Četvrtak, 27.09.2012.

14:42

Agronomi: Posao ili radikalizacija

Oko 500 agronoma, bivših asistenata savetodavaca, kojima nije produžen ugovor s državom, okupilo se ispred zgrade Vlade Srbije.

Izvor: B92

Agronomi: Posao ili radikalizacija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

paor

pre 11 godina

Trazicete agronome lupom kao sto ih ja sada trazim.Da odem 4 puta do trezora godisnje treba mi sa doruckom 5000 din izgubim ceo dan vrate me 2 puta to je 7500.izgubim 7 dana uvek u sezoni maltretiraju me ko slepca.A nemam vremena da pratim sva desavanja od posla.A covek je dolazio sve sto me interesovalo saznao sam.Mnoge stvari koje nisam znao da postoje objasnio mi.Narocito oko subvencija.Oni te subvencije pisu ko da smo mi doktori nista ne razumem.I u selu su svi bili zadovoljni jer nam je covek dolazio kuci i sve nam lepo objasni.E ako je to lose onda do ..........,.Jedino se sete nas sa sela kad su izbori.A da pitali smo ga nesto oko politike a on nam rece da im je strogo zabranjeno da pricaju o politici.Vec da je njegov poso da mi imamo sto vecu zaradu tako cemo da ostanemo na selu.Ja sam mu verovao kako je pricao meni tako je radio po selu.To je bila prva dobra stvar za nas sa sela.A kad citam sta vi pisete imam utisak da pricate o nekim lopovima.Ja neznam ko to pise ali nije istina .Mi cak u selu hocemo da pisemo peticiju da nam vrate agronoma.

kimi raikonen

pre 11 godina

Molio buh ljude koji nisu iz struke da ne komentarišu.Za održavanje SD Crvena Zvezda i SD Partizan država će ove godine izdvojiti 20 miliona evra a nastavak ovog projekta je zapeo za 2 miliona evra. Izgleda da je vlada našla bolje rešenje za izlazak iz krize umesto ulaganja u znanje u poljeprivredi.Narod samo da si kupi loptu(namena nije bitana)i neka se igra ceo dan, tako će zaboraviti da je gladan .Znači igara bez hleba .Napred Zvezda , živeo Partizan.

Uroš

pre 11 godina

Eee ljudi u zemljo u kojoj se svi kunu u poljoprivredu,agronomi,inženjeri poljoprivrede NEMAJU POSAO.Pa ko je ovde lud.Za neobaveštene savetodavna služba postoji u evropskoj uniji,npr Slovenija ima oko 250 a Danska 3000 savetodavaca.Nije ovo ništa što je tek tako izmišljeno,postoji u svetu i svakako da treba ali ne na ovaj način.U Hrvatskoj je sproveden sličan projekat ,najpre na 3 pa produžen na još 2 godine.Problem je što ne treba svi da budu primljeni, s koca i konopca,već da se uradi poštena selekcija...

Bojan

pre 11 godina

Dragi 'profesionalni' inzinjeri poljoprivrede, umesto sto strajkujete ispred vlade i trazite drzavno uhlebljenje(od mog poreza ja vas ne bih placao, pa vidite privatno sa seljacima ako im se isplatite) svoje znanje mozete bolje iskoristiti!
Ne strajkujte za plate, vec za neki komad zemlje i nesto malo subvencija, pa posto ste strucni, vama nece biti nikakav problem da napravite poljoprivredni bum!

I meni se svidja da budem konsultant, al obicno me gazda nista ne pita, pa moram da radim!

seljak

pre 11 godina

Ovde se ne radi o zaposljavanju ljudi i trosenju para vec o buducnosti zemlje i sta ce nasa deca da jedu.Zdrava logika ljudi manite se politike.Pa mi imamo zaposljenih u 135 agencija oko 8500 ljudi.primaju plate od 60 do 100000 din.A nisu ukinuli 6 agencija vec su samo zaposljene prebacili u druge agencije.Najvaznija agencija je za pomorski saobracaj,iz nje cete dobiti uzbunu da smo udarili u veliku santu leda kao titanik.Tako cemo i da zavrsimo.

Vladimir Arsic

pre 11 godina

Razumem ja ove agronome, da se osecaju iskorisceni, pa i prevareni i iznevereni, ali ovo sve je ipak i potpuno nerazumno, a da budemn iskren - i nezrelo.

Kao prvo, o kakvom crnom azilu oni pricaju ?! Idu da dosadjuju ambasadama... pa to je tuzno koliko je smesno. Da li ovi ljudi znaju sta uopste znaci azil i ko ga trazi ?

Drugo, ova prica o Strazburu. To je isto smejurija. Prijateljski savet - nemojte od sebe da pravite predmet ismevanja.

Shvatam i bes jedne od komntatorki, koja kaze da i agronomi imaju decu kao i ostali ljudi koji komentarisu ovde. Medjutim, istina je i da mnogi koji komentarisu nemaju nikakav posao vec godinama; da neki rade kao crnci u privatnom sektoru za kikiriki; da su malobrojni medju komentatorima koji imaju posao i zadovoljavajuce plate, ali koji taj isti posao mogu vec koliko sutra da izgube i da se nadju u nebranom grozdju.

Prethodna Vlada je napravila glupost sto je ljudima dala laznu nadu da ce imati posao u struci i platu iz budzeta, a ova sadasnja sto je tu laznu nadu podgrejala. Ali para u budzetu nema, bez obzira sto se drzava pozajmljuje da zakrpi rupe u budzetu, i nije ukinula gomilu bespotrebnih agencija i ostalih budzetskih parazita.

Na kraju, postaje vec nesnosno sto svako ko smatra da ima prava na pare i plate iz budzeta nadje za shodno da se "nacrta" u Nemanjinoj i da zapreti protestima, strajkovima. blokadama itd.

Sava

pre 11 godina

Čitam komentare i oni su po običaju crno beli što je posledica neobaveštenosti i navijačkog razmišljanja.
Evo hronologije događaja:

1. Bivši ministar je stopirao sve projekte u okviru STAR programa i sredstva preusmerio na projekat "Stručno znanje za vaše imanje".
U okviru ovog projekta su svi agronomi zaposleni po ugovoru o PP poslovima.

2. Ceo projekat je vođen konfuzno i asistenti nisu imali prave poslove osim podele bonova. Ovo je dovelo do toga da je sve zavisilo od volje, znanja i preduzimljivosti asistenata. Neki su odlučili da ne idu na teren neki su osnivali udruženja...

3. Nova vlast nije obnovila ugovore sa PSS pa oni nisu obnavili ugovore sa asistentima(u nekim slučajevima su raskidani ugovori koji su bili duži od 3.8.) Ovo isto se spremala da učini i stara vlast.

4.Nakon otpuštanja samoformiraju se neke grupe za pregovore koje su uspele da se sastanu sa ministrom ali nisu uspeli za mesec dana da sastave čestito pismo sa razlozima za obnavljanje projekta.

Od početka pa do samog kraja je postojala velika razlika između onoga što se priča i onoga što se dešava. Velika većina asistenata nije shvatala suštinu svog angažovanja pa je sebe videla kao mesije srpske poljoprivrede.U nekoj smislenoj strategiji razvoja poljoprivrede PSS službe bi morale da se reformišu ali sigurno ne tako što će primiti sve agronome sa biroa. Ovaj projekat je pokazao kako funkcioniše većina PSS i da je to jedna simulacija savetodavstva koja donosi velike koristi zatvorenom krugu ljudi.

Mario Bros

pre 11 godina

Ozbiljno sam gledao par sekundi dok nije rekao da su išli da traže azil. Kao da su sa Marsa pali. Politika donela posao, politika ga odnela i šta je tu pogrešno. Ne mogu svi da rade na budžetskoj sisi. Mora neko i na tržištu da se dokaže, inače će se broj nezaposlenih povećavati.

Andjeli Nikol

pre 11 godina

Auu dokle smo doterali. Gospodo Agronomi, nije ovo komunisticko doba, vec kapitalisticko doba. Pream tome kada izgubi neko posao zato sto ga nema, to ne znaci da mora da demonstrira, vec da pokusa da nadje drugi posao. Vi znate da "ne mozete naterati vrbu da rodi grozdje", pa ni bilo koga iz vlade Srbije davam da posao, jer posla nema za vise od jednog miliona nazaposlenih Srba. Jedno je sigurno, da demonstracijom sigurno necete doci do posla, jer posla trenutno nema.

Agronom

pre 11 godina

Samo se vi smejte. I rezervistima su se svi smejali pre 2 godine dok su štrajkovali ispred vlade a država ih ignorisala kao nas sada. Oni lepo presavili tabak i epilog - do kraja maja naredne godine svakom od njih po oko 3000 evrića. Smešno ? Ko se zadnji smeje ...... I jedno pojašnjenje - tužba se ne bi odnosila na ugovore o radu (koga je za to briga) već na ugrožavanje ljudskih prava jer smo izmanipulisani i omalovažavani od strane državnih funkcionera a nad nama je protivustavno izvršena diskriminacija jer nam nije dozvoljeno da konkurišemo za instruktore u popisu poljoprivrede. Ima još toga, ali o tom potom...

sns

pre 11 godina

Ovim ljudima treba omoguciti da dobiju kolektivnu iseljenicku vizu,kao sto su mediji rekli da ce traziti.Sta ce nama agronomi,da je to dobra stvar imali bi je i razvijene poljoprivredne zemlje holandija,danska,slovenija.Njihove drzave nemaju ovakve sluzbe.Zato i imaju razvijenu poljoprivredu.Svaka cast knezevicu i celoj vladi.Mi smo pametni i necemo dozvoliti da se ovi agronomi igraju sa nama.

Sasa

pre 11 godina

Ma da,vreme ce pokazati sve,bice cupavo,nazalost mnogi ne vide kuda plovi Srbija proteklih 20 god.A sigurno jos 20 narednih god.u propast.A poljoprivreda je strateska grana.Ali nema nam pomoci.Voleo bih da gresim vise od dezurnih pliuvaca.Verujte mi.Ponavljam VOLEO BIH DA GRESIM VISE OD SVIH VAS ZAJEDNO.

Žane Šariba MrGood

pre 11 godina

Otvoreno pismo protestantima.
Uz dužno poštovanje vašem znanju drage kolege niste u pravu.
Postoje i druge spone koje vezuju državu i seljaka.
Vi znate za to, ali razumem vas jer želite posao.
Ipak, seljaci i bez vas znaju da pooru i poseju isto kao i da nahrane piliće , svinje i goveda.
Seljaku je pomoć potrebna, ali ne vaša nego pomoć države i policije koja bi morala da ih zaštiti od prevaranata i špekulanata.
Kada bi svi seljaku plaćali ono što su mu dužni mnogi bi se vratili na selo i tamo sebi obezbedili egzistenciju.
Još nešto. Pošto ste već stručni bolje bi vam bilo da tražite od države da vam odobri povoljne kredite da kupite zemlju i svoje znanje praktično pokažete. Pošto ste toliko stručni u tom poslu bi vrlo brzo došli do velike zarade, vratili kredite i sagradili sebi velike kuće.
Znam da mislite da sam bezobrazan, ali 90% vas su lenčuge koje bi htele državni posao. Lakše je da se savetuje, nego da se radi.
Možete da me psujete koliko god hoćete, ali znam da znate da sam u pravu.

Jelena

pre 11 godina

Kakvi su ovi zlonamernici,kao da smo MI njima iz usta hleb vadili! Sramotno od vas ! Kolege , snaći ćemo se mi već nekako,a dok nam je ovakvih prijatelja koji misle na nas... Potrajaće,ali doći će i ono u sličnu situaciju.

