Četvrtak, 19.09.2013.

19:01

Majka prvaka ne okrivljuje nikoga

Majka pretučenog đaka prvaka iz Aranđelovca izjavila je da je njen sin sada dobro i da se uspešno oporavlja od povreda koje su mu naneli stariji učenici.

Izvor: Tanjug

Majka prvaka ne okrivljuje nikoga IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 10 godina

Svaka cast ovoj zeni na reakciji. Ja nisam siguran kako bih reagovao u ovakvoj situaciji, da li bih tuzio decu nasilnike i njihove roditelje tako da sledecih 10 godina rade samo rade da bi isplatili stetu koju su naneli tom nesrecnom detetu i njegovim roditeljama ili bih to resio na najbolji moguci nacin za nasilnike a to su batine koje ce pamtiti za ceo zivot sto bi trebalo da ih dovede na pravi put.

Milan iz Niša večiti optimista

pre 10 godina

Decu koja su uradila ovo zlodelo evidentirati, kazniti i obeležiti za vek i vekova da se zna šta su radili od malena jer to su potencijalni huligani, lopovi, mafijaši i buduća šljam društva u kojem živimo. Roditelje uslovno kazniti da ne bi dozvolili da se ovo ponovi i samo tak možemo biti normalna zemlja. Kazniti direktora takođe uslovno i naložiti mu šta da preduzme u najkraćem roku da ovih izgreda ne bi opet bilo. Gde je vlast čvrsta i odlučna tu je sve kako treba, verujte mi jer u srednjoh školi su mi se smejali jer je direktor moje gimnazije gimnazije tražio da kada se penjemo odnosno silazimo niz stepenicama idemo desnom stranom da ne bi bilo sudaranja i svi smo poštovali, svi smo voili red i nije škola bila oslikana grafitima i nije umaka uništeni vece i slomljen inventar. U tu školu zbog toga šljam nije išao, kada je došao direktor posle njega po parijskoj osnovi nije više to bila ista škola, sa sadašnjom direktoricom vraća se na stari put. Meni sada verovali ili ne ništa ne fali normalan sam.

Loll

pre 10 godina

Ova prica me podsetila na moju osnovnu skolu.Neko ko je komentarisao je napisao da su batine koje je dobijao u skoli uticale na ceo njegov zivot. I na moj. Najgore je sto su svi gledali i zabavljali se,ukljucujuci i nase nastavnike, dok su frajeri tukli decaka koji je imao smetnje u razvoju, pa onda drugug koji je isao pocepan i nije imao majku, pa devojcicu koja je bila "debela", pa naocarku, pa...ne znam vise sta su "heroji" imali kao razlog. Dirnula me ova prica. Nadam se da ce decak kome se sve ovo desilo mozda bas zbog toga porasti pazlljiviji, srecniji i humaniji nego sto bi inace bio. A za nas ostale, evo pesme:

Prvo su došli po komuniste, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio komunista.
Zatim su došli po Jevreje, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio Jevrejin.
Zatim su došli po katolike, a ja se nisam pobunio,
jer ja sam bio protestant.
Zatim su došli po mene, a tada više nikoga nije bilo
da se zauzme za mene.

(verzija pesme "Prvo su dosli") Martin Niemoller

Miladine, sine...

pre 10 godina

Stvarno, kako to da niko do sada nije objasnio narodu ko je doneo odluku da država plati milion dolara kazne za onog mrgalja Miladina Kovačevića? Novinari, gde ste? Vučko i Dačko, gde je ta vaša transparentnost? Kapiram da vi niste bili odgovorni za ovu ujdurmu, ali BAŠ ZATO bi trebalo da se pokažete i sve iznesete u javnost!

Marko Bg

pre 10 godina

Ovako stasnom dogadjaju su doprineli sva agresija koja se deci usadjuje u glavu preko video igrica i medija ! A stos e tice ovih klinaca ,treba ih kazniti tako da zazale taj dan ,sto su uopste izasli iz kuce,dok njihove roditelje treba odrapiti za po 10 miliona dinara naknade stete !

Goran

pre 10 godina

Ja mislim da su stvari kada su u pitanju deca jasne kao dan. Ne treba biti psihijatar, psiholog ili pedagog. Zasto stavljamo pojaseve u automobilu, zasto vodimo racuna da ne vozimo pod dejstvom alkohola, zasto ne cinimo milion drugih stvari koje nisu u skladu sa zakonom. Odgovor je jasan - STRAH. Strah od kazne, strah od prezira u drustvu, strah od zatvora ili neki drugi strah. Lepo bi bilo kada ljudi nebi cinili lose stvari zbog savesti ali na zalost toga je sve manje u svetu u kome zivimo. Zato je kulturan svet napisao zakone po kojima mora da se ponasamo inace slede sankcije. Kada je straija generacija odrastala (a ima tu srecu da pripadam malo starijoj generaciji)imala je svega vise. I vise postovanja prema nastavnicima i prema svojim drugarima, imala je vise postovanja prema svojim roditeljima i prema policajcu na ulici takodje. Bilo je tu i dosta straha, roditelji su lakse posezali za dobrom starom batinom - koja je uzgred budi receno iz raja izasla (bar se tako pricalo). Tu i tamo dobijali smo i cuske i zauske od ucitelja i nastavnika. Nisi kao dete smeo da ne postujes ni komsije jer i tu moze da padne neka zuska ako ne od komsije licno onda od caleta kad stigne sa posla. A sad? Sad se deca uce svojim pravima pre nego sto su uzivotu naucili pravilo da imas i obaveze. Sad ne postuju nikoga i ne plase se nikoga. Bazaju po ulicama, piju, puse i prepadaju slabije, bolesne, devojke, zene, sve one od kojih nemaju straha. A sve to moze da se menja. Do nas samih je.

Beogradjanka

pre 10 godina

Majka je pravi predstavnik gradjana Srbije,koji ceo svoj zivot provedu spustene glave,sklanjajuci se i ponizavajuci.Neprirodno je da majka porucuje roditeljima nasilnika da ih ne biju.Ovaj potez me je zgrozio. Kako sama kaze, njeno dete ce ici u tu skolu 8 godina, pa misli da ce ovim potezom da se dododvori nastavnicima i direktoru.Mnogo je nasilja u skolama,nastavnici probaju mnoga ta nasilja da prikriju umesto da ih resavaju. Roditelji obicno cute, plase se da njihovom reakcijom ne iznerviraju osoblje skola,jer nazalost kod nas i dalje nastavnici glume da su Bog i batina.

Sankcje za svakoga

pre 10 godina

Da je detetu pukla slezina sta bi bilo? Da li je njega maajka nosila u stomaku 9 meseci, dojila, cuvala, mazila, odgajala, a sve da bi ga neko sakatio? Ljudi, tome moramo da stanemo na put. Ako drzava ne moze, neka se skloni i ne mesa. Nisu ljudi badava istrebili vukove na ovim prostorima! A oni nisu napadali ljude nego ovce!

Incident - nanosenje teskih telesnih povreda, dogodio se u skoli. Odgovorne osobe: direktor, dezurni nastavnik, razredni staresina petaka. Oni treba da budu suspendovani. MOMENTALNO. Nema tu diskusije i opravdanja.
Ako nisu mogli, umeli, znali preventivno i kurativno da deluju nek rade deugi posao. Ako je ovo incident koji nije prvi, znaci da se ponavlja po skolama, a nisu sankconisani direktori, nastavnici itd, treba da budu smenjeni ministar obrazovanja i ministar policije, direktori i nastavnici.

Sve to nezavisno od sankcija prema pociniocima i njihovim roditeljima.

Vecabg

pre 10 godina

Kakav bolan pocetak skolovanja. Siroti mali patuljak .Ja nisam za oprost. Skolsko huliganstvo se mora rigorozno saseci u korenu.

male psihopate kad porastu postanu velike psihopate

pre 10 godina

Siguran sam da ta dva petaka vrlo dobro znaju da imaju puno pravo da potpuno nekažnjeno vrše nasilje, pa čak i da ubiju, a da, po zakonu, za to ne mogu biti kažnjeni.
Dovoljno su veliki da znaju da im zakon omogućava da i uživo isprobaju sve ono što svaki dan rade na kompjuteru u onim morbidnim igricama sa obiljem klanja.

Petar

pre 10 godina

Uzasnut sam zbog malenog stvorenja koga su pretukli. Majka je dala dobar primer da treba prekinuti ciklus nasilja posto jedno radja drugo. Ipak, te iz 5-og razreda bi trebalo HITNO ISKLJUCITI IZ SADASNJE OSNOVNE SKOLE I PREMESTITI U DURGU ZA, DECU SA POSEBNIM POTREBAMA. Tamo bi trebalo da je bolji nadzor, manji razredi i veca paznja se posvecuje korekciji nasilnickog ponasanja. Ocito je da nesto u njihovim glavama i, najverovatnije, kucama nije u redu i da se takve stvari resavaju u posebnim skolama.

nebitno

pre 10 godina

Jeste lepo rekla, ali deca su 5. razred I vec glume kriminalce, moraju ih na vreme prevaspitati roditelji ostro , jer ako nista ne urade povodom toga, sta li ce raditi u 8. razredu!?

druga sansa

pre 10 godina

Pobogu ljudi, pravimo od jedne decije tuce, cirkus!
I 70ih, u "zlatno doba socijalizma", deca su se isto tako tukla, i u skoli i na ulici. Kao sto je i tada to bio likalni problem, koji je resavan u hodu, po tacno odredjenoj proceduri, sa izvesnim izmenama, to ce se resiti i u Kragujevcu! Simptom, da je neko, nesto, propustio, jasno je bilo i pre 40 i pre 140 godina, kao sto je i danas. To su prvenstveno i kljucno - RODITELJI!!! Tek zatim, na red dokazi skola, lokalna uprava (svih vrsta), pa tek onda opste stanja nacije. Pricati o Cecama, Farmama, izgubljenim godinama tokom 90ih, iluzorno je (i 90ih je neko dete ucilo da svira klavir, neko ucio da igra tenis ...)!
Dakle, roditelje "za gusu", ukljuciti Centar za soc. rad, obavestiti roditelje, koje ce posledice uslediti, ako je asocijalno ponasanje njihove dece ponovi (makar u najavi). Sledeci prekrsaj doticne dece, sankcionisati premestanjem u spec. ustanove za skolovanje, i tako redom, a sve po zakonima, kojih ima i koje samo treba postovati i sprovesti ..
Od ovog slucaja, ne treba praviti nac. tragediju, jer se ovakve stvari desavaju u najuredjenijim drzavama sveta.
Povredjenom prvaku treba posebno pomoci (razgovorom sa sk. psiholom), da vrati samopouzdanje, cim se telesno oporavi, sto mu svi najiskrenije zelimo.
O ovakvim stvarima treba pisati, ali bez kastroficnosti, sa ponavljanjem, sta treba uciniti sada, a sta da se ovakvi slucajevi ne ponavljaju, koje su posledice i sankcije drustva.

Orao Pao

pre 10 godina

Moj sin je prvak.U samoj ulici sam već morao da "intervenišem" kod "frajera" iz 4-8 razreda,nesmem ni da zamislim šta bi' uradio da se to desi mom detetu,a nemogu ni izolovati dete.Sad je situacija bolja,nema više maltretiranja i čak ga paze isti ti "huligani"...

Vitez

pre 10 godina

ja sam blizu 40god. secam se osnovackih dana i ne pamtim da je ikada bilo ovakvih incidenata.Totalni poremecaj i absolutno bahato vaspitanje dece koja su toliko besna da ne znaju sta ce sa sobom pa prebijaju mladjeg od sebe i to grupno. Da sam slucajno roditelj ovog besnila a hvala Bogu pa nisam, ja bi emigrirao od sramote

Mirko

pre 10 godina

Treba doneti zakon koji nalaže da roditelji/staratelji najstrožije odgovaraju za krivična dela koja su počinila njihova deca, a da se kazne u tom slučaju računaju duplo. Kada bi roditelji robijali ili plaćali ogromne novčane kazne za krivična dela svoje dece, da vidiš kako bi sva deca bila ko pod konac.

Neće roditelji da se cimaju u današnje vreme da pružaju deci vreme i pažnju kad su svi fokusirani na zaradu novca, e pa zato im u kalkulaciju na ovaj način treba uračunati i ovo, pa će ipak naći vremena za svoju decu.

Milica US

pre 10 godina

E u Americi majka tuzi roditelje malih huligana za bolnicke troskove, pa za izostanak sa posla, pa za nanete povrede i patnju. Da vidis kako se sve dovede u red, ocas posla.
Mozemo da ne volimo Amerikance, ali pravni sistem funkcionise.

emily

pre 10 godina

Moja cerkica je vec u predskolskom dozivela kako verbalno tako i fizicko nasilje. Dolazila je kuci pocepanih sveski, izguzvanih crteza, crvenog obraza... Na sve to uciteljica je rekla da moje dete nije jedino i da je ona tu nemocna. Onda sam se obratila majci male nasilnice koja se na svu moju pricu slatko ismejala i rekla: "pa zeno, to su deca! Sto se petljas u njihove igre?! Uostalom, moje dete je prava dobrica, ona obozava drugu decu." Na kraju, morala sam da svoju cerku naucim novim pravilima- uako te ponovo udari, vrati joj. Znam da nije resenje za ubuduce ali posle toga nevaspitana devojcica joj se vise nije obratila. Nadam se samo da ce njeni roditelji, i roditelji dece slicne njoj, na vreme prepoznati agresivnost kod svog deteta za dobrobit svih, dok ne bude kasno...

Bojana,Senicani

pre 10 godina

E,moja Tijana! A seti se kako je bilo ici u "Svetolik" u nase vreme... Ne mogu da verujem sta smo docekali. Vise ne zivim u Arandjelovcu ali kada sam videla moju (i tvoju) osnovnu skolu u vestima u ovakvom kontekstu vec mi se plakalo a kad sam saznala jos da je mali Plamen u pitanju srce mi se steglo. Nas koji poznajemo tebe i tvoju porodicu ovakva tvoja izjava nije iznenadila,ti si oduvek bila veliki covek i pozitivac. Zao mi je sto je tvoj sin na prvom koraku shvatio koliko je svet surov. Mislima sam uz vas i sada je jedino vazno da je Plamen dobro,bavite se njim a ovi divljaci nisu vredni reci. Rekla bih da se njima pozabavi sistem ali na zalost,nemamo ga!

