Četvrtak, 24.04.2014.

18:34

Bujice plave kuće, ugrožena sela

Olujno nevreme praćeno padavinama zahvatilo Vrnjačku Banju. Vodena bujica odnela sedam mostova i poplavila 200 kuća. Ugrožena i sela od Čačka ka Kraljevu.

Izvor: Beta

Bujice plave kuæe, ugrožena sela IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

čisto onako

pre 9 godina

Angkor Vat drevni kmerski grad iz 12. veka (i slovima dvanaestog veka) je bio napravljen na veoma preciznom sistemu kanala... Šta ćeš bili ljudi napredni, školovani, znali znanje pa primenili... nego jel se godine u Srbiji racunaju u nazad ili u napred?

qqq

pre 9 godina

Za nas je i Boziji dar tj. proletna kisa elementarna nepogoda.
Umesto da kanalisemo, sprovedemo, prikupimo i cuvamo ovu vodu, mi se protiv nje "borimo".

Protiv vode se ne bori, vec se sa vodom i uz vodu zivi, planira, radi i uziva.
Drugim recima, kanali, brane, nasipi, sredjene obale, akumulacije...
Problem nisu pare, vec lopovi, losi ljudi - najveca elementarna nepogoda koja je zadesila Srbiju.

qnx

pre 9 godina

Divlja, neplanska gradnja, bahatost, djubrista gde god se okrenes, zatrpani kanali, zapustene reke, lopovluk, LENJOST... agencije, radna tela, komisije, funkcioneri, sluzbeni automobili...

Rezultat je da nekoliko dana kise u sred proleca pravi bujice i odnosi kuce.
Neka. Bice i opet.

Pitam se samo sta da je zimus bilo i snega kao sto nije...

Nikola

pre 9 godina

Pita se narod ko je odgovoran? Dragi moji sugradjani pa svi smo mi najveci krivci jer mozda bas vi ili vasi rodjaci, prijatelji, komsije... bacate svakojako djubre u kanale a posle kukate. Setite se samo 2010te I reportaze kada je neki deda kukao kako su zapuseni kanali u njegovom selu pa je zato poplavljeno sve zivo a na pitanje novinara ko baca djubre u kanal kao iz topa je odgovorio :"Pa mi." Jos je pokazao prstom na neki smederevac kojeg je bager vadio iz kanala I pohvalio se kako ga je bas on bacio. Sta reci...

Da đavo ne dođe po svoje

pre 9 godina

Čudna je volja Božja. Taman što smo napravili strategiju kako da visokim nametima oglobimo sirotinju i tako zakrpimo rupe u predstojećem arčenju njegovih para, a ono nas zadesiše novi izdaci. Ne može se sve proračunati i ćud prirode staviti pod ljudsku kontrolu, ali se može malo manje bahato ponašati i malo manje pretiti kojekavim "reformskim zahvatanjima".

ствари су тако једноставне...

pre 9 godina

Хоће ли неко у овој Србији да се сети да се проблем решава тамо где настаје, а не да лечимо последице? Кад би десети део тог новца уложили у пошумљавање и ваљану бригу о шумама (спречавање голосече, нарочито сад кад враћају национализоване шуме), бар пола проблема бисмо решили. Овако, кад су нам брда и планине голи, шуме се немилице секу и крче (шта ће сељак кад, реално, нема бољи извор прихода, а Србијашуме су легло корупције и злоупотребе), бујица се брзо сјури у долине и насеља и, што је још горе, ерозијом скида оно мало земљишта горе, свлачећи га доле и врло брзо напуни и оплића сва корита, канале и насипе које тако скупо одржавамо. Чеси своје шуме чувају, воле и негују, а дрвну грађу увозе. Имали су , истина и они проблем с поплавама, али они још сад препричавају шта је било пре десет година. Ми не морамо толико дуго да памтимо - код нас се толике поплаве дешавају сваке године!

Proka

pre 9 godina

"Regulacija vodotokova Srbije" sa zastitom od poplava, navodnjavanjem i po kojom malom HE bila bi dobra za javne radove kao zamajac za zaposljavanje i privredu. Poduhvat prevazilazi mandat ne jedne vec pet vlada, tj. oko njega bi mogli da se okupimo svi.
Finansiranje uz dobro obrazlozenje projekta:republika, lokalna samouprava, predpristupni fondovi Eu, Rusija, Kina, Arapi, krediti, koncesije, samodoprinosi, a mozda i radne akcije.

