Petak, 24.05.2013.

12:14

Dačić: Ne verujem u ljubav ex YU

Premijer Ivica Dačić kaže da države Zapadnog Balkana konačno treba da definišu zajedničke interese, kako bi na njima, a ne na ljubavi, počivala buduća saradnja.

Izvor: B92

Daèiæ: Ne verujem u ljubav ex YU IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 13 godina

@USTAV 1990
Nikola Pašić je bio protiv ujedinjenja od 1.12.1918. i zato je bio i sklonjen iz vlade. Na ekspresnom ujedinjenju se insistiralo u Hrvatskoj i Sloveniji.
Situacija u Hrvatskoj je bila na određeni način šizofrenična. Neki su na ujedinjenju insistirali radi ideala, neki radi interesa (da ne bi došlo do realizacije Londonskog ugovora iy 1915 i ostali bez teritorija), a neki iz straha (od Italijana ili boljševika). Koga je Aleksandar trebao da sluša? I pravaš Grga Budislav Angjelinović je bio Hrvat (ugušio pobunu domobrana u decembru 1918. u Zagrebu), i Mirko Korolija, i Josip Sibe Miličić su bili Hrvati.
Sa druge strane, srpski političari apsolutno nisu imali iskustvo života u federalnoj državi, neke stvari koje su ukinute 1918-1920. (domobranstvo, hrvatski sabor, itd.) su dobrim delom rezultat tog nerazumevanja. Aleksandar je preimenovao Duvno u Tomislavgrad, organizovao veličanstvenu proslavu 1000. godina Hrvatskog kraljevstva, štampao marke sa likovima njega i Tomislava (a ne npr. njega i Dušana Silnog), samo je sneg sprečio kraljicu Mariju da sina Tomislava rodi u Zagrebu... - ali mu nije palo na pamet da sazove hrvatski sabor koji bi ga potvrdio za kralja.

Devojacki san

pre 13 godina

nemam pojma,niti me povjest puno zanima (never look back) , samo znam da sa jednim prstom ruke ne mozes napravit nista ,a sa deset prstiju mozes nesto napravit,kako je rekao veliki Marijan Benes....i sramotan je onaj bratoubilacki (imovinski ) rat iz 90-ih...sad je gotovo...mozda eventualno neke kasnije generacije nesto naprave..u EUniju ne vjerujem...

my way

pre 13 godina

@USTAV1990
Kralj Aleksandar je stvorio SHS zbog male i za Srbe beznacajne teritorije, koja bi bila raskomadana izmedju Austrije i Italije uprkos izvestaju Zivojina Misica, kojeg je poslao tamo u izvidjanje. Posle je Hrvatima nudio razgranicenje i nezavisnu drzavu mnogo vecu od pokrajine Hrvatske u sastavu Austrougarske, sav prostor na kojem su bili vecina, ali su oni, tj. vi potezali mape od pre hiljadu godina, kralja Tomislava i slicne gluposti. Mnogo ste nezajazljivi bili, ne veliku vec ogromnu Hrvatsku hteli (pa vam kad ste je dobili ni ona nije bila dovoljna). Ne govoris sta su Radic i klapa radili i na koji su nacin vredjali Srbe i njihove astronomske zrtve, o nasilju i ubijanjima pocinjenim od strane ustaskih terorista, o tome da su i na samog kralja Aleksandra atentat izvrsili.

USTAV 1990

pre 13 godina

Zoki slažem se da je Banovina Hrvatska bila ogroman korak naprijed samo 20 godina prekasno, ali ipak je šteta što je odmah došlo do rata. Formiranje Juge nisu htjeli samo Hrvati nego i Srbi (Pašić), a Hrvatima se brzo ogadila jer nije bila demokratska već autokratska, čak su se i neki Srbi u Hrvatskoj okrenuli protiv kralja(Pribičević). Što se tiče odvajanja Hrvatske ili tzv. amputacije Hrvatske, Aleksandar je to htio ali da granica bude na Karlovcu, a to nije bilo izvedivo bez rata zato je i popustio i došlo je do dogovora Cvetković-Maček.

Zoki

pre 13 godina

@USTAV1990
Banovina Hrvatska u potpunosti nije bila ni organizovana u vreme kada je izbio rat. Bila je deo plana da se zemlja reorganizuje, verovatno najboljeg plana federalizacije Jugoslavije, puno boljeg nego ono što su komunisti uradili 1943. Zasnovanog na parlamentarnoj demokratiji i višestranačkom sistemu - a ne komunističkoj diktaturi i kultu vođe.
Sa druge strane, mislim da Hrvati nisu fer pema Karađorđevićima. Kraljevina SHS/Jugoslavija nikada ne bi bila ni formirana da to nisu tražili Hrvati. Pola Hrvata je tražilo Jugoslaviju, druga polovina je bila protiv. Aleksandar je nakon atentata u skupštini hteo da odvoji Hrvatsku, pa su ga onda Hrvati odgovorili od toga. Onda je došla diktatura. Nacionalističke organizacije tzv. integralnog jugoslovenstva su bile jače u Dalmaciji nego u Srbiji.

Бојан Илић

pre 13 godina

"Banovina" Hrvatska je stvorena kada je Ban Jelacic, rodjen u Petrovaradinu, krunisan od strane SRPSKOG Patrijarha, koga su u Zagrebu nosili na ramenima prisutni, da bi zastitio srpski i hrvatski zivalj u Austrougarskoj!
To su bila vremena "ljubavi" !
Zalosno je kada ga Tompson i drugari zloupotrebe!

USTAV1990

pre 13 godina

Your way: Banovina Hrvatska je stvorena 1939.g., kada su Karađorđevići vidjeli da ne mogu slomiti Hrvate, nažalost to je bilo kasno. Prije toga je bio atentat u skupštini i mnogi drugi atentati, diktatura, premlaćivanja, namješteni sudski procesi, davanje naše zemlje solunašima.

korupcija kao surogat

pre 13 godina

YU utopija
EU realnost
U toj EU realnosti ja samo vidim i cujem da sve odluke donose najvece zemlje: Nemacka, Francuska itd. a da se ostale ekonomski i politicki na svetskom nivou slabe drzavice i ne cuju, a kada se i upitaju njihove 'odluke' zavise od fondova, pa ako ti je stalo do interesa plati pa klati. Uostalom mozes imati demokratije koliko hoces, ali ipak ce u SVIM INTERESIMA i ODLUKAMA BITI KAKO MAMA NEMACKA KAZE. Primer priznanje Kosova - nikako nece zavisiti od ljubavi prema Srbiji nego koliko ce EU fondovi platiti i narediti priznanje od preostalih drzava koje to nisu uradile.Kako sada stvari stoje narod mora i da gladuje ali u budzet EU koja, ruku na srce, lici kao nekada YU morate da uplacujete jer mama nemacka mora biti sita dok su joj deca gladna. To su novi interesi jer Nemacka ne sme da ima KRIZU iako je svuda oko nje jad, glad i beda.

aleksandar grozni

pre 13 godina

A sve ste sa tvojim sefom Milosevicem to isto mogli i devedesetih bez razaranja masakriranja nevinog naroda,ali vam je bolja opcija bila pljcka i otimanja tudje imovone,profiterstvo,bogacenje pojedinaca iskljucivo bliskih vasoj vlasti,da bi vi isti sada nama pricali o nekoj realnosti,ili ste krajnje licimerni,ili ste mnogo kasno shvatili realnost.I u jednom i u drugom slucaju sa vama su nam dani sumorni,beznadezni,i vrlo blizu katastrofi.

my way

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.
(USTAV1990, 24. maj 2013 18:53)

Karadjordjevici su napravili jedinstvenu funkcionalnu jugoslovensku zemlju, ali su "braca" Hrvati zeleli hrvatsku naciju i drzavu. Na kraju je zbog njihovog pritiska stvorena Banovina Hrvatska, mnogo veca od Hrvatske u okviru Austrougarske, koja je obuhvatala i srpske krajeve, celu Vojnu Krajinu i Hrvate bi zadovoljila. Jel to pravljenje neprijatelja od njih? Ne bismo nikad to ni postali da nije bilo Drugog svetskog rata. Mada,kakav je to bratski odnos u kojem sve necije zelje moras da ispunjavas da te ne bi ubijao? Kraljevina Karadjordjevica se raspala Hitlerovom okupacijom i komunistickom revolucijom, a vasa SFRJ krvavim gradjanskim ratom. Od avnojevskog stvaranja nacionalnih republika i pokrajina samo u Srbiji (vec smanjenoj), kroz svake naredne ustavne promene, proleca, lige, Jugoslavija i Srbija su sve vise dezintegrisane, jer se povladjivalo nacionalizmu i separatizmu svih sem Srba. Sve je to krunisano najnakaradnijim i najduzim ustavom na svetu iz 74. i ostalo je samo da se taj put i program ratom protiv JNA i Srba finaliziraju.

Milence

pre 13 godina

Prazna prica, zveckaju par zrna kukuruza u konzervi, da se neiskusni upecaju na buku. Prvo naplati Crnogorcima lecenje, skolovanje, imovinu kao za strance, i procesljaj drzavnu sluzbu od stranih drzavljana, a ne da ih zaposljavas u mup-u, i da dobijaju subvencionisane kredite od Srbije

Katica

pre 13 godina

Ja sam Katica iz Šibenika, volim B92 i volim kako priča Vaš Premijer, za ne povirovat koliko se čovik može prominit na bolje od 1990 od kad je u vlasti

Marinazg

pre 13 godina

(Nikola, 24. maj 2013 18:38)

Nikola, bit ću nepristojna i otvoreno reći da lažeš. Svi veći hrvatski gradovi, posebno gledajući one na obali biti su vojne utvrde JNA. U samom Zadru je bilo 7 vojarni (kasarni), artiljerski školski centar i centar za protuzračnu obranu, a u okolici Zadra bilo je još oko 7-8 takvih objekata. Većina zapovjednog kadra su od 70-tih bili Srbi i oni su živjeli sa svojim obiteljima. Oni su pretežno govorili srpskim jezikom. U petom razredu osnovne škole moje majke (rođena 1958), došao je dječak, sin jednog generala, koji se doselio iz Niša i jedna djevojčica, kćerka majora, koja je došla iz Sombora. On je bio Srbin po ocu, ona po ocu Hrvatica. Znači, djeca iz mješanog braka. U početku ih nitko nije razumio. On je govorio s jednim Niškim padežem, a ona je razvlačila kao prava Sosa, s mješavinom mađarskog. Njima je trebalo pola godine da im se u govoru ne primjeti da su nedavno došli. Zašto sam naglasila nacionalnost njihovih očeva. Iz jednostavnog razloga, jer njihove majke, jedna Srpkinja sa Kosova, a druga Hrvatica iz Varaždina govorile su srpskim jezikom i nitko se nije tada u Zadru obazirao kada su tražile hleb. Naime, ta djevojčica je moja kuma, pa znam, a njena majka je cijeli život govorila srpskim jezikom, istina ne s kosovskim dijalektom. Umrla je prije 5 godina u Zagrebu, gdje su se kasnije odselili, koncem 80-tih.

Petar

pre 13 godina

Govorite u svoje ime. Ja sam voleo i i dalje volim sve ex-Yu ljude, i drago mi je kad ih sretnem po belom svetu i ispricamo se na nasem jeziku. Ljubav medju narodima ne postoji, mozde postojati bliskost, a mi smo hteli ne hteli i dalje najblizi Hrvatima, Bosnjacima, Crnogorcima. Rat i raspad zemlje nije se desio zbog nedostatka ljubavi vec usled nezrelosti i neobrazovanosti veceg dela populacije, koja takva lako naseda na mitove, legende, "slavnu istoriju", religiju. A najsmesniji su mi ovi sto kazu kako je Jugoslavija bila neprirodna jer smo razliciti, a istovremeno trce u EU kao da smo slicni Fincima ili Holandjanima. Balkan.

USTAV1990

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.

Bosanac II

pre 13 godina

"Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?"

Naravno. Zdravstvo i skolovanje nisu nikad bili besplatni. Postoje i postojali su troskovi plata osoblja i materijalni troskovi (od kako su skole i domovi zdravlja izmesteni sa livada i prestali da uposljavaju onemocale babe i dede). 'Besplatnost' raznih servisa je iluzija, dok je stvarnost redistribucija koje ocigledno nisu bili svesni oni od kojih je uzimano, a ni oni kojima je davano (naravno samo deo onog sto je oduzeto - za ostatak obratiti se distributerima).