John

pre 10 godina

Postovana Majko, Vas stav je toliko vredan postovanja da je svaki komentar izlisan. Vasem sinu zelim da se brzo oporavi i da koliko je moguce sto pre prebrodi krizu u kojoj ste se i Vi i Vasa porodica nasli.
Jedna strana mene se apsolutno slaze sa Vama, ali druga nikako ne. Jednom se mora stati na put svima koji se ponasaju kao ova petorazredna banda i stoka, bez obzira na njihov uzrast. Znam da ce ovo zvucati pomalo fasisticki i neljudski ali - njih treba ih istrebiti. Ne moze se normalno drustvo graditi sa njima - ne mozes kucu sa slinama praviti. Ovakvi likovi moraju da nestanu. Pozivam sve koji bi trebalo da se osete odgovornim da se okupe sutra u znak podrske, pri tome NE mislim na: direktora skole, uciteljicu/ucitelja djaka prvaka, pedagoga, razrednog staresinu ove dvojice, osobu odgovornu za red u skolskom dvoristu, sve koji su mirno posmatrali ovo zverstvo, roditelje i rodjake ovih petorazrednih idijota, kreatore i sprovodioce trenutno vazeceg zakona. Ovakvim slucajevima se mora stati na put, jednom za sva vremena!

Pederi mali!!

pre 10 godina

Frajeri, ne razumem dvojica petaka na jadnog prvacica koji još ne zna svoju učionicu da pogodi
To se mora debelo kazniti, jer će u sedmom, osmom ko zna šta raditi

Hm, da nije kasno?

pre 10 godina

2006 ili 7 radeći za Rusku kompaniju imao sam priliku da procenu mojih kompetencija radi Ruskinja,verovatno psiholog, doveden samo za tu priliku. Pričajući sa njom o tranziciji, ratovima, odrastanju u okruženju stalne brige za posao i stalnog odsustva roditelja, žena mi u jednom trenutku reče da se nada da to kod nas neće biti krvavo kao kod njih, upravo zbog nedostatka bilo kavog osećanja samilosti i odgovornosti prema drugima i zajednici kod dece koja su rođena i rastu u takvim uslovima.Kod Rusa je tranzicija bila još gora nego kod nas ,čitajući ove i slične vesti, shvatam do kraja koliko je žena bila u pravu. Nažalost, iz ovoga samo možemo da izvučemo pouku da treba više da se posvetimo svojoj deci ali na pravi način razgovorima, zajedničkim vremenom. To je danas sigurno jako teško ali mi smo rodetelji. Naša deca, pre svega to zaslužuju,a sem toga mi smo ti koji smo odgovorni za njih i njihovo ponašanje prilikom odrastanja.

Nenad-EU

pre 10 godina

Ona ne mora da ih krivi jer verovatni ne sme ali drzava treba da pozove na odgovornost i njih a i njihove roditelje. Mlade delikvente udaljiti iz skole a roditelje najstroze kazniti uz obavezu finansijske nadoknade od milion dinara po napadacu za zrtvu.

Niko

pre 10 godina

Zbog rata sam morao da izbegnem i preselim se u veliki grad. Kao novi decko sa naglaskom nad mnom je uvek bilo vrseno nasilje, nikada ovako brutalno, ali ipak nasilje. Nikome nisam mogao da se obratim, svi nastavnici su znali sta se desava. Ja sam u toku jednog dana 70% svoje energije odvajao na to kako da izbegnem konfliktne situacije.
U srednjoj sam izrasao u gromadu od 1.90 i 90kg pa me uglavnom niko nije dirao. Ali, ja sam za 3 godine provedene u osnovnoj skoli nakupio traume sa kojima sam se borio do zavrsetka fakulteta, sa nekima se jos uvek borim.
Povrh svega sam razocaran, prvo u sebe zbog toga sto se nisam drugacije postavio, drugo u svoju samohranu majku koja mozda to i ne zasluzuje o trece u drustvo, tj. te nastavnike koji su znali sve i ipak cutali. Mogu samo da zamislim kako je deci koja sada odrastaju.

Macak

pre 10 godina

Kako decu da vaspitavamo, ako ne batinama!? Ali udaris jedan samar detetu i oni ti ga oduzmu ( kao da su to kola ili nesto drugo). Mene je keva lesila od batina zato sto malo zakasnim iz skole, za drugo da ne pominjem. I sada mi nista ne fali. I ja sad imam dete, ali se trudim da ga lepo vaspitam i da mu nedam sta god pozeli, jer se tako iskvare!

student_iz_parka

pre 10 godina

@ Bob Rock

hahaha, dokle smo stigli. Sad je i ovde SPC umesana. Ljudi lecite se.

A sto se tice ove poruke da ne tuku svoju decu, da je to moje dete uradilo osakatio bih ga od batina. To bi mu bilo poslednje u zivotu sto je uradio. Deca 5. razred su nesrazmerno jaka u odnosu na decu iz prvog razreda, plus njih vise da ga bije plus sa ledja. Ako sad ne budu snosili posledice, imamo grupu manijaka i psihopata u najavi kad porastu.

milos

pre 10 godina

@mama deca svaki dan treba sportom da se bave posle skole. Oni su prepuni energije koja mora da se nekako iskoristi. Ja sam od 5 razreda isao na vaterpolo 4 puta nedeljno. Treninzi uvece od 9 fo 11. Sledeceg dana sam bio ko da me voz udario. Podarite deci ljubav, negu i sto vise aktivnosti da nemaju vremena da prave planove za gluposti.

Srdjan

pre 10 godina

Da ima zakona a nazalost ga nema, njihovi roditelji bi trebali po hitnom postupku da budu kaznjeni novcano bar sa po 1000 evra i plus 30 dana drustveno-korisnog rada zajedno sa svojim malim huliganima i to na ulici u mestu prebivalista, pa da ih cela carsija pljuje. Psihijatrijsko lecenje kako dece tako i roditelja se podrazumeva. Tuzno.

legionar

pre 10 godina

mama, 19. septembar 2013 21:43)..disciplina i obaveze je odgovor.Uci ga da je svet surov i ne dozvoli da bleji po ulici,postuje i sebe i druge..Salji ga u muzicku skolu,na sport,strani jezik,uci ga da se pazi i da svuda vreba opasnost.

Sasa jokic

pre 10 godina

Ali zato je Ceca pevala u Kragujevcu, i pored kise i nestanka struje....
To su udarne vesti u Srbiji, zena ubice i mafijasa je glavna diva, "farma"(omalovazavanje zivotinja) najgledaniji program, Vojvoda predsednik Srbije, a "borba" protiv organizovanog kriminala traje vec godinu dana, na zalost samo u "Kuriru" i "Informeru", na tom zutom papiru!
Sta ocekujete, kakva deca da izrastu iz tog taloga?
Deca su posledica, uzrok su devedesete, godine kada se u Srbiji okrenui sistem vrednosti, i kada je pamet zacutala, a fukara se obogatila!

Gojko

pre 10 godina

Ovo je izjava nastala iz straha da siledzije ne naprave istu stvar kad se slegne prasina... Nazalost u Srbiji sistem ne funkcionise, svako je prepusten sam sebi, stoga i ovakve izjave. Ove price da je ova izjada u duhu hriscanstva su smesne.

dovla

pre 10 godina

kad sam ja išao u osnovnu školu svi smo bili drugari, lepo se igrali i družili sve do kraja osnovne. fizičko maltretiranje sam prvi put doživeo na kraju srednje. i nije mi baš bilo drago sto sam tih zadnjih par meseci škole morao da se osvrćem svaki čas da me neko s leđa ponovo ne napadne. mogu misliti kako će ovom klincu biti narednih minimum osam godina kad je ovo doživeo u sedmoj godini života.

Marko

pre 10 godina

Sto vise vremena provoditi sa detetom i kada ono postane agresivno budite stroziji,vi ste njega rodili ne ono vas.Nauciti ga nekim moralnim vrednostima u "pravo vreme".U arandjelovcu kazniti ove izgrednike.

Vuk

pre 10 godina

mi sve krivimo skolu za vae pitanje dece a ne polazimo od samoh sebe tj kako vaspitamo decu i da li se pita da li to radimo na dobar nacin i sa kim nam deca provode pola dana tj u skoli.

Lala iz Banata

pre 10 godina

Zašto petaci i prvaci idu u istu smenu? (dulens, 19. septembar 2013 19:58) zato što je tako oduvek... parni razredi i neparni. (Pekshn, 19. septembar 2013 20:30)
Nisi u pravu. Recimo, pre ''dosta godina'' kada sam ja išao u osnovnu školu, od prvog do četvrtog razreda su bili ista sena, te od petog do osmog suprotna...

Wild East

pre 10 godina

Zivim u Moskvi i imam troje dece, upravo u tom rasponu godina koje se ovde pominje. Pametnih kritika je vec dovoljno napisano, no ja zelim samo malo da uporedim nas sistem skolovanja, sa ovim u Rusiji, posto su nam zemlje prosle kroz slicne tranzicije i politicka previranje.
Mi smo u nasoj tranziciji uspeli potpuno da unistimo nas prijasnji, inace odlicni, sistem obrazovanja, a time i vaspitanja generacija. Roditelji ovde nesrecne dece su neko ko sam nije imao adekvatno vaspitanje. Merila vrednosti su potpuno pogresno postavljena. To vidim svaki put kad dodjem tamo i, iako supruga i ja ne zivimo najsrecnije ovde, svaki put zakljucim da sam ipak na pravom mesto, upravo zbog dece, njihovog vaspitanja i obrazovanja, jer Rusi su svoj dobar sistem sacuvali i jos se trude da ga unaprede. Nazalost nase drustvo se sve vise sunovracuje.
Ljudi, shvatite da je obrazovanje i pravilan sistem vrednosti kljuc opsteg napretka u svim segmentima. Moraju se vratiti neki instrumenti onim koji su zaduzeni za vaspitanje kojim bi oni bili u stanju da izgrade svoje autoritete i time steknu mogucnost da uticu na generacije. Imamo u drustvu previse roditelja koji tome nisu dorasli i samo nam dobar sistem moze pomoci da sacuvamo i njih i tu nesrecnu decu.
Citajte Arcibalda Rajsa svaki dan. Ma svaki boziji dan! Svaku rec koju je napisao o nama Srbima je zlatna i svako od nas bi ga trebao znati naizust, kao boziju molitvu. Pozitivni ljudi, uticite u svakom trenutku pozitivno na ljude oko sebe!

Goran

pre 10 godina

Reagujemo tek kada se nesto ovako desi,a sve pocinje tako sto ti silni izdvajaju se jos od polaska u skolu,bacaju drugovima gumice,lome olovke,lupaju drugare po glavi i niko na to ne reaguje,roditelji im ne dolaze na roditeljske,vrednost je u tome sto imaju skupe telefone,sto se hvale sta im tate voze....TREBA IM IZMLATITI RODITELJE,NE PO DYEPU PA ONI MOGU DA PLATE,STA AJE TO ZA NJIH,SILEDZIJE,DECA SE VASPITAVAJU KUCI I SAMO KUCI,ODATLE NOSE VASPITANJE I SVOJE POSTUPKE!!!!!!!

Drakula

pre 10 godina

Lep je primer dala država Srbija "onomad" kada je stala iza "tabadžije", grmelja mladjanog Kovačevića, pa još platila grdne "penale" parama geadjana-podanika.A sada se ta ista država sablažnjava nad ponašanjem dece i omadine.

xitam

pre 10 godina

Gospodjo, svaka Vama cast. Ja to ne bih mogao da izdrzim, a najmanje da kazem nesto ovako lepo.
Ipak, ne bih ni malo mogao da izdrzim. Neko bi morao da ispasta. Zao mi je sto sam takav, vise bih voleo da sam kao Gospodja, ali eto... Nisam.

Radica

pre 10 godina

Pa pokazite i te bitange koje su tukle jadno dete! Da ih vidimo koji su! I pokazite njihove roditelje, babe, dede, rodjake... Vazno je da ste pokazali majku tog pretucenog deteta! A barabe su zasticene! Stidi se Srbijo!

Unity3D

pre 10 godina

Ljudi moji dragi, ja sam danas svratio do knjizare Vulkan i video naslova, sto strucne literature, sto opstih knjiga, koje bih odmah procitao, u vrednosti od ~20.000 dinara. Ako bih hteo da se 'razbacujem' pa da kupim sve sto mi se svidja, trebalo bi mi minimum 500e. U zemlji u kojoj sticanje znanja kosta daleeeko vise nego sticanje 'onostranog iskustva', uz 'ekser' koji kosta par stotina dinara, ili sticanje statusa prebijanjem nekog vrsnjaka, ili bilo sta slicno, 'normalno' je da se ovakve stvari desavaju. Gde i kako zivimo, dobro smo i zivi.

dragance

pre 10 godina

u moje vreme kad sam ja isao u osnovnu skolu a to je bilo sredinom osamdesetih,bila je sramota tuci razrede nize od sebe, nikad nas stariji nisu dirali niti smo mi dirali mladje od sebe, kako je to lako tuci djaka prvaka a ti i da ides i u treci npr, a ne jos ti magarci iz petog, bilo bi lepo da njih polomi neko iz osmog pa da vide kako je to,nije u redu,zao mi je malog prvaka, ovo sto se desava je samo posledica roditelja koji su odrasli u tim turbulentnim vremenima i vaspitavanje sopstvene dece im je strano kad ni oni nisu vaspitavani kako valja,

Nugi

pre 10 godina

Sta li ce tek ovi petaci da rade kad malo porastu, nas sistem na zalost nije sposoban da spreci njihovo izrastanje u prave delikvente i kriminalce, sto ce se verovatno desiti.

propast

pre 10 godina

kakva bagra u svetu se ovo radja,
ovo sto se dogadja u srbiji je strasno,ocajno,ali i ovde u nemackoj,covek da poludi vise.
Nema dana kada nema neko pretucen,opljackan i.t.d.