Vladimir iz Niša

pre 9 godina

Koliko poplava, bujica, ostecenih kuca, mrtvih, dok se lokalne samouprave ne smiluju da urede korita, podzemne vode, kanalizacije, brane?

sasa

pre 9 godina

u opstini Velika Plana reka Velika Morava plavi trenutno oko 500 hektara plodne zemlje(bice i vise jer jos nadolazi),a lokalna samouprava cuti i nece proglasiti elementarnu nepogodu jer ce u tom slucaju morati da isplati odstetu poljoprivrednicima, tako da tesko nama poljoprivrednicima. Cudi me da cak ni jedna televizija nije objavila stanje na Velikoj Moravi.

Beka

pre 9 godina

Kažete, sela ugrožena? Pa, ne znam kako je u Centralnoj Srbiji, ali ja za zemlju koju sam nalsedila od roditelja (u Banatu) plaćam godišnje 10 eura po ha nekakav vodni doprinos ili tako nešto. Ako pretpostavimo da u Srbiji ima 2 miliona hektara oranica čiji se vlasnici znaju i koje su uknjižene, pitam se nije li taj prihod od "tričavih" 20 miliona eura dovoljan za.... no, bili su izbori, trebalo je tu para.

Biće bolje tamo nekad

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.
(SREMAC, 24. april 2014 22:44)

E moj Sremac nema za koga da se glasa pa taman sutra raspisali i 100 izbora. Svi se izmenjali od A do Š i sve gore i gore i gore. Biće da mi kao ceo narod ne valjamo. Ništa nije slučajno pa ni ove poplave i sve ostalo. Kavi smo i dobro prolazimo i ne zaslužujemo ništa bolje. Teška vremena idu ispred nas. Tužno žalosno. Šta više da kažem.

dukaPPS

pre 9 godina

Superoluja Sandy je prosle godine oduvala New York ali se on posle dve nedelje vratio u zivot bez znacajnih ljudskih gubitaka(sem skitnica, da 'prostite). Inace steta je bila oko 60 mlrd USD. Sada ce Vrnjacka Banja zbog Goca i potoka biti hendikepirana narednih 20 godina. Ali bitno je da ste glasali, jel da?

mile

pre 9 godina

ja se secam pre 15 godina kada dodje prolece i pocne da se topi sneg, kisa da zapadna morava ( kod mene kuci) dodje do pola bedema.

tako je uvek bilo tako je i sada od ove silne kise kako ljudi kazu.


znaci da nista vise kise nije palo nego prethodnih godina, razlika je u tome sto se po opstinama mnogo krade i ljude boli briga da malo ucestvuju u poboljsavanju sve opteg stanja opstine pa i preventine odbrane od poplava.



ista ona fora, godinu dana radis po njivama i padne grad u ubije ceo rod jer opstina nije imala 3 rakete.

SREMAC

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.

Civilna zaštita

pre 9 godina

A dva puta su mi vratili papire iz SVS kažu ne trebaju im ljudi sa fakultettom. Vidim da kadrovi odlično planiraju preventivne mere zaštite od elemntarnih nepogoda. NIsu tu problem pare. Problem je neznenje i javašluk. Stalno kukakju fale nam ljudi a u SVS - civilna zaštita sedi kadar iz vojske koji čeka penziju

Sid

pre 9 godina

Mom bratu i njegovoj porodici odnela je reka put, malopre smo se culi kaze reka mu se napravila pored kuce, bujica sa planine nosi. U kraljevu je zaista danas bilo lose, kisa, snazna grmljavina , grad..... Nista ovo da lja nece.

svasta

pre 9 godina

То нам је за наук, да не кукамо да је сушна година и да нема кише.... (Шумадинац, 24. april 2014 18:39)

Da, da, Sumadija je srce, a i pamet Srbije, pa su zato u Srbiji na ceni dodole, vracevi, gledaci u pasulj, a nikako hidroinzinjeri, kao sto bi recimo pomislili Holandjani, Nemci, itd, sve do Albanaca, ali ne, i nikako ne i Srbi. Sa ovakvim razmisljanjem cudo da smo savladali i septicke jame kao resenje, a kanali i kanalizacija su van poimanja.

