Ponedeljak, 18.07.2011.

11:59

Sud: Šandor Kepiro nije kriv

Sud u Budimpešti oslobodio krivice kapetana mađarske žandarmerije Šandora Kepira, optuženog za ratni zločin protiv Srba, Jevreja i Roma 1942.

Izvor: Tanjug

Sud: Šandor Kepiro nije kriv IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

114 Komentari

Sortiraj po:

david14

pre 12 godina

pogledajte koliku podrsku ima jobik stranka ultradesnice u madjarskoj, posle ce nama neko da spocitava kako smo mi netolerantni, siguran sam da ima madjara koji su dobri ljudi, ali prosto smesno je kada se pogleda istorija madjarske od austrougarske hegemonije pa sve do drugog svetskog rata i borbe na strani nacista

HUN

pre 12 godina

A kako niko od vas se ne buni zbog masovnog ubijanja madjara i ostalih na ovim podrucjima? Ako su to uradili srbi, onda je to oprosteno? Svake godine iznova se rusi cak i krst kod Curoga, koji su podigle porodice ubijenih madjara,s vaba...ako vi nemate ni trunke milosti a ni tolerancije prema narodima,koji zive na ovim podrucjima,kako vas samo nije sramota psovati i komentarisati bilo koga??? Inace ono nije bila Transilvanija vec Slovacka, koja je poznata po svojim fasistickim namerima!!! Videli smo svi na delu ,kako se sudi u ovoj takozvanoj demokratskoj drzavi, kada se falsifikuju dokazi, osudjeni su momci iz Temerina, jer su NAVODNO tukli narkodilera, koji ih je uradjen (sleng:drogiran) provocirao....zanima me samo, da li bi u suprotnom bilo ko bio osudjen?????????

većina se izvukla ...

pre 12 godina

na koju foru svi nacisti zive po 100+ godina ?
(milinko, 18. jul 2011 15:56)

Ne svi, ali je pravda toliko spora da stiže da prestigne prirodnu smrt samo za one od njih koji su tako dugovečni.

Attila

pre 12 godina

Kepiro jeste krive, tu dileme nema. Madjarska država u poslednjih 50 godine je dokazala to već dva puta. Čovek je dva puta osuđen. Kamo li sreće da nama Mađarima u Vojvodini neko da takvu pravdu, barem delom. 30000 Mađara ubijenih kao osveta, od Žablje do Horgoša nema sela i grada sa mađarskom stanovništvom gde ne postoji masovna grobnica sa mađarima.. Imena sprovodioca se ne zna, a ne da im se sudi kao Kepirou. Sama Hortijeva vlast je sudio oficirima zbog racije. A ubicama Mađara ni ime se ne sme izgovoriti, ni posle x godina.

nikola

pre 12 godina

Господина Епхарима Зурофа прозивати зашто Кепиро није иза решетака? А друга страна га клама што је високоутицајан на суђење и жели Кепира иза решетака!
А Зуроф се на пресуду хвата за главу....

Мислим...

Mirko

pre 12 godina

E moj Zurof!
Zabole bre narod u Novom Sadu i Srbiji sto je tamo neki fasista klao njihove dede i bake! Da nije tako, davno bi ovakvi ljudi bili osudjeni.
Ja se najvise nadam u tebe licno a ne u narod u Novom Sadu i Srbiji.
Hvala ti za sve sto si do sada ucinio na gonjenju zlocinaca sirom planete.

Zoran

pre 12 godina

Evropom se siri tezak smrad. Usput da napomenem: Izgleda da su svi oni, koji su ubijali Srbe, nevini, dok su svi Srbi krivi bez obzira da li su ubijali ili ne. Kakav paradoks, ili se to, mozda, naziva demokratija?

homo sapiens

pre 12 godina

Podsetnik za zaboravne komentatore:
Бањица крај Београда (5. јула 1941 - новембар 1944, је логор који је био под управом недићеве Специјалне полиције, под врховним надзором немачког Гестапоа. Рачуна се да је од око 100.000 затвореника убијено око 80 хиљада. Присталице НОПа стрељани су Јајинцима (где је крајем 1943. окупатор спалио 68.000 лешева) и у Јабуци код Панчева Део бањичких логораша убијен је у и у аутомобилима-гасним коморама.
Сајмиште (старо), немачки концентрациони логор у Земуну (1941-1944). Под управом Гестапоа иако је Земун октобра 1941 предат НДХ., Немци су задржали своју управу. Од 90.000 затвореника настрадало је око 40.000 (најпре Јевреја, а затим бораца НОВЈ и антифашиста.
Црвени крст у Нишу (1941-1944). Затварани су Срби, Јевреји, симпатизери НОПа, заробњени патизани, углавном из источне Србије. Од 20.000 затвореника око 10.000 је стрељано на оближњем брду Бубањ. Логором је управљала недићева Специјална полиција уз надзор Гестапоа. За побуне у фебруару 1942. успело је побећи око 100 затвореника, док су многи тада погинули.

Стеван

pre 12 godina

@ srbo/mađar
О каквом прикривеном помагању сепаратизма говорим? Е овако: О сталним изјавама мађарских званичника да је Мађарима у Војводини потребна територијална аутономија, о организовању разних манифестација које немају за циљ неговање националне културе него нешто друго, а знамо шта; о сталним опструкцијама одлука државних органа Србије (случај гимназије у Сенти, случај одлуке Скупштине општине Кањижа о реадмисији, ...); о рушењу и скрнављењу српских споменика (што надгробних, што културних) по Војводини у местима где су Мађари већина, а све то са одобравањем, или бар без осуде мађарских националних институција у Војводини.

Bari1991

pre 12 godina

NEVEROVATNO.Koliko komentara u odbranu NACISTICKOG KOLJACA a na vesti o pomenu srpskim i romskim zrtvama POBIJENIM NA KOSOVU ni 10 komentara!!!Vazno da su vam puna usta EU I Sljivancanina.On je svoju kaznu ODSLUZIO!!!

Boske

pre 12 godina

Nada Šakić (Hrvatska), Šandor Kepiro (Madjarska): na rukama im je krv hiljada bespomoćnih, ali im to ništa nije smetalo da se (očigledno) bez ikakvog rizika vrate u njihove "demokratizovane" domovine, da bi medju svojima spokojno proveli staračke dane i bili sahranjeni u svojoj zemlji, kojoj su nekoć tako predano služili. Postoji li uopšte ljepši kraj jednog, iz ugla njihovih mnogobrojnih poklonika, ionako besprijekorno ispunjenog i produktivnog života?
A to što su malo posjedili u sudnici i napustili je trijumfalno, uzdignutog čela, samo je šlag na torti blistavih karijera legalnih masovnih ubica.

boban

pre 12 godina

Sta ce reci Evropska Unija ,pitanje je sada?Da li ce izvrsiti bilo kakav pritisak na Madjarsku i zatraziti preispitivanje ove skandalozne sudske odluke?

Velibor, USA

pre 12 godina

tipichna desnicharska Orbanova fidesz Madjarska. oslobadjaju naci ratne zlochince, ugrozavaju i diskriminishu sopstvenu gej populaciju, antisemitizam jak, nipodashtavanje nevinih zrtava, ruganje.... a Kasza i SVM pametuju Srbiji i Srbima shta raditi

EU Citizen

pre 12 godina

Hoće li sad meni neko lepo i logično da objasni kakve veze "evropske vrednosti" (šta god ja lično mislio o velikom delu istih) imaju sa državom koja je u EU ušla pre sedam godina, i ima isto toliko "interesantnu" populaciju i demokratijom i slobodama siromašnu a fašistima i komunjarama bogatu istoriju kao i Srbija? I kako bez uvida u detalje procesa, koji ogromna većina komentatora, uključujući i moju malenkost, nema, možete da tako ubeđeno tvrdite da je po sredi "inherentni fašizam" mađarskog naroda (čak i da je tako nešto istina, ko ste vi, bivši dragovoljni podanici Miloševića i Broza i većinski fanovi Mladića i Karadžića da nekom sa indignacijom spočitavate zločine od pre sedamdeset godina, to ostavite onom ko barem sto godina ima čiste ruke) i pristrasni sud, a ne samo nedostatak dokaza ili neka formalna greška optužbe ili suda (s obzirom na procenat ubica koji šeta Beogradom, trebalo bi da vam je blisko načelo "bolje je da se stotinu krivih izvuče, nego da jedan nevin nastrada", jedina razlika u odnosu na Srbiju je što u najvećem delu Evrope, mada i tu ima "časnih" izuzetaka, to načelo ne prati nezvanična tarifa da se nađete među onih sto :) ). Drugim rečima, ako mislite da je svet jedna velika zavera uperena protiv vas, sva je prilika da će se on u to jednog dana zaista i pretvoriti, a ko ne koristi vlastiti mozak, tuđi mozgovi koriste njega kao otirač i monetu za potkosurivanje...

