Subota, 06.10.2012.

11:19

Položeni ostaci kneza Pavla

Posmrtni ostaci kneza Pavla, kneginje Olge i kneževića Nikole Karađorđevića položeni su u kriptu crkve Svetog Đorđa na Oplencu.

Izvor: Tanjug

Položeni ostaci kneza Pavla IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Car Dušan

pre 11 godina

Svaka čast, vreme je bilo da se tako nešto desi, a i vreme je da otpočne pomirenje između četnika i partizana...
Što se tiče uloge Kneza u potpisivanju pakta-voleo bih da vidim vas koji ga kritikujete, šta biste uradili u takvoj situaciji. Setimo se da su tzv. "saveznici" (koji su nas inače krajem rata,kada u Srbiji i BG-u nije ni bilo više Nemaca, "prijateljski" izbombardovali)u tom periodu bili slabi i bez uticaja, Rusi su imali pakt o nenapadanju sa Nemcima itd. Knez je dve godine izbegavao da potpiše pakt, ali je na kraju verovatno bilo ili-ili. Da nije bilo puča, ne bi bilo ni svih žrtava koje su zatim usledile, a pakt sa Nemcima je mogao posle (npr. kad su Nemci napali Rusiju) biti poništen i Srbija ponovo biti u borbi protiv fašizma. Ovako, Englezi su nas naložili da bi sebi olakšali, mi se kao i obično primili i onda izginuli, a posle nas komunjare zajašile... Dok svi brinu o svom interesu, mi se stalno brinemo o interesu drugih i zato stradamo. Trebalo je biti pametan i mudro u to vreme sve odraditi (i nikako ne praviti Jugoslaviju). Ali nama Srbima je karakteristika da se delimo i da smo nesložni, zbog čega uvek i fasujemo.
Na kraju, svako ko misli da je komunistička, antisrpska vlast koja je posle rata harala i kada su svi viđeniji Srbi zatvarani i ubijani kao izdajnici, bila nešto dobro, ah ah ah...

Bucko razmisljam

pre 11 godina

A kako vi koji se ovde "iscudjavate" mislite da se moze "rehabilitovati" Draza Mihajlovic a da se prvo ne uvelicaju "zasluge" Kralja i njegovih potomaka u cije ime je Draza Mihajlovic "ratovao protiv okupatora" ?
Kako vi mislite da se "CETNISTVO" moze siriti u Srbiji ako se predhodno ne "poniste" sve zasluge Partizana u borbi protiv fasizma ?
"CETNICI" su nesto sto je ISKLJUCIVO Srpsko a u Partizanima znamo da su ucestvovali svi narodi i narodnosti bivse SFRJ, pa ko ih kao takve "nebi vise vol'o" u Srbiji ?
Nije vazno ko su ni kakvi su vazno je da su "NASI" !

etizop

pre 11 godina

@John... ako živiš u Velikoj Britaniji onda bi trebao znati da ona nije ustavna vec samo parkamentarna monarhija... dakle VB. nema ustav

Старо куче

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski
Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."
On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko
posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz
Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.
(Nikola, 6. oktobar 2012 19:22)
Ајде, бре, не лупај, и не куни туђу децу, јер тако кунеш своју. Пахомије је један, а СПЦ траје вековима и вековима. Какав год да је он, СПЦ није таква, и разлог за пљување по СПЦ ти је бедан

Divac

pre 11 godina

Samo bih hteo jedno pitanje da postavim postovaocima Kneza Pavla, koje, kako vidim, niko nije spomenuo. Stalno se vrti prica kako je Tito ustavom iz 1974. razbio Srbiju, a i kako je Hrvatima on dao celu Dalmaciju. A zasto niko ne pominje da je pod Namesnistvom Kneza Pavla prvi put u istoriji stvorena Banovina (Velika) Hrvatska, koja je upravo ukljucivala celu Dalmaciju, deo Vojvodine, i deo Bosne ? Ona je u tom trenutku bila drzava u drzavi, sa mnogo vise ovlascenja nego sto su imali Kosovo ili Vojvodina u SR Srbiji. Ako realno pogledamo stvari, onda ispada da je Tito ustvari smanjio Hrvatske granice, granice koje je Hrvatima poklonio upravo Knez Pavle. Tako da nemojte zaboraviti ovu cinjenicu kada dizete Kneza Pavla u nebesa, ja verujem da je imao dobre namere sto se tice Trojnog pakta, i neutralnosti Jugoslavije, ali sad razmislite dobro, da se nije desio WW2, i da je Jugoslavija ostala u tadasnjim granicama, sta mislite, da bi se Hrvati tek tako odrekli svoje Velike Hrvatske u Jugoslaviji ? I ne zaboravite, postojala je Banovina Hrvatska, ali od 1918. do 1945. nije postojala Banovina Srbija, niti je i jedna Banovina imala rec "Srbija" u sebi, sve do dolaska Tita i Komunista na vlast, koji su konacno napravili Republiku koja se zove Srbija !!!

bezimena

pre 11 godina

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku...
(John, 6. oktobar 2012 23:31)

Još samo da objasnite šta je sve kraljevska kuća uradila ZA Englesku tokom 700 GODINA koliko je na tronu. Isto se odnosi i na Holandiju koja ima jednu porodicu na prestolu već 500 godina...uradili su ZA svoje zemlje i "podanike" sve što Karadjordjevići NISU!

John

pre 11 godina

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!
(Srba, 6. oktobar 2012 22:15

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku i korumpirane predsednike pa da imaju Putine, Staljine, Breluskonije...to niko ne zeli ovde a od samog turizma Bakinamska palata je najposecenija (gde zivi Kraljiza Elizabeta )od stranih turista i primaju godisnje preko 10 milijardi funta od turizma koji je direktno vezan za kraljevskom famijilom.

Partizansko dete

pre 11 godina

Ne mogu da verujem sta se desava u ovoj zemlji...Saradnika nacisticke Nemacke sahranjujemo sa najvecim pocastima, a pre toga ga, naravno rehabilitujemo...Naravno, ostalim Karadjordjevicima regularno ova siromasna zemlja placa racune... Da li smo mi normalni? Ceo svet se i dan danas bori protiv fasizma i nacizma, ali ne i mi, mi ih sahranjujemo sa najvecim pocastima...Posle ovoga covek se zapita da li je sve ono ruzno sto pisu i govore o nama za ratove devedesetih istina?

Srba

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!
(Aleksandar089, 6. oktobar 2012 19:33)

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!

Miki

pre 11 godina

Da li je knez Pavle 25.marta 1941.godine pristupio Trojnom paktu? DA!!!
Da li je narod, 27.marta 1941.godine, na opštim demonstracijama rekao šta misli o tome? DA!!!
Da li je knez Pavle napustio zemlju, kada joj je bilo najteže? DA!!!
Da li je B92 demokratski medij, koji omogućava ljudima da iskažu svoje mišljenje? DA!!!

bezimena

pre 11 godina

...ne kažu džabe OTETO PROKLETO.
(Jelena, 6. oktobar 2012 19:49)

Aha, a Karadjordjevići su nosili gajbice i tako zaradili enormno bogatstvo....

p.s. Komunisti su uzeli pojedincima da bi imali svi, a svi ostali, pre i posle, su uzeli svima da bi imali pojedinci. To je razlika kao izmedju dupeta i glave, izmedju "nepoštenih" komunjara i "poštenih" kapitalaca i jasno je iz vasione, na čijoj je strani PRAVEDNOST!

kako_da_ne

pre 11 godina

Moram jos nesto da kazem! Jer me boli ovo sto rade! Moj deda je bio partizan bio je godinu dana u Spilerovom zatvoru gde su ga mucili i maltretirali do besvesti! On se borio za slobodu, a kada su pobedili odbio je da uzme kucu i penziju koju su mu nudili, verovao je u ideju istinskog komunizma! Dok je kraljevska porodica pobegla sa sve zlatom u London! A znaju vrlo dobro oni da se masoni kriju iza ubistva Aleksandra, a pobegli su u njihov london! Znaju oni vrlo dobro da se Aleksandar borio i mogao je zivot dati u borbi protiv Nemaca sa kojim je Pavle usao u pakt, ali ih nije briga! Nije ih briga ni za spski jezik! Da im je stalo do Srbije barem bi naucili dobra srpski da se ne brukaju ovde! Da im je stalo do Srbije ili Jugoslavije ne bi pobegli onako kukavicki vec bi ostali ovde i ako treba zivte dali u borbi protiv fasizma i okupatora!

bezimena

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...
(Породица, 6. oktobar 2012 17:20)

Ja pitam za KEŠ!

p.s. moja baba nije volela Tita (iako je priznavala bolji život nego što je bio u kraljevini) ali joj se na spomen Karadjordjevića kosa na glavi dizala, jer su joj oni u I nacionalizaciji, izmedju dva sv. rata, oduzeli duplo više od komunista. Medjutim, ta nacinalizacija se nigde i ne spominje, malo ko danas od "običnih" gradjana i zna da je uopšte bilo...

jodie

pre 11 godina

e, evo ovo je parada srama! kako ih nije sramota - dovode mrtve fashiste da ih sahranjuju, a chitavom cirkusu pristvuju zivi fashisti predvodjeni popom incestnikom. mene je od ovoga najvishe sramota!!!!

roker s Moravu

pre 11 godina

A je l' ono u prvom redu Ketrin Oksenberg iz "Dinastije"? Lepo, lepo:) Jes' da sam zakleti republikanac, ali ako treba birati između monarhije sa njom i republike sa kojekakvim Nikolićima...

