Nedelja, 19.05.2013.

18:47

Cetinje: Njegoš proglašen za sveca

Na nivou Mitropolije crnogorsko-primorske 19. maj je ustanovljen kao datum praznovanja mitropolita Petra II Petrovića Njegoša kao svetitelja.

Izvor: Blic

Cetinje: Njegoš proglašen za sveca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

miro

pre 10 godina

Pitam se je li ovo prijevremeni kraj pravoslavne crkve u Srbiji ili je ovo neka šala. Čovjek koji upotrebljava kvarno i raspadajuće materijalno tijelo ne može biti svet niti može biti svetac. Ako neka osoba ima dar viđenja budućnosti to ne znači da je ta osoba svetac zbog toga. U raznim institutima po svijetu se znanstveno radi s tisućama ljudi različitih ekstra-percepcija od vidilaca do telepata pa ih nitko ne doživljava kao svece. Ovaj tekst mi je vrlo naivan. Pitam se ako je sadržaj ovog teksta istinit u kojem tisućljeću ovi svećenici žive. Je li njima jasno da je naš sunčev sustav ušao u astrološki znak vodonoše 21.12.2012. i da će se u ovom znaku sve otkriti i razjasniti. njima očito nije jasno da ljudi već nekoliko godina izučavaju svitke s crnog mora i nad hamadi biblioteku u kojoj se nalaze evanđelja koje je Irinej odbacio a car Konstantin zbog njih vodio ratove s Gnosticima. Mi izučavamo zabranjenu povijest čovječanstva, dekodirano je i klinasto Sumersko pismo koje je pisano 4.5 tisuća godina prije Krista. Znamo za sve plagijate u Bibliji počevši od priče o Mojsija pa do kulta majke i djeteta koji se je prakticirao i svetkovalo kroz čitavu povijest čovječanstva, a svećenici SPC pričaju da Ilija gromovnik valja bačve po nebu kada na zemlji čujemo grmljavinu.Ja tako doživljavam ovaj članak i pitam se Quo Vadis Domine ?

Milan Stepanović

pre 10 godina

Proglašenje Njegoša za svetitelja njega samog sigurno bi dobro nasmejalo. Ovaj najveći pesnik srpskog jezika, veliki mislilac i znamenit državnik ponajmanje je bio vladika i mitropolit (vladičanske odežde, osim u retkim prilikama, nije nosio). Boreći se da sačuva samostalnost svoje male spartanske države Njegoš je vodio krvave bitke i ratove, naređivao uklanjanja protivnika (pa i svojih sunarodnika), svetio se i činio je sve one ni malo bogougodne stvari kojima se služe vladari da bi opstali na vlasti. I to nije ni krio. Uz to, Njegoš je napisao verovatno najlepšu čulnu ili erotsku pesmu na srpskom jeziku („Noć skuplja vijeka“), a ne mali broj dokaza postoji o njegovim povremenim ljubavnim vezama (što kao monah i vladika nije smeo da čini, ali što je kao muškarac izuzetne i nesvakidašnje lepote i naočitosti, povremeno, ipak, činio). Njegošu, po mnogo čemu, pripada jedno od najistaknutijih mesta u našoj istoriji, ali mu svetiteljstvo ne pripada. Valjalo bi da mitropolit Amfilohije prvo pažljivo pročita dve najbolje studije o Njegošu („Njegošu - knjiga duboke odanosti“ Isidore Sekulić i „Njegoš – pesnik, vladar, vladika“ Milovana Đilasa), pa da shvati nespojivost svog predloga sa stvarnim životom velikog vladike.

Milan R.

pre 10 godina

Nije tajna da je Njegos voleo zene a i one njega. Jedina nezgodna stvar u svemu tome je sifilis koji je tad bio neizleciv pa je zato smatran "svetom" bolescu. Da li je to prvi korak da se postane svetac?

Marko

pre 10 godina

Trudicu se da ne ucinim nista bitno za ceo svoj zivot samo da me ne bi crkva proglasila za sveca. Jadan covek, vise ne mozes ni mrtav da budes a da te neko ne prisvoji. Za 100 godina ce izgleda I Richard Dawkins-a da santifikuju kako je krenulo. Uostalom, to je cist biznis jos jedno crveno slovo vise jos jedan dan za njih da malo masu kandilima i pravdaju svoje parazitiranje.

u ime inata

pre 10 godina

ne vidim ni jedan razlog da bi se njegos proglasio svecem osim ako nije presudilo to sto je bio vrhunski pesnik koliko ja znam nigde nije zabelezeno da su se zavreme njegovog zivota ai posle smrti na njegovom grobnom mestu dogadjala bozija cuda i koliko ja znam sveti sinod donosi posle debelog vecanja i razmatranja bozijih cuda dali ce neko biti ili ne svetac ovako se njegos koristi u svrhu teranja inata sto je ne potrebno svi znamo da se njegos deklarisao kao srbin

Петар

pre 10 godina

И требало је да се прогласи за свеца јер својим овоземаљским животом је то и био.

abraham73

pre 10 godina

pustite vi to proglasavanje poznatih licnosti svecima, ja sam katolik i dosta mi je toga proglasavanja, nema to veze sa izvornom kriscanskom vjerom , svetim pismom i Isusom Kristom.

mara

pre 10 godina

Ne znam zašto je Njegoševa kanonizacija povod za raspravu o nacionalizmu. Bugari npr. slave Sv.Savu, pa niko nije pravio famu od toga. Da li je on svetac za pripadnike SPC to je na njima da odluče, oni koji neće njemu da se mole, verovatno ni nisu pripadnici iste. Njegoš, ajvar ili šljivovica... mediokriteti o esenciji...

deda Paun, Solunac

pre 10 godina

Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći...
(ortodox, 20. maj 2013 02:17)

- Sa nepunih osamdeset i meni je sve tesko i nerazumljivo. Univerzalnog je u delu Njegosa malo, i sve se to moze vrednovat kao lokalizmi razumljivi samo na fildzanu male balkanske teritotije. Sto se tice Njegosa coveka - covek ko covek: Bezgresan nije ni on bio.

