Nedelja, 01.12.2013.

23:04

Ostavite Hajduk na miru!

Izvor: B92

Ostavite Hajduk na miru! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Dalmatinac

pre 9 godina

Moj otac je poreklom Splicanin. Baba i deda su rodjeni u Splitu od starih splitskih porodica (dedina je dosla u 15. veku iz Hercegovine i presla iz pravoslavlja u katolicantvo, a babina je autohtona dalmatinska porodica).
Kao dete sam letovao u Splitu. Medjutim, nikad nisam cuo dedu, prededu da govore da su Hrvati. Uvek su govorili da su Dalmatinci. I nikad nisu bili antisrpski nastrojeni (deda je ratovao u partizanima, a prededa je govorio da mu je najtuzniji dan bio ispracaj kovcega Kralja Aleksandra u Splitu). Pricali su mi da se kada su oni bili mali slusale narodne pesme o Kraljevicu Marku i Kosovoskom boju.
Kasnije sam poceo da izucavam istoriju i dosao do sledeceg zakljucka - da su Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci isti narod (Dalmati - Iliri) koji je na ovim prostorima od vajkada kao i Srbi koji su se nekad zvali Tracani, Rasani ili Tribali. Nesumnjiva je bliskost tih naroda, da ne kazem istovetnost. E sad postojali su i Hrvati, ali su oni posebno pleme koje sa Dalamtincima nije imalo veze. Vremenom, a posebno od pocetka 19. veka Vatikan je izforsirao sledece prelivanje - da svi katolici na Balkanu postanu Hrvati... Tako su i Dubrovcani, koji se nikad nisu ni osecali ni izjasnjavali kao Hrvati kao i vecina katolickih Dalmatinaca postali Hrvati.
Kada bi se obnovila dalmatinska nacija, ja bih sa ponosom bio Dalmatinac.

Madjar

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)

U prilog iznetom, dodajem: najtragikomicnije u celom istorijskom kontekstu je da su i Hrvati i Srbi isti narod - Sloveni, da su Hriscani i da govore isti jezik. Jadno je da zbog jedne davne svadje izmedju popova, generacije i generacije krvavo ispastaju.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Ja ti se stvarno ispričavam.Tek sad san razumija da si ti jedna velika šaljivćina.Nasmija si me do suza.Hajduk nije ni Partizanski ni Ustaški klub?Je diko moja partizanski jer je njih odabra,a ne ustašiju.Hajduk je južno hrvatski klub?Je li tako ono Tuđman zva moju DALMACIJU?Sve ustaše nisu bile fašisti?Ustaše su politička organizacija koja se koristila terorizmom ne bi li došla na vlast i sprovela genocid nad drugim nacijama i rasama.Tako si otprilike moga reć i da svi pripadnici nacistićke stranke nisu nacisti jer nisu svi bili zaposleni u Aušvicu.Fašizam su djela,a ne rjeći i povici koji su mali simpatićni nacionalizam?Znači tebi bi znak za zabrinutost bio tek kad bi se ponovo otvorio pogon u Jasenovcu.Nemam pojma na koje ti časne ljude u Ustaškom pokretu misliš.Neznam što može bit časno u pokretu koji je samo u Jasenovcu pobio preko 20000 djece?Dežulovićev tekst radi od Hajduka Dinamo devedeseti godina?Ali je Boris u poziciji Tuđmana da se u Hajduk punpaju novci po naređenju?Isto si me najviše nasmija sa oni da smo mi kulturan narod koji vjeruje u Boga i ne beštima.Di ti živiš?U samostanu?Ma i oni beštimaju moj smišni čovik.Moja punica je jedan put rekla kad je mene čula kako beštiman:Ala ca Miro lipo beštima puno bolje nega moj pokojni nono.Pavelić je mora prodat Dalaciju da bi imali Hrvatsku?Dao Bog dao,da tu njegovu koljačku Hrvatsku nikad nismo imali jer je ostala trajna sramota na našem obrazu koju jedino ispiru časni ljudi koji su Hajduk odveli u Partizane.

Igor

pre 10 godina

Rekoh postoji cenzura i onda moram pisati šturo i možda ne možeš vidjeti smisao.
Ovo što Dežulović piše nema veze sa Hajdukom i to je moj stav. Zašto Hajduk pripada partizanima kada ga oni nisu osnovali, osnovali su Dinamo, Partizan i Zvijezdu? Odgovarao je jer je odbio igrati u okupiranom Splitu, jer ga je Pavelić predao Talijanima, a morao je to učiniti ako je želio imati Hrvatsku. I konačno Hajduk na Visu postaje prvi partizanski nogometni klub... Međutim Hajduk pripada nama narodu, južnoj Dalmaciji i iznad svega Hrvatskoj. Nikako komunistima, fašistima ili bilo komu trećem.
Kao što partizani nisu komunisti, jer bilo je i običnog naroda u partizanima, tako ni sve ustaše nisu fašisti (ako navedem čija je izjava cenzuriraće, a ti se sjeti sam), među ustašama je bilo i časnih i poštenih ljudi (sad bi se trebao sjetiti).
Povici na Poljudu su izraz nacionalizma, a ne fašizma. Fašizam potvrđuju djela, a takovih djela nema.
Isti Dežulović se nije zapitao u kojim uvjetima dolazi do jačanja ljevice i desnice.
I ono šta mi najviše smeta jesu psovke u tekstu Dežulovića, mi Hrvati smo kulturan narod i vjerujemo u Boga.
Hajduku ne treba priča koju je imao Dinamo posljednjih dvadesetak godina, a Dežulovićevi tekstovi vode ka tome. To je politikanstvo.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Niko tebe rode moj nije proglasija za Ustašu,a tvoje komentare vjerovatno ne objavljuju zbog toga što nemaju blage veze sa temom Borisova teksta.Kakve veze ima to što je 1913g osnovan klub pod imenom Velika Srbija i Hajdukova ratna prošlost?Tvoja želja je da priću o Hajdukovom putu u partizane pretvoriš u srpsko-hrvatsko prepucavanje je van svake pameti jer nije vrag da današnji Hajdukovi navijaći zaboravljaju na tradiciju svog kluba radi toga što je 1913g postojao klub pod imenom Velika Srbija?Nakon opere,književnosti,Bana Jelaćića ti si našao jedno sasvim novo opravdanje za salutiranje uzdignutom desnicom.Kod tebe i slićnih tebi postoji samo jedno pitanje,a to je što vama zapravo smeta u Dežulovićevom tekstu?Što vam smeta u činjenici da današnja torcida pozzdravlja fašistićkim pozdravom,a da je Hajduk u vrijeme vladavine tog zla u ime dalmatinskog dišpeta to odbija učinit,pa makar to došlo glave i klubu i ljudima koji su dio njega?

Igor

pre 10 godina

Meni se cenzuriraju komentari, a možda sam i sam cenzuriran jer sam proglašen za ustašu. Meni to ne smeta, znam da fašista nisam, a Hrvatska jeste moja Domovina.

1913. godine je osnovan nogometni klub pod nazivom Velika Srbija. Ovaj klub šest godina iza svog osnutka mijenja naziv u Jugoslavija.
Ja nisam jedini koji svijet promatra kroz prizmu nogometa, ali mislim da je ovo dovoljno svakome da uvidi da su Velika Srbija i Jugoslavija sinonimi.
Mnogo toga imam za reć, ali mi se ne objavljuje.

Srdjan

pre 10 godina

Citam tekst i komentare. I zaista treba ukinuti mogucnost da ljudi bilo sta komentarisu. Niko da kaze kako je tekst dobar ili los, i niko da prizna da je Dezulovic jedan od onih takoreci poslednjih kosmopolita iz bivse Jugoslavije, ne smem ni da spomenem rec Jugonostalgicar jer bih bio popljuvan a bicu i ovako. Jedan od verovatno najobrazovanijih novinara, najinteligentnijih i pre svega jedan obrazovan i human novinar koji ne da da se neke stvari zaborave. I zato svi vi koji komentarisete a nemate pojma ni o cemu sto on pise mogu samo da vam prenese njegovu poslednju recenicu jer je ona upucena upravo takvima kao sto ste vi, ma nosite se sa vasim cetnicima, ustasama, Djujicima, Pavelicima, Cicama, Luburama, nosite se sa vasim za dom spremni i za kralja i otadzbinu. Vec ste izgubljeni do tacke kada vam nema spasa. Ne citajte tekstove koje pisu Dezulovic i svega nekoliko novinara pored njega. Kosmickom greskom ste rodjeni na istom mestu a bioloskom greskom pripadate istoj grupi bica, pa se odazivate na ovakve tekstove misleci da imate ikakvog prava da nesto komentarisete. Stvarno, nosite se. Taj bivsi Jugo prostor je vec prezagadjen gadostima.

miro split

pre 10 godina

@A i Dubrovnik je bio republika.
Biti kontra Jugoslavije ne znači slagat se sa Ustašama i klanjem nekoga ko je druge vjere i nacije.Jednako tako ako si za Jugoslaviju to ne znaći da si automatski na pravoj strani.Borisova prića je prića o Hajduku i ljudima koji su imali razne politićke orjentacije.Jedni su bili Orijunaši,jedni HSSovci,jedni apolititićni,ali ono što im je bilo zajednićko je to što nisu pristali za par kuna i novi dres postat sluge i gospodski kastori jednom zloćinačkom režimu.
To je činjenica.Tu je i početak i kraj ove priče.Ko me smeta može samo plakat.

A i Dubrovnik je bio Republika

pre 10 godina

Kasno Boris "na Kosovo stiže". Split je još 1990. bio antijugoslovenski orijentisan. Na Poljudu je uz ovacije navijača gorela jugoslovenska zastava, a na demostracijama ubijen vojnik JNA. Hrvati Dalmatinci su ustali 1941. protiv Italije, ali su kasnije svojim navijačkim grupama davali italijanske nazive. Dalmacija je postala deo Italije 1941., ali ustaše nisu lako na to pristajale, što je i približilo Italijane Srbima. Dežulović pominje Đujića, ali više bi mogao starog Birčanina i Jevđevića koji su živeli u Splitu. Đujić se više držao Knina. Inače, oni su sem sa JVUO sarađivali i sa Zborom. Nažalost, pozivanje na svetle levičarske tekovine je kompromitovano još tokom SFRJ, neki hrvatski komunisti su i tokom II s. rata sarađivali sa NDH, kasnije ispoljavali nacionalizam i separatizam, vršili relativizaciju i prikrivanje ustaških zločina. Splitu i Hajduku svaka čast, ako je ova Dežulovićeva priča istinita. Nažalost, Dalmatinci su platili visoku cenu svog antifašizma i patriotizma. 9. dalmatinska divizija je uništena u IV. i V. n. ofanzivi, za samo pet meseci od osnivanja, a i 1. i 2. dalmatinska brigada su tada pretrpele teške gubitke. Svi smi svedoci da od kraja '80-ih navijačke grupe u SFRJ postaju generator i glasnogovornici šovinizma i međusobne mržnje, zloupotrebljene u političke svrhe. Nacionalizam je danas postao jedna od poslednjih "linija odbrane" usled ekonomskog propadanja, a ekstremni uslovi života su raj za ekstremne ideologije. Ali, to je već druga - duga priča.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Godina osnivanja Torcide je i doba rezolucije informbiroa i ruskih tenkova na granici Jugoslavije.Godina masovnog hapšenja ljudi radi slučajne riječi ili pogleda.Ako se Udba tada imala vremena bavit s time ko će bit prvak države onda je bez problema mogla Franu Matošića i cili Hajduk poslat na Goli Otok.Ako su mogli generale i predratne komuniste likvidirat po kratkom postupku onda im nije bija ni problem Zvezdu proglasit doživotnim prvakom Jugoslavije.
To što je pokojni Frane Matošić izbačen iz partije samo govori da je bija član te organizacije i potvrđuje tvrdnju o Hajduku kao klubu koji ima i partiznasku prošlost.
Koliko se god ti trudija tu činjenicu osporit,samo se još više zaplićeš u bespućima povjesni zbivanja.Nije mi jasno u čemu je problem.Je li zapravo problem u tome što su nas uvjerili da se trebamo sramit svojih djedova koji su kosti ostavili po bosanskim gudurama boreći se protiv onih koji danas dobijaju status pozitivaca.
Ja se kume moj mojih djedova ne sramin, poginuli su prije zločina koji su Partizani učinili 1945G,ja se svog Hajduka ne sramin jer je u ratu igra utakmice u kojima je svaki gol bija gol u mrežu Musolinija,Hitlera,Pavelića,a i Draže Mihajlovića.
@Tantor
Živilo brastvo i jedinstvo hrvatski navijača utemeljeno na tekovinama Hitlerovog konačnog rješenja!
Kad Kamaranku više ne budete trebali da stvarate atmosveru ludila, pustit će vas niz vodu jednako kao i Sanader.

Tantor

pre 10 godina

Meni je najbitnije da su Dinamovi i Hajdukovi navijači zajedno skandirali i družili se i prije i poslije utakmice Dinamo-Hajduk. To što su naši Dalmatinci poslije rekli da su se u Zagrebu osjećali kao u Splitu. To je ono što Dežulovića stvarno žulja i trlja, ali nije to htio baš tako reći....

popina

pre 10 godina

Један од најбољих текстова које сам прочитао, просто истинито, отворено, предивно, немам речи, ни сам не бих рекао боље.

