Subota, 27.10.2012.

20:57

Obama izvređao Romnija

Predsednik SAD Barak Obama je intervjuu za časopis "Rolingstoun", pozvavši se na dečije instikte, nazvao svog rivala Mita Romnija "lažovom".

Izvor: Tanjug

Obama izvreðao Romnija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

jovo

pre 11 godina

@Bole Hvala za pitanje. Ne znam, ni meni jasno kako ljudi mogu podržavati republikanca. U stvari, verovatno ga podržavaju oni koji u njemu vide svoj klasni interes. Ali to su Amerikanci. Tvoj komentar me hrabri u uverenju da ljudi s kojima sam ovde o tome razgovarao nisu stvarni odraz razmišljanja o amer. izborima. Pozdrav!

Dino-NYC

pre 11 godina

Odgovor na post: (dzonny, 28. oktobar 2012 11:24)

Razlika izmedju Romney-a i Obama je nebo i zemlja. Jedan je "svoj" covjek, dok je Romney lutka bez karaktera i "sadrzine". Republikanska partija je postala partija ludaka koji daju izjave tipa silovanje je volja bozija, da General Powel podrzava Obamu jer su oba crnci itd.

E sto se tice Ron Paul-a tu smo se ja i ti "nasli" posto sam i ja podrzavao Ron Paul-a i on je "moj izbor". Medjutim i ja i ti znamo da on nikada nije imao sanse u ovakvoj republikanskoj partiji i da su cinili i cine sve sto mogu da ga marginalizuju i prikazu kao cudaka. A da je Ron Paul predsjednicki kandidat ja bih za njega glasao 100% ma ko bio protukandidat. Medjutim, to nije moguce.

I na kraju, ko je predsjednik je moza i nebitno. Tu su veliki lobiji i interesi i sve to lici na jednu veliku igru gdje svi mi imamo iluziju nekog izbora a ustvari se nama/masama manipulise putem medija i daje nam se izbor izmedju dvije partije koje se jedino slazu u tome da se ne slazu.

CG

pre 11 godina

Kritički osvrt na američke izbore - i to Srba koji su izabrali Tomu Nikolića i Dačića da vode zemlju. Urnebesno smešno...
(Onaj, 28. oktobar 2012 12:09)

Ne,nego cemo mafijasku DS sa Tadicem na celu koji su bankrotirali ovu zemlju za manje od 4 godina...

PS:Sto se tice izbora u SAD,Romeny pobjedjuje:

Romney prema zadnjim anketama vodi 261 prema 243 u elektoratu drzava!
Jos tri drzave su neodlucene:Viskonsin,Ohio i Iowa gdje su Obama i Romney prakticno izjednaceni u sva tri!

Romneyu je dovoljno da dobije 1 od tih 3 i postaje novi predsjednik!
U tom kontekstu se mora vidjeti ova prostacka izjava Obame koji postaje sve nervozniji jer zna da mu se blizi politicki kraj!

guri

pre 11 godina

jednia razlika izmedju njih je sto se po njima zna kakva ce politika amerike biti u sledecih 4 godina, dakle ako pobedi Romney to znaci da ce ameri biti agresivni i bice rata u Iran, ako pobedi opet ovaj Obama onda ce ameri biti "meksi" jos 4 god...!!!

EU Citizen

pre 11 godina

Ovo je, naravno, potpuni prostakluk, i odraz nemoćne frustracije i nedostatka argumenata, o čuvenoj levičarskoj laži da su za sadašnju krizu tobože krivi "bogati", a ne socijalističke vlade koje decenijama troše mnogo više nego što mogu sebi da dozvole i potplaćuju parazite koji za njih glasaju i da ne govorim, ali je tom arogantnom i vulgarnom izjavom, ova štetočina vrlo verovatno izgubila dovoljno glasova da pukne u barem dve-tri "swing" države, a time i predsedničko mesto, što je za sve ljude odlična vest. Amerikanci, a naročito ljudi na srednjem zapadu, gde se većina odlučujuih država nalazi su ne samo pristojni ljudi koji preziru prostačko izražavanje, već i razuman svet koji kažnjava ovu vrstu jeftine demagogije, pa će deca možda glasati za Obamu u parkiću, ali njihovi roditelji će zaokružiti Romnija :)))

vulture capitalist

pre 11 godina

@zoran nije zamisao da ide preko ledja poreskih obveznika - meni to lici na spin. Zamisao je da ide preko ledja kompanija - zato i vlasnici kompanija (kao sto si pretpostavljam ti) glasno negoduju. FYI - ovde u Nemackoj firme placaju 15% zdravstvenim osiguranjima, sto na prosecnu platu dodje oko 400-500e mesecno i to je obaveza po zakonu, dakle $650 mesecno i vi se bunite za $100 - strasno, na kraju krajeva placas osiguranje svojim radnicima, koji tesko rade da bi tebi doneli profit. Koliki su bili porezi 50-ih za vreme Ajzenhauera a koliki danas - 95% za bogate, a danas koliko 15%? I pored toga ti je tesko da platis $100 mesecno svojim radnicima, kakva zemlja neverovatno

dzonny

pre 11 godina

(Dino-NYC, 28. oktobar 2012 06:15)

Zbog čega misliš da, ako jedan republikanac kaže da je silovanje božja volja, to misle i svi ostali?

Romni nije sposoban za predsedničku stolicu, isto koliko ni Buš nije bio, tako da je Obama samo manje zlo. Slično onom zlu koje smo mi imali na poslednjim predsedničkim izborima. Niko ne voli ni Obamu, ali su ljudi primorani da glasaju za ono podnošljivije zlo.

Što se republikanaca tiče, mnogo grešiš. Ron Paul bi definitivno preporodio ekonomiju; republikanac je, ali svakodnevno proziva Romnija i konstantno kritikuje njegovu politiku i planove; zalaže se za kraj svih ratova, ukidanje FED-a i njihovog bezumnog štampanja dolara, želi da novac uloži u infrastrukturu i obnovu SAD-a, ima jasan plan kako da pokrene ekonomiju i reši deficit, pritom je ginekolog, fizičar i ekonomista, koga za razliku od ove paparzanije, podržavaju svi investitori, koji se polako udaljavaju od dolara i SAD-a od kako je Buš seo u Belu Kuću i urnisao ekonomiju.

Jedini je koji je još devedesetih govorio da će FED uništiti američku ekonomiju i da se to mora preduhitriti, ali ga niko nije slušao. Sada ga čuju (ali ne i slušaju), međutim, sa velikim posledicama.

Bole

pre 11 godina

Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?
(jovo, 28. oktobar 2012 06:37)

Nemam pojma o cemu pricas, objasni malo bolje, ko normalan moze da podrzi Romnija?

Oliver

pre 11 godina

Sramotne reci koje je upotrebio Obama,nedostojne funkcije predsednika.Ne pamtim da je ikada jedan americki predsednik upotrebio takve uvredljive reci u javnosti.Ali to samo pokazuje da je Obama u panici i ocajanju i da vise ne zna sta radi.Umesto da saopsti kakav plan ima za drugi mandat,on celu kampanju zasniva na ad hominem napadima na Romnija,a zna se kako se takve kampanje zavrsavaju,imamo i mi nedavno blisko iskustvo,kad je nas sadasnji predsednik bio izvrgnut prljavoj negativnoj kampanji.Obama nema nikakav odgovor na kljucna pitanja:zasto je nezaposlenost 7,8% kad je on obecao pre 4 godine da ce u ovom trenutku biti 5,4%?Nijedan americki predsednik nije reizabran ako je nezaposlenost bila veca od 7% u trenutku izbora.23 miliona ljudi bez posla,40 miliona na bonovima za hranu,pola studenata ne moze da nadje posao,galon benzina 4 dolara,a pre 4 godine 1,86 dolara,deficit povecan..to su rezultati Obamine ekonomske politike.Na spoljnom planu,bezocno laganje Obamine administracije oko dogadjaja u Bengaziju kada su tvrdili danima da je ubistvo Krisa Stivensa rezultat nemira zbog antiiislamskog filma,a ne smisljen teroristicki napad.Poslednji americki ambasador je ubijen u Kabulu 1979. za vreme drugog slabog predsednika, Dzimija Kartera.Obama je oslabio americku moc u svetu,ubijen mu je ambasador,Asad je jos uvek na vlasti,Iran je 4 godine blizi atomskoj bombi,Al Kaida osvaja i nove drzave poput Malija,americka vojska nikad nije bila slabija..Obamini rezultati su katastrofa.

