Subota, 04.01.2014.

16:24

Fizičko se vraća na fakultete?

Posle gotovo 16 godina, fizičko vaspitanje moglo bi da se vrati na fakultete, i to kao obavezan predmet.

Izvor: B92

Fizièko se vraæa na fakultete? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Suzana

pre 10 godina

U mnogim osnovnim školama ne postoje ni sale za fizičko,nema lopti za odbojku,košarku....sportisti nemaju hale i terene za treniranje, a došli smo do teme: "uvođenja fizičkog na fakultete".

dr

pre 10 godina

Ovo je jadno. Samo nam zagorcavaju studije, svakim potezom sve vise i vise. Uveli su Bolonju pa moramo da prisustvujemo SVIM predavanjima radi poena, a ko ne prisustvuje 70% predavanja, gubi godinu! Na medicini svi smo komirani i prenatrpani gradivom, koje se meri desetinama hiljada suvoparne struke godišnje! Treba samo da nas neko vidi, samo što u komu ne padnemo od premora na drugoj godini. Nemamo vremena da jedemo! I onda neka pametna glavica smišlja da nam doda fizičko. Pa samo infarkt mogu da dobijem! Inace sam dugo godina vezbala sat vremena dnevno i sa tegicima i obozavam fizicku aktivnost, smatram i da jeste jako bitna za zdravlje, ali sada, na drugoj godini medicine, mi nema sanse da imamo energije za tako nesto! To nesme da prodje. Ali neka, ako nam natovare i tu muku, nema veze, sve se vraca sve se placa, vraticemo mi ovoj drzavi sve sto nam rade i ljube nas u zdrav mozak.

Digitalni mis

pre 10 godina

Kakvo, bre, fizicko na fakultetu? Pa da vidim tog ko bi mi kao odraslom coveku nametao tako nesto! Volim fizicku aktivnost, bavio se biciklizmom, redovno vezbam od 10-te godine (sada mi je 27), ali ono sto ne volim je nametanje necega sto je licna stvar i izbor svakog pojedinca u ustanovi kojoj je osnovni i jedini zadatak da od tog pojedinca proizvede efikasnog strucnjaka a ne balvana u formi (sto je cest slucaj na nasim fakultetima).

Milica

pre 10 godina

Postoji veslački klub Beogradski univerzitet, gde treniraju studenti svih fakulteta (čak i onih koji nisu sa Univerziteta u Beogradu), ali trenutno radi bez neke značajne podrške Univerziteta. Neka ulože sredstva u ovaj klub da stvore studentima bolje uslove za treniranje. Veslanje je ionako svugde u svetu tradicionalan univerztiteski sport, mogu da uvedu veslanje kao jednu od tih aktivnosti o kojima pričaju. Izuzetno je dobar sport za celo telo, iako kod nas nije previše popularizovan.

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto u ovoj državi odavno niko ne brine za kvalitet školstva, verujem da je ovo samo još jedan način da se uhlebe stranački kadrovi, konkretno DIF-ovci.

Naravno da fizičko nije na odmet, ali ga ne treba nametati studentima. Pošto su punoletni, treba i oni da se pitaju i onda, eventualno, uvesti ovaj predmet, ali samo kao fakultativan.

Ima hiljadu problema u školstvu, o čemu jasno svedoči porazan rejting Srbije na svetskim listama. Međutim, vlasti se zbog toga ne sekiraju, već se dohvatile fizičkog za studente. Zaista velika besmislica.

novosadjanin

pre 10 godina

Mislim da je to jaaaaako vaznoooo za struku, recimo, Filozofski ce procvetati. Sta ovi rade, meni nije jasno. Sta je sledece, obavezno aplaudiranje nadredjenima? A kada se jugend tako rano probudila da lupa minuse, to mi tek nije jasno.

sale

pre 10 godina

Ma jok, sta ce vam fizicka aktivnost. Evo ljudi na ekonomskom idu liftom jedan sprat i to je svaki put guzva. I ne samo studenti vec i asistenti.

Matematicar

pre 10 godina

Ja sam moju diplomu upisao 1997.
Beogradski univerzitet, PMF.
Zapalo me klizanje u Pioniru (zimi) i plivanje, tamo gde je taj bazen...valjda je i danas '25. maj'?
Mnogo dobro je bilo za nas matematicare. Plivas, davis se, klizas, padas, svi se smeju. Ma bili smo najbolje face.

miss

pre 10 godina

sta bre ?? jedva cekam da zavrsim srednju da ga se otarasim sad na fakultet da ga ubace ? ja se ne bavim sportom.ne znam da igram fudbal, kosarku NEZNAM ,, i necu nista ni da upisujem ako to uvedu.. bolesno.. Jos i gradjansko i svet oko nas bi moglo a ?? Sportom treba da se bavimo svakako..ali svojom voljom a ne da nas na to prisiljavaju.. Jadno je to sto u skoli fizicko imamo kao obavezan predmet.gde niko nista ne radi samo se izivljava nad loptom uvek a na kraj svi imaju petice.dok sa druge strane VERONAUKA ne ulazi u prosek.niko taj predmet ne postuje i pola ucenika ne zna gde je Isus rodjen..ZAR NE TREBA TA DVA PREDMETA DA SE ZAROTIRAJU U SKOLI ??

argh

pre 10 godina

to se radi kako bi se povecala svest o znacaju fizicke aktivnosti, i to direktno na studente koji ce ciniti najveci stalez i dati dobar primer ostalim gradjanima a sve u cilju poboljsanja zdravlja i zdravih navika cele nacije!

Đorđe Č. glavni arhivator je pri vezi

pre 10 godina

Jeste! Kakav pečat, kakvi bakrači, student je neverovatna veličina kojoj naučno napredovanje ometa sat fizičkog koje bi on/ona iskoristio pametnije u čitaonici akademski se uzdižući.

Dajte ljudi ne tupite, em su fakulteti po svom nastavnom programu smešni, i to ne smešno obimni kako bi domaći studenti voleli da predstave, nego smešno laki sa popriličnom količinom neupotrebljivog znanja u daljoj praksi.

Dakle bolje je da uvedu fizičko umesto 70% predmeta, jer će makar studentarija biti u formi, a što se tiče nauke, ionako se to u Srbiji stiče samoobrazovanjem, tamo gde bi trebalo da te nauče obično imaju preča posla...

Paradoks

pre 10 godina

Bravo. To mi jos samo treba, i ovako mislim da imam dovoljno obaveza i predispitnih aktivnosti, jos mi treba i kola i plesove da ucim, ili jos da plivam i sve to ZA OCENU... Ma bravo! I plus mi fizicka aktivnost nije strana, 4 godine sam trenirao sportove snage, plus kardio.

anonymous

pre 10 godina

Da... Nije losa zamisao, ali ovo bi imalo smisla da je kao u US svi sa ekonm faxa zivimo na kampusu, pa fax ima svoje terene, i na odredjeno vreme u toku nastave 3 dana sedmicno moras po sat nekim sportom da se bavis. Ja recimo zivim u borci, i imalo bi smisla kad bi ja tu aktivnost mogao ovde da radim. Ali ako ja treba da putujem negde, sto je minimum sat do tamo, i sat nazad, i to treba da se desi vise od jednom nedeljno onda je stvarno glupost. Jos kod mene na faxu nema b od bolonje, pa bi nekako i mogao da provucem, ali neko ko ima bolonju, pa 5 casova dnevno, 5 dana u nedelji , sta on da radi mucenik?

EU Citizen

pre 10 godina

Maltretiranje odraslih ljudi tobože "za njihovo dobro". Studenti nisu robovi, i država ne bi smela da uopšte ima ingerencije da propisuje ovakvo besmisleno šikaniranje koje nema nikakve veze sa njihovim odabranim predmetom studija. Briga o vlastitom zdravlju je privatna stvar svakog slobodnog i punoletnog građanina, a pre punoletstva njegovih roditelja a ovo je kladičan socijalističko-etatistički koncept prinude i tretiranja građanina kao da je on državno vlasništvo i državni sluga a ne upravo obrnuto, to jest čist birokratsko-demagoški kriminal.

Бацач пламена

pre 10 godina

Ма дај бре, да сам хтео физичко ишао бих на ДИФ! Факултет је ствар избора, а ја физичко нисам имао ни најмање на уму када сам уписивао свој факс. И шта ће нам? Да будемо витки и здрави? А шта ако неко неће да ослаби, већ је задовољан иако је буцкаст? Шта има ко да се меша у то? Ако је данас војска ствар избора, онда не видим разлог да физичко буде обавезно на факултетима. Факултети имају спортска удружења, па ко воли нек изволи. На крају крајева, имате теретане, паркове, терене па тамо радите колико хоћете!
Видим да моје истомишљенике овде називају размаженима, дежмекастима итд. Е па пријатељи, ја нисам ни размажен, ни дежмекаст, бавим се трчањем два пута недељно, здрав сам и добро грађен. Али не, не слажем се да терате неког на факултету да ради вратоломије да би сутра могао имати диплому.

asd

pre 10 godina

Studiram u Budimpesti. I meni je na pocetku bilo malo cudno, kao uuu fizicko na fakultetu, wtf?! I to 3 semestera...a sad kad sam ih "polozio" (bio je to obican futsal, otisli, igrali fudbal, i to je to), fali mi. Jako je dobro ponekad malo "odmoriti" telo. Mnogo sam bolje spavao. (a naravno nije kao u sredjoj, mozes da biras kosarku, futsal, odbojku, tenis, penjanje, judo, plivanje, squash, atletiku, streljastvo, itd) ja mislim da je dobar potez posto sve manje studenata koji se bave sportom pored fakulteta

Veliki brat

pre 10 godina

Plašim se da će ovim studenti samo dobiti još jedan problem i glavobolju u svojim rasporedima časova.

Ali, za razliku od jurenja termina da nekako uhvate pauzu za ručak i večeru a da ne izgube po 2 sata na iste, moraće da jure priliku i da se posle tog fizičkog istuširaju i srede za sledeće obaveze na fakultetu.

