Subota, 09.06.2012.

22:14

Žene u Srbiji sve kasnije rađaju

Prosečna starost majke pri rođenju prvog deteta je pre deset godina bila 24,9 godina, a danas je 27 godina, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Izvor: Veèernje novosti

Žene u Srbiji sve kasnije raðaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Natalija

pre 11 godina

Pomenuta Vesna Vukotić Pavlović bi trebala malo više vremena da posveti slušanju pacijentkinja i pomaganju da se prevaziđu uzroci neplodnje.
DVE godine sam joj pričala da ne mogu da ostanem trudna i da imam cudna kašnjenja menstruacija, a njen jedini komentar je bio da to nije relevantno jer nije proslo tri godine kako pokusavam da ostanem trudna i da imam vremena posto tek imam 25.
Da nisam otisla kod drugog ginekologa nikad ne bih ni uspela da održim trudnocu. Čudna kašnjenja menstruacije su u stvari bili konstantni pobačaji zbog nedostatka Progesterona.
Problem koji se na svu sreću sada lako rešava lekovima ali kad neko ne želi ni da sasluša.....

Stvarno ne znam čime je ona zaslužila mesto načelnice. Prijateljici koja je slučajno zaglavila kod nje je pogrešila nedelju trudnoće i zamalo da joj prođe termin za dabl test. Ko zna koliko ima sličnih priča vezanih za doktorku Pavlović.

Ja

pre 11 godina

@kacuncica

Iz licnog iskustva mogu da kazem da obrazovan, vaspitan, uctiv, stambeno obezbedjen muskarac koji sasvim korektno zaradjuje (preko 1000 EUR mesecno)moze da ima ogromnih problema da nadje partnerku i da uspostavi trajnu i emotivno zadovoljavajucu vezu sa zenom priblizno svojih godina ( +/- 30)pri cemu je spreman da se posveti vezi a da pri tome nije ni ruzan ni asocijalan. Stavise, cini mi se da muskarci kojima nedostaju mnoge od pobrojanih osobina lakse resavaju pitanja pronalazenja partnera. Ukratko, mislim da tvoja zapazanja ne stoje ili je bar moje iskustvo sasvim suprotno.

Stavros84

pre 11 godina

@ccc bahati
Pogledaj sta sam napisao. U slucaju ako oba roditelja nemaju posao, da li je jednostavnije i bolje dati 30.000 dinara mesecno nezaposlenim roditeljima ili jednom paru koji ce to dete uzeti pod svoj krov i to u vecini slucajeva ne zbog deteta nego zbog para?
Ne kazem ja da treba drzava da mi daje pare zbog deteta, nego treba da budu olaksice, od poreza, pelena, mleka, hrane, udzbenika itd. Jer ako hocemo da kao nacija opstanemo ne vredi nam da dajemo 30.000 dinara hraniteljskim porodicama. Pa znam jedan par koji se time bavi! To je zalost. Ako dva mlada roditelja nemaju posla, ili ako ima samo otac ili josh gore samo majka (jer ona ce primati manju platu zbog trudnickog) da li je moguce sa prosecnom platom platiti samo racune i hranu za 2 odrasle osobe i dete? Deca jako brzo rastu i ni ne kupis jedno odelce za bebu sledeci mesec moras drugo da uzmes, isto tako i sa patikicama i ostalim stvarima. A da ne pominjem ako roditelji zive kao podstanari. to jest bez stambenog pitanja.

kanibal

pre 11 godina

Kao samohrani otac, koji je na kraju posle mnogo pokušaja odustao od ponovnog "života udvoje" a iz svog ličnog iskustva, poručio bih nešto "obema stranama":

Momci, svi vi koji ste zdravi, jaki i imate obe ruke, vi nemate prava da tražite izgovore. Zaradićete uvek onoliko koliko je neophodno, ako se ne bojite rada. Pravog rada. Ali, za vas je rad - posao samo "u struci, i za platu koja je dovoljna da se samo od nje živi i ima za sve". Nema, i ne mora da ima... Nemojte, znamo da je mahom tako.

Devojke, ukoliko ne možete da preživite činjenicu da će te morati mnogih stvari da se odreknete zarad dece - ne ulazite u tu priču. Nastavite da pućite usne poput barbika, jurite za onima koji imaju lovu, njima ste sudjene, tu promašaja nema.

A svi vi, koji ste spremni i za odricanja, žrtvu ako treba, besane noći, strepnju, - uradite to. Verujte, nagrada koju će te na kraju dobiti vrednija je od bilo čega.

daba

pre 11 godina

Svaka tebi cast Milivoje, ali si malo promasio temu, ako vec tekst nisi citao mogao si iz samog naslova da zakljucis da je rec o zenama u Srbiji, a ne o zenama negde tamo gde se normalno zivi... A u potpunosti se slazem da ako neko zeli porodicu i normalan zivot u Srbiji nema mnogo nade za njega/nju...

nije kuca tesna gde su celjad srecna

pre 11 godina

Jednog zanimljiv dogadjaj.
Igrala se mala decica; i odjednom se potukla.
Pridje jedna baka koja je cuvala svoje unuce drugoj zeni i rece: Ne trebamo da pravimo problem kako su se potukli tako ce se i pomiriti.
Ali u celoj toj prici baka upita drugu zenu, koliko ima godina i kako se zove njeno unuce - u tom zena uvredjeno rece baki, kako Vas nije sramota da me nazivate bakom. JA SAM TOM DETETU MAJKA, ljutito ce zena, a baka zbunjeno odgovori izvinite bako.

zelim bebu

pre 11 godina

Moj savet zenama je: radjajte pre 30, postavite to sebi kao prioritet i uspecete! Od oslanjanja na muskarce i okolinu nema nista... Tome se treba posvetiti kao i fakultetu ili karijeri! Da se ne biste nasli u mojoj situaciji da sa 38 god. cekam 3 vantelesnu i vec 3 godine radim samo to! O politici ove drzave prema vantelesnoj i sujetnim lekarima da ne govorim. A kriva sam sama. Bila sam zeljna svega. Kad sam napokon zavrsila fakultet i pocela da zaradjujem deca mi nisu padala na pamet!
Nazalost, tek kad sam zadovoljila svoje potrebe pozelela sam decu. Dok citam ovakav tekst i ovakve komentare suze idu same

milivoje

pre 11 godina

studiranje traje 5 godina.... izgovor neuspešnog studenta.. svaki fakultet ozbiljniji traje 5 godina. to što većina ljudi koji studira su ne radnici i studiraju do 30te je vaš problem. ja bre imam 26 završio faks od 5 godina 4 godine već radim. na vreme sve i sada naravno da imam vremena za sve... otišao iz srbije jer naravno hoću da deca žive u nekom normalnom okruženju...

e sada ko ne može da živi bez mame i ne trebaju mu deca...

žao mi je jedino ljudi koji nisu završili fakultet Pa nemaju šansu da odu odavde i primorani su da ostanu u ...o..bini.....

mima

pre 11 godina

Zalosno je sve to. Nije problem ako zena rodi sa 30 i kusur, vazno je da rodi, i da dete bude voljeno i zeljeno.
Ja imam 25, zavrsenu stomatologiju, moj momak 30 zavrsenu stomatologiju. Radim u kaficu, a on kod privatnika za 15.000 mesecno. Posla nema u nasoj provinciji jer boze moj, mora da se zaposle stranacki ljudi.
Nas dvoje, doktori, nemamo ni 40.000 mesecno. Dok platis stan i racune, ostane ti neka sica da se prehranis.
Kako, dragi moji, da pravim dete?
sve se nadam da ce biti bolje, da cemo raditi poslove za koje smo se skolovali i da cemo moci da imamo bar 2 dece, pa makar i sa 30. godina.

"...pa nisam ja sadista gospodjo..."

pre 11 godina

O kakvoj deci pricate u zemlji u kojoj se smatra da si zaposlen ako volontiras i primas 10ak hiljada mesecno, pa sa tim covek ne moze ni sebe da prehrani a kamoli dete. Sto se tice onih srecnika koji imaju neki posao sta im vredi kada se u ovoj zemlji umesto trudnickog i porodiljskog bolovanje dobija otkaz. A i sta ce mi deca da ih vaspitavam da budu lopovi, vucibatine, lazovi tj. politicari, ne bi li nesto uradili u zivotu ili da ih posaljem u australiju pa da ih vidjam jednom u 3 godine, neka hvala.

Ona

pre 11 godina

Kao dete jednog oca koji je za manjak soptvenih ambicije i cilja u zivotu i u mnogo bolja vremena imao izgovor, o svemu i svakom imao misljenje, a brak mu sluzio da iskljucivo dobije servis i komfor za sebe, kazem da je bolje manje dece, ali ljudski odgajene. Sve je islo preko maminih ledja, a njemu je bilo dovoljno da se u drustvu puva nama i da galami ima li sta da se jede i da li mu to prija ili ne, i da se svadja ako mu neko remeti dusevni mir dok gleda utakmicu.

Sve sto imam zaradila sam sama, ambicizna sam i vredna bila od kad je mene. Muskarci mogu da zive sa manje ambicioznim zenama jer one svoj doprinos daju u kuci, ako imaju srece da ne budu napustene u srednjim godinama, posto se kapital uglavnom nalazi na njegovom kontu. Ambicioznoj zeni nekog zivotnog "umetnika" je sve na ledjima, i ako bas "ima srece" nece je psihicki, a cesto i fizicki maltretirati da malo podigne ego.

Bolje zaposlite tu decu koja su vec tu za primer ljudima kako cete tretirati njihovu nerodjenu decu.

A medju elitom koja puku deli recepte zivljenja uglavnom zive drugacije zivote od medicine koju ostalima prepisuju. Kao u ostalom i o ratovima. Kad dodje do toga da se krvave gace, zna se kome je to namenjeno. To govorim iz iskustva deteta koje je odraslo kao pucko, ali se znanjem i radom probilo do "elite".
Realno kao zenu me je bilo briga za necije pare, ono sto je moje je moje, u zivotu niko ne daje nisya bez da nesto ocekuje.

Katarina

pre 11 godina

Opšta neizvesnost i nesigurnost, nemogućnost da se rese egzistencijalni problemi za roditelje, o deci da se i ne govori. Za kakvu budućnost rađati decu u Srbiji?

zlatna milijarda

pre 11 godina

@Ivane,

teorije Roberta Maltusa, koje si spomeuo (prenaseljenost) su dokazane kao netacne. Problem je u neravnomernoj respodeli drustvenog bogatstva, koje bi ''slobodno trziste'' da postoji donekle uredilo.

Mani se tih gluposti, to je samo izgovor elita...

DBZ

pre 11 godina

@sramota
A Vas nije sramota da pisete takve gluposti? Roditi bolesno dete u 35 godina, to je po Vama pravilo? Vi ste jadni ako stvarno u to verujete! Ima verovatno medju tim "baba devojkama" u koje nas prepametni narod tako rado i sa zadovoljstvom upire prst, verovatno i dosta neudatih ili u vezi s nekim finim mladicem koji jelte nije spreman da bude otac. Pa ako ne radja, kriva je ona jer je egoista, a ako rodi on ce je ostaviti jer ga je prevarila na dete (pa je opet ona kriva). Ja sam se udala u 30. godini, prvi put rodila u 32. Ni zacece nije porudzbina u restoranu, pa narucis kad hoces. Drugo sam rodila u 35., zdravo je, umiljato i pametno. Svaka je prica razlicita, a statistika ne uzima u obzir kriterijume koje je nemoguce izmeriti (potencijalne otkaze zbog materinstva, "nespremne mladice" itd)

pera

pre 11 godina

danas 70% zena zeli da rodi iz 2 razloga: ako su jako mlade,zele da rode jer su to uradile i njihove drugarice,znaci cisto pomodarstvo kao da se kupuje mobilni a i onda imas cime da se hvalis na fejsu; ako su preko 30 i nisu napravile neku karijeru,zele da im muskarac napravi dete kako bi se obezbedile da ne moraju da rade,pogotovo ako se napravi jos jedno pa se spoji jedno 6 god bolovanja. One koje su napravile karijeru,osetile samostalnost u smislu stana,auta i plate,zive u fazonu sex i grada i kukaju kako su svi muskarci isti a u stvari u kasnim tridesetim i ne zele da se odreknu svoje slobode. Sve ovo pisem jer sam iskusio sve tri varijante...

cartman

pre 11 godina

Ajde bre dosta kukanja na ovo ili ono, umesto opravdanja tražite REŠENJE - ono uvek postoji, niko ne kaže da je lako, ali što se pre krene, pre će doći. Takva nam je sudbina.

Vojvođanin

pre 11 godina

Ako u tom već zrelom dobu ljudi dobiju šansu za odlazak u inostranstvo, ako mogu sebi da omoguće luksuzno putovanje na Bahame, da kupe najnoviji model “opela” ili neki drugi automobil, oni odlažu “vezivanje” da bi sebi priuštili nešto što im ranije nije bilo dostupno...
Poseban naglasa na "DA BI SEBI PRIUŠTILI"...
Moje skrmno mišljenje da je danas upravo to glavni razlog zašto žene kasije rađaju, ako uopšte rađaju! Zašto da se mučim, zašto da natovarim sebi obavezu, zašto da se patim , kada je jednostavnije da gledam svoju zadnjicu i da uživam. Meni je strašno videti ženu od 30 i više godina koja se zgražava kada joj se spomene beba, jenostavno je operisana od majčinskog instikta. Bogu hvala što mi je poslao moju dragu baš meni u zagrljaj, koja mi je podarila troje predivne dece!!!