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mislim da prevod nije najsrecniji.Ipak je rekao nesto drugo.No dobro,svi imamo pravo na komentar.Ipak Ameriku treba pustiti amerikancima i ne meriti je sopstvenim arsinima.Pobednika cemo videti posle izbora i nisam siguran da ce bilo ko da pobedi menjati politiku prema Srbiji.To prosto ne ide kako mi zamisljamo.I te promene ce biti minimalne sto se spoljne politike tice.Uglavnom to je politika centra neki put ona ode malo desno neki put levo ali to nista ne izlazi iz zacrtanog okvira!Ekonomije sto se tice sve cemo saznati vrlo brzo!

KKKK

pre 11 godina

Pa kako da ga drugacije nazove kad je Romni upravo to, prevrtljiv i ljigav i destruktivan. Ali Amerikanci su dva puta birali slicnog bulllshittera poznatog pod imenom W, tako da nista nije nemoguce. Nema veze, bogati ce biti jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji, ali ce bar ovi siromasni videti kako je lepo biti bogat pa ce se malo vise potruditi, i nece biti lenji kao do sada, tako da ce i oni da postanu milijarderi.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@DEE: Uh kako su gospodin Klinton a sada i Obama veliki sttrucnjaci pa su americku ekonomiju, koja lici na sisteci raspadajucu parnu lokomotivu, uspeli da spasu i dovedu je na "zelenu granu"?! Takvu ekonomsku politiku mogu da vode svi oni koji imaju moderne stamparije, za stampanje dolara. Iako bezvredan on se drzi jer ostatak sveta, koji je glavni poverioc odnosno vlasnik americkih bezvrednih novcanica, vise se boji americke propasti i od same Amerike. Alavost "Globalno zderonje" je neutoljiva. Toga su svesni svi u svetu sem zaglupljenog i polupismenog "pucanstva" u SAD. Oni jos veruju da se bombama, vodjenjem ratova, berzanskim spekulacijama, stampanjem dolara i monopolima moze ziveti "americki san" koji je u sustini predstavljao obicnu parolu koja je znacila da, svaka sledeca americka generacija moze da "pojede" vise od prethodne. Postali su teski gospodine, kako sebi tako i ostatku sveta. SAD predstavljaju "dinosaurusa" zalutalog u nasu "bastu". Hraniti to cudoviste je teze nego ponovo podici "Kineski zid". Budimo posteni, posle istocnog, vreme je da se raspadne i zapadno "carstvo zla". Celi svet ide ka dezintegracijama, sto SAD zdusno piodrzava. Zasto se takva atraktivna mogucbnost ne bi pruzila i toj drzavi?!

Dino-NYC

pre 11 godina

Obama je dosao na vlast nakon sto je 8 godina Bush unistio ekonomiju i usao pod laznim izgovorom u dva nepotrebna rata koja su odnjela nebrojene zivote. Obama je ima 100%tne obstrukcije Republikanaca cija je stranka postala talac "Cajanka (Tea Party" pokreta i koja nije zainteresovana za to da se nesto konstruktivno uradi bez iskljucivo da se Obama skine sa vlasti, pa makar svi drugi patili.

Romney je covjek koji nema svoja "ja" i koji je mjenjao izjave po istim pitanjima, dijametralno suprotne, u roku od samo par dana. Da se njega slusalo americka auto industrija bi bila unistena , a ona (auto industrija) danas pod Obamom cvjeta i zaposljavaju se nove hiljade ljudi (GM npr nedavno jos 2000). Romney je "strvinar-kapitalista" koji je svoje bogatstvo stekao na muci otpustenih radnika iz firmi koje bi njegova investitorska firma kupila pa onda rasprodala na djelove.

Sto se tice vanjske politike Romney je totalna neznalica i kao sto rekoh nema svoje ja. To znaci da bi bio pod jakim uticajem svoje stranke koja je trenutno jedna grupacija ekstremista i totalnih ludjaka. Nedavno su dali izjavu da ako je zena silovana - to je Bozja volja, te ako zena zatrudni za vrijeme silovanja to mozda nije bilo silovanje itd.

A sam Romney je na tajnom snimku izjavio da su 47% Amerikanaca nesposobni luzeri. A da ne govorim ko mu je potpredsjednik. Jedan totalni ekstrem koji ako bi dosao na vlast naj..... bi ne samo Amerika nego planeta. Dakle, drzite svi fige za Obamu, inace svi naj...smo.

jovo

pre 11 godina

Simpatično mi je (i zato što je savršeno beznačajno) to što srpski "liberalno orijentisani" "intelektualci" kao treba da podržavaju Obamu, a, u stvari, nikako ne bi hteli da bude ponovo izabran. Zašto? Eh, sad... zašto? Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?

Зоран

pre 11 godina

Када смо већ код Обаминог здравства, држава је и пре плаћала болницама које хоће то да прихвате, као и сада, да се лече бескућници. Тако се има једно искуство из Детроита где је један бескућник лечен и нису могли да га на крају избаце из болнице. Топло, ТВ, храна,... Гасили му светло, укидали воду, убеђивали и на крају некако избацили.

Како ће Обама да ошиша порезник е то ће бити за једно велико америчко анале. Али, шта ко тражи, то и да добије.

Мени ће у сусштини да буде исто и са једним и са другим. Шушка се 5% више од медикера, а ако не победи Обама, 3 посто ми неће бити већи порез. Обрни, окрени, мени увек добро. Ал остали...само гледам и смејуљим се.

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:55)

Хоћеш да чујеш истину? И сада у САД можеш да добијеш осигурање за 100 долара месечно. Али су покривене смешне ствари. Шта мислиш шта ће бити када то буду у обавези фирме са десетинама хиљада запослених? Па неће газда да дели капом и шаком добра осигурања, то ти потписујем.

А што теби дигли осигурање? Па нећеш ти да плаћаш другом, него фирме које сада не плаћају плаћаће својим радиницима. Зар то ниси чуо, писало свуда.

Као треће: Када сви ови добију смешна опсигурања ко ће бити у плусу? Они и неће, јер ће та осигурања често да покривају само смешне ствари. па ко ће да им аћар? Сама осигурања хоће, јер си ти срећан што плаћаш више и људи неће да умру. А не знаш да ако ти је живот uгрожен, хитан случај, здравство је покривено и сада.

Дакле, ко добија? Као што рекох иосигурања. И ко још? Па држава узима проценат од осигурања кроз порез и пуни буџет, То је највећи ћар.

И шта си добио?

Добио као ФОЛ сви имају осигурање. Имају они, али на ПАПИРУ. Као друго, фирма ће ти креше плату у смислу нема повећања, јер имаш здарвствено.

Али држава пуни буџет. И то је углавном све од Обаминог здравственог. У питању је крпљење буџета, мада се он позива на милион других ствари, само на то не.

Знаш ли да мале фирме нису у обавези да плаћају радницима здравствено по ОБАМИНОЈ замисли? Е сад знаш. Фала богу моја фирма има врло мало запоселних, не мора ни софтвер да имам ни радницима да плаћам осигурање. А ти буди и даље срећан како плаћаш неком здравствено.

dete

pre 11 godina

Pa Obama najbolje zna šta je to bullshitting, karijeru je napravio na tome.
Što se tiče Romnija on je više u stilu: vidite da pokušavam dobiti izbore, šta me sad tu pitate za protivrečnosti mojih izjava, pa nismo deca.

Zoki

pre 11 godina

The Untold Story Of How Clinton's Budget Destroyed The American Economy: http://www.businessinsider.com/how-bill-clintons-balanced-budget-destroyed-the-economy-2012-9#ixzz2AYRrPghy

Зоран

pre 11 godina

"Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD"

Осим Картера. Ево ја sam 15км од њега и знам шта Амери мисле о њему: Као човек добар, ако председник лош. Да ли си приметио да Обама СТРОГО избегава да се доведе у везуи са њим на било који начин, како у току владавине тако и у тртоку кампање?