A koji to fakultet ima adekvatne uslove? Svlačionicu sa ormarićima na zaključavanje, salu, tuš kabine?

Ja kad sam išao na faks, imao sam fizičko, i nije bio veliki problem, jer niti je bilo mobilnih niti drugih skupih gedžeta.
Gde očekujete sada da studenti ostavljaju mobilni ili laptop kad imaju fizičko?
Pa još ako spoje više grupa, al' će tu da se krade, a profesor će samo da im kaže da ne odgovara za nestanak vrednih stvari.

Pa mom drugu su, kad smo išli u Gimnaziju, neki iz starije godine ukrali farmerke, i nikom ništa! Škola apsolutno ništa nije preduzela.
Rođaka mi kaže da su pre mesec dana njenoj drugarici u 3. razredu ukrali mobilni (dobro, tu su i roditelji ispali glupi što su joj kupili telefon od 300 evra, ali nije to opravdanje za školu).

Dakle, mnogo je tu problema, ja se sećam da nam je profesor davao potpis na nekoj planini na čiji vrh smo morali peške da se popenjemo, i tamo provedemo noć u kampu. Ok je to, ali negde tamo u Americi gde postoje adekvatni uslovi.

Kod nas postoje uslovi samo u BG, gde studenti idu na plivanje i sl., ali mislim da je i to većini smor.

P.S. A zašto onda nema obavezan šah i sl.?

Ljubisal Milinković Treći, svojeručno

pre 10 godina

Predlažem da se ponovo uvede predvojnička obuka i to sve četiri godine, zatim letnje radne akcije i zimsko uređenje kruga kasarne, pardon fakulteta. Tek onda će da nam svane.

sima

pre 10 godina

U Srbiji jos uvek vlada misljenje da bavljenje rekreacijom nije cool. Mnogi me shvataju da time ne samo sto produzavaju zivot, nego unapredjuju kvalitet poznijeg doba zivota.

Ovde u Vankuveru je neverovatno koliko se ljudi aktivno bavi rekreacijom. I skoro niko me pusi.

Razmislite, pogotovo mladji dok jos imate prilike sta zapravo zelite? Kaze se da u prvu polovinu zivota pokusavamo da unistimo svoje zdravlje, u drugoj da popravimo isto.

You are what you eat. Garbage in - garbage out.

Srecna Vam Nova Godina!

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan. https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

cko

pre 10 godina

nista vam nece biti da potrčite jednom do 2 puta nedeljno... usa proizvodi sve sportske talente sa faksa, a vi se bunite sto ćete malo potrčati... uostalom, ko vas pita, ima da ćutite i trčite... :-)

toni

pre 10 godina

Koliko tuznih komentara strasno. Ja napisao da sam imao fizicko na ekonomskom Subotica-Novi Sad, 2009. godina a oni 12 minusa? Pa imao sam cemu minusi? I predmet je nosio samo 2 boda ali je postojao. I ja sam se pitao sta ce mi fizicko za ekonomiju ali predmet NIJE imao ocenu nego zadovoljava i ne zadovoljava i svi su zadovoljavali. Zato mrce koje ne mogu da urade 2 skleka neka se ne brinu nece im to pokvariti prosek, bolje neka misle o svom zdravlju.

Masinac

pre 10 godina

Kao bivši student koji je imao obaveznu nastavu fizičkog (nažalost samo u prvoj godini) u potpunosti podržavam ovaj predlog. Studenti, ne plašite se nastave fizičkog vasiptanja na fakultetu jer je sasvim drukčije koncipirana u odnosu na nastavu u osnovnoj i srednjoj školi (nema ocenjivanja). Vidim da ovde mnogi predlažu da bi fizičko trebalo da bude izborni predmet. Ako nastava bude organizovana kao nekada, onda će to i biti izborni predmet, ali takav da će studenti birati čime žele da se bave dva puta nedeljno. NAstava je organizovana u prinicpu na nivou univerziteta (tako se upoznaju i kolege sa drugih fakulteta), pa se bira između plivanja, klizanja, fudbala, aerobika, šetnje na Adi,itd. Jedino je plivanje obavezno za one studenete koji ne znaju da plivaju (sto u potpunosti podrzavam). Secam se jedne koleginice koja nije htela da ide na plivanje, a nije znala da pliva. Gledajući druge studente kako rade test plivanja, to se njoj ucinilo lako, te je, iako totalni neplivac, skocila u bazen na Tašu i pocela odmah da se davi, pa je morao spasilac da interveniše. Tada sam razmišljao kako neko može da dobije index BU, a da uradi takvu glupost. Da skoči u bazen iako zna de je neplivač, samo kako bi izbegla (za nju obaveznu) nastavu plivanja jer bi joj bio problem da 24 puta u semestru suši kosu. To što bi naučila da pliva nije je zanimalo. Da zaključim, nastava fizičkog obavezno da se uvede na fakulteta i to ne samo u prvoj godini! Budući akademci, videćete da će vam se dopasti.

Sanja

pre 10 godina

Ja ovo podržavam!

Ali bi mi se više svidelo da je to izborni predmet, pa ako neko voli plivanje-ide na plivanje, ako voli nešto drugo-trenira to. I to tako da se uradi da se dobijaju ulaznice na mesečnom nivou (tamo gde ti je bliže) i kad imaš vremena dođeš i "odradiš to".
Bez ocena, jer stvarno je tačno da neko nešto ne voli ili mu jednostavno ne ide, i tako će dobiti odbojnost još veću. Tako su mene u srednjoj terali da igram odbojku (koju ne volim), tako da sam se izvlačila na sve moguće načine. Eventualno da se dobije pečat za svaki dolazak. Pa koliko minimalno treba, to ispuniš, a ako hoćeš može i više. Ali da se to ne smatra koliko dolazaka, tolika ocena, ili koliko je neko uspešan u sportu, jer stvarno ne bi imalo poente.

I ono što kažu da možeš i sam da treniraš kod kuće samo ako hoćeš, pa mogu ja, ali me mrzi, nemam društvo i nije mi zanimljivo. A kinte nemam da bih išla na fitnes, jer tako imam društvo.

Toliko. :)

Da

pre 10 godina

Kakav je ovo nacin? Ovo nece previse koristiti studentima koji studiraju fakultete na kojima se uci! Bitno je i poznavanje nauke i umetnosti (i to mnogo vise) od fizickog vapitanja, pa hajde da i to uvedemo svuda... Svako se opredeljuje cime ce se baviti kao osnovnim zanimanjem, a cime u slobodno vreme. Ako ovo usvoje, cest ce biti slucaj da nepismeni brdjani ,,muce" buduce intelektualce i akademike kojima nisu ni do noznog prsta.

Бојан Илић

pre 10 godina

Staaagneiren!
Иначе у Швајцарској је у школама обавезно пливање!
Бунили су се скоро и родитељи муслиманске вероисповести, али ништа од тога (било и на Б92)!
У здравом телу здрав дух!
Само не капирам чему ово "џамахирија бла бла бла"?! И то из незнања, не зато што си Cool!

Jim Jefferies

pre 10 godina

Kako bi bilo, za početak, da vratite profesore fizičkog u niže razrede osnovnih škola? Deca nemaju ni pet minuta strukturisane fizičke aktivnosti, umesto toga se jurcaju dok učiteljice kucaju SMS-ove? Sale izdate kojekakvim klubovima koji navlače decu da počnu rukomet sa sedam godina, a kolut napred ne znaju da naprave! Da ga uče sa osamnaest godina, da ne bude kasno, malo... Od sve muke, daj fizičko na fakultet, a?!

nenad

pre 10 godina

@sssssss
Videćeš ti kako će ti biti do fizičkog kada uđeš na faks... neće biti sve to lepo organizovano, nego će te terati da se dogegaš u njihovo vreme na neki sportski teren bog zna gde, jer fakulteti nemaju ni terene ni sale.

Ja sam punoletna osoba, hvala lepo. Svoje zdravlje održavam i fizički sam aktivan u svoje vreme, a ne kada to odluči neki pametni birokrata.

Bespotrebna gnjavaza

pre 10 godina

Ma ovo je totalna glupost. Nemaju gde da zaposljavaju DIF-ovce,pa su se setili ovoga. Ako zele da studenti budu zdravi ,neka nam obezbede besplatan odlazak u teretanu,na bazene,pa ce studenti, kada budu imali vremena, sami da treniraju,a ne da nam namecu jos jedan besmislen predmet. Ja sam na fakultetu vecinom od 8 ujutru,pa do 5,nekada i do 8. Gde je tu ucenje iz knjiga od po 1000 strana,odakle meni vremena i snage da se bavim tim glupostima kada se njima cefne?Da ne pricam sto su povecali prosek neophodan za stipendiju,zbog krize,a za ovo imaju pare... Obezbedite studentima vreme za spavanje,da vidite kako ce biti zdravi.

Zoran

pre 10 godina

Na Ekonomskom fakultetu u Subotici, fizicko je i sada obavezan predmet na drugoj godini.
(ifek, 4. januar 2014 21:33)

Jos da uvedu obaveznu ekonomiju na fekultetu fizicke kulture.

Zoran

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.
(dane, 4. januar 2014 22:44)

Da, ali on to nije kao obavezno imao na fakultetu.

dane

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan.

https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

Jelena

pre 10 godina

Ahahahaaaaaa!!! Samo kad se setim legendarnoh profesora fozickog radeta potocanina kako na tashu vice: "filoloski I masinski nikako zajedno u bazen!"

Washington

pre 10 godina

Kakva nevidjena glupost. A to ce mene kao da natera da budem aktivan?! Ne nego ce me naterat da na silu polozim taj predmet i posle ce sve da ide po starom.

Fizicka aktivnost bitna? Da da bice vam bitna kad vas privatnik bude trebao po 12 sati dnevno u firmi a kuci vas jos familika ceka.

hm

pre 10 godina

Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.
(genius, 4. januar 2014 17:20)

Jadan Stiven Hoking po tim kriterijumima.

