Utorak, 03.06.2014.

15:43

Optužnica zbog liste "srbomrzaca"

Tužilaštvo za visokotehnološki kriminal podnelo je optužni predlog protiv Ivana Ivanovića jer je na sajtu SNP "Naši" objavio spisak "30 najvećih srbomrzaca".

Izvor: Tanjug

Optužnica zbog liste "srbomrzaca" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Silvester

pre 9 godina

I te koje prave spiskove, i one koji su na spisku - plaćaju ih isti ljudi iz belog sveta. Žrtve smo mi, narod iz banana država koje šikanira i pljačka ko kako stigne.

Zoki

pre 9 godina

@anti-patriJota
Hajde pročitaj taj prvi stav još jednom: nacionalna, rasna ili verska mržnja odnosno netrpeljivost među narodima i etničkim zajednicama.
Bio bih ponosan da sam se našao na istoj listi sa pojedincima koji su tamo imenovani (ne baš sa svima) - ali ljudi čija su imena objavljena nisu posebna grupa u poglednu etničke pripadnosti, rase ili vere. Ono što imaju zajedničko može da bude pogled na svet (politika, ideologija) - a to nije obuhvaćeno ovim članom KZ.
Voleo bih da pročitam optužnicu, ali ako se optužba svodi na ovaj član zakona ona pada u Strazburu, ako ne pre toga.

Antifašista (ali ne iz CNN-brigade)

pre 9 godina

po kom osnovu su obelezeni srbomrsci? Nisam upoznat sta su pricali,uradili da bi bili okarakterisani kao takvi????
(lemy, 3. jun 2014 21:32)

Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid. U slučaju negativne presude po Srbiju, tri generacije građana bi plaćali odštetu. Ako to nije rad protiv Srbije, onda ništa. Nazvaćemo ga humanitarnim i praviti se ludi. Ne bi nam bila prvina.
Ostalih 29 su vlažni Ivanovićev san. Osim Drecuna. Zamisli mu facu kad se našao na ovoj listi!? Nema tih para koje to mogu platiti:D:D:D

Ja

pre 9 godina

"Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid"
Da li neko zna šta je Sonja Biserko zaista rekla? Mislim, osim fraze da je "svedočila protiv sopstvene zemlje". Tom logikom svako ko tuži državu po bilo kom osnovu "ima nešto protiv sopstvene zemlje".

Crni Gruja

pre 9 godina

Ivanovica i slicne u mardelj. Ako nema mesta treba podici satore i organizovati kopanje kanala i nasipa. U stvari , kada vidim komentare, jasno je da ce za te radove biti jos mnogo kandidata. Zlo se prosirilo do opasnih razmera.

gox

pre 9 godina

Ma hapsi bre to! Druga je stvar sto 50% likova sa spiska stvarno mrzi svoju zemlju, oni imaju pravo na to. I ja je mrzim I imam pravo da je mrzim. Cak mi se I malo gadi.

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.
(zimzeleni, 3. jun 2014 19:47)

Klasičan neo-fašista koji drži slovo o 'ljudskim pravima', a u isto vreme poručuje nekom 'da pakuju kofere'!? Čitate li vi uopšte šta pišete ili je preteško pratiti sled?

Smrt fašizmu!

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.
(da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana, 3. jun 2014 19:46)

Ma ne nikako, samo da se 'sklone'. A u istoriji (a i danas, na žalost) svedoci smo sklanjanja na razne načine. Opravdavati bilo čiji fašistički ispad je nedopustivo, 'logički rasuđivaču'! Nema 'naših' i naših.

only fools and horses

pre 9 godina

Svi vi što pozivate na linč, zatvor isl. svih koji drugačije misle ste više radikalni i mrzitelji od ovog kpji je pravio spisak. A tekst niste ni pročitali, samo znate da pozivate na linč. Ja jesam pročitao, i nije u pitanju klasičan spisak nego članak sa detaljnim objašnjenjem za svakog pojedinačno, zašto misli da je srbomrzac. I ne slažem se sa tekstom, ali to je njegovo pravo da tako misli, i nije pozivao na nasilje niti bilo kakvo sankcionisanje istih.
Najstrašnije mi je kad napadate ovog čoveka, a pravdate Sonju Biserko i njen spisak. Po meni je ovaj drugi spisak opasniji, jer je njena opcija praktično vladajuća i što se zna da su pojedini sa njenog spiska trpeli velike ekonomske i profesionalne sankcije posle toga.

anti-patriJota

pre 9 godina

@Zoki: Pa lepo ti piše u Krivičnom zakoniku,to što si naveo,član 317,,stav prvi,to ti je druže kažnjivo,ne vidim zašto se praviš...

Zoki

pre 9 godina

Šta piše u Krivičnom zakoniku:

Izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti
Član 317.
(1) Ko izaziva ili raspiruje nacionalnu, rasnu ili versku mržnju, ili netrpeljivost među narodima ili etničkim
zajednicama koje žive u Srbiji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno prinudom, zlostavljanjem, ugrožavanjem sigurnosti, izlaganjem
poruzi nacionalnih, etničkih ili verskih simbola, oštećenjem tuđih stvari, skrnavljenjem spomenika,
spomen-obeležja ili grobova,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
(3) Ko delo iz st. 1. i 2. ovog člana vrši zloupotrebom položaja ili ovlašćenja ili ako je usled tih dela došlo do
nereda, nasilja ili drugih teških posledica za zajednički život naroda, nacionalnih manjina ili etničkih grupa koje
žive u Srbiji,
kazniće se za delo iz stava 1. zatvorom od jedne do osam godina, a za delo iz stava 2. zatvorom od dve do
deset godina.

Na osnovu čega se onda objavljivanje tog spiska može kazniti na osnovu ovog člana Krivičnog zakona, kako tužilac najavljuje? Ili se tužilaštvo poziva na neki drugi član istog zakona?

Član 1.
"Nikome ne može biti izrečena kazna ili druga krivična sankcija za delo koje pre nego što je učinjeno zakonom nije bilo određeno kao krivično delo, niti mu se može izreći kazna ili druga krivična sankcija koja zakonom nije bila propisana pre nego što je krivično delo učinjeno."

Samo da se nadovežem...

pre 9 godina

.."if you tolerate this than your children will be next"..
(limasti, 3. jun 2014 21:23)

...'if you tolerate Odessa, than your children should be next.'

genious

pre 9 godina

Nije mi jasna samo jedna stvar..a to je kako je moguce da ovakve organizacije imaju podrsku ljudi koji se predstavljaju kao "Veliki Srbi"? Meni je jasno da jedan kriminalac, prica o stranim placenicima, domacim izdajnicima ili o cemu vec ako mu to obezbedjuje da i dalje nastavi sa svojim "poslom". Ali da obicni ljudi podrzavaju fasiste i to pritom pozivajuci se na srpstvo..stvarno ne mogu da razumem. Svi mi vise nego dobro znamo ko su ti izdajnici, placeni iznutra ili sa strane, potpuno je nebitno. Svako ko krade od svog naroda, ko uzima mito, ko ne prijavljuje zlocin, svako ko zaposljava svog sestrica preko veze je jedini izdajnik ove nesrecne zemlje. Pa zasto dragi "veliki Srbi" ne objavite listu onih koji su zaposlili "svoje" nego objavljujete spiskove umetnika, koji skoro pa jedini uz sportiste sire neku pozitivnu sliku o Srbiji, koja je nekad bila sjajna zemlja? Zasto ne ustanete protiv kriminalaca, koji su svaki dan na naslovnim stranama, koji svakodnevno izdaju Srbiju..zasto ne objavite spiskove politicara koji su jos uvek na vlasti i posle 20 godina afera i "izdavanja" Srbije? Zasto ne napravite listu sa pozitivnim stvarima koje bi trebalo raditi da, vasa toliko voljena, Srbija krene napred? Mozda sam i ja zreo za tu vasu listu, jer s obzirom da sam protiv svakog vida nasilja (pa CAK i protiv onih koji su druge vere, nacionalnosti i seksualnog opredeljenja), verovatno nisam dovoljno Srbin jer se ne vodim mrznjom i besom u nedostatku zdravog razuma i inteligencije.

dejan novi

pre 9 godina

Pa zar nije Biserko pravila kartu Srbije bez Kosmeta.Gde je tu bila tuzba za narusavanje ustavnog poretka.Sto se tice ove grupe nisam video tu nikakve fasisticke elemente jer podrzavaju demokratski sistem vladanja.Sto se tice njihovih stavova rekao bih da su oni izazvani prethodnim delovanjem Biserko i takvih.Protiv sam takvih spiskova ali oni nisu nista strasniji od Biserinih.Akcija reakcija.Pozdrav

Jr

pre 9 godina

Hoće li onda biti gonjeni za izazivanje nacionalne mržnje prema Srbima oni predstavnici tzv. nevladinih organizacija koji su propagirali kolektivnu krivicu, primera radi izjavama da se "mi" moramo "suočiti sa prošlošću", da su zločini činjeni u "naše" ime, da Srbi, odnosno građani Srbije treba da prođu "katarzu" zbog zločina "počinjenih u njihovo ime" i slične nacističke budalaštine? Naravno da ogromna većina građana nije podržavala zločine već glasala kako je glasala zbog unutrašnjih pitanja, ali to takvim neonacistima i propagatorima kolektivne krivice nije smetalo da optuže čitave ljudske zajednice tako glupavim optužbama. Selektivna primena prava je vrhunska nepravda. Objavite ako smete...

vladimir

pre 9 godina

Treba biti veoma oprezan sa ovom tuzbom. Losa tuzba moze da nanese mnogo vise stete svima koji ne prihvataju srpske klerofasiste i da ojaca poziciju ekstremne desnice u Srbiji.

