Petak, 19.12.2014.

15:18

Kako da odbranim svoju porodicu?

Izvor: Miša Ðurkoviæ, Politika

Kako da odbranim svoju porodicu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Zlaic

pre 9 godina

Roditelji smo dva studenta koji uskoro zavrsavaju studije, dva kulturna deteta koja cak i ne puse, a da i ne pominjem ostale poroke. Zbog lose ekonomske situacije supruga i ja smo trenutno u Austriji, u zemlji "decje demokratije". Misljenja sam da se ovde ne radi o demokratiji za decu vec o klasicnom klasnom raslojavanju. Bogati uvek mogu svoju decu ucenjivati skupim poklonima kako bi zavrsavali skolu i kako bi bas ta klasa ostala na vlasti. Srednji sloj kojima i mi pripadamo ne mozemo nasoj deci pruziti mercedese, bmw-e ili sta vec. Ovde im mozemo dati samo ljubav i lepe reci, ali to ponekad njima nije dovoljno jer ne razumeju koliko je to veliko i vazno za njih. Ovde im je ponudjeno da sa 15 godina imaju "svoj novac", ali to znaci da ostaju ili na osnovnoj skoli ili zavrse neki zanat. I tako dete radnika ostaje radnik, sem u retkim izuzetcima, ali je to zanemarljiv broj.
Ne kajem se sto sam ponekad morao i udariti decu, ali sam vrlo ponosan na ono u sta su izrasli. Naravno da treba razdvojiti vaspitne batine od izivljavanja nad decom, ali tu je zakon koji to jasno definise, jos samo da pocne i da reaguje. I zato se pridruzujem onima koji ne bi nista menjali u zakonu vec samo u primeni postojeceg zakona. Toliko zasad.

Boža

pre 9 godina

Već se dugo polemiše o ovoj gluposti koju servira zapad, nevladine organizacije i dokone babe.Deca su gajena na isti način od postanka sveta i sada to nije dobro.Naravno da postoje psihopate koje pretuku decu.To su izuzeci i za te postoji zakon.Još ćete zabraniti korišćenje noža je se njime izvrvavaju ubistva.

Normalnom coveku je ostalo samo da place ili da kupi kanapce

pre 9 godina

NVO aktivisti i ljubitelji liberalnog talibanizma su odlucili da nam odredjuju i kako cemo misliti, i ziveti, i raditi, tako da sve ide po planu i programu jer se niko ne buni.

Samo mama

pre 9 godina

Ne vidim poentu donosenja ovog zakona. Mi nemamo problem u zakonima koliko u sprovodjenju istog. I sad imamo zakon da deca ne smeju da budu zlostavljana pa na zalost i dalje ima dece koja su zlostavljana (ne govorim o par cuski po dupetu vec o zlostavljanju dece) i nikom nista. Imamo zakon npr. da maloletnicima ne sme da se prodaju alkohol i cigare pa se one prodaju. I opet nista. Zato ne vidim sta ce se postici ovim zakonom. Treba naci nacin kako podstaci roditelje da pocnu ponovo da brinu o svojoj deci, da im se posvecuju, da ih bezuslovno vole, jedino tako cemo imati ponovo zdravu porodicu. A to se nece postici zakonima.

El Orens

pre 9 godina

Gospodo politicari, pogledajte oblasti koje vec uredjujete: obrazovanje, zdravstvo, pravosudje, ekonomiju, javne finansije, izgradnju infrastrukture, zakonodavstvo, vojsku i odbranu teritorije, civilnu odbranu... Niste se bas proslavili, ako cemo realno.
Ne morate bas sve da upropastite u ovoj zemlji, roditeljstvo je dovoljno tesko i bez vaseg uplitanja.

jeca

pre 9 godina

Bravo na tekstu! Podržavam svaku reč koja je napisana!
Ovaj zakon se neće poštovati čak iako se usvoji. Jedino šta bih dodala da je cilj našim političarima da stvore haotično društvo da bi lakše njime vladali! Zato nam je srozan i sistem obrazovanja, pa i sve ostalo- moralne vrednosti i dr.

0o

pre 9 godina

Uf, uh...da probam
Teska tema o kojoj je jos teze razmisljati hladne glave...tim pre sto se polazi od nediskutovanih pretpostavki...
Drzava naravno, ne voli konkurenciju i ljubomorno cuva svoje monopole, narocito monopol na pretnju silom i iniciranje upotrebe sile. Cinjenica da imaju daleko vece resurse od prosecnog pripadnika opste populacije pa zadnjih godina/decenija mogu sebi da dozvole i druge metode sem brutalne fizicke sile je takodje vrlo bitna.
Drzava nije nikome dala njihovo prirodjeno pravo i mogucnost za razmnozavanje a opet vidimo da ponekad daje sebi za pravo da to pravo delu populacije koje smatra nepozeljnim uskracuje... Uf, koliko prava, a nigde pravde...
Pa, sta da ocekujete od entiteta koji se ranije krio iza bozanskog prava na vladanje, a sada se krije iza demokratije...entiteta koji daje sebi za pravo da regulise koja su stanja svesti kod pojedinca dozvoljena a koja ne...entiteta koji na sve nacine pokusava da kreira populaciju koja ce da bude dovoljno inteligentna da shvati naredjenja a dovoljno glupa da misli da mora da ih izvrsava...
Nisam roditelj i ne mogu da pricam iz licnog iskustva. Iniciranje nasilja (fizickog, emotivnog...) smatram pogresnim. Pretpostavljam i nadam se da postoji nenasilan metod za podizanje potomstva i cini mi se da je jedna od kljucnih stvari ukazivanje na negativne i destruktivne stavove i ponasanja u okolini (gde nam drzava daje toooooliko primera) a ne treniranje i uslovljavanje mladih bica sistemom kazna/nagrada...

Aleksandar II

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?
(jassy, 19. decembar 2014 21:30)

Da, to i jeste najveci problem - NEJASNE GRANICE!!!
Ako dete ima jasne granice ono se oseca komforno u okviru tih granica i moze da se razvija normalno, a ako nema granica nije svesno ''dokle sme da ide'' odnosno sta je drustveno prihvatljivo a sta nije pa zato i imamo ovakvu decu koja su nevaspitana i koja misle da mogu da rade sta hoce - nisu imala jasne granice!!!

Aleksandar

pre 9 godina

Nisi u pravu, Miso!!!
Uopste nisi u pravu!
Zakonom se ne zabranjuje vaspitavanje dece pa ni kaznjavanje, vec samo i iskljucivo zlostavljanje u sta spada fizicko i mentalno kaznjavanje!!!
Dete ne treba da ne radi nesto jer se tebe plasi zato sto ce prvi put kada ti nisi tu da uradi to sto nije smeo (primer samo)!!

Drugo, taj 'jezivi zakon o pravima dece' koji pominjes je nesto vrlo dobro, ali je primer koji si naveo ruzan - roditelji te devojcice koja sa 15 izvrsi abortus a prvo se ne obrati njima imaju problem za koji su ONI krivi posto nisu naucili dete da im veruje i da se njima obrati za SVAKI problem na koji naidje!!! Treba vaspitavati dete, nauciti ga da vam veruje i da sa vama moze da razgovara o svim svojim strahovima i problemima, a ne zadirati u njihovu privatnost samo zato sto niste bili dobar roditelj!!!

X=iks

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?
(John, 19. decembar 2014 23:28)

A sto si izdvojio bas tih zadnjih 20 godina? A ako si to vec ucinio, onda s trebao otici i korak dalje, pa reci da su tu generaciju roditelji *neuporedivo* manje telesno (i bilo kako) kaznjavali, nego ijednu prethodnu. I sta cemo onda se "dokazima"?

