Petak, 10.01.2014.

18:15

Srpska Nova godina radni dan

Šef vladine Kancelarije za saradnju s medijima Milivoje Mihailović izjavio je danas da je 14. januar radni dan u Srbiji.

Izvor: Tanjug

Srpska Nova godina radni dan IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

cvele

pre 10 godina

e "alex" i slicni pametni e ta srpska nije "srpska " vec pravoslavna n.g to sto si 7 og proslavljao bozic mogao si komotno 25 og pa budi "svet " da si bio uporniji i potrazio iznenadio bih se i svatio bi prve ustupke!! zbog cega ti danas pitas dali je normalno prosljavljati n.g, ta susuljenja ljube radimo i 100 god posle i jos gore. Zasto u Srbiji uvek postoje 2 strane. Sad je jasno...ako do sada nije ....kako kazu..nauci istoriju, DA TI SE STVARI NE PONAVLJAJU!

Pepe

pre 10 godina

Dok se mi raspravljamo jal jeste / jal nije, snalažljivi ugostitelji gledaju kako da namaknu koji dinar u noći 13-i na 14-i. Ako već imamo taj novi/stari običaj, zašto ga ne bi lepo ozvaničili, ostavili gradove i planine okićene, napravili karnevale i dočeke i malo izreklamirali to sve "napolju". Pa možda neki stranci dođu da vide to čudo, ludo se provedu i ostave koji evro u Srbiji?

Inače, Srpska Nova godina postoji na wikipediji. Samo je pitanje kako je koristimo mi ovde: pametno ili kao i uvek.

mica2

pre 10 godina

Ne znam da li ste primetili - uveli su par novih praznika da bi smo se izjednacili sa evropom ali kao i uvek neko nije vodio racuna pa uvek bar jedan praznik pada u subotu!

dejan

pre 10 godina

(aleks, 11. januar 2014 03:13)
Tacno tako sto ste napisali, takozvana 'srpska' nova godina se nikad nije slavina niti izmedju dva svetska rata, to je pocelo da se slavi tek devedesetih sa Slobom i Seseljom, pre toga nikad nije cuo za nikakvu srpsku novu godinu.

rada

pre 10 godina

Svi su se ujedinili u kalendaru. Obe Hristove crkve, Mi pogrsno zovemo nas Bozic Pravoslavni bozic. Grci, Rumuni, Bugari koji su pravoslavci slave Bozic kada i ceo svet.Samo smo mi i Rusi ostali na starom kalendaru, Ne pominjite mi Jerusalim, molim vas.

Vlada

pre 10 godina

Ovo je još jedan dokaz da i SPC treba da koristi novi kalendar. On je precizniji i prihvaćen je kao univerzalan. Pa i svetovna Srbija ga koristi.
Onda bi i Božić slavili kada i velika većina hrišćana, dakle 25.12. Nova godina bi padala samo jednom, dakle 1.1. Sveti Nikola bi padao na datum kada i pada 6.12...
Nisu Grci ili Rumuni ili Bugari manje pravoslavci zato što su prihvatili novi kalendar.

Nešo

pre 10 godina

Srbija je zakonom utvrdila svoje državne i verske praznike i tim zakonom nije predviđeno da je Srpska nova godina ni državni ni verski praznik. Prema tome normalno je da je 14. januar radni dan.

vodoinstalater

pre 10 godina

Ma najbolje, što je nekada govorila moja baba, od LučinDana do SavinDana pa raspali vatru i zašilji ražanj i onako niko ništa ne radi (mislim proizvodi)...

aleks

pre 10 godina

I onako je ta srpska nova godina valjda najgluplji praznik koji postoji na svetu. I ko je uopste cuo za to pre slobe i seselja i onih nesretnih 90-tih kada je poceo sveopsti sunovrat i ispiranje mozga. Nova godina u sred prvog meseca, pa jbga stvarno. Pa samo ime kaze kada treba da se slavi, izmedju poslednjeg dana stare i prvog dana nove godine. I kakve veze ja treba da imam sa rimskim kalendarom koji niko ziv ne koristi, ukljucujuci i italijane, a plus i ne radi. Zasto ova zemlja od mene pravi majmuna?

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ger-mann, 10. januar 2014 22:51)

Ovaj komentar najbolje pokazuje sto se vec jednom trebati menjati kod crkve u Milankovicev kalendar.

Jer da po julianskom je danas 29. Januar.

Bili

pre 10 godina

Srpska Nova godina je 1. januara, ali po starom kalendaru.
Taj kalendar ima gresku, koja je u dvadesetom i dvadesetprvom veku 13dana.
U dvadesetdrugom se dodaje sos jedan dan greske.
Problem nas Srba je da umesto da ispravimo gresku, mi sve vise insistiramo na njoj trazeci neku posebnost.

zur'an

pre 10 godina

Posto se slavi po julijanskom kalendaru, pravoslavna N.G. zakljucak: Julije Cezar je bio pravoslavac isrbin.Blago njemu i nama.A kada ce neko da predlozi ds se datum racuna po Vizantiskom kalendaru ?

Astronomija

pre 10 godina

U pitanju je nova godina po Julijanskom kalendaru koji zbog nesamerljivosti izmedju perioda Zemljine rotacije oko sopstvene ose i revolucije oko Sunca kasni oko 12 minuta godisnje za astronomskom (tzv. tropskom) godinom. Tih 12 minuta se otprilike svakih 120 godina nakupi na jedan ceo dan tj. na oko 7 dana po milenijumu. Zbog toga ce nasa deca i unuci pocevsi od 2101. godine Bozic slaviti 8. januara, "Srpsku novu godinu" 14. januara, Svetog Nikolu 20. decembra, Svetog Jovana 21. januara, itd. Takodje, za oko 25 hiljada godina (sta je to za crkvu!?) Bozic i "Srpska nova godina" ce se slaviti u sred leta. Kuriozitet je da je Isak Njutn rodjen 4. januara 1643. na Bozic po starom kalendaru jer smo tada kasnili 3 dana manje nego danas. Sve u svemu, Stari kalendar nije dobar i nasa crkva treba da prihvati Novi ili, ako joj je to ispod casti ili zeli da se razlikuje od zapadne crkve, da usvoji neki svoj (npr. Milankovicev) koji ce biti precizniji. Mi svakako kao sekularna drzava ne treba da praznujemo dan kada Crkva, sa zakasnjenjem u odnosu na astronomiju, ulazi u novu godinu.

