspećeš.

nije nego

pre 7 godina

@ bilal,
Jasno mi je jos od vaseg prvog komentara odakle vetar duva. Ipak, ne mozete ferhadiju i most u foci da navodite kao primerr nebrige u srbiji. Ako vec hocete, da li da vam nabrojim nekoliko stotina ostecenih i unistenih srednjevkovnih srprkih manastira na kosmetu u zadnje sve decenije? Ili da vas podsetim kako je napravljena dzamija u prizrenu od dusanovih arhandjela, jos pre par vekova. Ipak, nisu samo objekti u pitanju, vec i sistem, nauka, nacin razmisljanja... To je mozda delimicno postojalo tamo, ciji vam vetrovi prijaju, u stambolu, no ovdasnji agareni Srpski i balkanski su bili periferija u svakom smislu. No, ostaje nam npr.jedan ljuba popovic danas ili vasko popa, juce, da nas podsete da smo u centru i da nam tudje senke ne daju munju svog maca u korice da vratimo... Pozdrav!

Sveta

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........

repus

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera

Ha

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.

Swarog

pre 7 godina

"u jednom od najvećih svetskih centara kulture izgradio veliko ime"

Ma nema pojma, jos jedan srpski slikar koji je utripovao da je relevantan. Ja doduse nisam profesionalni istoricar umetnosti, ali u Parizu u kom sam bio jedno 5 puta i iskljucivo hodao po galreijama i muzejima, nisam video nikad nesto od njega. Jedini autor sa ovih prostora ciji rad sam video izlozen u Parizu, i to u stalnoj postavci u Pompidou, je Braco Dimitrijevic. Ostalo je isto slican blabla: sve je bilo bolje kad smo mi bili mladji itd.itd

EU Citizen

pre 7 godina

Čovek očigledno zaglavljen u nekim drugim vremenima, koji, kao i većina prevaziđene klase državnih slugu zvabe "intelektualci" ne razume današnji tržišni i demokratski svet i ne voli ga, malo što ga ne razume, a mnogo više što više nema bavljenja "višim sferama" za "izabrane" (to jest državne poslušnike ili dobre sa raznim burazerskim klanovima) preko tuđe grbače, nego, ako si stvarno umetnik a ne neka kvazi-baraba i prodavac magle, dokaži to na tržištu, a ono te kako postoji čak i za vrlo avangardne stvari. Ljuba Popović je bio talentovan slikar, ali nažalost, intelekt nije držao korak sa talentom, pa otuda ovi bahati i mračnjački stavovi, koji odišu nadobudnom superiornošću bogom dane klase nad "plebsom" koji, sram ga bilo, preferira da se dobro obuče ili najede u odnosu na njihove mazarije ili tripove, i još ima drskosti da bude uspešniji i ima više para od njih :))

*_!*_!_

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.

!?

pre 7 godina

Можда се краљ Милан разумео у сликарство као и Љ.Поповић,али не знају
историју.Наш први краљ(Милан) потписао је тајну конвенцију са АУгар. Несрећа (продаја) почела је давно.

...

pre 7 godina

Da, samo sto svet vise ne interesuju te stvari. Zbog opste idiokratije. Sta ste ocekivali? Vi idealisti ste trazili liberte, egalite, fraternite, nije vam odgovarala segregacija na klase. Trebalo je da znate da ove sto ste ih oslobodili, njih kultura ne zanima. Nikad ih nije ni zanimala i nikad ih nece zanimati. Njih zanima samo da zabijaju u straznjicu. Jorge iz "Ime ruze" je bio u pravu. Sad je gotovo. Ne mozes duha da vratis u bocu.

dr Mile Budak sveuciliste

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

A sta je mobitel...

Adriano_Galliani

pre 7 godina

Србин југословенског порекла, иако би требало Југословен српског порекла. Али Срби су увек били прво Југословени па Срби.

a šta drugo

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.

Sinatra

pre 7 godina

"....Evropa ili Zapad najbolje prihvatiti ako pređemo na Mekdonalds ishranu, kupujemo njihovu trećerazrednu robu..."

zivim u inostranstvu i mogu kroz poredjenje ovo da potvrdim.