меморија

pre 12 godina

Не разумем ништа. Да ли се вратио Шљиванчанин? Јесте. И да ли је он невин за србе или и за хрвате па и за хашки суд па на крају крајева и за цело човечанство? PS. Да ли је било убијања мађара у Чуругу или није било? Да ли је било 333 логора за Швабе? Да ли је било комунистичке освете у Војводини 1:10 тј. 3500 срба и да се убије 35000 мађара? Питања се сме постављати али није лепо не одговорити на исте после 67 година !? Смрт фашизму слобода народу.

pablito

pre 12 godina

Kao da "nebeski narod" iz čuruga i okoline nije ništa loše uradio u to vreme sa manjinom.! To se zaboravlja?!
(???, 18. jul 2011 17:04)

Komentar Vam je nepismen, demagoški i provokatorski. U to vreme, 1942. mađari su držali puške u rukama i vršili teror. Naravno da to nije radio ceo mađarski narod. Zato zločince i treba imenovati. Iz tog sam kraja starosedeoci smo, niko mi nije stradao u raciji. 1944 i 1945. je bilo sramotnih događaja i osvete, i nevini su stradali ali to NIKAKO nije radio ceo narod niti je to bila šema za uništenje kako Vi kažete "manjine". Dokaz je da i danas imamo Mađare za komšije, ne u tragovima, već dobar broj. U selu odakle su moji još uvek stoji Nemačka protestantska crkva u koju niko nije kročio već 50 godina, ali taj isti narod nije dao da se sruši. Ako smo po nečemu "nebeski" po tome smo....

Dejan

pre 12 godina

Oni koji su izgubili II svetski rat danas se ponasaju kao pobednici. Nemacka se ujedinila, Jugoslavija, Cehoslovacka i Sovjetski Savez su se raspali, opet je stvorena nezavisna drzava Hrvatska, Srbija je raskomadana i na njenoj teritoriji se stvara Velika Albanija.......
Na osnovu svega gore recenog NE TREBA da cudi sto se ratni zlocinci iz II svetskog rata oslobadjaju krivice, jer na delu je revizija istorije.....
U Hrvatskoj se danas umajuju zrtve logora Jasenovac i drugih zlogasnih logora u NDH i umesto 700.000 mrtvih Srba, Jevreja, Roma i Hrvata komunista danas se govori o nekoliko desetina hiljada ubijenih Srba.......

vazed

pre 12 godina

Možda je dobro znati i ovo: Kepirou se nije sudilo što je bio jedan od onih koji su ubijali nedužne civile tokom racije, već zbog toga što je učestvovao u prikupljanju i deporataciji tih civila na mesta sa koji su ih vodili na gubilište. Tužilac je bazirao optužbu na tome da je Kepiro znao šta će biti sa tim nedužnim civilima. To su konstatacije na osnovu današnjih vesti iz Mađarske. Inače oslobađajuća poruka nije pravosnažna.

perica

pre 12 godina

na ovom svetu pravde nepostoji i tu je tacka! bitnija je ona druga pravda gde ce zlocinci tesko umaci jedinstvenoj pravdi na koju nece uticati ni advokati ni lobiji, vec samo dokazi!

ma

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!
(Nenad, 18. jul 2011 16:38)

Kako moze saveznik Nedica i Ljotica da bude saveznik Draze kad su oni bili smrtni neprijatelji??? Pa jos mesas tu i nacionalni stroj, zaista mi je muka od takvih glasova "morala i razuma".

sramota

pre 12 godina

Žalosno je Madjarsko pravosudje i ljaga se oprati ne može, nažalost nisam ništa drugo ni očekivao. Ne bi on došao u Madjarsku da nije imao odredjene garancije ovakvog ishoda. Takodje je žalosno što se poredi ovde on sa drugim optuženim ili osudjenim u drugim ratovima. Svi krvnici su isti i nema naš i njihov, ni jedan čovek ne zaslužuje umreti voljom dželata. A svi oni u zatvoru ili kao ovaj na slobodi uživaju u životu koji nisu ničim zaslužili. Nadati je se jedino da ipak postoji i ona poslednja pravda koju niko ne može izbeći. A danas ostaje još jednom zaplakati za žrtvama ovog koljača i ništa drugo.

Gradjanin EU

pre 12 godina

Sramota! Ruganje zrtvama i njihovim porodicama.

Krivo mi je samo sto oslobadjanje Kepira ovde mnogi olako poistovecuju sa EU, a ignorisu cinjenicu da ta ista EU sa danasnjom Madjarskom ima VELIKIH problema - zbog rastuceg antisemitizma i neofasizma, odnosa prema Romima, brutalnog ogranicavanja slobode stampe i mnogo cega drugog. Ponavljam: ovakva presuda nije i ne moze biti delo EU, nego jedne njene (nastrane) clanice.

Uostalom, po cemu je zemlja u kojoj na svakom drugom zidu pise "Mladic heroj" bolja od Madjarske.

Vojvodjanka

pre 12 godina

Madjarski fasisti. Fuj! Sramota je blaga rec za ovaj monstruozan zlocin koji su sada pocinili po drugi drugi put. Jadne i ponizene zrtve i njihove porodice, uzas.

komentator

pre 12 godina

Па са друге стране су нам показали да правда и право не важе за све.
А очекујем од господина Чанка да се јавно огласи, јер је и Кепиро тај фашиста које он напада.

Милан Радомир

pre 12 godina

Меморијално друштво „Рација 1942.“ Чуруг поводом одлуке Суда у Будимпешти да Шандор Кепиро није крив, издаје следеће САОПШТЕЊЕ:
Сам ток суђења главнокомандујућем жандармеријских патрола које су починиле Новосадску рацију 1942. године указивао је на релативизацију злочина и злочинца.
Остала је неизречена суштина кривице Шандора Кепиро, једног од архитеката Рације у Новом Саду, који је директно предводио патроле на потезу од Улице Цара Душана дуж Футошке и Јеврејске до главног новосадској трга, односно да су његове патроле починиле геноцид у самом срцу Новог Сада.
Патње жртава и њихов идентитет запали су у запећак током судског поступка у Будимпешти. То извртање правде није преседан када су у питању злочини мађарских фашиста, пошто се сам мађарски регент Миклош Хорти после рата извукао од судског процеса и умро као слободан човек.
Меморијално друштво „Рација 1942.“ подсећа грађане Србије, да је према подацима из мађарских војних кругова до којих је дошао народни посланик Странке малих поседника, Ендре Бајчи Жилински, јануарска геноцидна рација 1942. године у Чуругу, Жабљу, Ђурђеву, Госпођинцима, Гардиновцима, Вилову, Локу, Тителу, Мошорину, Шајкашу, Кисачу, Србобрану, Темерину, Новом Саду и Бечеју однела је најмање 12.763 недужне жртве, које су бачене под лед Тисе, Јегричке и Дунава, те се ником гроба не зна.


Председник
Меморијалног друштва „Рација 1942.“
Милан Радомир

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Ako ubijes 200 Austro-Ugara (Lidice, 1942), onda te cela Evropa zali i oplakuje a zlocinci se ganjaju do groba.

Ako ubijes 4.000 srpskih gimnazijalaca (Kragujevac, 1942) ili 1.200 Srba i Jevreja (Novi Sad, 1942), nikom nista. Kao da si ubio crkotinu.

Ne vredi. Sa ovakvom "Evropom" se ne moze. Oni nista nisu naucili, nisu sposobni da nauce, niti ce ikada ista nauciti. Ono sto je najgore od svega, oni uporno ODBIJAJU da uce.

zataskavanje zlocina

pre 12 godina

Istorija se jos uvek pise.....on nije kriv, a ko je nezna se niti se ima volja da se zna....stim se zataskavaju nacisticki zlocinci....jednog coveka, jedne nacije.....a satanizuju se druge nacije....narocito srpska nacija....ovde se ne vodi briga o coveku kao pojedincu, vec brisanje crne istorije zlocina jedne fasisticke nacije u to vreme, to je poenta...

Игор

pre 12 godina

докле ћа ће више да нас терорише и силује та европска унија?
докле чемо ми њима праштати све ове неправде што нам чине вијековима?
Ово је катастрофа шта нам раде! Третирају нас као неки отпад од човјечанства! Србин је крив за све,и Ром,и Јевреј!
Правде нема ни за лијека!
Неко је питао,како сви ти нацисти и злочинци доживе 100 година живота, и то на слободи!? моје мишљење је да доживе дубоку старост јер су их кроз живот, послије њихових злочина,чували и финансирали,лијечили и штитили, они чија наређењу су извршавали!

Student

pre 12 godina

Monstrum je nagradjen od monstruma. Nista novo,nista neocekivano. Ako gore postoji nesto bilo sta, siguran sam da ce doticnog cije ime se gadim da pomenem da stavi na najgore muke.