SaleC

pre 11 godina

Osnovni problem ovih agronoma je što su trenutno svi iz vlasti zaboravili na njih a nijedna politička partija ili stranka ih ne podržava. Ne isplati se, prošli izbori a i njih je samo 1700. Jel to? Zato su i meni odvratne sve partije i stranke. Stranački komentatori koji ih ovde prozivaju da su imali lagan i opušten posao samo dokazuju da su zapravo oni partijski komentatori kojima je zadatak da malo utiču na atmosferu po pitanju nesrećnih agronoma koji su malo podigli glavu i podsetili da su još tu sa nama u Srbiji, bavili bi se svojim poslom.
Agronomi vam nisu krivi, takav projekat postoji i radi svuda i ja sve mogu da razumem ali zamljoranike koji će da ih pljuju ovde- nikako. Drugari, ako budete imali problem sa subvencijama ili vam se raspodela učini nepravednom, nezadovoljni ste postojećim savetodavnim službama (ako ste uopšte i čuli za njih dok ovi agronomi nisu došli) samo vas jedno molim - ne dolazite u Beograd da blokirate ulice i ne činite to nigde. Nikako.
I još nešto, uočite molim vas sa druge slike (početak videa) kontrast između širine leđa momka iz policije i prisutne grupe agronoma. Pa da li ih se baš toliko plašite, onom policajcu je bilo baš neprijatno.

Uzmite motiku u sake i zaradite!

pre 11 godina

Razumem ja njih u potpunosti! Lepo je bilo dobijati 40-50 hiljada platu (a mozda i vise) i ne raditi nista. Realno,to je lep i lagodan zivot,i onda kad vam to neko oduzme vi budete pod velikim stresom!

Stvarno su smesni ovi agronomi, i jos citam ovde u komentarima jedan napisao da treba ici do Strazbura... Da nije smesno bilo bi zalosno!

zli zo

pre 11 godina

Drzava ti da posao pa ti ga posle uzme, i to je to a oni trce po stranim ambasadama trazeci svoje poslove nazad jer misle da se neophodni.Jedno sam rekao i recu cu opet,ovo su zuti agronomi i nista vise,nek se jave Tadicu za posao.

Jelena

pre 11 godina

Zato nam i jeste tako , u ovoj zemlji Srbiji. Gde je brat na brata ljubomoran. Kao i svi vi , umesto da pokažete da nam želite povratak , vi mislite da smo bili džabalebaroši. A zaboravljate da smo mi hranile porodice ! ISTO KAO I VI SVOJE !

Nikola Zlatibor

pre 11 godina

Pa ko vam brani da radite!? Radite i zaradite milione, ako ste tako sposobni..
Ne, vi bi da budete na budzetu, da vas gradjani Srbije finansiraju, a vi da se opustiite !!
Nece da moze!

Zock

pre 11 godina

@Cera, 27. septembar 2012 16:24 Ja sam razumeo da su ti ljudi vec bili zaposljavani i da imaju radno iskustvo u 90% slucajeva.Ako si bio zaposljavan,znas koja je razlika u ugovoru na odredjeno i neodredjeno vreme.
Za savete postoje instituti,pre svega PIK Zemun,posebno ako preko njih nabavljas repro materijal.Postoje i drugi instituti i kombinati sirom srbije.
Ja se slazem da se obrate strazburu i prikazu ugovore o radu i da jos plate sudske troskove i citavu zavrzlamu.Kad imaju viska novca treba da plate onima koji zaista imaju viska.
Meni je zanimljivo da su se oni samo inicijativno vec formirali kao drzavno preduzece,menadzeri.
Ovde je bitno kakav su imali ugovor,program mogu da dostave i da budu angazovani kad bude bilo potrebe za tim.
Kako su usevi u PIK zemun zbog suse bili smanjeni prinosi za svega 20% a vecini zemljoradnika sa expertima unisteno 80%?
Ina jedna lepotica sa skupa,bog te mazo kako je negovana,pa ta nema pojma ni kako se pelcuje,nista osim olovke u ruku nije uzela.Toliko strava izgleda da bi u grandu odmah dobila materijal za cd i ona hoce u agronomiju.
Zanimljive su njihove aktivnosti(gde uzeti kredit,kad stizu bonovi za subvencionisano gorivo).
Kako se nisu setili da organizuju seljake u seljacke zadruge,pa na to veslo da se prikace,da ih organizuju da nabave sisteme za navodnjavanje,dali savet za sorte i pesticide?
10% srbije ih je videlo,a 0,01% imalo vajde

Hahaha

pre 11 godina

Tuzicete poslodavca Strazburu, trazicete odstetu, samo da se dogovorite koliki je odstetni zahtev, jer vam nije produzio ugovor na ODREDJENO vreme:). Grohotom se smejem - onome kome je ta ideja pala na pamet ne treba dati nikakav ugovor, nigde i nikako.

opetJA

pre 11 godina

Ja poznajem nekoliko njih koji su radili kao agronomi po ovom drzavnom projektu. Ne znam da li je svuda isto ali tamo gde su oni radili, pricali su da je posao bio milina, nesto raduckaju cisto da im prodje vreme, budu uglavnom po pola radnog vremena pa kuci, uzimaju slobodne dane kada im treba a imaju 40.000 + troskovi, znaci oko 50.000 + povremeni bonusi (niko ne zna zasto). Ja cu kod privatnika uskoro poceti da pisam krv, radio sam u proseku 10-12h, sada po 9h, na srecu, za manje novca naravno, bez prekovremenog i slobodnih dana...

Aleksa

pre 11 godina

Prvo, priznajte da su ljudi primljeni jer je postojao projekat.
Zatim, trebalo je da glasaju.....kako su glasali i na kraju, jos u Maju su prestali da im isplacuju "plate".
Ne zaboravite da je projekat bio VREMENSKI ogranicen - kao i svi projekti.

objasnjenje

pre 11 godina

Ja sam siguran da su agronomi potrebni ali nacin na koji je ovaj projekat vodjen je smesan. Cisto trosenje budzetskih sredstava na nikakve rezultate. Potreban je sistem sa ozbiljnim planiranjem i zadacima kao i kontrolom ostvarenog. Do sada je bilo "Ma samo da imam posao i da mi legne plata a za ostalo cu lako".

jo

pre 11 godina

Baš danas sam pričao sa jednim grkom koji pravi oko 350kg ovčijeg i kozijeg sira mesečno,napuni kombi i krene od mesta do mesta prodajući svoje.Kaže zbog takvih su i oni propali jer niko nije hteo da radi nego su se uvaljivali decenijama na državne jasle.I ni brige ni pameti.Sad on od 75 godina izdržava sina i snaju sa decom koji su godinama visili u Solunu na državnim jaslama pa sad kad je sve puklo vratili se kod njega i rade za platu

Juzni Banat

pre 11 godina

@ Kameno doba,

delimicno se slazem sa tobom, jer shvatam sta hoces da kazes. Sa druge strane, smatram da visok broj adekvatno obrazovanih ljudi ne moze i ne sme da koci nijednu zemlju. Pogledajmo primer razvijenih zemalja i videcemo logiku.

Ono sto sam na vise tema pisao vec, jeste da nije poenta u tzv. stancovanju diploma razlicitih visih skola, privatnih fakulteta, isturenih odeljenja i slicno, vec da bi trebalo da proradimo na podizanju kvaliteta kadrova koje skolujemo.

Nije ni druga strana tako naivna kao sto se opisuje. Poljoprivrednici u mom kraju (opstina Kovin) imaju najvise prihode od svih gradjana. Imaju ogromnu podrsku drzave i lokalne samouprave, a realno smatraju da su najpametniji i da njih nema ko da savetuje, jer su su svi ispod njih.

Slozice se svi da su to poremeceni odnosi, kao deo ovog loseg i trulog sistema, gde se ljudi sa fakultetima skoro pa proteruju iz ove zemlje i da je ljudima postalo zadovoljstvo da vide kako se neko sa fakultetom muci za 300-400 evra mesecno. Tu smo svi podbacili, jer cutimo i dozvoljavamo da nam zemlju vode svakakvi likovi.

Izvinjavam se sto sam se raspisao ovoliko. Samo sam zeleo da doprinesem potpunoj slici.

petar

pre 11 godina

Ne trebaju vam agronomi!?......zato vam je i poljoprivreda jos uvek u srednjem veku sa 2-3t psenice/ha i 8L mleka po kravi...
P.S.Zaposlite dodole ,mozda resite problem navodnjavanja,a agronomi ce se vec snaci i bez vaseg us*anog posla.

Milan

pre 11 godina

Danas su agronomi, za kojima je prestala, odnosno nikada nije postojala potreba za angažmanom, protestovali da se vrate na fiktivna radna mesta. Imaju oni neke planove i slično, nepravda je nacionalna, ako ne i globalna, ali je meni najjača sledeća rečenica Mile Radović.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao".

Eto, tržište je reklo sve. Boli, ali je bolje shvatiti na vreme.

Isti model i za sve druge za kojima je prestala potreba, odnosno za kojima nikada nije bilo potrebe.

Bivši asistent

pre 11 godina

Poštovana gospodo, da obavestim one koji ne znaju.Svi bi mi koji smo danas bili u Beogradu rado uzeli da radimo zemlju ali pitam se koju? Je li onu koja košta 6000 eura jutro ili zakup tog jutra 300 eura? Takva zemlja i kad se pojavi na tržištu razgrabi se a ne da čeka nas jadnike koji samo imamo tu bednu diplomu poljoprivrednog fakulteta.Budite realni.

Detalj

pre 11 godina

Ovde gomila ljudi prica o stvarima kojima ne zna nista i sa nekom pijacnom ekonomskom pamecu. Vidim da se spominje da su seljaci rekli da im agronomi ne trebaju. Da je ovo uredjena zemlja nebi mogao ni da bude seljak, a da prethodno nije skolovan za seljaka. Da je reda morao bi da radi kako mu drzavno postavljeni agronom kaze ili da se odreknes beneficija pa nek radi kako hoce. Nego seljak namerno nece niko da gleda sta radi sa parama koje dobija iz budzeta. Znam licno iz prve ruke. 1700 agronoma je nista koliko je u stvari potrebno da se u Srbiji koliko toliko podigne nivo proizvodnje koji je toliko primitivan da nasa robu gubi svaku konkurenciju na trzistu. Umesto da koristimo skolovane ljude da unapredimo ono sto imamo mi za pravo dajemo neukim seljacima da rade sta oce i kako hoce. Uzgred uz te seljake se slepaju i neki "tajkuni" zbog kojih prosla vlada verovatno nije htela da jos vise ovlasti te ljude da tvrdje kontrolisu gde idu sve subvencije. Vidim po pllusevima i minusevima da vecina podrzava vlast u ovome. Mi umesto da protiv svega toga protestvujemo mi jos dajemo za pravo do jos vise oslabe i onako los sistem. Pa nemoj posle da kukamo kako je hrana skupa, a sami pomazemo da tako bude.

chooyu

pre 11 godina

Hoce gospoda agronomi hleba bez motike....a vecina na izgled polupismeni a kad progovore to odmah i dokazu. Hoce da budu na budzetu za svoja "strucna" misljenja.....ma pedala. Ako ste stvarno tako strucni kao sto govorite i ako zaista postoji tolika potreba za Vama onda mi nije jasno zasto trazite da vam drzava nadje posao?

Simpatično

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.
(Agronom, 27. septembar 2012 16:43)
Strazbur zato što ti poslodavac nije produžio ugovor? Da li ti znaš da je zato i izmišljen "ugovor o radu" koji se produžava na nekoliko meseci baš iz razloga kada više ne budeš trebao da ti ga poslodavac jednostavno ne produži umesto da se zamlaćuje sa razlozima o otkazu? Šanse ne postoje ni u Strazburu, što će ti reći svaki pravnik.

milena ankic

pre 11 godina

U ovoj drzavi najvise se ulagalo kontinuirano u kriminal.Hvala bogu u toj grani agronomi nemaju sta traziti,zato posao dobiti nece.Oni nemaju porodice ,zive od vazduha .Mi nismo talenti 'koji se pojavljuju svaki dan na TV(hvala bogu)mi samo hocemo da radimo za sta smo se skolovali.Oni koji pljuju po nama neka malo razmisle mozda ce i oni jednog dana zavrsiti na ulici.Poljoprivreda je odavno u rukama tajkuna ,banaka,nakupaca,prekupaca,svih onih koji zaraduju na grbaci sitnog proizvodaca ,sa kojima smo mi najvise saradivali I ZATO NEMA NOVCA ZA NAS.