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem. (Pozdrav, 19. decembar 2014 17:09)

Naravno da ima i takvih. To su cesto oni koji pustaju dete da divlja, da terorise druge ljude oko sebe, dok se oni, ili ponosno smeskaju, ili su totalno nezaisteresovani. E, ali, kad se njima samima popne na vrh glave, onda ga oderu od batina. I detetu, naravno, nista nije jasno. Kako da vidi gde je pogresilo? Osim sto je naucilo da je nasilje iz cista mira (jer, njemu mora izgledati da je batine dobilo iz cista mira) sasvim normalna stvar. Da je dobilo po turu, ukoliko reci ne bi pomogle, cim se pocelo neprimereno ponasati prema drugim ljudima, nesto bi naucilo. To je vaspitna cuska, nije nasilje. Ima i onih koji divljaju za volanom. Treba li svima zabraniti da voze? A tvoj komentar je zadnja patetika i odvrtna propaganda, pri tom i glupa.

Miloš

pre 9 godina

Mira:
Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

Miro, jel možete da mi pokažete gde se u tekstu vidi da autor voli da BIJE? Takođe Vas molim da mi pokažete gde pominje varjače i kaiševe, šamare i iživljavanje na razne načine, kako vi to rekoste.
Niste jedini, svi koji zastupaju vašu teoriju pokušavaju da nas predstave kao psihopate.

merkalija

pre 9 godina

mene ni otac ni majka u zivotu nisu udarili niti maltretirali fizicki i psihicki, i sasvim sam zadovoljan kako je sve to ispalo. postujem zakon, zaradjujem i izdrzavam sebe i svoje. a agresivci koji ce da prenesu nasilje na svoje potomstvo kao g. djurkovic su pretnja celom drustvu, tako da bih apelovao na nadlezne organe da se pozabave djurkovicevim priznanjem da maltretira rodjenu decu.

Boki

pre 9 godina

U potpunosti se slazem sa ovim tekstom. Cela poenta je u tome koliko drzava sme da se mesa u zivot porodice. Na primer u Svedskoj, decu uce u skoli o njihovim pravima vec sa pet, sest godina na taj nacin da se deca cesto okrecu protiv svojih roditelja. Sa pet sest godina deca nisu dovoljno zrela da procene da li je pametno reci uciteljici da te je mama udarila ili ne. Desava se da roditeljima oduzmu decu samo zato sto su deca rekla da ih je neko u porodici udario i bez drugih dokaza. Postoji zakon koji obavezuje lekare i ucitelje da skola prijavi policiji bilo kakvo zlostavljanje dece. Sto se tice ideje o tome sta je zlostavljanje, roditelj ne sme da primeni nikakav oblik sile cak i ako to znaci da se dete uhvati za ruku malo jace i povuce za sobom, podigne, zadrzi. Posto vecina dece poznaju svoja "prava" desava se da prete roditeljima da ce ih prijaviti uciteljici. Uciteljice ponekad pokusavaju da postave takvu vrstu pitanja u skoli koja navode decu da pricaju kako im je kod kuce, na koji nacin su kaznjavani, itd. U slucaju da neko dete spomene da ga roditelji na bilo koji nacin fizicki kaznjavaju (tu uopste ne mora da se radi o zlostavljanju) skola prijavljuje slucaj policiji. Policija, bez znanja roditelja dolazi po dete u skolu i vodi u stanicu gde specijalno obuceni policajci ispituju dete. ako dete spomene opet da ga je neko fizicki kaznio policija mu nalazi novi smestaj u drugoj porodici. Ako se dete opire policiji dete se silom predaje toj drugoj porodici.

PeraZdrera

pre 9 godina

"Da li u vaspitanju koristimo i telesnu kaznu? Naravno."

Zao mi je ali sa ovom recenicom nikako ne mogu da se slozim.

Mozda su novi zakoni losi, ali i ovaj teks je takodje vrlo los i primitivan. Nismo vise u 19. veku.

tocrank

pre 9 godina

"oni ce da mi kazu kako da vaspitam ..." DA! Mozda i treba da naucite drugacje da vaspitate decu. Zemlje gde je zakon aktivan funkcionisu i jedne su od najjacih sila u svetu.Minimum vandalizma i kriminala,ne postoji savrseno drustvo. Da grese a mi da smo u pravu onda mi Mi bili Svedska,recimo. Jel mozete na vreme da vaspitate decu da ne dodje do udarca? Mozete ili ne? Nikada dete nisam udario,NIKADA! Mere kaznjavanja da ali nikada ruku nisam digao. Naucite da budete roditelji jer se vase roditeljstvo ne zavrsava rodjenjem deteta. Da napravi dete moze svaka ...

mira

pre 9 godina

Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

Marinela

pre 9 godina

Oni će da mi kažu kako da vaspitavam dete. Kad je budu izdržavali, bdeli nad njom kad ima temperaturu po celu noć, a sutradan radili kao da se ništa ne dešava, brinuli nad svakom sekundom njenog života, onda će imati pravo da mi zaprete kaznom kad je udarim po dupetu zato što pretera u zahtevima i kad nikakva objašnjenja ni pretnje ne pomažu, uostalom, kao i svako drugo normalno dete.

Samo vi donosite zakone. Ne pada mi na pamet da vam dozvolim da mi od deteta napravite ono što ste sami postali. S tim se slaže i moj muž koji nikada na nju nije povisio ton, a kamoli je udario.

Bolje bi vam bilo da se obračunate s kriminalcima svih vrsta, naročito s onima s kojima ste u bliskim vezama, a ne da se obračunavate sa roditeljima u Srbiji.

Vanja

pre 9 godina

Veoma primitivan tekst koji puno govori o autoru - npr. da mu obrazovanje nije pomoglo da se oslobodi provincijalizma i kompleksa inferiornosti ...da je vaspitavan autoritarno - mozda u porodici nekog vojnog lica nizeg ranga i da mu titula sluzi da zameni nedostatak argumenata .Supruga se slaze - nije li ovde i mizogenija ? Ako vec pominje decu - mnozina , sigurno se dvoje dece razlikuju pa ni metod vaspitanja ne moze biti isti .Naravno, bezlicno i bespolno pominjanje dece koja treba da posluze kao znacka na reveru iz vremena socrealizma!...mogla bih jos ali je dovoljno ...Ne poznajem ga, ali stil mi je poznat- pun stereotipa karakteristicnih za ovakav tip - antiineligenta.

WOEMS

pre 9 godina

ZALAGANJE PROTIV ZAKONA N I J E ZALAGANJE ZA AGRESIJU
preteranim pojednostavljenjem i manipulacijom kreira se drugačiji utisak

NISMO U DEFICITU ZAKONA I ZABRANA, VEĆ DEFICITU SVESTI I PRAVIH VREDNOSTI
’stručna javnost’ ne ukazuje na uzroke i ne leči ih, već manipuliše posledicama sistema vrednosti u čijem plasmanu je odlučujuće učestvovala (između ostalog, nekritički plasirajući feminističke norme i principe..). Svest o odgovornosti u tom pogledu, nedopustiva je i podriva korene sistema pokretanog suvim materijalizmom, interesom i anestezijom ’novih vrednosti’

Psihološki profil teško obolelog sistema, sa polugama u politikanstvu, bankarstvu, sudstvu.. i ’psihološkoj stručnoj javnosti’ kojom se serviraju ’norme’, ne analizira se, iako ODLUČUJUĆE utiče na naše živote i društveno iskustvo. Umesto toga

OBEZGLAVLJENA PORODICA - ’OSLOBOĐENO DETE’ - OGREHOVLJEN RODITELJ
bitne su poluge kontrole u suštinskoj REPRESIJI I ZLOČINU NAD ČOVEKOM.
Proizvodnja zombija pod plaštom humanosti - upravljanje krivicom i strahom (od oduzimanja dece) kao najefikasnijim sredstvima kontrole

U ime deteta, roditelja i srpske porodice uopšte, hvala za redak glas razuma usred agresivne represije sistema

Prutić uza zid, a pamet u glavu!