Lista, sama po sebi, ne mora da pretstavlja povredu ustavom predvidjenih ogranicenja slobode govora. Ono sto je potrebno je da se uspostavi veza sa eksplicitnim pozivom na linc od strane autora liste/veb sajta ili, sto je malo teze, sa kontekstom (npr. komentarima aktivnih clanova organizacije na veb sajtu koji je objavio listu).

Pomoc ljudima koji su na listi da podignu gradjanske tuzbe za klevetu bi mogao biti dodatan nacin borbe. Nasilno ukidanje ovih organizacija svakako nije dobar vid borbe protiv njih. Staljinizam nije dobar odgovor.

Svima su poznati razlozi zasto nas organizacije kao sto su Nasi, Dveri i 1389 vode pravo u izolaciju od nasih suseda, Evrope i sveta.

Mirza

pre 9 godina

Nedavno je Branimir Štulić, koga neki od nas znamo i kao Džoni, zgadjen naci/šovinističkim prepucavanjima na sajtu youtube, tipa: džoni je srbin/hrvat/boasanac.. - od istog sajta zatražio kršenje autorskih prava, i tražio da mu se sve pesme sklone sa tog sajta. I sada, nema ni jednog komentara, milina živa, ali kada se neko uželi da posluša belegari ne vjeruju sreći, mora da ima svoj štek...
Kakve ovo veze ima sa temom, pitaće se neki... Pa, i ima i nema. Nema jer je tema, zaista, druga.
I ima, jer ova i njemu slične bitange su krive za to što ja moram sa soboom uvek da nosim fleš sa 500 mb muzike. Ovakvi su napravili ratove 90 ih, a da ne ulazim u biće krivičnog/ih dela koja , verovatno krši čak i kada spava....
I još samo jedna stvar: ne treba više popuštati, jer ovi glupi na kraju ispadoše pametniji...
Pozdrav.

Soko

pre 9 godina

Molim vas neka mi neko objasni kako je to drugacije kad Sonja Biserko pravi spiskove?? Da, ona nema napaljene klince da biju ljude, ali je progon ekonomske vrste, pa jednom Ratku Markovicu, najvecem poznacaocu ustavnog prava na Balkanu ukinu pravo na objavljivanje knjiga, jer je nepodoban. Kosti Cavoskom neko razmaze balege po vratima stana, nakon objavljivanja ovih spiskova. Ljudi su masovno isterivani sa posla na Univerzitetu, raznin kulturnim institucijama...
Ne branim ovog coveka, ali zaboga, gadi mise pristrasnost ovog tipa! Ne smeju se praviti nikakvi spiskovi, ponajmanje moralne gromade kao S. Biserko, pa i ovaj covek!

recite NE govoru mrznje na internetu

pre 9 godina

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.
(Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko, 3. jun 2014 19:48)

Skolski primjer SNS bota!

Живко

pre 9 godina

Треба подићи оптужницу против тих србомрзаца јер раде против интереса народа и државе , а не против патриота.Али све је наопачке

Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko

pre 9 godina

@Sećanje: [link]
(Sale, 3. jun 2014 16:37)

# Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Ako me pamćenje dobro služi i Sonja Biserko je svojevremeno pravila spiskove nepodobnih profesora i uglednih ličnosti, pa šta bi sa tim!?
(Aca, 3. jun 2014 16:32)

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.

da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.

Saedi Folluf

pre 9 godina

Ovakve .... su neizostavna posledica teških vremena i pada morala. Ovi probisveti su jedan od razloga zašto postoje zakoni i zatvori - hirurško odstranjivanje socijalnog raka.

zimzeleni

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.

Sa strane

pre 9 godina

Izgleda da će ovaj da završi na listi najvećih rusomrzaca, a onda mu ne gine gulag. :-)
Svako na kraju dobije ono što traži. On sanja kolimu - tamo će i završiti.

mlekadzija

pre 9 godina

Ukoliko dodje do sudskog raspleta u ovom slucaju ponovice se tuzna cinjenica da u ovoj zemlji zive beli medvedi. Bas tako, neke osobe mogu da govore, pisu i objavljuju sta god zele (svoje spiskove nepodobnih) bez ikakvih posledica. Doticni imaju zastitu mnocnih krugova iz inostranstva i bez straha slobodno delaju. Nemam nista protiv toga, no ako prihvatimo takvo ponasanje prvaljenje i DRUGACIJIH SPISKOVA takodje mora da bude prihvaceno...a na licnom planu svako moze da voli ili mrzi koga god hoce.

poluinteligentan

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?
Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Necko, 3. jun 2014 17:45)

Pod uslovom da se ne salis,sazaljevam te.
Kad nesto ne znas ili izguglaj ili nastavi da cutis i pokusaj da sacuvas pretpostavku o tvojoj inteligenciji.

WTF-ologist

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.
(pogon, 3. jun 2014 16:14)

Ovo ne da nije pravna, već opšte nije država. Ivanović i oni protiv kojih se 'bori' su dva lica iste medalje, one štetočinske koja radi sve, svesno ili nesvesno, protiv građana ove zemlje. Imaš pravo za 'reakciju', samo što je ona već usledila i ne bi ni prstom mrdnuo kad bi onima koje si pomenuo sutra zatrebala čaša vode, a kamoli što više. Šta, uosatlom, da želiš onom koji tebi želi zlo?

Pravda za poznate

pre 9 godina

Ja svaki dan nesto slicno objavljujem, ali izgleda da me ne hapse jer nisam clan ni jedne partije ni organizacije i nisam poznata licnost...

Haug

pre 9 godina

Gde je tu krivicno delo? A sta da je napravio spisak rusomrzaca ili amerikanomrzaca? Ovo se radi, da bi se zaplasili svi koji budu ofirali one koji rade protiv Srbije

Sremac, a ne Vojvođanin

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...
(xxx, 3. jun 2014 17:35)

I? kakva je razlika između tebe i Ivanovića? Imać i ti nekakva priručni spisak, kao HO onomad? I tebe s njim u Obrenovac, promptno!

Lazni advokat

pre 9 godina

Miki,

Decko ne pisi budalastine jer nemas pojma ni o ustavu ni o krivicnom zakonu. verbalnim deliktom ne moze da se poziva da se neko likvidira, unisti ili bilo sta sto izaziva opstu pretnju.A ovo nije verbalni delikt.Ovo je akt kojim se odredjuju ljudu koji bi u nekom slucaju mogli biti napadnuti,povredjeni.Po cl 138 KZ za to je zprecena kazna do 3 godine

deda Stanisa

pre 9 godina

Mos' misliti, pa i ja sam Srbin, ali zasto automatski moram biti nacionalista? Da necete da mi kazete da je to normalno i dobro? Sta? Ako ne podrzavam ekstreme, ja sam anti-sovinista ili nisam patriota? Ovi koji u grupama idu da prebijaju moje sugradjane, takodje Srbe, jer nisu isti kao i oni su za mene opasni i kao takvi nepovoljni po drustvo. Sto se tice ove sto je pravila listu nacionalista - pa ako nije nikog prebila, pretila i dok se sve zavrsava na verbalnoj raspravi, a ne na lomljenju grada - ne vidim problem. Vi koji ne umete na napravite tu razliku ste takodje opasni po drustvo. Nije isto govoriti i razbijati. I pre nego sto se nadje neki koji "pojma nema o razbijanju" - nismo od juce, ljudi, pa njihova deca su razbijala Beograd, razbijali tudju imovinu, automobile, krali. Jel to nacionalizam, patriotizam? Onda - neka hvala, ne treba mi. Tako da ja se ne bi ni usudio da ovakve ljude nazivam tim pridevima. Za mene su grupa arnauta koji lome sve sto nije po njihovom, ekstremisti najobicniji i tome se mora stati na put.

Apache

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
(Necko, 03. jun 2014 17:45)
Optuzni predlog je optuzni akt kada se sudi u skracenom postupku za kd do 5 godina...

Jesus & Mary Chain

pre 9 godina

Kako god da uzmeš, verbalni delikt ponovo na snazi. Toliko o slobodi govora, mada sumnjam da će ista još dugo biti zakonita u svetu. Posve uzima sebi za pravo u vrlom novom 'neo-liberalnom fašizmu'.

Neva

pre 9 godina

Gledali ste Ivana Ivanovica u " Cirilici"?

Milomir Maric ga je pitao:"Sta vam vredi spisak kad ne mozete da sprovedete sankcije protiv ovih sa spiska,tj da ih hapsite?"

A ovaj odgovara,duboko ubedjen:
"Sad ne mozemo,ali KAD DODJE PUTIN, tada cemo moci!!!"

Da li sam dobro razumela?
Da li to Ivan Ivanovic zagovara dolazak nekih stranih trupa,strane vlade na nasu teritoriju? (Svejedno sto se radi o Rusiji koja ovde kod nas ima puno simpatizera,ipak je to STRANA VLADA...)

Da li su takve izjave Ivana Ivanovica dovoljne da ga smatramo za IZDAJNIKA ILI BAR STRANOG PLACENIKA???

Nemanja Gojkovic

pre 9 godina

A zar nema po istim tim standardima pravo na privatnost da na profilu pise sta hoce? Mislim nije ta organizacija bitna koliko dupli standardi Srbije. Jos kao nema cenzure od strane drzave?

