Četvrtak, 27.09.2012.

14:28

Odložena odluka o Nati Mesarović

Ustavni sud Srbije na današnjoj sednici odložio je odluku o oceni ustavnosti inicijative za smenu predsednice Vrhovnog kasacionog suda Nate Mesarović.

Izvor: B92

Odložena odluka o Nati Mesaroviæ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

napolje svi , a ne samo Nata

pre 11 godina

Sudstvo je sluškinja režima, tako je bilo za vreme Miloševića, Tadića, tako je i danas. Skupština Srbije im je naredbodavac, a oni mala deca koja slušaju. Tako da je njihova mržnja prema režimu (čiji su oni samo batleri), možda i veća nego kod drugih. A žto se tiče neefikasnosti Vrhovnog kasacionog suda, kada bi dolazili na posao pre 10h i odlažili posle 13h (svi, od neukih pisara do Sekretara suda koji nikad nije na radnom mestu, možda bi bilo bolje).To je primetio još pokojni Đinđić, kada je jednom prilikom došao u Vrhovni sud i zatekao u 11h maltene praznu zgradu.

aja

pre 11 godina

Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. (tomkarlo, 28. septembar 2012 01:23)

Razresana sam i radujem se da Mesarovicka ode sa spornog mesta , jer je unistila i onako lose pravosudje. Ne radujem se nacinu. Nacin mi dokazuje je da Ustavni sud za vreme vladavine DS bio pod teskom blokadom i uticajem, jer 2 godine inicijativa postoji, a oni ne odlucuju.
Mozda i ovi sada vrse isti pritisak. Ali ovakav US su formirali DS i Mesarovicka u poslednje 3 godine. Ona je birala deo sudija US, ona je razresavala sudije na nedopusten nacin, jer je htele da izigrava Boga.
Svi oni koji su trebali da budu razreseni, mogli su biti razreseni pojedinacno, za ove protekle 3 godine, tako sto bi se pojedinacno stvarno i objektivno utvrdilo da nisu dobre sudije.Ovako sev radi neko ko hoce dobro sudstvo.
Onaj ko hoce partijsko, razresi 800 sudija u jednom danu, uglavnom onih bez politicke veze. Ima i medju razresenima kukolja, sigurno, ali bas zahvaljujuci Mesarovickinom radu, oni ce se vratiti u pravosudje.
Da su hteli razresenje losih, a ne politicki nepodobnih, radili bi od slucaja do slucaja.
Dobro je za ovu drzavu da ona ode. Dobro je i da US uradi ono sto mu je zadatak. Ovo sve je blamaza i Ustavnog suda. Mozda ce ovo ipak biti nauk najvisim sudijama da rade sa osnovom u zakonu, a ne u partijskim zeljama.

tomkarlo

pre 11 godina

Utvrditi neustavnost izbora posle toliko vremena je teška politička ujdurma. Posledice koje proističu iz proglašenja neustavnim izbora predsednika najvišeg sudskog organa su teško zamislive. Ne bih voleo da budem u koži onih koji će objašnjavati šta sve znači kada se ukine najviši sud u državi, jer suda nema ako nema predsednika. Sve što je rađeno od strane predsednika i sudskih organa koji funkcionišu na osnovu odluka predsednika sada postaje nepostojeće. Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. Ali ni jedan takav komentator nije rekao ni reč o svom odnosu prema tom pitanju - da li se slažu sa pravnim, ustavnim osnovama pokrenutog postupka. A o tome bi pravi profesionalci trebalo da govore, a ne da se sada raduju.

Max

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)
Naravno, dobitnici plakate za "doprinos uspehu reforme srpskog pravosudja" (dobitnici su i Nata i Blic i Miljko Radisavljevic), cuvaju jedni drugima ledja.

matori

pre 11 godina

"...To znači da je predsednica suda imenovana pre nego što je sam sud nastao... ... ...
... ...Nata Mesarović nije želela da komentariše ovaj potez Ustavnog suda, ali je samo navela da je za nju paradoksalno da se postupak pokreće dve godine nakon podnošenja zahteva..."

Za mene je paradoksalno da neko ko predstavlja sam vrh pravosuđa u ovoj zemlji, nema ni toliko morala da se pokrije ušima i nestane bez traga posle svega, nego još ONA izražava neko čuđenje!?
Zbog svega što je i kako je činila, zaslužuje da joj doživotno zabrane da primiriše u pravosuđe!
Nit' časti, nit' obraza... samo goli đon.

Radovan

pre 11 godina

Baš bih voleo da čujem onu kasetu koja se pojavila sa g. Cvijanom - pala sa neba. Tu verovatno ima puno toga da se čuje i o nati i o drugima

Milenica Rakić

pre 11 godina

I ona i svi njeni drugari koji su bili aktivni u prošlost....pa neka služe za primer koliko su loši bili i kako ne treba raditi!

Kalin

pre 11 godina

Čudi je što se inicijativa aktuelizuje dve godine od njenog podnošenja?
Da li se ona čudila pre dve godine kako to posta predsednica nečeg što još nije formirano?
Vi ste godpođo oličenje bahatosti, gramzivosti, poslušnosti, a svoje propuste pravdali ste nekom crnom i belom magijom, prostitucijom...
A što se tiče ,,zemunaca,, - za neupućene: tu je glavni teret izneo sudija Kljajević.

vulkan

pre 11 godina

Koje reforme ? Zavaravamo EU ,a sve se radi i sprovodi po starom. Doticna prima pet raznih primanja,i nije trepnula.Pa sta ako nekoga nadlezni smene ? I ona je na stotine sudija smenila,i ponovo nije trepnula. Ona uopste ne trepce !!

levo smetalo

pre 11 godina

Zar ona nije predsednica Visokog Saveta Sudstva a ne Vrhovnog kasacionog suda? (Cvija, 27. septembar 2012 15:52) i jedno i drugo a cini mi se da ima jos neku funkciju.

ja

pre 11 godina

Gledam sta se sve pise i ne verujem. Dakle jedini ČOVEK koji je SMEO da sudi kada nijedan drugi čovek nije smeo ni da pridje nikom od njih, a kamoli da kaze izadjite napolje sa majicama na kojima su vukovi, tigrovi ...itd.