Kako bolan nema ljubavi?!

pre 13 godina

Cega ba utopija, pa tu ''utopiju'' je preuzela EU. Kako nije bilo ljubavi?! Toliki mjesani brakovi Dacicu, tolika prijateljstva i dan danas, Da se ne lazemo, da nismo bili kakvi jesmo YU bi postojala i dan danas. Glavnu krivicu, bez da se iko ljuti, snosi SR Srbija kao najveca i najjaca bivsa rebulika SFRJ.
To ti Dacicu znas najbolje. Mani ba lafine. Evo sad da Srbi promjene plocu i muziku koja svira od 90-ih ja bih opet zivio u Yugoslaviji. A svi oni koji ce me kritikovati zbog ovoga, bujrum. Nisam, niti su mi roditelji bili nesto ekonomsko stabilni ali se zivjelo, putovalo se sirom YU, nije nam trebao ni pasos. Sta ce mi dzabe, kad sam imao sve u toj YU.

Nikola

pre 13 godina

Dacic je sve u pravu, dok komentatori ovde nisu iskreni jer secam se isto kao i danas da u toj jugovini sam morao govoriti kruh a ne hleb kako ne bi ostao bez zuba na hrvatskoj obali. Dacicu zabio si jos jedan gol na politickoj sceni.

-HR-

pre 13 godina

Citajuci komentare, moram priznati da nisam mislio da su Srbi ovakvi Jugonostalgicari. Koliko god da je nekome bilo lijepo u toj tvorevini, neprirodne stvari ne idu zajedno, i bilo kakvo stvaranje nove Juge moze zavrsiti samo u krvi.

I ne znam zasto trazite nekakve lazne uzroke raspada, nije nikakva Amerika ili Europa razbila Jugoslaviju, nije nekoliko politicara posvađalo narode, u narodima je doslo na povrsinu ono sto je desetljecima potiskivano i zavrslio je tako kako je. Ionako je bilo samo pitanje vremena i nacina.

Zoki

pre 13 godina

@aseragud
Vukovar su "oslobađali" komunistički generali, koristeći školsku sovjetsku taktiku napada na naseljeno mesto (uporedite Vukovar i Grozni). Kokarde su tu bile samo dekor.
Komunisti su do 1937. imali u programu rušenje Jugoslavije.
Sada je o tome besmisleno raspravljati, jer su nam ogadili Jugoslaviju, ali vreme će pokazati da je ona bila optimalno rešenje za sve narode koji su ovde živeli. Eto, Slovenija je prošla najbolje, u EU već godinama, nezavisna, bez ratnih razaranja. Ne mislim da se usrećila. Prođite po selima i manjim mestima koja su nekada imala industrijske pogone. Pustoš :(

boki

pre 13 godina

Raspala se jer su oni koji su je i stvorili kasnije i rasturili. Nije tu kriv ni Punisha ni Pashic ni Pavelic ni Tito ni Draza a ni Slobo a ni niko sa ex Yu prostora. Krenite od knjiga od Pikea i nadalje pa ce te naci odgovor

radoslav

pre 13 godina

Gospodine Dačiću nikada, ama baš nikada, narodi ne ratuju. Rat je skupa stvar i ratuju oni koji to mogu da plate ili se bar nadaju da će moći ako pobede. Vi ste bili onda blizu a sada ste vodja i zadržavate pravo da nam kažete koga mi volimo ili imamo interest za saradnju. Za vas su svi Hrvati bili ustaše a Albanci kriminalci, Slovenci konjušari, Crnogorci srbi itd. sad ste osetili potrebu da saradjujete sa njima kad je posve izvesno da im ništa ne možemo i da smo slabi. Da imate jaku vojsku iza sebe rekli bi ovo je sve Srbija i naterali nas da ginemo za to. Vi ste Dačiću naterali nas da verujemo da oni ne postoje a sad nam kažete da je krajnje vreme da saradjujemo. U Srbiji se ne menjaju političari nego oni, političari, menjaju svoju politiku i to je nama dovoljno da poverujemo da će biti bolje. Je li se vi to nama smejete in the face a mi smo ovce koje to baš vole. Bože pravde i da vas naše oči više ne vide. Bože daj neke nove ljude sa nekim novim lažima biće zanimljivije i lakše dočekati susret s tobom.

kao i obicno, komunisti misle da su svemu Bogom dani

pre 13 godina

Ekonomska suradnja zapadnog Balkana ce biti moguca samo onda kad se politicari budu prestali mesati u ekonomiju

Strasno

pre 13 godina

Ne slazem se sa premijerom.
Mi treba da saradjujemo u ostvarenju zaednickih ali i pojedinacnih interesa i to je tacno ali medjusobnu povezanost,bliskost pa i ljubav izmedju nasih naroda nikada ne mozemo izbrisati.
Ratovi su proslost i moramo raditi na izgradnji novih odnosa i zajednica da bi zajedno napredovali.

mp

pre 13 godina

SFRJ se raspala zbog Milosevica, Tudjmana, Kucana i A. Izetbegovica; Nasi publicisti i istoricari bi trebali da sve to objedine i da kazu javnosti; Rat su dogovorili Tudjman i Milosevic zar ne a sve o nasem trosku; A mi i dalje gledamo likove koji su nas upropastili devedesetih zar ne? I sada Dacic govori o interesima; Nasi politicari su ljudi bez savesti.

aseragud

pre 13 godina

Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.
(barracuda, 24. maj 2013 15:42)

A četnici su bili nosioci grančice mira????
Koliko se sjećam u Vukovaru su kokarde paradirale, o tome postoje i video zapisi zar ne?

( Ovo pišem da barem admini vide da i mi ostali bi imali neku pametnu za reči ali njima se ne mili objaviti bilo što što govori od rugoj strani medalje - šteta )

hr

pre 13 godina

i što je krivo rekao...?... mislim da ogromna većina u HR misli upravo ovako... sada kao i početkom 90-tih... mi smo mi, vi ste vi i onda eventualno suradnja... nema govora o nekom bratimljenju zajedničkoj državi ili slično...

barracuda

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?
(Bosanac, 24. maj 2013 14:33)


Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.

jimifix

pre 13 godina

Jugoslavija je bila nesto najbolje sto se desilo na Balkanu. Raspala se zbog konkretnih ljudi i konkretne politike a ne zbog nekakve sudbine. U principu sve je moglo da bude i drugacije.

my way

pre 13 godina

Aha, pa onda kad "braca" kad im se prohte da se otcepe pocnu jos jedan krvav "braniteljski" rat i stotine hiljada ljudi pogine, pa jos gora beda,pa opet resenje u jednoj novoj Jugoslaviji,pa opet rat... Dokle bi vi jugonostalgicari isli istim prokletim krugom smrti, iznova i iznova? Da nasa deca, unuci i praunuci ispastaju zbog vase bolesti i gluposti. Ali, da ne bude da vam neko u Srbiji nesto onemogucava, ubedite sad Hrvate kad imaju svoju drzavu prosirenu i na srpske krajeve u Austrougarskoj, a ne moraju da peru istoriju da pristanu na novu Jugu i dogovoreno. Naravno da je bila utopija, od 45 se urusavala, ustav iz 74. i rat epilog.
Deklaracija AVNOJ-a:
"...AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
...skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike...
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu...lažima i klevetama zavravala je inozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije...Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!???) Jugoslavije...Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande...U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih nahuška na medjusobno klanje..."
Nigde jedne reci o ustasama, NDH, beloj gardi, balistima!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno u identitete drzava nastalih zverskim komadanjem Jugoslavije.

Siromasni Joca, Srbin

pre 13 godina

"Nepravda, pa to ti je", rece Kalimero! Gospodine Dacicu, svi su voleli Srbiju jer su od Srbije uzimali skoro sve u bescenje a prodavali Srbima 4 do 5 puta skuplje nego na svetskoj pijaci. Svi su ojadili Srbiju a narocito: Crna Gora, BiH, KiM, Slovenija, Hrvatska i Makedonija. Tito je licno cesto govorio da je Srbija bogata i treba da da ostaloj "braci". I tako su Srbiju stalno oglodali svi od reda. Sbiji su ostale koske a meso su jeli dembelani u ostalim republikama.

Da li je mogu'e

pre 13 godina

Razmišljao sam dugo o tome kako je nastalo Kosovo i Metohija i upravo ovih minuta mi pade na pamet da je moguće da su Kosovo i Metohija nastale da bi Srbiji pripala i područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom jer kako objasniti da je područje na KiM pod kontrolom Srba nakon 1945 pripalo Kosovu i Metohiji nego da bi Srbiji pripala područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom. Ovo pišem jer mislim da nikom nije to jasno jer da jeste objasnili bi nam, ili?

Orbital

pre 13 godina

I ja sam rodjen kao Jugosloven, pa posle 91-e mi nije nist preostalo nego da budem Srbin. Ljudi, sve je to bilo lepo, I mozda su krivi politicari, zapad I ko zna vec... Medjutim, da je ljudima bilo stalo, I da je iole ko hteo da ocuva tu Jugoslaviju I "Jugoslovenstvo" ne bi se nista od toga desilo I mozda bi I dalje ziveli u istoj zemlji. Keva mi je polu-Hrvatica, I dalje mislim da se oseca kao Jugoslovenka, sto je ok, imam prilike da idem u Hrvatsku svake godine. U Dalmaciji sam po par nedelja godisnje I nemam neki utisak da ljudima nedostaje Jugoslavija. Prema tome, dajte jednom da se vise gleda unapred. I ja imam prelepa secanja na BG u Jugoslaviji, I leta provedena u Hrvatskoj... druzio sam se sa sve samim Hrvatima I nikoga nije bila briga, ali od proslosti se ne zivi a kod nase mi se cini da se energija samo usmeruje na pogresne stvari: bivsa Juga, monarhija sada itd.

Nikola XIV

pre 13 godina

Ovo je po prvi put ( bukvalno ) da mi se to sto Dacic govori i svidja . Super ! Samo trezna ,racionalna politika koja stiti sopstvene interese je prava politika . Nikada vise bratstvo i jedinstvo , ljubav i sta ti ja znam koji nakaradni odnosi izmedju naroda na Balkanu .Hvala , dosta je bilo .

interes je pozitivan

pre 13 godina

Gospodin Dacic je u pravu: sve, sve, samo ne ljubav i bratstvo i jedinstvo iz komunsiticke sfrj. Interes ja prava, savremana i civilizovana rec i relacija. Sve razivjene i civilizovane zemlje deluju i povezuju se samo zbog interesa i to ne kriju. Nikada vise nazad u prljavu ljubav iz komunizma, samo napred, u interes i u 21 vek.

Sarmica

pre 13 godina

Ljubav izmedju naroda u ex Yu ima samo su takvi i jos mnogo gori politicari uradili devedesetih to sto su uradili. Svaki normalan čovek nemože da gaji u sebi mrznju prema drugom biću samo što je druge narodnosti ili vere.

cheers

pre 13 godina

Mario, znas li koliko ce vam biti bolje za 40 dana?! Ma ima preporod da dozivite. Isto kao sto su i Rumuni i Bugari. A nama je super sto nijeste dosli. Nebitni ste skroz.

zoran

pre 13 godina

Da, Dachicu...blzi su nam Germani, Angli, Gali, no Sloveni koji naseljavaju bivshu Jugu...Odvali chovek i ostade ziv. Nema veze shto imamo na desetine hiljada "meshanih" brakova...nema veze shto govorimo isti jezik i delimo isti koren...ma ne...to je utopija, ali smo tako bliski Germanima da prosto chovek pozeli da ih prigrli...ovakve izjave se samo mogu chuti u Srbiji i nigde vishe..!!!

Rat je izazvan sa strane i to je svakom laiku jasno. Naishao je na plodno tlo, jer neobrazovanost je na viskomom nivou. Prosta matematika.

xyz

pre 13 godina

@Mario: Mnogo si naivan Mario. U kontaktu sam zbog posla sa jednim brojem obrazovanih ljudi iz Hrvatske sa kojima radim u jednoj zemlji u Evropi. Kukaju bas onako bez pardona. Vidi se i po broju ljudi koji sada napusta Hrvatsku kako je dobro. Bolje se okani arogancije i gledaj kako da saradjujes sa onima koji hoce sa tobom da saradjuju, iz interesa, a ne ljubavi naravno.

Otvoriti suštinsko pitanje

pre 13 godina

A u toj "utopiji" su rođeni dvojica koji se rukuju (na slici). U toj "utopiji" su odrastali i školovali se (u potpunosti na račun "utopije"), završili studije sa odličnim uspehom, i kao uzorni i primerni omladinci dobili posao kao omladinski funkcioneri. A sad su premijeri, svako u svojoj državi. Zašto onda, pljuju po svom poreklu, državi u kojoj su rođeni, svom detinjstvu i mladalaštvu? Da li je, možda, to način da se Briselu i Vašingtonu ide "niz dlaku"? Ako jeste, da li onda, zapravo, Srbija, Crna Gora, kao i ostale države nastale nakon raspada SFRJ imaju svoju realnu suverenost, šansu za društveni i ekonomski razvoj i blagostanje svih svojih građana?