Da je ovo neka drzava...

pre 9 godina

On bi gulio krompir tako nenormalan, DA NENORMALAN PSIHICKI (ILI JE IZDAJNIK I RADI ZA DRUGU DRZAVU TAKO STO PODRIVA USTAVNI POREDAK). Ko je on da procenjuje sta je srpstvo i ko je Srbin??? Evo ja SRBIN cist, bez miksa iz bosne i bilo odakle. Srbin po svim linijama unazad kazem da je upravo Ivan Ivanovic iz tog glupog "pokreta" (cuj kao on ima pokret - e robijo i Srbijo kakvi su nam od naseg roda, ako li su uopste?), taj koji treba da bude na takvoj listi.

xxx

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...

miro split

pre 9 godina

Meni je ovo intersantno jer me zapravo zanima kako se ustvari mjeri nečije domoljublje.Ovdi ja sad ne pričam o ovom srpskom pokretu¨Naši¨nego o čitavoj krajnjoj desnici u Evropi.Ko njima daje pravo da odrede ko je dobar Srbin,Hrvat,Francuz,Njemac...?Koja su to mjerila po kojim oni rangiraju i šta to uopće znači?Je li to mjerilo ustvari količina mržnje prema drugom i drugačijem,a ne ljubav prema svom gradu,svojoj obitelji,mjestu odakle ti roditelji potiču,susidu.
Po njihovim mjerilima dobar Njemac je Hitler,dobar Talijan Musolini,dobar Hrvat Pavelić,a dobar Srbin Mladić.Loši su svi oni koji ne mrze koji su svojim talentom i radom došli do uspjeha i upoznavali na tom putu razne ljude s druge strane povjesne barikade.
Meni su Karanovićka i Đuričko ljudi koji pokazuju da Srbija ima svoje glumište i svoju kulturu,ljudi kojim bi se Srbija trebala ponosit,a ne da neki mračni tipovi stavljaju na liste.
Svaka fašistička lista za odstrel počinje sa simboličnim brojem ljudi na njoj,a onda nakon nekog vremena kad vas u dubokoj noći probudi lupanje na vratima vašeg stana shvatite da je i vaše ime neko dopisao na onu listu izdajnika.
Nacija se ne može izdat,možeš izdat samo sebe,svoj moral i poštenje!

Claude G

pre 9 godina

Dakle nema demokratije. Zasto moramo da volimo spomenute osobe? Ne zelim da mi neko namece ko ce meni da se dopada, cije ideje mi se dopadaju i sl. Nikoga ne ugrozavam kada govorim sta mislim.

DEDA CVETKO

pre 9 godina

Ne razumem. Otkad je konstatovati da te neko mrzi - krivicno delo? Hoce li sutra zlostavljane zene i deca ici u zatvor zato sto su izjavili da ih muzevi ili roditelji mrze?

Dikh tu kava

pre 9 godina

Ima više načina da se voli svoj narod.

Može čovek da voli svoj narod, ali da poštuje i druge. Takav čovek se zove Čovek.

Može čovek da voli svoj narod tako što će, najšire gledano, da radi na perfidnom, netransparentnom podrivanju ostalih. Generički pojam za takve ljude je Pandur. To je istovremeno i profesija.

Može čovek da voli svoj narod tako što će javno da se hvali time, mrzi druge, i to objavljuje gde god i kako god stigne. Takav čovek sramoti svoj narod. Takav čovek je jednostavno Bilmez.

Svako nek se svrsta gde mu je najugodnije.

Miki

pre 9 godina

Opet krivicna prijava za verbalni delikt, tj za izrazavanje slobodnog misljenja nekog pojedinca. Ustav republike Srbije garantuje svim gradjanima slobodu misljenja, a ako niste znali gospodo iz tuzilasttva,ustav je iznad svih zakona i podzakonskih akata ukljucujuci i vase smesne zakone o verbalnom deliktu.

Humanoid

pre 9 godina

Ovakvi kao ovaj bedn*k isplivavaju u vreme krize, rata i odgovorni su za najteze zlocine protiv covecnosti.
(Markiza, 3. jun 2014 16:57)

Nema razlike između njega i tebe. Osim po žaljenja oskudnom intelektu.

Kupujmo domace!

pre 9 godina

Prvo, nevolim organizaciju "Nasi" i sirenje mrznje.
AL' nesto razmisljam, Hrvati nas ocistise u Hrvatskoj, Albanci nas ocistise na Kosovu, ocistise nas i iz pola Bosne. Ono malo Srba sto je ostalo u tim krajevima je konstantno maltretirano. A mi sebe posipamo pepelom po glavi i sami sebe predstavljamo kao fasiste i mrzitelje drugih. Napred navedeni cute i prave svoje drzave, kod nas maximalna tolerancija, politicka korektnost, i tolerancija. Tko je ovde nacionalno osvesceniji mi ili oni?
Bas razmisljam za 100 godina, cija ce nacija opstati.
Samo razmisljanje...

nik

pre 9 godina

U Srbiji vlada demokratija.Zasto je ovo kriminalno delo.Svako ima pravo da pise i govori bilo sta.Procitao sam par komentara koji pisu o g.Sonji Biserko.Kad moze ona da pise i svrstava ljude u grupe onda moze i ovaj lik.

pogon

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.

ProsecanMomak

pre 9 godina

Izgleda da svako ko ne praktikuje bacanje djubreta kroz prozor, ogovaranje komšije, glasanje za jedne te iste političare, opijanje na slavama i premlacivanje stranaca i gay osoba -spada u srbomrzce.

Bog i Srbija

pre 9 godina

"Naši" su skup primitivaca koji otkrivaju toplu vodu. Ipak žalosno je to što u ovoj državi niko osim njih ne sme javno da kaže ko u ovoj državi svesrdno radi na uništavanju države Srbije. Takvih ima ih puno više od 30.

kej

pre 9 godina

mene samo interesuje da vidim da li ce neko na kraju i biti osuđen....Pa cu onda da poverujem u "efikasnost" pravosudnih organa.
optužnica koliko hoces, a pravnosnažnih presuda...?

Лима

pre 9 godina

Што је најгоре Ивановић има право, нашој "културној елити" бити Србин није довољно кул. Туга.

pogon

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.

Лима

pre 9 godina

Што је најгоре Ивановић има право, нашој "културној елити" бити Србин није довољно кул. Туга.

zimzeleni

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.

ProsecanMomak

pre 9 godina

Izgleda da svako ko ne praktikuje bacanje djubreta kroz prozor, ogovaranje komšije, glasanje za jedne te iste političare, opijanje na slavama i premlacivanje stranaca i gay osoba -spada u srbomrzce.

miro split

pre 9 godina

Meni je ovo intersantno jer me zapravo zanima kako se ustvari mjeri nečije domoljublje.Ovdi ja sad ne pričam o ovom srpskom pokretu¨Naši¨nego o čitavoj krajnjoj desnici u Evropi.Ko njima daje pravo da odrede ko je dobar Srbin,Hrvat,Francuz,Njemac...?Koja su to mjerila po kojim oni rangiraju i šta to uopće znači?Je li to mjerilo ustvari količina mržnje prema drugom i drugačijem,a ne ljubav prema svom gradu,svojoj obitelji,mjestu odakle ti roditelji potiču,susidu.
Po njihovim mjerilima dobar Njemac je Hitler,dobar Talijan Musolini,dobar Hrvat Pavelić,a dobar Srbin Mladić.Loši su svi oni koji ne mrze koji su svojim talentom i radom došli do uspjeha i upoznavali na tom putu razne ljude s druge strane povjesne barikade.
Meni su Karanovićka i Đuričko ljudi koji pokazuju da Srbija ima svoje glumište i svoju kulturu,ljudi kojim bi se Srbija trebala ponosit,a ne da neki mračni tipovi stavljaju na liste.
Svaka fašistička lista za odstrel počinje sa simboličnim brojem ljudi na njoj,a onda nakon nekog vremena kad vas u dubokoj noći probudi lupanje na vratima vašeg stana shvatite da je i vaše ime neko dopisao na onu listu izdajnika.
Nacija se ne može izdat,možeš izdat samo sebe,svoj moral i poštenje!

Haug

pre 9 godina

Gde je tu krivicno delo? A sta da je napravio spisak rusomrzaca ili amerikanomrzaca? Ovo se radi, da bi se zaplasili svi koji budu ofirali one koji rade protiv Srbije

Kupujmo domace!

pre 9 godina

Prvo, nevolim organizaciju "Nasi" i sirenje mrznje.
AL' nesto razmisljam, Hrvati nas ocistise u Hrvatskoj, Albanci nas ocistise na Kosovu, ocistise nas i iz pola Bosne. Ono malo Srba sto je ostalo u tim krajevima je konstantno maltretirano. A mi sebe posipamo pepelom po glavi i sami sebe predstavljamo kao fasiste i mrzitelje drugih. Napred navedeni cute i prave svoje drzave, kod nas maximalna tolerancija, politicka korektnost, i tolerancija. Tko je ovde nacionalno osvesceniji mi ili oni?
Bas razmisljam za 100 godina, cija ce nacija opstati.
Samo razmisljanje...

Neva

pre 9 godina

Gledali ste Ivana Ivanovica u " Cirilici"?

Milomir Maric ga je pitao:"Sta vam vredi spisak kad ne mozete da sprovedete sankcije protiv ovih sa spiska,tj da ih hapsite?"

A ovaj odgovara,duboko ubedjen:
"Sad ne mozemo,ali KAD DODJE PUTIN, tada cemo moci!!!"

Da li sam dobro razumela?
Da li to Ivan Ivanovic zagovara dolazak nekih stranih trupa,strane vlade na nasu teritoriju? (Svejedno sto se radi o Rusiji koja ovde kod nas ima puno simpatizera,ipak je to STRANA VLADA...)