Veselo

pre 11 godina

U, eve sve se polomi' da vam radjam jos vojnika za ratove...
Odo' ja lepo na Ibizu sa svojim muzem da se provodimo a vi se tucite i kradite dok ne crknete
Ja cu da vam finansiram topovsko meso i doktorke da ih lece i sponzoruse da ih zabavljaju...bas

eh

pre 11 godina

@sramota

O cemu to ti ?!?! 35 godina ili nece moci da rodi ili nezdravo dete ?!?!
Pa velika vecina zena u zapadnom svetu upravo nakon 35te i ide po (novo) dete.
Statistike govore da su takva deca inteligentnija i zdravija. Verovatno ne sto je tako priroda odredila, vec sto se zena u tim godinama vise trudi oko zdrave i kvalitetne prehrane dok 'nosi' dete i nakon toga.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Nema to veze sa uvećanim ličnim željama roditelja, već sa nemogućnošću da se deci obezbedi detinjstvo u skladu sa normama modernog sveta. Kakvi Bahami, kakvi Opeli...Moja supruga zarađuje 220Eur mesečno. Ja višestruko više. Imamo troje dece. Jedva kraj s krajem sastavljamo. Krajnje je vreme da se naši eksperti osvrnu oko sebe malo, sagledaju gde žive, prepoznaju trenutak u kojem su i prestanu da lupaju gluposti samo zato što im se učinilo da je IN izreći nešto što inače njihove kolege na zapadu govore. Mi nismo zapadna Evropa. Mi nemamo izbor Bahami ili beba. Mi, cenjeni eksperti, jedino imamo izbor: hleb i računi ili beba. Molim vas uozbiljite se već jednom i prestanite da nas nervirate.

dusanmal

pre 11 godina

@kacuncica "...Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca..."je deo problema koji clanak ne ispituje ali je to problem razlicite vrste nego sto kacuncica misli. Najdublji deo problema "bele kuge" je u cinjenici da moderne zene traze vise nego sto postoji i vise nego sto je realno od potencijalnih bracnih partnera i zivota. Nerealna ocekivanja podstaknuta filmovima, literaturom,... i promocijom sebicnosti. Nema nikakvog zakona koji bi poslao u zatvor "doktorku koja se uda za vozaca". Zasto bi nas takav brak cudio ili bio "neocekivan". Medjutim od toga pati vecina zenskog stanovnistva Srbije. Vreme je da odrastu i shvate da nema idealnih muskaraca vec samo onih koji postoje.

Marko

pre 11 godina

Imam 32 godine. U vezi sam skoro 7 godina. Diplomirao sa 24 i od tada imao jedan posao u struci. Sve ostalo na crno i totalno na nivou, pa i ispod nivoa srednje spreme. Beograđanin generacijama tako da nemam ni komad zemlje, ništa sem ovih 55m2 koje je dobio moj pokojni deda od univerziteta kao profesor istog. Jedva sebe hranimo i plaćamo račune. Želimo dete ali je problem kako ga podići kada smo mi već sad lišeni svega i prosto preživljavamo. I to bedno. Naravno, možemo da računamo da je njen posao gotov kada zatrudni, znači još bednije. Tačnije, vidim ove nove uterivače dugova za komunalije i sl. na našim vratima. Ovo je iskreno kako izgleda moj život. Baš da vidim ove koji na političke vesti "pene" i nije im jasno zašto je narod glasao kako jeste ili nije glasao.
Naravno, opet će neke druge stvari biti bitnije...

Zmaj

pre 11 godina

Zabranite zakonom abortus i videcete kako ce i i biti dece i granica ce padati. Zalosno je sto se u ovako maloj zemlji toliko abortira.

Max 007

pre 11 godina

Imam 32 godine zivim sa roditeljima i mladjim bratom s kojim jos uvek delim jednu sobu i radim za 10000din.mesecno,neka mi neko odgovori dali u takvim okolnostima mogu i smem da razmisljam o deci i porodici po mom misljenju ne.

a volim je!!!

pre 11 godina

Ode pritisak u 200! ja imam 24god a moja supruga 27 (danas joj je rodj:) i nismo jos god dana u braku. pricali smo o deci, i dosli smo do zakljucka da finansijski necemo moci da izdrzimo! ja imam platu 380e a ona je pre 3meseca ostala bez posla a rate za kredit su tu jos 5god i iznose 230e. jer da nismo podigli kredit ne bi se ni uzeli, nismo imali stambeni prostor pa smo potkrovlje prisredili... I kako ja da planiram porodicu da sirim sa 160e?!

e da

pre 11 godina

i tako nas svake godine plase da srbi izumiru, da nas nece biti... kao da je to ikada ikoga nateralo da ima dete!
dete se ima (govorim o nekom prosecnom bracnom paru koji je u braku iz ljubavi) kad se to zeli
i uglavnom iz velike zelje za potomstvom rodi se prvo dete
i tu se stane
zasto?

zato sto sam dobila otkaz kad sam ostala trudna (velika, napredna firma, ne neki mali privatnik)
zato sto smo ostali bez placa na obodu grada gde smo nameravali da zivimo (stranka na vlasti nam ga je otela lazirajuci papire)
zato sto smo primorani da radimo na crno jer nam drzava pausalno trazi za porez i doprinose onoliko koliko 8 meseci godisnje ne mozemo ni da zaradimo
zato sto se plasimo i za ovo jedno da necemo imati para da ga odskolujemo
i zato sto me najvise strah da necemo moci da si priustimo zdravstvenu negu jer na recept i knjizicu nista ne dobijamo

a pazite, ne mislim uopste na bilo kakav luksuz zivotni, ono najobicnije stvari
cak smo dete povijali u platnene pelene
i dojila sam, nikad mleko kupila nisam
i ne ide na vrticka letovanja/zimovanja
i nosi nasledjene stvari
i ostace jedinica

a jako me zanima ovi sto se zgrazaju nad zenama koje ne zele da radjaju (kao da je samo do zene) koliko oni dece imaju? da li su ispunili kvotu od troje pa daju sebi za pravo da pametuju?

Goran

pre 11 godina

A zašto to vas pogađa? Šta ja imam od toga što će komšinica ranije ili kasnije da rodi dete? I šta komšinice i komšije imaju od toga kada sam ja napravio decu? Živite, ljudi, svoje živote, manite se reality show-a i virenja kroz tuđe prozore! I onako nas ima previše, počeli smo jedni drugima uši da grizemo od gladi, a ujedamo i kad nismo gladni, od besa. Ne treba ovoj planeti više jedinki ove proklete vrste.

mik

pre 11 godina

E vise me nervira kad za nedostatak dece optuzuju zene i neku njihovu jurnjavu za karijerom. Pa u Srbiji nema ni 10% visoko obrazovanih, i koju to karijeru zene navodno jure? Jedino ako neko ne misli da je neka karijera posao prodavacice, kasirke ili nesto slicno? Ono sto zene a i muskarci u Srbiji jure nije karijera vec sansa da prezive i eventualno se skinu roditeljima sa grbace.

mile

pre 11 godina

Pravo je pitanje koliko srpkinja rodjenih U srbiji radja, ili se oducuje da rodi i planira porodicu sa muskarcem, isto tako, rodjenim u Srbiji ???

Kole

pre 11 godina

Vecito je neko drugi kriv... Ne, smognite hrabrosti pa priznajte da ste sami sebi krivi za skoro sve sem za svoje zdravlje.

Znam puno ljudi koji su bili dovoljno sposobni i vredni da sami sebi bez ikakve pomoci stvore dovoljno sredstava za zivot a krenuli su od nule. I danas (u prvoj polovini ili sredini tridesetih) se razbijaju od posla i od ideja kako dalje uloziti znanje i vreme i resurse. Ne kukaju da im drzava obezbedi posao, nisu mamini i tatini sinovi.

Isti ti momci - sposobni, obrazovani, duhoviti, vode racuna o svom izgledu... ne mogu da nadju devojke koje zele brak i decu a da mogu barem delom da im pariraju (ne mislim materijalno nego kao dobre, vredne i postene osobe). Oko njih su samo devojke koje zele da im uzmu novac, ili one koje nemaju pojma o zivotu (da, Sex & grad nacin razmisljanja vecitih tinejdzerki) ili one koje pojma nemaju sta hoce samo znaju da mogu da radjaju i sa 40.

Dakle momci - nije tacno da ne moze nista da se uradi i obezbedi svoja i buducnost svoje porodice postenim radom. I devojke - nije tacno da nema "kvalitetnih" momaka ali vi uglavnom jurite i patite za siledzijama i grubijanima i ocekujete neke fantazije.

Za dve poslednje godine nisam upoznao realnu devojku sa obe noge na zemlji. Istovremeno sam upoznao bar 5-6 sposobnih momaka koji su uspesni u svakoj oblasti sem u partnerskim odnosima.

Petar

pre 11 godina

Pa sta? Kakav tendenciozan tekst. Nisu samo zene za to "krive", jel to neko krivicno delo, moraju da rode ranije? Prekinite vise da prozivate zene na ovakav nacin i da ih degradirate na masine za radjanje. Svaka zena sama odlucuje kada ce imati dete, ne razumem zasto bi stavljali na stub srama one koje rode kasnije ili ne rode uopste. Toliko zena uopste nije u stanju biti majka, svaki drugi dan citamo u vestima neka majka ubila bebu, pa takve majke bolje da ne rode nego da pod pritiskom okoline radjaju a onda ucine tako nesto.
Uopste situacija u Srbiji nije dramaticno gora nego u ostalim evropskim zemljama po pitanju nataliteta, ovde se samo kuka kako nam je nacija ugrozena (a kad nije bila, uvek je) i upire se prstom u zene kao glavne krive. Ogavno.

tokamak

pre 11 godina

Ljudi a zasto ne priznate da nemate dece zato sto ih ne zelite?Nemci imaju mnogo vise nego mi a imaju mali natalitet zato sto ne zele decu .Albanci na Kosovu imaju manje nego mi pa imaju mnogo vise dece zato sto ih zele.
Svi ovi razlozi navedeni te dok ne zavrsim fakultet,dok ne nedjem decka/ devojku koji su obrazovani ,zaradjuju po nekim mojim kriterijumima , te plate mi je niska i sl sve su to valjani razlozi koje bi neko mogao da navede.Ali to u stvari znaci da ne zelite decu iznad svega ,tj zelite ih ali pod nekim vasim uslovima.I po mom misljenu to je sasvim ok,sto se mene tice svako moze da ima desetoro dece ili ni jedno.Ali niko ne treba da se zali zato sto sad neki vasi kriterijumi nisu ispunjeni.Odnosno to su vasi licni problemi koje teba da resavate.Nadjite bolji posao ,zavrsite faks,nadjite nekog pametnog momka/devojku pa mu pomognite da zavrsi faks ;) pa onda radjajte decu.A ako vam je to pretesko onda spustite kriterijume ili nemojte da radjate decu.
P.S.
Moj pradeda je preziveo sve od balkanskih ratova do drugog svrskog rata.Imao je mnogo manje i ziveo je u mnogo tesim vremenima nego sto mi zivimo.(da se neko od Vas nije povlacio preko Albanije?).Imao je osmoro dece.

33

pre 11 godina

Imala bi ja hrabrosti da imam decu da nije velika verovatnoca da necu naci posao, da necu biti samohrani roditelj, i na kraju krajeva da mi drzava nece oduzeti dete pod izgovorom da sam nezaposleni samohrani roditelj koji nije u stanju da brine o detetu i dati nekom hranitelju MOJE dete da za velike novce navodno brine o njemu....

Ser Zile

pre 11 godina

@
ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...
(pa šta?!?!, 9. jun 2012 22:44)

Termin je takav kakav je s razlogom. A u tekstu je pomenuto zasto je kasno radjanje problem.

E sad kada sam to pomenuo, i da kazem da razumem oklevanje zbog materijalnog stanja. Drzava je zestoko zas***a sa zakonima i njihovim sprovodjenjem.

Kada je normalno da se diskriminise protiv novih ili buducih majki pri zaposljavanju, kada je normalno da se oglusi parlament o gradjansku inicijativu za ogranicavanje marzi bebi opreme, kada je normalno muljanje oko javnih nabavki a reci kako nema para za pomoc mladim roditeljima... naravno da ce prosek godina radjanja da ide u nebo.

S druge strane, emancipacija je u ideji dobra stvar. Ali izvodjenje je ostavilo mnogo toga za pozeleti. Roditeljstvo je zajednicki poduhvat muskarca i zene. Za tako nesto je potrebno uspostaviti i dogovor, cak bih rekao i neku vrstu etickog ugovora. U danasnjem svetu prenaglasenog individualizma(i muskaraca i zena) svi rade samo ono sto zele, a etika(ne govorim o moralu ovde) je misaona imenica.

