Subota, 10.11.2012.

19:38

Gotovina i Markač "junaci" rata

Koordinacija braniteljskih udruženja Grada Zagreba proglasila je junacima Domovinskog rata hrvatske generale Antu Gotovinu i Mladena Markača.

Izvor: Beta

Gotovina i Markaè "junaci" rata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Antraxxx

pre 11 godina

Ja bih to ovako rekao:" Gotovina i Markač sigurno nisu krivi, samo ostaje pitanje Tko je onda kriv?" Činjenica jest da su se dogodili zločini koji su bacili ljagu na Domovinski rat u koji smo gotovo svi ušli čista srca i iz njega izašli čistog obraza.. Pitanje je tko je dozvolio da se zločini dogode, a kada se to već i dogodilo, zašto su stopirani sudski postupci protiv počinitelja i nalogodavaca.

miro split

pre 11 godina

@ Zeca
Odakle tebi ova idiotska priča.Nije mi na kraj pameti branit Ustaše i njihove zločine u drugom svjetskom ratu,ali ovakve horor priče su dolazile iz Beograda među hrvatske Srbe početkom devedeseti kad se spremala balvan revolucija.Bit ću kratak.U hrvatskoj je napravljeno etničko čišćenje Srba,a jeli za to kriv Gotovina,e nije.On je čovjek koji je oslobađa svoju zemlju časno i pošteno.Srbi iz hrvatske za svoju sudbinu mogu najviše krivit Beograd koja se s njima igrala i trgovala.

Neutralan

pre 11 godina

Priča se o nekoj provokaciji i divljanju susjeda... Zar su Gotovina i Markač ubijali u logorima i sistematski istrebljivali narod? Ili su napali okupirani dio vlastite domovine?

Ako je slavljene njihovih ličnosti divljanje, što da kažemo za četnićke fešte, proslave Draže, Karađića, Šešelja i ostalih pravih divljaka?

Ako je ovo provokacija, kada Hrvati slave one koji su završili rat u RH, kako je onda Hrvatima kada Srbi slave one koju su bez ikakvog legitimiteta klali po njihovoj domovini?

Podsjećam, da niti jedan Srbin, Hrvat ili Bosanac ne bi poginuo bez dizanja bune, ali očito samo Srba ima toliko da nemaju mjesta u vlastitoj domovini.

Milutin

pre 11 godina

@zec Ovaj Aleksandar kojeg ti navodis zakljucuje ovako "...No, bez obzira da li je stradalih srpskih civila bilo 116, 681 ili 1205, to je u svakom slučaju žalosna činjenica ali ne i zločin." A koliko zrtava za jednog ovakvog tipa prestaje da bude zalosna cinjenica i prerasta u zlocin ? I cime on dokazuje da su svi ostali izvestaji bili objektivni a samo srpski nisu ? Izem ti takvu logiku...

istina je negde izmedju

pre 11 godina

Da sam Hrvat i Gotovina i Markac bi za mene bili junaci,ovako...ratujuci protiv njih oni za mene ostaju neprijatelji dozivotno jer su ubijali moj narod.Prosto k'o pasulj ili grah,neka svako svoje i zali i slavi.

ovo nece proci

pre 11 godina

Ovo pitanje nepomirenja sa istinom povodom etnickog ciscenja Srba iz Hrvatske i pokusaja prekrajanja istorije ce biti lakmus test za EU, videcemo da li ce se otrezniti ovi naci ustaski domovnjaci ili ce nastaviti da divljaju i provociraju susede.

Kaiser

pre 11 godina

"(Aco, 10. novembar 2012 22:46)"

To što oni slave svoje zločince treba da znači da i ja moram da slavim moje?
Ja ni lud, imam roditeje koji su me vaspitali da razlikujem dobro i zlo.
A tebi razlog ni ne treba, ti slavi ove naše. To ih i tako neće činiti manjim zločincima.

Zeca

pre 11 godina

Jasenovac ne sme da se zaboravi.Da li ovo neko moze da zaboravi da su ustase u jednoj skoli silovali uciteljicu i odsekli joj glavu pre decom pa posle toga u toj deci odsekli glavu i stavili na klupe.

Zoran

pre 11 godina

... dragi moji hrvati, draga "braćo",
nije bitan Gotovina, imao je problem sa nekim iz Zagreba, od Hrvatske se tražilo da nekoga izruči tribunalu zbog prividne neutralnosti, zašto je "grah pao na nji " pitajte nekog u zagrebu. međutim, vašu istinu nikada neću prihvatiti jer logika tako nalaže, vjerska i nacionalna pripadnost i izvjesna istorijska saznanja uključujući čitav XX vijek . Dakle, s obzirom da mi je stalo do istine, moj stav možete promjeniti jedino kao nekad, maljem po glavi.

zec

pre 11 godina

Evo malo stiva pa pogledajte kako jedan Srbin iz Srbije danas razmislja o Oluji:
http://www.helsinki.org.rs/serbian/doc/povelja%20sep-okt%2012.pdf Aleksandar Sekulovic, stranica 17.

kanibal

pre 11 godina

@mario

A šta je Gotovina bio po zanimanju? Sigurno se nije školovao za časnika u Legiji stranaca? Časnik u legiji stranaca može da postane i konobar.

Čime se bavio pre odlaska u Legiju?

Čime se bavio Ivan Markač pre rata?

boki

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)
(mario, 10. novembar 2012 22:06)

Da,Srbi su se pojavili odjednom pavo niodkuda i napali Hrvatsku.Nisu nikada do tada ziveli tu,izvrsili agresiju na same sebe(rat je vodjen samo tamo gde su Srbi ziveli u vecini)...rat je poceo napadima na kasarne JNA jer je jedino Hrvatskoj odgovarao rat da bi Hrvatska imala vlast nad celokupnom teritorijom,da Srbi nebi imali nikakvu autonomiju,republiku ili da se ne bi mozda odcepili.A onda je propaganda uradila svoje,a sreca po Hrvatsku sto je i interes velikih sila bio raspad SFRJ pa su bili na vasoj strani...ali duza je to prica.Pozz...

Vladimir Pula

pre 11 godina

Dajte ne pisite gluposti da je SPC nešto drugačija i bolja. Grozne institucije su i jedna i druga i snose sasvim solidan komad odgovornosti za paljenje nacionalistickih strasti i mržnje koje su dovele do rata u Hrvatskoj. No Bog pamti. Sram ih moze biti umjesto da su u padu komunizma odigrale povjesnu ulogu za koju im se pruzila prilika da budu vodje nasih naroda u mir, da se oni medjusobno nadju i kazu ljudi mi smo braca po Kristu, ne oni su palili i pale mrznju i nacionalizam jer su mali i zli ljudi. Dotičnoj Jasmini koja tu komentira bi preporucio YouTube neka malo pogleda snimke popova i šta su govorili početkom '90 u društvu raznih mladića, martica, babica, arkana, kapetana dragana, hodzica i bezbroj sličnih likova. Sve poruke mira jasno. Također bi preporučio srpske dokumentarce o ratu, ima ih jedno 4-5 odličnih, nema potrebe ni za hrvatskim da nebi bilo da smo pristrani, ovi su vec dosta jasni.
Glede Gotovine konkretno, nije on anđeo ni neko nevinasce, ali ovdje je zrtveno janje, jer oni koji bi trebali biti osuđeni su vec na drugom svijetu, a radi neke tobože ravnoteze Srbi vs. Hrvati i neke kobajagi pravde neko iz hrvatske mora biti osuđen. Nema šanse da ih oslobode, mogu eventualno korigirati kaznu, ali u to sumnjam.
Hrvatska ima problema s nacionalizmom, ali ja koji svakodnevno pratim b92 i drugu vašu stampu, mogu da vam kažem da imate i vi vrlo vrlo ozbiljnih problema u suocavanju s time i sa odnosom prema zbivanjima 90tih. Borite se informiranjem sebe samih!

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.(Ivan, (10. novembar 2012 21:41)

Hrvatska nije nasljednica NDH, nego NOB-a i SFRJ. To piše u Ustavu Hrvatske. A o NDH govori Kazneni zakon RH. Za razliku od Srbije u kojoj je Četnički pokret izjednačen s partizanskim.

I, da! Točno je da je na prostoru tzv. NDH počinjeno najviše zločina. Zahvaljujući ne samo ustašama, nego i njihovim saveznicima četnicima, s kojima su se zajedno borili protiv partizana. Da četnički zločini kojim slučajem nisu počinjeni u Hrvatskoj i BiH, nego u Srbiji, nebi se taj omjer baš puno razlikovao.

mario

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)

NOLE

pre 11 godina

I da, citam ove komentare, i pitam se JELI MOGUCE ???
Za sve koji nezanaju medju braniteljima koji su branili hrvatsku su bili i srbi koji su se rodili u hrvatskoj. Jeste li gledali NA HRT,jer znam da se HRT prati u srbiji, emisiju nedeljom u 2 gostovao je Darko Mihalovic, KOJI KAZE JA SAM HRVATSKI BRANITELJ PO NACIONALNOSTI SRBIN" naglasavam velim slovima". I oda ga pita stankovic voditelj emisije, sto vas je potaklo kao i vase kolege iste nacionalnosti,on kaze CITIRAM" Kad ti dodje netko drugi i ubija ti prijatelje,sto s neba sto sa kopna,ne gledajuci tko je tko,i dodje na tvoje jednostavno je to bio poziv da branim svoje od svoga.. Kaze ja sam SRBIN" ali moja drzava je hrvatska,i td sam postupao za drzavu koja je bila NAPADNUTA, ali kaze ,da se razumijemo MI NISMO BILI TI KOJI SU NAPADALI ,MI SMO BILI ONI KOJI SU NAPADNUTI, ja sam branio dom a ujedno i drzavu.""