RaDE

pre 11 godina

Ова жена је мимо прописа била члан ВСС целе 2009. год. Није тачно да је последњи дан за конституисање ВСС био 06.04. већ 09.03.2009. јер је тог датума легалном председнику Врховног суда Србије (Види петровић Шкеро) истекао мандат. Након овог датума је Ната Месаровиић постала ВД председник Врх. суд. Србије. Ни у једном закону не пише да је ВД председника члан Високог савета судства, мада ће многи помислити да је то исто. Није јер председника бира парламент (народ) а ВД поставља општа седница свих судија суда.
Чак и да је то иста ствар, ова жена је неосновано председавала Високим саветом целе 2009. год. јер председник Врховног суда је само члан Високог савета судства (по функцији) а не и његов председник.
Она је председавајући овим Саветом, који се никада НИЈЕ КОНСТИТУИСАО у складу са законом, извршила комплетни избор судија у Србији а да није поштовала Закон о судијама, Закон о ВСС, Уставни Закон, Устав Србије, Закон о општем управном поступку, Одлуку о критеријумима и мерилима као и Пословник Народне скупштине који предвиђа да ће ВСС приликом предлагања кандидата за судијски избор, доставити биографије предложених кандидата и информације о непредложеним. Биографије НИКАДА нису доставили јер су се ваљда стидили истих а нису ни информације о непредложеним.
Ната и њени ортаци из ВСС морају КРИВИЧНО ОДГОВАРАТИ како ником у будућности не би пало на памет да уради исто то.
Уколико желимо промене морамо извршити НОВЕ ИЗБОРЕ за све судијске позиције.

Nikola Kosanović, adv.

pre 11 godina

... Ako Ustavni sud danas utvrdi da je Nata Mesarović nezakonito izabrana 30.11.2009. za predsednika VKS koji tada još nije bio konstituisan jer nije imao nijednog sudiju, a to se za mene "vidi iz aviona" još od 30.11.2009. kada su žutaći (političko-sudska mafija) ovu odluku doneli - napraviće korak u pozitivnom smeru, iskorak od služenja žutoj vlasti. Ustavni sud je podlegao političkim pritiscima i nije ispunio svoju dužnost u vreme kada je trebao da dela (krajem 2009. ili bar početkom 2010. godine), a ne da kao "čuvar Ustava" spava dubokim snom i to sve do nedavno. Dakle, da vidimo.

ZoranNS

pre 11 godina

Ta žena je imala petlju da osudi ubice koji su za sve sudije bili vruć krompir i imala je harbrosti da pokrene reformu sudstva, što pre i posle nje niko nije uradio, niti će se upustiti u takav složen posao. Reforma nije uspela, razlozi su mnogobrojni, od upitne sposobnosti Mesarovićke do silnih koji su podmetali klipove da reforma ne uspe. Sudijama je dobro ovako kako je bilo, ne radiš ništa, dobijaš platu, debelo naplaćuješ od kriminalaca kada ne sudiš po Zakonu, kada ih oslobađaš krivice. Za Draganu Boljević onda si dobar i pošten sudija i treba da uživaš svaku zaštitu.

Sremac

pre 11 godina

Pravo i sudstvo su nam u hausu, i to vec godinama i bez obzira sto smo navodno pokusavali da se popravimo. Nazalost, mnogi advokati i sudije su nesposobni i bez morala.
Volim svoju zemlju i zelim da imamo nezavisan i efikasan pravni sistem, ali mislim da smo dosli do toga da trebamo dovesti sposobne ljude iz Londona, Brisela, itd. da nam naprave red po ovom pitanju.

Грађанин Србије!

pre 11 godina

Да ли ће надлежни, уколико докажу да је дотична Ната постављена на ту функцију незаконски, затражити да врати ретроактивно уназад ''платицу'' за време трајања њеног мандата...питам се питам...?

Мене лично баш брига што ће је сменити, хоћу као грађанин да плати (врати) све оно колико нас је коштала! Њен срамно реформски мандат!

bezimena

pre 11 godina

Sa ovim je više nego očigledno da aktuelni režim sprovodi čist revanšizam!
Da VdrK nije bio kgb Trojanski konj, lustracija bi odnela "službe" SM na djubrište istorije, gde i pripadaju, i ova zemlja bi se gradila na zdravim temeljema. Ovako, spašavaj se ko može iz ove smrdljive "crne rupe, na SVILENOM tepihu Evrope"!

nemanja

pre 11 godina

Zato sudije i treba da budu nezavisne, a ne da se lizu sa vlastima jer kad se vlast promeni jedino sto mogu da ocekuju je da ih novi pljuju. A to isto mogu da ocekuju i sadasnje sudije ustavnog suda. Sto bi moja baba rekla: mecka ide od tarabe do tarabe.

Cinik

pre 11 godina

Ja jesam za smenu Nate Mesarović ali ne na ovakav način kako se to sada radi. Ako je inicijativa bila podneta još pre dve godine a USS je ćutao, postavlja se pitanje odgovornosti Ustavnog suda. Nije ovo prvi put da je Ustavni sud ćutao i donosio političke odluke. Lično sam za to da se podnese i incijativa za razrešenje Dragiše Slijepčevića sa mesta Predsednika USS jer je on direktno kočio rad USS.

Стварно нема смисла

pre 11 godina

Како дошло тако отишло...Одлука би имала смисла ако би резултирала обавезом да дотична врати све што јој је непрописно исплаћено. У динарима и еврима.

svi zajedno

pre 11 godina

Ko je ova zena i ko je sve vreme stajao iza nje i njenih funkcija?!Ne mogu tacno da se setim na koliko je ona platnih spiskova u isto vreme,pa dokle ljudi?!!!:(((Zato smo tu i gde smo...svaka cast,sve ovakve primere treba slati u zatvor!!!

