Sreda, 23.04.2014.

00:06

15 godina od bombardovanja RTS-a

Polaganjem venaca i paljenjem sveća kod spomenika "Zašto?" u Tašmajdanskom parku, noćas u 02.06 h odata pošta radnicima RTS poginulim u NATO bombardovanju 1999.

Izvor: B92

15 godina od bombardovanja RTS-a IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

BVK

pre 10 godina

@ Ivana

Vidis, prema Haskoj konvenciji o zastiti civilnih objekata, i prema drugim dokumentima iz oblasti medjunarodnog ratnog prava, jasno je precizirano u kojim se slucajevima moze gadjati civilni objekat. Izmedju ostalog se kaze da se civilni objekat koji se koristi za vojnu namenu (npr smestanje vojne jedinice u njega) ipak ne moze gadjati ako bi rizik po civile bio nesrazmerno velik vojnoj dobiti od jednog takvog cina. Tako da smestanje manje vojne jedinice sa pesadijskim naoruzanjem nikako ne moze biti opravdanje za gadjanje bolnice. Rat se odvijao bez fizickog kontakta izmedju dve strane posto smo mi gadjani sa daljine, tako da ta jedinica smestena u KC Srbije nije imala nikakav uticaj na borbu i nije mogla da predstavlja legitiman vojni cilj. Isto vazi i za Dragisu Misovic, gde su bili smesteni vojni vatrogasci, koji nikako nisu mogli da ucestvuju u borbi. Dakle, unistavanjem tih jedinica NATO ne bi ostvario nikakvu vojnu korist zbog cega su to bili nelegitimne mete.

Klasicna zamena teze, ili ti spinovanje kako bi se NATO oslobodio odgovornosti za svoje zlocine. Sve u stilu, nisu oni krivi, nasi su krivi. Pa gospodo, prvo se malo informisite o necemu i procitajte nesto pre nego sto uzmete da pravdate NATO zlocine.

nada 22

pre 10 godina

"Čelnici NATO-a tvrdili su da je napad bio opravdan iznoseći kontradiktorna objašnjenja. Specijalna komisija Haškog tribunala, koja je ispitivala i slučaj bombardovanja RTS-a, nije predložila Tužilaštvu u Hagu da pokrene krivični postupak."
ZAŠTO bi čelnici NATO-a krili KOGA i KADA su obavestili o SVOJOJ nameri (koju smatraju i opravdanom!)?
Zar još uvek ima toliko naivnih da je i Tužilaštvo u Hagu štitilo nekoga iz TADAŠNJE VLADE/VOJSKE Srbije?
Zar se niko ne pita zašto se OD SAMOG POČETKA, i evo čitavih 15 godina, SUGERIŠE ISKLJUĆIVO NAŠA (srpska) krivica I ZA OVAJ ZLOČIN?

pera

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?
(gradinar, 23. april 2014 13:26)

E vidiš, meni je strašnija slika kada su moji saborci naleteli pincom na minu i četvorica poginuli.Ja sam bio u sledećem vozilu i samo me je sudbina spasila da se ukrcam u drugo vozilo. Nismo mogli da ih skupimo da napravimo leš. To mi se stalno vrti uglavi i dan danas. A ti si sigurno išao posle nekoliko dana na nekom beogradskom mostu i pevao sa nekim našim folk zvezdama, jer si tako branio zemlju. Ovo što se desilo sa RTS da se nikada ne ponovi, ali izjednačite te žrtve sa policajacima i vojnicima. Kažu da je na Košare bio najveći pakao. Ja to ne mogu da zamislim da se te žrtve ni ne pominju. Pa uđite u zgradu policije u Nišu. Ceo zid sa imenima i fotografijama poginulih policajaca. I tako maltene u svakoj policijskoj zgradi. I njih je neko tamo poslao. Izjednačite žrtve. I Aleksinac, i ona pijaca i niška bolnica... PITAJTE SE GOSPODO I ZA NJIH Z A Š T O!!!???

Ivana

pre 10 godina

Vlada Srbije zajedno sa tadasnjim direktorom KC Srbije ,smestila je vojnu jedinicu u KC Srbije ,izmedju porodilista sa trudnicama i decom , i hiruskih klinika. Cilj je bio , da gadjanje vojne jedinice izazove masovne zrtve u KC Srbije.