Za vrijeme bivse Juge ljudi koji nisu bili srbi iznjasnjavali su se kao srbi,jer su srbi u bivsoj jugi imali najveca prava,dobivali su stanove,zemljista diljem bivse juge,pa su se ljudi okrecali kako vijetar puse.

Moja poenta je " Logicno da ce ljudi u ono doba kad se ulazilo u rat podrzat u to Vrijeme MILOSEVICA, jer su mislili nama je uvijek bilo dobro,uvijek smo dobivali sta smo htijeli nemamo sta da izgubimo ,jedino mozemo da dobijemo, E ZATO DANAS IMAMO LJUDE KOJI SU BILI ZAVEDENI I KOJI SU SE BORILI PROTIV SVOJE DRZAVE,A IMAMO LJUDE I KOJI NISU BILI ZAVEDENi

boki

pre 11 godina

(zg slavac, 10. novembar 2012 21:15)

Citav i neporusen Knin...Pa normalno da ga niste srusili kada nije pruzan otpor,kada ste maltene usetali u grad.A normalno da je Vukovar toliko stradao jer da bi JNA usla u njega i oslobodila kasarnu koju ste sa sve vojnicima zauzeli morala je da upotrebi sili srazmernu otporu koji ste pruzali iz Vukovara.I da nezaboravim,JNA je bila jedina legitimna oruzana formacija u tom trenutku i po ustavu je bila duzna da unisti svaku drugu oruzanu silu na svojoj teritoriji.

Hans Kloss

pre 11 godina

Neki bi izgleda voleli da celu tu bratiju iz Haga puste, pa da se svi lepo vrate na svoje položaje i na uveseljavanje celog sveta raspočnu drugu četvrtinu. Gluposti i ludila nikad dosta. Ni tamo, ni ovamo, a vala i nigde.

PosmatračBL

pre 11 godina

Ajde da obrnemo situaciju i tako nešto zamislimo u Beogradu pa da vijest glasi ovako: .... skupu su prisutvovali gradonačelnik Beograda itd. Digla bi se kuka i motika, prije svega u samom Beogradu od raznih NVO udruženje a da ne govorim o susjedima u 'Rvatskoj! Hrvatska je sistematski od Drugog svjetskog rata do devedesetih protjerivala ili ubijala ili asimilirala više od trećine sopstvenih građana pa je tako danas broj Italijana i Srba, ali i ostalih, sveden na broj koji ne može više da predstavlja "remetilački faktor".

Divos

pre 11 godina

@ico
Прећутао си, а могао си приметити да из Београда, Ниша, Пожаревца (које си поменуо) ниједан Хрват (или припадник неког другог народа) није протеран, а ни из Србије, ниједна хрватска породица није истерана из стана, ниједном Хрвату нису одузета станарска права, највеће непријатности у тим градовима би можда имао неки Хрват, ако би га у хаустору комшија попреко погледао.
За разлику, у лијепшој вашој у свим градовима већ 1990-е (пре било какве приче о РСК) почиње терор и насиље над Србима, шиканирања и отпуштања са посла, и убиства Срба, бројна и свирепа, увек у сумрак, а 50.000 српских породица је истерано из својих станова (а одмах затим и протерано из Хрватске), а носиоцима Србима се одузета станарска права.
Хрвати који су живели у Србији пре 90-их, живе и данас, у Хрватској опет недостаје 4/5 Срба, и у Српској су још 2000-те решена сва имовинаска питања, а Хрватима (и Бошњацима) су враћени станови на које су имали станарска права, опет у лијепој вашој тако нешто је у домену фантастике.
О прослављању српских стратишта да и не говорим. Има разлике, и то поприличне.

onako objektivno

pre 11 godina

Gotovina odgovara samo zato sto su Tuđman i Šušak mrtvi, inace bi on bio slobodan čovjek. Kako ove dvojice nema mora neko da snosi odgovornost. Za Markača se to ne bih usudio reći.

Osoba A

pre 11 godina

Pitate, u čemu je razlika između srpskih "jugoslavenskih" generala i četničkih vojvoda i Gotovine i Markača?

Prvenstveno ta što Gotovina nikada nije svoje tenkove i ljude preveo preko srpske granice i počeo granatiranje Srbije. Gotovina je ratovao svoj, na svome, za svoje.

Priča se o gubitku Srba kako konstutativnog naroda u sastavu RH, odnosno plače se zbog činjenice što RH nema dvije vlade jednakih ovlasti: jednu hrvatsku i jednu srpsku. A da li Srbija ima dvije vlade? Jednu hrvatsku i jednu srpsku? Da li je to uopće nužno?

Jedina činjenica je da je rat bio nepotreban, a ponukan i potaknut jedino međusobnom mržnjom i srpskim ekspanzionizmom i ultranacionalizmom.

Stojim iza toga da je Gotovina branio i oslobađao svoje, a kada spominjemo etničko čišćenje očito često zaboravljamo na Srbe u redovima hrvatskih branitelja, te 200 000 Srba koji su ostali živjeti na teritoriju RH već prvog dana nakon završetka "Oluje". Je li riječ o traljavo izvedenom etničkom čišćenju ili samo o činjenici da su Srbi sa teritorija RH izmanipulirani vlastitom vladom kako bi služili kao poluga na Kosovu za dobivanje većine, ili kao što smo mnogo puta svjedočili, da kao izbjeglice rade kao jeftina radna snaga u okolici Beograda i drugih većih gradova Srbije.

Aco

pre 11 godina

Sta reci za sve ovo, koliko god bio protiv misljnja 90% hrvata da je domovinski rat bio pravedan i opravdan te da su svi hrvatski drzavljani nevini u bilo kom zlocinu toku rata devedesetih ne mogu da ih ne pohvalim upravo zato sto su rekao bi 90% svi istomisljenici kad se na drugoj strani nadje neko od srba.SRBI pogledajte kako se hrvati bore za svoje GENERALE iako je dokazano da su krivi ne samo Gotovina i Markac vec sam siguran da ih je mnogo vise,ali za hrvate oni nisu zlocinci vec HEROJI za celu HRVATSKU. Ko je nama srbima kriv sto smo niko i nista ne samo u tim nesretnim devedesetim vec daleko daleko ranije istorija o tom leposvedoci kakav smo narod a ne vidim nista bolju ni buducnost kad je rec o jedinstvu casti podrsci izmedju nas samih.

nema tu razlike

pre 11 godina

Koja je razlika izmedju Gotovine i Mladica ??
ili Sljivancanina i Markaca??
Dok su jedni za Hrvate heroji za Srbe su ubice i obratno
Kao sto mi slavimo Mladica, Sljivancanina koji pise knjige tako i Hrvati slave svoje'
Jednaki smo

Prle

pre 11 godina

Pored toga sto ljudi slave etnicko ciscenje,jos i te generale nazivaju junacima...zamisli da su se borili proiv neke vece armije,kao mi protiv austro ugara i svaba i pobebili ih.... pa mi i to ne slavimo...Time pokazuju svoju malu vrednost.