XLav

pre 10 godina

Ja sam ateista, tako da me ne zanima mnogo, ali sto se tice vernika, mislim da je vreme da se preispita stav oko ikonoborstva, mozda su ljudi bili u pravu, kakvi sveci, kakve ikone, samo bog i gotovo! Ovo postaje smesno.

nbp

pre 10 godina

Njegoš je veliki pesnik, filozof i vladar. On je otac današnje Crne Gore, bilo crnogorske, bilo srpske, kako to ko već u Crnoj Gori gleda. Mi van Crne Gore u njemu vidimo srpskog pesnika, ali njegov pristup, govor i filozofija nisu "srbijanski" već iz kraja iz kojeg je. Samim tim, mnogima i dan danas nije razumljiv. Sve i da je bio samo Crnogorac, on je jedan od onih oko kojeg se gradilo moderno srpstvo. Ovo što radi Amfilohije je štetno i pogrešno po više osnova. Samo po sebi, jer sam uveren da sam Njegoš nikad sebe ne bi hteo da vidi kao sveca. Pogrešno je, jer Amfilohije nastavlja da deli Crnu Goru - zaključujem da je po tom pitanju gori od Miraša Dedeića (od negiranja postojanja crnogorskog naroda, preko limenih crkava na Rumiji, do svakodnevne retorike). A Amfilohija imamo priliku da čujemo i u Srbiji - i zgražavamo se. Za "mir u kući", Amfilohije mora da ide, a SPC da da crkvi u Crnoj Gori maksimalnu samostalnost, nivo "crkve" ili arhiepiskopije na nivou cele države Crne Gore (primer Ukrajinske pravoslavne crkve). Ovakvo stanje i zbivanje samo vodi u dalju podelu, a samim tim i srozavanje SPC u Crnoj Gori.

Radule

pre 10 godina

Par citata Balše Brkovića iz njegovog osvrta na predlog da se Njegoš proglasi svecem:
- Gotovo da bi se moglo postaviti kao neumoljiva jednačina: ako je Njegoš veliki pjesnik, onda sigurno nije svetac. Ako je, pak, svetac – onda sigurno nije veliki pjesnik. A on jeste veliki pjesnik.
-..Ipak, Njegoša su ionako već ruinirali i to dvostruko - pretvaranjem u nacionalnog tribuna i petrifikacijom koja je dovela do toga da se Njegoš stalno citira, iako se gotovo uopšte ne čita. Samo prividno paradoks – puna usta milosti ne znače milost. Citiranje postaje zamjena za autentično čitanje. Slično je bilo sa Marksom – najmanje su ga čitali onda kada su ga svi citirali. I on je umalo postao “svetac“ jedne lijepe utopije.
-...ako je Njegoševa svetost po crkvenim standardima neupitna, što se čekalo dvjesta godina? Hoće li Crkva ubuduće, kada recimo Njegoša proglasi za svetitelja, smatrati da ima neku vrstu ekskluzivnog prava na njega? Hoće li iz njegovog stihovlja trijebiti jeretičke iskaze?
Naravno, niti su Englezi proglasili Šekspira za sveca, niti su to uradili Francuzi sa Igoom, niti Rusi sa Puškinom... Proglašenjem Njegoša za sveca vi ga izdvajate iz takvog društva, iz njegovog prirodnog okruženja i uvodite u svijet u kojem mu naprosto nije mjesto.
-..Mirko Đorđević podsjeća da postoje i neki uobičajeni uslovi za sveca... a Njegoš se tu baš ne uklapa. Dok se u istoriju svjetske književnosti uklapa savršeno. I tu mu je mjesto.
http://www.vijesti.me/kolumne/svetac-kolumna-127910

radan isposnik

pre 10 godina

Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

-- Da, ali kakvog god Srbina, pisca i coveka ne mozes onda da proglasis za sveca. Bice da on ipak nije kakav god. Amfilohije ga je proglasio za sveca, a da li ce to vecno i da o(p)stane zavisi samo od vernika? Bog sudi, ali pre toga narod.

z72

pre 10 godina

Video i Amfilohije da nam ne gine Jevropa, pa zaštitio brend dok ga nisu prisvojili Slovenci, Italijani, Nemci ili neki tamo, ne d’o Bog, Crnogorci.

ortodox

pre 10 godina

Mogu samo da se osvrnem na Njegoša kao književnika, jer samo to i znam o njemu. U gimnaziji smo morali da znamo 80% Gorskog vjenca napamet , što je za nas bilo neopisivo teško. Prvo je trebalo naučiti(mislim da se zvala posveta ili nešto slično), jedna stranica na početku knjige. Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći, ne zato što Gorski vjenac to ne zaslužuje, nego zato što deca u tim godinama ne mogu da shvate ovakvu knjigu koja je filozofskog karaktera. Pri tom o liku i delu samog Njegoša nije se mnogo pričalo. Eto ja toliko znam. I ovo je bilo u Srbiji, a ne u Crnoj Gori, i ne znam da li je tako hteo moj profesor književnosti ili je tako bilo u planu i programu.

crnogorac

pre 10 godina

Pravo da vam recem meni nista odje nije jasno!
Ko proglasi Njegosa za sveca?
Jeli Amfilohije jednostrano:)?
Jeli se pita iko drugi:)?
Ovo Amfi je totalno zastranio:).

Matija Soskic

pre 10 godina

Istraga Poturica koju je Njegos opisao u "Gorskom vijencu" nebi mogla da se kvalifikuje kao svetacki cin ni u jednoj religiji, pa ni u pravoslavnoj. Smatram da je Amfilohije celu stvar izveo iz politickih razloga.

Crnogorac

pre 10 godina

Jako puno``crnogoraca``komentarise,odaje ih gramatika.Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

Ti si iz sigurno Srbije, odaje te interpunkcija. Živjela Crna Gora i sjećanje na Njegoša, Crnogorca, pisca, čovjeka, koji je život posvetio očuvanju crnogorske slobode i nezavisnosti. Tvrd je orah voćka čudnovata.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Za mene licno danas ne postoji niko ko je "mocniji" od Amfilohija !
Koga ce Amfilohije proglasiti za Sveca ili koga ce "upokojiti" sve to zavisi iskljucivo od njegove dobre volje !