Igor

pre 10 godina

"Tog 29. listopada 1950. godine, Hajduk je protiv Zvezde igrao odlučujuću utakmicu za naslov prvaka, pobijedio je sa 2:1, a Frane Matošić nokautirao je igrača beogradske momčadi Stankovića radi čega je isključen iz Komunističke partije.
Dakle, bilo je to prvenstvo u kojemu Hajduk nije izgubio niti jednu utakmicu, no pred derbi predzadnjeg kola bio je na drugom mjestu, jer je imao isti broj bodova kao Crvena zvezda, ali slabiju gol-razliku. U to vrijeme uređivao se Stari plac, pa su "bijeli" u prvom dijelu prvenstva igrali sve utakmice u gostima, a u drugom kod kuće.
Baš uoči meča s Beograđanima osnovana je Torcida, na stadion se natiskalo 20.000 ljudi, a mnogi su ostali pred ulazom i slušali radio-prijenos..."

Otac mi je bio časnik OZNE i UDBE i dite Hajduka... da li su moji izvori točni ili nisu ostavljam na komentiranje drugima.

A ja ću se poigrati s povijesti ili malo kalkulirati.
Kralj Aleksandar je volio ili nije volio nogomet... ali je navija za Jugoslaviju u kraljevini SHS.
Prvaci 26. Građanski, 27. Hajduk, 28. Građanski, 29. Hajduk ... i onda 30. Konkordija i tek 31. BSK, a ne Jugoslavija koja je zadnji put 25. bila prvak.
Od 6.1.29 do 3.9.31. dikatatura i kraljevina nazvana po nogometnom klubu.
Kada je srpski klub došao na tron strasti su se smirile... ili prokuhale.
I poslije netko nogomet nazva sporednom...

Skalice

pre 10 godina

@Sto mu gromova

Dezurni demagozi kao ti i velike misli kao "za dom je stari hvatski pozdrav" ili "cetnici su bili jedini borci protiv Njemaca" ili "svirala se Mala Florami u Jasenonvu" i dalje guraju neku novu istinu. Cinjenice se znaju i povijest se ne moze promijeniti. Jeli jaje starije ili kokos ostavimo za prave filozofe a ne internet tipa.

ps. evala Miro.

miro split

pre 10 godina

@Sto mu geomova
Sve ovo što si ti napisao nema nikakve veze sa Hajdukovom antifašističkom prošlošću koju si ti nazvao izmišljotinom.Tisuća je slavenska rjeć,pa se tako spominje i u Dušanovom zakoniku to što se kod Srba udomaćio izraz Hiljadu,a kod Hrvata ostala tisuća opet nema veze sa Dežulovićem tekstom.Raspravljat s tobom o Hajducima i dokazivat ko je od njih Hrvat,a ko Srbin je besmisleno jer opet to s HNK Hajdukom nema nikakve veze.Dakle tvoj komentar nema puno veze sa temom,a ona je časna prošlost Hajduka i odnos njegovih navijača,a i same uprave kluba prema njoj.
Recimo da si ti rekao(meni nije jasno kako se toga ni jedan srpski patriot nije sjetio)da srpski pjesnik Jovan Jovanović Zmaj ima domoljubnu pjesmu koja se zove "Bojna pjesma" i da se to nalazi poklič"U boj,u boj"te da da hrvatski navijači izvikuju neznajući poklič kojim je čika Zmaj mobilizirao Srbe,ja bi ti prvi rekao da to je smješna strana povjesti hrvatskog navijanja.
Zašto se toga niko od vas nije sjetio?Pa vjerovatno i vi posjećujete iste knjižnice i operne kuće kao i današnja Torcida.

Sto mu gromova

pre 10 godina

@miro split, 3. decembar 2013 09:23
"Hajduci (od arap. hajdud - skrenuti s pravog puta)su bili odmetnici, pljačkaši i borci za slobodu na Balkanu, u zemljama pod turskom vlašću."
"Neki hajduci poput Baje Pivljanina i Limuna su postali od prvih plemića nakon što su Turci potpuno zavladali Srbijom i Bosnom i Hercegovinom, naročito u XVI i XVII vijeku, pa su čuvali mletačko primorje od Turaka. Oni su imali i po preko sto drugova, sa kojima su ljeti četovali po Bosni i Hercegovini, a zimovali po gradovima u jadranskom primorju. Najpoznatiji takvi su bili Janković Stojan, Senjanin Ivo, Smiljanić Ilija, Ivo Golotrb, Komnen Barjaktar idr. čija se imena spominju i u srpskim narodnim pjesmama."
Izvor: Vikipedija
Dakle, etimološki, ime kluba za koji navijate, vuče korene iz srpske reči, srpskog načina vojevanja, gde su na čelu bili Srbi koji su opevani u srpskim narodnim pesmama.
Kao i uskoci iz Sinja. Ali, oni su druga priča...
Dakle, navijači koji skandiraju fašističkim pozdravom, protiv Srba i ćirilice, navijaju za klub, koji u imenu ima srpske korene, što je, priznaćete, pomalo šizoidno. Preporuka za prave Hrvate:menjajte ime kluba.
Još jedan podatak za Vas: predvodnik puka vojske, za vreme Cara Dušana, po činu zvao TISUĆNIK. Predvodio je puk, hiljadu (tisuću) ljudi.

Analiza Fasizma

pre 10 godina

Sve Hrvate koji se loze na fasizam treba podsetiti da se ni Nemci za vreme Hitlera nisu bas "provodili". 6 miliona ih je poginulo sirom sveta, a siguran sam da bi im bilo bolje da su bili kod svoje kuce i pili pivo. Kad fasizam zavlada u Hrvatskoj svi ce patiti, ne samo Srbi, pa, iako mrzite Srbe, volite makar sebe i nemojte ohrabrivati fasiste, jer kad oni dodju na vlast crno se pise svima.

Jovan

pre 10 godina

U mom rodnom kraju Bukovici bilo je sela u koja Ustaše za vreme II Sv. rata nisu nikad ušle. Za moje pretke: dedove, roditelje, stričeve, ujake, tetke i neprijatelji su bili italijanski, nemački vojnici i domaći četnici. Poginuli i ubijeni rođaci i komšije po svedočenju svih starijih članova moje porodice i rođaka bili su žrtve takozvanih kistanjskih Četnika - Vlade Korolije, italijanskih i nemačkih vojnika. To je istina za deo Bukovice iz kog ja potičem. Što se tiče pisanja o Hajduku i delu istorije istog vezane za period II Sv. rata mogu reći da zaslužuje samo pohvale. Istinito je sve preneto na osnovu činjenica o kojima su pisali: V. Dedijer, V. Krstulović, D. Plenča, Reić, Smoje i drugi.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Kume samo da ti kažem u godini osnivanja Torcide ,Hajduk je osvojija titulu države bez i jednog poraza.Sto posto su se UDBA I Ranković pripali torcide pa nisu mogli krast za Zvezdu.

miro split

pre 10 godina

@Igore
U pravu si Hajduk je hrvatski klub i danas ima svoj originalni grb.U pravu si i kad kažeš da Hajduk postoji prije Ustaša i Partizana.Ma si zaboravija jednu stvar da je Hajduk izabra Partizane,a ne Pavelića i to je poanta Dežulovićevog teksta,a koliko se god se ti pravija blesav ja jako dobro znam da pripadnici Torcide u prosjeku jako malo čitaju,posjećuju operu tako da taj pozdrav upučuju isključivo iz nostalgije prema slovu U.I nisu Torcidu studenti(tada su navijači Hajduka bili obrazovani ljudi)osnovali radi prkosa UDBI i potpori zaostalim Ustašama(kojim,majke ti mile?)već iz ljubavi prema svom gradu i klubu.Nažalost sa Hajdukom se uvjek politiziralo,ali ostaje činjenica da je Hajdukova povjest hrvatska antifašistička,partizanska na veliku žalost onih koji u Ustašama vide pozitivne borce za hrvatsku slobodu i to se nemože promjenit.Ovo što je Dežulović napisao su samo gole činjenice,a tvoj tekst je politikanstvo koji bi uzdignutu desnicu u fašistički pozdrav popraćeno urlikom Za dom -spremni opravdao ljubavlju prema književniku Eugenu Tomiću i kompozitoru Ivanu Zajcu uz jednu malu ,sasvim malu dozu simpatićnog nacionalizma.
A moj IGORE,IGORE zagubija si se ko Napoleon u Rusiji.Šta mi je sad Rusija pala napamet?Šta ti misliš Igore zašto?

glen

pre 10 godina

(Igor, 3. decembar 2013 17:33)
Kako da vam kažem... kredibilitet nečije izjave je na Balkanu obrnuto proporcionalan navodima o Udbi, Ozni, baba Stameni, mračnim silama, kao i selektivnom tumačenju tuđeg teksta... G. Dežulović je napisao namenski tekst, a ne istorijski članak, a istorijske činjenice je samo "polagao" u cilju postizanja cilja. To je deo novinarske struke. On ga je napisao Onima u Splitu koji su zaboravili na istoriju svog grada. Radite s tim šta hoćete, svuda se na istoriju gleda iz današnje vizure, pa i u Srbiji. Čovek je sve objasnio i to ne nama u Srbiji, već vama. Ko razume - shvatiće, ko ne razume, pisaće o Udbi i Ozni i objašnjavaće nam šta znači reč "dom", ali nam neće objasniti zašto nju prati poklič "ajmo ustaše". Osim ako odgovor na to ne bude da su ustaše u stvari društvo mladih gorana i da ceo svet ne zna šta zna. Ili šta već.

Igor

pre 10 godina

Ovaj tekst nema veze s Hajdukom već je izraz politikanstva, a neću komentirati čijeg jer me u biti i ne interesira.
Hajduk nikada nije ni ugašen ni raspušten, Hajduk samo nije igrao utakmice do Visa, a tada mu je ponuđeno od strane Vrhovnog štaba da igra u ime naroda i vojske i Hajduk je tu počast prihvatio.
Ovdje nekome smetaju ustaše, a Hajduk postoji i prije partizana i prije ustaša, Hajdukov osnutak je u Austro-Ugarskoj i Hajduk jeste hrvatski nogometni klub. Zvijezda je bila dugo simbol Hajduka, ali od Visa do raspada bivše države. Zvijezda nije ono pod čime je Hajduk osnovan i Hajduk se vratio svojim korjenima i tomu da je bio hrvatski klub u Austro-Ugarskoj monarhiji. I to nam nitko ne može oduzeti.
Onaj tko je ovo pisao je zaboravio kako je nastala Torcida i što mu u svemu tome smeta. Torcida je nastala kao reakcija na UDBU i Crvenu Zvijezdu koja je morala dobiti titulu... i to je bilo 1950. i bila je reakcija protivu nepravde i ničeg drugog. A jesu u to vrijeme postojali hajduci u vidu ustaša koji su se krili i još neku godinu iza toga od narodne vlasti i tada već UDBE, nekad OZNE. Torcida nije ustaška tvorevina i to je točno.
Ove psovke u ovom tekstu su ruglo i kao Hrvat ih se stidim i ispričavam se svima koji su ih morali čitati.
Pokliče sa stadiona je glupo komentirati, oni su običan izraz nacionalizma, ništa više niti se komu prijeti. Dom postoji i prije ustaša, a za Dom će svaki Hrvat položiti svoj život, i za to je spreman.

ST čitaoc

pre 10 godina

"Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu."
(Dunster, 2. decembar 2013 22:37)


Serija se zvala "Velo misto". Tragično je koliko je predrasuda i etiketiranja prema Hrvatima od strane Srba, sve zbog nekoliko ekstremista na obje strane. Svaki narod se mora sam suočiti prije svega sa sobom i svojim grijesima inače se oni ponavljaju.

Zlopamtilo

pre 10 godina

U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03

Zbog toga što....

P.s. ovako , samo besmisleno mlatiš po tastaturi .Uostalom do sada si to shvatio .

munZ

pre 10 godina

Sjajan tekst i "pravo u sridu". Istorijska je činjenica da četnici iz Drugog svetskog rata i ustaše nisu isto, jer potonji su imali ozbiljnu državu sa ozbiljnim programom, što pokazuje i "saldo" zločina. Isto je istorijska činjenica da Vojska u otadžbini i Đujić nisu isto i da su "četnici" bili mahom autonomne gerile i da su te gerile počinile mnoge stravične zločine. Od strane raznih četnika je od Srbije do Dalmacije stradalo najmanje 25.000 ljudi. I ovo što je Dežulović napisao je potpuno tačno. Ja ne znam šta bih radio 1941. da sam Srbin u Kninu i kuda bih i šta bih u toj NDH, ali zločini su zločini! Takođe treba znati da su Dalmatinci Hrvati mahom bili u partizanima i da su dobrano izginuli za Jugoslaviju. Na Neretvi i Sutjesci je u NOVJ-u bilo više od četvrtine Hrvata, mahom pomenutih Dalmatinaca. A zašto su se Dalmatinci u međuvremenu promenili, razloga je dosta - od naseljevanja iz pasivnih krajeva do poslednjeg rata i bombi po njihovim gradovima.

miro split

pre 10 godina

@Sto mu gromova
Ja sam stvarno mislija da si ti svoj komentar napisa s namjerom da budeš ironičan.Problem i je u tome što današnja Torcida misli da je povjest Hajduka laž i izmišljotina komunista,milicajaca,udbe,JNA itd.Problem i je u tome što ti momci ne razumiju da Hajduk nije otiša u Partizane zbog svjetske revolucije i da se posli rata namakne neki stan od bogatog buržuja.U Partizane su otišli iz splitskog dišpeta prema Musolinijevom i Pavelićevom zlu.
Nakon rata Hajduk je odigrao utakmicu sa sovjetskim CSKA i po priči barba Frane Matošića posli utakmice su imali zajedničku večeru di je legenda Hajduka u đep skrija dvi fete bilog kruva da bi ih odnija svojima doma.
Eto koliko su zaradili šta su odbili i Musolinija i Pavelića.
Normalno da nas je Ruski sudac pokra u toj utakmici,normalno da je cili stadion kod stare plinare i bratskoj Sovjetskoj armiji izbeštima sve živo.
Kome se ovi današnji navijači dišpetaju sa svojim neofašizmom meni nije jasno,a čini mi se ni njima samim nije baš sve bistro u glavi.

