Subota, 27.10.2012.

10:48

"Istraga zbog antisrpskih grafita"

Ambasada Srbije u Budimpešti traži hitnu istragu zbog skrnavljenja verskih i kulturnih spomenika kod Budimpešte. Mađarske vlasti osudile taj vandalski čin.

Izvor: Tanjug

"Istraga zbog antisrpskih grafita" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Andrew

pre 11 godina

Velika je razlika da Madarska vlada je bar odmah reagovala. Situacija u Srbiji je prilicno drugacija. U Temerinu svakodnevno se desavaju incidenti (imam drugare iz Temerina, tako da iz prve ruke znam sta se desava tamo) vec godinama no srpske medije (tako ni B92) ne pisu o tome, a pogotovu vlada cuti o tome vec godinama. No zato cim se napise jedan grafit u Budimpesti, pravi se medijska hajka. Nemojte molim vas!!! Izmedu ostalog zbog ovakvog pristupa nije mi zao sto sam napustio Srbiju.

Čudoljub

pre 11 godina

Ne reče li mađarski predsednik pre neki dan da je došlo vreme da se jaki ujedinjuju i spajaju, a slabi raspadaju? To mi zvuči mnogo zlokobnije nego tri grafita iskompleksirane balavurdije na srpskoj crkvi, mada je koren isti. Mađarska već dobija packe od EU po tim pitanjima.

svaki dan

pre 11 godina

jaka stvar u beogradu na svakom cosku vidjamo raznorazne stvari o svemu i svacemu(cetnici sever,srbija srbima,1389,ssss,smrt ped*.rima(bez uvrede pisem kako je),muslimani beste iz srbije,general ratko mladic...) pa se niko ne buni nazalost to je u ovo vreme normalno.I da vredjanjem cetnika ne vredjaju se srbi jer nisu svi srbi cetnici,a za cetnike me boli uvo!

blabla

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.
(melchior, 28. oktobar 2012 04:34)

Na ovakve stvari ne treba da reaguju ni NATO, niti bilo kakve međunarodne organizacije, nego mađarska i srpska vlada. Veoma mi je žao što čujem da se ovo dešava čak i u multinacionalnoj Vojvodini, i jednostavno, svaki nacionalizam bilo u Srbiji, bilo u Mađarskoj bi se trebao iskoreniti, mi smo prijatelji i komšije, zar bitange da nam unište to? Kriza i nemaština su ogromne, ali ekstremističke stranke sa bilo koje strane samo produbljuju problem stalnim insistiranjem na vraćanje u prošlost, u istoriju, kroz traženja nekih negativnih stvari iz istorije. Takve organizacije treba poslati u istoriju!
Umesto da se gledamo popreko zbog nekakvih grafita i osuđujemo jedni druge, treba da gledamo kako da pomognemo jedni drugima u nevolji.

jos jedan iz Peste

pre 11 godina

Slazem se sa sugradjaninom koji je prethodno komentarisao, to je nesto odista ekstremno i ne stoji u skladu sa zvanicnim stavom Madjarske koja je mnogima od nas pruzila utociste i priliku za posten rad i dostojanstven zivot, niti je u mentalitetu naroda sa kojim svakodnevno zivimo. Incident, dakako, treba istraziti i kazniti krivce, ali nema potrebe potezati drugi svetski rat i XIX vek i oko-za-oko zbog frustriranih obrijanih glava koje, koliko god da galame, ne mogu nista uraditi, bar ne dok postoji EU. Drugo, ja licno nisam video te natpise, niti cu gubiti vreme da ih gledam uzivo, ali iz onoga sto je prenela srpska stampa nisam video nikakav trag o cetnicima vec nesto sasvim drugo (Deset Srba za ....) - nema potrebe navoditi to u celosti jer nikome nece koristiti, samo zelim da takodje ukazem na to da se vesti koje se prenose moraju tretirati verno. Sa tim u vezi moram da napomenem i to da u Sent Andreji, Budimpesti i Madjarskoj zivi daleko vise Srba od tih 60ak koje pominjete a koji se zovu Srbi samo po davnim precima. Ima tu potomaka studenata i cinovnika AU iz XIX veka, prebega iz vremena Informbiroa, kao i emigracije 90ih - i mi smo integrisani u madjarsko drustvo, ali cuvamo nas identitet, cak daleko bolje od tih 60ak koji uglavnom teze da monopolisu sve sto ima veze sa srpstvom. No, to je vec sasvim druga tema koju mozete direktno da istrazite kada budete hteli, bez preuzimanja poluinformacija i tudjih natpisa.

lapid

pre 11 godina

(Maki, 28. oktobar 2012 13:05)

Je l' smem da na tvojoj kući i crkvi napišem jedan takav grafit ljubavi? Samo mi navedi naciju kojoj pripadaš. Ako treba i protiv četnika, nema problema. Pa da me podržiš u tom nastojanju da se borim protiv izdajnika.

scam

pre 11 godina

@Stanovnik Peste
"Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu."

Odlicno pitanje, iz iskustva znamo da su velike sanse da ce mediji pridati veci znacaj ovom problemu nego sto stvarno jeste. Evo svake vesti pocinju sa tom informacijom. A sta je poenta? Napisan je uvredljiv grafit, niko ubijen, niko prebijen, nikom nista nije zapaljeno, sruseno... jedna kanta disperzije i cetka, i cela stvar moze da nestane za 2 sata.
Jos bolje pitanje je da li uopste treba davati bilo kakav publicitet ekstremistickim potezima, jer ce to garant izazvati reakciju ekstremista sa druge strane. Jasno je sa kojim se ciljem sve ovo radi, a to je provociranje i huskanje ljudi jednih na druge. Ko prihvati da igra tu igru, ucinio je veliku uslugu ekstremistima.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Istraga zbog antisrpskih grafita" ?

Grafiti nisu "antisrpski" nego samo ANTICETNICKI (smrt CETNICIMA)?
Nemoguce da su SVI Srbi "uvredjeni" ?

munZ

pre 11 godina

(Slovak, 27. oktobar 2012 16:36)
Dobro, ne znam baš da li je svaki dan i da li je baš prema Slovacima (ako na to treba "nick" da ukazuje). Ali ČINJENICA jeste da u Vojvodini najčešće incidente prave Srbi - neko će reći zato što su najbrojniji, ali to je tako. Od grafita po zidovima i grobljima, do verbalnih ponižavanja i pozivanja "da se ide odakle su došli", do povremenih tuča. I najčešće se to gura pod tepih. I meni se desilo u Subotici u autobusu da me vozač psuje na mađarskom i da me u Čantaviru gledaju popreko, jer na srpskom naručujem kafu... Ali sve je to zato što je kod nas država ZAPUŠTENA i ako se ikad bavi nečim, bavi se posledicama. Mnogi su ovde lepo prokomentarisali - ovo je mađarska vest i za njih je ovo iskreni blam. To su verovatno napisali neki klinci iz Vojvodine, ponela ih atmosfera od kuće. To je za sve nas da se zamislimo.

stein

pre 11 godina

Mislim da ljudi koji nastupaju u svojim komentarima sa stavovima "to se odnosi na cetnike, a ne na mene" uopste nisu u pravu. Za neke ekstremiste, svaki Srbin je cetnik, kao sto je za ove nase talibane, svaki Hrvat ustasa, a svaki musliman balija.
Osim toga, grafit je napisan na zidu crkve, a to vredja necija verska osecanja i dokaz je netolerancije, sta god da je napisano. Ja sam vernik, pravoslavac, i ne volim cetnike. Probajte negde u Valjevu, Arandjelovcu, bilo gde u Srbiji, iako niste ekstremista, da napisete nekakav grafit na crkvi (pa makar i nekakav besmislen, koji nema nikakvu politicku i versku konotaciju, tipa "mesec sija ko tepsija"), pa cete da vidite kakvu cete reakciju da izazovete, iako ste Srbin.
Tako da su i vasi stavovi jedan od vidova relativizacije cele stvari. Sve sto je normalno u ovakvim situacijama jeste sledece:
- osuditi ovaj cin
- dati podrsku madjarskim vlastima zato sto su se nedvosmisleno ogradili od cele situacije
- ne pripisivati ovaj ekstremisticki akt celokupnoj madjarskoj naciji
- ne preuvelicavati ovaj dogadjaj
- i nadati se da ce krivci biti uhapseni.
To je normalna reakcija, nekog ko pretenduje da sebe naziva civilizovanim.

pogled preko plota

pre 11 godina

'Mađarski zvaničnici preneli su nam da je mađarska vlada užasnuta ovim dešavanjima i da izražava žaljenje. Naložili su MUP-u Mađarske istragu i što pre utvrđivanje počinioca"
Tako to rade ozbiljne vlasti. Nedvosmisleno i bez ikakve rezerve osude ono sto je za osudu. Mozda pocinioci i nece biti nikada nadjeni, ali je bitno da nisu ostavili bilo kakav prostor da se cela stvar tumaci kako ekstremistima odgovara, i da se ovo dozivi kao prihvatljivo ponasanje.
A mogli su prosto kao neke druge vlasti, za neke slicne dogadjaje u sopstvenom dvoristu, da sve relativizuju, da nastupe sa kontraargumentima "a sta su oni nama radili, u 2.sv. ratu", "to su oni sami uradili kako bi mogli nas da optuze za to"... da formiraju neke fasisticke pokrete koji ce ici iz jedne u drugu televizijsku emisiju i indoktrinirati gradjanstvo sa nekim pricama o zaverama protiv naroda, da organizuju tribine na tu temu... i td. i td.... kao sto smo hiljadu puta imali da gledamo.

leskovcanin

pre 11 godina

Ljudi aman.Zar nemamo svi mi vec previse problema.Sto neko vec rece,zar ce uvek par budala,bez posla i obaveza,sa 2 auto laka od po 300din. da nas svadja i smara.Smesni su.Neka se zene,nadju posao...!A nas nek ostave na miru.Pozdrav svim razumnim ljudima gde god da su i ko god bili.Ziveli.

Srbin antifašista ateista

pre 11 godina

Mene ovo uopšte ne vređa, jer koliko sam pročitao, grafiti ne pominju Srbe, već četnike ("Smrt četnicima" "Idite u vašu Srbiju"). Imajući u vidu da su četnici bili fašisti i saradnici Hitlera, ne vidim kako je ovo usmereno protiv svih Srba? Šta ovi iz Tanjuga pokušavaju da postignu ovakvim spinovanjem, da ispadne da su svi Srbi četnički nastrojeni i da su svi vernici militantne SPC koja je blagonaklona prema četnicima? Sve u sklopu rehabilitacije Cvetkovića, Nedića, Karađorđevića, Mihajlovića i nove Bajićeve serije. Četnici kako stoji u tom grafitu i treba da odu iz cele Evrope pa i iz Vojvodine na svoju Ravnu Goru i sl. vukoj*****.

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Pokusao bih jos neke stvari da pojasnim radi boljeg razumevanja situacije. Vrhunska je glupost pricati o tome da je to uradio neki turista, jer je akcija bila pripremljena i osmisljena da posalje nekom poruku (kao sto rekoh u prvom komentaru). Izvedena je na cetiri lokacije u Budimpesti iste noci. Nas koji zivimo tu gotovo i da ne uzbudjuje taj dogadjaj jer je ocigledno poruka poslata nekome u Srbiji. Dogadjaj se zbio samo par dana posle hapsenja aktivista pokreta 64 zupanije koji su divljali u Temerinu.
Drugo i veoma bitno sto treba da se zna je to zbog velike razlike u mentalitetu (kao sto je poznato mentalitet ne odredjuje nacija vec podneblje gde zivite, nacija mu samo daje jednu odredjenu boju) vojvodjanskim Madjarima koji dolaze u poslednjih dvadesetak godina da zive u Madjarsku (narocito u Pestu) mnogo je laksa komunikacija, navike i druzenje sa Srbima i Hrvatima iz bivse SFRJ koji ovde zive nego sa ovdasnjim Madjarima.
Klaustrofobija koja vlada u odredjenim desno orijentisanim krugovima madjarskog drustva je rezultat velike ekonomske krize u kojoj se Madjarska nalazi od avgusta 2008 i nikako se nesme dovoditi u vezu sa stavom zvanicne Peste po pitanju odnosa prema manjinama.
Za kraj lep pzdrav iz suncem okupane Peste, budala i usijanih glava je uvek bilo i bice. Hitam u grafitima isaranu Pestansku crkvu da se pomolim i za spas njihovih gresnih dusa....