Nikola

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."

On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.

Aleksandar089

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!

samo realno....

pre 11 godina

Ovi naši prinčevi i princeze ni ne govore tečno jezik svojih predaka,a bogami došli po nasledstvo izgleda potrošili one vagone zlata pa došli da se malo pojačaju . Kako su samo hrabri bili kad su potpisali kapgitulaciju i pobegli u Englesku a nas ostavili Hitleru.... svaka im čast

Jelena

pre 11 godina

Sve su im komunisti oteli. Partizanski zulukaferi čiji potomci sada lade zadnjice na Senjaku i Dedinju i plaše se da im sada "ne oduzmu dedovinu"! Kad tad se plati ono što je oteto…ne kažu džabe OTETO PROKLETO.

zluradi

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26)

Mislim, garda? Pretpostavljam da je Toma bio u svojstvu cetnickog vojvode, ali sta su ovi sto su skoro poceli da se krste (SPS) trazili tu? I da, za ovo ima para u budzetu, verovatno je predvidjeno rebalansom.

marija

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26),

Placala je Srbija unazad 60 i vise godina, cena nije utvrdjena.

Породица

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...

lela

pre 11 godina

nikakve veze nema sa diskusijom, ali
crkva sv. djordja na oplencu je jedno od najlepsih zdanja koje sam posetila.

ko nije imao prilike, obavezno posetite.

Srbija

pre 11 godina

@(Edison, 6. oktobar 2012 14:24)
Edisone idi da zavrnes sijalicu!!!Nije vlada u egzilu potrosila 2/3 novca tj. zlata.Vecinu para su pokupile Amerika,Francuska i Engleska.Nama su su cak naplatili pertle koje smo dobili kao donaciju za vojksu!?!Zlato je razvuceno i cuva se u njihovim trezorima.Procitajte malo istoriju,raspitajte se ali nemojte te carsijske price i ono sto ste ucili iz komunistickih knjiga istorije za 5 razred osnovne!Zivela kraljevina Srbija!

Doc Holiday

pre 11 godina

Svi koji su pristupili trojnom paktu jesu ratovali na strani Nemacke.. Mislite da bi SHS prosla kao neutralna? Sa kljucnim polozajem ka Grckoj i trupama u severnoj africi?? Neutralnost ne bi nikako mogla sacuvati. Jednostavno bi morala da se bori na strani nacista. Vojska kraljevine bi se onda rame uz rame sa bugarskim , rumunskim, madjarskim ratovala na strani nemacke na istocnom frontu.. tako bi srbi ratovali protiv svoje "brace" rusa kod moskve, staljingrada , kurska... I posledice toga bi bile jos vece razaranje jugoslavije , okupacija i verovatno jos tada podela od strane pobednica ( rusa,zapadnih saveznika )i placanje ratnih reparacija rusiji.. Komunizam Srbija ne bi izbegla nego bi ga dobila u onom najgorem staljinovom obliku..

protiv nacionalizma i primitivizma

pre 11 godina

@"Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic.."
Nije Pavla "skinuo" Simovic, nego Britanci. Simovic je izveo drzavni udar, ali nije hapsio Pavla. Njega su, nakon bekstva u Grcku, ulovili Englezi i, kao saradnika nacista, drzali zarobljenog u Africi do kraja rata. Dakle, ni Simovic, ni Kominterna, ni Vatikan, ni judeo-masoni nisu "skinuli" Simovica, nego Cercil i Britanci. Za ove sto ne znaju: Britanija, Amerika, Francuka i SSSR su bili saveznici. Oni su se, zajedno s Titom, borili protiv nacistickih sila osovina kojima su pristupili Karadjordjevici, Nedicevci, Ljoticevci, Cetnici i slicni.

bgd

pre 11 godina

Bez Kralja, ocigledno, nista ne valja.
Parlamentarna monarhija.
Kralj kao simbol jedinstva nacije gore bez vlasti i sa velikim uticajem u svetu, a zanima me jedino Vlada i premijer, ekonomija i kako se zivi.

svashta

pre 11 godina

Ovima što misle da nam je bolje što smo otvoreno ušli u WWII i što su nas posle uzjahali komunisti, zaista ne znam šta da poručim...

marija

pre 11 godina

Zar vama, gospodo, posle svega, jos uvek nije jasno ZASTO u Srbiji - BEZ KRALJA NE VALJA?

Lepo su nam dedovi ostavili u amanet, a trebace nam sto godina da se prosvestimo, kakvi smo.
Dedovi su nam, sva je prilika, bili pametniji.
Treba dobro razmisliti o tome.

no comment

pre 11 godina

Ne slažem se sa tezom onih komentatora koji kažu da je on bio ok, jer je želeo da sačuva srpski narod od stradanja. To su samo nagađanja, ko zna šta bi bilo da je ostao trojni pakt, možda bi nas 44te i 45te Rusija, Britanija i Amerika rasturile ko što su Nemačku i Italiju, možda bi još gore prošli da je tako ostalo. General Simović je poništio trojni pakt i pokazao da je Vojska Kraljevine ANTIFASISTICKA. Nesreća je bila u tome što je Srbija imala dva ideološki suprotstavljena pokreta, ravnogorski i partizanski ali i jedan i drugi su bili protiv fašista i nisu bili za to što je hteo knez Pavle.

ZaKogaGineSrbija?

pre 11 godina

@''Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.''

Kamo srece da je knez Lazar pustio Turke i da je Pavle ostao na vlasti. Mozda bi nas danas bilo vise. Mozda milioni Srba ne bi umrli braneci interese onih koji nas danas mrze a koji podrzavaju one koji jesu bili na strani Hitlera.

Baki SM

pre 11 godina

Milane, da li je SSSR bio nacisticka drzava i da li je Staljin bio nacista, oni su jos 1939 g. potpisali sporazum o nenapadanju sa Nemackom, koji su Nemci prekrsili 22. juna 1941 g. napadom na SSSR ??? Srpski komunisti su bili protiv rata sa Nemackom dok nije napadnut SSSR, od 6. aprila, pa do kapitulacije sabotirali su Jugoslovensku vojsku, a "ustanak" protiv nacisticke Nemacke podigli 7.jula pucnjem u Srbina izbeglicu od ustaskog noza, kao simbolican pocetak dogovorene saradnje na zajednickom rusenju drzave, potpisane od Velebita sa jedne i Mila Budaka s druge.
Majore JNA, ne zveckajte oruzjem, ne pretite, nije ovo 44' i nece se ponoviti.
Ostavite ovog casnog Srbina da mirno pociva.

observer

pre 11 godina

Ne treba zaboraviti da je knez Pavle shvatao da je ključ opstanka Jugoslavije bio odnos Srba i Hrvata. Zato je i dao svoj doprinos stvaranju banovine Hrvatske koja je bila uvod u federalizaciju kraljevine Jugoslavije, ali do toga nikad nije došlo zbog izbijanja II svetskog rata (sporazum Cvetković - Maček je sklopljen samo 6 dana pre napada Nemačke na Poljsku).

major JNA

pre 11 godina

U cemu je problem da se pavle i ekipa sahrani u Srbiji i da Srbija bude kraljevina ???

Sta nam stoji na grbu ?
Kako nam izgleda pasos ?
Sta nam pise u himni ?
Protiv koga su bili Dosovci ?
Sta crkva radi ?
Kakvo znakove nosi Vojska Srbija ?
Sto se ruse spomenici partizanima ?
Zasto su ulice promenila imena ?

Dakle kao sto vidite mi zivimo u Kraljevini Srbiji a ne Republici,ali naravno tako je bilo i za vreme Karadjordjevica pa cemo ponovo mi doci i zauvek raskrstiti sa ovim!

Edison

pre 11 godina

@svo zlato koje su odneli bilo je njihovo
(smešni ste, 6. oktobar 2012 13:27)

Zlato je bilo drzevno,a oni su bili samo korisnici.No niko nikada nije pricao o njihovom zlatu,vec o zlatu koje je bilo ulozeno u banku kraljevine.
Jos je interesantnije kako se opisuje da je Pavle otisao do grcke,a ne pobegao za grcu.
U istoriji je jako vazna terminologija reci kako bi se izbegle varijacije.
Inace zlato je vlada u egzilu potrosila 2/3,a komunisti samo 1/3.
Knjigu u sake,malo vise knjiga,pa citas pobednike,pa citas gubitnike i nadjes lepo ko je sta radio

Joca Briselac

pre 11 godina

Za ove ubedjene monarhiste sto nemaju pojma o zivotu a kamoli o istoriji,pitanje za koju ste vi to monarhiju ???