Licemerje

pre 13 godina

Ne veruje u ljubav zato što je sa svojim drugarima ratovao, pa zna kako je to. Ja poznajem mnogo više ljudi iz YU koje volim i koji me vole, bez obzira na ekonomske interese. Ovo nije Dačićeva vizija, ovo du njegove traume i kompleksi.

Tanja

pre 13 godina

Utopija?! Bivša Jugoslavija je bila najlepša zemlja na svetu, i samo zbog toga je mogla da bude utopija! . Možda je sistem bio loš, možda su komunjarski političari bili g....,ali zemlja je bila č a r o b n a, i ljudi su se voleli i poštovali. Ponosna sam što sam rođena kao Jugoslovenka. U srcu ću uvek ostati Jugoslovenka. Vi ste je, gosn Dačiću, sa vašom tadašnjom "ekipom" uništili, vi i vama slični ste umesto ljubavi i složnosti uneli mržnju i razdor. Vi ste odgovorni za uništenje najprekrasnije zemlje na svetu, zemlje koja je imala sve! A sad vam kiselo grožđe...

Bosanac

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?

modesty

pre 13 godina

Za pocetak uvedite zakon o reciprocitetu i ukinite radne dozvole svim slovenackim i hrvatskim firmama koje rade preko kvote (koliko mi kod njih toliko oni kod nas. Otvorite trziste za strane ulagace, odrzavajte bescarinsku zonu sa Rusijom i povoljne dogovore sa EU pa da i mi malo prosperiramo a ne da se preko nasih ledja bogate komsije koje su proterali pola miliona nasih ljudi. Dok se to ne uradi necemo ni mrdnuti napred.
Ps. Cekam da se "susedi" jave da objasne, grcevito, kako sve ovo nije istina, samo da bi sacuvali svoje privilegije i profite. Pricajte to tamo Nemcima i Svedima u novom drustvu, pa vidite kako cete proci. Navikli ste mnogo da iskoristavate svoje partnere.

SRB

pre 13 godina

Bratstvo i jedinstvo vise ne postoji i nikada ga vise nece ni biti,iako je bilo vestacko i lazno,bilo je bar jednoj generaciji ljudi lepo.Danas je to nemoguce jer nam skorasnja istorija jos uvek zvoni u glavi,kako planirati nesto sa narodima koji su nas progonili i ubijali.A nasa vekovna braca crnogorci zabili noz u ledja kada su nam bili najpotrebniji.Nadam se da gradjani Srbije nemaju kratko pamcenje i da nikada vise nece ici srcem u resavanju problema nego samo glavom,pametno i samo sta je u nasem interesu.

mario

pre 13 godina

Koliko je bitan skup da nitko iz Hrvatske nije dosao. Ipak smo u EU za 40 dana. I treba shvatiti da ce uskoro EU trziste biti puno vaznije od trzista Balkana, jer samo dobrim pozicioniranjem mozemo ostvariti neki uspjeh. Biti ce tesko, ali bolje ista nego nista.

BG

pre 13 godina

Naravno da srbski, kao i njima slicni albanski i ostali nacionalisti ne veruju u Jugoslaviju. Oni veruju u svoje dzepne drzavice i svoje nacionalne torove gde mogu da sisaju svoje ovce koliko im volja. Etnicke zajednice su odbacile Jugoslaviju i okupile su se oko svojih nacionalnih ognjista. Sad lepo nek uzivaju. Ko ima na vlasti bivseg komandanta UCK ili cetnickog vojvodu koji pece rakiju - bolje nije ni zasluzio. Trazili ste - gledajte.

Musa Express

pre 13 godina

Pravljenje Jugoslavije je bilo utopija, a pravljenje Evropske Unije nije utopija i on se bori za to???

Po cemu unija istorijsko ,rodom jezikom i porodicno povezanih oblasti prdstavlja utopiju a unija zemalja Evrope koje su mnogo vise razlicite prdstavlja relnu ideju? Srbiji je realnije povezati se sa Slesvig-Holstein oblasti nego sa Makedonijom?

Politicki savezi, unije...su stvar politickog dogovora i pridrzavanja pravila igre. Kad pocne muljanje tipa- mi cemo malo da dostampamo novca jer nam treba gotovine kontra - aha a mi cemo malo da uvedemo vlastitu vojsku- onda puca svaka unija.
Nista veca Utopija YU nije bila od ove tvorevine u nastajanju za koju se ti boris a uopste ne znas kakva treba da bude niti sta ona predstavlja ni sada a ni u buducnosti.

Evropljanin

pre 13 godina

Ovaj covek trenutno predstavlja najboljeg politicara koga Srbija ima, iako pripada stranci koja je istu unistavala 15 godina. Sramno je za ceo bivsi DOS da im Dacic pokazuje kako treba da se vodi nacionalna politika, pridruzivanje ka EU, resavanje Kosova i sl. Koliko god nam je Sloba unistio 15 godina, "Demokrate" su nam pojele jos 10, a nadam se da ce ovi bar nesto na bolje promeniti.

Miki Rubiroza

pre 13 godina

Samo da te demantujem kao dete, proizvod mesovitog braka. A to sto ste zarad licnih interesa nahuskali narod jedne protiv drugih nek vam je na cast. Dok citam komentare zavadjenih strana mogu samo da konstatujem da su argumenti uvek isti ili bar jako slicni (vi ste nas prvi napali, vi ste nama ovoliko civila pobili I slicno), dok oni malo primitivniji se ama dibidus ne razlikuju. Da ste radili na opismenjavanju naroda I narodnosti do rata nebi ni doslo.
Vidis Dacicu, ja sam I dalje u ljubavi sa svom bivsom bracom i da ti pravo kazem, mnogo se bogatije osecam zbog toga, a vi licemeri "vodje" do jucerasnje brace nastavite da se....te zarad ocuvanja vlasti I populizma.

Ludo luda, luda si devojko

pre 13 godina

ha,ha,ha. Pa sale se malo ljudi. Na kojoj ljubavi izvinite? Kada bi pocivali odnosi na tome, bili bi upravo ovakvi kakvi su sada - nikakvi. Tako da se slazem, treba odnosi da pocivaju na interesu i to ne vazi samo za balkan, vec za odnose Srbije sa bilo kojom drzavom. Samo mi mozemo smisliti i mastati da nas, primera radi, Rusi ludo vole, a polovina njih na drustvanim mrezama ne znaju ni gde je i sta je Srbija.. Sto je svakao najnormalnije..Mi smo ti koji ludujemo u odnosima sa svima.

Raca

pre 13 godina

"Interes nam je da svi zajedno budemo bolje pozicionirani, da imamo povećan nivo ekonomske aktivnosti, da imamo otvoreno tržište za promet robe kapitala i ljudi."

Generalno mi se svidja Dacicev pristup o nacinu unapredjenja saradnje medju bivsim Ju. U gore navedenoj recenici mi fali jos samo jedan element a to je smanjenje troskova. Podela Jugoslavije je dovela do toga da su troskovi u bivsim republikama narasli npr. sada imamo nove administrativne takse koje pre nisu postojale, vece administracije koje bi neke poslove moge da raspodele itd.

elevator

pre 13 godina

Predlozio formiranje balkanskog saveta.. Sta mislite koga ce da postavi kao predstavnika Srbije? Malo mu je odbora, saveta i radnih grupa. Nas Ivica, presposobni.

Istina

pre 13 godina

LOL, ne veruje u ljubav, a ko je počeo rat?
Svakako da bi morali da izgradimo ljubav ali trajaće sada desetljećima da ljudi zaborave i da generacija prođe...

autentična Sremica

pre 13 godina

Nema večite ljubavi, ima samo večitih interesa, ili, što bi rekao mudri Šekspir "...oslonimo se na ljudske mane, kad već ne možemo na ljudske vrline..."Nažalost.

onako usput

pre 13 godina

jedino su Djukanovic i Dacic na skupu sefovi drzava, svi ostali su manje pozicionirani predstavnici, to govori o vaznosti samog skupa a bogani i vaznosti Dacica i Djukanovica! a to sta Dacic misli smo hiljadu puta culi, sta kazu ostali ucesnici bi bilo interesantnije da cujemo!

Graor

pre 13 godina

Država koja ima interesni odnos prema inostranim zemljama je uspešna, ona koja gaji ljubavne/bratske odnose ka nekim zemljama, koje god zemlje to bile, ide u izolaciju

Graor

pre 13 godina

Država koja ima interesni odnos prema inostranim zemljama je uspešna, ona koja gaji ljubavne/bratske odnose ka nekim zemljama, koje god zemlje to bile, ide u izolaciju

Musa Express

pre 13 godina

Pravljenje Jugoslavije je bilo utopija, a pravljenje Evropske Unije nije utopija i on se bori za to???

Po cemu unija istorijsko ,rodom jezikom i porodicno povezanih oblasti prdstavlja utopiju a unija zemalja Evrope koje su mnogo vise razlicite prdstavlja relnu ideju? Srbiji je realnije povezati se sa Slesvig-Holstein oblasti nego sa Makedonijom?

Politicki savezi, unije...su stvar politickog dogovora i pridrzavanja pravila igre. Kad pocne muljanje tipa- mi cemo malo da dostampamo novca jer nam treba gotovine kontra - aha a mi cemo malo da uvedemo vlastitu vojsku- onda puca svaka unija.
Nista veca Utopija YU nije bila od ove tvorevine u nastajanju za koju se ti boris a uopste ne znas kakva treba da bude niti sta ona predstavlja ni sada a ni u buducnosti.

Bosanac

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?

Miki Rubiroza

pre 13 godina

Samo da te demantujem kao dete, proizvod mesovitog braka. A to sto ste zarad licnih interesa nahuskali narod jedne protiv drugih nek vam je na cast. Dok citam komentare zavadjenih strana mogu samo da konstatujem da su argumenti uvek isti ili bar jako slicni (vi ste nas prvi napali, vi ste nama ovoliko civila pobili I slicno), dok oni malo primitivniji se ama dibidus ne razlikuju. Da ste radili na opismenjavanju naroda I narodnosti do rata nebi ni doslo.
Vidis Dacicu, ja sam I dalje u ljubavi sa svom bivsom bracom i da ti pravo kazem, mnogo se bogatije osecam zbog toga, a vi licemeri "vodje" do jucerasnje brace nastavite da se....te zarad ocuvanja vlasti I populizma.

Tanja

pre 13 godina

Utopija?! Bivša Jugoslavija je bila najlepša zemlja na svetu, i samo zbog toga je mogla da bude utopija! . Možda je sistem bio loš, možda su komunjarski političari bili g....,ali zemlja je bila č a r o b n a, i ljudi su se voleli i poštovali. Ponosna sam što sam rođena kao Jugoslovenka. U srcu ću uvek ostati Jugoslovenka. Vi ste je, gosn Dačiću, sa vašom tadašnjom "ekipom" uništili, vi i vama slični ste umesto ljubavi i složnosti uneli mržnju i razdor. Vi ste odgovorni za uništenje najprekrasnije zemlje na svetu, zemlje koja je imala sve! A sad vam kiselo grožđe...

BG

pre 13 godina

Naravno da srbski, kao i njima slicni albanski i ostali nacionalisti ne veruju u Jugoslaviju. Oni veruju u svoje dzepne drzavice i svoje nacionalne torove gde mogu da sisaju svoje ovce koliko im volja. Etnicke zajednice su odbacile Jugoslaviju i okupile su se oko svojih nacionalnih ognjista. Sad lepo nek uzivaju. Ko ima na vlasti bivseg komandanta UCK ili cetnickog vojvodu koji pece rakiju - bolje nije ni zasluzio. Trazili ste - gledajte.

Licemerje

pre 13 godina

Ne veruje u ljubav zato što je sa svojim drugarima ratovao, pa zna kako je to. Ja poznajem mnogo više ljudi iz YU koje volim i koji me vole, bez obzira na ekonomske interese. Ovo nije Dačićeva vizija, ovo du njegove traume i kompleksi.

xyz

pre 13 godina

@Mario: Mnogo si naivan Mario. U kontaktu sam zbog posla sa jednim brojem obrazovanih ljudi iz Hrvatske sa kojima radim u jednoj zemlji u Evropi. Kukaju bas onako bez pardona. Vidi se i po broju ljudi koji sada napusta Hrvatsku kako je dobro. Bolje se okani arogancije i gledaj kako da saradjujes sa onima koji hoce sa tobom da saradjuju, iz interesa, a ne ljubavi naravno.