Da li su takve izjave Ivana Ivanovica dovoljne da ga smatramo za IZDAJNIKA ILI BAR STRANOG PLACENIKA???

kej

pre 9 godina

mene samo interesuje da vidim da li ce neko na kraju i biti osuđen....Pa cu onda da poverujem u "efikasnost" pravosudnih organa.
optužnica koliko hoces, a pravnosnažnih presuda...?

Bog i Srbija

pre 9 godina

"Naši" su skup primitivaca koji otkrivaju toplu vodu. Ipak žalosno je to što u ovoj državi niko osim njih ne sme javno da kaže ko u ovoj državi svesrdno radi na uništavanju države Srbije. Takvih ima ih puno više od 30.

Sremac, a ne Vojvođanin

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...
(xxx, 3. jun 2014 17:35)

I? kakva je razlika između tebe i Ivanovića? Imać i ti nekakva priručni spisak, kao HO onomad? I tebe s njim u Obrenovac, promptno!

vladimir

pre 9 godina

Treba biti veoma oprezan sa ovom tuzbom. Losa tuzba moze da nanese mnogo vise stete svima koji ne prihvataju srpske klerofasiste i da ojaca poziciju ekstremne desnice u Srbiji.

Lista, sama po sebi, ne mora da pretstavlja povredu ustavom predvidjenih ogranicenja slobode govora. Ono sto je potrebno je da se uspostavi veza sa eksplicitnim pozivom na linc od strane autora liste/veb sajta ili, sto je malo teze, sa kontekstom (npr. komentarima aktivnih clanova organizacije na veb sajtu koji je objavio listu).

Pomoc ljudima koji su na listi da podignu gradjanske tuzbe za klevetu bi mogao biti dodatan nacin borbe. Nasilno ukidanje ovih organizacija svakako nije dobar vid borbe protiv njih. Staljinizam nije dobar odgovor.

Svima su poznati razlozi zasto nas organizacije kao sto su Nasi, Dveri i 1389 vode pravo u izolaciju od nasih suseda, Evrope i sveta.

da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.

DEDA CVETKO

pre 9 godina

Ne razumem. Otkad je konstatovati da te neko mrzi - krivicno delo? Hoce li sutra zlostavljane zene i deca ici u zatvor zato sto su izjavili da ih muzevi ili roditelji mrze?

nik

pre 9 godina

U Srbiji vlada demokratija.Zasto je ovo kriminalno delo.Svako ima pravo da pise i govori bilo sta.Procitao sam par komentara koji pisu o g.Sonji Biserko.Kad moze ona da pise i svrstava ljude u grupe onda moze i ovaj lik.

Lazni advokat

pre 9 godina

Miki,

Decko ne pisi budalastine jer nemas pojma ni o ustavu ni o krivicnom zakonu. verbalnim deliktom ne moze da se poziva da se neko likvidira, unisti ili bilo sta sto izaziva opstu pretnju.A ovo nije verbalni delikt.Ovo je akt kojim se odredjuju ljudu koji bi u nekom slucaju mogli biti napadnuti,povredjeni.Po cl 138 KZ za to je zprecena kazna do 3 godine

Живко

pre 9 godina

Треба подићи оптужницу против тих србомрзаца јер раде против интереса народа и државе , а не против патриота.Али све је наопачке

Miki

pre 9 godina

Opet krivicna prijava za verbalni delikt, tj za izrazavanje slobodnog misljenja nekog pojedinca. Ustav republike Srbije garantuje svim gradjanima slobodu misljenja, a ako niste znali gospodo iz tuzilasttva,ustav je iznad svih zakona i podzakonskih akata ukljucujuci i vase smesne zakone o verbalnom deliktu.

deda Stanisa

pre 9 godina

Mos' misliti, pa i ja sam Srbin, ali zasto automatski moram biti nacionalista? Da necete da mi kazete da je to normalno i dobro? Sta? Ako ne podrzavam ekstreme, ja sam anti-sovinista ili nisam patriota? Ovi koji u grupama idu da prebijaju moje sugradjane, takodje Srbe, jer nisu isti kao i oni su za mene opasni i kao takvi nepovoljni po drustvo. Sto se tice ove sto je pravila listu nacionalista - pa ako nije nikog prebila, pretila i dok se sve zavrsava na verbalnoj raspravi, a ne na lomljenju grada - ne vidim problem. Vi koji ne umete na napravite tu razliku ste takodje opasni po drustvo. Nije isto govoriti i razbijati. I pre nego sto se nadje neki koji "pojma nema o razbijanju" - nismo od juce, ljudi, pa njihova deca su razbijala Beograd, razbijali tudju imovinu, automobile, krali. Jel to nacionalizam, patriotizam? Onda - neka hvala, ne treba mi. Tako da ja se ne bi ni usudio da ovakve ljude nazivam tim pridevima. Za mene su grupa arnauta koji lome sve sto nije po njihovom, ekstremisti najobicniji i tome se mora stati na put.

xxx

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...

Dikh tu kava

pre 9 godina

Ima više načina da se voli svoj narod.

Može čovek da voli svoj narod, ali da poštuje i druge. Takav čovek se zove Čovek.

Može čovek da voli svoj narod tako što će, najšire gledano, da radi na perfidnom, netransparentnom podrivanju ostalih. Generički pojam za takve ljude je Pandur. To je istovremeno i profesija.

Može čovek da voli svoj narod tako što će javno da se hvali time, mrzi druge, i to objavljuje gde god i kako god stigne. Takav čovek sramoti svoj narod. Takav čovek je jednostavno Bilmez.

Svako nek se svrsta gde mu je najugodnije.

Claude G

pre 9 godina

Dakle nema demokratije. Zasto moramo da volimo spomenute osobe? Ne zelim da mi neko namece ko ce meni da se dopada, cije ideje mi se dopadaju i sl. Nikoga ne ugrozavam kada govorim sta mislim.

dejan novi

pre 9 godina

Pa zar nije Biserko pravila kartu Srbije bez Kosmeta.Gde je tu bila tuzba za narusavanje ustavnog poretka.Sto se tice ove grupe nisam video tu nikakve fasisticke elemente jer podrzavaju demokratski sistem vladanja.Sto se tice njihovih stavova rekao bih da su oni izazvani prethodnim delovanjem Biserko i takvih.Protiv sam takvih spiskova ali oni nisu nista strasniji od Biserinih.Akcija reakcija.Pozdrav

Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko

pre 9 godina

@Sećanje: [link]
(Sale, 3. jun 2014 16:37)

# Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Ako me pamćenje dobro služi i Sonja Biserko je svojevremeno pravila spiskove nepodobnih profesora i uglednih ličnosti, pa šta bi sa tim!?
(Aca, 3. jun 2014 16:32)

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.

Soko

pre 9 godina

Molim vas neka mi neko objasni kako je to drugacije kad Sonja Biserko pravi spiskove?? Da, ona nema napaljene klince da biju ljude, ali je progon ekonomske vrste, pa jednom Ratku Markovicu, najvecem poznacaocu ustavnog prava na Balkanu ukinu pravo na objavljivanje knjiga, jer je nepodoban. Kosti Cavoskom neko razmaze balege po vratima stana, nakon objavljivanja ovih spiskova. Ljudi su masovno isterivani sa posla na Univerzitetu, raznin kulturnim institucijama...
Ne branim ovog coveka, ali zaboga, gadi mise pristrasnost ovog tipa! Ne smeju se praviti nikakvi spiskovi, ponajmanje moralne gromade kao S. Biserko, pa i ovaj covek!

Humanoid

pre 9 godina

Ovakvi kao ovaj bedn*k isplivavaju u vreme krize, rata i odgovorni su za najteze zlocine protiv covecnosti.
(Markiza, 3. jun 2014 16:57)

Nema razlike između njega i tebe. Osim po žaljenja oskudnom intelektu.

Jr

pre 9 godina

Hoće li onda biti gonjeni za izazivanje nacionalne mržnje prema Srbima oni predstavnici tzv. nevladinih organizacija koji su propagirali kolektivnu krivicu, primera radi izjavama da se "mi" moramo "suočiti sa prošlošću", da su zločini činjeni u "naše" ime, da Srbi, odnosno građani Srbije treba da prođu "katarzu" zbog zločina "počinjenih u njihovo ime" i slične nacističke budalaštine? Naravno da ogromna većina građana nije podržavala zločine već glasala kako je glasala zbog unutrašnjih pitanja, ali to takvim neonacistima i propagatorima kolektivne krivice nije smetalo da optuže čitave ljudske zajednice tako glupavim optužbama. Selektivna primena prava je vrhunska nepravda. Objavite ako smete...

Pravda za poznate

pre 9 godina

Ja svaki dan nesto slicno objavljujem, ali izgleda da me ne hapse jer nisam clan ni jedne partije ni organizacije i nisam poznata licnost...

WTF-ologist

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.
(pogon, 3. jun 2014 16:14)

Ovo ne da nije pravna, već opšte nije država. Ivanović i oni protiv kojih se 'bori' su dva lica iste medalje, one štetočinske koja radi sve, svesno ili nesvesno, protiv građana ove zemlje. Imaš pravo za 'reakciju', samo što je ona već usledila i ne bi ni prstom mrdnuo kad bi onima koje si pomenuo sutra zatrebala čaša vode, a kamoli što više. Šta, uosatlom, da želiš onom koji tebi želi zlo?

Jesus & Mary Chain

pre 9 godina

Kako god da uzmeš, verbalni delikt ponovo na snazi. Toliko o slobodi govora, mada sumnjam da će ista još dugo biti zakonita u svetu. Posve uzima sebi za pravo u vrlom novom 'neo-liberalnom fašizmu'.

