Sreda, 05.09.2012.

17:25

Za lekare u Srbiji nema posla

Nezaposlenost u Srbiji raste, a među onima koji su bez posla sve je više lekara jer se broj studenata koji se upisuju na Medicinski fakultet ne smanjuje.

Izvor: B92

Za lekare u Srbiji nema posla IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Joca "cika doktor"

pre 11 godina

Pa to je pravo cudo da za lekare u Srbiji nema posla. Onda treba nastaviti sa izgladnjavanjem Srba i losim vakcinama pa ce valjda biti vise posla za lekare ili je mozda bolje da se ogranice upisi na medicinskim fakultetima a da se ostatak ustedjenog novca potrosi na narodne kujne, da se prehrane gladni i iznemogli pa ce onda Srbija imati dovoljno lekara za sve gradjane Srbije. Poneki "cika doktor" ce ipak cak moci da ide i van granica Srbije.

@nsovac

pre 11 godina

Не можеш да имаш два запослења у држави. То није нормално. Бирај или асистент или лекар. Јер твојим ставом многи уништавају могућност новима да добију посао. У Србији има 4000 незапослених лекара. А има исто толико оних који седе на две, три столице у државним службама и приватној пракси. Дакле њима укините могућност да раде на два места па ћете видети како ће конкурси да ничу ко печурке после кише. Не можете све само за себе ...

Branko

pre 11 godina

@(Doktor, 5. septembar 2012 18:33)

Nije istina to što pričaš. Baš si zlonameran. Kada sam došao u Nemačku nikakvu verifikaciju diplome mi nisu tražili. Odmah sam dobio i smeštaj i posao kao i specijalizaciju. Istina je samo jezik. Morao sam da polažem za b2 nivo nemačkog.

Aleksandar

pre 11 godina

Pa u tome i lezi najveci problem - izvozimo pamet, a onda pamet iz nametnutog osecaja solidarnosti salje nazad pare lenjima i glupima i tako se ceo sistem odrzava i samo se tapka u mestu.

Odgovorno tvrdim da bi se ova drzava-u-pokusaju sredila za samo godinu dana kad bi prestali da salju novac nazad. Tad bi konacno morali da se dozovemo pameti, da pocnemo da vise radimo a manje kukamo, a onda ne bi ni nasedali na sarene laze politicara. Ili bi pomrli. U oba slucaja, problem zvani Srbija bi bio resen jednom i zauvek.

"On"sve vidi al' je malo spor,ali.....

pre 11 godina

Ma mi smo "zdrava nacija"...sta ce nama doktori...vazno je da su se politicari namestili...imaju oni vec dijagnozu za nas sve!!!

leo

pre 11 godina

@djordje kod nas osnovne studije medicine traju 6 godina,a specijalizacija 4 ili 5 godina. sve zajedno 10 do 11 godina. isto kao u americi.

nsovac

pre 11 godina

U Novom Sadu se ne primaju dve pune plate. Ja radim kao lekar na klinici, a ujedno sam i asistent na fakultetu. Ljudi treba da znaju da studentske vezbe iz klinickih predmeta tesko moze da drzi neko a da nije lekar klinicar. A zasto bi isti za dva posla dobijao jednu platu? Ljudi, ne budite nerealni!

obi van

pre 11 godina

najbolji su mi ovi sto konstantno porede stanje u Srbiji sa Amerikom bilo da je u pitanju cijena benzina bilo da su plate. Da, specijalista tamo ima 180 000 bruto platu tj NETO oko $10 000 mjesecno. Ali to ima dobar specijalista sa preko 10 tak godina iskustva a ne ovi sto su tek zavrsili pa makar sa destkama. Do tada rade ko robovi po 90 sati sedmicno i zaduze se stravicne sume koje vracaju po deset godina. Ne kazem da ne treba pokusati srecu u inostranstvu, samo savjetujem svakome da se dobro raspita i ne idealizuje.

bez veze

pre 11 godina

Kada nema posla za doticnog M.S. kome je otac profesor .sta cemo mi bez veze da radimo.do duse nismo prosli kroz fakultet kao krava kroz mlad kukuruz kao doticni ali ni znanje vise niko ne ceni vec samo vezu i pare.

ja

pre 11 godina

Gospodo, u Srbiji ni za koga nema posla. BUKVALNO. Šta god da ste završili - džabe ste krečili. Tehnolog sam po struci, žao mi je što sam studirala, dve godine sam na birou. Moje kolege rade po kafićima kao konobari. Drugarica mi je ekonomista - 3 godine na birou. Celo moje društvo je fakultetski obrazovano i NIKO ne radi u struci. Drug arhitekta - radio preko "Prve šanse", najurili ga posle godinu dana. Drugarica doktorka - bez posla, uči nemački. Znam još sto ljudi, bukvalno STO koji ne rade u struci nego rade neke posliće dok se "ne snađu". Niko od nas nema vezu ili novac da bi se zaposli, svi živimo od danas do sutra. Zanima me, koja još zemlja na svetu ne ceni svoje lekare, inženjere, stručnajke? Ne, to samo Srbija radi. E zato i treba da propadnemo, jer smo zaslužili! Samo nemojte da mi kažete da sam "razmažena jer sigurno neću van Beograda", jer to nije istina. Pri tom, sve van Beograda je MRTVO, da se ne lažemo. Nemojte mi reći da sam "nesposobna jer ne umem da se snađem", zato što ovde "snaći se" znači uraditi nešto nepošteno. Tako nam je kako smo zaslužili, i kako smo sebi sredili državu.

Pale, RS

pre 11 godina

Gospodo ljekari. Dacu Vam jednu ideju, besplatno! Oni koji se odluce da je realizuju postace milioneri, garantovano! Udruzite se vas nekoliko 5-6, osnujte firmu mini kliniku ili provjerite u vasem zakonu kako vec to moze. ONLINE KLINIKA!!! Otkupite od telekoma brojeve, ulozite u marketing na pocetku, budite strucni, kulturni i prijatni, organizujte se po specijalnostima, formirajte dobru cijenu, ....da vidis posla. Zovu mame, zovu babe,......po vas cijeli dugi dan :))

p.s. sjeticete se vi mene, obecavam ;)

hulk

pre 11 godina

kod nas ima,das direktoru 5.000€ i resenje za stalno odmah! Dok je za med tehnicare 3.000€ Nema veze ko koliko ceka na posao bitno je ko ima da uleti sa kes!

lInsta

pre 11 godina

u svet ima sve manje lekara, jedino ih je u srbiji visak. niko nece da muci sebe 10 godina da bi neki pravnik nakon 4 poceo i da radi a i da ima vecu platu... vecina mojih kolega nije zadovoljna srbijom i ne ostaje im se ovde. na zalost, nase fakultete niko ne priznaje tako da je i trazenje posla u inostranstvu horor. jedino austrija cini mi se priznaje beogradski medicinski... a ove price o tome kako lekari ni preko grane ne zive kao bubreg u loju okacite macki o rep. primaju 10 puta vecu platu od nasih i postovani su, za razliku od ovih razapinjanja na krst u serbistanu

milan

pre 11 godina

Ima viška lekara i to nije sporno.najveći problem je Bg.i profesorski lobi koji je propast srpskog zdravstva.Ima ih previše i dok pozapošljavaju svoju decu za ostale ne ostane ništa.Pri tome rade na 5 mesta i zarađuju ogromne pare čak i za zapadne uslove.Sitematski se namerno uništavaju manji centri koji su nekada bili sasvim solidni.Postoji nekoliko grana nedicine koje bi zbog svoje specifičnosti trebale da budu u zdravstvenim u velikim centrima.Sve ostalo bi trebalo da se završava na nivou opštih bolnica.Ali kod nas je sve nakaradnio postavljneno u KC se leči sve.Uz to ove što napune 65.god.ni puškom ne možeš oterati u penziju.Ja još treba da budem presrećan što završavam neku specijalizaciju sa 35-36 god. za razliku od mojih kolega u recimo Sloveniji ili Hrvatskoj koji to čine sa oko 30 god.

Re:Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Klimte, grdno si u zabludi veruj mi, ja ni u rodjenom selu tj. selu moje majke nisam mogla da dobijem posao zato sto je prednost imala koleginica, cerka lokalnog bizMismena, žutaća, koja je tek zavrsila a ja cekam godinama.Lazu te Klimte, lazu, veruj mi, kazu oni kobajagi, kad odes na razgovor, dajte dokumente bice, bice, raspisu i konkurs ali on je vec i zavrsen pre nego sto je i raspisan, a toliko su osioni i bezobrazni da samo sto sliku kandidata koji ce biti primljen ne stave u raspisani konkurs.Veruj mi na osnovu mog dugogodisnjeg iskustva.Nego jel mozes da mi pomognes da se zaposlim u Becu moze i neko becko selo, Grizing, Laxenburg, Kalemberg,Parndorf (tu bi bilo dobro Outlet mi blizu)... ne biram.I jos nesto iz Kg-a sam ne iz Bg-a, nije samo on Srbija.

Pipi

pre 11 godina

Nema posla za doktore a i najtezi pacijenti cekaju po sest meseci na pregled. Ne vidim nikakvu logiku u tome. Sto se Amerike tice tamo je posao lekara precenjen, a gomila ljudi ne moze sebi ni da priusti pregled, tako da toliko o tome. Ne daj Boze da se razbolis u Americi. Najtuznije od svega je sto je velika vecina lekara zaboravila kako ide zakletva koju su polagali kad su zvanicno postajali lekari. A da ne pricamo o tome kako je moderna medicina nista drugo nego invanzivna azdaja koja samo zna da sece ili ljutom hemijom da ubija ljude.

Sir Oliver

pre 11 godina

Za lekare u serbistanu nema posla a i oni koji su zaposleni nista ne rade (barem u drzavnoj sluzbi). Lupajte minuse ali govorim na osnovu sopstvenog iskustva.

Djordje

pre 11 godina

A Americi nedostaje desetine hiljada doktora, gdje je prosjecna godisnja plata doktoru $180000. Istina, skolovanje traje 10 godina za razliku od nasih 5, i kosta $300000, ali kada zavrsis znas zasto si ucio i zasto si u dugu. Tuzna smo mi zemlja.

GrobaR

pre 11 godina

Pogasiti fakultete, cemu sluze kada nam ne trebaju novi strucnjaci, koja je svrha kada postoje samo radi sebe? Jel treba da skolujemo ljude da rade na zapadu, plate i pare koje dobijaju fakulteti usmeriti na proizvodnju, sisteme navodnjavanja, itd.

Evo neka neko nadje samo jedan dobar razlog zasto bi bilo koji fakultet postojao, pazite i ljudi koji zavrse neki smer IT-a se smatraju nestrucni i moraju nekoliko godina da se usavrsavaju.

hm

pre 11 godina

Tko zna dobro engleski jezik ne znam sta ceka u Srbiji. Tko ne zna, moze pokusati sa Hrvatskom (oni su digli kvote za upis studenata, jer nemaju dovoljno po 'manjim' mestima/gradovima, a i kada udju u EU biti ce jos slobodnih mesta). Na kraju uzmete njihova dokumenta (u drzavi u kojoj se uposlite) i resen problem i za vasu decu.
Ostali, koji misle cekati, neka cekaju. I ja sam cekao bolja vremena, te previse verovao politicarima i eto me u 40tim. Posten ovde tesko do posla, pa cak i lekar.

Milan

pre 11 godina

Sram vas bilo!!!!!!!!!!
Ovo je skandalozna izjava !!!!!!!
Zar su mladi i obrazovani ljudi jedini izvozni "artikal" ove zemlje, a sve u cilju namirivanja potreba vasih "gladnih" ociju po raznoraznim ministarstvima !!!!!!

mile

pre 11 godina

Ima posla za lekare na pretek pored ovako tesko bolesnog naroda.Ali plata,to je nesto drugo.Toga nazalost nema.Prvo ta deca trebaju da izbiju sebi iz glave da je poziv lekara automatska karta u tzv."sjajnu budusnost" "napredak i materijalno blagostanje" kucetine,5 auta i dve tri vikendice na moru.Hahaha!Celularac u uvu i kafica sa slagom i vec misle puna shaka brade. Napunili im stari usi glupostima.Idi u skolu pa ces biti "uspesan" Nije bato TO ono sto je nekad bilo.Jasna stvar kad svako pocne da trazi istu stvar dodje do guzve i prezasicenosti.Ogromna konkurencija a ekonomija i drustvo kao takvo popucalo.Nebi bog natekao para za nista vise.Ajde ako poneko nadje posao---dobro.A ovi koji ne nadju neka zasucu rukave i idu od kuce do kuce i lece i pomazu ljude cak da je u pitanju masaza ili praznjenje tute.Zar nije to ono sto i "hriscanska" vera trazi od njih a i kao neka ovde "socijalisticka,komunisticka,drustvena" tradicija njihovih baka i deda bivsih proletera?A jes,shipak svi hoce materijalna dobra ODMAH i SADA.Nishta od te neke narodne solidarnosti.Neka im drzava dobrovoljno da nekoliko mobilnih,potpuno opremljnih bolnickih kola i mobilnih apoteka umesto sto kupuje 18 glupih Humvija od Amerikanaca.Neka se vozaju okolo i pomazu narodu pa ce biti nesto za pojesti i mozda kakav dzeparac.Bolje nego sediti kod kuce i kukati za promasenom buducnosti.Nije ona promasena.Dolazi,samo je jako ruzna.HAHAHAA!

Alexa NS

pre 11 godina

Ja predlažem da oni koji žele da upišu medicinu razmisle i o upisu na farmaceutski fakultet. Dosta lakše dolaze do posla i u povlašćenijem su polpžaju u odnosu na srodne struke(npr. u odnosu na inženjere farmacetske tehnologije,..)

Dan

pre 11 godina

Na kraju krajeva, po prirodi stvari bi najveći deo stanovništa trebalo da se bavi poljoprivredom, jer se menadžment, pravo, elektronika, dizajn i slično ne jedu. Međutim, problem je što je u Srbiji poljoprivreda teško kulučenje bez ikakve perspektive, dok je to u npr. Austriji normalan posao koji donosi profit i zadovoljstvo.