I na kraju, emancipacija podrazumeva "oslobadjanje od stereotipova". Zasto je problem da zena bude obrazovanija i poslovno uspesnija od muskarca, kako je ovde jedna komentatorka rekla? Ili je emancipacija, ili je u pitanju podvala umotana s omotom emancipacije.

mama

pre 11 godina

Pa, sad...Evo da nisam trudna sa preko trideset, i lepo nam ide, mene biste sa ovim tekstom dobro isprepadali. A i plasim se da tu danas cesto vise koce muskarci nego mi, a o poslodavcima da ne pricam. Cak bih rekla da su zene tu najmanje krive, ipak malo koja zena to ne zeli!

tačka

pre 11 godina

@(Sociolozi...., 9. jun 2012 23:04)
pa ne studiraju sve medicinu! ta fama o dugotrajnom studiraju je alibi za mnoge neuspesne studente. ovde postaje najnormalnije da zena od 32-33 godine i dalje kao "studira" i ne samo zena i muskarac.
Ovde penzioneri imaju "decu" koja studiraju! pa cekaj bre, koliko godina imaju ti penzioneri i koliko godina imaju ta "deca"?!! penzioneri treba da imaju unucad, a ne "decu" studente.
a ko hoce dete hoce, ko nece ne mora, to je privatna stvar.

milica

pre 11 godina

A malo je i drzava kriva,ne mogu ni pdv da ukinu na deciju opremu strasno,hoce i tu da zarade,nije im bas bitno opadanje nataliteta,vec da se napuni kasa.

Sociolozi....

pre 11 godina

A nije im palo na pamet da zene sve duze idu u skolu, pa odlazu decu? Ako lekarka studira od 19 do 25, pa stazira jos godinu i obnovi samo jednu godinu, vec ima najmanje 26. Posao je ne ceka, drzavu ne zanima, to je jos bar dve godine i eto 28. Onda se seti porodice, izlazi i muva se do 32, upozna nekog, bude sa njim dve godine, uda se i pravi dete sa 34. Ako ga napravi u prvoj godini, radja u sledecoj i to je 36. Ali nije vazno, "krivi su poslodavci i poslovni rizik, te putovanje na Bahame". Ovi kao da zive u seriji "Seks i grad".... Bahami?! - dajte bre i meni malo toga sto ste uzeli....

Marko

pre 11 godina

Deca u Srbiji postaju luksuz. Oni koji su iz siromasnih porodica (nemaju reseno stambeno pitanje) ne mogu da razmisljaju o deci. Dok se plate racuni, stanarina i ostalo, za dete ne bi ostalo nista.

Ako koza laže...

pre 11 godina

Ne znam u kojoj paralelnoj dimenziji žive dotična gospoda koja nam šire paniku kako se, tobože, premalo dece rađa. Situacija je sasvim suprotna.

Ja se plašim da ćemo, s ovakvim trendom, imati upravo obrnut problem – prenaseljenost.

Ko ne veruje, dovoljno je samo da izađe na ulicu i obrati pažnju – na svakih pet metara po jedan bračni par gura kolica s bebom.

Stavros84

pre 11 godina

@kacuncica
Moram malo da se izblebecem jer me je pogodilo tvoje misljenje.
Da, u pravu si,gomila starijih gospodja se hvata za ruke sa mladim momcima,sponzoruscicima,ili kako vec treba da se kaze ako i postoji taj naziv u muskome rodu.Nema to veze da li si musko ili zensko,bitno je da ni jedan ni drugi nemaju dobro finansisko stanje.A iskreno jedna doktorska plata je skoro kao dve prosecne a i vozac hitne pomoci ima solidnu platu.A i onda trebamo organizovati svetski dan muskaraca i ne vladine organizacije o pravu muskaraca ako su zene toliko sposobnije i placenije.Jednom mesecno naidje vest o tome kako su zene manje placene,kako je vise nezaposlenih zena nego muskaraca,kako su na svim direktorskim mestima muskarci,itd. A i nismo mi krivi sto zene kazu Jao vidi je doktorica a zabavlja se sa vozacom hitne pomoci, sto nije nasla nekoga princa u belom mercedesu, ili onog nacelnika bolnice,itd. Inace devojka mi ima platu 220e u knjigovostvu, ja zaradjujem oko 200e nekad manje nekad vise jer sam od skoro privatnik nadam se u usponu, i tu se jednostvavno ne uklapamo za finansije. Nema tu musko, zensko. Nisam kriv ni ja,ni ona.Kriva je drzava i finansiska kriza,jer se nema posla a i nema skoro nikakvih pomoci za parove sa decom.30.000 dinara mesecno dobijaju hraniteljske porodice koje zele da cuvaju i hrane decu a koliko cemo da dobijemo moja devojka i ja ako se odlucimo za dete?75% od njene plate 9 meseci ili koliko je vec trudnicno i to ako ne dobije otkaz kao u vecini slucajeva.

Ivan

pre 11 godina

Kako ja obožavam ove priče o tzv "beloj kugi"... Pa pobogu, na ovoj planeti živi preko sedam milijardi ljudi! A resursa nema dovoljno ni za milijardu.. Realno gledano, u ovom trenutku što manje dece - to bolje, kako po planetu, tako i po ljudsko društvo u celini. Preterali smo, ovakav globalan prirodni priraštaj na duže staze je neodrživ. A to što će tamo neki realno nebitni narod biti kolateralna šteta - koga briga za to, izumreli su i mnogo značajniji narodi od ovih plemena koja ovde žive, pa šta? Život ide dalje..

Mirko

pre 11 godina

(Ivan, 9. jun 2012 23:20)
-----------------------------------------------------------------------------------

Zbog takvog razmisljanja nas je sve manje i sela po Srbiji izumiru bas kao i Srpski narod u celini...to oni kojih ima po 1-1,5.milijardu tako treba da razmisljaju.

I naravno to je zasluga nasih mama koje uce svoje cere da treba da traze one koji su puni para.

ccc

pre 11 godina

pogledajte bahatost mladog buduceg oca koji smatra da treba da dobije novac jer je napravio dete? pa hraniteljska porodica obavlja "posao" odgajanja tudjeg, napustenog deteta, integrise ga u drustvo i porodicu, hej! pa neces valjda za svoje dete malo od drzave da trazis, pa malo od roditelja, i vajdica, ihaj, ostaje za kola i mozda za kladionicu. a mlada mama ne moze da radi, jer, zaboga, cuva dete, i tako do puberteta i njene pedesete, kada niko nece da je zaposli! to nas je i dovelo do ovoga!

la

pre 11 godina

gledajte svoja posla, pa sta hocete, maloletnicke trudnoce? ako neko hoce da rodi u 40, sta vas briga? vazno je od deteta napraviti ljude, razmnozavaju se i amebe, ali ljudi treba da odgajaju decu.

ccc

pre 11 godina

a sta treba da rade? da rode dete i zickaju pare od roditelja penzionera? treba malo da vidite prosek, vecina mladih roditelja su izdrzavana lica, misle da im je to zanimanje

pa šta?!?!

pre 11 godina

ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...

sramota

pre 11 godina

a kada dodju u 34-35 god ili nece moci da rode ili ce da rode bolesno dete.

Eto vam vas feminizam u kombinaciji sa egoizmom i komformizmom.

Zato cemo u ovom veku da maltene nestanemo.

Srecan shopping baba-devojkama u shoping mall-ovima i glumljenje ''Sex i grada''

Jadnice.

zoom

pre 11 godina

Mi se 'slomismo' da zadrzimo Kosovo, a niko ne gleda/prati sta kaze nas Zavod za statistiku !!
Najstarija [po prosecim godinama] smo nacija u Evropi, a svake godine izumre oko 30,000 Srba.
Ako ovako nastavi, [a svi pokazatelji upucuju na to], za sto godina ce nas biti oko 3 miliona manje.
A sa druge strane Albanaca na Kosovu ne vlada 'bela Kuga'
Umesto da se trosimo silne pare da se radi/stimulise povecanje broja Srba, mi trosimo te pare na to da ometamo Albance

Stavros84

pre 11 godina

Sva sreca u nesreci pa je tu nezeljena trudnoca pre 20-te godine, inace bi prosek bio minimum 30. I ja sa svojom devojkom josh uvek ne razmisljam o deci iako smo prosli prosek jer nemamo dovoljno sredstava ni za racune. A i eto kao sto kazu cak i kada budemo "stali na noge" verovatno bi prvo razmislio da li da zamenim jugica starog 20 godina i obezbedim stambeno pitanje pa tek onda dete. Zalosno je sto hraniteljske porodice dobijaju mnogo vise para nego neki parovi koji imaju dete a oboje su bez posla.

kacuncica

pre 11 godina

U ovom tekstu su jedine odgovorne za smanjeni natalitet navedene zene i losa ekonomska situacija. A muskarci, oni se tu nista ne pominju? Gospoda se veoma tesko odlucuju za brak. Ne usudjuju se da preuzmu odgovornost izigravaju mamine sincice i posle 40.god. ili jos gore nemaju nikakvo zanimanje, pa nisu u stanju ni sebe da izdrzavaju. Hocu da vam kazem, danasnje devojke i zene imaju jako losu ponudu. Videcete sada razne kombinacije> veze , brakove , tipa doktorka i vozac hitne pomoci. Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca. Ispravite me ako gresim...

la

pre 11 godina

gledajte svoja posla, pa sta hocete, maloletnicke trudnoce? ako neko hoce da rodi u 40, sta vas briga? vazno je od deteta napraviti ljude, razmnozavaju se i amebe, ali ljudi treba da odgajaju decu.

Sociolozi....

pre 11 godina

A nije im palo na pamet da zene sve duze idu u skolu, pa odlazu decu? Ako lekarka studira od 19 do 25, pa stazira jos godinu i obnovi samo jednu godinu, vec ima najmanje 26. Posao je ne ceka, drzavu ne zanima, to je jos bar dve godine i eto 28. Onda se seti porodice, izlazi i muva se do 32, upozna nekog, bude sa njim dve godine, uda se i pravi dete sa 34. Ako ga napravi u prvoj godini, radja u sledecoj i to je 36. Ali nije vazno, "krivi su poslodavci i poslovni rizik, te putovanje na Bahame". Ovi kao da zive u seriji "Seks i grad".... Bahami?! - dajte bre i meni malo toga sto ste uzeli....

kacuncica

pre 11 godina

U ovom tekstu su jedine odgovorne za smanjeni natalitet navedene zene i losa ekonomska situacija. A muskarci, oni se tu nista ne pominju? Gospoda se veoma tesko odlucuju za brak. Ne usudjuju se da preuzmu odgovornost izigravaju mamine sincice i posle 40.god. ili jos gore nemaju nikakvo zanimanje, pa nisu u stanju ni sebe da izdrzavaju. Hocu da vam kazem, danasnje devojke i zene imaju jako losu ponudu. Videcete sada razne kombinacije> veze , brakove , tipa doktorka i vozac hitne pomoci. Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca. Ispravite me ako gresim...

ccc

pre 11 godina

a sta treba da rade? da rode dete i zickaju pare od roditelja penzionera? treba malo da vidite prosek, vecina mladih roditelja su izdrzavana lica, misle da im je to zanimanje

pa šta?!?!

pre 11 godina

ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...

33

pre 11 godina

Imala bi ja hrabrosti da imam decu da nije velika verovatnoca da necu naci posao, da necu biti samohrani roditelj, i na kraju krajeva da mi drzava nece oduzeti dete pod izgovorom da sam nezaposleni samohrani roditelj koji nije u stanju da brine o detetu i dati nekom hranitelju MOJE dete da za velike novce navodno brine o njemu....

Marko

pre 11 godina

Deca u Srbiji postaju luksuz. Oni koji su iz siromasnih porodica (nemaju reseno stambeno pitanje) ne mogu da razmisljaju o deci. Dok se plate racuni, stanarina i ostalo, za dete ne bi ostalo nista.

zoom

pre 11 godina

Mi se 'slomismo' da zadrzimo Kosovo, a niko ne gleda/prati sta kaze nas Zavod za statistiku !!
Najstarija [po prosecim godinama] smo nacija u Evropi, a svake godine izumre oko 30,000 Srba.
Ako ovako nastavi, [a svi pokazatelji upucuju na to], za sto godina ce nas biti oko 3 miliona manje.
A sa druge strane Albanaca na Kosovu ne vlada 'bela Kuga'
Umesto da se trosimo silne pare da se radi/stimulise povecanje broja Srba, mi trosimo te pare na to da ometamo Albance

Ivan

pre 11 godina

Kako ja obožavam ove priče o tzv "beloj kugi"... Pa pobogu, na ovoj planeti živi preko sedam milijardi ljudi! A resursa nema dovoljno ni za milijardu.. Realno gledano, u ovom trenutku što manje dece - to bolje, kako po planetu, tako i po ljudsko društvo u celini. Preterali smo, ovakav globalan prirodni priraštaj na duže staze je neodrživ. A to što će tamo neki realno nebitni narod biti kolateralna šteta - koga briga za to, izumreli su i mnogo značajniji narodi od ovih plemena koja ovde žive, pa šta? Život ide dalje..

Stavros84

pre 11 godina

Sva sreca u nesreci pa je tu nezeljena trudnoca pre 20-te godine, inace bi prosek bio minimum 30. I ja sa svojom devojkom josh uvek ne razmisljam o deci iako smo prosli prosek jer nemamo dovoljno sredstava ni za racune. A i eto kao sto kazu cak i kada budemo "stali na noge" verovatno bi prvo razmislio da li da zamenim jugica starog 20 godina i obezbedim stambeno pitanje pa tek onda dete. Zalosno je sto hraniteljske porodice dobijaju mnogo vise para nego neki parovi koji imaju dete a oboje su bez posla.

sramota

pre 11 godina

a kada dodju u 34-35 god ili nece moci da rode ili ce da rode bolesno dete.