Да ли увиђаш сличност Обаме и њега бар у следећем:

Цео свет је волео Картера, али Амери слабо.
Цео свет воли Обаму, али Амери слабо.

Зоран

pre 11 godina

Маса Амера има утисак да је Обама мрљав, што у суштини и јесте. Није то у српском смисли мрљав, да лупи о астал и тако то. Него више неспособан по српском. Али опет није то баш по српском, јер неспсобан на српском значи да нема везу и не муља. Значи неспсобан у ЗАПАДНОМ смислу.

Ово је Обами један од начина да покаже да ипак није мрљав.

Иначе у САД сам и слатко ћу да се смејем још једном Обамином мандату.

Prevodjenko Englezović

pre 11 godina

Obama ga nije nazvao seronjom, već bullshitter-om (lažovom) što Romney i jeste: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bullshitter

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:50), цвета тзи псоао, кућа ти скочила 20%... па то боље него кад није била криза у САД?

Поздрав од неког ко је преко 250.000 и коме Обама не одговара, ипак, без обзира што је боље него кад није била криза. :))))

Зоран

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...
(..., 27. oktobar 2012 23:02)

Па неко мора и да командује, не могу сви да командују, само неки.

dee

pre 11 godina

@Zoki: o cemu pricaas covece? Pa Klinton je napustio vlast sa Amerikom u SUFICITU. Klintonova najveca greska, sto se ekonomije i zakonodavstva tice, jeste sto je prihvatio da potpise ukidanje Glass–Steagall akta koji je dosao na njegov sto iz republikanskog Kongresa (GOP je tada drzao vecinu i u Kuci predstavnika i Senatu). Trebao je da ulozi veto i odbije potpisivanje, ali posto je bio pri kraju mandata, nije --- i pogresio je (sto mozda i ne bi znacilo mnogo da je ulozio veto jer bi Bus to svakako potpisao).

8 godina kasnije, Bus je doveo do situacije da je ekonomija u kolapsu, deficit ogroman (poznata izjava VP-a Cejnija: deficits don't matter), dva rata (za koje nije platio), svaki mesec po 700-800 hiljada novih otkaza, ogromne poreske olaksice za najbogatije, itd, itd.

Obama je bar uspeo da zaustavi taj kolaps, spasi auto industriju, izvuce ih iz rata u Iraku (polako se izvlace i iz Avganistana), DJ index se vratio gde je bio, finanskijski sektor je ipak zakrpan, uvedena je i kakva-takva kontrola istog, stopa nezaposlenoti polako opada. Uradjena je i prva koliko-toliko znacajnija reforma zdravstva (cija primena tek dolazi), sto nisu uspevali vec decenijama da urade. Stvari danas ipak MNOGO bolje stoje nego 2008/9.

Pricas kao da si pao sa Marsa.

Romni? Covek koji svaki dan prica drugu pricu.. Niko mu vise ne veruje, jer znacajno menja pozicije svakih 7 dana. Otisao je prvo suvise desno, sad bi nazad.. tesko da ce mu to proci.

...

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...

Saša

pre 11 godina

Romney je taj koji zivi od tudje muke. Direktno kriv za preko 65,000 ljudi koji su ostali bez posla.Zivi od tudjih bankrota, i bogati se. Obama je vratio Chrysler u zivot, jos malo pa ce i celi Detroit; wall street stavio u lisice, nas srednju i nizu klasu, vratio u zivot.

djura

pre 11 godina

Izgleda da ces da prdnes u cabar. Americi i svetu prvo treba biznis a onda zdravstveno osiguranje. Prvo RAD, biznis, poso, zovi kako oces, a onda socijalna davanja i uredjenje. To je zakon kapitalizma, tako to ide! Nema leba bez motike sto bi rekli nasi seljaci.

sitna smo mi riba

pre 11 godina

Sto se Srbije tice, da na vlast u USA dodje i sam Sveti Petar bilo bi isto jer USA ne menja svoju spoljnu politiku tako lako.
Na to smo se uverili i prvo za vreme Busa I [kada je bila aktuelna RSK pa Klitona [rat u Bosni i Busa [ Kosovo proglasilo nezavisnost].
A zanimljivo je da vecina Srba ovde kaze da je Romni bolji od Obame a sto je u suprotnosti saa misle Rusi

Saša

pre 11 godina

Cena zdravstvenog osiguranja mi je porasla, ali znam da niko umreti nece zbog nedostatka para. I ja sav srecan placam $30 vise mesecno. Romney, kao i Bush je dobar samo za velike korporacije, tj. 1% americkog stanovnistva. Dobar za Reynolds tobacco, Anheuser Bush, NRA itd.

Zoki

pre 11 godina

Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD, a lista njegovih lažnih obećanja je dugačka. Masa ekonomskih problema koji su isplivali na površinu za vreme Bušove administracije su ustvari samo posledica onoga što je radila Klintonova administracija. Samo što je Klintonu na ruku išao "dot com" balon koji je pukao neposredo pre nego što je on otišao sa vlasti.

Romni nije idealan kandidat, ali je za Amerikance bolji od Obame, u svakom slučaju.

Saša

pre 11 godina

@Zoki..Ne znam gde ti zivis Zoki, ali vidim da ne znas o cemu pricas. Moj posao zavisi od trenutne situacije na berzi, tj. Ekonomskog stanja u SAD. Znam da sam umalo potpisao bankrot pre 4 godine, a sad mi biznis cveta; ne znam sta cu od posla. Isto tako, cena kuce mi je porasla za 20% u poslednje 4 godine.

...

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...

Saša

pre 11 godina

Romney je taj koji zivi od tudje muke. Direktno kriv za preko 65,000 ljudi koji su ostali bez posla.Zivi od tudjih bankrota, i bogati se. Obama je vratio Chrysler u zivot, jos malo pa ce i celi Detroit; wall street stavio u lisice, nas srednju i nizu klasu, vratio u zivot.

Saša

pre 11 godina

Cena zdravstvenog osiguranja mi je porasla, ali znam da niko umreti nece zbog nedostatka para. I ja sav srecan placam $30 vise mesecno. Romney, kao i Bush je dobar samo za velike korporacije, tj. 1% americkog stanovnistva. Dobar za Reynolds tobacco, Anheuser Bush, NRA itd.

dee

pre 11 godina

@Zoki: o cemu pricaas covece? Pa Klinton je napustio vlast sa Amerikom u SUFICITU. Klintonova najveca greska, sto se ekonomije i zakonodavstva tice, jeste sto je prihvatio da potpise ukidanje Glass–Steagall akta koji je dosao na njegov sto iz republikanskog Kongresa (GOP je tada drzao vecinu i u Kuci predstavnika i Senatu). Trebao je da ulozi veto i odbije potpisivanje, ali posto je bio pri kraju mandata, nije --- i pogresio je (sto mozda i ne bi znacilo mnogo da je ulozio veto jer bi Bus to svakako potpisao).

8 godina kasnije, Bus je doveo do situacije da je ekonomija u kolapsu, deficit ogroman (poznata izjava VP-a Cejnija: deficits don't matter), dva rata (za koje nije platio), svaki mesec po 700-800 hiljada novih otkaza, ogromne poreske olaksice za najbogatije, itd, itd.

Obama je bar uspeo da zaustavi taj kolaps, spasi auto industriju, izvuce ih iz rata u Iraku (polako se izvlace i iz Avganistana), DJ index se vratio gde je bio, finanskijski sektor je ipak zakrpan, uvedena je i kakva-takva kontrola istog, stopa nezaposlenoti polako opada. Uradjena je i prva koliko-toliko znacajnija reforma zdravstva (cija primena tek dolazi), sto nisu uspevali vec decenijama da urade. Stvari danas ipak MNOGO bolje stoje nego 2008/9.

Pricas kao da si pao sa Marsa.