Marko-PG

pre 10 godina

Njegoš je veliki pjesnik. Preporučujem da pročitate "Gorski vijenac". Nikakav svetac. Mislim da Amfilohije ovim želi da pokaže koliko je autonoman u SPC.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Svetost Njegoseva treba tek da (za)zivi, a to ce zavisiti od naroda i vernika. Ali se njegova knjizevnost izgubila i prelila na margine lokalnog znacaja. Koliko god hodali po knjizarama evropskih kulturnih centara, Pariza, Londona, Beca, Madrida, Rima, nikad vam se nece desiti da naletite na jednu knjigu Njegosa. Njih vise nema ni po antikvarnicama. Irealnost i iracionalnost su nase vazne nacionalne osobine. I sam cin proglasenja Njegosa u sveca dolazi upravo iz tih sfera.

Burim

pre 10 godina

Klanjam se samo Bogu i Isusu....ostali su obicni ljudi kao i svi mi.
(Vera, 19. maj 2013 19:37)

Vero, I Isus he bio samo covek, zato klanjaj se samo Bogu jer niko drugi ne zasluzuje da se moli.

ZOONLOGONECHON

pre 10 godina

Svetac kod katolika:
ili mucenicki stradao.
ili ako nije mucenik onda
mora biti bar jedno cudo dokumentovano.
ili herojske hriscanske vreline posedovao.
Tri razloga radi kojih je npr. Jovan
Pavle II ( od 1978-2005 ) proglasio
482 osobe. Od 1997 katolicka crkva obradila
je oko 1500 blazenstva i svetitelja. Procedura
koja sve istrazuje je dugotrajna i kosta po
istrazivanju jednog "kandidata" oko 250.000 evra.
( Papirologija, putovanje istrazitelja na mesta djelovanja
tih osoba, itd. ). Katolicka crkva ima 6650 Blazenih
i svetih lica. Katolici ne mole svetca, niti se mole svetcu
da bi se molio kod Boga!
U pravoslavnim crkvama
nema zajednicko priznate procedure proglasenja svetca.
Svaka crkva samo odlucuje a niti imaju neki kriterijuma
zajednicki.
U sustini sve je ovo CIRKUS!!!
Ali iskreno SPC se uspenije bavi politikom
nego nasi politicari. Zato bi pohvalio
ovaj potez, ali iz politicke perspektive. :-)))

Poli

pre 10 godina

Na stranu sto je to Amfilohije uradio, ali zasto bi se iko protivio ovakvom potezu sem ako nije upoznat sa likom i delom Njegosa. Svaka cast, i sabor da potvrdi!

onako iza ugla govoreci i posmatrajuci.

pre 10 godina

ja otkad znam za sebe drzim njegosevu sliku u svojoj sobi i male statuice koje sam doneo sa lovcena... sta sad treba ovo da znaci , ja petra petrovica njegosa kao prvo smatram za mudrim vladarem posle toga za mene je veliki pisac a onda kao velikog boema sto i jeste bio. svetac? zar ja u kuci drzim njegosa 30 godina da bi danas saznao da je svetac? zaista se cudno osecam kada bacim pogled na zbirku njegovih knjiga i kada mu pogledam u sliku. moje skromno misljenje , da svetac nikad nije hteo da postane tj. da se ne bi slozio sa ovim delom i cinom.

Pravoslavna Crna Gora

pre 10 godina

Aksios!
Sad jos samo da obnovimo kapelu Svetog Petra cetinjskog na lovcenskom Jezerskom vrhu.
Sveti Petar Petrovic Njegos zasluzuje da pociva u Crkvi, a ne u faraonskom mauzoleju.

Beba Dzakovič

pre 10 godina

Milo,ovo je cista diverzija,ja ovo ne bi dopustila!
Podrazumeva se da od tebe veci svetac i hodocasnik ne postoji.Da tvoja ruka sto dodirne sve pretvara u milione.Za tebe je papa smejurija

???

pre 10 godina

Čuj Njegoš ne bi voleo? Čovek bio mitropolit Crkve, sa istom mitropolitskom stolicom na kojoj je sada Amfilohije i kao ne prija mu što je proglašen za sveca. ajde bogati ne lupetaj i da obadvojica ne budalasamo šta bi Njegoš voleo.

Пеђица

pre 10 godina

Коме није баш јасно, препоручујем нек прочита документарну књигу Свети огањ Хариса Скарлакидиса, затим нек прочита Лучу микрокозма, па Религија Његошева владике Николаја и на крају нек се врати на Свето писмо и да обрати пажњу на Мојсијеву купину, огњени стуб, пламене језичке, Ја сам светлост свијету и слично. Христос воскресе!

Свети Петре Ловћенски моли Бога за нас.

onako iza ugla govoreci i posmatrajuci.

pre 10 godina

ja otkad znam za sebe drzim njegosevu sliku u svojoj sobi i male statuice koje sam doneo sa lovcena... sta sad treba ovo da znaci , ja petra petrovica njegosa kao prvo smatram za mudrim vladarem posle toga za mene je veliki pisac a onda kao velikog boema sto i jeste bio. svetac? zar ja u kuci drzim njegosa 30 godina da bi danas saznao da je svetac? zaista se cudno osecam kada bacim pogled na zbirku njegovih knjiga i kada mu pogledam u sliku. moje skromno misljenje , da svetac nikad nije hteo da postane tj. da se ne bi slozio sa ovim delom i cinom.

Pravoslavna Crna Gora

pre 10 godina

Aksios!
Sad jos samo da obnovimo kapelu Svetog Petra cetinjskog na lovcenskom Jezerskom vrhu.
Sveti Petar Petrovic Njegos zasluzuje da pociva u Crkvi, a ne u faraonskom mauzoleju.

???

pre 10 godina

Čuj Njegoš ne bi voleo? Čovek bio mitropolit Crkve, sa istom mitropolitskom stolicom na kojoj je sada Amfilohije i kao ne prija mu što je proglašen za sveca. ajde bogati ne lupetaj i da obadvojica ne budalasamo šta bi Njegoš voleo.

Beba Dzakovič

pre 10 godina

Milo,ovo je cista diverzija,ja ovo ne bi dopustila!
Podrazumeva se da od tebe veci svetac i hodocasnik ne postoji.Da tvoja ruka sto dodirne sve pretvara u milione.Za tebe je papa smejurija

Пеђица

pre 10 godina

Коме није баш јасно, препоручујем нек прочита документарну књигу Свети огањ Хариса Скарлакидиса, затим нек прочита Лучу микрокозма, па Религија Његошева владике Николаја и на крају нек се врати на Свето писмо и да обрати пажњу на Мојсијеву купину, огњени стуб, пламене језичке, Ја сам светлост свијету и слично. Христос воскресе!