E Evropo, Evropo nekad si bila stub demokratije, kulture i napretka. Danas si samo bleda senka tih slavnih dana. Zar nam je to nagrada sto su se vekovima o nase kosti saplitali razni osvajaci da bi vi u Evropi mogli da razvijate sebe i svoje bogatstvo? Zar nam je nagrada smrt i ponizenje? Prvo nas ubijete, pa ponizite, na kraju nam drzite pridike o postenju? Da mi je samo znati ciji smo granicari bili, za kakvu buducnost je moj narod milione zivota dao? Za ovakvu nije sigurno.

Nenad

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!

Milan

pre 12 godina

Bitna je presuda makar ziveo jedan dan u zatvoru... Nece njegovo robijanje vratiti nikog iz mrtvih, ali se salje poruka da svako moze da napravi genocid i da za to nikad ne odgovara...

Ubijeno je vise od 1200 ljudi u samom novom sadu, a lesevi su plivali sve do Surduka. Tih dana u Sajkaskoj i sirom Backe je ubijeno preko 10000 ljudi, o tome se cak ni u skoli nije ucilo, a svima su puna usta ljudskih prava.

Milan

pre 12 godina

Re: Srbo/Madjar

Ti ocigledno ne pratis situaciji, a zivis u Transilvaniji. Ako se ne secas, rumunske vlasti nisu htele da prime madjarskog premijera prosle godine, zbog njegovih separatistickih bolesnih ambicija.

Сфинга

pre 12 godina

Ово је права слика и прилика односа Мађара према жртвама њиховог фашистичког режима. Нико, али понављам, НИКО на свету (чак ни Амери) немају такав "лонац" за асимилацију као Мађари. Има међу Мађарима, и то значајна већина, дивних људи, међутим, ни једна њихова власт никада није исказала кајање за злочине почињене над Србима 1848/49., 1914-18. и 1941-44. Шта више, злочинци се глорификују, представљају националним херојима. Српске жртве су нешто што се подразумева, српско страдање је природно стање ствари. У себи имам и мађарске крви, и због тога се не стидим, али ме је срамота да један стари европски народ попут Мађара, нема храбрости и савести да се одрекне својих зликоваца.
Данашња мађарска влада је десничарска, тако да никог упућеног оваква одлука суда не чуди. Проблем је што пештански "моралисти" шаљу своје емисаре по Војводини да проповедају своје вредности. У томе имају логистичку подршку највеће мађарске странке код нас, која у пракси показује велики степен нетолерантности према немађарима, а поготово према Мађарима, који по њиховим стандардима нису довољно острашћени.
Све у свему, срамота за ЕУ, срамота за све пристојне Мађаре (огромна већина), срамота за људски род.

mora da je tako

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?
(mi smo hipokrite, 18. jul 2011 14:37)

Nismo, upravo je suprotno. Nego, da li si ti svestan svog neznanja i gluposti? Koji je to fasisticki zlocinac rehabilitovan u Srbiji, pa Srbi su strasno stradali od te ideologije zla protiv koje su se borili i ti koje spominjes, za razliku od nedicevaca i ljoticevaca koji ce ostati na smetlistu istorije, gde im je i mesto. Malo sebe licno kriticki sagledaj i saznaj nesto, pa onda pametuj srpskoj naciji.

filip

pre 12 godina

Recite iskreno, da li je iko stvarno verovao da ce biti osudjen? Ja nisam, i to ne zato sto mislim da je nevin, vec zbog toga gde mu je sudjeno. Sto je pobegao u Argentinu ako je bio nevinasce?

Boki

pre 12 godina

Da su ovo uradili Srbi,verovatno bi se suocili sa novim bombardovanjem ili bar sa sankcijama.
Tako se to radi u "Evropi",doslo vreme da ostaci Austrougarske pokazu zube.Ipak su zrtve samo Jevreji i Srbi!
Jadno i bedno...

Helios

pre 12 godina

Neko to od gore vidi sve...
(Zoran, 18. jul 2011 12:41)

Da, sateliti i awaks-avioni vide sve, i to poodavno. Pa i rupe pograničnih patrola SFRJ, tako da su mogli iz Mađarske uspešno dostaviti oružje kojim su počeli obnovu NDH.

Novosadjan

pre 12 godina

Naravno da nije kriv. Mi Novosadjani smo poznati po tome da sami skačemo u zaledjen Dunav krajem Januara, pa se tu i tamo poneko i udavi...
Da nije žalosno, bilo bi smešno...

Srle

pre 12 godina

Naravno da kao i vecina komentatora licno verujem u to da je ovaj covjek zlocinac i da je kriv i da se intimno cudim ovakvoj presudi, medjutim ono sto me izuzetno nervira je nacin na koji mediji prenose rezultat sudskog postupka, sto je ovde postala uobicajena praksa da se rezultati sudskih postupaka kod nas i u svetu prenose kao rezultat neke sportske utakmice...
Zasto se niko od domacih medija i medijskih agencija nije potrudio da dobije preveden tekst obrazlozenja presude koju je sud dao i omogucio nama obicnim gradjanima da procitamo razloge kojima su se sudije rukovodile kada su donosile takvu presudu...
Prava da sumnjamo u pravednost presude naravno imamo ali bismo trebali da imamo i pravo da te svoje sumnje zasnivamo da autenticnim cinjenicama kakva bi u ovom slucaju bila zvanicna presuda i njeno obrazlozenje...

Zbog toga bih voleo da se neko od medija potrudi i omoguci da javnost u ovoj zemlji dobije uvid u tu presudu i na osnovu nje izrazi svoj stav o istoj. Na kraju krajeva obzirom na broj zrtava nasih sunarodnika za ciju smrt se tereti ovaj covjek u ime tih zrtava bi neko od domacih medija trebao da prezume takvu obavezu, narocito drzavna novinska agencija za koju ne bi trebalo da bude preterano veliki trosak zatraziti presudu i obrazlozenje presude i platiti prevodioce da to prevedu... cime bi domaca javnost i domaci pravnici imali mnogo vise relevantnih podataka da iznesu u javnosti svoje strucno misljenje o svemu...

Nik

pre 12 godina

Osecam da ce sada Natasa Kandic&Co ostro da protestuju i da ce novac, demokratsko orijentisanih i pravdi privrzenih, Rokfelera, da iskoriste za ispravljanje ove sramote...?!?!!?!?

mi smo hipokrite

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?

nedx11

pre 12 godina

Ajmo sad srpski liberali, anti-fasisti, zene u crnom, NVO...oglasite se...
zlocin ne zastareva, pogotovo ne onaj pocinjen od strane fasista..

Sloven

pre 12 godina

Naravno da su oslobodili fašistu, jer mađarska vlast nije ništa bolja od srpske. Previše rehabilitovanja i relativizovanja, zaslepljeni antikomunističkim slepilom otvaraju vrata najcrnjim ideologijama i uz put amnestiraju zločince.

rex tenebrae

pre 12 godina

"Tužilaštvo za ratne zločine Srbije nije zadovoljno današnjom presudom, za sada NE ŽELE DA KOMENTARIŠU..."
Naravno, čekaju uputstva. Da se radi o nekom Srbinu, do sada bi i tužilaštvo i nevladine organizacije i predsednik Vlade i Tadić jednoglasno i u horu sipali drvlje i kamenje. Ovako...

fer442

pre 12 godina

Onaj ko zna ko je trenutno na vlasti u Mađarskoj, sve mu je jasno. Samo čekam kada će neko i zvanično da zatraži reviziju Trijanona, samo im to fali.

uzas i sramota za civilizaciju

pre 12 godina

Citam ovo i mislim pa zlocin se bre isplati (u njihovom slucaju). Ovaj oslbodjen, Sakic, Artukovic, Asner... svi pomrli a sto su pobili onlike ljude nikom nista. Ako pakao i postoji ovaj i njemu slicni su tamo zaposleni za stalno.

srbo/madjar

pre 12 godina

@stevo o kakvim separatistickim aktivnostima u Rumuniji i Srbiji pricas?

Ja zivim u Transilvaniji(2 000 000 Madjara) veci deo godine i nikad nisam nista cuo ni video sto bi ukazivalo na tako nesto.Ma nisam ni jedan grafit nisam video na tu temu.Mislim reci nam nesto vise ako znas, posto trovanje bez argumenata nevodi nikud,mada priznajem uz ovaku sramnu vest,ljudi kao ti dodju kao vitamin za korov jer su ljudi opravdano ljuti na ovakvu odluku suda pa valja krenuti u linc svih ostalih?

