Nedelja, 05.10.2014.

22:10

Putin je probudio brigu za Srbe

Izvor: Branko Vlahoviæ, dopisnik Novosti iz Moskve

Putin je probudio brigu za Srbe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Laufer

pre 9 godina

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.
(Perun, 8. oktobar 2014 13:24)

Vrlo jasno se prepoznaje zal zato sto nismo imali prorusku politiku.
A Rusi su morali da nam ubiju sve vladare i politicare koji nisu bili za Rusiju, a? I vi to opravdavate?
A sta ce Rusi na Balkanu? Gde je Rusija, a gde je Balkan?
Austrija je 200-300 km daleko od Srbije, a koliko je Rusija?
Fuj, bre, vise, sa tim Rusima!

Стоја

pre 9 godina

За све русоманијаке: негирајте ви историју и кројите је како вама одговара, али то не може да умањи праву истину. А што се жртава у 2. св. рату тиче... Не бих о томе, али све ми то изгледа као да су Руси буквално к’рнули на Немце и нису размишљали колико ће њих погинути. Без плана, без стратегије. Зато је и толики однос погинулих ѕападно и источно.
Рећи да су Руси ослободили целу Европу је крајње...

P.S. Држите се ви и даље КГБ-овске историје. Надам се да ће са вама једног дана и нестати.

Perun

pre 9 godina

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.
(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.

deda stojko

pre 9 godina

Brine o Srbiji, narocito od kada je naredio da se pleni Petrohemija zbog dugovanja Srbije Gaspromu!
Hoce covek da zaokruzi biznis sa NISom!

Realito

pre 9 godina

Prema Rusima su Srbi gajili divljenje jer je to bila veliko carstvo u kome su obrazovanje a pritom i divljenje kada bi videli sta je Rusija gajili svi nasi ljudi koji su se tamo obrazovali. Ovo masovno divljenje i sentenca nas i rusa 300 miliona dosla je posle drugog svetskog rata. Jugoslavija koja je po gubicima proporcionalno broju stanovnika sa Rusima podnela najveci broj zrtava oslobodilackog rata koji je ujedno oslobodio kompletnu evropu dovela je do toga da nase dede koje su to prozivele sa divljenjem gledaju na Rusiju kao silu koja je zaustavila Nemacku i sapatnika koji je proziveo proporcionalnao slicna stradanja. Zato su Rusi braca od tada ni po veri ni po slicnostima vec po zrtvi koju su podneli u oslobadjanju Evrope i sveta od Nacista. Danas ce svaki prosecni gradjanin sveta reci da je Amerika glavna sila koja je dovela do oslobodjenja Evrope i sveta sto nije tacno jer Amerika nikako ne moze sa svojih 300 hiljada zrtava to biti. Pa jedna Jugoslavija je imala preko 1,2 miliona zrtava. Cetiri puta vise nego cela Amerika. Zato su Rusi braca, preko 25 miliona zrtava, a ne Holivudski pravednici Amerikanci.

Reminiscencije

pre 9 godina

@Стоја

А немаш ништа из 14. века? Евентуално нешто из 6-7., кад смо се, може бити, повађали са Русима па одселили на Балкан?

Да ли неко стварно мисли да ћемо се пре сећати неке изневерене наде из 1878. него бомбардовања из 1999. године или оног из 1994. и 1995. године? Сећате се, и тада су убијали Србе.

Да буде јасно - Руси нису савршени, али су против Амера и НАТО-а који су против нас, и некада давно и јуче и данас, а највероватније и сутра. Е, зато стајемо на страну Руса, а не зато што имамо не знам каве илузије када су они у питању.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Mislim da članak dosta dobro oslikava realno stanje i raspoloženje u ova dva naroda. Ako postoji neka konstanta kod Srba to je naivnost, inat i urodjena ljubav i simpatije prema Rusiji i Rusima. Smatram da Rusi nemaju pouzdanijeg saveznika niti simpatizera u čitavom svetu. Ta ljubav je prirodna, prosta i ne može se meriti nikakvim dolarima, rubljama ili bilo kakvim materijalnim pokazateljima. Naravno, postoje i oni drugi Srbi, kojima sunce izgreva na zapadu, oni kojima je blesak dolara jači i od sunčeve svetlosti, ali je procenat takvih Srba možda oko 30% dok je ogromna većina od 70% Srba, bez obzira na svoje imanje i obrazovanje, okrenuto Rusiji i Rusima. Naravno, Rusi, kao velika sila su veoma često žrtvovali Srbiju zarad boljeg strateškog pozicioniranja ali, čak ni te "prevare" nisu uspele bitnije da izmene naše raspoloženje i poglede uprte u Rusiju. Takav odnos neće ništa promeniti. Čak i kada budemo članica EU ili, ne daj Bože, NATO-a, Rusi će zauvek imati saveznike u Srbima. To je ono čega su svesni i na zapadu. I to je ono što ih nervira i zbog čega nam se ispostavljaju dodatne prepreke i uslovi. Ne mogu otvoreno da nam kažu: Morate da mrzite Ruse. Bilo bi isuviše.

Stevan

pre 9 godina

(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)
Dobro, ajd da cujem koji su ostali. San-Stefanski mir jeste mrlja u nasim odnosima koja je delimicno ispravljena zaslugom zapadnih zemalja. Nisam hteo da ulazim u taj problem jer bi tada trebalo reci nesto I o ponasanju kralja Milana itd. Ne postoje crno beli odnosi I zato ne razumem ostrascenost u principu.

Duci0167

pre 9 godina

Al se nalupeta ostrascen covek pa za Ginisa! "Bogati u Srbiji su opredeljeni zapadu" kaze serif iz Moskve! Au bracala si pravi! hahahahaha! Emocije i ludila,Rusi uzdisu i placu na nasim mukama,ajde bre covece! Kao da je pisao svoje vlazne snove

mujcinovic salih

pre 9 godina

Clanak je iz "Vecernjih novosti" podlistka "Pravde"?Od toga je gori samo "Pecat".Putin-spijun na duznosti predsednika marioneta u rukama vojnoindustrijskog kompleksa koji je stvarna vlast u rusiji.Milosevici sluzbenici KGB najzasluzniji za razbijanje SFRJ.Ambasador Slavenko Terzic vise voli rusiju od Srbije time je sve receno.Uvek se rasplacem kad vidim njegovu brigu za nase prevarene radnike u rusiji?

Стоја

pre 9 godina

"U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi..."
(Stevan, 6. oktobar 2014 12:12)

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.

Alex1

pre 9 godina

@(modesty, 6. oktobar 2014 01:45) "Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje."

Vidim da nisi upoznata sa činjenicom da je Katarina II Nemica, kao i većina ruskih carica od 18. veka nadalje. Priča o "germanskoj mržnji prema Slavenima" je notorna besmislica.

aca

pre 9 godina

Carska Rusija, sto je bila duze je imala dosta dobre odnose sa Zapadom. Ruske istorijske gradjevine sa kraja 19. i pocetkom 20. veka, su pocesto kopija zapadnih a najcesce francuskih gradjevina osim sto su povecane nekoliko puta da bi pokazale snagu Rusije. Sant Petererburg bi se moglo reci uvecana kopija Versaja sa vizantijskim kupolama na crkvama. Odnosi Nemacke i Rusije do krize u Ukrajini koju su izavale SAD se mogu opisati skoro pa ljubavnim. Nemci su dobijali sirovinu koja im je bila potrebna za razvoj a Rusi leba tj para bez motike jer su vredni kao i mi Srbi- oni leze a pare kaplju na meracu gasa. Tako da nema mesta nikavom prevelikom filstvu i fobiji za nas Srbe samo da pazimo da opet ne ubodemo prst u oko Amerima ili Nemcima jer ce nam se opet krvi napiti.

zorica

pre 9 godina

Pred posetu visokog drzavnika neke velike sile maloj zemlji uobicajeno je da se radi propaganda da bi docek bio sto srdacniji.

To se ovde radi oduvek, a kako je u drugim zemljama ne znam jer zivim ovde.

Stevan

pre 9 godina

U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi. Rusi su naklonjeniji Bugarima zato sto je Bugarska bila u Varsavskom paktu, zato sto su se druzili pedeset godina, zato sto su Bugari lukaviji, pragmaticniji itd. Srbiju mnogi ne znaju zato sto su Srbi prodali svoju drzavnost za racun neke Jugoslavije I mnogi Rusi znaju samo za ovu drugu drzavu. Cajkovski je sa odusevljenjem komponovao Srpsko - Ruski mars, posle pobeda srpske vojske u oslobodilackim ratovima 1877, 78. godina, koji je kasnije promenjen u Slavjanski. Ne znam, uglavnom je sve tacno sto je napisano u tekstu kao I u mnogim komentarima, jedino ne razumem rusofobe. Ni rusofili nemaju razloga za neku euforiju, nista Putin nije specijalno uradio za Srbiju, samo je pokazao da Rusija ceni stav Srbije. Koliko ce Srbija moci da brani taj stav, videcemo, nikad ne reci nikad.

Ag

pre 9 godina

@PSL, Ne pisi kad ne znas. Kosovo nije clan UN. Rusija ima pravo veta u Savetu bezbednosti UN i rekla je da ce ga isloristiti ako bude trebalo, tj ako se bude raspravljalo o prihvatanju Kosova.

Gorance

pre 9 godina

"...Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove..."
(ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja, 6. oktobar 2014 10:07)

A zasto bi mi morali znati americke drzave? To je kao da ocekujes od Amerikanca da zna gde je Vojvodina, Bretanja ili Vestfalija (pokrajina ili oblast u okviru jedne drzave, isto kao sto je Arizona oblast u okviru SAD-a). SAD su drzava, isto kao i Srbija, Francuska ili Nemacka. Mi se smejemo zato sto svako u Evropi zna da pokaze SAD na mapi, ali 1% Amerikanaca bi znalo da nadje Srbiju, Francusku ili Nemacku.

ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja

pre 9 godina

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.
(NikolaMoskva, 6. oktobar 2014 04:56)
Pa nije bas tako prihvaticete zavisi od drustva i karaktera u inostranstvu.A Rusija je jedna mnogo velika zemlja i normalno je da ne znaju gde je Srbija ali nije normalno da znaju gde je Bugarska sa kojom se Srbija granici.Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove, a da ne pominjemo Kinu ili Brazil i njihove drzave.Pihvatili bi te i u bilo kojoj drzavi u svetu da znas da se prilgodis drustvu u kojem se nalazis jednostavno ne mozes govoriti o pojedincima i odnosu nacije.Naprimer da pitas u Austriji gde je Srbija svi bi znali ali u velikim zemljama ne.