go

pre 10 godina

Sada ce I Patrijarh da se osvrne na medjusobno razumevanje I povratak Kosova.
Mnoge komentatori ove teme, iznenadjuju svijom ne obavescenoscu o ovom pitanju, u skolama se ne uci, a popovi saginju glavu I cute ko zaliveni.
Pravoslavna Nova Godina je 1. Septembra, (pitajte Popa)
Samo napredni narodi sveta jos neguju nevazeci julijanski calendar , a to su, Rusi. Srbi, Etijopljani, Kopti, Makedonci, Crnogorci.
Po odluci Kraljevine Jugoslavije 14. Januar nije Nova God u Srbiji, niti taj praznik ima veze sa pravoslavljem od 1918.
Ako vam se gadi oficijana NG, ne korisite istu dekoracju.

komentator

pre 10 godina

Ja ipak jedva čekam da se konačno dve najveće Hristove Crkve, Pravoslavna i Rimokatolicka ujedine ponovo u jednu jedinstvenu Hrišćansku Crkvu. Tada će i ove gluposti oko kalendara, koji je prvo matematički i naučni okvir, prestati da budu važne. A za sve koji istinski žele da se vrate srBskim (ovde nam gramatika nije važna) korenima, napomena da su Srbi prvo bili Katolici ali da to sada nije "in". Toliko o nama...
Zato ja i jesam prvo hrišćanin pa tek sve ostalo.

ОФК Хајдук Кула

pre 10 godina

Ukinuti 2.Maj i 2.Januar kao neradne,svi na pos'o ,svi u fabrike.Ajde zdravo. (Vlada, 10. januar 2014 21:42) Jos kad bi imali fabrike.

CRTANI-FILM

pre 10 godina

Opet ovi sa svojom racunicom izmisljaju toplu vodu ne bi li dobili jos koji glas, kao da izjednaci prava radnika u drzavnim sektorima i onih drugih kod privatnika,ma dajte breeee

ex panda

pre 10 godina

Nije to drugovi urednici Srbska, nego pravoslavna nova godina. S obzirom da je pravoslavna, nije ni čudo što je ova vlast obeležava radno, a katoličku slavi dva dana...kao sav "normalan" svet :)

Zvrlj

pre 10 godina

Meni npr u opste nije jasno zasto i dokle cemo da slavimo po starom kalendaru? Nikakav osecaj nemam. Zirka ko zurka, pa posto ta vremenska konstanta i tako nije tacna, sto se lepo ne slavi svake prve subote u godini? :)

Петар Миловановић

pre 10 godina

Šef vladine Kancelarije za saradnju s medijima Milivoje Mihailović izjavio je danas da je 14. januar radni dan u Srbiji. Е вала, баш зато ћу да гласам против ових са власти, гласаћу бре за неку анонимну странку само да отерамо са власти ове што су им пуна уста српства, српских јунака, битака и српске државности, а када треба да се слави Српска Нова Година, они раде 24 сати дневно! Гори сте бре од оне Радмиле Хрустановић, бивше београдске градоначелнице, која је наређивала да се уклони празнична расвета и лампиони по београдским улицама, да срби не осете чари своје нове године! УАААААААААААААА ВЛАДААААААААА, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ биши радикали, социјалисти и пензионери, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ! Шта бре вас брига како ми срби зовемо своју нову годину, шта вас брига да ли руси славе српску нову годину, има бре да је зовемо кинеска нова година ако треба!

Ger-mann

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar

Lale

pre 10 godina

Nebuloze.
Koja srpska Nova godina? Koji katolicki Bozic? Koji pravoslavn Bozic? 25 decembar nije Bozic samo za katolike vec i za druge hriscane ukljucujuci i neke pravoslavne. I tako redom. Svojatamo sve i svasta.
Ima Nova godina po julijanskom i po gregorijanskom kalendaru. Isto tako i Bozic. Druge kalendare ovde ne spominjem.

Lepi Mile

pre 10 godina

Jeste nepoštovanje ljudi nas pravoslavaca koji zivimo u Srbiji. Možda mene ne zanima 31 decembar i ne želim da ga praznujem. Pa gde ima u katoličkom svetu da se radi na Badnji dan nigde. Baš me briga za 1i2 januar da raspali alkosi i folk divljaci spavaju do podne jer su noć pre toga divljali po ulicama. Hoćemo 3 dana za Božić i Uskrs i za slavu dan ko slavi u miru i veselju sa najbližima,a ne terevenke i divljaštvo. Za ove ostale koka-kola praznike me zabole uvo.

Zuluw

pre 10 godina

Ma najbolje da sve zatvorimo od 24.decembra do15.januara i tako proslavimo sve od katolickog bozica do Srpske nove godine posto nam ekonomija cveta,nemamo nikakvih problema,svi situirani,uzivancija pa je i red da se malo odmorimo!

svi mi koji smo verskom povredjeni

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.
(dejan89, 10. januar 2014 18:37)

Da, da, i ja sam "verskom povredjen". :(

Frenki

pre 10 godina

Na glavu su mi se popeli sa pravoslavnim i katoličkim kalendarom. Ne mešajte astronomiju i matematiku u vaša ubeđenja. Vezati 25. sa Novom Godinom, neradni dani za sve i ćao :)

Jelena

pre 10 godina

Mislim da bi u Srbiji, ipak, bilo najbolje da se slavi islamska, 1435. godina. To je nekako najblize stanju u kome se Srbija nalazi. Gregorijanska, posle samo 13 dana, dovodi u zabludu da Srbija zaostaje za normalnim svetom samo 13 dana.

Moskovljanin

pre 10 godina

Aloooooo Ne postoji SRPSKA Nova godina.To je Nova godina po starom kalendaru. Nismo mikinezi ,jevreji..U Rusiji to kazu "Stari novi god"' majstori smo da prisvajamo sve

Aristarh

pre 10 godina

Da je Julije Cezar bio Srbin, mozda bi se i zvala Srpska nova godina! "Nova Godina po pravoslavnom julijanskom kalendaru. A sad nema smisla da slavimo svece i slave po "srpskom kalendaru"....