Zao mi je sto sud u madjarskoj nije osudio ovog monstruma, ali onda bar obrazlozio da osudjenik nije sposoban da sluzi kaznu zbog mentalnog i fizickog stanja(godine), ali odbacivati optuzbe je stvarno sramota,pa covek vam je dva puta pobegao ali bukvalno.Gore na slici se vidi da ovaj fasista ne razlikuje frizider od wc solje, a poenta kazne je da to osudjenik i oseti, a u svakom drugom slucaju ili mentalna bolnica ili zatvoren u staracki dom.
I jos nesto u Madjarskoj cveta fasizam isto koliko i U Ceskoj, Slovackoj, Srbiji, Hrvatskoj, Balticke zemlje i da ne spominjem, to nam sada dodje kao modni trend.

U svakom slucaju sramota za Madjarsku!!

pamplonac

pre 12 godina

pa naravno da ce reci da je nevin i da nije ucestvovao u pomenutim desavanjima kad se covek sit naziveo u blagodati istih koji mu sad kao sude a uz to kao posenilio pa se i ne seca. neka ih neka im bude samo bi trebali znati da jednom kad svi stanemo pred jedinog istinskog sudiju da im tamo nece pomoci ni veze ni vezice, ni novci ni prijatelji vec ce za svaku rec odgovarati. oprosti im Boze jer ne znaju sta rade.

jovan

pre 12 godina

Najbolje da madjarsko praosudje preuzme slucaj Tachi i trgovina organima. Za vas druze mlekadzija, da ne zaboravite u buduce: i Romi, pored Srba i Jevreja!

Salamander

pre 12 godina

Sada može da umre mirne savesti, jer sud je tako kazo, a sa time onda moraju da se slože i oni koji su se podavili ispod leda, sad ko s metkom, ko bez njega, nije bilo baš ni municije baš za svakoga. Kepiro će im sada moći oprostiti što ih je udavio, a Zemlja će mirno moći da nastavi da se okreće.

Vuk

pre 12 godina

Ucimo decu postenju i moralu, a svakoga dana nailazimo na brutalnost i surovu realnost da smo niko i nista na mapi Evrope. Svaka ti cast beli svete sto nam otvaras oci, ali malo drugacije u odnosu na ono sto smo do sada uspevali da krajickom oka vidimo. Ne zelim da zalutam svojim mislima i odem predaleko u (ne)osudjivanju ratnih zlocina, ali ovo vec postaje jako zalosno. Hoce li me vernici sada ubediti da je ovaj zli covek osudjen da zivi do svoje stote godine, a da nam malo dete onako skonca na bazenu, a sve u ime Bozje pravde? Ili ce mozda neko pametniji da mi obrazlozi cinjenicu da ja nase uzaludno dodvoravanje svima dovelo do toga da gubimo tle pod nogama. Na zalost, sva objasenjenja su nakon ovoga suvisna. Putuj Evropo, meni takva ne trebas.

Bojan Jankovic

pre 12 godina

SRAMOTA!

PS. Ovo nema nikakve veze sa ulaskom Srbije u EU. Srbija u EU treba da udje iskljucivo iz svoje koristi. Takodje, ne ulazi se u EU iz moralnih razloga nego iz ekonomsko-politickih.

betmen

pre 12 godina

ČOVEČNOST JE PRECENJENA STVAR VEĆ ODAVNO!

A DA LI JE PRAVDA DOSTIŽNA?

PRED OVAKVIM STVARIMA ČOVEK OSTAJE NEM. NE POSTOJI KOMENTAR KOJI MOŽE DA UBLAŽI NEMOĆ U NAMA ZBOG NEPRAVDE.

TAKO SMO JADNI, SITNI I POSTIĐENI PRED ZLOČINCEM I PRED NJEGOVIM ŽRTVAMA!!!

ratni veteran

pre 12 godina

Jos jedan dokaz da nas niko nije ni tada ni sada smatrao ni za sta kad ovakve krvnike oslobadjaju....Ocigledno da su nacisti jos uvek jaki...ili jos jaci nego sto su bili

nada

pre 12 godina

"Krajem Drugog svetskog rata Kepiro je dva puta osuđivan na zatvorske kazne od 10 odnosno 14 godina, zbog pomenutih zločina, ali je uspeo da ih izbegne bekstvom najpre u Austriju, a u leto 1948. u Argentinu. U Mađarsku se vratio 1996." Sada, 2011 godine JE OSLOBODJEN KRIVICE!
NE ZELIM DA VERUJEM da je I OVO PREDNOST biti clanica EU. ZAR TOME TREBA DA TEZIMO???

Sreten

pre 12 godina

Jedini krivci za sve na ovim prostorima su Srbi. Jedini smo mi cinili zlocine, vrsili genocid, etnicka ciscenja itd. Nije kriv ni Kepiro, ni Stepinsc, ni Naser Oric,ni Ejup Ganic, ni Taci, ni Haradinaj, nikoo od njih ne snosi odgovornost za hiljade i hiljade ubijenih, prognanih Srba. Mi smo krivcin jedini, i to neka nam je svima jasno. Tu poruku nam zapad i SAD salju godinama, a mi im se tvrdoglavo suprostavljamo, branimo sebe. Ne sme se i ne moze tako.

Admiral

pre 12 godina

Sramota da se ovakav jedan zlocinac oslobodi svake krivice. I onda kazu da ima pravde na ovom svetu. Nema. Sram vas bilo madjarski fasisti. Jos uvek ste na vlasti i vedrite i oblacite po svetu. Mada, ako pravda ne stigne za zivota, sticice ga Bozija kazna. Sramotna je ta Evropska unija. ... Jednom recju: SRAMOTA!!!!

magellan

pre 12 godina

Lepo im je deka rekao da nije kriv i oni su mu poverovali. Ne bi valda seda glava lagala, a u Argentinu je isao zbog upoznavanja novih kultura. Malo mu se svidelo pa je duze i ostao.

Boske

pre 12 godina

Mora da je neka zabuna. Te sudije sigurno ne znaju da čika Šandor nije ubijao samo Srbe (što je u ovom dijelu svijeta uglavnom nekažnjivo), nego i Jevreje. Bogami, ne znam, Izraelci i za manje stvari bombarduju.

nbp

pre 12 godina

Kriv ili ne, ostaje strašna mrlja u mađarskoj istoriji, a to je zločinačka racija u južnoj Bačkoj. Skoro 4.000 ljudi je ubijeno, uglavnom Srba. U nekim mestima, poput Žablja, Đurđeva, Čuruga i Mošorina, je desetkovano stanovništvo - to bi po analogiji Srebrenice bio genocid. I kako to biva, nije važno ko počinje. Jugoslovenska vojska je pod generalom Rukavinom 1944. i 1945. počinila zločine protiv Mađara zvanično u znak odmazde - bilo je stravičnih zločina u selima Bačke. Šta znaju nevini civili na bilo kojoj strani šta je odmazda. A Kepiro je lepo proveo svoj život i sad može mirno da umre. Da ima duše, sam bi osećao krivicu što je bio u Novom Sadu, a ne da priča da ne zna šta se dešavalo "tamo na Štrandu" ili na Uspenskom groblju. A i Srbi i Mađari i bilo koji drugi, prosti ljudi, vide samo svoja stradanja.

ja

pre 12 godina

Sami sebi skoce u usta.
Covek je dva puta vec optuzen i to krajem drugog svetskog rata, kada je blize vremenu ucinjenih zlocina, bilo mnostvo dokaza, dok danas 2011. kazu da nije kriv a tuzilastvo iste te zemlje podnelo tuzbu.
Bojim se da se sprema nesto jako lose u vremenu koje je pred nama.

mlekadzija

pre 12 godina

Naravno da je oslobodjen jer su ubijani Jevreji i Srbi...Nadam se da ce da gore u paklu i sudije koje su ga oslobodile... nista nisu bolje zasluzile. Jos jedan dokaz da je pravda selektivna i retko kad dostizna.

Marko

pre 12 godina

Kakvu drugaciju presudu da donesu? Pa covek je ubijao Srbe i Jevreje, mislim nije ubijao ljude nego Srbe i Jevreje.

I posle mi neko kaze da sam budala kad pricam o odnosu koji Evropa ima prema Srbima. Da mogu ucinili bi da nestanemo. Evropu treba da bude sramota...

cajka

pre 12 godina

Jos jedna velika pobeda vrednosti EU i njenog sudstva! Sreca njegova sto nije Srbin, ne bi ga oprala voda Tihog okeana. Smrt fasizmu, sloboda narodu!

Стеван

pre 12 godina

Нажалост, овакав исход се могао и очекивати, с обзиром на то каква је садашња мађарска власт. Скривено величање фашизма и пропагирање ревизије Тријанона, затварање очију пред деловањем нацистичких организација, јавно декларисање за неповредивост граница, а тајно подржавање сепаратиста у Румунији и Србији - то је данашња мађарска стварност. У том светлу оваква одлука суда не треба да нас изненади. А то је и разлог више да не заборавимо наше мученике у Рацији. И да, број страдалих је много, много већи.