Pitam se koliko su sklekova Njutn i Tesla mogli da urade.

Pametnjaković

pre 10 godina

Blago onima koji nisu imali, ja se sećam, kroz maglu doduše, kako sam jurio za pečatima da mi lupaju po kartonu da bih imao dovoljno, a to vreme sam mogao lepo upotrebiti za učenje ostalog što sam mislio da će mi zatrebati kad završim, za posao. I evo, mnogo godina kasnije, se kajem što nisam više vremena provodio na fizičkom, jer mi ono ostalo nikada nije zatrebalo.

Gluposti

pre 10 godina

Ko hoce, bavi se sportom, ko nece ne bavi se. Svako moze u sobi da uzme i da odradi pola sata vezbe istezanja, malo sklekova, trbusnjaka itd. samo je potrebna volja. Ovo nametanje je cist debilizam. Ja sam se celog zivota bavio raznim sportovima, ali na faksu nisam uopste imao nameru da prisustvujem istim glupostima, vec sam se bavio rekrativno, par godina i takmicarski (amaterski) odredjenim sportom. Ko hoce fizicko tu je DIF tj ne znam kako se danas zove ovaj fakultet; a veliki broj studenata se vec rekreativno bavi sportom (fudbal, basket, trcanje, plivanje itd.)

Maja

pre 10 godina

Kad se setim prve godine faksa i prokleta 24 pečata iz fizičkog koja sam morala da skupim da bih mogla da izlazim na ispite iz pravih predmeta, kosa mi se na glavi diže. Pored svih obaveza koje student koji hoće dobar prosek ima, samo još fali obavezno fizičko...

expert

pre 10 godina

Fizičko treba da bude na fakultetu, ali kao izborna aktivnost. Ako je obavezno, služiće istoj svrsi kao i u srednjoj školi - da likovi sa većim obimom bicepsa od koeficijenta inteligencije izigravaju alfa mužjake i nabijaju kompleks studentima boljim od sebe koji nisu imali tu sreću da se rode sa odgovarajućom konstitucijom i talentom za sport.

Nemanja

pre 10 godina

Mnogo veci problem je sto je fizicko vaspitanje mladjih skolskih uzrasta poveren iskljucivo uciteljicama. Bez namere da omalovazavam bilo koga.
Uvodjenjem fizickog na fakultete jednostavno stavljate sarene tapete preko zida vec prozetog vlagom.

anonymous

pre 10 godina

kad vec mislite o povratku na staro, zasto ne vratite i domacinstvo i prvu pomoc u osnovnu skolu? od njih djaci samo mogu imati koristi, donece im prakticne vestine koje su im potrebne za zivot, kako da spreme zdrav dorucak i pomognu sebi ili drugome u nevolji

Feiltto

pre 10 godina

Ne slažem sa sa ovim, najviše zbog toga sto će cela stvar predstavljati dodatnu obavezu za studente koji su na nekim fakultetima ionako prenatrpani obavezama u nastavi. Organizacione sposobnosti naših fakulteta će dodatno biti napregnute, a ionako su očajne. Biti u fizickoj formi je stvar slobodne volje i pokazatelj zrelosti, i oni koji žele da to ostvare mogu da se samostalno organizuju, u skladu sa svojim obavezama.

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Pa pošto nemaju od 1-4 razreda fizičko nego samo na papiru,isto od 5-8 ga nemaju.Nastavnik i ne dođe na čas.Sedi u kancelariji,gleda serije,kuva jaja.
U srednjoj je malo bolja situacija.I sada me zanima kolko njih će imati 10 iz fizičkog na fakultetu?
Na ovaj način naša prosveta i država ZLOSTAVLJAJU našu decu.U osnovnoj nemaju fizičko a onda u srednjoj profesor tera đaka da se popne uz konopac a on ni 10 čučnja ne može uraditi.Pa je državi to malo nego hoće da uvede fizičko i na fakultetu.
Verovatno im treba bolja kondicija za ono "Završi mgtd i PALI".

u zdravom telu zdrav duh

pre 10 godina

Vidim da su se neki javili da se bune protiv uvodjenja fizickog jer misle da im to ne odgovara. Verujem da ima i drugih predmeta na fakultetu koji im ne odgovaraju pa neka lepo upisu neki od privatnih fakulteta gde je najbitnije platiti skolarinu, a sve ostalo se da dogovoriti.

Pozdrav razmazenoj deci.

Kosta Kojot

pre 10 godina

Ovakav predlog pokazuje da predlagac potpuno pogresno razume ulogu univerziteta u civilizovanom svetu. Fizicko je strateski znacajan predmet u svakoj normalnoj drzavi, ali u osnovnoj i srednjoj skoli. Nametanja fizickog na fakultete je veliki korak u nazad.

Lemi

pre 10 godina

Ja bih ovo podrzao odmah! Zavrsio sam fakultet proslog septembra i nisam imao priliku da se bavim sportom dok sam studirao,mislim na kosarkasku sekciju na faksu. Inace sam sportski tip i igram basket sezonski,i to non stop... Plivanje,fudbal,sve je super i ljudi bi se vise druzili...razvija se i telo i duh! Samo napred sa ovom idejom!

Drug Che

pre 10 godina

Ovo je moja najgora nocna mora! Strasno! Lako je spucati 50 godina u zadnjicu, jesti krmetinu pa onda studente slati na fizicko. Generacija nasih roditelja koja nam je toliko dobrog donela bi jos malo da nam utice na zivote... Pitajte studente! Ja bih drzavni vrh slao na fizicko.

krle

pre 10 godina

Obozavam sport,bavio sam se sportom,a sada sam rekreativac. Kada sam '96. bio brucos,secam se da sam imao fizicko u Pioniru i da mi je to,uz sve ostale obaveze,bilo tesko smaranje,narocito kad uzmem u obzir duuuugo putovanje GSP-om do B.brda.

z

pre 10 godina

izuzetno glupo. ja sam studirao na BU prije 20 godina. preko zime sam isao na klizanje (i to sam imao jos srece) a kad je sezona zavrsila, na trcanje. nije bilo usput i bilo je uzasno smaranje.

genius

pre 10 godina

Mens sana in corpore sano!
Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.

Brle

pre 10 godina

Kada je Djilas poceo da prevaspitava ljude svojim zakonima o zabrani alkohola i ulazenju na prednja vrata u autobus, tada je unistio sebi rejting i politicki se survao.

Studenti su punoletni ljudi i ko god pokusa da im namece nesto, i da ih prevaspitava, proci ce kao Djilas. Ono sto ljudi ne trpe, to je ponizavanje. Treba svakome ostaviti slobodu izbora.

Ko kaze da zelim da smrsam? Ovako debeo sam stabilan, nece me vetrovi oduvati.

genius

pre 10 godina

Mens sana in corpore sano!
Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.

Brle

pre 10 godina

Kada je Djilas poceo da prevaspitava ljude svojim zakonima o zabrani alkohola i ulazenju na prednja vrata u autobus, tada je unistio sebi rejting i politicki se survao.

Studenti su punoletni ljudi i ko god pokusa da im namece nesto, i da ih prevaspitava, proci ce kao Djilas. Ono sto ljudi ne trpe, to je ponizavanje. Treba svakome ostaviti slobodu izbora.

Ko kaze da zelim da smrsam? Ovako debeo sam stabilan, nece me vetrovi oduvati.

anonymous

pre 10 godina

kad vec mislite o povratku na staro, zasto ne vratite i domacinstvo i prvu pomoc u osnovnu skolu? od njih djaci samo mogu imati koristi, donece im prakticne vestine koje su im potrebne za zivot, kako da spreme zdrav dorucak i pomognu sebi ili drugome u nevolji

Feiltto

pre 10 godina

Ne slažem sa sa ovim, najviše zbog toga sto će cela stvar predstavljati dodatnu obavezu za studente koji su na nekim fakultetima ionako prenatrpani obavezama u nastavi. Organizacione sposobnosti naših fakulteta će dodatno biti napregnute, a ionako su očajne. Biti u fizickoj formi je stvar slobodne volje i pokazatelj zrelosti, i oni koji žele da to ostvare mogu da se samostalno organizuju, u skladu sa svojim obavezama.

Kosta Kojot

pre 10 godina

Ovakav predlog pokazuje da predlagac potpuno pogresno razume ulogu univerziteta u civilizovanom svetu. Fizicko je strateski znacajan predmet u svakoj normalnoj drzavi, ali u osnovnoj i srednjoj skoli. Nametanja fizickog na fakultete je veliki korak u nazad.

expert

pre 10 godina

Fizičko treba da bude na fakultetu, ali kao izborna aktivnost. Ako je obavezno, služiće istoj svrsi kao i u srednjoj školi - da likovi sa većim obimom bicepsa od koeficijenta inteligencije izigravaju alfa mužjake i nabijaju kompleks studentima boljim od sebe koji nisu imali tu sreću da se rode sa odgovarajućom konstitucijom i talentom za sport.

Nemanja

pre 10 godina

Mnogo veci problem je sto je fizicko vaspitanje mladjih skolskih uzrasta poveren iskljucivo uciteljicama. Bez namere da omalovazavam bilo koga.
Uvodjenjem fizickog na fakultete jednostavno stavljate sarene tapete preko zida vec prozetog vlagom.

Maja

pre 10 godina

Kad se setim prve godine faksa i prokleta 24 pečata iz fizičkog koja sam morala da skupim da bih mogla da izlazim na ispite iz pravih predmeta, kosa mi se na glavi diže. Pored svih obaveza koje student koji hoće dobar prosek ima, samo još fali obavezno fizičko...

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Pa pošto nemaju od 1-4 razreda fizičko nego samo na papiru,isto od 5-8 ga nemaju.Nastavnik i ne dođe na čas.Sedi u kancelariji,gleda serije,kuva jaja.
U srednjoj je malo bolja situacija.I sada me zanima kolko njih će imati 10 iz fizičkog na fakultetu?
Na ovaj način naša prosveta i država ZLOSTAVLJAJU našu decu.U osnovnoj nemaju fizičko a onda u srednjoj profesor tera đaka da se popne uz konopac a on ni 10 čučnja ne može uraditi.Pa je državi to malo nego hoće da uvede fizičko i na fakultetu.
Verovatno im treba bolja kondicija za ono "Završi mgtd i PALI".