Brica

pre 9 godina

@Vladan
Upravo tako.Uglavnom je odnos Rusije i Srbije u 20.veku bio nesto uglavnom vezano za unutrasnje poslove vezane za ocuvanje vlasti sto Jeljcina a sto Milosevica pa i onih pre njih a i ovih sada.Milosevic je bio kadar tvrde sovjetske struje kojoj pripada i Putin.Porodica Milosevic-Markovic je svojom(prosovjetskom)politikom zadala ogroman udarac srbima i Srbiji a deo te porodice uziva gostoprimstvo zvanicne ruske drzave.Onaj ko krije moga dusmanina nikako mi nemoze biti prijatelj.

mojito

pre 9 godina

moj je utisak da oni nas vise cene nego mi njih. dok u srbiji nije tesko naci rusofobe koji ni sami ne umeju da objasne zasto mrze rusiju u rusiji sam nailazio na ljude koji ili jako vole srbiju ili je simpatisu u odredjenoj meri, nesto kao sto mi simpatisemo npr italiju. a lepa stvar se vide ovde u tekstu, postena, osiromasena inteligencija obe zemlje ima simpatije prema drugoj dok novokomponovani bogatasi preziru verovatno druge kohe smatraju nesposobnima

Neki

pre 9 godina

E,ovako,zivim da devojkom koja je ruskinja,doselila se pre dve godine iz moskve u srbiju,pricali smo na tu temu kako su nam tusi braca,a ona kaze da pola rusa ni ne zna gde je srbija,obicno su culi za jugoslaviju i za nju znaju gde se nalazi,a za srbiju su culi da je vezana nesto za jugoslaviju,pitao sam je jel vole i rusi nas kao i mi njih i odgovor je bio razocaravajuc,kaze to sto se prica da smo kao baca je cista politika,obicnom narodu su bratskiji bugari od nas,za nas su culi i znaju da postojimo i to je sve,ako nas neko i ceni to su stariji ljudi,koji su culi za tita,a mladje generacije su okrenute ka zapadu i gledaju kako da zbrisu sto dalje iz rusije ...

Milan

pre 9 godina

(Neki, 6. oktobar 2014 09:09)

Da si naveo odakle je, iz kakve porodice, kojeg je obrazovanja i eventualno kojim se poslom tamo bavila verovatno bi i ti shvatio da njen stav nije u kontradikcija sa poentom članka. Uostalom isto kao i kod nas.

Vladan

pre 9 godina

Članak je u velikoj meri propagandnog karaktera, a moglo bi se reći i površan. Interesantno je da se ne pominje situacija kada je Jeljcin došao na vlast, posle pokušaja puča i vojne pobune tvrde komunističke struje protiv Gorbačova koju je Slobodan Milošević podržao, verovatno po savetu njegovog brata. Inače ineresantno je da se brat Slobodana Miloševića pominje ne samo kao proruski diplomata već i kao osumnjičeni u istragama o sovjetskoj špijunskoj mreži u Srbiji pre dolaska Miloševića na vlast. Tako da je politika Jeljcina verovatno i zbog ovoga bila u najmanju ruku uzdržana ako ne i neprijateljska prema Miloševiću i njegovoj vlasti.

Ignazio Loyola

pre 9 godina

@(NikolaMoskva, 06. oktobar 2014 04:56): sve je to u redu, samo mi nije jasno kako ideš u isto vreme i u školu, i na fakultet i na posao? Osim ako ceo život nisi tamo. U tom slučaju patiš od pečalbarskog sindroma druge generacije, čovek sa dve domovine. Nisi relevantan.

occam's razor

pre 9 godina

I Rusi i mi smo to što jesmo zahvaljujući uticaju zapadne kulture. Koje su to nove vrednosti koje je Rusija donela svetu? Svi veliki ruski intelektualci su se školovali na zapadu ili su usvajali zapadne tekovine. Mnogi su bili proganjani od sopstvene države poput Dostojevskog, Tarkovskog Hramsa... Današnji politički sistem u Rusiji je u potpunosti preslikan sa zapada. Kapitalizam, tržišna ekonomija, tajkuni... Pustite ljubav, volim i ja mog brata ali mu nikad ne bih prepustio da vodi moje preduzeće.

Boris

pre 9 godina

Da tome pridodamo i Slovenski marš, koji je napisao veliki Čajkovski 1876.g kao podršku srpkoj braći u borbi protiv turskog carstva. U maršu Čajkovski koristi dve srpske narodne muzičke teme, a kompozicija uveliko mobiliše popularnost među ruskom inteligencijom.

Posmatrac

pre 9 godina

Putin nas je prvi put spomenuo i to u kontekstu Kosova, tek kada je usao u sukob sa Ukrajnom, samo zato jer se licno ticalo njega. SrBsko ne znanje i poluznanje je i dovelo Srbiju u katastrofu, jer narod koji ide na izbore i glasa nista ne zna. Jedino sto zna, a to je da smo mi i Rusi velika braca, da je beli luk bolji od antibiotika, da je Koka-kola stetna,mikrotalasna opasna, da se nedeljom ne pere ves i kada je crveno slovo, da je kostolomac bolji za kosti od hirurga, da se travama treba leciti, a ne lekovima, da su nasi filmovi najbolji(Žikina dinastija), da Romima ne treba dati krov nad glavom, da treba prebijati homoseksualce, da pse treba trovati, da pas nije za kucu, nego za lanac...Kada biste samo znali kako je ovaj narod prepotentan. " Malo znanje cini ljude oholim, a veliko skromnim. Pablo Neruda

PSL

pre 9 godina

Sramota od članka. Veličanje Slobodana Miloševića i isticanje neke nepostojeće ljubavi Rusije prema Srbiji. Da su nas voleli ne bi dozvolili otcepljenje Kosova i bio bi haos u UN. Rusija ima pravo veta tamo, ako ne znate. A još govoriti da je kod nas inteligencija na strani Rusije je totalno netačno i smešno. Sramota! Juče je bio 5. oktobar a vi veličate Miloševića i otpor zapadu, katastrofa!

slavko

pre 9 godina

"Rusima je srpsko ignorisanje zapadnih sankcija pravi melem na ranu"

Ma koju ranu sada? Pa zar nije Putin rekao kako sankcije njima ne mogu ništa?

expert

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio.
(Rus, 5. oktobar 2014 23:59)

To je zato što Rusi nisu iskompleksirani podelom pravoslavlje-katoličanstvo kao mi na ovim prostorima. Za njih je sve to hrišćanstvo.

Ingenjer

pre 9 godina

CITAT iz teksta: "Onaj najbogatiji deo građana Rusije, kao, uostalom, i Srbije, više je okrenut ka Zapadu i zamaraju ih priče o tradicionalnom prijateljstvu, bratstvu po oružju, jačanju kulturnih i drugih veza."

Pa, ovo uopste nije tacno. To ne vazi ni u Rusiji ni kod nas.

Milan

pre 9 godina

Netacno. Postoji istrazivanje po kome na pitanje koga smatrate prijateljima Srbija se ne pojavljuje ni kao statisticka greska. Ogromna vecina nije ni cula za Srbiju.

Zrtva

pre 9 godina

Ja se secam kako je jelcin vitlao i bunio se a onda su stigle parice na racun a nama bombice.
Avion primakova se samo vratio u majcicu rusiju a onaj brod putovao 3 meseca.
To je moj dozivljaj rusije i kraj moje vere u njeno rukovdstvo.
Uvodjenje ruskih sankcija Srbiji je samo potsetnik za sve nas.
Trajale su skoro 10 godina!

Mi i svi mali narodi smo moneta u rukams velikih sila.

sumorni

pre 9 godina

Gluposti.

Srbi su oduvek voleli Ruse, Rusi su oduvek voleli Bugare, a Bugari su oduvek voleli Nemce.

Samo Srbi imaju neuzvraćenu ljubav...

OF name

pre 9 godina

Hvala gosp.Putinu što je spreman da zaštiti i pomogne jedan mali i za ogromnu Rusiju beznačajan narod ali to je sve" kratkog daha"i nemože nama da pomogne niko više od nas samih ako smo razumni i organizovani jer u protivnom ostaće zapisano -bila jednom jedna zemlja Srbija-

NikolaMoskva

pre 9 godina

Za prvi komentar... Najvecu zrtvu u ww2 je podneo narod SSSr-a to mora da se zna...

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.

MilosObilic

pre 9 godina

Glupo je komentarisati na ovakve teme...mi bismo da generalizujemo i misljenje visemilionske drzave pretocimo u jedan stav i vjekove pretocimo u jedan momenat ... Hahahaha kako naivno... Prica za djecu, laku noc gotovani pesimisti apokalipticari zivot ide

Zlatne ruke sinko

pre 9 godina

Ljudi, proveo sam odredjeno vreme u rusiji, bio u Moskvi i dole u Sociju, i odma cu vam reci da oni u globalu pojma nemaju ni gde je srbija, ako nas po necemu mozda poznaju onda je to kosovo(zbog rata, ne celokupne istorije) mnogi nisu ni culi za beograd, e tad sam uvideo koliko smo mi u stvari (NE) bratski narod...njima je bitan zapad, nemacka prevashodno!

Posmatrac

pre 9 godina

"I u velikim gradovima onaj sloj inteligencije koji nije postao bogat u vreme pljačkaške privatizacije može vas fascinirati dobrim poznavanjem situacije na Balkanu. Uostalom, zar i kod nas nije slično kad je reč o odnosu prema Rusima?"

Nije tacno. Nisam postao bogat, deo sam srpske inteligencije sa dva zavrsena fakulteta, ali me savrseno ne interesuje sta se dogadja u Rusiji, oko nje, kao i sa samim Rusima. Takav je stav ogromne vecine intelektualaca koje poznajem, a poznajem poprilican broj.
Uostalom, tekst je vise subjektivan nego objektivan.

modesty

pre 9 godina

Znam dosta Rusa, neki od njih su mi kucni prijatelji. Odani, slicne duse kao mi, podrzace te kad niko drugi nece, posteni pogotovo sa parama, i takodje svi su jos u skoli ucili da su Rusi davno dosli sa Balkana, te nas gledaju zaista kao bratski narod. Oni manje obrazovani znaju biti jako pobozni, ali imaju isto misljenje o svojim popovima kao i mi o nasima, i rado idu u Grcku pravoslavnu crkvu umesto ruske, jer su popovi manje gramzivi, i bolji.