Osecanje

pre 11 godina

Kako se jadno osecam pred saznanjem da nam ne valja sudstvo, da se sudije dovode po politickoj liniji (bilo koja starnka da je u pitanju), da Ustavni sud dozivi naglo "budjenje" posle promene vlasti itd..itd.. Kada cemo jednom doziveti da se niko ne buni na izbor sudija,da svi odgovaraju po zakonu, da nema zasticenih ili "preskocenih"? Jadno je sve to ..tuzno...skoro bespomocno.

Spineri

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)

To sam i napisao na istoj vesti

Cilj ove vesti je da se dezavuise predsednik USS i time posredno baci sumnja na korektne odluke USS-a povodom krsenja ustava.
(Spineri, 27. septembar 2012 09:33)

IBJ

pre 11 godina

Moral je u današnjoj Srbiji izgleda postao potpuna nepoznanica. G-đa Mesarević nije umela dostojanstveno da da ostavku u trenutku kada je bilo očigledno da je ona lično najveći krivac za debakl reforme sudstva (uz još nekolicinu državnih "velikodostojnika"). Sačekala je da je sada "izbaciju metlama" iz VSS i pravo budi - tako joj i treba. Na žalost, ima na raznim stranama našeg društvenog života još takvih likova, ehehe-heee!
Da vas podsetim, pre samo tri-četiri generacije (70-ak godina), u Srbiji su časni ljudi sebi znali da oduzmu život zbog par dinara manjka u poslovnim knjigama (daleko bilo, to danas niko ne očekuje). U boljševizmu smo imali "revolucionarnu pravdu", u samoupravljanju je postojala makar ona tragikomična "kolektivna odgovornost", a danas... ništa... đon-obraz! Uporedo sa očiglednim raspadom društvenog morala dospeli smo na ovu žalosnu stepenicu na kojoj sad tavorimo. S tog stanovišta put među normalan svet je jasan, ali imamo li snage za njega?

levo smetalo

pre 11 godina

smenite je odmah. zbog njene reforme, ja za najobicnije uverenje o neosudjivanosti moram da idem u Pozarevac i putujem 70km u oba pravca, jer je izmesten sud iz Petrovca koji mi je na 3km. pa za izdavanje tog uverenja je potreban jedan sluzbenik sa srednjom strucnom spremom i jedan kompjuter. to je to efikasno, reformisano i evropsko sudstvo!

logicno

pre 11 godina

to je odavno trebalo da se desi. zena se toliko bahato, bezobrazno i diktatorski ponasala da nemam reci. a da ne pricamo sto je ojadila budzet zbog enormnih zarada koje je primala na vise funkcija kao da je ona neki ekspert.... fuuuuujjjjjj

Ostecena gradjanka

pre 11 godina

Slazem se da se smene SVI oni koji su ucestvovali u unapredjivanju bahatih sudija narocito onih u Kragujevcu ciji su predmeti stizali i do medjunarodnog suda za ljudska prava kao i oni koji su donosili negativna resenja za inat Mesarevicevoj a na stetu nas ostecenih gradjana.

Pedja

pre 11 godina

Uskoro mozemo da ocekujemo i reviziju sudjenja Ulemeku i ekipi kako je lepo obecao predsednik Nikolic, jer mu je tu " nesto sumnjivo", kako on rece.

JADRANIN

pre 11 godina

Uopšte neznam šta ju je tu i preporučilo osim presude za ubistvo Zorana šinđića.Njeno postavljenje i jeste bila greška a najbolje se to videlo kroz nazovi reformu pravosuđa.

pravnik

pre 11 godina

Zaista morbidno,posle svega bićemo obavešteni da je Nata greškom izabrana.Čini mi se da je život svih u Srbiji jedna velika greška.

ljutiti gradjanin

pre 11 godina

Katastrofa sa reformom sudstva je mnogo vazniji razlog zbog koga je ona, i ne samo ona, trebala davno da bude smenjena. Kako to da se USS tek sad setio da ona nije izabrana po normalnoj proceduri?

k

pre 11 godina

Aaaa, pa zato su zuti poceli hajku na Slijepcevica preko Blica.
Ima i na B92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=09&dd=27&nav_category=206&nav_id=646519

pravnik

pre 11 godina

Zaista morbidno,posle svega bićemo obavešteni da je Nata greškom izabrana.Čini mi se da je život svih u Srbiji jedna velika greška.

ljutiti gradjanin

pre 11 godina

Katastrofa sa reformom sudstva je mnogo vazniji razlog zbog koga je ona, i ne samo ona, trebala davno da bude smenjena. Kako to da se USS tek sad setio da ona nije izabrana po normalnoj proceduri?

logicno

pre 11 godina

to je odavno trebalo da se desi. zena se toliko bahato, bezobrazno i diktatorski ponasala da nemam reci. a da ne pricamo sto je ojadila budzet zbog enormnih zarada koje je primala na vise funkcija kao da je ona neki ekspert.... fuuuuujjjjjj

levo smetalo

pre 11 godina

smenite je odmah. zbog njene reforme, ja za najobicnije uverenje o neosudjivanosti moram da idem u Pozarevac i putujem 70km u oba pravca, jer je izmesten sud iz Petrovca koji mi je na 3km. pa za izdavanje tog uverenja je potreban jedan sluzbenik sa srednjom strucnom spremom i jedan kompjuter. to je to efikasno, reformisano i evropsko sudstvo!

k

pre 11 godina

Aaaa, pa zato su zuti poceli hajku na Slijepcevica preko Blica.
Ima i na B92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=09&dd=27&nav_category=206&nav_id=646519

JADRANIN

pre 11 godina

Uopšte neznam šta ju je tu i preporučilo osim presude za ubistvo Zorana šinđića.Njeno postavljenje i jeste bila greška a najbolje se to videlo kroz nazovi reformu pravosuđa.