Svaki pokusaja da se objavi komentar nema sanse u nasim medjima.Sve istrage politickih ubistava kao i zrtava iz RTS ne uspevaju jer se stalno insistira na "jednoj ili dve" zrtve umesto da se zlocin namece u svoj njegovoj destruktivnosti.

master

pre 10 godina

@jozo
a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?
(zur'an, 23. april 2014 12:48)

Zna se vec kako se to radi. Ili se to saopstava diplomatskim kanalima, a imas i gomilu obavestajaca odavde u tim zapadnim zemljama. Imao si svojevremeno i aferu sa hapsenjem onog coveka u Francuskoj (ako se ne varam), koji je radio za NATO, a koji je odavao informacije nasoj strani.

mala informacija

pre 10 godina

a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?

zur'an, 23. april 2014 12:48)
U prostorijama tadasnjeg JUL-a, gde sam bila sluzbeno, jer nikad nisu bili moj svet u oktobru 1998.godine sve se znalo i jedina "greska" je bila Posta u Katicevoj.
Sad znas koga je NATO upozoravao, sve se unapred znalo,pola godine pred pocetak.Ali njih ljudi nisu zanimali kao i ove okrecene radikale danas, koji pevaju pesmu o boljem zivotu a racuni, porezi, svakog meseca idu totalno neopravdano u nebo.

gradinar

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?

patriote antizapadni zapadnjaci

pre 10 godina

Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".
(mujcinovic salih, 23. april 2014 11:23)

To zvuci bas patriotski, i nije prvi put da tako nesto cujemo. Sire najgoru antizapadnu mrznju ovde u Srbiji, uvuku nas u velike sukobe sa tim zapadom, u tim sukobima oni naravno izvuku svoje gu..., i onda ti isti ili odu na zapad da zive, uvale se u neka diplomatska predstavnistva na tom istom zapadu ili posalju svoju decu na taj isti zapad...
Nama su odredili Rusiju, a za sebe su bezecovali taj omrzeni zapad.

Filmofil

pre 10 godina

Dovoljno bi bilo pitati Vucica. Mislim da mu je majka bila jedna od onih novinara/spikera koji su bili neobavesteni. Sam je visio na rusevinama. Bomba je udarila u deo gde je bila tehinika tako da je to osoblje ni krivi ni duzno zrtvovano. Ovi "skojevci" sto se javljaju su verovatno tada bili obdanistu. NATO niko normalan ne amnestira, ali kad ceo narod i drzavu izlozis razaranju radi svog tripa i ko zna cijih interesa...Kosovo je bilo problem i pre 100 godina. Ne izlaze se narod katastrofi zbog takvog problema koji kao sto vidimo nije resen u nasu korist. Ali kao i sve ostalo u nas, i nasi politicari su wanna be drzavnici. Inace sam radil u jednoj strateskoj zgradi koja je bila markirana i nas su sve posle televizije poslali na odsustvo.

matori Milan

pre 10 godina

(Liberta, 23. april 2014 08:40)

Da, taj snimak jednog radnika RTS kako visi naglavce zarobljen u rusevinama i mene proganja i dan danas kao mora. Samo tada sam to video i nikad vise. Ko je taj covek? Da li je preziveo? Zna li neko?

mujcinovic salih

pre 10 godina

Osudjen je direktor RTS dobio je deset godina.On nije glavni krivac bilo je mnogo odgovornijih.Znalo se da ce RTS biti bombardovan ali nekom su trebale zrtve.Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".

Bojan

pre 10 godina

Mislim da ovdje ljudi malo obrcu krivicu. Ispada NATO nije kriv sto je bombardovao vec nasi sto se nisu sklonili? RTS nije bio vojni vec civilni cilj. Tako isto su mogli da bombarduju telekom, elektrodistribuciju, bolnicu itd.. ko bi vam onda bio kriv?
NATO je zlocinacka organizacija i za ovaj zlocin prevashodno je odgovoran NATO. Druga je prica sta su nasi povodom toga mogli i trebali da urade, kao i sta su znali - to se isto mora istraziti, ali ponavljam, glavni krivac i odgovorni za ovo je NATO jer je gadjao civilni cilj (pored cinjenice da uopste nisu imali nikakav mandat SB UN za napad ni na vojne ciljeve)