Ovaj fenomen materijalizma tj. prozapadnjastvo (gde je duhovnost ustupila mesto novcu, pritom ne mislim na religiju, nisam religiozna, nego na produhovljenost i takve vrednosti) je normalan, i mi i oni smo oduvek imali burzoaziju. Ono sto je problem i nama i njima je bolesna mrznja germanskih plemena prema slavenskim koje datira jos odavno, a trenutno se ispoljava kroz ljubomoru prema prirodnim bogatstvima koje Rusi imaju, i onu staru germansku uzrecicu 'da je Slaven stvoren da bude rob a ne vlasnik' koja u stvari govori sve, i o nasem i o ruskom odnosu sa zapadom. Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje. To nije do nas, to je do njih. Jasno je da smo i mi i Rusi otvorenog srca prihvatili zapadnjake (i one koji se tako,osecaju) bezbroj puta, i oni su ti koji kinje i maltretiraju, jer imaju potrebu za dominacijom. Tako da, ne mozemo glavom kroz zid, ni zaboraviti da se Latinima ne veruje ni kad darove nose.

Raush

pre 9 godina

Imamo dva izbora :1) da se priklonimo zapadu I vremenom stopimo u procesu globalizacije
2) Da se priklonimo Rusima I da imamo odredeni protektorat I da to sto imamo , zadrzimo do kraja.
Jedno je sigurno , sve vise ima naznaka da NATO ide ka direktnoj konfrontaciji sa Rusima gde ce pobednik ispisati Istoriju.Mi moramo biti spremni.
Hrvati imaju Nemce, muslimani Turke , mi najbolje sto mozemo imati je Ruse na svojoj strani, drugi neko ne postoji.

komunist

pre 9 godina

Lepo, lepo.Vidi se zaokret B92.Sunce se rađa na istoku a zalazi na zapadu.Tako i treba ipak smo mi branioci sveta i nastavljači kulture Vizantije.Nismo slučajno izabrani narod.

Nataeos

pre 9 godina

Rusi su nam jedini prijatelji - realno - ali ni oni nemaju druge prijatelje na zapadu osim nas.
(FCK, 05. oktobar 2014 22:56)
Grešiš, nisu jedini, to će se videti kad za to dodje dan ( na zapadu nisu sigurno)! A inače, nama smo mi sami prvi problem.. Kad to shvatimo, shvatićemo i sve ostalo!

Alex1

pre 9 godina

"U Moskvi i Sankt Peterburgu najviše brige i ljubavi prema Srbima, a i inače Južnim Slovenima, pokazuje prosvećeni deo stanovništva, pre svega onaj koji bi se mogao označiti kao - siromašna inteligencija."

Netačno, kod nas većina mlađih rusofila nije uopšte "prosvećena", već su rusofili samo zato što mrze Zapad i Rusiju percipiraju kao nekoga ko može da im se suprotstavi, kad mi već ne možemo.

Niko od rusofila sa kojima sam pričao nije pročitao NIJEDNU rusku knjigu, nije pogledao nijedan film Tarkovskog, dok neki, koji to nisu, poznaju ceo opus nekih ruskih pisaca i režisera.

Primer Mihalkova: ko je od rusofila gledao "Varljivo sunce", odličan film, a ko "Sibirskog berberina", negledljiv? Uzred, njegov polubrat je bolji režiser. :)

Miki

pre 9 godina

Bio sam i zivio u Rusiji tako da sa sigurnoscu mogu reci da je sve sto je napisano u ovom clanku istina 100%.

Izdajnici i moralne/politicke kurve tj. oni sa pogresnim sistemom vrijednosti su problem kako u Srbiji tako i u Rusiji.
Na zalost, novac vlada.
Sto se tice naroda, nakad smo bili jedno a sad vec postoje razlike sto se dobro vidi i po jeziku. Sve stare rijeci u Ruskom jeziku su skoro iste kao rijeci u Srpskom.
Mi smo stariji a Rusi su veci.
I mi bili veliki da smo kroz istoriju bili bolji prema sebi i okrenuti sebi. A posto nismo desila se desrbizacija balkana.
Pravi sistem vrijednosti je kljucna stvar.
Pozdrav

Rus

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio. Nemam nista protiv Rusa, ali oni vode politiku koja njima odgovara i po kad kad se njihov interes ukrsti sa nasim i nista vise. Moramo da naucimo vec jedno da posao ne zavisi od ljubavi, vec od interesa i rada (npr. Rusija i Nemacka).

Иван

pre 9 godina

Ми ћемо јако тешко одржати наш идентитет и веру без њих. Ако то уопште више и имамо јер је западног утицаја и малограђанства све више...

iz glave

pre 9 godina

Sta napisa dok god se u Moskvi vise ceni Sofija i Crno more nego Beograd.Moskva nece imati iskrenog saveznika u Srbiji kao sto ni Srbi nemaju u Moskvi.Nema Moskva snage da zastiti Srbe kao sto je zastitila Bugare od Turaka.Interesantno je kakav Moskva ima stav prema Grckoj,Bugarskoj,Srbiji i Turskoj.Srbiju najmanje ceni i non stop je gura u Jugoslaviju grobnicu srpskog naroda ,a nije za jedinstvenu Srbiju kao sto je napravila jedinstvenu Bugarsku.U Bugaskoj zivi peko milion Turaka ,a u Srbiji ne zivi milion Albanaca cak i Srbi zive u regionu Bosni,Hrvatskoj,Rumuniji pa cak je Moskva napravila Makedoniju i Crnu Goru da bi lakse vladala regionom.Inace volim Putina ali ne volim stav velikih sila pema Srbiji koja je podnela najvecu zrtvu u WW1 i WW2 ali je niko za to ne postuje cak je udomila ono sto je ostalo od carske elite i medju poslednjima priznala revoluciju i SSSR.

Miki

pre 9 godina

Bio sam i zivio u Rusiji tako da sa sigurnoscu mogu reci da je sve sto je napisano u ovom clanku istina 100%.

Izdajnici i moralne/politicke kurve tj. oni sa pogresnim sistemom vrijednosti su problem kako u Srbiji tako i u Rusiji.
Na zalost, novac vlada.
Sto se tice naroda, nakad smo bili jedno a sad vec postoje razlike sto se dobro vidi i po jeziku. Sve stare rijeci u Ruskom jeziku su skoro iste kao rijeci u Srpskom.
Mi smo stariji a Rusi su veci.
I mi bili veliki da smo kroz istoriju bili bolji prema sebi i okrenuti sebi. A posto nismo desila se desrbizacija balkana.
Pravi sistem vrijednosti je kljucna stvar.
Pozdrav

Rus

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio. Nemam nista protiv Rusa, ali oni vode politiku koja njima odgovara i po kad kad se njihov interes ukrsti sa nasim i nista vise. Moramo da naucimo vec jedno da posao ne zavisi od ljubavi, vec od interesa i rada (npr. Rusija i Nemacka).

Иван

pre 9 godina

Ми ћемо јако тешко одржати наш идентитет и веру без њих. Ако то уопште више и имамо јер је западног утицаја и малограђанства све више...

Neki

pre 9 godina

E,ovako,zivim da devojkom koja je ruskinja,doselila se pre dve godine iz moskve u srbiju,pricali smo na tu temu kako su nam tusi braca,a ona kaze da pola rusa ni ne zna gde je srbija,obicno su culi za jugoslaviju i za nju znaju gde se nalazi,a za srbiju su culi da je vezana nesto za jugoslaviju,pitao sam je jel vole i rusi nas kao i mi njih i odgovor je bio razocaravajuc,kaze to sto se prica da smo kao baca je cista politika,obicnom narodu su bratskiji bugari od nas,za nas su culi i znaju da postojimo i to je sve,ako nas neko i ceni to su stariji ljudi,koji su culi za tita,a mladje generacije su okrenute ka zapadu i gledaju kako da zbrisu sto dalje iz rusije ...

sumorni

pre 9 godina

Gluposti.

Srbi su oduvek voleli Ruse, Rusi su oduvek voleli Bugare, a Bugari su oduvek voleli Nemce.

Samo Srbi imaju neuzvraćenu ljubav...

iz glave

pre 9 godina

Sta napisa dok god se u Moskvi vise ceni Sofija i Crno more nego Beograd.Moskva nece imati iskrenog saveznika u Srbiji kao sto ni Srbi nemaju u Moskvi.Nema Moskva snage da zastiti Srbe kao sto je zastitila Bugare od Turaka.Interesantno je kakav Moskva ima stav prema Grckoj,Bugarskoj,Srbiji i Turskoj.Srbiju najmanje ceni i non stop je gura u Jugoslaviju grobnicu srpskog naroda ,a nije za jedinstvenu Srbiju kao sto je napravila jedinstvenu Bugarsku.U Bugaskoj zivi peko milion Turaka ,a u Srbiji ne zivi milion Albanaca cak i Srbi zive u regionu Bosni,Hrvatskoj,Rumuniji pa cak je Moskva napravila Makedoniju i Crnu Goru da bi lakse vladala regionom.Inace volim Putina ali ne volim stav velikih sila pema Srbiji koja je podnela najvecu zrtvu u WW1 i WW2 ali je niko za to ne postuje cak je udomila ono sto je ostalo od carske elite i medju poslednjima priznala revoluciju i SSSR.

PSL

pre 9 godina

Sramota od članka. Veličanje Slobodana Miloševića i isticanje neke nepostojeće ljubavi Rusije prema Srbiji. Da su nas voleli ne bi dozvolili otcepljenje Kosova i bio bi haos u UN. Rusija ima pravo veta tamo, ako ne znate. A još govoriti da je kod nas inteligencija na strani Rusije je totalno netačno i smešno. Sramota! Juče je bio 5. oktobar a vi veličate Miloševića i otpor zapadu, katastrofa!