Zemljoradnik

pre 11 godina

Budimo realni, bonove smo dobijali za razliku od pre. Nismo se mlatili sa uredbama kao sada. imali smo informacije iz prve ruke. Znali koga da pitamo. Ja sam konkretno ostvario dodatne ustede na kupovini traktora bas zahvaljujuci agronomu jer mi je rekao neke stvari u vezi banaka i subvencija.

DRAGON

pre 11 godina

Koliko zlobe i pakosti ovde ima, pa još je Arčibald Rajs rekao da srpskom seljaku treba stručna pomoć kako bi poljoprivreda u Srbiji bila prosperitetna privredna grana, pa zar ne bi bilo dobro da angažovani stručnjaci savetuju seljake kako da unaprede proizvodnju, a ko će ih savetovati, političari valjda, pa ovi ljudi i hoće na njivu, a ne u agenciju za pomorski saobraćaj koja kao i druge opet nije ugašena već im je nova vlast još i povećala budžet, zar nije bolje da se plate ovi ljudi, nisu oni krivi što nemaju para da kupe zemlju i što su miloševićevci prošli i sadašnji upropastili privredu i poljoprivredne kombinate u Srbiji.

Agronom

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.

Ne bitan

pre 11 godina

Slažem se sa ovim poljoprivrednicima sto nama dipl. inženjerima poljoprivrede daju savete, jer naravno iz priloženog (a pod tim mislim koliki im je prinos i naravno kako žive) imaju sva pravo na to! Ako su na tom nivou da razumeju šta je pisac hteo da kaže. Ovom prilikom molim g-dina Obradovića da ukune Poljoprivredne fakultete.

Ulica 1700 agronoma

pre 11 godina

A hteli bi da im drzava da opet da planduju za cinovnicku platu, jest bilo lepo onako iskreno kad bi moglo zauvek.
A sad realnost. Sto se vi agronomi lepo ne udruzite po vas nekoliko da radi zajedno udruzeno odredjenu parcelu, moderna zadruga, u zavisnosti koliko sredstava imate - toliko zemlje krenete da radite, eno zemlja zvrji prazna, sela umiru, dakle moze se naci povoljno zemlja. Sve sto proizvedete u prvim godinama akumulirate da ulozite u pravljenje nekih proizvoda, dakle napredak od pocetnih izvoza sirovina, mislim znate i sami sve. Sta je problem, ne mozete jedni druge ocima da vidite, nema konfora kad se ner adi solo? Vi ste agronomi, mladi ljudi, bas bih voleo da vidim tako neku inicijativu ako volite struku, zemlju, znanje - imanje.
Sramota je ovo sto trazite, umesto bar da ste rekli da vam drzava da podsticaj za taj biznis plan, da vi pokrenete proizvodnju, ne, vi bi da odete u neki grad, po mogucstvu svoj rodni, i tamo da delite ujutru bonove a posle da se trosi cinovnicka plata u bastici kafica. E daleko ce nasa poljoprivreda da se razvije s takvim strucnjacima. S takvim mentalitetom nikada nama nece biti bolje, nikada.
Ovako, s samostalnom proizvodnjom, vasa rec bi imala tezinu, mogli biste drugima da sirite znanje i prenosite iskustva.

Cera

pre 11 godina

Kako vas nije sramota da pljujete ovde po ljudima koji kao prvo sigurno nisu dobili taj posao po nikakvoj partijskoj liniji (njih je radilo 1658 tačno po celoj Srbiji) već po tome što su bili nezaposleni diplomirani inženjeri poljoprivrede na birou. Drugo, zbog animoziteta Kneževića prema Petroviću (recimo i obratno možda) prvi korak novog ministra je ukidanje te službe. Bravo. Bravo Kneževiću, bravo Petroviću, bravo za staru i za novu vladu, bravo za sve političke partije i stranke. Vi ste genijalni, Srbija cveta od vaše pameti i menadžerskih sposobnosti. Fuj, mnogo gadni ste mi postali svi, sad još samo i ovi "članovi" po komentarima ovde fale. Agronomi su krivi za sve... šta, pokrali su vas, pravili pronevere, nisu dali da se muva sa bonovima za gorivo i subvencijama? Svašta bre, pa povećali su broj korisnika subvencija petostruko, možda je u tome problem? Sve recite, samo nemojte reći da je ta služba skupo koštala državu, to bi tek bila nepodnošljiva neistina.

Kameno doba

pre 11 godina

Svi bi da savetuju iz Beograda , Novog Sada, Nisa. Drugo. Kod nas je totalni ne planski upis na fakultete za zemlju kakava je Srbija. Svako hoce da bude akademski gradjanin. Niko da se lati motike i asova.Toliko do sada iskolovanih agronoma a poljoprivreda medju najzaostalijima u Evropi sa produktivnoscu i upoterbom agro ekonomskih mera kao pre sto godina

ali, cisto sumnjam

pre 11 godina

"U tom projektu, koji je predat Ministarstvu, navedeno je da bi taj broj bio optimalan sa stanovišta produktivnosti i pomoći poljoprivrednicima", rekla je ona."

Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao", rekla je ona."
A sta si ocekivala? Da se uclanis u vodecu stranku bivse vlasti kako bi glasala za njih i da onda dobijes od ovih resenje za stalno. Pa, ugovori vam ne bi bili produzeni i da su oni za koje ste glasali ostali na vlasti. Sta mislis, posao ti je dat zato sto si bila potrebna-ne posao ti je dat da bi glasala za ostanak bivse vlasti. A zasto je primljeno 1658 ako je optimalan broj 928? I po kom kriterijumu ce biti izabrano tih 928? I ja sam agronom pa nemam ni dan rada u drzavnoj sluzbi. Ako ces da drzis mitinge prava adresa ti je u Krunskoj, ne u Nemanjinoj. Idi pitaj ove sto su ti dali posao za nase pare, mozda ce da te placaju od svojih para da im dajes savete za vocnjake, ratarske useve i drugo...

dz

pre 11 godina

Uzeo vas DS pre izborne kampanje, kampanja se zavrsila, para nema za plate, i ne vidim u cemu je vas problem, sta trazite? Neko vas uzeo da radite, onda neko zakljucio da mu ne trebate vise, i cao!
Ako ste sposobni, nadjite posao na drugom mestu!

bezimena

pre 11 godina

Ovaj projekat sa agronomima je bio odličan i doneo je mnogo koristi pravim poljoprivrednicima, ali od Vlade koja je repriza one iz 1999.g. - 2000.g. za očekivati je da će urušiti sve što je dobro za Srbiju, isto kao što je to radila i tada.

Naivan

pre 11 godina

Pa nisu valjda mislili da će Knežević stvarno ispuniti obećanje. Pa obećavali su pre izbora mnogo čega ali sada, naravno, od toga nema ništa. Biće po onoj narodnoj : "Sjaši kurta da uzjaše murta !"

Stana

pre 11 godina

A odakle vama traktori da sa njima dodjete u Beograd? Poljoprivrednici vas sigurno nece podrzati, oni su od ministarstva dobili sta su trazili i izjasnili se da im niste potrebni!

Ranko

pre 11 godina

Država i ovako ima previše nepotrebnih troškova (glomazan i neefikasan aparat državne i lokalne uprave, komunalna policija itd...), tako da joj dodatni budžetski korisnici i nisu neophodni.
Ko zna da radi, angažovaće ga neki poslodavac, udruženje zemljoradnika i sl., država ne sme da bude utočište za nesposobne!

Veljko

pre 11 godina

"Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca".
Ali tako je većini od nas, potpisujemo ugovore a kad istekne ugovor poslodavac nema obavezu da ga produži. Eto to vam je samo jedna kap u moru propisa iz EU, tako da o tome nema govora. Inače ne želim Srbiju u EU nikada. A da ne pominjem da su ti ljudi primljeni na posao iz političkog marketinga DS-a.

dz

pre 11 godina

Uzeo vas DS pre izborne kampanje, kampanja se zavrsila, para nema za plate, i ne vidim u cemu je vas problem, sta trazite? Neko vas uzeo da radite, onda neko zakljucio da mu ne trebate vise, i cao!
Ako ste sposobni, nadjite posao na drugom mestu!

ali, cisto sumnjam

pre 11 godina

"U tom projektu, koji je predat Ministarstvu, navedeno je da bi taj broj bio optimalan sa stanovišta produktivnosti i pomoći poljoprivrednicima", rekla je ona."

Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao", rekla je ona."
A sta si ocekivala? Da se uclanis u vodecu stranku bivse vlasti kako bi glasala za njih i da onda dobijes od ovih resenje za stalno. Pa, ugovori vam ne bi bili produzeni i da su oni za koje ste glasali ostali na vlasti. Sta mislis, posao ti je dat zato sto si bila potrebna-ne posao ti je dat da bi glasala za ostanak bivse vlasti. A zasto je primljeno 1658 ako je optimalan broj 928? I po kom kriterijumu ce biti izabrano tih 928? I ja sam agronom pa nemam ni dan rada u drzavnoj sluzbi. Ako ces da drzis mitinge prava adresa ti je u Krunskoj, ne u Nemanjinoj. Idi pitaj ove sto su ti dali posao za nase pare, mozda ce da te placaju od svojih para da im dajes savete za vocnjake, ratarske useve i drugo...

Stana

pre 11 godina

A odakle vama traktori da sa njima dodjete u Beograd? Poljoprivrednici vas sigurno nece podrzati, oni su od ministarstva dobili sta su trazili i izjasnili se da im niste potrebni!

Ranko

pre 11 godina

Država i ovako ima previše nepotrebnih troškova (glomazan i neefikasan aparat državne i lokalne uprave, komunalna policija itd...), tako da joj dodatni budžetski korisnici i nisu neophodni.
Ko zna da radi, angažovaće ga neki poslodavac, udruženje zemljoradnika i sl., država ne sme da bude utočište za nesposobne!

Veljko

pre 11 godina

"Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca".
Ali tako je većini od nas, potpisujemo ugovore a kad istekne ugovor poslodavac nema obavezu da ga produži. Eto to vam je samo jedna kap u moru propisa iz EU, tako da o tome nema govora. Inače ne želim Srbiju u EU nikada. A da ne pominjem da su ti ljudi primljeni na posao iz političkog marketinga DS-a.

petar

pre 11 godina

Ne trebaju vam agronomi!?......zato vam je i poljoprivreda jos uvek u srednjem veku sa 2-3t psenice/ha i 8L mleka po kravi...
P.S.Zaposlite dodole ,mozda resite problem navodnjavanja,a agronomi ce se vec snaci i bez vaseg us*anog posla.

Cera

pre 11 godina

Kako vas nije sramota da pljujete ovde po ljudima koji kao prvo sigurno nisu dobili taj posao po nikakvoj partijskoj liniji (njih je radilo 1658 tačno po celoj Srbiji) već po tome što su bili nezaposleni diplomirani inženjeri poljoprivrede na birou. Drugo, zbog animoziteta Kneževića prema Petroviću (recimo i obratno možda) prvi korak novog ministra je ukidanje te službe. Bravo. Bravo Kneževiću, bravo Petroviću, bravo za staru i za novu vladu, bravo za sve političke partije i stranke. Vi ste genijalni, Srbija cveta od vaše pameti i menadžerskih sposobnosti. Fuj, mnogo gadni ste mi postali svi, sad još samo i ovi "članovi" po komentarima ovde fale. Agronomi su krivi za sve... šta, pokrali su vas, pravili pronevere, nisu dali da se muva sa bonovima za gorivo i subvencijama? Svašta bre, pa povećali su broj korisnika subvencija petostruko, možda je u tome problem? Sve recite, samo nemojte reći da je ta služba skupo koštala državu, to bi tek bila nepodnošljiva neistina.