Eto vam vas feminizam u kombinaciji sa egoizmom i komformizmom.

Zato cemo u ovom veku da maltene nestanemo.

Srecan shopping baba-devojkama u shoping mall-ovima i glumljenje ''Sex i grada''

Jadnice.

mama

pre 11 godina

Pa, sad...Evo da nisam trudna sa preko trideset, i lepo nam ide, mene biste sa ovim tekstom dobro isprepadali. A i plasim se da tu danas cesto vise koce muskarci nego mi, a o poslodavcima da ne pricam. Cak bih rekla da su zene tu najmanje krive, ipak malo koja zena to ne zeli!

Stavros84

pre 11 godina

@kacuncica
Moram malo da se izblebecem jer me je pogodilo tvoje misljenje.
Da, u pravu si,gomila starijih gospodja se hvata za ruke sa mladim momcima,sponzoruscicima,ili kako vec treba da se kaze ako i postoji taj naziv u muskome rodu.Nema to veze da li si musko ili zensko,bitno je da ni jedan ni drugi nemaju dobro finansisko stanje.A iskreno jedna doktorska plata je skoro kao dve prosecne a i vozac hitne pomoci ima solidnu platu.A i onda trebamo organizovati svetski dan muskaraca i ne vladine organizacije o pravu muskaraca ako su zene toliko sposobnije i placenije.Jednom mesecno naidje vest o tome kako su zene manje placene,kako je vise nezaposlenih zena nego muskaraca,kako su na svim direktorskim mestima muskarci,itd. A i nismo mi krivi sto zene kazu Jao vidi je doktorica a zabavlja se sa vozacom hitne pomoci, sto nije nasla nekoga princa u belom mercedesu, ili onog nacelnika bolnice,itd. Inace devojka mi ima platu 220e u knjigovostvu, ja zaradjujem oko 200e nekad manje nekad vise jer sam od skoro privatnik nadam se u usponu, i tu se jednostvavno ne uklapamo za finansije. Nema tu musko, zensko. Nisam kriv ni ja,ni ona.Kriva je drzava i finansiska kriza,jer se nema posla a i nema skoro nikakvih pomoci za parove sa decom.30.000 dinara mesecno dobijaju hraniteljske porodice koje zele da cuvaju i hrane decu a koliko cemo da dobijemo moja devojka i ja ako se odlucimo za dete?75% od njene plate 9 meseci ili koliko je vec trudnicno i to ako ne dobije otkaz kao u vecini slucajeva.

milica

pre 11 godina

A malo je i drzava kriva,ne mogu ni pdv da ukinu na deciju opremu strasno,hoce i tu da zarade,nije im bas bitno opadanje nataliteta,vec da se napuni kasa.

Mirko

pre 11 godina

(Ivan, 9. jun 2012 23:20)
-----------------------------------------------------------------------------------

Zbog takvog razmisljanja nas je sve manje i sela po Srbiji izumiru bas kao i Srpski narod u celini...to oni kojih ima po 1-1,5.milijardu tako treba da razmisljaju.

I naravno to je zasluga nasih mama koje uce svoje cere da treba da traze one koji su puni para.

Ser Zile

pre 11 godina

@
ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...
(pa šta?!?!, 9. jun 2012 22:44)

Termin je takav kakav je s razlogom. A u tekstu je pomenuto zasto je kasno radjanje problem.

E sad kada sam to pomenuo, i da kazem da razumem oklevanje zbog materijalnog stanja. Drzava je zestoko zas***a sa zakonima i njihovim sprovodjenjem.

Kada je normalno da se diskriminise protiv novih ili buducih majki pri zaposljavanju, kada je normalno da se oglusi parlament o gradjansku inicijativu za ogranicavanje marzi bebi opreme, kada je normalno muljanje oko javnih nabavki a reci kako nema para za pomoc mladim roditeljima... naravno da ce prosek godina radjanja da ide u nebo.

S druge strane, emancipacija je u ideji dobra stvar. Ali izvodjenje je ostavilo mnogo toga za pozeleti. Roditeljstvo je zajednicki poduhvat muskarca i zene. Za tako nesto je potrebno uspostaviti i dogovor, cak bih rekao i neku vrstu etickog ugovora. U danasnjem svetu prenaglasenog individualizma(i muskaraca i zena) svi rade samo ono sto zele, a etika(ne govorim o moralu ovde) je misaona imenica.

I na kraju, emancipacija podrazumeva "oslobadjanje od stereotipova". Zasto je problem da zena bude obrazovanija i poslovno uspesnija od muskarca, kako je ovde jedna komentatorka rekla? Ili je emancipacija, ili je u pitanju podvala umotana s omotom emancipacije.

tačka

pre 11 godina

@(Sociolozi...., 9. jun 2012 23:04)
pa ne studiraju sve medicinu! ta fama o dugotrajnom studiraju je alibi za mnoge neuspesne studente. ovde postaje najnormalnije da zena od 32-33 godine i dalje kao "studira" i ne samo zena i muskarac.
Ovde penzioneri imaju "decu" koja studiraju! pa cekaj bre, koliko godina imaju ti penzioneri i koliko godina imaju ta "deca"?!! penzioneri treba da imaju unucad, a ne "decu" studente.
a ko hoce dete hoce, ko nece ne mora, to je privatna stvar.

ccc

pre 11 godina

pogledajte bahatost mladog buduceg oca koji smatra da treba da dobije novac jer je napravio dete? pa hraniteljska porodica obavlja "posao" odgajanja tudjeg, napustenog deteta, integrise ga u drustvo i porodicu, hej! pa neces valjda za svoje dete malo od drzave da trazis, pa malo od roditelja, i vajdica, ihaj, ostaje za kola i mozda za kladionicu. a mlada mama ne moze da radi, jer, zaboga, cuva dete, i tako do puberteta i njene pedesete, kada niko nece da je zaposli! to nas je i dovelo do ovoga!

Petar

pre 11 godina

Pa sta? Kakav tendenciozan tekst. Nisu samo zene za to "krive", jel to neko krivicno delo, moraju da rode ranije? Prekinite vise da prozivate zene na ovakav nacin i da ih degradirate na masine za radjanje. Svaka zena sama odlucuje kada ce imati dete, ne razumem zasto bi stavljali na stub srama one koje rode kasnije ili ne rode uopste. Toliko zena uopste nije u stanju biti majka, svaki drugi dan citamo u vestima neka majka ubila bebu, pa takve majke bolje da ne rode nego da pod pritiskom okoline radjaju a onda ucine tako nesto.
Uopste situacija u Srbiji nije dramaticno gora nego u ostalim evropskim zemljama po pitanju nataliteta, ovde se samo kuka kako nam je nacija ugrozena (a kad nije bila, uvek je) i upire se prstom u zene kao glavne krive. Ogavno.

Goran

pre 11 godina

A zašto to vas pogađa? Šta ja imam od toga što će komšinica ranije ili kasnije da rodi dete? I šta komšinice i komšije imaju od toga kada sam ja napravio decu? Živite, ljudi, svoje živote, manite se reality show-a i virenja kroz tuđe prozore! I onako nas ima previše, počeli smo jedni drugima uši da grizemo od gladi, a ujedamo i kad nismo gladni, od besa. Ne treba ovoj planeti više jedinki ove proklete vrste.

e da

pre 11 godina

i tako nas svake godine plase da srbi izumiru, da nas nece biti... kao da je to ikada ikoga nateralo da ima dete!
dete se ima (govorim o nekom prosecnom bracnom paru koji je u braku iz ljubavi) kad se to zeli
i uglavnom iz velike zelje za potomstvom rodi se prvo dete
i tu se stane
zasto?

zato sto sam dobila otkaz kad sam ostala trudna (velika, napredna firma, ne neki mali privatnik)
zato sto smo ostali bez placa na obodu grada gde smo nameravali da zivimo (stranka na vlasti nam ga je otela lazirajuci papire)
zato sto smo primorani da radimo na crno jer nam drzava pausalno trazi za porez i doprinose onoliko koliko 8 meseci godisnje ne mozemo ni da zaradimo
zato sto se plasimo i za ovo jedno da necemo imati para da ga odskolujemo
i zato sto me najvise strah da necemo moci da si priustimo zdravstvenu negu jer na recept i knjizicu nista ne dobijamo

a pazite, ne mislim uopste na bilo kakav luksuz zivotni, ono najobicnije stvari
cak smo dete povijali u platnene pelene
i dojila sam, nikad mleko kupila nisam
i ne ide na vrticka letovanja/zimovanja
i nosi nasledjene stvari
i ostace jedinica

a jako me zanima ovi sto se zgrazaju nad zenama koje ne zele da radjaju (kao da je samo do zene) koliko oni dece imaju? da li su ispunili kvotu od troje pa daju sebi za pravo da pametuju?

DBZ

pre 11 godina

@sramota
A Vas nije sramota da pisete takve gluposti? Roditi bolesno dete u 35 godina, to je po Vama pravilo? Vi ste jadni ako stvarno u to verujete! Ima verovatno medju tim "baba devojkama" u koje nas prepametni narod tako rado i sa zadovoljstvom upire prst, verovatno i dosta neudatih ili u vezi s nekim finim mladicem koji jelte nije spreman da bude otac. Pa ako ne radja, kriva je ona jer je egoista, a ako rodi on ce je ostaviti jer ga je prevarila na dete (pa je opet ona kriva). Ja sam se udala u 30. godini, prvi put rodila u 32. Ni zacece nije porudzbina u restoranu, pa narucis kad hoces. Drugo sam rodila u 35., zdravo je, umiljato i pametno. Svaka je prica razlicita, a statistika ne uzima u obzir kriterijume koje je nemoguce izmeriti (potencijalne otkaze zbog materinstva, "nespremne mladice" itd)

mik

pre 11 godina

E vise me nervira kad za nedostatak dece optuzuju zene i neku njihovu jurnjavu za karijerom. Pa u Srbiji nema ni 10% visoko obrazovanih, i koju to karijeru zene navodno jure? Jedino ako neko ne misli da je neka karijera posao prodavacice, kasirke ili nesto slicno? Ono sto zene a i muskarci u Srbiji jure nije karijera vec sansa da prezive i eventualno se skinu roditeljima sa grbace.

Max 007

pre 11 godina

Imam 32 godine zivim sa roditeljima i mladjim bratom s kojim jos uvek delim jednu sobu i radim za 10000din.mesecno,neka mi neko odgovori dali u takvim okolnostima mogu i smem da razmisljam o deci i porodici po mom misljenju ne.

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Nema to veze sa uvećanim ličnim željama roditelja, već sa nemogućnošću da se deci obezbedi detinjstvo u skladu sa normama modernog sveta. Kakvi Bahami, kakvi Opeli...Moja supruga zarađuje 220Eur mesečno. Ja višestruko više. Imamo troje dece. Jedva kraj s krajem sastavljamo. Krajnje je vreme da se naši eksperti osvrnu oko sebe malo, sagledaju gde žive, prepoznaju trenutak u kojem su i prestanu da lupaju gluposti samo zato što im se učinilo da je IN izreći nešto što inače njihove kolege na zapadu govore. Mi nismo zapadna Evropa. Mi nemamo izbor Bahami ili beba. Mi, cenjeni eksperti, jedino imamo izbor: hleb i računi ili beba. Molim vas uozbiljite se već jednom i prestanite da nas nervirate.

Veselo

pre 11 godina

U, eve sve se polomi' da vam radjam jos vojnika za ratove...
Odo' ja lepo na Ibizu sa svojim muzem da se provodimo a vi se tucite i kradite dok ne crknete
Ja cu da vam finansiram topovsko meso i doktorke da ih lece i sponzoruse da ih zabavljaju...bas

Ako koza laže...

pre 11 godina

Ne znam u kojoj paralelnoj dimenziji žive dotična gospoda koja nam šire paniku kako se, tobože, premalo dece rađa. Situacija je sasvim suprotna.

Ja se plašim da ćemo, s ovakvim trendom, imati upravo obrnut problem – prenaseljenost.

Ko ne veruje, dovoljno je samo da izađe na ulicu i obrati pažnju – na svakih pet metara po jedan bračni par gura kolica s bebom.

a volim je!!!

pre 11 godina

Ode pritisak u 200! ja imam 24god a moja supruga 27 (danas joj je rodj:) i nismo jos god dana u braku. pricali smo o deci, i dosli smo do zakljucka da finansijski necemo moci da izdrzimo! ja imam platu 380e a ona je pre 3meseca ostala bez posla a rate za kredit su tu jos 5god i iznose 230e. jer da nismo podigli kredit ne bi se ni uzeli, nismo imali stambeni prostor pa smo potkrovlje prisredili... I kako ja da planiram porodicu da sirim sa 160e?!

mima

pre 11 godina

Zalosno je sve to. Nije problem ako zena rodi sa 30 i kusur, vazno je da rodi, i da dete bude voljeno i zeljeno.
Ja imam 25, zavrsenu stomatologiju, moj momak 30 zavrsenu stomatologiju. Radim u kaficu, a on kod privatnika za 15.000 mesecno. Posla nema u nasoj provinciji jer boze moj, mora da se zaposle stranacki ljudi.
Nas dvoje, doktori, nemamo ni 40.000 mesecno. Dok platis stan i racune, ostane ti neka sica da se prehranis.
Kako, dragi moji, da pravim dete?
sve se nadam da ce biti bolje, da cemo raditi poslove za koje smo se skolovali i da cemo moci da imamo bar 2 dece, pa makar i sa 30. godina.