Divos

pre 11 godina

Поменути хрватски генерали, иако су се огрешили о све људске и божје законе, и нису толико важни у овој причи, важан је однос јавности у Хрватској и колективна острашћеност и једноумље које влада у тој земљи. Какав ће ко однос имати према прошлим трагичним догађајима, и према активним учесницима тих догађаја, лична је ствар, а и право сваког појединца. Али овде имамо деловање и сугестије римокатоличке цркве у Хрватској, и више је него јасно какво ће то произвести стање колективне свести у лијепој њиховој, и зато и не треба чудити (прилично еуфорично) прослављање страдања и погрома над српским родом у Хрватској, у којем учесшће сваке године узима и комплетан државни врх.
Али добро, ове припаднике мало западнијег народа (које су доскора неки моји сународници и браћом звали) је најбоље описао велики српски песник Јован Дучић, једноставно такви су, таква је матрица по којој функциуонишу, у њиховој перцепцији мало пакости и мало мржње према Србима сигурно је ивек пожељно.

charlton-Nis

pre 11 godina

E TITO, TITO, 1943 si svim ustasama dao partizansku uniformu i uz pomoc srpskih poltrona i dupeuvlakaca u patrizanima doveo do toga da ustase vode glavnu rec.Zimovanje, letovanje, odlicna plata a jos bolja penzija, pa ko je bio budala da se kurci za majku Srbiju.

ico

pre 11 godina

Nisu rušeni Bg Niš Požarevac nego Sa Vukovar ima toga dosta, svi znamo koje rušio te gradove svi znamo odakle tenkovi slani sa cvijećem ljud jedno shvatite dase to sve desilo zbog politike iz Bg..

dragan

pre 11 godina

Oni naivno misle da lelekanjem za njihovu sudbinu mogu nesto postici.A kad bi ih neko pitao dal bi se neko zrtvovao za njih pa umesto njih odsluzio svi bi se razbezali.Znam dosta o ratu jer sam bio pripadnik JNA mobilisan 91.I mi i oni imamo mnogo crnila.

zg slavac

pre 11 godina

Progon, deportacija? Da nisu pomješali 1991 sa 1995 ? Zna se ko je prisilno iseljavao građane Iloka, Vukovara...ljudi su zatim odedeni u logore u Srbiji (ups da nisu postojali). Prekomjerno granatiranje Kina a nema optužnice za prekomjerno granatiranje Siska, Karlovca, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Gspića, Otočca, Novske, KOstajnice, Sunje, Pakraca, Lipika, N. Gradiške, S. Broda, Vinkovca, Osijeka pa čak ni Vukoara?! Tko želi saznati istinu neka pogleda snimke tih gradova i usporedi sa snimkom kad HV oslobađa čitav i neporušen Knin.

N

pre 11 godina

Da li sad neko vidi dvolicnost EU? Na naslovnoj strani B92 trazi se da sa Tacijem se rukujemo i sa njim (tim krvnikom koji je trgovao ljudskim organima) lepo saradjujemo, a s druge strane prihvatljivi su im i ovakve ustaske prouke iz Hrvatske? Kuda ide ta EU? Ja mislim ka fasizmu.

Marko

pre 11 godina

@jasmina
Nisam znao da je Amfilohije prešao na katoličanstvo.

Šalu na stranu, popovi su isti na svim stranama: usta puna ljubavi a srca puna mržnje.

kanibal

pre 11 godina

Pa da Sloba, Šešelj, Toma Nikolić i Aleksandar Vučić nisu početkom 90-tih napalili ove radikale da je granica negde kod Karlobaga, Gotovina bi i dan danas bio konobar.

U čemu je vaš problem sad drugari radikali? Vi ste ga napravili herojem svoje nacije. I njega i Markača.

Zbog te činjenice, bedno i patetično do neba je vaše plakanje ovde u komentarima...

Goran Matić -ST/Solin

pre 11 godina

Za početak, da ne pišem kilometarski komentar,preporuka ovdje neupućenim komentatorima: Pogledati "Komšije 1" i "Komšije 2" kao i "Amarcord 1" pa nakon toga "Oluja,Bljesak,Južni Potez". Te pojmove upišite na YT i ako imate vremena,živaca i volje pogledajte pa onda valjda i "progledate" pored zdravih očiju. Snimke su originalne. P.S. Doživotno hvala Gotovini!

Ivan

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Ti koji slave Gotovinu i Markača nisu po ničemu drukčiji od onih koji su glasali za Nikolića i Vučića. Bolest je ista, stotine tisuća ljudi je protjerano odvamo, stotine tisuća od otamo, popovi bleje svoje, države plačaju obrane zločinaca (kako Hrvatska Merčepu, Gotovini, Markaču, tako Srbija Šljivančaninu, Mladiću i drugima...). Narod umjesto da plače što su im napravili od zemlje, likuje kako su oni iz susjedstva gori od njih (vrijedi za obe strane, a neistina je i jedno i drugo). Još dugo ćemo nama biti mnogo lepo. I tamo, i amo!

NOLE

pre 11 godina

Jedini koji bi trebali odgovarat su ONI KOJI LEZE U GROBU, ruku na srce, ova dva generala su da se pokaze da su i hrvati osudjeni,da nebudu samo srbi.

Jednog generala su vec oslobodili, jer ruku na srce oni nemaju nikakvih dokaza jer oni nisu krivi,vec oni u grobu..

hr

pre 11 godina

pa gotovina je spasio zadar od sudbine srebrenice i vukovara,mladic je udaru u tom pravcu s kninskim korpusom 91...i sad se vi cudite sto ga mi slavimo??? plus toga ima ona snimka iz knina gdje urla na svoje podredjene da se vojska ne ponasa nedolicno,te 95,kad se kolo ratne srece okrenulo,njemu je sudjeno kao da je organizirao masovna pogubljenja,poput vukovara i srebrenice...pa sad ja vas pitam da smo mi usli tamo do pola srbije,i da je vas neki general spasio neki grad od sudbine gore nabrojanih gradova,dali bi ga slavili??? ja znam da mi gotovinu hocemo,dok je svijeta i vjeka....

Ivan

pre 11 godina

Da je pravde granice na Balkanu bi danas dosta drugačije izgledale, a žrtava bi bilo mnogo, mnogo manje... Ali nije bilo razuma, niti dobrote. A o pravdi je sada jako teško pričati...

srbOUT

pre 11 godina

Ja im skidam kapu i postujem na kakav nacin oni postuju svoju drzavu, simbole i generale da ne pominjem njihov odnos prema reprezentaciji to cemo svi videti u prolece.

jasmina

pre 11 godina

biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!

Kaiser

pre 11 godina

"biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!
(jasmina, 10. novembar 2012 20:07)"

Stvarno nema? Ili bi ste samo voleli da nema?

Pročitajte crnu hroniku, i videćete šta sve Srbi ttradicionalno rade drugim Srbima, a šta bi uradili drugima, to smo već videli.

Qwzx

pre 11 godina

Koncerti Tomsona,na "tisuche" prisutnih pevaju ustashke pesme..Biskupska konferencija poziva na post i
molitvu za Markacha i Gotovinu...i eto njih u EU !Njihovi zlochini se "peru","pokrivaju"....Chak je gospodja
Prpa ovdashnja "historicharka" htela da nam uvali logor "Staro Sajmishte" koji se nalazio na teritoriji NDH.

Qwzx

pre 11 godina

Koncerti Tomsona,na "tisuche" prisutnih pevaju ustashke pesme..Biskupska konferencija poziva na post i
molitvu za Markacha i Gotovinu...i eto njih u EU !Njihovi zlochini se "peru","pokrivaju"....Chak je gospodja
Prpa ovdashnja "historicharka" htela da nam uvali logor "Staro Sajmishte" koji se nalazio na teritoriji NDH.

hr

pre 11 godina

pa gotovina je spasio zadar od sudbine srebrenice i vukovara,mladic je udaru u tom pravcu s kninskim korpusom 91...i sad se vi cudite sto ga mi slavimo??? plus toga ima ona snimka iz knina gdje urla na svoje podredjene da se vojska ne ponasa nedolicno,te 95,kad se kolo ratne srece okrenulo,njemu je sudjeno kao da je organizirao masovna pogubljenja,poput vukovara i srebrenice...pa sad ja vas pitam da smo mi usli tamo do pola srbije,i da je vas neki general spasio neki grad od sudbine gore nabrojanih gradova,dali bi ga slavili??? ja znam da mi gotovinu hocemo,dok je svijeta i vjeka....

jasmina

pre 11 godina

biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!

Divos

pre 11 godina

@ico
Прећутао си, а могао си приметити да из Београда, Ниша, Пожаревца (које си поменуо) ниједан Хрват (или припадник неког другог народа) није протеран, а ни из Србије, ниједна хрватска породица није истерана из стана, ниједном Хрвату нису одузета станарска права, највеће непријатности у тим градовима би можда имао неки Хрват, ако би га у хаустору комшија попреко погледао.
За разлику, у лијепшој вашој у свим градовима већ 1990-е (пре било какве приче о РСК) почиње терор и насиље над Србима, шиканирања и отпуштања са посла, и убиства Срба, бројна и свирепа, увек у сумрак, а 50.000 српских породица је истерано из својих станова (а одмах затим и протерано из Хрватске), а носиоцима Србима се одузета станарска права.
Хрвати који су живели у Србији пре 90-их, живе и данас, у Хрватској опет недостаје 4/5 Срба, и у Српској су још 2000-те решена сва имовинаска питања, а Хрватима (и Бошњацима) су враћени станови на које су имали станарска права, опет у лијепој вашој тако нешто је у домену фантастике.
О прослављању српских стратишта да и не говорим. Има разлике, и то поприличне.

boki

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)
(mario, 10. novembar 2012 22:06)

Da,Srbi su se pojavili odjednom pavo niodkuda i napali Hrvatsku.Nisu nikada do tada ziveli tu,izvrsili agresiju na same sebe(rat je vodjen samo tamo gde su Srbi ziveli u vecini)...rat je poceo napadima na kasarne JNA jer je jedino Hrvatskoj odgovarao rat da bi Hrvatska imala vlast nad celokupnom teritorijom,da Srbi nebi imali nikakvu autonomiju,republiku ili da se ne bi mozda odcepili.A onda je propaganda uradila svoje,a sreca po Hrvatsku sto je i interes velikih sila bio raspad SFRJ pa su bili na vasoj strani...ali duza je to prica.Pozz...