srdjan

pre 10 godina

Traziti od NATO pakta da prizna krivicu za terorizam je apsolutno pogresna taktika. Glavom kroz zid se ne moze. Pa oni u ovih 15 godina bez problema pronalaze saradnike u Srbiji da izglancaju sopstvenu savest za pocinjeni zlocin. Jer bombardovanje televizije jeste zlocin a prebacivanje krivice na druge za taj cin je vrhunac cinizma. Bilo bi mozda bolje da u Un zatrazimo izglasavanje rezolucije po kojoj bi bombardovanje televizije i ubijanje novinara bilo uskladjeno sa medjunarodnim pravom. Valjda bi se tada normalan svet osvrnuo na ovaj dogadjaj i poceo da ga tretira na pravi nacin. Ili bar da se proba da se na CNN ili u New York Times-u objavi placeni oglas o pozitivnim efektima bombardovanja televizije i ubijanja novinara. I da ih upitamo ko sme da ubija novinare i po kom osnovu. A sta reci za ove nase barabe iz tog vremena; nista, pa mnogi od njih su ponovo na vlasti ...

SergijeMiletic

pre 10 godina

Vojni I politicki vrh je sve unapred znao.Ljudi su zrtvovani da bi se pokazalo svetu kako je NATO "zlocinacka organizacija koja ubija neduzne civile".Svi dokazi o umesanosti vojske I politicke vrhuske su unisteni.Tuzilastvo je sve ucinilo da to ostane jos jedan neistrazeni drzavni zlocin.

Liberta

pre 10 godina

Jos uvek se secam te noci kada je pala ta bomba, secam se da je bila tada u mom kraju najjaca detonacija. Secam se da je mama usla u sobu i rekla bombardovan je RTS, tada smo do ujutru gledale tv. I samo tada je pusten jedan snimak jednog zaposlenog koji je bio zarobljen u rusevinama. Tu sliku nikada necu zaboraviti.
Hrabri ljudi...Slava im.

dj cicvu

pre 10 godina

i bombradovanje rts-a i Curuvija, desilo se, gle cuda, u vreme ratno-huskacke retorike sps-a i radikala i gle čuda, glavni glasnogovirnik i "informator" je bio danasnji "reformator" presvetli Vucic.
Moze da se umiva raznim sapunima, ja Vucucu NIKAD necu zaboraviti njegovo delovanje zbog koga su izginuli ovih 16 neduznih ljudi kao ni g.Curuvija.

Lacky

pre 10 godina

U vojsci svaki ("običan")vojnik uči između ostalog da , ako je država napadnuta od strane vojne sile :" iz kasarne se evakuišu ljudsvo,tehnika...itd" ! Prebacuju se NA REZERVNI POLOŽAJ !!!
Ovo bi važilo za zgradu RTS-a u SFRJ gde je sve bilo po JUS standardu !
Tada bi prvo domaće krivce tražili a tek onda ostale krivce!
Onaj ko je omogućio "šansu" je najveći krivac pa ostali !

caki69

pre 10 godina

da se nikad ne ponovi ali toliko forsirate zrtve u RTS -u da mladje generacijde sticu utisak da se na Kosare nije ginulo .da u Surdulici nije poginuo niko ,da Aleksinac nije podneo ni jednu zrtvu,da Jug Srbije nije ozracen a da se ginulo samo tamo gde nam serviraju iz RTS.

dj cicvu

pre 10 godina

i bombradovanje rts-a i Curuvija, desilo se, gle cuda, u vreme ratno-huskacke retorike sps-a i radikala i gle čuda, glavni glasnogovirnik i "informator" je bio danasnji "reformator" presvetli Vucic.
Moze da se umiva raznim sapunima, ja Vucucu NIKAD necu zaboraviti njegovo delovanje zbog koga su izginuli ovih 16 neduznih ljudi kao ni g.Curuvija.

caki69

pre 10 godina

da se nikad ne ponovi ali toliko forsirate zrtve u RTS -u da mladje generacijde sticu utisak da se na Kosare nije ginulo .da u Surdulici nije poginuo niko ,da Aleksinac nije podneo ni jednu zrtvu,da Jug Srbije nije ozracen a da se ginulo samo tamo gde nam serviraju iz RTS.

Lacky

pre 10 godina

U vojsci svaki ("običan")vojnik uči između ostalog da , ako je država napadnuta od strane vojne sile :" iz kasarne se evakuišu ljudsvo,tehnika...itd" ! Prebacuju se NA REZERVNI POLOŽAJ !!!
Ovo bi važilo za zgradu RTS-a u SFRJ gde je sve bilo po JUS standardu !
Tada bi prvo domaće krivce tražili a tek onda ostale krivce!
Onaj ko je omogućio "šansu" je najveći krivac pa ostali !