Dunster

pre 10 godina

Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu.

naselje

pre 10 godina

Ovom divnom tekstu mogu samo da dodam da su sedmorica fudbalera moje Vojvodine ubijena od strane fasistickog okupatora. Secamo ih se sa postovanjem

Sto mu gromova

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''
tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!
(dete, 2. decembar 2013 14:24)

Dete, Vaši su preci upadali u kuće "nepismenih četnika primitivaca" po Srbiji, susrevši se tada, u tim kućama, prvi put u životu sa vodenim toaletom, seckali su crni luk na Luj XIV stolovima, i prali noge u bideima...

miro split

pre 10 godina

@Sava
Evo još nešto da znaš.Kad je rat završija i kad se Hajduk vratija u Split,vojska mu je ponudila da postane službeni klub armije.Moga je onda Hajduk imat sve,mogli su svi najbolji igraći Juge po naredbi dolazit u njega,ali je odbija jer je on klub svoga grada i Dalmacije,a ne partije i armije.
Šta se tiće ovog retuširanog grba na kalendaru kojeg Dežulović spominje.Do i jedan živi igrač je diga glas protiv toga,a najglasnija je bila ljudina iz Imotskog Iko Buljan koji je reka da se on ne stidi tog grba niti igranja za reprezentaciju.
Neki drugi su to ljudi,neka druga vrimena moj Savo.Kad se ljudskost i obraz nisu prodavali menađerima i aktuelnim političkim prodavačima magle.
To su vremena kad su dica iz jednog drugog splitskog kluba koji se zva "Radnički sportski klub Split"u salonskim cipelama 1941g krenuli u Partizane i pobijeni u Ruduši kod Sinja da bi im veliki domoljubi devedeseti minirali spomenik.Zašto?Pa bili su Hrvati i otišli su se borit protiv zla.
Jedino logično objašnjenje je da mrzimo sve ono što je bilo bolje od nas kakvi smo danas.

sava

pre 10 godina

Веома поучан текст, има доста непознатих чињеница. Између осталог говори нам да једни о другима не знамо ништа. Зато знамо све о свакој селендри у САД или Енглеској. Једна од тековина комунистичке власти је била и чињеница да смо живели у СФРЈ, али да једни о другима ништа нимо знали, етикетирали се, мрзели једни друге а све због манипулације. Не кажем да би се волели са Хрватима да смо ово знали, али замислите када ово нисмо знали о Хајдуку, шта све нисмо знали о много важнијим стварима? Поздрав аутору текста. Нека га и Хрвати из Сплита прочитају, ако ови тамо смеју да га објаве.

dete

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''

tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!

wiener

pre 10 godina

ja nisam znao ovo o hajduku. onda je zaista steta da sad ima ovakve navijace. sa ovom prosloscu mogao bi da postane kult i ima navijace sirom evrope.

Mitch

pre 10 godina

Uh koji si ti kralj. Svaka cast na tekstu - tako aktuelan i tako detaljan, a da mi pojma nemamo o tim cinjenicama.
A cak i da je Pavelic osnovao Hajduk, nema nikakvog smisla sta navijacka omladina radi. Postalo je cool biti bitanga i zadojen nacionalizmom, i tu je srz problema.

mlamla

pre 10 godina

@Spectator, ne mozemo popa Djujica staviti u kontekst ustastva jer nije bio ustasa niti je saradjivao sa njima vec je bio predvodnik pokreta koji se borio protiv ustasa i Hrvata uopste i koji je paradoksalno, nakon kapitulacije Italije 1943. poceo saradjivati sa Nemcima, bacivsi ljagu na cetnistvo...Cetnik nije isto sto i ustasa, sto izmedju ostalog potvrdjuje cinjenica da nemate cetnicki Jasenovac ili cetnicko Jadovno, ako imate drugacija saznanja objavite ih...a na Poljudu se nije klicalo popu Djujicu i kolaborantima vec ustastvu, pa mi zato nije jasno zasto se uopste povlaci paralela, osim ako to nije bio uslov da bi se uopste u Hrvatskoj i za hrvatsku publiku i objavio tekst...Inace postujem gospodina Dezulovica i svaka mu cast na tekstu koji je nabijen emocijom i koji kao da je napisan u jednom dahu.

Жељко

pre 10 godina

odličan tekst, ali moraju se spomenuti i igrači Dinama Kijeva, koji su svi streljani jer su pobedili re4prezentaciju kompnene vosjke vermahta, iako su znali šta će biti sa njima.

Čubura je Raj

pre 10 godina

"Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!"
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)
"Nacionalizam je poslednje utočište komunizma"
Vladimir Ilič Lenjin
Pa, sada razmisljajte da li su "Jugu" rasturili nacionalisti, ili komunisti.

mlamla

pre 10 godina

i naravno, na kraju mora da se zacini tekst sa cetnicima...da li je moguce da ne moze da prodje niti jedan tekst susjeda, pa ni onaj gde se kritikuje povampireno ustastvo, a da se ne napravi bilo kakva paralela sa komsijama

Spectator

pre 10 godina

@ mlamla, tekst je pisan u hrvatskim novinama, za hrvatsku publiku. Pop Djujic sa svojim cetnicima je bio aktivan po Hrvatskoj. Zato ga g. Dezulovic i stavlja u kontekst ustastva. Naravo, ako vi imate nove spoznaje o tom cetnickom poktretu u Hrvatskoj, objavite ih.

cardhu

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!

А.М.profesor

pre 10 godina

Bravo! Borba sa ovim ludilom će sigurno biti duga i teška, ali hvala Vam što postojite i borite se ovako. Želim Vam svako dobro, zdravlje i ličnu sreću.

Slobodan

pre 10 godina

Bravo Borise! Jako dirljiv tekst. Prava prica o ljubavi prema sportu, zemlji, klubu. Tekst koji, nazalost, sav neobrazovani i nasilni nacionalisticki/fasisticki olos sa ovih prostora verovatno ne bi umeo ni da procita...

miro split

pre 10 godina

E,moj dobri i pošteni čovik nema više naše Dalmacije,našeg Hajduka i onih dobrih silni ljudi i žena što žive život na moru i od mora.Nema više težaka iz splitskog polja,ribara sa Matejuške,škverana i radnika.Nema ih više i pari mi se kada ih nikad nije ni bilo,ko da je to sve bila fatamorgana,a onda se sitin sumraka nakon litnji vrućina i okupljanju na dvoru jednog sela na jednom dalekom otoku i priča ljudi koji nisu mrzili već su nakon teškog rada uz bevandu,slani inćun i komadić sira pričali i jedni sa drugim dilili dobru volju i sriću.
Smojino Velo Misto je serija o Hajduku,ali je meni uvik bila draža ona njegova prva serija Malo Misto i uvik san zamišlja i Dalmaciju i Hrvatsku kao takvo misto u kojem su ljudi sa svim svojim sitnim manama dobri i simpatićni.Ima jedna epizoda u toj seriji di mištani zločesto natiraju lokalnog čudaka Servantesa u plamen i ko da nam je samo to ostalo od Malog mista.Zloćestoća prema slabijima od nas i nema danas Doktora Luiđija da iskreno prizna svojoj Bepini da smo mi ubojice Servantesa.
Ubili smo mi Hajduka onakvog kakav je bija do dolaska svitla demokracije,ubili smo ga jer je bija slabiji u tom novom dobu,nismo znali zaštitit ono što bi nam triba bit ponos pred svitom i pred nama samima.Zalud se pozivat na prošlost Hajduka jer to ovi današnji navijači i ne žele znat.Oni imaju neku svoju povjest kluba za kojeg tako glasno dom spremaju,neku paralelnu prošlost,a nama ostaje samo da se sjećamo velikog Hajduka i slavni dana Matošića Frane.

miro split

pre 10 godina

E,moj dobri i pošteni čovik nema više naše Dalmacije,našeg Hajduka i onih dobrih silni ljudi i žena što žive život na moru i od mora.Nema više težaka iz splitskog polja,ribara sa Matejuške,škverana i radnika.Nema ih više i pari mi se kada ih nikad nije ni bilo,ko da je to sve bila fatamorgana,a onda se sitin sumraka nakon litnji vrućina i okupljanju na dvoru jednog sela na jednom dalekom otoku i priča ljudi koji nisu mrzili već su nakon teškog rada uz bevandu,slani inćun i komadić sira pričali i jedni sa drugim dilili dobru volju i sriću.
Smojino Velo Misto je serija o Hajduku,ali je meni uvik bila draža ona njegova prva serija Malo Misto i uvik san zamišlja i Dalmaciju i Hrvatsku kao takvo misto u kojem su ljudi sa svim svojim sitnim manama dobri i simpatićni.Ima jedna epizoda u toj seriji di mištani zločesto natiraju lokalnog čudaka Servantesa u plamen i ko da nam je samo to ostalo od Malog mista.Zloćestoća prema slabijima od nas i nema danas Doktora Luiđija da iskreno prizna svojoj Bepini da smo mi ubojice Servantesa.
Ubili smo mi Hajduka onakvog kakav je bija do dolaska svitla demokracije,ubili smo ga jer je bija slabiji u tom novom dobu,nismo znali zaštitit ono što bi nam triba bit ponos pred svitom i pred nama samima.Zalud se pozivat na prošlost Hajduka jer to ovi današnji navijači i ne žele znat.Oni imaju neku svoju povjest kluba za kojeg tako glasno dom spremaju,neku paralelnu prošlost,a nama ostaje samo da se sjećamo velikog Hajduka i slavni dana Matošića Frane.

miro split

pre 10 godina

@Sava
Evo još nešto da znaš.Kad je rat završija i kad se Hajduk vratija u Split,vojska mu je ponudila da postane službeni klub armije.Moga je onda Hajduk imat sve,mogli su svi najbolji igraći Juge po naredbi dolazit u njega,ali je odbija jer je on klub svoga grada i Dalmacije,a ne partije i armije.
Šta se tiće ovog retuširanog grba na kalendaru kojeg Dežulović spominje.Do i jedan živi igrač je diga glas protiv toga,a najglasnija je bila ljudina iz Imotskog Iko Buljan koji je reka da se on ne stidi tog grba niti igranja za reprezentaciju.
Neki drugi su to ljudi,neka druga vrimena moj Savo.Kad se ljudskost i obraz nisu prodavali menađerima i aktuelnim političkim prodavačima magle.
To su vremena kad su dica iz jednog drugog splitskog kluba koji se zva "Radnički sportski klub Split"u salonskim cipelama 1941g krenuli u Partizane i pobijeni u Ruduši kod Sinja da bi im veliki domoljubi devedeseti minirali spomenik.Zašto?Pa bili su Hrvati i otišli su se borit protiv zla.
Jedino logično objašnjenje je da mrzimo sve ono što je bilo bolje od nas kakvi smo danas.

Slobodan

pre 10 godina

Bravo Borise! Jako dirljiv tekst. Prava prica o ljubavi prema sportu, zemlji, klubu. Tekst koji, nazalost, sav neobrazovani i nasilni nacionalisticki/fasisticki olos sa ovih prostora verovatno ne bi umeo ni da procita...

dete

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''

tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!

Жељко

pre 10 godina

odličan tekst, ali moraju se spomenuti i igrači Dinama Kijeva, koji su svi streljani jer su pobedili re4prezentaciju kompnene vosjke vermahta, iako su znali šta će biti sa njima.

А.М.profesor

pre 10 godina

Bravo! Borba sa ovim ludilom će sigurno biti duga i teška, ali hvala Vam što postojite i borite se ovako. Želim Vam svako dobro, zdravlje i ličnu sreću.

wiener

pre 10 godina

ja nisam znao ovo o hajduku. onda je zaista steta da sad ima ovakve navijace. sa ovom prosloscu mogao bi da postane kult i ima navijace sirom evrope.

Spectator

pre 10 godina

@ mlamla, tekst je pisan u hrvatskim novinama, za hrvatsku publiku. Pop Djujic sa svojim cetnicima je bio aktivan po Hrvatskoj. Zato ga g. Dezulovic i stavlja u kontekst ustastva. Naravo, ako vi imate nove spoznaje o tom cetnickom poktretu u Hrvatskoj, objavite ih.