boki

pre 11 godina

(zg slavac, 10. novembar 2012 21:15)

Citav i neporusen Knin...Pa normalno da ga niste srusili kada nije pruzan otpor,kada ste maltene usetali u grad.A normalno da je Vukovar toliko stradao jer da bi JNA usla u njega i oslobodila kasarnu koju ste sa sve vojnicima zauzeli morala je da upotrebi sili srazmernu otporu koji ste pruzali iz Vukovara.I da nezaboravim,JNA je bila jedina legitimna oruzana formacija u tom trenutku i po ustavu je bila duzna da unisti svaku drugu oruzanu silu na svojoj teritoriji.

zg slavac

pre 11 godina

Progon, deportacija? Da nisu pomješali 1991 sa 1995 ? Zna se ko je prisilno iseljavao građane Iloka, Vukovara...ljudi su zatim odedeni u logore u Srbiji (ups da nisu postojali). Prekomjerno granatiranje Kina a nema optužnice za prekomjerno granatiranje Siska, Karlovca, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Gspića, Otočca, Novske, KOstajnice, Sunje, Pakraca, Lipika, N. Gradiške, S. Broda, Vinkovca, Osijeka pa čak ni Vukoara?! Tko želi saznati istinu neka pogleda snimke tih gradova i usporedi sa snimkom kad HV oslobađa čitav i neporušen Knin.

Kaiser

pre 11 godina

"biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!
(jasmina, 10. novembar 2012 20:07)"

Stvarno nema? Ili bi ste samo voleli da nema?

Pročitajte crnu hroniku, i videćete šta sve Srbi ttradicionalno rade drugim Srbima, a šta bi uradili drugima, to smo već videli.

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Ti koji slave Gotovinu i Markača nisu po ničemu drukčiji od onih koji su glasali za Nikolića i Vučića. Bolest je ista, stotine tisuća ljudi je protjerano odvamo, stotine tisuća od otamo, popovi bleje svoje, države plačaju obrane zločinaca (kako Hrvatska Merčepu, Gotovini, Markaču, tako Srbija Šljivančaninu, Mladiću i drugima...). Narod umjesto da plače što su im napravili od zemlje, likuje kako su oni iz susjedstva gori od njih (vrijedi za obe strane, a neistina je i jedno i drugo). Još dugo ćemo nama biti mnogo lepo. I tamo, i amo!

Goran Matić -ST/Solin

pre 11 godina

Za početak, da ne pišem kilometarski komentar,preporuka ovdje neupućenim komentatorima: Pogledati "Komšije 1" i "Komšije 2" kao i "Amarcord 1" pa nakon toga "Oluja,Bljesak,Južni Potez". Te pojmove upišite na YT i ako imate vremena,živaca i volje pogledajte pa onda valjda i "progledate" pored zdravih očiju. Snimke su originalne. P.S. Doživotno hvala Gotovini!

Osoba A

pre 11 godina

Pitate, u čemu je razlika između srpskih "jugoslavenskih" generala i četničkih vojvoda i Gotovine i Markača?

Prvenstveno ta što Gotovina nikada nije svoje tenkove i ljude preveo preko srpske granice i počeo granatiranje Srbije. Gotovina je ratovao svoj, na svome, za svoje.

Priča se o gubitku Srba kako konstutativnog naroda u sastavu RH, odnosno plače se zbog činjenice što RH nema dvije vlade jednakih ovlasti: jednu hrvatsku i jednu srpsku. A da li Srbija ima dvije vlade? Jednu hrvatsku i jednu srpsku? Da li je to uopće nužno?

Jedina činjenica je da je rat bio nepotreban, a ponukan i potaknut jedino međusobnom mržnjom i srpskim ekspanzionizmom i ultranacionalizmom.

Stojim iza toga da je Gotovina branio i oslobađao svoje, a kada spominjemo etničko čišćenje očito često zaboravljamo na Srbe u redovima hrvatskih branitelja, te 200 000 Srba koji su ostali živjeti na teritoriju RH već prvog dana nakon završetka "Oluje". Je li riječ o traljavo izvedenom etničkom čišćenju ili samo o činjenici da su Srbi sa teritorija RH izmanipulirani vlastitom vladom kako bi služili kao poluga na Kosovu za dobivanje većine, ili kao što smo mnogo puta svjedočili, da kao izbjeglice rade kao jeftina radna snaga u okolici Beograda i drugih većih gradova Srbije.

srbOUT

pre 11 godina

Ja im skidam kapu i postujem na kakav nacin oni postuju svoju drzavu, simbole i generale da ne pominjem njihov odnos prema reprezentaciji to cemo svi videti u prolece.

charlton-Nis

pre 11 godina

E TITO, TITO, 1943 si svim ustasama dao partizansku uniformu i uz pomoc srpskih poltrona i dupeuvlakaca u patrizanima doveo do toga da ustase vode glavnu rec.Zimovanje, letovanje, odlicna plata a jos bolja penzija, pa ko je bio budala da se kurci za majku Srbiju.

Prle

pre 11 godina

Pored toga sto ljudi slave etnicko ciscenje,jos i te generale nazivaju junacima...zamisli da su se borili proiv neke vece armije,kao mi protiv austro ugara i svaba i pobebili ih.... pa mi i to ne slavimo...Time pokazuju svoju malu vrednost.

NOLE

pre 11 godina

I da, citam ove komentare, i pitam se JELI MOGUCE ???
Za sve koji nezanaju medju braniteljima koji su branili hrvatsku su bili i srbi koji su se rodili u hrvatskoj. Jeste li gledali NA HRT,jer znam da se HRT prati u srbiji, emisiju nedeljom u 2 gostovao je Darko Mihalovic, KOJI KAZE JA SAM HRVATSKI BRANITELJ PO NACIONALNOSTI SRBIN" naglasavam velim slovima". I oda ga pita stankovic voditelj emisije, sto vas je potaklo kao i vase kolege iste nacionalnosti,on kaze CITIRAM" Kad ti dodje netko drugi i ubija ti prijatelje,sto s neba sto sa kopna,ne gledajuci tko je tko,i dodje na tvoje jednostavno je to bio poziv da branim svoje od svoga.. Kaze ja sam SRBIN" ali moja drzava je hrvatska,i td sam postupao za drzavu koja je bila NAPADNUTA, ali kaze ,da se razumijemo MI NISMO BILI TI KOJI SU NAPADALI ,MI SMO BILI ONI KOJI SU NAPADNUTI, ja sam branio dom a ujedno i drzavu.""

Za vrijeme bivse Juge ljudi koji nisu bili srbi iznjasnjavali su se kao srbi,jer su srbi u bivsoj jugi imali najveca prava,dobivali su stanove,zemljista diljem bivse juge,pa su se ljudi okrecali kako vijetar puse.

Moja poenta je " Logicno da ce ljudi u ono doba kad se ulazilo u rat podrzat u to Vrijeme MILOSEVICA, jer su mislili nama je uvijek bilo dobro,uvijek smo dobivali sta smo htijeli nemamo sta da izgubimo ,jedino mozemo da dobijemo, E ZATO DANAS IMAMO LJUDE KOJI SU BILI ZAVEDENI I KOJI SU SE BORILI PROTIV SVOJE DRZAVE,A IMAMO LJUDE I KOJI NISU BILI ZAVEDENi

Ivan

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.

Divos

pre 11 godina

Поменути хрватски генерали, иако су се огрешили о све људске и божје законе, и нису толико важни у овој причи, важан је однос јавности у Хрватској и колективна острашћеност и једноумље које влада у тој земљи. Какав ће ко однос имати према прошлим трагичним догађајима, и према активним учесницима тих догађаја, лична је ствар, а и право сваког појединца. Али овде имамо деловање и сугестије римокатоличке цркве у Хрватској, и више је него јасно какво ће то произвести стање колективне свести у лијепој њиховој, и зато и не треба чудити (прилично еуфорично) прослављање страдања и погрома над српским родом у Хрватској, у којем учесшће сваке године узима и комплетан државни врх.
Али добро, ове припаднике мало западнијег народа (које су доскора неки моји сународници и браћом звали) је најбоље описао велики српски песник Јован Дучић, једноставно такви су, таква је матрица по којој функциуонишу, у њиховој перцепцији мало пакости и мало мржње према Србима сигурно је ивек пожељно.

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.(Ivan, (10. novembar 2012 21:41)

Hrvatska nije nasljednica NDH, nego NOB-a i SFRJ. To piše u Ustavu Hrvatske. A o NDH govori Kazneni zakon RH. Za razliku od Srbije u kojoj je Četnički pokret izjednačen s partizanskim.

I, da! Točno je da je na prostoru tzv. NDH počinjeno najviše zločina. Zahvaljujući ne samo ustašama, nego i njihovim saveznicima četnicima, s kojima su se zajedno borili protiv partizana. Da četnički zločini kojim slučajem nisu počinjeni u Hrvatskoj i BiH, nego u Srbiji, nebi se taj omjer baš puno razlikovao.