123

pre 11 godina

Vesti se menjaju iz sata u sat ili na cetiri sata pa i nove informacije.Juce je receno da su pronadjeni neki leci, a uvece sam saznao da je na lecima nabrojano oko dvadesetak incidenata iz Vojvodine u poslednje vreme prema Madjarskoj manjini.
U ovom trenutku kada vec nisu ranije ,ocekujem i da se Srpska policija ukljuci u razotkrivanju tj istrazi tih incidenata u Vojvodini jer samo tako ce Madjari napasti svoje ekstremiste, a nasi nase ekstremiste.
Mislim da se sa nase starne radi o huliganima koji prave vec ogromne probleme po pitanju svega vezanog za Srpsku zastavu i narod.Nije bitno ko je prvi poceo i takve gluposti, bitno je zajedno zaustaviti sa obe strane ovakve gluposti,jer smo krenuli tamo gde smo do skora vec bili i tamo nema nista lepo.
Velika grupa Madjara u Vojvodini ne govori Madjarski jezik, a juce sam saznao da samo sezdesetak Srba natuca Srpski jezik dok ga ostali takodje ne govore u okolini Budimpeste.Tako da bih zamolio sve gradjane da ne nasedaju na ovakve podvale i da ne lupetaju ovde preko tastatura svasta, vec ako je moguce da izvrse pritisak na ministra da zapocne istragu i u Srbiji kao sto su zapoceli u Madjarskoj i da odgovorni konacno zavrse tamo gde treba.
Branio sam Srbiju kad god sam mogao i u inostranstvu i ovde , ali sada je postalo nemoralno raditi tako nesto.Gurali smo nase slucajeve pod tepih i evo rezultata.
Pre par meseci je osvanuo grafit u Vrscu "Rumuni napolje".Rumunija je jedini nas komsija sa kojim NIKADA nismo ratovali!!

alpinista

pre 11 godina

Zašto se ovoj vesti pridaje tako malo prostora ?
Zašto predsednik nije prekinuo posetu Makedoniji ?
Zašto predstavnik Mađarske u srbiji nije pozvan i zašto mu nije uručen jako, jako oštar demarš.
Gde su stalne informacije i koliko se vremena posvetilo ovoj vesti u medijima.
Gde su stručnjaci da odmah naprave vidljivu vezu između ovakvog ponašanja dela Mađarske populacije, medija u Mađarskoj, fašista, pokreta 64 županije i očiglednog rastućeg nacionalističko-fašističkog buđenja u Mađarskoj.
Zašto država nije insistirala da se o ovome hitno i nedvosmisleno izjasne visoki predstavnici Mađarske katoličke crkve.
Zašto uvek spinujemo sami sebe.
Pravi je trenutak da država Srbija iskoristi sve potencijale ovakve i sličnih vesti i događaja i da jasno prikaže jasnu sliku okruženja u kome se nalazi antifašističa Srbija.

phreak

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste. Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Pozdravio te Šandor Kepiro.

Don Marciano

pre 11 godina

Opste je poznato,bar kod normalnih ljudi,da su cetnici bili koljaci,kukavice i fasisti u drugom s.ratu.Smrt cetnicima,sta je to lose.Danasnja nacionalisticka politika dovela je do izjednacivanja partizana ,jedinih pravih boraca protiv fasizma,i drugih. medju njima i cetnika.Upoznajte se sa cinjenicama kako su u Timockom kraju crne kukavicke trojke cetnika klale Srbe pa onda ozivljavajte crknutog drazu koljaca.

melchior

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.

Miloš

pre 11 godina

Ja osećam potrebu da kažem da sam od Mađara doživeo samo gostoprimstvo i dobrosusedstvo, bilo da je to bilo u njihovim zajednicama u Vojvodini, ili u samoj Mađarskoj. Nažalost, čini mi se da je procenat ljudi zaraženih ksenofobijom i nacionalizmom u toj lepoj zemlji prilično visok, što se uostalom i vidi kroz podršku Jobiku na izborima i u sve glasnijim zahtevima za nekakvom revizijom Trianona.

Žao mi je što je tako, ali opet mislim da su veze Srba i Mađara i prijateljstvo koje postoji ne samo između dve nacije, već pre svega između pojedinaca, mnogo jače od takvih gluposti. Srbija je, posebno nakon II svetskog rata, bila najbolji sused Mađarskoj (setimo se samo Imre Nagya), i isto tako, Mađarska je bila dobar sused koliko god je to mogla u okolnostima koje su nas sve zadesile.

Odnos Mađarske i Srbije danas je izuzetno prijateljski i ne bi trebalo da bude nikako drugačije. Šta je bilo pre 100 godina je bilo u neko sasvim drugačije doba, a ko se poziva na stara neprijateljstva, očigledno ne poznaje naše komšije, a bogami ni sebe ne zna baš najbolje.

odgovor

pre 11 godina

@cpcp
ako i sutra prolaziš pogledaj npr. kraj ulaznih vrata da li je veliki grafit s četiri C. Prije tri dana je bio. Produži kroz katoličku portu (trg) do župnog dvora pa vidi što je na njemu nacrtano.

MarkoNS

pre 11 godina

Skidam kapu izjavi i reakciji madjarkoj drzavi. Plus jos i to sto su pare iz njihovog budzeta odvojene za obnovu nasih kulturnih obelezja. Da li znate koliko katolickih crkvi u selima u Vojvodini gde nema vise katolickog stanovnistva je u stanju rusenja zbog neodrzavanja a tek koliko ih se vec srusilo? Tuga me uhvati kad god prodjem pored takvih crkvi.

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Lose je sto Vam je tekst povrsan (jer ste informacije preuzimali iz drugih agencija )Kao prvo grafiti su nastali u noci izmedju srede i cetvrtka u najstrozem centru Peste. Polozaj nase crkve u Pesti je isti kao i Saborne crkve u BG. Jedna ulica paralelno sa setackom zonom (Vaci u.). Drugo Tekelijanum se ne nalazi u Sentandreji vec neposredno pored nase svetinje u Pesti.Srpska skola je takodje u centru grada i po svemu sudeci radi se o smisljenoj akciji sa kojom su pocinioci hteli da posalju poruku, kakvu ? Pokazace vreme !!! Na osnovu Vasih poluinformacijama koje ste prosledili u ovom tekstu i komentari su katastrofalni. Srba u Sentandreji ima oko 60 ali mnogo znacajnije od broja je simbolika Sentandreje za srpski narod u Madjarskoj. Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu ( jer madjarski mediji su cekali i informaciju o dogadjaju preko MTI plasirali trk kada je u petak u 23 sata u dnevniku RTS preneta izjava pestanskog paroha.
Ovom dogadjaju treba pridati ozbiljan znacaj u srpskim medijima iz prostog razloga sto se ovde ( u madjarskim medijima ) vrlo cesto pumpaju neprijatni dogadjaji iz Vojvodine. Po mom misljenju madjarska vlada ce relativno brzo otkriti pocinioce ovih nemilih dogadjaja ( smisljene akcije ) da bi pokazala lice jedne demokratski uredjene i tolerantne drzave....

tereza

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...
(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Grafiti su napisani na mađarskom jeziku. Ali dobro, sigurno postoje exurzije iz Hrvatske u kojima ima učenika koji znaju mađarski, koji nose letke sa sobom i idu gledati spomen ploču Jakova Ignjatovića .

V.j

pre 11 godina

Jedno vreme sam radio na Sent Andreji,,pre dve tri godine oko 10 meseci ,,
i tamo se zaista dosta turistickih grupa okrene iz celog sveta a ne u malom broju i iz hrvatske i bosne,,, ne bi iznenadilo da je to delo nekog od njih,,,madjari su indiferentni na nas u svakom slucaju nemaju porive da se dopisiju(a ne narocito sa nekima kojih vise i ni nema) preko grafita (cak ni kad su romi u pitanju to ne rade ) ,,to je vise onima juznije od njih obicaj ,,,,

cpcp

pre 11 godina

@iskustvo

Ocemu ti pricas? Kakvi grafiti na katedrali? Sto provociras?

Zivim u NS-u i prolazim svaki dan tuda bezbroj puta. Nisam video nikakve grafite na katedrali. Stoji cinjenica da je bio tu jedan grafit neko vreme pre dosta godina ako se ne varam. Ali uklonjen je odavno.

Jakov

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia

bojan

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia
(Jakov, 27. oktobar 2012 23:08)

hmmmm Slobo Milosevic?
a da ovo je prije njega...
ups

seljadin

pre 11 godina

to su neke budale. Ja volim madjarski narod, posebno u Srbiji, a i one u Madjarskoj, uvek mi je uzivanje da boravim u Budimpesti, putujem kroz Alfold, u sustini, mi se volimo, sem ekstremista, izlazio sam mnogo puta u diskoteke po Budimpesti itd... Mlada generacija u Madjarskoj nije nacionalisticka.

Bojan

pre 11 godina

Cuj ovo mi obelezili teritorije crkvama! A drugi narodi ne grade dzamije crkve I temple tamo gdje su iselili ili sta?jel ih treba rusiti? Neki su ih rusili po nekim zemljama pa koliko mi je poznato vecina to osudjuje a ne odobrava!

bosko

pre 11 godina

a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO

bucko lupetam

pre 11 godina

za onog sto rece kako su Srbi unistli ovima monarhiju
pa srbi ne brane madjarima i austrijancima da imaju monarhiju niti su ranije branili
slobodni su da je imaju
mogu sto se nas tice i da pozovu hrvate slovence cehe i sve druge nazad takodje ...

Перица

pre 11 godina

Сент Андреја (Szentendre) је најбољи пример како смо се ми као народ односили према суседима. Једнима остављали споменике, другима правили државу (одбрана Словеније од Италијана).

Мађари су се показали као много бољи грађани Србије и Југославије од Словенаца и Хрвата.

Dan

pre 11 godina

@Vojvodjanski Madjar
Izvinjenje prihvaćeno, verujem od većine našeg naroda. Voleo bih kad se i u obrnutim situacijama ne bi odmah generalizovalo i trpalo sve Srbe u isti koš, a na žalost najčešće sve prolazi u takvom tonu.

Zoki

pre 11 godina

Nadam se da će policija uhvatiti počinioce. Ne bih se iznenadio da iza ovoga stoji neko sa prostora bivše SFRJ ko je slučajno nabasao tamo i zatekao mrske srbočetnike.

opq

pre 11 godina

@Zemljanin sa Marsa
Nema potrebe da strahujes od mojih komentara, uopste nisam iz te price da bilo kome zbog bilo cega pretim. Slazem se da izgleda pretece, ali mi uopste to nije bila namera, tako da mogu da se izvinem svima koji su to doziveli kao pretnju. Oko za oko i zub za zub je filozofija kojoj pribegavaju kojekakvi fasisti i njihovi slepi sledbenici. Ja uopste ne odobravam taj princip "oko za oko...", ali ga u ovom i nekim drugim slucajevima prepoznajem (a pre svega ga prepoznajem u slucaju iz N. Pazara), pa zasto to i ne reci? Ali i dalje ostajem pri tome da su sve ove reakcije sa "druge strane" isprovocirane reakcijama sa "prve strane", i tako to zlo uvek ide u krug i uvecava se dok na kraju ne eksplodira. Ko je prvi poceo, totalno je nebitno. Bitno je ne pristati igrati te igre, kakve god da su provokacije u pitanju.
I jos nesto, ako mogu i ja da izlozim sta mene najvise plasi. Mene najvise plase (vise i od ekstremista), oni koji su u stanju sve da relativizuju, i da jednu te istu stvar iz naseg i iz njihovog tabora posmatraju na dva totalno razlicita nacina, to su najgore mutivode, iako se prikazuju kao nekakvi sa umerenim i izbalansiranim stavovima. To je ovde postao main stream, a protiv toga se niko ne bori.

vm

pre 11 godina

Meni je najinteresantniji deo da je vest objavljen u Madjarskoj u Madjarskoj stampi. Kada ce u Srbiji biti objavljeni u srpskoj stampi slicna desavanja koja su upucena protiv manjina u Srbiji. Nazalost ima ih dosta, ali srpska stampa se ne bavi tim slucajevima.