IBJ

pre 11 godina

Moral je u današnjoj Srbiji izgleda postao potpuna nepoznanica. G-đa Mesarević nije umela dostojanstveno da da ostavku u trenutku kada je bilo očigledno da je ona lično najveći krivac za debakl reforme sudstva (uz još nekolicinu državnih "velikodostojnika"). Sačekala je da je sada "izbaciju metlama" iz VSS i pravo budi - tako joj i treba. Na žalost, ima na raznim stranama našeg društvenog života još takvih likova, ehehe-heee!
Da vas podsetim, pre samo tri-četiri generacije (70-ak godina), u Srbiji su časni ljudi sebi znali da oduzmu život zbog par dinara manjka u poslovnim knjigama (daleko bilo, to danas niko ne očekuje). U boljševizmu smo imali "revolucionarnu pravdu", u samoupravljanju je postojala makar ona tragikomična "kolektivna odgovornost", a danas... ništa... đon-obraz! Uporedo sa očiglednim raspadom društvenog morala dospeli smo na ovu žalosnu stepenicu na kojoj sad tavorimo. S tog stanovišta put među normalan svet je jasan, ali imamo li snage za njega?

svi zajedno

pre 11 godina

Ko je ova zena i ko je sve vreme stajao iza nje i njenih funkcija?!Ne mogu tacno da se setim na koliko je ona platnih spiskova u isto vreme,pa dokle ljudi?!!!:(((Zato smo tu i gde smo...svaka cast,sve ovakve primere treba slati u zatvor!!!

Стварно нема смисла

pre 11 godina

Како дошло тако отишло...Одлука би имала смисла ако би резултирала обавезом да дотична врати све што јој је непрописно исплаћено. У динарима и еврима.

Грађанин Србије!

pre 11 godina

Да ли ће надлежни, уколико докажу да је дотична Ната постављена на ту функцију незаконски, затражити да врати ретроактивно уназад ''платицу'' за време трајања њеног мандата...питам се питам...?

Мене лично баш брига што ће је сменити, хоћу као грађанин да плати (врати) све оно колико нас је коштала! Њен срамно реформски мандат!

Ostecena gradjanka

pre 11 godina

Slazem se da se smene SVI oni koji su ucestvovali u unapredjivanju bahatih sudija narocito onih u Kragujevcu ciji su predmeti stizali i do medjunarodnog suda za ljudska prava kao i oni koji su donosili negativna resenja za inat Mesarevicevoj a na stetu nas ostecenih gradjana.

Osecanje

pre 11 godina

Kako se jadno osecam pred saznanjem da nam ne valja sudstvo, da se sudije dovode po politickoj liniji (bilo koja starnka da je u pitanju), da Ustavni sud dozivi naglo "budjenje" posle promene vlasti itd..itd.. Kada cemo jednom doziveti da se niko ne buni na izbor sudija,da svi odgovaraju po zakonu, da nema zasticenih ili "preskocenih"? Jadno je sve to ..tuzno...skoro bespomocno.

Cinik

pre 11 godina

Ja jesam za smenu Nate Mesarović ali ne na ovakav način kako se to sada radi. Ako je inicijativa bila podneta još pre dve godine a USS je ćutao, postavlja se pitanje odgovornosti Ustavnog suda. Nije ovo prvi put da je Ustavni sud ćutao i donosio političke odluke. Lično sam za to da se podnese i incijativa za razrešenje Dragiše Slijepčevića sa mesta Predsednika USS jer je on direktno kočio rad USS.

Pedja

pre 11 godina

Uskoro mozemo da ocekujemo i reviziju sudjenja Ulemeku i ekipi kako je lepo obecao predsednik Nikolic, jer mu je tu " nesto sumnjivo", kako on rece.

RaDE

pre 11 godina

Ова жена је мимо прописа била члан ВСС целе 2009. год. Није тачно да је последњи дан за конституисање ВСС био 06.04. већ 09.03.2009. јер је тог датума легалном председнику Врховног суда Србије (Види петровић Шкеро) истекао мандат. Након овог датума је Ната Месаровиић постала ВД председник Врх. суд. Србије. Ни у једном закону не пише да је ВД председника члан Високог савета судства, мада ће многи помислити да је то исто. Није јер председника бира парламент (народ) а ВД поставља општа седница свих судија суда.
Чак и да је то иста ствар, ова жена је неосновано председавала Високим саветом целе 2009. год. јер председник Врховног суда је само члан Високог савета судства (по функцији) а не и његов председник.
Она је председавајући овим Саветом, који се никада НИЈЕ КОНСТИТУИСАО у складу са законом, извршила комплетни избор судија у Србији а да није поштовала Закон о судијама, Закон о ВСС, Уставни Закон, Устав Србије, Закон о општем управном поступку, Одлуку о критеријумима и мерилима као и Пословник Народне скупштине који предвиђа да ће ВСС приликом предлагања кандидата за судијски избор, доставити биографије предложених кандидата и информације о непредложеним. Биографије НИКАДА нису доставили јер су се ваљда стидили истих а нису ни информације о непредложеним.
Ната и њени ортаци из ВСС морају КРИВИЧНО ОДГОВАРАТИ како ником у будућности не би пало на памет да уради исто то.
Уколико желимо промене морамо извршити НОВЕ ИЗБОРЕ за све судијске позиције.

Kalin

pre 11 godina

Čudi je što se inicijativa aktuelizuje dve godine od njenog podnošenja?
Da li se ona čudila pre dve godine kako to posta predsednica nečeg što još nije formirano?
Vi ste godpođo oličenje bahatosti, gramzivosti, poslušnosti, a svoje propuste pravdali ste nekom crnom i belom magijom, prostitucijom...
A što se tiče ,,zemunaca,, - za neupućene: tu je glavni teret izneo sudija Kljajević.

Nikola Kosanović, adv.

pre 11 godina

... Ako Ustavni sud danas utvrdi da je Nata Mesarović nezakonito izabrana 30.11.2009. za predsednika VKS koji tada još nije bio konstituisan jer nije imao nijednog sudiju, a to se za mene "vidi iz aviona" još od 30.11.2009. kada su žutaći (političko-sudska mafija) ovu odluku doneli - napraviće korak u pozitivnom smeru, iskorak od služenja žutoj vlasti. Ustavni sud je podlegao političkim pritiscima i nije ispunio svoju dužnost u vreme kada je trebao da dela (krajem 2009. ili bar početkom 2010. godine), a ne da kao "čuvar Ustava" spava dubokim snom i to sve do nedavno. Dakle, da vidimo.