Pedu

pre 10 godina

@dejan89
"..a drugo ima i kao ja verskom povredjeni."

Srbija je (još uvek zvanično) sekularna država, iako je i predsednik sedmog januara prekršio Ustav.
Hoću da kažem, to što si se ti našao "verski povređen" zato što država radi taj dan, državu to ne treba, i ne sme da interesuje.

Ali naravno, ovo je crna rupa od države, tako da sva ova moja priča biva progutana, kao da nisam ništa ni pisao.

Ja

pre 10 godina

Gaze se srpski obicaji i kultura zato sto je 14.1 radni dan - ma nije valjda!?
Vi sto se bunite znaci ne slavite NG 31.12/1.1 pa su vam povredjena osecanja, ili je ovo jos jedna anti-srpska zavera zato sto ne moze preko 'leba pogace?
Ako slavite novu godinu dva puta, evo pocite da slavite i katolicki Bozic.

rade

pre 10 godina

ne postoji Srpska nova godina.I Rusi koji su 20 puta brojniji narod od nas zovu ovaj praznik Stari Novi God,a ne ruska nova godina.Odakle nam to pravo da sve prisvajamo i smatramo samo nasim.

drzavna sluzbenica - Mica ubica

pre 10 godina

Ovo je iznudjena odluka, pod pritiskom javnosti. Nadam se da su sada srecni svi oni koji su na sva zvona protestvovali zbog toga sto samo drzavni organi nece raditi tog dana i sto ce, navodno, taj dan "nerada" drzavu kostati 18 miliona evra. Hvala vam svima.

Vidimo se 14. januara na nasem salteru. Nadam se da ste poneli sve papire, a narocito obrazac FJP (Fali Jedan Papir). Nemojte da vas vracam bezveze...

DekacNS

pre 10 godina

Kakvi debili!!! Nisu u stanju ni oko jednog praznika da se dogovore! Malo slavimo, malo ne! Baš su pokazali koliko su profesionalni i stručni, a o karakteru i da ne govorimo!!!
PS: Nije u pitanju moje za ili protiv praznovanja, već da me iznenađuju, da ni oko takvih stvari nema jedinstva, to sve govori koliko je trulo iznutra, i da su to podguzi koji ni male odluke ne donose sami, već im se sa strane određuje!
Zbogom voljena SRBIJO!

slovenac, dugogodišnji ćitalac

pre 10 godina

Pa postoji srpski Božič, ili Badnjak, Nova godina te jedna, te druga, ali u drugim datumima! Nema blema, kad budete došli do toga, da Novu Godinu slavite u Aprilu, nadam se, da ćete i pravoslavni Balkanci uzet pamet u ruke, kako se kaže, pa da malo mordenizujete ovaj pravoslavni sistem, pa da uvek slavite praznike po dva puta! Pa razumem, da je bolje požderati dva prasića nego jednog, ali ipak to mnogo košta! Ili još uvek važi ono: Idu brige na veselje!!!!!!!!!

nepatriJota

pre 10 godina

@dejan89: Nije ti ovo verska drzava pa da se vernici za sve pitaju...A i ne moze se biti verski povredjen,to je logiki i gramaticki nepravilno,moze se samo narusiti sloboda veroispovesti,a to je razlicito od proslave SrBske nove godine,jer je niko ne zabranjuje javno,za razliku od drugih okupljanja...

ludi Milojko

pre 10 godina

Radni dan je bio i 03.01. i 06.01. ali sudovi, recimo, nisu radili.

Da li dotični gospodin misli da će i 14.01. da bude isto takav "radni dan" i od čijih para se plaća takav "rad"?

Раде

pre 10 godina

Ништа чудно и барем искрено. Бар сад знамо ко су Срби и где живе, Република Српска слави, тзв. Србија не, крајње је време да титови наследници оду заувек, а то ће се и догодити ускоро - под овим сматрам све ђутуре што се назива странком у тзв. Србији

smrc

pre 10 godina

Uaaaa! Mislim, ako nas ne spase taj neradni dan nista nece!!!!
p.s. Kada bi se malo informisali Srbija je zemlja sa manje neradnih dana nego druge zemlje!!

dejan89

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.

Jelena

pre 10 godina

Mislim da bi u Srbiji, ipak, bilo najbolje da se slavi islamska, 1435. godina. To je nekako najblize stanju u kome se Srbija nalazi. Gregorijanska, posle samo 13 dana, dovodi u zabludu da Srbija zaostaje za normalnim svetom samo 13 dana.

ludi Milojko

pre 10 godina

Radni dan je bio i 03.01. i 06.01. ali sudovi, recimo, nisu radili.

Da li dotični gospodin misli da će i 14.01. da bude isto takav "radni dan" i od čijih para se plaća takav "rad"?

smrc

pre 10 godina

Uaaaa! Mislim, ako nas ne spase taj neradni dan nista nece!!!!
p.s. Kada bi se malo informisali Srbija je zemlja sa manje neradnih dana nego druge zemlje!!

rade

pre 10 godina

ne postoji Srpska nova godina.I Rusi koji su 20 puta brojniji narod od nas zovu ovaj praznik Stari Novi God,a ne ruska nova godina.Odakle nam to pravo da sve prisvajamo i smatramo samo nasim.

Ja

pre 10 godina

Gaze se srpski obicaji i kultura zato sto je 14.1 radni dan - ma nije valjda!?
Vi sto se bunite znaci ne slavite NG 31.12/1.1 pa su vam povredjena osecanja, ili je ovo jos jedna anti-srpska zavera zato sto ne moze preko 'leba pogace?
Ako slavite novu godinu dva puta, evo pocite da slavite i katolicki Bozic.