Vojvodjanski Madjar

pre 11 godina

Kao Vojvodjanski Madjar, osecam potrebu da uputim reci izvinjenja Srpskom narodu, kako u Madjarskoj, tako i u Srbiji. Zao mi je, nadam se da ce pocinioci biti uhvaceni i kaznjeni i da se nista slicno vise nece ponoviti.

Zemljanin sa Marsa

pre 11 godina

Svaka budala bio on Srbin ,Madjar,Hrvat.... moze sprejom da napise bilo sta, ali normalni ljudi to moraju da rezonuju kako treba i postave celu stvar na svoje mesto.
Posebno me plasi komentar oko za oko zub za zub jer to je upravo profil ljudi koji saraju i zavadjaju pa im odlazak u crkvu nikako ne moze pomoci.
Ovo smo svi prosli sa grafitima.Ovo su mogli da urade i polupismeni klinci 14 godina starosti.Sta oni znaju o bilo cemu, ali ih treba pronaci na svim stranama i kazniti.
Takodje mi ceo dogadjaj smrdi na neku ekskurziju koja je tu boravila, kao sto je neko vec spomenuo.Cak ni oni Madjarski ekstremisti Zupanija, nebi tako nesto uradili jer nikad nista slicno nisu uradili a mogli su davno.
Vaspitavajte decu i ne usadjujte im gluposti u glavu jer na prvom mestu to njima nece doneti nista dobro u zivotu sem ukoliko im vi kao roditelji ne zelite lose.
Svako od vas bi prvo trebalo da bude roditelj,covek,par praznih mesta pa nacionalna pripadnost i sve ostalo.
Kad me neko pita sta sam po nacionalnosti, imam osecaj kao da me pitaju jel navijam za Partizan ili Zvezdu ili...

Владимир

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Јок, то су Срби писали. Мађари су, учи нас историја, врло пријатељски настројени према нама, те је ово начинио неки аутошовиниста. Или провокатор... Да.
Или још боља релативизација: то се свугде дешава, па шта!

Зар мислиш да ће АустроУгари икада опростити што смо им заувек "укинули" монархију?

drasko

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Kako ti to lepo tumacis.
Prvo nadjes opravdanje, zatim konstatujes nesto usta nisi upucen, a fil na "tortu" je tvoj zakljucak da u zemlji srbadiji tvoje konstatacije nisu moguce...
...a tebe izgleda obevstavaju na e-mail ili na mobilni pa znas da je tamo 100% ucinak u kaznjavanju ?!

Da su u toj EU i Americi stavljali njihove tajkune u zatvore sada ne bi imao krizu u celom svetu...
Tako da je kompletno tvoje tumacenje krajnje relativno.

p.s.

Ovo sto se desilo u Madjarskoj je krajnje ruzno i necivilizovano, ali toga ima svuda u citavoj EU, osim mozda u skandinavskim zemljama...Bilo bi dobro kada bi samo ovakav primer bio kamen spoticanja izmedju naroda na balkanu ali i u citavoj Jevropi. Nazalost to nije tako i moj je utisak da ce nacionalizam, sovinizam, nacizam u buducnosti biti mnogo vise prisutniji na citavj planeti. Uzroke naravno trebamo traziti iskljucivo u svetskoj ekonomskoj krizi koja je povamirila ovo zlo. Tuga,tuga...

LJVN

pre 11 godina

Svi znamo da se skrnavljenjem kulturnih i verskih postojbina skrnavi i nacionalni identitet. Isto tako svi znamo da smo isuvise zatrovani pa svoje najrodjenije povredjujemo, a kamoli nekog ko nam nije ni blizu. Verska, nacionalna i rasna netrpeljivost iz dana u dan rastu jer smo svi dokoni i besni a pojedini kosite nasu glupost i time jacaju svoju moc. Nemojte biti glupi i besni!!! Svakom po zasluzi! Nedostaju nam postovanje, razum i tolerancija. Za one koji ne znaju u Budimpesti se nalazi Srpska gimnazija i Crkva, ali i hostel u kojem rade Madjari koji su vrlo koretktni... Svi mi moramo ponekad da progutamo teske reci i pustimo da oni koji cine lose nek ostanu losi sami sebi, ali da ne prave nas losima!

Србиновски

pre 11 godina

Ми смо златна средина у поређењу са ЕУ, где половина држава су далеко нетолерантније него Србија, а друга половина заиста поштује људска и мањинска права.
Не може нико да ми прича о српској нетолеранцији, кад у Грчкој 'златна зора' сарађује са полицијом и понаша се као да нека паравојска.
Код нас су две такве странке забрањене, а лидери су осуђени или се води поступак, код нас се политичари кажњавају и због говора мржње према неким мањинама, а у ЕУ је то саставни део програма појединих странака које су ушле у парламент.
Они јавно објављују без цензуре своје 'акције' против емиграната, туче, разбијање тезги, протеривање и говор мржње.
Са друге стране ништа боље, другови комунисти су крајње екстремни такође и њихов вид борбе такође укључује насиље.
Али богатије државе ЕУ нису ништа боље, сетимо се како су поступали са Ромима и где су их депортовали.
Лакше је Немцима да дигну један споменик страдалим Ромима у другом светском рату, а да протерају данашње, па ће ваљда опет за 50ак година признати кривицу и тако у круг.

iskustvo

pre 11 godina

Kada bi se izbrisali grafiti s katedrale koja je na središnjem trgu u Novom Sadu vjerojatno bi bilo manje grafita i po Budimpesti. Bio sam u toj katedrali na misi (na hrvatskom jeziku, prije nje je na mađarskom)i poslije pitao župnika "zašto se to ne skine?" a on mi kaže "više puta smo to radili ali oni opet škrabaju i čak mi se čini da to rade zbog Mađara a ne nas"

nedoslednost

pre 11 godina

Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет.
(Живела Србија!, 27. oktobar 2012 12:09)

Mogu se opkladiti da ti SAD u nekim drugim pricama i kontekstima nazivas fasistickom drzavom, tako da to priznanje nista ne vredi.

kahn

pre 11 godina

A kad smo i mi tih crkvi izgradili posvuda. Imamo potrebu za obilježavanjem teritorija. Ljudi sve manje, ostaju samo te crkve koje onda služe da se ovi frustirani iživljavaju na njima. Treba graditi tvornice, ceste, nešto proizvoditi a ne te mitomanije i življenje u prošlosti.

Живела Србија!

pre 11 godina

(Laci, 27. oktobar 2012 11:40)

Дечко, Образ је забрањен док Двери никада и нигде никог нису претукли,они су политичка организација. Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет. То што су "антифашистима" сви фашисти који се изјасне да воле своју земљу - то је њихом проблем!

Saša

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...

LDP praktic

pre 11 godina

Eh, ti Srbi,svugde prave probleme. Sad su stigli i da potkopavaju uljuđenje i uređenje zemlje EU, samo da bi potkopali naš put u tu zajednicu blagostanja i harmonije.

u Eu nema neobaveštenih

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.

Curiosity

pre 11 godina

Kao prvo, pitanje za sve. Da li vidite kako jačanje (ultra)nacionalističkog motiva u jednom narodu može da izazove, pa hajde da kažemo, bes kod napadnutog naroda? A sada pogledajmo kod sebe i vidimo da li naš (ultra)nacionalistički poriv povređuje druge narode koje žive sa nama?

Laci

pre 11 godina

Sasvim je u redu da se exstremisti gone i zatvaraju, ali kada se to radi selektivno to dobije ovakve posledice. U slucaju onih madjarskih exstremista policija je reagovala super brzo dok Dveri, Obraz, Ravnogorci i kako god se sve ne zovu, mogu da srbuju do mile volje i tu je zakon kao nemocan. Zato se ne treba cuditi ovakvim dogadjajima.

Vojvodjanski Madjar

pre 11 godina

Kao Vojvodjanski Madjar, osecam potrebu da uputim reci izvinjenja Srpskom narodu, kako u Madjarskoj, tako i u Srbiji. Zao mi je, nadam se da ce pocinioci biti uhvaceni i kaznjeni i da se nista slicno vise nece ponoviti.

Saša

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...

vm

pre 11 godina

Meni je najinteresantniji deo da je vest objavljen u Madjarskoj u Madjarskoj stampi. Kada ce u Srbiji biti objavljeni u srpskoj stampi slicna desavanja koja su upucena protiv manjina u Srbiji. Nazalost ima ih dosta, ali srpska stampa se ne bavi tim slucajevima.

Владимир

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Јок, то су Срби писали. Мађари су, учи нас историја, врло пријатељски настројени према нама, те је ово начинио неки аутошовиниста. Или провокатор... Да.
Или још боља релативизација: то се свугде дешава, па шта!

Зар мислиш да ће АустроУгари икада опростити што смо им заувек "укинули" монархију?

u Eu nema neobaveštenih

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.

nedoslednost

pre 11 godina

Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет.
(Живела Србија!, 27. oktobar 2012 12:09)

Mogu se opkladiti da ti SAD u nekim drugim pricama i kontekstima nazivas fasistickom drzavom, tako da to priznanje nista ne vredi.

iskustvo

pre 11 godina

Kada bi se izbrisali grafiti s katedrale koja je na središnjem trgu u Novom Sadu vjerojatno bi bilo manje grafita i po Budimpesti. Bio sam u toj katedrali na misi (na hrvatskom jeziku, prije nje je na mađarskom)i poslije pitao župnika "zašto se to ne skine?" a on mi kaže "više puta smo to radili ali oni opet škrabaju i čak mi se čini da to rade zbog Mađara a ne nas"

Dan

pre 11 godina

@Vojvodjanski Madjar
Izvinjenje prihvaćeno, verujem od većine našeg naroda. Voleo bih kad se i u obrnutim situacijama ne bi odmah generalizovalo i trpalo sve Srbe u isti koš, a na žalost najčešće sve prolazi u takvom tonu.

Живела Србија!

pre 11 godina

(Laci, 27. oktobar 2012 11:40)

Дечко, Образ је забрањен док Двери никада и нигде никог нису претукли,они су политичка организација. Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет. То што су "антифашистима" сви фашисти који се изјасне да воле своју земљу - то је њихом проблем!

Zemljanin sa Marsa

pre 11 godina

Svaka budala bio on Srbin ,Madjar,Hrvat.... moze sprejom da napise bilo sta, ali normalni ljudi to moraju da rezonuju kako treba i postave celu stvar na svoje mesto.
Posebno me plasi komentar oko za oko zub za zub jer to je upravo profil ljudi koji saraju i zavadjaju pa im odlazak u crkvu nikako ne moze pomoci.
Ovo smo svi prosli sa grafitima.Ovo su mogli da urade i polupismeni klinci 14 godina starosti.Sta oni znaju o bilo cemu, ali ih treba pronaci na svim stranama i kazniti.
Takodje mi ceo dogadjaj smrdi na neku ekskurziju koja je tu boravila, kao sto je neko vec spomenuo.Cak ni oni Madjarski ekstremisti Zupanija, nebi tako nesto uradili jer nikad nista slicno nisu uradili a mogli su davno.
Vaspitavajte decu i ne usadjujte im gluposti u glavu jer na prvom mestu to njima nece doneti nista dobro u zivotu sem ukoliko im vi kao roditelji ne zelite lose.
Svako od vas bi prvo trebalo da bude roditelj,covek,par praznih mesta pa nacionalna pripadnost i sve ostalo.
Kad me neko pita sta sam po nacionalnosti, imam osecaj kao da me pitaju jel navijam za Partizan ili Zvezdu ili...

Перица

pre 11 godina

Сент Андреја (Szentendre) је најбољи пример како смо се ми као народ односили према суседима. Једнима остављали споменике, другима правили државу (одбрана Словеније од Италијана).

Мађари су се показали као много бољи грађани Србије и Југославије од Словенаца и Хрвата.

seljadin

pre 11 godina

to su neke budale. Ja volim madjarski narod, posebno u Srbiji, a i one u Madjarskoj, uvek mi je uzivanje da boravim u Budimpesti, putujem kroz Alfold, u sustini, mi se volimo, sem ekstremista, izlazio sam mnogo puta u diskoteke po Budimpesti itd... Mlada generacija u Madjarskoj nije nacionalisticka.