Sremac

pre 11 godina

Pravo i sudstvo su nam u hausu, i to vec godinama i bez obzira sto smo navodno pokusavali da se popravimo. Nazalost, mnogi advokati i sudije su nesposobni i bez morala.
Volim svoju zemlju i zelim da imamo nezavisan i efikasan pravni sistem, ali mislim da smo dosli do toga da trebamo dovesti sposobne ljude iz Londona, Brisela, itd. da nam naprave red po ovom pitanju.

bezimena

pre 11 godina

Sa ovim je više nego očigledno da aktuelni režim sprovodi čist revanšizam!
Da VdrK nije bio kgb Trojanski konj, lustracija bi odnela "službe" SM na djubrište istorije, gde i pripadaju, i ova zemlja bi se gradila na zdravim temeljema. Ovako, spašavaj se ko može iz ove smrdljive "crne rupe, na SVILENOM tepihu Evrope"!

vulkan

pre 11 godina

Koje reforme ? Zavaravamo EU ,a sve se radi i sprovodi po starom. Doticna prima pet raznih primanja,i nije trepnula.Pa sta ako nekoga nadlezni smene ? I ona je na stotine sudija smenila,i ponovo nije trepnula. Ona uopste ne trepce !!

Milenica Rakić

pre 11 godina

I ona i svi njeni drugari koji su bili aktivni u prošlost....pa neka služe za primer koliko su loši bili i kako ne treba raditi!

levo smetalo

pre 11 godina

Zar ona nije predsednica Visokog Saveta Sudstva a ne Vrhovnog kasacionog suda? (Cvija, 27. septembar 2012 15:52) i jedno i drugo a cini mi se da ima jos neku funkciju.

nemanja

pre 11 godina

Zato sudije i treba da budu nezavisne, a ne da se lizu sa vlastima jer kad se vlast promeni jedino sto mogu da ocekuju je da ih novi pljuju. A to isto mogu da ocekuju i sadasnje sudije ustavnog suda. Sto bi moja baba rekla: mecka ide od tarabe do tarabe.

Spineri

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)

To sam i napisao na istoj vesti

Cilj ove vesti je da se dezavuise predsednik USS i time posredno baci sumnja na korektne odluke USS-a povodom krsenja ustava.
(Spineri, 27. septembar 2012 09:33)

ZoranNS

pre 11 godina

Ta žena je imala petlju da osudi ubice koji su za sve sudije bili vruć krompir i imala je harbrosti da pokrene reformu sudstva, što pre i posle nje niko nije uradio, niti će se upustiti u takav složen posao. Reforma nije uspela, razlozi su mnogobrojni, od upitne sposobnosti Mesarovićke do silnih koji su podmetali klipove da reforma ne uspe. Sudijama je dobro ovako kako je bilo, ne radiš ništa, dobijaš platu, debelo naplaćuješ od kriminalaca kada ne sudiš po Zakonu, kada ih oslobađaš krivice. Za Draganu Boljević onda si dobar i pošten sudija i treba da uživaš svaku zaštitu.

matori

pre 11 godina

"...To znači da je predsednica suda imenovana pre nego što je sam sud nastao... ... ...
... ...Nata Mesarović nije želela da komentariše ovaj potez Ustavnog suda, ali je samo navela da je za nju paradoksalno da se postupak pokreće dve godine nakon podnošenja zahteva..."

Za mene je paradoksalno da neko ko predstavlja sam vrh pravosuđa u ovoj zemlji, nema ni toliko morala da se pokrije ušima i nestane bez traga posle svega, nego još ONA izražava neko čuđenje!?
Zbog svega što je i kako je činila, zaslužuje da joj doživotno zabrane da primiriše u pravosuđe!
Nit' časti, nit' obraza... samo goli đon.

ja

pre 11 godina

Gledam sta se sve pise i ne verujem. Dakle jedini ČOVEK koji je SMEO da sudi kada nijedan drugi čovek nije smeo ni da pridje nikom od njih, a kamoli da kaze izadjite napolje sa majicama na kojima su vukovi, tigrovi ...itd.

Radovan

pre 11 godina

Baš bih voleo da čujem onu kasetu koja se pojavila sa g. Cvijanom - pala sa neba. Tu verovatno ima puno toga da se čuje i o nati i o drugima

Max

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)
Naravno, dobitnici plakate za "doprinos uspehu reforme srpskog pravosudja" (dobitnici su i Nata i Blic i Miljko Radisavljevic), cuvaju jedni drugima ledja.

aja

pre 11 godina

Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. (tomkarlo, 28. septembar 2012 01:23)

Razresana sam i radujem se da Mesarovicka ode sa spornog mesta , jer je unistila i onako lose pravosudje. Ne radujem se nacinu. Nacin mi dokazuje je da Ustavni sud za vreme vladavine DS bio pod teskom blokadom i uticajem, jer 2 godine inicijativa postoji, a oni ne odlucuju.
Mozda i ovi sada vrse isti pritisak. Ali ovakav US su formirali DS i Mesarovicka u poslednje 3 godine. Ona je birala deo sudija US, ona je razresavala sudije na nedopusten nacin, jer je htele da izigrava Boga.
Svi oni koji su trebali da budu razreseni, mogli su biti razreseni pojedinacno, za ove protekle 3 godine, tako sto bi se pojedinacno stvarno i objektivno utvrdilo da nisu dobre sudije.Ovako sev radi neko ko hoce dobro sudstvo.
Onaj ko hoce partijsko, razresi 800 sudija u jednom danu, uglavnom onih bez politicke veze. Ima i medju razresenima kukolja, sigurno, ali bas zahvaljujuci Mesarovickinom radu, oni ce se vratiti u pravosudje.
Da su hteli razresenje losih, a ne politicki nepodobnih, radili bi od slucaja do slucaja.
Dobro je za ovu drzavu da ona ode. Dobro je i da US uradi ono sto mu je zadatak. Ovo sve je blamaza i Ustavnog suda. Mozda ce ovo ipak biti nauk najvisim sudijama da rade sa osnovom u zakonu, a ne u partijskim zeljama.