Orbital

pre 13 godina

I ja sam rodjen kao Jugosloven, pa posle 91-e mi nije nist preostalo nego da budem Srbin. Ljudi, sve je to bilo lepo, I mozda su krivi politicari, zapad I ko zna vec... Medjutim, da je ljudima bilo stalo, I da je iole ko hteo da ocuva tu Jugoslaviju I "Jugoslovenstvo" ne bi se nista od toga desilo I mozda bi I dalje ziveli u istoj zemlji. Keva mi je polu-Hrvatica, I dalje mislim da se oseca kao Jugoslovenka, sto je ok, imam prilike da idem u Hrvatsku svake godine. U Dalmaciji sam po par nedelja godisnje I nemam neki utisak da ljudima nedostaje Jugoslavija. Prema tome, dajte jednom da se vise gleda unapred. I ja imam prelepa secanja na BG u Jugoslaviji, I leta provedena u Hrvatskoj... druzio sam se sa sve samim Hrvatima I nikoga nije bila briga, ali od proslosti se ne zivi a kod nase mi se cini da se energija samo usmeruje na pogresne stvari: bivsa Juga, monarhija sada itd.

jimifix

pre 13 godina

Jugoslavija je bila nesto najbolje sto se desilo na Balkanu. Raspala se zbog konkretnih ljudi i konkretne politike a ne zbog nekakve sudbine. U principu sve je moglo da bude i drugacije.

Otvoriti suštinsko pitanje

pre 13 godina

A u toj "utopiji" su rođeni dvojica koji se rukuju (na slici). U toj "utopiji" su odrastali i školovali se (u potpunosti na račun "utopije"), završili studije sa odličnim uspehom, i kao uzorni i primerni omladinci dobili posao kao omladinski funkcioneri. A sad su premijeri, svako u svojoj državi. Zašto onda, pljuju po svom poreklu, državi u kojoj su rođeni, svom detinjstvu i mladalaštvu? Da li je, možda, to način da se Briselu i Vašingtonu ide "niz dlaku"? Ako jeste, da li onda, zapravo, Srbija, Crna Gora, kao i ostale države nastale nakon raspada SFRJ imaju svoju realnu suverenost, šansu za društveni i ekonomski razvoj i blagostanje svih svojih građana?

autentična Sremica

pre 13 godina

Nema večite ljubavi, ima samo večitih interesa, ili, što bi rekao mudri Šekspir "...oslonimo se na ljudske mane, kad već ne možemo na ljudske vrline..."Nažalost.

Evropljanin

pre 13 godina

Ovaj covek trenutno predstavlja najboljeg politicara koga Srbija ima, iako pripada stranci koja je istu unistavala 15 godina. Sramno je za ceo bivsi DOS da im Dacic pokazuje kako treba da se vodi nacionalna politika, pridruzivanje ka EU, resavanje Kosova i sl. Koliko god nam je Sloba unistio 15 godina, "Demokrate" su nam pojele jos 10, a nadam se da ce ovi bar nesto na bolje promeniti.

Petar

pre 13 godina

Govorite u svoje ime. Ja sam voleo i i dalje volim sve ex-Yu ljude, i drago mi je kad ih sretnem po belom svetu i ispricamo se na nasem jeziku. Ljubav medju narodima ne postoji, mozde postojati bliskost, a mi smo hteli ne hteli i dalje najblizi Hrvatima, Bosnjacima, Crnogorcima. Rat i raspad zemlje nije se desio zbog nedostatka ljubavi vec usled nezrelosti i neobrazovanosti veceg dela populacije, koja takva lako naseda na mitove, legende, "slavnu istoriju", religiju. A najsmesniji su mi ovi sto kazu kako je Jugoslavija bila neprirodna jer smo razliciti, a istovremeno trce u EU kao da smo slicni Fincima ili Holandjanima. Balkan.

cheers

pre 13 godina

Mario, znas li koliko ce vam biti bolje za 40 dana?! Ma ima preporod da dozivite. Isto kao sto su i Rumuni i Bugari. A nama je super sto nijeste dosli. Nebitni ste skroz.

zoran

pre 13 godina

Da, Dachicu...blzi su nam Germani, Angli, Gali, no Sloveni koji naseljavaju bivshu Jugu...Odvali chovek i ostade ziv. Nema veze shto imamo na desetine hiljada "meshanih" brakova...nema veze shto govorimo isti jezik i delimo isti koren...ma ne...to je utopija, ali smo tako bliski Germanima da prosto chovek pozeli da ih prigrli...ovakve izjave se samo mogu chuti u Srbiji i nigde vishe..!!!

Rat je izazvan sa strane i to je svakom laiku jasno. Naishao je na plodno tlo, jer neobrazovanost je na viskomom nivou. Prosta matematika.

radoslav

pre 13 godina

Gospodine Dačiću nikada, ama baš nikada, narodi ne ratuju. Rat je skupa stvar i ratuju oni koji to mogu da plate ili se bar nadaju da će moći ako pobede. Vi ste bili onda blizu a sada ste vodja i zadržavate pravo da nam kažete koga mi volimo ili imamo interest za saradnju. Za vas su svi Hrvati bili ustaše a Albanci kriminalci, Slovenci konjušari, Crnogorci srbi itd. sad ste osetili potrebu da saradjujete sa njima kad je posve izvesno da im ništa ne možemo i da smo slabi. Da imate jaku vojsku iza sebe rekli bi ovo je sve Srbija i naterali nas da ginemo za to. Vi ste Dačiću naterali nas da verujemo da oni ne postoje a sad nam kažete da je krajnje vreme da saradjujemo. U Srbiji se ne menjaju političari nego oni, političari, menjaju svoju politiku i to je nama dovoljno da poverujemo da će biti bolje. Je li se vi to nama smejete in the face a mi smo ovce koje to baš vole. Bože pravde i da vas naše oči više ne vide. Bože daj neke nove ljude sa nekim novim lažima biće zanimljivije i lakše dočekati susret s tobom.

USTAV1990

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.

Kako bolan nema ljubavi?!

pre 13 godina

Cega ba utopija, pa tu ''utopiju'' je preuzela EU. Kako nije bilo ljubavi?! Toliki mjesani brakovi Dacicu, tolika prijateljstva i dan danas, Da se ne lazemo, da nismo bili kakvi jesmo YU bi postojala i dan danas. Glavnu krivicu, bez da se iko ljuti, snosi SR Srbija kao najveca i najjaca bivsa rebulika SFRJ.
To ti Dacicu znas najbolje. Mani ba lafine. Evo sad da Srbi promjene plocu i muziku koja svira od 90-ih ja bih opet zivio u Yugoslaviji. A svi oni koji ce me kritikovati zbog ovoga, bujrum. Nisam, niti su mi roditelji bili nesto ekonomsko stabilni ali se zivjelo, putovalo se sirom YU, nije nam trebao ni pasos. Sta ce mi dzabe, kad sam imao sve u toj YU.

hr

pre 13 godina

i što je krivo rekao...?... mislim da ogromna većina u HR misli upravo ovako... sada kao i početkom 90-tih... mi smo mi, vi ste vi i onda eventualno suradnja... nema govora o nekom bratimljenju zajedničkoj državi ili slično...

SRB

pre 13 godina

Bratstvo i jedinstvo vise ne postoji i nikada ga vise nece ni biti,iako je bilo vestacko i lazno,bilo je bar jednoj generaciji ljudi lepo.Danas je to nemoguce jer nam skorasnja istorija jos uvek zvoni u glavi,kako planirati nesto sa narodima koji su nas progonili i ubijali.A nasa vekovna braca crnogorci zabili noz u ledja kada su nam bili najpotrebniji.Nadam se da gradjani Srbije nemaju kratko pamcenje i da nikada vise nece ici srcem u resavanju problema nego samo glavom,pametno i samo sta je u nasem interesu.

Sarmica

pre 13 godina

Ljubav izmedju naroda u ex Yu ima samo su takvi i jos mnogo gori politicari uradili devedesetih to sto su uradili. Svaki normalan čovek nemože da gaji u sebi mrznju prema drugom biću samo što je druge narodnosti ili vere.

my way

pre 13 godina

Aha, pa onda kad "braca" kad im se prohte da se otcepe pocnu jos jedan krvav "braniteljski" rat i stotine hiljada ljudi pogine, pa jos gora beda,pa opet resenje u jednoj novoj Jugoslaviji,pa opet rat... Dokle bi vi jugonostalgicari isli istim prokletim krugom smrti, iznova i iznova? Da nasa deca, unuci i praunuci ispastaju zbog vase bolesti i gluposti. Ali, da ne bude da vam neko u Srbiji nesto onemogucava, ubedite sad Hrvate kad imaju svoju drzavu prosirenu i na srpske krajeve u Austrougarskoj, a ne moraju da peru istoriju da pristanu na novu Jugu i dogovoreno. Naravno da je bila utopija, od 45 se urusavala, ustav iz 74. i rat epilog.
Deklaracija AVNOJ-a:
"...AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
...skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike...
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu...lažima i klevetama zavravala je inozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije...Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!???) Jugoslavije...Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande...U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih nahuška na medjusobno klanje..."
Nigde jedne reci o ustasama, NDH, beloj gardi, balistima!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno u identitete drzava nastalih zverskim komadanjem Jugoslavije.

elevator

pre 13 godina

Predlozio formiranje balkanskog saveta.. Sta mislite koga ce da postavi kao predstavnika Srbije? Malo mu je odbora, saveta i radnih grupa. Nas Ivica, presposobni.

barracuda

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?
(Bosanac, 24. maj 2013 14:33)


Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.

-HR-

pre 13 godina

Citajuci komentare, moram priznati da nisam mislio da su Srbi ovakvi Jugonostalgicari. Koliko god da je nekome bilo lijepo u toj tvorevini, neprirodne stvari ne idu zajedno, i bilo kakvo stvaranje nove Juge moze zavrsiti samo u krvi.

I ne znam zasto trazite nekakve lazne uzroke raspada, nije nikakva Amerika ili Europa razbila Jugoslaviju, nije nekoliko politicara posvađalo narode, u narodima je doslo na povrsinu ono sto je desetljecima potiskivano i zavrslio je tako kako je. Ionako je bilo samo pitanje vremena i nacina.

mario

pre 13 godina

Koliko je bitan skup da nitko iz Hrvatske nije dosao. Ipak smo u EU za 40 dana. I treba shvatiti da ce uskoro EU trziste biti puno vaznije od trzista Balkana, jer samo dobrim pozicioniranjem mozemo ostvariti neki uspjeh. Biti ce tesko, ali bolje ista nego nista.

modesty

pre 13 godina

Za pocetak uvedite zakon o reciprocitetu i ukinite radne dozvole svim slovenackim i hrvatskim firmama koje rade preko kvote (koliko mi kod njih toliko oni kod nas. Otvorite trziste za strane ulagace, odrzavajte bescarinsku zonu sa Rusijom i povoljne dogovore sa EU pa da i mi malo prosperiramo a ne da se preko nasih ledja bogate komsije koje su proterali pola miliona nasih ljudi. Dok se to ne uradi necemo ni mrdnuti napred.
Ps. Cekam da se "susedi" jave da objasne, grcevito, kako sve ovo nije istina, samo da bi sacuvali svoje privilegije i profite. Pricajte to tamo Nemcima i Svedima u novom drustvu, pa vidite kako cete proci. Navikli ste mnogo da iskoristavate svoje partnere.

mp

pre 13 godina

SFRJ se raspala zbog Milosevica, Tudjmana, Kucana i A. Izetbegovica; Nasi publicisti i istoricari bi trebali da sve to objedine i da kazu javnosti; Rat su dogovorili Tudjman i Milosevic zar ne a sve o nasem trosku; A mi i dalje gledamo likove koji su nas upropastili devedesetih zar ne? I sada Dacic govori o interesima; Nasi politicari su ljudi bez savesti.

Ludo luda, luda si devojko

pre 13 godina

ha,ha,ha. Pa sale se malo ljudi. Na kojoj ljubavi izvinite? Kada bi pocivali odnosi na tome, bili bi upravo ovakvi kakvi su sada - nikakvi. Tako da se slazem, treba odnosi da pocivaju na interesu i to ne vazi samo za balkan, vec za odnose Srbije sa bilo kojom drzavom. Samo mi mozemo smisliti i mastati da nas, primera radi, Rusi ludo vole, a polovina njih na drustvanim mrezama ne znaju ni gde je i sta je Srbija.. Sto je svakao najnormalnije..Mi smo ti koji ludujemo u odnosima sa svima.

Siromasni Joca, Srbin

pre 13 godina

"Nepravda, pa to ti je", rece Kalimero! Gospodine Dacicu, svi su voleli Srbiju jer su od Srbije uzimali skoro sve u bescenje a prodavali Srbima 4 do 5 puta skuplje nego na svetskoj pijaci. Svi su ojadili Srbiju a narocito: Crna Gora, BiH, KiM, Slovenija, Hrvatska i Makedonija. Tito je licno cesto govorio da je Srbija bogata i treba da da ostaloj "braci". I tako su Srbiju stalno oglodali svi od reda. Sbiji su ostale koske a meso su jeli dembelani u ostalim republikama.

Raca

pre 13 godina

"Interes nam je da svi zajedno budemo bolje pozicionirani, da imamo povećan nivo ekonomske aktivnosti, da imamo otvoreno tržište za promet robe kapitala i ljudi."