Curiosity

pre 11 godina

Kao prvo, pitanje za sve. Da li vidite kako jačanje (ultra)nacionalističkog motiva u jednom narodu može da izazove, pa hajde da kažemo, bes kod napadnutog naroda? A sada pogledajmo kod sebe i vidimo da li naš (ultra)nacionalistički poriv povređuje druge narode koje žive sa nama?

Laci

pre 11 godina

Sasvim je u redu da se exstremisti gone i zatvaraju, ali kada se to radi selektivno to dobije ovakve posledice. U slucaju onih madjarskih exstremista policija je reagovala super brzo dok Dveri, Obraz, Ravnogorci i kako god se sve ne zovu, mogu da srbuju do mile volje i tu je zakon kao nemocan. Zato se ne treba cuditi ovakvim dogadjajima.

Zoki

pre 11 godina

Nadam se da će policija uhvatiti počinioce. Ne bih se iznenadio da iza ovoga stoji neko sa prostora bivše SFRJ ko je slučajno nabasao tamo i zatekao mrske srbočetnike.

Србиновски

pre 11 godina

Ми смо златна средина у поређењу са ЕУ, где половина држава су далеко нетолерантније него Србија, а друга половина заиста поштује људска и мањинска права.
Не може нико да ми прича о српској нетолеранцији, кад у Грчкој 'златна зора' сарађује са полицијом и понаша се као да нека паравојска.
Код нас су две такве странке забрањене, а лидери су осуђени или се води поступак, код нас се политичари кажњавају и због говора мржње према неким мањинама, а у ЕУ је то саставни део програма појединих странака које су ушле у парламент.
Они јавно објављују без цензуре своје 'акције' против емиграната, туче, разбијање тезги, протеривање и говор мржње.
Са друге стране ништа боље, другови комунисти су крајње екстремни такође и њихов вид борбе такође укључује насиље.
Али богатије државе ЕУ нису ништа боље, сетимо се како су поступали са Ромима и где су их депортовали.
Лакше је Немцима да дигну један споменик страдалим Ромима у другом светском рату, а да протерају данашње, па ће ваљда опет за 50ак година признати кривицу и тако у круг.

V.j

pre 11 godina

Jedno vreme sam radio na Sent Andreji,,pre dve tri godine oko 10 meseci ,,
i tamo se zaista dosta turistickih grupa okrene iz celog sveta a ne u malom broju i iz hrvatske i bosne,,, ne bi iznenadilo da je to delo nekog od njih,,,madjari su indiferentni na nas u svakom slucaju nemaju porive da se dopisiju(a ne narocito sa nekima kojih vise i ni nema) preko grafita (cak ni kad su romi u pitanju to ne rade ) ,,to je vise onima juznije od njih obicaj ,,,,

LDP praktic

pre 11 godina

Eh, ti Srbi,svugde prave probleme. Sad su stigli i da potkopavaju uljuđenje i uređenje zemlje EU, samo da bi potkopali naš put u tu zajednicu blagostanja i harmonije.

opq

pre 11 godina

@Zemljanin sa Marsa
Nema potrebe da strahujes od mojih komentara, uopste nisam iz te price da bilo kome zbog bilo cega pretim. Slazem se da izgleda pretece, ali mi uopste to nije bila namera, tako da mogu da se izvinem svima koji su to doziveli kao pretnju. Oko za oko i zub za zub je filozofija kojoj pribegavaju kojekakvi fasisti i njihovi slepi sledbenici. Ja uopste ne odobravam taj princip "oko za oko...", ali ga u ovom i nekim drugim slucajevima prepoznajem (a pre svega ga prepoznajem u slucaju iz N. Pazara), pa zasto to i ne reci? Ali i dalje ostajem pri tome da su sve ove reakcije sa "druge strane" isprovocirane reakcijama sa "prve strane", i tako to zlo uvek ide u krug i uvecava se dok na kraju ne eksplodira. Ko je prvi poceo, totalno je nebitno. Bitno je ne pristati igrati te igre, kakve god da su provokacije u pitanju.
I jos nesto, ako mogu i ja da izlozim sta mene najvise plasi. Mene najvise plase (vise i od ekstremista), oni koji su u stanju sve da relativizuju, i da jednu te istu stvar iz naseg i iz njihovog tabora posmatraju na dva totalno razlicita nacina, to su najgore mutivode, iako se prikazuju kao nekakvi sa umerenim i izbalansiranim stavovima. To je ovde postao main stream, a protiv toga se niko ne bori.

kahn

pre 11 godina

A kad smo i mi tih crkvi izgradili posvuda. Imamo potrebu za obilježavanjem teritorija. Ljudi sve manje, ostaju samo te crkve koje onda služe da se ovi frustirani iživljavaju na njima. Treba graditi tvornice, ceste, nešto proizvoditi a ne te mitomanije i življenje u prošlosti.

LJVN

pre 11 godina

Svi znamo da se skrnavljenjem kulturnih i verskih postojbina skrnavi i nacionalni identitet. Isto tako svi znamo da smo isuvise zatrovani pa svoje najrodjenije povredjujemo, a kamoli nekog ko nam nije ni blizu. Verska, nacionalna i rasna netrpeljivost iz dana u dan rastu jer smo svi dokoni i besni a pojedini kosite nasu glupost i time jacaju svoju moc. Nemojte biti glupi i besni!!! Svakom po zasluzi! Nedostaju nam postovanje, razum i tolerancija. Za one koji ne znaju u Budimpesti se nalazi Srpska gimnazija i Crkva, ali i hostel u kojem rade Madjari koji su vrlo koretktni... Svi mi moramo ponekad da progutamo teske reci i pustimo da oni koji cine lose nek ostanu losi sami sebi, ali da ne prave nas losima!

bosko

pre 11 godina

a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO

Jakov

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia

melchior

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.

Miloš

pre 11 godina

Ja osećam potrebu da kažem da sam od Mađara doživeo samo gostoprimstvo i dobrosusedstvo, bilo da je to bilo u njihovim zajednicama u Vojvodini, ili u samoj Mađarskoj. Nažalost, čini mi se da je procenat ljudi zaraženih ksenofobijom i nacionalizmom u toj lepoj zemlji prilično visok, što se uostalom i vidi kroz podršku Jobiku na izborima i u sve glasnijim zahtevima za nekakvom revizijom Trianona.

Žao mi je što je tako, ali opet mislim da su veze Srba i Mađara i prijateljstvo koje postoji ne samo između dve nacije, već pre svega između pojedinaca, mnogo jače od takvih gluposti. Srbija je, posebno nakon II svetskog rata, bila najbolji sused Mađarskoj (setimo se samo Imre Nagya), i isto tako, Mađarska je bila dobar sused koliko god je to mogla u okolnostima koje su nas sve zadesile.

Odnos Mađarske i Srbije danas je izuzetno prijateljski i ne bi trebalo da bude nikako drugačije. Šta je bilo pre 100 godina je bilo u neko sasvim drugačije doba, a ko se poziva na stara neprijateljstva, očigledno ne poznaje naše komšije, a bogami ni sebe ne zna baš najbolje.

odgovor

pre 11 godina

@cpcp
ako i sutra prolaziš pogledaj npr. kraj ulaznih vrata da li je veliki grafit s četiri C. Prije tri dana je bio. Produži kroz katoličku portu (trg) do župnog dvora pa vidi što je na njemu nacrtano.

cpcp

pre 11 godina

@iskustvo

Ocemu ti pricas? Kakvi grafiti na katedrali? Sto provociras?

Zivim u NS-u i prolazim svaki dan tuda bezbroj puta. Nisam video nikakve grafite na katedrali. Stoji cinjenica da je bio tu jedan grafit neko vreme pre dosta godina ako se ne varam. Ali uklonjen je odavno.

MarkoNS

pre 11 godina

Skidam kapu izjavi i reakciji madjarkoj drzavi. Plus jos i to sto su pare iz njihovog budzeta odvojene za obnovu nasih kulturnih obelezja. Da li znate koliko katolickih crkvi u selima u Vojvodini gde nema vise katolickog stanovnistva je u stanju rusenja zbog neodrzavanja a tek koliko ih se vec srusilo? Tuga me uhvati kad god prodjem pored takvih crkvi.

bucko lupetam

pre 11 godina

za onog sto rece kako su Srbi unistli ovima monarhiju
pa srbi ne brane madjarima i austrijancima da imaju monarhiju niti su ranije branili
slobodni su da je imaju
mogu sto se nas tice i da pozovu hrvate slovence cehe i sve druge nazad takodje ...

drasko

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Kako ti to lepo tumacis.
Prvo nadjes opravdanje, zatim konstatujes nesto usta nisi upucen, a fil na "tortu" je tvoj zakljucak da u zemlji srbadiji tvoje konstatacije nisu moguce...
...a tebe izgleda obevstavaju na e-mail ili na mobilni pa znas da je tamo 100% ucinak u kaznjavanju ?!

Da su u toj EU i Americi stavljali njihove tajkune u zatvore sada ne bi imao krizu u celom svetu...
Tako da je kompletno tvoje tumacenje krajnje relativno.

p.s.

Ovo sto se desilo u Madjarskoj je krajnje ruzno i necivilizovano, ali toga ima svuda u citavoj EU, osim mozda u skandinavskim zemljama...Bilo bi dobro kada bi samo ovakav primer bio kamen spoticanja izmedju naroda na balkanu ali i u citavoj Jevropi. Nazalost to nije tako i moj je utisak da ce nacionalizam, sovinizam, nacizam u buducnosti biti mnogo vise prisutniji na citavj planeti. Uzroke naravno trebamo traziti iskljucivo u svetskoj ekonomskoj krizi koja je povamirila ovo zlo. Tuga,tuga...

Bojan

pre 11 godina

Cuj ovo mi obelezili teritorije crkvama! A drugi narodi ne grade dzamije crkve I temple tamo gdje su iselili ili sta?jel ih treba rusiti? Neki su ih rusili po nekim zemljama pa koliko mi je poznato vecina to osudjuje a ne odobrava!

tereza

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...
(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Grafiti su napisani na mađarskom jeziku. Ali dobro, sigurno postoje exurzije iz Hrvatske u kojima ima učenika koji znaju mađarski, koji nose letke sa sobom i idu gledati spomen ploču Jakova Ignjatovića .

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Lose je sto Vam je tekst povrsan (jer ste informacije preuzimali iz drugih agencija )Kao prvo grafiti su nastali u noci izmedju srede i cetvrtka u najstrozem centru Peste. Polozaj nase crkve u Pesti je isti kao i Saborne crkve u BG. Jedna ulica paralelno sa setackom zonom (Vaci u.). Drugo Tekelijanum se ne nalazi u Sentandreji vec neposredno pored nase svetinje u Pesti.Srpska skola je takodje u centru grada i po svemu sudeci radi se o smisljenoj akciji sa kojom su pocinioci hteli da posalju poruku, kakvu ? Pokazace vreme !!! Na osnovu Vasih poluinformacijama koje ste prosledili u ovom tekstu i komentari su katastrofalni. Srba u Sentandreji ima oko 60 ali mnogo znacajnije od broja je simbolika Sentandreje za srpski narod u Madjarskoj. Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu ( jer madjarski mediji su cekali i informaciju o dogadjaju preko MTI plasirali trk kada je u petak u 23 sata u dnevniku RTS preneta izjava pestanskog paroha.
Ovom dogadjaju treba pridati ozbiljan znacaj u srpskim medijima iz prostog razloga sto se ovde ( u madjarskim medijima ) vrlo cesto pumpaju neprijatni dogadjaji iz Vojvodine. Po mom misljenju madjarska vlada ce relativno brzo otkriti pocinioce ovih nemilih dogadjaja ( smisljene akcije ) da bi pokazala lice jedne demokratski uredjene i tolerantne drzave....

bojan

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia
(Jakov, 27. oktobar 2012 23:08)

hmmmm Slobo Milosevic?
a da ovo je prije njega...
ups

Srbin antifašista ateista

pre 11 godina

Mene ovo uopšte ne vređa, jer koliko sam pročitao, grafiti ne pominju Srbe, već četnike ("Smrt četnicima" "Idite u vašu Srbiju"). Imajući u vidu da su četnici bili fašisti i saradnici Hitlera, ne vidim kako je ovo usmereno protiv svih Srba? Šta ovi iz Tanjuga pokušavaju da postignu ovakvim spinovanjem, da ispadne da su svi Srbi četnički nastrojeni i da su svi vernici militantne SPC koja je blagonaklona prema četnicima? Sve u sklopu rehabilitacije Cvetkovića, Nedića, Karađorđevića, Mihajlovića i nove Bajićeve serije. Četnici kako stoji u tom grafitu i treba da odu iz cele Evrope pa i iz Vojvodine na svoju Ravnu Goru i sl. vukoj*****.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Istraga zbog antisrpskih grafita" ?