"...pa nisam ja sadista gospodjo..."

pre 11 godina

O kakvoj deci pricate u zemlji u kojoj se smatra da si zaposlen ako volontiras i primas 10ak hiljada mesecno, pa sa tim covek ne moze ni sebe da prehrani a kamoli dete. Sto se tice onih srecnika koji imaju neki posao sta im vredi kada se u ovoj zemlji umesto trudnickog i porodiljskog bolovanje dobija otkaz. A i sta ce mi deca da ih vaspitavam da budu lopovi, vucibatine, lazovi tj. politicari, ne bi li nesto uradili u zivotu ili da ih posaljem u australiju pa da ih vidjam jednom u 3 godine, neka hvala.

eh

pre 11 godina

@sramota

O cemu to ti ?!?! 35 godina ili nece moci da rodi ili nezdravo dete ?!?!
Pa velika vecina zena u zapadnom svetu upravo nakon 35te i ide po (novo) dete.
Statistike govore da su takva deca inteligentnija i zdravija. Verovatno ne sto je tako priroda odredila, vec sto se zena u tim godinama vise trudi oko zdrave i kvalitetne prehrane dok 'nosi' dete i nakon toga.

zelim bebu

pre 11 godina

Moj savet zenama je: radjajte pre 30, postavite to sebi kao prioritet i uspecete! Od oslanjanja na muskarce i okolinu nema nista... Tome se treba posvetiti kao i fakultetu ili karijeri! Da se ne biste nasli u mojoj situaciji da sa 38 god. cekam 3 vantelesnu i vec 3 godine radim samo to! O politici ove drzave prema vantelesnoj i sujetnim lekarima da ne govorim. A kriva sam sama. Bila sam zeljna svega. Kad sam napokon zavrsila fakultet i pocela da zaradjujem deca mi nisu padala na pamet!
Nazalost, tek kad sam zadovoljila svoje potrebe pozelela sam decu. Dok citam ovakav tekst i ovakve komentare suze idu same

Marko

pre 11 godina

Imam 32 godine. U vezi sam skoro 7 godina. Diplomirao sa 24 i od tada imao jedan posao u struci. Sve ostalo na crno i totalno na nivou, pa i ispod nivoa srednje spreme. Beograđanin generacijama tako da nemam ni komad zemlje, ništa sem ovih 55m2 koje je dobio moj pokojni deda od univerziteta kao profesor istog. Jedva sebe hranimo i plaćamo račune. Želimo dete ali je problem kako ga podići kada smo mi već sad lišeni svega i prosto preživljavamo. I to bedno. Naravno, možemo da računamo da je njen posao gotov kada zatrudni, znači još bednije. Tačnije, vidim ove nove uterivače dugova za komunalije i sl. na našim vratima. Ovo je iskreno kako izgleda moj život. Baš da vidim ove koji na političke vesti "pene" i nije im jasno zašto je narod glasao kako jeste ili nije glasao.
Naravno, opet će neke druge stvari biti bitnije...

Ona

pre 11 godina

Kao dete jednog oca koji je za manjak soptvenih ambicije i cilja u zivotu i u mnogo bolja vremena imao izgovor, o svemu i svakom imao misljenje, a brak mu sluzio da iskljucivo dobije servis i komfor za sebe, kazem da je bolje manje dece, ali ljudski odgajene. Sve je islo preko maminih ledja, a njemu je bilo dovoljno da se u drustvu puva nama i da galami ima li sta da se jede i da li mu to prija ili ne, i da se svadja ako mu neko remeti dusevni mir dok gleda utakmicu.

Sve sto imam zaradila sam sama, ambicizna sam i vredna bila od kad je mene. Muskarci mogu da zive sa manje ambicioznim zenama jer one svoj doprinos daju u kuci, ako imaju srece da ne budu napustene u srednjim godinama, posto se kapital uglavnom nalazi na njegovom kontu. Ambicioznoj zeni nekog zivotnog "umetnika" je sve na ledjima, i ako bas "ima srece" nece je psihicki, a cesto i fizicki maltretirati da malo podigne ego.

Bolje zaposlite tu decu koja su vec tu za primer ljudima kako cete tretirati njihovu nerodjenu decu.

A medju elitom koja puku deli recepte zivljenja uglavnom zive drugacije zivote od medicine koju ostalima prepisuju. Kao u ostalom i o ratovima. Kad dodje do toga da se krvave gace, zna se kome je to namenjeno. To govorim iz iskustva deteta koje je odraslo kao pucko, ali se znanjem i radom probilo do "elite".
Realno kao zenu me je bilo briga za necije pare, ono sto je moje je moje, u zivotu niko ne daje nisya bez da nesto ocekuje.

Katarina

pre 11 godina

Opšta neizvesnost i nesigurnost, nemogućnost da se rese egzistencijalni problemi za roditelje, o deci da se i ne govori. Za kakvu budućnost rađati decu u Srbiji?

Kole

pre 11 godina

Vecito je neko drugi kriv... Ne, smognite hrabrosti pa priznajte da ste sami sebi krivi za skoro sve sem za svoje zdravlje.

Znam puno ljudi koji su bili dovoljno sposobni i vredni da sami sebi bez ikakve pomoci stvore dovoljno sredstava za zivot a krenuli su od nule. I danas (u prvoj polovini ili sredini tridesetih) se razbijaju od posla i od ideja kako dalje uloziti znanje i vreme i resurse. Ne kukaju da im drzava obezbedi posao, nisu mamini i tatini sinovi.

Isti ti momci - sposobni, obrazovani, duhoviti, vode racuna o svom izgledu... ne mogu da nadju devojke koje zele brak i decu a da mogu barem delom da im pariraju (ne mislim materijalno nego kao dobre, vredne i postene osobe). Oko njih su samo devojke koje zele da im uzmu novac, ili one koje nemaju pojma o zivotu (da, Sex & grad nacin razmisljanja vecitih tinejdzerki) ili one koje pojma nemaju sta hoce samo znaju da mogu da radjaju i sa 40.

Dakle momci - nije tacno da ne moze nista da se uradi i obezbedi svoja i buducnost svoje porodice postenim radom. I devojke - nije tacno da nema "kvalitetnih" momaka ali vi uglavnom jurite i patite za siledzijama i grubijanima i ocekujete neke fantazije.

Za dve poslednje godine nisam upoznao realnu devojku sa obe noge na zemlji. Istovremeno sam upoznao bar 5-6 sposobnih momaka koji su uspesni u svakoj oblasti sem u partnerskim odnosima.

dusanmal

pre 11 godina

@kacuncica "...Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca..."je deo problema koji clanak ne ispituje ali je to problem razlicite vrste nego sto kacuncica misli. Najdublji deo problema "bele kuge" je u cinjenici da moderne zene traze vise nego sto postoji i vise nego sto je realno od potencijalnih bracnih partnera i zivota. Nerealna ocekivanja podstaknuta filmovima, literaturom,... i promocijom sebicnosti. Nema nikakvog zakona koji bi poslao u zatvor "doktorku koja se uda za vozaca". Zasto bi nas takav brak cudio ili bio "neocekivan". Medjutim od toga pati vecina zenskog stanovnistva Srbije. Vreme je da odrastu i shvate da nema idealnih muskaraca vec samo onih koji postoje.

pera

pre 11 godina

danas 70% zena zeli da rodi iz 2 razloga: ako su jako mlade,zele da rode jer su to uradile i njihove drugarice,znaci cisto pomodarstvo kao da se kupuje mobilni a i onda imas cime da se hvalis na fejsu; ako su preko 30 i nisu napravile neku karijeru,zele da im muskarac napravi dete kako bi se obezbedile da ne moraju da rade,pogotovo ako se napravi jos jedno pa se spoji jedno 6 god bolovanja. One koje su napravile karijeru,osetile samostalnost u smislu stana,auta i plate,zive u fazonu sex i grada i kukaju kako su svi muskarci isti a u stvari u kasnim tridesetim i ne zele da se odreknu svoje slobode. Sve ovo pisem jer sam iskusio sve tri varijante...

milivoje

pre 11 godina

studiranje traje 5 godina.... izgovor neuspešnog studenta.. svaki fakultet ozbiljniji traje 5 godina. to što većina ljudi koji studira su ne radnici i studiraju do 30te je vaš problem. ja bre imam 26 završio faks od 5 godina 4 godine već radim. na vreme sve i sada naravno da imam vremena za sve... otišao iz srbije jer naravno hoću da deca žive u nekom normalnom okruženju...

e sada ko ne može da živi bez mame i ne trebaju mu deca...

žao mi je jedino ljudi koji nisu završili fakultet Pa nemaju šansu da odu odavde i primorani su da ostanu u ...o..bini.....

kanibal

pre 11 godina

Kao samohrani otac, koji je na kraju posle mnogo pokušaja odustao od ponovnog "života udvoje" a iz svog ličnog iskustva, poručio bih nešto "obema stranama":

Momci, svi vi koji ste zdravi, jaki i imate obe ruke, vi nemate prava da tražite izgovore. Zaradićete uvek onoliko koliko je neophodno, ako se ne bojite rada. Pravog rada. Ali, za vas je rad - posao samo "u struci, i za platu koja je dovoljna da se samo od nje živi i ima za sve". Nema, i ne mora da ima... Nemojte, znamo da je mahom tako.

Devojke, ukoliko ne možete da preživite činjenicu da će te morati mnogih stvari da se odreknete zarad dece - ne ulazite u tu priču. Nastavite da pućite usne poput barbika, jurite za onima koji imaju lovu, njima ste sudjene, tu promašaja nema.

A svi vi, koji ste spremni i za odricanja, žrtvu ako treba, besane noći, strepnju, - uradite to. Verujte, nagrada koju će te na kraju dobiti vrednija je od bilo čega.

Vojvođanin

pre 11 godina

Ako u tom već zrelom dobu ljudi dobiju šansu za odlazak u inostranstvo, ako mogu sebi da omoguće luksuzno putovanje na Bahame, da kupe najnoviji model “opela” ili neki drugi automobil, oni odlažu “vezivanje” da bi sebi priuštili nešto što im ranije nije bilo dostupno...
Poseban naglasa na "DA BI SEBI PRIUŠTILI"...
Moje skrmno mišljenje da je danas upravo to glavni razlog zašto žene kasije rađaju, ako uopšte rađaju! Zašto da se mučim, zašto da natovarim sebi obavezu, zašto da se patim , kada je jednostavnije da gledam svoju zadnjicu i da uživam. Meni je strašno videti ženu od 30 i više godina koja se zgražava kada joj se spomene beba, jenostavno je operisana od majčinskog instikta. Bogu hvala što mi je poslao moju dragu baš meni u zagrljaj, koja mi je podarila troje predivne dece!!!

tokamak

pre 11 godina

Ljudi a zasto ne priznate da nemate dece zato sto ih ne zelite?Nemci imaju mnogo vise nego mi a imaju mali natalitet zato sto ne zele decu .Albanci na Kosovu imaju manje nego mi pa imaju mnogo vise dece zato sto ih zele.
Svi ovi razlozi navedeni te dok ne zavrsim fakultet,dok ne nedjem decka/ devojku koji su obrazovani ,zaradjuju po nekim mojim kriterijumima , te plate mi je niska i sl sve su to valjani razlozi koje bi neko mogao da navede.Ali to u stvari znaci da ne zelite decu iznad svega ,tj zelite ih ali pod nekim vasim uslovima.I po mom misljenu to je sasvim ok,sto se mene tice svako moze da ima desetoro dece ili ni jedno.Ali niko ne treba da se zali zato sto sad neki vasi kriterijumi nisu ispunjeni.Odnosno to su vasi licni problemi koje teba da resavate.Nadjite bolji posao ,zavrsite faks,nadjite nekog pametnog momka/devojku pa mu pomognite da zavrsi faks ;) pa onda radjajte decu.A ako vam je to pretesko onda spustite kriterijume ili nemojte da radjate decu.
P.S.
Moj pradeda je preziveo sve od balkanskih ratova do drugog svrskog rata.Imao je mnogo manje i ziveo je u mnogo tesim vremenima nego sto mi zivimo.(da se neko od Vas nije povlacio preko Albanije?).Imao je osmoro dece.

cartman

pre 11 godina

Ajde bre dosta kukanja na ovo ili ono, umesto opravdanja tražite REŠENJE - ono uvek postoji, niko ne kaže da je lako, ali što se pre krene, pre će doći. Takva nam je sudbina.

zlatna milijarda

pre 11 godina

@Ivane,

teorije Roberta Maltusa, koje si spomeuo (prenaseljenost) su dokazane kao netacne. Problem je u neravnomernoj respodeli drustvenog bogatstva, koje bi ''slobodno trziste'' da postoji donekle uredilo.