Generalno mi se svidja Dacicev pristup o nacinu unapredjenja saradnje medju bivsim Ju. U gore navedenoj recenici mi fali jos samo jedan element a to je smanjenje troskova. Podela Jugoslavije je dovela do toga da su troskovi u bivsim republikama narasli npr. sada imamo nove administrativne takse koje pre nisu postojale, vece administracije koje bi neke poslove moge da raspodele itd.

Istina

pre 13 godina

LOL, ne veruje u ljubav, a ko je počeo rat?
Svakako da bi morali da izgradimo ljubav ali trajaće sada desetljećima da ljudi zaborave i da generacija prođe...

onako usput

pre 13 godina

jedino su Djukanovic i Dacic na skupu sefovi drzava, svi ostali su manje pozicionirani predstavnici, to govori o vaznosti samog skupa a bogani i vaznosti Dacica i Djukanovica! a to sta Dacic misli smo hiljadu puta culi, sta kazu ostali ucesnici bi bilo interesantnije da cujemo!

Zoki

pre 13 godina

@aseragud
Vukovar su "oslobađali" komunistički generali, koristeći školsku sovjetsku taktiku napada na naseljeno mesto (uporedite Vukovar i Grozni). Kokarde su tu bile samo dekor.
Komunisti su do 1937. imali u programu rušenje Jugoslavije.
Sada je o tome besmisleno raspravljati, jer su nam ogadili Jugoslaviju, ali vreme će pokazati da je ona bila optimalno rešenje za sve narode koji su ovde živeli. Eto, Slovenija je prošla najbolje, u EU već godinama, nezavisna, bez ratnih razaranja. Ne mislim da se usrećila. Prođite po selima i manjim mestima koja su nekada imala industrijske pogone. Pustoš :(

aseragud

pre 13 godina

Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.
(barracuda, 24. maj 2013 15:42)

A četnici su bili nosioci grančice mira????
Koliko se sjećam u Vukovaru su kokarde paradirale, o tome postoje i video zapisi zar ne?

( Ovo pišem da barem admini vide da i mi ostali bi imali neku pametnu za reči ali njima se ne mili objaviti bilo što što govori od rugoj strani medalje - šteta )

Nikola XIV

pre 13 godina

Ovo je po prvi put ( bukvalno ) da mi se to sto Dacic govori i svidja . Super ! Samo trezna ,racionalna politika koja stiti sopstvene interese je prava politika . Nikada vise bratstvo i jedinstvo , ljubav i sta ti ja znam koji nakaradni odnosi izmedju naroda na Balkanu .Hvala , dosta je bilo .

kao i obicno, komunisti misle da su svemu Bogom dani

pre 13 godina

Ekonomska suradnja zapadnog Balkana ce biti moguca samo onda kad se politicari budu prestali mesati u ekonomiju

Strasno

pre 13 godina

Ne slazem se sa premijerom.
Mi treba da saradjujemo u ostvarenju zaednickih ali i pojedinacnih interesa i to je tacno ali medjusobnu povezanost,bliskost pa i ljubav izmedju nasih naroda nikada ne mozemo izbrisati.
Ratovi su proslost i moramo raditi na izgradnji novih odnosa i zajednica da bi zajedno napredovali.

Milence

pre 13 godina

Prazna prica, zveckaju par zrna kukuruza u konzervi, da se neiskusni upecaju na buku. Prvo naplati Crnogorcima lecenje, skolovanje, imovinu kao za strance, i procesljaj drzavnu sluzbu od stranih drzavljana, a ne da ih zaposljavas u mup-u, i da dobijaju subvencionisane kredite od Srbije

interes je pozitivan

pre 13 godina

Gospodin Dacic je u pravu: sve, sve, samo ne ljubav i bratstvo i jedinstvo iz komunsiticke sfrj. Interes ja prava, savremana i civilizovana rec i relacija. Sve razivjene i civilizovane zemlje deluju i povezuju se samo zbog interesa i to ne kriju. Nikada vise nazad u prljavu ljubav iz komunizma, samo napred, u interes i u 21 vek.

Marinazg

pre 13 godina

(Nikola, 24. maj 2013 18:38)

Nikola, bit ću nepristojna i otvoreno reći da lažeš. Svi veći hrvatski gradovi, posebno gledajući one na obali biti su vojne utvrde JNA. U samom Zadru je bilo 7 vojarni (kasarni), artiljerski školski centar i centar za protuzračnu obranu, a u okolici Zadra bilo je još oko 7-8 takvih objekata. Većina zapovjednog kadra su od 70-tih bili Srbi i oni su živjeli sa svojim obiteljima. Oni su pretežno govorili srpskim jezikom. U petom razredu osnovne škole moje majke (rođena 1958), došao je dječak, sin jednog generala, koji se doselio iz Niša i jedna djevojčica, kćerka majora, koja je došla iz Sombora. On je bio Srbin po ocu, ona po ocu Hrvatica. Znači, djeca iz mješanog braka. U početku ih nitko nije razumio. On je govorio s jednim Niškim padežem, a ona je razvlačila kao prava Sosa, s mješavinom mađarskog. Njima je trebalo pola godine da im se u govoru ne primjeti da su nedavno došli. Zašto sam naglasila nacionalnost njihovih očeva. Iz jednostavnog razloga, jer njihove majke, jedna Srpkinja sa Kosova, a druga Hrvatica iz Varaždina govorile su srpskim jezikom i nitko se nije tada u Zadru obazirao kada su tražile hleb. Naime, ta djevojčica je moja kuma, pa znam, a njena majka je cijeli život govorila srpskim jezikom, istina ne s kosovskim dijalektom. Umrla je prije 5 godina u Zagrebu, gdje su se kasnije odselili, koncem 80-tih.

Nikola

pre 13 godina

Dacic je sve u pravu, dok komentatori ovde nisu iskreni jer secam se isto kao i danas da u toj jugovini sam morao govoriti kruh a ne hleb kako ne bi ostao bez zuba na hrvatskoj obali. Dacicu zabio si jos jedan gol na politickoj sceni.

Katica

pre 13 godina

Ja sam Katica iz Šibenika, volim B92 i volim kako priča Vaš Premijer, za ne povirovat koliko se čovik može prominit na bolje od 1990 od kad je u vlasti

Bosanac II

pre 13 godina

"Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?"

Naravno. Zdravstvo i skolovanje nisu nikad bili besplatni. Postoje i postojali su troskovi plata osoblja i materijalni troskovi (od kako su skole i domovi zdravlja izmesteni sa livada i prestali da uposljavaju onemocale babe i dede). 'Besplatnost' raznih servisa je iluzija, dok je stvarnost redistribucija koje ocigledno nisu bili svesni oni od kojih je uzimano, a ni oni kojima je davano (naravno samo deo onog sto je oduzeto - za ostatak obratiti se distributerima).

boki

pre 13 godina

Raspala se jer su oni koji su je i stvorili kasnije i rasturili. Nije tu kriv ni Punisha ni Pashic ni Pavelic ni Tito ni Draza a ni Slobo a ni niko sa ex Yu prostora. Krenite od knjiga od Pikea i nadalje pa ce te naci odgovor

Da li je mogu'e

pre 13 godina

Razmišljao sam dugo o tome kako je nastalo Kosovo i Metohija i upravo ovih minuta mi pade na pamet da je moguće da su Kosovo i Metohija nastale da bi Srbiji pripala i područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom jer kako objasniti da je područje na KiM pod kontrolom Srba nakon 1945 pripalo Kosovu i Metohiji nego da bi Srbiji pripala područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom. Ovo pišem jer mislim da nikom nije to jasno jer da jeste objasnili bi nam, ili?

aleksandar grozni

pre 13 godina

A sve ste sa tvojim sefom Milosevicem to isto mogli i devedesetih bez razaranja masakriranja nevinog naroda,ali vam je bolja opcija bila pljcka i otimanja tudje imovone,profiterstvo,bogacenje pojedinaca iskljucivo bliskih vasoj vlasti,da bi vi isti sada nama pricali o nekoj realnosti,ili ste krajnje licimerni,ili ste mnogo kasno shvatili realnost.I u jednom i u drugom slucaju sa vama su nam dani sumorni,beznadezni,i vrlo blizu katastrofi.

my way

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.
(USTAV1990, 24. maj 2013 18:53)

Karadjordjevici su napravili jedinstvenu funkcionalnu jugoslovensku zemlju, ali su "braca" Hrvati zeleli hrvatsku naciju i drzavu. Na kraju je zbog njihovog pritiska stvorena Banovina Hrvatska, mnogo veca od Hrvatske u okviru Austrougarske, koja je obuhvatala i srpske krajeve, celu Vojnu Krajinu i Hrvate bi zadovoljila. Jel to pravljenje neprijatelja od njih? Ne bismo nikad to ni postali da nije bilo Drugog svetskog rata. Mada,kakav je to bratski odnos u kojem sve necije zelje moras da ispunjavas da te ne bi ubijao? Kraljevina Karadjordjevica se raspala Hitlerovom okupacijom i komunistickom revolucijom, a vasa SFRJ krvavim gradjanskim ratom. Od avnojevskog stvaranja nacionalnih republika i pokrajina samo u Srbiji (vec smanjenoj), kroz svake naredne ustavne promene, proleca, lige, Jugoslavija i Srbija su sve vise dezintegrisane, jer se povladjivalo nacionalizmu i separatizmu svih sem Srba. Sve je to krunisano najnakaradnijim i najduzim ustavom na svetu iz 74. i ostalo je samo da se taj put i program ratom protiv JNA i Srba finaliziraju.

USTAV1990

pre 13 godina

Your way: Banovina Hrvatska je stvorena 1939.g., kada su Karađorđevići vidjeli da ne mogu slomiti Hrvate, nažalost to je bilo kasno. Prije toga je bio atentat u skupštini i mnogi drugi atentati, diktatura, premlaćivanja, namješteni sudski procesi, davanje naše zemlje solunašima.

Бојан Илић

pre 13 godina

"Banovina" Hrvatska je stvorena kada je Ban Jelacic, rodjen u Petrovaradinu, krunisan od strane SRPSKOG Patrijarha, koga su u Zagrebu nosili na ramenima prisutni, da bi zastitio srpski i hrvatski zivalj u Austrougarskoj!
To su bila vremena "ljubavi" !
Zalosno je kada ga Tompson i drugari zloupotrebe!

korupcija kao surogat

pre 13 godina

YU utopija
EU realnost
U toj EU realnosti ja samo vidim i cujem da sve odluke donose najvece zemlje: Nemacka, Francuska itd. a da se ostale ekonomski i politicki na svetskom nivou slabe drzavice i ne cuju, a kada se i upitaju njihove 'odluke' zavise od fondova, pa ako ti je stalo do interesa plati pa klati. Uostalom mozes imati demokratije koliko hoces, ali ipak ce u SVIM INTERESIMA i ODLUKAMA BITI KAKO MAMA NEMACKA KAZE. Primer priznanje Kosova - nikako nece zavisiti od ljubavi prema Srbiji nego koliko ce EU fondovi platiti i narediti priznanje od preostalih drzava koje to nisu uradile.Kako sada stvari stoje narod mora i da gladuje ali u budzet EU koja, ruku na srce, lici kao nekada YU morate da uplacujete jer mama nemacka mora biti sita dok su joj deca gladna. To su novi interesi jer Nemacka ne sme da ima KRIZU iako je svuda oko nje jad, glad i beda.

Zoki

pre 13 godina

@USTAV1990
Banovina Hrvatska u potpunosti nije bila ni organizovana u vreme kada je izbio rat. Bila je deo plana da se zemlja reorganizuje, verovatno najboljeg plana federalizacije Jugoslavije, puno boljeg nego ono što su komunisti uradili 1943. Zasnovanog na parlamentarnoj demokratiji i višestranačkom sistemu - a ne komunističkoj diktaturi i kultu vođe.
Sa druge strane, mislim da Hrvati nisu fer pema Karađorđevićima. Kraljevina SHS/Jugoslavija nikada ne bi bila ni formirana da to nisu tražili Hrvati. Pola Hrvata je tražilo Jugoslaviju, druga polovina je bila protiv. Aleksandar je nakon atentata u skupštini hteo da odvoji Hrvatsku, pa su ga onda Hrvati odgovorili od toga. Onda je došla diktatura. Nacionalističke organizacije tzv. integralnog jugoslovenstva su bile jače u Dalmaciji nego u Srbiji.

my way

pre 13 godina

@USTAV1990
Kralj Aleksandar je stvorio SHS zbog male i za Srbe beznacajne teritorije, koja bi bila raskomadana izmedju Austrije i Italije uprkos izvestaju Zivojina Misica, kojeg je poslao tamo u izvidjanje. Posle je Hrvatima nudio razgranicenje i nezavisnu drzavu mnogo vecu od pokrajine Hrvatske u sastavu Austrougarske, sav prostor na kojem su bili vecina, ali su oni, tj. vi potezali mape od pre hiljadu godina, kralja Tomislava i slicne gluposti. Mnogo ste nezajazljivi bili, ne veliku vec ogromnu Hrvatsku hteli (pa vam kad ste je dobili ni ona nije bila dovoljna). Ne govoris sta su Radic i klapa radili i na koji su nacin vredjali Srbe i njihove astronomske zrtve, o nasilju i ubijanjima pocinjenim od strane ustaskih terorista, o tome da su i na samog kralja Aleksandra atentat izvrsili.