-hvala ljubo, objasnio si i tacka.

pocivaj u miru !

ilija

pre 7 godina

Pa dobro, slava umetnosti koje više nema, Francuskoj i svima ostalima koju su ikada bili vredni i poseta i gledanja. A da li je umetnost izgubila od čvaraka, ne bih rekao, to je uvek bila stvar primenjivosti, a čvarci se tu nikada nisu premišljali.

jama

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)

Mi njima 2 miliona zivota kao saveznici u oba rata, a vi?

Jagoda

pre 7 godina

Niko nama nista ne namece. I ovde, u Americi, cast namucenim izuzecima koji su otisli iz Srbije zbog terora mediokriteta a ne zbog para i karijere, nasi imigranti imaju oci samo za najgluplje i najruznije. Djubre zna samo za smrad.

put kojim se redje ide

pre 7 godina

Zalosno je posmatrati nepismene ljude koji pljuju po umetnicima iz sopstvenog naroda, koje priznaje ceo svet. Ali nista cudno, sve to su potomci politickih komesara partizanskih odreda koji su 1944. umarsirali u Beograd, posto je prethodno Crvena Armija temeljno ocistila ceo grad od Nemaca. Dok su ovi doruckovali tamo negde kod Avale, cekajuci da sve bude lepo i bezbedno. A onda su usli i krenuli da pljackaju i ubijaju ugledne intelektualce, optuzujuci ih za navodnu kolaboraciju s neprijateljem. Tako su prakticno desetkovali ceo predratni Univerzitet u Beogradu, a na mesta starih profesora postavili su partijske poslusnike. Izgleda da taj komesarski mentalitet nikada nije napustio Srbiju, ima ga na svim nivoima!

Niko

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

https://m.youtube.com/watch?v=6Z5iCdf8Up8

Sve rekao delima i rečima.

oxen

pre 7 godina

Nema to veze s brzom hranom. Citajte Cas anatomije da vidite kako je Kis prosao. Niko nama nije nametnuo nista sto vec nismo bili spremni da prihvatimo.

M

pre 7 godina

Oxen, to za niko nam nije nametnuo nisam siguran. Znaju oni kako će nam nametnuti a da smo mi željni primiti(dobrovoljno). I još smo sretni. Za misliti svojom glavom danas treba puno truda uložiti. Pozdrav!

@oxen

pre 7 godina

Они према нама покварени као према Индијанцима некада али и ми исти као Индијанци некада - отимају нам земљу или је дајемо за огледалца и светлуцаве стаклене перле...

Baxuz

pre 7 godina

Uh, strasno ali istinito. Jedva cekam da propadne ta mrska Amerika pa da svi pocnemo da citamo Dostojevskog, Kamija i Beketa.
(Violeta, 12. avgust 2016 13:08)

Joj mila moja majko. Evo u biblioteci sedi americki marinac i puca u svakog ko uzme Dostojevskog. Dajte malo razmislite da li je bas za sve kriva ta amerika.

runner

pre 7 godina

"Nisam ja otišao iz Srbije iz političkih razloga, niti zato što sam obožavao Evropu, a mrzeo komunizam, otišao sam zbog toga što je te 1963. godine nekako bilo prirodno da slikar živi u Parizu,..."

Мислим да му ову реченицу ови наши новокомпоновани историчари и ревизионисти историје никада неће опростити.

cure

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro. Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

nista ti nisi razumeo, jedino sto si shvatio je gde je Ljuba ziveo i tu stupa na scenu sad vec cuveni argument polupismenih srpskih evropejaca 'A sto nisi ostao u Srbiji ako ti tamo ne valja'...

Gastarbajter vec 35 godina

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36)

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.

drax

pre 7 godina

Ja sam voleo Metaliku pa sad nema nista slicno tome i zalim za starim dobrim rokom.Moja generacija se nije lozila na muzeje i opere nego smo isli da rokamo a sada ovi klinic idu na grand parade i da slusaju neke silikonske fukse u Guci.Od loseg ima gore a ovaj cica neka bude srecan sto je umro posto tek ima da vidi sta predstoji.Ipak kvalitet i talenat uvek nadje pubiliku pa makar ona bila i dosta manja.

Zašto ulepšavati, makar i nehotice?

pre 7 godina

"Baš kao i u Beogradu – na mestu gde je bila Jugoslovenska knjiga, danas se prodaju pomade i sapuni..."

Ne, nije baš tako. Mnogo je gore za Beograd zatvaranje knjižare "Jugoslovenska knjiga", nije to samo tehnička prenamena poslovnog prostora, već simbolična ravan nasilnog umiranja jedne epohe. A Pariz, ipak, ostaje Pariz...