Obrenovici ili Karadjordjevici ?
A sta kazete da budemo Knezevina Srbija a ne Kraljevina ili mozda Carevina ?

Na kraju Obrenovici su vodili austougarsku politiku a Karadjordjevici profrancusku,a kao sto znamo obe drzave su priznale Kosovo i sta cemo sad?

Koju politiku da vodi taj kralj,koji ne zna srpski i koji je ziveo ceo zivot u Svajcarskoj,Londonu ... Njemu je blisko Kosovo isto koliko i meni Singapur !!!

rule

pre 11 godina

Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.

Srbin

pre 11 godina

Veliki čovek, intelektualac i istinski patriota. Možemo smao da plačemo i jadikujemo što izgubismo onolike decenije pod dušmanima. Oprosti Pavle što te je narod izneverio.

Milan

pre 11 godina

Sramota je da se Knezu Pavlu odaje pocast na drzavnom nivou!
Ljudi pa on je potpisao ulazak Kraljevine Jugoslavije u Trojni pakt, dakle hteo je da napravi isto ono sto je uradila NDH koja se izmedju ostalog pljuje zbog toga! Dakle covek je nacista! Njegova vlada je 2 dana posle tog sramnog potpisa pala.

igorpl

pre 11 godina

Porika za sve generacije koje dolaze
ISTORIJA JE ČISTA GLUPOST JER JE PREKRAJA KO KAKO HOĆE!
SRAMOTA PREMA NAŠOJ DECI I PREMA NAMA KOJI SMO JE UČILI!

gome

pre 11 godina

Od kako su ravnogorci postali borci protiv okupatora, ovakve stvari su samo logican sled.
Nedic, pa Ljotic, pa ko god, svi mislili da rade na korist svoga naroda, kao i ovaj Karadjordjevic.
Proterao ga je Petar II, a ne komunisti.
Ko zna koliko bi istorijski profitirala Srbija da je ratovala na strani Hitlera.
Ovo je morala biti sahrana u krugu porodice i bez drzavnih pocasti.

BG

pre 11 godina

Normalno. Cetnicu su vec odavno rahabilitovani, nisioc nacisitickog Gvozdenog krsta Nikolaj Velimirovic proglasen je za sveca, sprema se rehabilitacija Draze Mihajlovica, koga su i kralj Petar i sud FNRJ proglasili izdajnikom zbog saradnje s nacistima, uskoro ce i rehabilitacija kvislinga Nedica i fasiste Ljotica. Zasto oda ne bi rehabilitovali i Pavla, potpisnika trojnog pakta s Adolfom Hitlerom?

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Jedino su knez Pavle i Zoran Djindjic,mozda i knjaz Mihajlo,bili intelektualci od svih srpskih vladara.Ostali su bili opismenjeni gejaci.

ANTI-UDBAS

pre 11 godina

Kao intelektualac je bio ispred svog vremena, na vlasti je bio u godinama uspona Musolinijevog fasizma, Hitlerovog nacional-socijalizma, Staljinovih cistki miliona, francuske pospanosti, britanske odsutnosti, Hortijevog nacionalizma, bugarskih frustracija, albanske mrznje, radjanja ustastva, terorizma VMRO-a, zaludjenosti komunizma itd. U takvim okolnostima da li je neko mogao vise? Bio je najveci gospodin u Srba kojeg narod zapravo nikad i nije zaboravio. Da su te tada slusali i nepravili puc, drzava Kraljevina Jugoslavija bi zaista ostala neutralna kao i Svedska i Turska koji su imale slican sporazum sa Hitlerom kao i vlada Cvetkovic- Macek.
Vecna mu slava!!!

kako_da_ne

pre 11 godina

I SSSR je potpisao pakt sa Hitlerom pa ih je Hitler napao, tako da to njegovo ''izvlacenje Juge iz rata'' ne pije vodu... Sve u svemu, smatram da svi Karadjordjevici zasluzuju da se sahrane u Srbiji, ali mislim da je ovo trebalo da se odrzi samo u krugu njihove porodice...

Mitar

pre 11 godina

Veliko postovanje sa moje strane zbog toga sto je knjeginja Jelisaveta uspela u svojoj nameri da svoga oca, majku i brata vrati konacno da u miru pocivaju u zemlji cija su dinastija, u svojoj otadzbini. Zaista svaka cast na istrajnosti, na upornosti da pokazete nameru Kneza Pavla da drzavu i narod postedi rata, u najvecoj mogucoj meri, da sklopi pakt i sa samim djavolom,jer je dobro znao sta su Englezi i kakvi su "saveznici". Nije mu se verovalo, Britanci su odradili svoj posao, podrzali komunjare koji i dan danas haraju jedino Srbijom, koji su napisali neku njihovu istoriju, a mnoge generacije primorali da stasavaju i zive u teskim lazima. Ovo je veliki dan pre svega za srpski narod, i voleo bih da ovaj dan bude prekretnica u nasoj danasnjici , ali i pokazatelj za buducnost da Srbija (po mom misljenju) ne treba da bude republika, s obzirom na monarhisticku tradiciju. Nisam opet prevelika pristalica prestolonaslednika Aleksandra, ali svakako medju dinastijom cenim vas, pokojnog Tomislava, Andreja, Vladimira itd. Sa verom u Boga, Zivela (Kraljevina) Srbija. Hvala ako objavite.

Mitar

pre 11 godina

Veliko postovanje sa moje strane zbog toga sto je knjeginja Jelisaveta uspela u svojoj nameri da svoga oca, majku i brata vrati konacno da u miru pocivaju u zemlji cija su dinastija, u svojoj otadzbini. Zaista svaka cast na istrajnosti, na upornosti da pokazete nameru Kneza Pavla da drzavu i narod postedi rata, u najvecoj mogucoj meri, da sklopi pakt i sa samim djavolom,jer je dobro znao sta su Englezi i kakvi su "saveznici". Nije mu se verovalo, Britanci su odradili svoj posao, podrzali komunjare koji i dan danas haraju jedino Srbijom, koji su napisali neku njihovu istoriju, a mnoge generacije primorali da stasavaju i zive u teskim lazima. Ovo je veliki dan pre svega za srpski narod, i voleo bih da ovaj dan bude prekretnica u nasoj danasnjici , ali i pokazatelj za buducnost da Srbija (po mom misljenju) ne treba da bude republika, s obzirom na monarhisticku tradiciju. Nisam opet prevelika pristalica prestolonaslednika Aleksandra, ali svakako medju dinastijom cenim vas, pokojnog Tomislava, Andreja, Vladimira itd. Sa verom u Boga, Zivela (Kraljevina) Srbija. Hvala ako objavite.

ANTI-UDBAS

pre 11 godina

Kao intelektualac je bio ispred svog vremena, na vlasti je bio u godinama uspona Musolinijevog fasizma, Hitlerovog nacional-socijalizma, Staljinovih cistki miliona, francuske pospanosti, britanske odsutnosti, Hortijevog nacionalizma, bugarskih frustracija, albanske mrznje, radjanja ustastva, terorizma VMRO-a, zaludjenosti komunizma itd. U takvim okolnostima da li je neko mogao vise? Bio je najveci gospodin u Srba kojeg narod zapravo nikad i nije zaboravio. Da su te tada slusali i nepravili puc, drzava Kraljevina Jugoslavija bi zaista ostala neutralna kao i Svedska i Turska koji su imale slican sporazum sa Hitlerom kao i vlada Cvetkovic- Macek.
Vecna mu slava!!!

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Jedino su knez Pavle i Zoran Djindjic,mozda i knjaz Mihajlo,bili intelektualci od svih srpskih vladara.Ostali su bili opismenjeni gejaci.

Srbin

pre 11 godina

Veliki čovek, intelektualac i istinski patriota. Možemo smao da plačemo i jadikujemo što izgubismo onolike decenije pod dušmanima. Oprosti Pavle što te je narod izneverio.

igorpl

pre 11 godina

Porika za sve generacije koje dolaze
ISTORIJA JE ČISTA GLUPOST JER JE PREKRAJA KO KAKO HOĆE!
SRAMOTA PREMA NAŠOJ DECI I PREMA NAMA KOJI SMO JE UČILI!