Romni? Covek koji svaki dan prica drugu pricu.. Niko mu vise ne veruje, jer znacajno menja pozicije svakih 7 dana. Otisao je prvo suvise desno, sad bi nazad.. tesko da ce mu to proci.

sitna smo mi riba

pre 11 godina

Sto se Srbije tice, da na vlast u USA dodje i sam Sveti Petar bilo bi isto jer USA ne menja svoju spoljnu politiku tako lako.
Na to smo se uverili i prvo za vreme Busa I [kada je bila aktuelna RSK pa Klitona [rat u Bosni i Busa [ Kosovo proglasilo nezavisnost].
A zanimljivo je da vecina Srba ovde kaze da je Romni bolji od Obame a sto je u suprotnosti saa misle Rusi

Saša

pre 11 godina

@Zoki..Ne znam gde ti zivis Zoki, ali vidim da ne znas o cemu pricas. Moj posao zavisi od trenutne situacije na berzi, tj. Ekonomskog stanja u SAD. Znam da sam umalo potpisao bankrot pre 4 godine, a sad mi biznis cveta; ne znam sta cu od posla. Isto tako, cena kuce mi je porasla za 20% u poslednje 4 godine.

Zoki

pre 11 godina

Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD, a lista njegovih lažnih obećanja je dugačka. Masa ekonomskih problema koji su isplivali na površinu za vreme Bušove administracije su ustvari samo posledica onoga što je radila Klintonova administracija. Samo što je Klintonu na ruku išao "dot com" balon koji je pukao neposredo pre nego što je on otišao sa vlasti.

Romni nije idealan kandidat, ali je za Amerikance bolji od Obame, u svakom slučaju.

djura

pre 11 godina

Izgleda da ces da prdnes u cabar. Americi i svetu prvo treba biznis a onda zdravstveno osiguranje. Prvo RAD, biznis, poso, zovi kako oces, a onda socijalna davanja i uredjenje. To je zakon kapitalizma, tako to ide! Nema leba bez motike sto bi rekli nasi seljaci.

Dino-NYC

pre 11 godina

Obama je dosao na vlast nakon sto je 8 godina Bush unistio ekonomiju i usao pod laznim izgovorom u dva nepotrebna rata koja su odnjela nebrojene zivote. Obama je ima 100%tne obstrukcije Republikanaca cija je stranka postala talac "Cajanka (Tea Party" pokreta i koja nije zainteresovana za to da se nesto konstruktivno uradi bez iskljucivo da se Obama skine sa vlasti, pa makar svi drugi patili.

Romney je covjek koji nema svoja "ja" i koji je mjenjao izjave po istim pitanjima, dijametralno suprotne, u roku od samo par dana. Da se njega slusalo americka auto industrija bi bila unistena , a ona (auto industrija) danas pod Obamom cvjeta i zaposljavaju se nove hiljade ljudi (GM npr nedavno jos 2000). Romney je "strvinar-kapitalista" koji je svoje bogatstvo stekao na muci otpustenih radnika iz firmi koje bi njegova investitorska firma kupila pa onda rasprodala na djelove.

Sto se tice vanjske politike Romney je totalna neznalica i kao sto rekoh nema svoje ja. To znaci da bi bio pod jakim uticajem svoje stranke koja je trenutno jedna grupacija ekstremista i totalnih ludjaka. Nedavno su dali izjavu da ako je zena silovana - to je Bozja volja, te ako zena zatrudni za vrijeme silovanja to mozda nije bilo silovanje itd.

A sam Romney je na tajnom snimku izjavio da su 47% Amerikanaca nesposobni luzeri. A da ne govorim ko mu je potpredsjednik. Jedan totalni ekstrem koji ako bi dosao na vlast naj..... bi ne samo Amerika nego planeta. Dakle, drzite svi fige za Obamu, inace svi naj...smo.

Prevodjenko Englezović

pre 11 godina

Obama ga nije nazvao seronjom, već bullshitter-om (lažovom) što Romney i jeste: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bullshitter

KKKK

pre 11 godina

Pa kako da ga drugacije nazove kad je Romni upravo to, prevrtljiv i ljigav i destruktivan. Ali Amerikanci su dva puta birali slicnog bulllshittera poznatog pod imenom W, tako da nista nije nemoguce. Nema veze, bogati ce biti jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji, ali ce bar ovi siromasni videti kako je lepo biti bogat pa ce se malo vise potruditi, i nece biti lenji kao do sada, tako da ce i oni da postanu milijarderi.

Bole

pre 11 godina

Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?
(jovo, 28. oktobar 2012 06:37)

Nemam pojma o cemu pricas, objasni malo bolje, ko normalan moze da podrzi Romnija?

dzonny

pre 11 godina

(Dino-NYC, 28. oktobar 2012 06:15)

Zbog čega misliš da, ako jedan republikanac kaže da je silovanje božja volja, to misle i svi ostali?

Romni nije sposoban za predsedničku stolicu, isto koliko ni Buš nije bio, tako da je Obama samo manje zlo. Slično onom zlu koje smo mi imali na poslednjim predsedničkim izborima. Niko ne voli ni Obamu, ali su ljudi primorani da glasaju za ono podnošljivije zlo.

Što se republikanaca tiče, mnogo grešiš. Ron Paul bi definitivno preporodio ekonomiju; republikanac je, ali svakodnevno proziva Romnija i konstantno kritikuje njegovu politiku i planove; zalaže se za kraj svih ratova, ukidanje FED-a i njihovog bezumnog štampanja dolara, želi da novac uloži u infrastrukturu i obnovu SAD-a, ima jasan plan kako da pokrene ekonomiju i reši deficit, pritom je ginekolog, fizičar i ekonomista, koga za razliku od ove paparzanije, podržavaju svi investitori, koji se polako udaljavaju od dolara i SAD-a od kako je Buš seo u Belu Kuću i urnisao ekonomiju.

Jedini je koji je još devedesetih govorio da će FED uništiti američku ekonomiju i da se to mora preduhitriti, ali ga niko nije slušao. Sada ga čuju (ali ne i slušaju), međutim, sa velikim posledicama.

Dino-NYC

pre 11 godina

Odgovor na post: (dzonny, 28. oktobar 2012 11:24)

Razlika izmedju Romney-a i Obama je nebo i zemlja. Jedan je "svoj" covjek, dok je Romney lutka bez karaktera i "sadrzine". Republikanska partija je postala partija ludaka koji daju izjave tipa silovanje je volja bozija, da General Powel podrzava Obamu jer su oba crnci itd.

E sto se tice Ron Paul-a tu smo se ja i ti "nasli" posto sam i ja podrzavao Ron Paul-a i on je "moj izbor". Medjutim i ja i ti znamo da on nikada nije imao sanse u ovakvoj republikanskoj partiji i da su cinili i cine sve sto mogu da ga marginalizuju i prikazu kao cudaka. A da je Ron Paul predsjednicki kandidat ja bih za njega glasao 100% ma ko bio protukandidat. Medjutim, to nije moguce.

I na kraju, ko je predsjednik je moza i nebitno. Tu su veliki lobiji i interesi i sve to lici na jednu veliku igru gdje svi mi imamo iluziju nekog izbora a ustvari se nama/masama manipulise putem medija i daje nam se izbor izmedju dvije partije koje se jedino slazu u tome da se ne slazu.

Зоран

pre 11 godina

Маса Амера има утисак да је Обама мрљав, што у суштини и јесте. Није то у српском смисли мрљав, да лупи о астал и тако то. Него више неспособан по српском. Али опет није то баш по српском, јер неспсобан на српском значи да нема везу и не муља. Значи неспсобан у ЗАПАДНОМ смислу.

Ово је Обами један од начина да покаже да ипак није мрљав.