Zeca

pre 11 godina

Jasenovac ne sme da se zaboravi.Da li ovo neko moze da zaboravi da su ustase u jednoj skoli silovali uciteljicu i odsekli joj glavu pre decom pa posle toga u toj deci odsekli glavu i stavili na klupe.

ico

pre 11 godina

Nisu rušeni Bg Niš Požarevac nego Sa Vukovar ima toga dosta, svi znamo koje rušio te gradove svi znamo odakle tenkovi slani sa cvijećem ljud jedno shvatite dase to sve desilo zbog politike iz Bg..

Vladimir Pula

pre 11 godina

Dajte ne pisite gluposti da je SPC nešto drugačija i bolja. Grozne institucije su i jedna i druga i snose sasvim solidan komad odgovornosti za paljenje nacionalistickih strasti i mržnje koje su dovele do rata u Hrvatskoj. No Bog pamti. Sram ih moze biti umjesto da su u padu komunizma odigrale povjesnu ulogu za koju im se pruzila prilika da budu vodje nasih naroda u mir, da se oni medjusobno nadju i kazu ljudi mi smo braca po Kristu, ne oni su palili i pale mrznju i nacionalizam jer su mali i zli ljudi. Dotičnoj Jasmini koja tu komentira bi preporucio YouTube neka malo pogleda snimke popova i šta su govorili početkom '90 u društvu raznih mladića, martica, babica, arkana, kapetana dragana, hodzica i bezbroj sličnih likova. Sve poruke mira jasno. Također bi preporučio srpske dokumentarce o ratu, ima ih jedno 4-5 odličnih, nema potrebe ni za hrvatskim da nebi bilo da smo pristrani, ovi su vec dosta jasni.
Glede Gotovine konkretno, nije on anđeo ni neko nevinasce, ali ovdje je zrtveno janje, jer oni koji bi trebali biti osuđeni su vec na drugom svijetu, a radi neke tobože ravnoteze Srbi vs. Hrvati i neke kobajagi pravde neko iz hrvatske mora biti osuđen. Nema šanse da ih oslobode, mogu eventualno korigirati kaznu, ali u to sumnjam.
Hrvatska ima problema s nacionalizmom, ali ja koji svakodnevno pratim b92 i drugu vašu stampu, mogu da vam kažem da imate i vi vrlo vrlo ozbiljnih problema u suocavanju s time i sa odnosom prema zbivanjima 90tih. Borite se informiranjem sebe samih!

Zoran

pre 11 godina

... dragi moji hrvati, draga "braćo",
nije bitan Gotovina, imao je problem sa nekim iz Zagreba, od Hrvatske se tražilo da nekoga izruči tribunalu zbog prividne neutralnosti, zašto je "grah pao na nji " pitajte nekog u zagrebu. međutim, vašu istinu nikada neću prihvatiti jer logika tako nalaže, vjerska i nacionalna pripadnost i izvjesna istorijska saznanja uključujući čitav XX vijek . Dakle, s obzirom da mi je stalo do istine, moj stav možete promjeniti jedino kao nekad, maljem po glavi.

mario

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)

kanibal

pre 11 godina

Pa da Sloba, Šešelj, Toma Nikolić i Aleksandar Vučić nisu početkom 90-tih napalili ove radikale da je granica negde kod Karlobaga, Gotovina bi i dan danas bio konobar.

U čemu je vaš problem sad drugari radikali? Vi ste ga napravili herojem svoje nacije. I njega i Markača.

Zbog te činjenice, bedno i patetično do neba je vaše plakanje ovde u komentarima...

N

pre 11 godina

Da li sad neko vidi dvolicnost EU? Na naslovnoj strani B92 trazi se da sa Tacijem se rukujemo i sa njim (tim krvnikom koji je trgovao ljudskim organima) lepo saradjujemo, a s druge strane prihvatljivi su im i ovakve ustaske prouke iz Hrvatske? Kuda ide ta EU? Ja mislim ka fasizmu.

PosmatračBL

pre 11 godina

Ajde da obrnemo situaciju i tako nešto zamislimo u Beogradu pa da vijest glasi ovako: .... skupu su prisutvovali gradonačelnik Beograda itd. Digla bi se kuka i motika, prije svega u samom Beogradu od raznih NVO udruženje a da ne govorim o susjedima u 'Rvatskoj! Hrvatska je sistematski od Drugog svjetskog rata do devedesetih protjerivala ili ubijala ili asimilirala više od trećine sopstvenih građana pa je tako danas broj Italijana i Srba, ali i ostalih, sveden na broj koji ne može više da predstavlja "remetilački faktor".

Ivan

pre 11 godina

Da je pravde granice na Balkanu bi danas dosta drugačije izgledale, a žrtava bi bilo mnogo, mnogo manje... Ali nije bilo razuma, niti dobrote. A o pravdi je sada jako teško pričati...

Aco

pre 11 godina

Sta reci za sve ovo, koliko god bio protiv misljnja 90% hrvata da je domovinski rat bio pravedan i opravdan te da su svi hrvatski drzavljani nevini u bilo kom zlocinu toku rata devedesetih ne mogu da ih ne pohvalim upravo zato sto su rekao bi 90% svi istomisljenici kad se na drugoj strani nadje neko od srba.SRBI pogledajte kako se hrvati bore za svoje GENERALE iako je dokazano da su krivi ne samo Gotovina i Markac vec sam siguran da ih je mnogo vise,ali za hrvate oni nisu zlocinci vec HEROJI za celu HRVATSKU. Ko je nama srbima kriv sto smo niko i nista ne samo u tim nesretnim devedesetim vec daleko daleko ranije istorija o tom leposvedoci kakav smo narod a ne vidim nista bolju ni buducnost kad je rec o jedinstvu casti podrsci izmedju nas samih.

miro split

pre 11 godina

@ Zeca
Odakle tebi ova idiotska priča.Nije mi na kraj pameti branit Ustaše i njihove zločine u drugom svjetskom ratu,ali ovakve horor priče su dolazile iz Beograda među hrvatske Srbe početkom devedeseti kad se spremala balvan revolucija.Bit ću kratak.U hrvatskoj je napravljeno etničko čišćenje Srba,a jeli za to kriv Gotovina,e nije.On je čovjek koji je oslobađa svoju zemlju časno i pošteno.Srbi iz hrvatske za svoju sudbinu mogu najviše krivit Beograd koja se s njima igrala i trgovala.

kanibal

pre 11 godina

@mario

A šta je Gotovina bio po zanimanju? Sigurno se nije školovao za časnika u Legiji stranaca? Časnik u legiji stranaca može da postane i konobar.

Čime se bavio pre odlaska u Legiju?

Čime se bavio Ivan Markač pre rata?

Marko

pre 11 godina

@jasmina
Nisam znao da je Amfilohije prešao na katoličanstvo.

Šalu na stranu, popovi su isti na svim stranama: usta puna ljubavi a srca puna mržnje.

Neutralan

pre 11 godina

Priča se o nekoj provokaciji i divljanju susjeda... Zar su Gotovina i Markač ubijali u logorima i sistematski istrebljivali narod? Ili su napali okupirani dio vlastite domovine?

Ako je slavljene njihovih ličnosti divljanje, što da kažemo za četnićke fešte, proslave Draže, Karađića, Šešelja i ostalih pravih divljaka?

Ako je ovo provokacija, kada Hrvati slave one koji su završili rat u RH, kako je onda Hrvatima kada Srbi slave one koju su bez ikakvog legitimiteta klali po njihovoj domovini?

Podsjećam, da niti jedan Srbin, Hrvat ili Bosanac ne bi poginuo bez dizanja bune, ali očito samo Srba ima toliko da nemaju mjesta u vlastitoj domovini.

dragan

pre 11 godina

Oni naivno misle da lelekanjem za njihovu sudbinu mogu nesto postici.A kad bi ih neko pitao dal bi se neko zrtvovao za njih pa umesto njih odsluzio svi bi se razbezali.Znam dosta o ratu jer sam bio pripadnik JNA mobilisan 91.I mi i oni imamo mnogo crnila.

onako objektivno

pre 11 godina

Gotovina odgovara samo zato sto su Tuđman i Šušak mrtvi, inace bi on bio slobodan čovjek. Kako ove dvojice nema mora neko da snosi odgovornost. Za Markača se to ne bih usudio reći.

NOLE

pre 11 godina

Jedini koji bi trebali odgovarat su ONI KOJI LEZE U GROBU, ruku na srce, ova dva generala su da se pokaze da su i hrvati osudjeni,da nebudu samo srbi.