Nema tu...

pre 11 godina

Sad kad je ovaj dr mr ovo rekao nadam se da nijedan gastos neće ni evro poslati svojima ovamo! Oni glat očekuju da će biti više priliva strane valute ako školovani odu i to u što većem broju! Ajmo raja mi odavde! Al da ne šaljemo ništa pa da i naši pocrkaju sve dok ovakve manijake gaje, biraju i podržavaju

Propali matori inzenjer u propalom javnom preduzecu

pre 11 godina

Sestri konacno stigla radna viza za Sloveniju posle vise od godinu dana kako je usla u celu pricu. Lekar je sa prosekom preko 9, zavrsila u roku, muz joj profa. Bila na zavodu skoro 3 godine zahvaljujuci Mladjinim strucnjacima. I moji zuti su se bas potrudili da mi pomognu da se zaposli - ovo je ironicno :) I tako ima zemalja koje cene nase lekare, direktor bolnice joj je Hrvat super su se skapirali. Kad je cuo da je interesuje anestezija da specijalizira obradovao se kao dete igracki :) Iako je u medjuvremenu pocela da radi u Srbiji u bolnici nema nameru da ostaje. I dobro je odlucila bar ce neko moci da pomogne porodici ako ovde nastupi slom. A i za decu je dobro sutra kad smo mi generacija 70 i neka izgubili nase zivote. Pozdrav svim nasim lekarima u dijaspori znajte da niste pogresili ovde niste dobrodosli ako niste prosecni i ako niste zuti ili mladjanovci ili crvena banda...

baden-württemberg

pre 11 godina

istina je da su nemci maksimalno olakšali priznavanje diploma, ovde radim od početka 2011. jezik, malo rešenosti i hrabrosti i u nemačku može da se dođe. ne bih da polemišem, pošto je problem već osvetljen iz mnogo uglova, i uglavnom se sa svima slažem. samo da navedem neke fakte. nemci imaju veštački manjak lekara koji je stvoren reformom zdravstva po američkom modelu 2003. godine. smešno je, iz ovog ugla, slušati priču o skautima kao o nekim podvodačima. to su ljudi koji legalno rade svoj posao. u nemačku može da se dođe i direktnim konkurisanjem u bolnicama, bez skauta, ja sam taj slučaj. plata je u startu malo veća od one kolege inženjera, alisad su tu i dežurstva. a sad o srbiji. neke nepromenjive stvari, nažalost. 1) korupcija. 2) smanjenje broja studenata nije moguće jer ono povlači smanjenje broja profesora (oni vole svoje titule). 3) prazna zdravstvena kasa, ona se puni iz privrede, privreda ne radi. 4) sistem specijalizacija u medicini je potpuno zastareo; lekaru iz požarevca npr. treba da bude omogućeno da radi u požarevcu, tamo skuplja svoje npr. gastroskopije i šta već i polaže specijalistički ispit(e) u beogradu ili nišu. 5) nije greh da mladi idu gde im se ide, čitam u jednom časopisu (lege artis se zove) ovde npr. taksativne razloge zašto nemački lekari idu u kanadu. na kraju (da uđem u 1500 karaktera) - ne mislim da je ovde idealno. u nemačku se ulazi na mala vrata, ne odmah u humbolt u berlinu, 100 stvari mi se i ovde sistemskih ne sviđa. ali ostajem 101%.

Anja

pre 11 godina

Koje milijarde? Pa ti ljudi se besplatno skoluju u ovoj zemlji, i kostaju je vise nego sto ce radom u inostranstvu da joj vrate. Pa sta mislite, da Nemci nemaju medicinski fakultet? Nego skupo skolovanje, jeftinije im da uvezu svrsenog lekara koji je jos o svom trosku u Srbiji naucio i nemacki...

Марко

pre 11 godina

А лекари који могу у пензију неће да иду у исту.мало вискија,мало више пара(евра),и њима добро!што да иду у пензију?ово је стање у суботичкој болници

Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Zalosno je sto uopste diskutujemo da oni koji su naj Humaniji i gradjanima naj potrebniji, nemaju svoja radna mesta! I sto tvoja Egzistencija i mnogih mladih ljudi u Srbiji, zavisi od roditelja. Ako si jos u Beogradu kreni od Panceva ili Vrsca pa do B.Crkve, garantujem ti 100% sigurno Radno mesto veruj mi. Pozdrav iz Beca

Зоран

pre 11 godina

Америма требају лекари. Немцима требају. Само напред, можда Србија добије и захвалницу од ових земаља. Ево моја жена била неспособна за Србију, али за Америку није. После нострификације, специјализације и рада од 5 година у САД, добије она писмо у Србији да ако не настави специјализацију у Србији одузеће јој ту "част". Ја нађем мејл, јер господа директори по државним фирмама не остављају мејл и кажем да је специјализација завршена, али у САД, а то како ви комуницирате са болницама у Србији, то већ није мој проблем.

Kolega

pre 11 godina

Hiperprodukcija je lažna,činjenica je da smo po broju lekara ispod evropskog proseka a mladi lekari se ne zapošljavaju jer fond Rzzo nema para za njihove plate.Posledice ovakve nakaradne politike će Srbija tek osetiti jer školovanje specijaliste traje bar 10 god.
Istina je da je Nemačka otvorena za naše lekare,samo znanje jezika i ništa više,automatski se dobija specijalizacija i od vas se traži samo rad.
Gubitak je za državu kad ovakvi kadrovi odlaze ali kad ona nije u stanju da im obezbedi uslove za rad i usavršavanje nije fer da se isti mladi ljudi ponižavaju i ucenjuju.Pogledajte slučaj otpuštanja agronoma.
Znači mlade kolege samo napred,obrazovani ljudi koji hoće da rade su svuda dobrodošli,u Srbiji ionako se najviše cene kriminalci,primitivci,taljigaši i grandove zvezde,a poželjne osobine su beskrupuloznost,poltronstvo,zloba i zavist

etnerrp

pre 11 godina

Hemija nije srodna nauka medicini. To je fundamentalna prirodna nauka, koja zahteva sasvim drugaciji pristup od medicine!
(Dorijan, 5. septembar 2012 20:48)
Bravo. Medicina-zanat...hemija-nauka. Jel' vam jasno "doktori"?

Milosh

pre 11 godina

Pa naravno toga ce da bude sve vise. Mi spadamo u one zemlje koje jos uvek zive u nekoj virtuelnoj realnosti i prakticno se proizvodi nezaposlenost u skolama i fakultetima. Umesto da se u skladu prema delatnostima konataktiraju ministarstva ili odredjene sluzbe koje mogu dati statisticke podatke koliko se otvara novih radnih mesta na osnovu odlaska radnika u penzije ili razna unapredjenja, pa da se prema tome i otvara broj mesta na fakultetima, mi idemo naopacke i iako izadje jedna generacija koja vec na birou provodi godine i godine, mi proizvodimo nove koji ce da provode godine i godine ili da budu konkurencija tim koji vec cekaju na birou, tako da stvaramo vrzino kolo. Kako onaj kaze mi hocemo da smanjimo, ali roditelji insistiraju da bez obzira sto je tesko naci posao da i dalje otvaramo toliko mesta na fakultetima. Pa valjda postoje ljudi koji su skolovani da vode sistem skolstva/zaposljavanja, a ne da im to kroje bilo ciji roditelji. Ili su to mozda oni roditelji koji znaju kome treba platiti da se dobije posao u drzavnim zdravstvenim ustanovama, ili koji su vec sredili sve da nasa drzava izfinansira skolovanje, a oni ce posle da rade preko?! Dokle vise?!

Zoso

pre 11 godina

Fakulteti u srbiji moraju biti u stalnoj vezi sa biroima za zaposljavane.Ukoliko ima lekara na birou smanjti broj upisanih na te fakultete a pojacati nivo znaja,ubaciti godina za godinu sto znaci do pocetka godine dati sve ispite(pocetka oktobra),ukinuti vanredno studiranje.Ne moze svaka susa da studra.Ko dvaput padne na godinu nema pravo nikakvog studiranja.

Dejan

pre 11 godina

Naravno da odlaze. Ako hoces da se zaposlis moras da budes u stranci ili da su ti roditelji doktori. I oni koji ga dobiju, cekaju predugo. Nemacka, izlaz taj i taj kao sto je Balasevic otpevao u pesmi...

Milos

pre 11 godina

Ovo za milijarde je tacno. Samo do novca se ovde u belom svetu jako tesko dolazi. A tako lako odu u Srbiji... Kada bi samo znali sa kakvim mirom i spokojstvom zivim tako daleko od vas, bez stresa, nebitnih stvari. Ali eto nostalgija pa citam novine stalno. Samo, nije mi vas zao.

mj

pre 11 godina

Dragane,nauci da pises,pa onda komentarisi,jer ovolika nepismenost u jednom komentaru je previse.Klimte,to da nedostaje anesteziologa je tacno,ali,vjeruj mi na rijec,ne otimaju se bas da ti daju specijalizaciju.

Dragan

pre 11 godina

Ovi nisu normalni, alo kralju, znate li vi koliko odje ljekara ima, vrhunskih strucnjaka i sve vise i vise, plus sto dodju i iz drugih zemalja... liban, indija, kina, rusija, itd. bas je doso skaut iz Njemacke da odvede malog srbijanca u svijet i da radi kao ljekar... nije vam poznato da srbijanske diplome ne priznaju francuska, svajcerska, norveska, itd... Ne mlatite vise! Ne lazite mlade! Vec zavrnite rukave i izgradite zemlju kao sto je bila do 94' sa rastom od 6,8% pa makar trajalo i 20 godina. Svi bi da se obogatite od jednom, strucnjaci!!

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Slazem se sa komentarima da posla ima u zabacenim krajevima te da je hiperprodukcija kadrova. Kao mali patriotki gest rado bih poveo jednu nezaposlenu koleginicu odavda da se oproba u Australiji,b92 moderatora uzimam za kuma :)

Omanac

pre 11 godina

Izjava g. Mitrovica je cista budalastina. Ti mladi ljudi nikad se nece vratiti u Srbiju, niti ce slati pare... Kome da ih salju? Oni ce se tamo napolju skuciti, a za to trebaju pare... A kad se skuce, onda ce povuci i svoje stare roditelje kojima u danasnjoj Srbiji nema opstanka. Zdravstvo u rasulu, penzija jos malo pa nece biti, cene evropske a plate kao u Bangladesu. Nego, izgleda da takvima kao g. Mitrovic odgovara da svi misleci ljudi odu iz Srbije pa da takvi kao on ostanu na svojim pozicijama i da ih ne ugrozavaju pametniji i sposobniji od njih. Ja sam srpski lekar u inostranstvu i ni na pamet mi ne pada da u Srbiju dolazim drugacije nego kao turista. Moja deca nista ne ocekuju u Srbiju i traze svoju buducnost u nekoj zemlji gde se cene rad, znanje i postenje. Aferim g. Mitrovicu!

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Steta je sto ima dosta kolega nezaposlenih,nasi su fakulteti odlicni kao i kadrovi. Ja bi rado poveo jednu koleginicu sa sobom u AUstraliju ako hoce moderator sa b92 da nam bude kum :)

tartufa

pre 11 godina

Situacija je sledeća:1) zaposlenih lekara ima DOVOLJNO u Srbiji ali su NERAVNOMERNO raspoređeni 2)svake godine se upisuje mnoooogo (više) studenata no što je Srbiji potrebno 3) imamo više medicinskih fakulteta no što Srbiji zaista treba. A sve ovo zbog jedne jedine stvari: profesori, docenti i asistenti primaju DVE PUNE PLATE za isto radno vreme. Logika je stoga prosta: zašto bismo sekli granu na kojoj udobno sedimo??! Svake godine se upisuje isti broj studenata, isto toliko diplomira, sve te silne studente mora da ispitaju nekakvi asistenti, docenti i profesori...i kolo se okreće!
P.S. I gospodo-ministri zdravlja (i prošli i sadašnji a i budući) su lekari i profesori , ne zaboravite. I oni primaju dve plate za isto radno vreme...Što bi onda išta menjali??!