Ulica 1700 agronoma

pre 11 godina

A hteli bi da im drzava da opet da planduju za cinovnicku platu, jest bilo lepo onako iskreno kad bi moglo zauvek.
A sad realnost. Sto se vi agronomi lepo ne udruzite po vas nekoliko da radi zajedno udruzeno odredjenu parcelu, moderna zadruga, u zavisnosti koliko sredstava imate - toliko zemlje krenete da radite, eno zemlja zvrji prazna, sela umiru, dakle moze se naci povoljno zemlja. Sve sto proizvedete u prvim godinama akumulirate da ulozite u pravljenje nekih proizvoda, dakle napredak od pocetnih izvoza sirovina, mislim znate i sami sve. Sta je problem, ne mozete jedni druge ocima da vidite, nema konfora kad se ner adi solo? Vi ste agronomi, mladi ljudi, bas bih voleo da vidim tako neku inicijativu ako volite struku, zemlju, znanje - imanje.
Sramota je ovo sto trazite, umesto bar da ste rekli da vam drzava da podsticaj za taj biznis plan, da vi pokrenete proizvodnju, ne, vi bi da odete u neki grad, po mogucstvu svoj rodni, i tamo da delite ujutru bonove a posle da se trosi cinovnicka plata u bastici kafica. E daleko ce nasa poljoprivreda da se razvije s takvim strucnjacima. S takvim mentalitetom nikada nama nece biti bolje, nikada.
Ovako, s samostalnom proizvodnjom, vasa rec bi imala tezinu, mogli biste drugima da sirite znanje i prenosite iskustva.

chooyu

pre 11 godina

Hoce gospoda agronomi hleba bez motike....a vecina na izgled polupismeni a kad progovore to odmah i dokazu. Hoce da budu na budzetu za svoja "strucna" misljenja.....ma pedala. Ako ste stvarno tako strucni kao sto govorite i ako zaista postoji tolika potreba za Vama onda mi nije jasno zasto trazite da vam drzava nadje posao?

DRAGON

pre 11 godina

Koliko zlobe i pakosti ovde ima, pa još je Arčibald Rajs rekao da srpskom seljaku treba stručna pomoć kako bi poljoprivreda u Srbiji bila prosperitetna privredna grana, pa zar ne bi bilo dobro da angažovani stručnjaci savetuju seljake kako da unaprede proizvodnju, a ko će ih savetovati, političari valjda, pa ovi ljudi i hoće na njivu, a ne u agenciju za pomorski saobraćaj koja kao i druge opet nije ugašena već im je nova vlast još i povećala budžet, zar nije bolje da se plate ovi ljudi, nisu oni krivi što nemaju para da kupe zemlju i što su miloševićevci prošli i sadašnji upropastili privredu i poljoprivredne kombinate u Srbiji.

Kameno doba

pre 11 godina

Svi bi da savetuju iz Beograda , Novog Sada, Nisa. Drugo. Kod nas je totalni ne planski upis na fakultete za zemlju kakava je Srbija. Svako hoce da bude akademski gradjanin. Niko da se lati motike i asova.Toliko do sada iskolovanih agronoma a poljoprivreda medju najzaostalijima u Evropi sa produktivnoscu i upoterbom agro ekonomskih mera kao pre sto godina

Simpatično

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.
(Agronom, 27. septembar 2012 16:43)
Strazbur zato što ti poslodavac nije produžio ugovor? Da li ti znaš da je zato i izmišljen "ugovor o radu" koji se produžava na nekoliko meseci baš iz razloga kada više ne budeš trebao da ti ga poslodavac jednostavno ne produži umesto da se zamlaćuje sa razlozima o otkazu? Šanse ne postoje ni u Strazburu, što će ti reći svaki pravnik.

Naivan

pre 11 godina

Pa nisu valjda mislili da će Knežević stvarno ispuniti obećanje. Pa obećavali su pre izbora mnogo čega ali sada, naravno, od toga nema ništa. Biće po onoj narodnoj : "Sjaši kurta da uzjaše murta !"

Detalj

pre 11 godina

Ovde gomila ljudi prica o stvarima kojima ne zna nista i sa nekom pijacnom ekonomskom pamecu. Vidim da se spominje da su seljaci rekli da im agronomi ne trebaju. Da je ovo uredjena zemlja nebi mogao ni da bude seljak, a da prethodno nije skolovan za seljaka. Da je reda morao bi da radi kako mu drzavno postavljeni agronom kaze ili da se odreknes beneficija pa nek radi kako hoce. Nego seljak namerno nece niko da gleda sta radi sa parama koje dobija iz budzeta. Znam licno iz prve ruke. 1700 agronoma je nista koliko je u stvari potrebno da se u Srbiji koliko toliko podigne nivo proizvodnje koji je toliko primitivan da nasa robu gubi svaku konkurenciju na trzistu. Umesto da koristimo skolovane ljude da unapredimo ono sto imamo mi za pravo dajemo neukim seljacima da rade sta oce i kako hoce. Uzgred uz te seljake se slepaju i neki "tajkuni" zbog kojih prosla vlada verovatno nije htela da jos vise ovlasti te ljude da tvrdje kontrolisu gde idu sve subvencije. Vidim po pllusevima i minusevima da vecina podrzava vlast u ovome. Mi umesto da protiv svega toga protestvujemo mi jos dajemo za pravo do jos vise oslabe i onako los sistem. Pa nemoj posle da kukamo kako je hrana skupa, a sami pomazemo da tako bude.

Zemljoradnik

pre 11 godina

Budimo realni, bonove smo dobijali za razliku od pre. Nismo se mlatili sa uredbama kao sada. imali smo informacije iz prve ruke. Znali koga da pitamo. Ja sam konkretno ostvario dodatne ustede na kupovini traktora bas zahvaljujuci agronomu jer mi je rekao neke stvari u vezi banaka i subvencija.

Milan

pre 11 godina

Danas su agronomi, za kojima je prestala, odnosno nikada nije postojala potreba za angažmanom, protestovali da se vrate na fiktivna radna mesta. Imaju oni neke planove i slično, nepravda je nacionalna, ako ne i globalna, ali je meni najjača sledeća rečenica Mile Radović.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao".

Eto, tržište je reklo sve. Boli, ali je bolje shvatiti na vreme.

Isti model i za sve druge za kojima je prestala potreba, odnosno za kojima nikada nije bilo potrebe.

Ne bitan

pre 11 godina

Slažem se sa ovim poljoprivrednicima sto nama dipl. inženjerima poljoprivrede daju savete, jer naravno iz priloženog (a pod tim mislim koliki im je prinos i naravno kako žive) imaju sva pravo na to! Ako su na tom nivou da razumeju šta je pisac hteo da kaže. Ovom prilikom molim g-dina Obradovića da ukune Poljoprivredne fakultete.

bezimena

pre 11 godina

Ovaj projekat sa agronomima je bio odličan i doneo je mnogo koristi pravim poljoprivrednicima, ali od Vlade koja je repriza one iz 1999.g. - 2000.g. za očekivati je da će urušiti sve što je dobro za Srbiju, isto kao što je to radila i tada.

milena ankic

pre 11 godina

U ovoj drzavi najvise se ulagalo kontinuirano u kriminal.Hvala bogu u toj grani agronomi nemaju sta traziti,zato posao dobiti nece.Oni nemaju porodice ,zive od vazduha .Mi nismo talenti 'koji se pojavljuju svaki dan na TV(hvala bogu)mi samo hocemo da radimo za sta smo se skolovali.Oni koji pljuju po nama neka malo razmisle mozda ce i oni jednog dana zavrsiti na ulici.Poljoprivreda je odavno u rukama tajkuna ,banaka,nakupaca,prekupaca,svih onih koji zaraduju na grbaci sitnog proizvodaca ,sa kojima smo mi najvise saradivali I ZATO NEMA NOVCA ZA NAS.

Uzmite motiku u sake i zaradite!

pre 11 godina

Razumem ja njih u potpunosti! Lepo je bilo dobijati 40-50 hiljada platu (a mozda i vise) i ne raditi nista. Realno,to je lep i lagodan zivot,i onda kad vam to neko oduzme vi budete pod velikim stresom!

Stvarno su smesni ovi agronomi, i jos citam ovde u komentarima jedan napisao da treba ici do Strazbura... Da nije smesno bilo bi zalosno!

Jelena

pre 11 godina

Zato nam i jeste tako , u ovoj zemlji Srbiji. Gde je brat na brata ljubomoran. Kao i svi vi , umesto da pokažete da nam želite povratak , vi mislite da smo bili džabalebaroši. A zaboravljate da smo mi hranile porodice ! ISTO KAO I VI SVOJE !

Nikola Zlatibor

pre 11 godina

Pa ko vam brani da radite!? Radite i zaradite milione, ako ste tako sposobni..
Ne, vi bi da budete na budzetu, da vas gradjani Srbije finansiraju, a vi da se opustiite !!
Nece da moze!

Bivši asistent

pre 11 godina

Poštovana gospodo, da obavestim one koji ne znaju.Svi bi mi koji smo danas bili u Beogradu rado uzeli da radimo zemlju ali pitam se koju? Je li onu koja košta 6000 eura jutro ili zakup tog jutra 300 eura? Takva zemlja i kad se pojavi na tržištu razgrabi se a ne da čeka nas jadnike koji samo imamo tu bednu diplomu poljoprivrednog fakulteta.Budite realni.

Juzni Banat

pre 11 godina

@ Kameno doba,

delimicno se slazem sa tobom, jer shvatam sta hoces da kazes. Sa druge strane, smatram da visok broj adekvatno obrazovanih ljudi ne moze i ne sme da koci nijednu zemlju. Pogledajmo primer razvijenih zemalja i videcemo logiku.

Ono sto sam na vise tema pisao vec, jeste da nije poenta u tzv. stancovanju diploma razlicitih visih skola, privatnih fakulteta, isturenih odeljenja i slicno, vec da bi trebalo da proradimo na podizanju kvaliteta kadrova koje skolujemo.

Nije ni druga strana tako naivna kao sto se opisuje. Poljoprivrednici u mom kraju (opstina Kovin) imaju najvise prihode od svih gradjana. Imaju ogromnu podrsku drzave i lokalne samouprave, a realno smatraju da su najpametniji i da njih nema ko da savetuje, jer su su svi ispod njih.

Slozice se svi da su to poremeceni odnosi, kao deo ovog loseg i trulog sistema, gde se ljudi sa fakultetima skoro pa proteruju iz ove zemlje i da je ljudima postalo zadovoljstvo da vide kako se neko sa fakultetom muci za 300-400 evra mesecno. Tu smo svi podbacili, jer cutimo i dozvoljavamo da nam zemlju vode svakakvi likovi.

Izvinjavam se sto sam se raspisao ovoliko. Samo sam zeleo da doprinesem potpunoj slici.