NikolaMoskva

pre 9 godina

Za prvi komentar... Najvecu zrtvu u ww2 je podneo narod SSSr-a to mora da se zna...

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.

Zrtva

pre 9 godina

Ja se secam kako je jelcin vitlao i bunio se a onda su stigle parice na racun a nama bombice.
Avion primakova se samo vratio u majcicu rusiju a onaj brod putovao 3 meseca.
To je moj dozivljaj rusije i kraj moje vere u njeno rukovdstvo.
Uvodjenje ruskih sankcija Srbiji je samo potsetnik za sve nas.
Trajale su skoro 10 godina!

Mi i svi mali narodi smo moneta u rukams velikih sila.

Posmatrac

pre 9 godina

Putin nas je prvi put spomenuo i to u kontekstu Kosova, tek kada je usao u sukob sa Ukrajnom, samo zato jer se licno ticalo njega. SrBsko ne znanje i poluznanje je i dovelo Srbiju u katastrofu, jer narod koji ide na izbore i glasa nista ne zna. Jedino sto zna, a to je da smo mi i Rusi velika braca, da je beli luk bolji od antibiotika, da je Koka-kola stetna,mikrotalasna opasna, da se nedeljom ne pere ves i kada je crveno slovo, da je kostolomac bolji za kosti od hirurga, da se travama treba leciti, a ne lekovima, da su nasi filmovi najbolji(Žikina dinastija), da Romima ne treba dati krov nad glavom, da treba prebijati homoseksualce, da pse treba trovati, da pas nije za kucu, nego za lanac...Kada biste samo znali kako je ovaj narod prepotentan. " Malo znanje cini ljude oholim, a veliko skromnim. Pablo Neruda

Milan

pre 9 godina

Netacno. Postoji istrazivanje po kome na pitanje koga smatrate prijateljima Srbija se ne pojavljuje ni kao statisticka greska. Ogromna vecina nije ni cula za Srbiju.

expert

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio.
(Rus, 5. oktobar 2014 23:59)

To je zato što Rusi nisu iskompleksirani podelom pravoslavlje-katoličanstvo kao mi na ovim prostorima. Za njih je sve to hrišćanstvo.

Zlatne ruke sinko

pre 9 godina

Ljudi, proveo sam odredjeno vreme u rusiji, bio u Moskvi i dole u Sociju, i odma cu vam reci da oni u globalu pojma nemaju ni gde je srbija, ako nas po necemu mozda poznaju onda je to kosovo(zbog rata, ne celokupne istorije) mnogi nisu ni culi za beograd, e tad sam uvideo koliko smo mi u stvari (NE) bratski narod...njima je bitan zapad, nemacka prevashodno!

Raush

pre 9 godina

Imamo dva izbora :1) da se priklonimo zapadu I vremenom stopimo u procesu globalizacije
2) Da se priklonimo Rusima I da imamo odredeni protektorat I da to sto imamo , zadrzimo do kraja.
Jedno je sigurno , sve vise ima naznaka da NATO ide ka direktnoj konfrontaciji sa Rusima gde ce pobednik ispisati Istoriju.Mi moramo biti spremni.
Hrvati imaju Nemce, muslimani Turke , mi najbolje sto mozemo imati je Ruse na svojoj strani, drugi neko ne postoji.

Boris

pre 9 godina

Da tome pridodamo i Slovenski marš, koji je napisao veliki Čajkovski 1876.g kao podršku srpkoj braći u borbi protiv turskog carstva. U maršu Čajkovski koristi dve srpske narodne muzičke teme, a kompozicija uveliko mobiliše popularnost među ruskom inteligencijom.

slavko

pre 9 godina

"Rusima je srpsko ignorisanje zapadnih sankcija pravi melem na ranu"

Ma koju ranu sada? Pa zar nije Putin rekao kako sankcije njima ne mogu ništa?

occam's razor

pre 9 godina

I Rusi i mi smo to što jesmo zahvaljujući uticaju zapadne kulture. Koje su to nove vrednosti koje je Rusija donela svetu? Svi veliki ruski intelektualci su se školovali na zapadu ili su usvajali zapadne tekovine. Mnogi su bili proganjani od sopstvene države poput Dostojevskog, Tarkovskog Hramsa... Današnji politički sistem u Rusiji je u potpunosti preslikan sa zapada. Kapitalizam, tržišna ekonomija, tajkuni... Pustite ljubav, volim i ja mog brata ali mu nikad ne bih prepustio da vodi moje preduzeće.

MilosObilic

pre 9 godina

Glupo je komentarisati na ovakve teme...mi bismo da generalizujemo i misljenje visemilionske drzave pretocimo u jedan stav i vjekove pretocimo u jedan momenat ... Hahahaha kako naivno... Prica za djecu, laku noc gotovani pesimisti apokalipticari zivot ide

modesty

pre 9 godina

Znam dosta Rusa, neki od njih su mi kucni prijatelji. Odani, slicne duse kao mi, podrzace te kad niko drugi nece, posteni pogotovo sa parama, i takodje svi su jos u skoli ucili da su Rusi davno dosli sa Balkana, te nas gledaju zaista kao bratski narod. Oni manje obrazovani znaju biti jako pobozni, ali imaju isto misljenje o svojim popovima kao i mi o nasima, i rado idu u Grcku pravoslavnu crkvu umesto ruske, jer su popovi manje gramzivi, i bolji.

Ovaj fenomen materijalizma tj. prozapadnjastvo (gde je duhovnost ustupila mesto novcu, pritom ne mislim na religiju, nisam religiozna, nego na produhovljenost i takve vrednosti) je normalan, i mi i oni smo oduvek imali burzoaziju. Ono sto je problem i nama i njima je bolesna mrznja germanskih plemena prema slavenskim koje datira jos odavno, a trenutno se ispoljava kroz ljubomoru prema prirodnim bogatstvima koje Rusi imaju, i onu staru germansku uzrecicu 'da je Slaven stvoren da bude rob a ne vlasnik' koja u stvari govori sve, i o nasem i o ruskom odnosu sa zapadom. Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje. To nije do nas, to je do njih. Jasno je da smo i mi i Rusi otvorenog srca prihvatili zapadnjake (i one koji se tako,osecaju) bezbroj puta, i oni su ti koji kinje i maltretiraju, jer imaju potrebu za dominacijom. Tako da, ne mozemo glavom kroz zid, ni zaboraviti da se Latinima ne veruje ni kad darove nose.

Posmatrac

pre 9 godina

"I u velikim gradovima onaj sloj inteligencije koji nije postao bogat u vreme pljačkaške privatizacije može vas fascinirati dobrim poznavanjem situacije na Balkanu. Uostalom, zar i kod nas nije slično kad je reč o odnosu prema Rusima?"

Nije tacno. Nisam postao bogat, deo sam srpske inteligencije sa dva zavrsena fakulteta, ali me savrseno ne interesuje sta se dogadja u Rusiji, oko nje, kao i sa samim Rusima. Takav je stav ogromne vecine intelektualaca koje poznajem, a poznajem poprilican broj.
Uostalom, tekst je vise subjektivan nego objektivan.

Alex1

pre 9 godina

"U Moskvi i Sankt Peterburgu najviše brige i ljubavi prema Srbima, a i inače Južnim Slovenima, pokazuje prosvećeni deo stanovništva, pre svega onaj koji bi se mogao označiti kao - siromašna inteligencija."

Netačno, kod nas većina mlađih rusofila nije uopšte "prosvećena", već su rusofili samo zato što mrze Zapad i Rusiju percipiraju kao nekoga ko može da im se suprotstavi, kad mi već ne možemo.

Niko od rusofila sa kojima sam pričao nije pročitao NIJEDNU rusku knjigu, nije pogledao nijedan film Tarkovskog, dok neki, koji to nisu, poznaju ceo opus nekih ruskih pisaca i režisera.

Primer Mihalkova: ko je od rusofila gledao "Varljivo sunce", odličan film, a ko "Sibirskog berberina", negledljiv? Uzred, njegov polubrat je bolji režiser. :)

komunist

pre 9 godina

Lepo, lepo.Vidi se zaokret B92.Sunce se rađa na istoku a zalazi na zapadu.Tako i treba ipak smo mi branioci sveta i nastavljači kulture Vizantije.Nismo slučajno izabrani narod.

OF name

pre 9 godina

Hvala gosp.Putinu što je spreman da zaštiti i pomogne jedan mali i za ogromnu Rusiju beznačajan narod ali to je sve" kratkog daha"i nemože nama da pomogne niko više od nas samih ako smo razumni i organizovani jer u protivnom ostaće zapisano -bila jednom jedna zemlja Srbija-

Nataeos

pre 9 godina

Rusi su nam jedini prijatelji - realno - ali ni oni nemaju druge prijatelje na zapadu osim nas.
(FCK, 05. oktobar 2014 22:56)
Grešiš, nisu jedini, to će se videti kad za to dodje dan ( na zapadu nisu sigurno)! A inače, nama smo mi sami prvi problem.. Kad to shvatimo, shvatićemo i sve ostalo!

Vladan

pre 9 godina

Članak je u velikoj meri propagandnog karaktera, a moglo bi se reći i površan. Interesantno je da se ne pominje situacija kada je Jeljcin došao na vlast, posle pokušaja puča i vojne pobune tvrde komunističke struje protiv Gorbačova koju je Slobodan Milošević podržao, verovatno po savetu njegovog brata. Inače ineresantno je da se brat Slobodana Miloševića pominje ne samo kao proruski diplomata već i kao osumnjičeni u istragama o sovjetskoj špijunskoj mreži u Srbiji pre dolaska Miloševića na vlast. Tako da je politika Jeljcina verovatno i zbog ovoga bila u najmanju ruku uzdržana ako ne i neprijateljska prema Miloševiću i njegovoj vlasti.

Стоја

pre 9 godina

"U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi..."
(Stevan, 6. oktobar 2014 12:12)

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.

Brica

pre 9 godina

@Vladan
Upravo tako.Uglavnom je odnos Rusije i Srbije u 20.veku bio nesto uglavnom vezano za unutrasnje poslove vezane za ocuvanje vlasti sto Jeljcina a sto Milosevica pa i onih pre njih a i ovih sada.Milosevic je bio kadar tvrde sovjetske struje kojoj pripada i Putin.Porodica Milosevic-Markovic je svojom(prosovjetskom)politikom zadala ogroman udarac srbima i Srbiji a deo te porodice uziva gostoprimstvo zvanicne ruske drzave.Onaj ko krije moga dusmanina nikako mi nemoze biti prijatelj.

