Utorak, 17.12.2002.

09:24

Plavšić prihvata optužbe

Izvor: B92

Plavšiæ prihvata optužbe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

20 Komentari

Sortiraj po:

Natalija

pre 21 godinu

Sudeci po vecini komentara mnogi ovde nisu nista naucili...I dalje padaju na vesto srocene govore i zanose se nekom istorijom i tradicijom od koje nikad nikakve vajde nisu imali. Spustite se ljudi malo iz tog "nebeskog prebivalista" i pogledajte sta je realnost. To sto je priznala krivicu ne znaci da treba da joj se divimo. Gospodja Plavsic je inteligentna zena koja je znala sta radi tj. svesno je podrzavala zloicine. Prema tome ne zalim je ni malo.

Black Jack

pre 21 godinu

Biljana Plavsic je priznala krivicu na ocigled i radost mnogih.
Na srecu, neke je razocarala, a rekla je da je to krivica koju priznaje u sopstveno ime, a ne u ime naroda.
Sto se tice naroda, u Haskom tribunalu, a i u pojedinim reagovanjima na vesti, provlaci se teza da je srpska intelektualna elita odgovorna za ratove 90-tih godina. Slazem se. Nije uspela da na efikasan nacin ponisti tekovine Pavelica i Broza iz ratova 1941 - 1945. Nedostajalo je umesnosti, politicke pre svega
Nazalost, istorija je vec prekrojena, i pojedinci po svetu a nazalost i po ovom sajtu sebi dozvoljavaju da na njih zaboravljaju - namerno ili slucajno.
Ponistavanje Paveliceve i Brozove rabote ostaje kao tema za razmisljanje i realizaciju za neka druga, buduca vremena, s obzirom da sadasnja , a verovatno nijedna vlast u Hrvatskoj nece uciniti.

drazen

pre 21 godinu

OK,ukapirala je kao sta je njena ekipa krvnika radila.
"Samo" je zaboravila da upotrebi nekoliko "sitnih izraza" kao sto su :kajem se,kriva sam.i nikako da navede po imence kasapine,datume i bilo sta sto bi puku dalo celovitu sliku zlocina.sve je "carica" (arkanova i srpska) lepo umila u svom iskazu .kao osvetljava zlocin a imena zlocinaca nema.
nije njoj trebao hag da progovori.mogla je ranije.ali kod nas se sve dozira pa i "priznanje".Srbija trpi,vlast juri CD pirate a mladic i banda ljuste nase pare ,nasu sadasnjost i buducnost.Nadam se da hag nece ublazavati kaznu "carici".zemaljske kazne mora dobiti, one druge regulise bog.

Krešimir

pre 21 godinu

Komunisti su na ovim prostorima samo više manje priznali realne granice koje je ucrtala ranija povijest. A to što netko misli da su granice tamo gdje se njemu prohtije a ne gdje realno jesu, stvarno nije problem ni komunista ni granica nego nečijih fikcija, samoprecjenjivanja i samoobmanjivanja.

Djurdja

pre 21 godinu

Iako ne ocekujem da ce Srbi biti u stanju da prihvate istinu, to nisu mogli ni ranije kad je mozda moglo i nesto od tih zlocina da se spreci, ipak citam komentare i ne mogu da verujem da skoro niko nema misao zamagljenu visegodisnjom propagandom. I da niko ,bas niko od Srba ne moze da pretpostavi da pate i ljudi koji nisu Srbi. Njima nista ne smeta sto je Arkan, lopov i kriminalac preko noci postao patriota, posto je prethodno po Evropi pljackao i ubijao i time proslavio srpsko ime, upao u Bijeljinu i Zvornik i poubijao sve koje je stigao a medju njima i Srbe koji su imali ikone na zidovima.
Oni to nikad nisu hteli da znaju, oni to nece ni sada.
Jednog dana ,kad dodju novi klinci i pocnu da pitaju tate sta su radili u ratu, mozda se nesto promeni.
Ovi niti mogu da razmisljaju niti ce moci.

ina

pre 21 godinu

Bilji se oci otvorile. Citajuci komentare vasih citalaca vidim da oni uopste ne razumiju da je Biljana danas izgovorila istinu. Oni uopste ne shvataju koliko su nas tukli sa Pala, sve nas sto smo u gradu ostali jer smo se voljeli i jer smo voljeli nas grad. Bilo je strasno, a sve je uradjeno u vase ime. Ova grijesna zena je danas pokusala vas da vas oslobodi ljage, jer vjerovatno mnogi od vas to nisu zeljeli...Bilo je grozno, vjerujte. A poceli su nas tuci samo da bi nas rastavili. Ne ponovilo se nikada i nigdje.

Vasilije

pre 21 godinu

Svedocenje g-dje Plavsic ostavice bez ikakve sumnje veliki trag...To je jedna licna tragedija,za nju licno,kao i kolektivna tragedija svih onih prognanih i pobijenih.Ovde se ne radi samo o Muslimanima i Hrvatima,vec i o svima onima koji to nisu,a doziveli su isto.Tesko je biti sada pametan i reci ko je sve zapoceo i ko je otvorio Pandorinu kutiju,a da pri tome ne upadnemo u istorijsku zamku gledanja na bitku posto je ona zavrsena,jer lako je sada donositi zakljucke.Nesumnjivo je da u ovim sukobima nije bilo nevinih ni na jednom rukovodecem politickom mestu.Medjutim,jucerasnji politicari,koji su preko noci postali i ratni lideri,imali su jedno tesko,dubiozno stanje,nasledjeno od svih onih nepravdi iz proslosti i nekaznjenih grehova,tako da se sa tim,sada mozemo pametovati,ocito nisu znali nositi.Upravo zbog svih tih aveti iz proslosti,sto sta je izgledalo drugacije 10 godina ranije,nego danas.Slozio bih se potpuno sa konstatacijom da se nije uopste radilo o ocuvanju srpskih,vec upravo jugoslovenskih interesa.Da se radilo o srpskom nacionalnom programu,onda bi se na nekim drugacijim osnovama branilo srpsko stanovnistvo,a posto je na snazi bio jugoslovenski program(pod laznim plastom borbe za Srbe) on je morao biti porazen,jer ga niko nije hteo,racunajuci cak i one najtvrdokornije,upravo Srbe!Na duze staze,taj plan ostanka Srba u istoj drzavi,bio je osudjen na propast,jer nije se imala medjunarodna podrska,jer lideri su bili potpuno bez vizije buducnosti,jer to je znacilo da kada nema politickog konsenzusa,neko ce morati da dobije preko ledja da bi se ideja ostvarila...Tako se sve prelomilo preko najobicnijeg stanovnistva,da sada ne merkam koji narod je vise stradao,jer to u sustini i nije poenta,jer su se tukli svi protiv svih,a sve na ustrb naroda,koji je kao stoka vodjen sa livade na livadu.Da se na kraju osvrnem i na istoriju,ciji smo taoci vise ili manje.Zaista je tesko i gotovo nemoguce na nasim prostorima o bilo cemu razgovarati da se ne ocesemo malo i o istoriju,koja nas je naucila kako je bilo nekada.To sto je bilo,to se moze,a i ne mora ponoviti,ali jedno je sigurno,pamtice se!Milioni ljudi imaju milione razlicitih prica,a zajednicko im je da su sve pomalo ili previse tragicne.U mojoj porodici zabelezeno je npr. da su cetiri generacije u 20.-tom veku bezale,progonjene,kako god hocete,iz sadasnjih granica Hrvatske,pa onda Bosne,naravno u Srbiju...Posle ratova vracali bi se,oni koji su preziveli,da bi vec sledeca generacija isto dozivela.Da ne napominjem koliko ih je pobijeno u ta cetiri progona.Nije ni bitno ko ih je progonio i zbog kojih razloga,poenta je da sada nema vise ni progonitelja ni prognanih,vec samo njihovih potomaka koji rade iste ili slicne stvari i prosto ne znaju kako normalno ziveti,jedni uz druge.
Kada jednoga dana,ako taj dan ikada dodje,oprostimo jedni drugima sva nedela koja smo pocinili iz bilo kojih ubedjenja,kada prestanemo brojati ko je koga i ko je prvi poceo,ako ikada shvatimo da ovome nema kraja,jer niko ne zna za pocetak,e tada ce olaknuti onim upokojenim dusama,a valjda i onima koji budu jos zivi.