Jednog generala su vec oslobodili, jer ruku na srce oni nemaju nikakvih dokaza jer oni nisu krivi,vec oni u grobu..

istina je negde izmedju

pre 11 godina

Da sam Hrvat i Gotovina i Markac bi za mene bili junaci,ovako...ratujuci protiv njih oni za mene ostaju neprijatelji dozivotno jer su ubijali moj narod.Prosto k'o pasulj ili grah,neka svako svoje i zali i slavi.

nema tu razlike

pre 11 godina

Koja je razlika izmedju Gotovine i Mladica ??
ili Sljivancanina i Markaca??
Dok su jedni za Hrvate heroji za Srbe su ubice i obratno
Kao sto mi slavimo Mladica, Sljivancanina koji pise knjige tako i Hrvati slave svoje'
Jednaki smo

Kaiser

pre 11 godina

"(Aco, 10. novembar 2012 22:46)"

To što oni slave svoje zločince treba da znači da i ja moram da slavim moje?
Ja ni lud, imam roditeje koji su me vaspitali da razlikujem dobro i zlo.
A tebi razlog ni ne treba, ti slavi ove naše. To ih i tako neće činiti manjim zločincima.

Hans Kloss

pre 11 godina

Neki bi izgleda voleli da celu tu bratiju iz Haga puste, pa da se svi lepo vrate na svoje položaje i na uveseljavanje celog sveta raspočnu drugu četvrtinu. Gluposti i ludila nikad dosta. Ni tamo, ni ovamo, a vala i nigde.

zec

pre 11 godina

Evo malo stiva pa pogledajte kako jedan Srbin iz Srbije danas razmislja o Oluji:
http://www.helsinki.org.rs/serbian/doc/povelja%20sep-okt%2012.pdf Aleksandar Sekulovic, stranica 17.

ovo nece proci

pre 11 godina

Ovo pitanje nepomirenja sa istinom povodom etnickog ciscenja Srba iz Hrvatske i pokusaja prekrajanja istorije ce biti lakmus test za EU, videcemo da li ce se otrezniti ovi naci ustaski domovnjaci ili ce nastaviti da divljaju i provociraju susede.

Antraxxx

pre 11 godina

Ja bih to ovako rekao:" Gotovina i Markač sigurno nisu krivi, samo ostaje pitanje Tko je onda kriv?" Činjenica jest da su se dogodili zločini koji su bacili ljagu na Domovinski rat u koji smo gotovo svi ušli čista srca i iz njega izašli čistog obraza.. Pitanje je tko je dozvolio da se zločini dogode, a kada se to već i dogodilo, zašto su stopirani sudski postupci protiv počinitelja i nalogodavaca.

Milutin

pre 11 godina

@zec Ovaj Aleksandar kojeg ti navodis zakljucuje ovako "...No, bez obzira da li je stradalih srpskih civila bilo 116, 681 ili 1205, to je u svakom slučaju žalosna činjenica ali ne i zločin." A koliko zrtava za jednog ovakvog tipa prestaje da bude zalosna cinjenica i prerasta u zlocin ? I cime on dokazuje da su svi ostali izvestaji bili objektivni a samo srpski nisu ? Izem ti takvu logiku...

hr

pre 11 godina

pa gotovina je spasio zadar od sudbine srebrenice i vukovara,mladic je udaru u tom pravcu s kninskim korpusom 91...i sad se vi cudite sto ga mi slavimo??? plus toga ima ona snimka iz knina gdje urla na svoje podredjene da se vojska ne ponasa nedolicno,te 95,kad se kolo ratne srece okrenulo,njemu je sudjeno kao da je organizirao masovna pogubljenja,poput vukovara i srebrenice...pa sad ja vas pitam da smo mi usli tamo do pola srbije,i da je vas neki general spasio neki grad od sudbine gore nabrojanih gradova,dali bi ga slavili??? ja znam da mi gotovinu hocemo,dok je svijeta i vjeka....

mario

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)

zg slavac

pre 11 godina

Progon, deportacija? Da nisu pomješali 1991 sa 1995 ? Zna se ko je prisilno iseljavao građane Iloka, Vukovara...ljudi su zatim odedeni u logore u Srbiji (ups da nisu postojali). Prekomjerno granatiranje Kina a nema optužnice za prekomjerno granatiranje Siska, Karlovca, Zadra, Šibenika, Dubrovnika, Gspića, Otočca, Novske, KOstajnice, Sunje, Pakraca, Lipika, N. Gradiške, S. Broda, Vinkovca, Osijeka pa čak ni Vukoara?! Tko želi saznati istinu neka pogleda snimke tih gradova i usporedi sa snimkom kad HV oslobađa čitav i neporušen Knin.

NOLE

pre 11 godina

I da, citam ove komentare, i pitam se JELI MOGUCE ???
Za sve koji nezanaju medju braniteljima koji su branili hrvatsku su bili i srbi koji su se rodili u hrvatskoj. Jeste li gledali NA HRT,jer znam da se HRT prati u srbiji, emisiju nedeljom u 2 gostovao je Darko Mihalovic, KOJI KAZE JA SAM HRVATSKI BRANITELJ PO NACIONALNOSTI SRBIN" naglasavam velim slovima". I oda ga pita stankovic voditelj emisije, sto vas je potaklo kao i vase kolege iste nacionalnosti,on kaze CITIRAM" Kad ti dodje netko drugi i ubija ti prijatelje,sto s neba sto sa kopna,ne gledajuci tko je tko,i dodje na tvoje jednostavno je to bio poziv da branim svoje od svoga.. Kaze ja sam SRBIN" ali moja drzava je hrvatska,i td sam postupao za drzavu koja je bila NAPADNUTA, ali kaze ,da se razumijemo MI NISMO BILI TI KOJI SU NAPADALI ,MI SMO BILI ONI KOJI SU NAPADNUTI, ja sam branio dom a ujedno i drzavu.""

Za vrijeme bivse Juge ljudi koji nisu bili srbi iznjasnjavali su se kao srbi,jer su srbi u bivsoj jugi imali najveca prava,dobivali su stanove,zemljista diljem bivse juge,pa su se ljudi okrecali kako vijetar puse.

Moja poenta je " Logicno da ce ljudi u ono doba kad se ulazilo u rat podrzat u to Vrijeme MILOSEVICA, jer su mislili nama je uvijek bilo dobro,uvijek smo dobivali sta smo htijeli nemamo sta da izgubimo ,jedino mozemo da dobijemo, E ZATO DANAS IMAMO LJUDE KOJI SU BILI ZAVEDENI I KOJI SU SE BORILI PROTIV SVOJE DRZAVE,A IMAMO LJUDE I KOJI NISU BILI ZAVEDENi

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.(Ivan, (10. novembar 2012 21:41)

Hrvatska nije nasljednica NDH, nego NOB-a i SFRJ. To piše u Ustavu Hrvatske. A o NDH govori Kazneni zakon RH. Za razliku od Srbije u kojoj je Četnički pokret izjednačen s partizanskim.

I, da! Točno je da je na prostoru tzv. NDH počinjeno najviše zločina. Zahvaljujući ne samo ustašama, nego i njihovim saveznicima četnicima, s kojima su se zajedno borili protiv partizana. Da četnički zločini kojim slučajem nisu počinjeni u Hrvatskoj i BiH, nego u Srbiji, nebi se taj omjer baš puno razlikovao.

nema tu razlike

pre 11 godina

Koja je razlika izmedju Gotovine i Mladica ??
ili Sljivancanina i Markaca??
Dok su jedni za Hrvate heroji za Srbe su ubice i obratno
Kao sto mi slavimo Mladica, Sljivancanina koji pise knjige tako i Hrvati slave svoje'
Jednaki smo

boki

pre 11 godina

(zg slavac, 10. novembar 2012 21:15)

Citav i neporusen Knin...Pa normalno da ga niste srusili kada nije pruzan otpor,kada ste maltene usetali u grad.A normalno da je Vukovar toliko stradao jer da bi JNA usla u njega i oslobodila kasarnu koju ste sa sve vojnicima zauzeli morala je da upotrebi sili srazmernu otporu koji ste pruzali iz Vukovara.I da nezaboravim,JNA je bila jedina legitimna oruzana formacija u tom trenutku i po ustavu je bila duzna da unisti svaku drugu oruzanu silu na svojoj teritoriji.

Kaiser

pre 11 godina

"biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!
(jasmina, 10. novembar 2012 20:07)"

Stvarno nema? Ili bi ste samo voleli da nema?

Pročitajte crnu hroniku, i videćete šta sve Srbi ttradicionalno rade drugim Srbima, a šta bi uradili drugima, to smo već videli.

ico

pre 11 godina

Nisu rušeni Bg Niš Požarevac nego Sa Vukovar ima toga dosta, svi znamo koje rušio te gradove svi znamo odakle tenkovi slani sa cvijećem ljud jedno shvatite dase to sve desilo zbog politike iz Bg..

Osoba A

pre 11 godina

Pitate, u čemu je razlika između srpskih "jugoslavenskih" generala i četničkih vojvoda i Gotovine i Markača?

Prvenstveno ta što Gotovina nikada nije svoje tenkove i ljude preveo preko srpske granice i počeo granatiranje Srbije. Gotovina je ratovao svoj, na svome, za svoje.

Priča se o gubitku Srba kako konstutativnog naroda u sastavu RH, odnosno plače se zbog činjenice što RH nema dvije vlade jednakih ovlasti: jednu hrvatsku i jednu srpsku. A da li Srbija ima dvije vlade? Jednu hrvatsku i jednu srpsku? Da li je to uopće nužno?