Severus

pre 9 godina

Kad smo kod Valjeva,verujte,ako kiša pada samo par sati dobar deo ulica je poplavljen a kroz sahte izbija voda.To nije ništa novo,godinama je tako.Da ovakvo vreme nastavi jos 7-8 dana i Kolubara i Gradac bi se izlili.A da ste samo mogli da vidite koliko smeća nosi Kolubara kroz centar grada sve bi vam bilo jasno.Mnogo toga treba uraditi da bi se bar malo stvari pomerile nabolje.

Dacha

pre 9 godina

Bas me interesuje ko ce od ovih koji su danas na sav glas pricali kako su spremni na nove poplave,vodeni talas ili sta vec,da zavrsi karijeru i krivicno da odgovara zbog ovoga sto se desilo...sram ih bilo,prevrsilo je svaku meru vise

MILENKO

pre 9 godina

neznam samo gde ja sada O SVEMOCNI ELIOT NES da pomaze malo,da prebaci nekog klinca preko sanca,znaci ipak je onaj njegov sou po snegu bilo samo zbog kampanje?!!!!

srbijo...

pre 9 godina

poplava po dvoristima je i u Ribnici kod Kraljeva, izgleda da je malo jaca kisa dovoljna da se kanalizacija izlije po dvoristima 2.put za 3 dana....

MILENKO

pre 9 godina

neznam samo gde ja sada O SVEMOCNI ELIOT NES da pomaze malo,da prebaci nekog klinca preko sanca,znaci ipak je onaj njegov sou po snegu bilo samo zbog kampanje?!!!!

Severus

pre 9 godina

Kad smo kod Valjeva,verujte,ako kiša pada samo par sati dobar deo ulica je poplavljen a kroz sahte izbija voda.To nije ništa novo,godinama je tako.Da ovakvo vreme nastavi jos 7-8 dana i Kolubara i Gradac bi se izlili.A da ste samo mogli da vidite koliko smeća nosi Kolubara kroz centar grada sve bi vam bilo jasno.Mnogo toga treba uraditi da bi se bar malo stvari pomerile nabolje.

svasta

pre 9 godina

То нам је за наук, да не кукамо да је сушна година и да нема кише.... (Шумадинац, 24. april 2014 18:39)

Da, da, Sumadija je srce, a i pamet Srbije, pa su zato u Srbiji na ceni dodole, vracevi, gledaci u pasulj, a nikako hidroinzinjeri, kao sto bi recimo pomislili Holandjani, Nemci, itd, sve do Albanaca, ali ne, i nikako ne i Srbi. Sa ovakvim razmisljanjem cudo da smo savladali i septicke jame kao resenje, a kanali i kanalizacija su van poimanja.

srbijo...

pre 9 godina

poplava po dvoristima je i u Ribnici kod Kraljeva, izgleda da je malo jaca kisa dovoljna da se kanalizacija izlije po dvoristima 2.put za 3 dana....

mile

pre 9 godina

ja se secam pre 15 godina kada dodje prolece i pocne da se topi sneg, kisa da zapadna morava ( kod mene kuci) dodje do pola bedema.

tako je uvek bilo tako je i sada od ove silne kise kako ljudi kazu.


znaci da nista vise kise nije palo nego prethodnih godina, razlika je u tome sto se po opstinama mnogo krade i ljude boli briga da malo ucestvuju u poboljsavanju sve opteg stanja opstine pa i preventine odbrane od poplava.



ista ona fora, godinu dana radis po njivama i padne grad u ubije ceo rod jer opstina nije imala 3 rakete.