Ivan, Toronto

pre 21 godinu

Skoro milion Srba je u drugom svetskom ratu poklano od strane ustasa. Medju ovih milion ljudi su se nalazili 30 clanova moje familije.
Medjutim, ove zlocine je trebalo osvetiti 1945. godine, a ne 1990-ih godina.
Zasto smo se mi Srbi ujedinili sa Hrvatima nakon drugog svetskog rata?
Zasto smo dozvolili da nam predsesnik drzave bude Hrvat skoro 40 godina?
Zasto je Krcun jurio i ubijao Drazu Mihailovica (koji je 1942. godine dobio medalju za hrabrost od americkog Kongresa), a pustio da predsednik NDH Pavelic (koji je u svim zapadnim enciklopedijama opisan kao ratni zlocinac) prodje nekaznjeno?
Zasto nismo uporno radili na tome da se zlocin ustasa nad Srbima u drugom svetskom ratu ne zaboravi? Zasto ga nismo pominjali svake godine u celom svetu od 1945. godine do danas, bas kao sto su to cinili Jevreji?
Zasto smo pustili da se prava Srbima u Hrvatskoj, a koja su bila znatno prosirena nakon drugog svetskog rata, polako godinu po godinu gase?
Zasto smo cekali 50 godina da pocnemo da resavamo problem Kosova?
Zasto smo dopustili Titu da zataskava problem na Kosovu?
Zasto Srbi u Srbijii 70-ih godina nisu ni znali da se Srbi iseljavaju sa Kosova?
ZASTO?
Zasto sto smo mi Srbi imali nesposobne politicare 50 godina. Mi smo im dopustili da vladaju. Mi smo krivi.
A onda je dosao Milosevic koji je odlucio da sve gore nabrojane i legitimne probleme Srba resava tako sto ce etnicki cistiti Hrvate, muslimane i Albance.
Mi smo krivi za ono sto nam se desilo. Medjutim, to opet ne umanjuje strasne zlocine koje su prema pripadnicima naseg naroda pocinili Hrvati, muslimani i Albanci.
Klanje nije odgovor na klanje.

Igor Stankovic

pre 21 godinu

Voleo bih da je Sakic 90tih kad je kao slobodan covek posecivao Hrvatsku i stavljen na optuzenicku klupu i ovo izjavio. Ovako, pomirenje je prilicno daleko. O tome da je suditi Tudjmanu nemoguce, a Mesic se vesto oprao odgovornosti je nesto cemu se ne treba cuditi posto je Pavelic umro na slobodi a Stepinac proglasen za blazenog. To je valjda to pomirenje o kome svi pricaju. Isto ce da se desi sa Bobetkom ili Gotovinom.
Mene cudi samo kako mi svoje mrtve lako zaboravljamo, i njihove zivote i stradanja oprastamo. Mi smo narod opijen licnom sujetom.

dra909@hotmail.com

pre 21 godinu

Najosnovnije ljudsko pravo je pravo na izrazavanje,na izrazavanje sopstvenog stava.Identicno pravo sa tim je pravo na odbranu, koje se u mongome poklapa sa pravom na izrazavanje sopstvenog stava.Biljana Plavsic je iznela svoj stav, to je njeno pravo, ucinila je to kako je ucinila, ali ce morati da omoguci Milosevicu,koga najozbiljnije optuzuje za najteza krivicna dela, na odbranu.Njezina izjava da nece svedociti protiv Milosevica je apsolutno neprihvatljiva.Vise je nego sigurno, da ce sudsko vece pozvati Biljanu Plavsic da svedoci pred sudom i da ce omoguci Milosevicu da iznese svoj stav i da joj postavlja pitanja u skladu sa nacelima fer sudjenja.

Don Quijote

pre 21 godinu

Jugoslavija je trebala da se raspadne, jer je morala da se raspadne.Nije je trebalo braniti, niti se za nju boriti, vec je trebalo braniti srpske nacionalne interese.Ono sto se u stvarnosti dogadjalo, bila je odbrana Jugoslavije, one titove, pod maskom borbe za srpske nacionalne interese.Mnogi medju Srbima su progutali mamac, i verovali u ono sto se oficijelno govorilo, ne shvatajuci sta se iza svega toga krije.To nije bila borba da se zastite Srbi.Da je to bila, ne bi se oni tek tako lako ostavili na cedilu, kada je crveni baron odlucio da napravi "levo skretanje" i poceo da prica kako mir nema alternativu.Ono sto ja u svemu tome ne razumem, zasto se ta Jugoslavija raspala tacno po onim granicama koje su samovoljno ucrtali komunisti, jednog maglovitog jutra, mamurni posle pijanke.Taj zapad je potrosio mnogo godina, novca i napora da srusi komunizam, sve sto su komunisti radili bilo je lose da ne moze biti losije, samo su svete i savrsene bile granice koje su ti isti komunisti odredili Srbiji i srpskom narodu celini.Mislim, kao da ih crtala licno Sveta Genoveva, a ne jedan Slovenac, jedan Civut i jedan masinbravar, koji se lazno pretstavljao kao inzenjer Babic, i za koga ni dan danas niko sa sigurnoscu ne moze da kaze ko je i odakle je.I pazi ti, danas i ova osvedocena ide da svedoci.Pa mislim, stvarno..

JOHNY GUITAR

pre 21 godinu

NADAM SE DA CU JEDNOG "LEPOG SUNCANOG" DANA DOBITI ODGOVOR NA PITANJE KOJE ME TISTI DUGO VREMENA:KOJI SU NAGONI POKRENULI TE "LJUDE" DA URADE ONO STO SU URADILI,I DA NEKADASNJA ZRTVA POSTANE UBICA???