Свети Петре Ловћенски моли Бога за нас.

Poli

pre 10 godina

Na stranu sto je to Amfilohije uradio, ali zasto bi se iko protivio ovakvom potezu sem ako nije upoznat sa likom i delom Njegosa. Svaka cast, i sabor da potvrdi!

Marko-PG

pre 10 godina

Njegoš je veliki pjesnik. Preporučujem da pročitate "Gorski vijenac". Nikakav svetac. Mislim da Amfilohije ovim želi da pokaže koliko je autonoman u SPC.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Za mene licno danas ne postoji niko ko je "mocniji" od Amfilohija !
Koga ce Amfilohije proglasiti za Sveca ili koga ce "upokojiti" sve to zavisi iskljucivo od njegove dobre volje !

Burim

pre 10 godina

Klanjam se samo Bogu i Isusu....ostali su obicni ljudi kao i svi mi.
(Vera, 19. maj 2013 19:37)

Vero, I Isus he bio samo covek, zato klanjaj se samo Bogu jer niko drugi ne zasluzuje da se moli.

ZOONLOGONECHON

pre 10 godina

Svetac kod katolika:
ili mucenicki stradao.
ili ako nije mucenik onda
mora biti bar jedno cudo dokumentovano.
ili herojske hriscanske vreline posedovao.
Tri razloga radi kojih je npr. Jovan
Pavle II ( od 1978-2005 ) proglasio
482 osobe. Od 1997 katolicka crkva obradila
je oko 1500 blazenstva i svetitelja. Procedura
koja sve istrazuje je dugotrajna i kosta po
istrazivanju jednog "kandidata" oko 250.000 evra.
( Papirologija, putovanje istrazitelja na mesta djelovanja
tih osoba, itd. ). Katolicka crkva ima 6650 Blazenih
i svetih lica. Katolici ne mole svetca, niti se mole svetcu
da bi se molio kod Boga!
U pravoslavnim crkvama
nema zajednicko priznate procedure proglasenja svetca.
Svaka crkva samo odlucuje a niti imaju neki kriterijuma
zajednicki.
U sustini sve je ovo CIRKUS!!!
Ali iskreno SPC se uspenije bavi politikom
nego nasi politicari. Zato bi pohvalio
ovaj potez, ali iz politicke perspektive. :-)))

Radule

pre 10 godina

Par citata Balše Brkovića iz njegovog osvrta na predlog da se Njegoš proglasi svecem:
- Gotovo da bi se moglo postaviti kao neumoljiva jednačina: ako je Njegoš veliki pjesnik, onda sigurno nije svetac. Ako je, pak, svetac – onda sigurno nije veliki pjesnik. A on jeste veliki pjesnik.
-..Ipak, Njegoša su ionako već ruinirali i to dvostruko - pretvaranjem u nacionalnog tribuna i petrifikacijom koja je dovela do toga da se Njegoš stalno citira, iako se gotovo uopšte ne čita. Samo prividno paradoks – puna usta milosti ne znače milost. Citiranje postaje zamjena za autentično čitanje. Slično je bilo sa Marksom – najmanje su ga čitali onda kada su ga svi citirali. I on je umalo postao “svetac“ jedne lijepe utopije.
-...ako je Njegoševa svetost po crkvenim standardima neupitna, što se čekalo dvjesta godina? Hoće li Crkva ubuduće, kada recimo Njegoša proglasi za svetitelja, smatrati da ima neku vrstu ekskluzivnog prava na njega? Hoće li iz njegovog stihovlja trijebiti jeretičke iskaze?
Naravno, niti su Englezi proglasili Šekspira za sveca, niti su to uradili Francuzi sa Igoom, niti Rusi sa Puškinom... Proglašenjem Njegoša za sveca vi ga izdvajate iz takvog društva, iz njegovog prirodnog okruženja i uvodite u svijet u kojem mu naprosto nije mjesto.
-..Mirko Đorđević podsjeća da postoje i neki uobičajeni uslovi za sveca... a Njegoš se tu baš ne uklapa. Dok se u istoriju svjetske književnosti uklapa savršeno. I tu mu je mjesto.
http://www.vijesti.me/kolumne/svetac-kolumna-127910

Matija Soskic

pre 10 godina

Istraga Poturica koju je Njegos opisao u "Gorskom vijencu" nebi mogla da se kvalifikuje kao svetacki cin ni u jednoj religiji, pa ni u pravoslavnoj. Smatram da je Amfilohije celu stvar izveo iz politickih razloga.

abraham73

pre 10 godina

pustite vi to proglasavanje poznatih licnosti svecima, ja sam katolik i dosta mi je toga proglasavanja, nema to veze sa izvornom kriscanskom vjerom , svetim pismom i Isusom Kristom.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Svetost Njegoseva treba tek da (za)zivi, a to ce zavisiti od naroda i vernika. Ali se njegova knjizevnost izgubila i prelila na margine lokalnog znacaja. Koliko god hodali po knjizarama evropskih kulturnih centara, Pariza, Londona, Beca, Madrida, Rima, nikad vam se nece desiti da naletite na jednu knjigu Njegosa. Njih vise nema ni po antikvarnicama. Irealnost i iracionalnost su nase vazne nacionalne osobine. I sam cin proglasenja Njegosa u sveca dolazi upravo iz tih sfera.

nbp

pre 10 godina

Njegoš je veliki pesnik, filozof i vladar. On je otac današnje Crne Gore, bilo crnogorske, bilo srpske, kako to ko već u Crnoj Gori gleda. Mi van Crne Gore u njemu vidimo srpskog pesnika, ali njegov pristup, govor i filozofija nisu "srbijanski" već iz kraja iz kojeg je. Samim tim, mnogima i dan danas nije razumljiv. Sve i da je bio samo Crnogorac, on je jedan od onih oko kojeg se gradilo moderno srpstvo. Ovo što radi Amfilohije je štetno i pogrešno po više osnova. Samo po sebi, jer sam uveren da sam Njegoš nikad sebe ne bi hteo da vidi kao sveca. Pogrešno je, jer Amfilohije nastavlja da deli Crnu Goru - zaključujem da je po tom pitanju gori od Miraša Dedeića (od negiranja postojanja crnogorskog naroda, preko limenih crkava na Rumiji, do svakodnevne retorike). A Amfilohija imamo priliku da čujemo i u Srbiji - i zgražavamo se. Za "mir u kući", Amfilohije mora da ide, a SPC da da crkvi u Crnoj Gori maksimalnu samostalnost, nivo "crkve" ili arhiepiskopije na nivou cele države Crne Gore (primer Ukrajinske pravoslavne crkve). Ovakvo stanje i zbivanje samo vodi u dalju podelu, a samim tim i srozavanje SPC u Crnoj Gori.