Zoki

pre 13 godina

@USTAV 1990
Nikola Pašić je bio protiv ujedinjenja od 1.12.1918. i zato je bio i sklonjen iz vlade. Na ekspresnom ujedinjenju se insistiralo u Hrvatskoj i Sloveniji.
Situacija u Hrvatskoj je bila na određeni način šizofrenična. Neki su na ujedinjenju insistirali radi ideala, neki radi interesa (da ne bi došlo do realizacije Londonskog ugovora iy 1915 i ostali bez teritorija), a neki iz straha (od Italijana ili boljševika). Koga je Aleksandar trebao da sluša? I pravaš Grga Budislav Angjelinović je bio Hrvat (ugušio pobunu domobrana u decembru 1918. u Zagrebu), i Mirko Korolija, i Josip Sibe Miličić su bili Hrvati.
Sa druge strane, srpski političari apsolutno nisu imali iskustvo života u federalnoj državi, neke stvari koje su ukinute 1918-1920. (domobranstvo, hrvatski sabor, itd.) su dobrim delom rezultat tog nerazumevanja. Aleksandar je preimenovao Duvno u Tomislavgrad, organizovao veličanstvenu proslavu 1000. godina Hrvatskog kraljevstva, štampao marke sa likovima njega i Tomislava (a ne npr. njega i Dušana Silnog), samo je sneg sprečio kraljicu Mariju da sina Tomislava rodi u Zagrebu... - ali mu nije palo na pamet da sazove hrvatski sabor koji bi ga potvrdio za kralja.

Devojacki san

pre 13 godina

nemam pojma,niti me povjest puno zanima (never look back) , samo znam da sa jednim prstom ruke ne mozes napravit nista ,a sa deset prstiju mozes nesto napravit,kako je rekao veliki Marijan Benes....i sramotan je onaj bratoubilacki (imovinski ) rat iz 90-ih...sad je gotovo...mozda eventualno neke kasnije generacije nesto naprave..u EUniju ne vjerujem...

USTAV 1990

pre 13 godina

Zoki slažem se da je Banovina Hrvatska bila ogroman korak naprijed samo 20 godina prekasno, ali ipak je šteta što je odmah došlo do rata. Formiranje Juge nisu htjeli samo Hrvati nego i Srbi (Pašić), a Hrvatima se brzo ogadila jer nije bila demokratska već autokratska, čak su se i neki Srbi u Hrvatskoj okrenuli protiv kralja(Pribičević). Što se tiče odvajanja Hrvatske ili tzv. amputacije Hrvatske, Aleksandar je to htio ali da granica bude na Karlovcu, a to nije bilo izvedivo bez rata zato je i popustio i došlo je do dogovora Cvetković-Maček.

mario

pre 13 godina

Koliko je bitan skup da nitko iz Hrvatske nije dosao. Ipak smo u EU za 40 dana. I treba shvatiti da ce uskoro EU trziste biti puno vaznije od trzista Balkana, jer samo dobrim pozicioniranjem mozemo ostvariti neki uspjeh. Biti ce tesko, ali bolje ista nego nista.

Siromasni Joca, Srbin

pre 13 godina

"Nepravda, pa to ti je", rece Kalimero! Gospodine Dacicu, svi su voleli Srbiju jer su od Srbije uzimali skoro sve u bescenje a prodavali Srbima 4 do 5 puta skuplje nego na svetskoj pijaci. Svi su ojadili Srbiju a narocito: Crna Gora, BiH, KiM, Slovenija, Hrvatska i Makedonija. Tito je licno cesto govorio da je Srbija bogata i treba da da ostaloj "braci". I tako su Srbiju stalno oglodali svi od reda. Sbiji su ostale koske a meso su jeli dembelani u ostalim republikama.

cheers

pre 13 godina

Mario, znas li koliko ce vam biti bolje za 40 dana?! Ma ima preporod da dozivite. Isto kao sto su i Rumuni i Bugari. A nama je super sto nijeste dosli. Nebitni ste skroz.

Tanja

pre 13 godina

Utopija?! Bivša Jugoslavija je bila najlepša zemlja na svetu, i samo zbog toga je mogla da bude utopija! . Možda je sistem bio loš, možda su komunjarski političari bili g....,ali zemlja je bila č a r o b n a, i ljudi su se voleli i poštovali. Ponosna sam što sam rođena kao Jugoslovenka. U srcu ću uvek ostati Jugoslovenka. Vi ste je, gosn Dačiću, sa vašom tadašnjom "ekipom" uništili, vi i vama slični ste umesto ljubavi i složnosti uneli mržnju i razdor. Vi ste odgovorni za uništenje najprekrasnije zemlje na svetu, zemlje koja je imala sve! A sad vam kiselo grožđe...

Bosanac

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?

Evropljanin

pre 13 godina

Ovaj covek trenutno predstavlja najboljeg politicara koga Srbija ima, iako pripada stranci koja je istu unistavala 15 godina. Sramno je za ceo bivsi DOS da im Dacic pokazuje kako treba da se vodi nacionalna politika, pridruzivanje ka EU, resavanje Kosova i sl. Koliko god nam je Sloba unistio 15 godina, "Demokrate" su nam pojele jos 10, a nadam se da ce ovi bar nesto na bolje promeniti.

Nikola

pre 13 godina

Dacic je sve u pravu, dok komentatori ovde nisu iskreni jer secam se isto kao i danas da u toj jugovini sam morao govoriti kruh a ne hleb kako ne bi ostao bez zuba na hrvatskoj obali. Dacicu zabio si jos jedan gol na politickoj sceni.

my way

pre 13 godina

Aha, pa onda kad "braca" kad im se prohte da se otcepe pocnu jos jedan krvav "braniteljski" rat i stotine hiljada ljudi pogine, pa jos gora beda,pa opet resenje u jednoj novoj Jugoslaviji,pa opet rat... Dokle bi vi jugonostalgicari isli istim prokletim krugom smrti, iznova i iznova? Da nasa deca, unuci i praunuci ispastaju zbog vase bolesti i gluposti. Ali, da ne bude da vam neko u Srbiji nesto onemogucava, ubedite sad Hrvate kad imaju svoju drzavu prosirenu i na srpske krajeve u Austrougarskoj, a ne moraju da peru istoriju da pristanu na novu Jugu i dogovoreno. Naravno da je bila utopija, od 45 se urusavala, ustav iz 74. i rat epilog.
Deklaracija AVNOJ-a:
"...AVNOJ na svom Drugom zasjednju,održanom 29. studena 1943 godine
KONSTATIRA
...skršeni su ostaci velikosrbske hegemonističke politike...
reakcionarna izbeglička klika u inozemstvu...lažima i klevetama zavravala je inozemstvo, pokušavala da sakrije pravu volju naroda Jugoslavije...Pomoću svojih agnenata, u u prvom redu Draže Mihajlovića, ta je vlada sistmatski orgranizairla bratoubilački rat u svim ZEMLJAMA (!!!???) Jugoslavije...Ona nosi odgovornst za pokolje i zločine koji su vršile i još vrše četničke bande...U isto vrijeme je radila na tome, da zavede narde Jugoslavije, da ih nahuška na medjusobno klanje..."
Nigde jedne reci o ustasama, NDH, beloj gardi, balistima!
Na tim osnovama gradjeno je bratstvo i jedinstvo YU naroda i to je ugradjeno u identitete drzava nastalih zverskim komadanjem Jugoslavije.

barracuda

pre 13 godina

Je li utopija bila slobodno putovanje s crvenim pasošem?
Je li utopija bila mogućnost da biraš posao unutar SFRJ?
Je li utopija bila to što nije bilo gladnih ljudi?
Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?
(Bosanac, 24. maj 2013 14:33)


Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.

Istina

pre 13 godina

LOL, ne veruje u ljubav, a ko je počeo rat?
Svakako da bi morali da izgradimo ljubav ali trajaće sada desetljećima da ljudi zaborave i da generacija prođe...

Da li je mogu'e

pre 13 godina

Razmišljao sam dugo o tome kako je nastalo Kosovo i Metohija i upravo ovih minuta mi pade na pamet da je moguće da su Kosovo i Metohija nastale da bi Srbiji pripala i područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom jer kako objasniti da je područje na KiM pod kontrolom Srba nakon 1945 pripalo Kosovu i Metohiji nego da bi Srbiji pripala područja naseljena Albanskim i pretežno Albanskim stanovništvom. Ovo pišem jer mislim da nikom nije to jasno jer da jeste objasnili bi nam, ili?

SRB

pre 13 godina

Bratstvo i jedinstvo vise ne postoji i nikada ga vise nece ni biti,iako je bilo vestacko i lazno,bilo je bar jednoj generaciji ljudi lepo.Danas je to nemoguce jer nam skorasnja istorija jos uvek zvoni u glavi,kako planirati nesto sa narodima koji su nas progonili i ubijali.A nasa vekovna braca crnogorci zabili noz u ledja kada su nam bili najpotrebniji.Nadam se da gradjani Srbije nemaju kratko pamcenje i da nikada vise nece ici srcem u resavanju problema nego samo glavom,pametno i samo sta je u nasem interesu.

BG

pre 13 godina

Naravno da srbski, kao i njima slicni albanski i ostali nacionalisti ne veruju u Jugoslaviju. Oni veruju u svoje dzepne drzavice i svoje nacionalne torove gde mogu da sisaju svoje ovce koliko im volja. Etnicke zajednice su odbacile Jugoslaviju i okupile su se oko svojih nacionalnih ognjista. Sad lepo nek uzivaju. Ko ima na vlasti bivseg komandanta UCK ili cetnickog vojvodu koji pece rakiju - bolje nije ni zasluzio. Trazili ste - gledajte.

zoran

pre 13 godina

Da, Dachicu...blzi su nam Germani, Angli, Gali, no Sloveni koji naseljavaju bivshu Jugu...Odvali chovek i ostade ziv. Nema veze shto imamo na desetine hiljada "meshanih" brakova...nema veze shto govorimo isti jezik i delimo isti koren...ma ne...to je utopija, ali smo tako bliski Germanima da prosto chovek pozeli da ih prigrli...ovakve izjave se samo mogu chuti u Srbiji i nigde vishe..!!!

Rat je izazvan sa strane i to je svakom laiku jasno. Naishao je na plodno tlo, jer neobrazovanost je na viskomom nivou. Prosta matematika.

jimifix

pre 13 godina

Jugoslavija je bila nesto najbolje sto se desilo na Balkanu. Raspala se zbog konkretnih ljudi i konkretne politike a ne zbog nekakve sudbine. U principu sve je moglo da bude i drugacije.

-HR-

pre 13 godina

Citajuci komentare, moram priznati da nisam mislio da su Srbi ovakvi Jugonostalgicari. Koliko god da je nekome bilo lijepo u toj tvorevini, neprirodne stvari ne idu zajedno, i bilo kakvo stvaranje nove Juge moze zavrsiti samo u krvi.

I ne znam zasto trazite nekakve lazne uzroke raspada, nije nikakva Amerika ili Europa razbila Jugoslaviju, nije nekoliko politicara posvađalo narode, u narodima je doslo na povrsinu ono sto je desetljecima potiskivano i zavrslio je tako kako je. Ionako je bilo samo pitanje vremena i nacina.

Miki Rubiroza

pre 13 godina

Samo da te demantujem kao dete, proizvod mesovitog braka. A to sto ste zarad licnih interesa nahuskali narod jedne protiv drugih nek vam je na cast. Dok citam komentare zavadjenih strana mogu samo da konstatujem da su argumenti uvek isti ili bar jako slicni (vi ste nas prvi napali, vi ste nama ovoliko civila pobili I slicno), dok oni malo primitivniji se ama dibidus ne razlikuju. Da ste radili na opismenjavanju naroda I narodnosti do rata nebi ni doslo.
Vidis Dacicu, ja sam I dalje u ljubavi sa svom bivsom bracom i da ti pravo kazem, mnogo se bogatije osecam zbog toga, a vi licemeri "vodje" do jucerasnje brace nastavite da se....te zarad ocuvanja vlasti I populizma.

aseragud

pre 13 godina

Dve ideologije, dva pokreta, kako god hoćeš, ustaški i komunistički pokret rušile su dve Jugoslavije. To nije utopija, to su činjenice. Sva drugačija tumačenja o rušenju dve Jugoslavije ne bi bila utemeljena.