N

pre 12 godina

To su te nove stare vrednosti EU gde je glavna Nemacka. Jadno, a vec sad znamo sta mozemo ocekivati u buducnosti i od Nemacke i Madjarske koje su se dosad samo pritajile, ali sad opet pokazuju svoje pravo fasisticko lice. A onda treba i Jozef Kasa sad da nam pametuje o Kosovu i njhovom bolu sto su kao fasisti i nacisti izgubili dve trecine madjarske teritorije, samo nije napomenuo kako su i preko koliko nevinih zrtava stigli do te teritorije.

четник

pre 12 godina

И ви нама држите лекције о младићу? Срам вас било. Срам вас било. Срам вас било!

mlekadzija

pre 12 godina

Naravno da je oslobodjen jer su ubijani Jevreji i Srbi...Nadam se da ce da gore u paklu i sudije koje su ga oslobodile... nista nisu bolje zasluzile. Jos jedan dokaz da je pravda selektivna i retko kad dostizna.

четник

pre 12 godina

И ви нама држите лекције о младићу? Срам вас било. Срам вас било. Срам вас било!

Marko

pre 12 godina

Kakvu drugaciju presudu da donesu? Pa covek je ubijao Srbe i Jevreje, mislim nije ubijao ljude nego Srbe i Jevreje.

I posle mi neko kaze da sam budala kad pricam o odnosu koji Evropa ima prema Srbima. Da mogu ucinili bi da nestanemo. Evropu treba da bude sramota...

Sreten

pre 12 godina

Jedini krivci za sve na ovim prostorima su Srbi. Jedini smo mi cinili zlocine, vrsili genocid, etnicka ciscenja itd. Nije kriv ni Kepiro, ni Stepinsc, ni Naser Oric,ni Ejup Ganic, ni Taci, ni Haradinaj, nikoo od njih ne snosi odgovornost za hiljade i hiljade ubijenih, prognanih Srba. Mi smo krivcin jedini, i to neka nam je svima jasno. Tu poruku nam zapad i SAD salju godinama, a mi im se tvrdoglavo suprostavljamo, branimo sebe. Ne sme se i ne moze tako.

nbp

pre 12 godina

Kriv ili ne, ostaje strašna mrlja u mađarskoj istoriji, a to je zločinačka racija u južnoj Bačkoj. Skoro 4.000 ljudi je ubijeno, uglavnom Srba. U nekim mestima, poput Žablja, Đurđeva, Čuruga i Mošorina, je desetkovano stanovništvo - to bi po analogiji Srebrenice bio genocid. I kako to biva, nije važno ko počinje. Jugoslovenska vojska je pod generalom Rukavinom 1944. i 1945. počinila zločine protiv Mađara zvanično u znak odmazde - bilo je stravičnih zločina u selima Bačke. Šta znaju nevini civili na bilo kojoj strani šta je odmazda. A Kepiro je lepo proveo svoj život i sad može mirno da umre. Da ima duše, sam bi osećao krivicu što je bio u Novom Sadu, a ne da priča da ne zna šta se dešavalo "tamo na Štrandu" ili na Uspenskom groblju. A i Srbi i Mađari i bilo koji drugi, prosti ljudi, vide samo svoja stradanja.

cajka

pre 12 godina

Jos jedna velika pobeda vrednosti EU i njenog sudstva! Sreca njegova sto nije Srbin, ne bi ga oprala voda Tihog okeana. Smrt fasizmu, sloboda narodu!

magellan

pre 12 godina

Lepo im je deka rekao da nije kriv i oni su mu poverovali. Ne bi valda seda glava lagala, a u Argentinu je isao zbog upoznavanja novih kultura. Malo mu se svidelo pa je duze i ostao.

nedx11

pre 12 godina

Ajmo sad srpski liberali, anti-fasisti, zene u crnom, NVO...oglasite se...
zlocin ne zastareva, pogotovo ne onaj pocinjen od strane fasista..

Boske

pre 12 godina

Mora da je neka zabuna. Te sudije sigurno ne znaju da čika Šandor nije ubijao samo Srbe (što je u ovom dijelu svijeta uglavnom nekažnjivo), nego i Jevreje. Bogami, ne znam, Izraelci i za manje stvari bombarduju.

Novosadjan

pre 12 godina

Naravno da nije kriv. Mi Novosadjani smo poznati po tome da sami skačemo u zaledjen Dunav krajem Januara, pa se tu i tamo poneko i udavi...
Da nije žalosno, bilo bi smešno...

Стеван

pre 12 godina

Нажалост, овакав исход се могао и очекивати, с обзиром на то каква је садашња мађарска власт. Скривено величање фашизма и пропагирање ревизије Тријанона, затварање очију пред деловањем нацистичких организација, јавно декларисање за неповредивост граница, а тајно подржавање сепаратиста у Румунији и Србији - то је данашња мађарска стварност. У том светлу оваква одлука суда не треба да нас изненади. А то је и разлог више да не заборавимо наше мученике у Рацији. И да, број страдалих је много, много већи.

ja

pre 12 godina

Sami sebi skoce u usta.
Covek je dva puta vec optuzen i to krajem drugog svetskog rata, kada je blize vremenu ucinjenih zlocina, bilo mnostvo dokaza, dok danas 2011. kazu da nije kriv a tuzilastvo iste te zemlje podnelo tuzbu.
Bojim se da se sprema nesto jako lose u vremenu koje je pred nama.

Admiral

pre 12 godina

Sramota da se ovakav jedan zlocinac oslobodi svake krivice. I onda kazu da ima pravde na ovom svetu. Nema. Sram vas bilo madjarski fasisti. Jos uvek ste na vlasti i vedrite i oblacite po svetu. Mada, ako pravda ne stigne za zivota, sticice ga Bozija kazna. Sramotna je ta Evropska unija. ... Jednom recju: SRAMOTA!!!!

nada

pre 12 godina

"Krajem Drugog svetskog rata Kepiro je dva puta osuđivan na zatvorske kazne od 10 odnosno 14 godina, zbog pomenutih zločina, ali je uspeo da ih izbegne bekstvom najpre u Austriju, a u leto 1948. u Argentinu. U Mađarsku se vratio 1996." Sada, 2011 godine JE OSLOBODJEN KRIVICE!
NE ZELIM DA VERUJEM da je I OVO PREDNOST biti clanica EU. ZAR TOME TREBA DA TEZIMO???

Nik

pre 12 godina

Osecam da ce sada Natasa Kandic&Co ostro da protestuju i da ce novac, demokratsko orijentisanih i pravdi privrzenih, Rokfelera, da iskoriste za ispravljanje ove sramote...?!?!!?!?

Vuk

pre 12 godina

Ucimo decu postenju i moralu, a svakoga dana nailazimo na brutalnost i surovu realnost da smo niko i nista na mapi Evrope. Svaka ti cast beli svete sto nam otvaras oci, ali malo drugacije u odnosu na ono sto smo do sada uspevali da krajickom oka vidimo. Ne zelim da zalutam svojim mislima i odem predaleko u (ne)osudjivanju ratnih zlocina, ali ovo vec postaje jako zalosno. Hoce li me vernici sada ubediti da je ovaj zli covek osudjen da zivi do svoje stote godine, a da nam malo dete onako skonca na bazenu, a sve u ime Bozje pravde? Ili ce mozda neko pametniji da mi obrazlozi cinjenicu da ja nase uzaludno dodvoravanje svima dovelo do toga da gubimo tle pod nogama. Na zalost, sva objasenjenja su nakon ovoga suvisna. Putuj Evropo, meni takva ne trebas.

N

pre 12 godina

To su te nove stare vrednosti EU gde je glavna Nemacka. Jadno, a vec sad znamo sta mozemo ocekivati u buducnosti i od Nemacke i Madjarske koje su se dosad samo pritajile, ali sad opet pokazuju svoje pravo fasisticko lice. A onda treba i Jozef Kasa sad da nam pametuje o Kosovu i njhovom bolu sto su kao fasisti i nacisti izgubili dve trecine madjarske teritorije, samo nije napomenuo kako su i preko koliko nevinih zrtava stigli do te teritorije.

Helios

pre 12 godina

Neko to od gore vidi sve...
(Zoran, 18. jul 2011 12:41)

Da, sateliti i awaks-avioni vide sve, i to poodavno. Pa i rupe pograničnih patrola SFRJ, tako da su mogli iz Mađarske uspešno dostaviti oružje kojim su počeli obnovu NDH.

srbo/madjar

pre 12 godina

@stevo o kakvim separatistickim aktivnostima u Rumuniji i Srbiji pricas?