Re: Doktorka - Klimt

pre 11 godina

Drago mi je da ste se snasli na zapadu i zelim vam sve naj bolje u zivotu, samo gresite da nema posla za Lekare u Srbiji ili Specijaliste! U mom gradu koji je nekih 100 km od Beograda konkurs je stalno otvoren. Ili da li znate na primer koliko je Srbiji trenutno potrebno Anesteziologa? Pa same vase kolege javno govore, o tim svim problemima u svim granama Medicine.

dr bez posla

pre 11 godina

Laz je i zabluda i to teska da u ovoj zemlji ima viska lekara, naprotiv manjak ih je.To se vidi po redovima ispred cekaonica.Ni jedna reforma nece uspeti dok se ne zaposli jos lekara jer kao nema para.A znate zasto se ne zaposljavaju novi, zato sto klanovi po K. Centrima sve pare pokusavaju da zadrze za sebe i sto vise nagrabe radeci istovremeno i kao lekari u Klinikama, profesori na fakultetu i srednjoj medicinskoj, kao konsultanti u privatnim klinikama na 5 mesta su u isto vreme i hoce da rade do 100te godine.Zatim sto se mnogo krade na nabavkama, tenderima, mnogo je administracije.Zaposliti se ne mozete ukoliko niste clan stranke, ne date pare, ili ukoliko niste tetin ili mamin sin.Sta se sve radi kada je u pitanju zaposljavanje, to je toliko odvratno da povratite, zaista se dogadjaju stvari za koje obicno kada ih cujete pomislite ma nije to bas tako ali verujte jeste cak je i mnogo gore.U gradu, centru nase autoindustrije je pre nekoliko meseci raspisan konkurs za deset lekara i to je sprovedeno legalno ali je uz tih deset zaposleno jos 11 lekara bez bilo kakovog konkursa, objave, potpuno van zakona, da prevedem-kriminal teski.Ako ste lekar bez posla i nemate vezu, pare ili niste clan stranke, u ovoj propaloj drzavi, mozete slobodno da crknete, kolege vas nece ni pogledati.

hundertwasser

pre 11 godina

@Klimt- Bec
Klimte dragi, kad nemas pojma o cemu pises, bolje ne cukaj nista!Ko bre nece da radi van Beograda i odbija specijalizaciju? Zavrsila sam medicinu pre 6 godina i jos nemam posao i izdrzava me majka nastavnik srpskog jezika na privremenom radu u tvom Becu, Kardinal-Nagl Platz,3. bezirk. Samo pare, veze i stranka!!!!!!!! Samo tako se u Srbiji dobija posao lekara!

doktorka

pre 11 godina

@klimt
Pametno bi bilo, da se pre nego sto nesto prokomentarisete pozanimate malo o tome. Naime posla za lekare u Srbiji nema ni u unutrasnjosti i to govorim iz licnog iskustva! Po zavrstku faksa sam bila spremna da prihvatim opstu medicinu u bilo kom selu u Srbiji, bilo koju specijalizaciju ali na zalost (sada vec kazem na moju srecu) nije bilo ponuda. Spakovala sam svoje knjige i napustila Srbiju. Polako zavrsavam specijalizaciju, daleko sam od svojih roditelja, porodice, prijatelja ali sam zadovoljna.....U Srbiji nikada nece biti bolje i drugacije, dobri studenti bez "pedigrea" ce i dalje odlaziti u inostranstvo, raditi u farmaceutskim firmama ili sedeti na birou za zaposljavanje, oni manje dobri sa "prezimenima" ce vas leciti!
Ziveli!

dr zdravkovic

pre 11 godina

ovu vest cu da sacuvam za neka bolja vremena (verovatno ne u ovoj zemlji), kako bih svima pokazao da vlast podrzava lekare da napuste Srbiju!
ovo ne postoji ni u jednoj zemlji na svetu!
pa barem se pravite da vam je stalo da nekome nadjete posao, a ne da o trosku svih gradjana skolujete ove ljude a onda ih posaljete u inostranstvo!
i ne zavaravajte se da ce unositi milijarde u srbiju. nemaju ti ljudi vise kome da ih salju!

politika

pre 11 godina

Treba smanjiti broj studenata koji se upisuju i na medicinu i na stomatologiju kao i na farmaciju. Mozda treba povecati broj lekara npr.u domovima zdravlja ali opet nema potrebe da ovolikom upisnom kvotom. U zemlji od 7 miliona stanovnika postoji 5 drzavnih medicinskih fakulteta, 4 farmaceutska. Pa da imamo 77 miliona mozda bi bilo posla za sve...

Doktor

pre 11 godina

Na zapadu jedva cekaju rasirenih ruku nase Lekare, samo se vi zanosite tim glupostima! Prvi problem je jezik, drugi Verifikacija Diplome, pa rad u Starackim Domovima. E kada sve te muke prodjete, ako se pokazete dovoljno dobrim primice vas u nekoj od Ustanova! A sve to traje godinama a ne od danas do sutra kako vam se cini.

djoka vjestica

pre 11 godina

Ohrabrujuće reči gospodina iz Ministarstva. Ova zemlja je raj za neradnike, a pakao za radnike, pa je možda bolje stvarno otići iz nje ako spadate u ovu drugu grupu.

život dostojan čoveka

pre 11 godina

Ovi lekari mogu barem da odu, a šta da radi hiljade i hiljade ljudi koji sa svojim diplomama ne mogu NIGDE da nadju posao? Izjava gospodina koji kaže da nije tako loše po nasu državu što ljudi odlaze jer makar šalju novac nazad je sramna i idiotska. Time opravdavate hiperprodukciju nepotrebnih kadrova? Kad vidim koliko ljudi sa velikim potencijalom izrabljiva šaka pohleopnih budala samo zato sto nemaju gde da se zaposle i očajni su, muka mi je. I za šta ti ljudi rade? Za platu od 20000 koju su krvavo zaradili i to po cenu svog psihičkog i fizičkog zdravlja.

ivan

pre 11 godina

(dr zdravkovic, 5. septembar 2012 18:06)

Potpuno ste u pravu gdine Zdravkovicu, ali dodao bih jos nesto. Ja sam u Nemackoj tri godine, elektroinzenjer, plata je bila u startu 1500 neto, sad je oko 2800 neto. Ono sto hocu da kazem je da mi mnogi ovde i nemamo neke basnoslovne plate pa da kad ih sve sakupimo ispadne da eto mi saljemo neke milijarde u Srbiju. Prosla su bar kako mi ovde u Minhenu pricaju ta vremena. Nekad se u Nemacku dolazilo da se zivi dosta bolje, da se uzme mecka, da se napravi kuca u Srbiji, danas se ovde dodje da se eto lakse dise, da mogu lakse da se plate racuni. Tako da od tih milijardi nema nista, a kako je euro zona u krizi bice toga sve manje. Zato bi Srbija trebalo pod hitno da ucini nesto da zadrzi te mlade ljude. ja sam posle zavrsetka ETF 2 god trazio posao, i nista. Zato sam otisao.

nada

pre 11 godina

Lekari imaju posla ali u zabacenim sredinama.Ko prihvati da radi u nedodjiji treba ga posebno stimulisati jer bi radio pod otezanim okolnostima.Nije ista ambulanta u NS ili Idvoru.Posebna je prica kako drzava ne razmislja o potrebama trzista i samo gomila akademce koji ce tesko ili nikako raditi svoju struku.Stvarno kako se kod nas i najmanji problem vuce decenijama i jos nema resenja.Spori smo i tesko ce ici to sa Evropom.

Klimt- Bec

pre 11 godina

Pa ne mogu svi da rade u Beogradu, u celoj Srbiji fali preko dve hiljade Lekara ali niko nece van Beograda! Niko nece Specijalizacije za kadrove koji su nam potrebni, uz duzno postovanje vase struke, kriza je u celom svetu. Budite malo fleksibilniji i ozbiljniji jel kriza tek dolazi.

Nišlija

pre 11 godina

Može da se obezbedi posao za lekare u srednjim medicinskim školama u čitavoj Srbiji. U ovim školama, stručne predmete predaju lekari specijalisti koji najčešće već rade u bolnicama ili domovima zdravlja. Isti pored plate na svom radnom mestu (100%), za svoj rad u školama na ime dopunskog rada dobijaju još 30%. Zašto ne bi ove predmete predavali nezaposleni doktori medicine bez specijalizacije. Zašto da neko prima 130% plate, a neko da sedi kući bez posla i bez plate.

Treba malo dobre volje od strane ministra zdravlja i ministra prosvete i eto posla za recimo 100 lekara u Srbiji.

Miki

pre 11 godina

Ovo je sramota kako državni sekretar u ministarstvu zdravlja govori, pod hitno da da ostavku !!! Sram ga bilo !
Sta, mi smo skolovali decu da bi odlazila u inostranstvo a ti napaceni mladi ljudi koji ne mogu da nadju posao jer nemaju dovoljno jake veze zele da se iskoriste pa razmisljaju o potencijalnim doznakama - sramota sramota sramota.
Sve se bojim da njegova deca cekaju godinama na posao...

Petar Jovanovic

pre 11 godina

Pa kadar koji je po ostalim mestima po vojvodini i srbiji je kriminalan....odnos prema kolegama i pacijentima ocajan. Takve bi trebalo da izgube posao pa staviti ove mlade dok ne dobijemo ljude koji stvarno vole i zele svoj posao. Takvih lekara je malo jer su svi isfrustrirani iz vise razloga a pacijenti zbog toga trpe. Neka ministri obidju, tajno, pancevacku bolnicu pa da vide sta je tragedija ljudskog uma.....boze pomozi svima koji u tu ustanovu moraju da udju na lecenje. lekari su prosti, neotesani, mozda su nekad i bili strucni ali to je u senci velikog neprofesionalizma i nehumanosti!!

Jasna

pre 11 godina

Problem je zaista sto svi zele da rade u Beogradu, cak i oni iz provicije ne zele tamo da se vracaju. Ili recimo,na selo,jos manje. Mada u principu postoji velika potreba za lekarima, ako se pogleda stanje u zdravstvu. Guzve su i kod lekara opte prakse, koji ima nekoliko minuta tokom kojih treba da utvrdi sta fali pacijentu, a kod specijalista se zakazuje nekoliko meseci unapred, tako da onaj ko je ozbiljno bolestan nema mnogo sanse da se na vreme leci. Ostaje privatna praksa, koja je dostupna manjini, gde kvalitet nije mnogo bolji, samo su doktori mnogo ljubazniji, zato sto tu ljubaznost skupo placate.
Znaci, u osnovi lekari su i te kako potrebni, jer ih ima premalo u odnosu na broj pacijenata. Narocito su deficitarni dobri lekari, oni koji imaju znanje i vreme i htenje da vam se posvete. Njih je premalo!

375JK5

pre 11 godina

e jadni lekari... baš mi ih je žao!
u istoj su situaciji manje-više svi koji završe fakultet, pa ne znam zašto se uvek akcenat daje na to kako lekari teško dolaze do posla!

xv975

pre 11 godina

@Doktor

Dobro ... i..sta hoces time da kazes? Da niko ne bi trebalo da se oproba negde izvan granica Srbije, gde ako je kvalitetan ima sansu da uspe? Svasta ...

erazmo beogradski

pre 11 godina

E tek ce sa biologijom ili hemijom da se usrece...:(

Tu tek nema posla u Srbiji i 90% diplomiranih PMF/TMF-ovaca pali preko grane odmah po diplomiranju...

Tihana

pre 11 godina

Kako ,,nema posla''...pa gde su ti lekari? (Po bolnicama mislim...).I kad si smrtno bolestan,mesecima moraš da čekaš na njih.Preventivni i redovni pregledi su pusti snovi.

Tihana

pre 11 godina

Kako ,,nema posla''...pa gde su ti lekari? (Po bolnicama mislim...).I kad si smrtno bolestan,mesecima moraš da čekaš na njih.Preventivni i redovni pregledi su pusti snovi.

dr zdravkovic

pre 11 godina

ovu vest cu da sacuvam za neka bolja vremena (verovatno ne u ovoj zemlji), kako bih svima pokazao da vlast podrzava lekare da napuste Srbiju!
ovo ne postoji ni u jednoj zemlji na svetu!
pa barem se pravite da vam je stalo da nekome nadjete posao, a ne da o trosku svih gradjana skolujete ove ljude a onda ih posaljete u inostranstvo!
i ne zavaravajte se da ce unositi milijarde u srbiju. nemaju ti ljudi vise kome da ih salju!

djoka vjestica

pre 11 godina

Ohrabrujuće reči gospodina iz Ministarstva. Ova zemlja je raj za neradnike, a pakao za radnike, pa je možda bolje stvarno otići iz nje ako spadate u ovu drugu grupu.

doktorka

pre 11 godina

@klimt
Pametno bi bilo, da se pre nego sto nesto prokomentarisete pozanimate malo o tome. Naime posla za lekare u Srbiji nema ni u unutrasnjosti i to govorim iz licnog iskustva! Po zavrstku faksa sam bila spremna da prihvatim opstu medicinu u bilo kom selu u Srbiji, bilo koju specijalizaciju ali na zalost (sada vec kazem na moju srecu) nije bilo ponuda. Spakovala sam svoje knjige i napustila Srbiju. Polako zavrsavam specijalizaciju, daleko sam od svojih roditelja, porodice, prijatelja ali sam zadovoljna.....U Srbiji nikada nece biti bolje i drugacije, dobri studenti bez "pedigrea" ce i dalje odlaziti u inostranstvo, raditi u farmaceutskim firmama ili sedeti na birou za zaposljavanje, oni manje dobri sa "prezimenima" ce vas leciti!
Ziveli!

ivan

pre 11 godina

(dr zdravkovic, 5. septembar 2012 18:06)

Potpuno ste u pravu gdine Zdravkovicu, ali dodao bih jos nesto. Ja sam u Nemackoj tri godine, elektroinzenjer, plata je bila u startu 1500 neto, sad je oko 2800 neto. Ono sto hocu da kazem je da mi mnogi ovde i nemamo neke basnoslovne plate pa da kad ih sve sakupimo ispadne da eto mi saljemo neke milijarde u Srbiju. Prosla su bar kako mi ovde u Minhenu pricaju ta vremena. Nekad se u Nemacku dolazilo da se zivi dosta bolje, da se uzme mecka, da se napravi kuca u Srbiji, danas se ovde dodje da se eto lakse dise, da mogu lakse da se plate racuni. Tako da od tih milijardi nema nista, a kako je euro zona u krizi bice toga sve manje. Zato bi Srbija trebalo pod hitno da ucini nesto da zadrzi te mlade ljude. ja sam posle zavrsetka ETF 2 god trazio posao, i nista. Zato sam otisao.

politika

pre 11 godina

Treba smanjiti broj studenata koji se upisuju i na medicinu i na stomatologiju kao i na farmaciju. Mozda treba povecati broj lekara npr.u domovima zdravlja ali opet nema potrebe da ovolikom upisnom kvotom. U zemlji od 7 miliona stanovnika postoji 5 drzavnih medicinskih fakulteta, 4 farmaceutska. Pa da imamo 77 miliona mozda bi bilo posla za sve...

erazmo beogradski

pre 11 godina

E tek ce sa biologijom ili hemijom da se usrece...:(

Tu tek nema posla u Srbiji i 90% diplomiranih PMF/TMF-ovaca pali preko grane odmah po diplomiranju...