Ovo vodi u propast.
Nema covek vise reci kad takve vesti svaki dan cuje,i cita.
Kada se ustanem citam novina ,svako jutro,prvo nase pa nemacke.
Kada bi covek citao iz celog sveta vesti poanjitao bi nacisto.

stevan

pre 10 godina

Nema kazne i gde bi je moralo biti. Kakva je poruka malim banditima kad se u danu amnestira nekoliko hiljada kriminalaca? Kad nas Eliot Nes samo prica i prica i pod milim bogom nista ne radi. Kad su u najvecim gradovima shefovi policije korumpirani ili ih uopste nema. Kad se ministar policije sastaje sa overenim kriminalcima. Kad je sitan lopovluk do 15000 dinara a najniza penzija 12000. Kad je moralna beda sestra strahu. A nasi najpopularniji politicari ili love vestice ili ih gaje. Ili su i sami vestice. E Srbijo madju sljivama.

evita

pre 10 godina

Fina zena, saosecam sa njom, ali ta "deca" su monstrumi, za posmatranje. U uredjenim drzavama koje stite svoje podanike takvi se odmah podvrgavaju psihijatriskom tretmanu, pa ako izadju za par godina...
A ovde: "igrala se deca, nisu hteli, srece mamine" .

xitam

pre 10 godina

Kako su na to gledali "sedmaci", pobogu?! To me brine.
Da li covek danas moze da racuna na to da ce "civilizovana zajednica" da ga zastiti, ili mora da se strogo veze samo za svoje "pleme"?
Devedesetih smo normalniji bili. Mnogo normanliji. A ziveli smo u mnogo losijoj sredini.
Ustvari, ako bolje razmislim, tad smo bar bili socijalno civilizovaniji, a to jeste bolja sredina. Tad je sve i pocelo, ali se vise odrazilo na one koji su tad bili bebe ili nisu ni bili rodjeni.
Kakvi su im to roditelji? Neka mafija, sigurno.

bojan

pre 10 godina

@
(chinorthodox, 19. septembar 2013 20:10)

genijalna obzervacija.
verujem da ste odrasli u diznilendu, te da vam nisu poznati primeri nasilja medju mladima tokom 70tih, 80tih, 90tih?

Bob Rock

pre 10 godina

Ja okrivljujem zeljka mitrovica, SPC i "kulturu i vrednosti" koje oni u ovoj zemlji promovisu vec skoro 30 godina...

Zabranite pink kulturu, uvedite u skole OBAVEZNE casove gradjanskog vaspitanja i tolerancije, izbacite pevaljke, popove, arkane i legije iz skola i javnog zivota i za desetak godina, srbija ce opet biti koliko toliko normalna zemlja...

PetarMKD

pre 10 godina

Jedan od roditelja da ide u zatvor na 6 meseci najmanje + 5000 Eura po napadaca! Neko mora da plati za traume koje traju i dozivotno... Ili dobro batinjanje malih huligana (jedino KAZNA sprecava da se ponovi zlo)

Izdajnik

pre 10 godina

znaci da su je zastrasili! odma uhapsiti roditelje svih delikvenata koji su tukli dete! dokle vise strah! verujte da nebi cekao da policija reaguje, posto u ovoj zemlji nema zakona! da smo normalna drzava te delikvente bi poslali na ispitivanje u psihijatrijsku ustanovu!

Patria

pre 10 godina

Problem je sto medju decom nema vise osecaja stida i srama. Nema ko da ih nauci da je sramota dirati slabije od sebe. Da je sramota ukrasti, lagati. Da je sramota rugati se onima koji nemaju. Da je sramota dokazivati se na slabijim od sebe.
Zbog toga sto to deca ne znaju, roditelji treba da se stide.
Kad deca vide da pravda pobedjuje, tad ce je i postovati, poslednjih 20 godina nasim zivotima vlada teska nepravda. U tome je razlika izmedju naseg i njihovog detinjstva. Kad smo bili mali, vecinom smo reagovali na nepravdu. Sila i nasilje politike poslednjih 20 godina, ratovi, batine, naucili su nas da okrenemo glavu i cutimo, i ubedjujemo sebe kad vidimo nepravdu - "to nisu nasa posla"...
Zato nemamo moralnog autoriteta. I deca to znaju, i zato se tako ponasaju.
Na kraju, kakav primer dajemo deci kad policiji damo hiljadarku da ne pise kaznu, kad zovemo "kuma Peru" da nam sredi pregled preko reda, kad "sredimo" kod komsije u radnji da nam "kuca" po staroj ceni, kad se smejemo nekom nesrecniku kojeg smo vec nekako za****li...

Milan

pre 10 godina

Petaci sutirali prvaka. To nije jedan petak nego vise njih, tako da ne moze da se kaze da je incident sa poremecenim detetom, nego sa "malom bandom" i sa potpunom kontrolom rasudjivanja.
Svak cast tim roditeljima kakvu divnu decu imaju!

A?

pre 10 godina

Jedno veliko "BRAVO" za ovu zenu. Neka se maki oporavi, sto pre. A za mene bi koliko sutra bilo milion negativnih komentara na slicnu temu... Mocnici? Ako su mocniji, nisu ludji...

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa posledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

smesko

pre 10 godina

Vidim da svi pozdravljaju stav majke... Ja mislim da je taj stav posledica straha od osvete. Ali dobro, hajde da ostavimo stav majke po strani. Sta vidite kao resenje za ove petake?! Po meni samo rigorozna kazna moze da ih nauci pameti, odnosno da to vise ne ponove. Ako to izostane, pitanje je samo dana kada ce da urade isto ili slicno!

Che

pre 10 godina

"Ona je roditeljima dece koja su napala njenog sina poručila da "ne tuku svoju decu zbog toga što se desilo".

a ja porucujem da roditelje dece koja su napala njenog sina treba dobro odrapiti po dzepu.Lepo su ih vaspitali da maltretiraju slabije od sebe.Treba njih tako maltretirati svaki dan....a njihova deca da nauce na primeru svojih roditelja kako je to maltretirati drugoga.

zoran

pre 10 godina

Ocigledno da mnogima nije jasno da u 99,9% slucajeva deca nikada nisu kriva, nego krivi su odrasli. Tolerancija i razumevanje je jedna velika vrlina.

modesty

pre 10 godina

Svaka cast ovoj inteligentnoj i emotivnoj zeni, koja daje jasnu i glasnu poruku da je batinjanje dece od strane roditelja pogresno i verovatno ono sto i dovodi do ovakvih incidenata. Malisi zelim da se brzo oporavi, a roditeljima siledzija, da plate odstetu i da odu na roditeljsko prevaspitavanje, da nauce kako da vaspitaju te svoje bilmeze (ne batinama!)

Сабахудин

pre 10 godina

Искрено се надам да ово није изјављено из страха. Децу свакако не треба тући. Са њима треба радити. Ако треба радити и са родитељима. Мислим да их треба одвести у болницу и показати им какве је повреде и какве је последице дечак могао имати. Мислим да им више неби пало на памет да икога више ударе.
Дечаку и његовој породици желим брз опоравак.

chinorthodox

pre 10 godina

Од како је у Србији покренута кампања за забрану физичког кажњавања деце од стране родитеља - јер је то почело да се тумачи као злостављање и акт насиља - нагло је порастао број малолетничке деликвенције и насиља.
Овога није било ни у ратним 90-им, нити 2000-тим у најгоре доба транзиције.
Ствар је у томе да деца одрастају без свести да з аишта могу бити кажњена. Шта год урадили, најгора последица ће бити то да ће неко сести да са њима поприча и да им "објасни" како насиље није добро.
Бојим да, ако овако наставимо, и ми ускоро добијемо неког Брејвика.

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa poledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

"Zemlja licimura , pXXXra i demona "

pre 10 godina

Posle komentara da bi decu izubijali obesili itd javlja se majka prebijenog deteta i poziva na toleranciju. Da li ja zivim i dalje u Srbiji. Poruka roditeljima da iste ne biju. Iskreno zadivljen sam ovom reakcijom ja bih bio vise eksplozivan. Ali sa decom treba raditi. Svi mi svakog dana....

it is I

pre 10 godina

e sad ponosni roditwlji tih petaka narednih 5 godina svaki mesec da daju celu svoju platu za klinca i njegove traume.da nemaju da plate obrok svojoj nevaspitanoj deci. mozda se tako posvete svom detetu i dozovu pameti. zamisli balavce,5. razred pa vec kriminalci.

Iza Brda

pre 10 godina

Bravo Majko! Hrišćanski. Na pravi način ste vaspitani, i nadam se da tako vaspitavate i Vaše dete. Vi ste danas održali besplatni čas iz etike celoj Srbiji. Želim što brži oporavak Vašem sinu.

mrgud

pre 10 godina

Divna reakcija majke! Shvatila da nasilje proizvodi nasilje, verovatno predpostavila da te decake tuku kod kuce i pozvala na susdrzavanje znajuci da ce time verovatno spreciti da se ovo ponovo desi. Svaka cast!

"Zemlja licimura , pXXXra i demona "

pre 10 godina

Posle komentara da bi decu izubijali obesili itd javlja se majka prebijenog deteta i poziva na toleranciju. Da li ja zivim i dalje u Srbiji. Poruka roditeljima da iste ne biju. Iskreno zadivljen sam ovom reakcijom ja bih bio vise eksplozivan. Ali sa decom treba raditi. Svi mi svakog dana....

it is I

pre 10 godina

e sad ponosni roditwlji tih petaka narednih 5 godina svaki mesec da daju celu svoju platu za klinca i njegove traume.da nemaju da plate obrok svojoj nevaspitanoj deci. mozda se tako posvete svom detetu i dozovu pameti. zamisli balavce,5. razred pa vec kriminalci.

Iza Brda

pre 10 godina

Bravo Majko! Hrišćanski. Na pravi način ste vaspitani, i nadam se da tako vaspitavate i Vaše dete. Vi ste danas održali besplatni čas iz etike celoj Srbiji. Želim što brži oporavak Vašem sinu.

Bob Rock

pre 10 godina

Ja okrivljujem zeljka mitrovica, SPC i "kulturu i vrednosti" koje oni u ovoj zemlji promovisu vec skoro 30 godina...

Zabranite pink kulturu, uvedite u skole OBAVEZNE casove gradjanskog vaspitanja i tolerancije, izbacite pevaljke, popove, arkane i legije iz skola i javnog zivota i za desetak godina, srbija ce opet biti koliko toliko normalna zemlja...

Milan

pre 10 godina

Petaci sutirali prvaka. To nije jedan petak nego vise njih, tako da ne moze da se kaze da je incident sa poremecenim detetom, nego sa "malom bandom" i sa potpunom kontrolom rasudjivanja.
Svak cast tim roditeljima kakvu divnu decu imaju!

Patria

pre 10 godina

Problem je sto medju decom nema vise osecaja stida i srama. Nema ko da ih nauci da je sramota dirati slabije od sebe. Da je sramota ukrasti, lagati. Da je sramota rugati se onima koji nemaju. Da je sramota dokazivati se na slabijim od sebe.
Zbog toga sto to deca ne znaju, roditelji treba da se stide.
Kad deca vide da pravda pobedjuje, tad ce je i postovati, poslednjih 20 godina nasim zivotima vlada teska nepravda. U tome je razlika izmedju naseg i njihovog detinjstva. Kad smo bili mali, vecinom smo reagovali na nepravdu. Sila i nasilje politike poslednjih 20 godina, ratovi, batine, naucili su nas da okrenemo glavu i cutimo, i ubedjujemo sebe kad vidimo nepravdu - "to nisu nasa posla"...
Zato nemamo moralnog autoriteta. I deca to znaju, i zato se tako ponasaju.
Na kraju, kakav primer dajemo deci kad policiji damo hiljadarku da ne pise kaznu, kad zovemo "kuma Peru" da nam sredi pregled preko reda, kad "sredimo" kod komsije u radnji da nam "kuca" po staroj ceni, kad se smejemo nekom nesrecniku kojeg smo vec nekako za****li...

Radica

pre 10 godina

Pa pokazite i te bitange koje su tukle jadno dete! Da ih vidimo koji su! I pokazite njihove roditelje, babe, dede, rodjake... Vazno je da ste pokazali majku tog pretucenog deteta! A barabe su zasticene! Stidi se Srbijo!

Pederi mali!!

pre 10 godina

Frajeri, ne razumem dvojica petaka na jadnog prvacica koji još ne zna svoju učionicu da pogodi
To se mora debelo kazniti, jer će u sedmom, osmom ko zna šta raditi

Niko

pre 10 godina

Zbog rata sam morao da izbegnem i preselim se u veliki grad. Kao novi decko sa naglaskom nad mnom je uvek bilo vrseno nasilje, nikada ovako brutalno, ali ipak nasilje. Nikome nisam mogao da se obratim, svi nastavnici su znali sta se desava. Ja sam u toku jednog dana 70% svoje energije odvajao na to kako da izbegnem konfliktne situacije.
U srednjoj sam izrasao u gromadu od 1.90 i 90kg pa me uglavnom niko nije dirao. Ali, ja sam za 3 godine provedene u osnovnoj skoli nakupio traume sa kojima sam se borio do zavrsetka fakulteta, sa nekima se jos uvek borim.
Povrh svega sam razocaran, prvo u sebe zbog toga sto se nisam drugacije postavio, drugo u svoju samohranu majku koja mozda to i ne zasluzuje o trece u drustvo, tj. te nastavnike koji su znali sve i ipak cutali. Mogu samo da zamislim kako je deci koja sada odrastaju.

mrgud

pre 10 godina

Divna reakcija majke! Shvatila da nasilje proizvodi nasilje, verovatno predpostavila da te decake tuku kod kuce i pozvala na susdrzavanje znajuci da ce time verovatno spreciti da se ovo ponovo desi. Svaka cast!