John

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?

godefe

pre 9 godina

Deo 1
Moram da prokomentarisem, suvise je vazno.
Prvo gospodine, lepo je sto namecete u vise navrata da ste visokoobrazovani, al to Vam je pogresan argument na ovu temu. Time ste samo pokazali da Vas na tim visokoobrazovnim institucijama nisu naucili vestini argumentovanja.
Drugo, brkate babe i zabe. "Cuska po guzi" nije to fizicko kaznjavanje koje bi zakon trebalo da predupredi. Bar ne u najuzem smislu. Radi se o daleko ozbiljnijin stvarima.
Takodje, Vi ne znate da li su te maloletne i punoletne delikvente koje pominjete u argumentaciji roditelji tukli. Mozda jesu, pa su bas zato postali delikventi. Dakle, jos jedan promasaj u argumentaciji.
Trece, Vase licno iskustvo koje tumacite kao pozitivno (npr odlicno vaspitanje Vasih roditelja jer ste Vi postali valjana osoba (ovo se kazeimplicitno u tekstu) iako su vas tukli, takodje je los argument. Zapravo to je samo Vase subjektivno misljenje (i time ne validan argument u necemu tako ozbiljnom kao sto je rasprava o zakonu), i ni na koji nacin se ne moze znati da li biste Vi zapravo postali jos bolji covek da Vas nisu tukli.
Trece, ovaj citav tekst odise samo Vasim nedovoljnim znanjem o decjoj psihologiji i metodama vaspitanja, kao i strahom koji proizilazi iz tog neznanja: Sta cu sad kad ne smem da cusnem? Kazne postoje i bez batina.

ЛазарС.

pre 9 godina

Господине Ђурковићу, заслужили сте моје поштовање. Када сам пре пар дана прочитао текст у Политици о нападу на др Миливојевића, истог трена сам послао коментар подршке уваженом специјалисти. Мој коментар био је много краћи од вашег али у основи исте садржине.
А како би и могло бити другачије ако човек размишља својом главом и мисли о добробити своје деце? А ја их имам двоје, на које сам поносан и који су мој живот. Имам и двоје унучића. Зар да без речи, ћутке, дозволим овим квази научницима, уништитељима људског друштва да спроводе свој перфидни план уништења породице? Ја се нећу измаћи у страну. Видим, и ви сте дигли глас. И сигуран сам да нас има још. Али биће то тешка борба против организоване хорде којој ништа није свето сем њиховог личног интереса и који доживљавају екстазу када их похвале њихови ментори. Ипак, борићемо се. Свим средствима.
Лазар Ђ. Станојевић дипл. инж., отац и деда

jassy

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?

Komentator

pre 9 godina

Mozda nije najgore, ali svakako jeste bitna cinjenica jeste licemerje zakanodavaca, koji ce da formiraju zakon, izglasaju ga u skupstini a na kraju ce selektivno da ga primenjuju po principu kako koji slucaj dospe u novine, tako ce da odmere kaznu. Pritom ce biti ko zna koliko pripadnika romske nacionalnosti koji odgajaju decu u losim i nezdravim uslovima. Na kraju krajeva, mnogi su i

vojvodjanka

pre 9 godina

Milivojević iDjurković su rekli ono što misle imoje dve ćerke koje su visoko obrazovane I imaju decu. Mišljenja sam da ne treba sve prepisati iz EU nije sve dobro.

seka-Deka

pre 9 godina

Danas naši poslanici su u dobi kad ne mogu ni u naluđim snovima imati decu za vaspitanje ali iz osvete će propisati novi zakon o vaspitanju dece !
Ja im želim da im novi zakon odlučuje o vaspitanju njihovih UNUKA !

A.C.M.E.

pre 9 godina

Znači, po autoru, totalitarizam je kad država kažnjava nečiju želju da fizičkom silom uspostavi autoritet (da potčini, da podredi)?

Evo ovde: http://www.endcorporalpunishment.org/pages/progress/prohib_states.html spisak zemalja gde je zabranjeno "telesno kažnjavanje", zapravo, gde je zabranjeno da bijete decu.
Imate raznih zemalja na spisku: od Konga, Kenije i Tunisa, preko Albanije, Makedonije i Venecuele, do Švedske, Nemačke, Novog Zelanda. Ali, sve je to "zli zapad" (naročito Venecuela) koji pokušava "da nam nametne svoje vrednosti"

A za sve one koji hoće da protestuju:
150 poslanika je upravo juče reklo da ih zabole za decu koja umiru od retkih bolesti ili kojoj ne mogu ni dijagnozu da postave. Ne vidim da se neko sprema da protestuje zbog toga.

Pozdrav

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem.
Ali sve se vraca, sve se placa, zato takvi obicno zavrse usamljeni u starackom domu, sedeci na stolici po ceo dan i gledajuci u vrata.

ЛазарС.

pre 9 godina

Господине Ђурковићу, заслужили сте моје поштовање. Када сам пре пар дана прочитао текст у Политици о нападу на др Миливојевића, истог трена сам послао коментар подршке уваженом специјалисти. Мој коментар био је много краћи од вашег али у основи исте садржине.
А како би и могло бити другачије ако човек размишља својом главом и мисли о добробити своје деце? А ја их имам двоје, на које сам поносан и који су мој живот. Имам и двоје унучића. Зар да без речи, ћутке, дозволим овим квази научницима, уништитељима људског друштва да спроводе свој перфидни план уништења породице? Ја се нећу измаћи у страну. Видим, и ви сте дигли глас. И сигуран сам да нас има још. Али биће то тешка борба против организоване хорде којој ништа није свето сем њиховог личног интереса и који доживљавају екстазу када их похвале њихови ментори. Ипак, борићемо се. Свим средствима.
Лазар Ђ. Станојевић дипл. инж., отац и деда

Marinela

pre 9 godina

Oni će da mi kažu kako da vaspitavam dete. Kad je budu izdržavali, bdeli nad njom kad ima temperaturu po celu noć, a sutradan radili kao da se ništa ne dešava, brinuli nad svakom sekundom njenog života, onda će imati pravo da mi zaprete kaznom kad je udarim po dupetu zato što pretera u zahtevima i kad nikakva objašnjenja ni pretnje ne pomažu, uostalom, kao i svako drugo normalno dete.

Samo vi donosite zakone. Ne pada mi na pamet da vam dozvolim da mi od deteta napravite ono što ste sami postali. S tim se slaže i moj muž koji nikada na nju nije povisio ton, a kamoli je udario.

Bolje bi vam bilo da se obračunate s kriminalcima svih vrsta, naročito s onima s kojima ste u bliskim vezama, a ne da se obračunavate sa roditeljima u Srbiji.

vojvodjanka

pre 9 godina

Milivojević iDjurković su rekli ono što misle imoje dve ćerke koje su visoko obrazovane I imaju decu. Mišljenja sam da ne treba sve prepisati iz EU nije sve dobro.

jassy

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?