SergijeMiletic

pre 10 godina

Vojni I politicki vrh je sve unapred znao.Ljudi su zrtvovani da bi se pokazalo svetu kako je NATO "zlocinacka organizacija koja ubija neduzne civile".Svi dokazi o umesanosti vojske I politicke vrhuske su unisteni.Tuzilastvo je sve ucinilo da to ostane jos jedan neistrazeni drzavni zlocin.

Liberta

pre 10 godina

Jos uvek se secam te noci kada je pala ta bomba, secam se da je bila tada u mom kraju najjaca detonacija. Secam se da je mama usla u sobu i rekla bombardovan je RTS, tada smo do ujutru gledale tv. I samo tada je pusten jedan snimak jednog zaposlenog koji je bio zarobljen u rusevinama. Tu sliku nikada necu zaboraviti.
Hrabri ljudi...Slava im.

Bojan

pre 10 godina

Mislim da ovdje ljudi malo obrcu krivicu. Ispada NATO nije kriv sto je bombardovao vec nasi sto se nisu sklonili? RTS nije bio vojni vec civilni cilj. Tako isto su mogli da bombarduju telekom, elektrodistribuciju, bolnicu itd.. ko bi vam onda bio kriv?
NATO je zlocinacka organizacija i za ovaj zlocin prevashodno je odgovoran NATO. Druga je prica sta su nasi povodom toga mogli i trebali da urade, kao i sta su znali - to se isto mora istraziti, ali ponavljam, glavni krivac i odgovorni za ovo je NATO jer je gadjao civilni cilj (pored cinjenice da uopste nisu imali nikakav mandat SB UN za napad ni na vojne ciljeve)

mujcinovic salih

pre 10 godina

Osudjen je direktor RTS dobio je deset godina.On nije glavni krivac bilo je mnogo odgovornijih.Znalo se da ce RTS biti bombardovan ali nekom su trebale zrtve.Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".

srdjan

pre 10 godina

Traziti od NATO pakta da prizna krivicu za terorizam je apsolutno pogresna taktika. Glavom kroz zid se ne moze. Pa oni u ovih 15 godina bez problema pronalaze saradnike u Srbiji da izglancaju sopstvenu savest za pocinjeni zlocin. Jer bombardovanje televizije jeste zlocin a prebacivanje krivice na druge za taj cin je vrhunac cinizma. Bilo bi mozda bolje da u Un zatrazimo izglasavanje rezolucije po kojoj bi bombardovanje televizije i ubijanje novinara bilo uskladjeno sa medjunarodnim pravom. Valjda bi se tada normalan svet osvrnuo na ovaj dogadjaj i poceo da ga tretira na pravi nacin. Ili bar da se proba da se na CNN ili u New York Times-u objavi placeni oglas o pozitivnim efektima bombardovanja televizije i ubijanja novinara. I da ih upitamo ko sme da ubija novinare i po kom osnovu. A sta reci za ove nase barabe iz tog vremena; nista, pa mnogi od njih su ponovo na vlasti ...

Filmofil

pre 10 godina

Dovoljno bi bilo pitati Vucica. Mislim da mu je majka bila jedna od onih novinara/spikera koji su bili neobavesteni. Sam je visio na rusevinama. Bomba je udarila u deo gde je bila tehinika tako da je to osoblje ni krivi ni duzno zrtvovano. Ovi "skojevci" sto se javljaju su verovatno tada bili obdanistu. NATO niko normalan ne amnestira, ali kad ceo narod i drzavu izlozis razaranju radi svog tripa i ko zna cijih interesa...Kosovo je bilo problem i pre 100 godina. Ne izlaze se narod katastrofi zbog takvog problema koji kao sto vidimo nije resen u nasu korist. Ali kao i sve ostalo u nas, i nasi politicari su wanna be drzavnici. Inace sam radil u jednoj strateskoj zgradi koja je bila markirana i nas su sve posle televizije poslali na odsustvo.

matori Milan

pre 10 godina

(Liberta, 23. april 2014 08:40)

Da, taj snimak jednog radnika RTS kako visi naglavce zarobljen u rusevinama i mene proganja i dan danas kao mora. Samo tada sam to video i nikad vise. Ko je taj covek? Da li je preziveo? Zna li neko?

mala informacija

pre 10 godina

a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?