Djura

pre 7 godina

Velikani umiru sami i zaboravljeni dok po medijima i portalima sevaju gole guzice i izjave starleta sta bi radile orlicima ako pobede. Vi sa B92 ste deo problema, pomirite se sa tim.

Bilal

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!
(nije nego, 12. avgust 2016 22:51)
A meni se čini da smo se, upravo mi Balkanci ponašali i ponašamo kabadahijski. Mi smo, za razliku od Španaca koji su sačuvali arapsku kulturu i arhitekturu na svom tlu, pet vekova kasnije rušili bisere osmanske kulture poput Sinanovog mosta u Mostaru ili Ferhadije i Aladža džamije u Banja Luci, svi pod zaštitom UNESCO-a. Pa šta bi bilo sa našim kulturnoistorijskim spomenicima da su se Turci tako ponašali' Je l' bismo imali Pećku patrijaršiju, Gračanicu, Visoke Dečane, Mileševo sa Belim anđelom, Studenicu, Žiču, Manasiju, Ljubostinju, Kalinić i dr.? Ko zna koliko je turskih arhitektonskih bisera porušeno na teritoriji Srbije, bugarske i Grčke u ova dva veka?

Pero

pre 7 godina

Jeste bas tako - ako nesto vredis, Srbija te opauci po usima. Ja nisam bas svetski slikar, mada jesam radio neke centralne stvari za EU po svetu jos sa 26 - i placao mito srpskim carinicima da mi ne otmu auto delove koji su samo ugradjivani u Srbiji i posle izvozeni - ali sa bagrom ciganskom drugacije se ne moze.

Bilal

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)
Kakve to veze sa kulturom ima? U Španiji su Mavri i Berberi bili više od 700 godina pa to nije sprečilo Špance da iznjedre jednog Velaskeza, El Greka, Goju, Pikasa, Dalija, Miroa u slikarstvu ili de la Barku, Lope de Vegu, Servantesa i Lorku u književnosti ili Paola Kasalsa, Manuela de Falju, Enrika Granadosa i Rodriga u muzici itd. itd.

zoran

pre 7 godina

Do ovog trenutka, imamo 5 komentara na sjajan interviju sa Gospodinom Ljubom, no ako Zvezda ili Partizan izgube utakmicu, bude i do 1000 komentara. Sta vise reci..??

Danas, deca gledaju rijaliti programe, a nekada smo imali kvalitetan skolski program.
Muzej savremene umetnosti nije moguce renovirati godinama, ali se ima para za bahanalije.

hello

pre 7 godina

Rasplakao me je tekst... Izmedju ostalog, pri svakom pominjaju Kis-a osetim neku izmisljenu nostalgiju, prema nekom vremenu koje nisam ni zivela....

Sabre

pre 7 godina

ne ulazim u kvalitet umetnika pošto o slikarstvu ništa ne znam kao ni o opera gde dva sata operska pevacica vice naglas jedno slovo aaaaa ili pervac ooooo tako ne razumem ni slikarstvo gde je tri crte ili jedna linija ili trouga ili leteci trupci meni je lepše kada ima na slici konji sa zapregom u žitu ili suncokretu a što se tice takođe spadam u onaj krug ljudi a njih ima 99 posto kojima je lepša pljeskavica ili hamburger u meku nego navedeno visoko slikarstvo od tri crte ilki opera
(repus, 12. avgust 2016 13:13)

Nije sine za tebe umetnost, niti je on za tebe i tebi slicne pricao ovo. Za tebe je mandatarov ekspoze, takve stvari vec razumes. Ili ne razumes, ali ti se svidjaju svejedno.

Жика Врачаруралац

pre 7 godina

Ко сваки истински космополита, Љуба је био велики патриота и локал-патриота. Текст који сте одабрали је његов ламент над срозавањем културе свуда, у његовом паризу, његовој Србији и његовом Ваљеву.
Као успешан, уметнички и финансијски остварен сликар, вратио се да оконча своје стваралаштво и живот у његовој отаџбини и његовом Ваљеву. Свом граду подарио је невелику, али значајну Модерну галерију.
Препоручујем сваком од вас, да се упуте у Ваљево одвоје један дан да обиђу Љубину галерију, као и Народни музеј Ваљево. А има и добрих ћевапа на Платанима.
Лепа нам је земља, треба је волети.