Dacha

pre 9 godina

Bas me interesuje ko ce od ovih koji su danas na sav glas pricali kako su spremni na nove poplave,vodeni talas ili sta vec,da zavrsi karijeru i krivicno da odgovara zbog ovoga sto se desilo...sram ih bilo,prevrsilo je svaku meru vise

Civilna zaštita

pre 9 godina

A dva puta su mi vratili papire iz SVS kažu ne trebaju im ljudi sa fakultettom. Vidim da kadrovi odlično planiraju preventivne mere zaštite od elemntarnih nepogoda. NIsu tu problem pare. Problem je neznenje i javašluk. Stalno kukakju fale nam ljudi a u SVS - civilna zaštita sedi kadar iz vojske koji čeka penziju

Beka

pre 9 godina

Kažete, sela ugrožena? Pa, ne znam kako je u Centralnoj Srbiji, ali ja za zemlju koju sam nalsedila od roditelja (u Banatu) plaćam godišnje 10 eura po ha nekakav vodni doprinos ili tako nešto. Ako pretpostavimo da u Srbiji ima 2 miliona hektara oranica čiji se vlasnici znaju i koje su uknjižene, pitam se nije li taj prihod od "tričavih" 20 miliona eura dovoljan za.... no, bili su izbori, trebalo je tu para.

dukaPPS

pre 9 godina

Superoluja Sandy je prosle godine oduvala New York ali se on posle dve nedelje vratio u zivot bez znacajnih ljudskih gubitaka(sem skitnica, da 'prostite). Inace steta je bila oko 60 mlrd USD. Sada ce Vrnjacka Banja zbog Goca i potoka biti hendikepirana narednih 20 godina. Ali bitno je da ste glasali, jel da?

Biće bolje tamo nekad

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.
(SREMAC, 24. april 2014 22:44)

E moj Sremac nema za koga da se glasa pa taman sutra raspisali i 100 izbora. Svi se izmenjali od A do Š i sve gore i gore i gore. Biće da mi kao ceo narod ne valjamo. Ništa nije slučajno pa ni ove poplave i sve ostalo. Kavi smo i dobro prolazimo i ne zaslužujemo ništa bolje. Teška vremena idu ispred nas. Tužno žalosno. Šta više da kažem.

SREMAC

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.

Sid

pre 9 godina

Mom bratu i njegovoj porodici odnela je reka put, malopre smo se culi kaze reka mu se napravila pored kuce, bujica sa planine nosi. U kraljevu je zaista danas bilo lose, kisa, snazna grmljavina , grad..... Nista ovo da lja nece.

ствари су тако једноставне...

pre 9 godina

Хоће ли неко у овој Србији да се сети да се проблем решава тамо где настаје, а не да лечимо последице? Кад би десети део тог новца уложили у пошумљавање и ваљану бригу о шумама (спречавање голосече, нарочито сад кад враћају национализоване шуме), бар пола проблема бисмо решили. Овако, кад су нам брда и планине голи, шуме се немилице секу и крче (шта ће сељак кад, реално, нема бољи извор прихода, а Србијашуме су легло корупције и злоупотребе), бујица се брзо сјури у долине и насеља и, што је још горе, ерозијом скида оно мало земљишта горе, свлачећи га доле и врло брзо напуни и оплића сва корита, канале и насипе које тако скупо одржавамо. Чеси своје шуме чувају, воле и негују, а дрвну грађу увозе. Имали су , истина и они проблем с поплавама, али они још сад препричавају шта је било пре десет година. Ми не морамо толико дуго да памтимо - код нас се толике поплаве дешавају сваке године!

Nikola

pre 9 godina

Pita se narod ko je odgovoran? Dragi moji sugradjani pa svi smo mi najveci krivci jer mozda bas vi ili vasi rodjaci, prijatelji, komsije... bacate svakojako djubre u kanale a posle kukate. Setite se samo 2010te I reportaze kada je neki deda kukao kako su zapuseni kanali u njegovom selu pa je zato poplavljeno sve zivo a na pitanje novinara ko baca djubre u kanal kao iz topa je odgovorio :"Pa mi." Jos je pokazao prstom na neki smederevac kojeg je bager vadio iz kanala I pohvalio se kako ga je bas on bacio. Sta reci...

sasa

pre 9 godina

u opstini Velika Plana reka Velika Morava plavi trenutno oko 500 hektara plodne zemlje(bice i vise jer jos nadolazi),a lokalna samouprava cuti i nece proglasiti elementarnu nepogodu jer ce u tom slucaju morati da isplati odstetu poljoprivrednicima, tako da tesko nama poljoprivrednicima. Cudi me da cak ni jedna televizija nije objavila stanje na Velikoj Moravi.

qqq

pre 9 godina

Za nas je i Boziji dar tj. proletna kisa elementarna nepogoda.
Umesto da kanalisemo, sprovedemo, prikupimo i cuvamo ovu vodu, mi se protiv nje "borimo".