BG

pre 11 godina

Normalno. Cetnicu su vec odavno rahabilitovani, nisioc nacisitickog Gvozdenog krsta Nikolaj Velimirovic proglasen je za sveca, sprema se rehabilitacija Draze Mihajlovica, koga su i kralj Petar i sud FNRJ proglasili izdajnikom zbog saradnje s nacistima, uskoro ce i rehabilitacija kvislinga Nedica i fasiste Ljotica. Zasto oda ne bi rehabilitovali i Pavla, potpisnika trojnog pakta s Adolfom Hitlerom?

svashta

pre 11 godina

Ovima što misle da nam je bolje što smo otvoreno ušli u WWII i što su nas posle uzjahali komunisti, zaista ne znam šta da poručim...

gome

pre 11 godina

Od kako su ravnogorci postali borci protiv okupatora, ovakve stvari su samo logican sled.
Nedic, pa Ljotic, pa ko god, svi mislili da rade na korist svoga naroda, kao i ovaj Karadjordjevic.
Proterao ga je Petar II, a ne komunisti.
Ko zna koliko bi istorijski profitirala Srbija da je ratovala na strani Hitlera.
Ovo je morala biti sahrana u krugu porodice i bez drzavnih pocasti.

Milan

pre 11 godina

Sramota je da se Knezu Pavlu odaje pocast na drzavnom nivou!
Ljudi pa on je potpisao ulazak Kraljevine Jugoslavije u Trojni pakt, dakle hteo je da napravi isto ono sto je uradila NDH koja se izmedju ostalog pljuje zbog toga! Dakle covek je nacista! Njegova vlada je 2 dana posle tog sramnog potpisa pala.

ZaKogaGineSrbija?

pre 11 godina

@''Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.''

Kamo srece da je knez Lazar pustio Turke i da je Pavle ostao na vlasti. Mozda bi nas danas bilo vise. Mozda milioni Srba ne bi umrli braneci interese onih koji nas danas mrze a koji podrzavaju one koji jesu bili na strani Hitlera.

Baki SM

pre 11 godina

Milane, da li je SSSR bio nacisticka drzava i da li je Staljin bio nacista, oni su jos 1939 g. potpisali sporazum o nenapadanju sa Nemackom, koji su Nemci prekrsili 22. juna 1941 g. napadom na SSSR ??? Srpski komunisti su bili protiv rata sa Nemackom dok nije napadnut SSSR, od 6. aprila, pa do kapitulacije sabotirali su Jugoslovensku vojsku, a "ustanak" protiv nacisticke Nemacke podigli 7.jula pucnjem u Srbina izbeglicu od ustaskog noza, kao simbolican pocetak dogovorene saradnje na zajednickom rusenju drzave, potpisane od Velebita sa jedne i Mila Budaka s druge.
Majore JNA, ne zveckajte oruzjem, ne pretite, nije ovo 44' i nece se ponoviti.
Ostavite ovog casnog Srbina da mirno pociva.

marija

pre 11 godina

Zar vama, gospodo, posle svega, jos uvek nije jasno ZASTO u Srbiji - BEZ KRALJA NE VALJA?

Lepo su nam dedovi ostavili u amanet, a trebace nam sto godina da se prosvestimo, kakvi smo.
Dedovi su nam, sva je prilika, bili pametniji.
Treba dobro razmisliti o tome.

rule

pre 11 godina

Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.

Srbija

pre 11 godina

@(Edison, 6. oktobar 2012 14:24)
Edisone idi da zavrnes sijalicu!!!Nije vlada u egzilu potrosila 2/3 novca tj. zlata.Vecinu para su pokupile Amerika,Francuska i Engleska.Nama su su cak naplatili pertle koje smo dobili kao donaciju za vojksu!?!Zlato je razvuceno i cuva se u njihovim trezorima.Procitajte malo istoriju,raspitajte se ali nemojte te carsijske price i ono sto ste ucili iz komunistickih knjiga istorije za 5 razred osnovne!Zivela kraljevina Srbija!

Joca Briselac

pre 11 godina

Za ove ubedjene monarhiste sto nemaju pojma o zivotu a kamoli o istoriji,pitanje za koju ste vi to monarhiju ???

Obrenovici ili Karadjordjevici ?
A sta kazete da budemo Knezevina Srbija a ne Kraljevina ili mozda Carevina ?

Na kraju Obrenovici su vodili austougarsku politiku a Karadjordjevici profrancusku,a kao sto znamo obe drzave su priznale Kosovo i sta cemo sad?

Koju politiku da vodi taj kralj,koji ne zna srpski i koji je ziveo ceo zivot u Svajcarskoj,Londonu ... Njemu je blisko Kosovo isto koliko i meni Singapur !!!

Породица

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...

lela

pre 11 godina

nikakve veze nema sa diskusijom, ali
crkva sv. djordja na oplencu je jedno od najlepsih zdanja koje sam posetila.

ko nije imao prilike, obavezno posetite.

major JNA

pre 11 godina

U cemu je problem da se pavle i ekipa sahrani u Srbiji i da Srbija bude kraljevina ???

Sta nam stoji na grbu ?
Kako nam izgleda pasos ?
Sta nam pise u himni ?
Protiv koga su bili Dosovci ?
Sta crkva radi ?
Kakvo znakove nosi Vojska Srbija ?
Sto se ruse spomenici partizanima ?
Zasto su ulice promenila imena ?

Dakle kao sto vidite mi zivimo u Kraljevini Srbiji a ne Republici,ali naravno tako je bilo i za vreme Karadjordjevica pa cemo ponovo mi doci i zauvek raskrstiti sa ovim!

kako_da_ne

pre 11 godina

I SSSR je potpisao pakt sa Hitlerom pa ih je Hitler napao, tako da to njegovo ''izvlacenje Juge iz rata'' ne pije vodu... Sve u svemu, smatram da svi Karadjordjevici zasluzuju da se sahrane u Srbiji, ali mislim da je ovo trebalo da se odrzi samo u krugu njihove porodice...

protiv nacionalizma i primitivizma

pre 11 godina

@"Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic.."
Nije Pavla "skinuo" Simovic, nego Britanci. Simovic je izveo drzavni udar, ali nije hapsio Pavla. Njega su, nakon bekstva u Grcku, ulovili Englezi i, kao saradnika nacista, drzali zarobljenog u Africi do kraja rata. Dakle, ni Simovic, ni Kominterna, ni Vatikan, ni judeo-masoni nisu "skinuli" Simovica, nego Cercil i Britanci. Za ove sto ne znaju: Britanija, Amerika, Francuka i SSSR su bili saveznici. Oni su se, zajedno s Titom, borili protiv nacistickih sila osovina kojima su pristupili Karadjordjevici, Nedicevci, Ljoticevci, Cetnici i slicni.

observer

pre 11 godina

Ne treba zaboraviti da je knez Pavle shvatao da je ključ opstanka Jugoslavije bio odnos Srba i Hrvata. Zato je i dao svoj doprinos stvaranju banovine Hrvatske koja je bila uvod u federalizaciju kraljevine Jugoslavije, ali do toga nikad nije došlo zbog izbijanja II svetskog rata (sporazum Cvetković - Maček je sklopljen samo 6 dana pre napada Nemačke na Poljsku).

bgd

pre 11 godina

Bez Kralja, ocigledno, nista ne valja.
Parlamentarna monarhija.
Kralj kao simbol jedinstva nacije gore bez vlasti i sa velikim uticajem u svetu, a zanima me jedino Vlada i premijer, ekonomija i kako se zivi.

Edison

pre 11 godina

@svo zlato koje su odneli bilo je njihovo
(smešni ste, 6. oktobar 2012 13:27)

Zlato je bilo drzevno,a oni su bili samo korisnici.No niko nikada nije pricao o njihovom zlatu,vec o zlatu koje je bilo ulozeno u banku kraljevine.
Jos je interesantnije kako se opisuje da je Pavle otisao do grcke,a ne pobegao za grcu.
U istoriji je jako vazna terminologija reci kako bi se izbegle varijacije.
Inace zlato je vlada u egzilu potrosila 2/3,a komunisti samo 1/3.
Knjigu u sake,malo vise knjiga,pa citas pobednike,pa citas gubitnike i nadjes lepo ko je sta radio

Doc Holiday

pre 11 godina

Svi koji su pristupili trojnom paktu jesu ratovali na strani Nemacke.. Mislite da bi SHS prosla kao neutralna? Sa kljucnim polozajem ka Grckoj i trupama u severnoj africi?? Neutralnost ne bi nikako mogla sacuvati. Jednostavno bi morala da se bori na strani nacista. Vojska kraljevine bi se onda rame uz rame sa bugarskim , rumunskim, madjarskim ratovala na strani nemacke na istocnom frontu.. tako bi srbi ratovali protiv svoje "brace" rusa kod moskve, staljingrada , kurska... I posledice toga bi bile jos vece razaranje jugoslavije , okupacija i verovatno jos tada podela od strane pobednica ( rusa,zapadnih saveznika )i placanje ratnih reparacija rusiji.. Komunizam Srbija ne bi izbegla nego bi ga dobila u onom najgorem staljinovom obliku..

Aleksandar089

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!