Pozdrav i zdrav mi ti bio.
(barracuda, 24. maj 2013 15:42)

A četnici su bili nosioci grančice mira????
Koliko se sjećam u Vukovaru su kokarde paradirale, o tome postoje i video zapisi zar ne?

( Ovo pišem da barem admini vide da i mi ostali bi imali neku pametnu za reči ali njima se ne mili objaviti bilo što što govori od rugoj strani medalje - šteta )

Musa Express

pre 13 godina

Pravljenje Jugoslavije je bilo utopija, a pravljenje Evropske Unije nije utopija i on se bori za to???

Po cemu unija istorijsko ,rodom jezikom i porodicno povezanih oblasti prdstavlja utopiju a unija zemalja Evrope koje su mnogo vise razlicite prdstavlja relnu ideju? Srbiji je realnije povezati se sa Slesvig-Holstein oblasti nego sa Makedonijom?

Politicki savezi, unije...su stvar politickog dogovora i pridrzavanja pravila igre. Kad pocne muljanje tipa- mi cemo malo da dostampamo novca jer nam treba gotovine kontra - aha a mi cemo malo da uvedemo vlastitu vojsku- onda puca svaka unija.
Nista veca Utopija YU nije bila od ove tvorevine u nastajanju za koju se ti boris a uopste ne znas kakva treba da bude niti sta ona predstavlja ni sada a ni u buducnosti.

Licemerje

pre 13 godina

Ne veruje u ljubav zato što je sa svojim drugarima ratovao, pa zna kako je to. Ja poznajem mnogo više ljudi iz YU koje volim i koji me vole, bez obzira na ekonomske interese. Ovo nije Dačićeva vizija, ovo du njegove traume i kompleksi.

Strasno

pre 13 godina

Ne slazem se sa premijerom.
Mi treba da saradjujemo u ostvarenju zaednickih ali i pojedinacnih interesa i to je tacno ali medjusobnu povezanost,bliskost pa i ljubav izmedju nasih naroda nikada ne mozemo izbrisati.
Ratovi su proslost i moramo raditi na izgradnji novih odnosa i zajednica da bi zajedno napredovali.

Kako bolan nema ljubavi?!

pre 13 godina

Cega ba utopija, pa tu ''utopiju'' je preuzela EU. Kako nije bilo ljubavi?! Toliki mjesani brakovi Dacicu, tolika prijateljstva i dan danas, Da se ne lazemo, da nismo bili kakvi jesmo YU bi postojala i dan danas. Glavnu krivicu, bez da se iko ljuti, snosi SR Srbija kao najveca i najjaca bivsa rebulika SFRJ.
To ti Dacicu znas najbolje. Mani ba lafine. Evo sad da Srbi promjene plocu i muziku koja svira od 90-ih ja bih opet zivio u Yugoslaviji. A svi oni koji ce me kritikovati zbog ovoga, bujrum. Nisam, niti su mi roditelji bili nesto ekonomsko stabilni ali se zivjelo, putovalo se sirom YU, nije nam trebao ni pasos. Sta ce mi dzabe, kad sam imao sve u toj YU.

USTAV1990

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.

xyz

pre 13 godina

@Mario: Mnogo si naivan Mario. U kontaktu sam zbog posla sa jednim brojem obrazovanih ljudi iz Hrvatske sa kojima radim u jednoj zemlji u Evropi. Kukaju bas onako bez pardona. Vidi se i po broju ljudi koji sada napusta Hrvatsku kako je dobro. Bolje se okani arogancije i gledaj kako da saradjujes sa onima koji hoce sa tobom da saradjuju, iz interesa, a ne ljubavi naravno.

mp

pre 13 godina

SFRJ se raspala zbog Milosevica, Tudjmana, Kucana i A. Izetbegovica; Nasi publicisti i istoricari bi trebali da sve to objedine i da kazu javnosti; Rat su dogovorili Tudjman i Milosevic zar ne a sve o nasem trosku; A mi i dalje gledamo likove koji su nas upropastili devedesetih zar ne? I sada Dacic govori o interesima; Nasi politicari su ljudi bez savesti.

Petar

pre 13 godina

Govorite u svoje ime. Ja sam voleo i i dalje volim sve ex-Yu ljude, i drago mi je kad ih sretnem po belom svetu i ispricamo se na nasem jeziku. Ljubav medju narodima ne postoji, mozde postojati bliskost, a mi smo hteli ne hteli i dalje najblizi Hrvatima, Bosnjacima, Crnogorcima. Rat i raspad zemlje nije se desio zbog nedostatka ljubavi vec usled nezrelosti i neobrazovanosti veceg dela populacije, koja takva lako naseda na mitove, legende, "slavnu istoriju", religiju. A najsmesniji su mi ovi sto kazu kako je Jugoslavija bila neprirodna jer smo razliciti, a istovremeno trce u EU kao da smo slicni Fincima ili Holandjanima. Balkan.

Sarmica

pre 13 godina

Ljubav izmedju naroda u ex Yu ima samo su takvi i jos mnogo gori politicari uradili devedesetih to sto su uradili. Svaki normalan čovek nemože da gaji u sebi mrznju prema drugom biću samo što je druge narodnosti ili vere.

Graor

pre 13 godina

Država koja ima interesni odnos prema inostranim zemljama je uspešna, ona koja gaji ljubavne/bratske odnose ka nekim zemljama, koje god zemlje to bile, ide u izolaciju

Nikola XIV

pre 13 godina

Ovo je po prvi put ( bukvalno ) da mi se to sto Dacic govori i svidja . Super ! Samo trezna ,racionalna politika koja stiti sopstvene interese je prava politika . Nikada vise bratstvo i jedinstvo , ljubav i sta ti ja znam koji nakaradni odnosi izmedju naroda na Balkanu .Hvala , dosta je bilo .

interes je pozitivan

pre 13 godina

Gospodin Dacic je u pravu: sve, sve, samo ne ljubav i bratstvo i jedinstvo iz komunsiticke sfrj. Interes ja prava, savremana i civilizovana rec i relacija. Sve razivjene i civilizovane zemlje deluju i povezuju se samo zbog interesa i to ne kriju. Nikada vise nazad u prljavu ljubav iz komunizma, samo napred, u interes i u 21 vek.

hr

pre 13 godina

i što je krivo rekao...?... mislim da ogromna većina u HR misli upravo ovako... sada kao i početkom 90-tih... mi smo mi, vi ste vi i onda eventualno suradnja... nema govora o nekom bratimljenju zajedničkoj državi ili slično...

radoslav

pre 13 godina

Gospodine Dačiću nikada, ama baš nikada, narodi ne ratuju. Rat je skupa stvar i ratuju oni koji to mogu da plate ili se bar nadaju da će moći ako pobede. Vi ste bili onda blizu a sada ste vodja i zadržavate pravo da nam kažete koga mi volimo ili imamo interest za saradnju. Za vas su svi Hrvati bili ustaše a Albanci kriminalci, Slovenci konjušari, Crnogorci srbi itd. sad ste osetili potrebu da saradjujete sa njima kad je posve izvesno da im ništa ne možemo i da smo slabi. Da imate jaku vojsku iza sebe rekli bi ovo je sve Srbija i naterali nas da ginemo za to. Vi ste Dačiću naterali nas da verujemo da oni ne postoje a sad nam kažete da je krajnje vreme da saradjujemo. U Srbiji se ne menjaju političari nego oni, političari, menjaju svoju politiku i to je nama dovoljno da poverujemo da će biti bolje. Je li se vi to nama smejete in the face a mi smo ovce koje to baš vole. Bože pravde i da vas naše oči više ne vide. Bože daj neke nove ljude sa nekim novim lažima biće zanimljivije i lakše dočekati susret s tobom.

modesty

pre 13 godina

Za pocetak uvedite zakon o reciprocitetu i ukinite radne dozvole svim slovenackim i hrvatskim firmama koje rade preko kvote (koliko mi kod njih toliko oni kod nas. Otvorite trziste za strane ulagace, odrzavajte bescarinsku zonu sa Rusijom i povoljne dogovore sa EU pa da i mi malo prosperiramo a ne da se preko nasih ledja bogate komsije koje su proterali pola miliona nasih ljudi. Dok se to ne uradi necemo ni mrdnuti napred.
Ps. Cekam da se "susedi" jave da objasne, grcevito, kako sve ovo nije istina, samo da bi sacuvali svoje privilegije i profite. Pricajte to tamo Nemcima i Svedima u novom drustvu, pa vidite kako cete proci. Navikli ste mnogo da iskoristavate svoje partnere.

Otvoriti suštinsko pitanje

pre 13 godina

A u toj "utopiji" su rođeni dvojica koji se rukuju (na slici). U toj "utopiji" su odrastali i školovali se (u potpunosti na račun "utopije"), završili studije sa odličnim uspehom, i kao uzorni i primerni omladinci dobili posao kao omladinski funkcioneri. A sad su premijeri, svako u svojoj državi. Zašto onda, pljuju po svom poreklu, državi u kojoj su rođeni, svom detinjstvu i mladalaštvu? Da li je, možda, to način da se Briselu i Vašingtonu ide "niz dlaku"? Ako jeste, da li onda, zapravo, Srbija, Crna Gora, kao i ostale države nastale nakon raspada SFRJ imaju svoju realnu suverenost, šansu za društveni i ekonomski razvoj i blagostanje svih svojih građana?

Zoki

pre 13 godina

@aseragud
Vukovar su "oslobađali" komunistički generali, koristeći školsku sovjetsku taktiku napada na naseljeno mesto (uporedite Vukovar i Grozni). Kokarde su tu bile samo dekor.
Komunisti su do 1937. imali u programu rušenje Jugoslavije.
Sada je o tome besmisleno raspravljati, jer su nam ogadili Jugoslaviju, ali vreme će pokazati da je ona bila optimalno rešenje za sve narode koji su ovde živeli. Eto, Slovenija je prošla najbolje, u EU već godinama, nezavisna, bez ratnih razaranja. Ne mislim da se usrećila. Prođite po selima i manjim mestima koja su nekada imala industrijske pogone. Pustoš :(

boki

pre 13 godina

Raspala se jer su oni koji su je i stvorili kasnije i rasturili. Nije tu kriv ni Punisha ni Pashic ni Pavelic ni Tito ni Draza a ni Slobo a ni niko sa ex Yu prostora. Krenite od knjiga od Pikea i nadalje pa ce te naci odgovor

Bosanac II

pre 13 godina

"Je li utopija bilo besplatno zdravstvo i školovanje?"

Naravno. Zdravstvo i skolovanje nisu nikad bili besplatni. Postoje i postojali su troskovi plata osoblja i materijalni troskovi (od kako su skole i domovi zdravlja izmesteni sa livada i prestali da uposljavaju onemocale babe i dede). 'Besplatnost' raznih servisa je iluzija, dok je stvarnost redistribucija koje ocigledno nisu bili svesni oni od kojih je uzimano, a ni oni kojima je davano (naravno samo deo onog sto je oduzeto - za ostatak obratiti se distributerima).

Orbital

pre 13 godina

I ja sam rodjen kao Jugosloven, pa posle 91-e mi nije nist preostalo nego da budem Srbin. Ljudi, sve je to bilo lepo, I mozda su krivi politicari, zapad I ko zna vec... Medjutim, da je ljudima bilo stalo, I da je iole ko hteo da ocuva tu Jugoslaviju I "Jugoslovenstvo" ne bi se nista od toga desilo I mozda bi I dalje ziveli u istoj zemlji. Keva mi je polu-Hrvatica, I dalje mislim da se oseca kao Jugoslovenka, sto je ok, imam prilike da idem u Hrvatsku svake godine. U Dalmaciji sam po par nedelja godisnje I nemam neki utisak da ljudima nedostaje Jugoslavija. Prema tome, dajte jednom da se vise gleda unapred. I ja imam prelepa secanja na BG u Jugoslaviji, I leta provedena u Hrvatskoj... druzio sam se sa sve samim Hrvatima I nikoga nije bila briga, ali od proslosti se ne zivi a kod nase mi se cini da se energija samo usmeruje na pogresne stvari: bivsa Juga, monarhija sada itd.