Gluposti

pre 10 godina

Ko hoce, bavi se sportom, ko nece ne bavi se. Svako moze u sobi da uzme i da odradi pola sata vezbe istezanja, malo sklekova, trbusnjaka itd. samo je potrebna volja. Ovo nametanje je cist debilizam. Ja sam se celog zivota bavio raznim sportovima, ali na faksu nisam uopste imao nameru da prisustvujem istim glupostima, vec sam se bavio rekrativno, par godina i takmicarski (amaterski) odredjenim sportom. Ko hoce fizicko tu je DIF tj ne znam kako se danas zove ovaj fakultet; a veliki broj studenata se vec rekreativno bavi sportom (fudbal, basket, trcanje, plivanje itd.)

Drug Che

pre 10 godina

Ovo je moja najgora nocna mora! Strasno! Lako je spucati 50 godina u zadnjicu, jesti krmetinu pa onda studente slati na fizicko. Generacija nasih roditelja koja nam je toliko dobrog donela bi jos malo da nam utice na zivote... Pitajte studente! Ja bih drzavni vrh slao na fizicko.

Lemi

pre 10 godina

Ja bih ovo podrzao odmah! Zavrsio sam fakultet proslog septembra i nisam imao priliku da se bavim sportom dok sam studirao,mislim na kosarkasku sekciju na faksu. Inace sam sportski tip i igram basket sezonski,i to non stop... Plivanje,fudbal,sve je super i ljudi bi se vise druzili...razvija se i telo i duh! Samo napred sa ovom idejom!

u zdravom telu zdrav duh

pre 10 godina

Vidim da su se neki javili da se bune protiv uvodjenja fizickog jer misle da im to ne odgovara. Verujem da ima i drugih predmeta na fakultetu koji im ne odgovaraju pa neka lepo upisu neki od privatnih fakulteta gde je najbitnije platiti skolarinu, a sve ostalo se da dogovoriti.

Pozdrav razmazenoj deci.

hm

pre 10 godina

Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.
(genius, 4. januar 2014 17:20)

Jadan Stiven Hoking po tim kriterijumima.

Pitam se koliko su sklekova Njutn i Tesla mogli da urade.

Jelena

pre 10 godina

Ahahahaaaaaa!!! Samo kad se setim legendarnoh profesora fozickog radeta potocanina kako na tashu vice: "filoloski I masinski nikako zajedno u bazen!"

krle

pre 10 godina

Obozavam sport,bavio sam se sportom,a sada sam rekreativac. Kada sam '96. bio brucos,secam se da sam imao fizicko u Pioniru i da mi je to,uz sve ostale obaveze,bilo tesko smaranje,narocito kad uzmem u obzir duuuugo putovanje GSP-om do B.brda.

Zoran

pre 10 godina

Na Ekonomskom fakultetu u Subotici, fizicko je i sada obavezan predmet na drugoj godini.
(ifek, 4. januar 2014 21:33)

Jos da uvedu obaveznu ekonomiju na fekultetu fizicke kulture.

z

pre 10 godina

izuzetno glupo. ja sam studirao na BU prije 20 godina. preko zime sam isao na klizanje (i to sam imao jos srece) a kad je sezona zavrsila, na trcanje. nije bilo usput i bilo je uzasno smaranje.

Pametnjaković

pre 10 godina

Blago onima koji nisu imali, ja se sećam, kroz maglu doduše, kako sam jurio za pečatima da mi lupaju po kartonu da bih imao dovoljno, a to vreme sam mogao lepo upotrebiti za učenje ostalog što sam mislio da će mi zatrebati kad završim, za posao. I evo, mnogo godina kasnije, se kajem što nisam više vremena provodio na fizičkom, jer mi ono ostalo nikada nije zatrebalo.

Zoran

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.
(dane, 4. januar 2014 22:44)

Da, ali on to nije kao obavezno imao na fakultetu.

Washington

pre 10 godina

Kakva nevidjena glupost. A to ce mene kao da natera da budem aktivan?! Ne nego ce me naterat da na silu polozim taj predmet i posle ce sve da ide po starom.

Fizicka aktivnost bitna? Da da bice vam bitna kad vas privatnik bude trebao po 12 sati dnevno u firmi a kuci vas jos familika ceka.

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan.

https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

dane

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto u ovoj državi odavno niko ne brine za kvalitet školstva, verujem da je ovo samo još jedan način da se uhlebe stranački kadrovi, konkretno DIF-ovci.

Naravno da fizičko nije na odmet, ali ga ne treba nametati studentima. Pošto su punoletni, treba i oni da se pitaju i onda, eventualno, uvesti ovaj predmet, ali samo kao fakultativan.

Ima hiljadu problema u školstvu, o čemu jasno svedoči porazan rejting Srbije na svetskim listama. Međutim, vlasti se zbog toga ne sekiraju, već se dohvatile fizičkog za studente. Zaista velika besmislica.

EU Citizen

pre 10 godina

Maltretiranje odraslih ljudi tobože "za njihovo dobro". Studenti nisu robovi, i država ne bi smela da uopšte ima ingerencije da propisuje ovakvo besmisleno šikaniranje koje nema nikakve veze sa njihovim odabranim predmetom studija. Briga o vlastitom zdravlju je privatna stvar svakog slobodnog i punoletnog građanina, a pre punoletstva njegovih roditelja a ovo je kladičan socijalističko-etatistički koncept prinude i tretiranja građanina kao da je on državno vlasništvo i državni sluga a ne upravo obrnuto, to jest čist birokratsko-demagoški kriminal.

Jim Jefferies

pre 10 godina

Kako bi bilo, za početak, da vratite profesore fizičkog u niže razrede osnovnih škola? Deca nemaju ni pet minuta strukturisane fizičke aktivnosti, umesto toga se jurcaju dok učiteljice kucaju SMS-ove? Sale izdate kojekakvim klubovima koji navlače decu da počnu rukomet sa sedam godina, a kolut napred ne znaju da naprave! Da ga uče sa osamnaest godina, da ne bude kasno, malo... Od sve muke, daj fizičko na fakultet, a?!

Bespotrebna gnjavaza

pre 10 godina

Ma ovo je totalna glupost. Nemaju gde da zaposljavaju DIF-ovce,pa su se setili ovoga. Ako zele da studenti budu zdravi ,neka nam obezbede besplatan odlazak u teretanu,na bazene,pa ce studenti, kada budu imali vremena, sami da treniraju,a ne da nam namecu jos jedan besmislen predmet. Ja sam na fakultetu vecinom od 8 ujutru,pa do 5,nekada i do 8. Gde je tu ucenje iz knjiga od po 1000 strana,odakle meni vremena i snage da se bavim tim glupostima kada se njima cefne?Da ne pricam sto su povecali prosek neophodan za stipendiju,zbog krize,a za ovo imaju pare... Obezbedite studentima vreme za spavanje,da vidite kako ce biti zdravi.

novosadjanin

pre 10 godina

Mislim da je to jaaaaako vaznoooo za struku, recimo, Filozofski ce procvetati. Sta ovi rade, meni nije jasno. Sta je sledece, obavezno aplaudiranje nadredjenima? A kada se jugend tako rano probudila da lupa minuse, to mi tek nije jasno.

nenad

pre 10 godina

@sssssss
Videćeš ti kako će ti biti do fizičkog kada uđeš na faks... neće biti sve to lepo organizovano, nego će te terati da se dogegaš u njihovo vreme na neki sportski teren bog zna gde, jer fakulteti nemaju ni terene ni sale.

Ja sam punoletna osoba, hvala lepo. Svoje zdravlje održavam i fizički sam aktivan u svoje vreme, a ne kada to odluči neki pametni birokrata.

Бацач пламена

pre 10 godina

Ма дај бре, да сам хтео физичко ишао бих на ДИФ! Факултет је ствар избора, а ја физичко нисам имао ни најмање на уму када сам уписивао свој факс. И шта ће нам? Да будемо витки и здрави? А шта ако неко неће да ослаби, већ је задовољан иако је буцкаст? Шта има ко да се меша у то? Ако је данас војска ствар избора, онда не видим разлог да физичко буде обавезно на факултетима. Факултети имају спортска удружења, па ко воли нек изволи. На крају крајева, имате теретане, паркове, терене па тамо радите колико хоћете!
Видим да моје истомишљенике овде називају размаженима, дежмекастима итд. Е па пријатељи, ја нисам ни размажен, ни дежмекаст, бавим се трчањем два пута недељно, здрав сам и добро грађен. Али не, не слажем се да терате неког на факултету да ради вратоломије да би сутра могао имати диплому.

Paradoks

pre 10 godina

Bravo. To mi jos samo treba, i ovako mislim da imam dovoljno obaveza i predispitnih aktivnosti, jos mi treba i kola i plesove da ucim, ili jos da plivam i sve to ZA OCENU... Ma bravo! I plus mi fizicka aktivnost nije strana, 4 godine sam trenirao sportove snage, plus kardio.

Digitalni mis

pre 10 godina

Kakvo, bre, fizicko na fakultetu? Pa da vidim tog ko bi mi kao odraslom coveku nametao tako nesto! Volim fizicku aktivnost, bavio se biciklizmom, redovno vezbam od 10-te godine (sada mi je 27), ali ono sto ne volim je nametanje necega sto je licna stvar i izbor svakog pojedinca u ustanovi kojoj je osnovni i jedini zadatak da od tog pojedinca proizvede efikasnog strucnjaka a ne balvana u formi (sto je cest slucaj na nasim fakultetima).