Иначе у САД сам и слатко ћу да се смејем још једном Обамином мандату.

vulture capitalist

pre 11 godina

@zoran nije zamisao da ide preko ledja poreskih obveznika - meni to lici na spin. Zamisao je da ide preko ledja kompanija - zato i vlasnici kompanija (kao sto si pretpostavljam ti) glasno negoduju. FYI - ovde u Nemackoj firme placaju 15% zdravstvenim osiguranjima, sto na prosecnu platu dodje oko 400-500e mesecno i to je obaveza po zakonu, dakle $650 mesecno i vi se bunite za $100 - strasno, na kraju krajeva placas osiguranje svojim radnicima, koji tesko rade da bi tebi doneli profit. Koliki su bili porezi 50-ih za vreme Ajzenhauera a koliki danas - 95% za bogate, a danas koliko 15%? I pored toga ti je tesko da platis $100 mesecno svojim radnicima, kakva zemlja neverovatno

dete

pre 11 godina

Pa Obama najbolje zna šta je to bullshitting, karijeru je napravio na tome.
Što se tiče Romnija on je više u stilu: vidite da pokušavam dobiti izbore, šta me sad tu pitate za protivrečnosti mojih izjava, pa nismo deca.

jovo

pre 11 godina

Simpatično mi je (i zato što je savršeno beznačajno) to što srpski "liberalno orijentisani" "intelektualci" kao treba da podržavaju Obamu, a, u stvari, nikako ne bi hteli da bude ponovo izabran. Zašto? Eh, sad... zašto? Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@DEE: Uh kako su gospodin Klinton a sada i Obama veliki sttrucnjaci pa su americku ekonomiju, koja lici na sisteci raspadajucu parnu lokomotivu, uspeli da spasu i dovedu je na "zelenu granu"?! Takvu ekonomsku politiku mogu da vode svi oni koji imaju moderne stamparije, za stampanje dolara. Iako bezvredan on se drzi jer ostatak sveta, koji je glavni poverioc odnosno vlasnik americkih bezvrednih novcanica, vise se boji americke propasti i od same Amerike. Alavost "Globalno zderonje" je neutoljiva. Toga su svesni svi u svetu sem zaglupljenog i polupismenog "pucanstva" u SAD. Oni jos veruju da se bombama, vodjenjem ratova, berzanskim spekulacijama, stampanjem dolara i monopolima moze ziveti "americki san" koji je u sustini predstavljao obicnu parolu koja je znacila da, svaka sledeca americka generacija moze da "pojede" vise od prethodne. Postali su teski gospodine, kako sebi tako i ostatku sveta. SAD predstavljaju "dinosaurusa" zalutalog u nasu "bastu". Hraniti to cudoviste je teze nego ponovo podici "Kineski zid". Budimo posteni, posle istocnog, vreme je da se raspadne i zapadno "carstvo zla". Celi svet ide ka dezintegracijama, sto SAD zdusno piodrzava. Zasto se takva atraktivna mogucbnost ne bi pruzila i toj drzavi?!

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mislim da prevod nije najsrecniji.Ipak je rekao nesto drugo.No dobro,svi imamo pravo na komentar.Ipak Ameriku treba pustiti amerikancima i ne meriti je sopstvenim arsinima.Pobednika cemo videti posle izbora i nisam siguran da ce bilo ko da pobedi menjati politiku prema Srbiji.To prosto ne ide kako mi zamisljamo.I te promene ce biti minimalne sto se spoljne politike tice.Uglavnom to je politika centra neki put ona ode malo desno neki put levo ali to nista ne izlazi iz zacrtanog okvira!Ekonomije sto se tice sve cemo saznati vrlo brzo!

Oliver

pre 11 godina

Sramotne reci koje je upotrebio Obama,nedostojne funkcije predsednika.Ne pamtim da je ikada jedan americki predsednik upotrebio takve uvredljive reci u javnosti.Ali to samo pokazuje da je Obama u panici i ocajanju i da vise ne zna sta radi.Umesto da saopsti kakav plan ima za drugi mandat,on celu kampanju zasniva na ad hominem napadima na Romnija,a zna se kako se takve kampanje zavrsavaju,imamo i mi nedavno blisko iskustvo,kad je nas sadasnji predsednik bio izvrgnut prljavoj negativnoj kampanji.Obama nema nikakav odgovor na kljucna pitanja:zasto je nezaposlenost 7,8% kad je on obecao pre 4 godine da ce u ovom trenutku biti 5,4%?Nijedan americki predsednik nije reizabran ako je nezaposlenost bila veca od 7% u trenutku izbora.23 miliona ljudi bez posla,40 miliona na bonovima za hranu,pola studenata ne moze da nadje posao,galon benzina 4 dolara,a pre 4 godine 1,86 dolara,deficit povecan..to su rezultati Obamine ekonomske politike.Na spoljnom planu,bezocno laganje Obamine administracije oko dogadjaja u Bengaziju kada su tvrdili danima da je ubistvo Krisa Stivensa rezultat nemira zbog antiiislamskog filma,a ne smisljen teroristicki napad.Poslednji americki ambasador je ubijen u Kabulu 1979. za vreme drugog slabog predsednika, Dzimija Kartera.Obama je oslabio americku moc u svetu,ubijen mu je ambasador,Asad je jos uvek na vlasti,Iran je 4 godine blizi atomskoj bombi,Al Kaida osvaja i nove drzave poput Malija,americka vojska nikad nije bila slabija..Obamini rezultati su katastrofa.

EU Citizen

pre 11 godina

Ovo je, naravno, potpuni prostakluk, i odraz nemoćne frustracije i nedostatka argumenata, o čuvenoj levičarskoj laži da su za sadašnju krizu tobože krivi "bogati", a ne socijalističke vlade koje decenijama troše mnogo više nego što mogu sebi da dozvole i potplaćuju parazite koji za njih glasaju i da ne govorim, ali je tom arogantnom i vulgarnom izjavom, ova štetočina vrlo verovatno izgubila dovoljno glasova da pukne u barem dve-tri "swing" države, a time i predsedničko mesto, što je za sve ljude odlična vest. Amerikanci, a naročito ljudi na srednjem zapadu, gde se većina odlučujuih država nalazi su ne samo pristojni ljudi koji preziru prostačko izražavanje, već i razuman svet koji kažnjava ovu vrstu jeftine demagogije, pa će deca možda glasati za Obamu u parkiću, ali njihovi roditelji će zaokružiti Romnija :)))

CG

pre 11 godina

Kritički osvrt na američke izbore - i to Srba koji su izabrali Tomu Nikolića i Dačića da vode zemlju. Urnebesno smešno...
(Onaj, 28. oktobar 2012 12:09)

Ne,nego cemo mafijasku DS sa Tadicem na celu koji su bankrotirali ovu zemlju za manje od 4 godina...

PS:Sto se tice izbora u SAD,Romeny pobjedjuje:

Romney prema zadnjim anketama vodi 261 prema 243 u elektoratu drzava!
Jos tri drzave su neodlucene:Viskonsin,Ohio i Iowa gdje su Obama i Romney prakticno izjednaceni u sva tri!

Romneyu je dovoljno da dobije 1 od tih 3 i postaje novi predsjednik!
U tom kontekstu se mora vidjeti ova prostacka izjava Obame koji postaje sve nervozniji jer zna da mu se blizi politicki kraj!

Зоран

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...
(..., 27. oktobar 2012 23:02)

Па неко мора и да командује, не могу сви да командују, само неки.

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:50), цвета тзи псоао, кућа ти скочила 20%... па то боље него кад није била криза у САД?

Поздрав од неког ко је преко 250.000 и коме Обама не одговара, ипак, без обзира што је боље него кад није била криза. :))))

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:55)

Хоћеш да чујеш истину? И сада у САД можеш да добијеш осигурање за 100 долара месечно. Али су покривене смешне ствари. Шта мислиш шта ће бити када то буду у обавези фирме са десетинама хиљада запослених? Па неће газда да дели капом и шаком добра осигурања, то ти потписујем.

А што теби дигли осигурање? Па нећеш ти да плаћаш другом, него фирме које сада не плаћају плаћаће својим радиницима. Зар то ниси чуо, писало свуда.

Као треће: Када сви ови добију смешна опсигурања ко ће бити у плусу? Они и неће, јер ће та осигурања често да покривају само смешне ствари. па ко ће да им аћар? Сама осигурања хоће, јер си ти срећан што плаћаш више и људи неће да умру. А не знаш да ако ти је живот uгрожен, хитан случај, здравство је покривено и сада.

Дакле, ко добија? Као што рекох иосигурања. И ко још? Па држава узима проценат од осигурања кроз порез и пуни буџет, То је највећи ћар.

И шта си добио?

Добио као ФОЛ сви имају осигурање. Имају они, али на ПАПИРУ. Као друго, фирма ће ти креше плату у смислу нема повећања, јер имаш здарвствено.

Али држава пуни буџет. И то је углавном све од Обаминог здравственог. У питању је крпљење буџета, мада се он позива на милион других ствари, само на то не.