WOEMS

pre 9 godina

ZALAGANJE PROTIV ZAKONA N I J E ZALAGANJE ZA AGRESIJU
preteranim pojednostavljenjem i manipulacijom kreira se drugačiji utisak

NISMO U DEFICITU ZAKONA I ZABRANA, VEĆ DEFICITU SVESTI I PRAVIH VREDNOSTI
’stručna javnost’ ne ukazuje na uzroke i ne leči ih, već manipuliše posledicama sistema vrednosti u čijem plasmanu je odlučujuće učestvovala (između ostalog, nekritički plasirajući feminističke norme i principe..). Svest o odgovornosti u tom pogledu, nedopustiva je i podriva korene sistema pokretanog suvim materijalizmom, interesom i anestezijom ’novih vrednosti’

Psihološki profil teško obolelog sistema, sa polugama u politikanstvu, bankarstvu, sudstvu.. i ’psihološkoj stručnoj javnosti’ kojom se serviraju ’norme’, ne analizira se, iako ODLUČUJUĆE utiče na naše živote i društveno iskustvo. Umesto toga

OBEZGLAVLJENA PORODICA - ’OSLOBOĐENO DETE’ - OGREHOVLJEN RODITELJ
bitne su poluge kontrole u suštinskoj REPRESIJI I ZLOČINU NAD ČOVEKOM.
Proizvodnja zombija pod plaštom humanosti - upravljanje krivicom i strahom (od oduzimanja dece) kao najefikasnijim sredstvima kontrole

U ime deteta, roditelja i srpske porodice uopšte, hvala za redak glas razuma usred agresivne represije sistema

Prutić uza zid, a pamet u glavu!

jeca

pre 9 godina

Bravo na tekstu! Podržavam svaku reč koja je napisana!
Ovaj zakon se neće poštovati čak iako se usvoji. Jedino šta bih dodala da je cilj našim političarima da stvore haotično društvo da bi lakše njime vladali! Zato nam je srozan i sistem obrazovanja, pa i sve ostalo- moralne vrednosti i dr.

El Orens

pre 9 godina

Gospodo politicari, pogledajte oblasti koje vec uredjujete: obrazovanje, zdravstvo, pravosudje, ekonomiju, javne finansije, izgradnju infrastrukture, zakonodavstvo, vojsku i odbranu teritorije, civilnu odbranu... Niste se bas proslavili, ako cemo realno.
Ne morate bas sve da upropastite u ovoj zemlji, roditeljstvo je dovoljno tesko i bez vaseg uplitanja.

A.C.M.E.

pre 9 godina

Znači, po autoru, totalitarizam je kad država kažnjava nečiju želju da fizičkom silom uspostavi autoritet (da potčini, da podredi)?

Evo ovde: http://www.endcorporalpunishment.org/pages/progress/prohib_states.html spisak zemalja gde je zabranjeno "telesno kažnjavanje", zapravo, gde je zabranjeno da bijete decu.
Imate raznih zemalja na spisku: od Konga, Kenije i Tunisa, preko Albanije, Makedonije i Venecuele, do Švedske, Nemačke, Novog Zelanda. Ali, sve je to "zli zapad" (naročito Venecuela) koji pokušava "da nam nametne svoje vrednosti"

A za sve one koji hoće da protestuju:
150 poslanika je upravo juče reklo da ih zabole za decu koja umiru od retkih bolesti ili kojoj ne mogu ni dijagnozu da postave. Ne vidim da se neko sprema da protestuje zbog toga.

Samo mama

pre 9 godina

Ne vidim poentu donosenja ovog zakona. Mi nemamo problem u zakonima koliko u sprovodjenju istog. I sad imamo zakon da deca ne smeju da budu zlostavljana pa na zalost i dalje ima dece koja su zlostavljana (ne govorim o par cuski po dupetu vec o zlostavljanju dece) i nikom nista. Imamo zakon npr. da maloletnicima ne sme da se prodaju alkohol i cigare pa se one prodaju. I opet nista. Zato ne vidim sta ce se postici ovim zakonom. Treba naci nacin kako podstaci roditelje da pocnu ponovo da brinu o svojoj deci, da im se posvecuju, da ih bezuslovno vole, jedino tako cemo imati ponovo zdravu porodicu. A to se nece postici zakonima.

Komentator

pre 9 godina

Mozda nije najgore, ali svakako jeste bitna cinjenica jeste licemerje zakanodavaca, koji ce da formiraju zakon, izglasaju ga u skupstini a na kraju ce selektivno da ga primenjuju po principu kako koji slucaj dospe u novine, tako ce da odmere kaznu. Pritom ce biti ko zna koliko pripadnika romske nacionalnosti koji odgajaju decu u losim i nezdravim uslovima. Na kraju krajeva, mnogi su i

godefe

pre 9 godina

Deo 1
Moram da prokomentarisem, suvise je vazno.
Prvo gospodine, lepo je sto namecete u vise navrata da ste visokoobrazovani, al to Vam je pogresan argument na ovu temu. Time ste samo pokazali da Vas na tim visokoobrazovnim institucijama nisu naucili vestini argumentovanja.
Drugo, brkate babe i zabe. "Cuska po guzi" nije to fizicko kaznjavanje koje bi zakon trebalo da predupredi. Bar ne u najuzem smislu. Radi se o daleko ozbiljnijin stvarima.
Takodje, Vi ne znate da li su te maloletne i punoletne delikvente koje pominjete u argumentaciji roditelji tukli. Mozda jesu, pa su bas zato postali delikventi. Dakle, jos jedan promasaj u argumentaciji.
Trece, Vase licno iskustvo koje tumacite kao pozitivno (npr odlicno vaspitanje Vasih roditelja jer ste Vi postali valjana osoba (ovo se kazeimplicitno u tekstu) iako su vas tukli, takodje je los argument. Zapravo to je samo Vase subjektivno misljenje (i time ne validan argument u necemu tako ozbiljnom kao sto je rasprava o zakonu), i ni na koji nacin se ne moze znati da li biste Vi zapravo postali jos bolji covek da Vas nisu tukli.
Trece, ovaj citav tekst odise samo Vasim nedovoljnim znanjem o decjoj psihologiji i metodama vaspitanja, kao i strahom koji proizilazi iz tog neznanja: Sta cu sad kad ne smem da cusnem? Kazne postoje i bez batina.

Normalnom coveku je ostalo samo da place ili da kupi kanapce

pre 9 godina

NVO aktivisti i ljubitelji liberalnog talibanizma su odlucili da nam odredjuju i kako cemo misliti, i ziveti, i raditi, tako da sve ide po planu i programu jer se niko ne buni.

Boža

pre 9 godina

Već se dugo polemiše o ovoj gluposti koju servira zapad, nevladine organizacije i dokone babe.Deca su gajena na isti način od postanka sveta i sada to nije dobro.Naravno da postoje psihopate koje pretuku decu.To su izuzeci i za te postoji zakon.Još ćete zabraniti korišćenje noža je se njime izvrvavaju ubistva.

mira

pre 9 godina

Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

Boki

pre 9 godina

U potpunosti se slazem sa ovim tekstom. Cela poenta je u tome koliko drzava sme da se mesa u zivot porodice. Na primer u Svedskoj, decu uce u skoli o njihovim pravima vec sa pet, sest godina na taj nacin da se deca cesto okrecu protiv svojih roditelja. Sa pet sest godina deca nisu dovoljno zrela da procene da li je pametno reci uciteljici da te je mama udarila ili ne. Desava se da roditeljima oduzmu decu samo zato sto su deca rekla da ih je neko u porodici udario i bez drugih dokaza. Postoji zakon koji obavezuje lekare i ucitelje da skola prijavi policiji bilo kakvo zlostavljanje dece. Sto se tice ideje o tome sta je zlostavljanje, roditelj ne sme da primeni nikakav oblik sile cak i ako to znaci da se dete uhvati za ruku malo jace i povuce za sobom, podigne, zadrzi. Posto vecina dece poznaju svoja "prava" desava se da prete roditeljima da ce ih prijaviti uciteljici. Uciteljice ponekad pokusavaju da postave takvu vrstu pitanja u skoli koja navode decu da pricaju kako im je kod kuce, na koji nacin su kaznjavani, itd. U slucaju da neko dete spomene da ga roditelji na bilo koji nacin fizicki kaznjavaju (tu uopste ne mora da se radi o zlostavljanju) skola prijavljuje slucaj policiji. Policija, bez znanja roditelja dolazi po dete u skolu i vodi u stanicu gde specijalno obuceni policajci ispituju dete. ako dete spomene opet da ga je neko fizicki kaznio policija mu nalazi novi smestaj u drugoj porodici. Ako se dete opire policiji dete se silom predaje toj drugoj porodici.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem. (Pozdrav, 19. decembar 2014 17:09)

Naravno da ima i takvih. To su cesto oni koji pustaju dete da divlja, da terorise druge ljude oko sebe, dok se oni, ili ponosno smeskaju, ili su totalno nezaisteresovani. E, ali, kad se njima samima popne na vrh glave, onda ga oderu od batina. I detetu, naravno, nista nije jasno. Kako da vidi gde je pogresilo? Osim sto je naucilo da je nasilje iz cista mira (jer, njemu mora izgledati da je batine dobilo iz cista mira) sasvim normalna stvar. Da je dobilo po turu, ukoliko reci ne bi pomogle, cim se pocelo neprimereno ponasati prema drugim ljudima, nesto bi naucilo. To je vaspitna cuska, nije nasilje. Ima i onih koji divljaju za volanom. Treba li svima zabraniti da voze? A tvoj komentar je zadnja patetika i odvrtna propaganda, pri tom i glupa.