zur'an, 23. april 2014 12:48)
U prostorijama tadasnjeg JUL-a, gde sam bila sluzbeno, jer nikad nisu bili moj svet u oktobru 1998.godine sve se znalo i jedina "greska" je bila Posta u Katicevoj.
Sad znas koga je NATO upozoravao, sve se unapred znalo,pola godine pred pocetak.Ali njih ljudi nisu zanimali kao i ove okrecene radikale danas, koji pevaju pesmu o boljem zivotu a racuni, porezi, svakog meseca idu totalno neopravdano u nebo.

patriote antizapadni zapadnjaci

pre 10 godina

Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".
(mujcinovic salih, 23. april 2014 11:23)

To zvuci bas patriotski, i nije prvi put da tako nesto cujemo. Sire najgoru antizapadnu mrznju ovde u Srbiji, uvuku nas u velike sukobe sa tim zapadom, u tim sukobima oni naravno izvuku svoje gu..., i onda ti isti ili odu na zapad da zive, uvale se u neka diplomatska predstavnistva na tom istom zapadu ili posalju svoju decu na taj isti zapad...
Nama su odredili Rusiju, a za sebe su bezecovali taj omrzeni zapad.

master

pre 10 godina

@jozo
a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?
(zur'an, 23. april 2014 12:48)

Zna se vec kako se to radi. Ili se to saopstava diplomatskim kanalima, a imas i gomilu obavestajaca odavde u tim zapadnim zemljama. Imao si svojevremeno i aferu sa hapsenjem onog coveka u Francuskoj (ako se ne varam), koji je radio za NATO, a koji je odavao informacije nasoj strani.

Ivana

pre 10 godina

Vlada Srbije zajedno sa tadasnjim direktorom KC Srbije ,smestila je vojnu jedinicu u KC Srbije ,izmedju porodilista sa trudnicama i decom , i hiruskih klinika. Cilj je bio , da gadjanje vojne jedinice izazove masovne zrtve u KC Srbije.

Svaki pokusaja da se objavi komentar nema sanse u nasim medjima.Sve istrage politickih ubistava kao i zrtava iz RTS ne uspevaju jer se stalno insistira na "jednoj ili dve" zrtve umesto da se zlocin namece u svoj njegovoj destruktivnosti.

pera

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?
(gradinar, 23. april 2014 13:26)

E vidiš, meni je strašnija slika kada su moji saborci naleteli pincom na minu i četvorica poginuli.Ja sam bio u sledećem vozilu i samo me je sudbina spasila da se ukrcam u drugo vozilo. Nismo mogli da ih skupimo da napravimo leš. To mi se stalno vrti uglavi i dan danas. A ti si sigurno išao posle nekoliko dana na nekom beogradskom mostu i pevao sa nekim našim folk zvezdama, jer si tako branio zemlju. Ovo što se desilo sa RTS da se nikada ne ponovi, ali izjednačite te žrtve sa policajacima i vojnicima. Kažu da je na Košare bio najveći pakao. Ja to ne mogu da zamislim da se te žrtve ni ne pominju. Pa uđite u zgradu policije u Nišu. Ceo zid sa imenima i fotografijama poginulih policajaca. I tako maltene u svakoj policijskoj zgradi. I njih je neko tamo poslao. Izjednačite žrtve. I Aleksinac, i ona pijaca i niška bolnica... PITAJTE SE GOSPODO I ZA NJIH Z A Š T O!!!???

gradinar

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?

BVK

pre 10 godina

@ Ivana

Vidis, prema Haskoj konvenciji o zastiti civilnih objekata, i prema drugim dokumentima iz oblasti medjunarodnog ratnog prava, jasno je precizirano u kojim se slucajevima moze gadjati civilni objekat. Izmedju ostalog se kaze da se civilni objekat koji se koristi za vojnu namenu (npr smestanje vojne jedinice u njega) ipak ne moze gadjati ako bi rizik po civile bio nesrazmerno velik vojnoj dobiti od jednog takvog cina. Tako da smestanje manje vojne jedinice sa pesadijskim naoruzanjem nikako ne moze biti opravdanje za gadjanje bolnice. Rat se odvijao bez fizickog kontakta izmedju dve strane posto smo mi gadjani sa daljine, tako da ta jedinica smestena u KC Srbije nije imala nikakav uticaj na borbu i nije mogla da predstavlja legitiman vojni cilj. Isto vazi i za Dragisu Misovic, gde su bili smesteni vojni vatrogasci, koji nikako nisu mogli da ucestvuju u borbi. Dakle, unistavanjem tih jedinica NATO ne bi ostvario nikakvu vojnu korist zbog cega su to bili nelegitimne mete.