Grafiti nisu "antisrpski" nego samo ANTICETNICKI (smrt CETNICIMA)?
Nemoguce da su SVI Srbi "uvredjeni" ?

123

pre 11 godina

Vesti se menjaju iz sata u sat ili na cetiri sata pa i nove informacije.Juce je receno da su pronadjeni neki leci, a uvece sam saznao da je na lecima nabrojano oko dvadesetak incidenata iz Vojvodine u poslednje vreme prema Madjarskoj manjini.
U ovom trenutku kada vec nisu ranije ,ocekujem i da se Srpska policija ukljuci u razotkrivanju tj istrazi tih incidenata u Vojvodini jer samo tako ce Madjari napasti svoje ekstremiste, a nasi nase ekstremiste.
Mislim da se sa nase starne radi o huliganima koji prave vec ogromne probleme po pitanju svega vezanog za Srpsku zastavu i narod.Nije bitno ko je prvi poceo i takve gluposti, bitno je zajedno zaustaviti sa obe strane ovakve gluposti,jer smo krenuli tamo gde smo do skora vec bili i tamo nema nista lepo.
Velika grupa Madjara u Vojvodini ne govori Madjarski jezik, a juce sam saznao da samo sezdesetak Srba natuca Srpski jezik dok ga ostali takodje ne govore u okolini Budimpeste.Tako da bih zamolio sve gradjane da ne nasedaju na ovakve podvale i da ne lupetaju ovde preko tastatura svasta, vec ako je moguce da izvrse pritisak na ministra da zapocne istragu i u Srbiji kao sto su zapoceli u Madjarskoj i da odgovorni konacno zavrse tamo gde treba.
Branio sam Srbiju kad god sam mogao i u inostranstvu i ovde , ali sada je postalo nemoralno raditi tako nesto.Gurali smo nase slucajeve pod tepih i evo rezultata.
Pre par meseci je osvanuo grafit u Vrscu "Rumuni napolje".Rumunija je jedini nas komsija sa kojim NIKADA nismo ratovali!!

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Pokusao bih jos neke stvari da pojasnim radi boljeg razumevanja situacije. Vrhunska je glupost pricati o tome da je to uradio neki turista, jer je akcija bila pripremljena i osmisljena da posalje nekom poruku (kao sto rekoh u prvom komentaru). Izvedena je na cetiri lokacije u Budimpesti iste noci. Nas koji zivimo tu gotovo i da ne uzbudjuje taj dogadjaj jer je ocigledno poruka poslata nekome u Srbiji. Dogadjaj se zbio samo par dana posle hapsenja aktivista pokreta 64 zupanije koji su divljali u Temerinu.
Drugo i veoma bitno sto treba da se zna je to zbog velike razlike u mentalitetu (kao sto je poznato mentalitet ne odredjuje nacija vec podneblje gde zivite, nacija mu samo daje jednu odredjenu boju) vojvodjanskim Madjarima koji dolaze u poslednjih dvadesetak godina da zive u Madjarsku (narocito u Pestu) mnogo je laksa komunikacija, navike i druzenje sa Srbima i Hrvatima iz bivse SFRJ koji ovde zive nego sa ovdasnjim Madjarima.
Klaustrofobija koja vlada u odredjenim desno orijentisanim krugovima madjarskog drustva je rezultat velike ekonomske krize u kojoj se Madjarska nalazi od avgusta 2008 i nikako se nesme dovoditi u vezu sa stavom zvanicne Peste po pitanju odnosa prema manjinama.
Za kraj lep pzdrav iz suncem okupane Peste, budala i usijanih glava je uvek bilo i bice. Hitam u grafitima isaranu Pestansku crkvu da se pomolim i za spas njihovih gresnih dusa....

Don Marciano

pre 11 godina

Opste je poznato,bar kod normalnih ljudi,da su cetnici bili koljaci,kukavice i fasisti u drugom s.ratu.Smrt cetnicima,sta je to lose.Danasnja nacionalisticka politika dovela je do izjednacivanja partizana ,jedinih pravih boraca protiv fasizma,i drugih. medju njima i cetnika.Upoznajte se sa cinjenicama kako su u Timockom kraju crne kukavicke trojke cetnika klale Srbe pa onda ozivljavajte crknutog drazu koljaca.

phreak

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste. Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Pozdravio te Šandor Kepiro.

munZ

pre 11 godina

(Slovak, 27. oktobar 2012 16:36)
Dobro, ne znam baš da li je svaki dan i da li je baš prema Slovacima (ako na to treba "nick" da ukazuje). Ali ČINJENICA jeste da u Vojvodini najčešće incidente prave Srbi - neko će reći zato što su najbrojniji, ali to je tako. Od grafita po zidovima i grobljima, do verbalnih ponižavanja i pozivanja "da se ide odakle su došli", do povremenih tuča. I najčešće se to gura pod tepih. I meni se desilo u Subotici u autobusu da me vozač psuje na mađarskom i da me u Čantaviru gledaju popreko, jer na srpskom naručujem kafu... Ali sve je to zato što je kod nas država ZAPUŠTENA i ako se ikad bavi nečim, bavi se posledicama. Mnogi su ovde lepo prokomentarisali - ovo je mađarska vest i za njih je ovo iskreni blam. To su verovatno napisali neki klinci iz Vojvodine, ponela ih atmosfera od kuće. To je za sve nas da se zamislimo.

leskovcanin

pre 11 godina

Ljudi aman.Zar nemamo svi mi vec previse problema.Sto neko vec rece,zar ce uvek par budala,bez posla i obaveza,sa 2 auto laka od po 300din. da nas svadja i smara.Smesni su.Neka se zene,nadju posao...!A nas nek ostave na miru.Pozdrav svim razumnim ljudima gde god da su i ko god bili.Ziveli.

alpinista

pre 11 godina

Zašto se ovoj vesti pridaje tako malo prostora ?
Zašto predsednik nije prekinuo posetu Makedoniji ?
Zašto predstavnik Mađarske u srbiji nije pozvan i zašto mu nije uručen jako, jako oštar demarš.
Gde su stalne informacije i koliko se vremena posvetilo ovoj vesti u medijima.
Gde su stručnjaci da odmah naprave vidljivu vezu između ovakvog ponašanja dela Mađarske populacije, medija u Mađarskoj, fašista, pokreta 64 županije i očiglednog rastućeg nacionalističko-fašističkog buđenja u Mađarskoj.
Zašto država nije insistirala da se o ovome hitno i nedvosmisleno izjasne visoki predstavnici Mađarske katoličke crkve.
Zašto uvek spinujemo sami sebe.
Pravi je trenutak da država Srbija iskoristi sve potencijale ovakve i sličnih vesti i događaja i da jasno prikaže jasnu sliku okruženja u kome se nalazi antifašističa Srbija.

pogled preko plota

pre 11 godina

'Mađarski zvaničnici preneli su nam da je mađarska vlada užasnuta ovim dešavanjima i da izražava žaljenje. Naložili su MUP-u Mađarske istragu i što pre utvrđivanje počinioca"
Tako to rade ozbiljne vlasti. Nedvosmisleno i bez ikakve rezerve osude ono sto je za osudu. Mozda pocinioci i nece biti nikada nadjeni, ali je bitno da nisu ostavili bilo kakav prostor da se cela stvar tumaci kako ekstremistima odgovara, i da se ovo dozivi kao prihvatljivo ponasanje.
A mogli su prosto kao neke druge vlasti, za neke slicne dogadjaje u sopstvenom dvoristu, da sve relativizuju, da nastupe sa kontraargumentima "a sta su oni nama radili, u 2.sv. ratu", "to su oni sami uradili kako bi mogli nas da optuze za to"... da formiraju neke fasisticke pokrete koji ce ici iz jedne u drugu televizijsku emisiju i indoktrinirati gradjanstvo sa nekim pricama o zaverama protiv naroda, da organizuju tribine na tu temu... i td. i td.... kao sto smo hiljadu puta imali da gledamo.

scam

pre 11 godina

@Stanovnik Peste
"Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu."

Odlicno pitanje, iz iskustva znamo da su velike sanse da ce mediji pridati veci znacaj ovom problemu nego sto stvarno jeste. Evo svake vesti pocinju sa tom informacijom. A sta je poenta? Napisan je uvredljiv grafit, niko ubijen, niko prebijen, nikom nista nije zapaljeno, sruseno... jedna kanta disperzije i cetka, i cela stvar moze da nestane za 2 sata.
Jos bolje pitanje je da li uopste treba davati bilo kakav publicitet ekstremistickim potezima, jer ce to garant izazvati reakciju ekstremista sa druge strane. Jasno je sa kojim se ciljem sve ovo radi, a to je provociranje i huskanje ljudi jednih na druge. Ko prihvati da igra tu igru, ucinio je veliku uslugu ekstremistima.

stein

pre 11 godina

Mislim da ljudi koji nastupaju u svojim komentarima sa stavovima "to se odnosi na cetnike, a ne na mene" uopste nisu u pravu. Za neke ekstremiste, svaki Srbin je cetnik, kao sto je za ove nase talibane, svaki Hrvat ustasa, a svaki musliman balija.
Osim toga, grafit je napisan na zidu crkve, a to vredja necija verska osecanja i dokaz je netolerancije, sta god da je napisano. Ja sam vernik, pravoslavac, i ne volim cetnike. Probajte negde u Valjevu, Arandjelovcu, bilo gde u Srbiji, iako niste ekstremista, da napisete nekakav grafit na crkvi (pa makar i nekakav besmislen, koji nema nikakvu politicku i versku konotaciju, tipa "mesec sija ko tepsija"), pa cete da vidite kakvu cete reakciju da izazovete, iako ste Srbin.
Tako da su i vasi stavovi jedan od vidova relativizacije cele stvari. Sve sto je normalno u ovakvim situacijama jeste sledece:
- osuditi ovaj cin
- dati podrsku madjarskim vlastima zato sto su se nedvosmisleno ogradili od cele situacije
- ne pripisivati ovaj ekstremisticki akt celokupnoj madjarskoj naciji
- ne preuvelicavati ovaj dogadjaj
- i nadati se da ce krivci biti uhapseni.
To je normalna reakcija, nekog ko pretenduje da sebe naziva civilizovanim.

blabla

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.
(melchior, 28. oktobar 2012 04:34)

Na ovakve stvari ne treba da reaguju ni NATO, niti bilo kakve međunarodne organizacije, nego mađarska i srpska vlada. Veoma mi je žao što čujem da se ovo dešava čak i u multinacionalnoj Vojvodini, i jednostavno, svaki nacionalizam bilo u Srbiji, bilo u Mađarskoj bi se trebao iskoreniti, mi smo prijatelji i komšije, zar bitange da nam unište to? Kriza i nemaština su ogromne, ali ekstremističke stranke sa bilo koje strane samo produbljuju problem stalnim insistiranjem na vraćanje u prošlost, u istoriju, kroz traženja nekih negativnih stvari iz istorije. Takve organizacije treba poslati u istoriju!
Umesto da se gledamo popreko zbog nekakvih grafita i osuđujemo jedni druge, treba da gledamo kako da pomognemo jedni drugima u nevolji.

svaki dan

pre 11 godina

jaka stvar u beogradu na svakom cosku vidjamo raznorazne stvari o svemu i svacemu(cetnici sever,srbija srbima,1389,ssss,smrt ped*.rima(bez uvrede pisem kako je),muslimani beste iz srbije,general ratko mladic...) pa se niko ne buni nazalost to je u ovo vreme normalno.I da vredjanjem cetnika ne vredjaju se srbi jer nisu svi srbi cetnici,a za cetnike me boli uvo!