tomkarlo

pre 11 godina

Utvrditi neustavnost izbora posle toliko vremena je teška politička ujdurma. Posledice koje proističu iz proglašenja neustavnim izbora predsednika najvišeg sudskog organa su teško zamislive. Ne bih voleo da budem u koži onih koji će objašnjavati šta sve znači kada se ukine najviši sud u državi, jer suda nema ako nema predsednika. Sve što je rađeno od strane predsednika i sudskih organa koji funkcionišu na osnovu odluka predsednika sada postaje nepostojeće. Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. Ali ni jedan takav komentator nije rekao ni reč o svom odnosu prema tom pitanju - da li se slažu sa pravnim, ustavnim osnovama pokrenutog postupka. A o tome bi pravi profesionalci trebalo da govore, a ne da se sada raduju.

napolje svi , a ne samo Nata

pre 11 godina

Sudstvo je sluškinja režima, tako je bilo za vreme Miloševića, Tadića, tako je i danas. Skupština Srbije im je naredbodavac, a oni mala deca koja slušaju. Tako da je njihova mržnja prema režimu (čiji su oni samo batleri), možda i veća nego kod drugih. A žto se tiče neefikasnosti Vrhovnog kasacionog suda, kada bi dolazili na posao pre 10h i odlažili posle 13h (svi, od neukih pisara do Sekretara suda koji nikad nije na radnom mestu, možda bi bilo bolje).To je primetio još pokojni Đinđić, kada je jednom prilikom došao u Vrhovni sud i zatekao u 11h maltene praznu zgradu.

ZoranNS

pre 11 godina

Ta žena je imala petlju da osudi ubice koji su za sve sudije bili vruć krompir i imala je harbrosti da pokrene reformu sudstva, što pre i posle nje niko nije uradio, niti će se upustiti u takav složen posao. Reforma nije uspela, razlozi su mnogobrojni, od upitne sposobnosti Mesarovićke do silnih koji su podmetali klipove da reforma ne uspe. Sudijama je dobro ovako kako je bilo, ne radiš ništa, dobijaš platu, debelo naplaćuješ od kriminalaca kada ne sudiš po Zakonu, kada ih oslobađaš krivice. Za Draganu Boljević onda si dobar i pošten sudija i treba da uživaš svaku zaštitu.

bezimena

pre 11 godina

Sa ovim je više nego očigledno da aktuelni režim sprovodi čist revanšizam!
Da VdrK nije bio kgb Trojanski konj, lustracija bi odnela "službe" SM na djubrište istorije, gde i pripadaju, i ova zemlja bi se gradila na zdravim temeljema. Ovako, spašavaj se ko može iz ove smrdljive "crne rupe, na SVILENOM tepihu Evrope"!

Pedja

pre 11 godina

Uskoro mozemo da ocekujemo i reviziju sudjenja Ulemeku i ekipi kako je lepo obecao predsednik Nikolic, jer mu je tu " nesto sumnjivo", kako on rece.

ja

pre 11 godina

Gledam sta se sve pise i ne verujem. Dakle jedini ČOVEK koji je SMEO da sudi kada nijedan drugi čovek nije smeo ni da pridje nikom od njih, a kamoli da kaze izadjite napolje sa majicama na kojima su vukovi, tigrovi ...itd.

k

pre 11 godina

Aaaa, pa zato su zuti poceli hajku na Slijepcevica preko Blica.
Ima i na B92:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=09&dd=27&nav_category=206&nav_id=646519

logicno

pre 11 godina

to je odavno trebalo da se desi. zena se toliko bahato, bezobrazno i diktatorski ponasala da nemam reci. a da ne pricamo sto je ojadila budzet zbog enormnih zarada koje je primala na vise funkcija kao da je ona neki ekspert.... fuuuuujjjjjj

Грађанин Србије!

pre 11 godina

Да ли ће надлежни, уколико докажу да је дотична Ната постављена на ту функцију незаконски, затражити да врати ретроактивно уназад ''платицу'' за време трајања њеног мандата...питам се питам...?

Мене лично баш брига што ће је сменити, хоћу као грађанин да плати (врати) све оно колико нас је коштала! Њен срамно реформски мандат!

JADRANIN

pre 11 godina

Uopšte neznam šta ju je tu i preporučilo osim presude za ubistvo Zorana šinđića.Njeno postavljenje i jeste bila greška a najbolje se to videlo kroz nazovi reformu pravosuđa.

Nikola Kosanović, adv.

pre 11 godina

... Ako Ustavni sud danas utvrdi da je Nata Mesarović nezakonito izabrana 30.11.2009. za predsednika VKS koji tada još nije bio konstituisan jer nije imao nijednog sudiju, a to se za mene "vidi iz aviona" još od 30.11.2009. kada su žutaći (političko-sudska mafija) ovu odluku doneli - napraviće korak u pozitivnom smeru, iskorak od služenja žutoj vlasti. Ustavni sud je podlegao političkim pritiscima i nije ispunio svoju dužnost u vreme kada je trebao da dela (krajem 2009. ili bar početkom 2010. godine), a ne da kao "čuvar Ustava" spava dubokim snom i to sve do nedavno. Dakle, da vidimo.