Jelena

pre 11 godina

Sve su im komunisti oteli. Partizanski zulukaferi čiji potomci sada lade zadnjice na Senjaku i Dedinju i plaše se da im sada "ne oduzmu dedovinu"! Kad tad se plati ono što je oteto…ne kažu džabe OTETO PROKLETO.

roker s Moravu

pre 11 godina

A je l' ono u prvom redu Ketrin Oksenberg iz "Dinastije"? Lepo, lepo:) Jes' da sam zakleti republikanac, ali ako treba birati između monarhije sa njom i republike sa kojekakvim Nikolićima...

jodie

pre 11 godina

e, evo ovo je parada srama! kako ih nije sramota - dovode mrtve fashiste da ih sahranjuju, a chitavom cirkusu pristvuju zivi fashisti predvodjeni popom incestnikom. mene je od ovoga najvishe sramota!!!!

marija

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26),

Placala je Srbija unazad 60 i vise godina, cena nije utvrdjena.

Nikola

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."

On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.

zluradi

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26)

Mislim, garda? Pretpostavljam da je Toma bio u svojstvu cetnickog vojvode, ali sta su ovi sto su skoro poceli da se krste (SPS) trazili tu? I da, za ovo ima para u budzetu, verovatno je predvidjeno rebalansom.

samo realno....

pre 11 godina

Ovi naši prinčevi i princeze ni ne govore tečno jezik svojih predaka,a bogami došli po nasledstvo izgleda potrošili one vagone zlata pa došli da se malo pojačaju . Kako su samo hrabri bili kad su potpisali kapgitulaciju i pobegli u Englesku a nas ostavili Hitleru.... svaka im čast

bezimena

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...
(Породица, 6. oktobar 2012 17:20)

Ja pitam za KEŠ!

p.s. moja baba nije volela Tita (iako je priznavala bolji život nego što je bio u kraljevini) ali joj se na spomen Karadjordjevića kosa na glavi dizala, jer su joj oni u I nacionalizaciji, izmedju dva sv. rata, oduzeli duplo više od komunista. Medjutim, ta nacinalizacija se nigde i ne spominje, malo ko danas od "običnih" gradjana i zna da je uopšte bilo...

no comment

pre 11 godina

Ne slažem se sa tezom onih komentatora koji kažu da je on bio ok, jer je želeo da sačuva srpski narod od stradanja. To su samo nagađanja, ko zna šta bi bilo da je ostao trojni pakt, možda bi nas 44te i 45te Rusija, Britanija i Amerika rasturile ko što su Nemačku i Italiju, možda bi još gore prošli da je tako ostalo. General Simović je poništio trojni pakt i pokazao da je Vojska Kraljevine ANTIFASISTICKA. Nesreća je bila u tome što je Srbija imala dva ideološki suprotstavljena pokreta, ravnogorski i partizanski ali i jedan i drugi su bili protiv fašista i nisu bili za to što je hteo knez Pavle.

bezimena

pre 11 godina

...ne kažu džabe OTETO PROKLETO.
(Jelena, 6. oktobar 2012 19:49)

Aha, a Karadjordjevići su nosili gajbice i tako zaradili enormno bogatstvo....

p.s. Komunisti su uzeli pojedincima da bi imali svi, a svi ostali, pre i posle, su uzeli svima da bi imali pojedinci. To je razlika kao izmedju dupeta i glave, izmedju "nepoštenih" komunjara i "poštenih" kapitalaca i jasno je iz vasione, na čijoj je strani PRAVEDNOST!

kako_da_ne

pre 11 godina

Moram jos nesto da kazem! Jer me boli ovo sto rade! Moj deda je bio partizan bio je godinu dana u Spilerovom zatvoru gde su ga mucili i maltretirali do besvesti! On se borio za slobodu, a kada su pobedili odbio je da uzme kucu i penziju koju su mu nudili, verovao je u ideju istinskog komunizma! Dok je kraljevska porodica pobegla sa sve zlatom u London! A znaju vrlo dobro oni da se masoni kriju iza ubistva Aleksandra, a pobegli su u njihov london! Znaju oni vrlo dobro da se Aleksandar borio i mogao je zivot dati u borbi protiv Nemaca sa kojim je Pavle usao u pakt, ali ih nije briga! Nije ih briga ni za spski jezik! Da im je stalo do Srbije barem bi naucili dobra srpski da se ne brukaju ovde! Da im je stalo do Srbije ili Jugoslavije ne bi pobegli onako kukavicki vec bi ostali ovde i ako treba zivte dali u borbi protiv fasizma i okupatora!

Partizansko dete

pre 11 godina

Ne mogu da verujem sta se desava u ovoj zemlji...Saradnika nacisticke Nemacke sahranjujemo sa najvecim pocastima, a pre toga ga, naravno rehabilitujemo...Naravno, ostalim Karadjordjevicima regularno ova siromasna zemlja placa racune... Da li smo mi normalni? Ceo svet se i dan danas bori protiv fasizma i nacizma, ali ne i mi, mi ih sahranjujemo sa najvecim pocastima...Posle ovoga covek se zapita da li je sve ono ruzno sto pisu i govore o nama za ratove devedesetih istina?

Miki

pre 11 godina

Da li je knez Pavle 25.marta 1941.godine pristupio Trojnom paktu? DA!!!
Da li je narod, 27.marta 1941.godine, na opštim demonstracijama rekao šta misli o tome? DA!!!
Da li je knez Pavle napustio zemlju, kada joj je bilo najteže? DA!!!
Da li je B92 demokratski medij, koji omogućava ljudima da iskažu svoje mišljenje? DA!!!

John

pre 11 godina

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!
(Srba, 6. oktobar 2012 22:15

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku i korumpirane predsednike pa da imaju Putine, Staljine, Breluskonije...to niko ne zeli ovde a od samog turizma Bakinamska palata je najposecenija (gde zivi Kraljiza Elizabeta )od stranih turista i primaju godisnje preko 10 milijardi funta od turizma koji je direktno vezan za kraljevskom famijilom.

Car Dušan

pre 11 godina

Svaka čast, vreme je bilo da se tako nešto desi, a i vreme je da otpočne pomirenje između četnika i partizana...
Što se tiče uloge Kneza u potpisivanju pakta-voleo bih da vidim vas koji ga kritikujete, šta biste uradili u takvoj situaciji. Setimo se da su tzv. "saveznici" (koji su nas inače krajem rata,kada u Srbiji i BG-u nije ni bilo više Nemaca, "prijateljski" izbombardovali)u tom periodu bili slabi i bez uticaja, Rusi su imali pakt o nenapadanju sa Nemcima itd. Knez je dve godine izbegavao da potpiše pakt, ali je na kraju verovatno bilo ili-ili. Da nije bilo puča, ne bi bilo ni svih žrtava koje su zatim usledile, a pakt sa Nemcima je mogao posle (npr. kad su Nemci napali Rusiju) biti poništen i Srbija ponovo biti u borbi protiv fašizma. Ovako, Englezi su nas naložili da bi sebi olakšali, mi se kao i obično primili i onda izginuli, a posle nas komunjare zajašile... Dok svi brinu o svom interesu, mi se stalno brinemo o interesu drugih i zato stradamo. Trebalo je biti pametan i mudro u to vreme sve odraditi (i nikako ne praviti Jugoslaviju). Ali nama Srbima je karakteristika da se delimo i da smo nesložni, zbog čega uvek i fasujemo.
Na kraju, svako ko misli da je komunistička, antisrpska vlast koja je posle rata harala i kada su svi viđeniji Srbi zatvarani i ubijani kao izdajnici, bila nešto dobro, ah ah ah...

Divac

pre 11 godina

Samo bih hteo jedno pitanje da postavim postovaocima Kneza Pavla, koje, kako vidim, niko nije spomenuo. Stalno se vrti prica kako je Tito ustavom iz 1974. razbio Srbiju, a i kako je Hrvatima on dao celu Dalmaciju. A zasto niko ne pominje da je pod Namesnistvom Kneza Pavla prvi put u istoriji stvorena Banovina (Velika) Hrvatska, koja je upravo ukljucivala celu Dalmaciju, deo Vojvodine, i deo Bosne ? Ona je u tom trenutku bila drzava u drzavi, sa mnogo vise ovlascenja nego sto su imali Kosovo ili Vojvodina u SR Srbiji. Ako realno pogledamo stvari, onda ispada da je Tito ustvari smanjio Hrvatske granice, granice koje je Hrvatima poklonio upravo Knez Pavle. Tako da nemojte zaboraviti ovu cinjenicu kada dizete Kneza Pavla u nebesa, ja verujem da je imao dobre namere sto se tice Trojnog pakta, i neutralnosti Jugoslavije, ali sad razmislite dobro, da se nije desio WW2, i da je Jugoslavija ostala u tadasnjim granicama, sta mislite, da bi se Hrvati tek tako odrekli svoje Velike Hrvatske u Jugoslaviji ? I ne zaboravite, postojala je Banovina Hrvatska, ali od 1918. do 1945. nije postojala Banovina Srbija, niti je i jedna Banovina imala rec "Srbija" u sebi, sve do dolaska Tita i Komunista na vlast, koji su konacno napravili Republiku koja se zove Srbija !!!

Srba

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!
(Aleksandar089, 6. oktobar 2012 19:33)

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!