Mitch

pre 10 godina

Uh koji si ti kralj. Svaka cast na tekstu - tako aktuelan i tako detaljan, a da mi pojma nemamo o tim cinjenicama.
A cak i da je Pavelic osnovao Hajduk, nema nikakvog smisla sta navijacka omladina radi. Postalo je cool biti bitanga i zadojen nacionalizmom, i tu je srz problema.

sava

pre 10 godina

Веома поучан текст, има доста непознатих чињеница. Између осталог говори нам да једни о другима не знамо ништа. Зато знамо све о свакој селендри у САД или Енглеској. Једна од тековина комунистичке власти је била и чињеница да смо живели у СФРЈ, али да једни о другима ништа нимо знали, етикетирали се, мрзели једни друге а све због манипулације. Не кажем да би се волели са Хрватима да смо ово знали, али замислите када ово нисмо знали о Хајдуку, шта све нисмо знали о много важнијим стварима? Поздрав аутору текста. Нека га и Хрвати из Сплита прочитају, ако ови тамо смеју да га објаве.

naselje

pre 10 godina

Ovom divnom tekstu mogu samo da dodam da su sedmorica fudbalera moje Vojvodine ubijena od strane fasistickog okupatora. Secamo ih se sa postovanjem

munZ

pre 10 godina

Sjajan tekst i "pravo u sridu". Istorijska je činjenica da četnici iz Drugog svetskog rata i ustaše nisu isto, jer potonji su imali ozbiljnu državu sa ozbiljnim programom, što pokazuje i "saldo" zločina. Isto je istorijska činjenica da Vojska u otadžbini i Đujić nisu isto i da su "četnici" bili mahom autonomne gerile i da su te gerile počinile mnoge stravične zločine. Od strane raznih četnika je od Srbije do Dalmacije stradalo najmanje 25.000 ljudi. I ovo što je Dežulović napisao je potpuno tačno. Ja ne znam šta bih radio 1941. da sam Srbin u Kninu i kuda bih i šta bih u toj NDH, ali zločini su zločini! Takođe treba znati da su Dalmatinci Hrvati mahom bili u partizanima i da su dobrano izginuli za Jugoslaviju. Na Neretvi i Sutjesci je u NOVJ-u bilo više od četvrtine Hrvata, mahom pomenutih Dalmatinaca. A zašto su se Dalmatinci u međuvremenu promenili, razloga je dosta - od naseljevanja iz pasivnih krajeva do poslednjeg rata i bombi po njihovim gradovima.

cardhu

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!

miro split

pre 10 godina

@Sto mu gromova
Ja sam stvarno mislija da si ti svoj komentar napisa s namjerom da budeš ironičan.Problem i je u tome što današnja Torcida misli da je povjest Hajduka laž i izmišljotina komunista,milicajaca,udbe,JNA itd.Problem i je u tome što ti momci ne razumiju da Hajduk nije otiša u Partizane zbog svjetske revolucije i da se posli rata namakne neki stan od bogatog buržuja.U Partizane su otišli iz splitskog dišpeta prema Musolinijevom i Pavelićevom zlu.
Nakon rata Hajduk je odigrao utakmicu sa sovjetskim CSKA i po priči barba Frane Matošića posli utakmice su imali zajedničku večeru di je legenda Hajduka u đep skrija dvi fete bilog kruva da bi ih odnija svojima doma.
Eto koliko su zaradili šta su odbili i Musolinija i Pavelića.
Normalno da nas je Ruski sudac pokra u toj utakmici,normalno da je cili stadion kod stare plinare i bratskoj Sovjetskoj armiji izbeštima sve živo.
Kome se ovi današnji navijači dišpetaju sa svojim neofašizmom meni nije jasno,a čini mi se ni njima samim nije baš sve bistro u glavi.

miro split

pre 10 godina

@Igore
U pravu si Hajduk je hrvatski klub i danas ima svoj originalni grb.U pravu si i kad kažeš da Hajduk postoji prije Ustaša i Partizana.Ma si zaboravija jednu stvar da je Hajduk izabra Partizane,a ne Pavelića i to je poanta Dežulovićevog teksta,a koliko se god se ti pravija blesav ja jako dobro znam da pripadnici Torcide u prosjeku jako malo čitaju,posjećuju operu tako da taj pozdrav upučuju isključivo iz nostalgije prema slovu U.I nisu Torcidu studenti(tada su navijači Hajduka bili obrazovani ljudi)osnovali radi prkosa UDBI i potpori zaostalim Ustašama(kojim,majke ti mile?)već iz ljubavi prema svom gradu i klubu.Nažalost sa Hajdukom se uvjek politiziralo,ali ostaje činjenica da je Hajdukova povjest hrvatska antifašistička,partizanska na veliku žalost onih koji u Ustašama vide pozitivne borce za hrvatsku slobodu i to se nemože promjenit.Ovo što je Dežulović napisao su samo gole činjenice,a tvoj tekst je politikanstvo koji bi uzdignutu desnicu u fašistički pozdrav popraćeno urlikom Za dom -spremni opravdao ljubavlju prema književniku Eugenu Tomiću i kompozitoru Ivanu Zajcu uz jednu malu ,sasvim malu dozu simpatićnog nacionalizma.
A moj IGORE,IGORE zagubija si se ko Napoleon u Rusiji.Šta mi je sad Rusija pala napamet?Šta ti misliš Igore zašto?

Dunster

pre 10 godina

Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu.

miro split

pre 10 godina

@Sto mu geomova
Sve ovo što si ti napisao nema nikakve veze sa Hajdukovom antifašističkom prošlošću koju si ti nazvao izmišljotinom.Tisuća je slavenska rjeć,pa se tako spominje i u Dušanovom zakoniku to što se kod Srba udomaćio izraz Hiljadu,a kod Hrvata ostala tisuća opet nema veze sa Dežulovićem tekstom.Raspravljat s tobom o Hajducima i dokazivat ko je od njih Hrvat,a ko Srbin je besmisleno jer opet to s HNK Hajdukom nema nikakve veze.Dakle tvoj komentar nema puno veze sa temom,a ona je časna prošlost Hajduka i odnos njegovih navijača,a i same uprave kluba prema njoj.
Recimo da si ti rekao(meni nije jasno kako se toga ni jedan srpski patriot nije sjetio)da srpski pjesnik Jovan Jovanović Zmaj ima domoljubnu pjesmu koja se zove "Bojna pjesma" i da se to nalazi poklič"U boj,u boj"te da da hrvatski navijači izvikuju neznajući poklič kojim je čika Zmaj mobilizirao Srbe,ja bi ti prvi rekao da to je smješna strana povjesti hrvatskog navijanja.
Zašto se toga niko od vas nije sjetio?Pa vjerovatno i vi posjećujete iste knjižnice i operne kuće kao i današnja Torcida.

Jovan

pre 10 godina

U mom rodnom kraju Bukovici bilo je sela u koja Ustaše za vreme II Sv. rata nisu nikad ušle. Za moje pretke: dedove, roditelje, stričeve, ujake, tetke i neprijatelji su bili italijanski, nemački vojnici i domaći četnici. Poginuli i ubijeni rođaci i komšije po svedočenju svih starijih članova moje porodice i rođaka bili su žrtve takozvanih kistanjskih Četnika - Vlade Korolije, italijanskih i nemačkih vojnika. To je istina za deo Bukovice iz kog ja potičem. Što se tiče pisanja o Hajduku i delu istorije istog vezane za period II Sv. rata mogu reći da zaslužuje samo pohvale. Istinito je sve preneto na osnovu činjenica o kojima su pisali: V. Dedijer, V. Krstulović, D. Plenča, Reić, Smoje i drugi.

Analiza Fasizma

pre 10 godina

Sve Hrvate koji se loze na fasizam treba podsetiti da se ni Nemci za vreme Hitlera nisu bas "provodili". 6 miliona ih je poginulo sirom sveta, a siguran sam da bi im bilo bolje da su bili kod svoje kuce i pili pivo. Kad fasizam zavlada u Hrvatskoj svi ce patiti, ne samo Srbi, pa, iako mrzite Srbe, volite makar sebe i nemojte ohrabrivati fasiste, jer kad oni dodju na vlast crno se pise svima.

mlamla

pre 10 godina

i naravno, na kraju mora da se zacini tekst sa cetnicima...da li je moguce da ne moze da prodje niti jedan tekst susjeda, pa ni onaj gde se kritikuje povampireno ustastvo, a da se ne napravi bilo kakva paralela sa komsijama

glen

pre 10 godina

(Igor, 3. decembar 2013 17:33)
Kako da vam kažem... kredibilitet nečije izjave je na Balkanu obrnuto proporcionalan navodima o Udbi, Ozni, baba Stameni, mračnim silama, kao i selektivnom tumačenju tuđeg teksta... G. Dežulović je napisao namenski tekst, a ne istorijski članak, a istorijske činjenice je samo "polagao" u cilju postizanja cilja. To je deo novinarske struke. On ga je napisao Onima u Splitu koji su zaboravili na istoriju svog grada. Radite s tim šta hoćete, svuda se na istoriju gleda iz današnje vizure, pa i u Srbiji. Čovek je sve objasnio i to ne nama u Srbiji, već vama. Ko razume - shvatiće, ko ne razume, pisaće o Udbi i Ozni i objašnjavaće nam šta znači reč "dom", ali nam neće objasniti zašto nju prati poklič "ajmo ustaše". Osim ako odgovor na to ne bude da su ustaše u stvari društvo mladih gorana i da ceo svet ne zna šta zna. Ili šta već.

mlamla

pre 10 godina

@Spectator, ne mozemo popa Djujica staviti u kontekst ustastva jer nije bio ustasa niti je saradjivao sa njima vec je bio predvodnik pokreta koji se borio protiv ustasa i Hrvata uopste i koji je paradoksalno, nakon kapitulacije Italije 1943. poceo saradjivati sa Nemcima, bacivsi ljagu na cetnistvo...Cetnik nije isto sto i ustasa, sto izmedju ostalog potvrdjuje cinjenica da nemate cetnicki Jasenovac ili cetnicko Jadovno, ako imate drugacija saznanja objavite ih...a na Poljudu se nije klicalo popu Djujicu i kolaborantima vec ustastvu, pa mi zato nije jasno zasto se uopste povlaci paralela, osim ako to nije bio uslov da bi se uopste u Hrvatskoj i za hrvatsku publiku i objavio tekst...Inace postujem gospodina Dezulovica i svaka mu cast na tekstu koji je nabijen emocijom i koji kao da je napisan u jednom dahu.

Srdjan

pre 10 godina

Citam tekst i komentare. I zaista treba ukinuti mogucnost da ljudi bilo sta komentarisu. Niko da kaze kako je tekst dobar ili los, i niko da prizna da je Dezulovic jedan od onih takoreci poslednjih kosmopolita iz bivse Jugoslavije, ne smem ni da spomenem rec Jugonostalgicar jer bih bio popljuvan a bicu i ovako. Jedan od verovatno najobrazovanijih novinara, najinteligentnijih i pre svega jedan obrazovan i human novinar koji ne da da se neke stvari zaborave. I zato svi vi koji komentarisete a nemate pojma ni o cemu sto on pise mogu samo da vam prenese njegovu poslednju recenicu jer je ona upucena upravo takvima kao sto ste vi, ma nosite se sa vasim cetnicima, ustasama, Djujicima, Pavelicima, Cicama, Luburama, nosite se sa vasim za dom spremni i za kralja i otadzbinu. Vec ste izgubljeni do tacke kada vam nema spasa. Ne citajte tekstove koje pisu Dezulovic i svega nekoliko novinara pored njega. Kosmickom greskom ste rodjeni na istom mestu a bioloskom greskom pripadate istoj grupi bica, pa se odazivate na ovakve tekstove misleci da imate ikakvog prava da nesto komentarisete. Stvarno, nosite se. Taj bivsi Jugo prostor je vec prezagadjen gadostima.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Kume samo da ti kažem u godini osnivanja Torcide ,Hajduk je osvojija titulu države bez i jednog poraza.Sto posto su se UDBA I Ranković pripali torcide pa nisu mogli krast za Zvezdu.

popina

pre 10 godina

Један од најбољих текстова које сам прочитао, просто истинито, отворено, предивно, немам речи, ни сам не бих рекао боље.

ST čitaoc

pre 10 godina

"Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu."
(Dunster, 2. decembar 2013 22:37)


Serija se zvala "Velo misto". Tragično je koliko je predrasuda i etiketiranja prema Hrvatima od strane Srba, sve zbog nekoliko ekstremista na obje strane. Svaki narod se mora sam suočiti prije svega sa sobom i svojim grijesima inače se oni ponavljaju.

miro split

pre 10 godina

@A i Dubrovnik je bio republika.
Biti kontra Jugoslavije ne znači slagat se sa Ustašama i klanjem nekoga ko je druge vjere i nacije.Jednako tako ako si za Jugoslaviju to ne znaći da si automatski na pravoj strani.Borisova prića je prića o Hajduku i ljudima koji su imali razne politićke orjentacije.Jedni su bili Orijunaši,jedni HSSovci,jedni apolititićni,ali ono što im je bilo zajednićko je to što nisu pristali za par kuna i novi dres postat sluge i gospodski kastori jednom zloćinačkom režimu.
To je činjenica.Tu je i početak i kraj ove priče.Ko me smeta može samo plakat.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Ja ti se stvarno ispričavam.Tek sad san razumija da si ti jedna velika šaljivćina.Nasmija si me do suza.Hajduk nije ni Partizanski ni Ustaški klub?Je diko moja partizanski jer je njih odabra,a ne ustašiju.Hajduk je južno hrvatski klub?Je li tako ono Tuđman zva moju DALMACIJU?Sve ustaše nisu bile fašisti?Ustaše su politička organizacija koja se koristila terorizmom ne bi li došla na vlast i sprovela genocid nad drugim nacijama i rasama.Tako si otprilike moga reć i da svi pripadnici nacistićke stranke nisu nacisti jer nisu svi bili zaposleni u Aušvicu.Fašizam su djela,a ne rjeći i povici koji su mali simpatićni nacionalizam?Znači tebi bi znak za zabrinutost bio tek kad bi se ponovo otvorio pogon u Jasenovcu.Nemam pojma na koje ti časne ljude u Ustaškom pokretu misliš.Neznam što može bit časno u pokretu koji je samo u Jasenovcu pobio preko 20000 djece?Dežulovićev tekst radi od Hajduka Dinamo devedeseti godina?Ali je Boris u poziciji Tuđmana da se u Hajduk punpaju novci po naređenju?Isto si me najviše nasmija sa oni da smo mi kulturan narod koji vjeruje u Boga i ne beštima.Di ti živiš?U samostanu?Ma i oni beštimaju moj smišni čovik.Moja punica je jedan put rekla kad je mene čula kako beštiman:Ala ca Miro lipo beštima puno bolje nega moj pokojni nono.Pavelić je mora prodat Dalaciju da bi imali Hrvatsku?Dao Bog dao,da tu njegovu koljačku Hrvatsku nikad nismo imali jer je ostala trajna sramota na našem obrazu koju jedino ispiru časni ljudi koji su Hajduk odveli u Partizane.