Раде

pre 10 godina

Ништа чудно и барем искрено. Бар сад знамо ко су Срби и где живе, Република Српска слави, тзв. Србија не, крајње је време да титови наследници оду заувек, а то ће се и догодити ускоро - под овим сматрам све ђутуре што се назива странком у тзв. Србији

Moskovljanin

pre 10 godina

Aloooooo Ne postoji SRPSKA Nova godina.To je Nova godina po starom kalendaru. Nismo mikinezi ,jevreji..U Rusiji to kazu "Stari novi god"' majstori smo da prisvajamo sve

Lale

pre 10 godina

Nebuloze.
Koja srpska Nova godina? Koji katolicki Bozic? Koji pravoslavn Bozic? 25 decembar nije Bozic samo za katolike vec i za druge hriscane ukljucujuci i neke pravoslavne. I tako redom. Svojatamo sve i svasta.
Ima Nova godina po julijanskom i po gregorijanskom kalendaru. Isto tako i Bozic. Druge kalendare ovde ne spominjem.

drzavna sluzbenica - Mica ubica

pre 10 godina

Ovo je iznudjena odluka, pod pritiskom javnosti. Nadam se da su sada srecni svi oni koji su na sva zvona protestvovali zbog toga sto samo drzavni organi nece raditi tog dana i sto ce, navodno, taj dan "nerada" drzavu kostati 18 miliona evra. Hvala vam svima.

Vidimo se 14. januara na nasem salteru. Nadam se da ste poneli sve papire, a narocito obrazac FJP (Fali Jedan Papir). Nemojte da vas vracam bezveze...

Lepi Mile

pre 10 godina

Jeste nepoštovanje ljudi nas pravoslavaca koji zivimo u Srbiji. Možda mene ne zanima 31 decembar i ne želim da ga praznujem. Pa gde ima u katoličkom svetu da se radi na Badnji dan nigde. Baš me briga za 1i2 januar da raspali alkosi i folk divljaci spavaju do podne jer su noć pre toga divljali po ulicama. Hoćemo 3 dana za Božić i Uskrs i za slavu dan ko slavi u miru i veselju sa najbližima,a ne terevenke i divljaštvo. Za ove ostale koka-kola praznike me zabole uvo.

Zuluw

pre 10 godina

Ma najbolje da sve zatvorimo od 24.decembra do15.januara i tako proslavimo sve od katolickog bozica do Srpske nove godine posto nam ekonomija cveta,nemamo nikakvih problema,svi situirani,uzivancija pa je i red da se malo odmorimo!

Frenki

pre 10 godina

Na glavu su mi se popeli sa pravoslavnim i katoličkim kalendarom. Ne mešajte astronomiju i matematiku u vaša ubeđenja. Vezati 25. sa Novom Godinom, neradni dani za sve i ćao :)

dejan89

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.

Петар Миловановић

pre 10 godina

Šef vladine Kancelarije za saradnju s medijima Milivoje Mihailović izjavio je danas da je 14. januar radni dan u Srbiji. Е вала, баш зато ћу да гласам против ових са власти, гласаћу бре за неку анонимну странку само да отерамо са власти ове што су им пуна уста српства, српских јунака, битака и српске државности, а када треба да се слави Српска Нова Година, они раде 24 сати дневно! Гори сте бре од оне Радмиле Хрустановић, бивше београдске градоначелнице, која је наређивала да се уклони празнична расвета и лампиони по београдским улицама, да срби не осете чари своје нове године! УАААААААААААААА ВЛАДААААААААА, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ биши радикали, социјалисти и пензионери, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ! Шта бре вас брига како ми срби зовемо своју нову годину, шта вас брига да ли руси славе српску нову годину, има бре да је зовемо кинеска нова година ако треба!

ex panda

pre 10 godina

Nije to drugovi urednici Srbska, nego pravoslavna nova godina. S obzirom da je pravoslavna, nije ni čudo što je ova vlast obeležava radno, a katoličku slavi dva dana...kao sav "normalan" svet :)

Pedu

pre 10 godina

@dejan89
"..a drugo ima i kao ja verskom povredjeni."

Srbija je (još uvek zvanično) sekularna država, iako je i predsednik sedmog januara prekršio Ustav.
Hoću da kažem, to što si se ti našao "verski povređen" zato što država radi taj dan, državu to ne treba, i ne sme da interesuje.

Ali naravno, ovo je crna rupa od države, tako da sva ova moja priča biva progutana, kao da nisam ništa ni pisao.

DekacNS

pre 10 godina

Kakvi debili!!! Nisu u stanju ni oko jednog praznika da se dogovore! Malo slavimo, malo ne! Baš su pokazali koliko su profesionalni i stručni, a o karakteru i da ne govorimo!!!
PS: Nije u pitanju moje za ili protiv praznovanja, već da me iznenađuju, da ni oko takvih stvari nema jedinstva, to sve govori koliko je trulo iznutra, i da su to podguzi koji ni male odluke ne donose sami, već im se sa strane određuje!
Zbogom voljena SRBIJO!

svi mi koji smo verskom povredjeni

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.
(dejan89, 10. januar 2014 18:37)

Da, da, i ja sam "verskom povredjen". :(

Aristarh

pre 10 godina

Da je Julije Cezar bio Srbin, mozda bi se i zvala Srpska nova godina! "Nova Godina po pravoslavnom julijanskom kalendaru. A sad nema smisla da slavimo svece i slave po "srpskom kalendaru"....

slovenac, dugogodišnji ćitalac

pre 10 godina

Pa postoji srpski Božič, ili Badnjak, Nova godina te jedna, te druga, ali u drugim datumima! Nema blema, kad budete došli do toga, da Novu Godinu slavite u Aprilu, nadam se, da ćete i pravoslavni Balkanci uzet pamet u ruke, kako se kaže, pa da malo mordenizujete ovaj pravoslavni sistem, pa da uvek slavite praznike po dva puta! Pa razumem, da je bolje požderati dva prasića nego jednog, ali ipak to mnogo košta! Ili još uvek važi ono: Idu brige na veselje!!!!!!!!!

Ger-mann

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar

nepatriJota

pre 10 godina

@dejan89: Nije ti ovo verska drzava pa da se vernici za sve pitaju...A i ne moze se biti verski povredjen,to je logiki i gramaticki nepravilno,moze se samo narusiti sloboda veroispovesti,a to je razlicito od proslave SrBske nove godine,jer je niko ne zabranjuje javno,za razliku od drugih okupljanja...

Zvrlj

pre 10 godina

Meni npr u opste nije jasno zasto i dokle cemo da slavimo po starom kalendaru? Nikakav osecaj nemam. Zirka ko zurka, pa posto ta vremenska konstanta i tako nije tacna, sto se lepo ne slavi svake prve subote u godini? :)

rada

pre 10 godina

Svi su se ujedinili u kalendaru. Obe Hristove crkve, Mi pogrsno zovemo nas Bozic Pravoslavni bozic. Grci, Rumuni, Bugari koji su pravoslavci slave Bozic kada i ceo svet.Samo smo mi i Rusi ostali na starom kalendaru, Ne pominjite mi Jerusalim, molim vas.