Advokat svih Srba

pre 7 godina

(EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)
Pažljivo čitam tvoje komentare i tebi ili treba psiholog ili neki prijatelj da ti podmetne rame za plakanje ili da izvine ovaj narod,žena.

Sveta

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........

aus züri

pre 7 godina

@EU Citizen, 12. avgust 2016 17:11)

Da li cu doziveti da ostavis komentar koji ima veze s mozgom?
(mozda je do kucnog vaspitanja?, 12. avgust 2016 21:22)
Najlakse je vredjati....onako bez mozga....vidis kako je lako. Po meni je covek 100% u pravu...ti ne mislis tako? Ok napisi zasto.

svemir

pre 7 godina

@Swarog

Pet puta bio u Parizu? Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda, ali ocigledno ti likovna scena bas i ne ide, kada ne umes da procenis da li je jedan slikar uspesan.

Swarog

pre 7 godina

@Svemir

"Mora da si sada ekspert - pokretnih stepenica galerije Lafajet mozda"

Kul fora onako za kladionicu u kraju. Otkud ti znas btw. s kim imas posla? Moras da objasnis ljudima tu tvoju ironiju sa "galerija Lafajet" jer nece niko da te skonta o cemu se radi. Da ja objasnim o cemu se radi, zamisli da u Srbiji nema televizora ni interneta i novine pisu o Petru Petrovicu koji je teniski as, najveci car. Moram da upotrebim ovu tenisku metaforu jer mi se cini nekako savremeno. Ok, i tako jednog dana neko ode tamo napolje i pogleda odredjen broj turnira te zakljuci da taj Petar uopste ne igra na najvaznijim turnirima, u stvari ga jedva ima negde. Covek igra manje turnire, kad u Srbij ima nesto egzibicionog karaktera pozovu ga ali on onda kuka po novinama kako nece da mu plate kartu za avion i smestaj i to je u stvari pokazatelj "krize avangarde" i drzava bi trebala da se ukljuci i sl. Covek je u stvari negde 1000 na rang listi ali je najbolej sto imamo pa eto...

deda

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) pazi bolest kad hrvati na vest o velikom srpskom slikaru pricaju o cetnicima, prika mi u srbiji nekazemo mobitel, provaljen si bote

iv

pre 7 godina

bez onih žalopojki, ode legenda ili šta je ovo svi umiru i sl. mora i do toga doći. porodici je žao i teško, njima saučešće.
ali, pročitati samo par ovih isječaka je da se čovek naježi. ima više sadržaja od 4 vučkova ekspozea i svih doktorata u ministara naših.
ali, to sve ostaje po strani i zanemaruje se. nema botova da kliknu +/-, rijetko ko i pročita pa zastane i zapita se...vidiš, čovek kaže štošta pametno.

čoveče, napisah svaša pa izbrisah. sramota me, zloupotrebljavati ovu vijest u svrhu gomile onih koji vrijedni pominjanja ni bližoj porodici nisu, a kamoli dje dalje.

eto, okrenite se kvalitetu, ne kvantitetu. pametnim a ne bučnim. duhovitim a ne napadno zanimljivim. slušajte šta ko govori, probajte da budete racionalni i kritični, pa da prosudite šta vrijedi a šta ne.
i tek onda će više ljudi pročitati ovu vijest nego neku drugu. ali...

kada bih mogao da se izvede eksperiment: da se isječci nekog ovakvog intervjua pripišu slinavom ili vazdzhoplohovu ili pak mandataru, i da se provjere reakcije 'javnog mnjenja', da se vide komentari i plusevi.
zamisli, tada se pojave plusevi normalnih, mislećih ljudi (da, potpuno zbunjenih i ubijeđenih da to ne može ni da pročita neko od ovih idiota, a ne da smisli, ali šta ćeš, pametno rečeno, pa mora plus) i plusevi botova. haos od vijesti. pobjeda u komentarima, kao usa portiv kine u basketu. dva sendviča.

taj portal bi bio ugašen, ili bi završio kao studio b, u najboljem slučaju. ali bi vrijedjelo.

biće bolje

pre 7 godina

Nažalost u pravu je bio veliki umetnik, ovaj svet koji gledamo danas ima mnogo veću krizu od ekonomske, to je kriza avangarde, pravih vrednosti i umetnosti. To su posledice koje će nove generacije itekako osetiti, jer će na ovaj ili onaj način razoriti život. Nažalost trend koji je na zapadu se preliva i kod nas u ogoljenoj formi, tako da udarne vesti postaju ko je šta obukao, koliko je potrošio ili koliko pratilaca ima na društvenim mrežama, umesto da veličamo ljude koji su stvorili nešto u životu, ostavili neki trag ili delo.