Vanja

pre 9 godina

Veoma primitivan tekst koji puno govori o autoru - npr. da mu obrazovanje nije pomoglo da se oslobodi provincijalizma i kompleksa inferiornosti ...da je vaspitavan autoritarno - mozda u porodici nekog vojnog lica nizeg ranga i da mu titula sluzi da zameni nedostatak argumenata .Supruga se slaze - nije li ovde i mizogenija ? Ako vec pominje decu - mnozina , sigurno se dvoje dece razlikuju pa ni metod vaspitanja ne moze biti isti .Naravno, bezlicno i bespolno pominjanje dece koja treba da posluze kao znacka na reveru iz vremena socrealizma!...mogla bih jos ali je dovoljno ...Ne poznajem ga, ali stil mi je poznat- pun stereotipa karakteristicnih za ovakav tip - antiineligenta.

Miloš

pre 9 godina

Mira:
Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

Miro, jel možete da mi pokažete gde se u tekstu vidi da autor voli da BIJE? Takođe Vas molim da mi pokažete gde pominje varjače i kaiševe, šamare i iživljavanje na razne načine, kako vi to rekoste.
Niste jedini, svi koji zastupaju vašu teoriju pokušavaju da nas predstave kao psihopate.

John

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?

Aleksandar II

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?
(jassy, 19. decembar 2014 21:30)

Da, to i jeste najveci problem - NEJASNE GRANICE!!!
Ako dete ima jasne granice ono se oseca komforno u okviru tih granica i moze da se razvija normalno, a ako nema granica nije svesno ''dokle sme da ide'' odnosno sta je drustveno prihvatljivo a sta nije pa zato i imamo ovakvu decu koja su nevaspitana i koja misle da mogu da rade sta hoce - nisu imala jasne granice!!!

Pozdrav

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem.
Ali sve se vraca, sve se placa, zato takvi obicno zavrse usamljeni u starackom domu, sedeci na stolici po ceo dan i gledajuci u vrata.

X=iks

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?
(John, 19. decembar 2014 23:28)

A sto si izdvojio bas tih zadnjih 20 godina? A ako si to vec ucinio, onda s trebao otici i korak dalje, pa reci da su tu generaciju roditelji *neuporedivo* manje telesno (i bilo kako) kaznjavali, nego ijednu prethodnu. I sta cemo onda se "dokazima"?

seka-Deka

pre 9 godina

Danas naši poslanici su u dobi kad ne mogu ni u naluđim snovima imati decu za vaspitanje ali iz osvete će propisati novi zakon o vaspitanju dece !
Ja im želim da im novi zakon odlučuje o vaspitanju njihovih UNUKA !

PeraZdrera

pre 9 godina

"Da li u vaspitanju koristimo i telesnu kaznu? Naravno."

Zao mi je ali sa ovom recenicom nikako ne mogu da se slozim.

Mozda su novi zakoni losi, ali i ovaj teks je takodje vrlo los i primitivan. Nismo vise u 19. veku.

tocrank

pre 9 godina

"oni ce da mi kazu kako da vaspitam ..." DA! Mozda i treba da naucite drugacje da vaspitate decu. Zemlje gde je zakon aktivan funkcionisu i jedne su od najjacih sila u svetu.Minimum vandalizma i kriminala,ne postoji savrseno drustvo. Da grese a mi da smo u pravu onda mi Mi bili Svedska,recimo. Jel mozete na vreme da vaspitate decu da ne dodje do udarca? Mozete ili ne? Nikada dete nisam udario,NIKADA! Mere kaznjavanja da ali nikada ruku nisam digao. Naucite da budete roditelji jer se vase roditeljstvo ne zavrsava rodjenjem deteta. Da napravi dete moze svaka ...

merkalija

pre 9 godina

mene ni otac ni majka u zivotu nisu udarili niti maltretirali fizicki i psihicki, i sasvim sam zadovoljan kako je sve to ispalo. postujem zakon, zaradjujem i izdrzavam sebe i svoje. a agresivci koji ce da prenesu nasilje na svoje potomstvo kao g. djurkovic su pretnja celom drustvu, tako da bih apelovao na nadlezne organe da se pozabave djurkovicevim priznanjem da maltretira rodjenu decu.

Aleksandar

pre 9 godina

Nisi u pravu, Miso!!!
Uopste nisi u pravu!
Zakonom se ne zabranjuje vaspitavanje dece pa ni kaznjavanje, vec samo i iskljucivo zlostavljanje u sta spada fizicko i mentalno kaznjavanje!!!
Dete ne treba da ne radi nesto jer se tebe plasi zato sto ce prvi put kada ti nisi tu da uradi to sto nije smeo (primer samo)!!

Drugo, taj 'jezivi zakon o pravima dece' koji pominjes je nesto vrlo dobro, ali je primer koji si naveo ruzan - roditelji te devojcice koja sa 15 izvrsi abortus a prvo se ne obrati njima imaju problem za koji su ONI krivi posto nisu naucili dete da im veruje i da se njima obrati za SVAKI problem na koji naidje!!! Treba vaspitavati dete, nauciti ga da vam veruje i da sa vama moze da razgovara o svim svojim strahovima i problemima, a ne zadirati u njihovu privatnost samo zato sto niste bili dobar roditelj!!!

0o

pre 9 godina

Uf, uh...da probam
Teska tema o kojoj je jos teze razmisljati hladne glave...tim pre sto se polazi od nediskutovanih pretpostavki...
Drzava naravno, ne voli konkurenciju i ljubomorno cuva svoje monopole, narocito monopol na pretnju silom i iniciranje upotrebe sile. Cinjenica da imaju daleko vece resurse od prosecnog pripadnika opste populacije pa zadnjih godina/decenija mogu sebi da dozvole i druge metode sem brutalne fizicke sile je takodje vrlo bitna.
Drzava nije nikome dala njihovo prirodjeno pravo i mogucnost za razmnozavanje a opet vidimo da ponekad daje sebi za pravo da to pravo delu populacije koje smatra nepozeljnim uskracuje... Uf, koliko prava, a nigde pravde...
Pa, sta da ocekujete od entiteta koji se ranije krio iza bozanskog prava na vladanje, a sada se krije iza demokratije...entiteta koji daje sebi za pravo da regulise koja su stanja svesti kod pojedinca dozvoljena a koja ne...entiteta koji na sve nacine pokusava da kreira populaciju koja ce da bude dovoljno inteligentna da shvati naredjenja a dovoljno glupa da misli da mora da ih izvrsava...
Nisam roditelj i ne mogu da pricam iz licnog iskustva. Iniciranje nasilja (fizickog, emotivnog...) smatram pogresnim. Pretpostavljam i nadam se da postoji nenasilan metod za podizanje potomstva i cini mi se da je jedna od kljucnih stvari ukazivanje na negativne i destruktivne stavove i ponasanja u okolini (gde nam drzava daje toooooliko primera) a ne treniranje i uslovljavanje mladih bica sistemom kazna/nagrada...