Sto mu gromova

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''
tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!
(dete, 2. decembar 2013 14:24)

Dete, Vaši su preci upadali u kuće "nepismenih četnika primitivaca" po Srbiji, susrevši se tada, u tim kućama, prvi put u životu sa vodenim toaletom, seckali su crni luk na Luj XIV stolovima, i prali noge u bideima...

Zlopamtilo

pre 10 godina

U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03

Zbog toga što....

P.s. ovako , samo besmisleno mlatiš po tastaturi .Uostalom do sada si to shvatio .

Skalice

pre 10 godina

@Sto mu gromova

Dezurni demagozi kao ti i velike misli kao "za dom je stari hvatski pozdrav" ili "cetnici su bili jedini borci protiv Njemaca" ili "svirala se Mala Florami u Jasenonvu" i dalje guraju neku novu istinu. Cinjenice se znaju i povijest se ne moze promijeniti. Jeli jaje starije ili kokos ostavimo za prave filozofe a ne internet tipa.

ps. evala Miro.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Niko tebe rode moj nije proglasija za Ustašu,a tvoje komentare vjerovatno ne objavljuju zbog toga što nemaju blage veze sa temom Borisova teksta.Kakve veze ima to što je 1913g osnovan klub pod imenom Velika Srbija i Hajdukova ratna prošlost?Tvoja želja je da priću o Hajdukovom putu u partizane pretvoriš u srpsko-hrvatsko prepucavanje je van svake pameti jer nije vrag da današnji Hajdukovi navijaći zaboravljaju na tradiciju svog kluba radi toga što je 1913g postojao klub pod imenom Velika Srbija?Nakon opere,književnosti,Bana Jelaćića ti si našao jedno sasvim novo opravdanje za salutiranje uzdignutom desnicom.Kod tebe i slićnih tebi postoji samo jedno pitanje,a to je što vama zapravo smeta u Dežulovićevom tekstu?Što vam smeta u činjenici da današnja torcida pozzdravlja fašistićkim pozdravom,a da je Hajduk u vrijeme vladavine tog zla u ime dalmatinskog dišpeta to odbija učinit,pa makar to došlo glave i klubu i ljudima koji su dio njega?

miro split

pre 10 godina

@Igor
Godina osnivanja Torcide je i doba rezolucije informbiroa i ruskih tenkova na granici Jugoslavije.Godina masovnog hapšenja ljudi radi slučajne riječi ili pogleda.Ako se Udba tada imala vremena bavit s time ko će bit prvak države onda je bez problema mogla Franu Matošića i cili Hajduk poslat na Goli Otok.Ako su mogli generale i predratne komuniste likvidirat po kratkom postupku onda im nije bija ni problem Zvezdu proglasit doživotnim prvakom Jugoslavije.
To što je pokojni Frane Matošić izbačen iz partije samo govori da je bija član te organizacije i potvrđuje tvrdnju o Hajduku kao klubu koji ima i partiznasku prošlost.
Koliko se god ti trudija tu činjenicu osporit,samo se još više zaplićeš u bespućima povjesni zbivanja.Nije mi jasno u čemu je problem.Je li zapravo problem u tome što su nas uvjerili da se trebamo sramit svojih djedova koji su kosti ostavili po bosanskim gudurama boreći se protiv onih koji danas dobijaju status pozitivaca.
Ja se kume moj mojih djedova ne sramin, poginuli su prije zločina koji su Partizani učinili 1945G,ja se svog Hajduka ne sramin jer je u ratu igra utakmice u kojima je svaki gol bija gol u mrežu Musolinija,Hitlera,Pavelića,a i Draže Mihajlovića.
@Tantor
Živilo brastvo i jedinstvo hrvatski navijača utemeljeno na tekovinama Hitlerovog konačnog rješenja!
Kad Kamaranku više ne budete trebali da stvarate atmosveru ludila, pustit će vas niz vodu jednako kao i Sanader.

Čubura je Raj

pre 10 godina

"Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!"
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)
"Nacionalizam je poslednje utočište komunizma"
Vladimir Ilič Lenjin
Pa, sada razmisljajte da li su "Jugu" rasturili nacionalisti, ili komunisti.

Sto mu gromova

pre 10 godina

@miro split, 3. decembar 2013 09:23
"Hajduci (od arap. hajdud - skrenuti s pravog puta)su bili odmetnici, pljačkaši i borci za slobodu na Balkanu, u zemljama pod turskom vlašću."
"Neki hajduci poput Baje Pivljanina i Limuna su postali od prvih plemića nakon što su Turci potpuno zavladali Srbijom i Bosnom i Hercegovinom, naročito u XVI i XVII vijeku, pa su čuvali mletačko primorje od Turaka. Oni su imali i po preko sto drugova, sa kojima su ljeti četovali po Bosni i Hercegovini, a zimovali po gradovima u jadranskom primorju. Najpoznatiji takvi su bili Janković Stojan, Senjanin Ivo, Smiljanić Ilija, Ivo Golotrb, Komnen Barjaktar idr. čija se imena spominju i u srpskim narodnim pjesmama."
Izvor: Vikipedija
Dakle, etimološki, ime kluba za koji navijate, vuče korene iz srpske reči, srpskog načina vojevanja, gde su na čelu bili Srbi koji su opevani u srpskim narodnim pesmama.
Kao i uskoci iz Sinja. Ali, oni su druga priča...
Dakle, navijači koji skandiraju fašističkim pozdravom, protiv Srba i ćirilice, navijaju za klub, koji u imenu ima srpske korene, što je, priznaćete, pomalo šizoidno. Preporuka za prave Hrvate:menjajte ime kluba.
Još jedan podatak za Vas: predvodnik puka vojske, za vreme Cara Dušana, po činu zvao TISUĆNIK. Predvodio je puk, hiljadu (tisuću) ljudi.

Igor

pre 10 godina

Ovaj tekst nema veze s Hajdukom već je izraz politikanstva, a neću komentirati čijeg jer me u biti i ne interesira.
Hajduk nikada nije ni ugašen ni raspušten, Hajduk samo nije igrao utakmice do Visa, a tada mu je ponuđeno od strane Vrhovnog štaba da igra u ime naroda i vojske i Hajduk je tu počast prihvatio.
Ovdje nekome smetaju ustaše, a Hajduk postoji i prije partizana i prije ustaša, Hajdukov osnutak je u Austro-Ugarskoj i Hajduk jeste hrvatski nogometni klub. Zvijezda je bila dugo simbol Hajduka, ali od Visa do raspada bivše države. Zvijezda nije ono pod čime je Hajduk osnovan i Hajduk se vratio svojim korjenima i tomu da je bio hrvatski klub u Austro-Ugarskoj monarhiji. I to nam nitko ne može oduzeti.
Onaj tko je ovo pisao je zaboravio kako je nastala Torcida i što mu u svemu tome smeta. Torcida je nastala kao reakcija na UDBU i Crvenu Zvijezdu koja je morala dobiti titulu... i to je bilo 1950. i bila je reakcija protivu nepravde i ničeg drugog. A jesu u to vrijeme postojali hajduci u vidu ustaša koji su se krili i još neku godinu iza toga od narodne vlasti i tada već UDBE, nekad OZNE. Torcida nije ustaška tvorevina i to je točno.
Ove psovke u ovom tekstu su ruglo i kao Hrvat ih se stidim i ispričavam se svima koji su ih morali čitati.
Pokliče sa stadiona je glupo komentirati, oni su običan izraz nacionalizma, ništa više niti se komu prijeti. Dom postoji i prije ustaša, a za Dom će svaki Hrvat položiti svoj život, i za to je spreman.

Igor

pre 10 godina

"Tog 29. listopada 1950. godine, Hajduk je protiv Zvezde igrao odlučujuću utakmicu za naslov prvaka, pobijedio je sa 2:1, a Frane Matošić nokautirao je igrača beogradske momčadi Stankovića radi čega je isključen iz Komunističke partije.
Dakle, bilo je to prvenstvo u kojemu Hajduk nije izgubio niti jednu utakmicu, no pred derbi predzadnjeg kola bio je na drugom mjestu, jer je imao isti broj bodova kao Crvena zvezda, ali slabiju gol-razliku. U to vrijeme uređivao se Stari plac, pa su "bijeli" u prvom dijelu prvenstva igrali sve utakmice u gostima, a u drugom kod kuće.
Baš uoči meča s Beograđanima osnovana je Torcida, na stadion se natiskalo 20.000 ljudi, a mnogi su ostali pred ulazom i slušali radio-prijenos..."

Otac mi je bio časnik OZNE i UDBE i dite Hajduka... da li su moji izvori točni ili nisu ostavljam na komentiranje drugima.

A ja ću se poigrati s povijesti ili malo kalkulirati.
Kralj Aleksandar je volio ili nije volio nogomet... ali je navija za Jugoslaviju u kraljevini SHS.
Prvaci 26. Građanski, 27. Hajduk, 28. Građanski, 29. Hajduk ... i onda 30. Konkordija i tek 31. BSK, a ne Jugoslavija koja je zadnji put 25. bila prvak.
Od 6.1.29 do 3.9.31. dikatatura i kraljevina nazvana po nogometnom klubu.
Kada je srpski klub došao na tron strasti su se smirile... ili prokuhale.
I poslije netko nogomet nazva sporednom...

Madjar

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)

U prilog iznetom, dodajem: najtragikomicnije u celom istorijskom kontekstu je da su i Hrvati i Srbi isti narod - Sloveni, da su Hriscani i da govore isti jezik. Jadno je da zbog jedne davne svadje izmedju popova, generacije i generacije krvavo ispastaju.

Tantor

pre 10 godina

Meni je najbitnije da su Dinamovi i Hajdukovi navijači zajedno skandirali i družili se i prije i poslije utakmice Dinamo-Hajduk. To što su naši Dalmatinci poslije rekli da su se u Zagrebu osjećali kao u Splitu. To je ono što Dežulovića stvarno žulja i trlja, ali nije to htio baš tako reći....

Igor

pre 10 godina

Meni se cenzuriraju komentari, a možda sam i sam cenzuriran jer sam proglašen za ustašu. Meni to ne smeta, znam da fašista nisam, a Hrvatska jeste moja Domovina.

1913. godine je osnovan nogometni klub pod nazivom Velika Srbija. Ovaj klub šest godina iza svog osnutka mijenja naziv u Jugoslavija.
Ja nisam jedini koji svijet promatra kroz prizmu nogometa, ali mislim da je ovo dovoljno svakome da uvidi da su Velika Srbija i Jugoslavija sinonimi.
Mnogo toga imam za reć, ali mi se ne objavljuje.

A i Dubrovnik je bio Republika

pre 10 godina

Kasno Boris "na Kosovo stiže". Split je još 1990. bio antijugoslovenski orijentisan. Na Poljudu je uz ovacije navijača gorela jugoslovenska zastava, a na demostracijama ubijen vojnik JNA. Hrvati Dalmatinci su ustali 1941. protiv Italije, ali su kasnije svojim navijačkim grupama davali italijanske nazive. Dalmacija je postala deo Italije 1941., ali ustaše nisu lako na to pristajale, što je i približilo Italijane Srbima. Dežulović pominje Đujića, ali više bi mogao starog Birčanina i Jevđevića koji su živeli u Splitu. Đujić se više držao Knina. Inače, oni su sem sa JVUO sarađivali i sa Zborom. Nažalost, pozivanje na svetle levičarske tekovine je kompromitovano još tokom SFRJ, neki hrvatski komunisti su i tokom II s. rata sarađivali sa NDH, kasnije ispoljavali nacionalizam i separatizam, vršili relativizaciju i prikrivanje ustaških zločina. Splitu i Hajduku svaka čast, ako je ova Dežulovićeva priča istinita. Nažalost, Dalmatinci su platili visoku cenu svog antifašizma i patriotizma. 9. dalmatinska divizija je uništena u IV. i V. n. ofanzivi, za samo pet meseci od osnivanja, a i 1. i 2. dalmatinska brigada su tada pretrpele teške gubitke. Svi smi svedoci da od kraja '80-ih navijačke grupe u SFRJ postaju generator i glasnogovornici šovinizma i međusobne mržnje, zloupotrebljene u političke svrhe. Nacionalizam je danas postao jedna od poslednjih "linija odbrane" usled ekonomskog propadanja, a ekstremni uslovi života su raj za ekstremne ideologije. Ali, to je već druga - duga priča.