Milan Stepanović

pre 10 godina

Proglašenje Njegoša za svetitelja njega samog sigurno bi dobro nasmejalo. Ovaj najveći pesnik srpskog jezika, veliki mislilac i znamenit državnik ponajmanje je bio vladika i mitropolit (vladičanske odežde, osim u retkim prilikama, nije nosio). Boreći se da sačuva samostalnost svoje male spartanske države Njegoš je vodio krvave bitke i ratove, naređivao uklanjanja protivnika (pa i svojih sunarodnika), svetio se i činio je sve one ni malo bogougodne stvari kojima se služe vladari da bi opstali na vlasti. I to nije ni krio. Uz to, Njegoš je napisao verovatno najlepšu čulnu ili erotsku pesmu na srpskom jeziku („Noć skuplja vijeka“), a ne mali broj dokaza postoji o njegovim povremenim ljubavnim vezama (što kao monah i vladika nije smeo da čini, ali što je kao muškarac izuzetne i nesvakidašnje lepote i naočitosti, povremeno, ipak, činio). Njegošu, po mnogo čemu, pripada jedno od najistaknutijih mesta u našoj istoriji, ali mu svetiteljstvo ne pripada. Valjalo bi da mitropolit Amfilohije prvo pažljivo pročita dve najbolje studije o Njegošu („Njegošu - knjiga duboke odanosti“ Isidore Sekulić i „Njegoš – pesnik, vladar, vladika“ Milovana Đilasa), pa da shvati nespojivost svog predloga sa stvarnim životom velikog vladike.

z72

pre 10 godina

Video i Amfilohije da nam ne gine Jevropa, pa zaštitio brend dok ga nisu prisvojili Slovenci, Italijani, Nemci ili neki tamo, ne d’o Bog, Crnogorci.

Crnogorac

pre 10 godina

Jako puno``crnogoraca``komentarise,odaje ih gramatika.Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

Ti si iz sigurno Srbije, odaje te interpunkcija. Živjela Crna Gora i sjećanje na Njegoša, Crnogorca, pisca, čovjeka, koji je život posvetio očuvanju crnogorske slobode i nezavisnosti. Tvrd je orah voćka čudnovata.

crnogorac

pre 10 godina

Pravo da vam recem meni nista odje nije jasno!
Ko proglasi Njegosa za sveca?
Jeli Amfilohije jednostrano:)?
Jeli se pita iko drugi:)?
Ovo Amfi je totalno zastranio:).

Milan R.

pre 10 godina

Nije tajna da je Njegos voleo zene a i one njega. Jedina nezgodna stvar u svemu tome je sifilis koji je tad bio neizleciv pa je zato smatran "svetom" bolescu. Da li je to prvi korak da se postane svetac?

ortodox

pre 10 godina

Mogu samo da se osvrnem na Njegoša kao književnika, jer samo to i znam o njemu. U gimnaziji smo morali da znamo 80% Gorskog vjenca napamet , što je za nas bilo neopisivo teško. Prvo je trebalo naučiti(mislim da se zvala posveta ili nešto slično), jedna stranica na početku knjige. Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći, ne zato što Gorski vjenac to ne zaslužuje, nego zato što deca u tim godinama ne mogu da shvate ovakvu knjigu koja je filozofskog karaktera. Pri tom o liku i delu samog Njegoša nije se mnogo pričalo. Eto ja toliko znam. I ovo je bilo u Srbiji, a ne u Crnoj Gori, i ne znam da li je tako hteo moj profesor književnosti ili je tako bilo u planu i programu.

Петар

pre 10 godina

И требало је да се прогласи за свеца јер својим овоземаљским животом је то и био.

u ime inata

pre 10 godina

ne vidim ni jedan razlog da bi se njegos proglasio svecem osim ako nije presudilo to sto je bio vrhunski pesnik koliko ja znam nigde nije zabelezeno da su se zavreme njegovog zivota ai posle smrti na njegovom grobnom mestu dogadjala bozija cuda i koliko ja znam sveti sinod donosi posle debelog vecanja i razmatranja bozijih cuda dali ce neko biti ili ne svetac ovako se njegos koristi u svrhu teranja inata sto je ne potrebno svi znamo da se njegos deklarisao kao srbin

radan isposnik

pre 10 godina

Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

-- Da, ali kakvog god Srbina, pisca i coveka ne mozes onda da proglasis za sveca. Bice da on ipak nije kakav god. Amfilohije ga je proglasio za sveca, a da li ce to vecno i da o(p)stane zavisi samo od vernika? Bog sudi, ali pre toga narod.

Marko

pre 10 godina

Trudicu se da ne ucinim nista bitno za ceo svoj zivot samo da me ne bi crkva proglasila za sveca. Jadan covek, vise ne mozes ni mrtav da budes a da te neko ne prisvoji. Za 100 godina ce izgleda I Richard Dawkins-a da santifikuju kako je krenulo. Uostalom, to je cist biznis jos jedno crveno slovo vise jos jedan dan za njih da malo masu kandilima i pravdaju svoje parazitiranje.