Klasicna zamena teze, ili ti spinovanje kako bi se NATO oslobodio odgovornosti za svoje zlocine. Sve u stilu, nisu oni krivi, nasi su krivi. Pa gospodo, prvo se malo informisite o necemu i procitajte nesto pre nego sto uzmete da pravdate NATO zlocine.

nada 22

pre 10 godina

"Čelnici NATO-a tvrdili su da je napad bio opravdan iznoseći kontradiktorna objašnjenja. Specijalna komisija Haškog tribunala, koja je ispitivala i slučaj bombardovanja RTS-a, nije predložila Tužilaštvu u Hagu da pokrene krivični postupak."
ZAŠTO bi čelnici NATO-a krili KOGA i KADA su obavestili o SVOJOJ nameri (koju smatraju i opravdanom!)?
Zar još uvek ima toliko naivnih da je i Tužilaštvo u Hagu štitilo nekoga iz TADAŠNJE VLADE/VOJSKE Srbije?
Zar se niko ne pita zašto se OD SAMOG POČETKA, i evo čitavih 15 godina, SUGERIŠE ISKLJUĆIVO NAŠA (srpska) krivica I ZA OVAJ ZLOČIN?

dj cicvu

pre 10 godina

i bombradovanje rts-a i Curuvija, desilo se, gle cuda, u vreme ratno-huskacke retorike sps-a i radikala i gle čuda, glavni glasnogovirnik i "informator" je bio danasnji "reformator" presvetli Vucic.
Moze da se umiva raznim sapunima, ja Vucucu NIKAD necu zaboraviti njegovo delovanje zbog koga su izginuli ovih 16 neduznih ljudi kao ni g.Curuvija.

SergijeMiletic

pre 10 godina

Vojni I politicki vrh je sve unapred znao.Ljudi su zrtvovani da bi se pokazalo svetu kako je NATO "zlocinacka organizacija koja ubija neduzne civile".Svi dokazi o umesanosti vojske I politicke vrhuske su unisteni.Tuzilastvo je sve ucinilo da to ostane jos jedan neistrazeni drzavni zlocin.

Lacky

pre 10 godina

U vojsci svaki ("običan")vojnik uči između ostalog da , ako je država napadnuta od strane vojne sile :" iz kasarne se evakuišu ljudsvo,tehnika...itd" ! Prebacuju se NA REZERVNI POLOŽAJ !!!
Ovo bi važilo za zgradu RTS-a u SFRJ gde je sve bilo po JUS standardu !
Tada bi prvo domaće krivce tražili a tek onda ostale krivce!
Onaj ko je omogućio "šansu" je najveći krivac pa ostali !

caki69

pre 10 godina

da se nikad ne ponovi ali toliko forsirate zrtve u RTS -u da mladje generacijde sticu utisak da se na Kosare nije ginulo .da u Surdulici nije poginuo niko ,da Aleksinac nije podneo ni jednu zrtvu,da Jug Srbije nije ozracen a da se ginulo samo tamo gde nam serviraju iz RTS.

Bojan

pre 10 godina

Mislim da ovdje ljudi malo obrcu krivicu. Ispada NATO nije kriv sto je bombardovao vec nasi sto se nisu sklonili? RTS nije bio vojni vec civilni cilj. Tako isto su mogli da bombarduju telekom, elektrodistribuciju, bolnicu itd.. ko bi vam onda bio kriv?
NATO je zlocinacka organizacija i za ovaj zlocin prevashodno je odgovoran NATO. Druga je prica sta su nasi povodom toga mogli i trebali da urade, kao i sta su znali - to se isto mora istraziti, ali ponavljam, glavni krivac i odgovorni za ovo je NATO jer je gadjao civilni cilj (pored cinjenice da uopste nisu imali nikakav mandat SB UN za napad ni na vojne ciljeve)

srdjan

pre 10 godina

Traziti od NATO pakta da prizna krivicu za terorizam je apsolutno pogresna taktika. Glavom kroz zid se ne moze. Pa oni u ovih 15 godina bez problema pronalaze saradnike u Srbiji da izglancaju sopstvenu savest za pocinjeni zlocin. Jer bombardovanje televizije jeste zlocin a prebacivanje krivice na druge za taj cin je vrhunac cinizma. Bilo bi mozda bolje da u Un zatrazimo izglasavanje rezolucije po kojoj bi bombardovanje televizije i ubijanje novinara bilo uskladjeno sa medjunarodnim pravom. Valjda bi se tada normalan svet osvrnuo na ovaj dogadjaj i poceo da ga tretira na pravi nacin. Ili bar da se proba da se na CNN ili u New York Times-u objavi placeni oglas o pozitivnim efektima bombardovanja televizije i ubijanja novinara. I da ih upitamo ko sme da ubija novinare i po kom osnovu. A sta reci za ove nase barabe iz tog vremena; nista, pa mnogi od njih su ponovo na vlasti ...