Igor

pre 10 godina

Rekoh postoji cenzura i onda moram pisati šturo i možda ne možeš vidjeti smisao.
Ovo što Dežulović piše nema veze sa Hajdukom i to je moj stav. Zašto Hajduk pripada partizanima kada ga oni nisu osnovali, osnovali su Dinamo, Partizan i Zvijezdu? Odgovarao je jer je odbio igrati u okupiranom Splitu, jer ga je Pavelić predao Talijanima, a morao je to učiniti ako je želio imati Hrvatsku. I konačno Hajduk na Visu postaje prvi partizanski nogometni klub... Međutim Hajduk pripada nama narodu, južnoj Dalmaciji i iznad svega Hrvatskoj. Nikako komunistima, fašistima ili bilo komu trećem.
Kao što partizani nisu komunisti, jer bilo je i običnog naroda u partizanima, tako ni sve ustaše nisu fašisti (ako navedem čija je izjava cenzuriraće, a ti se sjeti sam), među ustašama je bilo i časnih i poštenih ljudi (sad bi se trebao sjetiti).
Povici na Poljudu su izraz nacionalizma, a ne fašizma. Fašizam potvrđuju djela, a takovih djela nema.
Isti Dežulović se nije zapitao u kojim uvjetima dolazi do jačanja ljevice i desnice.
I ono šta mi najviše smeta jesu psovke u tekstu Dežulovića, mi Hrvati smo kulturan narod i vjerujemo u Boga.
Hajduku ne treba priča koju je imao Dinamo posljednjih dvadesetak godina, a Dežulovićevi tekstovi vode ka tome. To je politikanstvo.

Dalmatinac

pre 9 godina

Moj otac je poreklom Splicanin. Baba i deda su rodjeni u Splitu od starih splitskih porodica (dedina je dosla u 15. veku iz Hercegovine i presla iz pravoslavlja u katolicantvo, a babina je autohtona dalmatinska porodica).
Kao dete sam letovao u Splitu. Medjutim, nikad nisam cuo dedu, prededu da govore da su Hrvati. Uvek su govorili da su Dalmatinci. I nikad nisu bili antisrpski nastrojeni (deda je ratovao u partizanima, a prededa je govorio da mu je najtuzniji dan bio ispracaj kovcega Kralja Aleksandra u Splitu). Pricali su mi da se kada su oni bili mali slusale narodne pesme o Kraljevicu Marku i Kosovoskom boju.
Kasnije sam poceo da izucavam istoriju i dosao do sledeceg zakljucka - da su Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci isti narod (Dalmati - Iliri) koji je na ovim prostorima od vajkada kao i Srbi koji su se nekad zvali Tracani, Rasani ili Tribali. Nesumnjiva je bliskost tih naroda, da ne kazem istovetnost. E sad postojali su i Hrvati, ali su oni posebno pleme koje sa Dalamtincima nije imalo veze. Vremenom, a posebno od pocetka 19. veka Vatikan je izforsirao sledece prelivanje - da svi katolici na Balkanu postanu Hrvati... Tako su i Dubrovcani, koji se nikad nisu ni osecali ni izjasnjavali kao Hrvati kao i vecina katolickih Dalmatinaca postali Hrvati.
Kada bi se obnovila dalmatinska nacija, ja bih sa ponosom bio Dalmatinac.

mlamla

pre 10 godina

i naravno, na kraju mora da se zacini tekst sa cetnicima...da li je moguce da ne moze da prodje niti jedan tekst susjeda, pa ni onaj gde se kritikuje povampireno ustastvo, a da se ne napravi bilo kakva paralela sa komsijama

Igor

pre 10 godina

Ovaj tekst nema veze s Hajdukom već je izraz politikanstva, a neću komentirati čijeg jer me u biti i ne interesira.
Hajduk nikada nije ni ugašen ni raspušten, Hajduk samo nije igrao utakmice do Visa, a tada mu je ponuđeno od strane Vrhovnog štaba da igra u ime naroda i vojske i Hajduk je tu počast prihvatio.
Ovdje nekome smetaju ustaše, a Hajduk postoji i prije partizana i prije ustaša, Hajdukov osnutak je u Austro-Ugarskoj i Hajduk jeste hrvatski nogometni klub. Zvijezda je bila dugo simbol Hajduka, ali od Visa do raspada bivše države. Zvijezda nije ono pod čime je Hajduk osnovan i Hajduk se vratio svojim korjenima i tomu da je bio hrvatski klub u Austro-Ugarskoj monarhiji. I to nam nitko ne može oduzeti.
Onaj tko je ovo pisao je zaboravio kako je nastala Torcida i što mu u svemu tome smeta. Torcida je nastala kao reakcija na UDBU i Crvenu Zvijezdu koja je morala dobiti titulu... i to je bilo 1950. i bila je reakcija protivu nepravde i ničeg drugog. A jesu u to vrijeme postojali hajduci u vidu ustaša koji su se krili i još neku godinu iza toga od narodne vlasti i tada već UDBE, nekad OZNE. Torcida nije ustaška tvorevina i to je točno.
Ove psovke u ovom tekstu su ruglo i kao Hrvat ih se stidim i ispričavam se svima koji su ih morali čitati.
Pokliče sa stadiona je glupo komentirati, oni su običan izraz nacionalizma, ništa više niti se komu prijeti. Dom postoji i prije ustaša, a za Dom će svaki Hrvat položiti svoj život, i za to je spreman.

mlamla

pre 10 godina

@Spectator, ne mozemo popa Djujica staviti u kontekst ustastva jer nije bio ustasa niti je saradjivao sa njima vec je bio predvodnik pokreta koji se borio protiv ustasa i Hrvata uopste i koji je paradoksalno, nakon kapitulacije Italije 1943. poceo saradjivati sa Nemcima, bacivsi ljagu na cetnistvo...Cetnik nije isto sto i ustasa, sto izmedju ostalog potvrdjuje cinjenica da nemate cetnicki Jasenovac ili cetnicko Jadovno, ako imate drugacija saznanja objavite ih...a na Poljudu se nije klicalo popu Djujicu i kolaborantima vec ustastvu, pa mi zato nije jasno zasto se uopste povlaci paralela, osim ako to nije bio uslov da bi se uopste u Hrvatskoj i za hrvatsku publiku i objavio tekst...Inace postujem gospodina Dezulovica i svaka mu cast na tekstu koji je nabijen emocijom i koji kao da je napisan u jednom dahu.

Sto mu gromova

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''
tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!
(dete, 2. decembar 2013 14:24)

Dete, Vaši su preci upadali u kuće "nepismenih četnika primitivaca" po Srbiji, susrevši se tada, u tim kućama, prvi put u životu sa vodenim toaletom, seckali su crni luk na Luj XIV stolovima, i prali noge u bideima...

Čubura je Raj

pre 10 godina

"Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!"
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)
"Nacionalizam je poslednje utočište komunizma"
Vladimir Ilič Lenjin
Pa, sada razmisljajte da li su "Jugu" rasturili nacionalisti, ili komunisti.

Sto mu gromova

pre 10 godina

@miro split, 3. decembar 2013 09:23
"Hajduci (od arap. hajdud - skrenuti s pravog puta)su bili odmetnici, pljačkaši i borci za slobodu na Balkanu, u zemljama pod turskom vlašću."
"Neki hajduci poput Baje Pivljanina i Limuna su postali od prvih plemića nakon što su Turci potpuno zavladali Srbijom i Bosnom i Hercegovinom, naročito u XVI i XVII vijeku, pa su čuvali mletačko primorje od Turaka. Oni su imali i po preko sto drugova, sa kojima su ljeti četovali po Bosni i Hercegovini, a zimovali po gradovima u jadranskom primorju. Najpoznatiji takvi su bili Janković Stojan, Senjanin Ivo, Smiljanić Ilija, Ivo Golotrb, Komnen Barjaktar idr. čija se imena spominju i u srpskim narodnim pjesmama."
Izvor: Vikipedija
Dakle, etimološki, ime kluba za koji navijate, vuče korene iz srpske reči, srpskog načina vojevanja, gde su na čelu bili Srbi koji su opevani u srpskim narodnim pesmama.
Kao i uskoci iz Sinja. Ali, oni su druga priča...
Dakle, navijači koji skandiraju fašističkim pozdravom, protiv Srba i ćirilice, navijaju za klub, koji u imenu ima srpske korene, što je, priznaćete, pomalo šizoidno. Preporuka za prave Hrvate:menjajte ime kluba.
Još jedan podatak za Vas: predvodnik puka vojske, za vreme Cara Dušana, po činu zvao TISUĆNIK. Predvodio je puk, hiljadu (tisuću) ljudi.

Tantor

pre 10 godina

Meni je najbitnije da su Dinamovi i Hajdukovi navijači zajedno skandirali i družili se i prije i poslije utakmice Dinamo-Hajduk. To što su naši Dalmatinci poslije rekli da su se u Zagrebu osjećali kao u Splitu. To je ono što Dežulovića stvarno žulja i trlja, ali nije to htio baš tako reći....

dete

pre 10 godina

''U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03)''

tačno, svi sem potomaka nepismenih četničkih primitivaca!

Igor

pre 10 godina

Meni se cenzuriraju komentari, a možda sam i sam cenzuriran jer sam proglašen za ustašu. Meni to ne smeta, znam da fašista nisam, a Hrvatska jeste moja Domovina.

1913. godine je osnovan nogometni klub pod nazivom Velika Srbija. Ovaj klub šest godina iza svog osnutka mijenja naziv u Jugoslavija.
Ja nisam jedini koji svijet promatra kroz prizmu nogometa, ali mislim da je ovo dovoljno svakome da uvidi da su Velika Srbija i Jugoslavija sinonimi.
Mnogo toga imam za reć, ali mi se ne objavljuje.

Igor

pre 10 godina

Rekoh postoji cenzura i onda moram pisati šturo i možda ne možeš vidjeti smisao.
Ovo što Dežulović piše nema veze sa Hajdukom i to je moj stav. Zašto Hajduk pripada partizanima kada ga oni nisu osnovali, osnovali su Dinamo, Partizan i Zvijezdu? Odgovarao je jer je odbio igrati u okupiranom Splitu, jer ga je Pavelić predao Talijanima, a morao je to učiniti ako je želio imati Hrvatsku. I konačno Hajduk na Visu postaje prvi partizanski nogometni klub... Međutim Hajduk pripada nama narodu, južnoj Dalmaciji i iznad svega Hrvatskoj. Nikako komunistima, fašistima ili bilo komu trećem.
Kao što partizani nisu komunisti, jer bilo je i običnog naroda u partizanima, tako ni sve ustaše nisu fašisti (ako navedem čija je izjava cenzuriraće, a ti se sjeti sam), među ustašama je bilo i časnih i poštenih ljudi (sad bi se trebao sjetiti).
Povici na Poljudu su izraz nacionalizma, a ne fašizma. Fašizam potvrđuju djela, a takovih djela nema.
Isti Dežulović se nije zapitao u kojim uvjetima dolazi do jačanja ljevice i desnice.
I ono šta mi najviše smeta jesu psovke u tekstu Dežulovića, mi Hrvati smo kulturan narod i vjerujemo u Boga.
Hajduku ne treba priča koju je imao Dinamo posljednjih dvadesetak godina, a Dežulovićevi tekstovi vode ka tome. To je politikanstvo.

A i Dubrovnik je bio Republika

pre 10 godina

Kasno Boris "na Kosovo stiže". Split je još 1990. bio antijugoslovenski orijentisan. Na Poljudu je uz ovacije navijača gorela jugoslovenska zastava, a na demostracijama ubijen vojnik JNA. Hrvati Dalmatinci su ustali 1941. protiv Italije, ali su kasnije svojim navijačkim grupama davali italijanske nazive. Dalmacija je postala deo Italije 1941., ali ustaše nisu lako na to pristajale, što je i približilo Italijane Srbima. Dežulović pominje Đujića, ali više bi mogao starog Birčanina i Jevđevića koji su živeli u Splitu. Đujić se više držao Knina. Inače, oni su sem sa JVUO sarađivali i sa Zborom. Nažalost, pozivanje na svetle levičarske tekovine je kompromitovano još tokom SFRJ, neki hrvatski komunisti su i tokom II s. rata sarađivali sa NDH, kasnije ispoljavali nacionalizam i separatizam, vršili relativizaciju i prikrivanje ustaških zločina. Splitu i Hajduku svaka čast, ako je ova Dežulovićeva priča istinita. Nažalost, Dalmatinci su platili visoku cenu svog antifašizma i patriotizma. 9. dalmatinska divizija je uništena u IV. i V. n. ofanzivi, za samo pet meseci od osnivanja, a i 1. i 2. dalmatinska brigada su tada pretrpele teške gubitke. Svi smi svedoci da od kraja '80-ih navijačke grupe u SFRJ postaju generator i glasnogovornici šovinizma i međusobne mržnje, zloupotrebljene u političke svrhe. Nacionalizam je danas postao jedna od poslednjih "linija odbrane" usled ekonomskog propadanja, a ekstremni uslovi života su raj za ekstremne ideologije. Ali, to je već druga - duga priča.