Krešimir

pre 21 godinu

Prekrajanje granica po kvazi-etničkom principu nije logična ideja nego ideja društva koje je po svojoj svijesti ostalo u tko zna kojem stoljeću. Primitivnost izvedbe proistjeće iz same "logike" te ideje a ne od mangupa koji su pogrešno realizirali jednu "logičnu" ideju. Drugo velika je sljepoća reći da nisu srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju (odnosno srpska politička elita tog vremena t.j. preciznije krajem osamdesetih godina jer tada je pandorina kutija otvorena i srpska elita izabrala militarističko nasilje kao način rješavanja problema).
Ni u BiH ni u Hrvatskoj niti 1991 nje bilo baš nikakve etničke i geopolitičke osnove a pogotovo ne pravne, da se bilo koji dio proglasi srpskim i pripoji srbiji, osim ako se ne izvrši brutalno etničko čišćenje kao što je to i učinjeno 1991 u hrvatskoj i kasnije u bosni. zahtjevati razgraničenje temeljeno na etničkom čišćenju pa čak i genocidu a zakonom utemeljeno priznanje rezultate suludo je. samo onaj tko živi u nekim arhaičkim principima ne vidi da nakon svega toga nije bilo drugog izbora nego priznati hrvatsku i bih.
Naravno da ovime ne opravdavam zločine s Hrvatske strane već mi je samo cilj ukazati na nevjerojatne zablude koje nekim ljudima formiraju političke stavove, a čega je po mom mišljenju osnova višegodišnje pranje mozga lažima jedne elite koja je uslijed potpune nesposobnosti da rješava stvarne probleme društva, izmislila probleme koje treba riješavati i koje izgleda još i danas nakon svih isksutava neki smatraju važnim životnim problemima. Naravno poslijedično je to doprinjelo i stvaranju takve prilično slične elite i u hrvatskoj, kojoj je rat takogđer strašno pogodovao da uspori razvoj hrvatskog društva a sebi osigura neviđene privilegije

Ivan M

pre 21 godinu

Evo najzad istine. Da vidimo kako ce Zloba iz ovoga da se iskobelja. Siguran sam da ce mnogi jos uvek poricati da se tu ista lose desilo, da su srpski politicari krivi za bilo sta i da su nam sve smestili Hrvati, Muslimani i medjunarodna zajednica. E pa nije tako - pitajte Biljanu Plavsic.

Igor Stankovic

pre 21 godinu

To je sve super. Srbi su podeljeni u 4 drzave, u dve nisu bili priznati ni kao manjina (Hrvatska i Makedonija) a u trecoj su vulgarno preglasavani (Bosna i Hercegovina). Pri tome genocid koji je pocinjen na nasim ocevima i dedovima je porican, a ustase i ostali nacisti su
slavljeni kao heroji. Ubice mojih rodjaka su proglasavane za heroje.

Djenka

pre 21 godinu

...Pola baba, pola deda...
Sta da radimo kad nas vec vekovima vode polupismene (i nepismene) drvosece, masinbravari, tj. sirovine. Kakav narod, takva vlast. Intelektualci sljokaju po kafanama a zanatlije ciste prste na nogama u parlamentu.
"Pametniji! Ne popustajte vise, stanje je kriticno."

Sale

pre 21 godinu

Ovo priznanje pokazuje nesto jako bitno - etnicko ciscenje je islo u dva smera (Srbi sa jedne strane, Bosnjaci i Hrvati sa druge), ali kao rezultat iste ideje istog planera - Milosevica (verovatno u saradnji sa ortakom Tudjmanom)! On je unapred imao plan sta treba da "izgubi u ratu". Izbeglice treba da podnesu privatne tuzbe protiv drzave zbog ovoga. Voleo bih da saznam zbog cega je sve to bilo potrebno? Ljudima koji su sve izgubili i iscupani iz korena to sigurno nije logicna ideja!

Black Jack

pre 21 godinu

Ubistva civila, diskriminacija i deportacije u svakom slucaju nemaju nikakvog opravdanja. Inspiratori te nesrece treba da odgovaraju. Problem je sto nisu Srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju.
Postojao je jedan jedini nacin da se to lako spreci - nije trebalo priznati Bih i Hrvatsku bez prethodnog resenja razgranicenja izmedju pojednih etnickih grupa.
Pokusaj koji je postojao (Kutiljerov plan za Bosnu) bio je odbacen od strane Alije Izetbegovica, a na nagovor Amerikanaca. Sta se posle desilo, znamo.

Petar Antunovic

pre 21 godinu

Jedna u sustini logicna ideja (da se u toku raspada nacionalno heterogene zajednice, okupe Srbi na jednom mjestu), realizovana je primitivno, uz dosta nasilja i zlocina. Posto danas 2002. godine ne bi trebao da vazi princip cilj opravdava sredstvo, treba kazniti realizatore.

Black Jack

pre 21 godinu

Biljana Plavsic je priznala krivicu na ocigled i radost mnogih.
Na srecu, neke je razocarala, a rekla je da je to krivica koju priznaje u sopstveno ime, a ne u ime naroda.
Sto se tice naroda, u Haskom tribunalu, a i u pojedinim reagovanjima na vesti, provlaci se teza da je srpska intelektualna elita odgovorna za ratove 90-tih godina. Slazem se. Nije uspela da na efikasan nacin ponisti tekovine Pavelica i Broza iz ratova 1941 - 1945. Nedostajalo je umesnosti, politicke pre svega
Nazalost, istorija je vec prekrojena, i pojedinci po svetu a nazalost i po ovom sajtu sebi dozvoljavaju da na njih zaboravljaju - namerno ili slucajno.
Ponistavanje Paveliceve i Brozove rabote ostaje kao tema za razmisljanje i realizaciju za neka druga, buduca vremena, s obzirom da sadasnja , a verovatno nijedna vlast u Hrvatskoj nece uciniti.

drazen

pre 21 godinu

OK,ukapirala je kao sta je njena ekipa krvnika radila.
"Samo" je zaboravila da upotrebi nekoliko "sitnih izraza" kao sto su :kajem se,kriva sam.i nikako da navede po imence kasapine,datume i bilo sta sto bi puku dalo celovitu sliku zlocina.sve je "carica" (arkanova i srpska) lepo umila u svom iskazu .kao osvetljava zlocin a imena zlocinaca nema.
nije njoj trebao hag da progovori.mogla je ranije.ali kod nas se sve dozira pa i "priznanje".Srbija trpi,vlast juri CD pirate a mladic i banda ljuste nase pare ,nasu sadasnjost i buducnost.Nadam se da hag nece ublazavati kaznu "carici".zemaljske kazne mora dobiti, one druge regulise bog.

