Žestoke međusobne optužbe Pinka i Kurira

Beograd -- Vrela atmosfera na medijskoj sceni u Srbiji kulminirala je pismom koje Aleksandar Rodić uputio javnosti u kojem apeluje na urednike da zaborave na autocenzuru.

Izvor: B92
Podeli

Vlasnik Adria Media Grupe Aleksandar Rodić je u tekstu objavljenom pod naslovom “Srbijo, izvini” u listu “Kurir” naveo da mediji u Srbiji nisu slobodni i da su izloženi velikim pritiscima.

Kako navodi i on je zajedno sa 80 odsto drugih vlasnika medija, "među kojima su I Željko Mitrović i Dragan Vučićević učestvovao u ulepšavanju stvarnosti".

"Sve je počelo time da smo svi zajedno učestvovali u radu izbornog štaba premijera Aleksandra Vučića", navodi Rodić.

Rodić tu ističe da su pritisci na njega uvek bili u formi ekonomskog slabljenja njegove kompanije i pretnji progonom, pa je pristao na to, “kao i na cenzuru, iz koje je, logično, nastala autocenzura”.

"Danas, kad sam ja pod direktnim udarom i pritiskom na uređivačku politiku, stajem ispred cele naše profesije i kažem - dosta", ističe Rodić, apelujući na sve "da saučuvaju obraz i narodu Srbije počnu da saopštavaju istinu".

Rodić je nakon toga pozivao novinare i urednike u Srbiji da se oslobode straha "jer samo tako mogu da budu novinari, a tamo gde prestaje strah počinje istina".

Tim povodom oglasio se i vlasnik Pinka Željko Mitrović: “Deo medija i deo ljudi u Srbiji izložen je velikim pritiscima zbog laži I falsifikata”koji se objavljuju u listu Kurir, a njegov vlasnik za to vreme se bavi reketiranjem I kriminalom, sa političkim ambicijama, koje, očigledno neko finansira”.

Prema njegovim rečim, Rodićevo pismo javnosti ima tri cilja: Prvi je da Aleksandar Rodić “nastavi da pljačka i reketira”, drugi da obezbedi političku podršku za svoje delovanje i treći da izbegne odgovornost za krivična dela.

Mitrović tu navodi da je deo medija u Srbiji izložen pritiscima upravo “zbog takvih kao što je Aleksandar Rodić” i takođe se izvinjava građanima Srbije što je sa Rodićem išta radio.

“Izvini Srbijo što te nisam na vreme upozorio o kakvom lažovu i prevarantu je reč”, naveo je Mitrović uz poziv, kako kaže, svim časnim ljudima I kolegama da se suprotstave “kriminalcimaiz novinarske branše koji sami kažu da nikada nisu govorili istinu, a kojima je dobra samo ona država koja toleriše, hvali i podstiče njihov kriminal”. To je Mitrovićevo treće pismo javnosti upućeno Rodiću.

Podsećamo, upravni odbor Asocijacije medija upozorio je ranije u toku dana da objavljivanje u medijima adresa stanovanja Aleksandra Rodića predstavlja kršenje zakona, prava na zaštitu ličnih podataka i najdirektnije ugrožava njegovu bezbednost.

U saopštenju se ističe da su dnevne novine “Informer” u svom vikend izdanju objavile tekst, a televizija Pink prilog, u kojima se mogu videti adrese stanovanja Rodića i članova njegove porodice.

U toku dana očekuje se reakcija i novinarskih udruženja.

Vanredni program na Pinku

Ministar kulture i informisanja Ivan Tasovac poručio je novinskoj agenciji Tanjug i dnevnom listu “Kurir” da medijske zakone moraju da poštuju.

Zbog međusobnih optužbi Aleksandra Rodića sa jedne i Željka Mitrovića sa druge strane, na televiziji Pink od 11 časova ide vanredni program naslovljen "Rušenje Vučića".

Gostujući u vanrednom programu, urednik lista “Informer” Dragan J. Vučićević, kojeg je Aleksandar Rodić takođe pomenuo u pismu javnosti, razgovarao je sa vlasnikom Farmakoma Miroslavom Bogićevićem koji je rekao da je Aleksandru Rodiću i njegovom saradniku Duššanu Bjelopetroviću dao milion evra da bi uššao u posao sa VAC-om vezan za kupovinu "Politike".

On ističe da je "to bio klasičan reket" i da je ucenjen, a za to su, prema njegovim rečima, znali bivši predsednik Srbije Boris Tadić, njegov šef kabineta Miodrag Rakić i funkcioner DS Dušan Petrović.

Bogićević navodi da je taj novac 2012. dao u kešu, u više navrata, a da je slučaj prijavio MUP-u 2013. On kaže da ga je na to da da novac Rodić nagovorio Tadić, jer on, Rakić i Petrovic, kako kaže, nisu imali novac za kupovinu udela u Politici.

"Tadić me je zamolio da ja to kupim", rekao je Bogućević i dodao da su mu tražili da Rodiću da milion evra zato što su posao prethodno već ugovorili.

Bogićević tvrdi da ima svedoke za svoje tvrdnje.

On kaže da MUP nije reagovao kada je prijavio slučaj, kao i da je pre neki ponovo dao izjavu policiji tim povodom i da je prošao na poligrafu.

Odmah zatim Izjavu za Pink je dala Nataša Senić iz Uprave kriminalisticke policije koja je istakla da je poligrafsko ispitivanje Miroslava Bogićevića pokazalo je da su tačni navodi “da su ga reketirali vlasnik Kurira Aleksandar Rodić i njegov saradnik Dušan Bjelopetrović”.

Prema njenim rečima Bogićević je samoinicijativno "pristupio u prostorije policije i dao izjavu da ga je u više navrata Aleksandar Rodić reketirao zbog čega mu je predao milion evra u kešu". Kako kaže, izvršeno je poligrafsko ispitivanje koje je pokazalo da Bogićević govori istinu.

Društvo

strana 1 od 6451 idi na stranu