život dostojan čoveka

pre 11 godina

Ovi lekari mogu barem da odu, a šta da radi hiljade i hiljade ljudi koji sa svojim diplomama ne mogu NIGDE da nadju posao? Izjava gospodina koji kaže da nije tako loše po nasu državu što ljudi odlaze jer makar šalju novac nazad je sramna i idiotska. Time opravdavate hiperprodukciju nepotrebnih kadrova? Kad vidim koliko ljudi sa velikim potencijalom izrabljiva šaka pohleopnih budala samo zato sto nemaju gde da se zaposle i očajni su, muka mi je. I za šta ti ljudi rade? Za platu od 20000 koju su krvavo zaradili i to po cenu svog psihičkog i fizičkog zdravlja.

dr bez posla

pre 11 godina

Laz je i zabluda i to teska da u ovoj zemlji ima viska lekara, naprotiv manjak ih je.To se vidi po redovima ispred cekaonica.Ni jedna reforma nece uspeti dok se ne zaposli jos lekara jer kao nema para.A znate zasto se ne zaposljavaju novi, zato sto klanovi po K. Centrima sve pare pokusavaju da zadrze za sebe i sto vise nagrabe radeci istovremeno i kao lekari u Klinikama, profesori na fakultetu i srednjoj medicinskoj, kao konsultanti u privatnim klinikama na 5 mesta su u isto vreme i hoce da rade do 100te godine.Zatim sto se mnogo krade na nabavkama, tenderima, mnogo je administracije.Zaposliti se ne mozete ukoliko niste clan stranke, ne date pare, ili ukoliko niste tetin ili mamin sin.Sta se sve radi kada je u pitanju zaposljavanje, to je toliko odvratno da povratite, zaista se dogadjaju stvari za koje obicno kada ih cujete pomislite ma nije to bas tako ali verujte jeste cak je i mnogo gore.U gradu, centru nase autoindustrije je pre nekoliko meseci raspisan konkurs za deset lekara i to je sprovedeno legalno ali je uz tih deset zaposleno jos 11 lekara bez bilo kakovog konkursa, objave, potpuno van zakona, da prevedem-kriminal teski.Ako ste lekar bez posla i nemate vezu, pare ili niste clan stranke, u ovoj propaloj drzavi, mozete slobodno da crknete, kolege vas nece ni pogledati.

Nišlija

pre 11 godina

Može da se obezbedi posao za lekare u srednjim medicinskim školama u čitavoj Srbiji. U ovim školama, stručne predmete predaju lekari specijalisti koji najčešće već rade u bolnicama ili domovima zdravlja. Isti pored plate na svom radnom mestu (100%), za svoj rad u školama na ime dopunskog rada dobijaju još 30%. Zašto ne bi ove predmete predavali nezaposleni doktori medicine bez specijalizacije. Zašto da neko prima 130% plate, a neko da sedi kući bez posla i bez plate.

Treba malo dobre volje od strane ministra zdravlja i ministra prosvete i eto posla za recimo 100 lekara u Srbiji.

hundertwasser

pre 11 godina

@Klimt- Bec
Klimte dragi, kad nemas pojma o cemu pises, bolje ne cukaj nista!Ko bre nece da radi van Beograda i odbija specijalizaciju? Zavrsila sam medicinu pre 6 godina i jos nemam posao i izdrzava me majka nastavnik srpskog jezika na privremenom radu u tvom Becu, Kardinal-Nagl Platz,3. bezirk. Samo pare, veze i stranka!!!!!!!! Samo tako se u Srbiji dobija posao lekara!

Omanac

pre 11 godina

Izjava g. Mitrovica je cista budalastina. Ti mladi ljudi nikad se nece vratiti u Srbiju, niti ce slati pare... Kome da ih salju? Oni ce se tamo napolju skuciti, a za to trebaju pare... A kad se skuce, onda ce povuci i svoje stare roditelje kojima u danasnjoj Srbiji nema opstanka. Zdravstvo u rasulu, penzija jos malo pa nece biti, cene evropske a plate kao u Bangladesu. Nego, izgleda da takvima kao g. Mitrovic odgovara da svi misleci ljudi odu iz Srbije pa da takvi kao on ostanu na svojim pozicijama i da ih ne ugrozavaju pametniji i sposobniji od njih. Ja sam srpski lekar u inostranstvu i ni na pamet mi ne pada da u Srbiju dolazim drugacije nego kao turista. Moja deca nista ne ocekuju u Srbiju i traze svoju buducnost u nekoj zemlji gde se cene rad, znanje i postenje. Aferim g. Mitrovicu!

Miki

pre 11 godina

Ovo je sramota kako državni sekretar u ministarstvu zdravlja govori, pod hitno da da ostavku !!! Sram ga bilo !
Sta, mi smo skolovali decu da bi odlazila u inostranstvo a ti napaceni mladi ljudi koji ne mogu da nadju posao jer nemaju dovoljno jake veze zele da se iskoriste pa razmisljaju o potencijalnim doznakama - sramota sramota sramota.
Sve se bojim da njegova deca cekaju godinama na posao...

Petar Jovanovic

pre 11 godina

Pa kadar koji je po ostalim mestima po vojvodini i srbiji je kriminalan....odnos prema kolegama i pacijentima ocajan. Takve bi trebalo da izgube posao pa staviti ove mlade dok ne dobijemo ljude koji stvarno vole i zele svoj posao. Takvih lekara je malo jer su svi isfrustrirani iz vise razloga a pacijenti zbog toga trpe. Neka ministri obidju, tajno, pancevacku bolnicu pa da vide sta je tragedija ljudskog uma.....boze pomozi svima koji u tu ustanovu moraju da udju na lecenje. lekari su prosti, neotesani, mozda su nekad i bili strucni ali to je u senci velikog neprofesionalizma i nehumanosti!!

tartufa

pre 11 godina

Situacija je sledeća:1) zaposlenih lekara ima DOVOLJNO u Srbiji ali su NERAVNOMERNO raspoređeni 2)svake godine se upisuje mnoooogo (više) studenata no što je Srbiji potrebno 3) imamo više medicinskih fakulteta no što Srbiji zaista treba. A sve ovo zbog jedne jedine stvari: profesori, docenti i asistenti primaju DVE PUNE PLATE za isto radno vreme. Logika je stoga prosta: zašto bismo sekli granu na kojoj udobno sedimo??! Svake godine se upisuje isti broj studenata, isto toliko diplomira, sve te silne studente mora da ispitaju nekakvi asistenti, docenti i profesori...i kolo se okreće!
P.S. I gospodo-ministri zdravlja (i prošli i sadašnji a i budući) su lekari i profesori , ne zaboravite. I oni primaju dve plate za isto radno vreme...Što bi onda išta menjali??!

Doktor

pre 11 godina

Na zapadu jedva cekaju rasirenih ruku nase Lekare, samo se vi zanosite tim glupostima! Prvi problem je jezik, drugi Verifikacija Diplome, pa rad u Starackim Domovima. E kada sve te muke prodjete, ako se pokazete dovoljno dobrim primice vas u nekoj od Ustanova! A sve to traje godinama a ne od danas do sutra kako vam se cini.

Jasna

pre 11 godina

Problem je zaista sto svi zele da rade u Beogradu, cak i oni iz provicije ne zele tamo da se vracaju. Ili recimo,na selo,jos manje. Mada u principu postoji velika potreba za lekarima, ako se pogleda stanje u zdravstvu. Guzve su i kod lekara opte prakse, koji ima nekoliko minuta tokom kojih treba da utvrdi sta fali pacijentu, a kod specijalista se zakazuje nekoliko meseci unapred, tako da onaj ko je ozbiljno bolestan nema mnogo sanse da se na vreme leci. Ostaje privatna praksa, koja je dostupna manjini, gde kvalitet nije mnogo bolji, samo su doktori mnogo ljubazniji, zato sto tu ljubaznost skupo placate.
Znaci, u osnovi lekari su i te kako potrebni, jer ih ima premalo u odnosu na broj pacijenata. Narocito su deficitarni dobri lekari, oni koji imaju znanje i vreme i htenje da vam se posvete. Njih je premalo!

375JK5

pre 11 godina

e jadni lekari... baš mi ih je žao!
u istoj su situaciji manje-više svi koji završe fakultet, pa ne znam zašto se uvek akcenat daje na to kako lekari teško dolaze do posla!

Kolega

pre 11 godina

Hiperprodukcija je lažna,činjenica je da smo po broju lekara ispod evropskog proseka a mladi lekari se ne zapošljavaju jer fond Rzzo nema para za njihove plate.Posledice ovakve nakaradne politike će Srbija tek osetiti jer školovanje specijaliste traje bar 10 god.
Istina je da je Nemačka otvorena za naše lekare,samo znanje jezika i ništa više,automatski se dobija specijalizacija i od vas se traži samo rad.
Gubitak je za državu kad ovakvi kadrovi odlaze ali kad ona nije u stanju da im obezbedi uslove za rad i usavršavanje nije fer da se isti mladi ljudi ponižavaju i ucenjuju.Pogledajte slučaj otpuštanja agronoma.
Znači mlade kolege samo napred,obrazovani ljudi koji hoće da rade su svuda dobrodošli,u Srbiji ionako se najviše cene kriminalci,primitivci,taljigaši i grandove zvezde,a poželjne osobine su beskrupuloznost,poltronstvo,zloba i zavist

Milos

pre 11 godina

Ovo za milijarde je tacno. Samo do novca se ovde u belom svetu jako tesko dolazi. A tako lako odu u Srbiji... Kada bi samo znali sa kakvim mirom i spokojstvom zivim tako daleko od vas, bez stresa, nebitnih stvari. Ali eto nostalgija pa citam novine stalno. Samo, nije mi vas zao.

Propali matori inzenjer u propalom javnom preduzecu

pre 11 godina

Sestri konacno stigla radna viza za Sloveniju posle vise od godinu dana kako je usla u celu pricu. Lekar je sa prosekom preko 9, zavrsila u roku, muz joj profa. Bila na zavodu skoro 3 godine zahvaljujuci Mladjinim strucnjacima. I moji zuti su se bas potrudili da mi pomognu da se zaposli - ovo je ironicno :) I tako ima zemalja koje cene nase lekare, direktor bolnice joj je Hrvat super su se skapirali. Kad je cuo da je interesuje anestezija da specijalizira obradovao se kao dete igracki :) Iako je u medjuvremenu pocela da radi u Srbiji u bolnici nema nameru da ostaje. I dobro je odlucila bar ce neko moci da pomogne porodici ako ovde nastupi slom. A i za decu je dobro sutra kad smo mi generacija 70 i neka izgubili nase zivote. Pozdrav svim nasim lekarima u dijaspori znajte da niste pogresili ovde niste dobrodosli ako niste prosecni i ako niste zuti ili mladjanovci ili crvena banda...

ja

pre 11 godina

Gospodo, u Srbiji ni za koga nema posla. BUKVALNO. Šta god da ste završili - džabe ste krečili. Tehnolog sam po struci, žao mi je što sam studirala, dve godine sam na birou. Moje kolege rade po kafićima kao konobari. Drugarica mi je ekonomista - 3 godine na birou. Celo moje društvo je fakultetski obrazovano i NIKO ne radi u struci. Drug arhitekta - radio preko "Prve šanse", najurili ga posle godinu dana. Drugarica doktorka - bez posla, uči nemački. Znam još sto ljudi, bukvalno STO koji ne rade u struci nego rade neke posliće dok se "ne snađu". Niko od nas nema vezu ili novac da bi se zaposli, svi živimo od danas do sutra. Zanima me, koja još zemlja na svetu ne ceni svoje lekare, inženjere, stručnajke? Ne, to samo Srbija radi. E zato i treba da propadnemo, jer smo zaslužili! Samo nemojte da mi kažete da sam "razmažena jer sigurno neću van Beograda", jer to nije istina. Pri tom, sve van Beograda je MRTVO, da se ne lažemo. Nemojte mi reći da sam "nesposobna jer ne umem da se snađem", zato što ovde "snaći se" znači uraditi nešto nepošteno. Tako nam je kako smo zaslužili, i kako smo sebi sredili državu.

baden-württemberg

pre 11 godina

istina je da su nemci maksimalno olakšali priznavanje diploma, ovde radim od početka 2011. jezik, malo rešenosti i hrabrosti i u nemačku može da se dođe. ne bih da polemišem, pošto je problem već osvetljen iz mnogo uglova, i uglavnom se sa svima slažem. samo da navedem neke fakte. nemci imaju veštački manjak lekara koji je stvoren reformom zdravstva po američkom modelu 2003. godine. smešno je, iz ovog ugla, slušati priču o skautima kao o nekim podvodačima. to su ljudi koji legalno rade svoj posao. u nemačku može da se dođe i direktnim konkurisanjem u bolnicama, bez skauta, ja sam taj slučaj. plata je u startu malo veća od one kolege inženjera, alisad su tu i dežurstva. a sad o srbiji. neke nepromenjive stvari, nažalost. 1) korupcija. 2) smanjenje broja studenata nije moguće jer ono povlači smanjenje broja profesora (oni vole svoje titule). 3) prazna zdravstvena kasa, ona se puni iz privrede, privreda ne radi. 4) sistem specijalizacija u medicini je potpuno zastareo; lekaru iz požarevca npr. treba da bude omogućeno da radi u požarevcu, tamo skuplja svoje npr. gastroskopije i šta već i polaže specijalistički ispit(e) u beogradu ili nišu. 5) nije greh da mladi idu gde im se ide, čitam u jednom časopisu (lege artis se zove) ovde npr. taksativne razloge zašto nemački lekari idu u kanadu. na kraju (da uđem u 1500 karaktera) - ne mislim da je ovde idealno. u nemačku se ulazi na mala vrata, ne odmah u humbolt u berlinu, 100 stvari mi se i ovde sistemskih ne sviđa. ali ostajem 101%.

Klimt- Bec

pre 11 godina

Pa ne mogu svi da rade u Beogradu, u celoj Srbiji fali preko dve hiljade Lekara ali niko nece van Beograda! Niko nece Specijalizacije za kadrove koji su nam potrebni, uz duzno postovanje vase struke, kriza je u celom svetu. Budite malo fleksibilniji i ozbiljniji jel kriza tek dolazi.

Зоран

pre 11 godina

Америма требају лекари. Немцима требају. Само напред, можда Србија добије и захвалницу од ових земаља. Ево моја жена била неспособна за Србију, али за Америку није. После нострификације, специјализације и рада од 5 година у САД, добије она писмо у Србији да ако не настави специјализацију у Србији одузеће јој ту "част". Ја нађем мејл, јер господа директори по државним фирмама не остављају мејл и кажем да је специјализација завршена, али у САД, а то како ви комуницирате са болницама у Србији, то већ није мој проблем.

Dejan

pre 11 godina

Naravno da odlaze. Ako hoces da se zaposlis moras da budes u stranci ili da su ti roditelji doktori. I oni koji ga dobiju, cekaju predugo. Nemacka, izlaz taj i taj kao sto je Balasevic otpevao u pesmi...