Zlaic

pre 9 godina

Roditelji smo dva studenta koji uskoro zavrsavaju studije, dva kulturna deteta koja cak i ne puse, a da i ne pominjem ostale poroke. Zbog lose ekonomske situacije supruga i ja smo trenutno u Austriji, u zemlji "decje demokratije". Misljenja sam da se ovde ne radi o demokratiji za decu vec o klasicnom klasnom raslojavanju. Bogati uvek mogu svoju decu ucenjivati skupim poklonima kako bi zavrsavali skolu i kako bi bas ta klasa ostala na vlasti. Srednji sloj kojima i mi pripadamo ne mozemo nasoj deci pruziti mercedese, bmw-e ili sta vec. Ovde im mozemo dati samo ljubav i lepe reci, ali to ponekad njima nije dovoljno jer ne razumeju koliko je to veliko i vazno za njih. Ovde im je ponudjeno da sa 15 godina imaju "svoj novac", ali to znaci da ostaju ili na osnovnoj skoli ili zavrse neki zanat. I tako dete radnika ostaje radnik, sem u retkim izuzetcima, ali je to zanemarljiv broj.
Ne kajem se sto sam ponekad morao i udariti decu, ali sam vrlo ponosan na ono u sta su izrasli. Naravno da treba razdvojiti vaspitne batine od izivljavanja nad decom, ali tu je zakon koji to jasno definise, jos samo da pocne i da reaguje. I zato se pridruzujem onima koji ne bi nista menjali u zakonu vec samo u primeni postojeceg zakona. Toliko zasad.

Pozdrav

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem.
Ali sve se vraca, sve se placa, zato takvi obicno zavrse usamljeni u starackom domu, sedeci na stolici po ceo dan i gledajuci u vrata.

Vanja

pre 9 godina

Veoma primitivan tekst koji puno govori o autoru - npr. da mu obrazovanje nije pomoglo da se oslobodi provincijalizma i kompleksa inferiornosti ...da je vaspitavan autoritarno - mozda u porodici nekog vojnog lica nizeg ranga i da mu titula sluzi da zameni nedostatak argumenata .Supruga se slaze - nije li ovde i mizogenija ? Ako vec pominje decu - mnozina , sigurno se dvoje dece razlikuju pa ni metod vaspitanja ne moze biti isti .Naravno, bezlicno i bespolno pominjanje dece koja treba da posluze kao znacka na reveru iz vremena socrealizma!...mogla bih jos ali je dovoljno ...Ne poznajem ga, ali stil mi je poznat- pun stereotipa karakteristicnih za ovakav tip - antiineligenta.

godefe

pre 9 godina

Deo 1
Moram da prokomentarisem, suvise je vazno.
Prvo gospodine, lepo je sto namecete u vise navrata da ste visokoobrazovani, al to Vam je pogresan argument na ovu temu. Time ste samo pokazali da Vas na tim visokoobrazovnim institucijama nisu naucili vestini argumentovanja.
Drugo, brkate babe i zabe. "Cuska po guzi" nije to fizicko kaznjavanje koje bi zakon trebalo da predupredi. Bar ne u najuzem smislu. Radi se o daleko ozbiljnijin stvarima.
Takodje, Vi ne znate da li su te maloletne i punoletne delikvente koje pominjete u argumentaciji roditelji tukli. Mozda jesu, pa su bas zato postali delikventi. Dakle, jos jedan promasaj u argumentaciji.
Trece, Vase licno iskustvo koje tumacite kao pozitivno (npr odlicno vaspitanje Vasih roditelja jer ste Vi postali valjana osoba (ovo se kazeimplicitno u tekstu) iako su vas tukli, takodje je los argument. Zapravo to je samo Vase subjektivno misljenje (i time ne validan argument u necemu tako ozbiljnom kao sto je rasprava o zakonu), i ni na koji nacin se ne moze znati da li biste Vi zapravo postali jos bolji covek da Vas nisu tukli.
Trece, ovaj citav tekst odise samo Vasim nedovoljnim znanjem o decjoj psihologiji i metodama vaspitanja, kao i strahom koji proizilazi iz tog neznanja: Sta cu sad kad ne smem da cusnem? Kazne postoje i bez batina.

John

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?

PeraZdrera

pre 9 godina

"Da li u vaspitanju koristimo i telesnu kaznu? Naravno."

Zao mi je ali sa ovom recenicom nikako ne mogu da se slozim.

Mozda su novi zakoni losi, ali i ovaj teks je takodje vrlo los i primitivan. Nismo vise u 19. veku.

merkalija

pre 9 godina

mene ni otac ni majka u zivotu nisu udarili niti maltretirali fizicki i psihicki, i sasvim sam zadovoljan kako je sve to ispalo. postujem zakon, zaradjujem i izdrzavam sebe i svoje. a agresivci koji ce da prenesu nasilje na svoje potomstvo kao g. djurkovic su pretnja celom drustvu, tako da bih apelovao na nadlezne organe da se pozabave djurkovicevim priznanjem da maltretira rodjenu decu.

tocrank

pre 9 godina

"oni ce da mi kazu kako da vaspitam ..." DA! Mozda i treba da naucite drugacje da vaspitate decu. Zemlje gde je zakon aktivan funkcionisu i jedne su od najjacih sila u svetu.Minimum vandalizma i kriminala,ne postoji savrseno drustvo. Da grese a mi da smo u pravu onda mi Mi bili Svedska,recimo. Jel mozete na vreme da vaspitate decu da ne dodje do udarca? Mozete ili ne? Nikada dete nisam udario,NIKADA! Mere kaznjavanja da ali nikada ruku nisam digao. Naucite da budete roditelji jer se vase roditeljstvo ne zavrsava rodjenjem deteta. Da napravi dete moze svaka ...

Aleksandar

pre 9 godina

Nisi u pravu, Miso!!!
Uopste nisi u pravu!
Zakonom se ne zabranjuje vaspitavanje dece pa ni kaznjavanje, vec samo i iskljucivo zlostavljanje u sta spada fizicko i mentalno kaznjavanje!!!
Dete ne treba da ne radi nesto jer se tebe plasi zato sto ce prvi put kada ti nisi tu da uradi to sto nije smeo (primer samo)!!

Drugo, taj 'jezivi zakon o pravima dece' koji pominjes je nesto vrlo dobro, ali je primer koji si naveo ruzan - roditelji te devojcice koja sa 15 izvrsi abortus a prvo se ne obrati njima imaju problem za koji su ONI krivi posto nisu naucili dete da im veruje i da se njima obrati za SVAKI problem na koji naidje!!! Treba vaspitavati dete, nauciti ga da vam veruje i da sa vama moze da razgovara o svim svojim strahovima i problemima, a ne zadirati u njihovu privatnost samo zato sto niste bili dobar roditelj!!!

mira

pre 9 godina

Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

A.C.M.E.

pre 9 godina

Znači, po autoru, totalitarizam je kad država kažnjava nečiju želju da fizičkom silom uspostavi autoritet (da potčini, da podredi)?

Evo ovde: http://www.endcorporalpunishment.org/pages/progress/prohib_states.html spisak zemalja gde je zabranjeno "telesno kažnjavanje", zapravo, gde je zabranjeno da bijete decu.
Imate raznih zemalja na spisku: od Konga, Kenije i Tunisa, preko Albanije, Makedonije i Venecuele, do Švedske, Nemačke, Novog Zelanda. Ali, sve je to "zli zapad" (naročito Venecuela) koji pokušava "da nam nametne svoje vrednosti"

A za sve one koji hoće da protestuju:
150 poslanika je upravo juče reklo da ih zabole za decu koja umiru od retkih bolesti ili kojoj ne mogu ni dijagnozu da postave. Ne vidim da se neko sprema da protestuje zbog toga.