Žane Šariba MrGood

pre 11 godina

Otvoreno pismo protestantima.
Uz dužno poštovanje vašem znanju drage kolege niste u pravu.
Postoje i druge spone koje vezuju državu i seljaka.
Vi znate za to, ali razumem vas jer želite posao.
Ipak, seljaci i bez vas znaju da pooru i poseju isto kao i da nahrane piliće , svinje i goveda.
Seljaku je pomoć potrebna, ali ne vaša nego pomoć države i policije koja bi morala da ih zaštiti od prevaranata i špekulanata.
Kada bi svi seljaku plaćali ono što su mu dužni mnogi bi se vratili na selo i tamo sebi obezbedili egzistenciju.
Još nešto. Pošto ste već stručni bolje bi vam bilo da tražite od države da vam odobri povoljne kredite da kupite zemlju i svoje znanje praktično pokažete. Pošto ste toliko stručni u tom poslu bi vrlo brzo došli do velike zarade, vratili kredite i sagradili sebi velike kuće.
Znam da mislite da sam bezobrazan, ali 90% vas su lenčuge koje bi htele državni posao. Lakše je da se savetuje, nego da se radi.
Možete da me psujete koliko god hoćete, ali znam da znate da sam u pravu.

opetJA

pre 11 godina

Ja poznajem nekoliko njih koji su radili kao agronomi po ovom drzavnom projektu. Ne znam da li je svuda isto ali tamo gde su oni radili, pricali su da je posao bio milina, nesto raduckaju cisto da im prodje vreme, budu uglavnom po pola radnog vremena pa kuci, uzimaju slobodne dane kada im treba a imaju 40.000 + troskovi, znaci oko 50.000 + povremeni bonusi (niko ne zna zasto). Ja cu kod privatnika uskoro poceti da pisam krv, radio sam u proseku 10-12h, sada po 9h, na srecu, za manje novca naravno, bez prekovremenog i slobodnih dana...

zli zo

pre 11 godina

Drzava ti da posao pa ti ga posle uzme, i to je to a oni trce po stranim ambasadama trazeci svoje poslove nazad jer misle da se neophodni.Jedno sam rekao i recu cu opet,ovo su zuti agronomi i nista vise,nek se jave Tadicu za posao.

objasnjenje

pre 11 godina

Ja sam siguran da su agronomi potrebni ali nacin na koji je ovaj projekat vodjen je smesan. Cisto trosenje budzetskih sredstava na nikakve rezultate. Potreban je sistem sa ozbiljnim planiranjem i zadacima kao i kontrolom ostvarenog. Do sada je bilo "Ma samo da imam posao i da mi legne plata a za ostalo cu lako".

jo

pre 11 godina

Baš danas sam pričao sa jednim grkom koji pravi oko 350kg ovčijeg i kozijeg sira mesečno,napuni kombi i krene od mesta do mesta prodajući svoje.Kaže zbog takvih su i oni propali jer niko nije hteo da radi nego su se uvaljivali decenijama na državne jasle.I ni brige ni pameti.Sad on od 75 godina izdržava sina i snaju sa decom koji su godinama visili u Solunu na državnim jaslama pa sad kad je sve puklo vratili se kod njega i rade za platu

Zock

pre 11 godina

@Cera, 27. septembar 2012 16:24 Ja sam razumeo da su ti ljudi vec bili zaposljavani i da imaju radno iskustvo u 90% slucajeva.Ako si bio zaposljavan,znas koja je razlika u ugovoru na odredjeno i neodredjeno vreme.
Za savete postoje instituti,pre svega PIK Zemun,posebno ako preko njih nabavljas repro materijal.Postoje i drugi instituti i kombinati sirom srbije.
Ja se slazem da se obrate strazburu i prikazu ugovore o radu i da jos plate sudske troskove i citavu zavrzlamu.Kad imaju viska novca treba da plate onima koji zaista imaju viska.
Meni je zanimljivo da su se oni samo inicijativno vec formirali kao drzavno preduzece,menadzeri.
Ovde je bitno kakav su imali ugovor,program mogu da dostave i da budu angazovani kad bude bilo potrebe za tim.
Kako su usevi u PIK zemun zbog suse bili smanjeni prinosi za svega 20% a vecini zemljoradnika sa expertima unisteno 80%?
Ina jedna lepotica sa skupa,bog te mazo kako je negovana,pa ta nema pojma ni kako se pelcuje,nista osim olovke u ruku nije uzela.Toliko strava izgleda da bi u grandu odmah dobila materijal za cd i ona hoce u agronomiju.
Zanimljive su njihove aktivnosti(gde uzeti kredit,kad stizu bonovi za subvencionisano gorivo).
Kako se nisu setili da organizuju seljake u seljacke zadruge,pa na to veslo da se prikace,da ih organizuju da nabave sisteme za navodnjavanje,dali savet za sorte i pesticide?
10% srbije ih je videlo,a 0,01% imalo vajde

SaleC

pre 11 godina

Osnovni problem ovih agronoma je što su trenutno svi iz vlasti zaboravili na njih a nijedna politička partija ili stranka ih ne podržava. Ne isplati se, prošli izbori a i njih je samo 1700. Jel to? Zato su i meni odvratne sve partije i stranke. Stranački komentatori koji ih ovde prozivaju da su imali lagan i opušten posao samo dokazuju da su zapravo oni partijski komentatori kojima je zadatak da malo utiču na atmosferu po pitanju nesrećnih agronoma koji su malo podigli glavu i podsetili da su još tu sa nama u Srbiji, bavili bi se svojim poslom.
Agronomi vam nisu krivi, takav projekat postoji i radi svuda i ja sve mogu da razumem ali zamljoranike koji će da ih pljuju ovde- nikako. Drugari, ako budete imali problem sa subvencijama ili vam se raspodela učini nepravednom, nezadovoljni ste postojećim savetodavnim službama (ako ste uopšte i čuli za njih dok ovi agronomi nisu došli) samo vas jedno molim - ne dolazite u Beograd da blokirate ulice i ne činite to nigde. Nikako.
I još nešto, uočite molim vas sa druge slike (početak videa) kontrast između širine leđa momka iz policije i prisutne grupe agronoma. Pa da li ih se baš toliko plašite, onom policajcu je bilo baš neprijatno.

sns

pre 11 godina

Ovim ljudima treba omoguciti da dobiju kolektivnu iseljenicku vizu,kao sto su mediji rekli da ce traziti.Sta ce nama agronomi,da je to dobra stvar imali bi je i razvijene poljoprivredne zemlje holandija,danska,slovenija.Njihove drzave nemaju ovakve sluzbe.Zato i imaju razvijenu poljoprivredu.Svaka cast knezevicu i celoj vladi.Mi smo pametni i necemo dozvoliti da se ovi agronomi igraju sa nama.

Agronom

pre 11 godina

Samo se vi smejte. I rezervistima su se svi smejali pre 2 godine dok su štrajkovali ispred vlade a država ih ignorisala kao nas sada. Oni lepo presavili tabak i epilog - do kraja maja naredne godine svakom od njih po oko 3000 evrića. Smešno ? Ko se zadnji smeje ...... I jedno pojašnjenje - tužba se ne bi odnosila na ugovore o radu (koga je za to briga) već na ugrožavanje ljudskih prava jer smo izmanipulisani i omalovažavani od strane državnih funkcionera a nad nama je protivustavno izvršena diskriminacija jer nam nije dozvoljeno da konkurišemo za instruktore u popisu poljoprivrede. Ima još toga, ali o tom potom...

Agronom

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.

Aleksa

pre 11 godina

Prvo, priznajte da su ljudi primljeni jer je postojao projekat.
Zatim, trebalo je da glasaju.....kako su glasali i na kraju, jos u Maju su prestali da im isplacuju "plate".
Ne zaboravite da je projekat bio VREMENSKI ogranicen - kao i svi projekti.

Andjeli Nikol

pre 11 godina

Auu dokle smo doterali. Gospodo Agronomi, nije ovo komunisticko doba, vec kapitalisticko doba. Pream tome kada izgubi neko posao zato sto ga nema, to ne znaci da mora da demonstrira, vec da pokusa da nadje drugi posao. Vi znate da "ne mozete naterati vrbu da rodi grozdje", pa ni bilo koga iz vlade Srbije davam da posao, jer posla nema za vise od jednog miliona nazaposlenih Srba. Jedno je sigurno, da demonstracijom sigurno necete doci do posla, jer posla trenutno nema.

Hahaha

pre 11 godina

Tuzicete poslodavca Strazburu, trazicete odstetu, samo da se dogovorite koliki je odstetni zahtev, jer vam nije produzio ugovor na ODREDJENO vreme:). Grohotom se smejem - onome kome je ta ideja pala na pamet ne treba dati nikakav ugovor, nigde i nikako.

Mario Bros

pre 11 godina

Ozbiljno sam gledao par sekundi dok nije rekao da su išli da traže azil. Kao da su sa Marsa pali. Politika donela posao, politika ga odnela i šta je tu pogrešno. Ne mogu svi da rade na budžetskoj sisi. Mora neko i na tržištu da se dokaže, inače će se broj nezaposlenih povećavati.

seljak

pre 11 godina

Ovde se ne radi o zaposljavanju ljudi i trosenju para vec o buducnosti zemlje i sta ce nasa deca da jedu.Zdrava logika ljudi manite se politike.Pa mi imamo zaposljenih u 135 agencija oko 8500 ljudi.primaju plate od 60 do 100000 din.A nisu ukinuli 6 agencija vec su samo zaposljene prebacili u druge agencije.Najvaznija agencija je za pomorski saobracaj,iz nje cete dobiti uzbunu da smo udarili u veliku santu leda kao titanik.Tako cemo i da zavrsimo.

Sasa

pre 11 godina

Ma da,vreme ce pokazati sve,bice cupavo,nazalost mnogi ne vide kuda plovi Srbija proteklih 20 god.A sigurno jos 20 narednih god.u propast.A poljoprivreda je strateska grana.Ali nema nam pomoci.Voleo bih da gresim vise od dezurnih pliuvaca.Verujte mi.Ponavljam VOLEO BIH DA GRESIM VISE OD SVIH VAS ZAJEDNO.

Jelena

pre 11 godina

Kakvi su ovi zlonamernici,kao da smo MI njima iz usta hleb vadili! Sramotno od vas ! Kolege , snaći ćemo se mi već nekako,a dok nam je ovakvih prijatelja koji misle na nas... Potrajaće,ali doći će i ono u sličnu situaciju.

Sava

pre 11 godina

Čitam komentare i oni su po običaju crno beli što je posledica neobaveštenosti i navijačkog razmišljanja.
Evo hronologije događaja:

1. Bivši ministar je stopirao sve projekte u okviru STAR programa i sredstva preusmerio na projekat "Stručno znanje za vaše imanje".
U okviru ovog projekta su svi agronomi zaposleni po ugovoru o PP poslovima.

2. Ceo projekat je vođen konfuzno i asistenti nisu imali prave poslove osim podele bonova. Ovo je dovelo do toga da je sve zavisilo od volje, znanja i preduzimljivosti asistenata. Neki su odlučili da ne idu na teren neki su osnivali udruženja...

3. Nova vlast nije obnovila ugovore sa PSS pa oni nisu obnavili ugovore sa asistentima(u nekim slučajevima su raskidani ugovori koji su bili duži od 3.8.) Ovo isto se spremala da učini i stara vlast.

4.Nakon otpuštanja samoformiraju se neke grupe za pregovore koje su uspele da se sastanu sa ministrom ali nisu uspeli za mesec dana da sastave čestito pismo sa razlozima za obnavljanje projekta.

Od početka pa do samog kraja je postojala velika razlika između onoga što se priča i onoga što se dešava. Velika većina asistenata nije shvatala suštinu svog angažovanja pa je sebe videla kao mesije srpske poljoprivrede.U nekoj smislenoj strategiji razvoja poljoprivrede PSS službe bi morale da se reformišu ali sigurno ne tako što će primiti sve agronome sa biroa. Ovaj projekat je pokazao kako funkcioniše većina PSS i da je to jedna simulacija savetodavstva koja donosi velike koristi zatvorenom krugu ljudi.

Vladimir Arsic

pre 11 godina

Razumem ja ove agronome, da se osecaju iskorisceni, pa i prevareni i iznevereni, ali ovo sve je ipak i potpuno nerazumno, a da budemn iskren - i nezrelo.

Kao prvo, o kakvom crnom azilu oni pricaju ?! Idu da dosadjuju ambasadama... pa to je tuzno koliko je smesno. Da li ovi ljudi znaju sta uopste znaci azil i ko ga trazi ?

Drugo, ova prica o Strazburu. To je isto smejurija. Prijateljski savet - nemojte od sebe da pravite predmet ismevanja.

Shvatam i bes jedne od komntatorki, koja kaze da i agronomi imaju decu kao i ostali ljudi koji komentarisu ovde. Medjutim, istina je i da mnogi koji komentarisu nemaju nikakav posao vec godinama; da neki rade kao crnci u privatnom sektoru za kikiriki; da su malobrojni medju komentatorima koji imaju posao i zadovoljavajuce plate, ali koji taj isti posao mogu vec koliko sutra da izgube i da se nadju u nebranom grozdju.