mujcinovic salih

pre 10 godina

Osudjen je direktor RTS dobio je deset godina.On nije glavni krivac bilo je mnogo odgovornijih.Znalo se da ce RTS biti bombardovan ali nekom su trebale zrtve.Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".

mala informacija

pre 10 godina

a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?

zur'an, 23. april 2014 12:48)
U prostorijama tadasnjeg JUL-a, gde sam bila sluzbeno, jer nikad nisu bili moj svet u oktobru 1998.godine sve se znalo i jedina "greska" je bila Posta u Katicevoj.
Sad znas koga je NATO upozoravao, sve se unapred znalo,pola godine pred pocetak.Ali njih ljudi nisu zanimali kao i ove okrecene radikale danas, koji pevaju pesmu o boljem zivotu a racuni, porezi, svakog meseca idu totalno neopravdano u nebo.

Filmofil

pre 10 godina

Dovoljno bi bilo pitati Vucica. Mislim da mu je majka bila jedna od onih novinara/spikera koji su bili neobavesteni. Sam je visio na rusevinama. Bomba je udarila u deo gde je bila tehinika tako da je to osoblje ni krivi ni duzno zrtvovano. Ovi "skojevci" sto se javljaju su verovatno tada bili obdanistu. NATO niko normalan ne amnestira, ali kad ceo narod i drzavu izlozis razaranju radi svog tripa i ko zna cijih interesa...Kosovo je bilo problem i pre 100 godina. Ne izlaze se narod katastrofi zbog takvog problema koji kao sto vidimo nije resen u nasu korist. Ali kao i sve ostalo u nas, i nasi politicari su wanna be drzavnici. Inace sam radil u jednoj strateskoj zgradi koja je bila markirana i nas su sve posle televizije poslali na odsustvo.

Liberta

pre 10 godina

Jos uvek se secam te noci kada je pala ta bomba, secam se da je bila tada u mom kraju najjaca detonacija. Secam se da je mama usla u sobu i rekla bombardovan je RTS, tada smo do ujutru gledale tv. I samo tada je pusten jedan snimak jednog zaposlenog koji je bio zarobljen u rusevinama. Tu sliku nikada necu zaboraviti.
Hrabri ljudi...Slava im.

BVK

pre 10 godina

@ Ivana

Vidis, prema Haskoj konvenciji o zastiti civilnih objekata, i prema drugim dokumentima iz oblasti medjunarodnog ratnog prava, jasno je precizirano u kojim se slucajevima moze gadjati civilni objekat. Izmedju ostalog se kaze da se civilni objekat koji se koristi za vojnu namenu (npr smestanje vojne jedinice u njega) ipak ne moze gadjati ako bi rizik po civile bio nesrazmerno velik vojnoj dobiti od jednog takvog cina. Tako da smestanje manje vojne jedinice sa pesadijskim naoruzanjem nikako ne moze biti opravdanje za gadjanje bolnice. Rat se odvijao bez fizickog kontakta izmedju dve strane posto smo mi gadjani sa daljine, tako da ta jedinica smestena u KC Srbije nije imala nikakav uticaj na borbu i nije mogla da predstavlja legitiman vojni cilj. Isto vazi i za Dragisu Misovic, gde su bili smesteni vojni vatrogasci, koji nikako nisu mogli da ucestvuju u borbi. Dakle, unistavanjem tih jedinica NATO ne bi ostvario nikakvu vojnu korist zbog cega su to bili nelegitimne mete.