Mani se tih gluposti, to je samo izgovor elita...

daba

pre 11 godina

Svaka tebi cast Milivoje, ali si malo promasio temu, ako vec tekst nisi citao mogao si iz samog naslova da zakljucis da je rec o zenama u Srbiji, a ne o zenama negde tamo gde se normalno zivi... A u potpunosti se slazem da ako neko zeli porodicu i normalan zivot u Srbiji nema mnogo nade za njega/nju...

mile

pre 11 godina

Pravo je pitanje koliko srpkinja rodjenih U srbiji radja, ili se oducuje da rodi i planira porodicu sa muskarcem, isto tako, rodjenim u Srbiji ???

Zmaj

pre 11 godina

Zabranite zakonom abortus i videcete kako ce i i biti dece i granica ce padati. Zalosno je sto se u ovako maloj zemlji toliko abortira.

nije kuca tesna gde su celjad srecna

pre 11 godina

Jednog zanimljiv dogadjaj.
Igrala se mala decica; i odjednom se potukla.
Pridje jedna baka koja je cuvala svoje unuce drugoj zeni i rece: Ne trebamo da pravimo problem kako su se potukli tako ce se i pomiriti.
Ali u celoj toj prici baka upita drugu zenu, koliko ima godina i kako se zove njeno unuce - u tom zena uvredjeno rece baki, kako Vas nije sramota da me nazivate bakom. JA SAM TOM DETETU MAJKA, ljutito ce zena, a baka zbunjeno odgovori izvinite bako.

Stavros84

pre 11 godina

@ccc bahati
Pogledaj sta sam napisao. U slucaju ako oba roditelja nemaju posao, da li je jednostavnije i bolje dati 30.000 dinara mesecno nezaposlenim roditeljima ili jednom paru koji ce to dete uzeti pod svoj krov i to u vecini slucajeva ne zbog deteta nego zbog para?
Ne kazem ja da treba drzava da mi daje pare zbog deteta, nego treba da budu olaksice, od poreza, pelena, mleka, hrane, udzbenika itd. Jer ako hocemo da kao nacija opstanemo ne vredi nam da dajemo 30.000 dinara hraniteljskim porodicama. Pa znam jedan par koji se time bavi! To je zalost. Ako dva mlada roditelja nemaju posla, ili ako ima samo otac ili josh gore samo majka (jer ona ce primati manju platu zbog trudnickog) da li je moguce sa prosecnom platom platiti samo racune i hranu za 2 odrasle osobe i dete? Deca jako brzo rastu i ni ne kupis jedno odelce za bebu sledeci mesec moras drugo da uzmes, isto tako i sa patikicama i ostalim stvarima. A da ne pominjem ako roditelji zive kao podstanari. to jest bez stambenog pitanja.

Ja

pre 11 godina

@kacuncica

Iz licnog iskustva mogu da kazem da obrazovan, vaspitan, uctiv, stambeno obezbedjen muskarac koji sasvim korektno zaradjuje (preko 1000 EUR mesecno)moze da ima ogromnih problema da nadje partnerku i da uspostavi trajnu i emotivno zadovoljavajucu vezu sa zenom priblizno svojih godina ( +/- 30)pri cemu je spreman da se posveti vezi a da pri tome nije ni ruzan ni asocijalan. Stavise, cini mi se da muskarci kojima nedostaju mnoge od pobrojanih osobina lakse resavaju pitanja pronalazenja partnera. Ukratko, mislim da tvoja zapazanja ne stoje ili je bar moje iskustvo sasvim suprotno.

Natalija

pre 11 godina

Pomenuta Vesna Vukotić Pavlović bi trebala malo više vremena da posveti slušanju pacijentkinja i pomaganju da se prevaziđu uzroci neplodnje.
DVE godine sam joj pričala da ne mogu da ostanem trudna i da imam cudna kašnjenja menstruacija, a njen jedini komentar je bio da to nije relevantno jer nije proslo tri godine kako pokusavam da ostanem trudna i da imam vremena posto tek imam 25.
Da nisam otisla kod drugog ginekologa nikad ne bih ni uspela da održim trudnocu. Čudna kašnjenja menstruacije su u stvari bili konstantni pobačaji zbog nedostatka Progesterona.
Problem koji se na svu sreću sada lako rešava lekovima ali kad neko ne želi ni da sasluša.....

Stvarno ne znam čime je ona zaslužila mesto načelnice. Prijateljici koja je slučajno zaglavila kod nje je pogrešila nedelju trudnoće i zamalo da joj prođe termin za dabl test. Ko zna koliko ima sličnih priča vezanih za doktorku Pavlović.

sramota

pre 11 godina

a kada dodju u 34-35 god ili nece moci da rode ili ce da rode bolesno dete.

Eto vam vas feminizam u kombinaciji sa egoizmom i komformizmom.

Zato cemo u ovom veku da maltene nestanemo.

Srecan shopping baba-devojkama u shoping mall-ovima i glumljenje ''Sex i grada''

Jadnice.

Ivan

pre 11 godina

Kako ja obožavam ove priče o tzv "beloj kugi"... Pa pobogu, na ovoj planeti živi preko sedam milijardi ljudi! A resursa nema dovoljno ni za milijardu.. Realno gledano, u ovom trenutku što manje dece - to bolje, kako po planetu, tako i po ljudsko društvo u celini. Preterali smo, ovakav globalan prirodni priraštaj na duže staze je neodrživ. A to što će tamo neki realno nebitni narod biti kolateralna šteta - koga briga za to, izumreli su i mnogo značajniji narodi od ovih plemena koja ovde žive, pa šta? Život ide dalje..

Ako koza laže...

pre 11 godina

Ne znam u kojoj paralelnoj dimenziji žive dotična gospoda koja nam šire paniku kako se, tobože, premalo dece rađa. Situacija je sasvim suprotna.

Ja se plašim da ćemo, s ovakvim trendom, imati upravo obrnut problem – prenaseljenost.

Ko ne veruje, dovoljno je samo da izađe na ulicu i obrati pažnju – na svakih pet metara po jedan bračni par gura kolica s bebom.

kacuncica

pre 11 godina

U ovom tekstu su jedine odgovorne za smanjeni natalitet navedene zene i losa ekonomska situacija. A muskarci, oni se tu nista ne pominju? Gospoda se veoma tesko odlucuju za brak. Ne usudjuju se da preuzmu odgovornost izigravaju mamine sincice i posle 40.god. ili jos gore nemaju nikakvo zanimanje, pa nisu u stanju ni sebe da izdrzavaju. Hocu da vam kazem, danasnje devojke i zene imaju jako losu ponudu. Videcete sada razne kombinacije> veze , brakove , tipa doktorka i vozac hitne pomoci. Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca. Ispravite me ako gresim...

Mirko

pre 11 godina

(Ivan, 9. jun 2012 23:20)
-----------------------------------------------------------------------------------

Zbog takvog razmisljanja nas je sve manje i sela po Srbiji izumiru bas kao i Srpski narod u celini...to oni kojih ima po 1-1,5.milijardu tako treba da razmisljaju.

I naravno to je zasluga nasih mama koje uce svoje cere da treba da traze one koji su puni para.

Zmaj

pre 11 godina

Zabranite zakonom abortus i videcete kako ce i i biti dece i granica ce padati. Zalosno je sto se u ovako maloj zemlji toliko abortira.

tačka

pre 11 godina

@(Sociolozi...., 9. jun 2012 23:04)
pa ne studiraju sve medicinu! ta fama o dugotrajnom studiraju je alibi za mnoge neuspesne studente. ovde postaje najnormalnije da zena od 32-33 godine i dalje kao "studira" i ne samo zena i muskarac.
Ovde penzioneri imaju "decu" koja studiraju! pa cekaj bre, koliko godina imaju ti penzioneri i koliko godina imaju ta "deca"?!! penzioneri treba da imaju unucad, a ne "decu" studente.
a ko hoce dete hoce, ko nece ne mora, to je privatna stvar.

ccc

pre 11 godina

pogledajte bahatost mladog buduceg oca koji smatra da treba da dobije novac jer je napravio dete? pa hraniteljska porodica obavlja "posao" odgajanja tudjeg, napustenog deteta, integrise ga u drustvo i porodicu, hej! pa neces valjda za svoje dete malo od drzave da trazis, pa malo od roditelja, i vajdica, ihaj, ostaje za kola i mozda za kladionicu. a mlada mama ne moze da radi, jer, zaboga, cuva dete, i tako do puberteta i njene pedesete, kada niko nece da je zaposli! to nas je i dovelo do ovoga!

pa šta?!?!

pre 11 godina

ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...

Kole

pre 11 godina

Vecito je neko drugi kriv... Ne, smognite hrabrosti pa priznajte da ste sami sebi krivi za skoro sve sem za svoje zdravlje.

Znam puno ljudi koji su bili dovoljno sposobni i vredni da sami sebi bez ikakve pomoci stvore dovoljno sredstava za zivot a krenuli su od nule. I danas (u prvoj polovini ili sredini tridesetih) se razbijaju od posla i od ideja kako dalje uloziti znanje i vreme i resurse. Ne kukaju da im drzava obezbedi posao, nisu mamini i tatini sinovi.

Isti ti momci - sposobni, obrazovani, duhoviti, vode racuna o svom izgledu... ne mogu da nadju devojke koje zele brak i decu a da mogu barem delom da im pariraju (ne mislim materijalno nego kao dobre, vredne i postene osobe). Oko njih su samo devojke koje zele da im uzmu novac, ili one koje nemaju pojma o zivotu (da, Sex & grad nacin razmisljanja vecitih tinejdzerki) ili one koje pojma nemaju sta hoce samo znaju da mogu da radjaju i sa 40.

Dakle momci - nije tacno da ne moze nista da se uradi i obezbedi svoja i buducnost svoje porodice postenim radom. I devojke - nije tacno da nema "kvalitetnih" momaka ali vi uglavnom jurite i patite za siledzijama i grubijanima i ocekujete neke fantazije.

Za dve poslednje godine nisam upoznao realnu devojku sa obe noge na zemlji. Istovremeno sam upoznao bar 5-6 sposobnih momaka koji su uspesni u svakoj oblasti sem u partnerskim odnosima.

pera

pre 11 godina

danas 70% zena zeli da rodi iz 2 razloga: ako su jako mlade,zele da rode jer su to uradile i njihove drugarice,znaci cisto pomodarstvo kao da se kupuje mobilni a i onda imas cime da se hvalis na fejsu; ako su preko 30 i nisu napravile neku karijeru,zele da im muskarac napravi dete kako bi se obezbedile da ne moraju da rade,pogotovo ako se napravi jos jedno pa se spoji jedno 6 god bolovanja. One koje su napravile karijeru,osetile samostalnost u smislu stana,auta i plate,zive u fazonu sex i grada i kukaju kako su svi muskarci isti a u stvari u kasnim tridesetim i ne zele da se odreknu svoje slobode. Sve ovo pisem jer sam iskusio sve tri varijante...

tokamak

pre 11 godina

Ljudi a zasto ne priznate da nemate dece zato sto ih ne zelite?Nemci imaju mnogo vise nego mi a imaju mali natalitet zato sto ne zele decu .Albanci na Kosovu imaju manje nego mi pa imaju mnogo vise dece zato sto ih zele.
Svi ovi razlozi navedeni te dok ne zavrsim fakultet,dok ne nedjem decka/ devojku koji su obrazovani ,zaradjuju po nekim mojim kriterijumima , te plate mi je niska i sl sve su to valjani razlozi koje bi neko mogao da navede.Ali to u stvari znaci da ne zelite decu iznad svega ,tj zelite ih ali pod nekim vasim uslovima.I po mom misljenu to je sasvim ok,sto se mene tice svako moze da ima desetoro dece ili ni jedno.Ali niko ne treba da se zali zato sto sad neki vasi kriterijumi nisu ispunjeni.Odnosno to su vasi licni problemi koje teba da resavate.Nadjite bolji posao ,zavrsite faks,nadjite nekog pametnog momka/devojku pa mu pomognite da zavrsi faks ;) pa onda radjajte decu.A ako vam je to pretesko onda spustite kriterijume ili nemojte da radjate decu.
P.S.
Moj pradeda je preziveo sve od balkanskih ratova do drugog svrskog rata.Imao je mnogo manje i ziveo je u mnogo tesim vremenima nego sto mi zivimo.(da se neko od Vas nije povlacio preko Albanije?).Imao je osmoro dece.