XLav

pre 10 godina

Ja sam ateista, tako da me ne zanima mnogo, ali sto se tice vernika, mislim da je vreme da se preispita stav oko ikonoborstva, mozda su ljudi bili u pravu, kakvi sveci, kakve ikone, samo bog i gotovo! Ovo postaje smesno.

deda Paun, Solunac

pre 10 godina

Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći...
(ortodox, 20. maj 2013 02:17)

- Sa nepunih osamdeset i meni je sve tesko i nerazumljivo. Univerzalnog je u delu Njegosa malo, i sve se to moze vrednovat kao lokalizmi razumljivi samo na fildzanu male balkanske teritotije. Sto se tice Njegosa coveka - covek ko covek: Bezgresan nije ni on bio.

mara

pre 10 godina

Ne znam zašto je Njegoševa kanonizacija povod za raspravu o nacionalizmu. Bugari npr. slave Sv.Savu, pa niko nije pravio famu od toga. Da li je on svetac za pripadnike SPC to je na njima da odluče, oni koji neće njemu da se mole, verovatno ni nisu pripadnici iste. Njegoš, ajvar ili šljivovica... mediokriteti o esenciji...

miro

pre 10 godina

Pitam se je li ovo prijevremeni kraj pravoslavne crkve u Srbiji ili je ovo neka šala. Čovjek koji upotrebljava kvarno i raspadajuće materijalno tijelo ne može biti svet niti može biti svetac. Ako neka osoba ima dar viđenja budućnosti to ne znači da je ta osoba svetac zbog toga. U raznim institutima po svijetu se znanstveno radi s tisućama ljudi različitih ekstra-percepcija od vidilaca do telepata pa ih nitko ne doživljava kao svece. Ovaj tekst mi je vrlo naivan. Pitam se ako je sadržaj ovog teksta istinit u kojem tisućljeću ovi svećenici žive. Je li njima jasno da je naš sunčev sustav ušao u astrološki znak vodonoše 21.12.2012. i da će se u ovom znaku sve otkriti i razjasniti. njima očito nije jasno da ljudi već nekoliko godina izučavaju svitke s crnog mora i nad hamadi biblioteku u kojoj se nalaze evanđelja koje je Irinej odbacio a car Konstantin zbog njih vodio ratove s Gnosticima. Mi izučavamo zabranjenu povijest čovječanstva, dekodirano je i klinasto Sumersko pismo koje je pisano 4.5 tisuća godina prije Krista. Znamo za sve plagijate u Bibliji počevši od priče o Mojsija pa do kulta majke i djeteta koji se je prakticirao i svetkovalo kroz čitavu povijest čovječanstva, a svećenici SPC pričaju da Ilija gromovnik valja bačve po nebu kada na zemlji čujemo grmljavinu.Ja tako doživljavam ovaj članak i pitam se Quo Vadis Domine ?

onako iza ugla govoreci i posmatrajuci.

pre 10 godina

ja otkad znam za sebe drzim njegosevu sliku u svojoj sobi i male statuice koje sam doneo sa lovcena... sta sad treba ovo da znaci , ja petra petrovica njegosa kao prvo smatram za mudrim vladarem posle toga za mene je veliki pisac a onda kao velikog boema sto i jeste bio. svetac? zar ja u kuci drzim njegosa 30 godina da bi danas saznao da je svetac? zaista se cudno osecam kada bacim pogled na zbirku njegovih knjiga i kada mu pogledam u sliku. moje skromno misljenje , da svetac nikad nije hteo da postane tj. da se ne bi slozio sa ovim delom i cinom.

Burim

pre 10 godina

Klanjam se samo Bogu i Isusu....ostali su obicni ljudi kao i svi mi.
(Vera, 19. maj 2013 19:37)

Vero, I Isus he bio samo covek, zato klanjaj se samo Bogu jer niko drugi ne zasluzuje da se moli.

Пеђица

pre 10 godina

Коме није баш јасно, препоручујем нек прочита документарну књигу Свети огањ Хариса Скарлакидиса, затим нек прочита Лучу микрокозма, па Религија Његошева владике Николаја и на крају нек се врати на Свето писмо и да обрати пажњу на Мојсијеву купину, огњени стуб, пламене језичке, Ја сам светлост свијету и слично. Христос воскресе!

Свети Петре Ловћенски моли Бога за нас.

Pravoslavna Crna Gora

pre 10 godina

Aksios!
Sad jos samo da obnovimo kapelu Svetog Petra cetinjskog na lovcenskom Jezerskom vrhu.
Sveti Petar Petrovic Njegos zasluzuje da pociva u Crkvi, a ne u faraonskom mauzoleju.

???

pre 10 godina

Čuj Njegoš ne bi voleo? Čovek bio mitropolit Crkve, sa istom mitropolitskom stolicom na kojoj je sada Amfilohije i kao ne prija mu što je proglašen za sveca. ajde bogati ne lupetaj i da obadvojica ne budalasamo šta bi Njegoš voleo.

Poli

pre 10 godina

Na stranu sto je to Amfilohije uradio, ali zasto bi se iko protivio ovakvom potezu sem ako nije upoznat sa likom i delom Njegosa. Svaka cast, i sabor da potvrdi!

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Svetost Njegoseva treba tek da (za)zivi, a to ce zavisiti od naroda i vernika. Ali se njegova knjizevnost izgubila i prelila na margine lokalnog znacaja. Koliko god hodali po knjizarama evropskih kulturnih centara, Pariza, Londona, Beca, Madrida, Rima, nikad vam se nece desiti da naletite na jednu knjigu Njegosa. Njih vise nema ni po antikvarnicama. Irealnost i iracionalnost su nase vazne nacionalne osobine. I sam cin proglasenja Njegosa u sveca dolazi upravo iz tih sfera.

ZOONLOGONECHON

pre 10 godina

Svetac kod katolika:
ili mucenicki stradao.
ili ako nije mucenik onda
mora biti bar jedno cudo dokumentovano.
ili herojske hriscanske vreline posedovao.
Tri razloga radi kojih je npr. Jovan
Pavle II ( od 1978-2005 ) proglasio
482 osobe. Od 1997 katolicka crkva obradila
je oko 1500 blazenstva i svetitelja. Procedura
koja sve istrazuje je dugotrajna i kosta po
istrazivanju jednog "kandidata" oko 250.000 evra.
( Papirologija, putovanje istrazitelja na mesta djelovanja
tih osoba, itd. ). Katolicka crkva ima 6650 Blazenih
i svetih lica. Katolici ne mole svetca, niti se mole svetcu
da bi se molio kod Boga!
U pravoslavnim crkvama
nema zajednicko priznate procedure proglasenja svetca.
Svaka crkva samo odlucuje a niti imaju neki kriterijuma
zajednicki.
U sustini sve je ovo CIRKUS!!!
Ali iskreno SPC se uspenije bavi politikom
nego nasi politicari. Zato bi pohvalio
ovaj potez, ali iz politicke perspektive. :-)))

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Za mene licno danas ne postoji niko ko je "mocniji" od Amfilohija !
Koga ce Amfilohije proglasiti za Sveca ili koga ce "upokojiti" sve to zavisi iskljucivo od njegove dobre volje !