Da je ovo neka drzava...

pre 9 godina

On bi gulio krompir tako nenormalan, DA NENORMALAN PSIHICKI (ILI JE IZDAJNIK I RADI ZA DRUGU DRZAVU TAKO STO PODRIVA USTAVNI POREDAK). Ko je on da procenjuje sta je srpstvo i ko je Srbin??? Evo ja SRBIN cist, bez miksa iz bosne i bilo odakle. Srbin po svim linijama unazad kazem da je upravo Ivan Ivanovic iz tog glupog "pokreta" (cuj kao on ima pokret - e robijo i Srbijo kakvi su nam od naseg roda, ako li su uopste?), taj koji treba da bude na takvoj listi.

Nemanja Gojkovic

pre 9 godina

A zar nema po istim tim standardima pravo na privatnost da na profilu pise sta hoce? Mislim nije ta organizacija bitna koliko dupli standardi Srbije. Jos kao nema cenzure od strane drzave?

Apache

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
(Necko, 03. jun 2014 17:45)
Optuzni predlog je optuzni akt kada se sudi u skracenom postupku za kd do 5 godina...

Saedi Folluf

pre 9 godina

Ovakve .... su neizostavna posledica teških vremena i pada morala. Ovi probisveti su jedan od razloga zašto postoje zakoni i zatvori - hirurško odstranjivanje socijalnog raka.

genious

pre 9 godina

Nije mi jasna samo jedna stvar..a to je kako je moguce da ovakve organizacije imaju podrsku ljudi koji se predstavljaju kao "Veliki Srbi"? Meni je jasno da jedan kriminalac, prica o stranim placenicima, domacim izdajnicima ili o cemu vec ako mu to obezbedjuje da i dalje nastavi sa svojim "poslom". Ali da obicni ljudi podrzavaju fasiste i to pritom pozivajuci se na srpstvo..stvarno ne mogu da razumem. Svi mi vise nego dobro znamo ko su ti izdajnici, placeni iznutra ili sa strane, potpuno je nebitno. Svako ko krade od svog naroda, ko uzima mito, ko ne prijavljuje zlocin, svako ko zaposljava svog sestrica preko veze je jedini izdajnik ove nesrecne zemlje. Pa zasto dragi "veliki Srbi" ne objavite listu onih koji su zaposlili "svoje" nego objavljujete spiskove umetnika, koji skoro pa jedini uz sportiste sire neku pozitivnu sliku o Srbiji, koja je nekad bila sjajna zemlja? Zasto ne ustanete protiv kriminalaca, koji su svaki dan na naslovnim stranama, koji svakodnevno izdaju Srbiju..zasto ne objavite spiskove politicara koji su jos uvek na vlasti i posle 20 godina afera i "izdavanja" Srbije? Zasto ne napravite listu sa pozitivnim stvarima koje bi trebalo raditi da, vasa toliko voljena, Srbija krene napred? Mozda sam i ja zreo za tu vasu listu, jer s obzirom da sam protiv svakog vida nasilja (pa CAK i protiv onih koji su druge vere, nacionalnosti i seksualnog opredeljenja), verovatno nisam dovoljno Srbin jer se ne vodim mrznjom i besom u nedostatku zdravog razuma i inteligencije.

Antifašista (ali ne iz CNN-brigade)

pre 9 godina

po kom osnovu su obelezeni srbomrsci? Nisam upoznat sta su pricali,uradili da bi bili okarakterisani kao takvi????
(lemy, 3. jun 2014 21:32)

Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid. U slučaju negativne presude po Srbiju, tri generacije građana bi plaćali odštetu. Ako to nije rad protiv Srbije, onda ništa. Nazvaćemo ga humanitarnim i praviti se ludi. Ne bi nam bila prvina.
Ostalih 29 su vlažni Ivanovićev san. Osim Drecuna. Zamisli mu facu kad se našao na ovoj listi!? Nema tih para koje to mogu platiti:D:D:D

mlekadzija

pre 9 godina

Ukoliko dodje do sudskog raspleta u ovom slucaju ponovice se tuzna cinjenica da u ovoj zemlji zive beli medvedi. Bas tako, neke osobe mogu da govore, pisu i objavljuju sta god zele (svoje spiskove nepodobnih) bez ikakvih posledica. Doticni imaju zastitu mnocnih krugova iz inostranstva i bez straha slobodno delaju. Nemam nista protiv toga, no ako prihvatimo takvo ponasanje prvaljenje i DRUGACIJIH SPISKOVA takodje mora da bude prihvaceno...a na licnom planu svako moze da voli ili mrzi koga god hoce.

Smrt fašizmu!

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.
(da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana, 3. jun 2014 19:46)

Ma ne nikako, samo da se 'sklone'. A u istoriji (a i danas, na žalost) svedoci smo sklanjanja na razne načine. Opravdavati bilo čiji fašistički ispad je nedopustivo, 'logički rasuđivaču'! Nema 'naših' i naših.

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.
(zimzeleni, 3. jun 2014 19:47)

Klasičan neo-fašista koji drži slovo o 'ljudskim pravima', a u isto vreme poručuje nekom 'da pakuju kofere'!? Čitate li vi uopšte šta pišete ili je preteško pratiti sled?

Crni Gruja

pre 9 godina

Ivanovica i slicne u mardelj. Ako nema mesta treba podici satore i organizovati kopanje kanala i nasipa. U stvari , kada vidim komentare, jasno je da ce za te radove biti jos mnogo kandidata. Zlo se prosirilo do opasnih razmera.

Zoki

pre 9 godina

Šta piše u Krivičnom zakoniku:

Izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti
Član 317.
(1) Ko izaziva ili raspiruje nacionalnu, rasnu ili versku mržnju, ili netrpeljivost među narodima ili etničkim
zajednicama koje žive u Srbiji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno prinudom, zlostavljanjem, ugrožavanjem sigurnosti, izlaganjem
poruzi nacionalnih, etničkih ili verskih simbola, oštećenjem tuđih stvari, skrnavljenjem spomenika,
spomen-obeležja ili grobova,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
(3) Ko delo iz st. 1. i 2. ovog člana vrši zloupotrebom položaja ili ovlašćenja ili ako je usled tih dela došlo do
nereda, nasilja ili drugih teških posledica za zajednički život naroda, nacionalnih manjina ili etničkih grupa koje
žive u Srbiji,
kazniće se za delo iz stava 1. zatvorom od jedne do osam godina, a za delo iz stava 2. zatvorom od dve do
deset godina.

Na osnovu čega se onda objavljivanje tog spiska može kazniti na osnovu ovog člana Krivičnog zakona, kako tužilac najavljuje? Ili se tužilaštvo poziva na neki drugi član istog zakona?

Član 1.
"Nikome ne može biti izrečena kazna ili druga krivična sankcija za delo koje pre nego što je učinjeno zakonom nije bilo određeno kao krivično delo, niti mu se može izreći kazna ili druga krivična sankcija koja zakonom nije bila propisana pre nego što je krivično delo učinjeno."

Mirza

pre 9 godina

Nedavno je Branimir Štulić, koga neki od nas znamo i kao Džoni, zgadjen naci/šovinističkim prepucavanjima na sajtu youtube, tipa: džoni je srbin/hrvat/boasanac.. - od istog sajta zatražio kršenje autorskih prava, i tražio da mu se sve pesme sklone sa tog sajta. I sada, nema ni jednog komentara, milina živa, ali kada se neko uželi da posluša belegari ne vjeruju sreći, mora da ima svoj štek...
Kakve ovo veze ima sa temom, pitaće se neki... Pa, i ima i nema. Nema jer je tema, zaista, druga.
I ima, jer ova i njemu slične bitange su krive za to što ja moram sa soboom uvek da nosim fleš sa 500 mb muzike. Ovakvi su napravili ratove 90 ih, a da ne ulazim u biće krivičnog/ih dela koja , verovatno krši čak i kada spava....
I još samo jedna stvar: ne treba više popuštati, jer ovi glupi na kraju ispadoše pametniji...
Pozdrav.

only fools and horses

pre 9 godina

Svi vi što pozivate na linč, zatvor isl. svih koji drugačije misle ste više radikalni i mrzitelji od ovog kpji je pravio spisak. A tekst niste ni pročitali, samo znate da pozivate na linč. Ja jesam pročitao, i nije u pitanju klasičan spisak nego članak sa detaljnim objašnjenjem za svakog pojedinačno, zašto misli da je srbomrzac. I ne slažem se sa tekstom, ali to je njegovo pravo da tako misli, i nije pozivao na nasilje niti bilo kakvo sankcionisanje istih.
Najstrašnije mi je kad napadate ovog čoveka, a pravdate Sonju Biserko i njen spisak. Po meni je ovaj drugi spisak opasniji, jer je njena opcija praktično vladajuća i što se zna da su pojedini sa njenog spiska trpeli velike ekonomske i profesionalne sankcije posle toga.

recite NE govoru mrznje na internetu

pre 9 godina

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.
(Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko, 3. jun 2014 19:48)

Skolski primjer SNS bota!

Sa strane

pre 9 godina

Izgleda da će ovaj da završi na listi najvećih rusomrzaca, a onda mu ne gine gulag. :-)
Svako na kraju dobije ono što traži. On sanja kolimu - tamo će i završiti.

poluinteligentan

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?
Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Necko, 3. jun 2014 17:45)

Pod uslovom da se ne salis,sazaljevam te.
Kad nesto ne znas ili izguglaj ili nastavi da cutis i pokusaj da sacuvas pretpostavku o tvojoj inteligenciji.

anti-patriJota

pre 9 godina

@Zoki: Pa lepo ti piše u Krivičnom zakoniku,to što si naveo,član 317,,stav prvi,to ti je druže kažnjivo,ne vidim zašto se praviš...