Ingenjer

pre 9 godina

CITAT iz teksta: "Onaj najbogatiji deo građana Rusije, kao, uostalom, i Srbije, više je okrenut ka Zapadu i zamaraju ih priče o tradicionalnom prijateljstvu, bratstvu po oružju, jačanju kulturnih i drugih veza."

Pa, ovo uopste nije tacno. To ne vazi ni u Rusiji ni kod nas.

ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja

pre 9 godina

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.
(NikolaMoskva, 6. oktobar 2014 04:56)
Pa nije bas tako prihvaticete zavisi od drustva i karaktera u inostranstvu.A Rusija je jedna mnogo velika zemlja i normalno je da ne znaju gde je Srbija ali nije normalno da znaju gde je Bugarska sa kojom se Srbija granici.Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove, a da ne pominjemo Kinu ili Brazil i njihove drzave.Pihvatili bi te i u bilo kojoj drzavi u svetu da znas da se prilgodis drustvu u kojem se nalazis jednostavno ne mozes govoriti o pojedincima i odnosu nacije.Naprimer da pitas u Austriji gde je Srbija svi bi znali ali u velikim zemljama ne.

Alex1

pre 9 godina

@(modesty, 6. oktobar 2014 01:45) "Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje."

Vidim da nisi upoznata sa činjenicom da je Katarina II Nemica, kao i većina ruskih carica od 18. veka nadalje. Priča o "germanskoj mržnji prema Slavenima" je notorna besmislica.

mujcinovic salih

pre 9 godina

Clanak je iz "Vecernjih novosti" podlistka "Pravde"?Od toga je gori samo "Pecat".Putin-spijun na duznosti predsednika marioneta u rukama vojnoindustrijskog kompleksa koji je stvarna vlast u rusiji.Milosevici sluzbenici KGB najzasluzniji za razbijanje SFRJ.Ambasador Slavenko Terzic vise voli rusiju od Srbije time je sve receno.Uvek se rasplacem kad vidim njegovu brigu za nase prevarene radnike u rusiji?

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Mislim da članak dosta dobro oslikava realno stanje i raspoloženje u ova dva naroda. Ako postoji neka konstanta kod Srba to je naivnost, inat i urodjena ljubav i simpatije prema Rusiji i Rusima. Smatram da Rusi nemaju pouzdanijeg saveznika niti simpatizera u čitavom svetu. Ta ljubav je prirodna, prosta i ne može se meriti nikakvim dolarima, rubljama ili bilo kakvim materijalnim pokazateljima. Naravno, postoje i oni drugi Srbi, kojima sunce izgreva na zapadu, oni kojima je blesak dolara jači i od sunčeve svetlosti, ali je procenat takvih Srba možda oko 30% dok je ogromna većina od 70% Srba, bez obzira na svoje imanje i obrazovanje, okrenuto Rusiji i Rusima. Naravno, Rusi, kao velika sila su veoma često žrtvovali Srbiju zarad boljeg strateškog pozicioniranja ali, čak ni te "prevare" nisu uspele bitnije da izmene naše raspoloženje i poglede uprte u Rusiju. Takav odnos neće ništa promeniti. Čak i kada budemo članica EU ili, ne daj Bože, NATO-a, Rusi će zauvek imati saveznike u Srbima. To je ono čega su svesni i na zapadu. I to je ono što ih nervira i zbog čega nam se ispostavljaju dodatne prepreke i uslovi. Ne mogu otvoreno da nam kažu: Morate da mrzite Ruse. Bilo bi isuviše.

Reminiscencije

pre 9 godina

@Стоја

А немаш ништа из 14. века? Евентуално нешто из 6-7., кад смо се, може бити, повађали са Русима па одселили на Балкан?

Да ли неко стварно мисли да ћемо се пре сећати неке изневерене наде из 1878. него бомбардовања из 1999. године или оног из 1994. и 1995. године? Сећате се, и тада су убијали Србе.

Да буде јасно - Руси нису савршени, али су против Амера и НАТО-а који су против нас, и некада давно и јуче и данас, а највероватније и сутра. Е, зато стајемо на страну Руса, а не зато што имамо не знам каве илузије када су они у питању.

Ignazio Loyola

pre 9 godina

@(NikolaMoskva, 06. oktobar 2014 04:56): sve je to u redu, samo mi nije jasno kako ideš u isto vreme i u školu, i na fakultet i na posao? Osim ako ceo život nisi tamo. U tom slučaju patiš od pečalbarskog sindroma druge generacije, čovek sa dve domovine. Nisi relevantan.

aca

pre 9 godina

Carska Rusija, sto je bila duze je imala dosta dobre odnose sa Zapadom. Ruske istorijske gradjevine sa kraja 19. i pocetkom 20. veka, su pocesto kopija zapadnih a najcesce francuskih gradjevina osim sto su povecane nekoliko puta da bi pokazale snagu Rusije. Sant Petererburg bi se moglo reci uvecana kopija Versaja sa vizantijskim kupolama na crkvama. Odnosi Nemacke i Rusije do krize u Ukrajini koju su izavale SAD se mogu opisati skoro pa ljubavnim. Nemci su dobijali sirovinu koja im je bila potrebna za razvoj a Rusi leba tj para bez motike jer su vredni kao i mi Srbi- oni leze a pare kaplju na meracu gasa. Tako da nema mesta nikavom prevelikom filstvu i fobiji za nas Srbe samo da pazimo da opet ne ubodemo prst u oko Amerima ili Nemcima jer ce nam se opet krvi napiti.

Realito

pre 9 godina

Prema Rusima su Srbi gajili divljenje jer je to bila veliko carstvo u kome su obrazovanje a pritom i divljenje kada bi videli sta je Rusija gajili svi nasi ljudi koji su se tamo obrazovali. Ovo masovno divljenje i sentenca nas i rusa 300 miliona dosla je posle drugog svetskog rata. Jugoslavija koja je po gubicima proporcionalno broju stanovnika sa Rusima podnela najveci broj zrtava oslobodilackog rata koji je ujedno oslobodio kompletnu evropu dovela je do toga da nase dede koje su to prozivele sa divljenjem gledaju na Rusiju kao silu koja je zaustavila Nemacku i sapatnika koji je proziveo proporcionalnao slicna stradanja. Zato su Rusi braca od tada ni po veri ni po slicnostima vec po zrtvi koju su podneli u oslobadjanju Evrope i sveta od Nacista. Danas ce svaki prosecni gradjanin sveta reci da je Amerika glavna sila koja je dovela do oslobodjenja Evrope i sveta sto nije tacno jer Amerika nikako ne moze sa svojih 300 hiljada zrtava to biti. Pa jedna Jugoslavija je imala preko 1,2 miliona zrtava. Cetiri puta vise nego cela Amerika. Zato su Rusi braca, preko 25 miliona zrtava, a ne Holivudski pravednici Amerikanci.

Stevan

pre 9 godina

U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi. Rusi su naklonjeniji Bugarima zato sto je Bugarska bila u Varsavskom paktu, zato sto su se druzili pedeset godina, zato sto su Bugari lukaviji, pragmaticniji itd. Srbiju mnogi ne znaju zato sto su Srbi prodali svoju drzavnost za racun neke Jugoslavije I mnogi Rusi znaju samo za ovu drugu drzavu. Cajkovski je sa odusevljenjem komponovao Srpsko - Ruski mars, posle pobeda srpske vojske u oslobodilackim ratovima 1877, 78. godina, koji je kasnije promenjen u Slavjanski. Ne znam, uglavnom je sve tacno sto je napisano u tekstu kao I u mnogim komentarima, jedino ne razumem rusofobe. Ni rusofili nemaju razloga za neku euforiju, nista Putin nije specijalno uradio za Srbiju, samo je pokazao da Rusija ceni stav Srbije. Koliko ce Srbija moci da brani taj stav, videcemo, nikad ne reci nikad.

mojito

pre 9 godina

moj je utisak da oni nas vise cene nego mi njih. dok u srbiji nije tesko naci rusofobe koji ni sami ne umeju da objasne zasto mrze rusiju u rusiji sam nailazio na ljude koji ili jako vole srbiju ili je simpatisu u odredjenoj meri, nesto kao sto mi simpatisemo npr italiju. a lepa stvar se vide ovde u tekstu, postena, osiromasena inteligencija obe zemlje ima simpatije prema drugoj dok novokomponovani bogatasi preziru verovatno druge kohe smatraju nesposobnima

Duci0167

pre 9 godina

Al se nalupeta ostrascen covek pa za Ginisa! "Bogati u Srbiji su opredeljeni zapadu" kaze serif iz Moskve! Au bracala si pravi! hahahahaha! Emocije i ludila,Rusi uzdisu i placu na nasim mukama,ajde bre covece! Kao da je pisao svoje vlazne snove

Milan

pre 9 godina

(Neki, 6. oktobar 2014 09:09)

Da si naveo odakle je, iz kakve porodice, kojeg je obrazovanja i eventualno kojim se poslom tamo bavila verovatno bi i ti shvatio da njen stav nije u kontradikcija sa poentom članka. Uostalom isto kao i kod nas.

Ag

pre 9 godina

@PSL, Ne pisi kad ne znas. Kosovo nije clan UN. Rusija ima pravo veta u Savetu bezbednosti UN i rekla je da ce ga isloristiti ako bude trebalo, tj ako se bude raspravljalo o prihvatanju Kosova.

Laufer

pre 9 godina

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.
(Perun, 8. oktobar 2014 13:24)

Vrlo jasno se prepoznaje zal zato sto nismo imali prorusku politiku.
A Rusi su morali da nam ubiju sve vladare i politicare koji nisu bili za Rusiju, a? I vi to opravdavate?
A sta ce Rusi na Balkanu? Gde je Rusija, a gde je Balkan?
Austrija je 200-300 km daleko od Srbije, a koliko je Rusija?
Fuj, bre, vise, sa tim Rusima!

zorica

pre 9 godina

Pred posetu visokog drzavnika neke velike sile maloj zemlji uobicajeno je da se radi propaganda da bi docek bio sto srdacniji.