Don Quijote

pre 21 godinu

Jugoslavija je trebala da se raspadne, jer je morala da se raspadne.Nije je trebalo braniti, niti se za nju boriti, vec je trebalo braniti srpske nacionalne interese.Ono sto se u stvarnosti dogadjalo, bila je odbrana Jugoslavije, one titove, pod maskom borbe za srpske nacionalne interese.Mnogi medju Srbima su progutali mamac, i verovali u ono sto se oficijelno govorilo, ne shvatajuci sta se iza svega toga krije.To nije bila borba da se zastite Srbi.Da je to bila, ne bi se oni tek tako lako ostavili na cedilu, kada je crveni baron odlucio da napravi "levo skretanje" i poceo da prica kako mir nema alternativu.Ono sto ja u svemu tome ne razumem, zasto se ta Jugoslavija raspala tacno po onim granicama koje su samovoljno ucrtali komunisti, jednog maglovitog jutra, mamurni posle pijanke.Taj zapad je potrosio mnogo godina, novca i napora da srusi komunizam, sve sto su komunisti radili bilo je lose da ne moze biti losije, samo su svete i savrsene bile granice koje su ti isti komunisti odredili Srbiji i srpskom narodu celini.Mislim, kao da ih crtala licno Sveta Genoveva, a ne jedan Slovenac, jedan Civut i jedan masinbravar, koji se lazno pretstavljao kao inzenjer Babic, i za koga ni dan danas niko sa sigurnoscu ne moze da kaze ko je i odakle je.I pazi ti, danas i ova osvedocena ide da svedoci.Pa mislim, stvarno..

Krešimir

pre 21 godinu

Komunisti su na ovim prostorima samo više manje priznali realne granice koje je ucrtala ranija povijest. A to što netko misli da su granice tamo gdje se njemu prohtije a ne gdje realno jesu, stvarno nije problem ni komunista ni granica nego nečijih fikcija, samoprecjenjivanja i samoobmanjivanja.

JOHNY GUITAR

pre 21 godinu

NADAM SE DA CU JEDNOG "LEPOG SUNCANOG" DANA DOBITI ODGOVOR NA PITANJE KOJE ME TISTI DUGO VREMENA:KOJI SU NAGONI POKRENULI TE "LJUDE" DA URADE ONO STO SU URADILI,I DA NEKADASNJA ZRTVA POSTANE UBICA???

Ivan, Toronto

pre 21 godinu

Skoro milion Srba je u drugom svetskom ratu poklano od strane ustasa. Medju ovih milion ljudi su se nalazili 30 clanova moje familije.
Medjutim, ove zlocine je trebalo osvetiti 1945. godine, a ne 1990-ih godina.
Zasto smo se mi Srbi ujedinili sa Hrvatima nakon drugog svetskog rata?
Zasto smo dozvolili da nam predsesnik drzave bude Hrvat skoro 40 godina?
Zasto je Krcun jurio i ubijao Drazu Mihailovica (koji je 1942. godine dobio medalju za hrabrost od americkog Kongresa), a pustio da predsednik NDH Pavelic (koji je u svim zapadnim enciklopedijama opisan kao ratni zlocinac) prodje nekaznjeno?
Zasto nismo uporno radili na tome da se zlocin ustasa nad Srbima u drugom svetskom ratu ne zaboravi? Zasto ga nismo pominjali svake godine u celom svetu od 1945. godine do danas, bas kao sto su to cinili Jevreji?
Zasto smo pustili da se prava Srbima u Hrvatskoj, a koja su bila znatno prosirena nakon drugog svetskog rata, polako godinu po godinu gase?
Zasto smo cekali 50 godina da pocnemo da resavamo problem Kosova?
Zasto smo dopustili Titu da zataskava problem na Kosovu?
Zasto Srbi u Srbijii 70-ih godina nisu ni znali da se Srbi iseljavaju sa Kosova?
ZASTO?
Zasto sto smo mi Srbi imali nesposobne politicare 50 godina. Mi smo im dopustili da vladaju. Mi smo krivi.
A onda je dosao Milosevic koji je odlucio da sve gore nabrojane i legitimne probleme Srba resava tako sto ce etnicki cistiti Hrvate, muslimane i Albance.
Mi smo krivi za ono sto nam se desilo. Medjutim, to opet ne umanjuje strasne zlocine koje su prema pripadnicima naseg naroda pocinili Hrvati, muslimani i Albanci.
Klanje nije odgovor na klanje.

Ivan M

pre 21 godinu

Evo najzad istine. Da vidimo kako ce Zloba iz ovoga da se iskobelja. Siguran sam da ce mnogi jos uvek poricati da se tu ista lose desilo, da su srpski politicari krivi za bilo sta i da su nam sve smestili Hrvati, Muslimani i medjunarodna zajednica. E pa nije tako - pitajte Biljanu Plavsic.

ina

pre 21 godinu

Bilji se oci otvorile. Citajuci komentare vasih citalaca vidim da oni uopste ne razumiju da je Biljana danas izgovorila istinu. Oni uopste ne shvataju koliko su nas tukli sa Pala, sve nas sto smo u gradu ostali jer smo se voljeli i jer smo voljeli nas grad. Bilo je strasno, a sve je uradjeno u vase ime. Ova grijesna zena je danas pokusala vas da vas oslobodi ljage, jer vjerovatno mnogi od vas to nisu zeljeli...Bilo je grozno, vjerujte. A poceli su nas tuci samo da bi nas rastavili. Ne ponovilo se nikada i nigdje.

dra909@hotmail.com

pre 21 godinu

Najosnovnije ljudsko pravo je pravo na izrazavanje,na izrazavanje sopstvenog stava.Identicno pravo sa tim je pravo na odbranu, koje se u mongome poklapa sa pravom na izrazavanje sopstvenog stava.Biljana Plavsic je iznela svoj stav, to je njeno pravo, ucinila je to kako je ucinila, ali ce morati da omoguci Milosevicu,koga najozbiljnije optuzuje za najteza krivicna dela, na odbranu.Njezina izjava da nece svedociti protiv Milosevica je apsolutno neprihvatljiva.Vise je nego sigurno, da ce sudsko vece pozvati Biljanu Plavsic da svedoci pred sudom i da ce omoguci Milosevicu da iznese svoj stav i da joj postavlja pitanja u skladu sa nacelima fer sudjenja.

Black Jack

pre 21 godinu

Ubistva civila, diskriminacija i deportacije u svakom slucaju nemaju nikakvog opravdanja. Inspiratori te nesrece treba da odgovaraju. Problem je sto nisu Srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju.
Postojao je jedan jedini nacin da se to lako spreci - nije trebalo priznati Bih i Hrvatsku bez prethodnog resenja razgranicenja izmedju pojednih etnickih grupa.
Pokusaj koji je postojao (Kutiljerov plan za Bosnu) bio je odbacen od strane Alije Izetbegovica, a na nagovor Amerikanaca. Sta se posle desilo, znamo.

Igor Stankovic

pre 21 godinu

Voleo bih da je Sakic 90tih kad je kao slobodan covek posecivao Hrvatsku i stavljen na optuzenicku klupu i ovo izjavio. Ovako, pomirenje je prilicno daleko. O tome da je suditi Tudjmanu nemoguce, a Mesic se vesto oprao odgovornosti je nesto cemu se ne treba cuditi posto je Pavelic umro na slobodi a Stepinac proglasen za blazenog. To je valjda to pomirenje o kome svi pricaju. Isto ce da se desi sa Bobetkom ili Gotovinom.
Mene cudi samo kako mi svoje mrtve lako zaboravljamo, i njihove zivote i stradanja oprastamo. Mi smo narod opijen licnom sujetom.