Prethodna Vlada je napravila glupost sto je ljudima dala laznu nadu da ce imati posao u struci i platu iz budzeta, a ova sadasnja sto je tu laznu nadu podgrejala. Ali para u budzetu nema, bez obzira sto se drzava pozajmljuje da zakrpi rupe u budzetu, i nije ukinula gomilu bespotrebnih agencija i ostalih budzetskih parazita.

Na kraju, postaje vec nesnosno sto svako ko smatra da ima prava na pare i plate iz budzeta nadje za shodno da se "nacrta" u Nemanjinoj i da zapreti protestima, strajkovima. blokadama itd.

Uroš

pre 11 godina

Eee ljudi u zemljo u kojoj se svi kunu u poljoprivredu,agronomi,inženjeri poljoprivrede NEMAJU POSAO.Pa ko je ovde lud.Za neobaveštene savetodavna služba postoji u evropskoj uniji,npr Slovenija ima oko 250 a Danska 3000 savetodavaca.Nije ovo ništa što je tek tako izmišljeno,postoji u svetu i svakako da treba ali ne na ovaj način.U Hrvatskoj je sproveden sličan projekat ,najpre na 3 pa produžen na još 2 godine.Problem je što ne treba svi da budu primljeni, s koca i konopca,već da se uradi poštena selekcija...

kimi raikonen

pre 11 godina

Molio buh ljude koji nisu iz struke da ne komentarišu.Za održavanje SD Crvena Zvezda i SD Partizan država će ove godine izdvojiti 20 miliona evra a nastavak ovog projekta je zapeo za 2 miliona evra. Izgleda da je vlada našla bolje rešenje za izlazak iz krize umesto ulaganja u znanje u poljeprivredi.Narod samo da si kupi loptu(namena nije bitana)i neka se igra ceo dan, tako će zaboraviti da je gladan .Znači igara bez hleba .Napred Zvezda , živeo Partizan.

paor

pre 11 godina

Trazicete agronome lupom kao sto ih ja sada trazim.Da odem 4 puta do trezora godisnje treba mi sa doruckom 5000 din izgubim ceo dan vrate me 2 puta to je 7500.izgubim 7 dana uvek u sezoni maltretiraju me ko slepca.A nemam vremena da pratim sva desavanja od posla.A covek je dolazio sve sto me interesovalo saznao sam.Mnoge stvari koje nisam znao da postoje objasnio mi.Narocito oko subvencija.Oni te subvencije pisu ko da smo mi doktori nista ne razumem.I u selu su svi bili zadovoljni jer nam je covek dolazio kuci i sve nam lepo objasni.E ako je to lose onda do ..........,.Jedino se sete nas sa sela kad su izbori.A da pitali smo ga nesto oko politike a on nam rece da im je strogo zabranjeno da pricaju o politici.Vec da je njegov poso da mi imamo sto vecu zaradu tako cemo da ostanemo na selu.Ja sam mu verovao kako je pricao meni tako je radio po selu.To je bila prva dobra stvar za nas sa sela.A kad citam sta vi pisete imam utisak da pricate o nekim lopovima.Ja neznam ko to pise ali nije istina .Mi cak u selu hocemo da pisemo peticiju da nam vrate agronoma.

Bojan

pre 11 godina

Dragi 'profesionalni' inzinjeri poljoprivrede, umesto sto strajkujete ispred vlade i trazite drzavno uhlebljenje(od mog poreza ja vas ne bih placao, pa vidite privatno sa seljacima ako im se isplatite) svoje znanje mozete bolje iskoristiti!
Ne strajkujte za plate, vec za neki komad zemlje i nesto malo subvencija, pa posto ste strucni, vama nece biti nikakav problem da napravite poljoprivredni bum!

I meni se svidja da budem konsultant, al obicno me gazda nista ne pita, pa moram da radim!

bezimena

pre 11 godina

Ovaj projekat sa agronomima je bio odličan i doneo je mnogo koristi pravim poljoprivrednicima, ali od Vlade koja je repriza one iz 1999.g. - 2000.g. za očekivati je da će urušiti sve što je dobro za Srbiju, isto kao što je to radila i tada.

dz

pre 11 godina

Uzeo vas DS pre izborne kampanje, kampanja se zavrsila, para nema za plate, i ne vidim u cemu je vas problem, sta trazite? Neko vas uzeo da radite, onda neko zakljucio da mu ne trebate vise, i cao!
Ako ste sposobni, nadjite posao na drugom mestu!

Naivan

pre 11 godina

Pa nisu valjda mislili da će Knežević stvarno ispuniti obećanje. Pa obećavali su pre izbora mnogo čega ali sada, naravno, od toga nema ništa. Biće po onoj narodnoj : "Sjaši kurta da uzjaše murta !"

ali, cisto sumnjam

pre 11 godina

"U tom projektu, koji je predat Ministarstvu, navedeno je da bi taj broj bio optimalan sa stanovišta produktivnosti i pomoći poljoprivrednicima", rekla je ona."

Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao", rekla je ona."
A sta si ocekivala? Da se uclanis u vodecu stranku bivse vlasti kako bi glasala za njih i da onda dobijes od ovih resenje za stalno. Pa, ugovori vam ne bi bili produzeni i da su oni za koje ste glasali ostali na vlasti. Sta mislis, posao ti je dat zato sto si bila potrebna-ne posao ti je dat da bi glasala za ostanak bivse vlasti. A zasto je primljeno 1658 ako je optimalan broj 928? I po kom kriterijumu ce biti izabrano tih 928? I ja sam agronom pa nemam ni dan rada u drzavnoj sluzbi. Ako ces da drzis mitinge prava adresa ti je u Krunskoj, ne u Nemanjinoj. Idi pitaj ove sto su ti dali posao za nase pare, mozda ce da te placaju od svojih para da im dajes savete za vocnjake, ratarske useve i drugo...

Stana

pre 11 godina

A odakle vama traktori da sa njima dodjete u Beograd? Poljoprivrednici vas sigurno nece podrzati, oni su od ministarstva dobili sta su trazili i izjasnili se da im niste potrebni!

Cera

pre 11 godina

Kako vas nije sramota da pljujete ovde po ljudima koji kao prvo sigurno nisu dobili taj posao po nikakvoj partijskoj liniji (njih je radilo 1658 tačno po celoj Srbiji) već po tome što su bili nezaposleni diplomirani inženjeri poljoprivrede na birou. Drugo, zbog animoziteta Kneževića prema Petroviću (recimo i obratno možda) prvi korak novog ministra je ukidanje te službe. Bravo. Bravo Kneževiću, bravo Petroviću, bravo za staru i za novu vladu, bravo za sve političke partije i stranke. Vi ste genijalni, Srbija cveta od vaše pameti i menadžerskih sposobnosti. Fuj, mnogo gadni ste mi postali svi, sad još samo i ovi "članovi" po komentarima ovde fale. Agronomi su krivi za sve... šta, pokrali su vas, pravili pronevere, nisu dali da se muva sa bonovima za gorivo i subvencijama? Svašta bre, pa povećali su broj korisnika subvencija petostruko, možda je u tome problem? Sve recite, samo nemojte reći da je ta služba skupo koštala državu, to bi tek bila nepodnošljiva neistina.

Agronom

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.

chooyu

pre 11 godina

Hoce gospoda agronomi hleba bez motike....a vecina na izgled polupismeni a kad progovore to odmah i dokazu. Hoce da budu na budzetu za svoja "strucna" misljenja.....ma pedala. Ako ste stvarno tako strucni kao sto govorite i ako zaista postoji tolika potreba za Vama onda mi nije jasno zasto trazite da vam drzava nadje posao?

petar

pre 11 godina

Ne trebaju vam agronomi!?......zato vam je i poljoprivreda jos uvek u srednjem veku sa 2-3t psenice/ha i 8L mleka po kravi...
P.S.Zaposlite dodole ,mozda resite problem navodnjavanja,a agronomi ce se vec snaci i bez vaseg us*anog posla.

Ranko

pre 11 godina

Država i ovako ima previše nepotrebnih troškova (glomazan i neefikasan aparat državne i lokalne uprave, komunalna policija itd...), tako da joj dodatni budžetski korisnici i nisu neophodni.
Ko zna da radi, angažovaće ga neki poslodavac, udruženje zemljoradnika i sl., država ne sme da bude utočište za nesposobne!

Žane Šariba MrGood

pre 11 godina

Otvoreno pismo protestantima.
Uz dužno poštovanje vašem znanju drage kolege niste u pravu.
Postoje i druge spone koje vezuju državu i seljaka.
Vi znate za to, ali razumem vas jer želite posao.
Ipak, seljaci i bez vas znaju da pooru i poseju isto kao i da nahrane piliće , svinje i goveda.
Seljaku je pomoć potrebna, ali ne vaša nego pomoć države i policije koja bi morala da ih zaštiti od prevaranata i špekulanata.
Kada bi svi seljaku plaćali ono što su mu dužni mnogi bi se vratili na selo i tamo sebi obezbedili egzistenciju.
Još nešto. Pošto ste već stručni bolje bi vam bilo da tražite od države da vam odobri povoljne kredite da kupite zemlju i svoje znanje praktično pokažete. Pošto ste toliko stručni u tom poslu bi vrlo brzo došli do velike zarade, vratili kredite i sagradili sebi velike kuće.
Znam da mislite da sam bezobrazan, ali 90% vas su lenčuge koje bi htele državni posao. Lakše je da se savetuje, nego da se radi.
Možete da me psujete koliko god hoćete, ali znam da znate da sam u pravu.

Veljko

pre 11 godina

"Prema njenim rečima, agronomi su bili angažovani najpre na dva meseca da bi im ugovori bili produžavani dva puta po tri meseca".
Ali tako je većini od nas, potpisujemo ugovore a kad istekne ugovor poslodavac nema obavezu da ga produži. Eto to vam je samo jedna kap u moru propisa iz EU, tako da o tome nema govora. Inače ne želim Srbiju u EU nikada. A da ne pominjem da su ti ljudi primljeni na posao iz političkog marketinga DS-a.

DRAGON

pre 11 godina

Koliko zlobe i pakosti ovde ima, pa još je Arčibald Rajs rekao da srpskom seljaku treba stručna pomoć kako bi poljoprivreda u Srbiji bila prosperitetna privredna grana, pa zar ne bi bilo dobro da angažovani stručnjaci savetuju seljake kako da unaprede proizvodnju, a ko će ih savetovati, političari valjda, pa ovi ljudi i hoće na njivu, a ne u agenciju za pomorski saobraćaj koja kao i druge opet nije ugašena već im je nova vlast još i povećala budžet, zar nije bolje da se plate ovi ljudi, nisu oni krivi što nemaju para da kupe zemlju i što su miloševićevci prošli i sadašnji upropastili privredu i poljoprivredne kombinate u Srbiji.

Milan

pre 11 godina

Danas su agronomi, za kojima je prestala, odnosno nikada nije postojala potreba za angažmanom, protestovali da se vrate na fiktivna radna mesta. Imaju oni neke planove i slično, nepravda je nacionalna, ako ne i globalna, ali je meni najjača sledeća rečenica Mile Radović.

"Nakon prestanka rada u državnoj službi gotovo niko od agronoma još uvek nije našao posao".

Eto, tržište je reklo sve. Boli, ali je bolje shvatiti na vreme.

Isti model i za sve druge za kojima je prestala potreba, odnosno za kojima nikada nije bilo potrebe.

sns

pre 11 godina

Ovim ljudima treba omoguciti da dobiju kolektivnu iseljenicku vizu,kao sto su mediji rekli da ce traziti.Sta ce nama agronomi,da je to dobra stvar imali bi je i razvijene poljoprivredne zemlje holandija,danska,slovenija.Njihove drzave nemaju ovakve sluzbe.Zato i imaju razvijenu poljoprivredu.Svaka cast knezevicu i celoj vladi.Mi smo pametni i necemo dozvoliti da se ovi agronomi igraju sa nama.

Zemljoradnik

pre 11 godina

Budimo realni, bonove smo dobijali za razliku od pre. Nismo se mlatili sa uredbama kao sada. imali smo informacije iz prve ruke. Znali koga da pitamo. Ja sam konkretno ostvario dodatne ustede na kupovini traktora bas zahvaljujuci agronomu jer mi je rekao neke stvari u vezi banaka i subvencija.