Mr. Spock

pre 7 godina

@repus
Ne razumes se ti derane ni u pravopis, i to onaj osnovni, na nivou treceg razreda osnovne skole! Vazno je da ti imas misljenje i da ga sa ponosom saopstavas! Mozda od tebe bude i ministar!
P.S Ako pak trolujes, vrlo neduhovito i neprimereno! Ali avaj, sta tebi znaci jedan Ljuba Popovic!?

nly

pre 7 godina

Iako apsolutno ne spadam u bilo kakve nostalgičare, prosto je veoma razočaravajuće koliko je umetnost kao potreba devalvirala poslednjih decenija kod nas i u svetu. Ranije su čak i folk pevačice u emisijama očekivale pitanje o omiljenoj knjizi, danas je to potpuno prevaziđeno. Uđem u bioskop i vidim samo nastavke i rimejkove. Došli smo do toga da se Paklene ulice ili Kapetan Amerika smatraju dobrim filmom. Slično je i u Parizu i to je ono najtužnije. Nekada grad umetnika, danas je grad biznisa. U radnjama sa suvenirima samo najgori kič, svetleće Ajfelove kule i sl. Doduše, u Parizu barem rade muzeji, u Srbiji samo kladionice, kockarnice, i ugostiteljski objekti. Posle su nam kao i uvek krivi Amerikanci.

E,

pre 7 godina

"Ameriku vode gangsteri." - Genijalno receno samo, ceo svet je u rukama istih, robovlasnika, prirodni resursi su razgrabljeni da bi se pojedinci tajkuni bahatili sirom planete i unistavali je, sve je u raspadanju ne samo umetnost. Retki su danas oni koji pogledaju istini u oci, po njima ovaj svet treba da postoji samo za njihovog zivota. Vecna slava Ljubi.

Polako...

pre 7 godina

Ono šte jeste Crnjanski za prozu srbskog naroda, 
to je Ljuba za umetnost.



Dva najveća.

I tako blizu.

Sve rekao delima i rečima.
(Niko, 12. avgust 2016 17:49)

Dužno poštovanje velikom srpskom (nikako "srBskom") slikaru, ali nemojmo preterivati!

Nijedna svetska antologija modernog slikarstva ne poznaje delo Ljube Popovića. Možda je u pitanju zavera protiv Srbije i svega što je srpsko?
Neće biti.

+Savo

pre 7 godina

Ne znam da li je tužnija ova vest ili činjenica da ogroman broj Srba i ne zna ko je to umro? Nije sada vreme ni mesto, ali zbog ovakvih činjenica nama ide kako ide, i političari nam rade šta nam rade...
Slava Velikanu!

sale

pre 7 godina

Problem kulture je problem društvene podeljenosti i odbojnosti - ona se shvata kao zid i diskriminacioni test koji razdvaja klase i stoga jednima služi kao štit protiv "nevrednih", a njima kao znak za prepoznavanje "pokondirenih" mizantropa.

Ustvari, kultura vredi onoliko koliko oplemenjuje SVE i onoliko koliko je u stanju da postane univerzalna. Ima nadahnutih dokumentaraca o slikarstvu na satelitskim programima, koji jesu namenjeni širokim masama, da im približe visoku kulturu i vrate je na njeno uzvišeno - univerzalno mesto. Da li bi obaveštene i poučene "neumivene mase" postale kulturnije i podnošljivije elitama, ili bi to bilo bolno iskustvo agresije na poslednje bastione izuzetnosti?

mr

pre 7 godina

Zanimljivo, mada manje bitno, vezano za Ljubu je to da je kao mlad bio veliki mangup. Bio je lep, strasno gradjen, bildovao je, dizuci tegove koje je sam napravio. Bio je mangupski nastrojen, drcan, prkosan i gord, ali i strasno nacitan i obrazovan. Zene su ga obozavale, iako tvrdi da se nije kupao, osim u sred zime u Savi, sa sve sapunom, sto je privlacilo mnogo ljudi koji su ga gledali. Cesto je, kao ivecina Valjevaca, pominjao Valjevo.