Vasilije

pre 21 godinu

Svedocenje g-dje Plavsic ostavice bez ikakve sumnje veliki trag...To je jedna licna tragedija,za nju licno,kao i kolektivna tragedija svih onih prognanih i pobijenih.Ovde se ne radi samo o Muslimanima i Hrvatima,vec i o svima onima koji to nisu,a doziveli su isto.Tesko je biti sada pametan i reci ko je sve zapoceo i ko je otvorio Pandorinu kutiju,a da pri tome ne upadnemo u istorijsku zamku gledanja na bitku posto je ona zavrsena,jer lako je sada donositi zakljucke.Nesumnjivo je da u ovim sukobima nije bilo nevinih ni na jednom rukovodecem politickom mestu.Medjutim,jucerasnji politicari,koji su preko noci postali i ratni lideri,imali su jedno tesko,dubiozno stanje,nasledjeno od svih onih nepravdi iz proslosti i nekaznjenih grehova,tako da se sa tim,sada mozemo pametovati,ocito nisu znali nositi.Upravo zbog svih tih aveti iz proslosti,sto sta je izgledalo drugacije 10 godina ranije,nego danas.Slozio bih se potpuno sa konstatacijom da se nije uopste radilo o ocuvanju srpskih,vec upravo jugoslovenskih interesa.Da se radilo o srpskom nacionalnom programu,onda bi se na nekim drugacijim osnovama branilo srpsko stanovnistvo,a posto je na snazi bio jugoslovenski program(pod laznim plastom borbe za Srbe) on je morao biti porazen,jer ga niko nije hteo,racunajuci cak i one najtvrdokornije,upravo Srbe!Na duze staze,taj plan ostanka Srba u istoj drzavi,bio je osudjen na propast,jer nije se imala medjunarodna podrska,jer lideri su bili potpuno bez vizije buducnosti,jer to je znacilo da kada nema politickog konsenzusa,neko ce morati da dobije preko ledja da bi se ideja ostvarila...Tako se sve prelomilo preko najobicnijeg stanovnistva,da sada ne merkam koji narod je vise stradao,jer to u sustini i nije poenta,jer su se tukli svi protiv svih,a sve na ustrb naroda,koji je kao stoka vodjen sa livade na livadu.Da se na kraju osvrnem i na istoriju,ciji smo taoci vise ili manje.Zaista je tesko i gotovo nemoguce na nasim prostorima o bilo cemu razgovarati da se ne ocesemo malo i o istoriju,koja nas je naucila kako je bilo nekada.To sto je bilo,to se moze,a i ne mora ponoviti,ali jedno je sigurno,pamtice se!Milioni ljudi imaju milione razlicitih prica,a zajednicko im je da su sve pomalo ili previse tragicne.U mojoj porodici zabelezeno je npr. da su cetiri generacije u 20.-tom veku bezale,progonjene,kako god hocete,iz sadasnjih granica Hrvatske,pa onda Bosne,naravno u Srbiju...Posle ratova vracali bi se,oni koji su preziveli,da bi vec sledeca generacija isto dozivela.Da ne napominjem koliko ih je pobijeno u ta cetiri progona.Nije ni bitno ko ih je progonio i zbog kojih razloga,poenta je da sada nema vise ni progonitelja ni prognanih,vec samo njihovih potomaka koji rade iste ili slicne stvari i prosto ne znaju kako normalno ziveti,jedni uz druge.
Kada jednoga dana,ako taj dan ikada dodje,oprostimo jedni drugima sva nedela koja smo pocinili iz bilo kojih ubedjenja,kada prestanemo brojati ko je koga i ko je prvi poceo,ako ikada shvatimo da ovome nema kraja,jer niko ne zna za pocetak,e tada ce olaknuti onim upokojenim dusama,a valjda i onima koji budu jos zivi.

Petar Antunovic

pre 21 godinu

Jedna u sustini logicna ideja (da se u toku raspada nacionalno heterogene zajednice, okupe Srbi na jednom mjestu), realizovana je primitivno, uz dosta nasilja i zlocina. Posto danas 2002. godine ne bi trebao da vazi princip cilj opravdava sredstvo, treba kazniti realizatore.

Djenka

pre 21 godinu

...Pola baba, pola deda...
Sta da radimo kad nas vec vekovima vode polupismene (i nepismene) drvosece, masinbravari, tj. sirovine. Kakav narod, takva vlast. Intelektualci sljokaju po kafanama a zanatlije ciste prste na nogama u parlamentu.
"Pametniji! Ne popustajte vise, stanje je kriticno."

Sale

pre 21 godinu

Ovo priznanje pokazuje nesto jako bitno - etnicko ciscenje je islo u dva smera (Srbi sa jedne strane, Bosnjaci i Hrvati sa druge), ali kao rezultat iste ideje istog planera - Milosevica (verovatno u saradnji sa ortakom Tudjmanom)! On je unapred imao plan sta treba da "izgubi u ratu". Izbeglice treba da podnesu privatne tuzbe protiv drzave zbog ovoga. Voleo bih da saznam zbog cega je sve to bilo potrebno? Ljudima koji su sve izgubili i iscupani iz korena to sigurno nije logicna ideja!

Igor Stankovic

pre 21 godinu

To je sve super. Srbi su podeljeni u 4 drzave, u dve nisu bili priznati ni kao manjina (Hrvatska i Makedonija) a u trecoj su vulgarno preglasavani (Bosna i Hercegovina). Pri tome genocid koji je pocinjen na nasim ocevima i dedovima je porican, a ustase i ostali nacisti su
slavljeni kao heroji. Ubice mojih rodjaka su proglasavane za heroje.

Krešimir

pre 21 godinu

Prekrajanje granica po kvazi-etničkom principu nije logična ideja nego ideja društva koje je po svojoj svijesti ostalo u tko zna kojem stoljeću. Primitivnost izvedbe proistjeće iz same "logike" te ideje a ne od mangupa koji su pogrešno realizirali jednu "logičnu" ideju. Drugo velika je sljepoća reći da nisu srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju (odnosno srpska politička elita tog vremena t.j. preciznije krajem osamdesetih godina jer tada je pandorina kutija otvorena i srpska elita izabrala militarističko nasilje kao način rješavanja problema).
Ni u BiH ni u Hrvatskoj niti 1991 nje bilo baš nikakve etničke i geopolitičke osnove a pogotovo ne pravne, da se bilo koji dio proglasi srpskim i pripoji srbiji, osim ako se ne izvrši brutalno etničko čišćenje kao što je to i učinjeno 1991 u hrvatskoj i kasnije u bosni. zahtjevati razgraničenje temeljeno na etničkom čišćenju pa čak i genocidu a zakonom utemeljeno priznanje rezultate suludo je. samo onaj tko živi u nekim arhaičkim principima ne vidi da nakon svega toga nije bilo drugog izbora nego priznati hrvatsku i bih.
Naravno da ovime ne opravdavam zločine s Hrvatske strane već mi je samo cilj ukazati na nevjerojatne zablude koje nekim ljudima formiraju političke stavove, a čega je po mom mišljenju osnova višegodišnje pranje mozga lažima jedne elite koja je uslijed potpune nesposobnosti da rješava stvarne probleme društva, izmislila probleme koje treba riješavati i koje izgleda još i danas nakon svih isksutava neki smatraju važnim životnim problemima. Naravno poslijedično je to doprinjelo i stvaranju takve prilično slične elite i u hrvatskoj, kojoj je rat takogđer strašno pogodovao da uspori razvoj hrvatskog društva a sebi osigura neviđene privilegije