ЛазарС.

pre 9 godina

Господине Ђурковићу, заслужили сте моје поштовање. Када сам пре пар дана прочитао текст у Политици о нападу на др Миливојевића, истог трена сам послао коментар подршке уваженом специјалисти. Мој коментар био је много краћи од вашег али у основи исте садржине.
А како би и могло бити другачије ако човек размишља својом главом и мисли о добробити своје деце? А ја их имам двоје, на које сам поносан и који су мој живот. Имам и двоје унучића. Зар да без речи, ћутке, дозволим овим квази научницима, уништитељима људског друштва да спроводе свој перфидни план уништења породице? Ја се нећу измаћи у страну. Видим, и ви сте дигли глас. И сигуран сам да нас има још. Али биће то тешка борба против организоване хорде којој ништа није свето сем њиховог личног интереса и који доживљавају екстазу када их похвале њихови ментори. Ипак, борићемо се. Свим средствима.
Лазар Ђ. Станојевић дипл. инж., отац и деда

jassy

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?

vojvodjanka

pre 9 godina

Milivojević iDjurković su rekli ono što misle imoje dve ćerke koje su visoko obrazovane I imaju decu. Mišljenja sam da ne treba sve prepisati iz EU nije sve dobro.

Marinela

pre 9 godina

Oni će da mi kažu kako da vaspitavam dete. Kad je budu izdržavali, bdeli nad njom kad ima temperaturu po celu noć, a sutradan radili kao da se ništa ne dešava, brinuli nad svakom sekundom njenog života, onda će imati pravo da mi zaprete kaznom kad je udarim po dupetu zato što pretera u zahtevima i kad nikakva objašnjenja ni pretnje ne pomažu, uostalom, kao i svako drugo normalno dete.

Samo vi donosite zakone. Ne pada mi na pamet da vam dozvolim da mi od deteta napravite ono što ste sami postali. S tim se slaže i moj muž koji nikada na nju nije povisio ton, a kamoli je udario.

Bolje bi vam bilo da se obračunate s kriminalcima svih vrsta, naročito s onima s kojima ste u bliskim vezama, a ne da se obračunavate sa roditeljima u Srbiji.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Tekst je zadnja patetika i odvratna propaganda.
Roditelji tuku decu zato sto su isfrustrirani i zato sto zele da iskale bes na slabijem. (Pozdrav, 19. decembar 2014 17:09)

Naravno da ima i takvih. To su cesto oni koji pustaju dete da divlja, da terorise druge ljude oko sebe, dok se oni, ili ponosno smeskaju, ili su totalno nezaisteresovani. E, ali, kad se njima samima popne na vrh glave, onda ga oderu od batina. I detetu, naravno, nista nije jasno. Kako da vidi gde je pogresilo? Osim sto je naucilo da je nasilje iz cista mira (jer, njemu mora izgledati da je batine dobilo iz cista mira) sasvim normalna stvar. Da je dobilo po turu, ukoliko reci ne bi pomogle, cim se pocelo neprimereno ponasati prema drugim ljudima, nesto bi naucilo. To je vaspitna cuska, nije nasilje. Ima i onih koji divljaju za volanom. Treba li svima zabraniti da voze? A tvoj komentar je zadnja patetika i odvrtna propaganda, pri tom i glupa.

Boža

pre 9 godina

Već se dugo polemiše o ovoj gluposti koju servira zapad, nevladine organizacije i dokone babe.Deca su gajena na isti način od postanka sveta i sada to nije dobro.Naravno da postoje psihopate koje pretuku decu.To su izuzeci i za te postoji zakon.Još ćete zabraniti korišćenje noža je se njime izvrvavaju ubistva.

seka-Deka

pre 9 godina

Danas naši poslanici su u dobi kad ne mogu ni u naluđim snovima imati decu za vaspitanje ali iz osvete će propisati novi zakon o vaspitanju dece !
Ja im želim da im novi zakon odlučuje o vaspitanju njihovih UNUKA !

Miloš

pre 9 godina

Mira:
Da li je moguce da nasi vrli gradjani bas toliko vole da BIJU! Imam 62 godine. Mene nisu tukli, a nisam tukla ni ja! A ovde je jasno da nije u pitanju cuska po guzi, to je za bebe, vec je rec o tome da ljudi BIJU decu varjacom i kajisem, udaraju samare i izivljavaju se na razne nacine. E o TOME je rec. A udaraju ne zato sto deca grese, vec zato sto su roditelji BESNI. Zato nekada za istu stvar dete dobije batine ili prodje potpuno nekaznjeno. U vaspitavanju je najvaznije dati LICNI primer i biti DOSLEDAN.

Miro, jel možete da mi pokažete gde se u tekstu vidi da autor voli da BIJE? Takođe Vas molim da mi pokažete gde pominje varjače i kaiševe, šamare i iživljavanje na razne načine, kako vi to rekoste.
Niste jedini, svi koji zastupaju vašu teoriju pokušavaju da nas predstave kao psihopate.

Normalnom coveku je ostalo samo da place ili da kupi kanapce

pre 9 godina

NVO aktivisti i ljubitelji liberalnog talibanizma su odlucili da nam odredjuju i kako cemo misliti, i ziveti, i raditi, tako da sve ide po planu i programu jer se niko ne buni.

WOEMS

pre 9 godina

ZALAGANJE PROTIV ZAKONA N I J E ZALAGANJE ZA AGRESIJU
preteranim pojednostavljenjem i manipulacijom kreira se drugačiji utisak

NISMO U DEFICITU ZAKONA I ZABRANA, VEĆ DEFICITU SVESTI I PRAVIH VREDNOSTI
’stručna javnost’ ne ukazuje na uzroke i ne leči ih, već manipuliše posledicama sistema vrednosti u čijem plasmanu je odlučujuće učestvovala (između ostalog, nekritički plasirajući feminističke norme i principe..). Svest o odgovornosti u tom pogledu, nedopustiva je i podriva korene sistema pokretanog suvim materijalizmom, interesom i anestezijom ’novih vrednosti’

Psihološki profil teško obolelog sistema, sa polugama u politikanstvu, bankarstvu, sudstvu.. i ’psihološkoj stručnoj javnosti’ kojom se serviraju ’norme’, ne analizira se, iako ODLUČUJUĆE utiče na naše živote i društveno iskustvo. Umesto toga

OBEZGLAVLJENA PORODICA - ’OSLOBOĐENO DETE’ - OGREHOVLJEN RODITELJ
bitne su poluge kontrole u suštinskoj REPRESIJI I ZLOČINU NAD ČOVEKOM.
Proizvodnja zombija pod plaštom humanosti - upravljanje krivicom i strahom (od oduzimanja dece) kao najefikasnijim sredstvima kontrole

U ime deteta, roditelja i srpske porodice uopšte, hvala za redak glas razuma usred agresivne represije sistema

Prutić uza zid, a pamet u glavu!