IBJ

pre 11 godina

Moral je u današnjoj Srbiji izgleda postao potpuna nepoznanica. G-đa Mesarević nije umela dostojanstveno da da ostavku u trenutku kada je bilo očigledno da je ona lično najveći krivac za debakl reforme sudstva (uz još nekolicinu državnih "velikodostojnika"). Sačekala je da je sada "izbaciju metlama" iz VSS i pravo budi - tako joj i treba. Na žalost, ima na raznim stranama našeg društvenog života još takvih likova, ehehe-heee!
Da vas podsetim, pre samo tri-četiri generacije (70-ak godina), u Srbiji su časni ljudi sebi znali da oduzmu život zbog par dinara manjka u poslovnim knjigama (daleko bilo, to danas niko ne očekuje). U boljševizmu smo imali "revolucionarnu pravdu", u samoupravljanju je postojala makar ona tragikomična "kolektivna odgovornost", a danas... ništa... đon-obraz! Uporedo sa očiglednim raspadom društvenog morala dospeli smo na ovu žalosnu stepenicu na kojoj sad tavorimo. S tog stanovišta put među normalan svet je jasan, ali imamo li snage za njega?

levo smetalo

pre 11 godina

smenite je odmah. zbog njene reforme, ja za najobicnije uverenje o neosudjivanosti moram da idem u Pozarevac i putujem 70km u oba pravca, jer je izmesten sud iz Petrovca koji mi je na 3km. pa za izdavanje tog uverenja je potreban jedan sluzbenik sa srednjom strucnom spremom i jedan kompjuter. to je to efikasno, reformisano i evropsko sudstvo!

ljutiti gradjanin

pre 11 godina

Katastrofa sa reformom sudstva je mnogo vazniji razlog zbog koga je ona, i ne samo ona, trebala davno da bude smenjena. Kako to da se USS tek sad setio da ona nije izabrana po normalnoj proceduri?

pravnik

pre 11 godina

Zaista morbidno,posle svega bićemo obavešteni da je Nata greškom izabrana.Čini mi se da je život svih u Srbiji jedna velika greška.

Стварно нема смисла

pre 11 godina

Како дошло тако отишло...Одлука би имала смисла ако би резултирала обавезом да дотична врати све што јој је непрописно исплаћено. У динарима и еврима.

svi zajedno

pre 11 godina

Ko je ova zena i ko je sve vreme stajao iza nje i njenih funkcija?!Ne mogu tacno da se setim na koliko je ona platnih spiskova u isto vreme,pa dokle ljudi?!!!:(((Zato smo tu i gde smo...svaka cast,sve ovakve primere treba slati u zatvor!!!

Kalin

pre 11 godina

Čudi je što se inicijativa aktuelizuje dve godine od njenog podnošenja?
Da li se ona čudila pre dve godine kako to posta predsednica nečeg što još nije formirano?
Vi ste godpođo oličenje bahatosti, gramzivosti, poslušnosti, a svoje propuste pravdali ste nekom crnom i belom magijom, prostitucijom...
A što se tiče ,,zemunaca,, - za neupućene: tu je glavni teret izneo sudija Kljajević.

Spineri

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)

To sam i napisao na istoj vesti

Cilj ove vesti je da se dezavuise predsednik USS i time posredno baci sumnja na korektne odluke USS-a povodom krsenja ustava.
(Spineri, 27. septembar 2012 09:33)

Ostecena gradjanka

pre 11 godina

Slazem se da se smene SVI oni koji su ucestvovali u unapredjivanju bahatih sudija narocito onih u Kragujevcu ciji su predmeti stizali i do medjunarodnog suda za ljudska prava kao i oni koji su donosili negativna resenja za inat Mesarevicevoj a na stetu nas ostecenih gradjana.

Milenica Rakić

pre 11 godina

I ona i svi njeni drugari koji su bili aktivni u prošlost....pa neka služe za primer koliko su loši bili i kako ne treba raditi!

Cinik

pre 11 godina

Ja jesam za smenu Nate Mesarović ali ne na ovakav način kako se to sada radi. Ako je inicijativa bila podneta još pre dve godine a USS je ćutao, postavlja se pitanje odgovornosti Ustavnog suda. Nije ovo prvi put da je Ustavni sud ćutao i donosio političke odluke. Lično sam za to da se podnese i incijativa za razrešenje Dragiše Slijepčevića sa mesta Predsednika USS jer je on direktno kočio rad USS.

RaDE

pre 11 godina

Ова жена је мимо прописа била члан ВСС целе 2009. год. Није тачно да је последњи дан за конституисање ВСС био 06.04. већ 09.03.2009. јер је тог датума легалном председнику Врховног суда Србије (Види петровић Шкеро) истекао мандат. Након овог датума је Ната Месаровиић постала ВД председник Врх. суд. Србије. Ни у једном закону не пише да је ВД председника члан Високог савета судства, мада ће многи помислити да је то исто. Није јер председника бира парламент (народ) а ВД поставља општа седница свих судија суда.
Чак и да је то иста ствар, ова жена је неосновано председавала Високим саветом целе 2009. год. јер председник Врховног суда је само члан Високог савета судства (по функцији) а не и његов председник.
Она је председавајући овим Саветом, који се никада НИЈЕ КОНСТИТУИСАО у складу са законом, извршила комплетни избор судија у Србији а да није поштовала Закон о судијама, Закон о ВСС, Уставни Закон, Устав Србије, Закон о општем управном поступку, Одлуку о критеријумима и мерилима као и Пословник Народне скупштине који предвиђа да ће ВСС приликом предлагања кандидата за судијски избор, доставити биографије предложених кандидата и информације о непредложеним. Биографије НИКАДА нису доставили јер су се ваљда стидили истих а нису ни информације о непредложеним.
Ната и њени ортаци из ВСС морају КРИВИЧНО ОДГОВАРАТИ како ником у будућности не би пало на памет да уради исто то.
Уколико желимо промене морамо извршити НОВЕ ИЗБОРЕ за све судијске позиције.

vulkan

pre 11 godina

Koje reforme ? Zavaravamo EU ,a sve se radi i sprovodi po starom. Doticna prima pet raznih primanja,i nije trepnula.Pa sta ako nekoga nadlezni smene ? I ona je na stotine sudija smenila,i ponovo nije trepnula. Ona uopste ne trepce !!

levo smetalo

pre 11 godina

Zar ona nije predsednica Visokog Saveta Sudstva a ne Vrhovnog kasacionog suda? (Cvija, 27. septembar 2012 15:52) i jedno i drugo a cini mi se da ima jos neku funkciju.

matori

pre 11 godina

"...To znači da je predsednica suda imenovana pre nego što je sam sud nastao... ... ...
... ...Nata Mesarović nije želela da komentariše ovaj potez Ustavnog suda, ali je samo navela da je za nju paradoksalno da se postupak pokreće dve godine nakon podnošenja zahteva..."