Andrew

pre 11 godina

Velika je razlika da Madarska vlada je bar odmah reagovala. Situacija u Srbiji je prilicno drugacija. U Temerinu svakodnevno se desavaju incidenti (imam drugare iz Temerina, tako da iz prve ruke znam sta se desava tamo) vec godinama no srpske medije (tako ni B92) ne pisu o tome, a pogotovu vlada cuti o tome vec godinama. No zato cim se napise jedan grafit u Budimpesti, pravi se medijska hajka. Nemojte molim vas!!! Izmedu ostalog zbog ovakvog pristupa nije mi zao sto sam napustio Srbiju.

jos jedan iz Peste

pre 11 godina

Slazem se sa sugradjaninom koji je prethodno komentarisao, to je nesto odista ekstremno i ne stoji u skladu sa zvanicnim stavom Madjarske koja je mnogima od nas pruzila utociste i priliku za posten rad i dostojanstven zivot, niti je u mentalitetu naroda sa kojim svakodnevno zivimo. Incident, dakako, treba istraziti i kazniti krivce, ali nema potrebe potezati drugi svetski rat i XIX vek i oko-za-oko zbog frustriranih obrijanih glava koje, koliko god da galame, ne mogu nista uraditi, bar ne dok postoji EU. Drugo, ja licno nisam video te natpise, niti cu gubiti vreme da ih gledam uzivo, ali iz onoga sto je prenela srpska stampa nisam video nikakav trag o cetnicima vec nesto sasvim drugo (Deset Srba za ....) - nema potrebe navoditi to u celosti jer nikome nece koristiti, samo zelim da takodje ukazem na to da se vesti koje se prenose moraju tretirati verno. Sa tim u vezi moram da napomenem i to da u Sent Andreji, Budimpesti i Madjarskoj zivi daleko vise Srba od tih 60ak koje pominjete a koji se zovu Srbi samo po davnim precima. Ima tu potomaka studenata i cinovnika AU iz XIX veka, prebega iz vremena Informbiroa, kao i emigracije 90ih - i mi smo integrisani u madjarsko drustvo, ali cuvamo nas identitet, cak daleko bolje od tih 60ak koji uglavnom teze da monopolisu sve sto ima veze sa srpstvom. No, to je vec sasvim druga tema koju mozete direktno da istrazite kada budete hteli, bez preuzimanja poluinformacija i tudjih natpisa.

lapid

pre 11 godina

(Maki, 28. oktobar 2012 13:05)

Je l' smem da na tvojoj kući i crkvi napišem jedan takav grafit ljubavi? Samo mi navedi naciju kojoj pripadaš. Ako treba i protiv četnika, nema problema. Pa da me podržiš u tom nastojanju da se borim protiv izdajnika.

Čudoljub

pre 11 godina

Ne reče li mađarski predsednik pre neki dan da je došlo vreme da se jaki ujedinjuju i spajaju, a slabi raspadaju? To mi zvuči mnogo zlokobnije nego tri grafita iskompleksirane balavurdije na srpskoj crkvi, mada je koren isti. Mađarska već dobija packe od EU po tim pitanjima.

Живела Србија!

pre 11 godina

(Laci, 27. oktobar 2012 11:40)

Дечко, Образ је забрањен док Двери никада и нигде никог нису претукли,они су политичка организација. Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет. То што су "антифашистима" сви фашисти који се изјасне да воле своју земљу - то је њихом проблем!

vm

pre 11 godina

Meni je najinteresantniji deo da je vest objavljen u Madjarskoj u Madjarskoj stampi. Kada ce u Srbiji biti objavljeni u srpskoj stampi slicna desavanja koja su upucena protiv manjina u Srbiji. Nazalost ima ih dosta, ali srpska stampa se ne bavi tim slucajevima.

LDP praktic

pre 11 godina

Eh, ti Srbi,svugde prave probleme. Sad su stigli i da potkopavaju uljuđenje i uređenje zemlje EU, samo da bi potkopali naš put u tu zajednicu blagostanja i harmonije.

Владимир

pre 11 godina

(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Јок, то су Срби писали. Мађари су, учи нас историја, врло пријатељски настројени према нама, те је ово начинио неки аутошовиниста. Или провокатор... Да.
Или још боља релативизација: то се свугде дешава, па шта!

Зар мислиш да ће АустроУгари икада опростити што смо им заувек "укинули" монархију?

Laci

pre 11 godina

Sasvim je u redu da se exstremisti gone i zatvaraju, ali kada se to radi selektivno to dobije ovakve posledice. U slucaju onih madjarskih exstremista policija je reagovala super brzo dok Dveri, Obraz, Ravnogorci i kako god se sve ne zovu, mogu da srbuju do mile volje i tu je zakon kao nemocan. Zato se ne treba cuditi ovakvim dogadjajima.

kahn

pre 11 godina

A kad smo i mi tih crkvi izgradili posvuda. Imamo potrebu za obilježavanjem teritorija. Ljudi sve manje, ostaju samo te crkve koje onda služe da se ovi frustirani iživljavaju na njima. Treba graditi tvornice, ceste, nešto proizvoditi a ne te mitomanije i življenje u prošlosti.

nedoslednost

pre 11 godina

Четнички покрет је признат и од стране САД као антифашистички покрет.
(Живела Србија!, 27. oktobar 2012 12:09)

Mogu se opkladiti da ti SAD u nekim drugim pricama i kontekstima nazivas fasistickom drzavom, tako da to priznanje nista ne vredi.

Saša

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...

Curiosity

pre 11 godina

Kao prvo, pitanje za sve. Da li vidite kako jačanje (ultra)nacionalističkog motiva u jednom narodu može da izazove, pa hajde da kažemo, bes kod napadnutog naroda? A sada pogledajmo kod sebe i vidimo da li naš (ultra)nacionalistički poriv povređuje druge narode koje žive sa nama?

bosko

pre 11 godina

a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO

iskustvo

pre 11 godina

Kada bi se izbrisali grafiti s katedrale koja je na središnjem trgu u Novom Sadu vjerojatno bi bilo manje grafita i po Budimpesti. Bio sam u toj katedrali na misi (na hrvatskom jeziku, prije nje je na mađarskom)i poslije pitao župnika "zašto se to ne skine?" a on mi kaže "više puta smo to radili ali oni opet škrabaju i čak mi se čini da to rade zbog Mađara a ne nas"

Србиновски

pre 11 godina

Ми смо златна средина у поређењу са ЕУ, где половина држава су далеко нетолерантније него Србија, а друга половина заиста поштује људска и мањинска права.
Не може нико да ми прича о српској нетолеранцији, кад у Грчкој 'златна зора' сарађује са полицијом и понаша се као да нека паравојска.
Код нас су две такве странке забрањене, а лидери су осуђени или се води поступак, код нас се политичари кажњавају и због говора мржње према неким мањинама, а у ЕУ је то саставни део програма појединих странака које су ушле у парламент.
Они јавно објављују без цензуре своје 'акције' против емиграната, туче, разбијање тезги, протеривање и говор мржње.
Са друге стране ништа боље, другови комунисти су крајње екстремни такође и њихов вид борбе такође укључује насиље.
Али богатије државе ЕУ нису ништа боље, сетимо се како су поступали са Ромима и где су их депортовали.
Лакше је Немцима да дигну један споменик страдалим Ромима у другом светском рату, а да протерају данашње, па ће ваљда опет за 50ак година признати кривицу и тако у круг.

u Eu nema neobaveštenih

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.

Vojvodjanski Madjar

pre 11 godina

Kao Vojvodjanski Madjar, osecam potrebu da uputim reci izvinjenja Srpskom narodu, kako u Madjarskoj, tako i u Srbiji. Zao mi je, nadam se da ce pocinioci biti uhvaceni i kaznjeni i da se nista slicno vise nece ponoviti.

cpcp

pre 11 godina

@iskustvo

Ocemu ti pricas? Kakvi grafiti na katedrali? Sto provociras?

Zivim u NS-u i prolazim svaki dan tuda bezbroj puta. Nisam video nikakve grafite na katedrali. Stoji cinjenica da je bio tu jedan grafit neko vreme pre dosta godina ako se ne varam. Ali uklonjen je odavno.

Zoki

pre 11 godina

Nadam se da će policija uhvatiti počinioce. Ne bih se iznenadio da iza ovoga stoji neko sa prostora bivše SFRJ ko je slučajno nabasao tamo i zatekao mrske srbočetnike.

drasko

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste.
Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Kako ti to lepo tumacis.
Prvo nadjes opravdanje, zatim konstatujes nesto usta nisi upucen, a fil na "tortu" je tvoj zakljucak da u zemlji srbadiji tvoje konstatacije nisu moguce...
...a tebe izgleda obevstavaju na e-mail ili na mobilni pa znas da je tamo 100% ucinak u kaznjavanju ?!

Da su u toj EU i Americi stavljali njihove tajkune u zatvore sada ne bi imao krizu u celom svetu...
Tako da je kompletno tvoje tumacenje krajnje relativno.

p.s.

Ovo sto se desilo u Madjarskoj je krajnje ruzno i necivilizovano, ali toga ima svuda u citavoj EU, osim mozda u skandinavskim zemljama...Bilo bi dobro kada bi samo ovakav primer bio kamen spoticanja izmedju naroda na balkanu ali i u citavoj Jevropi. Nazalost to nije tako i moj je utisak da ce nacionalizam, sovinizam, nacizam u buducnosti biti mnogo vise prisutniji na citavj planeti. Uzroke naravno trebamo traziti iskljucivo u svetskoj ekonomskoj krizi koja je povamirila ovo zlo. Tuga,tuga...

V.j

pre 11 godina

Jedno vreme sam radio na Sent Andreji,,pre dve tri godine oko 10 meseci ,,
i tamo se zaista dosta turistickih grupa okrene iz celog sveta a ne u malom broju i iz hrvatske i bosne,,, ne bi iznenadilo da je to delo nekog od njih,,,madjari su indiferentni na nas u svakom slucaju nemaju porive da se dopisiju(a ne narocito sa nekima kojih vise i ni nema) preko grafita (cak ni kad su romi u pitanju to ne rade ) ,,to je vise onima juznije od njih obicaj ,,,,

melchior

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.

Dan

pre 11 godina

@Vojvodjanski Madjar
Izvinjenje prihvaćeno, verujem od većine našeg naroda. Voleo bih kad se i u obrnutim situacijama ne bi odmah generalizovalo i trpalo sve Srbe u isti koš, a na žalost najčešće sve prolazi u takvom tonu.

alpinista

pre 11 godina

Zašto se ovoj vesti pridaje tako malo prostora ?
Zašto predsednik nije prekinuo posetu Makedoniji ?
Zašto predstavnik Mađarske u srbiji nije pozvan i zašto mu nije uručen jako, jako oštar demarš.
Gde su stalne informacije i koliko se vremena posvetilo ovoj vesti u medijima.
Gde su stručnjaci da odmah naprave vidljivu vezu između ovakvog ponašanja dela Mađarske populacije, medija u Mađarskoj, fašista, pokreta 64 županije i očiglednog rastućeg nacionalističko-fašističkog buđenja u Mađarskoj.
Zašto država nije insistirala da se o ovome hitno i nedvosmisleno izjasne visoki predstavnici Mađarske katoličke crkve.
Zašto uvek spinujemo sami sebe.
Pravi je trenutak da država Srbija iskoristi sve potencijale ovakve i sličnih vesti i događaja i da jasno prikaže jasnu sliku okruženja u kome se nalazi antifašističa Srbija.

Перица

pre 11 godina

Сент Андреја (Szentendre) је најбољи пример како смо се ми као народ односили према суседима. Једнима остављали споменике, другима правили државу (одбрана Словеније од Италијана).