To se ovde radi oduvek, a kako je u drugim zemljama ne znam jer zivim ovde.

Stevan

pre 9 godina

(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)
Dobro, ajd da cujem koji su ostali. San-Stefanski mir jeste mrlja u nasim odnosima koja je delimicno ispravljena zaslugom zapadnih zemalja. Nisam hteo da ulazim u taj problem jer bi tada trebalo reci nesto I o ponasanju kralja Milana itd. Ne postoje crno beli odnosi I zato ne razumem ostrascenost u principu.

Стоја

pre 9 godina

За све русоманијаке: негирајте ви историју и кројите је како вама одговара, али то не може да умањи праву истину. А што се жртава у 2. св. рату тиче... Не бих о томе, али све ми то изгледа као да су Руси буквално к’рнули на Немце и нису размишљали колико ће њих погинути. Без плана, без стратегије. Зато је и толики однос погинулих ѕападно и источно.
Рећи да су Руси ослободили целу Европу је крајње...

P.S. Држите се ви и даље КГБ-овске историје. Надам се да ће са вама једног дана и нестати.

Gorance

pre 9 godina

"...Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove..."
(ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja, 6. oktobar 2014 10:07)

A zasto bi mi morali znati americke drzave? To je kao da ocekujes od Amerikanca da zna gde je Vojvodina, Bretanja ili Vestfalija (pokrajina ili oblast u okviru jedne drzave, isto kao sto je Arizona oblast u okviru SAD-a). SAD su drzava, isto kao i Srbija, Francuska ili Nemacka. Mi se smejemo zato sto svako u Evropi zna da pokaze SAD na mapi, ali 1% Amerikanaca bi znalo da nadje Srbiju, Francusku ili Nemacku.

deda stojko

pre 9 godina

Brine o Srbiji, narocito od kada je naredio da se pleni Petrohemija zbog dugovanja Srbije Gaspromu!
Hoce covek da zaokruzi biznis sa NISom!

Perun

pre 9 godina

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.
(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.

iz glave

pre 9 godina

Sta napisa dok god se u Moskvi vise ceni Sofija i Crno more nego Beograd.Moskva nece imati iskrenog saveznika u Srbiji kao sto ni Srbi nemaju u Moskvi.Nema Moskva snage da zastiti Srbe kao sto je zastitila Bugare od Turaka.Interesantno je kakav Moskva ima stav prema Grckoj,Bugarskoj,Srbiji i Turskoj.Srbiju najmanje ceni i non stop je gura u Jugoslaviju grobnicu srpskog naroda ,a nije za jedinstvenu Srbiju kao sto je napravila jedinstvenu Bugarsku.U Bugaskoj zivi peko milion Turaka ,a u Srbiji ne zivi milion Albanaca cak i Srbi zive u regionu Bosni,Hrvatskoj,Rumuniji pa cak je Moskva napravila Makedoniju i Crnu Goru da bi lakse vladala regionom.Inace volim Putina ali ne volim stav velikih sila pema Srbiji koja je podnela najvecu zrtvu u WW1 i WW2 ali je niko za to ne postuje cak je udomila ono sto je ostalo od carske elite i medju poslednjima priznala revoluciju i SSSR.

Rus

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio. Nemam nista protiv Rusa, ali oni vode politiku koja njima odgovara i po kad kad se njihov interes ukrsti sa nasim i nista vise. Moramo da naucimo vec jedno da posao ne zavisi od ljubavi, vec od interesa i rada (npr. Rusija i Nemacka).

Miki

pre 9 godina

Bio sam i zivio u Rusiji tako da sa sigurnoscu mogu reci da je sve sto je napisano u ovom clanku istina 100%.

Izdajnici i moralne/politicke kurve tj. oni sa pogresnim sistemom vrijednosti su problem kako u Srbiji tako i u Rusiji.
Na zalost, novac vlada.
Sto se tice naroda, nakad smo bili jedno a sad vec postoje razlike sto se dobro vidi i po jeziku. Sve stare rijeci u Ruskom jeziku su skoro iste kao rijeci u Srpskom.
Mi smo stariji a Rusi su veci.
I mi bili veliki da smo kroz istoriju bili bolji prema sebi i okrenuti sebi. A posto nismo desila se desrbizacija balkana.
Pravi sistem vrijednosti je kljucna stvar.
Pozdrav

Иван

pre 9 godina

Ми ћемо јако тешко одржати наш идентитет и веру без њих. Ако то уопште више и имамо јер је западног утицаја и малограђанства све више...

PSL

pre 9 godina

Sramota od članka. Veličanje Slobodana Miloševića i isticanje neke nepostojeće ljubavi Rusije prema Srbiji. Da su nas voleli ne bi dozvolili otcepljenje Kosova i bio bi haos u UN. Rusija ima pravo veta tamo, ako ne znate. A još govoriti da je kod nas inteligencija na strani Rusije je totalno netačno i smešno. Sramota! Juče je bio 5. oktobar a vi veličate Miloševića i otpor zapadu, katastrofa!

occam's razor

pre 9 godina

I Rusi i mi smo to što jesmo zahvaljujući uticaju zapadne kulture. Koje su to nove vrednosti koje je Rusija donela svetu? Svi veliki ruski intelektualci su se školovali na zapadu ili su usvajali zapadne tekovine. Mnogi su bili proganjani od sopstvene države poput Dostojevskog, Tarkovskog Hramsa... Današnji politički sistem u Rusiji je u potpunosti preslikan sa zapada. Kapitalizam, tržišna ekonomija, tajkuni... Pustite ljubav, volim i ja mog brata ali mu nikad ne bih prepustio da vodi moje preduzeće.

Neki

pre 9 godina

E,ovako,zivim da devojkom koja je ruskinja,doselila se pre dve godine iz moskve u srbiju,pricali smo na tu temu kako su nam tusi braca,a ona kaze da pola rusa ni ne zna gde je srbija,obicno su culi za jugoslaviju i za nju znaju gde se nalazi,a za srbiju su culi da je vezana nesto za jugoslaviju,pitao sam je jel vole i rusi nas kao i mi njih i odgovor je bio razocaravajuc,kaze to sto se prica da smo kao baca je cista politika,obicnom narodu su bratskiji bugari od nas,za nas su culi i znaju da postojimo i to je sve,ako nas neko i ceni to su stariji ljudi,koji su culi za tita,a mladje generacije su okrenute ka zapadu i gledaju kako da zbrisu sto dalje iz rusije ...

Posmatrac

pre 9 godina

Putin nas je prvi put spomenuo i to u kontekstu Kosova, tek kada je usao u sukob sa Ukrajnom, samo zato jer se licno ticalo njega. SrBsko ne znanje i poluznanje je i dovelo Srbiju u katastrofu, jer narod koji ide na izbore i glasa nista ne zna. Jedino sto zna, a to je da smo mi i Rusi velika braca, da je beli luk bolji od antibiotika, da je Koka-kola stetna,mikrotalasna opasna, da se nedeljom ne pere ves i kada je crveno slovo, da je kostolomac bolji za kosti od hirurga, da se travama treba leciti, a ne lekovima, da su nasi filmovi najbolji(Žikina dinastija), da Romima ne treba dati krov nad glavom, da treba prebijati homoseksualce, da pse treba trovati, da pas nije za kucu, nego za lanac...Kada biste samo znali kako je ovaj narod prepotentan. " Malo znanje cini ljude oholim, a veliko skromnim. Pablo Neruda

Ignazio Loyola

pre 9 godina

@(NikolaMoskva, 06. oktobar 2014 04:56): sve je to u redu, samo mi nije jasno kako ideš u isto vreme i u školu, i na fakultet i na posao? Osim ako ceo život nisi tamo. U tom slučaju patiš od pečalbarskog sindroma druge generacije, čovek sa dve domovine. Nisi relevantan.

Posmatrac

pre 9 godina

"I u velikim gradovima onaj sloj inteligencije koji nije postao bogat u vreme pljačkaške privatizacije može vas fascinirati dobrim poznavanjem situacije na Balkanu. Uostalom, zar i kod nas nije slično kad je reč o odnosu prema Rusima?"

Nije tacno. Nisam postao bogat, deo sam srpske inteligencije sa dva zavrsena fakulteta, ali me savrseno ne interesuje sta se dogadja u Rusiji, oko nje, kao i sa samim Rusima. Takav je stav ogromne vecine intelektualaca koje poznajem, a poznajem poprilican broj.
Uostalom, tekst je vise subjektivan nego objektivan.

NikolaMoskva

pre 9 godina

Za prvi komentar... Najvecu zrtvu u ww2 je podneo narod SSSr-a to mora da se zna...

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.

Raush

pre 9 godina

Imamo dva izbora :1) da se priklonimo zapadu I vremenom stopimo u procesu globalizacije
2) Da se priklonimo Rusima I da imamo odredeni protektorat I da to sto imamo , zadrzimo do kraja.
Jedno je sigurno , sve vise ima naznaka da NATO ide ka direktnoj konfrontaciji sa Rusima gde ce pobednik ispisati Istoriju.Mi moramo biti spremni.
Hrvati imaju Nemce, muslimani Turke , mi najbolje sto mozemo imati je Ruse na svojoj strani, drugi neko ne postoji.

expert

pre 9 godina

Da se ne lazemo, vecina Rusa i ne zna koje smo vere. Idite pa se sami uverite u to i ja sam se iznenadio.
(Rus, 5. oktobar 2014 23:59)

To je zato što Rusi nisu iskompleksirani podelom pravoslavlje-katoličanstvo kao mi na ovim prostorima. Za njih je sve to hrišćanstvo.

modesty

pre 9 godina

Znam dosta Rusa, neki od njih su mi kucni prijatelji. Odani, slicne duse kao mi, podrzace te kad niko drugi nece, posteni pogotovo sa parama, i takodje svi su jos u skoli ucili da su Rusi davno dosli sa Balkana, te nas gledaju zaista kao bratski narod. Oni manje obrazovani znaju biti jako pobozni, ali imaju isto misljenje o svojim popovima kao i mi o nasima, i rado idu u Grcku pravoslavnu crkvu umesto ruske, jer su popovi manje gramzivi, i bolji.