Da

pre 10 godina

Kakav je ovo nacin? Ovo nece previse koristiti studentima koji studiraju fakultete na kojima se uci! Bitno je i poznavanje nauke i umetnosti (i to mnogo vise) od fizickog vapitanja, pa hajde da i to uvedemo svuda... Svako se opredeljuje cime ce se baviti kao osnovnim zanimanjem, a cime u slobodno vreme. Ako ovo usvoje, cest ce biti slucaj da nepismeni brdjani ,,muce" buduce intelektualce i akademike kojima nisu ni do noznog prsta.

Ljubisal Milinković Treći, svojeručno

pre 10 godina

Predlažem da se ponovo uvede predvojnička obuka i to sve četiri godine, zatim letnje radne akcije i zimsko uređenje kruga kasarne, pardon fakulteta. Tek onda će da nam svane.

Matematicar

pre 10 godina

Ja sam moju diplomu upisao 1997.
Beogradski univerzitet, PMF.
Zapalo me klizanje u Pioniru (zimi) i plivanje, tamo gde je taj bazen...valjda je i danas '25. maj'?
Mnogo dobro je bilo za nas matematicare. Plivas, davis se, klizas, padas, svi se smeju. Ma bili smo najbolje face.

Veliki brat

pre 10 godina

Plašim se da će ovim studenti samo dobiti još jedan problem i glavobolju u svojim rasporedima časova.

Ali, za razliku od jurenja termina da nekako uhvate pauzu za ručak i večeru a da ne izgube po 2 sata na iste, moraće da jure priliku i da se posle tog fizičkog istuširaju i srede za sledeće obaveze na fakultetu.

A koji to fakultet ima adekvatne uslove? Svlačionicu sa ormarićima na zaključavanje, salu, tuš kabine?

Ja kad sam išao na faks, imao sam fizičko, i nije bio veliki problem, jer niti je bilo mobilnih niti drugih skupih gedžeta.
Gde očekujete sada da studenti ostavljaju mobilni ili laptop kad imaju fizičko?
Pa još ako spoje više grupa, al' će tu da se krade, a profesor će samo da im kaže da ne odgovara za nestanak vrednih stvari.

Pa mom drugu su, kad smo išli u Gimnaziju, neki iz starije godine ukrali farmerke, i nikom ništa! Škola apsolutno ništa nije preduzela.
Rođaka mi kaže da su pre mesec dana njenoj drugarici u 3. razredu ukrali mobilni (dobro, tu su i roditelji ispali glupi što su joj kupili telefon od 300 evra, ali nije to opravdanje za školu).

Dakle, mnogo je tu problema, ja se sećam da nam je profesor davao potpis na nekoj planini na čiji vrh smo morali peške da se popenjemo, i tamo provedemo noć u kampu. Ok je to, ali negde tamo u Americi gde postoje adekvatni uslovi.

Kod nas postoje uslovi samo u BG, gde studenti idu na plivanje i sl., ali mislim da je i to većini smor.

P.S. A zašto onda nema obavezan šah i sl.?

anonymous

pre 10 godina

Da... Nije losa zamisao, ali ovo bi imalo smisla da je kao u US svi sa ekonm faxa zivimo na kampusu, pa fax ima svoje terene, i na odredjeno vreme u toku nastave 3 dana sedmicno moras po sat nekim sportom da se bavis. Ja recimo zivim u borci, i imalo bi smisla kad bi ja tu aktivnost mogao ovde da radim. Ali ako ja treba da putujem negde, sto je minimum sat do tamo, i sat nazad, i to treba da se desi vise od jednom nedeljno onda je stvarno glupost. Jos kod mene na faxu nema b od bolonje, pa bi nekako i mogao da provucem, ali neko ko ima bolonju, pa 5 casova dnevno, 5 dana u nedelji , sta on da radi mucenik?

toni

pre 10 godina

Koliko tuznih komentara strasno. Ja napisao da sam imao fizicko na ekonomskom Subotica-Novi Sad, 2009. godina a oni 12 minusa? Pa imao sam cemu minusi? I predmet je nosio samo 2 boda ali je postojao. I ja sam se pitao sta ce mi fizicko za ekonomiju ali predmet NIJE imao ocenu nego zadovoljava i ne zadovoljava i svi su zadovoljavali. Zato mrce koje ne mogu da urade 2 skleka neka se ne brinu nece im to pokvariti prosek, bolje neka misle o svom zdravlju.

Masinac

pre 10 godina

Kao bivši student koji je imao obaveznu nastavu fizičkog (nažalost samo u prvoj godini) u potpunosti podržavam ovaj predlog. Studenti, ne plašite se nastave fizičkog vasiptanja na fakultetu jer je sasvim drukčije koncipirana u odnosu na nastavu u osnovnoj i srednjoj školi (nema ocenjivanja). Vidim da ovde mnogi predlažu da bi fizičko trebalo da bude izborni predmet. Ako nastava bude organizovana kao nekada, onda će to i biti izborni predmet, ali takav da će studenti birati čime žele da se bave dva puta nedeljno. NAstava je organizovana u prinicpu na nivou univerziteta (tako se upoznaju i kolege sa drugih fakulteta), pa se bira između plivanja, klizanja, fudbala, aerobika, šetnje na Adi,itd. Jedino je plivanje obavezno za one studenete koji ne znaju da plivaju (sto u potpunosti podrzavam). Secam se jedne koleginice koja nije htela da ide na plivanje, a nije znala da pliva. Gledajući druge studente kako rade test plivanja, to se njoj ucinilo lako, te je, iako totalni neplivac, skocila u bazen na Tašu i pocela odmah da se davi, pa je morao spasilac da interveniše. Tada sam razmišljao kako neko može da dobije index BU, a da uradi takvu glupost. Da skoči u bazen iako zna de je neplivač, samo kako bi izbegla (za nju obaveznu) nastavu plivanja jer bi joj bio problem da 24 puta u semestru suši kosu. To što bi naučila da pliva nije je zanimalo. Da zaključim, nastava fizičkog obavezno da se uvede na fakulteta i to ne samo u prvoj godini! Budući akademci, videćete da će vam se dopasti.

miss

pre 10 godina

sta bre ?? jedva cekam da zavrsim srednju da ga se otarasim sad na fakultet da ga ubace ? ja se ne bavim sportom.ne znam da igram fudbal, kosarku NEZNAM ,, i necu nista ni da upisujem ako to uvedu.. bolesno.. Jos i gradjansko i svet oko nas bi moglo a ?? Sportom treba da se bavimo svakako..ali svojom voljom a ne da nas na to prisiljavaju.. Jadno je to sto u skoli fizicko imamo kao obavezan predmet.gde niko nista ne radi samo se izivljava nad loptom uvek a na kraj svi imaju petice.dok sa druge strane VERONAUKA ne ulazi u prosek.niko taj predmet ne postuje i pola ucenika ne zna gde je Isus rodjen..ZAR NE TREBA TA DVA PREDMETA DA SE ZAROTIRAJU U SKOLI ??

cko

pre 10 godina

nista vam nece biti da potrčite jednom do 2 puta nedeljno... usa proizvodi sve sportske talente sa faksa, a vi se bunite sto ćete malo potrčati... uostalom, ko vas pita, ima da ćutite i trčite... :-)

asd

pre 10 godina

Studiram u Budimpesti. I meni je na pocetku bilo malo cudno, kao uuu fizicko na fakultetu, wtf?! I to 3 semestera...a sad kad sam ih "polozio" (bio je to obican futsal, otisli, igrali fudbal, i to je to), fali mi. Jako je dobro ponekad malo "odmoriti" telo. Mnogo sam bolje spavao. (a naravno nije kao u sredjoj, mozes da biras kosarku, futsal, odbojku, tenis, penjanje, judo, plivanje, squash, atletiku, streljastvo, itd) ja mislim da je dobar potez posto sve manje studenata koji se bave sportom pored fakulteta

sale

pre 10 godina

Ma jok, sta ce vam fizicka aktivnost. Evo ljudi na ekonomskom idu liftom jedan sprat i to je svaki put guzva. I ne samo studenti vec i asistenti.

sima

pre 10 godina

U Srbiji jos uvek vlada misljenje da bavljenje rekreacijom nije cool. Mnogi me shvataju da time ne samo sto produzavaju zivot, nego unapredjuju kvalitet poznijeg doba zivota.

Ovde u Vankuveru je neverovatno koliko se ljudi aktivno bavi rekreacijom. I skoro niko me pusi.

Razmislite, pogotovo mladji dok jos imate prilike sta zapravo zelite? Kaze se da u prvu polovinu zivota pokusavamo da unistimo svoje zdravlje, u drugoj da popravimo isto.

You are what you eat. Garbage in - garbage out.

Srecna Vam Nova Godina!

Đorđe Č. glavni arhivator je pri vezi

pre 10 godina

Jeste! Kakav pečat, kakvi bakrači, student je neverovatna veličina kojoj naučno napredovanje ometa sat fizičkog koje bi on/ona iskoristio pametnije u čitaonici akademski se uzdižući.

Dajte ljudi ne tupite, em su fakulteti po svom nastavnom programu smešni, i to ne smešno obimni kako bi domaći studenti voleli da predstave, nego smešno laki sa popriličnom količinom neupotrebljivog znanja u daljoj praksi.

Dakle bolje je da uvedu fizičko umesto 70% predmeta, jer će makar studentarija biti u formi, a što se tiče nauke, ionako se to u Srbiji stiče samoobrazovanjem, tamo gde bi trebalo da te nauče obično imaju preča posla...

Sanja

pre 10 godina

Ja ovo podržavam!

Ali bi mi se više svidelo da je to izborni predmet, pa ako neko voli plivanje-ide na plivanje, ako voli nešto drugo-trenira to. I to tako da se uradi da se dobijaju ulaznice na mesečnom nivou (tamo gde ti je bliže) i kad imaš vremena dođeš i "odradiš to".
Bez ocena, jer stvarno je tačno da neko nešto ne voli ili mu jednostavno ne ide, i tako će dobiti odbojnost još veću. Tako su mene u srednjoj terali da igram odbojku (koju ne volim), tako da sam se izvlačila na sve moguće načine. Eventualno da se dobije pečat za svaki dolazak. Pa koliko minimalno treba, to ispuniš, a ako hoćeš može i više. Ali da se to ne smatra koliko dolazaka, tolika ocena, ili koliko je neko uspešan u sportu, jer stvarno ne bi imalo poente.