Samo da se nadovežem...

pre 9 godina

.."if you tolerate this than your children will be next"..
(limasti, 3. jun 2014 21:23)

...'if you tolerate Odessa, than your children should be next.'

Silvester

pre 9 godina

I te koje prave spiskove, i one koji su na spisku - plaćaju ih isti ljudi iz belog sveta. Žrtve smo mi, narod iz banana država koje šikanira i pljačka ko kako stigne.

gox

pre 9 godina

Ma hapsi bre to! Druga je stvar sto 50% likova sa spiska stvarno mrzi svoju zemlju, oni imaju pravo na to. I ja je mrzim I imam pravo da je mrzim. Cak mi se I malo gadi.

Ja

pre 9 godina

"Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid"
Da li neko zna šta je Sonja Biserko zaista rekla? Mislim, osim fraze da je "svedočila protiv sopstvene zemlje". Tom logikom svako ko tuži državu po bilo kom osnovu "ima nešto protiv sopstvene zemlje".

Zoki

pre 9 godina

@anti-patriJota
Hajde pročitaj taj prvi stav još jednom: nacionalna, rasna ili verska mržnja odnosno netrpeljivost među narodima i etničkim zajednicama.
Bio bih ponosan da sam se našao na istoj listi sa pojedincima koji su tamo imenovani (ne baš sa svima) - ali ljudi čija su imena objavljena nisu posebna grupa u poglednu etničke pripadnosti, rase ili vere. Ono što imaju zajedničko može da bude pogled na svet (politika, ideologija) - a to nije obuhvaćeno ovim članom KZ.
Voleo bih da pročitam optužnicu, ali ako se optužba svodi na ovaj član zakona ona pada u Strazburu, ako ne pre toga.

Лима

pre 9 godina

Што је најгоре Ивановић има право, нашој "културној елити" бити Србин није довољно кул. Туга.

ProsecanMomak

pre 9 godina

Izgleda da svako ko ne praktikuje bacanje djubreta kroz prozor, ogovaranje komšije, glasanje za jedne te iste političare, opijanje na slavama i premlacivanje stranaca i gay osoba -spada u srbomrzce.

Haug

pre 9 godina

Gde je tu krivicno delo? A sta da je napravio spisak rusomrzaca ili amerikanomrzaca? Ovo se radi, da bi se zaplasili svi koji budu ofirali one koji rade protiv Srbije

kej

pre 9 godina

mene samo interesuje da vidim da li ce neko na kraju i biti osuđen....Pa cu onda da poverujem u "efikasnost" pravosudnih organa.
optužnica koliko hoces, a pravnosnažnih presuda...?

WTF-ologist

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.
(pogon, 3. jun 2014 16:14)

Ovo ne da nije pravna, već opšte nije država. Ivanović i oni protiv kojih se 'bori' su dva lica iste medalje, one štetočinske koja radi sve, svesno ili nesvesno, protiv građana ove zemlje. Imaš pravo za 'reakciju', samo što je ona već usledila i ne bi ni prstom mrdnuo kad bi onima koje si pomenuo sutra zatrebala čaša vode, a kamoli što više. Šta, uosatlom, da želiš onom koji tebi želi zlo?

recite NE govoru mrznje na internetu

pre 9 godina

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.
(Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko, 3. jun 2014 19:48)

Skolski primjer SNS bota!

nik

pre 9 godina

U Srbiji vlada demokratija.Zasto je ovo kriminalno delo.Svako ima pravo da pise i govori bilo sta.Procitao sam par komentara koji pisu o g.Sonji Biserko.Kad moze ona da pise i svrstava ljude u grupe onda moze i ovaj lik.

Nemanja Gojkovic

pre 9 godina

A zar nema po istim tim standardima pravo na privatnost da na profilu pise sta hoce? Mislim nije ta organizacija bitna koliko dupli standardi Srbije. Jos kao nema cenzure od strane drzave?

Bog i Srbija

pre 9 godina

"Naši" su skup primitivaca koji otkrivaju toplu vodu. Ipak žalosno je to što u ovoj državi niko osim njih ne sme javno da kaže ko u ovoj državi svesrdno radi na uništavanju države Srbije. Takvih ima ih puno više od 30.

Miki

pre 9 godina

Opet krivicna prijava za verbalni delikt, tj za izrazavanje slobodnog misljenja nekog pojedinca. Ustav republike Srbije garantuje svim gradjanima slobodu misljenja, a ako niste znali gospodo iz tuzilasttva,ustav je iznad svih zakona i podzakonskih akata ukljucujuci i vase smesne zakone o verbalnom deliktu.

pogon

pre 9 godina

Ti spiskovi su teška budalaština i ljudi koji su ih pravili trebaju biti kažnjeni. Ali ako je ovo pravna i demokratska država trebaju biti kažnjene i "Žene u crnom", Sonja Biserko, Kandićka i ostale slične NVO koje već godinama apsolutno jasno rade protiv interesa Srbije i srpskog naroda. Ovako ako se samo jedna strana kažnjava, a druga nikad ne, može doći samo do eskalacije raznih osećanja koja postoje prema dotičnim osobama i organizacijama.

Pravda za poznate

pre 9 godina

Ja svaki dan nesto slicno objavljujem, ali izgleda da me ne hapse jer nisam clan ni jedne partije ni organizacije i nisam poznata licnost...

da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.

Velika je to razlika kad on pravi spisak i Sonja Biserko

pre 9 godina

@Sećanje: [link]
(Sale, 3. jun 2014 16:37)

# Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Ako me pamćenje dobro služi i Sonja Biserko je svojevremeno pravila spiskove nepodobnih profesora i uglednih ličnosti, pa šta bi sa tim!?
(Aca, 3. jun 2014 16:32)

Kad on pravi spisak, ima gomilu debila iza sebe koji bi "da dele pravdu". Kad ona pravi spisak, ona pravi da se ti ljudi na kulturan nacin sklone da ne vaspitavaju lose omladinu upravo poput njega.

Humanoid

pre 9 godina

Ovakvi kao ovaj bedn*k isplivavaju u vreme krize, rata i odgovorni su za najteze zlocine protiv covecnosti.
(Markiza, 3. jun 2014 16:57)

Nema razlike između njega i tebe. Osim po žaljenja oskudnom intelektu.

zimzeleni

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.

Lazni advokat

pre 9 godina

Miki,

Decko ne pisi budalastine jer nemas pojma ni o ustavu ni o krivicnom zakonu. verbalnim deliktom ne moze da se poziva da se neko likvidira, unisti ili bilo sta sto izaziva opstu pretnju.A ovo nije verbalni delikt.Ovo je akt kojim se odredjuju ljudu koji bi u nekom slucaju mogli biti napadnuti,povredjeni.Po cl 138 KZ za to je zprecena kazna do 3 godine

Jesus & Mary Chain

pre 9 godina

Kako god da uzmeš, verbalni delikt ponovo na snazi. Toliko o slobodi govora, mada sumnjam da će ista još dugo biti zakonita u svetu. Posve uzima sebi za pravo u vrlom novom 'neo-liberalnom fašizmu'.

Neva

pre 9 godina

Gledali ste Ivana Ivanovica u " Cirilici"?

Milomir Maric ga je pitao:"Sta vam vredi spisak kad ne mozete da sprovedete sankcije protiv ovih sa spiska,tj da ih hapsite?"

A ovaj odgovara,duboko ubedjen:
"Sad ne mozemo,ali KAD DODJE PUTIN, tada cemo moci!!!"

Da li sam dobro razumela?
Da li to Ivan Ivanovic zagovara dolazak nekih stranih trupa,strane vlade na nasu teritoriju? (Svejedno sto se radi o Rusiji koja ovde kod nas ima puno simpatizera,ipak je to STRANA VLADA...)

Da li su takve izjave Ivana Ivanovica dovoljne da ga smatramo za IZDAJNIKA ILI BAR STRANOG PLACENIKA???

miro split

pre 9 godina

Meni je ovo intersantno jer me zapravo zanima kako se ustvari mjeri nečije domoljublje.Ovdi ja sad ne pričam o ovom srpskom pokretu¨Naši¨nego o čitavoj krajnjoj desnici u Evropi.Ko njima daje pravo da odrede ko je dobar Srbin,Hrvat,Francuz,Njemac...?Koja su to mjerila po kojim oni rangiraju i šta to uopće znači?Je li to mjerilo ustvari količina mržnje prema drugom i drugačijem,a ne ljubav prema svom gradu,svojoj obitelji,mjestu odakle ti roditelji potiču,susidu.
Po njihovim mjerilima dobar Njemac je Hitler,dobar Talijan Musolini,dobar Hrvat Pavelić,a dobar Srbin Mladić.Loši su svi oni koji ne mrze koji su svojim talentom i radom došli do uspjeha i upoznavali na tom putu razne ljude s druge strane povjesne barikade.
Meni su Karanovićka i Đuričko ljudi koji pokazuju da Srbija ima svoje glumište i svoju kulturu,ljudi kojim bi se Srbija trebala ponosit,a ne da neki mračni tipovi stavljaju na liste.
Svaka fašistička lista za odstrel počinje sa simboličnim brojem ljudi na njoj,a onda nakon nekog vremena kad vas u dubokoj noći probudi lupanje na vratima vašeg stana shvatite da je i vaše ime neko dopisao na onu listu izdajnika.
Nacija se ne može izdat,možeš izdat samo sebe,svoj moral i poštenje!