Jedina činjenica je da je rat bio nepotreban, a ponukan i potaknut jedino međusobnom mržnjom i srpskim ekspanzionizmom i ultranacionalizmom.

Stojim iza toga da je Gotovina branio i oslobađao svoje, a kada spominjemo etničko čišćenje očito često zaboravljamo na Srbe u redovima hrvatskih branitelja, te 200 000 Srba koji su ostali živjeti na teritoriju RH već prvog dana nakon završetka "Oluje". Je li riječ o traljavo izvedenom etničkom čišćenju ili samo o činjenici da su Srbi sa teritorija RH izmanipulirani vlastitom vladom kako bi služili kao poluga na Kosovu za dobivanje većine, ili kao što smo mnogo puta svjedočili, da kao izbjeglice rade kao jeftina radna snaga u okolici Beograda i drugih većih gradova Srbije.

Nacionalizam je bolest

pre 11 godina

Ti koji slave Gotovinu i Markača nisu po ničemu drukčiji od onih koji su glasali za Nikolića i Vučića. Bolest je ista, stotine tisuća ljudi je protjerano odvamo, stotine tisuća od otamo, popovi bleje svoje, države plačaju obrane zločinaca (kako Hrvatska Merčepu, Gotovini, Markaču, tako Srbija Šljivančaninu, Mladiću i drugima...). Narod umjesto da plače što su im napravili od zemlje, likuje kako su oni iz susjedstva gori od njih (vrijedi za obe strane, a neistina je i jedno i drugo). Još dugo ćemo nama biti mnogo lepo. I tamo, i amo!

Goran Matić -ST/Solin

pre 11 godina

Za početak, da ne pišem kilometarski komentar,preporuka ovdje neupućenim komentatorima: Pogledati "Komšije 1" i "Komšije 2" kao i "Amarcord 1" pa nakon toga "Oluja,Bljesak,Južni Potez". Te pojmove upišite na YT i ako imate vremena,živaca i volje pogledajte pa onda valjda i "progledate" pored zdravih očiju. Snimke su originalne. P.S. Doživotno hvala Gotovini!

boki

pre 11 godina

Mogu Srbi da se zeste ali svi znamo tko je 90-ih bio branitelj a tko agresor.A pojedinima samo napominjem Gen.Ante Gotovina je casnik Legije stranaca nikakav konobar(rts propaganda)
(mario, 10. novembar 2012 22:06)

Da,Srbi su se pojavili odjednom pavo niodkuda i napali Hrvatsku.Nisu nikada do tada ziveli tu,izvrsili agresiju na same sebe(rat je vodjen samo tamo gde su Srbi ziveli u vecini)...rat je poceo napadima na kasarne JNA jer je jedino Hrvatskoj odgovarao rat da bi Hrvatska imala vlast nad celokupnom teritorijom,da Srbi nebi imali nikakvu autonomiju,republiku ili da se ne bi mozda odcepili.A onda je propaganda uradila svoje,a sreca po Hrvatsku sto je i interes velikih sila bio raspad SFRJ pa su bili na vasoj strani...ali duza je to prica.Pozz...

jasmina

pre 11 godina

biskupi bi po pravilima katolicke vere trebalo da veruju u 10 Bozijih zapovesti!Pitam se sada u koga hrvatski katolici posle ovakvih desavanja uopste veruju u Pravoslavlju toga nesme da ima i koliko znam toga i nema!

Zeca

pre 11 godina

Jasenovac ne sme da se zaboravi.Da li ovo neko moze da zaboravi da su ustase u jednoj skoli silovali uciteljicu i odsekli joj glavu pre decom pa posle toga u toj deci odsekli glavu i stavili na klupe.

Prle

pre 11 godina

Pored toga sto ljudi slave etnicko ciscenje,jos i te generale nazivaju junacima...zamisli da su se borili proiv neke vece armije,kao mi protiv austro ugara i svaba i pobebili ih.... pa mi i to ne slavimo...Time pokazuju svoju malu vrednost.

Ivan

pre 11 godina

Najviše civila u 20. veku na Balkanu je ubijeno na teritoriji današnje Hrvatske, naslednice NDH. Na HRT se još dandanas vrti propaganda.

NOLE

pre 11 godina

Jedini koji bi trebali odgovarat su ONI KOJI LEZE U GROBU, ruku na srce, ova dva generala su da se pokaze da su i hrvati osudjeni,da nebudu samo srbi.

Jednog generala su vec oslobodili, jer ruku na srce oni nemaju nikakvih dokaza jer oni nisu krivi,vec oni u grobu..

charlton-Nis

pre 11 godina

E TITO, TITO, 1943 si svim ustasama dao partizansku uniformu i uz pomoc srpskih poltrona i dupeuvlakaca u patrizanima doveo do toga da ustase vode glavnu rec.Zimovanje, letovanje, odlicna plata a jos bolja penzija, pa ko je bio budala da se kurci za majku Srbiju.

Qwzx

pre 11 godina

Koncerti Tomsona,na "tisuche" prisutnih pevaju ustashke pesme..Biskupska konferencija poziva na post i
molitvu za Markacha i Gotovinu...i eto njih u EU !Njihovi zlochini se "peru","pokrivaju"....Chak je gospodja
Prpa ovdashnja "historicharka" htela da nam uvali logor "Staro Sajmishte" koji se nalazio na teritoriji NDH.

PosmatračBL

pre 11 godina

Ajde da obrnemo situaciju i tako nešto zamislimo u Beogradu pa da vijest glasi ovako: .... skupu su prisutvovali gradonačelnik Beograda itd. Digla bi se kuka i motika, prije svega u samom Beogradu od raznih NVO udruženje a da ne govorim o susjedima u 'Rvatskoj! Hrvatska je sistematski od Drugog svjetskog rata do devedesetih protjerivala ili ubijala ili asimilirala više od trećine sopstvenih građana pa je tako danas broj Italijana i Srba, ali i ostalih, sveden na broj koji ne može više da predstavlja "remetilački faktor".

N

pre 11 godina

Da li sad neko vidi dvolicnost EU? Na naslovnoj strani B92 trazi se da sa Tacijem se rukujemo i sa njim (tim krvnikom koji je trgovao ljudskim organima) lepo saradjujemo, a s druge strane prihvatljivi su im i ovakve ustaske prouke iz Hrvatske? Kuda ide ta EU? Ja mislim ka fasizmu.

srbOUT

pre 11 godina

Ja im skidam kapu i postujem na kakav nacin oni postuju svoju drzavu, simbole i generale da ne pominjem njihov odnos prema reprezentaciji to cemo svi videti u prolece.

kanibal

pre 11 godina

Pa da Sloba, Šešelj, Toma Nikolić i Aleksandar Vučić nisu početkom 90-tih napalili ove radikale da je granica negde kod Karlobaga, Gotovina bi i dan danas bio konobar.

U čemu je vaš problem sad drugari radikali? Vi ste ga napravili herojem svoje nacije. I njega i Markača.

Zbog te činjenice, bedno i patetično do neba je vaše plakanje ovde u komentarima...

Divos

pre 11 godina

Поменути хрватски генерали, иако су се огрешили о све људске и божје законе, и нису толико важни у овој причи, важан је однос јавности у Хрватској и колективна острашћеност и једноумље које влада у тој земљи. Какав ће ко однос имати према прошлим трагичним догађајима, и према активним учесницима тих догађаја, лична је ствар, а и право сваког појединца. Али овде имамо деловање и сугестије римокатоличке цркве у Хрватској, и више је него јасно какво ће то произвести стање колективне свести у лијепој њиховој, и зато и не треба чудити (прилично еуфорично) прослављање страдања и погрома над српским родом у Хрватској, у којем учесшће сваке године узима и комплетан државни врх.
Али добро, ове припаднике мало западнијег народа (које су доскора неки моји сународници и браћом звали) је најбоље описао велики српски песник Јован Дучић, једноставно такви су, таква је матрица по којој функциуонишу, у њиховој перцепцији мало пакости и мало мржње према Србима сигурно је ивек пожељно.

kanibal

pre 11 godina

@mario

A šta je Gotovina bio po zanimanju? Sigurno se nije školovao za časnika u Legiji stranaca? Časnik u legiji stranaca može da postane i konobar.

Čime se bavio pre odlaska u Legiju?

Čime se bavio Ivan Markač pre rata?