Che

pre 10 godina

"Ona je roditeljima dece koja su napala njenog sina poručila da "ne tuku svoju decu zbog toga što se desilo".

a ja porucujem da roditelje dece koja su napala njenog sina treba dobro odrapiti po dzepu.Lepo su ih vaspitali da maltretiraju slabije od sebe.Treba njih tako maltretirati svaki dan....a njihova deca da nauce na primeru svojih roditelja kako je to maltretirati drugoga.

smesko

pre 10 godina

Vidim da svi pozdravljaju stav majke... Ja mislim da je taj stav posledica straha od osvete. Ali dobro, hajde da ostavimo stav majke po strani. Sta vidite kao resenje za ove petake?! Po meni samo rigorozna kazna moze da ih nauci pameti, odnosno da to vise ne ponove. Ako to izostane, pitanje je samo dana kada ce da urade isto ili slicno!

PetarMKD

pre 10 godina

Jedan od roditelja da ide u zatvor na 6 meseci najmanje + 5000 Eura po napadaca! Neko mora da plati za traume koje traju i dozivotno... Ili dobro batinjanje malih huligana (jedino KAZNA sprecava da se ponovi zlo)

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa poledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

evita

pre 10 godina

Fina zena, saosecam sa njom, ali ta "deca" su monstrumi, za posmatranje. U uredjenim drzavama koje stite svoje podanike takvi se odmah podvrgavaju psihijatriskom tretmanu, pa ako izadju za par godina...
A ovde: "igrala se deca, nisu hteli, srece mamine" .

Sasa jokic

pre 10 godina

Ali zato je Ceca pevala u Kragujevcu, i pored kise i nestanka struje....
To su udarne vesti u Srbiji, zena ubice i mafijasa je glavna diva, "farma"(omalovazavanje zivotinja) najgledaniji program, Vojvoda predsednik Srbije, a "borba" protiv organizovanog kriminala traje vec godinu dana, na zalost samo u "Kuriru" i "Informeru", na tom zutom papiru!
Sta ocekujete, kakva deca da izrastu iz tog taloga?
Deca su posledica, uzrok su devedesete, godine kada se u Srbiji okrenui sistem vrednosti, i kada je pamet zacutala, a fukara se obogatila!

stevan

pre 10 godina

Nema kazne i gde bi je moralo biti. Kakva je poruka malim banditima kad se u danu amnestira nekoliko hiljada kriminalaca? Kad nas Eliot Nes samo prica i prica i pod milim bogom nista ne radi. Kad su u najvecim gradovima shefovi policije korumpirani ili ih uopste nema. Kad se ministar policije sastaje sa overenim kriminalcima. Kad je sitan lopovluk do 15000 dinara a najniza penzija 12000. Kad je moralna beda sestra strahu. A nasi najpopularniji politicari ili love vestice ili ih gaje. Ili su i sami vestice. E Srbijo madju sljivama.

Drakula

pre 10 godina

Lep je primer dala država Srbija "onomad" kada je stala iza "tabadžije", grmelja mladjanog Kovačevića, pa još platila grdne "penale" parama geadjana-podanika.A sada se ta ista država sablažnjava nad ponašanjem dece i omadine.

chinorthodox

pre 10 godina

Од како је у Србији покренута кампања за забрану физичког кажњавања деце од стране родитеља - јер је то почело да се тумачи као злостављање и акт насиља - нагло је порастао број малолетничке деликвенције и насиља.
Овога није било ни у ратним 90-им, нити 2000-тим у најгоре доба транзиције.
Ствар је у томе да деца одрастају без свести да з аишта могу бити кажњена. Шта год урадили, најгора последица ће бити то да ће неко сести да са њима поприча и да им "објасни" како насиље није добро.
Бојим да, ако овако наставимо, и ми ускоро добијемо неког Брејвика.

Izdajnik

pre 10 godina

znaci da su je zastrasili! odma uhapsiti roditelje svih delikvenata koji su tukli dete! dokle vise strah! verujte da nebi cekao da policija reaguje, posto u ovoj zemlji nema zakona! da smo normalna drzava te delikvente bi poslali na ispitivanje u psihijatrijsku ustanovu!

modesty

pre 10 godina

Svaka cast ovoj inteligentnoj i emotivnoj zeni, koja daje jasnu i glasnu poruku da je batinjanje dece od strane roditelja pogresno i verovatno ono sto i dovodi do ovakvih incidenata. Malisi zelim da se brzo oporavi, a roditeljima siledzija, da plate odstetu i da odu na roditeljsko prevaspitavanje, da nauce kako da vaspitaju te svoje bilmeze (ne batinama!)

Wild East

pre 10 godina

Zivim u Moskvi i imam troje dece, upravo u tom rasponu godina koje se ovde pominje. Pametnih kritika je vec dovoljno napisano, no ja zelim samo malo da uporedim nas sistem skolovanja, sa ovim u Rusiji, posto su nam zemlje prosle kroz slicne tranzicije i politicka previranje.
Mi smo u nasoj tranziciji uspeli potpuno da unistimo nas prijasnji, inace odlicni, sistem obrazovanja, a time i vaspitanja generacija. Roditelji ovde nesrecne dece su neko ko sam nije imao adekvatno vaspitanje. Merila vrednosti su potpuno pogresno postavljena. To vidim svaki put kad dodjem tamo i, iako supruga i ja ne zivimo najsrecnije ovde, svaki put zakljucim da sam ipak na pravom mesto, upravo zbog dece, njihovog vaspitanja i obrazovanja, jer Rusi su svoj dobar sistem sacuvali i jos se trude da ga unaprede. Nazalost nase drustvo se sve vise sunovracuje.
Ljudi, shvatite da je obrazovanje i pravilan sistem vrednosti kljuc opsteg napretka u svim segmentima. Moraju se vratiti neki instrumenti onim koji su zaduzeni za vaspitanje kojim bi oni bili u stanju da izgrade svoje autoritete i time steknu mogucnost da uticu na generacije. Imamo u drustvu previse roditelja koji tome nisu dorasli i samo nam dobar sistem moze pomoci da sacuvamo i njih i tu nesrecnu decu.
Citajte Arcibalda Rajsa svaki dan. Ma svaki boziji dan! Svaku rec koju je napisao o nama Srbima je zlatna i svako od nas bi ga trebao znati naizust, kao boziju molitvu. Pozitivni ljudi, uticite u svakom trenutku pozitivno na ljude oko sebe!

Unity3D

pre 10 godina

Ljudi moji dragi, ja sam danas svratio do knjizare Vulkan i video naslova, sto strucne literature, sto opstih knjiga, koje bih odmah procitao, u vrednosti od ~20.000 dinara. Ako bih hteo da se 'razbacujem' pa da kupim sve sto mi se svidja, trebalo bi mi minimum 500e. U zemlji u kojoj sticanje znanja kosta daleeeko vise nego sticanje 'onostranog iskustva', uz 'ekser' koji kosta par stotina dinara, ili sticanje statusa prebijanjem nekog vrsnjaka, ili bilo sta slicno, 'normalno' je da se ovakve stvari desavaju. Gde i kako zivimo, dobro smo i zivi.

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa posledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

student_iz_parka

pre 10 godina

@ Bob Rock

hahaha, dokle smo stigli. Sad je i ovde SPC umesana. Ljudi lecite se.

A sto se tice ove poruke da ne tuku svoju decu, da je to moje dete uradilo osakatio bih ga od batina. To bi mu bilo poslednje u zivotu sto je uradio. Deca 5. razred su nesrazmerno jaka u odnosu na decu iz prvog razreda, plus njih vise da ga bije plus sa ledja. Ako sad ne budu snosili posledice, imamo grupu manijaka i psihopata u najavi kad porastu.

Srdjan

pre 10 godina

Da ima zakona a nazalost ga nema, njihovi roditelji bi trebali po hitnom postupku da budu kaznjeni novcano bar sa po 1000 evra i plus 30 dana drustveno-korisnog rada zajedno sa svojim malim huliganima i to na ulici u mestu prebivalista, pa da ih cela carsija pljuje. Psihijatrijsko lecenje kako dece tako i roditelja se podrazumeva. Tuzno.

milos

pre 10 godina

@mama deca svaki dan treba sportom da se bave posle skole. Oni su prepuni energije koja mora da se nekako iskoristi. Ja sam od 5 razreda isao na vaterpolo 4 puta nedeljno. Treninzi uvece od 9 fo 11. Sledeceg dana sam bio ko da me voz udario. Podarite deci ljubav, negu i sto vise aktivnosti da nemaju vremena da prave planove za gluposti.

xitam

pre 10 godina

Gospodjo, svaka Vama cast. Ja to ne bih mogao da izdrzim, a najmanje da kazem nesto ovako lepo.
Ipak, ne bih ni malo mogao da izdrzim. Neko bi morao da ispasta. Zao mi je sto sam takav, vise bih voleo da sam kao Gospodja, ali eto... Nisam.

xitam

pre 10 godina

Kako su na to gledali "sedmaci", pobogu?! To me brine.
Da li covek danas moze da racuna na to da ce "civilizovana zajednica" da ga zastiti, ili mora da se strogo veze samo za svoje "pleme"?
Devedesetih smo normalniji bili. Mnogo normanliji. A ziveli smo u mnogo losijoj sredini.
Ustvari, ako bolje razmislim, tad smo bar bili socijalno civilizovaniji, a to jeste bolja sredina. Tad je sve i pocelo, ali se vise odrazilo na one koji su tad bili bebe ili nisu ni bili rodjeni.
Kakvi su im to roditelji? Neka mafija, sigurno.

zoran

pre 10 godina

Ocigledno da mnogima nije jasno da u 99,9% slucajeva deca nikada nisu kriva, nego krivi su odrasli. Tolerancija i razumevanje je jedna velika vrlina.

Сабахудин

pre 10 godina

Искрено се надам да ово није изјављено из страха. Децу свакако не треба тући. Са њима треба радити. Ако треба радити и са родитељима. Мислим да их треба одвести у болницу и показати им какве је повреде и какве је последице дечак могао имати. Мислим да им више неби пало на памет да икога више ударе.
Дечаку и његовој породици желим брз опоравак.

dovla

pre 10 godina

kad sam ja išao u osnovnu školu svi smo bili drugari, lepo se igrali i družili sve do kraja osnovne. fizičko maltretiranje sam prvi put doživeo na kraju srednje. i nije mi baš bilo drago sto sam tih zadnjih par meseci škole morao da se osvrćem svaki čas da me neko s leđa ponovo ne napadne. mogu misliti kako će ovom klincu biti narednih minimum osam godina kad je ovo doživeo u sedmoj godini života.

Hm, da nije kasno?

pre 10 godina

2006 ili 7 radeći za Rusku kompaniju imao sam priliku da procenu mojih kompetencija radi Ruskinja,verovatno psiholog, doveden samo za tu priliku. Pričajući sa njom o tranziciji, ratovima, odrastanju u okruženju stalne brige za posao i stalnog odsustva roditelja, žena mi u jednom trenutku reče da se nada da to kod nas neće biti krvavo kao kod njih, upravo zbog nedostatka bilo kavog osećanja samilosti i odgovornosti prema drugima i zajednici kod dece koja su rođena i rastu u takvim uslovima.Kod Rusa je tranzicija bila još gora nego kod nas ,čitajući ove i slične vesti, shvatam do kraja koliko je žena bila u pravu. Nažalost, iz ovoga samo možemo da izvučemo pouku da treba više da se posvetimo svojoj deci ali na pravi način razgovorima, zajedničkim vremenom. To je danas sigurno jako teško ali mi smo rodetelji. Naša deca, pre svega to zaslužuju,a sem toga mi smo ti koji smo odgovorni za njih i njihovo ponašanje prilikom odrastanja.

Nugi

pre 10 godina

Sta li ce tek ovi petaci da rade kad malo porastu, nas sistem na zalost nije sposoban da spreci njihovo izrastanje u prave delikvente i kriminalce, sto ce se verovatno desiti.

John

pre 10 godina

Postovana Majko, Vas stav je toliko vredan postovanja da je svaki komentar izlisan. Vasem sinu zelim da se brzo oporavi i da koliko je moguce sto pre prebrodi krizu u kojoj ste se i Vi i Vasa porodica nasli.
Jedna strana mene se apsolutno slaze sa Vama, ali druga nikako ne. Jednom se mora stati na put svima koji se ponasaju kao ova petorazredna banda i stoka, bez obzira na njihov uzrast. Znam da ce ovo zvucati pomalo fasisticki i neljudski ali - njih treba ih istrebiti. Ne moze se normalno drustvo graditi sa njima - ne mozes kucu sa slinama praviti. Ovakvi likovi moraju da nestanu. Pozivam sve koji bi trebalo da se osete odgovornim da se okupe sutra u znak podrske, pri tome NE mislim na: direktora skole, uciteljicu/ucitelja djaka prvaka, pedagoga, razrednog staresinu ove dvojice, osobu odgovornu za red u skolskom dvoristu, sve koji su mirno posmatrali ovo zverstvo, roditelje i rodjake ovih petorazrednih idijota, kreatore i sprovodioce trenutno vazeceg zakona. Ovakvim slucajevima se mora stati na put, jednom za sva vremena!

dragance

pre 10 godina

u moje vreme kad sam ja isao u osnovnu skolu a to je bilo sredinom osamdesetih,bila je sramota tuci razrede nize od sebe, nikad nas stariji nisu dirali niti smo mi dirali mladje od sebe, kako je to lako tuci djaka prvaka a ti i da ides i u treci npr, a ne jos ti magarci iz petog, bilo bi lepo da njih polomi neko iz osmog pa da vide kako je to,nije u redu,zao mi je malog prvaka, ovo sto se desava je samo posledica roditelja koji su odrasli u tim turbulentnim vremenima i vaspitavanje sopstvene dece im je strano kad ni oni nisu vaspitavani kako valja,

Marko

pre 10 godina

Sto vise vremena provoditi sa detetom i kada ono postane agresivno budite stroziji,vi ste njega rodili ne ono vas.Nauciti ga nekim moralnim vrednostima u "pravo vreme".U arandjelovcu kazniti ove izgrednike.