Detalj

pre 11 godina

Ovde gomila ljudi prica o stvarima kojima ne zna nista i sa nekom pijacnom ekonomskom pamecu. Vidim da se spominje da su seljaci rekli da im agronomi ne trebaju. Da je ovo uredjena zemlja nebi mogao ni da bude seljak, a da prethodno nije skolovan za seljaka. Da je reda morao bi da radi kako mu drzavno postavljeni agronom kaze ili da se odreknes beneficija pa nek radi kako hoce. Nego seljak namerno nece niko da gleda sta radi sa parama koje dobija iz budzeta. Znam licno iz prve ruke. 1700 agronoma je nista koliko je u stvari potrebno da se u Srbiji koliko toliko podigne nivo proizvodnje koji je toliko primitivan da nasa robu gubi svaku konkurenciju na trzistu. Umesto da koristimo skolovane ljude da unapredimo ono sto imamo mi za pravo dajemo neukim seljacima da rade sta oce i kako hoce. Uzgred uz te seljake se slepaju i neki "tajkuni" zbog kojih prosla vlada verovatno nije htela da jos vise ovlasti te ljude da tvrdje kontrolisu gde idu sve subvencije. Vidim po pllusevima i minusevima da vecina podrzava vlast u ovome. Mi umesto da protiv svega toga protestvujemo mi jos dajemo za pravo do jos vise oslabe i onako los sistem. Pa nemoj posle da kukamo kako je hrana skupa, a sami pomazemo da tako bude.

Uzmite motiku u sake i zaradite!

pre 11 godina

Razumem ja njih u potpunosti! Lepo je bilo dobijati 40-50 hiljada platu (a mozda i vise) i ne raditi nista. Realno,to je lep i lagodan zivot,i onda kad vam to neko oduzme vi budete pod velikim stresom!

Stvarno su smesni ovi agronomi, i jos citam ovde u komentarima jedan napisao da treba ici do Strazbura... Da nije smesno bilo bi zalosno!

Ulica 1700 agronoma

pre 11 godina

A hteli bi da im drzava da opet da planduju za cinovnicku platu, jest bilo lepo onako iskreno kad bi moglo zauvek.
A sad realnost. Sto se vi agronomi lepo ne udruzite po vas nekoliko da radi zajedno udruzeno odredjenu parcelu, moderna zadruga, u zavisnosti koliko sredstava imate - toliko zemlje krenete da radite, eno zemlja zvrji prazna, sela umiru, dakle moze se naci povoljno zemlja. Sve sto proizvedete u prvim godinama akumulirate da ulozite u pravljenje nekih proizvoda, dakle napredak od pocetnih izvoza sirovina, mislim znate i sami sve. Sta je problem, ne mozete jedni druge ocima da vidite, nema konfora kad se ner adi solo? Vi ste agronomi, mladi ljudi, bas bih voleo da vidim tako neku inicijativu ako volite struku, zemlju, znanje - imanje.
Sramota je ovo sto trazite, umesto bar da ste rekli da vam drzava da podsticaj za taj biznis plan, da vi pokrenete proizvodnju, ne, vi bi da odete u neki grad, po mogucstvu svoj rodni, i tamo da delite ujutru bonove a posle da se trosi cinovnicka plata u bastici kafica. E daleko ce nasa poljoprivreda da se razvije s takvim strucnjacima. S takvim mentalitetom nikada nama nece biti bolje, nikada.
Ovako, s samostalnom proizvodnjom, vasa rec bi imala tezinu, mogli biste drugima da sirite znanje i prenosite iskustva.

zli zo

pre 11 godina

Drzava ti da posao pa ti ga posle uzme, i to je to a oni trce po stranim ambasadama trazeci svoje poslove nazad jer misle da se neophodni.Jedno sam rekao i recu cu opet,ovo su zuti agronomi i nista vise,nek se jave Tadicu za posao.

Kameno doba

pre 11 godina

Svi bi da savetuju iz Beograda , Novog Sada, Nisa. Drugo. Kod nas je totalni ne planski upis na fakultete za zemlju kakava je Srbija. Svako hoce da bude akademski gradjanin. Niko da se lati motike i asova.Toliko do sada iskolovanih agronoma a poljoprivreda medju najzaostalijima u Evropi sa produktivnoscu i upoterbom agro ekonomskih mera kao pre sto godina

Bivši asistent

pre 11 godina

Poštovana gospodo, da obavestim one koji ne znaju.Svi bi mi koji smo danas bili u Beogradu rado uzeli da radimo zemlju ali pitam se koju? Je li onu koja košta 6000 eura jutro ili zakup tog jutra 300 eura? Takva zemlja i kad se pojavi na tržištu razgrabi se a ne da čeka nas jadnike koji samo imamo tu bednu diplomu poljoprivrednog fakulteta.Budite realni.

Jelena

pre 11 godina

Zato nam i jeste tako , u ovoj zemlji Srbiji. Gde je brat na brata ljubomoran. Kao i svi vi , umesto da pokažete da nam želite povratak , vi mislite da smo bili džabalebaroši. A zaboravljate da smo mi hranile porodice ! ISTO KAO I VI SVOJE !

opetJA

pre 11 godina

Ja poznajem nekoliko njih koji su radili kao agronomi po ovom drzavnom projektu. Ne znam da li je svuda isto ali tamo gde su oni radili, pricali su da je posao bio milina, nesto raduckaju cisto da im prodje vreme, budu uglavnom po pola radnog vremena pa kuci, uzimaju slobodne dane kada im treba a imaju 40.000 + troskovi, znaci oko 50.000 + povremeni bonusi (niko ne zna zasto). Ja cu kod privatnika uskoro poceti da pisam krv, radio sam u proseku 10-12h, sada po 9h, na srecu, za manje novca naravno, bez prekovremenog i slobodnih dana...

milena ankic

pre 11 godina

U ovoj drzavi najvise se ulagalo kontinuirano u kriminal.Hvala bogu u toj grani agronomi nemaju sta traziti,zato posao dobiti nece.Oni nemaju porodice ,zive od vazduha .Mi nismo talenti 'koji se pojavljuju svaki dan na TV(hvala bogu)mi samo hocemo da radimo za sta smo se skolovali.Oni koji pljuju po nama neka malo razmisle mozda ce i oni jednog dana zavrsiti na ulici.Poljoprivreda je odavno u rukama tajkuna ,banaka,nakupaca,prekupaca,svih onih koji zaraduju na grbaci sitnog proizvodaca ,sa kojima smo mi najvise saradivali I ZATO NEMA NOVCA ZA NAS.

Aleksa

pre 11 godina

Prvo, priznajte da su ljudi primljeni jer je postojao projekat.
Zatim, trebalo je da glasaju.....kako su glasali i na kraju, jos u Maju su prestali da im isplacuju "plate".
Ne zaboravite da je projekat bio VREMENSKI ogranicen - kao i svi projekti.

Bojan

pre 11 godina

Dragi 'profesionalni' inzinjeri poljoprivrede, umesto sto strajkujete ispred vlade i trazite drzavno uhlebljenje(od mog poreza ja vas ne bih placao, pa vidite privatno sa seljacima ako im se isplatite) svoje znanje mozete bolje iskoristiti!
Ne strajkujte za plate, vec za neki komad zemlje i nesto malo subvencija, pa posto ste strucni, vama nece biti nikakav problem da napravite poljoprivredni bum!

I meni se svidja da budem konsultant, al obicno me gazda nista ne pita, pa moram da radim!

Nikola Zlatibor

pre 11 godina

Pa ko vam brani da radite!? Radite i zaradite milione, ako ste tako sposobni..
Ne, vi bi da budete na budzetu, da vas gradjani Srbije finansiraju, a vi da se opustiite !!
Nece da moze!

Ne bitan

pre 11 godina

Slažem se sa ovim poljoprivrednicima sto nama dipl. inženjerima poljoprivrede daju savete, jer naravno iz priloženog (a pod tim mislim koliki im je prinos i naravno kako žive) imaju sva pravo na to! Ako su na tom nivou da razumeju šta je pisac hteo da kaže. Ovom prilikom molim g-dina Obradovića da ukune Poljoprivredne fakultete.

Simpatično

pre 11 godina

Ma ljudi, ne zamlaćujte se više. Nema šanse da nas vrate na posao. Prava adresa je STRAZBUR, baš kao i u slučaju rezervista. Nema sumnje da su ovde kršena naša ljudska prava a i bili smo diskriminisani kod popisa poljoprivrede. Verujte, Strazbur "plače" za ovaj naš slučaj. Biće po analogiji sa rezervistima kojima država mora da isplati ogromne pare. Samo da dogovorimo koliki će biti odštetni zahtevi i da angažujemo advokata koji će da nas zastupa.
(Agronom, 27. septembar 2012 16:43)
Strazbur zato što ti poslodavac nije produžio ugovor? Da li ti znaš da je zato i izmišljen "ugovor o radu" koji se produžava na nekoliko meseci baš iz razloga kada više ne budeš trebao da ti ga poslodavac jednostavno ne produži umesto da se zamlaćuje sa razlozima o otkazu? Šanse ne postoje ni u Strazburu, što će ti reći svaki pravnik.

Hahaha

pre 11 godina

Tuzicete poslodavca Strazburu, trazicete odstetu, samo da se dogovorite koliki je odstetni zahtev, jer vam nije produzio ugovor na ODREDJENO vreme:). Grohotom se smejem - onome kome je ta ideja pala na pamet ne treba dati nikakav ugovor, nigde i nikako.

objasnjenje

pre 11 godina

Ja sam siguran da su agronomi potrebni ali nacin na koji je ovaj projekat vodjen je smesan. Cisto trosenje budzetskih sredstava na nikakve rezultate. Potreban je sistem sa ozbiljnim planiranjem i zadacima kao i kontrolom ostvarenog. Do sada je bilo "Ma samo da imam posao i da mi legne plata a za ostalo cu lako".

Jelena

pre 11 godina

Kakvi su ovi zlonamernici,kao da smo MI njima iz usta hleb vadili! Sramotno od vas ! Kolege , snaći ćemo se mi već nekako,a dok nam je ovakvih prijatelja koji misle na nas... Potrajaće,ali doći će i ono u sličnu situaciju.

Agronom

pre 11 godina

Samo se vi smejte. I rezervistima su se svi smejali pre 2 godine dok su štrajkovali ispred vlade a država ih ignorisala kao nas sada. Oni lepo presavili tabak i epilog - do kraja maja naredne godine svakom od njih po oko 3000 evrića. Smešno ? Ko se zadnji smeje ...... I jedno pojašnjenje - tužba se ne bi odnosila na ugovore o radu (koga je za to briga) već na ugrožavanje ljudskih prava jer smo izmanipulisani i omalovažavani od strane državnih funkcionera a nad nama je protivustavno izvršena diskriminacija jer nam nije dozvoljeno da konkurišemo za instruktore u popisu poljoprivrede. Ima još toga, ali o tom potom...

Andjeli Nikol

pre 11 godina

Auu dokle smo doterali. Gospodo Agronomi, nije ovo komunisticko doba, vec kapitalisticko doba. Pream tome kada izgubi neko posao zato sto ga nema, to ne znaci da mora da demonstrira, vec da pokusa da nadje drugi posao. Vi znate da "ne mozete naterati vrbu da rodi grozdje", pa ni bilo koga iz vlade Srbije davam da posao, jer posla nema za vise od jednog miliona nazaposlenih Srba. Jedno je sigurno, da demonstracijom sigurno necete doci do posla, jer posla trenutno nema.