Divos

pre 11 godina

@ico
Прећутао си, а могао си приметити да из Београда, Ниша, Пожаревца (које си поменуо) ниједан Хрват (или припадник неког другог народа) није протеран, а ни из Србије, ниједна хрватска породица није истерана из стана, ниједном Хрвату нису одузета станарска права, највеће непријатности у тим градовима би можда имао неки Хрват, ако би га у хаустору комшија попреко погледао.
За разлику, у лијепшој вашој у свим градовима већ 1990-е (пре било какве приче о РСК) почиње терор и насиље над Србима, шиканирања и отпуштања са посла, и убиства Срба, бројна и свирепа, увек у сумрак, а 50.000 српских породица је истерано из својих станова (а одмах затим и протерано из Хрватске), а носиоцима Србима се одузета станарска права.
Хрвати који су живели у Србији пре 90-их, живе и данас, у Хрватској опет недостаје 4/5 Срба, и у Српској су још 2000-те решена сва имовинаска питања, а Хрватима (и Бошњацима) су враћени станови на које су имали станарска права, опет у лијепој вашој тако нешто је у домену фантастике.
О прослављању српских стратишта да и не говорим. Има разлике, и то поприличне.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Dajte ne pisite gluposti da je SPC nešto drugačija i bolja. Grozne institucije su i jedna i druga i snose sasvim solidan komad odgovornosti za paljenje nacionalistickih strasti i mržnje koje su dovele do rata u Hrvatskoj. No Bog pamti. Sram ih moze biti umjesto da su u padu komunizma odigrale povjesnu ulogu za koju im se pruzila prilika da budu vodje nasih naroda u mir, da se oni medjusobno nadju i kazu ljudi mi smo braca po Kristu, ne oni su palili i pale mrznju i nacionalizam jer su mali i zli ljudi. Dotičnoj Jasmini koja tu komentira bi preporucio YouTube neka malo pogleda snimke popova i šta su govorili početkom '90 u društvu raznih mladića, martica, babica, arkana, kapetana dragana, hodzica i bezbroj sličnih likova. Sve poruke mira jasno. Također bi preporučio srpske dokumentarce o ratu, ima ih jedno 4-5 odličnih, nema potrebe ni za hrvatskim da nebi bilo da smo pristrani, ovi su vec dosta jasni.
Glede Gotovine konkretno, nije on anđeo ni neko nevinasce, ali ovdje je zrtveno janje, jer oni koji bi trebali biti osuđeni su vec na drugom svijetu, a radi neke tobože ravnoteze Srbi vs. Hrvati i neke kobajagi pravde neko iz hrvatske mora biti osuđen. Nema šanse da ih oslobode, mogu eventualno korigirati kaznu, ali u to sumnjam.
Hrvatska ima problema s nacionalizmom, ali ja koji svakodnevno pratim b92 i drugu vašu stampu, mogu da vam kažem da imate i vi vrlo vrlo ozbiljnih problema u suocavanju s time i sa odnosom prema zbivanjima 90tih. Borite se informiranjem sebe samih!

Ivan

pre 11 godina

Da je pravde granice na Balkanu bi danas dosta drugačije izgledale, a žrtava bi bilo mnogo, mnogo manje... Ali nije bilo razuma, niti dobrote. A o pravdi je sada jako teško pričati...

Zoran

pre 11 godina

... dragi moji hrvati, draga "braćo",
nije bitan Gotovina, imao je problem sa nekim iz Zagreba, od Hrvatske se tražilo da nekoga izruči tribunalu zbog prividne neutralnosti, zašto je "grah pao na nji " pitajte nekog u zagrebu. međutim, vašu istinu nikada neću prihvatiti jer logika tako nalaže, vjerska i nacionalna pripadnost i izvjesna istorijska saznanja uključujući čitav XX vijek . Dakle, s obzirom da mi je stalo do istine, moj stav možete promjeniti jedino kao nekad, maljem po glavi.

Aco

pre 11 godina

Sta reci za sve ovo, koliko god bio protiv misljnja 90% hrvata da je domovinski rat bio pravedan i opravdan te da su svi hrvatski drzavljani nevini u bilo kom zlocinu toku rata devedesetih ne mogu da ih ne pohvalim upravo zato sto su rekao bi 90% svi istomisljenici kad se na drugoj strani nadje neko od srba.SRBI pogledajte kako se hrvati bore za svoje GENERALE iako je dokazano da su krivi ne samo Gotovina i Markac vec sam siguran da ih je mnogo vise,ali za hrvate oni nisu zlocinci vec HEROJI za celu HRVATSKU. Ko je nama srbima kriv sto smo niko i nista ne samo u tim nesretnim devedesetim vec daleko daleko ranije istorija o tom leposvedoci kakav smo narod a ne vidim nista bolju ni buducnost kad je rec o jedinstvu casti podrsci izmedju nas samih.

ovo nece proci

pre 11 godina

Ovo pitanje nepomirenja sa istinom povodom etnickog ciscenja Srba iz Hrvatske i pokusaja prekrajanja istorije ce biti lakmus test za EU, videcemo da li ce se otrezniti ovi naci ustaski domovnjaci ili ce nastaviti da divljaju i provociraju susede.

dragan

pre 11 godina

Oni naivno misle da lelekanjem za njihovu sudbinu mogu nesto postici.A kad bi ih neko pitao dal bi se neko zrtvovao za njih pa umesto njih odsluzio svi bi se razbezali.Znam dosta o ratu jer sam bio pripadnik JNA mobilisan 91.I mi i oni imamo mnogo crnila.

Kaiser

pre 11 godina

"(Aco, 10. novembar 2012 22:46)"

To što oni slave svoje zločince treba da znači da i ja moram da slavim moje?
Ja ni lud, imam roditeje koji su me vaspitali da razlikujem dobro i zlo.
A tebi razlog ni ne treba, ti slavi ove naše. To ih i tako neće činiti manjim zločincima.

zec

pre 11 godina

Evo malo stiva pa pogledajte kako jedan Srbin iz Srbije danas razmislja o Oluji:
http://www.helsinki.org.rs/serbian/doc/povelja%20sep-okt%2012.pdf Aleksandar Sekulovic, stranica 17.

Neutralan

pre 11 godina

Priča se o nekoj provokaciji i divljanju susjeda... Zar su Gotovina i Markač ubijali u logorima i sistematski istrebljivali narod? Ili su napali okupirani dio vlastite domovine?

Ako je slavljene njihovih ličnosti divljanje, što da kažemo za četnićke fešte, proslave Draže, Karađića, Šešelja i ostalih pravih divljaka?

Ako je ovo provokacija, kada Hrvati slave one koji su završili rat u RH, kako je onda Hrvatima kada Srbi slave one koju su bez ikakvog legitimiteta klali po njihovoj domovini?

Podsjećam, da niti jedan Srbin, Hrvat ili Bosanac ne bi poginuo bez dizanja bune, ali očito samo Srba ima toliko da nemaju mjesta u vlastitoj domovini.

onako objektivno

pre 11 godina

Gotovina odgovara samo zato sto su Tuđman i Šušak mrtvi, inace bi on bio slobodan čovjek. Kako ove dvojice nema mora neko da snosi odgovornost. Za Markača se to ne bih usudio reći.

Milutin

pre 11 godina

@zec Ovaj Aleksandar kojeg ti navodis zakljucuje ovako "...No, bez obzira da li je stradalih srpskih civila bilo 116, 681 ili 1205, to je u svakom slučaju žalosna činjenica ali ne i zločin." A koliko zrtava za jednog ovakvog tipa prestaje da bude zalosna cinjenica i prerasta u zlocin ? I cime on dokazuje da su svi ostali izvestaji bili objektivni a samo srpski nisu ? Izem ti takvu logiku...

miro split

pre 11 godina

@ Zeca
Odakle tebi ova idiotska priča.Nije mi na kraj pameti branit Ustaše i njihove zločine u drugom svjetskom ratu,ali ovakve horor priče su dolazile iz Beograda među hrvatske Srbe početkom devedeseti kad se spremala balvan revolucija.Bit ću kratak.U hrvatskoj je napravljeno etničko čišćenje Srba,a jeli za to kriv Gotovina,e nije.On je čovjek koji je oslobađa svoju zemlju časno i pošteno.Srbi iz hrvatske za svoju sudbinu mogu najviše krivit Beograd koja se s njima igrala i trgovala.

istina je negde izmedju

pre 11 godina

Da sam Hrvat i Gotovina i Markac bi za mene bili junaci,ovako...ratujuci protiv njih oni za mene ostaju neprijatelji dozivotno jer su ubijali moj narod.Prosto k'o pasulj ili grah,neka svako svoje i zali i slavi.

Antraxxx

pre 11 godina

Ja bih to ovako rekao:" Gotovina i Markač sigurno nisu krivi, samo ostaje pitanje Tko je onda kriv?" Činjenica jest da su se dogodili zločini koji su bacili ljagu na Domovinski rat u koji smo gotovo svi ušli čista srca i iz njega izašli čistog obraza.. Pitanje je tko je dozvolio da se zločini dogode, a kada se to već i dogodilo, zašto su stopirani sudski postupci protiv počinitelja i nalogodavaca.

Marko

pre 11 godina

@jasmina
Nisam znao da je Amfilohije prešao na katoličanstvo.

Šalu na stranu, popovi su isti na svim stranama: usta puna ljubavi a srca puna mržnje.

Hans Kloss

pre 11 godina

Neki bi izgleda voleli da celu tu bratiju iz Haga puste, pa da se svi lepo vrate na svoje položaje i na uveseljavanje celog sveta raspočnu drugu četvrtinu. Gluposti i ludila nikad dosta. Ni tamo, ni ovamo, a vala i nigde.