Za mene je paradoksalno da neko ko predstavlja sam vrh pravosuđa u ovoj zemlji, nema ni toliko morala da se pokrije ušima i nestane bez traga posle svega, nego još ONA izražava neko čuđenje!?
Zbog svega što je i kako je činila, zaslužuje da joj doživotno zabrane da primiriše u pravosuđe!
Nit' časti, nit' obraza... samo goli đon.

napolje svi , a ne samo Nata

pre 11 godina

Sudstvo je sluškinja režima, tako je bilo za vreme Miloševića, Tadića, tako je i danas. Skupština Srbije im je naredbodavac, a oni mala deca koja slušaju. Tako da je njihova mržnja prema režimu (čiji su oni samo batleri), možda i veća nego kod drugih. A žto se tiče neefikasnosti Vrhovnog kasacionog suda, kada bi dolazili na posao pre 10h i odlažili posle 13h (svi, od neukih pisara do Sekretara suda koji nikad nije na radnom mestu, možda bi bilo bolje).To je primetio još pokojni Đinđić, kada je jednom prilikom došao u Vrhovni sud i zatekao u 11h maltene praznu zgradu.

Sremac

pre 11 godina

Pravo i sudstvo su nam u hausu, i to vec godinama i bez obzira sto smo navodno pokusavali da se popravimo. Nazalost, mnogi advokati i sudije su nesposobni i bez morala.
Volim svoju zemlju i zelim da imamo nezavisan i efikasan pravni sistem, ali mislim da smo dosli do toga da trebamo dovesti sposobne ljude iz Londona, Brisela, itd. da nam naprave red po ovom pitanju.

Radovan

pre 11 godina

Baš bih voleo da čujem onu kasetu koja se pojavila sa g. Cvijanom - pala sa neba. Tu verovatno ima puno toga da se čuje i o nati i o drugima

tomkarlo

pre 11 godina

Utvrditi neustavnost izbora posle toliko vremena je teška politička ujdurma. Posledice koje proističu iz proglašenja neustavnim izbora predsednika najvišeg sudskog organa su teško zamislive. Ne bih voleo da budem u koži onih koji će objašnjavati šta sve znači kada se ukine najviši sud u državi, jer suda nema ako nema predsednika. Sve što je rađeno od strane predsednika i sudskih organa koji funkcionišu na osnovu odluka predsednika sada postaje nepostojeće. Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. Ali ni jedan takav komentator nije rekao ni reč o svom odnosu prema tom pitanju - da li se slažu sa pravnim, ustavnim osnovama pokrenutog postupka. A o tome bi pravi profesionalci trebalo da govore, a ne da se sada raduju.

nemanja

pre 11 godina

Zato sudije i treba da budu nezavisne, a ne da se lizu sa vlastima jer kad se vlast promeni jedino sto mogu da ocekuju je da ih novi pljuju. A to isto mogu da ocekuju i sadasnje sudije ustavnog suda. Sto bi moja baba rekla: mecka ide od tarabe do tarabe.

Osecanje

pre 11 godina

Kako se jadno osecam pred saznanjem da nam ne valja sudstvo, da se sudije dovode po politickoj liniji (bilo koja starnka da je u pitanju), da Ustavni sud dozivi naglo "budjenje" posle promene vlasti itd..itd.. Kada cemo jednom doziveti da se niko ne buni na izbor sudija,da svi odgovaraju po zakonu, da nema zasticenih ili "preskocenih"? Jadno je sve to ..tuzno...skoro bespomocno.

Max

pre 11 godina

@(k, 27. septembar 2012 14:47)
Naravno, dobitnici plakate za "doprinos uspehu reforme srpskog pravosudja" (dobitnici su i Nata i Blic i Miljko Radisavljevic), cuvaju jedni drugima ledja.

aja

pre 11 godina

Vidim da su se mnoge "oštećene" sudije javljale komentarima, likujući zbog situacije u kojoj se nalazi ne svojom odgovornošću NM. (tomkarlo, 28. septembar 2012 01:23)

Razresana sam i radujem se da Mesarovicka ode sa spornog mesta , jer je unistila i onako lose pravosudje. Ne radujem se nacinu. Nacin mi dokazuje je da Ustavni sud za vreme vladavine DS bio pod teskom blokadom i uticajem, jer 2 godine inicijativa postoji, a oni ne odlucuju.
Mozda i ovi sada vrse isti pritisak. Ali ovakav US su formirali DS i Mesarovicka u poslednje 3 godine. Ona je birala deo sudija US, ona je razresavala sudije na nedopusten nacin, jer je htele da izigrava Boga.
Svi oni koji su trebali da budu razreseni, mogli su biti razreseni pojedinacno, za ove protekle 3 godine, tako sto bi se pojedinacno stvarno i objektivno utvrdilo da nisu dobre sudije.Ovako sev radi neko ko hoce dobro sudstvo.
Onaj ko hoce partijsko, razresi 800 sudija u jednom danu, uglavnom onih bez politicke veze. Ima i medju razresenima kukolja, sigurno, ali bas zahvaljujuci Mesarovickinom radu, oni ce se vratiti u pravosudje.
Da su hteli razresenje losih, a ne politicki nepodobnih, radili bi od slucaja do slucaja.
Dobro je za ovu drzavu da ona ode. Dobro je i da US uradi ono sto mu je zadatak. Ovo sve je blamaza i Ustavnog suda. Mozda ce ovo ipak biti nauk najvisim sudijama da rade sa osnovom u zakonu, a ne u partijskim zeljama.