Protiv vode se ne bori, vec se sa vodom i uz vodu zivi, planira, radi i uziva.
Drugim recima, kanali, brane, nasipi, sredjene obale, akumulacije...
Problem nisu pare, vec lopovi, losi ljudi - najveca elementarna nepogoda koja je zadesila Srbiju.

Vladimir iz Niša

pre 9 godina

Koliko poplava, bujica, ostecenih kuca, mrtvih, dok se lokalne samouprave ne smiluju da urede korita, podzemne vode, kanalizacije, brane?

qnx

pre 9 godina

Divlja, neplanska gradnja, bahatost, djubrista gde god se okrenes, zatrpani kanali, zapustene reke, lopovluk, LENJOST... agencije, radna tela, komisije, funkcioneri, sluzbeni automobili...

Rezultat je da nekoliko dana kise u sred proleca pravi bujice i odnosi kuce.
Neka. Bice i opet.

Pitam se samo sta da je zimus bilo i snega kao sto nije...

čisto onako

pre 9 godina

Angkor Vat drevni kmerski grad iz 12. veka (i slovima dvanaestog veka) je bio napravljen na veoma preciznom sistemu kanala... Šta ćeš bili ljudi napredni, školovani, znali znanje pa primenili... nego jel se godine u Srbiji racunaju u nazad ili u napred?

Proka

pre 9 godina

"Regulacija vodotokova Srbije" sa zastitom od poplava, navodnjavanjem i po kojom malom HE bila bi dobra za javne radove kao zamajac za zaposljavanje i privredu. Poduhvat prevazilazi mandat ne jedne vec pet vlada, tj. oko njega bi mogli da se okupimo svi.
Finansiranje uz dobro obrazlozenje projekta:republika, lokalna samouprava, predpristupni fondovi Eu, Rusija, Kina, Arapi, krediti, koncesije, samodoprinosi, a mozda i radne akcije.

Da đavo ne dođe po svoje

pre 9 godina

Čudna je volja Božja. Taman što smo napravili strategiju kako da visokim nametima oglobimo sirotinju i tako zakrpimo rupe u predstojećem arčenju njegovih para, a ono nas zadesiše novi izdaci. Ne može se sve proračunati i ćud prirode staviti pod ljudsku kontrolu, ali se može malo manje bahato ponašati i malo manje pretiti kojekavim "reformskim zahvatanjima".

svasta

pre 9 godina

То нам је за наук, да не кукамо да је сушна година и да нема кише.... (Шумадинац, 24. april 2014 18:39)

Da, da, Sumadija je srce, a i pamet Srbije, pa su zato u Srbiji na ceni dodole, vracevi, gledaci u pasulj, a nikako hidroinzinjeri, kao sto bi recimo pomislili Holandjani, Nemci, itd, sve do Albanaca, ali ne, i nikako ne i Srbi. Sa ovakvim razmisljanjem cudo da smo savladali i septicke jame kao resenje, a kanali i kanalizacija su van poimanja.

dukaPPS

pre 9 godina

Superoluja Sandy je prosle godine oduvala New York ali se on posle dve nedelje vratio u zivot bez znacajnih ljudskih gubitaka(sem skitnica, da 'prostite). Inace steta je bila oko 60 mlrd USD. Sada ce Vrnjacka Banja zbog Goca i potoka biti hendikepirana narednih 20 godina. Ali bitno je da ste glasali, jel da?

MILENKO

pre 9 godina

neznam samo gde ja sada O SVEMOCNI ELIOT NES da pomaze malo,da prebaci nekog klinca preko sanca,znaci ipak je onaj njegov sou po snegu bilo samo zbog kampanje?!!!!