Djurdja

pre 21 godinu

Iako ne ocekujem da ce Srbi biti u stanju da prihvate istinu, to nisu mogli ni ranije kad je mozda moglo i nesto od tih zlocina da se spreci, ipak citam komentare i ne mogu da verujem da skoro niko nema misao zamagljenu visegodisnjom propagandom. I da niko ,bas niko od Srba ne moze da pretpostavi da pate i ljudi koji nisu Srbi. Njima nista ne smeta sto je Arkan, lopov i kriminalac preko noci postao patriota, posto je prethodno po Evropi pljackao i ubijao i time proslavio srpsko ime, upao u Bijeljinu i Zvornik i poubijao sve koje je stigao a medju njima i Srbe koji su imali ikone na zidovima.
Oni to nikad nisu hteli da znaju, oni to nece ni sada.
Jednog dana ,kad dodju novi klinci i pocnu da pitaju tate sta su radili u ratu, mozda se nesto promeni.
Ovi niti mogu da razmisljaju niti ce moci.

Natalija

pre 21 godinu

Sudeci po vecini komentara mnogi ovde nisu nista naucili...I dalje padaju na vesto srocene govore i zanose se nekom istorijom i tradicijom od koje nikad nikakve vajde nisu imali. Spustite se ljudi malo iz tog "nebeskog prebivalista" i pogledajte sta je realnost. To sto je priznala krivicu ne znaci da treba da joj se divimo. Gospodja Plavsic je inteligentna zena koja je znala sta radi tj. svesno je podrzavala zloicine. Prema tome ne zalim je ni malo.

Black Jack

pre 21 godinu

Biljana Plavsic je priznala krivicu na ocigled i radost mnogih.
Na srecu, neke je razocarala, a rekla je da je to krivica koju priznaje u sopstveno ime, a ne u ime naroda.
Sto se tice naroda, u Haskom tribunalu, a i u pojedinim reagovanjima na vesti, provlaci se teza da je srpska intelektualna elita odgovorna za ratove 90-tih godina. Slazem se. Nije uspela da na efikasan nacin ponisti tekovine Pavelica i Broza iz ratova 1941 - 1945. Nedostajalo je umesnosti, politicke pre svega
Nazalost, istorija je vec prekrojena, i pojedinci po svetu a nazalost i po ovom sajtu sebi dozvoljavaju da na njih zaboravljaju - namerno ili slucajno.
Ponistavanje Paveliceve i Brozove rabote ostaje kao tema za razmisljanje i realizaciju za neka druga, buduca vremena, s obzirom da sadasnja , a verovatno nijedna vlast u Hrvatskoj nece uciniti.

JOHNY GUITAR

pre 21 godinu

NADAM SE DA CU JEDNOG "LEPOG SUNCANOG" DANA DOBITI ODGOVOR NA PITANJE KOJE ME TISTI DUGO VREMENA:KOJI SU NAGONI POKRENULI TE "LJUDE" DA URADE ONO STO SU URADILI,I DA NEKADASNJA ZRTVA POSTANE UBICA???

Krešimir

pre 21 godinu

Komunisti su na ovim prostorima samo više manje priznali realne granice koje je ucrtala ranija povijest. A to što netko misli da su granice tamo gdje se njemu prohtije a ne gdje realno jesu, stvarno nije problem ni komunista ni granica nego nečijih fikcija, samoprecjenjivanja i samoobmanjivanja.

Vasilije

pre 21 godinu

Svedocenje g-dje Plavsic ostavice bez ikakve sumnje veliki trag...To je jedna licna tragedija,za nju licno,kao i kolektivna tragedija svih onih prognanih i pobijenih.Ovde se ne radi samo o Muslimanima i Hrvatima,vec i o svima onima koji to nisu,a doziveli su isto.Tesko je biti sada pametan i reci ko je sve zapoceo i ko je otvorio Pandorinu kutiju,a da pri tome ne upadnemo u istorijsku zamku gledanja na bitku posto je ona zavrsena,jer lako je sada donositi zakljucke.Nesumnjivo je da u ovim sukobima nije bilo nevinih ni na jednom rukovodecem politickom mestu.Medjutim,jucerasnji politicari,koji su preko noci postali i ratni lideri,imali su jedno tesko,dubiozno stanje,nasledjeno od svih onih nepravdi iz proslosti i nekaznjenih grehova,tako da se sa tim,sada mozemo pametovati,ocito nisu znali nositi.Upravo zbog svih tih aveti iz proslosti,sto sta je izgledalo drugacije 10 godina ranije,nego danas.Slozio bih se potpuno sa konstatacijom da se nije uopste radilo o ocuvanju srpskih,vec upravo jugoslovenskih interesa.Da se radilo o srpskom nacionalnom programu,onda bi se na nekim drugacijim osnovama branilo srpsko stanovnistvo,a posto je na snazi bio jugoslovenski program(pod laznim plastom borbe za Srbe) on je morao biti porazen,jer ga niko nije hteo,racunajuci cak i one najtvrdokornije,upravo Srbe!Na duze staze,taj plan ostanka Srba u istoj drzavi,bio je osudjen na propast,jer nije se imala medjunarodna podrska,jer lideri su bili potpuno bez vizije buducnosti,jer to je znacilo da kada nema politickog konsenzusa,neko ce morati da dobije preko ledja da bi se ideja ostvarila...Tako se sve prelomilo preko najobicnijeg stanovnistva,da sada ne merkam koji narod je vise stradao,jer to u sustini i nije poenta,jer su se tukli svi protiv svih,a sve na ustrb naroda,koji je kao stoka vodjen sa livade na livadu.Da se na kraju osvrnem i na istoriju,ciji smo taoci vise ili manje.Zaista je tesko i gotovo nemoguce na nasim prostorima o bilo cemu razgovarati da se ne ocesemo malo i o istoriju,koja nas je naucila kako je bilo nekada.To sto je bilo,to se moze,a i ne mora ponoviti,ali jedno je sigurno,pamtice se!Milioni ljudi imaju milione razlicitih prica,a zajednicko im je da su sve pomalo ili previse tragicne.U mojoj porodici zabelezeno je npr. da su cetiri generacije u 20.-tom veku bezale,progonjene,kako god hocete,iz sadasnjih granica Hrvatske,pa onda Bosne,naravno u Srbiju...Posle ratova vracali bi se,oni koji su preziveli,da bi vec sledeca generacija isto dozivela.Da ne napominjem koliko ih je pobijeno u ta cetiri progona.Nije ni bitno ko ih je progonio i zbog kojih razloga,poenta je da sada nema vise ni progonitelja ni prognanih,vec samo njihovih potomaka koji rade iste ili slicne stvari i prosto ne znaju kako normalno ziveti,jedni uz druge.
Kada jednoga dana,ako taj dan ikada dodje,oprostimo jedni drugima sva nedela koja smo pocinili iz bilo kojih ubedjenja,kada prestanemo brojati ko je koga i ko je prvi poceo,ako ikada shvatimo da ovome nema kraja,jer niko ne zna za pocetak,e tada ce olaknuti onim upokojenim dusama,a valjda i onima koji budu jos zivi.