Ja zivim u Transilvaniji(2 000 000 Madjara) veci deo godine i nikad nisam nista cuo ni video sto bi ukazivalo na tako nesto.Ma nisam ni jedan grafit nisam video na tu temu.Mislim reci nam nesto vise ako znas, posto trovanje bez argumenata nevodi nikud,mada priznajem uz ovaku sramnu vest,ljudi kao ti dodju kao vitamin za korov jer su ljudi opravdano ljuti na ovakvu odluku suda pa valja krenuti u linc svih ostalih?

Zao mi je sto sud u madjarskoj nije osudio ovog monstruma, ali onda bar obrazlozio da osudjenik nije sposoban da sluzi kaznu zbog mentalnog i fizickog stanja(godine), ali odbacivati optuzbe je stvarno sramota,pa covek vam je dva puta pobegao ali bukvalno.Gore na slici se vidi da ovaj fasista ne razlikuje frizider od wc solje, a poenta kazne je da to osudjenik i oseti, a u svakom drugom slucaju ili mentalna bolnica ili zatvoren u staracki dom.
I jos nesto u Madjarskoj cveta fasizam isto koliko i U Ceskoj, Slovackoj, Srbiji, Hrvatskoj, Balticke zemlje i da ne spominjem, to nam sada dodje kao modni trend.

U svakom slucaju sramota za Madjarsku!!

rex tenebrae

pre 12 godina

"Tužilaštvo za ratne zločine Srbije nije zadovoljno današnjom presudom, za sada NE ŽELE DA KOMENTARIŠU..."
Naravno, čekaju uputstva. Da se radi o nekom Srbinu, do sada bi i tužilaštvo i nevladine organizacije i predsednik Vlade i Tadić jednoglasno i u horu sipali drvlje i kamenje. Ovako...

Милан Радомир

pre 12 godina

Меморијално друштво „Рација 1942.“ Чуруг поводом одлуке Суда у Будимпешти да Шандор Кепиро није крив, издаје следеће САОПШТЕЊЕ:
Сам ток суђења главнокомандујућем жандармеријских патрола које су починиле Новосадску рацију 1942. године указивао је на релативизацију злочина и злочинца.
Остала је неизречена суштина кривице Шандора Кепиро, једног од архитеката Рације у Новом Саду, који је директно предводио патроле на потезу од Улице Цара Душана дуж Футошке и Јеврејске до главног новосадској трга, односно да су његове патроле починиле геноцид у самом срцу Новог Сада.
Патње жртава и њихов идентитет запали су у запећак током судског поступка у Будимпешти. То извртање правде није преседан када су у питању злочини мађарских фашиста, пошто се сам мађарски регент Миклош Хорти после рата извукао од судског процеса и умро као слободан човек.
Меморијално друштво „Рација 1942.“ подсећа грађане Србије, да је према подацима из мађарских војних кругова до којих је дошао народни посланик Странке малих поседника, Ендре Бајчи Жилински, јануарска геноцидна рација 1942. године у Чуругу, Жабљу, Ђурђеву, Госпођинцима, Гардиновцима, Вилову, Локу, Тителу, Мошорину, Шајкашу, Кисачу, Србобрану, Темерину, Новом Саду и Бечеју однела је најмање 12.763 недужне жртве, које су бачене под лед Тисе, Јегричке и Дунава, те се ником гроба не зна.


Председник
Меморијалног друштва „Рација 1942.“
Милан Радомир

betmen

pre 12 godina

ČOVEČNOST JE PRECENJENA STVAR VEĆ ODAVNO!

A DA LI JE PRAVDA DOSTIŽNA?

PRED OVAKVIM STVARIMA ČOVEK OSTAJE NEM. NE POSTOJI KOMENTAR KOJI MOŽE DA UBLAŽI NEMOĆ U NAMA ZBOG NEPRAVDE.

TAKO SMO JADNI, SITNI I POSTIĐENI PRED ZLOČINCEM I PRED NJEGOVIM ŽRTVAMA!!!

uzas i sramota za civilizaciju

pre 12 godina

Citam ovo i mislim pa zlocin se bre isplati (u njihovom slucaju). Ovaj oslbodjen, Sakic, Artukovic, Asner... svi pomrli a sto su pobili onlike ljude nikom nista. Ako pakao i postoji ovaj i njemu slicni su tamo zaposleni za stalno.

Bojan Jankovic

pre 12 godina

SRAMOTA!

PS. Ovo nema nikakve veze sa ulaskom Srbije u EU. Srbija u EU treba da udje iskljucivo iz svoje koristi. Takodje, ne ulazi se u EU iz moralnih razloga nego iz ekonomsko-politickih.

fer442

pre 12 godina

Onaj ko zna ko je trenutno na vlasti u Mađarskoj, sve mu je jasno. Samo čekam kada će neko i zvanično da zatraži reviziju Trijanona, samo im to fali.

Srle

pre 12 godina

Naravno da kao i vecina komentatora licno verujem u to da je ovaj covjek zlocinac i da je kriv i da se intimno cudim ovakvoj presudi, medjutim ono sto me izuzetno nervira je nacin na koji mediji prenose rezultat sudskog postupka, sto je ovde postala uobicajena praksa da se rezultati sudskih postupaka kod nas i u svetu prenose kao rezultat neke sportske utakmice...
Zasto se niko od domacih medija i medijskih agencija nije potrudio da dobije preveden tekst obrazlozenja presude koju je sud dao i omogucio nama obicnim gradjanima da procitamo razloge kojima su se sudije rukovodile kada su donosile takvu presudu...
Prava da sumnjamo u pravednost presude naravno imamo ali bismo trebali da imamo i pravo da te svoje sumnje zasnivamo da autenticnim cinjenicama kakva bi u ovom slucaju bila zvanicna presuda i njeno obrazlozenje...

Zbog toga bih voleo da se neko od medija potrudi i omoguci da javnost u ovoj zemlji dobije uvid u tu presudu i na osnovu nje izrazi svoj stav o istoj. Na kraju krajeva obzirom na broj zrtava nasih sunarodnika za ciju smrt se tereti ovaj covjek u ime tih zrtava bi neko od domacih medija trebao da prezume takvu obavezu, narocito drzavna novinska agencija za koju ne bi trebalo da bude preterano veliki trosak zatraziti presudu i obrazlozenje presude i platiti prevodioce da to prevedu... cime bi domaca javnost i domaci pravnici imali mnogo vise relevantnih podataka da iznesu u javnosti svoje strucno misljenje o svemu...

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Ako ubijes 200 Austro-Ugara (Lidice, 1942), onda te cela Evropa zali i oplakuje a zlocinci se ganjaju do groba.

Ako ubijes 4.000 srpskih gimnazijalaca (Kragujevac, 1942) ili 1.200 Srba i Jevreja (Novi Sad, 1942), nikom nista. Kao da si ubio crkotinu.

Ne vredi. Sa ovakvom "Evropom" se ne moze. Oni nista nisu naucili, nisu sposobni da nauce, niti ce ikada ista nauciti. Ono sto je najgore od svega, oni uporno ODBIJAJU da uce.

Student

pre 12 godina

Monstrum je nagradjen od monstruma. Nista novo,nista neocekivano. Ako gore postoji nesto bilo sta, siguran sam da ce doticnog cije ime se gadim da pomenem da stavi na najgore muke.

E Evropo, Evropo nekad si bila stub demokratije, kulture i napretka. Danas si samo bleda senka tih slavnih dana. Zar nam je to nagrada sto su se vekovima o nase kosti saplitali razni osvajaci da bi vi u Evropi mogli da razvijate sebe i svoje bogatstvo? Zar nam je nagrada smrt i ponizenje? Prvo nas ubijete, pa ponizite, na kraju nam drzite pridike o postenju? Da mi je samo znati ciji smo granicari bili, za kakvu buducnost je moj narod milione zivota dao? Za ovakvu nije sigurno.

Vojvodjanka

pre 12 godina

Madjarski fasisti. Fuj! Sramota je blaga rec za ovaj monstruozan zlocin koji su sada pocinili po drugi drugi put. Jadne i ponizene zrtve i njihove porodice, uzas.

pablito

pre 12 godina

Kao da "nebeski narod" iz čuruga i okoline nije ništa loše uradio u to vreme sa manjinom.! To se zaboravlja?!
(???, 18. jul 2011 17:04)

Komentar Vam je nepismen, demagoški i provokatorski. U to vreme, 1942. mađari su držali puške u rukama i vršili teror. Naravno da to nije radio ceo mađarski narod. Zato zločince i treba imenovati. Iz tog sam kraja starosedeoci smo, niko mi nije stradao u raciji. 1944 i 1945. je bilo sramotnih događaja i osvete, i nevini su stradali ali to NIKAKO nije radio ceo narod niti je to bila šema za uništenje kako Vi kažete "manjine". Dokaz je da i danas imamo Mađare za komšije, ne u tragovima, već dobar broj. U selu odakle su moji još uvek stoji Nemačka protestantska crkva u koju niko nije kročio već 50 godina, ali taj isti narod nije dao da se sruši. Ako smo po nečemu "nebeski" po tome smo....