Старо куче

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski
Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."
On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko
posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz
Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.
(Nikola, 6. oktobar 2012 19:22)
Ајде, бре, не лупај, и не куни туђу децу, јер тако кунеш своју. Пахомије је један, а СПЦ траје вековима и вековима. Какав год да је он, СПЦ није таква, и разлог за пљување по СПЦ ти је бедан

bezimena

pre 11 godina

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku...
(John, 6. oktobar 2012 23:31)

Još samo da objasnite šta je sve kraljevska kuća uradila ZA Englesku tokom 700 GODINA koliko je na tronu. Isto se odnosi i na Holandiju koja ima jednu porodicu na prestolu već 500 godina...uradili su ZA svoje zemlje i "podanike" sve što Karadjordjevići NISU!

Bucko razmisljam

pre 11 godina

A kako vi koji se ovde "iscudjavate" mislite da se moze "rehabilitovati" Draza Mihajlovic a da se prvo ne uvelicaju "zasluge" Kralja i njegovih potomaka u cije ime je Draza Mihajlovic "ratovao protiv okupatora" ?
Kako vi mislite da se "CETNISTVO" moze siriti u Srbiji ako se predhodno ne "poniste" sve zasluge Partizana u borbi protiv fasizma ?
"CETNICI" su nesto sto je ISKLJUCIVO Srpsko a u Partizanima znamo da su ucestvovali svi narodi i narodnosti bivse SFRJ, pa ko ih kao takve "nebi vise vol'o" u Srbiji ?
Nije vazno ko su ni kakvi su vazno je da su "NASI" !

etizop

pre 11 godina

@John... ako živiš u Velikoj Britaniji onda bi trebao znati da ona nije ustavna vec samo parkamentarna monarhija... dakle VB. nema ustav

BG

pre 11 godina

Normalno. Cetnicu su vec odavno rahabilitovani, nisioc nacisitickog Gvozdenog krsta Nikolaj Velimirovic proglasen je za sveca, sprema se rehabilitacija Draze Mihajlovica, koga su i kralj Petar i sud FNRJ proglasili izdajnikom zbog saradnje s nacistima, uskoro ce i rehabilitacija kvislinga Nedica i fasiste Ljotica. Zasto oda ne bi rehabilitovali i Pavla, potpisnika trojnog pakta s Adolfom Hitlerom?

Milan

pre 11 godina

Sramota je da se Knezu Pavlu odaje pocast na drzavnom nivou!
Ljudi pa on je potpisao ulazak Kraljevine Jugoslavije u Trojni pakt, dakle hteo je da napravi isto ono sto je uradila NDH koja se izmedju ostalog pljuje zbog toga! Dakle covek je nacista! Njegova vlada je 2 dana posle tog sramnog potpisa pala.

gome

pre 11 godina

Od kako su ravnogorci postali borci protiv okupatora, ovakve stvari su samo logican sled.
Nedic, pa Ljotic, pa ko god, svi mislili da rade na korist svoga naroda, kao i ovaj Karadjordjevic.
Proterao ga je Petar II, a ne komunisti.
Ko zna koliko bi istorijski profitirala Srbija da je ratovala na strani Hitlera.
Ovo je morala biti sahrana u krugu porodice i bez drzavnih pocasti.

rule

pre 11 godina

Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.

kako_da_ne

pre 11 godina

I SSSR je potpisao pakt sa Hitlerom pa ih je Hitler napao, tako da to njegovo ''izvlacenje Juge iz rata'' ne pije vodu... Sve u svemu, smatram da svi Karadjordjevici zasluzuju da se sahrane u Srbiji, ali mislim da je ovo trebalo da se odrzi samo u krugu njihove porodice...

major JNA

pre 11 godina

U cemu je problem da se pavle i ekipa sahrani u Srbiji i da Srbija bude kraljevina ???

Sta nam stoji na grbu ?
Kako nam izgleda pasos ?
Sta nam pise u himni ?
Protiv koga su bili Dosovci ?
Sta crkva radi ?
Kakvo znakove nosi Vojska Srbija ?
Sto se ruse spomenici partizanima ?
Zasto su ulice promenila imena ?

Dakle kao sto vidite mi zivimo u Kraljevini Srbiji a ne Republici,ali naravno tako je bilo i za vreme Karadjordjevica pa cemo ponovo mi doci i zauvek raskrstiti sa ovim!

Joca Briselac

pre 11 godina

Za ove ubedjene monarhiste sto nemaju pojma o zivotu a kamoli o istoriji,pitanje za koju ste vi to monarhiju ???

Obrenovici ili Karadjordjevici ?
A sta kazete da budemo Knezevina Srbija a ne Kraljevina ili mozda Carevina ?

Na kraju Obrenovici su vodili austougarsku politiku a Karadjordjevici profrancusku,a kao sto znamo obe drzave su priznale Kosovo i sta cemo sad?

Koju politiku da vodi taj kralj,koji ne zna srpski i koji je ziveo ceo zivot u Svajcarskoj,Londonu ... Njemu je blisko Kosovo isto koliko i meni Singapur !!!

Mitar

pre 11 godina

Veliko postovanje sa moje strane zbog toga sto je knjeginja Jelisaveta uspela u svojoj nameri da svoga oca, majku i brata vrati konacno da u miru pocivaju u zemlji cija su dinastija, u svojoj otadzbini. Zaista svaka cast na istrajnosti, na upornosti da pokazete nameru Kneza Pavla da drzavu i narod postedi rata, u najvecoj mogucoj meri, da sklopi pakt i sa samim djavolom,jer je dobro znao sta su Englezi i kakvi su "saveznici". Nije mu se verovalo, Britanci su odradili svoj posao, podrzali komunjare koji i dan danas haraju jedino Srbijom, koji su napisali neku njihovu istoriju, a mnoge generacije primorali da stasavaju i zive u teskim lazima. Ovo je veliki dan pre svega za srpski narod, i voleo bih da ovaj dan bude prekretnica u nasoj danasnjici , ali i pokazatelj za buducnost da Srbija (po mom misljenju) ne treba da bude republika, s obzirom na monarhisticku tradiciju. Nisam opet prevelika pristalica prestolonaslednika Aleksandra, ali svakako medju dinastijom cenim vas, pokojnog Tomislava, Andreja, Vladimira itd. Sa verom u Boga, Zivela (Kraljevina) Srbija. Hvala ako objavite.

Srbin

pre 11 godina

Veliki čovek, intelektualac i istinski patriota. Možemo smao da plačemo i jadikujemo što izgubismo onolike decenije pod dušmanima. Oprosti Pavle što te je narod izneverio.

protiv nacionalizma i primitivizma

pre 11 godina

@"Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic.."
Nije Pavla "skinuo" Simovic, nego Britanci. Simovic je izveo drzavni udar, ali nije hapsio Pavla. Njega su, nakon bekstva u Grcku, ulovili Englezi i, kao saradnika nacista, drzali zarobljenog u Africi do kraja rata. Dakle, ni Simovic, ni Kominterna, ni Vatikan, ni judeo-masoni nisu "skinuli" Simovica, nego Cercil i Britanci. Za ove sto ne znaju: Britanija, Amerika, Francuka i SSSR su bili saveznici. Oni su se, zajedno s Titom, borili protiv nacistickih sila osovina kojima su pristupili Karadjordjevici, Nedicevci, Ljoticevci, Cetnici i slicni.

Srdjan Milosevic

pre 11 godina

Jedino su knez Pavle i Zoran Djindjic,mozda i knjaz Mihajlo,bili intelektualci od svih srpskih vladara.Ostali su bili opismenjeni gejaci.

ANTI-UDBAS

pre 11 godina

Kao intelektualac je bio ispred svog vremena, na vlasti je bio u godinama uspona Musolinijevog fasizma, Hitlerovog nacional-socijalizma, Staljinovih cistki miliona, francuske pospanosti, britanske odsutnosti, Hortijevog nacionalizma, bugarskih frustracija, albanske mrznje, radjanja ustastva, terorizma VMRO-a, zaludjenosti komunizma itd. U takvim okolnostima da li je neko mogao vise? Bio je najveci gospodin u Srba kojeg narod zapravo nikad i nije zaboravio. Da su te tada slusali i nepravili puc, drzava Kraljevina Jugoslavija bi zaista ostala neutralna kao i Svedska i Turska koji su imale slican sporazum sa Hitlerom kao i vlada Cvetkovic- Macek.
Vecna mu slava!!!

jodie

pre 11 godina

e, evo ovo je parada srama! kako ih nije sramota - dovode mrtve fashiste da ih sahranjuju, a chitavom cirkusu pristvuju zivi fashisti predvodjeni popom incestnikom. mene je od ovoga najvishe sramota!!!!