Milan

pre 11 godina

Sram vas bilo!!!!!!!!!!
Ovo je skandalozna izjava !!!!!!!
Zar su mladi i obrazovani ljudi jedini izvozni "artikal" ove zemlje, a sve u cilju namirivanja potreba vasih "gladnih" ociju po raznoraznim ministarstvima !!!!!!

Milosh

pre 11 godina

Pa naravno toga ce da bude sve vise. Mi spadamo u one zemlje koje jos uvek zive u nekoj virtuelnoj realnosti i prakticno se proizvodi nezaposlenost u skolama i fakultetima. Umesto da se u skladu prema delatnostima konataktiraju ministarstva ili odredjene sluzbe koje mogu dati statisticke podatke koliko se otvara novih radnih mesta na osnovu odlaska radnika u penzije ili razna unapredjenja, pa da se prema tome i otvara broj mesta na fakultetima, mi idemo naopacke i iako izadje jedna generacija koja vec na birou provodi godine i godine, mi proizvodimo nove koji ce da provode godine i godine ili da budu konkurencija tim koji vec cekaju na birou, tako da stvaramo vrzino kolo. Kako onaj kaze mi hocemo da smanjimo, ali roditelji insistiraju da bez obzira sto je tesko naci posao da i dalje otvaramo toliko mesta na fakultetima. Pa valjda postoje ljudi koji su skolovani da vode sistem skolstva/zaposljavanja, a ne da im to kroje bilo ciji roditelji. Ili su to mozda oni roditelji koji znaju kome treba platiti da se dobije posao u drzavnim zdravstvenim ustanovama, ili koji su vec sredili sve da nasa drzava izfinansira skolovanje, a oni ce posle da rade preko?! Dokle vise?!

Марко

pre 11 godina

А лекари који могу у пензију неће да иду у исту.мало вискија,мало више пара(евра),и њима добро!што да иду у пензију?ово је стање у суботичкој болници

Dragan

pre 11 godina

Ovi nisu normalni, alo kralju, znate li vi koliko odje ljekara ima, vrhunskih strucnjaka i sve vise i vise, plus sto dodju i iz drugih zemalja... liban, indija, kina, rusija, itd. bas je doso skaut iz Njemacke da odvede malog srbijanca u svijet i da radi kao ljekar... nije vam poznato da srbijanske diplome ne priznaju francuska, svajcerska, norveska, itd... Ne mlatite vise! Ne lazite mlade! Vec zavrnite rukave i izgradite zemlju kao sto je bila do 94' sa rastom od 6,8% pa makar trajalo i 20 godina. Svi bi da se obogatite od jednom, strucnjaci!!

etnerrp

pre 11 godina

Hemija nije srodna nauka medicini. To je fundamentalna prirodna nauka, koja zahteva sasvim drugaciji pristup od medicine!
(Dorijan, 5. septembar 2012 20:48)
Bravo. Medicina-zanat...hemija-nauka. Jel' vam jasno "doktori"?

nada

pre 11 godina

Lekari imaju posla ali u zabacenim sredinama.Ko prihvati da radi u nedodjiji treba ga posebno stimulisati jer bi radio pod otezanim okolnostima.Nije ista ambulanta u NS ili Idvoru.Posebna je prica kako drzava ne razmislja o potrebama trzista i samo gomila akademce koji ce tesko ili nikako raditi svoju struku.Stvarno kako se kod nas i najmanji problem vuce decenijama i jos nema resenja.Spori smo i tesko ce ici to sa Evropom.

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Steta je sto ima dosta kolega nezaposlenih,nasi su fakulteti odlicni kao i kadrovi. Ja bi rado poveo jednu koleginicu sa sobom u AUstraliju ako hoce moderator sa b92 da nam bude kum :)

mj

pre 11 godina

Dragane,nauci da pises,pa onda komentarisi,jer ovolika nepismenost u jednom komentaru je previse.Klimte,to da nedostaje anesteziologa je tacno,ali,vjeruj mi na rijec,ne otimaju se bas da ti daju specijalizaciju.

xv975

pre 11 godina

@Doktor

Dobro ... i..sta hoces time da kazes? Da niko ne bi trebalo da se oproba negde izvan granica Srbije, gde ako je kvalitetan ima sansu da uspe? Svasta ...

Nema tu...

pre 11 godina

Sad kad je ovaj dr mr ovo rekao nadam se da nijedan gastos neće ni evro poslati svojima ovamo! Oni glat očekuju da će biti više priliva strane valute ako školovani odu i to u što većem broju! Ajmo raja mi odavde! Al da ne šaljemo ništa pa da i naši pocrkaju sve dok ovakve manijake gaje, biraju i podržavaju

lInsta

pre 11 godina

u svet ima sve manje lekara, jedino ih je u srbiji visak. niko nece da muci sebe 10 godina da bi neki pravnik nakon 4 poceo i da radi a i da ima vecu platu... vecina mojih kolega nije zadovoljna srbijom i ne ostaje im se ovde. na zalost, nase fakultete niko ne priznaje tako da je i trazenje posla u inostranstvu horor. jedino austrija cini mi se priznaje beogradski medicinski... a ove price o tome kako lekari ni preko grane ne zive kao bubreg u loju okacite macki o rep. primaju 10 puta vecu platu od nasih i postovani su, za razliku od ovih razapinjanja na krst u serbistanu

Dan

pre 11 godina

Na kraju krajeva, po prirodi stvari bi najveći deo stanovništa trebalo da se bavi poljoprivredom, jer se menadžment, pravo, elektronika, dizajn i slično ne jedu. Međutim, problem je što je u Srbiji poljoprivreda teško kulučenje bez ikakve perspektive, dok je to u npr. Austriji normalan posao koji donosi profit i zadovoljstvo.

milan

pre 11 godina

Ima viška lekara i to nije sporno.najveći problem je Bg.i profesorski lobi koji je propast srpskog zdravstva.Ima ih previše i dok pozapošljavaju svoju decu za ostale ne ostane ništa.Pri tome rade na 5 mesta i zarađuju ogromne pare čak i za zapadne uslove.Sitematski se namerno uništavaju manji centri koji su nekada bili sasvim solidni.Postoji nekoliko grana nedicine koje bi zbog svoje specifičnosti trebale da budu u zdravstvenim u velikim centrima.Sve ostalo bi trebalo da se završava na nivou opštih bolnica.Ali kod nas je sve nakaradnio postavljneno u KC se leči sve.Uz to ove što napune 65.god.ni puškom ne možeš oterati u penziju.Ja još treba da budem presrećan što završavam neku specijalizaciju sa 35-36 god. za razliku od mojih kolega u recimo Sloveniji ili Hrvatskoj koji to čine sa oko 30 god.

Zoso

pre 11 godina

Fakulteti u srbiji moraju biti u stalnoj vezi sa biroima za zaposljavane.Ukoliko ima lekara na birou smanjti broj upisanih na te fakultete a pojacati nivo znaja,ubaciti godina za godinu sto znaci do pocetka godine dati sve ispite(pocetka oktobra),ukinuti vanredno studiranje.Ne moze svaka susa da studra.Ko dvaput padne na godinu nema pravo nikakvog studiranja.

Anja

pre 11 godina

Koje milijarde? Pa ti ljudi se besplatno skoluju u ovoj zemlji, i kostaju je vise nego sto ce radom u inostranstvu da joj vrate. Pa sta mislite, da Nemci nemaju medicinski fakultet? Nego skupo skolovanje, jeftinije im da uvezu svrsenog lekara koji je jos o svom trosku u Srbiji naucio i nemacki...

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Slazem se sa komentarima da posla ima u zabacenim krajevima te da je hiperprodukcija kadrova. Kao mali patriotki gest rado bih poveo jednu nezaposlenu koleginicu odavda da se oproba u Australiji,b92 moderatora uzimam za kuma :)

GrobaR

pre 11 godina

Pogasiti fakultete, cemu sluze kada nam ne trebaju novi strucnjaci, koja je svrha kada postoje samo radi sebe? Jel treba da skolujemo ljude da rade na zapadu, plate i pare koje dobijaju fakulteti usmeriti na proizvodnju, sisteme navodnjavanja, itd.

Evo neka neko nadje samo jedan dobar razlog zasto bi bilo koji fakultet postojao, pazite i ljudi koji zavrse neki smer IT-a se smatraju nestrucni i moraju nekoliko godina da se usavrsavaju.

Sir Oliver

pre 11 godina

Za lekare u serbistanu nema posla a i oni koji su zaposleni nista ne rade (barem u drzavnoj sluzbi). Lupajte minuse ali govorim na osnovu sopstvenog iskustva.

hm

pre 11 godina

Tko zna dobro engleski jezik ne znam sta ceka u Srbiji. Tko ne zna, moze pokusati sa Hrvatskom (oni su digli kvote za upis studenata, jer nemaju dovoljno po 'manjim' mestima/gradovima, a i kada udju u EU biti ce jos slobodnih mesta). Na kraju uzmete njihova dokumenta (u drzavi u kojoj se uposlite) i resen problem i za vasu decu.
Ostali, koji misle cekati, neka cekaju. I ja sam cekao bolja vremena, te previse verovao politicarima i eto me u 40tim. Posten ovde tesko do posla, pa cak i lekar.

Re:Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Klimte, grdno si u zabludi veruj mi, ja ni u rodjenom selu tj. selu moje majke nisam mogla da dobijem posao zato sto je prednost imala koleginica, cerka lokalnog bizMismena, žutaća, koja je tek zavrsila a ja cekam godinama.Lazu te Klimte, lazu, veruj mi, kazu oni kobajagi, kad odes na razgovor, dajte dokumente bice, bice, raspisu i konkurs ali on je vec i zavrsen pre nego sto je i raspisan, a toliko su osioni i bezobrazni da samo sto sliku kandidata koji ce biti primljen ne stave u raspisani konkurs.Veruj mi na osnovu mog dugogodisnjeg iskustva.Nego jel mozes da mi pomognes da se zaposlim u Becu moze i neko becko selo, Grizing, Laxenburg, Kalemberg,Parndorf (tu bi bilo dobro Outlet mi blizu)... ne biram.I jos nesto iz Kg-a sam ne iz Bg-a, nije samo on Srbija.

Pipi

pre 11 godina

Nema posla za doktore a i najtezi pacijenti cekaju po sest meseci na pregled. Ne vidim nikakvu logiku u tome. Sto se Amerike tice tamo je posao lekara precenjen, a gomila ljudi ne moze sebi ni da priusti pregled, tako da toliko o tome. Ne daj Boze da se razbolis u Americi. Najtuznije od svega je sto je velika vecina lekara zaboravila kako ide zakletva koju su polagali kad su zvanicno postajali lekari. A da ne pricamo o tome kako je moderna medicina nista drugo nego invanzivna azdaja koja samo zna da sece ili ljutom hemijom da ubija ljude.

bez veze

pre 11 godina

Kada nema posla za doticnog M.S. kome je otac profesor .sta cemo mi bez veze da radimo.do duse nismo prosli kroz fakultet kao krava kroz mlad kukuruz kao doticni ali ni znanje vise niko ne ceni vec samo vezu i pare.

@nsovac

pre 11 godina

Не можеш да имаш два запослења у држави. То није нормално. Бирај или асистент или лекар. Јер твојим ставом многи уништавају могућност новима да добију посао. У Србији има 4000 незапослених лекара. А има исто толико оних који седе на две, три столице у државним службама и приватној пракси. Дакле њима укините могућност да раде на два места па ћете видети како ће конкурси да ничу ко печурке после кише. Не можете све само за себе ...

Re: Doktorka - Klimt

pre 11 godina

Drago mi je da ste se snasli na zapadu i zelim vam sve naj bolje u zivotu, samo gresite da nema posla za Lekare u Srbiji ili Specijaliste! U mom gradu koji je nekih 100 km od Beograda konkurs je stalno otvoren. Ili da li znate na primer koliko je Srbiji trenutno potrebno Anesteziologa? Pa same vase kolege javno govore, o tim svim problemima u svim granama Medicine.

Pale, RS

pre 11 godina

Gospodo ljekari. Dacu Vam jednu ideju, besplatno! Oni koji se odluce da je realizuju postace milioneri, garantovano! Udruzite se vas nekoliko 5-6, osnujte firmu mini kliniku ili provjerite u vasem zakonu kako vec to moze. ONLINE KLINIKA!!! Otkupite od telekoma brojeve, ulozite u marketing na pocetku, budite strucni, kulturni i prijatni, organizujte se po specijalnostima, formirajte dobru cijenu, ....da vidis posla. Zovu mame, zovu babe,......po vas cijeli dugi dan :))

p.s. sjeticete se vi mene, obecavam ;)

obi van

pre 11 godina

najbolji su mi ovi sto konstantno porede stanje u Srbiji sa Amerikom bilo da je u pitanju cijena benzina bilo da su plate. Da, specijalista tamo ima 180 000 bruto platu tj NETO oko $10 000 mjesecno. Ali to ima dobar specijalista sa preko 10 tak godina iskustva a ne ovi sto su tek zavrsili pa makar sa destkama. Do tada rade ko robovi po 90 sati sedmicno i zaduze se stravicne sume koje vracaju po deset godina. Ne kazem da ne treba pokusati srecu u inostranstvu, samo savjetujem svakome da se dobro raspita i ne idealizuje.

hulk

pre 11 godina

kod nas ima,das direktoru 5.000€ i resenje za stalno odmah! Dok je za med tehnicare 3.000€ Nema veze ko koliko ceka na posao bitno je ko ima da uleti sa kes!

nsovac

pre 11 godina

U Novom Sadu se ne primaju dve pune plate. Ja radim kao lekar na klinici, a ujedno sam i asistent na fakultetu. Ljudi treba da znaju da studentske vezbe iz klinickih predmeta tesko moze da drzi neko a da nije lekar klinicar. A zasto bi isti za dva posla dobijao jednu platu? Ljudi, ne budite nerealni!