Мађари су се показали као много бољи грађани Србије и Југославије од Словенаца и Хрвата.

bojan

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia
(Jakov, 27. oktobar 2012 23:08)

hmmmm Slobo Milosevic?
a da ovo je prije njega...
ups

tereza

pre 11 godina

Prvo, u Sent Andreji danas živi vrlo mali broj Srba. Uglavom su asimilizovani i poneko još možda zna da je srpskog porekla, ali većina se izjašnjavaju kao Mađari. To sigurno nisu pisali meštani, već neko od turista. Treba videti da li je tu skorije boravila neka ekskurzija iz Hrvatske, Federacije BiH...
(Saša, 27. oktobar 2012 11:46)

Grafiti su napisani na mađarskom jeziku. Ali dobro, sigurno postoje exurzije iz Hrvatske u kojima ima učenika koji znaju mađarski, koji nose letke sa sobom i idu gledati spomen ploču Jakova Ignjatovića .

Zemljanin sa Marsa

pre 11 godina

Svaka budala bio on Srbin ,Madjar,Hrvat.... moze sprejom da napise bilo sta, ali normalni ljudi to moraju da rezonuju kako treba i postave celu stvar na svoje mesto.
Posebno me plasi komentar oko za oko zub za zub jer to je upravo profil ljudi koji saraju i zavadjaju pa im odlazak u crkvu nikako ne moze pomoci.
Ovo smo svi prosli sa grafitima.Ovo su mogli da urade i polupismeni klinci 14 godina starosti.Sta oni znaju o bilo cemu, ali ih treba pronaci na svim stranama i kazniti.
Takodje mi ceo dogadjaj smrdi na neku ekskurziju koja je tu boravila, kao sto je neko vec spomenuo.Cak ni oni Madjarski ekstremisti Zupanija, nebi tako nesto uradili jer nikad nista slicno nisu uradili a mogli su davno.
Vaspitavajte decu i ne usadjujte im gluposti u glavu jer na prvom mestu to njima nece doneti nista dobro u zivotu sem ukoliko im vi kao roditelji ne zelite lose.
Svako od vas bi prvo trebalo da bude roditelj,covek,par praznih mesta pa nacionalna pripadnost i sve ostalo.
Kad me neko pita sta sam po nacionalnosti, imam osecaj kao da me pitaju jel navijam za Partizan ili Zvezdu ili...

bucko lupetam

pre 11 godina

za onog sto rece kako su Srbi unistli ovima monarhiju
pa srbi ne brane madjarima i austrijancima da imaju monarhiju niti su ranije branili
slobodni su da je imaju
mogu sto se nas tice i da pozovu hrvate slovence cehe i sve druge nazad takodje ...

Srbin antifašista ateista

pre 11 godina

Mene ovo uopšte ne vređa, jer koliko sam pročitao, grafiti ne pominju Srbe, već četnike ("Smrt četnicima" "Idite u vašu Srbiju"). Imajući u vidu da su četnici bili fašisti i saradnici Hitlera, ne vidim kako je ovo usmereno protiv svih Srba? Šta ovi iz Tanjuga pokušavaju da postignu ovakvim spinovanjem, da ispadne da su svi Srbi četnički nastrojeni i da su svi vernici militantne SPC koja je blagonaklona prema četnicima? Sve u sklopu rehabilitacije Cvetkovića, Nedića, Karađorđevića, Mihajlovića i nove Bajićeve serije. Četnici kako stoji u tom grafitu i treba da odu iz cele Evrope pa i iz Vojvodine na svoju Ravnu Goru i sl. vukoj*****.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Istraga zbog antisrpskih grafita" ?

Grafiti nisu "antisrpski" nego samo ANTICETNICKI (smrt CETNICIMA)?
Nemoguce da su SVI Srbi "uvredjeni" ?

Don Marciano

pre 11 godina

Opste je poznato,bar kod normalnih ljudi,da su cetnici bili koljaci,kukavice i fasisti u drugom s.ratu.Smrt cetnicima,sta je to lose.Danasnja nacionalisticka politika dovela je do izjednacivanja partizana ,jedinih pravih boraca protiv fasizma,i drugih. medju njima i cetnika.Upoznajte se sa cinjenicama kako su u Timockom kraju crne kukavicke trojke cetnika klale Srbe pa onda ozivljavajte crknutog drazu koljaca.

opq

pre 11 godina

@Zemljanin sa Marsa
Nema potrebe da strahujes od mojih komentara, uopste nisam iz te price da bilo kome zbog bilo cega pretim. Slazem se da izgleda pretece, ali mi uopste to nije bila namera, tako da mogu da se izvinem svima koji su to doziveli kao pretnju. Oko za oko i zub za zub je filozofija kojoj pribegavaju kojekakvi fasisti i njihovi slepi sledbenici. Ja uopste ne odobravam taj princip "oko za oko...", ali ga u ovom i nekim drugim slucajevima prepoznajem (a pre svega ga prepoznajem u slucaju iz N. Pazara), pa zasto to i ne reci? Ali i dalje ostajem pri tome da su sve ove reakcije sa "druge strane" isprovocirane reakcijama sa "prve strane", i tako to zlo uvek ide u krug i uvecava se dok na kraju ne eksplodira. Ko je prvi poceo, totalno je nebitno. Bitno je ne pristati igrati te igre, kakve god da su provokacije u pitanju.
I jos nesto, ako mogu i ja da izlozim sta mene najvise plasi. Mene najvise plase (vise i od ekstremista), oni koji su u stanju sve da relativizuju, i da jednu te istu stvar iz naseg i iz njihovog tabora posmatraju na dva totalno razlicita nacina, to su najgore mutivode, iako se prikazuju kao nekakvi sa umerenim i izbalansiranim stavovima. To je ovde postao main stream, a protiv toga se niko ne bori.

seljadin

pre 11 godina

to su neke budale. Ja volim madjarski narod, posebno u Srbiji, a i one u Madjarskoj, uvek mi je uzivanje da boravim u Budimpesti, putujem kroz Alfold, u sustini, mi se volimo, sem ekstremista, izlazio sam mnogo puta u diskoteke po Budimpesti itd... Mlada generacija u Madjarskoj nije nacionalisticka.

Miloš

pre 11 godina

Ja osećam potrebu da kažem da sam od Mađara doživeo samo gostoprimstvo i dobrosusedstvo, bilo da je to bilo u njihovim zajednicama u Vojvodini, ili u samoj Mađarskoj. Nažalost, čini mi se da je procenat ljudi zaraženih ksenofobijom i nacionalizmom u toj lepoj zemlji prilično visok, što se uostalom i vidi kroz podršku Jobiku na izborima i u sve glasnijim zahtevima za nekakvom revizijom Trianona.

Žao mi je što je tako, ali opet mislim da su veze Srba i Mađara i prijateljstvo koje postoji ne samo između dve nacije, već pre svega između pojedinaca, mnogo jače od takvih gluposti. Srbija je, posebno nakon II svetskog rata, bila najbolji sused Mađarskoj (setimo se samo Imre Nagya), i isto tako, Mađarska je bila dobar sused koliko god je to mogla u okolnostima koje su nas sve zadesile.

Odnos Mađarske i Srbije danas je izuzetno prijateljski i ne bi trebalo da bude nikako drugačije. Šta je bilo pre 100 godina je bilo u neko sasvim drugačije doba, a ko se poziva na stara neprijateljstva, očigledno ne poznaje naše komšije, a bogami ni sebe ne zna baš najbolje.

LJVN

pre 11 godina

Svi znamo da se skrnavljenjem kulturnih i verskih postojbina skrnavi i nacionalni identitet. Isto tako svi znamo da smo isuvise zatrovani pa svoje najrodjenije povredjujemo, a kamoli nekog ko nam nije ni blizu. Verska, nacionalna i rasna netrpeljivost iz dana u dan rastu jer smo svi dokoni i besni a pojedini kosite nasu glupost i time jacaju svoju moc. Nemojte biti glupi i besni!!! Svakom po zasluzi! Nedostaju nam postovanje, razum i tolerancija. Za one koji ne znaju u Budimpesti se nalazi Srpska gimnazija i Crkva, ali i hostel u kojem rade Madjari koji su vrlo koretktni... Svi mi moramo ponekad da progutamo teske reci i pustimo da oni koji cine lose nek ostanu losi sami sebi, ali da ne prave nas losima!

Jakov

pre 11 godina

"Кад је народна странка напустила Мађаре, Jakoв Игњатовић, супротно огромној већини Срба у Војводини, остаје доследан пријатељ Мађара и поборник српско-мађарског споразума. Због тога је нападан као мађарон и био принуђен да живи одвојено од српског друштва, све до смрти. "

Wikipedia

phreak

pre 11 godina

Kada dolaze krizna vremena,broj budala raste. Na to nisu imune čak ni članice EU.Samo što to u zemljama EU ne može ostati nekažnjeno kao kod nas.
(u Eu nema neobaveštenih, 27. oktobar 2012 11:30)

Pozdravio te Šandor Kepiro.

svaki dan

pre 11 godina

jaka stvar u beogradu na svakom cosku vidjamo raznorazne stvari o svemu i svacemu(cetnici sever,srbija srbima,1389,ssss,smrt ped*.rima(bez uvrede pisem kako je),muslimani beste iz srbije,general ratko mladic...) pa se niko ne buni nazalost to je u ovo vreme normalno.I da vredjanjem cetnika ne vredjaju se srbi jer nisu svi srbi cetnici,a za cetnike me boli uvo!

odgovor

pre 11 godina

@cpcp
ako i sutra prolaziš pogledaj npr. kraj ulaznih vrata da li je veliki grafit s četiri C. Prije tri dana je bio. Produži kroz katoličku portu (trg) do župnog dvora pa vidi što je na njemu nacrtano.

munZ

pre 11 godina

(Slovak, 27. oktobar 2012 16:36)
Dobro, ne znam baš da li je svaki dan i da li je baš prema Slovacima (ako na to treba "nick" da ukazuje). Ali ČINJENICA jeste da u Vojvodini najčešće incidente prave Srbi - neko će reći zato što su najbrojniji, ali to je tako. Od grafita po zidovima i grobljima, do verbalnih ponižavanja i pozivanja "da se ide odakle su došli", do povremenih tuča. I najčešće se to gura pod tepih. I meni se desilo u Subotici u autobusu da me vozač psuje na mađarskom i da me u Čantaviru gledaju popreko, jer na srpskom naručujem kafu... Ali sve je to zato što je kod nas država ZAPUŠTENA i ako se ikad bavi nečim, bavi se posledicama. Mnogi su ovde lepo prokomentarisali - ovo je mađarska vest i za njih je ovo iskreni blam. To su verovatno napisali neki klinci iz Vojvodine, ponela ih atmosfera od kuće. To je za sve nas da se zamislimo.

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Lose je sto Vam je tekst povrsan (jer ste informacije preuzimali iz drugih agencija )Kao prvo grafiti su nastali u noci izmedju srede i cetvrtka u najstrozem centru Peste. Polozaj nase crkve u Pesti je isti kao i Saborne crkve u BG. Jedna ulica paralelno sa setackom zonom (Vaci u.). Drugo Tekelijanum se ne nalazi u Sentandreji vec neposredno pored nase svetinje u Pesti.Srpska skola je takodje u centru grada i po svemu sudeci radi se o smisljenoj akciji sa kojom su pocinioci hteli da posalju poruku, kakvu ? Pokazace vreme !!! Na osnovu Vasih poluinformacijama koje ste prosledili u ovom tekstu i komentari su katastrofalni. Srba u Sentandreji ima oko 60 ali mnogo znacajnije od broja je simbolika Sentandreje za srpski narod u Madjarskoj. Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu ( jer madjarski mediji su cekali i informaciju o dogadjaju preko MTI plasirali trk kada je u petak u 23 sata u dnevniku RTS preneta izjava pestanskog paroha.
Ovom dogadjaju treba pridati ozbiljan znacaj u srpskim medijima iz prostog razloga sto se ovde ( u madjarskim medijima ) vrlo cesto pumpaju neprijatni dogadjaji iz Vojvodine. Po mom misljenju madjarska vlada ce relativno brzo otkriti pocinioce ovih nemilih dogadjaja ( smisljene akcije ) da bi pokazala lice jedne demokratski uredjene i tolerantne drzave....

Bojan

pre 11 godina

Cuj ovo mi obelezili teritorije crkvama! A drugi narodi ne grade dzamije crkve I temple tamo gdje su iselili ili sta?jel ih treba rusiti? Neki su ih rusili po nekim zemljama pa koliko mi je poznato vecina to osudjuje a ne odobrava!