elemental

pre 7 godina

Zasto celu Evropu ili Zapad redukovati samo na Mekdonalds? Zar je moguce da nam taj Zapad nije dao bas nista dobro, nema ni jednog knjizevnika umetnika, samo Mek?

lilibg

pre 7 godina

Posle svih ovih komentara ,(čast izuzecima) mogu samo da kažem da živimo baš onako kako smo zaslužili.Da ne govorim o tome da već dugo važi ona:BOLJE IMATI NEGO BITI.

Mayday

pre 7 godina

Slikarstvo i moderne skupe cipele su absolutno jedno te isto iz najviše dva razloga:

1. Treba ti umeće da to napraviš i prodaš
2. Oba žive od bogatih ljudi koji to plaćaju a pritom se ne razumeju u to niti znaju šta su kupili već su čuli da to vredi zbog toga i toga

O Ljubi sve najbolje! jedan od najvećih modernih slikara sa ovih prostora. Krajem 80ih on i još neki iz njegove generacije tukli su po 5,000 maraka po slici bez problema.

Ghostarbajter

pre 7 godina

Da, u pravu si. Srbiju je samo tako i moguce podneti, kada ti od nje vise nista ne zavisi. Dodjes, vidis, cudis se da je sve i dalje isto, kupis flasu rakije za spajz i vratis se.
(Gastarbajter vec 35 godina, 12. avgust 2016 20:25)


Kada si poslednji put tamo gde si otisao u muzej,bioskop,pozoriste,izlozbu,koncert ? Bio,ziveo,radio u inostranstvu,pobegao jer nisam zeleo da budem zombi-robot,da bi vladari ovog sveta mogli da rade sta zele.A to preporucujem i tebi.

Bilal

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.
(Sa strane, 12. avgust 2016 23:58)
Ma, da! S tom razlikom što se svom jedinom pismenom sunarodniku i savremeniku Vuku Stefanoviću Karađiću podsmevao i izrugivao nepismeni Maksim Janković Amidža iz Zeoka, junak iz Drugog srpskog ustanka a i Dositeju nisu baš cvetale ruže u Srbiji. O slikarki Katarini Ivanović da i ne govorim. Podugačak je spisak umetnika kojima Srbija nije bila majka nego maćeha i to nema nikakve veze sa Turcima kao što ni španski umetnici nemaju nikakve veze sa konkvistadorima.

De mortuis nihil nisi bonum

pre 7 godina

Jeste. A vama bi svima bilo bolje da radite zadatke iz matematike nego sto ostavljate komentare po portalima...

Милица

pre 7 godina

Посетих у октобру месецу изложбу слика Љ.Поповића у галерији РТС-а...каква енергија! Вечан ти помен Љубо Поповићу

phoeb

pre 7 godina

Ono o cemu je Ljuba Popovic govorio Indijci su najavili kao Kali jugu - poslednji stadijum u propadanju univerzuma. Tako u Bagavata purani stoji: "U Kali jugi jedino bogatstvo ce se smatrati znakom dobrog porekla, ispravnog ponasanja i ljudskih kvaliteta". Kao jedan od pokazatelja krajnjeg nivoa degeneracije je i to sto ljudi vise ne prepoznaju da degeneracija postoji - umetnost je jos jedan od artikala na trzistu, ako prodaja ne ide neka se sklone da ustupe mesto proizvodima koji se bolje prodaju; ljudi misle da je njih ukus merilo vrednosti, radije biraju trzne centre i dato im je da se pitaju, pa gubimo muzeje; umetnici su retko bolji, pokusavaju da napipaju puls svoje ciljne grupe, pa beze u plitak senzacionalizam. Do sledeceg kosmickog ciklusa, Ljubo Popovicu, pocivaj u miru.

Sa strane

pre 7 godina

@bilal. Ne mogu se porediti Srbija i Spanija, jer Spanija posle vladavine Muslimanskih grupa (a Arapi su u Iberiji bili prenosioci anticke grcke kulture zapadnoj Evropi) postaje vodeca kolonijalna sila koja se enormno bogati pre svega po Latino Americi. Ko je bio, zna kako su im ruke ogrezle u krvi i kakve su narode i civilizacije unistili. A Srbija je izasla iz osmanskog carstva siromasna i nepismena. Zato mi nemamo sve one pisce i slikare o kjima govorite. Ali imali smo LjP, i neka mu je slava.