Сфинга

pre 12 godina

Ово је права слика и прилика односа Мађара према жртвама њиховог фашистичког режима. Нико, али понављам, НИКО на свету (чак ни Амери) немају такав "лонац" за асимилацију као Мађари. Има међу Мађарима, и то значајна већина, дивних људи, међутим, ни једна њихова власт никада није исказала кајање за злочине почињене над Србима 1848/49., 1914-18. и 1941-44. Шта више, злочинци се глорификују, представљају националним херојима. Српске жртве су нешто што се подразумева, српско страдање је природно стање ствари. У себи имам и мађарске крви, и због тога се не стидим, али ме је срамота да један стари европски народ попут Мађара, нема храбрости и савести да се одрекне својих зликоваца.
Данашња мађарска влада је десничарска, тако да никог упућеног оваква одлука суда не чуди. Проблем је што пештански "моралисти" шаљу своје емисаре по Војводини да проповедају своје вредности. У томе имају логистичку подршку највеће мађарске странке код нас, која у пракси показује велики степен нетолерантности према немађарима, а поготово према Мађарима, који по њиховим стандардима нису довољно острашћени.
Све у свему, срамота за ЕУ, срамота за све пристојне Мађаре (огромна већина), срамота за људски род.

ratni veteran

pre 12 godina

Jos jedan dokaz da nas niko nije ni tada ni sada smatrao ni za sta kad ovakve krvnike oslobadjaju....Ocigledno da su nacisti jos uvek jaki...ili jos jaci nego sto su bili

Boki

pre 12 godina

Da su ovo uradili Srbi,verovatno bi se suocili sa novim bombardovanjem ili bar sa sankcijama.
Tako se to radi u "Evropi",doslo vreme da ostaci Austrougarske pokazu zube.Ipak su zrtve samo Jevreji i Srbi!
Jadno i bedno...

jovan

pre 12 godina

Najbolje da madjarsko praosudje preuzme slucaj Tachi i trgovina organima. Za vas druze mlekadzija, da ne zaboravite u buduce: i Romi, pored Srba i Jevreja!

Dejan

pre 12 godina

Oni koji su izgubili II svetski rat danas se ponasaju kao pobednici. Nemacka se ujedinila, Jugoslavija, Cehoslovacka i Sovjetski Savez su se raspali, opet je stvorena nezavisna drzava Hrvatska, Srbija je raskomadana i na njenoj teritoriji se stvara Velika Albanija.......
Na osnovu svega gore recenog NE TREBA da cudi sto se ratni zlocinci iz II svetskog rata oslobadjaju krivice, jer na delu je revizija istorije.....
U Hrvatskoj se danas umajuju zrtve logora Jasenovac i drugih zlogasnih logora u NDH i umesto 700.000 mrtvih Srba, Jevreja, Roma i Hrvata komunista danas se govori o nekoliko desetina hiljada ubijenih Srba.......

Milan

pre 12 godina

Bitna je presuda makar ziveo jedan dan u zatvoru... Nece njegovo robijanje vratiti nikog iz mrtvih, ali se salje poruka da svako moze da napravi genocid i da za to nikad ne odgovara...

Ubijeno je vise od 1200 ljudi u samom novom sadu, a lesevi su plivali sve do Surduka. Tih dana u Sajkaskoj i sirom Backe je ubijeno preko 10000 ljudi, o tome se cak ni u skoli nije ucilo, a svima su puna usta ljudskih prava.

Salamander

pre 12 godina

Sada može da umre mirne savesti, jer sud je tako kazo, a sa time onda moraju da se slože i oni koji su se podavili ispod leda, sad ko s metkom, ko bez njega, nije bilo baš ni municije baš za svakoga. Kepiro će im sada moći oprostiti što ih je udavio, a Zemlja će mirno moći da nastavi da se okreće.

mi smo hipokrite

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?

ma

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!
(Nenad, 18. jul 2011 16:38)

Kako moze saveznik Nedica i Ljotica da bude saveznik Draze kad su oni bili smrtni neprijatelji??? Pa jos mesas tu i nacionalni stroj, zaista mi je muka od takvih glasova "morala i razuma".

Игор

pre 12 godina

докле ћа ће више да нас терорише и силује та европска унија?
докле чемо ми њима праштати све ове неправде што нам чине вијековима?
Ово је катастрофа шта нам раде! Третирају нас као неки отпад од човјечанства! Србин је крив за све,и Ром,и Јевреј!
Правде нема ни за лијека!
Неко је питао,како сви ти нацисти и злочинци доживе 100 година живота, и то на слободи!? моје мишљење је да доживе дубоку старост јер су их кроз живот, послије њихових злочина,чували и финансирали,лијечили и штитили, они чија наређењу су извршавали!

Velibor, USA

pre 12 godina

tipichna desnicharska Orbanova fidesz Madjarska. oslobadjaju naci ratne zlochince, ugrozavaju i diskriminishu sopstvenu gej populaciju, antisemitizam jak, nipodashtavanje nevinih zrtava, ruganje.... a Kasza i SVM pametuju Srbiji i Srbima shta raditi

komentator

pre 12 godina

Па са друге стране су нам показали да правда и право не важе за све.
А очекујем од господина Чанка да се јавно огласи, јер је и Кепиро тај фашиста које он напада.

mora da je tako

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?
(mi smo hipokrite, 18. jul 2011 14:37)

Nismo, upravo je suprotno. Nego, da li si ti svestan svog neznanja i gluposti? Koji je to fasisticki zlocinac rehabilitovan u Srbiji, pa Srbi su strasno stradali od te ideologije zla protiv koje su se borili i ti koje spominjes, za razliku od nedicevaca i ljoticevaca koji ce ostati na smetlistu istorije, gde im je i mesto. Malo sebe licno kriticki sagledaj i saznaj nesto, pa onda pametuj srpskoj naciji.

Milan

pre 12 godina

Re: Srbo/Madjar

Ti ocigledno ne pratis situaciji, a zivis u Transilvaniji. Ako se ne secas, rumunske vlasti nisu htele da prime madjarskog premijera prosle godine, zbog njegovih separatistickih bolesnih ambicija.

Sloven

pre 12 godina

Naravno da su oslobodili fašistu, jer mađarska vlast nije ništa bolja od srpske. Previše rehabilitovanja i relativizovanja, zaslepljeni antikomunističkim slepilom otvaraju vrata najcrnjim ideologijama i uz put amnestiraju zločince.

pamplonac

pre 12 godina

pa naravno da ce reci da je nevin i da nije ucestvovao u pomenutim desavanjima kad se covek sit naziveo u blagodati istih koji mu sad kao sude a uz to kao posenilio pa se i ne seca. neka ih neka im bude samo bi trebali znati da jednom kad svi stanemo pred jedinog istinskog sudiju da im tamo nece pomoci ni veze ni vezice, ni novci ni prijatelji vec ce za svaku rec odgovarati. oprosti im Boze jer ne znaju sta rade.

filip

pre 12 godina

Recite iskreno, da li je iko stvarno verovao da ce biti osudjen? Ja nisam, i to ne zato sto mislim da je nevin, vec zbog toga gde mu je sudjeno. Sto je pobegao u Argentinu ako je bio nevinasce?

Gradjanin EU

pre 12 godina

Sramota! Ruganje zrtvama i njihovim porodicama.

Krivo mi je samo sto oslobadjanje Kepira ovde mnogi olako poistovecuju sa EU, a ignorisu cinjenicu da ta ista EU sa danasnjom Madjarskom ima VELIKIH problema - zbog rastuceg antisemitizma i neofasizma, odnosa prema Romima, brutalnog ogranicavanja slobode stampe i mnogo cega drugog. Ponavljam: ovakva presuda nije i ne moze biti delo EU, nego jedne njene (nastrane) clanice.

Uostalom, po cemu je zemlja u kojoj na svakom drugom zidu pise "Mladic heroj" bolja od Madjarske.

Nenad

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!

zataskavanje zlocina

pre 12 godina

Istorija se jos uvek pise.....on nije kriv, a ko je nezna se niti se ima volja da se zna....stim se zataskavaju nacisticki zlocinci....jednog coveka, jedne nacije.....a satanizuju se druge nacije....narocito srpska nacija....ovde se ne vodi briga o coveku kao pojedincu, vec brisanje crne istorije zlocina jedne fasisticke nacije u to vreme, to je poenta...

sramota

pre 12 godina

Žalosno je Madjarsko pravosudje i ljaga se oprati ne može, nažalost nisam ništa drugo ni očekivao. Ne bi on došao u Madjarsku da nije imao odredjene garancije ovakvog ishoda. Takodje je žalosno što se poredi ovde on sa drugim optuženim ili osudjenim u drugim ratovima. Svi krvnici su isti i nema naš i njihov, ni jedan čovek ne zaslužuje umreti voljom dželata. A svi oni u zatvoru ili kao ovaj na slobodi uživaju u životu koji nisu ničim zaslužili. Nadati je se jedino da ipak postoji i ona poslednja pravda koju niko ne može izbeći. A danas ostaje još jednom zaplakati za žrtvama ovog koljača i ništa drugo.