ST čitaoc

pre 10 godina

"Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu."
(Dunster, 2. decembar 2013 22:37)


Serija se zvala "Velo misto". Tragično je koliko je predrasuda i etiketiranja prema Hrvatima od strane Srba, sve zbog nekoliko ekstremista na obje strane. Svaki narod se mora sam suočiti prije svega sa sobom i svojim grijesima inače se oni ponavljaju.

Analiza Fasizma

pre 10 godina

Sve Hrvate koji se loze na fasizam treba podsetiti da se ni Nemci za vreme Hitlera nisu bas "provodili". 6 miliona ih je poginulo sirom sveta, a siguran sam da bi im bilo bolje da su bili kod svoje kuce i pili pivo. Kad fasizam zavlada u Hrvatskoj svi ce patiti, ne samo Srbi, pa, iako mrzite Srbe, volite makar sebe i nemojte ohrabrivati fasiste, jer kad oni dodju na vlast crno se pise svima.

Spectator

pre 10 godina

@ mlamla, tekst je pisan u hrvatskim novinama, za hrvatsku publiku. Pop Djujic sa svojim cetnicima je bio aktivan po Hrvatskoj. Zato ga g. Dezulovic i stavlja u kontekst ustastva. Naravo, ako vi imate nove spoznaje o tom cetnickom poktretu u Hrvatskoj, objavite ih.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Kume samo da ti kažem u godini osnivanja Torcide ,Hajduk je osvojija titulu države bez i jednog poraza.Sto posto su se UDBA I Ranković pripali torcide pa nisu mogli krast za Zvezdu.

miro split

pre 10 godina

E,moj dobri i pošteni čovik nema više naše Dalmacije,našeg Hajduka i onih dobrih silni ljudi i žena što žive život na moru i od mora.Nema više težaka iz splitskog polja,ribara sa Matejuške,škverana i radnika.Nema ih više i pari mi se kada ih nikad nije ni bilo,ko da je to sve bila fatamorgana,a onda se sitin sumraka nakon litnji vrućina i okupljanju na dvoru jednog sela na jednom dalekom otoku i priča ljudi koji nisu mrzili već su nakon teškog rada uz bevandu,slani inćun i komadić sira pričali i jedni sa drugim dilili dobru volju i sriću.
Smojino Velo Misto je serija o Hajduku,ali je meni uvik bila draža ona njegova prva serija Malo Misto i uvik san zamišlja i Dalmaciju i Hrvatsku kao takvo misto u kojem su ljudi sa svim svojim sitnim manama dobri i simpatićni.Ima jedna epizoda u toj seriji di mištani zločesto natiraju lokalnog čudaka Servantesa u plamen i ko da nam je samo to ostalo od Malog mista.Zloćestoća prema slabijima od nas i nema danas Doktora Luiđija da iskreno prizna svojoj Bepini da smo mi ubojice Servantesa.
Ubili smo mi Hajduka onakvog kakav je bija do dolaska svitla demokracije,ubili smo ga jer je bija slabiji u tom novom dobu,nismo znali zaštitit ono što bi nam triba bit ponos pred svitom i pred nama samima.Zalud se pozivat na prošlost Hajduka jer to ovi današnji navijači i ne žele znat.Oni imaju neku svoju povjest kluba za kojeg tako glasno dom spremaju,neku paralelnu prošlost,a nama ostaje samo da se sjećamo velikog Hajduka i slavni dana Matošića Frane.

sava

pre 10 godina

Веома поучан текст, има доста непознатих чињеница. Између осталог говори нам да једни о другима не знамо ништа. Зато знамо све о свакој селендри у САД или Енглеској. Једна од тековина комунистичке власти је била и чињеница да смо живели у СФРЈ, али да једни о другима ништа нимо знали, етикетирали се, мрзели једни друге а све због манипулације. Не кажем да би се волели са Хрватима да смо ово знали, али замислите када ово нисмо знали о Хајдуку, шта све нисмо знали о много важнијим стварима? Поздрав аутору текста. Нека га и Хрвати из Сплита прочитају, ако ови тамо смеју да га објаве.

Skalice

pre 10 godina

@Sto mu gromova

Dezurni demagozi kao ti i velike misli kao "za dom je stari hvatski pozdrav" ili "cetnici su bili jedini borci protiv Njemaca" ili "svirala se Mala Florami u Jasenonvu" i dalje guraju neku novu istinu. Cinjenice se znaju i povijest se ne moze promijeniti. Jeli jaje starije ili kokos ostavimo za prave filozofe a ne internet tipa.

ps. evala Miro.

Igor

pre 10 godina

"Tog 29. listopada 1950. godine, Hajduk je protiv Zvezde igrao odlučujuću utakmicu za naslov prvaka, pobijedio je sa 2:1, a Frane Matošić nokautirao je igrača beogradske momčadi Stankovića radi čega je isključen iz Komunističke partije.
Dakle, bilo je to prvenstvo u kojemu Hajduk nije izgubio niti jednu utakmicu, no pred derbi predzadnjeg kola bio je na drugom mjestu, jer je imao isti broj bodova kao Crvena zvezda, ali slabiju gol-razliku. U to vrijeme uređivao se Stari plac, pa su "bijeli" u prvom dijelu prvenstva igrali sve utakmice u gostima, a u drugom kod kuće.
Baš uoči meča s Beograđanima osnovana je Torcida, na stadion se natiskalo 20.000 ljudi, a mnogi su ostali pred ulazom i slušali radio-prijenos..."

Otac mi je bio časnik OZNE i UDBE i dite Hajduka... da li su moji izvori točni ili nisu ostavljam na komentiranje drugima.

A ja ću se poigrati s povijesti ili malo kalkulirati.
Kralj Aleksandar je volio ili nije volio nogomet... ali je navija za Jugoslaviju u kraljevini SHS.
Prvaci 26. Građanski, 27. Hajduk, 28. Građanski, 29. Hajduk ... i onda 30. Konkordija i tek 31. BSK, a ne Jugoslavija koja je zadnji put 25. bila prvak.
Od 6.1.29 do 3.9.31. dikatatura i kraljevina nazvana po nogometnom klubu.
Kada je srpski klub došao na tron strasti su se smirile... ili prokuhale.
I poslije netko nogomet nazva sporednom...

miro split

pre 10 godina

@Igor
Godina osnivanja Torcide je i doba rezolucije informbiroa i ruskih tenkova na granici Jugoslavije.Godina masovnog hapšenja ljudi radi slučajne riječi ili pogleda.Ako se Udba tada imala vremena bavit s time ko će bit prvak države onda je bez problema mogla Franu Matošića i cili Hajduk poslat na Goli Otok.Ako su mogli generale i predratne komuniste likvidirat po kratkom postupku onda im nije bija ni problem Zvezdu proglasit doživotnim prvakom Jugoslavije.
To što je pokojni Frane Matošić izbačen iz partije samo govori da je bija član te organizacije i potvrđuje tvrdnju o Hajduku kao klubu koji ima i partiznasku prošlost.
Koliko se god ti trudija tu činjenicu osporit,samo se još više zaplićeš u bespućima povjesni zbivanja.Nije mi jasno u čemu je problem.Je li zapravo problem u tome što su nas uvjerili da se trebamo sramit svojih djedova koji su kosti ostavili po bosanskim gudurama boreći se protiv onih koji danas dobijaju status pozitivaca.
Ja se kume moj mojih djedova ne sramin, poginuli su prije zločina koji su Partizani učinili 1945G,ja se svog Hajduka ne sramin jer je u ratu igra utakmice u kojima je svaki gol bija gol u mrežu Musolinija,Hitlera,Pavelića,a i Draže Mihajlovića.
@Tantor
Živilo brastvo i jedinstvo hrvatski navijača utemeljeno na tekovinama Hitlerovog konačnog rješenja!
Kad Kamaranku više ne budete trebali da stvarate atmosveru ludila, pustit će vas niz vodu jednako kao i Sanader.

Slobodan

pre 10 godina

Bravo Borise! Jako dirljiv tekst. Prava prica o ljubavi prema sportu, zemlji, klubu. Tekst koji, nazalost, sav neobrazovani i nasilni nacionalisticki/fasisticki olos sa ovih prostora verovatno ne bi umeo ni da procita...

popina

pre 10 godina

Један од најбољих текстова које сам прочитао, просто истинито, отворено, предивно, немам речи, ни сам не бих рекао боље.

miro split

pre 10 godina

@Sava
Evo još nešto da znaš.Kad je rat završija i kad se Hajduk vratija u Split,vojska mu je ponudila da postane službeni klub armije.Moga je onda Hajduk imat sve,mogli su svi najbolji igraći Juge po naredbi dolazit u njega,ali je odbija jer je on klub svoga grada i Dalmacije,a ne partije i armije.
Šta se tiće ovog retuširanog grba na kalendaru kojeg Dežulović spominje.Do i jedan živi igrač je diga glas protiv toga,a najglasnija je bila ljudina iz Imotskog Iko Buljan koji je reka da se on ne stidi tog grba niti igranja za reprezentaciju.
Neki drugi su to ljudi,neka druga vrimena moj Savo.Kad se ljudskost i obraz nisu prodavali menađerima i aktuelnim političkim prodavačima magle.
To su vremena kad su dica iz jednog drugog splitskog kluba koji se zva "Radnički sportski klub Split"u salonskim cipelama 1941g krenuli u Partizane i pobijeni u Ruduši kod Sinja da bi im veliki domoljubi devedeseti minirali spomenik.Zašto?Pa bili su Hrvati i otišli su se borit protiv zla.
Jedino logično objašnjenje je da mrzimo sve ono što je bilo bolje od nas kakvi smo danas.

Jovan

pre 10 godina

U mom rodnom kraju Bukovici bilo je sela u koja Ustaše za vreme II Sv. rata nisu nikad ušle. Za moje pretke: dedove, roditelje, stričeve, ujake, tetke i neprijatelji su bili italijanski, nemački vojnici i domaći četnici. Poginuli i ubijeni rođaci i komšije po svedočenju svih starijih članova moje porodice i rođaka bili su žrtve takozvanih kistanjskih Četnika - Vlade Korolije, italijanskih i nemačkih vojnika. To je istina za deo Bukovice iz kog ja potičem. Što se tiče pisanja o Hajduku i delu istorije istog vezane za period II Sv. rata mogu reći da zaslužuje samo pohvale. Istinito je sve preneto na osnovu činjenica o kojima su pisali: V. Dedijer, V. Krstulović, D. Plenča, Reić, Smoje i drugi.

А.М.profesor

pre 10 godina

Bravo! Borba sa ovim ludilom će sigurno biti duga i teška, ali hvala Vam što postojite i borite se ovako. Želim Vam svako dobro, zdravlje i ličnu sreću.

cardhu

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!

munZ

pre 10 godina

Sjajan tekst i "pravo u sridu". Istorijska je činjenica da četnici iz Drugog svetskog rata i ustaše nisu isto, jer potonji su imali ozbiljnu državu sa ozbiljnim programom, što pokazuje i "saldo" zločina. Isto je istorijska činjenica da Vojska u otadžbini i Đujić nisu isto i da su "četnici" bili mahom autonomne gerile i da su te gerile počinile mnoge stravične zločine. Od strane raznih četnika je od Srbije do Dalmacije stradalo najmanje 25.000 ljudi. I ovo što je Dežulović napisao je potpuno tačno. Ja ne znam šta bih radio 1941. da sam Srbin u Kninu i kuda bih i šta bih u toj NDH, ali zločini su zločini! Takođe treba znati da su Dalmatinci Hrvati mahom bili u partizanima i da su dobrano izginuli za Jugoslaviju. Na Neretvi i Sutjesci je u NOVJ-u bilo više od četvrtine Hrvata, mahom pomenutih Dalmatinaca. A zašto su se Dalmatinci u međuvremenu promenili, razloga je dosta - od naseljevanja iz pasivnih krajeva do poslednjeg rata i bombi po njihovim gradovima.

miro split

pre 10 godina

@Sto mu geomova
Sve ovo što si ti napisao nema nikakve veze sa Hajdukovom antifašističkom prošlošću koju si ti nazvao izmišljotinom.Tisuća je slavenska rjeć,pa se tako spominje i u Dušanovom zakoniku to što se kod Srba udomaćio izraz Hiljadu,a kod Hrvata ostala tisuća opet nema veze sa Dežulovićem tekstom.Raspravljat s tobom o Hajducima i dokazivat ko je od njih Hrvat,a ko Srbin je besmisleno jer opet to s HNK Hajdukom nema nikakve veze.Dakle tvoj komentar nema puno veze sa temom,a ona je časna prošlost Hajduka i odnos njegovih navijača,a i same uprave kluba prema njoj.
Recimo da si ti rekao(meni nije jasno kako se toga ni jedan srpski patriot nije sjetio)da srpski pjesnik Jovan Jovanović Zmaj ima domoljubnu pjesmu koja se zove "Bojna pjesma" i da se to nalazi poklič"U boj,u boj"te da da hrvatski navijači izvikuju neznajući poklič kojim je čika Zmaj mobilizirao Srbe,ja bi ti prvi rekao da to je smješna strana povjesti hrvatskog navijanja.
Zašto se toga niko od vas nije sjetio?Pa vjerovatno i vi posjećujete iste knjižnice i operne kuće kao i današnja Torcida.

miro split

pre 10 godina

@A i Dubrovnik je bio republika.
Biti kontra Jugoslavije ne znači slagat se sa Ustašama i klanjem nekoga ko je druge vjere i nacije.Jednako tako ako si za Jugoslaviju to ne znaći da si automatski na pravoj strani.Borisova prića je prića o Hajduku i ljudima koji su imali razne politićke orjentacije.Jedni su bili Orijunaši,jedni HSSovci,jedni apolititićni,ali ono što im je bilo zajednićko je to što nisu pristali za par kuna i novi dres postat sluge i gospodski kastori jednom zloćinačkom režimu.
To je činjenica.Tu je i početak i kraj ove priče.Ko me smeta može samo plakat.