Swarog

pre 7 godina

@Sveta

"privlačili turiste u njihove galerije"

Ama, nisu. Njihovih dela nema ni u jednoj centralnoj galeriji ili muzeju gde idu turisti. Sem par izuzetaka.

igop

pre 7 godina

Kao i mnogi drugi ovde, nisam nikakav velik poznavalac umetnosti vec samo ljubitelj ali to nije ni potrebno da bi se delo i licnost ovoga coveka bezpogovorno moglo nazvati velikim.
Bio sam pre nekih 13-14 godina na njegovoj izlozbi u Likovnom Susretu u Subotici gde je i on licno prisustvovao otvaranju. Bila je to, ako se ne varam, prva izlozba posle jako mnogo vremena ponovo u Srbiji. Svi prisutni su bili ocarani njegovim velikim platnima i njegovim sarmom i energijom.

Pocivaj u miru veliki covece...

Swarog

pre 7 godina

Umetnost je oduvek bila artikal na trzistu ili ovde neko misli da su Mikelandjelo ili Rafaelo radili za kikiriki? Ti ljudi moraju da zive od necega. Radovi ove dvojice su recimo izvodjeni u velikim radionicama gde je radilo vise desetina pomocnika i kostali su prevedeno na danasnje sume milione eura pa su samo pape i najveci knezovi mogli da si priuste da imaju jednog takvog umetnika pri ruci. Slicno vazi za recimo flamanske slikare koji su proizvodili dela u svim cenovnim kategorijama tako da je svaki trgovac mogao da si priusti nesto. Ono sto mi danas gledamo po muzejuma kostalo je tada kao jedna trgovacka kuca u Amsterdamu. Danas na svetu postoji par hiljada komercijalnih umetnika (par desetina prometuju milione godisnje) i par miliona onih koji zive od socijalne pomoci ili na minimalcu.

Tasmanijski djavo

pre 7 godina

(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19) nismo mi dali teslu, ne laskajte previse. Pre svega, tesla je ziveo u austrougarskoj a nije ga ni ona dala, covek je sam otisao. Isto vazi i za sve druge, pametni odlaze tamo gde mogu da se dokazu i urade nesto u korist covecanstva. A posle, kad uspeju, onda se javljaju takvi kao ti.

Milos Ilic

pre 7 godina

Iz vesti je izostavljeno da je Popovic decenijama ziveo i radio u Parizu, te je tamo i umro.
Cudo zivo kako je patriotizam lep kada u dzepu imas pasos neke zapadne drzave, u novcaniku iskljucivo evre ili dolare, a rakiju iz sela u spajzu. U mraku.
(*_!*_!_, 12. avgust 2016 17:36

Zbog ISTINE. Veliki Ljuba Popovic je umro u bolnici Dragisa Misovic u Beogradu. Veliki Ljuba...

Coco Bill

pre 7 godina

Oni nama M'Donalds, nobelovce, vrhunska sveučilišta, internet, mobitel, lcd televizor, medicinske aparate CT, MR... A mi njima četnike, brlju i rat sa komšijama.
(Ha, 12. avgust 2016 12:54)
Klasično razmišljanje prosečnog čoveka iz Srbije. Za mobilni, lcd i slično, odmah će da pljuje po istoj. Zato nam tako dobro i ide. PS: Dali smo mi i jednog Teslu zbog koga većina stvari koje si nabrojao ne bi bilo bez njegovih izuma.
(a šta drugo, 12. avgust 2016 16:19)

Tacno !!! Ali i Vi razmisljate kao klasicni Srbin tipa, `Dali smo mi i jednog Teslu` !!!. A eto, taj Tesla otisao je odavde i dosao bas u zemlju `Mekdonaldsa`, Bolje reci `morao` je da ode odavde. Da je ostao ovde bio bi ismejan, popljuvan, a u najboljem slucaju, bio bi neki seoski ucitelj.