Edison

pre 11 godina

@svo zlato koje su odneli bilo je njihovo
(smešni ste, 6. oktobar 2012 13:27)

Zlato je bilo drzevno,a oni su bili samo korisnici.No niko nikada nije pricao o njihovom zlatu,vec o zlatu koje je bilo ulozeno u banku kraljevine.
Jos je interesantnije kako se opisuje da je Pavle otisao do grcke,a ne pobegao za grcu.
U istoriji je jako vazna terminologija reci kako bi se izbegle varijacije.
Inace zlato je vlada u egzilu potrosila 2/3,a komunisti samo 1/3.
Knjigu u sake,malo vise knjiga,pa citas pobednike,pa citas gubitnike i nadjes lepo ko je sta radio

samo realno....

pre 11 godina

Ovi naši prinčevi i princeze ni ne govore tečno jezik svojih predaka,a bogami došli po nasledstvo izgleda potrošili one vagone zlata pa došli da se malo pojačaju . Kako su samo hrabri bili kad su potpisali kapgitulaciju i pobegli u Englesku a nas ostavili Hitleru.... svaka im čast

bezimena

pre 11 godina

...ne kažu džabe OTETO PROKLETO.
(Jelena, 6. oktobar 2012 19:49)

Aha, a Karadjordjevići su nosili gajbice i tako zaradili enormno bogatstvo....

p.s. Komunisti su uzeli pojedincima da bi imali svi, a svi ostali, pre i posle, su uzeli svima da bi imali pojedinci. To je razlika kao izmedju dupeta i glave, izmedju "nepoštenih" komunjara i "poštenih" kapitalaca i jasno je iz vasione, na čijoj je strani PRAVEDNOST!

no comment

pre 11 godina

Ne slažem se sa tezom onih komentatora koji kažu da je on bio ok, jer je želeo da sačuva srpski narod od stradanja. To su samo nagađanja, ko zna šta bi bilo da je ostao trojni pakt, možda bi nas 44te i 45te Rusija, Britanija i Amerika rasturile ko što su Nemačku i Italiju, možda bi još gore prošli da je tako ostalo. General Simović je poništio trojni pakt i pokazao da je Vojska Kraljevine ANTIFASISTICKA. Nesreća je bila u tome što je Srbija imala dva ideološki suprotstavljena pokreta, ravnogorski i partizanski ali i jedan i drugi su bili protiv fašista i nisu bili za to što je hteo knez Pavle.

Miki

pre 11 godina

Da li je knez Pavle 25.marta 1941.godine pristupio Trojnom paktu? DA!!!
Da li je narod, 27.marta 1941.godine, na opštim demonstracijama rekao šta misli o tome? DA!!!
Da li je knez Pavle napustio zemlju, kada joj je bilo najteže? DA!!!
Da li je B92 demokratski medij, koji omogućava ljudima da iskažu svoje mišljenje? DA!!!

kako_da_ne

pre 11 godina

Moram jos nesto da kazem! Jer me boli ovo sto rade! Moj deda je bio partizan bio je godinu dana u Spilerovom zatvoru gde su ga mucili i maltretirali do besvesti! On se borio za slobodu, a kada su pobedili odbio je da uzme kucu i penziju koju su mu nudili, verovao je u ideju istinskog komunizma! Dok je kraljevska porodica pobegla sa sve zlatom u London! A znaju vrlo dobro oni da se masoni kriju iza ubistva Aleksandra, a pobegli su u njihov london! Znaju oni vrlo dobro da se Aleksandar borio i mogao je zivot dati u borbi protiv Nemaca sa kojim je Pavle usao u pakt, ali ih nije briga! Nije ih briga ni za spski jezik! Da im je stalo do Srbije barem bi naucili dobra srpski da se ne brukaju ovde! Da im je stalo do Srbije ili Jugoslavije ne bi pobegli onako kukavicki vec bi ostali ovde i ako treba zivte dali u borbi protiv fasizma i okupatora!

Partizansko dete

pre 11 godina

Ne mogu da verujem sta se desava u ovoj zemlji...Saradnika nacisticke Nemacke sahranjujemo sa najvecim pocastima, a pre toga ga, naravno rehabilitujemo...Naravno, ostalim Karadjordjevicima regularno ova siromasna zemlja placa racune... Da li smo mi normalni? Ceo svet se i dan danas bori protiv fasizma i nacizma, ali ne i mi, mi ih sahranjujemo sa najvecim pocastima...Posle ovoga covek se zapita da li je sve ono ruzno sto pisu i govore o nama za ratove devedesetih istina?

marija

pre 11 godina

Zar vama, gospodo, posle svega, jos uvek nije jasno ZASTO u Srbiji - BEZ KRALJA NE VALJA?

Lepo su nam dedovi ostavili u amanet, a trebace nam sto godina da se prosvestimo, kakvi smo.
Dedovi su nam, sva je prilika, bili pametniji.
Treba dobro razmisliti o tome.

Doc Holiday

pre 11 godina

Svi koji su pristupili trojnom paktu jesu ratovali na strani Nemacke.. Mislite da bi SHS prosla kao neutralna? Sa kljucnim polozajem ka Grckoj i trupama u severnoj africi?? Neutralnost ne bi nikako mogla sacuvati. Jednostavno bi morala da se bori na strani nacista. Vojska kraljevine bi se onda rame uz rame sa bugarskim , rumunskim, madjarskim ratovala na strani nemacke na istocnom frontu.. tako bi srbi ratovali protiv svoje "brace" rusa kod moskve, staljingrada , kurska... I posledice toga bi bile jos vece razaranje jugoslavije , okupacija i verovatno jos tada podela od strane pobednica ( rusa,zapadnih saveznika )i placanje ratnih reparacija rusiji.. Komunizam Srbija ne bi izbegla nego bi ga dobila u onom najgorem staljinovom obliku..

zluradi

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26)

Mislim, garda? Pretpostavljam da je Toma bio u svojstvu cetnickog vojvode, ali sta su ovi sto su skoro poceli da se krste (SPS) trazili tu? I da, za ovo ima para u budzetu, verovatno je predvidjeno rebalansom.

svashta

pre 11 godina

Ovima što misle da nam je bolje što smo otvoreno ušli u WWII i što su nas posle uzjahali komunisti, zaista ne znam šta da poručim...

igorpl

pre 11 godina

Porika za sve generacije koje dolaze
ISTORIJA JE ČISTA GLUPOST JER JE PREKRAJA KO KAKO HOĆE!
SRAMOTA PREMA NAŠOJ DECI I PREMA NAMA KOJI SMO JE UČILI!

bezimena

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...
(Породица, 6. oktobar 2012 17:20)

Ja pitam za KEŠ!

p.s. moja baba nije volela Tita (iako je priznavala bolji život nego što je bio u kraljevini) ali joj se na spomen Karadjordjevića kosa na glavi dizala, jer su joj oni u I nacionalizaciji, izmedju dva sv. rata, oduzeli duplo više od komunista. Medjutim, ta nacinalizacija se nigde i ne spominje, malo ko danas od "običnih" gradjana i zna da je uopšte bilo...

Породица

pre 11 godina

(bezimena) Историја је платила,да исправи комунистичку неправду. Истина и правда су споре,али достижне...

marija

pre 11 godina

Hoću da znam KO je platio ovu scensku predstavu!
(bezimena, 6. oktobar 2012 16:26),

Placala je Srbija unazad 60 i vise godina, cena nije utvrdjena.

Baki SM

pre 11 godina

Milane, da li je SSSR bio nacisticka drzava i da li je Staljin bio nacista, oni su jos 1939 g. potpisali sporazum o nenapadanju sa Nemackom, koji su Nemci prekrsili 22. juna 1941 g. napadom na SSSR ??? Srpski komunisti su bili protiv rata sa Nemackom dok nije napadnut SSSR, od 6. aprila, pa do kapitulacije sabotirali su Jugoslovensku vojsku, a "ustanak" protiv nacisticke Nemacke podigli 7.jula pucnjem u Srbina izbeglicu od ustaskog noza, kao simbolican pocetak dogovorene saradnje na zajednickom rusenju drzave, potpisane od Velebita sa jedne i Mila Budaka s druge.
Majore JNA, ne zveckajte oruzjem, ne pretite, nije ovo 44' i nece se ponoviti.
Ostavite ovog casnog Srbina da mirno pociva.

Srbija

pre 11 godina

@(Edison, 6. oktobar 2012 14:24)
Edisone idi da zavrnes sijalicu!!!Nije vlada u egzilu potrosila 2/3 novca tj. zlata.Vecinu para su pokupile Amerika,Francuska i Engleska.Nama su su cak naplatili pertle koje smo dobili kao donaciju za vojksu!?!Zlato je razvuceno i cuva se u njihovim trezorima.Procitajte malo istoriju,raspitajte se ali nemojte te carsijske price i ono sto ste ucili iz komunistickih knjiga istorije za 5 razred osnovne!Zivela kraljevina Srbija!

bgd

pre 11 godina

Bez Kralja, ocigledno, nista ne valja.
Parlamentarna monarhija.
Kralj kao simbol jedinstva nacije gore bez vlasti i sa velikim uticajem u svetu, a zanima me jedino Vlada i premijer, ekonomija i kako se zivi.