Vojvođanin

pre 11 godina

Ako u tom već zrelom dobu ljudi dobiju šansu za odlazak u inostranstvo, ako mogu sebi da omoguće luksuzno putovanje na Bahame, da kupe najnoviji model “opela” ili neki drugi automobil, oni odlažu “vezivanje” da bi sebi priuštili nešto što im ranije nije bilo dostupno...
Poseban naglasa na "DA BI SEBI PRIUŠTILI"...
Moje skrmno mišljenje da je danas upravo to glavni razlog zašto žene kasije rađaju, ako uopšte rađaju! Zašto da se mučim, zašto da natovarim sebi obavezu, zašto da se patim , kada je jednostavnije da gledam svoju zadnjicu i da uživam. Meni je strašno videti ženu od 30 i više godina koja se zgražava kada joj se spomene beba, jenostavno je operisana od majčinskog instikta. Bogu hvala što mi je poslao moju dragu baš meni u zagrljaj, koja mi je podarila troje predivne dece!!!

zoom

pre 11 godina

Mi se 'slomismo' da zadrzimo Kosovo, a niko ne gleda/prati sta kaze nas Zavod za statistiku !!
Najstarija [po prosecim godinama] smo nacija u Evropi, a svake godine izumre oko 30,000 Srba.
Ako ovako nastavi, [a svi pokazatelji upucuju na to], za sto godina ce nas biti oko 3 miliona manje.
A sa druge strane Albanaca na Kosovu ne vlada 'bela Kuga'
Umesto da se trosimo silne pare da se radi/stimulise povecanje broja Srba, mi trosimo te pare na to da ometamo Albance

la

pre 11 godina

gledajte svoja posla, pa sta hocete, maloletnicke trudnoce? ako neko hoce da rodi u 40, sta vas briga? vazno je od deteta napraviti ljude, razmnozavaju se i amebe, ali ljudi treba da odgajaju decu.

zelim bebu

pre 11 godina

Moj savet zenama je: radjajte pre 30, postavite to sebi kao prioritet i uspecete! Od oslanjanja na muskarce i okolinu nema nista... Tome se treba posvetiti kao i fakultetu ili karijeri! Da se ne biste nasli u mojoj situaciji da sa 38 god. cekam 3 vantelesnu i vec 3 godine radim samo to! O politici ove drzave prema vantelesnoj i sujetnim lekarima da ne govorim. A kriva sam sama. Bila sam zeljna svega. Kad sam napokon zavrsila fakultet i pocela da zaradjujem deca mi nisu padala na pamet!
Nazalost, tek kad sam zadovoljila svoje potrebe pozelela sam decu. Dok citam ovakav tekst i ovakve komentare suze idu same

mama

pre 11 godina

Pa, sad...Evo da nisam trudna sa preko trideset, i lepo nam ide, mene biste sa ovim tekstom dobro isprepadali. A i plasim se da tu danas cesto vise koce muskarci nego mi, a o poslodavcima da ne pricam. Cak bih rekla da su zene tu najmanje krive, ipak malo koja zena to ne zeli!

mile

pre 11 godina

Pravo je pitanje koliko srpkinja rodjenih U srbiji radja, ili se oducuje da rodi i planira porodicu sa muskarcem, isto tako, rodjenim u Srbiji ???

milica

pre 11 godina

A malo je i drzava kriva,ne mogu ni pdv da ukinu na deciju opremu strasno,hoce i tu da zarade,nije im bas bitno opadanje nataliteta,vec da se napuni kasa.

nije kuca tesna gde su celjad srecna

pre 11 godina

Jednog zanimljiv dogadjaj.
Igrala se mala decica; i odjednom se potukla.
Pridje jedna baka koja je cuvala svoje unuce drugoj zeni i rece: Ne trebamo da pravimo problem kako su se potukli tako ce se i pomiriti.
Ali u celoj toj prici baka upita drugu zenu, koliko ima godina i kako se zove njeno unuce - u tom zena uvredjeno rece baki, kako Vas nije sramota da me nazivate bakom. JA SAM TOM DETETU MAJKA, ljutito ce zena, a baka zbunjeno odgovori izvinite bako.

milivoje

pre 11 godina

studiranje traje 5 godina.... izgovor neuspešnog studenta.. svaki fakultet ozbiljniji traje 5 godina. to što većina ljudi koji studira su ne radnici i studiraju do 30te je vaš problem. ja bre imam 26 završio faks od 5 godina 4 godine već radim. na vreme sve i sada naravno da imam vremena za sve... otišao iz srbije jer naravno hoću da deca žive u nekom normalnom okruženju...

e sada ko ne može da živi bez mame i ne trebaju mu deca...

žao mi je jedino ljudi koji nisu završili fakultet Pa nemaju šansu da odu odavde i primorani su da ostanu u ...o..bini.....

kanibal

pre 11 godina

Kao samohrani otac, koji je na kraju posle mnogo pokušaja odustao od ponovnog "života udvoje" a iz svog ličnog iskustva, poručio bih nešto "obema stranama":

Momci, svi vi koji ste zdravi, jaki i imate obe ruke, vi nemate prava da tražite izgovore. Zaradićete uvek onoliko koliko je neophodno, ako se ne bojite rada. Pravog rada. Ali, za vas je rad - posao samo "u struci, i za platu koja je dovoljna da se samo od nje živi i ima za sve". Nema, i ne mora da ima... Nemojte, znamo da je mahom tako.

Devojke, ukoliko ne možete da preživite činjenicu da će te morati mnogih stvari da se odreknete zarad dece - ne ulazite u tu priču. Nastavite da pućite usne poput barbika, jurite za onima koji imaju lovu, njima ste sudjene, tu promašaja nema.

A svi vi, koji ste spremni i za odricanja, žrtvu ako treba, besane noći, strepnju, - uradite to. Verujte, nagrada koju će te na kraju dobiti vrednija je od bilo čega.

Stavros84

pre 11 godina

Sva sreca u nesreci pa je tu nezeljena trudnoca pre 20-te godine, inace bi prosek bio minimum 30. I ja sa svojom devojkom josh uvek ne razmisljam o deci iako smo prosli prosek jer nemamo dovoljno sredstava ni za racune. A i eto kao sto kazu cak i kada budemo "stali na noge" verovatno bi prvo razmislio da li da zamenim jugica starog 20 godina i obezbedim stambeno pitanje pa tek onda dete. Zalosno je sto hraniteljske porodice dobijaju mnogo vise para nego neki parovi koji imaju dete a oboje su bez posla.

Sociolozi....

pre 11 godina

A nije im palo na pamet da zene sve duze idu u skolu, pa odlazu decu? Ako lekarka studira od 19 do 25, pa stazira jos godinu i obnovi samo jednu godinu, vec ima najmanje 26. Posao je ne ceka, drzavu ne zanima, to je jos bar dve godine i eto 28. Onda se seti porodice, izlazi i muva se do 32, upozna nekog, bude sa njim dve godine, uda se i pravi dete sa 34. Ako ga napravi u prvoj godini, radja u sledecoj i to je 36. Ali nije vazno, "krivi su poslodavci i poslovni rizik, te putovanje na Bahame". Ovi kao da zive u seriji "Seks i grad".... Bahami?! - dajte bre i meni malo toga sto ste uzeli....

Marko

pre 11 godina

Deca u Srbiji postaju luksuz. Oni koji su iz siromasnih porodica (nemaju reseno stambeno pitanje) ne mogu da razmisljaju o deci. Dok se plate racuni, stanarina i ostalo, za dete ne bi ostalo nista.

33

pre 11 godina

Imala bi ja hrabrosti da imam decu da nije velika verovatnoca da necu naci posao, da necu biti samohrani roditelj, i na kraju krajeva da mi drzava nece oduzeti dete pod izgovorom da sam nezaposleni samohrani roditelj koji nije u stanju da brine o detetu i dati nekom hranitelju MOJE dete da za velike novce navodno brine o njemu....

dusanmal

pre 11 godina

@kacuncica "...Mislim da nije pristrasno kad kazem, da ima mnogo vise slobodnih , kvalitetnih (skolovanih , obrazovanih i vrednih ) zena nego muskaraca..."je deo problema koji clanak ne ispituje ali je to problem razlicite vrste nego sto kacuncica misli. Najdublji deo problema "bele kuge" je u cinjenici da moderne zene traze vise nego sto postoji i vise nego sto je realno od potencijalnih bracnih partnera i zivota. Nerealna ocekivanja podstaknuta filmovima, literaturom,... i promocijom sebicnosti. Nema nikakvog zakona koji bi poslao u zatvor "doktorku koja se uda za vozaca". Zasto bi nas takav brak cudio ili bio "neocekivan". Medjutim od toga pati vecina zenskog stanovnistva Srbije. Vreme je da odrastu i shvate da nema idealnih muskaraca vec samo onih koji postoje.

Veselo

pre 11 godina

U, eve sve se polomi' da vam radjam jos vojnika za ratove...
Odo' ja lepo na Ibizu sa svojim muzem da se provodimo a vi se tucite i kradite dok ne crknete
Ja cu da vam finansiram topovsko meso i doktorke da ih lece i sponzoruse da ih zabavljaju...bas

Ser Zile

pre 11 godina

@
ne samo u Srbiji
i sve manje se to vidi kao nešto čudno
a rađa se uveliko sa preko 40 bez ikakvih problema i komplikacija
inače termin "biološki sat" je generalno toliko ogavan da o njemu radije ne bih...
(pa šta?!?!, 9. jun 2012 22:44)

Termin je takav kakav je s razlogom. A u tekstu je pomenuto zasto je kasno radjanje problem.

E sad kada sam to pomenuo, i da kazem da razumem oklevanje zbog materijalnog stanja. Drzava je zestoko zas***a sa zakonima i njihovim sprovodjenjem.

Kada je normalno da se diskriminise protiv novih ili buducih majki pri zaposljavanju, kada je normalno da se oglusi parlament o gradjansku inicijativu za ogranicavanje marzi bebi opreme, kada je normalno muljanje oko javnih nabavki a reci kako nema para za pomoc mladim roditeljima... naravno da ce prosek godina radjanja da ide u nebo.

S druge strane, emancipacija je u ideji dobra stvar. Ali izvodjenje je ostavilo mnogo toga za pozeleti. Roditeljstvo je zajednicki poduhvat muskarca i zene. Za tako nesto je potrebno uspostaviti i dogovor, cak bih rekao i neku vrstu etickog ugovora. U danasnjem svetu prenaglasenog individualizma(i muskaraca i zena) svi rade samo ono sto zele, a etika(ne govorim o moralu ovde) je misaona imenica.

I na kraju, emancipacija podrazumeva "oslobadjanje od stereotipova". Zasto je problem da zena bude obrazovanija i poslovno uspesnija od muskarca, kako je ovde jedna komentatorka rekla? Ili je emancipacija, ili je u pitanju podvala umotana s omotom emancipacije.

Petar

pre 11 godina

Pa sta? Kakav tendenciozan tekst. Nisu samo zene za to "krive", jel to neko krivicno delo, moraju da rode ranije? Prekinite vise da prozivate zene na ovakav nacin i da ih degradirate na masine za radjanje. Svaka zena sama odlucuje kada ce imati dete, ne razumem zasto bi stavljali na stub srama one koje rode kasnije ili ne rode uopste. Toliko zena uopste nije u stanju biti majka, svaki drugi dan citamo u vestima neka majka ubila bebu, pa takve majke bolje da ne rode nego da pod pritiskom okoline radjaju a onda ucine tako nesto.
Uopste situacija u Srbiji nije dramaticno gora nego u ostalim evropskim zemljama po pitanju nataliteta, ovde se samo kuka kako nam je nacija ugrozena (a kad nije bila, uvek je) i upire se prstom u zene kao glavne krive. Ogavno.

zlatna milijarda

pre 11 godina

@Ivane,

teorije Roberta Maltusa, koje si spomeuo (prenaseljenost) su dokazane kao netacne. Problem je u neravnomernoj respodeli drustvenog bogatstva, koje bi ''slobodno trziste'' da postoji donekle uredilo.

Mani se tih gluposti, to je samo izgovor elita...

ccc

pre 11 godina

a sta treba da rade? da rode dete i zickaju pare od roditelja penzionera? treba malo da vidite prosek, vecina mladih roditelja su izdrzavana lica, misle da im je to zanimanje

DBZ

pre 11 godina

@sramota
A Vas nije sramota da pisete takve gluposti? Roditi bolesno dete u 35 godina, to je po Vama pravilo? Vi ste jadni ako stvarno u to verujete! Ima verovatno medju tim "baba devojkama" u koje nas prepametni narod tako rado i sa zadovoljstvom upire prst, verovatno i dosta neudatih ili u vezi s nekim finim mladicem koji jelte nije spreman da bude otac. Pa ako ne radja, kriva je ona jer je egoista, a ako rodi on ce je ostaviti jer ga je prevarila na dete (pa je opet ona kriva). Ja sam se udala u 30. godini, prvi put rodila u 32. Ni zacece nije porudzbina u restoranu, pa narucis kad hoces. Drugo sam rodila u 35., zdravo je, umiljato i pametno. Svaka je prica razlicita, a statistika ne uzima u obzir kriterijume koje je nemoguce izmeriti (potencijalne otkaze zbog materinstva, "nespremne mladice" itd)

Ona

pre 11 godina

Kao dete jednog oca koji je za manjak soptvenih ambicije i cilja u zivotu i u mnogo bolja vremena imao izgovor, o svemu i svakom imao misljenje, a brak mu sluzio da iskljucivo dobije servis i komfor za sebe, kazem da je bolje manje dece, ali ljudski odgajene. Sve je islo preko maminih ledja, a njemu je bilo dovoljno da se u drustvu puva nama i da galami ima li sta da se jede i da li mu to prija ili ne, i da se svadja ako mu neko remeti dusevni mir dok gleda utakmicu.

Sve sto imam zaradila sam sama, ambicizna sam i vredna bila od kad je mene. Muskarci mogu da zive sa manje ambicioznim zenama jer one svoj doprinos daju u kuci, ako imaju srece da ne budu napustene u srednjim godinama, posto se kapital uglavnom nalazi na njegovom kontu. Ambicioznoj zeni nekog zivotnog "umetnika" je sve na ledjima, i ako bas "ima srece" nece je psihicki, a cesto i fizicki maltretirati da malo podigne ego.

Bolje zaposlite tu decu koja su vec tu za primer ljudima kako cete tretirati njihovu nerodjenu decu.