Знаш ли да мале фирме нису у обавези да плаћају радницима здравствено по ОБАМИНОЈ замисли? Е сад знаш. Фала богу моја фирма има врло мало запоселних, не мора ни софтвер да имам ни радницима да плаћам осигурање. А ти буди и даље срећан како плаћаш неком здравствено.

guri

pre 11 godina

jednia razlika izmedju njih je sto se po njima zna kakva ce politika amerike biti u sledecih 4 godina, dakle ako pobedi Romney to znaci da ce ameri biti agresivni i bice rata u Iran, ako pobedi opet ovaj Obama onda ce ameri biti "meksi" jos 4 god...!!!

Зоран

pre 11 godina

"Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD"

Осим Картера. Ево ја sam 15км од њега и знам шта Амери мисле о њему: Као човек добар, ако председник лош. Да ли си приметио да Обама СТРОГО избегава да се доведе у везуи са њим на било који начин, како у току владавине тако и у тртоку кампање?

Да ли увиђаш сличност Обаме и њега бар у следећем:

Цео свет је волео Картера, али Амери слабо.
Цео свет воли Обаму, али Амери слабо.

Zoki

pre 11 godina

The Untold Story Of How Clinton's Budget Destroyed The American Economy: http://www.businessinsider.com/how-bill-clintons-balanced-budget-destroyed-the-economy-2012-9#ixzz2AYRrPghy

Зоран

pre 11 godina

Када смо већ код Обаминог здравства, држава је и пре плаћала болницама које хоће то да прихвате, као и сада, да се лече бескућници. Тако се има једно искуство из Детроита где је један бескућник лечен и нису могли да га на крају избаце из болнице. Топло, ТВ, храна,... Гасили му светло, укидали воду, убеђивали и на крају некако избацили.

Како ће Обама да ошиша порезник е то ће бити за једно велико америчко анале. Али, шта ко тражи, то и да добије.

Мени ће у сусштини да буде исто и са једним и са другим. Шушка се 5% више од медикера, а ако не победи Обама, 3 посто ми неће бити већи порез. Обрни, окрени, мени увек добро. Ал остали...само гледам и смејуљим се.

jovo

pre 11 godina

@Bole Hvala za pitanje. Ne znam, ni meni jasno kako ljudi mogu podržavati republikanca. U stvari, verovatno ga podržavaju oni koji u njemu vide svoj klasni interes. Ali to su Amerikanci. Tvoj komentar me hrabri u uverenju da ljudi s kojima sam ovde o tome razgovarao nisu stvarni odraz razmišljanja o amer. izborima. Pozdrav!

Zoki

pre 11 godina

Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD, a lista njegovih lažnih obećanja je dugačka. Masa ekonomskih problema koji su isplivali na površinu za vreme Bušove administracije su ustvari samo posledica onoga što je radila Klintonova administracija. Samo što je Klintonu na ruku išao "dot com" balon koji je pukao neposredo pre nego što je on otišao sa vlasti.

Romni nije idealan kandidat, ali je za Amerikance bolji od Obame, u svakom slučaju.

djura

pre 11 godina

Izgleda da ces da prdnes u cabar. Americi i svetu prvo treba biznis a onda zdravstveno osiguranje. Prvo RAD, biznis, poso, zovi kako oces, a onda socijalna davanja i uredjenje. To je zakon kapitalizma, tako to ide! Nema leba bez motike sto bi rekli nasi seljaci.

...

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...

Oliver

pre 11 godina

Sramotne reci koje je upotrebio Obama,nedostojne funkcije predsednika.Ne pamtim da je ikada jedan americki predsednik upotrebio takve uvredljive reci u javnosti.Ali to samo pokazuje da je Obama u panici i ocajanju i da vise ne zna sta radi.Umesto da saopsti kakav plan ima za drugi mandat,on celu kampanju zasniva na ad hominem napadima na Romnija,a zna se kako se takve kampanje zavrsavaju,imamo i mi nedavno blisko iskustvo,kad je nas sadasnji predsednik bio izvrgnut prljavoj negativnoj kampanji.Obama nema nikakav odgovor na kljucna pitanja:zasto je nezaposlenost 7,8% kad je on obecao pre 4 godine da ce u ovom trenutku biti 5,4%?Nijedan americki predsednik nije reizabran ako je nezaposlenost bila veca od 7% u trenutku izbora.23 miliona ljudi bez posla,40 miliona na bonovima za hranu,pola studenata ne moze da nadje posao,galon benzina 4 dolara,a pre 4 godine 1,86 dolara,deficit povecan..to su rezultati Obamine ekonomske politike.Na spoljnom planu,bezocno laganje Obamine administracije oko dogadjaja u Bengaziju kada su tvrdili danima da je ubistvo Krisa Stivensa rezultat nemira zbog antiiislamskog filma,a ne smisljen teroristicki napad.Poslednji americki ambasador je ubijen u Kabulu 1979. za vreme drugog slabog predsednika, Dzimija Kartera.Obama je oslabio americku moc u svetu,ubijen mu je ambasador,Asad je jos uvek na vlasti,Iran je 4 godine blizi atomskoj bombi,Al Kaida osvaja i nove drzave poput Malija,americka vojska nikad nije bila slabija..Obamini rezultati su katastrofa.

EU Citizen

pre 11 godina

Ovo je, naravno, potpuni prostakluk, i odraz nemoćne frustracije i nedostatka argumenata, o čuvenoj levičarskoj laži da su za sadašnju krizu tobože krivi "bogati", a ne socijalističke vlade koje decenijama troše mnogo više nego što mogu sebi da dozvole i potplaćuju parazite koji za njih glasaju i da ne govorim, ali je tom arogantnom i vulgarnom izjavom, ova štetočina vrlo verovatno izgubila dovoljno glasova da pukne u barem dve-tri "swing" države, a time i predsedničko mesto, što je za sve ljude odlična vest. Amerikanci, a naročito ljudi na srednjem zapadu, gde se većina odlučujuih država nalazi su ne samo pristojni ljudi koji preziru prostačko izražavanje, već i razuman svet koji kažnjava ovu vrstu jeftine demagogije, pa će deca možda glasati za Obamu u parkiću, ali njihovi roditelji će zaokružiti Romnija :)))

Saša

pre 11 godina

Romney je taj koji zivi od tudje muke. Direktno kriv za preko 65,000 ljudi koji su ostali bez posla.Zivi od tudjih bankrota, i bogati se. Obama je vratio Chrysler u zivot, jos malo pa ce i celi Detroit; wall street stavio u lisice, nas srednju i nizu klasu, vratio u zivot.

Зоран

pre 11 godina

"Obamina neodmerena izjava više govori o Obami nego o Romniju. Obama je jedan od najlošijih predsednika u istoriji SAD"

Осим Картера. Ево ја sam 15км од њега и знам шта Амери мисле о њему: Као човек добар, ако председник лош. Да ли си приметио да Обама СТРОГО избегава да се доведе у везуи са њим на било који начин, како у току владавине тако и у тртоку кампање?

Да ли увиђаш сличност Обаме и њега бар у следећем:

Цео свет је волео Картера, али Амери слабо.
Цео свет воли Обаму, али Амери слабо.

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:50), цвета тзи псоао, кућа ти скочила 20%... па то боље него кад није била криза у САД?

Поздрав од неког ко је преко 250.000 и коме Обама не одговара, ипак, без обзира што је боље него кад није била криза. :))))

dee

pre 11 godina

@Zoki: o cemu pricaas covece? Pa Klinton je napustio vlast sa Amerikom u SUFICITU. Klintonova najveca greska, sto se ekonomije i zakonodavstva tice, jeste sto je prihvatio da potpise ukidanje Glass–Steagall akta koji je dosao na njegov sto iz republikanskog Kongresa (GOP je tada drzao vecinu i u Kuci predstavnika i Senatu). Trebao je da ulozi veto i odbije potpisivanje, ali posto je bio pri kraju mandata, nije --- i pogresio je (sto mozda i ne bi znacilo mnogo da je ulozio veto jer bi Bus to svakako potpisao).