Klasicna zamena teze, ili ti spinovanje kako bi se NATO oslobodio odgovornosti za svoje zlocine. Sve u stilu, nisu oni krivi, nasi su krivi. Pa gospodo, prvo se malo informisite o necemu i procitajte nesto pre nego sto uzmete da pravdate NATO zlocine.

patriote antizapadni zapadnjaci

pre 10 godina

Secam se gospodje Tatjane Lenard koja je pozvala NATO da bombarduje televiziju.Doticna sada zivi u Nemackoj sa"onima koji su nas bombardovali".
(mujcinovic salih, 23. april 2014 11:23)

To zvuci bas patriotski, i nije prvi put da tako nesto cujemo. Sire najgoru antizapadnu mrznju ovde u Srbiji, uvuku nas u velike sukobe sa tim zapadom, u tim sukobima oni naravno izvuku svoje gu..., i onda ti isti ili odu na zapad da zive, uvale se u neka diplomatska predstavnistva na tom istom zapadu ili posalju svoju decu na taj isti zapad...
Nama su odredili Rusiju, a za sebe su bezecovali taj omrzeni zapad.

nada 22

pre 10 godina

"Čelnici NATO-a tvrdili su da je napad bio opravdan iznoseći kontradiktorna objašnjenja. Specijalna komisija Haškog tribunala, koja je ispitivala i slučaj bombardovanja RTS-a, nije predložila Tužilaštvu u Hagu da pokrene krivični postupak."
ZAŠTO bi čelnici NATO-a krili KOGA i KADA su obavestili o SVOJOJ nameri (koju smatraju i opravdanom!)?
Zar još uvek ima toliko naivnih da je i Tužilaštvo u Hagu štitilo nekoga iz TADAŠNJE VLADE/VOJSKE Srbije?
Zar se niko ne pita zašto se OD SAMOG POČETKA, i evo čitavih 15 godina, SUGERIŠE ISKLJUĆIVO NAŠA (srpska) krivica I ZA OVAJ ZLOČIN?

Ivana

pre 10 godina

Vlada Srbije zajedno sa tadasnjim direktorom KC Srbije ,smestila je vojnu jedinicu u KC Srbije ,izmedju porodilista sa trudnicama i decom , i hiruskih klinika. Cilj je bio , da gadjanje vojne jedinice izazove masovne zrtve u KC Srbije.

Svaki pokusaja da se objavi komentar nema sanse u nasim medjima.Sve istrage politickih ubistava kao i zrtava iz RTS ne uspevaju jer se stalno insistira na "jednoj ili dve" zrtve umesto da se zlocin namece u svoj njegovoj destruktivnosti.

master

pre 10 godina

@jozo
a kome je to Nato javljao sta ce se bombardovati?
(zur'an, 23. april 2014 12:48)

Zna se vec kako se to radi. Ili se to saopstava diplomatskim kanalima, a imas i gomilu obavestajaca odavde u tim zapadnim zemljama. Imao si svojevremeno i aferu sa hapsenjem onog coveka u Francuskoj (ako se ne varam), koji je radio za NATO, a koji je odavao informacije nasoj strani.

pera

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?
(gradinar, 23. april 2014 13:26)

E vidiš, meni je strašnija slika kada su moji saborci naleteli pincom na minu i četvorica poginuli.Ja sam bio u sledećem vozilu i samo me je sudbina spasila da se ukrcam u drugo vozilo. Nismo mogli da ih skupimo da napravimo leš. To mi se stalno vrti uglavi i dan danas. A ti si sigurno išao posle nekoliko dana na nekom beogradskom mostu i pevao sa nekim našim folk zvezdama, jer si tako branio zemlju. Ovo što se desilo sa RTS da se nikada ne ponovi, ali izjednačite te žrtve sa policajacima i vojnicima. Kažu da je na Košare bio najveći pakao. Ja to ne mogu da zamislim da se te žrtve ni ne pominju. Pa uđite u zgradu policije u Nišu. Ceo zid sa imenima i fotografijama poginulih policajaca. I tako maltene u svakoj policijskoj zgradi. I njih je neko tamo poslao. Izjednačite žrtve. I Aleksinac, i ona pijaca i niška bolnica... PITAJTE SE GOSPODO I ZA NJIH Z A Š T O!!!???

matori Milan

pre 10 godina

(Liberta, 23. april 2014 08:40)

Da, taj snimak jednog radnika RTS kako visi naglavce zarobljen u rusevinama i mene proganja i dan danas kao mora. Samo tada sam to video i nikad vise. Ko je taj covek? Da li je preziveo? Zna li neko?

gradinar

pre 10 godina

Te noći se na ekranu RTS pojavio sneg...
Prebacio sam na TV Studio B i čuo vest. Posle nekog vremena su stigli nemontirani snimci STB. Ruševine, pokušaj raščišćavanja..., a kad je otkriven neki komad zida ukazalo se telo koje visi naopačke.
Meni je to najstrašnija slika iz tog rata.
Nikad posle toga nisam video taj snimak.
Zašto?