I ono što kažu da možeš i sam da treniraš kod kuće samo ako hoćeš, pa mogu ja, ali me mrzi, nemam društvo i nije mi zanimljivo. A kinte nemam da bih išla na fitnes, jer tako imam društvo.

Toliko. :)

Бојан Илић

pre 10 godina

Staaagneiren!
Иначе у Швајцарској је у школама обавезно пливање!
Бунили су се скоро и родитељи муслиманске вероисповести, али ништа од тога (било и на Б92)!
У здравом телу здрав дух!
Само не капирам чему ово "џамахирија бла бла бла"?! И то из незнања, не зато што си Cool!

dr

pre 10 godina

Ovo je jadno. Samo nam zagorcavaju studije, svakim potezom sve vise i vise. Uveli su Bolonju pa moramo da prisustvujemo SVIM predavanjima radi poena, a ko ne prisustvuje 70% predavanja, gubi godinu! Na medicini svi smo komirani i prenatrpani gradivom, koje se meri desetinama hiljada suvoparne struke godišnje! Treba samo da nas neko vidi, samo što u komu ne padnemo od premora na drugoj godini. Nemamo vremena da jedemo! I onda neka pametna glavica smišlja da nam doda fizičko. Pa samo infarkt mogu da dobijem! Inace sam dugo godina vezbala sat vremena dnevno i sa tegicima i obozavam fizicku aktivnost, smatram i da jeste jako bitna za zdravlje, ali sada, na drugoj godini medicine, mi nema sanse da imamo energije za tako nesto! To nesme da prodje. Ali neka, ako nam natovare i tu muku, nema veze, sve se vraca sve se placa, vraticemo mi ovoj drzavi sve sto nam rade i ljube nas u zdrav mozak.

argh

pre 10 godina

to se radi kako bi se povecala svest o znacaju fizicke aktivnosti, i to direktno na studente koji ce ciniti najveci stalez i dati dobar primer ostalim gradjanima a sve u cilju poboljsanja zdravlja i zdravih navika cele nacije!

Milica

pre 10 godina

Postoji veslački klub Beogradski univerzitet, gde treniraju studenti svih fakulteta (čak i onih koji nisu sa Univerziteta u Beogradu), ali trenutno radi bez neke značajne podrške Univerziteta. Neka ulože sredstva u ovaj klub da stvore studentima bolje uslove za treniranje. Veslanje je ionako svugde u svetu tradicionalan univerztiteski sport, mogu da uvedu veslanje kao jednu od tih aktivnosti o kojima pričaju. Izuzetno je dobar sport za celo telo, iako kod nas nije previše popularizovan.

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan. https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

Suzana

pre 10 godina

U mnogim osnovnim školama ne postoje ni sale za fizičko,nema lopti za odbojku,košarku....sportisti nemaju hale i terene za treniranje, a došli smo do teme: "uvođenja fizičkog na fakultete".

Brle

pre 10 godina

Kada je Djilas poceo da prevaspitava ljude svojim zakonima o zabrani alkohola i ulazenju na prednja vrata u autobus, tada je unistio sebi rejting i politicki se survao.

Studenti su punoletni ljudi i ko god pokusa da im namece nesto, i da ih prevaspitava, proci ce kao Djilas. Ono sto ljudi ne trpe, to je ponizavanje. Treba svakome ostaviti slobodu izbora.

Ko kaze da zelim da smrsam? Ovako debeo sam stabilan, nece me vetrovi oduvati.

u zdravom telu zdrav duh

pre 10 godina

Vidim da su se neki javili da se bune protiv uvodjenja fizickog jer misle da im to ne odgovara. Verujem da ima i drugih predmeta na fakultetu koji im ne odgovaraju pa neka lepo upisu neki od privatnih fakulteta gde je najbitnije platiti skolarinu, a sve ostalo se da dogovoriti.

Pozdrav razmazenoj deci.

genius

pre 10 godina

Mens sana in corpore sano!
Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.

Lemi

pre 10 godina

Ja bih ovo podrzao odmah! Zavrsio sam fakultet proslog septembra i nisam imao priliku da se bavim sportom dok sam studirao,mislim na kosarkasku sekciju na faksu. Inace sam sportski tip i igram basket sezonski,i to non stop... Plivanje,fudbal,sve je super i ljudi bi se vise druzili...razvija se i telo i duh! Samo napred sa ovom idejom!

expert

pre 10 godina

Fizičko treba da bude na fakultetu, ali kao izborna aktivnost. Ako je obavezno, služiće istoj svrsi kao i u srednjoj školi - da likovi sa većim obimom bicepsa od koeficijenta inteligencije izigravaju alfa mužjake i nabijaju kompleks studentima boljim od sebe koji nisu imali tu sreću da se rode sa odgovarajućom konstitucijom i talentom za sport.

Feiltto

pre 10 godina

Ne slažem sa sa ovim, najviše zbog toga sto će cela stvar predstavljati dodatnu obavezu za studente koji su na nekim fakultetima ionako prenatrpani obavezama u nastavi. Organizacione sposobnosti naših fakulteta će dodatno biti napregnute, a ionako su očajne. Biti u fizickoj formi je stvar slobodne volje i pokazatelj zrelosti, i oni koji žele da to ostvare mogu da se samostalno organizuju, u skladu sa svojim obavezama.

Kosta Kojot

pre 10 godina

Ovakav predlog pokazuje da predlagac potpuno pogresno razume ulogu univerziteta u civilizovanom svetu. Fizicko je strateski znacajan predmet u svakoj normalnoj drzavi, ali u osnovnoj i srednjoj skoli. Nametanja fizickog na fakultete je veliki korak u nazad.

dane

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.

hm

pre 10 godina

Sport je jako bitna karika u razvoju ljudskog karaktera i discipline koji su jedan od preduslova za stvaranje pravog intelektualca.
(genius, 4. januar 2014 17:20)

Jadan Stiven Hoking po tim kriterijumima.

Pitam se koliko su sklekova Njutn i Tesla mogli da urade.

Maja

pre 10 godina

Kad se setim prve godine faksa i prokleta 24 pečata iz fizičkog koja sam morala da skupim da bih mogla da izlazim na ispite iz pravih predmeta, kosa mi se na glavi diže. Pored svih obaveza koje student koji hoće dobar prosek ima, samo još fali obavezno fizičko...

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Pa pošto nemaju od 1-4 razreda fizičko nego samo na papiru,isto od 5-8 ga nemaju.Nastavnik i ne dođe na čas.Sedi u kancelariji,gleda serije,kuva jaja.
U srednjoj je malo bolja situacija.I sada me zanima kolko njih će imati 10 iz fizičkog na fakultetu?
Na ovaj način naša prosveta i država ZLOSTAVLJAJU našu decu.U osnovnoj nemaju fizičko a onda u srednjoj profesor tera đaka da se popne uz konopac a on ni 10 čučnja ne može uraditi.Pa je državi to malo nego hoće da uvede fizičko i na fakultetu.
Verovatno im treba bolja kondicija za ono "Završi mgtd i PALI".

Gluposti

pre 10 godina

Ko hoce, bavi se sportom, ko nece ne bavi se. Svako moze u sobi da uzme i da odradi pola sata vezbe istezanja, malo sklekova, trbusnjaka itd. samo je potrebna volja. Ovo nametanje je cist debilizam. Ja sam se celog zivota bavio raznim sportovima, ali na faksu nisam uopste imao nameru da prisustvujem istim glupostima, vec sam se bavio rekrativno, par godina i takmicarski (amaterski) odredjenim sportom. Ko hoce fizicko tu je DIF tj ne znam kako se danas zove ovaj fakultet; a veliki broj studenata se vec rekreativno bavi sportom (fudbal, basket, trcanje, plivanje itd.)

z

pre 10 godina

izuzetno glupo. ja sam studirao na BU prije 20 godina. preko zime sam isao na klizanje (i to sam imao jos srece) a kad je sezona zavrsila, na trcanje. nije bilo usput i bilo je uzasno smaranje.

Washington

pre 10 godina

Kakva nevidjena glupost. A to ce mene kao da natera da budem aktivan?! Ne nego ce me naterat da na silu polozim taj predmet i posle ce sve da ide po starom.

Fizicka aktivnost bitna? Da da bice vam bitna kad vas privatnik bude trebao po 12 sati dnevno u firmi a kuci vas jos familika ceka.

Drug Che

pre 10 godina

Ovo je moja najgora nocna mora! Strasno! Lako je spucati 50 godina u zadnjicu, jesti krmetinu pa onda studente slati na fizicko. Generacija nasih roditelja koja nam je toliko dobrog donela bi jos malo da nam utice na zivote... Pitajte studente! Ja bih drzavni vrh slao na fizicko.

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan.

https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

krle

pre 10 godina

Obozavam sport,bavio sam se sportom,a sada sam rekreativac. Kada sam '96. bio brucos,secam se da sam imao fizicko u Pioniru i da mi je to,uz sve ostale obaveze,bilo tesko smaranje,narocito kad uzmem u obzir duuuugo putovanje GSP-om do B.brda.

Nemanja

pre 10 godina

Mnogo veci problem je sto je fizicko vaspitanje mladjih skolskih uzrasta poveren iskljucivo uciteljicama. Bez namere da omalovazavam bilo koga.
Uvodjenjem fizickog na fakultete jednostavno stavljate sarene tapete preko zida vec prozetog vlagom.

anonymous

pre 10 godina

kad vec mislite o povratku na staro, zasto ne vratite i domacinstvo i prvu pomoc u osnovnu skolu? od njih djaci samo mogu imati koristi, donece im prakticne vestine koje su im potrebne za zivot, kako da spreme zdrav dorucak i pomognu sebi ili drugome u nevolji

Zoran

pre 10 godina

Na Ekonomskom fakultetu u Subotici, fizicko je i sada obavezan predmet na drugoj godini.
(ifek, 4. januar 2014 21:33)

Jos da uvedu obaveznu ekonomiju na fekultetu fizicke kulture.