Vlada

pre 10 godina

Ovo je još jedan dokaz da i SPC treba da koristi novi kalendar. On je precizniji i prihvaćen je kao univerzalan. Pa i svetovna Srbija ga koristi.
Onda bi i Božić slavili kada i velika većina hrišćana, dakle 25.12. Nova godina bi padala samo jednom, dakle 1.1. Sveti Nikola bi padao na datum kada i pada 6.12...
Nisu Grci ili Rumuni ili Bugari manje pravoslavci zato što su prihvatili novi kalendar.

aleks

pre 10 godina

I onako je ta srpska nova godina valjda najgluplji praznik koji postoji na svetu. I ko je uopste cuo za to pre slobe i seselja i onih nesretnih 90-tih kada je poceo sveopsti sunovrat i ispiranje mozga. Nova godina u sred prvog meseca, pa jbga stvarno. Pa samo ime kaze kada treba da se slavi, izmedju poslednjeg dana stare i prvog dana nove godine. I kakve veze ja treba da imam sa rimskim kalendarom koji niko ziv ne koristi, ukljucujuci i italijane, a plus i ne radi. Zasto ova zemlja od mene pravi majmuna?

Astronomija

pre 10 godina

U pitanju je nova godina po Julijanskom kalendaru koji zbog nesamerljivosti izmedju perioda Zemljine rotacije oko sopstvene ose i revolucije oko Sunca kasni oko 12 minuta godisnje za astronomskom (tzv. tropskom) godinom. Tih 12 minuta se otprilike svakih 120 godina nakupi na jedan ceo dan tj. na oko 7 dana po milenijumu. Zbog toga ce nasa deca i unuci pocevsi od 2101. godine Bozic slaviti 8. januara, "Srpsku novu godinu" 14. januara, Svetog Nikolu 20. decembra, Svetog Jovana 21. januara, itd. Takodje, za oko 25 hiljada godina (sta je to za crkvu!?) Bozic i "Srpska nova godina" ce se slaviti u sred leta. Kuriozitet je da je Isak Njutn rodjen 4. januara 1643. na Bozic po starom kalendaru jer smo tada kasnili 3 dana manje nego danas. Sve u svemu, Stari kalendar nije dobar i nasa crkva treba da prihvati Novi ili, ako joj je to ispod casti ili zeli da se razlikuje od zapadne crkve, da usvoji neki svoj (npr. Milankovicev) koji ce biti precizniji. Mi svakako kao sekularna drzava ne treba da praznujemo dan kada Crkva, sa zakasnjenjem u odnosu na astronomiju, ulazi u novu godinu.

Bili

pre 10 godina

Srpska Nova godina je 1. januara, ali po starom kalendaru.
Taj kalendar ima gresku, koja je u dvadesetom i dvadesetprvom veku 13dana.
U dvadesetdrugom se dodaje sos jedan dan greske.
Problem nas Srba je da umesto da ispravimo gresku, mi sve vise insistiramo na njoj trazeci neku posebnost.

Nešo

pre 10 godina

Srbija je zakonom utvrdila svoje državne i verske praznike i tim zakonom nije predviđeno da je Srpska nova godina ni državni ni verski praznik. Prema tome normalno je da je 14. januar radni dan.

ОФК Хајдук Кула

pre 10 godina

Ukinuti 2.Maj i 2.Januar kao neradne,svi na pos'o ,svi u fabrike.Ajde zdravo. (Vlada, 10. januar 2014 21:42) Jos kad bi imali fabrike.

komentator

pre 10 godina

Ja ipak jedva čekam da se konačno dve najveće Hristove Crkve, Pravoslavna i Rimokatolicka ujedine ponovo u jednu jedinstvenu Hrišćansku Crkvu. Tada će i ove gluposti oko kalendara, koji je prvo matematički i naučni okvir, prestati da budu važne. A za sve koji istinski žele da se vrate srBskim (ovde nam gramatika nije važna) korenima, napomena da su Srbi prvo bili Katolici ali da to sada nije "in". Toliko o nama...
Zato ja i jesam prvo hrišćanin pa tek sve ostalo.

vodoinstalater

pre 10 godina

Ma najbolje, što je nekada govorila moja baba, od LučinDana do SavinDana pa raspali vatru i zašilji ražanj i onako niko ništa ne radi (mislim proizvodi)...

go

pre 10 godina

Sada ce I Patrijarh da se osvrne na medjusobno razumevanje I povratak Kosova.
Mnoge komentatori ove teme, iznenadjuju svijom ne obavescenoscu o ovom pitanju, u skolama se ne uci, a popovi saginju glavu I cute ko zaliveni.
Pravoslavna Nova Godina je 1. Septembra, (pitajte Popa)
Samo napredni narodi sveta jos neguju nevazeci julijanski calendar , a to su, Rusi. Srbi, Etijopljani, Kopti, Makedonci, Crnogorci.
Po odluci Kraljevine Jugoslavije 14. Januar nije Nova God u Srbiji, niti taj praznik ima veze sa pravoslavljem od 1918.
Ako vam se gadi oficijana NG, ne korisite istu dekoracju.

zur'an

pre 10 godina

Posto se slavi po julijanskom kalendaru, pravoslavna N.G. zakljucak: Julije Cezar je bio pravoslavac isrbin.Blago njemu i nama.A kada ce neko da predlozi ds se datum racuna po Vizantiskom kalendaru ?

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ger-mann, 10. januar 2014 22:51)

Ovaj komentar najbolje pokazuje sto se vec jednom trebati menjati kod crkve u Milankovicev kalendar.

Jer da po julianskom je danas 29. Januar.

CRTANI-FILM

pre 10 godina

Opet ovi sa svojom racunicom izmisljaju toplu vodu ne bi li dobili jos koji glas, kao da izjednaci prava radnika u drzavnim sektorima i onih drugih kod privatnika,ma dajte breeee

dejan

pre 10 godina

(aleks, 11. januar 2014 03:13)
Tacno tako sto ste napisali, takozvana 'srpska' nova godina se nikad nije slavina niti izmedju dva svetska rata, to je pocelo da se slavi tek devedesetih sa Slobom i Seseljom, pre toga nikad nije cuo za nikakvu srpsku novu godinu.