8 godina kasnije, Bus je doveo do situacije da je ekonomija u kolapsu, deficit ogroman (poznata izjava VP-a Cejnija: deficits don't matter), dva rata (za koje nije platio), svaki mesec po 700-800 hiljada novih otkaza, ogromne poreske olaksice za najbogatije, itd, itd.

Obama je bar uspeo da zaustavi taj kolaps, spasi auto industriju, izvuce ih iz rata u Iraku (polako se izvlace i iz Avganistana), DJ index se vratio gde je bio, finanskijski sektor je ipak zakrpan, uvedena je i kakva-takva kontrola istog, stopa nezaposlenoti polako opada. Uradjena je i prva koliko-toliko znacajnija reforma zdravstva (cija primena tek dolazi), sto nisu uspevali vec decenijama da urade. Stvari danas ipak MNOGO bolje stoje nego 2008/9.

Pricas kao da si pao sa Marsa.

Romni? Covek koji svaki dan prica drugu pricu.. Niko mu vise ne veruje, jer znacajno menja pozicije svakih 7 dana. Otisao je prvo suvise desno, sad bi nazad.. tesko da ce mu to proci.

Зоран

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 22:55)

Хоћеш да чујеш истину? И сада у САД можеш да добијеш осигурање за 100 долара месечно. Али су покривене смешне ствари. Шта мислиш шта ће бити када то буду у обавези фирме са десетинама хиљада запослених? Па неће газда да дели капом и шаком добра осигурања, то ти потписујем.

А што теби дигли осигурање? Па нећеш ти да плаћаш другом, него фирме које сада не плаћају плаћаће својим радиницима. Зар то ниси чуо, писало свуда.

Као треће: Када сви ови добију смешна опсигурања ко ће бити у плусу? Они и неће, јер ће та осигурања често да покривају само смешне ствари. па ко ће да им аћар? Сама осигурања хоће, јер си ти срећан што плаћаш више и људи неће да умру. А не знаш да ако ти је живот uгрожен, хитан случај, здравство је покривено и сада.

Дакле, ко добија? Као што рекох иосигурања. И ко још? Па држава узима проценат од осигурања кроз порез и пуни буџет, То је највећи ћар.

И шта си добио?

Добио као ФОЛ сви имају осигурање. Имају они, али на ПАПИРУ. Као друго, фирма ће ти креше плату у смислу нема повећања, јер имаш здарвствено.

Али држава пуни буџет. И то је углавном све од Обаминог здравственог. У питању је крпљење буџета, мада се он позива на милион других ствари, само на то не.

Знаш ли да мале фирме нису у обавези да плаћају радницима здравствено по ОБАМИНОЈ замисли? Е сад знаш. Фала богу моја фирма има врло мало запоселних, не мора ни софтвер да имам ни радницима да плаћам осигурање. А ти буди и даље срећан како плаћаш неком здравствено.

Saša

pre 11 godina

@Zoki..Ne znam gde ti zivis Zoki, ali vidim da ne znas o cemu pricas. Moj posao zavisi od trenutne situacije na berzi, tj. Ekonomskog stanja u SAD. Znam da sam umalo potpisao bankrot pre 4 godine, a sad mi biznis cveta; ne znam sta cu od posla. Isto tako, cena kuce mi je porasla za 20% u poslednje 4 godine.

Зоран

pre 11 godina

Када смо већ код Обаминог здравства, држава је и пре плаћала болницама које хоће то да прихвате, као и сада, да се лече бескућници. Тако се има једно искуство из Детроита где је један бескућник лечен и нису могли да га на крају избаце из болнице. Топло, ТВ, храна,... Гасили му светло, укидали воду, убеђивали и на крају некако избацили.

Како ће Обама да ошиша порезник е то ће бити за једно велико америчко анале. Али, шта ко тражи, то и да добије.

Мени ће у сусштини да буде исто и са једним и са другим. Шушка се 5% више од медикера, а ако не победи Обама, 3 посто ми неће бити већи порез. Обрни, окрени, мени увек добро. Ал остали...само гледам и смејуљим се.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@DEE: Uh kako su gospodin Klinton a sada i Obama veliki sttrucnjaci pa su americku ekonomiju, koja lici na sisteci raspadajucu parnu lokomotivu, uspeli da spasu i dovedu je na "zelenu granu"?! Takvu ekonomsku politiku mogu da vode svi oni koji imaju moderne stamparije, za stampanje dolara. Iako bezvredan on se drzi jer ostatak sveta, koji je glavni poverioc odnosno vlasnik americkih bezvrednih novcanica, vise se boji americke propasti i od same Amerike. Alavost "Globalno zderonje" je neutoljiva. Toga su svesni svi u svetu sem zaglupljenog i polupismenog "pucanstva" u SAD. Oni jos veruju da se bombama, vodjenjem ratova, berzanskim spekulacijama, stampanjem dolara i monopolima moze ziveti "americki san" koji je u sustini predstavljao obicnu parolu koja je znacila da, svaka sledeca americka generacija moze da "pojede" vise od prethodne. Postali su teski gospodine, kako sebi tako i ostatku sveta. SAD predstavljaju "dinosaurusa" zalutalog u nasu "bastu". Hraniti to cudoviste je teze nego ponovo podici "Kineski zid". Budimo posteni, posle istocnog, vreme je da se raspadne i zapadno "carstvo zla". Celi svet ide ka dezintegracijama, sto SAD zdusno piodrzava. Zasto se takva atraktivna mogucbnost ne bi pruzila i toj drzavi?!

dete

pre 11 godina

Pa Obama najbolje zna šta je to bullshitting, karijeru je napravio na tome.
Što se tiče Romnija on je više u stilu: vidite da pokušavam dobiti izbore, šta me sad tu pitate za protivrečnosti mojih izjava, pa nismo deca.

CG

pre 11 godina

Kritički osvrt na američke izbore - i to Srba koji su izabrali Tomu Nikolića i Dačića da vode zemlju. Urnebesno smešno...
(Onaj, 28. oktobar 2012 12:09)

Ne,nego cemo mafijasku DS sa Tadicem na celu koji su bankrotirali ovu zemlju za manje od 4 godina...

PS:Sto se tice izbora u SAD,Romeny pobjedjuje:

Romney prema zadnjim anketama vodi 261 prema 243 u elektoratu drzava!
Jos tri drzave su neodlucene:Viskonsin,Ohio i Iowa gdje su Obama i Romney prakticno izjednaceni u sva tri!

Romneyu je dovoljno da dobije 1 od tih 3 i postaje novi predsjednik!
U tom kontekstu se mora vidjeti ova prostacka izjava Obame koji postaje sve nervozniji jer zna da mu se blizi politicki kraj!

Saša

pre 11 godina

Cena zdravstvenog osiguranja mi je porasla, ali znam da niko umreti nece zbog nedostatka para. I ja sav srecan placam $30 vise mesecno. Romney, kao i Bush je dobar samo za velike korporacije, tj. 1% americkog stanovnistva. Dobar za Reynolds tobacco, Anheuser Bush, NRA itd.

sitna smo mi riba

pre 11 godina

Sto se Srbije tice, da na vlast u USA dodje i sam Sveti Petar bilo bi isto jer USA ne menja svoju spoljnu politiku tako lako.
Na to smo se uverili i prvo za vreme Busa I [kada je bila aktuelna RSK pa Klitona [rat u Bosni i Busa [ Kosovo proglasilo nezavisnost].
A zanimljivo je da vecina Srba ovde kaze da je Romni bolji od Obame a sto je u suprotnosti saa misle Rusi

Zoki

pre 11 godina

The Untold Story Of How Clinton's Budget Destroyed The American Economy: http://www.businessinsider.com/how-bill-clintons-balanced-budget-destroyed-the-economy-2012-9#ixzz2AYRrPghy

Зоран

pre 11 godina

Citam komentare i cudim se-zar jos ima ljudi koji veruju da postoji razlika medju predsednickim kandidatima u USA?! Obojica polazu racune na istom mestu...
(..., 27. oktobar 2012 23:02)

Па неко мора и да командује, не могу сви да командују, само неки.

Dino-NYC

pre 11 godina

Odgovor na post: (dzonny, 28. oktobar 2012 11:24)

Razlika izmedju Romney-a i Obama je nebo i zemlja. Jedan je "svoj" covjek, dok je Romney lutka bez karaktera i "sadrzine". Republikanska partija je postala partija ludaka koji daju izjave tipa silovanje je volja bozija, da General Powel podrzava Obamu jer su oba crnci itd.