Boki

pre 9 godina

U potpunosti se slazem sa ovim tekstom. Cela poenta je u tome koliko drzava sme da se mesa u zivot porodice. Na primer u Svedskoj, decu uce u skoli o njihovim pravima vec sa pet, sest godina na taj nacin da se deca cesto okrecu protiv svojih roditelja. Sa pet sest godina deca nisu dovoljno zrela da procene da li je pametno reci uciteljici da te je mama udarila ili ne. Desava se da roditeljima oduzmu decu samo zato sto su deca rekla da ih je neko u porodici udario i bez drugih dokaza. Postoji zakon koji obavezuje lekare i ucitelje da skola prijavi policiji bilo kakvo zlostavljanje dece. Sto se tice ideje o tome sta je zlostavljanje, roditelj ne sme da primeni nikakav oblik sile cak i ako to znaci da se dete uhvati za ruku malo jace i povuce za sobom, podigne, zadrzi. Posto vecina dece poznaju svoja "prava" desava se da prete roditeljima da ce ih prijaviti uciteljici. Uciteljice ponekad pokusavaju da postave takvu vrstu pitanja u skoli koja navode decu da pricaju kako im je kod kuce, na koji nacin su kaznjavani, itd. U slucaju da neko dete spomene da ga roditelji na bilo koji nacin fizicki kaznjavaju (tu uopste ne mora da se radi o zlostavljanju) skola prijavljuje slucaj policiji. Policija, bez znanja roditelja dolazi po dete u skolu i vodi u stanicu gde specijalno obuceni policajci ispituju dete. ako dete spomene opet da ga je neko fizicki kaznio policija mu nalazi novi smestaj u drugoj porodici. Ako se dete opire policiji dete se silom predaje toj drugoj porodici.

X=iks

pre 9 godina

Danas (čitaj: u zadnjih 20 godina) ovu zemlju vode generacije koju su "telesno kažnjavali" (bili, tukli, mlatili, ćuškali, delili "vaspitne"...)
Treba li boljeg dokaza da decu ne treba tući?
(John, 19. decembar 2014 23:28)

A sto si izdvojio bas tih zadnjih 20 godina? A ako si to vec ucinio, onda s trebao otici i korak dalje, pa reci da su tu generaciju roditelji *neuporedivo* manje telesno (i bilo kako) kaznjavali, nego ijednu prethodnu. I sta cemo onda se "dokazima"?

jeca

pre 9 godina

Bravo na tekstu! Podržavam svaku reč koja je napisana!
Ovaj zakon se neće poštovati čak iako se usvoji. Jedino šta bih dodala da je cilj našim političarima da stvore haotično društvo da bi lakše njime vladali! Zato nam je srozan i sistem obrazovanja, pa i sve ostalo- moralne vrednosti i dr.

Komentator

pre 9 godina

Mozda nije najgore, ali svakako jeste bitna cinjenica jeste licemerje zakanodavaca, koji ce da formiraju zakon, izglasaju ga u skupstini a na kraju ce selektivno da ga primenjuju po principu kako koji slucaj dospe u novine, tako ce da odmere kaznu. Pritom ce biti ko zna koliko pripadnika romske nacionalnosti koji odgajaju decu u losim i nezdravim uslovima. Na kraju krajeva, mnogi su i

Aleksandar II

pre 9 godina

Potpuna podrska. Ja sam juce dozivela da mi psihijatar moje cerke prigovori da joj ne postavljam jasne granice. E to je posledica nejasnih referenci sta su prava i obaveze roditelja. A posledice? Deca nas vise ne cene!!!! A kako ce nas tek voleti?
(jassy, 19. decembar 2014 21:30)

Da, to i jeste najveci problem - NEJASNE GRANICE!!!
Ako dete ima jasne granice ono se oseca komforno u okviru tih granica i moze da se razvija normalno, a ako nema granica nije svesno ''dokle sme da ide'' odnosno sta je drustveno prihvatljivo a sta nije pa zato i imamo ovakvu decu koja su nevaspitana i koja misle da mogu da rade sta hoce - nisu imala jasne granice!!!

0o

pre 9 godina

Uf, uh...da probam
Teska tema o kojoj je jos teze razmisljati hladne glave...tim pre sto se polazi od nediskutovanih pretpostavki...
Drzava naravno, ne voli konkurenciju i ljubomorno cuva svoje monopole, narocito monopol na pretnju silom i iniciranje upotrebe sile. Cinjenica da imaju daleko vece resurse od prosecnog pripadnika opste populacije pa zadnjih godina/decenija mogu sebi da dozvole i druge metode sem brutalne fizicke sile je takodje vrlo bitna.
Drzava nije nikome dala njihovo prirodjeno pravo i mogucnost za razmnozavanje a opet vidimo da ponekad daje sebi za pravo da to pravo delu populacije koje smatra nepozeljnim uskracuje... Uf, koliko prava, a nigde pravde...
Pa, sta da ocekujete od entiteta koji se ranije krio iza bozanskog prava na vladanje, a sada se krije iza demokratije...entiteta koji daje sebi za pravo da regulise koja su stanja svesti kod pojedinca dozvoljena a koja ne...entiteta koji na sve nacine pokusava da kreira populaciju koja ce da bude dovoljno inteligentna da shvati naredjenja a dovoljno glupa da misli da mora da ih izvrsava...
Nisam roditelj i ne mogu da pricam iz licnog iskustva. Iniciranje nasilja (fizickog, emotivnog...) smatram pogresnim. Pretpostavljam i nadam se da postoji nenasilan metod za podizanje potomstva i cini mi se da je jedna od kljucnih stvari ukazivanje na negativne i destruktivne stavove i ponasanja u okolini (gde nam drzava daje toooooliko primera) a ne treniranje i uslovljavanje mladih bica sistemom kazna/nagrada...

El Orens

pre 9 godina

Gospodo politicari, pogledajte oblasti koje vec uredjujete: obrazovanje, zdravstvo, pravosudje, ekonomiju, javne finansije, izgradnju infrastrukture, zakonodavstvo, vojsku i odbranu teritorije, civilnu odbranu... Niste se bas proslavili, ako cemo realno.
Ne morate bas sve da upropastite u ovoj zemlji, roditeljstvo je dovoljno tesko i bez vaseg uplitanja.

Samo mama

pre 9 godina

Ne vidim poentu donosenja ovog zakona. Mi nemamo problem u zakonima koliko u sprovodjenju istog. I sad imamo zakon da deca ne smeju da budu zlostavljana pa na zalost i dalje ima dece koja su zlostavljana (ne govorim o par cuski po dupetu vec o zlostavljanju dece) i nikom nista. Imamo zakon npr. da maloletnicima ne sme da se prodaju alkohol i cigare pa se one prodaju. I opet nista. Zato ne vidim sta ce se postici ovim zakonom. Treba naci nacin kako podstaci roditelje da pocnu ponovo da brinu o svojoj deci, da im se posvecuju, da ih bezuslovno vole, jedino tako cemo imati ponovo zdravu porodicu. A to se nece postici zakonima.

Zlaic

pre 9 godina

Roditelji smo dva studenta koji uskoro zavrsavaju studije, dva kulturna deteta koja cak i ne puse, a da i ne pominjem ostale poroke. Zbog lose ekonomske situacije supruga i ja smo trenutno u Austriji, u zemlji "decje demokratije". Misljenja sam da se ovde ne radi o demokratiji za decu vec o klasicnom klasnom raslojavanju. Bogati uvek mogu svoju decu ucenjivati skupim poklonima kako bi zavrsavali skolu i kako bi bas ta klasa ostala na vlasti. Srednji sloj kojima i mi pripadamo ne mozemo nasoj deci pruziti mercedese, bmw-e ili sta vec. Ovde im mozemo dati samo ljubav i lepe reci, ali to ponekad njima nije dovoljno jer ne razumeju koliko je to veliko i vazno za njih. Ovde im je ponudjeno da sa 15 godina imaju "svoj novac", ali to znaci da ostaju ili na osnovnoj skoli ili zavrse neki zanat. I tako dete radnika ostaje radnik, sem u retkim izuzetcima, ali je to zanemarljiv broj.
Ne kajem se sto sam ponekad morao i udariti decu, ali sam vrlo ponosan na ono u sta su izrasli. Naravno da treba razdvojiti vaspitne batine od izivljavanja nad decom, ali tu je zakon koji to jasno definise, jos samo da pocne i da reaguje. I zato se pridruzujem onima koji ne bi nista menjali u zakonu vec samo u primeni postojeceg zakona. Toliko zasad.