Zoran

pre 10 godina

Procitajte knjigu "od pasnjaka do naucenjaka" Mihaila Pupina , pa ce Vam
biti jasno dragi lenji akademci koliko je sport znacajan na fakultetu.
(dane, 4. januar 2014 22:44)

Da, ali on to nije kao obavezno imao na fakultetu.

miss

pre 10 godina

sta bre ?? jedva cekam da zavrsim srednju da ga se otarasim sad na fakultet da ga ubace ? ja se ne bavim sportom.ne znam da igram fudbal, kosarku NEZNAM ,, i necu nista ni da upisujem ako to uvedu.. bolesno.. Jos i gradjansko i svet oko nas bi moglo a ?? Sportom treba da se bavimo svakako..ali svojom voljom a ne da nas na to prisiljavaju.. Jadno je to sto u skoli fizicko imamo kao obavezan predmet.gde niko nista ne radi samo se izivljava nad loptom uvek a na kraj svi imaju petice.dok sa druge strane VERONAUKA ne ulazi u prosek.niko taj predmet ne postuje i pola ucenika ne zna gde je Isus rodjen..ZAR NE TREBA TA DVA PREDMETA DA SE ZAROTIRAJU U SKOLI ??

cko

pre 10 godina

nista vam nece biti da potrčite jednom do 2 puta nedeljno... usa proizvodi sve sportske talente sa faksa, a vi se bunite sto ćete malo potrčati... uostalom, ko vas pita, ima da ćutite i trčite... :-)

Đorđe Č. glavni arhivator je pri vezi

pre 10 godina

Jeste! Kakav pečat, kakvi bakrači, student je neverovatna veličina kojoj naučno napredovanje ometa sat fizičkog koje bi on/ona iskoristio pametnije u čitaonici akademski se uzdižući.

Dajte ljudi ne tupite, em su fakulteti po svom nastavnom programu smešni, i to ne smešno obimni kako bi domaći studenti voleli da predstave, nego smešno laki sa popriličnom količinom neupotrebljivog znanja u daljoj praksi.

Dakle bolje je da uvedu fizičko umesto 70% predmeta, jer će makar studentarija biti u formi, a što se tiče nauke, ionako se to u Srbiji stiče samoobrazovanjem, tamo gde bi trebalo da te nauče obično imaju preča posla...

Бојан Илић

pre 10 godina

Staaagneiren!
Иначе у Швајцарској је у школама обавезно пливање!
Бунили су се скоро и родитељи муслиманске вероисповести, али ништа од тога (било и на Б92)!
У здравом телу здрав дух!
Само не капирам чему ово "џамахирија бла бла бла"?! И то из незнања, не зато што си Cool!

Masinac

pre 10 godina

Kao bivši student koji je imao obaveznu nastavu fizičkog (nažalost samo u prvoj godini) u potpunosti podržavam ovaj predlog. Studenti, ne plašite se nastave fizičkog vasiptanja na fakultetu jer je sasvim drukčije koncipirana u odnosu na nastavu u osnovnoj i srednjoj školi (nema ocenjivanja). Vidim da ovde mnogi predlažu da bi fizičko trebalo da bude izborni predmet. Ako nastava bude organizovana kao nekada, onda će to i biti izborni predmet, ali takav da će studenti birati čime žele da se bave dva puta nedeljno. NAstava je organizovana u prinicpu na nivou univerziteta (tako se upoznaju i kolege sa drugih fakulteta), pa se bira između plivanja, klizanja, fudbala, aerobika, šetnje na Adi,itd. Jedino je plivanje obavezno za one studenete koji ne znaju da plivaju (sto u potpunosti podrzavam). Secam se jedne koleginice koja nije htela da ide na plivanje, a nije znala da pliva. Gledajući druge studente kako rade test plivanja, to se njoj ucinilo lako, te je, iako totalni neplivac, skocila u bazen na Tašu i pocela odmah da se davi, pa je morao spasilac da interveniše. Tada sam razmišljao kako neko može da dobije index BU, a da uradi takvu glupost. Da skoči u bazen iako zna de je neplivač, samo kako bi izbegla (za nju obaveznu) nastavu plivanja jer bi joj bio problem da 24 puta u semestru suši kosu. To što bi naučila da pliva nije je zanimalo. Da zaključim, nastava fizičkog obavezno da se uvede na fakulteta i to ne samo u prvoj godini! Budući akademci, videćete da će vam se dopasti.

Pametnjaković

pre 10 godina

Blago onima koji nisu imali, ja se sećam, kroz maglu doduše, kako sam jurio za pečatima da mi lupaju po kartonu da bih imao dovoljno, a to vreme sam mogao lepo upotrebiti za učenje ostalog što sam mislio da će mi zatrebati kad završim, za posao. I evo, mnogo godina kasnije, se kajem što nisam više vremena provodio na fizičkom, jer mi ono ostalo nikada nije zatrebalo.

toni

pre 10 godina

Koliko tuznih komentara strasno. Ja napisao da sam imao fizicko na ekonomskom Subotica-Novi Sad, 2009. godina a oni 12 minusa? Pa imao sam cemu minusi? I predmet je nosio samo 2 boda ali je postojao. I ja sam se pitao sta ce mi fizicko za ekonomiju ali predmet NIJE imao ocenu nego zadovoljava i ne zadovoljava i svi su zadovoljavali. Zato mrce koje ne mogu da urade 2 skleka neka se ne brinu nece im to pokvariti prosek, bolje neka misle o svom zdravlju.

sima

pre 10 godina

U Srbiji jos uvek vlada misljenje da bavljenje rekreacijom nije cool. Mnogi me shvataju da time ne samo sto produzavaju zivot, nego unapredjuju kvalitet poznijeg doba zivota.

Ovde u Vankuveru je neverovatno koliko se ljudi aktivno bavi rekreacijom. I skoro niko me pusi.

Razmislite, pogotovo mladji dok jos imate prilike sta zapravo zelite? Kaze se da u prvu polovinu zivota pokusavamo da unistimo svoje zdravlje, u drugoj da popravimo isto.

You are what you eat. Garbage in - garbage out.

Srecna Vam Nova Godina!

Bespotrebna gnjavaza

pre 10 godina

Ma ovo je totalna glupost. Nemaju gde da zaposljavaju DIF-ovce,pa su se setili ovoga. Ako zele da studenti budu zdravi ,neka nam obezbede besplatan odlazak u teretanu,na bazene,pa ce studenti, kada budu imali vremena, sami da treniraju,a ne da nam namecu jos jedan besmislen predmet. Ja sam na fakultetu vecinom od 8 ujutru,pa do 5,nekada i do 8. Gde je tu ucenje iz knjiga od po 1000 strana,odakle meni vremena i snage da se bavim tim glupostima kada se njima cefne?Da ne pricam sto su povecali prosek neophodan za stipendiju,zbog krize,a za ovo imaju pare... Obezbedite studentima vreme za spavanje,da vidite kako ce biti zdravi.

novosadjanin

pre 10 godina

Mislim da je to jaaaaako vaznoooo za struku, recimo, Filozofski ce procvetati. Sta ovi rade, meni nije jasno. Sta je sledece, obavezno aplaudiranje nadredjenima? A kada se jugend tako rano probudila da lupa minuse, to mi tek nije jasno.

Sanja

pre 10 godina

Ja ovo podržavam!

Ali bi mi se više svidelo da je to izborni predmet, pa ako neko voli plivanje-ide na plivanje, ako voli nešto drugo-trenira to. I to tako da se uradi da se dobijaju ulaznice na mesečnom nivou (tamo gde ti je bliže) i kad imaš vremena dođeš i "odradiš to".
Bez ocena, jer stvarno je tačno da neko nešto ne voli ili mu jednostavno ne ide, i tako će dobiti odbojnost još veću. Tako su mene u srednjoj terali da igram odbojku (koju ne volim), tako da sam se izvlačila na sve moguće načine. Eventualno da se dobije pečat za svaki dolazak. Pa koliko minimalno treba, to ispuniš, a ako hoćeš može i više. Ali da se to ne smatra koliko dolazaka, tolika ocena, ili koliko je neko uspešan u sportu, jer stvarno ne bi imalo poente.

I ono što kažu da možeš i sam da treniraš kod kuće samo ako hoćeš, pa mogu ja, ali me mrzi, nemam društvo i nije mi zanimljivo. A kinte nemam da bih išla na fitnes, jer tako imam društvo.

Toliko. :)

asd

pre 10 godina

Studiram u Budimpesti. I meni je na pocetku bilo malo cudno, kao uuu fizicko na fakultetu, wtf?! I to 3 semestera...a sad kad sam ih "polozio" (bio je to obican futsal, otisli, igrali fudbal, i to je to), fali mi. Jako je dobro ponekad malo "odmoriti" telo. Mnogo sam bolje spavao. (a naravno nije kao u sredjoj, mozes da biras kosarku, futsal, odbojku, tenis, penjanje, judo, plivanje, squash, atletiku, streljastvo, itd) ja mislim da je dobar potez posto sve manje studenata koji se bave sportom pored fakulteta

argh

pre 10 godina

to se radi kako bi se povecala svest o znacaju fizicke aktivnosti, i to direktno na studente koji ce ciniti najveci stalez i dati dobar primer ostalim gradjanima a sve u cilju poboljsanja zdravlja i zdravih navika cele nacije!

sale

pre 10 godina

Ma jok, sta ce vam fizicka aktivnost. Evo ljudi na ekonomskom idu liftom jedan sprat i to je svaki put guzva. I ne samo studenti vec i asistenti.