Marko-PG

pre 10 godina

Njegoš je veliki pjesnik. Preporučujem da pročitate "Gorski vijenac". Nikakav svetac. Mislim da Amfilohije ovim želi da pokaže koliko je autonoman u SPC.

Beba Dzakovič

pre 10 godina

Milo,ovo je cista diverzija,ja ovo ne bi dopustila!
Podrazumeva se da od tebe veci svetac i hodocasnik ne postoji.Da tvoja ruka sto dodirne sve pretvara u milione.Za tebe je papa smejurija

Crnogorac

pre 10 godina

Jako puno``crnogoraca``komentarise,odaje ih gramatika.Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

Ti si iz sigurno Srbije, odaje te interpunkcija. Živjela Crna Gora i sjećanje na Njegoša, Crnogorca, pisca, čovjeka, koji je život posvetio očuvanju crnogorske slobode i nezavisnosti. Tvrd je orah voćka čudnovata.

Петар

pre 10 godina

И требало је да се прогласи за свеца јер својим овоземаљским животом је то и био.

XLav

pre 10 godina

Ja sam ateista, tako da me ne zanima mnogo, ali sto se tice vernika, mislim da je vreme da se preispita stav oko ikonoborstva, mozda su ljudi bili u pravu, kakvi sveci, kakve ikone, samo bog i gotovo! Ovo postaje smesno.

nbp

pre 10 godina

Njegoš je veliki pesnik, filozof i vladar. On je otac današnje Crne Gore, bilo crnogorske, bilo srpske, kako to ko već u Crnoj Gori gleda. Mi van Crne Gore u njemu vidimo srpskog pesnika, ali njegov pristup, govor i filozofija nisu "srbijanski" već iz kraja iz kojeg je. Samim tim, mnogima i dan danas nije razumljiv. Sve i da je bio samo Crnogorac, on je jedan od onih oko kojeg se gradilo moderno srpstvo. Ovo što radi Amfilohije je štetno i pogrešno po više osnova. Samo po sebi, jer sam uveren da sam Njegoš nikad sebe ne bi hteo da vidi kao sveca. Pogrešno je, jer Amfilohije nastavlja da deli Crnu Goru - zaključujem da je po tom pitanju gori od Miraša Dedeića (od negiranja postojanja crnogorskog naroda, preko limenih crkava na Rumiji, do svakodnevne retorike). A Amfilohija imamo priliku da čujemo i u Srbiji - i zgražavamo se. Za "mir u kući", Amfilohije mora da ide, a SPC da da crkvi u Crnoj Gori maksimalnu samostalnost, nivo "crkve" ili arhiepiskopije na nivou cele države Crne Gore (primer Ukrajinske pravoslavne crkve). Ovakvo stanje i zbivanje samo vodi u dalju podelu, a samim tim i srozavanje SPC u Crnoj Gori.

deda Paun, Solunac

pre 10 godina

Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći...
(ortodox, 20. maj 2013 02:17)

- Sa nepunih osamdeset i meni je sve tesko i nerazumljivo. Univerzalnog je u delu Njegosa malo, i sve se to moze vrednovat kao lokalizmi razumljivi samo na fildzanu male balkanske teritotije. Sto se tice Njegosa coveka - covek ko covek: Bezgresan nije ni on bio.

crnogorac

pre 10 godina

Pravo da vam recem meni nista odje nije jasno!
Ko proglasi Njegosa za sveca?
Jeli Amfilohije jednostrano:)?
Jeli se pita iko drugi:)?
Ovo Amfi je totalno zastranio:).

Radule

pre 10 godina

Par citata Balše Brkovića iz njegovog osvrta na predlog da se Njegoš proglasi svecem:
- Gotovo da bi se moglo postaviti kao neumoljiva jednačina: ako je Njegoš veliki pjesnik, onda sigurno nije svetac. Ako je, pak, svetac – onda sigurno nije veliki pjesnik. A on jeste veliki pjesnik.
-..Ipak, Njegoša su ionako već ruinirali i to dvostruko - pretvaranjem u nacionalnog tribuna i petrifikacijom koja je dovela do toga da se Njegoš stalno citira, iako se gotovo uopšte ne čita. Samo prividno paradoks – puna usta milosti ne znače milost. Citiranje postaje zamjena za autentično čitanje. Slično je bilo sa Marksom – najmanje su ga čitali onda kada su ga svi citirali. I on je umalo postao “svetac“ jedne lijepe utopije.
-...ako je Njegoševa svetost po crkvenim standardima neupitna, što se čekalo dvjesta godina? Hoće li Crkva ubuduće, kada recimo Njegoša proglasi za svetitelja, smatrati da ima neku vrstu ekskluzivnog prava na njega? Hoće li iz njegovog stihovlja trijebiti jeretičke iskaze?
Naravno, niti su Englezi proglasili Šekspira za sveca, niti su to uradili Francuzi sa Igoom, niti Rusi sa Puškinom... Proglašenjem Njegoša za sveca vi ga izdvajate iz takvog društva, iz njegovog prirodnog okruženja i uvodite u svijet u kojem mu naprosto nije mjesto.
-..Mirko Đorđević podsjeća da postoje i neki uobičajeni uslovi za sveca... a Njegoš se tu baš ne uklapa. Dok se u istoriju svjetske književnosti uklapa savršeno. I tu mu je mjesto.
http://www.vijesti.me/kolumne/svetac-kolumna-127910

Matija Soskic

pre 10 godina

Istraga Poturica koju je Njegos opisao u "Gorskom vijencu" nebi mogla da se kvalifikuje kao svetacki cin ni u jednoj religiji, pa ni u pravoslavnoj. Smatram da je Amfilohije celu stvar izveo iz politickih razloga.

mara

pre 10 godina

Ne znam zašto je Njegoševa kanonizacija povod za raspravu o nacionalizmu. Bugari npr. slave Sv.Savu, pa niko nije pravio famu od toga. Da li je on svetac za pripadnike SPC to je na njima da odluče, oni koji neće njemu da se mole, verovatno ni nisu pripadnici iste. Njegoš, ajvar ili šljivovica... mediokriteti o esenciji...