Pepe

pre 10 godina

Dok se mi raspravljamo jal jeste / jal nije, snalažljivi ugostitelji gledaju kako da namaknu koji dinar u noći 13-i na 14-i. Ako već imamo taj novi/stari običaj, zašto ga ne bi lepo ozvaničili, ostavili gradove i planine okićene, napravili karnevale i dočeke i malo izreklamirali to sve "napolju". Pa možda neki stranci dođu da vide to čudo, ludo se provedu i ostave koji evro u Srbiji?

Inače, Srpska Nova godina postoji na wikipediji. Samo je pitanje kako je koristimo mi ovde: pametno ili kao i uvek.

mica2

pre 10 godina

Ne znam da li ste primetili - uveli su par novih praznika da bi smo se izjednacili sa evropom ali kao i uvek neko nije vodio racuna pa uvek bar jedan praznik pada u subotu!

cvele

pre 10 godina

e "alex" i slicni pametni e ta srpska nije "srpska " vec pravoslavna n.g to sto si 7 og proslavljao bozic mogao si komotno 25 og pa budi "svet " da si bio uporniji i potrazio iznenadio bih se i svatio bi prve ustupke!! zbog cega ti danas pitas dali je normalno prosljavljati n.g, ta susuljenja ljube radimo i 100 god posle i jos gore. Zasto u Srbiji uvek postoje 2 strane. Sad je jasno...ako do sada nije ....kako kazu..nauci istoriju, DA TI SE STVARI NE PONAVLJAJU!

dejan89

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.

Раде

pre 10 godina

Ништа чудно и барем искрено. Бар сад знамо ко су Срби и где живе, Република Српска слави, тзв. Србија не, крајње је време да титови наследници оду заувек, а то ће се и догодити ускоро - под овим сматрам све ђутуре што се назива странком у тзв. Србији

Lepi Mile

pre 10 godina

Jeste nepoštovanje ljudi nas pravoslavaca koji zivimo u Srbiji. Možda mene ne zanima 31 decembar i ne želim da ga praznujem. Pa gde ima u katoličkom svetu da se radi na Badnji dan nigde. Baš me briga za 1i2 januar da raspali alkosi i folk divljaci spavaju do podne jer su noć pre toga divljali po ulicama. Hoćemo 3 dana za Božić i Uskrs i za slavu dan ko slavi u miru i veselju sa najbližima,a ne terevenke i divljaštvo. Za ove ostale koka-kola praznike me zabole uvo.

Петар Миловановић

pre 10 godina

Šef vladine Kancelarije za saradnju s medijima Milivoje Mihailović izjavio je danas da je 14. januar radni dan u Srbiji. Е вала, баш зато ћу да гласам против ових са власти, гласаћу бре за неку анонимну странку само да отерамо са власти ове што су им пуна уста српства, српских јунака, битака и српске државности, а када треба да се слави Српска Нова Година, они раде 24 сати дневно! Гори сте бре од оне Радмиле Хрустановић, бивше београдске градоначелнице, која је наређивала да се уклони празнична расвета и лампиони по београдским улицама, да срби не осете чари своје нове године! УАААААААААААААА ВЛАДААААААААА, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ биши радикали, социјалисти и пензионери, ДОЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ! Шта бре вас брига како ми срби зовемо своју нову годину, шта вас брига да ли руси славе српску нову годину, има бре да је зовемо кинеска нова година ако треба!

smrc

pre 10 godina

Uaaaa! Mislim, ako nas ne spase taj neradni dan nista nece!!!!
p.s. Kada bi se malo informisali Srbija je zemlja sa manje neradnih dana nego druge zemlje!!

drzavna sluzbenica - Mica ubica

pre 10 godina

Ovo je iznudjena odluka, pod pritiskom javnosti. Nadam se da su sada srecni svi oni koji su na sva zvona protestvovali zbog toga sto samo drzavni organi nece raditi tog dana i sto ce, navodno, taj dan "nerada" drzavu kostati 18 miliona evra. Hvala vam svima.

Vidimo se 14. januara na nasem salteru. Nadam se da ste poneli sve papire, a narocito obrazac FJP (Fali Jedan Papir). Nemojte da vas vracam bezveze...

Ja

pre 10 godina

Gaze se srpski obicaji i kultura zato sto je 14.1 radni dan - ma nije valjda!?
Vi sto se bunite znaci ne slavite NG 31.12/1.1 pa su vam povredjena osecanja, ili je ovo jos jedna anti-srpska zavera zato sto ne moze preko 'leba pogace?
Ako slavite novu godinu dva puta, evo pocite da slavite i katolicki Bozic.

slovenac, dugogodišnji ćitalac

pre 10 godina

Pa postoji srpski Božič, ili Badnjak, Nova godina te jedna, te druga, ali u drugim datumima! Nema blema, kad budete došli do toga, da Novu Godinu slavite u Aprilu, nadam se, da ćete i pravoslavni Balkanci uzet pamet u ruke, kako se kaže, pa da malo mordenizujete ovaj pravoslavni sistem, pa da uvek slavite praznike po dva puta! Pa razumem, da je bolje požderati dva prasića nego jednog, ali ipak to mnogo košta! Ili još uvek važi ono: Idu brige na veselje!!!!!!!!!

ex panda

pre 10 godina

Nije to drugovi urednici Srbska, nego pravoslavna nova godina. S obzirom da je pravoslavna, nije ni čudo što je ova vlast obeležava radno, a katoličku slavi dva dana...kao sav "normalan" svet :)

Frenki

pre 10 godina

Na glavu su mi se popeli sa pravoslavnim i katoličkim kalendarom. Ne mešajte astronomiju i matematiku u vaša ubeđenja. Vezati 25. sa Novom Godinom, neradni dani za sve i ćao :)

rade

pre 10 godina

ne postoji Srpska nova godina.I Rusi koji su 20 puta brojniji narod od nas zovu ovaj praznik Stari Novi God,a ne ruska nova godina.Odakle nam to pravo da sve prisvajamo i smatramo samo nasim.