Krešimir

pre 21 godinu

Prekrajanje granica po kvazi-etničkom principu nije logična ideja nego ideja društva koje je po svojoj svijesti ostalo u tko zna kojem stoljeću. Primitivnost izvedbe proistjeće iz same "logike" te ideje a ne od mangupa koji su pogrešno realizirali jednu "logičnu" ideju. Drugo velika je sljepoća reći da nisu srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju (odnosno srpska politička elita tog vremena t.j. preciznije krajem osamdesetih godina jer tada je pandorina kutija otvorena i srpska elita izabrala militarističko nasilje kao način rješavanja problema).
Ni u BiH ni u Hrvatskoj niti 1991 nje bilo baš nikakve etničke i geopolitičke osnove a pogotovo ne pravne, da se bilo koji dio proglasi srpskim i pripoji srbiji, osim ako se ne izvrši brutalno etničko čišćenje kao što je to i učinjeno 1991 u hrvatskoj i kasnije u bosni. zahtjevati razgraničenje temeljeno na etničkom čišćenju pa čak i genocidu a zakonom utemeljeno priznanje rezultate suludo je. samo onaj tko živi u nekim arhaičkim principima ne vidi da nakon svega toga nije bilo drugog izbora nego priznati hrvatsku i bih.
Naravno da ovime ne opravdavam zločine s Hrvatske strane već mi je samo cilj ukazati na nevjerojatne zablude koje nekim ljudima formiraju političke stavove, a čega je po mom mišljenju osnova višegodišnje pranje mozga lažima jedne elite koja je uslijed potpune nesposobnosti da rješava stvarne probleme društva, izmislila probleme koje treba riješavati i koje izgleda još i danas nakon svih isksutava neki smatraju važnim životnim problemima. Naravno poslijedično je to doprinjelo i stvaranju takve prilično slične elite i u hrvatskoj, kojoj je rat takogđer strašno pogodovao da uspori razvoj hrvatskog društva a sebi osigura neviđene privilegije

Petar Antunovic

pre 21 godinu

Jedna u sustini logicna ideja (da se u toku raspada nacionalno heterogene zajednice, okupe Srbi na jednom mjestu), realizovana je primitivno, uz dosta nasilja i zlocina. Posto danas 2002. godine ne bi trebao da vazi princip cilj opravdava sredstvo, treba kazniti realizatore.

Igor Stankovic

pre 21 godinu

To je sve super. Srbi su podeljeni u 4 drzave, u dve nisu bili priznati ni kao manjina (Hrvatska i Makedonija) a u trecoj su vulgarno preglasavani (Bosna i Hercegovina). Pri tome genocid koji je pocinjen na nasim ocevima i dedovima je porican, a ustase i ostali nacisti su
slavljeni kao heroji. Ubice mojih rodjaka su proglasavane za heroje.

Ivan M

pre 21 godinu

Evo najzad istine. Da vidimo kako ce Zloba iz ovoga da se iskobelja. Siguran sam da ce mnogi jos uvek poricati da se tu ista lose desilo, da su srpski politicari krivi za bilo sta i da su nam sve smestili Hrvati, Muslimani i medjunarodna zajednica. E pa nije tako - pitajte Biljanu Plavsic.

Ivan, Toronto

pre 21 godinu

Skoro milion Srba je u drugom svetskom ratu poklano od strane ustasa. Medju ovih milion ljudi su se nalazili 30 clanova moje familije.
Medjutim, ove zlocine je trebalo osvetiti 1945. godine, a ne 1990-ih godina.
Zasto smo se mi Srbi ujedinili sa Hrvatima nakon drugog svetskog rata?
Zasto smo dozvolili da nam predsesnik drzave bude Hrvat skoro 40 godina?
Zasto je Krcun jurio i ubijao Drazu Mihailovica (koji je 1942. godine dobio medalju za hrabrost od americkog Kongresa), a pustio da predsednik NDH Pavelic (koji je u svim zapadnim enciklopedijama opisan kao ratni zlocinac) prodje nekaznjeno?
Zasto nismo uporno radili na tome da se zlocin ustasa nad Srbima u drugom svetskom ratu ne zaboravi? Zasto ga nismo pominjali svake godine u celom svetu od 1945. godine do danas, bas kao sto su to cinili Jevreji?
Zasto smo pustili da se prava Srbima u Hrvatskoj, a koja su bila znatno prosirena nakon drugog svetskog rata, polako godinu po godinu gase?
Zasto smo cekali 50 godina da pocnemo da resavamo problem Kosova?
Zasto smo dopustili Titu da zataskava problem na Kosovu?
Zasto Srbi u Srbijii 70-ih godina nisu ni znali da se Srbi iseljavaju sa Kosova?
ZASTO?
Zasto sto smo mi Srbi imali nesposobne politicare 50 godina. Mi smo im dopustili da vladaju. Mi smo krivi.
A onda je dosao Milosevic koji je odlucio da sve gore nabrojane i legitimne probleme Srba resava tako sto ce etnicki cistiti Hrvate, muslimane i Albance.
Mi smo krivi za ono sto nam se desilo. Medjutim, to opet ne umanjuje strasne zlocine koje su prema pripadnicima naseg naroda pocinili Hrvati, muslimani i Albanci.
Klanje nije odgovor na klanje.

Black Jack

pre 21 godinu

Ubistva civila, diskriminacija i deportacije u svakom slucaju nemaju nikakvog opravdanja. Inspiratori te nesrece treba da odgovaraju. Problem je sto nisu Srbi ti koji su otvorili pandorinu kutiju.
Postojao je jedan jedini nacin da se to lako spreci - nije trebalo priznati Bih i Hrvatsku bez prethodnog resenja razgranicenja izmedju pojednih etnickih grupa.
Pokusaj koji je postojao (Kutiljerov plan za Bosnu) bio je odbacen od strane Alije Izetbegovica, a na nagovor Amerikanaca. Sta se posle desilo, znamo.

Djenka

pre 21 godinu

...Pola baba, pola deda...
Sta da radimo kad nas vec vekovima vode polupismene (i nepismene) drvosece, masinbravari, tj. sirovine. Kakav narod, takva vlast. Intelektualci sljokaju po kafanama a zanatlije ciste prste na nogama u parlamentu.
"Pametniji! Ne popustajte vise, stanje je kriticno."