E sto se tice Ron Paul-a tu smo se ja i ti "nasli" posto sam i ja podrzavao Ron Paul-a i on je "moj izbor". Medjutim i ja i ti znamo da on nikada nije imao sanse u ovakvoj republikanskoj partiji i da su cinili i cine sve sto mogu da ga marginalizuju i prikazu kao cudaka. A da je Ron Paul predsjednicki kandidat ja bih za njega glasao 100% ma ko bio protukandidat. Medjutim, to nije moguce.

I na kraju, ko je predsjednik je moza i nebitno. Tu su veliki lobiji i interesi i sve to lici na jednu veliku igru gdje svi mi imamo iluziju nekog izbora a ustvari se nama/masama manipulise putem medija i daje nam se izbor izmedju dvije partije koje se jedino slazu u tome da se ne slazu.

jovo

pre 11 godina

@Bole Hvala za pitanje. Ne znam, ni meni jasno kako ljudi mogu podržavati republikanca. U stvari, verovatno ga podržavaju oni koji u njemu vide svoj klasni interes. Ali to su Amerikanci. Tvoj komentar me hrabri u uverenju da ljudi s kojima sam ovde o tome razgovarao nisu stvarni odraz razmišljanja o amer. izborima. Pozdrav!

Bole

pre 11 godina

Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?
(jovo, 28. oktobar 2012 06:37)

Nemam pojma o cemu pricas, objasni malo bolje, ko normalan moze da podrzi Romnija?

guri

pre 11 godina

jednia razlika izmedju njih je sto se po njima zna kakva ce politika amerike biti u sledecih 4 godina, dakle ako pobedi Romney to znaci da ce ameri biti agresivni i bice rata u Iran, ako pobedi opet ovaj Obama onda ce ameri biti "meksi" jos 4 god...!!!

Dino-NYC

pre 11 godina

Obama je dosao na vlast nakon sto je 8 godina Bush unistio ekonomiju i usao pod laznim izgovorom u dva nepotrebna rata koja su odnjela nebrojene zivote. Obama je ima 100%tne obstrukcije Republikanaca cija je stranka postala talac "Cajanka (Tea Party" pokreta i koja nije zainteresovana za to da se nesto konstruktivno uradi bez iskljucivo da se Obama skine sa vlasti, pa makar svi drugi patili.

Romney je covjek koji nema svoja "ja" i koji je mjenjao izjave po istim pitanjima, dijametralno suprotne, u roku od samo par dana. Da se njega slusalo americka auto industrija bi bila unistena , a ona (auto industrija) danas pod Obamom cvjeta i zaposljavaju se nove hiljade ljudi (GM npr nedavno jos 2000). Romney je "strvinar-kapitalista" koji je svoje bogatstvo stekao na muci otpustenih radnika iz firmi koje bi njegova investitorska firma kupila pa onda rasprodala na djelove.

Sto se tice vanjske politike Romney je totalna neznalica i kao sto rekoh nema svoje ja. To znaci da bi bio pod jakim uticajem svoje stranke koja je trenutno jedna grupacija ekstremista i totalnih ludjaka. Nedavno su dali izjavu da ako je zena silovana - to je Bozja volja, te ako zena zatrudni za vrijeme silovanja to mozda nije bilo silovanje itd.

A sam Romney je na tajnom snimku izjavio da su 47% Amerikanaca nesposobni luzeri. A da ne govorim ko mu je potpredsjednik. Jedan totalni ekstrem koji ako bi dosao na vlast naj..... bi ne samo Amerika nego planeta. Dakle, drzite svi fige za Obamu, inace svi naj...smo.

Зоран

pre 11 godina

Маса Амера има утисак да је Обама мрљав, што у суштини и јесте. Није то у српском смисли мрљав, да лупи о астал и тако то. Него више неспособан по српском. Али опет није то баш по српском, јер неспсобан на српском значи да нема везу и не муља. Значи неспсобан у ЗАПАДНОМ смислу.

Ово је Обами један од начина да покаже да ипак није мрљав.

Иначе у САД сам и слатко ћу да се смејем још једном Обамином мандату.

KKKK

pre 11 godina

Pa kako da ga drugacije nazove kad je Romni upravo to, prevrtljiv i ljigav i destruktivan. Ali Amerikanci su dva puta birali slicnog bulllshittera poznatog pod imenom W, tako da nista nije nemoguce. Nema veze, bogati ce biti jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji, ali ce bar ovi siromasni videti kako je lepo biti bogat pa ce se malo vise potruditi, i nece biti lenji kao do sada, tako da ce i oni da postanu milijarderi.

Prevodjenko Englezović

pre 11 godina

Obama ga nije nazvao seronjom, već bullshitter-om (lažovom) što Romney i jeste: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bullshitter

mujcinovic salih

pre 11 godina

Mislim da prevod nije najsrecniji.Ipak je rekao nesto drugo.No dobro,svi imamo pravo na komentar.Ipak Ameriku treba pustiti amerikancima i ne meriti je sopstvenim arsinima.Pobednika cemo videti posle izbora i nisam siguran da ce bilo ko da pobedi menjati politiku prema Srbiji.To prosto ne ide kako mi zamisljamo.I te promene ce biti minimalne sto se spoljne politike tice.Uglavnom to je politika centra neki put ona ode malo desno neki put levo ali to nista ne izlazi iz zacrtanog okvira!Ekonomije sto se tice sve cemo saznati vrlo brzo!

dzonny

pre 11 godina

(Dino-NYC, 28. oktobar 2012 06:15)

Zbog čega misliš da, ako jedan republikanac kaže da je silovanje božja volja, to misle i svi ostali?

Romni nije sposoban za predsedničku stolicu, isto koliko ni Buš nije bio, tako da je Obama samo manje zlo. Slično onom zlu koje smo mi imali na poslednjim predsedničkim izborima. Niko ne voli ni Obamu, ali su ljudi primorani da glasaju za ono podnošljivije zlo.

Što se republikanaca tiče, mnogo grešiš. Ron Paul bi definitivno preporodio ekonomiju; republikanac je, ali svakodnevno proziva Romnija i konstantno kritikuje njegovu politiku i planove; zalaže se za kraj svih ratova, ukidanje FED-a i njihovog bezumnog štampanja dolara, želi da novac uloži u infrastrukturu i obnovu SAD-a, ima jasan plan kako da pokrene ekonomiju i reši deficit, pritom je ginekolog, fizičar i ekonomista, koga za razliku od ove paparzanije, podržavaju svi investitori, koji se polako udaljavaju od dolara i SAD-a od kako je Buš seo u Belu Kuću i urnisao ekonomiju.

Jedini je koji je još devedesetih govorio da će FED uništiti američku ekonomiju i da se to mora preduhitriti, ali ga niko nije slušao. Sada ga čuju (ali ne i slušaju), međutim, sa velikim posledicama.

jovo

pre 11 godina

Simpatično mi je (i zato što je savršeno beznačajno) to što srpski "liberalno orijentisani" "intelektualci" kao treba da podržavaju Obamu, a, u stvari, nikako ne bi hteli da bude ponovo izabran. Zašto? Eh, sad... zašto? Ako kažem da je očigledno, nisam dovoljno politički korektan, zar ne?

vulture capitalist

pre 11 godina

@zoran nije zamisao da ide preko ledja poreskih obveznika - meni to lici na spin. Zamisao je da ide preko ledja kompanija - zato i vlasnici kompanija (kao sto si pretpostavljam ti) glasno negoduju. FYI - ovde u Nemackoj firme placaju 15% zdravstvenim osiguranjima, sto na prosecnu platu dodje oko 400-500e mesecno i to je obaveza po zakonu, dakle $650 mesecno i vi se bunite za $100 - strasno, na kraju krajeva placas osiguranje svojim radnicima, koji tesko rade da bi tebi doneli profit. Koliki su bili porezi 50-ih za vreme Ajzenhauera a koliki danas - 95% za bogate, a danas koliko 15%? I pored toga ti je tesko da platis $100 mesecno svojim radnicima, kakva zemlja neverovatno