Dacha

pre 9 godina

Bas me interesuje ko ce od ovih koji su danas na sav glas pricali kako su spremni na nove poplave,vodeni talas ili sta vec,da zavrsi karijeru i krivicno da odgovara zbog ovoga sto se desilo...sram ih bilo,prevrsilo je svaku meru vise

Biće bolje tamo nekad

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.
(SREMAC, 24. april 2014 22:44)

E moj Sremac nema za koga da se glasa pa taman sutra raspisali i 100 izbora. Svi se izmenjali od A do Š i sve gore i gore i gore. Biće da mi kao ceo narod ne valjamo. Ništa nije slučajno pa ni ove poplave i sve ostalo. Kavi smo i dobro prolazimo i ne zaslužujemo ništa bolje. Teška vremena idu ispred nas. Tužno žalosno. Šta više da kažem.

SREMAC

pre 9 godina

Dajte nam neku neutralne organizaciju da utvrdi ko je odgovoran za ovo: Republika ili lokalne samouprave, ili svi?
Uglavnom, zapamtite ovo kada budete glasali na buducim lokalnim izborima.

Beka

pre 9 godina

Kažete, sela ugrožena? Pa, ne znam kako je u Centralnoj Srbiji, ali ja za zemlju koju sam nalsedila od roditelja (u Banatu) plaćam godišnje 10 eura po ha nekakav vodni doprinos ili tako nešto. Ako pretpostavimo da u Srbiji ima 2 miliona hektara oranica čiji se vlasnici znaju i koje su uknjižene, pitam se nije li taj prihod od "tričavih" 20 miliona eura dovoljan za.... no, bili su izbori, trebalo je tu para.

srbijo...

pre 9 godina

poplava po dvoristima je i u Ribnici kod Kraljeva, izgleda da je malo jaca kisa dovoljna da se kanalizacija izlije po dvoristima 2.put za 3 dana....

Severus

pre 9 godina

Kad smo kod Valjeva,verujte,ako kiša pada samo par sati dobar deo ulica je poplavljen a kroz sahte izbija voda.To nije ništa novo,godinama je tako.Da ovakvo vreme nastavi jos 7-8 dana i Kolubara i Gradac bi se izlili.A da ste samo mogli da vidite koliko smeća nosi Kolubara kroz centar grada sve bi vam bilo jasno.Mnogo toga treba uraditi da bi se bar malo stvari pomerile nabolje.

Civilna zaštita

pre 9 godina

A dva puta su mi vratili papire iz SVS kažu ne trebaju im ljudi sa fakultettom. Vidim da kadrovi odlično planiraju preventivne mere zaštite od elemntarnih nepogoda. NIsu tu problem pare. Problem je neznenje i javašluk. Stalno kukakju fale nam ljudi a u SVS - civilna zaštita sedi kadar iz vojske koji čeka penziju

Sid

pre 9 godina

Mom bratu i njegovoj porodici odnela je reka put, malopre smo se culi kaze reka mu se napravila pored kuce, bujica sa planine nosi. U kraljevu je zaista danas bilo lose, kisa, snazna grmljavina , grad..... Nista ovo da lja nece.

Da đavo ne dođe po svoje

pre 9 godina

Čudna je volja Božja. Taman što smo napravili strategiju kako da visokim nametima oglobimo sirotinju i tako zakrpimo rupe u predstojećem arčenju njegovih para, a ono nas zadesiše novi izdaci. Ne može se sve proračunati i ćud prirode staviti pod ljudsku kontrolu, ali se može malo manje bahato ponašati i malo manje pretiti kojekavim "reformskim zahvatanjima".

Proka

pre 9 godina

"Regulacija vodotokova Srbije" sa zastitom od poplava, navodnjavanjem i po kojom malom HE bila bi dobra za javne radove kao zamajac za zaposljavanje i privredu. Poduhvat prevazilazi mandat ne jedne vec pet vlada, tj. oko njega bi mogli da se okupimo svi.
Finansiranje uz dobro obrazlozenje projekta:republika, lokalna samouprava, predpristupni fondovi Eu, Rusija, Kina, Arapi, krediti, koncesije, samodoprinosi, a mozda i radne akcije.

mile

pre 9 godina

ja se secam pre 15 godina kada dodje prolece i pocne da se topi sneg, kisa da zapadna morava ( kod mene kuci) dodje do pola bedema.