MarkoNS

pre 11 godina

Skidam kapu izjavi i reakciji madjarkoj drzavi. Plus jos i to sto su pare iz njihovog budzeta odvojene za obnovu nasih kulturnih obelezja. Da li znate koliko katolickih crkvi u selima u Vojvodini gde nema vise katolickog stanovnistva je u stanju rusenja zbog neodrzavanja a tek koliko ih se vec srusilo? Tuga me uhvati kad god prodjem pored takvih crkvi.

Čudoljub

pre 11 godina

Ne reče li mađarski predsednik pre neki dan da je došlo vreme da se jaki ujedinjuju i spajaju, a slabi raspadaju? To mi zvuči mnogo zlokobnije nego tri grafita iskompleksirane balavurdije na srpskoj crkvi, mada je koren isti. Mađarska već dobija packe od EU po tim pitanjima.

Andrew

pre 11 godina

Velika je razlika da Madarska vlada je bar odmah reagovala. Situacija u Srbiji je prilicno drugacija. U Temerinu svakodnevno se desavaju incidenti (imam drugare iz Temerina, tako da iz prve ruke znam sta se desava tamo) vec godinama no srpske medije (tako ni B92) ne pisu o tome, a pogotovu vlada cuti o tome vec godinama. No zato cim se napise jedan grafit u Budimpesti, pravi se medijska hajka. Nemojte molim vas!!! Izmedu ostalog zbog ovakvog pristupa nije mi zao sto sam napustio Srbiju.

leskovcanin

pre 11 godina

Ljudi aman.Zar nemamo svi mi vec previse problema.Sto neko vec rece,zar ce uvek par budala,bez posla i obaveza,sa 2 auto laka od po 300din. da nas svadja i smara.Smesni su.Neka se zene,nadju posao...!A nas nek ostave na miru.Pozdrav svim razumnim ljudima gde god da su i ko god bili.Ziveli.

scam

pre 11 godina

@Stanovnik Peste
"Pitanje je koliki znacaj mediji u Srbiji zele da pridaju ovom problemu."

Odlicno pitanje, iz iskustva znamo da su velike sanse da ce mediji pridati veci znacaj ovom problemu nego sto stvarno jeste. Evo svake vesti pocinju sa tom informacijom. A sta je poenta? Napisan je uvredljiv grafit, niko ubijen, niko prebijen, nikom nista nije zapaljeno, sruseno... jedna kanta disperzije i cetka, i cela stvar moze da nestane za 2 sata.
Jos bolje pitanje je da li uopste treba davati bilo kakav publicitet ekstremistickim potezima, jer ce to garant izazvati reakciju ekstremista sa druge strane. Jasno je sa kojim se ciljem sve ovo radi, a to je provociranje i huskanje ljudi jednih na druge. Ko prihvati da igra tu igru, ucinio je veliku uslugu ekstremistima.

123

pre 11 godina

Vesti se menjaju iz sata u sat ili na cetiri sata pa i nove informacije.Juce je receno da su pronadjeni neki leci, a uvece sam saznao da je na lecima nabrojano oko dvadesetak incidenata iz Vojvodine u poslednje vreme prema Madjarskoj manjini.
U ovom trenutku kada vec nisu ranije ,ocekujem i da se Srpska policija ukljuci u razotkrivanju tj istrazi tih incidenata u Vojvodini jer samo tako ce Madjari napasti svoje ekstremiste, a nasi nase ekstremiste.
Mislim da se sa nase starne radi o huliganima koji prave vec ogromne probleme po pitanju svega vezanog za Srpsku zastavu i narod.Nije bitno ko je prvi poceo i takve gluposti, bitno je zajedno zaustaviti sa obe strane ovakve gluposti,jer smo krenuli tamo gde smo do skora vec bili i tamo nema nista lepo.
Velika grupa Madjara u Vojvodini ne govori Madjarski jezik, a juce sam saznao da samo sezdesetak Srba natuca Srpski jezik dok ga ostali takodje ne govore u okolini Budimpeste.Tako da bih zamolio sve gradjane da ne nasedaju na ovakve podvale i da ne lupetaju ovde preko tastatura svasta, vec ako je moguce da izvrse pritisak na ministra da zapocne istragu i u Srbiji kao sto su zapoceli u Madjarskoj i da odgovorni konacno zavrse tamo gde treba.
Branio sam Srbiju kad god sam mogao i u inostranstvu i ovde , ali sada je postalo nemoralno raditi tako nesto.Gurali smo nase slucajeve pod tepih i evo rezultata.
Pre par meseci je osvanuo grafit u Vrscu "Rumuni napolje".Rumunija je jedini nas komsija sa kojim NIKADA nismo ratovali!!

pogled preko plota

pre 11 godina

'Mađarski zvaničnici preneli su nam da je mađarska vlada užasnuta ovim dešavanjima i da izražava žaljenje. Naložili su MUP-u Mađarske istragu i što pre utvrđivanje počinioca"
Tako to rade ozbiljne vlasti. Nedvosmisleno i bez ikakve rezerve osude ono sto je za osudu. Mozda pocinioci i nece biti nikada nadjeni, ali je bitno da nisu ostavili bilo kakav prostor da se cela stvar tumaci kako ekstremistima odgovara, i da se ovo dozivi kao prihvatljivo ponasanje.
A mogli su prosto kao neke druge vlasti, za neke slicne dogadjaje u sopstvenom dvoristu, da sve relativizuju, da nastupe sa kontraargumentima "a sta su oni nama radili, u 2.sv. ratu", "to su oni sami uradili kako bi mogli nas da optuze za to"... da formiraju neke fasisticke pokrete koji ce ici iz jedne u drugu televizijsku emisiju i indoktrinirati gradjanstvo sa nekim pricama o zaverama protiv naroda, da organizuju tribine na tu temu... i td. i td.... kao sto smo hiljadu puta imali da gledamo.

lapid

pre 11 godina

(Maki, 28. oktobar 2012 13:05)

Je l' smem da na tvojoj kući i crkvi napišem jedan takav grafit ljubavi? Samo mi navedi naciju kojoj pripadaš. Ako treba i protiv četnika, nema problema. Pa da me podržiš u tom nastojanju da se borim protiv izdajnika.

Stanovnik Peste

pre 11 godina

Pokusao bih jos neke stvari da pojasnim radi boljeg razumevanja situacije. Vrhunska je glupost pricati o tome da je to uradio neki turista, jer je akcija bila pripremljena i osmisljena da posalje nekom poruku (kao sto rekoh u prvom komentaru). Izvedena je na cetiri lokacije u Budimpesti iste noci. Nas koji zivimo tu gotovo i da ne uzbudjuje taj dogadjaj jer je ocigledno poruka poslata nekome u Srbiji. Dogadjaj se zbio samo par dana posle hapsenja aktivista pokreta 64 zupanije koji su divljali u Temerinu.
Drugo i veoma bitno sto treba da se zna je to zbog velike razlike u mentalitetu (kao sto je poznato mentalitet ne odredjuje nacija vec podneblje gde zivite, nacija mu samo daje jednu odredjenu boju) vojvodjanskim Madjarima koji dolaze u poslednjih dvadesetak godina da zive u Madjarsku (narocito u Pestu) mnogo je laksa komunikacija, navike i druzenje sa Srbima i Hrvatima iz bivse SFRJ koji ovde zive nego sa ovdasnjim Madjarima.
Klaustrofobija koja vlada u odredjenim desno orijentisanim krugovima madjarskog drustva je rezultat velike ekonomske krize u kojoj se Madjarska nalazi od avgusta 2008 i nikako se nesme dovoditi u vezu sa stavom zvanicne Peste po pitanju odnosa prema manjinama.
Za kraj lep pzdrav iz suncem okupane Peste, budala i usijanih glava je uvek bilo i bice. Hitam u grafitima isaranu Pestansku crkvu da se pomolim i za spas njihovih gresnih dusa....

stein

pre 11 godina

Mislim da ljudi koji nastupaju u svojim komentarima sa stavovima "to se odnosi na cetnike, a ne na mene" uopste nisu u pravu. Za neke ekstremiste, svaki Srbin je cetnik, kao sto je za ove nase talibane, svaki Hrvat ustasa, a svaki musliman balija.
Osim toga, grafit je napisan na zidu crkve, a to vredja necija verska osecanja i dokaz je netolerancije, sta god da je napisano. Ja sam vernik, pravoslavac, i ne volim cetnike. Probajte negde u Valjevu, Arandjelovcu, bilo gde u Srbiji, iako niste ekstremista, da napisete nekakav grafit na crkvi (pa makar i nekakav besmislen, koji nema nikakvu politicku i versku konotaciju, tipa "mesec sija ko tepsija"), pa cete da vidite kakvu cete reakciju da izazovete, iako ste Srbin.
Tako da su i vasi stavovi jedan od vidova relativizacije cele stvari. Sve sto je normalno u ovakvim situacijama jeste sledece:
- osuditi ovaj cin
- dati podrsku madjarskim vlastima zato sto su se nedvosmisleno ogradili od cele situacije
- ne pripisivati ovaj ekstremisticki akt celokupnoj madjarskoj naciji
- ne preuvelicavati ovaj dogadjaj
- i nadati se da ce krivci biti uhapseni.
To je normalna reakcija, nekog ko pretenduje da sebe naziva civilizovanim.

jos jedan iz Peste

pre 11 godina

Slazem se sa sugradjaninom koji je prethodno komentarisao, to je nesto odista ekstremno i ne stoji u skladu sa zvanicnim stavom Madjarske koja je mnogima od nas pruzila utociste i priliku za posten rad i dostojanstven zivot, niti je u mentalitetu naroda sa kojim svakodnevno zivimo. Incident, dakako, treba istraziti i kazniti krivce, ali nema potrebe potezati drugi svetski rat i XIX vek i oko-za-oko zbog frustriranih obrijanih glava koje, koliko god da galame, ne mogu nista uraditi, bar ne dok postoji EU. Drugo, ja licno nisam video te natpise, niti cu gubiti vreme da ih gledam uzivo, ali iz onoga sto je prenela srpska stampa nisam video nikakav trag o cetnicima vec nesto sasvim drugo (Deset Srba za ....) - nema potrebe navoditi to u celosti jer nikome nece koristiti, samo zelim da takodje ukazem na to da se vesti koje se prenose moraju tretirati verno. Sa tim u vezi moram da napomenem i to da u Sent Andreji, Budimpesti i Madjarskoj zivi daleko vise Srba od tih 60ak koje pominjete a koji se zovu Srbi samo po davnim precima. Ima tu potomaka studenata i cinovnika AU iz XIX veka, prebega iz vremena Informbiroa, kao i emigracije 90ih - i mi smo integrisani u madjarsko drustvo, ali cuvamo nas identitet, cak daleko bolje od tih 60ak koji uglavnom teze da monopolisu sve sto ima veze sa srpstvom. No, to je vec sasvim druga tema koju mozete direktno da istrazite kada budete hteli, bez preuzimanja poluinformacija i tudjih natpisa.

blabla

pre 11 godina

"a da su ovo srbi napisali mađarima u Vojvodini reagovala bi i međunarodna zajednica pa čak i National American Teroristic Organization - NATO"

Ovo se desava svaki dan madjarima u Vojvodini. A NATO nista ne kaze. Nazalost.
(melchior, 28. oktobar 2012 04:34)

Na ovakve stvari ne treba da reaguju ni NATO, niti bilo kakve međunarodne organizacije, nego mađarska i srpska vlada. Veoma mi je žao što čujem da se ovo dešava čak i u multinacionalnoj Vojvodini, i jednostavno, svaki nacionalizam bilo u Srbiji, bilo u Mađarskoj bi se trebao iskoreniti, mi smo prijatelji i komšije, zar bitange da nam unište to? Kriza i nemaština su ogromne, ali ekstremističke stranke sa bilo koje strane samo produbljuju problem stalnim insistiranjem na vraćanje u prošlost, u istoriju, kroz traženja nekih negativnih stvari iz istorije. Takve organizacije treba poslati u istoriju!
Umesto da se gledamo popreko zbog nekakvih grafita i osuđujemo jedni druge, treba da gledamo kako da pomognemo jedni drugima u nevolji.