Nenad-EU

pre 10 godina

Ona ne mora da ih krivi jer verovatni ne sme ali drzava treba da pozove na odgovornost i njih a i njihove roditelje. Mlade delikvente udaljiti iz skole a roditelje najstroze kazniti uz obavezu finansijske nadoknade od milion dinara po napadacu za zrtvu.

Macak

pre 10 godina

Kako decu da vaspitavamo, ako ne batinama!? Ali udaris jedan samar detetu i oni ti ga oduzmu ( kao da su to kola ili nesto drugo). Mene je keva lesila od batina zato sto malo zakasnim iz skole, za drugo da ne pominjem. I sada mi nista ne fali. I ja sad imam dete, ali se trudim da ga lepo vaspitam i da mu nedam sta god pozeli, jer se tako iskvare!

Goran

pre 10 godina

Reagujemo tek kada se nesto ovako desi,a sve pocinje tako sto ti silni izdvajaju se jos od polaska u skolu,bacaju drugovima gumice,lome olovke,lupaju drugare po glavi i niko na to ne reaguje,roditelji im ne dolaze na roditeljske,vrednost je u tome sto imaju skupe telefone,sto se hvale sta im tate voze....TREBA IM IZMLATITI RODITELJE,NE PO DYEPU PA ONI MOGU DA PLATE,STA AJE TO ZA NJIH,SILEDZIJE,DECA SE VASPITAVAJU KUCI I SAMO KUCI,ODATLE NOSE VASPITANJE I SVOJE POSTUPKE!!!!!!!

Vuk

pre 10 godina

mi sve krivimo skolu za vae pitanje dece a ne polazimo od samoh sebe tj kako vaspitamo decu i da li se pita da li to radimo na dobar nacin i sa kim nam deca provode pola dana tj u skoli.

A?

pre 10 godina

Jedno veliko "BRAVO" za ovu zenu. Neka se maki oporavi, sto pre. A za mene bi koliko sutra bilo milion negativnih komentara na slicnu temu... Mocnici? Ako su mocniji, nisu ludji...

propast

pre 10 godina

kakva bagra u svetu se ovo radja,
ovo sto se dogadja u srbiji je strasno,ocajno,ali i ovde u nemackoj,covek da poludi vise.
Nema dana kada nema neko pretucen,opljackan i.t.d.

Ovo vodi u propast.
Nema covek vise reci kad takve vesti svaki dan cuje,i cita.
Kada se ustanem citam novina ,svako jutro,prvo nase pa nemacke.
Kada bi covek citao iz celog sveta vesti poanjitao bi nacisto.

Gojko

pre 10 godina

Ovo je izjava nastala iz straha da siledzije ne naprave istu stvar kad se slegne prasina... Nazalost u Srbiji sistem ne funkcionise, svako je prepusten sam sebi, stoga i ovakve izjave. Ove price da je ova izjada u duhu hriscanstva su smesne.

Lala iz Banata

pre 10 godina

Zašto petaci i prvaci idu u istu smenu? (dulens, 19. septembar 2013 19:58) zato što je tako oduvek... parni razredi i neparni. (Pekshn, 19. septembar 2013 20:30)
Nisi u pravu. Recimo, pre ''dosta godina'' kada sam ja išao u osnovnu školu, od prvog do četvrtog razreda su bili ista sena, te od petog do osmog suprotna...

legionar

pre 10 godina

mama, 19. septembar 2013 21:43)..disciplina i obaveze je odgovor.Uci ga da je svet surov i ne dozvoli da bleji po ulici,postuje i sebe i druge..Salji ga u muzicku skolu,na sport,strani jezik,uci ga da se pazi i da svuda vreba opasnost.

bojan

pre 10 godina

@
(chinorthodox, 19. septembar 2013 20:10)

genijalna obzervacija.
verujem da ste odrasli u diznilendu, te da vam nisu poznati primeri nasilja medju mladima tokom 70tih, 80tih, 90tih?

Milica US

pre 10 godina

E u Americi majka tuzi roditelje malih huligana za bolnicke troskove, pa za izostanak sa posla, pa za nanete povrede i patnju. Da vidis kako se sve dovede u red, ocas posla.
Mozemo da ne volimo Amerikance, ali pravni sistem funkcionise.

Beogradjanka

pre 10 godina

Majka je pravi predstavnik gradjana Srbije,koji ceo svoj zivot provedu spustene glave,sklanjajuci se i ponizavajuci.Neprirodno je da majka porucuje roditeljima nasilnika da ih ne biju.Ovaj potez me je zgrozio. Kako sama kaze, njeno dete ce ici u tu skolu 8 godina, pa misli da ce ovim potezom da se dododvori nastavnicima i direktoru.Mnogo je nasilja u skolama,nastavnici probaju mnoga ta nasilja da prikriju umesto da ih resavaju. Roditelji obicno cute, plase se da njihovom reakcijom ne iznerviraju osoblje skola,jer nazalost kod nas i dalje nastavnici glume da su Bog i batina.

emily

pre 10 godina

Moja cerkica je vec u predskolskom dozivela kako verbalno tako i fizicko nasilje. Dolazila je kuci pocepanih sveski, izguzvanih crteza, crvenog obraza... Na sve to uciteljica je rekla da moje dete nije jedino i da je ona tu nemocna. Onda sam se obratila majci male nasilnice koja se na svu moju pricu slatko ismejala i rekla: "pa zeno, to su deca! Sto se petljas u njihove igre?! Uostalom, moje dete je prava dobrica, ona obozava drugu decu." Na kraju, morala sam da svoju cerku naucim novim pravilima- uako te ponovo udari, vrati joj. Znam da nije resenje za ubuduce ali posle toga nevaspitana devojcica joj se vise nije obratila. Nadam se samo da ce njeni roditelji, i roditelji dece slicne njoj, na vreme prepoznati agresivnost kod svog deteta za dobrobit svih, dok ne bude kasno...

Vecabg

pre 10 godina

Kakav bolan pocetak skolovanja. Siroti mali patuljak .Ja nisam za oprost. Skolsko huliganstvo se mora rigorozno saseci u korenu.

Vitez

pre 10 godina

ja sam blizu 40god. secam se osnovackih dana i ne pamtim da je ikada bilo ovakvih incidenata.Totalni poremecaj i absolutno bahato vaspitanje dece koja su toliko besna da ne znaju sta ce sa sobom pa prebijaju mladjeg od sebe i to grupno. Da sam slucajno roditelj ovog besnila a hvala Bogu pa nisam, ja bi emigrirao od sramote

Petar

pre 10 godina

Uzasnut sam zbog malenog stvorenja koga su pretukli. Majka je dala dobar primer da treba prekinuti ciklus nasilja posto jedno radja drugo. Ipak, te iz 5-og razreda bi trebalo HITNO ISKLJUCITI IZ SADASNJE OSNOVNE SKOLE I PREMESTITI U DURGU ZA, DECU SA POSEBNIM POTREBAMA. Tamo bi trebalo da je bolji nadzor, manji razredi i veca paznja se posvecuje korekciji nasilnickog ponasanja. Ocito je da nesto u njihovim glavama i, najverovatnije, kucama nije u redu i da se takve stvari resavaju u posebnim skolama.

Sankcje za svakoga

pre 10 godina

Da je detetu pukla slezina sta bi bilo? Da li je njega maajka nosila u stomaku 9 meseci, dojila, cuvala, mazila, odgajala, a sve da bi ga neko sakatio? Ljudi, tome moramo da stanemo na put. Ako drzava ne moze, neka se skloni i ne mesa. Nisu ljudi badava istrebili vukove na ovim prostorima! A oni nisu napadali ljude nego ovce!

Incident - nanosenje teskih telesnih povreda, dogodio se u skoli. Odgovorne osobe: direktor, dezurni nastavnik, razredni staresina petaka. Oni treba da budu suspendovani. MOMENTALNO. Nema tu diskusije i opravdanja.
Ako nisu mogli, umeli, znali preventivno i kurativno da deluju nek rade deugi posao. Ako je ovo incident koji nije prvi, znaci da se ponavlja po skolama, a nisu sankconisani direktori, nastavnici itd, treba da budu smenjeni ministar obrazovanja i ministar policije, direktori i nastavnici.

Sve to nezavisno od sankcija prema pociniocima i njihovim roditeljima.

male psihopate kad porastu postanu velike psihopate

pre 10 godina

Siguran sam da ta dva petaka vrlo dobro znaju da imaju puno pravo da potpuno nekažnjeno vrše nasilje, pa čak i da ubiju, a da, po zakonu, za to ne mogu biti kažnjeni.
Dovoljno su veliki da znaju da im zakon omogućava da i uživo isprobaju sve ono što svaki dan rade na kompjuteru u onim morbidnim igricama sa obiljem klanja.

Loll

pre 10 godina

Ova prica me podsetila na moju osnovnu skolu.Neko ko je komentarisao je napisao da su batine koje je dobijao u skoli uticale na ceo njegov zivot. I na moj. Najgore je sto su svi gledali i zabavljali se,ukljucujuci i nase nastavnike, dok su frajeri tukli decaka koji je imao smetnje u razvoju, pa onda drugug koji je isao pocepan i nije imao majku, pa devojcicu koja je bila "debela", pa naocarku, pa...ne znam vise sta su "heroji" imali kao razlog. Dirnula me ova prica. Nadam se da ce decak kome se sve ovo desilo mozda bas zbog toga porasti pazlljiviji, srecniji i humaniji nego sto bi inace bio. A za nas ostale, evo pesme:

Prvo su došli po komuniste, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio komunista.
Zatim su došli po Jevreje, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio Jevrejin.
Zatim su došli po katolike, a ja se nisam pobunio,
jer ja sam bio protestant.
Zatim su došli po mene, a tada više nikoga nije bilo
da se zauzme za mene.

(verzija pesme "Prvo su dosli") Martin Niemoller

Mirko

pre 10 godina

Treba doneti zakon koji nalaže da roditelji/staratelji najstrožije odgovaraju za krivična dela koja su počinila njihova deca, a da se kazne u tom slučaju računaju duplo. Kada bi roditelji robijali ili plaćali ogromne novčane kazne za krivična dela svoje dece, da vidiš kako bi sva deca bila ko pod konac.

Neće roditelji da se cimaju u današnje vreme da pružaju deci vreme i pažnju kad su svi fokusirani na zaradu novca, e pa zato im u kalkulaciju na ovaj način treba uračunati i ovo, pa će ipak naći vremena za svoju decu.

Bojana,Senicani

pre 10 godina

E,moja Tijana! A seti se kako je bilo ici u "Svetolik" u nase vreme... Ne mogu da verujem sta smo docekali. Vise ne zivim u Arandjelovcu ali kada sam videla moju (i tvoju) osnovnu skolu u vestima u ovakvom kontekstu vec mi se plakalo a kad sam saznala jos da je mali Plamen u pitanju srce mi se steglo. Nas koji poznajemo tebe i tvoju porodicu ovakva tvoja izjava nije iznenadila,ti si oduvek bila veliki covek i pozitivac. Zao mi je sto je tvoj sin na prvom koraku shvatio koliko je svet surov. Mislima sam uz vas i sada je jedino vazno da je Plamen dobro,bavite se njim a ovi divljaci nisu vredni reci. Rekla bih da se njima pozabavi sistem ali na zalost,nemamo ga!

Marko Bg

pre 10 godina

Ovako stasnom dogadjaju su doprineli sva agresija koja se deci usadjuje u glavu preko video igrica i medija ! A stos e tice ovih klinaca ,treba ih kazniti tako da zazale taj dan ,sto su uopste izasli iz kuce,dok njihove roditelje treba odrapiti za po 10 miliona dinara naknade stete !

Orao Pao

pre 10 godina

Moj sin je prvak.U samoj ulici sam već morao da "intervenišem" kod "frajera" iz 4-8 razreda,nesmem ni da zamislim šta bi' uradio da se to desi mom detetu,a nemogu ni izolovati dete.Sad je situacija bolja,nema više maltretiranja i čak ga paze isti ti "huligani"...

nebitno

pre 10 godina

Jeste lepo rekla, ali deca su 5. razred I vec glume kriminalce, moraju ih na vreme prevaspitati roditelji ostro , jer ako nista ne urade povodom toga, sta li ce raditi u 8. razredu!?

druga sansa

pre 10 godina

Pobogu ljudi, pravimo od jedne decije tuce, cirkus!
I 70ih, u "zlatno doba socijalizma", deca su se isto tako tukla, i u skoli i na ulici. Kao sto je i tada to bio likalni problem, koji je resavan u hodu, po tacno odredjenoj proceduri, sa izvesnim izmenama, to ce se resiti i u Kragujevcu! Simptom, da je neko, nesto, propustio, jasno je bilo i pre 40 i pre 140 godina, kao sto je i danas. To su prvenstveno i kljucno - RODITELJI!!! Tek zatim, na red dokazi skola, lokalna uprava (svih vrsta), pa tek onda opste stanja nacije. Pricati o Cecama, Farmama, izgubljenim godinama tokom 90ih, iluzorno je (i 90ih je neko dete ucilo da svira klavir, neko ucio da igra tenis ...)!
Dakle, roditelje "za gusu", ukljuciti Centar za soc. rad, obavestiti roditelje, koje ce posledice uslediti, ako je asocijalno ponasanje njihove dece ponovi (makar u najavi). Sledeci prekrsaj doticne dece, sankcionisati premestanjem u spec. ustanove za skolovanje, i tako redom, a sve po zakonima, kojih ima i koje samo treba postovati i sprovesti ..
Od ovog slucaja, ne treba praviti nac. tragediju, jer se ovakve stvari desavaju u najuredjenijim drzavama sveta.
Povredjenom prvaku treba posebno pomoci (razgovorom sa sk. psiholom), da vrati samopouzdanje, cim se telesno oporavi, sto mu svi najiskrenije zelimo.
O ovakvim stvarima treba pisati, ali bez kastroficnosti, sa ponavljanjem, sta treba uciniti sada, a sta da se ovakvi slucajevi ne ponavljaju, koje su posledice i sankcije drustva.