Marinazg

pre 13 godina

(Nikola, 24. maj 2013 18:38)

Nikola, bit ću nepristojna i otvoreno reći da lažeš. Svi veći hrvatski gradovi, posebno gledajući one na obali biti su vojne utvrde JNA. U samom Zadru je bilo 7 vojarni (kasarni), artiljerski školski centar i centar za protuzračnu obranu, a u okolici Zadra bilo je još oko 7-8 takvih objekata. Većina zapovjednog kadra su od 70-tih bili Srbi i oni su živjeli sa svojim obiteljima. Oni su pretežno govorili srpskim jezikom. U petom razredu osnovne škole moje majke (rođena 1958), došao je dječak, sin jednog generala, koji se doselio iz Niša i jedna djevojčica, kćerka majora, koja je došla iz Sombora. On je bio Srbin po ocu, ona po ocu Hrvatica. Znači, djeca iz mješanog braka. U početku ih nitko nije razumio. On je govorio s jednim Niškim padežem, a ona je razvlačila kao prava Sosa, s mješavinom mađarskog. Njima je trebalo pola godine da im se u govoru ne primjeti da su nedavno došli. Zašto sam naglasila nacionalnost njihovih očeva. Iz jednostavnog razloga, jer njihove majke, jedna Srpkinja sa Kosova, a druga Hrvatica iz Varaždina govorile su srpskim jezikom i nitko se nije tada u Zadru obazirao kada su tražile hleb. Naime, ta djevojčica je moja kuma, pa znam, a njena majka je cijeli život govorila srpskim jezikom, istina ne s kosovskim dijalektom. Umrla je prije 5 godina u Zagrebu, gdje su se kasnije odselili, koncem 80-tih.

onako usput

pre 13 godina

jedino su Djukanovic i Dacic na skupu sefovi drzava, svi ostali su manje pozicionirani predstavnici, to govori o vaznosti samog skupa a bogani i vaznosti Dacica i Djukanovica! a to sta Dacic misli smo hiljadu puta culi, sta kazu ostali ucesnici bi bilo interesantnije da cujemo!

my way

pre 13 godina

Gotovo 100 godina, od Ilirizma nadalje, se govorilo kako su Hrvati i Srbi braća, jedan narod sa 2 imena, dogovaran je i standadiziran zajednički jezik, jedni su težili oslobađanju od Turske, drugi od Austrije i kad je konačno došla 1918. i kad su "braća" trebala početi živjeti kao braća, dinastija Karađorđević svojom politikom, diktaturom, atentatima, u 20 godina stvori od Hrvata i Srba najveće neprijatelje.
(USTAV1990, 24. maj 2013 18:53)

Karadjordjevici su napravili jedinstvenu funkcionalnu jugoslovensku zemlju, ali su "braca" Hrvati zeleli hrvatsku naciju i drzavu. Na kraju je zbog njihovog pritiska stvorena Banovina Hrvatska, mnogo veca od Hrvatske u okviru Austrougarske, koja je obuhvatala i srpske krajeve, celu Vojnu Krajinu i Hrvate bi zadovoljila. Jel to pravljenje neprijatelja od njih? Ne bismo nikad to ni postali da nije bilo Drugog svetskog rata. Mada,kakav je to bratski odnos u kojem sve necije zelje moras da ispunjavas da te ne bi ubijao? Kraljevina Karadjordjevica se raspala Hitlerovom okupacijom i komunistickom revolucijom, a vasa SFRJ krvavim gradjanskim ratom. Od avnojevskog stvaranja nacionalnih republika i pokrajina samo u Srbiji (vec smanjenoj), kroz svake naredne ustavne promene, proleca, lige, Jugoslavija i Srbija su sve vise dezintegrisane, jer se povladjivalo nacionalizmu i separatizmu svih sem Srba. Sve je to krunisano najnakaradnijim i najduzim ustavom na svetu iz 74. i ostalo je samo da se taj put i program ratom protiv JNA i Srba finaliziraju.

Ludo luda, luda si devojko

pre 13 godina

ha,ha,ha. Pa sale se malo ljudi. Na kojoj ljubavi izvinite? Kada bi pocivali odnosi na tome, bili bi upravo ovakvi kakvi su sada - nikakvi. Tako da se slazem, treba odnosi da pocivaju na interesu i to ne vazi samo za balkan, vec za odnose Srbije sa bilo kojom drzavom. Samo mi mozemo smisliti i mastati da nas, primera radi, Rusi ludo vole, a polovina njih na drustvanim mrezama ne znaju ni gde je i sta je Srbija.. Sto je svakao najnormalnije..Mi smo ti koji ludujemo u odnosima sa svima.

elevator

pre 13 godina

Predlozio formiranje balkanskog saveta.. Sta mislite koga ce da postavi kao predstavnika Srbije? Malo mu je odbora, saveta i radnih grupa. Nas Ivica, presposobni.

Raca

pre 13 godina

"Interes nam je da svi zajedno budemo bolje pozicionirani, da imamo povećan nivo ekonomske aktivnosti, da imamo otvoreno tržište za promet robe kapitala i ljudi."

Generalno mi se svidja Dacicev pristup o nacinu unapredjenja saradnje medju bivsim Ju. U gore navedenoj recenici mi fali jos samo jedan element a to je smanjenje troskova. Podela Jugoslavije je dovela do toga da su troskovi u bivsim republikama narasli npr. sada imamo nove administrativne takse koje pre nisu postojale, vece administracije koje bi neke poslove moge da raspodele itd.

Katica

pre 13 godina

Ja sam Katica iz Šibenika, volim B92 i volim kako priča Vaš Premijer, za ne povirovat koliko se čovik može prominit na bolje od 1990 od kad je u vlasti

Milence

pre 13 godina

Prazna prica, zveckaju par zrna kukuruza u konzervi, da se neiskusni upecaju na buku. Prvo naplati Crnogorcima lecenje, skolovanje, imovinu kao za strance, i procesljaj drzavnu sluzbu od stranih drzavljana, a ne da ih zaposljavas u mup-u, i da dobijaju subvencionisane kredite od Srbije

autentična Sremica

pre 13 godina

Nema večite ljubavi, ima samo večitih interesa, ili, što bi rekao mudri Šekspir "...oslonimo se na ljudske mane, kad već ne možemo na ljudske vrline..."Nažalost.

aleksandar grozni

pre 13 godina

A sve ste sa tvojim sefom Milosevicem to isto mogli i devedesetih bez razaranja masakriranja nevinog naroda,ali vam je bolja opcija bila pljcka i otimanja tudje imovone,profiterstvo,bogacenje pojedinaca iskljucivo bliskih vasoj vlasti,da bi vi isti sada nama pricali o nekoj realnosti,ili ste krajnje licimerni,ili ste mnogo kasno shvatili realnost.I u jednom i u drugom slucaju sa vama su nam dani sumorni,beznadezni,i vrlo blizu katastrofi.

kao i obicno, komunisti misle da su svemu Bogom dani

pre 13 godina

Ekonomska suradnja zapadnog Balkana ce biti moguca samo onda kad se politicari budu prestali mesati u ekonomiju

USTAV1990

pre 13 godina

Your way: Banovina Hrvatska je stvorena 1939.g., kada su Karađorđevići vidjeli da ne mogu slomiti Hrvate, nažalost to je bilo kasno. Prije toga je bio atentat u skupštini i mnogi drugi atentati, diktatura, premlaćivanja, namješteni sudski procesi, davanje naše zemlje solunašima.

Бојан Илић

pre 13 godina

"Banovina" Hrvatska je stvorena kada je Ban Jelacic, rodjen u Petrovaradinu, krunisan od strane SRPSKOG Patrijarha, koga su u Zagrebu nosili na ramenima prisutni, da bi zastitio srpski i hrvatski zivalj u Austrougarskoj!
To su bila vremena "ljubavi" !
Zalosno je kada ga Tompson i drugari zloupotrebe!

USTAV 1990

pre 13 godina

Zoki slažem se da je Banovina Hrvatska bila ogroman korak naprijed samo 20 godina prekasno, ali ipak je šteta što je odmah došlo do rata. Formiranje Juge nisu htjeli samo Hrvati nego i Srbi (Pašić), a Hrvatima se brzo ogadila jer nije bila demokratska već autokratska, čak su se i neki Srbi u Hrvatskoj okrenuli protiv kralja(Pribičević). Što se tiče odvajanja Hrvatske ili tzv. amputacije Hrvatske, Aleksandar je to htio ali da granica bude na Karlovcu, a to nije bilo izvedivo bez rata zato je i popustio i došlo je do dogovora Cvetković-Maček.

korupcija kao surogat

pre 13 godina

YU utopija
EU realnost
U toj EU realnosti ja samo vidim i cujem da sve odluke donose najvece zemlje: Nemacka, Francuska itd. a da se ostale ekonomski i politicki na svetskom nivou slabe drzavice i ne cuju, a kada se i upitaju njihove 'odluke' zavise od fondova, pa ako ti je stalo do interesa plati pa klati. Uostalom mozes imati demokratije koliko hoces, ali ipak ce u SVIM INTERESIMA i ODLUKAMA BITI KAKO MAMA NEMACKA KAZE. Primer priznanje Kosova - nikako nece zavisiti od ljubavi prema Srbiji nego koliko ce EU fondovi platiti i narediti priznanje od preostalih drzava koje to nisu uradile.Kako sada stvari stoje narod mora i da gladuje ali u budzet EU koja, ruku na srce, lici kao nekada YU morate da uplacujete jer mama nemacka mora biti sita dok su joj deca gladna. To su novi interesi jer Nemacka ne sme da ima KRIZU iako je svuda oko nje jad, glad i beda.

Zoki

pre 13 godina

@USTAV1990
Banovina Hrvatska u potpunosti nije bila ni organizovana u vreme kada je izbio rat. Bila je deo plana da se zemlja reorganizuje, verovatno najboljeg plana federalizacije Jugoslavije, puno boljeg nego ono što su komunisti uradili 1943. Zasnovanog na parlamentarnoj demokratiji i višestranačkom sistemu - a ne komunističkoj diktaturi i kultu vođe.
Sa druge strane, mislim da Hrvati nisu fer pema Karađorđevićima. Kraljevina SHS/Jugoslavija nikada ne bi bila ni formirana da to nisu tražili Hrvati. Pola Hrvata je tražilo Jugoslaviju, druga polovina je bila protiv. Aleksandar je nakon atentata u skupštini hteo da odvoji Hrvatsku, pa su ga onda Hrvati odgovorili od toga. Onda je došla diktatura. Nacionalističke organizacije tzv. integralnog jugoslovenstva su bile jače u Dalmaciji nego u Srbiji.

my way

pre 13 godina

@USTAV1990
Kralj Aleksandar je stvorio SHS zbog male i za Srbe beznacajne teritorije, koja bi bila raskomadana izmedju Austrije i Italije uprkos izvestaju Zivojina Misica, kojeg je poslao tamo u izvidjanje. Posle je Hrvatima nudio razgranicenje i nezavisnu drzavu mnogo vecu od pokrajine Hrvatske u sastavu Austrougarske, sav prostor na kojem su bili vecina, ali su oni, tj. vi potezali mape od pre hiljadu godina, kralja Tomislava i slicne gluposti. Mnogo ste nezajazljivi bili, ne veliku vec ogromnu Hrvatsku hteli (pa vam kad ste je dobili ni ona nije bila dovoljna). Ne govoris sta su Radic i klapa radili i na koji su nacin vredjali Srbe i njihove astronomske zrtve, o nasilju i ubijanjima pocinjenim od strane ustaskih terorista, o tome da su i na samog kralja Aleksandra atentat izvrsili.

Zoki

pre 13 godina

@USTAV 1990
Nikola Pašić je bio protiv ujedinjenja od 1.12.1918. i zato je bio i sklonjen iz vlade. Na ekspresnom ujedinjenju se insistiralo u Hrvatskoj i Sloveniji.
Situacija u Hrvatskoj je bila na određeni način šizofrenična. Neki su na ujedinjenju insistirali radi ideala, neki radi interesa (da ne bi došlo do realizacije Londonskog ugovora iy 1915 i ostali bez teritorija), a neki iz straha (od Italijana ili boljševika). Koga je Aleksandar trebao da sluša? I pravaš Grga Budislav Angjelinović je bio Hrvat (ugušio pobunu domobrana u decembru 1918. u Zagrebu), i Mirko Korolija, i Josip Sibe Miličić su bili Hrvati.
Sa druge strane, srpski političari apsolutno nisu imali iskustvo života u federalnoj državi, neke stvari koje su ukinute 1918-1920. (domobranstvo, hrvatski sabor, itd.) su dobrim delom rezultat tog nerazumevanja. Aleksandar je preimenovao Duvno u Tomislavgrad, organizovao veličanstvenu proslavu 1000. godina Hrvatskog kraljevstva, štampao marke sa likovima njega i Tomislava (a ne npr. njega i Dušana Silnog), samo je sneg sprečio kraljicu Mariju da sina Tomislava rodi u Zagrebu... - ali mu nije palo na pamet da sazove hrvatski sabor koji bi ga potvrdio za kralja.

Devojacki san

pre 13 godina

nemam pojma,niti me povjest puno zanima (never look back) , samo znam da sa jednim prstom ruke ne mozes napravit nista ,a sa deset prstiju mozes nesto napravit,kako je rekao veliki Marijan Benes....i sramotan je onaj bratoubilacki (imovinski ) rat iz 90-ih...sad je gotovo...mozda eventualno neke kasnije generacije nesto naprave..u EUniju ne vjerujem...