Sale

pre 21 godinu

Ovo priznanje pokazuje nesto jako bitno - etnicko ciscenje je islo u dva smera (Srbi sa jedne strane, Bosnjaci i Hrvati sa druge), ali kao rezultat iste ideje istog planera - Milosevica (verovatno u saradnji sa ortakom Tudjmanom)! On je unapred imao plan sta treba da "izgubi u ratu". Izbeglice treba da podnesu privatne tuzbe protiv drzave zbog ovoga. Voleo bih da saznam zbog cega je sve to bilo potrebno? Ljudima koji su sve izgubili i iscupani iz korena to sigurno nije logicna ideja!

Don Quijote

pre 21 godinu

Jugoslavija je trebala da se raspadne, jer je morala da se raspadne.Nije je trebalo braniti, niti se za nju boriti, vec je trebalo braniti srpske nacionalne interese.Ono sto se u stvarnosti dogadjalo, bila je odbrana Jugoslavije, one titove, pod maskom borbe za srpske nacionalne interese.Mnogi medju Srbima su progutali mamac, i verovali u ono sto se oficijelno govorilo, ne shvatajuci sta se iza svega toga krije.To nije bila borba da se zastite Srbi.Da je to bila, ne bi se oni tek tako lako ostavili na cedilu, kada je crveni baron odlucio da napravi "levo skretanje" i poceo da prica kako mir nema alternativu.Ono sto ja u svemu tome ne razumem, zasto se ta Jugoslavija raspala tacno po onim granicama koje su samovoljno ucrtali komunisti, jednog maglovitog jutra, mamurni posle pijanke.Taj zapad je potrosio mnogo godina, novca i napora da srusi komunizam, sve sto su komunisti radili bilo je lose da ne moze biti losije, samo su svete i savrsene bile granice koje su ti isti komunisti odredili Srbiji i srpskom narodu celini.Mislim, kao da ih crtala licno Sveta Genoveva, a ne jedan Slovenac, jedan Civut i jedan masinbravar, koji se lazno pretstavljao kao inzenjer Babic, i za koga ni dan danas niko sa sigurnoscu ne moze da kaze ko je i odakle je.I pazi ti, danas i ova osvedocena ide da svedoci.Pa mislim, stvarno..

dra909@hotmail.com

pre 21 godinu

Najosnovnije ljudsko pravo je pravo na izrazavanje,na izrazavanje sopstvenog stava.Identicno pravo sa tim je pravo na odbranu, koje se u mongome poklapa sa pravom na izrazavanje sopstvenog stava.Biljana Plavsic je iznela svoj stav, to je njeno pravo, ucinila je to kako je ucinila, ali ce morati da omoguci Milosevicu,koga najozbiljnije optuzuje za najteza krivicna dela, na odbranu.Njezina izjava da nece svedociti protiv Milosevica je apsolutno neprihvatljiva.Vise je nego sigurno, da ce sudsko vece pozvati Biljanu Plavsic da svedoci pred sudom i da ce omoguci Milosevicu da iznese svoj stav i da joj postavlja pitanja u skladu sa nacelima fer sudjenja.

Igor Stankovic

pre 21 godinu

Voleo bih da je Sakic 90tih kad je kao slobodan covek posecivao Hrvatsku i stavljen na optuzenicku klupu i ovo izjavio. Ovako, pomirenje je prilicno daleko. O tome da je suditi Tudjmanu nemoguce, a Mesic se vesto oprao odgovornosti je nesto cemu se ne treba cuditi posto je Pavelic umro na slobodi a Stepinac proglasen za blazenog. To je valjda to pomirenje o kome svi pricaju. Isto ce da se desi sa Bobetkom ili Gotovinom.
Mene cudi samo kako mi svoje mrtve lako zaboravljamo, i njihove zivote i stradanja oprastamo. Mi smo narod opijen licnom sujetom.

ina

pre 21 godinu

Bilji se oci otvorile. Citajuci komentare vasih citalaca vidim da oni uopste ne razumiju da je Biljana danas izgovorila istinu. Oni uopste ne shvataju koliko su nas tukli sa Pala, sve nas sto smo u gradu ostali jer smo se voljeli i jer smo voljeli nas grad. Bilo je strasno, a sve je uradjeno u vase ime. Ova grijesna zena je danas pokusala vas da vas oslobodi ljage, jer vjerovatno mnogi od vas to nisu zeljeli...Bilo je grozno, vjerujte. A poceli su nas tuci samo da bi nas rastavili. Ne ponovilo se nikada i nigdje.

Djurdja

pre 21 godinu

Iako ne ocekujem da ce Srbi biti u stanju da prihvate istinu, to nisu mogli ni ranije kad je mozda moglo i nesto od tih zlocina da se spreci, ipak citam komentare i ne mogu da verujem da skoro niko nema misao zamagljenu visegodisnjom propagandom. I da niko ,bas niko od Srba ne moze da pretpostavi da pate i ljudi koji nisu Srbi. Njima nista ne smeta sto je Arkan, lopov i kriminalac preko noci postao patriota, posto je prethodno po Evropi pljackao i ubijao i time proslavio srpsko ime, upao u Bijeljinu i Zvornik i poubijao sve koje je stigao a medju njima i Srbe koji su imali ikone na zidovima.
Oni to nikad nisu hteli da znaju, oni to nece ni sada.
Jednog dana ,kad dodju novi klinci i pocnu da pitaju tate sta su radili u ratu, mozda se nesto promeni.
Ovi niti mogu da razmisljaju niti ce moci.

drazen

pre 21 godinu

OK,ukapirala je kao sta je njena ekipa krvnika radila.
"Samo" je zaboravila da upotrebi nekoliko "sitnih izraza" kao sto su :kajem se,kriva sam.i nikako da navede po imence kasapine,datume i bilo sta sto bi puku dalo celovitu sliku zlocina.sve je "carica" (arkanova i srpska) lepo umila u svom iskazu .kao osvetljava zlocin a imena zlocinaca nema.
nije njoj trebao hag da progovori.mogla je ranije.ali kod nas se sve dozira pa i "priznanje".Srbija trpi,vlast juri CD pirate a mladic i banda ljuste nase pare ,nasu sadasnjost i buducnost.Nadam se da hag nece ublazavati kaznu "carici".zemaljske kazne mora dobiti, one druge regulise bog.

Natalija

pre 21 godinu

Sudeci po vecini komentara mnogi ovde nisu nista naucili...I dalje padaju na vesto srocene govore i zanose se nekom istorijom i tradicijom od koje nikad nikakve vajde nisu imali. Spustite se ljudi malo iz tog "nebeskog prebivalista" i pogledajte sta je realnost. To sto je priznala krivicu ne znaci da treba da joj se divimo. Gospodja Plavsic je inteligentna zena koja je znala sta radi tj. svesno je podrzavala zloicine. Prema tome ne zalim je ni malo.