Da je ovo neka drzava...

pre 9 godina

On bi gulio krompir tako nenormalan, DA NENORMALAN PSIHICKI (ILI JE IZDAJNIK I RADI ZA DRUGU DRZAVU TAKO STO PODRIVA USTAVNI POREDAK). Ko je on da procenjuje sta je srpstvo i ko je Srbin??? Evo ja SRBIN cist, bez miksa iz bosne i bilo odakle. Srbin po svim linijama unazad kazem da je upravo Ivan Ivanovic iz tog glupog "pokreta" (cuj kao on ima pokret - e robijo i Srbijo kakvi su nam od naseg roda, ako li su uopste?), taj koji treba da bude na takvoj listi.

Живко

pre 9 godina

Треба подићи оптужницу против тих србомрзаца јер раде против интереса народа и државе , а не против патриота.Али све је наопачке

DEDA CVETKO

pre 9 godina

Ne razumem. Otkad je konstatovati da te neko mrzi - krivicno delo? Hoce li sutra zlostavljane zene i deca ici u zatvor zato sto su izjavili da ih muzevi ili roditelji mrze?

Kupujmo domace!

pre 9 godina

Prvo, nevolim organizaciju "Nasi" i sirenje mrznje.
AL' nesto razmisljam, Hrvati nas ocistise u Hrvatskoj, Albanci nas ocistise na Kosovu, ocistise nas i iz pola Bosne. Ono malo Srba sto je ostalo u tim krajevima je konstantno maltretirano. A mi sebe posipamo pepelom po glavi i sami sebe predstavljamo kao fasiste i mrzitelje drugih. Napred navedeni cute i prave svoje drzave, kod nas maximalna tolerancija, politicka korektnost, i tolerancija. Tko je ovde nacionalno osvesceniji mi ili oni?
Bas razmisljam za 100 godina, cija ce nacija opstati.
Samo razmisljanje...

deda Stanisa

pre 9 godina

Mos' misliti, pa i ja sam Srbin, ali zasto automatski moram biti nacionalista? Da necete da mi kazete da je to normalno i dobro? Sta? Ako ne podrzavam ekstreme, ja sam anti-sovinista ili nisam patriota? Ovi koji u grupama idu da prebijaju moje sugradjane, takodje Srbe, jer nisu isti kao i oni su za mene opasni i kao takvi nepovoljni po drustvo. Sto se tice ove sto je pravila listu nacionalista - pa ako nije nikog prebila, pretila i dok se sve zavrsava na verbalnoj raspravi, a ne na lomljenju grada - ne vidim problem. Vi koji ne umete na napravite tu razliku ste takodje opasni po drustvo. Nije isto govoriti i razbijati. I pre nego sto se nadje neki koji "pojma nema o razbijanju" - nismo od juce, ljudi, pa njihova deca su razbijala Beograd, razbijali tudju imovinu, automobile, krali. Jel to nacionalizam, patriotizam? Onda - neka hvala, ne treba mi. Tako da ja se ne bi ni usudio da ovakve ljude nazivam tim pridevima. Za mene su grupa arnauta koji lome sve sto nije po njihovom, ekstremisti najobicniji i tome se mora stati na put.

xxx

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...

Sremac, a ne Vojvođanin

pre 9 godina

Ma da,Đuričko i komp.su baš opasnost za srBadiju,od recimo Antić dr. Olivera,ex-savetnika predsednika... Ma kakav zatvor,kakvi bakrači,sve to da se pošalje u Obrenovac,na javne radove...
(xxx, 3. jun 2014 17:35)

I? kakva je razlika između tebe i Ivanovića? Imać i ti nekakva priručni spisak, kao HO onomad? I tebe s njim u Obrenovac, promptno!

Saedi Folluf

pre 9 godina

Ovakve .... su neizostavna posledica teških vremena i pada morala. Ovi probisveti su jedan od razloga zašto postoje zakoni i zatvori - hirurško odstranjivanje socijalnog raka.

Crni Gruja

pre 9 godina

Ivanovica i slicne u mardelj. Ako nema mesta treba podici satore i organizovati kopanje kanala i nasipa. U stvari , kada vidim komentare, jasno je da ce za te radove biti jos mnogo kandidata. Zlo se prosirilo do opasnih razmera.

poluinteligentan

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?
Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Necko, 3. jun 2014 17:45)

Pod uslovom da se ne salis,sazaljevam te.
Kad nesto ne znas ili izguglaj ili nastavi da cutis i pokusaj da sacuvas pretpostavku o tvojoj inteligenciji.

Claude G

pre 9 godina

Dakle nema demokratije. Zasto moramo da volimo spomenute osobe? Ne zelim da mi neko namece ko ce meni da se dopada, cije ideje mi se dopadaju i sl. Nikoga ne ugrozavam kada govorim sta mislim.

vladimir

pre 9 godina

Treba biti veoma oprezan sa ovom tuzbom. Losa tuzba moze da nanese mnogo vise stete svima koji ne prihvataju srpske klerofasiste i da ojaca poziciju ekstremne desnice u Srbiji.

Lista, sama po sebi, ne mora da pretstavlja povredu ustavom predvidjenih ogranicenja slobode govora. Ono sto je potrebno je da se uspostavi veza sa eksplicitnim pozivom na linc od strane autora liste/veb sajta ili, sto je malo teze, sa kontekstom (npr. komentarima aktivnih clanova organizacije na veb sajtu koji je objavio listu).

Pomoc ljudima koji su na listi da podignu gradjanske tuzbe za klevetu bi mogao biti dodatan nacin borbe. Nasilno ukidanje ovih organizacija svakako nije dobar vid borbe protiv njih. Staljinizam nije dobar odgovor.

Svima su poznati razlozi zasto nas organizacije kao sto su Nasi, Dveri i 1389 vode pravo u izolaciju od nasih suseda, Evrope i sveta.

Dikh tu kava

pre 9 godina

Ima više načina da se voli svoj narod.

Može čovek da voli svoj narod, ali da poštuje i druge. Takav čovek se zove Čovek.

Može čovek da voli svoj narod tako što će, najšire gledano, da radi na perfidnom, netransparentnom podrivanju ostalih. Generički pojam za takve ljude je Pandur. To je istovremeno i profesija.

Može čovek da voli svoj narod tako što će javno da se hvali time, mrzi druge, i to objavljuje gde god i kako god stigne. Takav čovek sramoti svoj narod. Takav čovek je jednostavno Bilmez.

Svako nek se svrsta gde mu je najugodnije.

Soko

pre 9 godina

Molim vas neka mi neko objasni kako je to drugacije kad Sonja Biserko pravi spiskove?? Da, ona nema napaljene klince da biju ljude, ali je progon ekonomske vrste, pa jednom Ratku Markovicu, najvecem poznacaocu ustavnog prava na Balkanu ukinu pravo na objavljivanje knjiga, jer je nepodoban. Kosti Cavoskom neko razmaze balege po vratima stana, nakon objavljivanja ovih spiskova. Ljudi su masovno isterivani sa posla na Univerzitetu, raznin kulturnim institucijama...
Ne branim ovog coveka, ali zaboga, gadi mise pristrasnost ovog tipa! Ne smeju se praviti nikakvi spiskovi, ponajmanje moralne gromade kao S. Biserko, pa i ovaj covek!

Sa strane

pre 9 godina

Izgleda da će ovaj da završi na listi najvećih rusomrzaca, a onda mu ne gine gulag. :-)
Svako na kraju dobije ono što traži. On sanja kolimu - tamo će i završiti.

Jr

pre 9 godina

Hoće li onda biti gonjeni za izazivanje nacionalne mržnje prema Srbima oni predstavnici tzv. nevladinih organizacija koji su propagirali kolektivnu krivicu, primera radi izjavama da se "mi" moramo "suočiti sa prošlošću", da su zločini činjeni u "naše" ime, da Srbi, odnosno građani Srbije treba da prođu "katarzu" zbog zločina "počinjenih u njihovo ime" i slične nacističke budalaštine? Naravno da ogromna većina građana nije podržavala zločine već glasala kako je glasala zbog unutrašnjih pitanja, ali to takvim neonacistima i propagatorima kolektivne krivice nije smetalo da optuže čitave ljudske zajednice tako glupavim optužbama. Selektivna primena prava je vrhunska nepravda. Objavite ako smete...

Mirza

pre 9 godina

Nedavno je Branimir Štulić, koga neki od nas znamo i kao Džoni, zgadjen naci/šovinističkim prepucavanjima na sajtu youtube, tipa: džoni je srbin/hrvat/boasanac.. - od istog sajta zatražio kršenje autorskih prava, i tražio da mu se sve pesme sklone sa tog sajta. I sada, nema ni jednog komentara, milina živa, ali kada se neko uželi da posluša belegari ne vjeruju sreći, mora da ima svoj štek...
Kakve ovo veze ima sa temom, pitaće se neki... Pa, i ima i nema. Nema jer je tema, zaista, druga.
I ima, jer ova i njemu slične bitange su krive za to što ja moram sa soboom uvek da nosim fleš sa 500 mb muzike. Ovakvi su napravili ratove 90 ih, a da ne ulazim u biće krivičnog/ih dela koja , verovatno krši čak i kada spava....
I još samo jedna stvar: ne treba više popuštati, jer ovi glupi na kraju ispadoše pametniji...
Pozdrav.