tako je uvek bilo tako je i sada od ove silne kise kako ljudi kazu.


znaci da nista vise kise nije palo nego prethodnih godina, razlika je u tome sto se po opstinama mnogo krade i ljude boli briga da malo ucestvuju u poboljsavanju sve opteg stanja opstine pa i preventine odbrane od poplava.



ista ona fora, godinu dana radis po njivama i padne grad u ubije ceo rod jer opstina nije imala 3 rakete.

sasa

pre 9 godina

u opstini Velika Plana reka Velika Morava plavi trenutno oko 500 hektara plodne zemlje(bice i vise jer jos nadolazi),a lokalna samouprava cuti i nece proglasiti elementarnu nepogodu jer ce u tom slucaju morati da isplati odstetu poljoprivrednicima, tako da tesko nama poljoprivrednicima. Cudi me da cak ni jedna televizija nije objavila stanje na Velikoj Moravi.

Vladimir iz Niša

pre 9 godina

Koliko poplava, bujica, ostecenih kuca, mrtvih, dok se lokalne samouprave ne smiluju da urede korita, podzemne vode, kanalizacije, brane?

ствари су тако једноставне...

pre 9 godina

Хоће ли неко у овој Србији да се сети да се проблем решава тамо где настаје, а не да лечимо последице? Кад би десети део тог новца уложили у пошумљавање и ваљану бригу о шумама (спречавање голосече, нарочито сад кад враћају национализоване шуме), бар пола проблема бисмо решили. Овако, кад су нам брда и планине голи, шуме се немилице секу и крче (шта ће сељак кад, реално, нема бољи извор прихода, а Србијашуме су легло корупције и злоупотребе), бујица се брзо сјури у долине и насеља и, што је још горе, ерозијом скида оно мало земљишта горе, свлачећи га доле и врло брзо напуни и оплића сва корита, канале и насипе које тако скупо одржавамо. Чеси своје шуме чувају, воле и негују, а дрвну грађу увозе. Имали су , истина и они проблем с поплавама, али они још сад препричавају шта је било пре десет година. Ми не морамо толико дуго да памтимо - код нас се толике поплаве дешавају сваке године!

Nikola

pre 9 godina

Pita se narod ko je odgovoran? Dragi moji sugradjani pa svi smo mi najveci krivci jer mozda bas vi ili vasi rodjaci, prijatelji, komsije... bacate svakojako djubre u kanale a posle kukate. Setite se samo 2010te I reportaze kada je neki deda kukao kako su zapuseni kanali u njegovom selu pa je zato poplavljeno sve zivo a na pitanje novinara ko baca djubre u kanal kao iz topa je odgovorio :"Pa mi." Jos je pokazao prstom na neki smederevac kojeg je bager vadio iz kanala I pohvalio se kako ga je bas on bacio. Sta reci...

qnx

pre 9 godina

Divlja, neplanska gradnja, bahatost, djubrista gde god se okrenes, zatrpani kanali, zapustene reke, lopovluk, LENJOST... agencije, radna tela, komisije, funkcioneri, sluzbeni automobili...

Rezultat je da nekoliko dana kise u sred proleca pravi bujice i odnosi kuce.
Neka. Bice i opet.

Pitam se samo sta da je zimus bilo i snega kao sto nije...

qqq

pre 9 godina

Za nas je i Boziji dar tj. proletna kisa elementarna nepogoda.
Umesto da kanalisemo, sprovedemo, prikupimo i cuvamo ovu vodu, mi se protiv nje "borimo".

Protiv vode se ne bori, vec se sa vodom i uz vodu zivi, planira, radi i uziva.
Drugim recima, kanali, brane, nasipi, sredjene obale, akumulacije...
Problem nisu pare, vec lopovi, losi ljudi - najveca elementarna nepogoda koja je zadesila Srbiju.

čisto onako

pre 9 godina

Angkor Vat drevni kmerski grad iz 12. veka (i slovima dvanaestog veka) je bio napravljen na veoma preciznom sistemu kanala... Šta ćeš bili ljudi napredni, školovani, znali znanje pa primenili... nego jel se godine u Srbiji racunaju u nazad ili u napred?