Moskovljanin

pre 10 godina

Aloooooo Ne postoji SRPSKA Nova godina.To je Nova godina po starom kalendaru. Nismo mikinezi ,jevreji..U Rusiji to kazu "Stari novi god"' majstori smo da prisvajamo sve

Jelena

pre 10 godina

Mislim da bi u Srbiji, ipak, bilo najbolje da se slavi islamska, 1435. godina. To je nekako najblize stanju u kome se Srbija nalazi. Gregorijanska, posle samo 13 dana, dovodi u zabludu da Srbija zaostaje za normalnim svetom samo 13 dana.

ludi Milojko

pre 10 godina

Radni dan je bio i 03.01. i 06.01. ali sudovi, recimo, nisu radili.

Da li dotični gospodin misli da će i 14.01. da bude isto takav "radni dan" i od čijih para se plaća takav "rad"?

Zvrlj

pre 10 godina

Meni npr u opste nije jasno zasto i dokle cemo da slavimo po starom kalendaru? Nikakav osecaj nemam. Zirka ko zurka, pa posto ta vremenska konstanta i tako nije tacna, sto se lepo ne slavi svake prve subote u godini? :)

Zuluw

pre 10 godina

Ma najbolje da sve zatvorimo od 24.decembra do15.januara i tako proslavimo sve od katolickog bozica do Srpske nove godine posto nam ekonomija cveta,nemamo nikakvih problema,svi situirani,uzivancija pa je i red da se malo odmorimo!

rada

pre 10 godina

Svi su se ujedinili u kalendaru. Obe Hristove crkve, Mi pogrsno zovemo nas Bozic Pravoslavni bozic. Grci, Rumuni, Bugari koji su pravoslavci slave Bozic kada i ceo svet.Samo smo mi i Rusi ostali na starom kalendaru, Ne pominjite mi Jerusalim, molim vas.

svi mi koji smo verskom povredjeni

pre 10 godina

nije lepo da se postuje strana nova godina kao praznik, a nasa kultura da se gazi, plus vrlo interensetno da se taj dan slavi jer bi bovuklo i turizam ljudi koi bi slavili 2 puta, a drugo ima i kao ja verskom povredjeni.
(dejan89, 10. januar 2014 18:37)

Da, da, i ja sam "verskom povredjen". :(

Lale

pre 10 godina

Nebuloze.
Koja srpska Nova godina? Koji katolicki Bozic? Koji pravoslavn Bozic? 25 decembar nije Bozic samo za katolike vec i za druge hriscane ukljucujuci i neke pravoslavne. I tako redom. Svojatamo sve i svasta.
Ima Nova godina po julijanskom i po gregorijanskom kalendaru. Isto tako i Bozic. Druge kalendare ovde ne spominjem.

nepatriJota

pre 10 godina

@dejan89: Nije ti ovo verska drzava pa da se vernici za sve pitaju...A i ne moze se biti verski povredjen,to je logiki i gramaticki nepravilno,moze se samo narusiti sloboda veroispovesti,a to je razlicito od proslave SrBske nove godine,jer je niko ne zabranjuje javno,za razliku od drugih okupljanja...

Ger-mann

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar

Vlada

pre 10 godina

Ovo je još jedan dokaz da i SPC treba da koristi novi kalendar. On je precizniji i prihvaćen je kao univerzalan. Pa i svetovna Srbija ga koristi.
Onda bi i Božić slavili kada i velika većina hrišćana, dakle 25.12. Nova godina bi padala samo jednom, dakle 1.1. Sveti Nikola bi padao na datum kada i pada 6.12...
Nisu Grci ili Rumuni ili Bugari manje pravoslavci zato što su prihvatili novi kalendar.

aleks

pre 10 godina

I onako je ta srpska nova godina valjda najgluplji praznik koji postoji na svetu. I ko je uopste cuo za to pre slobe i seselja i onih nesretnih 90-tih kada je poceo sveopsti sunovrat i ispiranje mozga. Nova godina u sred prvog meseca, pa jbga stvarno. Pa samo ime kaze kada treba da se slavi, izmedju poslednjeg dana stare i prvog dana nove godine. I kakve veze ja treba da imam sa rimskim kalendarom koji niko ziv ne koristi, ukljucujuci i italijane, a plus i ne radi. Zasto ova zemlja od mene pravi majmuna?

Pedu

pre 10 godina

@dejan89
"..a drugo ima i kao ja verskom povredjeni."

Srbija je (još uvek zvanično) sekularna država, iako je i predsednik sedmog januara prekršio Ustav.
Hoću da kažem, to što si se ti našao "verski povređen" zato što država radi taj dan, državu to ne treba, i ne sme da interesuje.

Ali naravno, ovo je crna rupa od države, tako da sva ova moja priča biva progutana, kao da nisam ništa ni pisao.

DekacNS

pre 10 godina

Kakvi debili!!! Nisu u stanju ni oko jednog praznika da se dogovore! Malo slavimo, malo ne! Baš su pokazali koliko su profesionalni i stručni, a o karakteru i da ne govorimo!!!
PS: Nije u pitanju moje za ili protiv praznovanja, već da me iznenađuju, da ni oko takvih stvari nema jedinstva, to sve govori koliko je trulo iznutra, i da su to podguzi koji ni male odluke ne donose sami, već im se sa strane određuje!
Zbogom voljena SRBIJO!

Aristarh

pre 10 godina

Da je Julije Cezar bio Srbin, mozda bi se i zvala Srpska nova godina! "Nova Godina po pravoslavnom julijanskom kalendaru. A sad nema smisla da slavimo svece i slave po "srpskom kalendaru"....

komentator

pre 10 godina

Ja ipak jedva čekam da se konačno dve najveće Hristove Crkve, Pravoslavna i Rimokatolicka ujedine ponovo u jednu jedinstvenu Hrišćansku Crkvu. Tada će i ove gluposti oko kalendara, koji je prvo matematički i naučni okvir, prestati da budu važne. A za sve koji istinski žele da se vrate srBskim (ovde nam gramatika nije važna) korenima, napomena da su Srbi prvo bili Katolici ali da to sada nije "in". Toliko o nama...
Zato ja i jesam prvo hrišćanin pa tek sve ostalo.