Aleksandar

pre 11 godina

Pa u tome i lezi najveci problem - izvozimo pamet, a onda pamet iz nametnutog osecaja solidarnosti salje nazad pare lenjima i glupima i tako se ceo sistem odrzava i samo se tapka u mestu.

Odgovorno tvrdim da bi se ova drzava-u-pokusaju sredila za samo godinu dana kad bi prestali da salju novac nazad. Tad bi konacno morali da se dozovemo pameti, da pocnemo da vise radimo a manje kukamo, a onda ne bi ni nasedali na sarene laze politicara. Ili bi pomrli. U oba slucaja, problem zvani Srbija bi bio resen jednom i zauvek.

Branko

pre 11 godina

@(Doktor, 5. septembar 2012 18:33)

Nije istina to što pričaš. Baš si zlonameran. Kada sam došao u Nemačku nikakvu verifikaciju diplome mi nisu tražili. Odmah sam dobio i smeštaj i posao kao i specijalizaciju. Istina je samo jezik. Morao sam da polažem za b2 nivo nemačkog.

Djordje

pre 11 godina

A Americi nedostaje desetine hiljada doktora, gdje je prosjecna godisnja plata doktoru $180000. Istina, skolovanje traje 10 godina za razliku od nasih 5, i kosta $300000, ali kada zavrsis znas zasto si ucio i zasto si u dugu. Tuzna smo mi zemlja.

mile

pre 11 godina

Ima posla za lekare na pretek pored ovako tesko bolesnog naroda.Ali plata,to je nesto drugo.Toga nazalost nema.Prvo ta deca trebaju da izbiju sebi iz glave da je poziv lekara automatska karta u tzv."sjajnu budusnost" "napredak i materijalno blagostanje" kucetine,5 auta i dve tri vikendice na moru.Hahaha!Celularac u uvu i kafica sa slagom i vec misle puna shaka brade. Napunili im stari usi glupostima.Idi u skolu pa ces biti "uspesan" Nije bato TO ono sto je nekad bilo.Jasna stvar kad svako pocne da trazi istu stvar dodje do guzve i prezasicenosti.Ogromna konkurencija a ekonomija i drustvo kao takvo popucalo.Nebi bog natekao para za nista vise.Ajde ako poneko nadje posao---dobro.A ovi koji ne nadju neka zasucu rukave i idu od kuce do kuce i lece i pomazu ljude cak da je u pitanju masaza ili praznjenje tute.Zar nije to ono sto i "hriscanska" vera trazi od njih a i kao neka ovde "socijalisticka,komunisticka,drustvena" tradicija njihovih baka i deda bivsih proletera?A jes,shipak svi hoce materijalna dobra ODMAH i SADA.Nishta od te neke narodne solidarnosti.Neka im drzava dobrovoljno da nekoliko mobilnih,potpuno opremljnih bolnickih kola i mobilnih apoteka umesto sto kupuje 18 glupih Humvija od Amerikanaca.Neka se vozaju okolo i pomazu narodu pa ce biti nesto za pojesti i mozda kakav dzeparac.Bolje nego sediti kod kuce i kukati za promasenom buducnosti.Nije ona promasena.Dolazi,samo je jako ruzna.HAHAHAA!

leo

pre 11 godina

@djordje kod nas osnovne studije medicine traju 6 godina,a specijalizacija 4 ili 5 godina. sve zajedno 10 do 11 godina. isto kao u americi.

Alexa NS

pre 11 godina

Ja predlažem da oni koji žele da upišu medicinu razmisle i o upisu na farmaceutski fakultet. Dosta lakše dolaze do posla i u povlašćenijem su polpžaju u odnosu na srodne struke(npr. u odnosu na inženjere farmacetske tehnologije,..)

"On"sve vidi al' je malo spor,ali.....

pre 11 godina

Ma mi smo "zdrava nacija"...sta ce nama doktori...vazno je da su se politicari namestili...imaju oni vec dijagnozu za nas sve!!!

Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Zalosno je sto uopste diskutujemo da oni koji su naj Humaniji i gradjanima naj potrebniji, nemaju svoja radna mesta! I sto tvoja Egzistencija i mnogih mladih ljudi u Srbiji, zavisi od roditelja. Ako si jos u Beogradu kreni od Panceva ili Vrsca pa do B.Crkve, garantujem ti 100% sigurno Radno mesto veruj mi. Pozdrav iz Beca

Joca "cika doktor"

pre 11 godina

Pa to je pravo cudo da za lekare u Srbiji nema posla. Onda treba nastaviti sa izgladnjavanjem Srba i losim vakcinama pa ce valjda biti vise posla za lekare ili je mozda bolje da se ogranice upisi na medicinskim fakultetima a da se ostatak ustedjenog novca potrosi na narodne kujne, da se prehrane gladni i iznemogli pa ce onda Srbija imati dovoljno lekara za sve gradjane Srbije. Poneki "cika doktor" ce ipak cak moci da ide i van granica Srbije.

Klimt- Bec

pre 11 godina

Pa ne mogu svi da rade u Beogradu, u celoj Srbiji fali preko dve hiljade Lekara ali niko nece van Beograda! Niko nece Specijalizacije za kadrove koji su nam potrebni, uz duzno postovanje vase struke, kriza je u celom svetu. Budite malo fleksibilniji i ozbiljniji jel kriza tek dolazi.

Dragan

pre 11 godina

Ovi nisu normalni, alo kralju, znate li vi koliko odje ljekara ima, vrhunskih strucnjaka i sve vise i vise, plus sto dodju i iz drugih zemalja... liban, indija, kina, rusija, itd. bas je doso skaut iz Njemacke da odvede malog srbijanca u svijet i da radi kao ljekar... nije vam poznato da srbijanske diplome ne priznaju francuska, svajcerska, norveska, itd... Ne mlatite vise! Ne lazite mlade! Vec zavrnite rukave i izgradite zemlju kao sto je bila do 94' sa rastom od 6,8% pa makar trajalo i 20 godina. Svi bi da se obogatite od jednom, strucnjaci!!

Re: Doktorka - Klimt

pre 11 godina

Drago mi je da ste se snasli na zapadu i zelim vam sve naj bolje u zivotu, samo gresite da nema posla za Lekare u Srbiji ili Specijaliste! U mom gradu koji je nekih 100 km od Beograda konkurs je stalno otvoren. Ili da li znate na primer koliko je Srbiji trenutno potrebno Anesteziologa? Pa same vase kolege javno govore, o tim svim problemima u svim granama Medicine.

375JK5

pre 11 godina

e jadni lekari... baš mi ih je žao!
u istoj su situaciji manje-više svi koji završe fakultet, pa ne znam zašto se uvek akcenat daje na to kako lekari teško dolaze do posla!

Doktor

pre 11 godina

Na zapadu jedva cekaju rasirenih ruku nase Lekare, samo se vi zanosite tim glupostima! Prvi problem je jezik, drugi Verifikacija Diplome, pa rad u Starackim Domovima. E kada sve te muke prodjete, ako se pokazete dovoljno dobrim primice vas u nekoj od Ustanova! A sve to traje godinama a ne od danas do sutra kako vam se cini.

mile

pre 11 godina

Ima posla za lekare na pretek pored ovako tesko bolesnog naroda.Ali plata,to je nesto drugo.Toga nazalost nema.Prvo ta deca trebaju da izbiju sebi iz glave da je poziv lekara automatska karta u tzv."sjajnu budusnost" "napredak i materijalno blagostanje" kucetine,5 auta i dve tri vikendice na moru.Hahaha!Celularac u uvu i kafica sa slagom i vec misle puna shaka brade. Napunili im stari usi glupostima.Idi u skolu pa ces biti "uspesan" Nije bato TO ono sto je nekad bilo.Jasna stvar kad svako pocne da trazi istu stvar dodje do guzve i prezasicenosti.Ogromna konkurencija a ekonomija i drustvo kao takvo popucalo.Nebi bog natekao para za nista vise.Ajde ako poneko nadje posao---dobro.A ovi koji ne nadju neka zasucu rukave i idu od kuce do kuce i lece i pomazu ljude cak da je u pitanju masaza ili praznjenje tute.Zar nije to ono sto i "hriscanska" vera trazi od njih a i kao neka ovde "socijalisticka,komunisticka,drustvena" tradicija njihovih baka i deda bivsih proletera?A jes,shipak svi hoce materijalna dobra ODMAH i SADA.Nishta od te neke narodne solidarnosti.Neka im drzava dobrovoljno da nekoliko mobilnih,potpuno opremljnih bolnickih kola i mobilnih apoteka umesto sto kupuje 18 glupih Humvija od Amerikanaca.Neka se vozaju okolo i pomazu narodu pa ce biti nesto za pojesti i mozda kakav dzeparac.Bolje nego sediti kod kuce i kukati za promasenom buducnosti.Nije ona promasena.Dolazi,samo je jako ruzna.HAHAHAA!

Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Zalosno je sto uopste diskutujemo da oni koji su naj Humaniji i gradjanima naj potrebniji, nemaju svoja radna mesta! I sto tvoja Egzistencija i mnogih mladih ljudi u Srbiji, zavisi od roditelja. Ako si jos u Beogradu kreni od Panceva ili Vrsca pa do B.Crkve, garantujem ti 100% sigurno Radno mesto veruj mi. Pozdrav iz Beca

Anja

pre 11 godina

Koje milijarde? Pa ti ljudi se besplatno skoluju u ovoj zemlji, i kostaju je vise nego sto ce radom u inostranstvu da joj vrate. Pa sta mislite, da Nemci nemaju medicinski fakultet? Nego skupo skolovanje, jeftinije im da uvezu svrsenog lekara koji je jos o svom trosku u Srbiji naucio i nemacki...

Zoso

pre 11 godina

Fakulteti u srbiji moraju biti u stalnoj vezi sa biroima za zaposljavane.Ukoliko ima lekara na birou smanjti broj upisanih na te fakultete a pojacati nivo znaja,ubaciti godina za godinu sto znaci do pocetka godine dati sve ispite(pocetka oktobra),ukinuti vanredno studiranje.Ne moze svaka susa da studra.Ko dvaput padne na godinu nema pravo nikakvog studiranja.

Sir Oliver

pre 11 godina

Za lekare u serbistanu nema posla a i oni koji su zaposleni nista ne rade (barem u drzavnoj sluzbi). Lupajte minuse ali govorim na osnovu sopstvenog iskustva.

Tihana

pre 11 godina

Kako ,,nema posla''...pa gde su ti lekari? (Po bolnicama mislim...).I kad si smrtno bolestan,mesecima moraš da čekaš na njih.Preventivni i redovni pregledi su pusti snovi.

etnerrp

pre 11 godina

Hemija nije srodna nauka medicini. To je fundamentalna prirodna nauka, koja zahteva sasvim drugaciji pristup od medicine!
(Dorijan, 5. septembar 2012 20:48)
Bravo. Medicina-zanat...hemija-nauka. Jel' vam jasno "doktori"?

Djordje

pre 11 godina

A Americi nedostaje desetine hiljada doktora, gdje je prosjecna godisnja plata doktoru $180000. Istina, skolovanje traje 10 godina za razliku od nasih 5, i kosta $300000, ali kada zavrsis znas zasto si ucio i zasto si u dugu. Tuzna smo mi zemlja.

politika

pre 11 godina

Treba smanjiti broj studenata koji se upisuju i na medicinu i na stomatologiju kao i na farmaciju. Mozda treba povecati broj lekara npr.u domovima zdravlja ali opet nema potrebe da ovolikom upisnom kvotom. U zemlji od 7 miliona stanovnika postoji 5 drzavnih medicinskih fakulteta, 4 farmaceutska. Pa da imamo 77 miliona mozda bi bilo posla za sve...

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Slazem se sa komentarima da posla ima u zabacenim krajevima te da je hiperprodukcija kadrova. Kao mali patriotki gest rado bih poveo jednu nezaposlenu koleginicu odavda da se oproba u Australiji,b92 moderatora uzimam za kuma :)

petac84athotmaildotcom

pre 11 godina

Steta je sto ima dosta kolega nezaposlenih,nasi su fakulteti odlicni kao i kadrovi. Ja bi rado poveo jednu koleginicu sa sobom u AUstraliju ako hoce moderator sa b92 da nam bude kum :)

nsovac

pre 11 godina

U Novom Sadu se ne primaju dve pune plate. Ja radim kao lekar na klinici, a ujedno sam i asistent na fakultetu. Ljudi treba da znaju da studentske vezbe iz klinickih predmeta tesko moze da drzi neko a da nije lekar klinicar. A zasto bi isti za dva posla dobijao jednu platu? Ljudi, ne budite nerealni!

Nišlija

pre 11 godina

Može da se obezbedi posao za lekare u srednjim medicinskim školama u čitavoj Srbiji. U ovim školama, stručne predmete predaju lekari specijalisti koji najčešće već rade u bolnicama ili domovima zdravlja. Isti pored plate na svom radnom mestu (100%), za svoj rad u školama na ime dopunskog rada dobijaju još 30%. Zašto ne bi ove predmete predavali nezaposleni doktori medicine bez specijalizacije. Zašto da neko prima 130% plate, a neko da sedi kući bez posla i bez plate.

Treba malo dobre volje od strane ministra zdravlja i ministra prosvete i eto posla za recimo 100 lekara u Srbiji.

Jasna

pre 11 godina

Problem je zaista sto svi zele da rade u Beogradu, cak i oni iz provicije ne zele tamo da se vracaju. Ili recimo,na selo,jos manje. Mada u principu postoji velika potreba za lekarima, ako se pogleda stanje u zdravstvu. Guzve su i kod lekara opte prakse, koji ima nekoliko minuta tokom kojih treba da utvrdi sta fali pacijentu, a kod specijalista se zakazuje nekoliko meseci unapred, tako da onaj ko je ozbiljno bolestan nema mnogo sanse da se na vreme leci. Ostaje privatna praksa, koja je dostupna manjini, gde kvalitet nije mnogo bolji, samo su doktori mnogo ljubazniji, zato sto tu ljubaznost skupo placate.
Znaci, u osnovi lekari su i te kako potrebni, jer ih ima premalo u odnosu na broj pacijenata. Narocito su deficitarni dobri lekari, oni koji imaju znanje i vreme i htenje da vam se posvete. Njih je premalo!