Goran

pre 10 godina

Ja mislim da su stvari kada su u pitanju deca jasne kao dan. Ne treba biti psihijatar, psiholog ili pedagog. Zasto stavljamo pojaseve u automobilu, zasto vodimo racuna da ne vozimo pod dejstvom alkohola, zasto ne cinimo milion drugih stvari koje nisu u skladu sa zakonom. Odgovor je jasan - STRAH. Strah od kazne, strah od prezira u drustvu, strah od zatvora ili neki drugi strah. Lepo bi bilo kada ljudi nebi cinili lose stvari zbog savesti ali na zalost toga je sve manje u svetu u kome zivimo. Zato je kulturan svet napisao zakone po kojima mora da se ponasamo inace slede sankcije. Kada je straija generacija odrastala (a ima tu srecu da pripadam malo starijoj generaciji)imala je svega vise. I vise postovanja prema nastavnicima i prema svojim drugarima, imala je vise postovanja prema svojim roditeljima i prema policajcu na ulici takodje. Bilo je tu i dosta straha, roditelji su lakse posezali za dobrom starom batinom - koja je uzgred budi receno iz raja izasla (bar se tako pricalo). Tu i tamo dobijali smo i cuske i zauske od ucitelja i nastavnika. Nisi kao dete smeo da ne postujes ni komsije jer i tu moze da padne neka zuska ako ne od komsije licno onda od caleta kad stigne sa posla. A sad? Sad se deca uce svojim pravima pre nego sto su uzivotu naucili pravilo da imas i obaveze. Sad ne postuju nikoga i ne plase se nikoga. Bazaju po ulicama, piju, puse i prepadaju slabije, bolesne, devojke, zene, sve one od kojih nemaju straha. A sve to moze da se menja. Do nas samih je.

Ivan

pre 10 godina

Svaka cast ovoj zeni na reakciji. Ja nisam siguran kako bih reagovao u ovakvoj situaciji, da li bih tuzio decu nasilnike i njihove roditelje tako da sledecih 10 godina rade samo rade da bi isplatili stetu koju su naneli tom nesrecnom detetu i njegovim roditeljama ili bih to resio na najbolji moguci nacin za nasilnike a to su batine koje ce pamtiti za ceo zivot sto bi trebalo da ih dovede na pravi put.

Milan iz Niša večiti optimista

pre 10 godina

Decu koja su uradila ovo zlodelo evidentirati, kazniti i obeležiti za vek i vekova da se zna šta su radili od malena jer to su potencijalni huligani, lopovi, mafijaši i buduća šljam društva u kojem živimo. Roditelje uslovno kazniti da ne bi dozvolili da se ovo ponovi i samo tak možemo biti normalna zemlja. Kazniti direktora takođe uslovno i naložiti mu šta da preduzme u najkraćem roku da ovih izgreda ne bi opet bilo. Gde je vlast čvrsta i odlučna tu je sve kako treba, verujte mi jer u srednjoh školi su mi se smejali jer je direktor moje gimnazije gimnazije tražio da kada se penjemo odnosno silazimo niz stepenicama idemo desnom stranom da ne bi bilo sudaranja i svi smo poštovali, svi smo voili red i nije škola bila oslikana grafitima i nije umaka uništeni vece i slomljen inventar. U tu školu zbog toga šljam nije išao, kada je došao direktor posle njega po parijskoj osnovi nije više to bila ista škola, sa sadašnjom direktoricom vraća se na stari put. Meni sada verovali ili ne ništa ne fali normalan sam.

Miladine, sine...

pre 10 godina

Stvarno, kako to da niko do sada nije objasnio narodu ko je doneo odluku da država plati milion dolara kazne za onog mrgalja Miladina Kovačevića? Novinari, gde ste? Vučko i Dačko, gde je ta vaša transparentnost? Kapiram da vi niste bili odgovorni za ovu ujdurmu, ali BAŠ ZATO bi trebalo da se pokažete i sve iznesete u javnost!

Iza Brda

pre 10 godina

Bravo Majko! Hrišćanski. Na pravi način ste vaspitani, i nadam se da tako vaspitavate i Vaše dete. Vi ste danas održali besplatni čas iz etike celoj Srbiji. Želim što brži oporavak Vašem sinu.

mrgud

pre 10 godina

Divna reakcija majke! Shvatila da nasilje proizvodi nasilje, verovatno predpostavila da te decake tuku kod kuce i pozvala na susdrzavanje znajuci da ce time verovatno spreciti da se ovo ponovo desi. Svaka cast!

bojan

pre 10 godina

@
(chinorthodox, 19. septembar 2013 20:10)

genijalna obzervacija.
verujem da ste odrasli u diznilendu, te da vam nisu poznati primeri nasilja medju mladima tokom 70tih, 80tih, 90tih?

"Zemlja licimura , pXXXra i demona "

pre 10 godina

Posle komentara da bi decu izubijali obesili itd javlja se majka prebijenog deteta i poziva na toleranciju. Da li ja zivim i dalje u Srbiji. Poruka roditeljima da iste ne biju. Iskreno zadivljen sam ovom reakcijom ja bih bio vise eksplozivan. Ali sa decom treba raditi. Svi mi svakog dana....

Bob Rock

pre 10 godina

Ja okrivljujem zeljka mitrovica, SPC i "kulturu i vrednosti" koje oni u ovoj zemlji promovisu vec skoro 30 godina...

Zabranite pink kulturu, uvedite u skole OBAVEZNE casove gradjanskog vaspitanja i tolerancije, izbacite pevaljke, popove, arkane i legije iz skola i javnog zivota i za desetak godina, srbija ce opet biti koliko toliko normalna zemlja...

chinorthodox

pre 10 godina

Од како је у Србији покренута кампања за забрану физичког кажњавања деце од стране родитеља - јер је то почело да се тумачи као злостављање и акт насиља - нагло је порастао број малолетничке деликвенције и насиља.
Овога није било ни у ратним 90-им, нити 2000-тим у најгоре доба транзиције.
Ствар је у томе да деца одрастају без свести да з аишта могу бити кажњена. Шта год урадили, најгора последица ће бити то да ће неко сести да са њима поприча и да им "објасни" како насиље није добро.
Бојим да, ако овако наставимо, и ми ускоро добијемо неког Брејвика.

Macak

pre 10 godina

Kako decu da vaspitavamo, ako ne batinama!? Ali udaris jedan samar detetu i oni ti ga oduzmu ( kao da su to kola ili nesto drugo). Mene je keva lesila od batina zato sto malo zakasnim iz skole, za drugo da ne pominjem. I sada mi nista ne fali. I ja sad imam dete, ali se trudim da ga lepo vaspitam i da mu nedam sta god pozeli, jer se tako iskvare!

John

pre 10 godina

Postovana Majko, Vas stav je toliko vredan postovanja da je svaki komentar izlisan. Vasem sinu zelim da se brzo oporavi i da koliko je moguce sto pre prebrodi krizu u kojoj ste se i Vi i Vasa porodica nasli.
Jedna strana mene se apsolutno slaze sa Vama, ali druga nikako ne. Jednom se mora stati na put svima koji se ponasaju kao ova petorazredna banda i stoka, bez obzira na njihov uzrast. Znam da ce ovo zvucati pomalo fasisticki i neljudski ali - njih treba ih istrebiti. Ne moze se normalno drustvo graditi sa njima - ne mozes kucu sa slinama praviti. Ovakvi likovi moraju da nestanu. Pozivam sve koji bi trebalo da se osete odgovornim da se okupe sutra u znak podrske, pri tome NE mislim na: direktora skole, uciteljicu/ucitelja djaka prvaka, pedagoga, razrednog staresinu ove dvojice, osobu odgovornu za red u skolskom dvoristu, sve koji su mirno posmatrali ovo zverstvo, roditelje i rodjake ovih petorazrednih idijota, kreatore i sprovodioce trenutno vazeceg zakona. Ovakvim slucajevima se mora stati na put, jednom za sva vremena!

druga sansa

pre 10 godina

Pobogu ljudi, pravimo od jedne decije tuce, cirkus!
I 70ih, u "zlatno doba socijalizma", deca su se isto tako tukla, i u skoli i na ulici. Kao sto je i tada to bio likalni problem, koji je resavan u hodu, po tacno odredjenoj proceduri, sa izvesnim izmenama, to ce se resiti i u Kragujevcu! Simptom, da je neko, nesto, propustio, jasno je bilo i pre 40 i pre 140 godina, kao sto je i danas. To su prvenstveno i kljucno - RODITELJI!!! Tek zatim, na red dokazi skola, lokalna uprava (svih vrsta), pa tek onda opste stanja nacije. Pricati o Cecama, Farmama, izgubljenim godinama tokom 90ih, iluzorno je (i 90ih je neko dete ucilo da svira klavir, neko ucio da igra tenis ...)!
Dakle, roditelje "za gusu", ukljuciti Centar za soc. rad, obavestiti roditelje, koje ce posledice uslediti, ako je asocijalno ponasanje njihove dece ponovi (makar u najavi). Sledeci prekrsaj doticne dece, sankcionisati premestanjem u spec. ustanove za skolovanje, i tako redom, a sve po zakonima, kojih ima i koje samo treba postovati i sprovesti ..
Od ovog slucaja, ne treba praviti nac. tragediju, jer se ovakve stvari desavaju u najuredjenijim drzavama sveta.
Povredjenom prvaku treba posebno pomoci (razgovorom sa sk. psiholom), da vrati samopouzdanje, cim se telesno oporavi, sto mu svi najiskrenije zelimo.
O ovakvim stvarima treba pisati, ali bez kastroficnosti, sa ponavljanjem, sta treba uciniti sada, a sta da se ovakvi slucajevi ne ponavljaju, koje su posledice i sankcije drustva.

zoran

pre 10 godina

Ocigledno da mnogima nije jasno da u 99,9% slucajeva deca nikada nisu kriva, nego krivi su odrasli. Tolerancija i razumevanje je jedna velika vrlina.

student_iz_parka

pre 10 godina

@ Bob Rock

hahaha, dokle smo stigli. Sad je i ovde SPC umesana. Ljudi lecite se.

A sto se tice ove poruke da ne tuku svoju decu, da je to moje dete uradilo osakatio bih ga od batina. To bi mu bilo poslednje u zivotu sto je uradio. Deca 5. razred su nesrazmerno jaka u odnosu na decu iz prvog razreda, plus njih vise da ga bije plus sa ledja. Ako sad ne budu snosili posledice, imamo grupu manijaka i psihopata u najavi kad porastu.

modesty

pre 10 godina

Svaka cast ovoj inteligentnoj i emotivnoj zeni, koja daje jasnu i glasnu poruku da je batinjanje dece od strane roditelja pogresno i verovatno ono sto i dovodi do ovakvih incidenata. Malisi zelim da se brzo oporavi, a roditeljima siledzija, da plate odstetu i da odu na roditeljsko prevaspitavanje, da nauce kako da vaspitaju te svoje bilmeze (ne batinama!)

A?

pre 10 godina

Jedno veliko "BRAVO" za ovu zenu. Neka se maki oporavi, sto pre. A za mene bi koliko sutra bilo milion negativnih komentara na slicnu temu... Mocnici? Ako su mocniji, nisu ludji...

Сабахудин

pre 10 godina

Искрено се надам да ово није изјављено из страха. Децу свакако не треба тући. Са њима треба радити. Ако треба радити и са родитељима. Мислим да их треба одвести у болницу и показати им какве је повреде и какве је последице дечак могао имати. Мислим да им више неби пало на памет да икога више ударе.
Дечаку и његовој породици желим брз опоравак.

Wild East

pre 10 godina

Zivim u Moskvi i imam troje dece, upravo u tom rasponu godina koje se ovde pominje. Pametnih kritika je vec dovoljno napisano, no ja zelim samo malo da uporedim nas sistem skolovanja, sa ovim u Rusiji, posto su nam zemlje prosle kroz slicne tranzicije i politicka previranje.
Mi smo u nasoj tranziciji uspeli potpuno da unistimo nas prijasnji, inace odlicni, sistem obrazovanja, a time i vaspitanja generacija. Roditelji ovde nesrecne dece su neko ko sam nije imao adekvatno vaspitanje. Merila vrednosti su potpuno pogresno postavljena. To vidim svaki put kad dodjem tamo i, iako supruga i ja ne zivimo najsrecnije ovde, svaki put zakljucim da sam ipak na pravom mesto, upravo zbog dece, njihovog vaspitanja i obrazovanja, jer Rusi su svoj dobar sistem sacuvali i jos se trude da ga unaprede. Nazalost nase drustvo se sve vise sunovracuje.
Ljudi, shvatite da je obrazovanje i pravilan sistem vrednosti kljuc opsteg napretka u svim segmentima. Moraju se vratiti neki instrumenti onim koji su zaduzeni za vaspitanje kojim bi oni bili u stanju da izgrade svoje autoritete i time steknu mogucnost da uticu na generacije. Imamo u drustvu previse roditelja koji tome nisu dorasli i samo nam dobar sistem moze pomoci da sacuvamo i njih i tu nesrecnu decu.
Citajte Arcibalda Rajsa svaki dan. Ma svaki boziji dan! Svaku rec koju je napisao o nama Srbima je zlatna i svako od nas bi ga trebao znati naizust, kao boziju molitvu. Pozitivni ljudi, uticite u svakom trenutku pozitivno na ljude oko sebe!

Lala iz Banata

pre 10 godina

Zašto petaci i prvaci idu u istu smenu? (dulens, 19. septembar 2013 19:58) zato što je tako oduvek... parni razredi i neparni. (Pekshn, 19. septembar 2013 20:30)
Nisi u pravu. Recimo, pre ''dosta godina'' kada sam ja išao u osnovnu školu, od prvog do četvrtog razreda su bili ista sena, te od petog do osmog suprotna...