Ovaj fenomen materijalizma tj. prozapadnjastvo (gde je duhovnost ustupila mesto novcu, pritom ne mislim na religiju, nisam religiozna, nego na produhovljenost i takve vrednosti) je normalan, i mi i oni smo oduvek imali burzoaziju. Ono sto je problem i nama i njima je bolesna mrznja germanskih plemena prema slavenskim koje datira jos odavno, a trenutno se ispoljava kroz ljubomoru prema prirodnim bogatstvima koje Rusi imaju, i onu staru germansku uzrecicu 'da je Slaven stvoren da bude rob a ne vlasnik' koja u stvari govori sve, i o nasem i o ruskom odnosu sa zapadom. Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje. To nije do nas, to je do njih. Jasno je da smo i mi i Rusi otvorenog srca prihvatili zapadnjake (i one koji se tako,osecaju) bezbroj puta, i oni su ti koji kinje i maltretiraju, jer imaju potrebu za dominacijom. Tako da, ne mozemo glavom kroz zid, ni zaboraviti da se Latinima ne veruje ni kad darove nose.

Milan

pre 9 godina

Netacno. Postoji istrazivanje po kome na pitanje koga smatrate prijateljima Srbija se ne pojavljuje ni kao statisticka greska. Ogromna vecina nije ni cula za Srbiju.

Boris

pre 9 godina

Da tome pridodamo i Slovenski marš, koji je napisao veliki Čajkovski 1876.g kao podršku srpkoj braći u borbi protiv turskog carstva. U maršu Čajkovski koristi dve srpske narodne muzičke teme, a kompozicija uveliko mobiliše popularnost među ruskom inteligencijom.

ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja

pre 9 godina

Ja sam Srbin koji zivi u Rusiji od svoje cetvrte godine. Mogu reci da sve sto je napisano absolutno tako. Kogu vam reci da vecina ljudi ovde kad cuje da sam Srbin mnogo se obraduju. U skoli, na faxu, na poslu u krugu svog drustva absolutno svuda ljudi jako pozitivno reaguju na to sto sam Srbin. Ja ovde nikad se nisam osecao u tudjini zbog toga sto sam Srbin nego uvk sam bio dobrodosao. Tekst je jako dobar.
(NikolaMoskva, 6. oktobar 2014 04:56)
Pa nije bas tako prihvaticete zavisi od drustva i karaktera u inostranstvu.A Rusija je jedna mnogo velika zemlja i normalno je da ne znaju gde je Srbija ali nije normalno da znaju gde je Bugarska sa kojom se Srbija granici.Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove, a da ne pominjemo Kinu ili Brazil i njihove drzave.Pihvatili bi te i u bilo kojoj drzavi u svetu da znas da se prilgodis drustvu u kojem se nalazis jednostavno ne mozes govoriti o pojedincima i odnosu nacije.Naprimer da pitas u Austriji gde je Srbija svi bi znali ali u velikim zemljama ne.

Alex1

pre 9 godina

"U Moskvi i Sankt Peterburgu najviše brige i ljubavi prema Srbima, a i inače Južnim Slovenima, pokazuje prosvećeni deo stanovništva, pre svega onaj koji bi se mogao označiti kao - siromašna inteligencija."

Netačno, kod nas većina mlađih rusofila nije uopšte "prosvećena", već su rusofili samo zato što mrze Zapad i Rusiju percipiraju kao nekoga ko može da im se suprotstavi, kad mi već ne možemo.

Niko od rusofila sa kojima sam pričao nije pročitao NIJEDNU rusku knjigu, nije pogledao nijedan film Tarkovskog, dok neki, koji to nisu, poznaju ceo opus nekih ruskih pisaca i režisera.

Primer Mihalkova: ko je od rusofila gledao "Varljivo sunce", odličan film, a ko "Sibirskog berberina", negledljiv? Uzred, njegov polubrat je bolji režiser. :)

Zlatne ruke sinko

pre 9 godina

Ljudi, proveo sam odredjeno vreme u rusiji, bio u Moskvi i dole u Sociju, i odma cu vam reci da oni u globalu pojma nemaju ni gde je srbija, ako nas po necemu mozda poznaju onda je to kosovo(zbog rata, ne celokupne istorije) mnogi nisu ni culi za beograd, e tad sam uvideo koliko smo mi u stvari (NE) bratski narod...njima je bitan zapad, nemacka prevashodno!

Ingenjer

pre 9 godina

CITAT iz teksta: "Onaj najbogatiji deo građana Rusije, kao, uostalom, i Srbije, više je okrenut ka Zapadu i zamaraju ih priče o tradicionalnom prijateljstvu, bratstvu po oružju, jačanju kulturnih i drugih veza."

Pa, ovo uopste nije tacno. To ne vazi ni u Rusiji ni kod nas.

Brica

pre 9 godina

@Vladan
Upravo tako.Uglavnom je odnos Rusije i Srbije u 20.veku bio nesto uglavnom vezano za unutrasnje poslove vezane za ocuvanje vlasti sto Jeljcina a sto Milosevica pa i onih pre njih a i ovih sada.Milosevic je bio kadar tvrde sovjetske struje kojoj pripada i Putin.Porodica Milosevic-Markovic je svojom(prosovjetskom)politikom zadala ogroman udarac srbima i Srbiji a deo te porodice uziva gostoprimstvo zvanicne ruske drzave.Onaj ko krije moga dusmanina nikako mi nemoze biti prijatelj.

mujcinovic salih

pre 9 godina

Clanak je iz "Vecernjih novosti" podlistka "Pravde"?Od toga je gori samo "Pecat".Putin-spijun na duznosti predsednika marioneta u rukama vojnoindustrijskog kompleksa koji je stvarna vlast u rusiji.Milosevici sluzbenici KGB najzasluzniji za razbijanje SFRJ.Ambasador Slavenko Terzic vise voli rusiju od Srbije time je sve receno.Uvek se rasplacem kad vidim njegovu brigu za nase prevarene radnike u rusiji?

sumorni

pre 9 godina

Gluposti.

Srbi su oduvek voleli Ruse, Rusi su oduvek voleli Bugare, a Bugari su oduvek voleli Nemce.

Samo Srbi imaju neuzvraćenu ljubav...

slavko

pre 9 godina

"Rusima je srpsko ignorisanje zapadnih sankcija pravi melem na ranu"

Ma koju ranu sada? Pa zar nije Putin rekao kako sankcije njima ne mogu ništa?

mojito

pre 9 godina

moj je utisak da oni nas vise cene nego mi njih. dok u srbiji nije tesko naci rusofobe koji ni sami ne umeju da objasne zasto mrze rusiju u rusiji sam nailazio na ljude koji ili jako vole srbiju ili je simpatisu u odredjenoj meri, nesto kao sto mi simpatisemo npr italiju. a lepa stvar se vide ovde u tekstu, postena, osiromasena inteligencija obe zemlje ima simpatije prema drugoj dok novokomponovani bogatasi preziru verovatno druge kohe smatraju nesposobnima

komunist

pre 9 godina

Lepo, lepo.Vidi se zaokret B92.Sunce se rađa na istoku a zalazi na zapadu.Tako i treba ipak smo mi branioci sveta i nastavljači kulture Vizantije.Nismo slučajno izabrani narod.

Laufer

pre 9 godina

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.
(Perun, 8. oktobar 2014 13:24)

Vrlo jasno se prepoznaje zal zato sto nismo imali prorusku politiku.
A Rusi su morali da nam ubiju sve vladare i politicare koji nisu bili za Rusiju, a? I vi to opravdavate?
A sta ce Rusi na Balkanu? Gde je Rusija, a gde je Balkan?
Austrija je 200-300 km daleko od Srbije, a koliko je Rusija?
Fuj, bre, vise, sa tim Rusima!

Nataeos

pre 9 godina

Rusi su nam jedini prijatelji - realno - ali ni oni nemaju druge prijatelje na zapadu osim nas.
(FCK, 05. oktobar 2014 22:56)
Grešiš, nisu jedini, to će se videti kad za to dodje dan ( na zapadu nisu sigurno)! A inače, nama smo mi sami prvi problem.. Kad to shvatimo, shvatićemo i sve ostalo!

Gorance

pre 9 godina

"...Cesto se u Evropi ljudi smeju sto Amerikanci ne znaju geografiju sveta kao da je u Evropi i svetu stanje bolje ko bi mogao ispricati 52 drzave Amerike ili njihove gradove..."
(ne mozemo biti veci Rusi o Rusa ,a oni nama raditi iza ledja, 6. oktobar 2014 10:07)

A zasto bi mi morali znati americke drzave? To je kao da ocekujes od Amerikanca da zna gde je Vojvodina, Bretanja ili Vestfalija (pokrajina ili oblast u okviru jedne drzave, isto kao sto je Arizona oblast u okviru SAD-a). SAD su drzava, isto kao i Srbija, Francuska ili Nemacka. Mi se smejemo zato sto svako u Evropi zna da pokaze SAD na mapi, ali 1% Amerikanaca bi znalo da nadje Srbiju, Francusku ili Nemacku.

OF name

pre 9 godina

Hvala gosp.Putinu što je spreman da zaštiti i pomogne jedan mali i za ogromnu Rusiju beznačajan narod ali to je sve" kratkog daha"i nemože nama da pomogne niko više od nas samih ako smo razumni i organizovani jer u protivnom ostaće zapisano -bila jednom jedna zemlja Srbija-

Stevan

pre 9 godina

U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi. Rusi su naklonjeniji Bugarima zato sto je Bugarska bila u Varsavskom paktu, zato sto su se druzili pedeset godina, zato sto su Bugari lukaviji, pragmaticniji itd. Srbiju mnogi ne znaju zato sto su Srbi prodali svoju drzavnost za racun neke Jugoslavije I mnogi Rusi znaju samo za ovu drugu drzavu. Cajkovski je sa odusevljenjem komponovao Srpsko - Ruski mars, posle pobeda srpske vojske u oslobodilackim ratovima 1877, 78. godina, koji je kasnije promenjen u Slavjanski. Ne znam, uglavnom je sve tacno sto je napisano u tekstu kao I u mnogim komentarima, jedino ne razumem rusofobe. Ni rusofili nemaju razloga za neku euforiju, nista Putin nije specijalno uradio za Srbiju, samo je pokazao da Rusija ceni stav Srbije. Koliko ce Srbija moci da brani taj stav, videcemo, nikad ne reci nikad.