Milos

pre 11 godina

Ovo za milijarde je tacno. Samo do novca se ovde u belom svetu jako tesko dolazi. A tako lako odu u Srbiji... Kada bi samo znali sa kakvim mirom i spokojstvom zivim tako daleko od vas, bez stresa, nebitnih stvari. Ali eto nostalgija pa citam novine stalno. Samo, nije mi vas zao.

Pipi

pre 11 godina

Nema posla za doktore a i najtezi pacijenti cekaju po sest meseci na pregled. Ne vidim nikakvu logiku u tome. Sto se Amerike tice tamo je posao lekara precenjen, a gomila ljudi ne moze sebi ni da priusti pregled, tako da toliko o tome. Ne daj Boze da se razbolis u Americi. Najtuznije od svega je sto je velika vecina lekara zaboravila kako ide zakletva koju su polagali kad su zvanicno postajali lekari. A da ne pricamo o tome kako je moderna medicina nista drugo nego invanzivna azdaja koja samo zna da sece ili ljutom hemijom da ubija ljude.

Марко

pre 11 godina

А лекари који могу у пензију неће да иду у исту.мало вискија,мало више пара(евра),и њима добро!што да иду у пензију?ово је стање у суботичкој болници

GrobaR

pre 11 godina

Pogasiti fakultete, cemu sluze kada nam ne trebaju novi strucnjaci, koja je svrha kada postoje samo radi sebe? Jel treba da skolujemo ljude da rade na zapadu, plate i pare koje dobijaju fakulteti usmeriti na proizvodnju, sisteme navodnjavanja, itd.

Evo neka neko nadje samo jedan dobar razlog zasto bi bilo koji fakultet postojao, pazite i ljudi koji zavrse neki smer IT-a se smatraju nestrucni i moraju nekoliko godina da se usavrsavaju.

tartufa

pre 11 godina

Situacija je sledeća:1) zaposlenih lekara ima DOVOLJNO u Srbiji ali su NERAVNOMERNO raspoređeni 2)svake godine se upisuje mnoooogo (više) studenata no što je Srbiji potrebno 3) imamo više medicinskih fakulteta no što Srbiji zaista treba. A sve ovo zbog jedne jedine stvari: profesori, docenti i asistenti primaju DVE PUNE PLATE za isto radno vreme. Logika je stoga prosta: zašto bismo sekli granu na kojoj udobno sedimo??! Svake godine se upisuje isti broj studenata, isto toliko diplomira, sve te silne studente mora da ispitaju nekakvi asistenti, docenti i profesori...i kolo se okreće!
P.S. I gospodo-ministri zdravlja (i prošli i sadašnji a i budući) su lekari i profesori , ne zaboravite. I oni primaju dve plate za isto radno vreme...Što bi onda išta menjali??!

Petar Jovanovic

pre 11 godina

Pa kadar koji je po ostalim mestima po vojvodini i srbiji je kriminalan....odnos prema kolegama i pacijentima ocajan. Takve bi trebalo da izgube posao pa staviti ove mlade dok ne dobijemo ljude koji stvarno vole i zele svoj posao. Takvih lekara je malo jer su svi isfrustrirani iz vise razloga a pacijenti zbog toga trpe. Neka ministri obidju, tajno, pancevacku bolnicu pa da vide sta je tragedija ljudskog uma.....boze pomozi svima koji u tu ustanovu moraju da udju na lecenje. lekari su prosti, neotesani, mozda su nekad i bili strucni ali to je u senci velikog neprofesionalizma i nehumanosti!!

Miki

pre 11 godina

Ovo je sramota kako državni sekretar u ministarstvu zdravlja govori, pod hitno da da ostavku !!! Sram ga bilo !
Sta, mi smo skolovali decu da bi odlazila u inostranstvo a ti napaceni mladi ljudi koji ne mogu da nadju posao jer nemaju dovoljno jake veze zele da se iskoriste pa razmisljaju o potencijalnim doznakama - sramota sramota sramota.
Sve se bojim da njegova deca cekaju godinama na posao...

nada

pre 11 godina

Lekari imaju posla ali u zabacenim sredinama.Ko prihvati da radi u nedodjiji treba ga posebno stimulisati jer bi radio pod otezanim okolnostima.Nije ista ambulanta u NS ili Idvoru.Posebna je prica kako drzava ne razmislja o potrebama trzista i samo gomila akademce koji ce tesko ili nikako raditi svoju struku.Stvarno kako se kod nas i najmanji problem vuce decenijama i jos nema resenja.Spori smo i tesko ce ici to sa Evropom.

Milosh

pre 11 godina

Pa naravno toga ce da bude sve vise. Mi spadamo u one zemlje koje jos uvek zive u nekoj virtuelnoj realnosti i prakticno se proizvodi nezaposlenost u skolama i fakultetima. Umesto da se u skladu prema delatnostima konataktiraju ministarstva ili odredjene sluzbe koje mogu dati statisticke podatke koliko se otvara novih radnih mesta na osnovu odlaska radnika u penzije ili razna unapredjenja, pa da se prema tome i otvara broj mesta na fakultetima, mi idemo naopacke i iako izadje jedna generacija koja vec na birou provodi godine i godine, mi proizvodimo nove koji ce da provode godine i godine ili da budu konkurencija tim koji vec cekaju na birou, tako da stvaramo vrzino kolo. Kako onaj kaze mi hocemo da smanjimo, ali roditelji insistiraju da bez obzira sto je tesko naci posao da i dalje otvaramo toliko mesta na fakultetima. Pa valjda postoje ljudi koji su skolovani da vode sistem skolstva/zaposljavanja, a ne da im to kroje bilo ciji roditelji. Ili su to mozda oni roditelji koji znaju kome treba platiti da se dobije posao u drzavnim zdravstvenim ustanovama, ili koji su vec sredili sve da nasa drzava izfinansira skolovanje, a oni ce posle da rade preko?! Dokle vise?!

Kolega

pre 11 godina

Hiperprodukcija je lažna,činjenica je da smo po broju lekara ispod evropskog proseka a mladi lekari se ne zapošljavaju jer fond Rzzo nema para za njihove plate.Posledice ovakve nakaradne politike će Srbija tek osetiti jer školovanje specijaliste traje bar 10 god.
Istina je da je Nemačka otvorena za naše lekare,samo znanje jezika i ništa više,automatski se dobija specijalizacija i od vas se traži samo rad.
Gubitak je za državu kad ovakvi kadrovi odlaze ali kad ona nije u stanju da im obezbedi uslove za rad i usavršavanje nije fer da se isti mladi ljudi ponižavaju i ucenjuju.Pogledajte slučaj otpuštanja agronoma.
Znači mlade kolege samo napred,obrazovani ljudi koji hoće da rade su svuda dobrodošli,u Srbiji ionako se najviše cene kriminalci,primitivci,taljigaši i grandove zvezde,a poželjne osobine su beskrupuloznost,poltronstvo,zloba i zavist

Зоран

pre 11 godina

Америма требају лекари. Немцима требају. Само напред, можда Србија добије и захвалницу од ових земаља. Ево моја жена била неспособна за Србију, али за Америку није. После нострификације, специјализације и рада од 5 година у САД, добије она писмо у Србији да ако не настави специјализацију у Србији одузеће јој ту "част". Ја нађем мејл, јер господа директори по државним фирмама не остављају мејл и кажем да је специјализација завршена, али у САД, а то како ви комуницирате са болницама у Србији, то већ није мој проблем.

dr zdravkovic

pre 11 godina

ovu vest cu da sacuvam za neka bolja vremena (verovatno ne u ovoj zemlji), kako bih svima pokazao da vlast podrzava lekare da napuste Srbiju!
ovo ne postoji ni u jednoj zemlji na svetu!
pa barem se pravite da vam je stalo da nekome nadjete posao, a ne da o trosku svih gradjana skolujete ove ljude a onda ih posaljete u inostranstvo!
i ne zavaravajte se da ce unositi milijarde u srbiju. nemaju ti ljudi vise kome da ih salju!

xv975

pre 11 godina

@Doktor

Dobro ... i..sta hoces time da kazes? Da niko ne bi trebalo da se oproba negde izvan granica Srbije, gde ako je kvalitetan ima sansu da uspe? Svasta ...

hundertwasser

pre 11 godina

@Klimt- Bec
Klimte dragi, kad nemas pojma o cemu pises, bolje ne cukaj nista!Ko bre nece da radi van Beograda i odbija specijalizaciju? Zavrsila sam medicinu pre 6 godina i jos nemam posao i izdrzava me majka nastavnik srpskog jezika na privremenom radu u tvom Becu, Kardinal-Nagl Platz,3. bezirk. Samo pare, veze i stranka!!!!!!!! Samo tako se u Srbiji dobija posao lekara!

lInsta

pre 11 godina

u svet ima sve manje lekara, jedino ih je u srbiji visak. niko nece da muci sebe 10 godina da bi neki pravnik nakon 4 poceo i da radi a i da ima vecu platu... vecina mojih kolega nije zadovoljna srbijom i ne ostaje im se ovde. na zalost, nase fakultete niko ne priznaje tako da je i trazenje posla u inostranstvu horor. jedino austrija cini mi se priznaje beogradski medicinski... a ove price o tome kako lekari ni preko grane ne zive kao bubreg u loju okacite macki o rep. primaju 10 puta vecu platu od nasih i postovani su, za razliku od ovih razapinjanja na krst u serbistanu

život dostojan čoveka

pre 11 godina

Ovi lekari mogu barem da odu, a šta da radi hiljade i hiljade ljudi koji sa svojim diplomama ne mogu NIGDE da nadju posao? Izjava gospodina koji kaže da nije tako loše po nasu državu što ljudi odlaze jer makar šalju novac nazad je sramna i idiotska. Time opravdavate hiperprodukciju nepotrebnih kadrova? Kad vidim koliko ljudi sa velikim potencijalom izrabljiva šaka pohleopnih budala samo zato sto nemaju gde da se zaposle i očajni su, muka mi je. I za šta ti ljudi rade? Za platu od 20000 koju su krvavo zaradili i to po cenu svog psihičkog i fizičkog zdravlja.

doktorka

pre 11 godina

@klimt
Pametno bi bilo, da se pre nego sto nesto prokomentarisete pozanimate malo o tome. Naime posla za lekare u Srbiji nema ni u unutrasnjosti i to govorim iz licnog iskustva! Po zavrstku faksa sam bila spremna da prihvatim opstu medicinu u bilo kom selu u Srbiji, bilo koju specijalizaciju ali na zalost (sada vec kazem na moju srecu) nije bilo ponuda. Spakovala sam svoje knjige i napustila Srbiju. Polako zavrsavam specijalizaciju, daleko sam od svojih roditelja, porodice, prijatelja ali sam zadovoljna.....U Srbiji nikada nece biti bolje i drugacije, dobri studenti bez "pedigrea" ce i dalje odlaziti u inostranstvo, raditi u farmaceutskim firmama ili sedeti na birou za zaposljavanje, oni manje dobri sa "prezimenima" ce vas leciti!
Ziveli!

Omanac

pre 11 godina

Izjava g. Mitrovica je cista budalastina. Ti mladi ljudi nikad se nece vratiti u Srbiju, niti ce slati pare... Kome da ih salju? Oni ce se tamo napolju skuciti, a za to trebaju pare... A kad se skuce, onda ce povuci i svoje stare roditelje kojima u danasnjoj Srbiji nema opstanka. Zdravstvo u rasulu, penzija jos malo pa nece biti, cene evropske a plate kao u Bangladesu. Nego, izgleda da takvima kao g. Mitrovic odgovara da svi misleci ljudi odu iz Srbije pa da takvi kao on ostanu na svojim pozicijama i da ih ne ugrozavaju pametniji i sposobniji od njih. Ja sam srpski lekar u inostranstvu i ni na pamet mi ne pada da u Srbiju dolazim drugacije nego kao turista. Moja deca nista ne ocekuju u Srbiju i traze svoju buducnost u nekoj zemlji gde se cene rad, znanje i postenje. Aferim g. Mitrovicu!

Dejan

pre 11 godina

Naravno da odlaze. Ako hoces da se zaposlis moras da budes u stranci ili da su ti roditelji doktori. I oni koji ga dobiju, cekaju predugo. Nemacka, izlaz taj i taj kao sto je Balasevic otpevao u pesmi...

mj

pre 11 godina

Dragane,nauci da pises,pa onda komentarisi,jer ovolika nepismenost u jednom komentaru je previse.Klimte,to da nedostaje anesteziologa je tacno,ali,vjeruj mi na rijec,ne otimaju se bas da ti daju specijalizaciju.

Dan

pre 11 godina

Na kraju krajeva, po prirodi stvari bi najveći deo stanovništa trebalo da se bavi poljoprivredom, jer se menadžment, pravo, elektronika, dizajn i slično ne jedu. Međutim, problem je što je u Srbiji poljoprivreda teško kulučenje bez ikakve perspektive, dok je to u npr. Austriji normalan posao koji donosi profit i zadovoljstvo.

baden-württemberg

pre 11 godina

istina je da su nemci maksimalno olakšali priznavanje diploma, ovde radim od početka 2011. jezik, malo rešenosti i hrabrosti i u nemačku može da se dođe. ne bih da polemišem, pošto je problem već osvetljen iz mnogo uglova, i uglavnom se sa svima slažem. samo da navedem neke fakte. nemci imaju veštački manjak lekara koji je stvoren reformom zdravstva po američkom modelu 2003. godine. smešno je, iz ovog ugla, slušati priču o skautima kao o nekim podvodačima. to su ljudi koji legalno rade svoj posao. u nemačku može da se dođe i direktnim konkurisanjem u bolnicama, bez skauta, ja sam taj slučaj. plata je u startu malo veća od one kolege inženjera, alisad su tu i dežurstva. a sad o srbiji. neke nepromenjive stvari, nažalost. 1) korupcija. 2) smanjenje broja studenata nije moguće jer ono povlači smanjenje broja profesora (oni vole svoje titule). 3) prazna zdravstvena kasa, ona se puni iz privrede, privreda ne radi. 4) sistem specijalizacija u medicini je potpuno zastareo; lekaru iz požarevca npr. treba da bude omogućeno da radi u požarevcu, tamo skuplja svoje npr. gastroskopije i šta već i polaže specijalistički ispit(e) u beogradu ili nišu. 5) nije greh da mladi idu gde im se ide, čitam u jednom časopisu (lege artis se zove) ovde npr. taksativne razloge zašto nemački lekari idu u kanadu. na kraju (da uđem u 1500 karaktera) - ne mislim da je ovde idealno. u nemačku se ulazi na mala vrata, ne odmah u humbolt u berlinu, 100 stvari mi se i ovde sistemskih ne sviđa. ali ostajem 101%.