A medju elitom koja puku deli recepte zivljenja uglavnom zive drugacije zivote od medicine koju ostalima prepisuju. Kao u ostalom i o ratovima. Kad dodje do toga da se krvave gace, zna se kome je to namenjeno. To govorim iz iskustva deteta koje je odraslo kao pucko, ali se znanjem i radom probilo do "elite".
Realno kao zenu me je bilo briga za necije pare, ono sto je moje je moje, u zivotu niko ne daje nisya bez da nesto ocekuje.

Stavros84

pre 11 godina

@kacuncica
Moram malo da se izblebecem jer me je pogodilo tvoje misljenje.
Da, u pravu si,gomila starijih gospodja se hvata za ruke sa mladim momcima,sponzoruscicima,ili kako vec treba da se kaze ako i postoji taj naziv u muskome rodu.Nema to veze da li si musko ili zensko,bitno je da ni jedan ni drugi nemaju dobro finansisko stanje.A iskreno jedna doktorska plata je skoro kao dve prosecne a i vozac hitne pomoci ima solidnu platu.A i onda trebamo organizovati svetski dan muskaraca i ne vladine organizacije o pravu muskaraca ako su zene toliko sposobnije i placenije.Jednom mesecno naidje vest o tome kako su zene manje placene,kako je vise nezaposlenih zena nego muskaraca,kako su na svim direktorskim mestima muskarci,itd. A i nismo mi krivi sto zene kazu Jao vidi je doktorica a zabavlja se sa vozacom hitne pomoci, sto nije nasla nekoga princa u belom mercedesu, ili onog nacelnika bolnice,itd. Inace devojka mi ima platu 220e u knjigovostvu, ja zaradjujem oko 200e nekad manje nekad vise jer sam od skoro privatnik nadam se u usponu, i tu se jednostvavno ne uklapamo za finansije. Nema tu musko, zensko. Nisam kriv ni ja,ni ona.Kriva je drzava i finansiska kriza,jer se nema posla a i nema skoro nikakvih pomoci za parove sa decom.30.000 dinara mesecno dobijaju hraniteljske porodice koje zele da cuvaju i hrane decu a koliko cemo da dobijemo moja devojka i ja ako se odlucimo za dete?75% od njene plate 9 meseci ili koliko je vec trudnicno i to ako ne dobije otkaz kao u vecini slucajeva.

Goran

pre 11 godina

A zašto to vas pogađa? Šta ja imam od toga što će komšinica ranije ili kasnije da rodi dete? I šta komšinice i komšije imaju od toga kada sam ja napravio decu? Živite, ljudi, svoje živote, manite se reality show-a i virenja kroz tuđe prozore! I onako nas ima previše, počeli smo jedni drugima uši da grizemo od gladi, a ujedamo i kad nismo gladni, od besa. Ne treba ovoj planeti više jedinki ove proklete vrste.

Marko

pre 11 godina

Imam 32 godine. U vezi sam skoro 7 godina. Diplomirao sa 24 i od tada imao jedan posao u struci. Sve ostalo na crno i totalno na nivou, pa i ispod nivoa srednje spreme. Beograđanin generacijama tako da nemam ni komad zemlje, ništa sem ovih 55m2 koje je dobio moj pokojni deda od univerziteta kao profesor istog. Jedva sebe hranimo i plaćamo račune. Želimo dete ali je problem kako ga podići kada smo mi već sad lišeni svega i prosto preživljavamo. I to bedno. Naravno, možemo da računamo da je njen posao gotov kada zatrudni, znači još bednije. Tačnije, vidim ove nove uterivače dugova za komunalije i sl. na našim vratima. Ovo je iskreno kako izgleda moj život. Baš da vidim ove koji na političke vesti "pene" i nije im jasno zašto je narod glasao kako jeste ili nije glasao.
Naravno, opet će neke druge stvari biti bitnije...

eh

pre 11 godina

@sramota

O cemu to ti ?!?! 35 godina ili nece moci da rodi ili nezdravo dete ?!?!
Pa velika vecina zena u zapadnom svetu upravo nakon 35te i ide po (novo) dete.
Statistike govore da su takva deca inteligentnija i zdravija. Verovatno ne sto je tako priroda odredila, vec sto se zena u tim godinama vise trudi oko zdrave i kvalitetne prehrane dok 'nosi' dete i nakon toga.

"...pa nisam ja sadista gospodjo..."

pre 11 godina

O kakvoj deci pricate u zemlji u kojoj se smatra da si zaposlen ako volontiras i primas 10ak hiljada mesecno, pa sa tim covek ne moze ni sebe da prehrani a kamoli dete. Sto se tice onih srecnika koji imaju neki posao sta im vredi kada se u ovoj zemlji umesto trudnickog i porodiljskog bolovanje dobija otkaz. A i sta ce mi deca da ih vaspitavam da budu lopovi, vucibatine, lazovi tj. politicari, ne bi li nesto uradili u zivotu ili da ih posaljem u australiju pa da ih vidjam jednom u 3 godine, neka hvala.

Katarina

pre 11 godina

Opšta neizvesnost i nesigurnost, nemogućnost da se rese egzistencijalni problemi za roditelje, o deci da se i ne govori. Za kakvu budućnost rađati decu u Srbiji?

a volim je!!!

pre 11 godina

Ode pritisak u 200! ja imam 24god a moja supruga 27 (danas joj je rodj:) i nismo jos god dana u braku. pricali smo o deci, i dosli smo do zakljucka da finansijski necemo moci da izdrzimo! ja imam platu 380e a ona je pre 3meseca ostala bez posla a rate za kredit su tu jos 5god i iznose 230e. jer da nismo podigli kredit ne bi se ni uzeli, nismo imali stambeni prostor pa smo potkrovlje prisredili... I kako ja da planiram porodicu da sirim sa 160e?!

Max 007

pre 11 godina

Imam 32 godine zivim sa roditeljima i mladjim bratom s kojim jos uvek delim jednu sobu i radim za 10000din.mesecno,neka mi neko odgovori dali u takvim okolnostima mogu i smem da razmisljam o deci i porodici po mom misljenju ne.

mima

pre 11 godina

Zalosno je sve to. Nije problem ako zena rodi sa 30 i kusur, vazno je da rodi, i da dete bude voljeno i zeljeno.
Ja imam 25, zavrsenu stomatologiju, moj momak 30 zavrsenu stomatologiju. Radim u kaficu, a on kod privatnika za 15.000 mesecno. Posla nema u nasoj provinciji jer boze moj, mora da se zaposle stranacki ljudi.
Nas dvoje, doktori, nemamo ni 40.000 mesecno. Dok platis stan i racune, ostane ti neka sica da se prehranis.
Kako, dragi moji, da pravim dete?
sve se nadam da ce biti bolje, da cemo raditi poslove za koje smo se skolovali i da cemo moci da imamo bar 2 dece, pa makar i sa 30. godina.

cartman

pre 11 godina

Ajde bre dosta kukanja na ovo ili ono, umesto opravdanja tražite REŠENJE - ono uvek postoji, niko ne kaže da je lako, ali što se pre krene, pre će doći. Takva nam je sudbina.

mik

pre 11 godina

E vise me nervira kad za nedostatak dece optuzuju zene i neku njihovu jurnjavu za karijerom. Pa u Srbiji nema ni 10% visoko obrazovanih, i koju to karijeru zene navodno jure? Jedino ako neko ne misli da je neka karijera posao prodavacice, kasirke ili nesto slicno? Ono sto zene a i muskarci u Srbiji jure nije karijera vec sansa da prezive i eventualno se skinu roditeljima sa grbace.

e da

pre 11 godina

i tako nas svake godine plase da srbi izumiru, da nas nece biti... kao da je to ikada ikoga nateralo da ima dete!
dete se ima (govorim o nekom prosecnom bracnom paru koji je u braku iz ljubavi) kad se to zeli
i uglavnom iz velike zelje za potomstvom rodi se prvo dete
i tu se stane
zasto?

zato sto sam dobila otkaz kad sam ostala trudna (velika, napredna firma, ne neki mali privatnik)
zato sto smo ostali bez placa na obodu grada gde smo nameravali da zivimo (stranka na vlasti nam ga je otela lazirajuci papire)
zato sto smo primorani da radimo na crno jer nam drzava pausalno trazi za porez i doprinose onoliko koliko 8 meseci godisnje ne mozemo ni da zaradimo
zato sto se plasimo i za ovo jedno da necemo imati para da ga odskolujemo
i zato sto me najvise strah da necemo moci da si priustimo zdravstvenu negu jer na recept i knjizicu nista ne dobijamo

a pazite, ne mislim uopste na bilo kakav luksuz zivotni, ono najobicnije stvari
cak smo dete povijali u platnene pelene
i dojila sam, nikad mleko kupila nisam
i ne ide na vrticka letovanja/zimovanja
i nosi nasledjene stvari
i ostace jedinica

a jako me zanima ovi sto se zgrazaju nad zenama koje ne zele da radjaju (kao da je samo do zene) koliko oni dece imaju? da li su ispunili kvotu od troje pa daju sebi za pravo da pametuju?

Nenad, nezavisna oblast Niš

pre 11 godina

Nema to veze sa uvećanim ličnim željama roditelja, već sa nemogućnošću da se deci obezbedi detinjstvo u skladu sa normama modernog sveta. Kakvi Bahami, kakvi Opeli...Moja supruga zarađuje 220Eur mesečno. Ja višestruko više. Imamo troje dece. Jedva kraj s krajem sastavljamo. Krajnje je vreme da se naši eksperti osvrnu oko sebe malo, sagledaju gde žive, prepoznaju trenutak u kojem su i prestanu da lupaju gluposti samo zato što im se učinilo da je IN izreći nešto što inače njihove kolege na zapadu govore. Mi nismo zapadna Evropa. Mi nemamo izbor Bahami ili beba. Mi, cenjeni eksperti, jedino imamo izbor: hleb i računi ili beba. Molim vas uozbiljite se već jednom i prestanite da nas nervirate.

daba

pre 11 godina

Svaka tebi cast Milivoje, ali si malo promasio temu, ako vec tekst nisi citao mogao si iz samog naslova da zakljucis da je rec o zenama u Srbiji, a ne o zenama negde tamo gde se normalno zivi... A u potpunosti se slazem da ako neko zeli porodicu i normalan zivot u Srbiji nema mnogo nade za njega/nju...

Stavros84

pre 11 godina

@ccc bahati
Pogledaj sta sam napisao. U slucaju ako oba roditelja nemaju posao, da li je jednostavnije i bolje dati 30.000 dinara mesecno nezaposlenim roditeljima ili jednom paru koji ce to dete uzeti pod svoj krov i to u vecini slucajeva ne zbog deteta nego zbog para?
Ne kazem ja da treba drzava da mi daje pare zbog deteta, nego treba da budu olaksice, od poreza, pelena, mleka, hrane, udzbenika itd. Jer ako hocemo da kao nacija opstanemo ne vredi nam da dajemo 30.000 dinara hraniteljskim porodicama. Pa znam jedan par koji se time bavi! To je zalost. Ako dva mlada roditelja nemaju posla, ili ako ima samo otac ili josh gore samo majka (jer ona ce primati manju platu zbog trudnickog) da li je moguce sa prosecnom platom platiti samo racune i hranu za 2 odrasle osobe i dete? Deca jako brzo rastu i ni ne kupis jedno odelce za bebu sledeci mesec moras drugo da uzmes, isto tako i sa patikicama i ostalim stvarima. A da ne pominjem ako roditelji zive kao podstanari. to jest bez stambenog pitanja.

Ja

pre 11 godina

@kacuncica

Iz licnog iskustva mogu da kazem da obrazovan, vaspitan, uctiv, stambeno obezbedjen muskarac koji sasvim korektno zaradjuje (preko 1000 EUR mesecno)moze da ima ogromnih problema da nadje partnerku i da uspostavi trajnu i emotivno zadovoljavajucu vezu sa zenom priblizno svojih godina ( +/- 30)pri cemu je spreman da se posveti vezi a da pri tome nije ni ruzan ni asocijalan. Stavise, cini mi se da muskarci kojima nedostaju mnoge od pobrojanih osobina lakse resavaju pitanja pronalazenja partnera. Ukratko, mislim da tvoja zapazanja ne stoje ili je bar moje iskustvo sasvim suprotno.

Natalija

pre 11 godina

Pomenuta Vesna Vukotić Pavlović bi trebala malo više vremena da posveti slušanju pacijentkinja i pomaganju da se prevaziđu uzroci neplodnje.
DVE godine sam joj pričala da ne mogu da ostanem trudna i da imam cudna kašnjenja menstruacija, a njen jedini komentar je bio da to nije relevantno jer nije proslo tri godine kako pokusavam da ostanem trudna i da imam vremena posto tek imam 25.
Da nisam otisla kod drugog ginekologa nikad ne bih ni uspela da održim trudnocu. Čudna kašnjenja menstruacije su u stvari bili konstantni pobačaji zbog nedostatka Progesterona.
Problem koji se na svu sreću sada lako rešava lekovima ali kad neko ne želi ni da sasluša.....

Stvarno ne znam čime je ona zaslužila mesto načelnice. Prijateljici koja je slučajno zaglavila kod nje je pogrešila nedelju trudnoće i zamalo da joj prođe termin za dabl test. Ko zna koliko ima sličnih priča vezanih za doktorku Pavlović.