Nešo

pre 10 godina

Srbija je zakonom utvrdila svoje državne i verske praznike i tim zakonom nije predviđeno da je Srpska nova godina ni državni ni verski praznik. Prema tome normalno je da je 14. januar radni dan.

dejan

pre 10 godina

(aleks, 11. januar 2014 03:13)
Tacno tako sto ste napisali, takozvana 'srpska' nova godina se nikad nije slavina niti izmedju dva svetska rata, to je pocelo da se slavi tek devedesetih sa Slobom i Seseljom, pre toga nikad nije cuo za nikakvu srpsku novu godinu.

ZokiTamnava

pre 10 godina

Kako srbska niva godina Valjda pravoslavna nova godina (Sale, 10. januar 2014 19:21) - Pa neki pravoslavci su presli na reformisani gregorijanski kalendar, tako da slave Bozic 25.12 a NG 1.1. Samo Srbi, Rusi i Bugari koriste stari kalendar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ger-mann, 10. januar 2014 22:51)

Ovaj komentar najbolje pokazuje sto se vec jednom trebati menjati kod crkve u Milankovicev kalendar.

Jer da po julianskom je danas 29. Januar.

ОФК Хајдук Кула

pre 10 godina

Ukinuti 2.Maj i 2.Januar kao neradne,svi na pos'o ,svi u fabrike.Ajde zdravo. (Vlada, 10. januar 2014 21:42) Jos kad bi imali fabrike.

go

pre 10 godina

Sada ce I Patrijarh da se osvrne na medjusobno razumevanje I povratak Kosova.
Mnoge komentatori ove teme, iznenadjuju svijom ne obavescenoscu o ovom pitanju, u skolama se ne uci, a popovi saginju glavu I cute ko zaliveni.
Pravoslavna Nova Godina je 1. Septembra, (pitajte Popa)
Samo napredni narodi sveta jos neguju nevazeci julijanski calendar , a to su, Rusi. Srbi, Etijopljani, Kopti, Makedonci, Crnogorci.
Po odluci Kraljevine Jugoslavije 14. Januar nije Nova God u Srbiji, niti taj praznik ima veze sa pravoslavljem od 1918.
Ako vam se gadi oficijana NG, ne korisite istu dekoracju.

Astronomija

pre 10 godina

U pitanju je nova godina po Julijanskom kalendaru koji zbog nesamerljivosti izmedju perioda Zemljine rotacije oko sopstvene ose i revolucije oko Sunca kasni oko 12 minuta godisnje za astronomskom (tzv. tropskom) godinom. Tih 12 minuta se otprilike svakih 120 godina nakupi na jedan ceo dan tj. na oko 7 dana po milenijumu. Zbog toga ce nasa deca i unuci pocevsi od 2101. godine Bozic slaviti 8. januara, "Srpsku novu godinu" 14. januara, Svetog Nikolu 20. decembra, Svetog Jovana 21. januara, itd. Takodje, za oko 25 hiljada godina (sta je to za crkvu!?) Bozic i "Srpska nova godina" ce se slaviti u sred leta. Kuriozitet je da je Isak Njutn rodjen 4. januara 1643. na Bozic po starom kalendaru jer smo tada kasnili 3 dana manje nego danas. Sve u svemu, Stari kalendar nije dobar i nasa crkva treba da prihvati Novi ili, ako joj je to ispod casti ili zeli da se razlikuje od zapadne crkve, da usvoji neki svoj (npr. Milankovicev) koji ce biti precizniji. Mi svakako kao sekularna drzava ne treba da praznujemo dan kada Crkva, sa zakasnjenjem u odnosu na astronomiju, ulazi u novu godinu.

zur'an

pre 10 godina

Posto se slavi po julijanskom kalendaru, pravoslavna N.G. zakljucak: Julije Cezar je bio pravoslavac isrbin.Blago njemu i nama.A kada ce neko da predlozi ds se datum racuna po Vizantiskom kalendaru ?

CRTANI-FILM

pre 10 godina

Opet ovi sa svojom racunicom izmisljaju toplu vodu ne bi li dobili jos koji glas, kao da izjednaci prava radnika u drzavnim sektorima i onih drugih kod privatnika,ma dajte breeee

Bili

pre 10 godina

Srpska Nova godina je 1. januara, ali po starom kalendaru.
Taj kalendar ima gresku, koja je u dvadesetom i dvadesetprvom veku 13dana.
U dvadesetdrugom se dodaje sos jedan dan greske.
Problem nas Srba je da umesto da ispravimo gresku, mi sve vise insistiramo na njoj trazeci neku posebnost.

mica2

pre 10 godina

Ne znam da li ste primetili - uveli su par novih praznika da bi smo se izjednacili sa evropom ali kao i uvek neko nije vodio racuna pa uvek bar jedan praznik pada u subotu!

vodoinstalater

pre 10 godina

Ma najbolje, što je nekada govorila moja baba, od LučinDana do SavinDana pa raspali vatru i zašilji ražanj i onako niko ništa ne radi (mislim proizvodi)...

Pepe

pre 10 godina

Dok se mi raspravljamo jal jeste / jal nije, snalažljivi ugostitelji gledaju kako da namaknu koji dinar u noći 13-i na 14-i. Ako već imamo taj novi/stari običaj, zašto ga ne bi lepo ozvaničili, ostavili gradove i planine okićene, napravili karnevale i dočeke i malo izreklamirali to sve "napolju". Pa možda neki stranci dođu da vide to čudo, ludo se provedu i ostave koji evro u Srbiji?

Inače, Srpska Nova godina postoji na wikipediji. Samo je pitanje kako je koristimo mi ovde: pametno ili kao i uvek.

cvele

pre 10 godina

e "alex" i slicni pametni e ta srpska nije "srpska " vec pravoslavna n.g to sto si 7 og proslavljao bozic mogao si komotno 25 og pa budi "svet " da si bio uporniji i potrazio iznenadio bih se i svatio bi prve ustupke!! zbog cega ti danas pitas dali je normalno prosljavljati n.g, ta susuljenja ljube radimo i 100 god posle i jos gore. Zasto u Srbiji uvek postoje 2 strane. Sad je jasno...ako do sada nije ....kako kazu..nauci istoriju, DA TI SE STVARI NE PONAVLJAJU!