Milan

pre 11 godina

Sram vas bilo!!!!!!!!!!
Ovo je skandalozna izjava !!!!!!!
Zar su mladi i obrazovani ljudi jedini izvozni "artikal" ove zemlje, a sve u cilju namirivanja potreba vasih "gladnih" ociju po raznoraznim ministarstvima !!!!!!

Nema tu...

pre 11 godina

Sad kad je ovaj dr mr ovo rekao nadam se da nijedan gastos neće ni evro poslati svojima ovamo! Oni glat očekuju da će biti više priliva strane valute ako školovani odu i to u što većem broju! Ajmo raja mi odavde! Al da ne šaljemo ništa pa da i naši pocrkaju sve dok ovakve manijake gaje, biraju i podržavaju

hm

pre 11 godina

Tko zna dobro engleski jezik ne znam sta ceka u Srbiji. Tko ne zna, moze pokusati sa Hrvatskom (oni su digli kvote za upis studenata, jer nemaju dovoljno po 'manjim' mestima/gradovima, a i kada udju u EU biti ce jos slobodnih mesta). Na kraju uzmete njihova dokumenta (u drzavi u kojoj se uposlite) i resen problem i za vasu decu.
Ostali, koji misle cekati, neka cekaju. I ja sam cekao bolja vremena, te previse verovao politicarima i eto me u 40tim. Posten ovde tesko do posla, pa cak i lekar.

Alexa NS

pre 11 godina

Ja predlažem da oni koji žele da upišu medicinu razmisle i o upisu na farmaceutski fakultet. Dosta lakše dolaze do posla i u povlašćenijem su polpžaju u odnosu na srodne struke(npr. u odnosu na inženjere farmacetske tehnologije,..)

hulk

pre 11 godina

kod nas ima,das direktoru 5.000€ i resenje za stalno odmah! Dok je za med tehnicare 3.000€ Nema veze ko koliko ceka na posao bitno je ko ima da uleti sa kes!

Pale, RS

pre 11 godina

Gospodo ljekari. Dacu Vam jednu ideju, besplatno! Oni koji se odluce da je realizuju postace milioneri, garantovano! Udruzite se vas nekoliko 5-6, osnujte firmu mini kliniku ili provjerite u vasem zakonu kako vec to moze. ONLINE KLINIKA!!! Otkupite od telekoma brojeve, ulozite u marketing na pocetku, budite strucni, kulturni i prijatni, organizujte se po specijalnostima, formirajte dobru cijenu, ....da vidis posla. Zovu mame, zovu babe,......po vas cijeli dugi dan :))

p.s. sjeticete se vi mene, obecavam ;)

@nsovac

pre 11 godina

Не можеш да имаш два запослења у држави. То није нормално. Бирај или асистент или лекар. Јер твојим ставом многи уништавају могућност новима да добију посао. У Србији има 4000 незапослених лекара. А има исто толико оних који седе на две, три столице у државним службама и приватној пракси. Дакле њима укините могућност да раде на два места па ћете видети како ће конкурси да ничу ко печурке после кише. Не можете све само за себе ...

Branko

pre 11 godina

@(Doktor, 5. septembar 2012 18:33)

Nije istina to što pričaš. Baš si zlonameran. Kada sam došao u Nemačku nikakvu verifikaciju diplome mi nisu tražili. Odmah sam dobio i smeštaj i posao kao i specijalizaciju. Istina je samo jezik. Morao sam da polažem za b2 nivo nemačkog.

djoka vjestica

pre 11 godina

Ohrabrujuće reči gospodina iz Ministarstva. Ova zemlja je raj za neradnike, a pakao za radnike, pa je možda bolje stvarno otići iz nje ako spadate u ovu drugu grupu.

ivan

pre 11 godina

(dr zdravkovic, 5. septembar 2012 18:06)

Potpuno ste u pravu gdine Zdravkovicu, ali dodao bih jos nesto. Ja sam u Nemackoj tri godine, elektroinzenjer, plata je bila u startu 1500 neto, sad je oko 2800 neto. Ono sto hocu da kazem je da mi mnogi ovde i nemamo neke basnoslovne plate pa da kad ih sve sakupimo ispadne da eto mi saljemo neke milijarde u Srbiju. Prosla su bar kako mi ovde u Minhenu pricaju ta vremena. Nekad se u Nemacku dolazilo da se zivi dosta bolje, da se uzme mecka, da se napravi kuca u Srbiji, danas se ovde dodje da se eto lakse dise, da mogu lakse da se plate racuni. Tako da od tih milijardi nema nista, a kako je euro zona u krizi bice toga sve manje. Zato bi Srbija trebalo pod hitno da ucini nesto da zadrzi te mlade ljude. ja sam posle zavrsetka ETF 2 god trazio posao, i nista. Zato sam otisao.

dr bez posla

pre 11 godina

Laz je i zabluda i to teska da u ovoj zemlji ima viska lekara, naprotiv manjak ih je.To se vidi po redovima ispred cekaonica.Ni jedna reforma nece uspeti dok se ne zaposli jos lekara jer kao nema para.A znate zasto se ne zaposljavaju novi, zato sto klanovi po K. Centrima sve pare pokusavaju da zadrze za sebe i sto vise nagrabe radeci istovremeno i kao lekari u Klinikama, profesori na fakultetu i srednjoj medicinskoj, kao konsultanti u privatnim klinikama na 5 mesta su u isto vreme i hoce da rade do 100te godine.Zatim sto se mnogo krade na nabavkama, tenderima, mnogo je administracije.Zaposliti se ne mozete ukoliko niste clan stranke, ne date pare, ili ukoliko niste tetin ili mamin sin.Sta se sve radi kada je u pitanju zaposljavanje, to je toliko odvratno da povratite, zaista se dogadjaju stvari za koje obicno kada ih cujete pomislite ma nije to bas tako ali verujte jeste cak je i mnogo gore.U gradu, centru nase autoindustrije je pre nekoliko meseci raspisan konkurs za deset lekara i to je sprovedeno legalno ali je uz tih deset zaposleno jos 11 lekara bez bilo kakovog konkursa, objave, potpuno van zakona, da prevedem-kriminal teski.Ako ste lekar bez posla i nemate vezu, pare ili niste clan stranke, u ovoj propaloj drzavi, mozete slobodno da crknete, kolege vas nece ni pogledati.

Propali matori inzenjer u propalom javnom preduzecu

pre 11 godina

Sestri konacno stigla radna viza za Sloveniju posle vise od godinu dana kako je usla u celu pricu. Lekar je sa prosekom preko 9, zavrsila u roku, muz joj profa. Bila na zavodu skoro 3 godine zahvaljujuci Mladjinim strucnjacima. I moji zuti su se bas potrudili da mi pomognu da se zaposli - ovo je ironicno :) I tako ima zemalja koje cene nase lekare, direktor bolnice joj je Hrvat super su se skapirali. Kad je cuo da je interesuje anestezija da specijalizira obradovao se kao dete igracki :) Iako je u medjuvremenu pocela da radi u Srbiji u bolnici nema nameru da ostaje. I dobro je odlucila bar ce neko moci da pomogne porodici ako ovde nastupi slom. A i za decu je dobro sutra kad smo mi generacija 70 i neka izgubili nase zivote. Pozdrav svim nasim lekarima u dijaspori znajte da niste pogresili ovde niste dobrodosli ako niste prosecni i ako niste zuti ili mladjanovci ili crvena banda...

Re:Re:hundertwasser - klimt-Bec

pre 11 godina

Klimte, grdno si u zabludi veruj mi, ja ni u rodjenom selu tj. selu moje majke nisam mogla da dobijem posao zato sto je prednost imala koleginica, cerka lokalnog bizMismena, žutaća, koja je tek zavrsila a ja cekam godinama.Lazu te Klimte, lazu, veruj mi, kazu oni kobajagi, kad odes na razgovor, dajte dokumente bice, bice, raspisu i konkurs ali on je vec i zavrsen pre nego sto je i raspisan, a toliko su osioni i bezobrazni da samo sto sliku kandidata koji ce biti primljen ne stave u raspisani konkurs.Veruj mi na osnovu mog dugogodisnjeg iskustva.Nego jel mozes da mi pomognes da se zaposlim u Becu moze i neko becko selo, Grizing, Laxenburg, Kalemberg,Parndorf (tu bi bilo dobro Outlet mi blizu)... ne biram.I jos nesto iz Kg-a sam ne iz Bg-a, nije samo on Srbija.

milan

pre 11 godina

Ima viška lekara i to nije sporno.najveći problem je Bg.i profesorski lobi koji je propast srpskog zdravstva.Ima ih previše i dok pozapošljavaju svoju decu za ostale ne ostane ništa.Pri tome rade na 5 mesta i zarađuju ogromne pare čak i za zapadne uslove.Sitematski se namerno uništavaju manji centri koji su nekada bili sasvim solidni.Postoji nekoliko grana nedicine koje bi zbog svoje specifičnosti trebale da budu u zdravstvenim u velikim centrima.Sve ostalo bi trebalo da se završava na nivou opštih bolnica.Ali kod nas je sve nakaradnio postavljneno u KC se leči sve.Uz to ove što napune 65.god.ni puškom ne možeš oterati u penziju.Ja još treba da budem presrećan što završavam neku specijalizaciju sa 35-36 god. za razliku od mojih kolega u recimo Sloveniji ili Hrvatskoj koji to čine sa oko 30 god.

bez veze

pre 11 godina

Kada nema posla za doticnog M.S. kome je otac profesor .sta cemo mi bez veze da radimo.do duse nismo prosli kroz fakultet kao krava kroz mlad kukuruz kao doticni ali ni znanje vise niko ne ceni vec samo vezu i pare.

ja

pre 11 godina

Gospodo, u Srbiji ni za koga nema posla. BUKVALNO. Šta god da ste završili - džabe ste krečili. Tehnolog sam po struci, žao mi je što sam studirala, dve godine sam na birou. Moje kolege rade po kafićima kao konobari. Drugarica mi je ekonomista - 3 godine na birou. Celo moje društvo je fakultetski obrazovano i NIKO ne radi u struci. Drug arhitekta - radio preko "Prve šanse", najurili ga posle godinu dana. Drugarica doktorka - bez posla, uči nemački. Znam još sto ljudi, bukvalno STO koji ne rade u struci nego rade neke posliće dok se "ne snađu". Niko od nas nema vezu ili novac da bi se zaposli, svi živimo od danas do sutra. Zanima me, koja još zemlja na svetu ne ceni svoje lekare, inženjere, stručnajke? Ne, to samo Srbija radi. E zato i treba da propadnemo, jer smo zaslužili! Samo nemojte da mi kažete da sam "razmažena jer sigurno neću van Beograda", jer to nije istina. Pri tom, sve van Beograda je MRTVO, da se ne lažemo. Nemojte mi reći da sam "nesposobna jer ne umem da se snađem", zato što ovde "snaći se" znači uraditi nešto nepošteno. Tako nam je kako smo zaslužili, i kako smo sebi sredili državu.

leo

pre 11 godina

@djordje kod nas osnovne studije medicine traju 6 godina,a specijalizacija 4 ili 5 godina. sve zajedno 10 do 11 godina. isto kao u americi.

"On"sve vidi al' je malo spor,ali.....

pre 11 godina

Ma mi smo "zdrava nacija"...sta ce nama doktori...vazno je da su se politicari namestili...imaju oni vec dijagnozu za nas sve!!!

Joca "cika doktor"

pre 11 godina

Pa to je pravo cudo da za lekare u Srbiji nema posla. Onda treba nastaviti sa izgladnjavanjem Srba i losim vakcinama pa ce valjda biti vise posla za lekare ili je mozda bolje da se ogranice upisi na medicinskim fakultetima a da se ostatak ustedjenog novca potrosi na narodne kujne, da se prehrane gladni i iznemogli pa ce onda Srbija imati dovoljno lekara za sve gradjane Srbije. Poneki "cika doktor" ce ipak cak moci da ide i van granica Srbije.

erazmo beogradski

pre 11 godina

E tek ce sa biologijom ili hemijom da se usrece...:(

Tu tek nema posla u Srbiji i 90% diplomiranih PMF/TMF-ovaca pali preko grane odmah po diplomiranju...

obi van

pre 11 godina

najbolji su mi ovi sto konstantno porede stanje u Srbiji sa Amerikom bilo da je u pitanju cijena benzina bilo da su plate. Da, specijalista tamo ima 180 000 bruto platu tj NETO oko $10 000 mjesecno. Ali to ima dobar specijalista sa preko 10 tak godina iskustva a ne ovi sto su tek zavrsili pa makar sa destkama. Do tada rade ko robovi po 90 sati sedmicno i zaduze se stravicne sume koje vracaju po deset godina. Ne kazem da ne treba pokusati srecu u inostranstvu, samo savjetujem svakome da se dobro raspita i ne idealizuje.

Aleksandar

pre 11 godina

Pa u tome i lezi najveci problem - izvozimo pamet, a onda pamet iz nametnutog osecaja solidarnosti salje nazad pare lenjima i glupima i tako se ceo sistem odrzava i samo se tapka u mestu.

Odgovorno tvrdim da bi se ova drzava-u-pokusaju sredila za samo godinu dana kad bi prestali da salju novac nazad. Tad bi konacno morali da se dozovemo pameti, da pocnemo da vise radimo a manje kukamo, a onda ne bi ni nasedali na sarene laze politicara. Ili bi pomrli. U oba slucaja, problem zvani Srbija bi bio resen jednom i zauvek.