Unity3D

pre 10 godina

Ljudi moji dragi, ja sam danas svratio do knjizare Vulkan i video naslova, sto strucne literature, sto opstih knjiga, koje bih odmah procitao, u vrednosti od ~20.000 dinara. Ako bih hteo da se 'razbacujem' pa da kupim sve sto mi se svidja, trebalo bi mi minimum 500e. U zemlji u kojoj sticanje znanja kosta daleeeko vise nego sticanje 'onostranog iskustva', uz 'ekser' koji kosta par stotina dinara, ili sticanje statusa prebijanjem nekog vrsnjaka, ili bilo sta slicno, 'normalno' je da se ovakve stvari desavaju. Gde i kako zivimo, dobro smo i zivi.

smesko

pre 10 godina

Vidim da svi pozdravljaju stav majke... Ja mislim da je taj stav posledica straha od osvete. Ali dobro, hajde da ostavimo stav majke po strani. Sta vidite kao resenje za ove petake?! Po meni samo rigorozna kazna moze da ih nauci pameti, odnosno da to vise ne ponove. Ako to izostane, pitanje je samo dana kada ce da urade isto ili slicno!

Sasa jokic

pre 10 godina

Ali zato je Ceca pevala u Kragujevcu, i pored kise i nestanka struje....
To su udarne vesti u Srbiji, zena ubice i mafijasa je glavna diva, "farma"(omalovazavanje zivotinja) najgledaniji program, Vojvoda predsednik Srbije, a "borba" protiv organizovanog kriminala traje vec godinu dana, na zalost samo u "Kuriru" i "Informeru", na tom zutom papiru!
Sta ocekujete, kakva deca da izrastu iz tog taloga?
Deca su posledica, uzrok su devedesete, godine kada se u Srbiji okrenui sistem vrednosti, i kada je pamet zacutala, a fukara se obogatila!

it is I

pre 10 godina

e sad ponosni roditwlji tih petaka narednih 5 godina svaki mesec da daju celu svoju platu za klinca i njegove traume.da nemaju da plate obrok svojoj nevaspitanoj deci. mozda se tako posvete svom detetu i dozovu pameti. zamisli balavce,5. razred pa vec kriminalci.

stevan

pre 10 godina

Nema kazne i gde bi je moralo biti. Kakva je poruka malim banditima kad se u danu amnestira nekoliko hiljada kriminalaca? Kad nas Eliot Nes samo prica i prica i pod milim bogom nista ne radi. Kad su u najvecim gradovima shefovi policije korumpirani ili ih uopste nema. Kad se ministar policije sastaje sa overenim kriminalcima. Kad je sitan lopovluk do 15000 dinara a najniza penzija 12000. Kad je moralna beda sestra strahu. A nasi najpopularniji politicari ili love vestice ili ih gaje. Ili su i sami vestice. E Srbijo madju sljivama.

Nenad-EU

pre 10 godina

Ona ne mora da ih krivi jer verovatni ne sme ali drzava treba da pozove na odgovornost i njih a i njihove roditelje. Mlade delikvente udaljiti iz skole a roditelje najstroze kazniti uz obavezu finansijske nadoknade od milion dinara po napadacu za zrtvu.

PetarMKD

pre 10 godina

Jedan od roditelja da ide u zatvor na 6 meseci najmanje + 5000 Eura po napadaca! Neko mora da plati za traume koje traju i dozivotno... Ili dobro batinjanje malih huligana (jedino KAZNA sprecava da se ponovi zlo)

Radica

pre 10 godina

Pa pokazite i te bitange koje su tukle jadno dete! Da ih vidimo koji su! I pokazite njihove roditelje, babe, dede, rodjake... Vazno je da ste pokazali majku tog pretucenog deteta! A barabe su zasticene! Stidi se Srbijo!

Niko

pre 10 godina

Zbog rata sam morao da izbegnem i preselim se u veliki grad. Kao novi decko sa naglaskom nad mnom je uvek bilo vrseno nasilje, nikada ovako brutalno, ali ipak nasilje. Nikome nisam mogao da se obratim, svi nastavnici su znali sta se desava. Ja sam u toku jednog dana 70% svoje energije odvajao na to kako da izbegnem konfliktne situacije.
U srednjoj sam izrasao u gromadu od 1.90 i 90kg pa me uglavnom niko nije dirao. Ali, ja sam za 3 godine provedene u osnovnoj skoli nakupio traume sa kojima sam se borio do zavrsetka fakulteta, sa nekima se jos uvek borim.
Povrh svega sam razocaran, prvo u sebe zbog toga sto se nisam drugacije postavio, drugo u svoju samohranu majku koja mozda to i ne zasluzuje o trece u drustvo, tj. te nastavnike koji su znali sve i ipak cutali. Mogu samo da zamislim kako je deci koja sada odrastaju.

Pederi mali!!

pre 10 godina

Frajeri, ne razumem dvojica petaka na jadnog prvacica koji još ne zna svoju učionicu da pogodi
To se mora debelo kazniti, jer će u sedmom, osmom ko zna šta raditi

xitam

pre 10 godina

Gospodjo, svaka Vama cast. Ja to ne bih mogao da izdrzim, a najmanje da kazem nesto ovako lepo.
Ipak, ne bih ni malo mogao da izdrzim. Neko bi morao da ispasta. Zao mi je sto sam takav, vise bih voleo da sam kao Gospodja, ali eto... Nisam.

propast

pre 10 godina

kakva bagra u svetu se ovo radja,
ovo sto se dogadja u srbiji je strasno,ocajno,ali i ovde u nemackoj,covek da poludi vise.
Nema dana kada nema neko pretucen,opljackan i.t.d.

Ovo vodi u propast.
Nema covek vise reci kad takve vesti svaki dan cuje,i cita.
Kada se ustanem citam novina ,svako jutro,prvo nase pa nemacke.
Kada bi covek citao iz celog sveta vesti poanjitao bi nacisto.

evita

pre 10 godina

Fina zena, saosecam sa njom, ali ta "deca" su monstrumi, za posmatranje. U uredjenim drzavama koje stite svoje podanike takvi se odmah podvrgavaju psihijatriskom tretmanu, pa ako izadju za par godina...
A ovde: "igrala se deca, nisu hteli, srece mamine" .

dovla

pre 10 godina

kad sam ja išao u osnovnu školu svi smo bili drugari, lepo se igrali i družili sve do kraja osnovne. fizičko maltretiranje sam prvi put doživeo na kraju srednje. i nije mi baš bilo drago sto sam tih zadnjih par meseci škole morao da se osvrćem svaki čas da me neko s leđa ponovo ne napadne. mogu misliti kako će ovom klincu biti narednih minimum osam godina kad je ovo doživeo u sedmoj godini života.

Gojko

pre 10 godina

Ovo je izjava nastala iz straha da siledzije ne naprave istu stvar kad se slegne prasina... Nazalost u Srbiji sistem ne funkcionise, svako je prepusten sam sebi, stoga i ovakve izjave. Ove price da je ova izjada u duhu hriscanstva su smesne.

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa posledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

Tatjana Sumanac-Zarkovic

pre 10 godina

Jeste da je postupila hriscanski i velikodusno, ali, oprostite, ova deca se moraju suociti sa poledicama, moraju nesto nauciti iz svojih sramnih postupaka. Ne kazem da neko sada ove petake treba da mlati, jer je to nasilje na nasilje, ali moraju postojati konsekvence susspenzija iz skole, obavezno pohadjanje programa prevencije nasilja, disciplinski ukor.

Prosle nedelje ucenici pretukli profesora u Novom Sadu, pre dva dana ucenici prebili drugog ucenika u istom gradu, sada petaci isprebijali prvaka u Arandjelovcu do poente hospitalizacije. Dokle, bre, vise?

Mislim da je nemoralno od svih nas da ovu frekvenciju u incidentima posmatramo kao izolovanu pojavu. Ceo sistem mora da shvati da imamo ozbiljan problem u drustvu i da radi na suzbijanju i prevenciji ovoga.

Pozdravi i najlepse zelje ovom decaku i njegovoj majci.

Izdajnik

pre 10 godina

znaci da su je zastrasili! odma uhapsiti roditelje svih delikvenata koji su tukli dete! dokle vise strah! verujte da nebi cekao da policija reaguje, posto u ovoj zemlji nema zakona! da smo normalna drzava te delikvente bi poslali na ispitivanje u psihijatrijsku ustanovu!

Srdjan

pre 10 godina

Da ima zakona a nazalost ga nema, njihovi roditelji bi trebali po hitnom postupku da budu kaznjeni novcano bar sa po 1000 evra i plus 30 dana drustveno-korisnog rada zajedno sa svojim malim huliganima i to na ulici u mestu prebivalista, pa da ih cela carsija pljuje. Psihijatrijsko lecenje kako dece tako i roditelja se podrazumeva. Tuzno.

Vuk

pre 10 godina

mi sve krivimo skolu za vae pitanje dece a ne polazimo od samoh sebe tj kako vaspitamo decu i da li se pita da li to radimo na dobar nacin i sa kim nam deca provode pola dana tj u skoli.

Milan

pre 10 godina

Petaci sutirali prvaka. To nije jedan petak nego vise njih, tako da ne moze da se kaze da je incident sa poremecenim detetom, nego sa "malom bandom" i sa potpunom kontrolom rasudjivanja.
Svak cast tim roditeljima kakvu divnu decu imaju!

Patria

pre 10 godina

Problem je sto medju decom nema vise osecaja stida i srama. Nema ko da ih nauci da je sramota dirati slabije od sebe. Da je sramota ukrasti, lagati. Da je sramota rugati se onima koji nemaju. Da je sramota dokazivati se na slabijim od sebe.
Zbog toga sto to deca ne znaju, roditelji treba da se stide.
Kad deca vide da pravda pobedjuje, tad ce je i postovati, poslednjih 20 godina nasim zivotima vlada teska nepravda. U tome je razlika izmedju naseg i njihovog detinjstva. Kad smo bili mali, vecinom smo reagovali na nepravdu. Sila i nasilje politike poslednjih 20 godina, ratovi, batine, naucili su nas da okrenemo glavu i cutimo, i ubedjujemo sebe kad vidimo nepravdu - "to nisu nasa posla"...
Zato nemamo moralnog autoriteta. I deca to znaju, i zato se tako ponasaju.
Na kraju, kakav primer dajemo deci kad policiji damo hiljadarku da ne pise kaznu, kad zovemo "kuma Peru" da nam sredi pregled preko reda, kad "sredimo" kod komsije u radnji da nam "kuca" po staroj ceni, kad se smejemo nekom nesrecniku kojeg smo vec nekako za****li...

Nugi

pre 10 godina

Sta li ce tek ovi petaci da rade kad malo porastu, nas sistem na zalost nije sposoban da spreci njihovo izrastanje u prave delikvente i kriminalce, sto ce se verovatno desiti.

xitam

pre 10 godina

Kako su na to gledali "sedmaci", pobogu?! To me brine.
Da li covek danas moze da racuna na to da ce "civilizovana zajednica" da ga zastiti, ili mora da se strogo veze samo za svoje "pleme"?
Devedesetih smo normalniji bili. Mnogo normanliji. A ziveli smo u mnogo losijoj sredini.
Ustvari, ako bolje razmislim, tad smo bar bili socijalno civilizovaniji, a to jeste bolja sredina. Tad je sve i pocelo, ali se vise odrazilo na one koji su tad bili bebe ili nisu ni bili rodjeni.
Kakvi su im to roditelji? Neka mafija, sigurno.

dragance

pre 10 godina

u moje vreme kad sam ja isao u osnovnu skolu a to je bilo sredinom osamdesetih,bila je sramota tuci razrede nize od sebe, nikad nas stariji nisu dirali niti smo mi dirali mladje od sebe, kako je to lako tuci djaka prvaka a ti i da ides i u treci npr, a ne jos ti magarci iz petog, bilo bi lepo da njih polomi neko iz osmog pa da vide kako je to,nije u redu,zao mi je malog prvaka, ovo sto se desava je samo posledica roditelja koji su odrasli u tim turbulentnim vremenima i vaspitavanje sopstvene dece im je strano kad ni oni nisu vaspitavani kako valja,

Goran

pre 10 godina

Reagujemo tek kada se nesto ovako desi,a sve pocinje tako sto ti silni izdvajaju se jos od polaska u skolu,bacaju drugovima gumice,lome olovke,lupaju drugare po glavi i niko na to ne reaguje,roditelji im ne dolaze na roditeljske,vrednost je u tome sto imaju skupe telefone,sto se hvale sta im tate voze....TREBA IM IZMLATITI RODITELJE,NE PO DYEPU PA ONI MOGU DA PLATE,STA AJE TO ZA NJIH,SILEDZIJE,DECA SE VASPITAVAJU KUCI I SAMO KUCI,ODATLE NOSE VASPITANJE I SVOJE POSTUPKE!!!!!!!

Hm, da nije kasno?

pre 10 godina

2006 ili 7 radeći za Rusku kompaniju imao sam priliku da procenu mojih kompetencija radi Ruskinja,verovatno psiholog, doveden samo za tu priliku. Pričajući sa njom o tranziciji, ratovima, odrastanju u okruženju stalne brige za posao i stalnog odsustva roditelja, žena mi u jednom trenutku reče da se nada da to kod nas neće biti krvavo kao kod njih, upravo zbog nedostatka bilo kavog osećanja samilosti i odgovornosti prema drugima i zajednici kod dece koja su rođena i rastu u takvim uslovima.Kod Rusa je tranzicija bila još gora nego kod nas ,čitajući ove i slične vesti, shvatam do kraja koliko je žena bila u pravu. Nažalost, iz ovoga samo možemo da izvučemo pouku da treba više da se posvetimo svojoj deci ali na pravi način razgovorima, zajedničkim vremenom. To je danas sigurno jako teško ali mi smo rodetelji. Naša deca, pre svega to zaslužuju,a sem toga mi smo ti koji smo odgovorni za njih i njihovo ponašanje prilikom odrastanja.