Zock

pre 11 godina

@Cera, 27. septembar 2012 16:24 Ja sam razumeo da su ti ljudi vec bili zaposljavani i da imaju radno iskustvo u 90% slucajeva.Ako si bio zaposljavan,znas koja je razlika u ugovoru na odredjeno i neodredjeno vreme.
Za savete postoje instituti,pre svega PIK Zemun,posebno ako preko njih nabavljas repro materijal.Postoje i drugi instituti i kombinati sirom srbije.
Ja se slazem da se obrate strazburu i prikazu ugovore o radu i da jos plate sudske troskove i citavu zavrzlamu.Kad imaju viska novca treba da plate onima koji zaista imaju viska.
Meni je zanimljivo da su se oni samo inicijativno vec formirali kao drzavno preduzece,menadzeri.
Ovde je bitno kakav su imali ugovor,program mogu da dostave i da budu angazovani kad bude bilo potrebe za tim.
Kako su usevi u PIK zemun zbog suse bili smanjeni prinosi za svega 20% a vecini zemljoradnika sa expertima unisteno 80%?
Ina jedna lepotica sa skupa,bog te mazo kako je negovana,pa ta nema pojma ni kako se pelcuje,nista osim olovke u ruku nije uzela.Toliko strava izgleda da bi u grandu odmah dobila materijal za cd i ona hoce u agronomiju.
Zanimljive su njihove aktivnosti(gde uzeti kredit,kad stizu bonovi za subvencionisano gorivo).
Kako se nisu setili da organizuju seljake u seljacke zadruge,pa na to veslo da se prikace,da ih organizuju da nabave sisteme za navodnjavanje,dali savet za sorte i pesticide?
10% srbije ih je videlo,a 0,01% imalo vajde

Mario Bros

pre 11 godina

Ozbiljno sam gledao par sekundi dok nije rekao da su išli da traže azil. Kao da su sa Marsa pali. Politika donela posao, politika ga odnela i šta je tu pogrešno. Ne mogu svi da rade na budžetskoj sisi. Mora neko i na tržištu da se dokaže, inače će se broj nezaposlenih povećavati.

Vladimir Arsic

pre 11 godina

Razumem ja ove agronome, da se osecaju iskorisceni, pa i prevareni i iznevereni, ali ovo sve je ipak i potpuno nerazumno, a da budemn iskren - i nezrelo.

Kao prvo, o kakvom crnom azilu oni pricaju ?! Idu da dosadjuju ambasadama... pa to je tuzno koliko je smesno. Da li ovi ljudi znaju sta uopste znaci azil i ko ga trazi ?

Drugo, ova prica o Strazburu. To je isto smejurija. Prijateljski savet - nemojte od sebe da pravite predmet ismevanja.

Shvatam i bes jedne od komntatorki, koja kaze da i agronomi imaju decu kao i ostali ljudi koji komentarisu ovde. Medjutim, istina je i da mnogi koji komentarisu nemaju nikakav posao vec godinama; da neki rade kao crnci u privatnom sektoru za kikiriki; da su malobrojni medju komentatorima koji imaju posao i zadovoljavajuce plate, ali koji taj isti posao mogu vec koliko sutra da izgube i da se nadju u nebranom grozdju.

Prethodna Vlada je napravila glupost sto je ljudima dala laznu nadu da ce imati posao u struci i platu iz budzeta, a ova sadasnja sto je tu laznu nadu podgrejala. Ali para u budzetu nema, bez obzira sto se drzava pozajmljuje da zakrpi rupe u budzetu, i nije ukinula gomilu bespotrebnih agencija i ostalih budzetskih parazita.

Na kraju, postaje vec nesnosno sto svako ko smatra da ima prava na pare i plate iz budzeta nadje za shodno da se "nacrta" u Nemanjinoj i da zapreti protestima, strajkovima. blokadama itd.

jo

pre 11 godina

Baš danas sam pričao sa jednim grkom koji pravi oko 350kg ovčijeg i kozijeg sira mesečno,napuni kombi i krene od mesta do mesta prodajući svoje.Kaže zbog takvih su i oni propali jer niko nije hteo da radi nego su se uvaljivali decenijama na državne jasle.I ni brige ni pameti.Sad on od 75 godina izdržava sina i snaju sa decom koji su godinama visili u Solunu na državnim jaslama pa sad kad je sve puklo vratili se kod njega i rade za platu

SaleC

pre 11 godina

Osnovni problem ovih agronoma je što su trenutno svi iz vlasti zaboravili na njih a nijedna politička partija ili stranka ih ne podržava. Ne isplati se, prošli izbori a i njih je samo 1700. Jel to? Zato su i meni odvratne sve partije i stranke. Stranački komentatori koji ih ovde prozivaju da su imali lagan i opušten posao samo dokazuju da su zapravo oni partijski komentatori kojima je zadatak da malo utiču na atmosferu po pitanju nesrećnih agronoma koji su malo podigli glavu i podsetili da su još tu sa nama u Srbiji, bavili bi se svojim poslom.
Agronomi vam nisu krivi, takav projekat postoji i radi svuda i ja sve mogu da razumem ali zamljoranike koji će da ih pljuju ovde- nikako. Drugari, ako budete imali problem sa subvencijama ili vam se raspodela učini nepravednom, nezadovoljni ste postojećim savetodavnim službama (ako ste uopšte i čuli za njih dok ovi agronomi nisu došli) samo vas jedno molim - ne dolazite u Beograd da blokirate ulice i ne činite to nigde. Nikako.
I još nešto, uočite molim vas sa druge slike (početak videa) kontrast između širine leđa momka iz policije i prisutne grupe agronoma. Pa da li ih se baš toliko plašite, onom policajcu je bilo baš neprijatno.

Sava

pre 11 godina

Čitam komentare i oni su po običaju crno beli što je posledica neobaveštenosti i navijačkog razmišljanja.
Evo hronologije događaja:

1. Bivši ministar je stopirao sve projekte u okviru STAR programa i sredstva preusmerio na projekat "Stručno znanje za vaše imanje".
U okviru ovog projekta su svi agronomi zaposleni po ugovoru o PP poslovima.

2. Ceo projekat je vođen konfuzno i asistenti nisu imali prave poslove osim podele bonova. Ovo je dovelo do toga da je sve zavisilo od volje, znanja i preduzimljivosti asistenata. Neki su odlučili da ne idu na teren neki su osnivali udruženja...

3. Nova vlast nije obnovila ugovore sa PSS pa oni nisu obnavili ugovore sa asistentima(u nekim slučajevima su raskidani ugovori koji su bili duži od 3.8.) Ovo isto se spremala da učini i stara vlast.

4.Nakon otpuštanja samoformiraju se neke grupe za pregovore koje su uspele da se sastanu sa ministrom ali nisu uspeli za mesec dana da sastave čestito pismo sa razlozima za obnavljanje projekta.

Od početka pa do samog kraja je postojala velika razlika između onoga što se priča i onoga što se dešava. Velika većina asistenata nije shvatala suštinu svog angažovanja pa je sebe videla kao mesije srpske poljoprivrede.U nekoj smislenoj strategiji razvoja poljoprivrede PSS službe bi morale da se reformišu ali sigurno ne tako što će primiti sve agronome sa biroa. Ovaj projekat je pokazao kako funkcioniše većina PSS i da je to jedna simulacija savetodavstva koja donosi velike koristi zatvorenom krugu ljudi.

kimi raikonen

pre 11 godina

Molio buh ljude koji nisu iz struke da ne komentarišu.Za održavanje SD Crvena Zvezda i SD Partizan država će ove godine izdvojiti 20 miliona evra a nastavak ovog projekta je zapeo za 2 miliona evra. Izgleda da je vlada našla bolje rešenje za izlazak iz krize umesto ulaganja u znanje u poljeprivredi.Narod samo da si kupi loptu(namena nije bitana)i neka se igra ceo dan, tako će zaboraviti da je gladan .Znači igara bez hleba .Napred Zvezda , živeo Partizan.

Sasa

pre 11 godina

Ma da,vreme ce pokazati sve,bice cupavo,nazalost mnogi ne vide kuda plovi Srbija proteklih 20 god.A sigurno jos 20 narednih god.u propast.A poljoprivreda je strateska grana.Ali nema nam pomoci.Voleo bih da gresim vise od dezurnih pliuvaca.Verujte mi.Ponavljam VOLEO BIH DA GRESIM VISE OD SVIH VAS ZAJEDNO.

seljak

pre 11 godina

Ovde se ne radi o zaposljavanju ljudi i trosenju para vec o buducnosti zemlje i sta ce nasa deca da jedu.Zdrava logika ljudi manite se politike.Pa mi imamo zaposljenih u 135 agencija oko 8500 ljudi.primaju plate od 60 do 100000 din.A nisu ukinuli 6 agencija vec su samo zaposljene prebacili u druge agencije.Najvaznija agencija je za pomorski saobracaj,iz nje cete dobiti uzbunu da smo udarili u veliku santu leda kao titanik.Tako cemo i da zavrsimo.

Uroš

pre 11 godina

Eee ljudi u zemljo u kojoj se svi kunu u poljoprivredu,agronomi,inženjeri poljoprivrede NEMAJU POSAO.Pa ko je ovde lud.Za neobaveštene savetodavna služba postoji u evropskoj uniji,npr Slovenija ima oko 250 a Danska 3000 savetodavaca.Nije ovo ništa što je tek tako izmišljeno,postoji u svetu i svakako da treba ali ne na ovaj način.U Hrvatskoj je sproveden sličan projekat ,najpre na 3 pa produžen na još 2 godine.Problem je što ne treba svi da budu primljeni, s koca i konopca,već da se uradi poštena selekcija...

Juzni Banat

pre 11 godina

@ Kameno doba,

delimicno se slazem sa tobom, jer shvatam sta hoces da kazes. Sa druge strane, smatram da visok broj adekvatno obrazovanih ljudi ne moze i ne sme da koci nijednu zemlju. Pogledajmo primer razvijenih zemalja i videcemo logiku.

Ono sto sam na vise tema pisao vec, jeste da nije poenta u tzv. stancovanju diploma razlicitih visih skola, privatnih fakulteta, isturenih odeljenja i slicno, vec da bi trebalo da proradimo na podizanju kvaliteta kadrova koje skolujemo.

Nije ni druga strana tako naivna kao sto se opisuje. Poljoprivrednici u mom kraju (opstina Kovin) imaju najvise prihode od svih gradjana. Imaju ogromnu podrsku drzave i lokalne samouprave, a realno smatraju da su najpametniji i da njih nema ko da savetuje, jer su su svi ispod njih.

Slozice se svi da su to poremeceni odnosi, kao deo ovog loseg i trulog sistema, gde se ljudi sa fakultetima skoro pa proteruju iz ove zemlje i da je ljudima postalo zadovoljstvo da vide kako se neko sa fakultetom muci za 300-400 evra mesecno. Tu smo svi podbacili, jer cutimo i dozvoljavamo da nam zemlju vode svakakvi likovi.

Izvinjavam se sto sam se raspisao ovoliko. Samo sam zeleo da doprinesem potpunoj slici.

paor

pre 11 godina

Trazicete agronome lupom kao sto ih ja sada trazim.Da odem 4 puta do trezora godisnje treba mi sa doruckom 5000 din izgubim ceo dan vrate me 2 puta to je 7500.izgubim 7 dana uvek u sezoni maltretiraju me ko slepca.A nemam vremena da pratim sva desavanja od posla.A covek je dolazio sve sto me interesovalo saznao sam.Mnoge stvari koje nisam znao da postoje objasnio mi.Narocito oko subvencija.Oni te subvencije pisu ko da smo mi doktori nista ne razumem.I u selu su svi bili zadovoljni jer nam je covek dolazio kuci i sve nam lepo objasni.E ako je to lose onda do ..........,.Jedino se sete nas sa sela kad su izbori.A da pitali smo ga nesto oko politike a on nam rece da im je strogo zabranjeno da pricaju o politici.Vec da je njegov poso da mi imamo sto vecu zaradu tako cemo da ostanemo na selu.Ja sam mu verovao kako je pricao meni tako je radio po selu.To je bila prva dobra stvar za nas sa sela.A kad citam sta vi pisete imam utisak da pricate o nekim lopovima.Ja neznam ko to pise ali nije istina .Mi cak u selu hocemo da pisemo peticiju da nam vrate agronoma.