Antifašista (ali ne iz CNN-brigade)

pre 9 godina

po kom osnovu su obelezeni srbomrsci? Nisam upoznat sta su pricali,uradili da bi bili okarakterisani kao takvi????
(lemy, 3. jun 2014 21:32)

Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid. U slučaju negativne presude po Srbiju, tri generacije građana bi plaćali odštetu. Ako to nije rad protiv Srbije, onda ništa. Nazvaćemo ga humanitarnim i praviti se ludi. Ne bi nam bila prvina.
Ostalih 29 su vlažni Ivanovićev san. Osim Drecuna. Zamisli mu facu kad se našao na ovoj listi!? Nema tih para koje to mogu platiti:D:D:D

Zoki

pre 9 godina

Šta piše u Krivičnom zakoniku:

Izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti
Član 317.
(1) Ko izaziva ili raspiruje nacionalnu, rasnu ili versku mržnju, ili netrpeljivost među narodima ili etničkim
zajednicama koje žive u Srbiji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.
(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno prinudom, zlostavljanjem, ugrožavanjem sigurnosti, izlaganjem
poruzi nacionalnih, etničkih ili verskih simbola, oštećenjem tuđih stvari, skrnavljenjem spomenika,
spomen-obeležja ili grobova,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
(3) Ko delo iz st. 1. i 2. ovog člana vrši zloupotrebom položaja ili ovlašćenja ili ako je usled tih dela došlo do
nereda, nasilja ili drugih teških posledica za zajednički život naroda, nacionalnih manjina ili etničkih grupa koje
žive u Srbiji,
kazniće se za delo iz stava 1. zatvorom od jedne do osam godina, a za delo iz stava 2. zatvorom od dve do
deset godina.

Na osnovu čega se onda objavljivanje tog spiska može kazniti na osnovu ovog člana Krivičnog zakona, kako tužilac najavljuje? Ili se tužilaštvo poziva na neki drugi član istog zakona?

Član 1.
"Nikome ne može biti izrečena kazna ili druga krivična sankcija za delo koje pre nego što je učinjeno zakonom nije bilo određeno kao krivično delo, niti mu se može izreći kazna ili druga krivična sankcija koja zakonom nije bila propisana pre nego što je krivično delo učinjeno."

only fools and horses

pre 9 godina

Svi vi što pozivate na linč, zatvor isl. svih koji drugačije misle ste više radikalni i mrzitelji od ovog kpji je pravio spisak. A tekst niste ni pročitali, samo znate da pozivate na linč. Ja jesam pročitao, i nije u pitanju klasičan spisak nego članak sa detaljnim objašnjenjem za svakog pojedinačno, zašto misli da je srbomrzac. I ne slažem se sa tekstom, ali to je njegovo pravo da tako misli, i nije pozivao na nasilje niti bilo kakvo sankcionisanje istih.
Najstrašnije mi je kad napadate ovog čoveka, a pravdate Sonju Biserko i njen spisak. Po meni je ovaj drugi spisak opasniji, jer je njena opcija praktično vladajuća i što se zna da su pojedini sa njenog spiska trpeli velike ekonomske i profesionalne sankcije posle toga.

dejan novi

pre 9 godina

Pa zar nije Biserko pravila kartu Srbije bez Kosmeta.Gde je tu bila tuzba za narusavanje ustavnog poretka.Sto se tice ove grupe nisam video tu nikakve fasisticke elemente jer podrzavaju demokratski sistem vladanja.Sto se tice njihovih stavova rekao bih da su oni izazvani prethodnim delovanjem Biserko i takvih.Protiv sam takvih spiskova ali oni nisu nista strasniji od Biserinih.Akcija reakcija.Pozdrav

anti-patriJota

pre 9 godina

@Zoki: Pa lepo ti piše u Krivičnom zakoniku,to što si naveo,član 317,,stav prvi,to ti je druže kažnjivo,ne vidim zašto se praviš...

Smrt fašizmu!

pre 9 godina

"A što niste hapsili Sonju Biserko kada je objavila spisak 57 "nacionalistickih intelektualaca u zemlji i dijaspori"? Dvostruki standardi?
(IQ, 3. jun 2014 16:19)"

Zato sto Sonja Biserko ne poziva na nasilje.
(da ti nacrtam posto ti logicko rasudjivanje nije jaca strana, 3. jun 2014 19:46)

Ma ne nikako, samo da se 'sklone'. A u istoriji (a i danas, na žalost) svedoci smo sklanjanja na razne načine. Opravdavati bilo čiji fašistički ispad je nedopustivo, 'logički rasuđivaču'! Nema 'naših' i naših.

Otimač intelektualne svojine

pre 9 godina

Čini mi se da ulazimo u opasnu zonu. Po komentarima vidim da fašističke i staljinističke metode neki ovde shvataju ozbiljno kao demokratske tekovine. Dotle smo došli. Međutim, ovo nije nikakvo Dušanovo carstvo ili kako ga već oni zamišljaju, već država Srbija, kandidat za EU, sa mnoštvom manjina i zagarantovanim ljudskim pravima. Ukratko, bolje uzmite nešto pametno da radite, ili u suprotnom pakujte kofere pa gde god vam se više sviđa.
(zimzeleni, 3. jun 2014 19:47)

Klasičan neo-fašista koji drži slovo o 'ljudskim pravima', a u isto vreme poručuje nekom 'da pakuju kofere'!? Čitate li vi uopšte šta pišete ili je preteško pratiti sled?

Samo da se nadovežem...

pre 9 godina

.."if you tolerate this than your children will be next"..
(limasti, 3. jun 2014 21:23)

...'if you tolerate Odessa, than your children should be next.'

gox

pre 9 godina

Ma hapsi bre to! Druga je stvar sto 50% likova sa spiska stvarno mrzi svoju zemlju, oni imaju pravo na to. I ja je mrzim I imam pravo da je mrzim. Cak mi se I malo gadi.

genious

pre 9 godina

Nije mi jasna samo jedna stvar..a to je kako je moguce da ovakve organizacije imaju podrsku ljudi koji se predstavljaju kao "Veliki Srbi"? Meni je jasno da jedan kriminalac, prica o stranim placenicima, domacim izdajnicima ili o cemu vec ako mu to obezbedjuje da i dalje nastavi sa svojim "poslom". Ali da obicni ljudi podrzavaju fasiste i to pritom pozivajuci se na srpstvo..stvarno ne mogu da razumem. Svi mi vise nego dobro znamo ko su ti izdajnici, placeni iznutra ili sa strane, potpuno je nebitno. Svako ko krade od svog naroda, ko uzima mito, ko ne prijavljuje zlocin, svako ko zaposljava svog sestrica preko veze je jedini izdajnik ove nesrecne zemlje. Pa zasto dragi "veliki Srbi" ne objavite listu onih koji su zaposlili "svoje" nego objavljujete spiskove umetnika, koji skoro pa jedini uz sportiste sire neku pozitivnu sliku o Srbiji, koja je nekad bila sjajna zemlja? Zasto ne ustanete protiv kriminalaca, koji su svaki dan na naslovnim stranama, koji svakodnevno izdaju Srbiju..zasto ne objavite spiskove politicara koji su jos uvek na vlasti i posle 20 godina afera i "izdavanja" Srbije? Zasto ne napravite listu sa pozitivnim stvarima koje bi trebalo raditi da, vasa toliko voljena, Srbija krene napred? Mozda sam i ja zreo za tu vasu listu, jer s obzirom da sam protiv svakog vida nasilja (pa CAK i protiv onih koji su druge vere, nacionalnosti i seksualnog opredeljenja), verovatno nisam dovoljno Srbin jer se ne vodim mrznjom i besom u nedostatku zdravog razuma i inteligencije.

Ja

pre 9 godina

"Sonja Biserko je svedočila protiv valstite zemlje povodom hrvatske tužbe za genocid"
Da li neko zna šta je Sonja Biserko zaista rekla? Mislim, osim fraze da je "svedočila protiv sopstvene zemlje". Tom logikom svako ko tuži državu po bilo kom osnovu "ima nešto protiv sopstvene zemlje".

mlekadzija

pre 9 godina

Ukoliko dodje do sudskog raspleta u ovom slucaju ponovice se tuzna cinjenica da u ovoj zemlji zive beli medvedi. Bas tako, neke osobe mogu da govore, pisu i objavljuju sta god zele (svoje spiskove nepodobnih) bez ikakvih posledica. Doticni imaju zastitu mnocnih krugova iz inostranstva i bez straha slobodno delaju. Nemam nista protiv toga, no ako prihvatimo takvo ponasanje prvaljenje i DRUGACIJIH SPISKOVA takodje mora da bude prihvaceno...a na licnom planu svako moze da voli ili mrzi koga god hoce.

Apache

pre 9 godina

sta znaci "optuženi predlog"?Kako nesto tako, kao sto je "predlog" moze da se tuzi
(Necko, 03. jun 2014 17:45)
Optuzni predlog je optuzni akt kada se sudi u skracenom postupku za kd do 5 godina...

Silvester

pre 9 godina

I te koje prave spiskove, i one koji su na spisku - plaćaju ih isti ljudi iz belog sveta. Žrtve smo mi, narod iz banana država koje šikanira i pljačka ko kako stigne.

Zoki

pre 9 godina

@anti-patriJota
Hajde pročitaj taj prvi stav još jednom: nacionalna, rasna ili verska mržnja odnosno netrpeljivost među narodima i etničkim zajednicama.
Bio bih ponosan da sam se našao na istoj listi sa pojedincima koji su tamo imenovani (ne baš sa svima) - ali ljudi čija su imena objavljena nisu posebna grupa u poglednu etničke pripadnosti, rase ili vere. Ono što imaju zajedničko može da bude pogled na svet (politika, ideologija) - a to nije obuhvaćeno ovim članom KZ.
Voleo bih da pročitam optužnicu, ali ako se optužba svodi na ovaj član zakona ona pada u Strazburu, ako ne pre toga.