abraham73

pre 10 godina

pustite vi to proglasavanje poznatih licnosti svecima, ja sam katolik i dosta mi je toga proglasavanja, nema to veze sa izvornom kriscanskom vjerom , svetim pismom i Isusom Kristom.

u ime inata

pre 10 godina

ne vidim ni jedan razlog da bi se njegos proglasio svecem osim ako nije presudilo to sto je bio vrhunski pesnik koliko ja znam nigde nije zabelezeno da su se zavreme njegovog zivota ai posle smrti na njegovom grobnom mestu dogadjala bozija cuda i koliko ja znam sveti sinod donosi posle debelog vecanja i razmatranja bozijih cuda dali ce neko biti ili ne svetac ovako se njegos koristi u svrhu teranja inata sto je ne potrebno svi znamo da se njegos deklarisao kao srbin

Marko

pre 10 godina

Trudicu se da ne ucinim nista bitno za ceo svoj zivot samo da me ne bi crkva proglasila za sveca. Jadan covek, vise ne mozes ni mrtav da budes a da te neko ne prisvoji. Za 100 godina ce izgleda I Richard Dawkins-a da santifikuju kako je krenulo. Uostalom, to je cist biznis jos jedno crveno slovo vise jos jedan dan za njih da malo masu kandilima i pravdaju svoje parazitiranje.

ortodox

pre 10 godina

Mogu samo da se osvrnem na Njegoša kao književnika, jer samo to i znam o njemu. U gimnaziji smo morali da znamo 80% Gorskog vjenca napamet , što je za nas bilo neopisivo teško. Prvo je trebalo naučiti(mislim da se zvala posveta ili nešto slično), jedna stranica na početku knjige. Toliko je teško i nerazumljivo za nekoga ko ima nepunih osamnaest godina, da mi je žao svakog trenutka koji sam provela sedeći i učeći, ne zato što Gorski vjenac to ne zaslužuje, nego zato što deca u tim godinama ne mogu da shvate ovakvu knjigu koja je filozofskog karaktera. Pri tom o liku i delu samog Njegoša nije se mnogo pričalo. Eto ja toliko znam. I ovo je bilo u Srbiji, a ne u Crnoj Gori, i ne znam da li je tako hteo moj profesor književnosti ili je tako bilo u planu i programu.

Milan Stepanović

pre 10 godina

Proglašenje Njegoša za svetitelja njega samog sigurno bi dobro nasmejalo. Ovaj najveći pesnik srpskog jezika, veliki mislilac i znamenit državnik ponajmanje je bio vladika i mitropolit (vladičanske odežde, osim u retkim prilikama, nije nosio). Boreći se da sačuva samostalnost svoje male spartanske države Njegoš je vodio krvave bitke i ratove, naređivao uklanjanja protivnika (pa i svojih sunarodnika), svetio se i činio je sve one ni malo bogougodne stvari kojima se služe vladari da bi opstali na vlasti. I to nije ni krio. Uz to, Njegoš je napisao verovatno najlepšu čulnu ili erotsku pesmu na srpskom jeziku („Noć skuplja vijeka“), a ne mali broj dokaza postoji o njegovim povremenim ljubavnim vezama (što kao monah i vladika nije smeo da čini, ali što je kao muškarac izuzetne i nesvakidašnje lepote i naočitosti, povremeno, ipak, činio). Njegošu, po mnogo čemu, pripada jedno od najistaknutijih mesta u našoj istoriji, ali mu svetiteljstvo ne pripada. Valjalo bi da mitropolit Amfilohije prvo pažljivo pročita dve najbolje studije o Njegošu („Njegošu - knjiga duboke odanosti“ Isidore Sekulić i „Njegoš – pesnik, vladar, vladika“ Milovana Đilasa), pa da shvati nespojivost svog predloga sa stvarnim životom velikog vladike.

z72

pre 10 godina

Video i Amfilohije da nam ne gine Jevropa, pa zaštitio brend dok ga nisu prisvojili Slovenci, Italijani, Nemci ili neki tamo, ne d’o Bog, Crnogorci.

radan isposnik

pre 10 godina

Zivela Srbija i secanje na Njegosa kakvog god,Srbina,pisca,coveka.
(Pravoslvac, 19. maj 2013 23:22)

-- Da, ali kakvog god Srbina, pisca i coveka ne mozes onda da proglasis za sveca. Bice da on ipak nije kakav god. Amfilohije ga je proglasio za sveca, a da li ce to vecno i da o(p)stane zavisi samo od vernika? Bog sudi, ali pre toga narod.

Milan R.

pre 10 godina

Nije tajna da je Njegos voleo zene a i one njega. Jedina nezgodna stvar u svemu tome je sifilis koji je tad bio neizleciv pa je zato smatran "svetom" bolescu. Da li je to prvi korak da se postane svetac?

miro

pre 10 godina

Pitam se je li ovo prijevremeni kraj pravoslavne crkve u Srbiji ili je ovo neka šala. Čovjek koji upotrebljava kvarno i raspadajuće materijalno tijelo ne može biti svet niti može biti svetac. Ako neka osoba ima dar viđenja budućnosti to ne znači da je ta osoba svetac zbog toga. U raznim institutima po svijetu se znanstveno radi s tisućama ljudi različitih ekstra-percepcija od vidilaca do telepata pa ih nitko ne doživljava kao svece. Ovaj tekst mi je vrlo naivan. Pitam se ako je sadržaj ovog teksta istinit u kojem tisućljeću ovi svećenici žive. Je li njima jasno da je naš sunčev sustav ušao u astrološki znak vodonoše 21.12.2012. i da će se u ovom znaku sve otkriti i razjasniti. njima očito nije jasno da ljudi već nekoliko godina izučavaju svitke s crnog mora i nad hamadi biblioteku u kojoj se nalaze evanđelja koje je Irinej odbacio a car Konstantin zbog njih vodio ratove s Gnosticima. Mi izučavamo zabranjenu povijest čovječanstva, dekodirano je i klinasto Sumersko pismo koje je pisano 4.5 tisuća godina prije Krista. Znamo za sve plagijate u Bibliji počevši od priče o Mojsija pa do kulta majke i djeteta koji se je prakticirao i svetkovalo kroz čitavu povijest čovječanstva, a svećenici SPC pričaju da Ilija gromovnik valja bačve po nebu kada na zemlji čujemo grmljavinu.Ja tako doživljavam ovaj članak i pitam se Quo Vadis Domine ?