Zrtva

pre 9 godina

Ja se secam kako je jelcin vitlao i bunio se a onda su stigle parice na racun a nama bombice.
Avion primakova se samo vratio u majcicu rusiju a onaj brod putovao 3 meseca.
To je moj dozivljaj rusije i kraj moje vere u njeno rukovdstvo.
Uvodjenje ruskih sankcija Srbiji je samo potsetnik za sve nas.
Trajale su skoro 10 godina!

Mi i svi mali narodi smo moneta u rukams velikih sila.

Duci0167

pre 9 godina

Al se nalupeta ostrascen covek pa za Ginisa! "Bogati u Srbiji su opredeljeni zapadu" kaze serif iz Moskve! Au bracala si pravi! hahahahaha! Emocije i ludila,Rusi uzdisu i placu na nasim mukama,ajde bre covece! Kao da je pisao svoje vlazne snove

Alex1

pre 9 godina

@(modesty, 6. oktobar 2014 01:45) "Nemci to predvode a posto su Englezi potpuno germanizovani kroz Normane i Saksonce, kraljevsku porodicu itd, ta mrznja se prenela i na celo englesko govorno podrucje."

Vidim da nisi upoznata sa činjenicom da je Katarina II Nemica, kao i većina ruskih carica od 18. veka nadalje. Priča o "germanskoj mržnji prema Slavenima" je notorna besmislica.

Mladen Mladenovic

pre 9 godina

Mislim da članak dosta dobro oslikava realno stanje i raspoloženje u ova dva naroda. Ako postoji neka konstanta kod Srba to je naivnost, inat i urodjena ljubav i simpatije prema Rusiji i Rusima. Smatram da Rusi nemaju pouzdanijeg saveznika niti simpatizera u čitavom svetu. Ta ljubav je prirodna, prosta i ne može se meriti nikakvim dolarima, rubljama ili bilo kakvim materijalnim pokazateljima. Naravno, postoje i oni drugi Srbi, kojima sunce izgreva na zapadu, oni kojima je blesak dolara jači i od sunčeve svetlosti, ali je procenat takvih Srba možda oko 30% dok je ogromna većina od 70% Srba, bez obzira na svoje imanje i obrazovanje, okrenuto Rusiji i Rusima. Naravno, Rusi, kao velika sila su veoma često žrtvovali Srbiju zarad boljeg strateškog pozicioniranja ali, čak ni te "prevare" nisu uspele bitnije da izmene naše raspoloženje i poglede uprte u Rusiju. Takav odnos neće ništa promeniti. Čak i kada budemo članica EU ili, ne daj Bože, NATO-a, Rusi će zauvek imati saveznike u Srbima. To je ono čega su svesni i na zapadu. I to je ono što ih nervira i zbog čega nam se ispostavljaju dodatne prepreke i uslovi. Ne mogu otvoreno da nam kažu: Morate da mrzite Ruse. Bilo bi isuviše.

Reminiscencije

pre 9 godina

@Стоја

А немаш ништа из 14. века? Евентуално нешто из 6-7., кад смо се, може бити, повађали са Русима па одселили на Балкан?

Да ли неко стварно мисли да ћемо се пре сећати неке изневерене наде из 1878. него бомбардовања из 1999. године или оног из 1994. и 1995. године? Сећате се, и тада су убијали Србе.

Да буде јасно - Руси нису савршени, али су против Амера и НАТО-а који су против нас, и некада давно и јуче и данас, а највероватније и сутра. Е, зато стајемо на страну Руса, а не зато што имамо не знам каве илузије када су они у питању.

Ag

pre 9 godina

@PSL, Ne pisi kad ne znas. Kosovo nije clan UN. Rusija ima pravo veta u Savetu bezbednosti UN i rekla je da ce ga isloristiti ako bude trebalo, tj ako se bude raspravljalo o prihvatanju Kosova.

Perun

pre 9 godina

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.
(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)

Тада је на власти био Милан Обреновић који је отворено водио аустрофилску политику. Тотална је неистина да је Србија тек после Сан-Стефанског мира почела водити аустрофилску политику. Сходно томе нисмо могли имати подршку Русије кад су нам очи биле упрте према Бечу.

Стоја

pre 9 godina

За све русоманијаке: негирајте ви историју и кројите је како вама одговара, али то не може да умањи праву истину. А што се жртава у 2. св. рату тиче... Не бих о томе, али све ми то изгледа као да су Руси буквално к’рнули на Немце и нису размишљали колико ће њих погинути. Без плана, без стратегије. Зато је и толики однос погинулих ѕападно и источно.
Рећи да су Руси ослободили целу Европу је крајње...

P.S. Држите се ви и даље КГБ-овске историје. Надам се да ће са вама једног дана и нестати.

Стоја

pre 9 godina

"U medjunarodnim odnosima odlucujuci faktor se zove interes. Rusi su nam pomagali kad su mogli I ignorisali nas kad im je to odgovaralo, ali nikada nisu bili protiv nas. Zato nikako ne razumem rusofobe, kakav je to soj ljudi..."
(Stevan, 6. oktobar 2014 12:12)

Па, вараш се. Ево ти један пример од многих:
"Након неуспешног Српско-турског рата 1876., Србија се укључује у Руско-турски рат (1877—1878.). Овај рат се завршио победом савезника над Турском и потписивањем Сан-Стефанског мира 1878. Овај мир је био велико разочарење за Србији: уместо да добије очекивана и освојена подручја на истоку и југу, Русија је решила да ове области припоји новоствореној Великој Бугарској. Ово је изазвало велики шок у Србији и условило окретањем ка Аустроугарској. С друге стране, Русија је све више нада полагала на Бугарску..."

Рекох, један пример, а има их подоста.

Realito

pre 9 godina

Prema Rusima su Srbi gajili divljenje jer je to bila veliko carstvo u kome su obrazovanje a pritom i divljenje kada bi videli sta je Rusija gajili svi nasi ljudi koji su se tamo obrazovali. Ovo masovno divljenje i sentenca nas i rusa 300 miliona dosla je posle drugog svetskog rata. Jugoslavija koja je po gubicima proporcionalno broju stanovnika sa Rusima podnela najveci broj zrtava oslobodilackog rata koji je ujedno oslobodio kompletnu evropu dovela je do toga da nase dede koje su to prozivele sa divljenjem gledaju na Rusiju kao silu koja je zaustavila Nemacku i sapatnika koji je proziveo proporcionalnao slicna stradanja. Zato su Rusi braca od tada ni po veri ni po slicnostima vec po zrtvi koju su podneli u oslobadjanju Evrope i sveta od Nacista. Danas ce svaki prosecni gradjanin sveta reci da je Amerika glavna sila koja je dovela do oslobodjenja Evrope i sveta sto nije tacno jer Amerika nikako ne moze sa svojih 300 hiljada zrtava to biti. Pa jedna Jugoslavija je imala preko 1,2 miliona zrtava. Cetiri puta vise nego cela Amerika. Zato su Rusi braca, preko 25 miliona zrtava, a ne Holivudski pravednici Amerikanci.

deda stojko

pre 9 godina

Brine o Srbiji, narocito od kada je naredio da se pleni Petrohemija zbog dugovanja Srbije Gaspromu!
Hoce covek da zaokruzi biznis sa NISom!

Stevan

pre 9 godina

(Стоја, 6. oktobar 2014 16:58)
Dobro, ajd da cujem koji su ostali. San-Stefanski mir jeste mrlja u nasim odnosima koja je delimicno ispravljena zaslugom zapadnih zemalja. Nisam hteo da ulazim u taj problem jer bi tada trebalo reci nesto I o ponasanju kralja Milana itd. Ne postoje crno beli odnosi I zato ne razumem ostrascenost u principu.

Vladan

pre 9 godina

Članak je u velikoj meri propagandnog karaktera, a moglo bi se reći i površan. Interesantno je da se ne pominje situacija kada je Jeljcin došao na vlast, posle pokušaja puča i vojne pobune tvrde komunističke struje protiv Gorbačova koju je Slobodan Milošević podržao, verovatno po savetu njegovog brata. Inače ineresantno je da se brat Slobodana Miloševića pominje ne samo kao proruski diplomata već i kao osumnjičeni u istragama o sovjetskoj špijunskoj mreži u Srbiji pre dolaska Miloševića na vlast. Tako da je politika Jeljcina verovatno i zbog ovoga bila u najmanju ruku uzdržana ako ne i neprijateljska prema Miloševiću i njegovoj vlasti.

MilosObilic

pre 9 godina

Glupo je komentarisati na ovakve teme...mi bismo da generalizujemo i misljenje visemilionske drzave pretocimo u jedan stav i vjekove pretocimo u jedan momenat ... Hahahaha kako naivno... Prica za djecu, laku noc gotovani pesimisti apokalipticari zivot ide

Milan

pre 9 godina

(Neki, 6. oktobar 2014 09:09)

Da si naveo odakle je, iz kakve porodice, kojeg je obrazovanja i eventualno kojim se poslom tamo bavila verovatno bi i ti shvatio da njen stav nije u kontradikcija sa poentom članka. Uostalom isto kao i kod nas.

aca

pre 9 godina

Carska Rusija, sto je bila duze je imala dosta dobre odnose sa Zapadom. Ruske istorijske gradjevine sa kraja 19. i pocetkom 20. veka, su pocesto kopija zapadnih a najcesce francuskih gradjevina osim sto su povecane nekoliko puta da bi pokazale snagu Rusije. Sant Petererburg bi se moglo reci uvecana kopija Versaja sa vizantijskim kupolama na crkvama. Odnosi Nemacke i Rusije do krize u Ukrajini koju su izavale SAD se mogu opisati skoro pa ljubavnim. Nemci su dobijali sirovinu koja im je bila potrebna za razvoj a Rusi leba tj para bez motike jer su vredni kao i mi Srbi- oni leze a pare kaplju na meracu gasa. Tako da nema mesta nikavom prevelikom filstvu i fobiji za nas Srbe samo da pazimo da opet ne ubodemo prst u oko Amerima ili Nemcima jer ce nam se opet krvi napiti.

zorica

pre 9 godina

Pred posetu visokog drzavnika neke velike sile maloj zemlji uobicajeno je da se radi propaganda da bi docek bio sto srdacniji.

To se ovde radi oduvek, a kako je u drugim zemljama ne znam jer zivim ovde.