EU Citizen

pre 10 godina

Maltretiranje odraslih ljudi tobože "za njihovo dobro". Studenti nisu robovi, i država ne bi smela da uopšte ima ingerencije da propisuje ovakvo besmisleno šikaniranje koje nema nikakve veze sa njihovim odabranim predmetom studija. Briga o vlastitom zdravlju je privatna stvar svakog slobodnog i punoletnog građanina, a pre punoletstva njegovih roditelja a ovo je kladičan socijalističko-etatistički koncept prinude i tretiranja građanina kao da je on državno vlasništvo i državni sluga a ne upravo obrnuto, to jest čist birokratsko-demagoški kriminal.

sima

pre 10 godina

@hm

Za Njutna me znam ali Tesla je vodio racuna o svom telu i fitness-u. Hodao me 8-10 milja na dan. https://www.teslatours.com/10-things-you-may-not-know-about-nikola-tesla/

Ljubisal Milinković Treći, svojeručno

pre 10 godina

Predlažem da se ponovo uvede predvojnička obuka i to sve četiri godine, zatim letnje radne akcije i zimsko uređenje kruga kasarne, pardon fakulteta. Tek onda će da nam svane.

Бацач пламена

pre 10 godina

Ма дај бре, да сам хтео физичко ишао бих на ДИФ! Факултет је ствар избора, а ја физичко нисам имао ни најмање на уму када сам уписивао свој факс. И шта ће нам? Да будемо витки и здрави? А шта ако неко неће да ослаби, већ је задовољан иако је буцкаст? Шта има ко да се меша у то? Ако је данас војска ствар избора, онда не видим разлог да физичко буде обавезно на факултетима. Факултети имају спортска удружења, па ко воли нек изволи. На крају крајева, имате теретане, паркове, терене па тамо радите колико хоћете!
Видим да моје истомишљенике овде називају размаженима, дежмекастима итд. Е па пријатељи, ја нисам ни размажен, ни дежмекаст, бавим се трчањем два пута недељно, здрав сам и добро грађен. Али не, не слажем се да терате неког на факултету да ради вратоломије да би сутра могао имати диплому.

Paradoks

pre 10 godina

Bravo. To mi jos samo treba, i ovako mislim da imam dovoljno obaveza i predispitnih aktivnosti, jos mi treba i kola i plesove da ucim, ili jos da plivam i sve to ZA OCENU... Ma bravo! I plus mi fizicka aktivnost nije strana, 4 godine sam trenirao sportove snage, plus kardio.

Da

pre 10 godina

Kakav je ovo nacin? Ovo nece previse koristiti studentima koji studiraju fakultete na kojima se uci! Bitno je i poznavanje nauke i umetnosti (i to mnogo vise) od fizickog vapitanja, pa hajde da i to uvedemo svuda... Svako se opredeljuje cime ce se baviti kao osnovnim zanimanjem, a cime u slobodno vreme. Ako ovo usvoje, cest ce biti slucaj da nepismeni brdjani ,,muce" buduce intelektualce i akademike kojima nisu ni do noznog prsta.

Digitalni mis

pre 10 godina

Kakvo, bre, fizicko na fakultetu? Pa da vidim tog ko bi mi kao odraslom coveku nametao tako nesto! Volim fizicku aktivnost, bavio se biciklizmom, redovno vezbam od 10-te godine (sada mi je 27), ali ono sto ne volim je nametanje necega sto je licna stvar i izbor svakog pojedinca u ustanovi kojoj je osnovni i jedini zadatak da od tog pojedinca proizvede efikasnog strucnjaka a ne balvana u formi (sto je cest slucaj na nasim fakultetima).

Milica

pre 10 godina

Postoji veslački klub Beogradski univerzitet, gde treniraju studenti svih fakulteta (čak i onih koji nisu sa Univerziteta u Beogradu), ali trenutno radi bez neke značajne podrške Univerziteta. Neka ulože sredstva u ovaj klub da stvore studentima bolje uslove za treniranje. Veslanje je ionako svugde u svetu tradicionalan univerztiteski sport, mogu da uvedu veslanje kao jednu od tih aktivnosti o kojima pričaju. Izuzetno je dobar sport za celo telo, iako kod nas nije previše popularizovan.

Jelena

pre 10 godina

Ahahahaaaaaa!!! Samo kad se setim legendarnoh profesora fozickog radeta potocanina kako na tashu vice: "filoloski I masinski nikako zajedno u bazen!"

nenad

pre 10 godina

@sssssss
Videćeš ti kako će ti biti do fizičkog kada uđeš na faks... neće biti sve to lepo organizovano, nego će te terati da se dogegaš u njihovo vreme na neki sportski teren bog zna gde, jer fakulteti nemaju ni terene ni sale.

Ja sam punoletna osoba, hvala lepo. Svoje zdravlje održavam i fizički sam aktivan u svoje vreme, a ne kada to odluči neki pametni birokrata.

Veliki brat

pre 10 godina

Plašim se da će ovim studenti samo dobiti još jedan problem i glavobolju u svojim rasporedima časova.

Ali, za razliku od jurenja termina da nekako uhvate pauzu za ručak i večeru a da ne izgube po 2 sata na iste, moraće da jure priliku i da se posle tog fizičkog istuširaju i srede za sledeće obaveze na fakultetu.

A koji to fakultet ima adekvatne uslove? Svlačionicu sa ormarićima na zaključavanje, salu, tuš kabine?

Ja kad sam išao na faks, imao sam fizičko, i nije bio veliki problem, jer niti je bilo mobilnih niti drugih skupih gedžeta.
Gde očekujete sada da studenti ostavljaju mobilni ili laptop kad imaju fizičko?
Pa još ako spoje više grupa, al' će tu da se krade, a profesor će samo da im kaže da ne odgovara za nestanak vrednih stvari.

Pa mom drugu su, kad smo išli u Gimnaziju, neki iz starije godine ukrali farmerke, i nikom ništa! Škola apsolutno ništa nije preduzela.
Rođaka mi kaže da su pre mesec dana njenoj drugarici u 3. razredu ukrali mobilni (dobro, tu su i roditelji ispali glupi što su joj kupili telefon od 300 evra, ali nije to opravdanje za školu).

Dakle, mnogo je tu problema, ja se sećam da nam je profesor davao potpis na nekoj planini na čiji vrh smo morali peške da se popenjemo, i tamo provedemo noć u kampu. Ok je to, ali negde tamo u Americi gde postoje adekvatni uslovi.

Kod nas postoje uslovi samo u BG, gde studenti idu na plivanje i sl., ali mislim da je i to većini smor.

P.S. A zašto onda nema obavezan šah i sl.?

Cogito ergo sum

pre 10 godina

Pošto u ovoj državi odavno niko ne brine za kvalitet školstva, verujem da je ovo samo još jedan način da se uhlebe stranački kadrovi, konkretno DIF-ovci.

Naravno da fizičko nije na odmet, ali ga ne treba nametati studentima. Pošto su punoletni, treba i oni da se pitaju i onda, eventualno, uvesti ovaj predmet, ali samo kao fakultativan.

Ima hiljadu problema u školstvu, o čemu jasno svedoči porazan rejting Srbije na svetskim listama. Međutim, vlasti se zbog toga ne sekiraju, već se dohvatile fizičkog za studente. Zaista velika besmislica.

dr

pre 10 godina

Ovo je jadno. Samo nam zagorcavaju studije, svakim potezom sve vise i vise. Uveli su Bolonju pa moramo da prisustvujemo SVIM predavanjima radi poena, a ko ne prisustvuje 70% predavanja, gubi godinu! Na medicini svi smo komirani i prenatrpani gradivom, koje se meri desetinama hiljada suvoparne struke godišnje! Treba samo da nas neko vidi, samo što u komu ne padnemo od premora na drugoj godini. Nemamo vremena da jedemo! I onda neka pametna glavica smišlja da nam doda fizičko. Pa samo infarkt mogu da dobijem! Inace sam dugo godina vezbala sat vremena dnevno i sa tegicima i obozavam fizicku aktivnost, smatram i da jeste jako bitna za zdravlje, ali sada, na drugoj godini medicine, mi nema sanse da imamo energije za tako nesto! To nesme da prodje. Ali neka, ako nam natovare i tu muku, nema veze, sve se vraca sve se placa, vraticemo mi ovoj drzavi sve sto nam rade i ljube nas u zdrav mozak.

Jim Jefferies

pre 10 godina

Kako bi bilo, za početak, da vratite profesore fizičkog u niže razrede osnovnih škola? Deca nemaju ni pet minuta strukturisane fizičke aktivnosti, umesto toga se jurcaju dok učiteljice kucaju SMS-ove? Sale izdate kojekakvim klubovima koji navlače decu da počnu rukomet sa sedam godina, a kolut napred ne znaju da naprave! Da ga uče sa osamnaest godina, da ne bude kasno, malo... Od sve muke, daj fizičko na fakultet, a?!

anonymous

pre 10 godina

Da... Nije losa zamisao, ali ovo bi imalo smisla da je kao u US svi sa ekonm faxa zivimo na kampusu, pa fax ima svoje terene, i na odredjeno vreme u toku nastave 3 dana sedmicno moras po sat nekim sportom da se bavis. Ja recimo zivim u borci, i imalo bi smisla kad bi ja tu aktivnost mogao ovde da radim. Ali ako ja treba da putujem negde, sto je minimum sat do tamo, i sat nazad, i to treba da se desi vise od jednom nedeljno onda je stvarno glupost. Jos kod mene na faxu nema b od bolonje, pa bi nekako i mogao da provucem, ali neko ko ima bolonju, pa 5 casova dnevno, 5 dana u nedelji , sta on da radi mucenik?

Matematicar

pre 10 godina

Ja sam moju diplomu upisao 1997.
Beogradski univerzitet, PMF.
Zapalo me klizanje u Pioniru (zimi) i plivanje, tamo gde je taj bazen...valjda je i danas '25. maj'?
Mnogo dobro je bilo za nas matematicare. Plivas, davis se, klizas, padas, svi se smeju. Ma bili smo najbolje face.

Suzana

pre 10 godina

U mnogim osnovnim školama ne postoje ni sale za fizičko,nema lopti za odbojku,košarku....sportisti nemaju hale i terene za treniranje, a došli smo do teme: "uvođenja fizičkog na fakultete".