Coco Bill

pre 7 godina

Mnogo popuju svi velikani koji odu u inostranstvo da podižu kulturni nivo i plaćaju poredz tj izgrađuju zemlje koje robe svet pa su i nas bombardovali. Mnogi su mogli da kao Milanković, Srejović, Andrić, Stanković, da uzdižu slavu Srbije ali i da prenose svoje veštine našim studentima i dovode svet kod nas da uči. Stvarno treba biti realan: šta Moravci imaju od mnogih naših gastabajtera? Ništa se nije ovde promenilo dok su oni svojim viškom vrednosti izgrađivali Francusku, Englesku, Ameriku, - privlačili turiste u njihove galerije, izgrađivali njihove naučne programe, ili rešenja za njihovu privredu. Kod nasje i dalje ostajala tuga. Ako ne verujete što ne pitate kako je živela majka Marine Abramović sama u svom stanu na Novom Beogradu........
(Sveta, 13. avgust 2016 00:55)

A sta ovde imaju `radnici` ?! Imaju 200 eva, neku sirovinu od gazde, ako rade privatno, ili nekog priucenog parijskog postavljenog direktora, ako rade u nekoj drzavnoj firmi ili instituciji. O napredovanju ili valorizaciji pravih vrednosti, kao sto su stucnost, znanje, zalaganje na poslu kao i sam rad, ne moze se ni pricati. E zato oni `grade` Nemacku, Francusku, Ameriku jer tamo imaju sve te mogucnosti. Drugo, kome da daju deo onoga sto su zaradili to ovde ?! Opet raznim gladnim i alavim partijskim funkcionerima na nivou opstina, grada..itd, sto mogu da `kraduckaju`, kako svojedobno izjavi jedan od politicara. A Vi ako to ne vidite, ili ne zelite da vidite to je druga stvar.

nije nego

pre 7 godina

@ bilal, pogresno je vase zapazanje! Okupacija iberijskog poluostrva od mavara i predsednik svega omejada bilal je sasvim drugacija od okupacija srbije, Pa i celog balkana od osmanlija! Uostalom, pogledajte kordovu, sevilju, ili toledo, Pa ih uporedite s beogradom ili sofijom ili trnovom... Dakle, u spaniji si gradjeni arhitektonaki biseri, razvijala se umetnost nauka gradska infrastruktura drzavna uprava, a na balkana su dolazil e dahije i kabadahijw, da pokupw danak u krvi i na se i poda se. Stoga je jos veci znacaj ljubom ih reci! Jer su ti navedeni pisci, kao i sam Ljuba autohtono iznikli iz ovog naroda!

Šta zna dete šta je po kile!

pre 7 godina

šta se tu može ; kod vas Turci 500g
(učitelj, 12. avgust 2016 16:13)

I još četvrt kilograma baklave...

Swarog

pre 7 godina

Ako ukucate u youtube "L'amour monstre de tous les temps" ima jedan destetominutni film o pokojniku da se pogleda. Snimljen verovatno 60tih.

nije nego

pre 7 godina

@ bilal,
Jasno mi je jos od vaseg prvog komentara odakle vetar duva. Ipak, ne mozete ferhadiju i most u foci da navodite kao primerr nebrige u srbiji. Ako vec hocete, da li da vam nabrojim nekoliko stotina ostecenih i unistenih srednjevkovnih srprkih manastira na kosmetu u zadnje sve decenije? Ili da vas podsetim kako je napravljena dzamija u prizrenu od dusanovih arhandjela, jos pre par vekova. Ipak, nisu samo objekti u pitanju, vec i sistem, nauka, nacin razmisljanja... To je mozda delimicno postojalo tamo, ciji vam vetrovi prijaju, u stambolu, no ovdasnji agareni Srpski i balkanski su bili periferija u svakom smislu. No, ostaje nam npr.jedan ljuba popovic danas ili vasko popa, juce, da nas podsete da smo u centru i da nam tudje senke ne daju munju svog maca u korice da vratimo... Pozdrav!

Rade Božić

pre 7 godina

Eh moj g.Sveto, da je Srbija neka normalna zemlja, nebi takvi velikani ni odlazili u beli svet (od Nikole Tesle pa nadalje do g.Popovića).Srmaota me i kada čitam tekst.A kako li tek prolaze njeni heroji (Milunka Savić npr.ili nepoznata mladež sa Košara na Kosovu) bolje ni da ne pominjem - muka mi je.
Zato nam se sve ovo i dešava.Ispada da je najbolji savet za svaku državu na svetu: Gledaj Srbiju pa samo radi suprotno i uspećeš.