Jelena

pre 11 godina

Sve su im komunisti oteli. Partizanski zulukaferi čiji potomci sada lade zadnjice na Senjaku i Dedinju i plaše se da im sada "ne oduzmu dedovinu"! Kad tad se plati ono što je oteto…ne kažu džabe OTETO PROKLETO.

ZaKogaGineSrbija?

pre 11 godina

@''Kneza Pavla skinuo je sa vlasti general Simovic i postavljen je Petar II Karadjordjevic za kralja jer je namesnik knez Pavle odobrio potpisivanje sa Hitlerom pakt koji je vlada Cvetkovic-Macek sastavila, to je isto kao da je knez Lazar pustio turke i Murata da nas pokore a da mu ne pruzi otpor. Prema tome sahrana na Oplencu da ali bez drzavnih obelezja i bez naziva da je heroj jer heroji se ne sklanjaju pred silom i nepravdom.''

Kamo srece da je knez Lazar pustio Turke i da je Pavle ostao na vlasti. Mozda bi nas danas bilo vise. Mozda milioni Srba ne bi umrli braneci interese onih koji nas danas mrze a koji podrzavaju one koji jesu bili na strani Hitlera.

Nikola

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."

On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.

Aleksandar089

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!

Srba

pre 11 godina

Vala voleo bi da je Srbija Kraljevina,da ne gledam ove sto se prepucavaju na predsednickim izborima i vrte po dva kruga sa praznom pricom!
(Aleksandar089, 6. oktobar 2012 19:33)

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!

observer

pre 11 godina

Ne treba zaboraviti da je knez Pavle shvatao da je ključ opstanka Jugoslavije bio odnos Srba i Hrvata. Zato je i dao svoj doprinos stvaranju banovine Hrvatske koja je bila uvod u federalizaciju kraljevine Jugoslavije, ali do toga nikad nije došlo zbog izbijanja II svetskog rata (sporazum Cvetković - Maček je sklopljen samo 6 dana pre napada Nemačke na Poljsku).

John

pre 11 godina

Funkcija kraljeva, careva i njima sličnih je samo protokolarne prirode. Njih države izdržavaju, a nemaju nikakve koristi od njih! Ekonomiju, spoljnu politiku vode vlade zemalja! Prema tome, naše političare moraš da gledaš (mada te na to niko ne tera), a ove kraljeve ne samo što bi gledao, nego bi ih i izdržavao i ne samo njih već i njihove porodice! Još nam samo oni fale!
(Srba, 6. oktobar 2012 22:15

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku i korumpirane predsednike pa da imaju Putine, Staljine, Breluskonije...to niko ne zeli ovde a od samog turizma Bakinamska palata je najposecenija (gde zivi Kraljiza Elizabeta )od stranih turista i primaju godisnje preko 10 milijardi funta od turizma koji je direktno vezan za kraljevskom famijilom.

Старо куче

pre 11 godina

"Sahrani je prethodila sveta liturgija, koju je u 10 sati služio vladika australijsko - novozelandski
Irinej, uz sasluženje vladike vranjskog PAHOMIJA i sveštenstva."
On ne samo da nije prognan nego je odlikovan i dobija ovakve stvari. E, sad je stvarno dosta. Ko
posle ovoga i dalje podrzava crkvu u Srbiji zasluzuje da mu deca prodju kao jadni malisani iz
Vranja koje je ovaj hohstapler zlostavljao.
(Nikola, 6. oktobar 2012 19:22)
Ајде, бре, не лупај, и не куни туђу децу, јер тако кунеш своју. Пахомије је један, а СПЦ траје вековима и вековима. Какав год да је он, СПЦ није таква, и разлог за пљување по СПЦ ти је бедан

lela

pre 11 godina

nikakve veze nema sa diskusijom, ali
crkva sv. djordja na oplencu je jedno od najlepsih zdanja koje sam posetila.

ko nije imao prilike, obavezno posetite.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

A kako vi koji se ovde "iscudjavate" mislite da se moze "rehabilitovati" Draza Mihajlovic a da se prvo ne uvelicaju "zasluge" Kralja i njegovih potomaka u cije ime je Draza Mihajlovic "ratovao protiv okupatora" ?
Kako vi mislite da se "CETNISTVO" moze siriti u Srbiji ako se predhodno ne "poniste" sve zasluge Partizana u borbi protiv fasizma ?
"CETNICI" su nesto sto je ISKLJUCIVO Srpsko a u Partizanima znamo da su ucestvovali svi narodi i narodnosti bivse SFRJ, pa ko ih kao takve "nebi vise vol'o" u Srbiji ?
Nije vazno ko su ni kakvi su vazno je da su "NASI" !

bezimena

pre 11 godina

Da, evo ja zivim u jenoj od tih parlamentranoj ustavnoj monarhiji Velikoj Britanijii i preko 80% stanovnistva nikad ovde ne bi dalo svoju monarhiju nista za nikakvu republiku...
(John, 6. oktobar 2012 23:31)

Još samo da objasnite šta je sve kraljevska kuća uradila ZA Englesku tokom 700 GODINA koliko je na tronu. Isto se odnosi i na Holandiju koja ima jednu porodicu na prestolu već 500 godina...uradili su ZA svoje zemlje i "podanike" sve što Karadjordjevići NISU!

Divac

pre 11 godina

Samo bih hteo jedno pitanje da postavim postovaocima Kneza Pavla, koje, kako vidim, niko nije spomenuo. Stalno se vrti prica kako je Tito ustavom iz 1974. razbio Srbiju, a i kako je Hrvatima on dao celu Dalmaciju. A zasto niko ne pominje da je pod Namesnistvom Kneza Pavla prvi put u istoriji stvorena Banovina (Velika) Hrvatska, koja je upravo ukljucivala celu Dalmaciju, deo Vojvodine, i deo Bosne ? Ona je u tom trenutku bila drzava u drzavi, sa mnogo vise ovlascenja nego sto su imali Kosovo ili Vojvodina u SR Srbiji. Ako realno pogledamo stvari, onda ispada da je Tito ustvari smanjio Hrvatske granice, granice koje je Hrvatima poklonio upravo Knez Pavle. Tako da nemojte zaboraviti ovu cinjenicu kada dizete Kneza Pavla u nebesa, ja verujem da je imao dobre namere sto se tice Trojnog pakta, i neutralnosti Jugoslavije, ali sad razmislite dobro, da se nije desio WW2, i da je Jugoslavija ostala u tadasnjim granicama, sta mislite, da bi se Hrvati tek tako odrekli svoje Velike Hrvatske u Jugoslaviji ? I ne zaboravite, postojala je Banovina Hrvatska, ali od 1918. do 1945. nije postojala Banovina Srbija, niti je i jedna Banovina imala rec "Srbija" u sebi, sve do dolaska Tita i Komunista na vlast, koji su konacno napravili Republiku koja se zove Srbija !!!

Car Dušan

pre 11 godina

Svaka čast, vreme je bilo da se tako nešto desi, a i vreme je da otpočne pomirenje između četnika i partizana...
Što se tiče uloge Kneza u potpisivanju pakta-voleo bih da vidim vas koji ga kritikujete, šta biste uradili u takvoj situaciji. Setimo se da su tzv. "saveznici" (koji su nas inače krajem rata,kada u Srbiji i BG-u nije ni bilo više Nemaca, "prijateljski" izbombardovali)u tom periodu bili slabi i bez uticaja, Rusi su imali pakt o nenapadanju sa Nemcima itd. Knez je dve godine izbegavao da potpiše pakt, ali je na kraju verovatno bilo ili-ili. Da nije bilo puča, ne bi bilo ni svih žrtava koje su zatim usledile, a pakt sa Nemcima je mogao posle (npr. kad su Nemci napali Rusiju) biti poništen i Srbija ponovo biti u borbi protiv fašizma. Ovako, Englezi su nas naložili da bi sebi olakšali, mi se kao i obično primili i onda izginuli, a posle nas komunjare zajašile... Dok svi brinu o svom interesu, mi se stalno brinemo o interesu drugih i zato stradamo. Trebalo je biti pametan i mudro u to vreme sve odraditi (i nikako ne praviti Jugoslaviju). Ali nama Srbima je karakteristika da se delimo i da smo nesložni, zbog čega uvek i fasujemo.
Na kraju, svako ko misli da je komunistička, antisrpska vlast koja je posle rata harala i kada su svi viđeniji Srbi zatvarani i ubijani kao izdajnici, bila nešto dobro, ah ah ah...

roker s Moravu

pre 11 godina

A je l' ono u prvom redu Ketrin Oksenberg iz "Dinastije"? Lepo, lepo:) Jes' da sam zakleti republikanac, ali ako treba birati između monarhije sa njom i republike sa kojekakvim Nikolićima...

etizop

pre 11 godina

@John... ako živiš u Velikoj Britaniji onda bi trebao znati da ona nije ustavna vec samo parkamentarna monarhija... dakle VB. nema ustav