Bojana,Senicani

pre 10 godina

E,moja Tijana! A seti se kako je bilo ici u "Svetolik" u nase vreme... Ne mogu da verujem sta smo docekali. Vise ne zivim u Arandjelovcu ali kada sam videla moju (i tvoju) osnovnu skolu u vestima u ovakvom kontekstu vec mi se plakalo a kad sam saznala jos da je mali Plamen u pitanju srce mi se steglo. Nas koji poznajemo tebe i tvoju porodicu ovakva tvoja izjava nije iznenadila,ti si oduvek bila veliki covek i pozitivac. Zao mi je sto je tvoj sin na prvom koraku shvatio koliko je svet surov. Mislima sam uz vas i sada je jedino vazno da je Plamen dobro,bavite se njim a ovi divljaci nisu vredni reci. Rekla bih da se njima pozabavi sistem ali na zalost,nemamo ga!

Milica US

pre 10 godina

E u Americi majka tuzi roditelje malih huligana za bolnicke troskove, pa za izostanak sa posla, pa za nanete povrede i patnju. Da vidis kako se sve dovede u red, ocas posla.
Mozemo da ne volimo Amerikance, ali pravni sistem funkcionise.

Goran

pre 10 godina

Ja mislim da su stvari kada su u pitanju deca jasne kao dan. Ne treba biti psihijatar, psiholog ili pedagog. Zasto stavljamo pojaseve u automobilu, zasto vodimo racuna da ne vozimo pod dejstvom alkohola, zasto ne cinimo milion drugih stvari koje nisu u skladu sa zakonom. Odgovor je jasan - STRAH. Strah od kazne, strah od prezira u drustvu, strah od zatvora ili neki drugi strah. Lepo bi bilo kada ljudi nebi cinili lose stvari zbog savesti ali na zalost toga je sve manje u svetu u kome zivimo. Zato je kulturan svet napisao zakone po kojima mora da se ponasamo inace slede sankcije. Kada je straija generacija odrastala (a ima tu srecu da pripadam malo starijoj generaciji)imala je svega vise. I vise postovanja prema nastavnicima i prema svojim drugarima, imala je vise postovanja prema svojim roditeljima i prema policajcu na ulici takodje. Bilo je tu i dosta straha, roditelji su lakse posezali za dobrom starom batinom - koja je uzgred budi receno iz raja izasla (bar se tako pricalo). Tu i tamo dobijali smo i cuske i zauske od ucitelja i nastavnika. Nisi kao dete smeo da ne postujes ni komsije jer i tu moze da padne neka zuska ako ne od komsije licno onda od caleta kad stigne sa posla. A sad? Sad se deca uce svojim pravima pre nego sto su uzivotu naucili pravilo da imas i obaveze. Sad ne postuju nikoga i ne plase se nikoga. Bazaju po ulicama, piju, puse i prepadaju slabije, bolesne, devojke, zene, sve one od kojih nemaju straha. A sve to moze da se menja. Do nas samih je.

Loll

pre 10 godina

Ova prica me podsetila na moju osnovnu skolu.Neko ko je komentarisao je napisao da su batine koje je dobijao u skoli uticale na ceo njegov zivot. I na moj. Najgore je sto su svi gledali i zabavljali se,ukljucujuci i nase nastavnike, dok su frajeri tukli decaka koji je imao smetnje u razvoju, pa onda drugug koji je isao pocepan i nije imao majku, pa devojcicu koja je bila "debela", pa naocarku, pa...ne znam vise sta su "heroji" imali kao razlog. Dirnula me ova prica. Nadam se da ce decak kome se sve ovo desilo mozda bas zbog toga porasti pazlljiviji, srecniji i humaniji nego sto bi inace bio. A za nas ostale, evo pesme:

Prvo su došli po komuniste, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio komunista.
Zatim su došli po Jevreje, a ja se nisam pobunio,
jer nisam bio Jevrejin.
Zatim su došli po katolike, a ja se nisam pobunio,
jer ja sam bio protestant.
Zatim su došli po mene, a tada više nikoga nije bilo
da se zauzme za mene.

(verzija pesme "Prvo su dosli") Martin Niemoller

Che

pre 10 godina

"Ona je roditeljima dece koja su napala njenog sina poručila da "ne tuku svoju decu zbog toga što se desilo".

a ja porucujem da roditelje dece koja su napala njenog sina treba dobro odrapiti po dzepu.Lepo su ih vaspitali da maltretiraju slabije od sebe.Treba njih tako maltretirati svaki dan....a njihova deca da nauce na primeru svojih roditelja kako je to maltretirati drugoga.

milos

pre 10 godina

@mama deca svaki dan treba sportom da se bave posle skole. Oni su prepuni energije koja mora da se nekako iskoristi. Ja sam od 5 razreda isao na vaterpolo 4 puta nedeljno. Treninzi uvece od 9 fo 11. Sledeceg dana sam bio ko da me voz udario. Podarite deci ljubav, negu i sto vise aktivnosti da nemaju vremena da prave planove za gluposti.

Drakula

pre 10 godina

Lep je primer dala država Srbija "onomad" kada je stala iza "tabadžije", grmelja mladjanog Kovačevića, pa još platila grdne "penale" parama geadjana-podanika.A sada se ta ista država sablažnjava nad ponašanjem dece i omadine.

legionar

pre 10 godina

mama, 19. septembar 2013 21:43)..disciplina i obaveze je odgovor.Uci ga da je svet surov i ne dozvoli da bleji po ulici,postuje i sebe i druge..Salji ga u muzicku skolu,na sport,strani jezik,uci ga da se pazi i da svuda vreba opasnost.

Marko

pre 10 godina

Sto vise vremena provoditi sa detetom i kada ono postane agresivno budite stroziji,vi ste njega rodili ne ono vas.Nauciti ga nekim moralnim vrednostima u "pravo vreme".U arandjelovcu kazniti ove izgrednike.

Vitez

pre 10 godina

ja sam blizu 40god. secam se osnovackih dana i ne pamtim da je ikada bilo ovakvih incidenata.Totalni poremecaj i absolutno bahato vaspitanje dece koja su toliko besna da ne znaju sta ce sa sobom pa prebijaju mladjeg od sebe i to grupno. Da sam slucajno roditelj ovog besnila a hvala Bogu pa nisam, ja bi emigrirao od sramote

Mirko

pre 10 godina

Treba doneti zakon koji nalaže da roditelji/staratelji najstrožije odgovaraju za krivična dela koja su počinila njihova deca, a da se kazne u tom slučaju računaju duplo. Kada bi roditelji robijali ili plaćali ogromne novčane kazne za krivična dela svoje dece, da vidiš kako bi sva deca bila ko pod konac.

Neće roditelji da se cimaju u današnje vreme da pružaju deci vreme i pažnju kad su svi fokusirani na zaradu novca, e pa zato im u kalkulaciju na ovaj način treba uračunati i ovo, pa će ipak naći vremena za svoju decu.

emily

pre 10 godina

Moja cerkica je vec u predskolskom dozivela kako verbalno tako i fizicko nasilje. Dolazila je kuci pocepanih sveski, izguzvanih crteza, crvenog obraza... Na sve to uciteljica je rekla da moje dete nije jedino i da je ona tu nemocna. Onda sam se obratila majci male nasilnice koja se na svu moju pricu slatko ismejala i rekla: "pa zeno, to su deca! Sto se petljas u njihove igre?! Uostalom, moje dete je prava dobrica, ona obozava drugu decu." Na kraju, morala sam da svoju cerku naucim novim pravilima- uako te ponovo udari, vrati joj. Znam da nije resenje za ubuduce ali posle toga nevaspitana devojcica joj se vise nije obratila. Nadam se samo da ce njeni roditelji, i roditelji dece slicne njoj, na vreme prepoznati agresivnost kod svog deteta za dobrobit svih, dok ne bude kasno...

Orao Pao

pre 10 godina

Moj sin je prvak.U samoj ulici sam već morao da "intervenišem" kod "frajera" iz 4-8 razreda,nesmem ni da zamislim šta bi' uradio da se to desi mom detetu,a nemogu ni izolovati dete.Sad je situacija bolja,nema više maltretiranja i čak ga paze isti ti "huligani"...

Petar

pre 10 godina

Uzasnut sam zbog malenog stvorenja koga su pretukli. Majka je dala dobar primer da treba prekinuti ciklus nasilja posto jedno radja drugo. Ipak, te iz 5-og razreda bi trebalo HITNO ISKLJUCITI IZ SADASNJE OSNOVNE SKOLE I PREMESTITI U DURGU ZA, DECU SA POSEBNIM POTREBAMA. Tamo bi trebalo da je bolji nadzor, manji razredi i veca paznja se posvecuje korekciji nasilnickog ponasanja. Ocito je da nesto u njihovim glavama i, najverovatnije, kucama nije u redu i da se takve stvari resavaju u posebnim skolama.

nebitno

pre 10 godina

Jeste lepo rekla, ali deca su 5. razred I vec glume kriminalce, moraju ih na vreme prevaspitati roditelji ostro , jer ako nista ne urade povodom toga, sta li ce raditi u 8. razredu!?

male psihopate kad porastu postanu velike psihopate

pre 10 godina

Siguran sam da ta dva petaka vrlo dobro znaju da imaju puno pravo da potpuno nekažnjeno vrše nasilje, pa čak i da ubiju, a da, po zakonu, za to ne mogu biti kažnjeni.
Dovoljno su veliki da znaju da im zakon omogućava da i uživo isprobaju sve ono što svaki dan rade na kompjuteru u onim morbidnim igricama sa obiljem klanja.

Sankcje za svakoga

pre 10 godina

Da je detetu pukla slezina sta bi bilo? Da li je njega maajka nosila u stomaku 9 meseci, dojila, cuvala, mazila, odgajala, a sve da bi ga neko sakatio? Ljudi, tome moramo da stanemo na put. Ako drzava ne moze, neka se skloni i ne mesa. Nisu ljudi badava istrebili vukove na ovim prostorima! A oni nisu napadali ljude nego ovce!

Incident - nanosenje teskih telesnih povreda, dogodio se u skoli. Odgovorne osobe: direktor, dezurni nastavnik, razredni staresina petaka. Oni treba da budu suspendovani. MOMENTALNO. Nema tu diskusije i opravdanja.
Ako nisu mogli, umeli, znali preventivno i kurativno da deluju nek rade deugi posao. Ako je ovo incident koji nije prvi, znaci da se ponavlja po skolama, a nisu sankconisani direktori, nastavnici itd, treba da budu smenjeni ministar obrazovanja i ministar policije, direktori i nastavnici.

Sve to nezavisno od sankcija prema pociniocima i njihovim roditeljima.

Vecabg

pre 10 godina

Kakav bolan pocetak skolovanja. Siroti mali patuljak .Ja nisam za oprost. Skolsko huliganstvo se mora rigorozno saseci u korenu.

Marko Bg

pre 10 godina

Ovako stasnom dogadjaju su doprineli sva agresija koja se deci usadjuje u glavu preko video igrica i medija ! A stos e tice ovih klinaca ,treba ih kazniti tako da zazale taj dan ,sto su uopste izasli iz kuce,dok njihove roditelje treba odrapiti za po 10 miliona dinara naknade stete !

Beogradjanka

pre 10 godina

Majka je pravi predstavnik gradjana Srbije,koji ceo svoj zivot provedu spustene glave,sklanjajuci se i ponizavajuci.Neprirodno je da majka porucuje roditeljima nasilnika da ih ne biju.Ovaj potez me je zgrozio. Kako sama kaze, njeno dete ce ici u tu skolu 8 godina, pa misli da ce ovim potezom da se dododvori nastavnicima i direktoru.Mnogo je nasilja u skolama,nastavnici probaju mnoga ta nasilja da prikriju umesto da ih resavaju. Roditelji obicno cute, plase se da njihovom reakcijom ne iznerviraju osoblje skola,jer nazalost kod nas i dalje nastavnici glume da su Bog i batina.

Milan iz Niša večiti optimista

pre 10 godina

Decu koja su uradila ovo zlodelo evidentirati, kazniti i obeležiti za vek i vekova da se zna šta su radili od malena jer to su potencijalni huligani, lopovi, mafijaši i buduća šljam društva u kojem živimo. Roditelje uslovno kazniti da ne bi dozvolili da se ovo ponovi i samo tak možemo biti normalna zemlja. Kazniti direktora takođe uslovno i naložiti mu šta da preduzme u najkraćem roku da ovih izgreda ne bi opet bilo. Gde je vlast čvrsta i odlučna tu je sve kako treba, verujte mi jer u srednjoh školi su mi se smejali jer je direktor moje gimnazije gimnazije tražio da kada se penjemo odnosno silazimo niz stepenicama idemo desnom stranom da ne bi bilo sudaranja i svi smo poštovali, svi smo voili red i nije škola bila oslikana grafitima i nije umaka uništeni vece i slomljen inventar. U tu školu zbog toga šljam nije išao, kada je došao direktor posle njega po parijskoj osnovi nije više to bila ista škola, sa sadašnjom direktoricom vraća se na stari put. Meni sada verovali ili ne ništa ne fali normalan sam.

Miladine, sine...

pre 10 godina

Stvarno, kako to da niko do sada nije objasnio narodu ko je doneo odluku da država plati milion dolara kazne za onog mrgalja Miladina Kovačevića? Novinari, gde ste? Vučko i Dačko, gde je ta vaša transparentnost? Kapiram da vi niste bili odgovorni za ovu ujdurmu, ali BAŠ ZATO bi trebalo da se pokažete i sve iznesete u javnost!

Ivan

pre 10 godina

Svaka cast ovoj zeni na reakciji. Ja nisam siguran kako bih reagovao u ovakvoj situaciji, da li bih tuzio decu nasilnike i njihove roditelje tako da sledecih 10 godina rade samo rade da bi isplatili stetu koju su naneli tom nesrecnom detetu i njegovim roditeljama ili bih to resio na najbolji moguci nacin za nasilnike a to su batine koje ce pamtiti za ceo zivot sto bi trebalo da ih dovede na pravi put.