Dalmatinac

pre 9 godina

Moj otac je poreklom Splicanin. Baba i deda su rodjeni u Splitu od starih splitskih porodica (dedina je dosla u 15. veku iz Hercegovine i presla iz pravoslavlja u katolicantvo, a babina je autohtona dalmatinska porodica).
Kao dete sam letovao u Splitu. Medjutim, nikad nisam cuo dedu, prededu da govore da su Hrvati. Uvek su govorili da su Dalmatinci. I nikad nisu bili antisrpski nastrojeni (deda je ratovao u partizanima, a prededa je govorio da mu je najtuzniji dan bio ispracaj kovcega Kralja Aleksandra u Splitu). Pricali su mi da se kada su oni bili mali slusale narodne pesme o Kraljevicu Marku i Kosovoskom boju.
Kasnije sam poceo da izucavam istoriju i dosao do sledeceg zakljucka - da su Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci isti narod (Dalmati - Iliri) koji je na ovim prostorima od vajkada kao i Srbi koji su se nekad zvali Tracani, Rasani ili Tribali. Nesumnjiva je bliskost tih naroda, da ne kazem istovetnost. E sad postojali su i Hrvati, ali su oni posebno pleme koje sa Dalamtincima nije imalo veze. Vremenom, a posebno od pocetka 19. veka Vatikan je izforsirao sledece prelivanje - da svi katolici na Balkanu postanu Hrvati... Tako su i Dubrovcani, koji se nikad nisu ni osecali ni izjasnjavali kao Hrvati kao i vecina katolickih Dalmatinaca postali Hrvati.
Kada bi se obnovila dalmatinska nacija, ja bih sa ponosom bio Dalmatinac.

wiener

pre 10 godina

ja nisam znao ovo o hajduku. onda je zaista steta da sad ima ovakve navijace. sa ovom prosloscu mogao bi da postane kult i ima navijace sirom evrope.

Dunster

pre 10 godina

Navijač sam Partizana ali sam nekako uvek voleo Hajduk a da ovo i nisam znao. Valjda ona serija "Vilo misto", ako se ne varam, ostavila je traga u mojoj svesti. Hvala ti što ovo napisa, a ja pročitah, tek sad vidim da svi hrvati nisu bile ustaše u II sv.ratu.

glen

pre 10 godina

(Igor, 3. decembar 2013 17:33)
Kako da vam kažem... kredibilitet nečije izjave je na Balkanu obrnuto proporcionalan navodima o Udbi, Ozni, baba Stameni, mračnim silama, kao i selektivnom tumačenju tuđeg teksta... G. Dežulović je napisao namenski tekst, a ne istorijski članak, a istorijske činjenice je samo "polagao" u cilju postizanja cilja. To je deo novinarske struke. On ga je napisao Onima u Splitu koji su zaboravili na istoriju svog grada. Radite s tim šta hoćete, svuda se na istoriju gleda iz današnje vizure, pa i u Srbiji. Čovek je sve objasnio i to ne nama u Srbiji, već vama. Ko razume - shvatiće, ko ne razume, pisaće o Udbi i Ozni i objašnjavaće nam šta znači reč "dom", ali nam neće objasniti zašto nju prati poklič "ajmo ustaše". Osim ako odgovor na to ne bude da su ustaše u stvari društvo mladih gorana i da ceo svet ne zna šta zna. Ili šta već.

Жељко

pre 10 godina

odličan tekst, ali moraju se spomenuti i igrači Dinama Kijeva, koji su svi streljani jer su pobedili re4prezentaciju kompnene vosjke vermahta, iako su znali šta će biti sa njima.

Mitch

pre 10 godina

Uh koji si ti kralj. Svaka cast na tekstu - tako aktuelan i tako detaljan, a da mi pojma nemamo o tim cinjenicama.
A cak i da je Pavelic osnovao Hajduk, nema nikakvog smisla sta navijacka omladina radi. Postalo je cool biti bitanga i zadojen nacionalizmom, i tu je srz problema.

Zlopamtilo

pre 10 godina

U ovaj tekst mogu samo da poveruju Srbokomunisti, Jugonostalgičari, deca penzionisanih UDBA-ša, vojnih lica i milicajaca.
(Sto mu gromova, 2. decembar 2013 11:03

Zbog toga što....

P.s. ovako , samo besmisleno mlatiš po tastaturi .Uostalom do sada si to shvatio .

naselje

pre 10 godina

Ovom divnom tekstu mogu samo da dodam da su sedmorica fudbalera moje Vojvodine ubijena od strane fasistickog okupatora. Secamo ih se sa postovanjem

miro split

pre 10 godina

@Sto mu gromova
Ja sam stvarno mislija da si ti svoj komentar napisa s namjerom da budeš ironičan.Problem i je u tome što današnja Torcida misli da je povjest Hajduka laž i izmišljotina komunista,milicajaca,udbe,JNA itd.Problem i je u tome što ti momci ne razumiju da Hajduk nije otiša u Partizane zbog svjetske revolucije i da se posli rata namakne neki stan od bogatog buržuja.U Partizane su otišli iz splitskog dišpeta prema Musolinijevom i Pavelićevom zlu.
Nakon rata Hajduk je odigrao utakmicu sa sovjetskim CSKA i po priči barba Frane Matošića posli utakmice su imali zajedničku večeru di je legenda Hajduka u đep skrija dvi fete bilog kruva da bi ih odnija svojima doma.
Eto koliko su zaradili šta su odbili i Musolinija i Pavelića.
Normalno da nas je Ruski sudac pokra u toj utakmici,normalno da je cili stadion kod stare plinare i bratskoj Sovjetskoj armiji izbeštima sve živo.
Kome se ovi današnji navijači dišpetaju sa svojim neofašizmom meni nije jasno,a čini mi se ni njima samim nije baš sve bistro u glavi.

miro split

pre 10 godina

@Igore
U pravu si Hajduk je hrvatski klub i danas ima svoj originalni grb.U pravu si i kad kažeš da Hajduk postoji prije Ustaša i Partizana.Ma si zaboravija jednu stvar da je Hajduk izabra Partizane,a ne Pavelića i to je poanta Dežulovićevog teksta,a koliko se god se ti pravija blesav ja jako dobro znam da pripadnici Torcide u prosjeku jako malo čitaju,posjećuju operu tako da taj pozdrav upučuju isključivo iz nostalgije prema slovu U.I nisu Torcidu studenti(tada su navijači Hajduka bili obrazovani ljudi)osnovali radi prkosa UDBI i potpori zaostalim Ustašama(kojim,majke ti mile?)već iz ljubavi prema svom gradu i klubu.Nažalost sa Hajdukom se uvjek politiziralo,ali ostaje činjenica da je Hajdukova povjest hrvatska antifašistička,partizanska na veliku žalost onih koji u Ustašama vide pozitivne borce za hrvatsku slobodu i to se nemože promjenit.Ovo što je Dežulović napisao su samo gole činjenice,a tvoj tekst je politikanstvo koji bi uzdignutu desnicu u fašistički pozdrav popraćeno urlikom Za dom -spremni opravdao ljubavlju prema književniku Eugenu Tomiću i kompozitoru Ivanu Zajcu uz jednu malu ,sasvim malu dozu simpatićnog nacionalizma.
A moj IGORE,IGORE zagubija si se ko Napoleon u Rusiji.Šta mi je sad Rusija pala napamet?Šta ti misliš Igore zašto?

Srdjan

pre 10 godina

Citam tekst i komentare. I zaista treba ukinuti mogucnost da ljudi bilo sta komentarisu. Niko da kaze kako je tekst dobar ili los, i niko da prizna da je Dezulovic jedan od onih takoreci poslednjih kosmopolita iz bivse Jugoslavije, ne smem ni da spomenem rec Jugonostalgicar jer bih bio popljuvan a bicu i ovako. Jedan od verovatno najobrazovanijih novinara, najinteligentnijih i pre svega jedan obrazovan i human novinar koji ne da da se neke stvari zaborave. I zato svi vi koji komentarisete a nemate pojma ni o cemu sto on pise mogu samo da vam prenese njegovu poslednju recenicu jer je ona upucena upravo takvima kao sto ste vi, ma nosite se sa vasim cetnicima, ustasama, Djujicima, Pavelicima, Cicama, Luburama, nosite se sa vasim za dom spremni i za kralja i otadzbinu. Vec ste izgubljeni do tacke kada vam nema spasa. Ne citajte tekstove koje pisu Dezulovic i svega nekoliko novinara pored njega. Kosmickom greskom ste rodjeni na istom mestu a bioloskom greskom pripadate istoj grupi bica, pa se odazivate na ovakve tekstove misleci da imate ikakvog prava da nesto komentarisete. Stvarno, nosite se. Taj bivsi Jugo prostor je vec prezagadjen gadostima.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Ja ti se stvarno ispričavam.Tek sad san razumija da si ti jedna velika šaljivćina.Nasmija si me do suza.Hajduk nije ni Partizanski ni Ustaški klub?Je diko moja partizanski jer je njih odabra,a ne ustašiju.Hajduk je južno hrvatski klub?Je li tako ono Tuđman zva moju DALMACIJU?Sve ustaše nisu bile fašisti?Ustaše su politička organizacija koja se koristila terorizmom ne bi li došla na vlast i sprovela genocid nad drugim nacijama i rasama.Tako si otprilike moga reć i da svi pripadnici nacistićke stranke nisu nacisti jer nisu svi bili zaposleni u Aušvicu.Fašizam su djela,a ne rjeći i povici koji su mali simpatićni nacionalizam?Znači tebi bi znak za zabrinutost bio tek kad bi se ponovo otvorio pogon u Jasenovcu.Nemam pojma na koje ti časne ljude u Ustaškom pokretu misliš.Neznam što može bit časno u pokretu koji je samo u Jasenovcu pobio preko 20000 djece?Dežulovićev tekst radi od Hajduka Dinamo devedeseti godina?Ali je Boris u poziciji Tuđmana da se u Hajduk punpaju novci po naređenju?Isto si me najviše nasmija sa oni da smo mi kulturan narod koji vjeruje u Boga i ne beštima.Di ti živiš?U samostanu?Ma i oni beštimaju moj smišni čovik.Moja punica je jedan put rekla kad je mene čula kako beštiman:Ala ca Miro lipo beštima puno bolje nega moj pokojni nono.Pavelić je mora prodat Dalaciju da bi imali Hrvatsku?Dao Bog dao,da tu njegovu koljačku Hrvatsku nikad nismo imali jer je ostala trajna sramota na našem obrazu koju jedino ispiru časni ljudi koji su Hajduk odveli u Partizane.

miro split

pre 10 godina

@Igor
Niko tebe rode moj nije proglasija za Ustašu,a tvoje komentare vjerovatno ne objavljuju zbog toga što nemaju blage veze sa temom Borisova teksta.Kakve veze ima to što je 1913g osnovan klub pod imenom Velika Srbija i Hajdukova ratna prošlost?Tvoja želja je da priću o Hajdukovom putu u partizane pretvoriš u srpsko-hrvatsko prepucavanje je van svake pameti jer nije vrag da današnji Hajdukovi navijaći zaboravljaju na tradiciju svog kluba radi toga što je 1913g postojao klub pod imenom Velika Srbija?Nakon opere,književnosti,Bana Jelaćića ti si našao jedno sasvim novo opravdanje za salutiranje uzdignutom desnicom.Kod tebe i slićnih tebi postoji samo jedno pitanje,a to je što vama zapravo smeta u Dežulovićevom tekstu?Što vam smeta u činjenici da današnja torcida pozzdravlja fašistićkim pozdravom,a da je Hajduk u vrijeme vladavine tog zla u ime dalmatinskog dišpeta to odbija učinit,pa makar to došlo glave i klubu i ljudima koji su dio njega?

Madjar

pre 10 godina

Divan text i veliki pozdrav Borisu.Prilika da sve kvazi patriote,nacionalisti i sovinisti svih boja,procitaju i uvide kolika su m.... trebala za ovo sto je Hajduk radio.No problem je u tim sovinistickim mozgicima ,sto poznaju samo zakon rulje.Hrabri i glasni samo kad su na gomili i pozeljno po njih udariti na slabije i nezasticenije i posle pobeci u patriotizam i ostala s...Sovinizam i nacionalizam poslednje utociste nitkova!Na ovim prostorima je samo vera razlicita,cud potpuno ista!!!!
(cardhu, 2. decembar 2013 10:09)

U prilog iznetom, dodajem: najtragikomicnije u celom istorijskom kontekstu je da su i Hrvati i Srbi isti narod - Sloveni, da su Hriscani i da govore isti jezik. Jadno je da zbog jedne davne svadje izmedju popova, generacije i generacije krvavo ispastaju.