меморија

pre 12 godina

Не разумем ништа. Да ли се вратио Шљиванчанин? Јесте. И да ли је он невин за србе или и за хрвате па и за хашки суд па на крају крајева и за цело човечанство? PS. Да ли је било убијања мађара у Чуругу или није било? Да ли је било 333 логора за Швабе? Да ли је било комунистичке освете у Војводини 1:10 тј. 3500 срба и да се убије 35000 мађара? Питања се сме постављати али није лепо не одговорити на исте после 67 година !? Смрт фашизму слобода народу.

EU Citizen

pre 12 godina

Hoće li sad meni neko lepo i logično da objasni kakve veze "evropske vrednosti" (šta god ja lično mislio o velikom delu istih) imaju sa državom koja je u EU ušla pre sedam godina, i ima isto toliko "interesantnu" populaciju i demokratijom i slobodama siromašnu a fašistima i komunjarama bogatu istoriju kao i Srbija? I kako bez uvida u detalje procesa, koji ogromna većina komentatora, uključujući i moju malenkost, nema, možete da tako ubeđeno tvrdite da je po sredi "inherentni fašizam" mađarskog naroda (čak i da je tako nešto istina, ko ste vi, bivši dragovoljni podanici Miloševića i Broza i većinski fanovi Mladića i Karadžića da nekom sa indignacijom spočitavate zločine od pre sedamdeset godina, to ostavite onom ko barem sto godina ima čiste ruke) i pristrasni sud, a ne samo nedostatak dokaza ili neka formalna greška optužbe ili suda (s obzirom na procenat ubica koji šeta Beogradom, trebalo bi da vam je blisko načelo "bolje je da se stotinu krivih izvuče, nego da jedan nevin nastrada", jedina razlika u odnosu na Srbiju je što u najvećem delu Evrope, mada i tu ima "časnih" izuzetaka, to načelo ne prati nezvanična tarifa da se nađete među onih sto :) ). Drugim rečima, ako mislite da je svet jedna velika zavera uperena protiv vas, sva je prilika da će se on u to jednog dana zaista i pretvoriti, a ko ne koristi vlastiti mozak, tuđi mozgovi koriste njega kao otirač i monetu za potkosurivanje...

Bari1991

pre 12 godina

NEVEROVATNO.Koliko komentara u odbranu NACISTICKOG KOLJACA a na vesti o pomenu srpskim i romskim zrtvama POBIJENIM NA KOSOVU ni 10 komentara!!!Vazno da su vam puna usta EU I Sljivancanina.On je svoju kaznu ODSLUZIO!!!

Boske

pre 12 godina

Nada Šakić (Hrvatska), Šandor Kepiro (Madjarska): na rukama im je krv hiljada bespomoćnih, ali im to ništa nije smetalo da se (očigledno) bez ikakvog rizika vrate u njihove "demokratizovane" domovine, da bi medju svojima spokojno proveli staračke dane i bili sahranjeni u svojoj zemlji, kojoj su nekoć tako predano služili. Postoji li uopšte ljepši kraj jednog, iz ugla njihovih mnogobrojnih poklonika, ionako besprijekorno ispunjenog i produktivnog života?
A to što su malo posjedili u sudnici i napustili je trijumfalno, uzdignutog čela, samo je šlag na torti blistavih karijera legalnih masovnih ubica.

perica

pre 12 godina

na ovom svetu pravde nepostoji i tu je tacka! bitnija je ona druga pravda gde ce zlocinci tesko umaci jedinstvenoj pravdi na koju nece uticati ni advokati ni lobiji, vec samo dokazi!

vazed

pre 12 godina

Možda je dobro znati i ovo: Kepirou se nije sudilo što je bio jedan od onih koji su ubijali nedužne civile tokom racije, već zbog toga što je učestvovao u prikupljanju i deporataciji tih civila na mesta sa koji su ih vodili na gubilište. Tužilac je bazirao optužbu na tome da je Kepiro znao šta će biti sa tim nedužnim civilima. To su konstatacije na osnovu današnjih vesti iz Mađarske. Inače oslobađajuća poruka nije pravosnažna.

boban

pre 12 godina

Sta ce reci Evropska Unija ,pitanje je sada?Da li ce izvrsiti bilo kakav pritisak na Madjarsku i zatraziti preispitivanje ove skandalozne sudske odluke?

Zoran

pre 12 godina

Evropom se siri tezak smrad. Usput da napomenem: Izgleda da su svi oni, koji su ubijali Srbe, nevini, dok su svi Srbi krivi bez obzira da li su ubijali ili ne. Kakav paradoks, ili se to, mozda, naziva demokratija?

Attila

pre 12 godina

Kepiro jeste krive, tu dileme nema. Madjarska država u poslednjih 50 godine je dokazala to već dva puta. Čovek je dva puta osuđen. Kamo li sreće da nama Mađarima u Vojvodini neko da takvu pravdu, barem delom. 30000 Mađara ubijenih kao osveta, od Žablje do Horgoša nema sela i grada sa mađarskom stanovništvom gde ne postoji masovna grobnica sa mađarima.. Imena sprovodioca se ne zna, a ne da im se sudi kao Kepirou. Sama Hortijeva vlast je sudio oficirima zbog racije. A ubicama Mađara ni ime se ne sme izgovoriti, ni posle x godina.

Стеван

pre 12 godina

@ srbo/mađar
О каквом прикривеном помагању сепаратизма говорим? Е овако: О сталним изјавама мађарских званичника да је Мађарима у Војводини потребна територијална аутономија, о организовању разних манифестација које немају за циљ неговање националне културе него нешто друго, а знамо шта; о сталним опструкцијама одлука државних органа Србије (случај гимназије у Сенти, случај одлуке Скупштине општине Кањижа о реадмисији, ...); о рушењу и скрнављењу српских споменика (што надгробних, што културних) по Војводини у местима где су Мађари већина, а све то са одобравањем, или бар без осуде мађарских националних институција у Војводини.

homo sapiens

pre 12 godina

Podsetnik za zaboravne komentatore:
Бањица крај Београда (5. јула 1941 - новембар 1944, је логор који је био под управом недићеве Специјалне полиције, под врховним надзором немачког Гестапоа. Рачуна се да је од око 100.000 затвореника убијено око 80 хиљада. Присталице НОПа стрељани су Јајинцима (где је крајем 1943. окупатор спалио 68.000 лешева) и у Јабуци код Панчева Део бањичких логораша убијен је у и у аутомобилима-гасним коморама.
Сајмиште (старо), немачки концентрациони логор у Земуну (1941-1944). Под управом Гестапоа иако је Земун октобра 1941 предат НДХ., Немци су задржали своју управу. Од 90.000 затвореника настрадало је око 40.000 (најпре Јевреја, а затим бораца НОВЈ и антифашиста.
Црвени крст у Нишу (1941-1944). Затварани су Срби, Јевреји, симпатизери НОПа, заробњени патизани, углавном из источне Србије. Од 20.000 затвореника око 10.000 је стрељано на оближњем брду Бубањ. Логором је управљала недићева Специјална полиција уз надзор Гестапоа. За побуне у фебруару 1942. успело је побећи око 100 затвореника, док су многи тада погинули.

Mirko

pre 12 godina

E moj Zurof!
Zabole bre narod u Novom Sadu i Srbiji sto je tamo neki fasista klao njihove dede i bake! Da nije tako, davno bi ovakvi ljudi bili osudjeni.
Ja se najvise nadam u tebe licno a ne u narod u Novom Sadu i Srbiji.
Hvala ti za sve sto si do sada ucinio na gonjenju zlocinaca sirom planete.

većina se izvukla ...

pre 12 godina

na koju foru svi nacisti zive po 100+ godina ?
(milinko, 18. jul 2011 15:56)

Ne svi, ali je pravda toliko spora da stiže da prestigne prirodnu smrt samo za one od njih koji su tako dugovečni.

nikola

pre 12 godina

Господина Епхарима Зурофа прозивати зашто Кепиро није иза решетака? А друга страна га клама што је високоутицајан на суђење и жели Кепира иза решетака!
А Зуроф се на пресуду хвата за главу....

Мислим...

HUN

pre 12 godina

A kako niko od vas se ne buni zbog masovnog ubijanja madjara i ostalih na ovim podrucjima? Ako su to uradili srbi, onda je to oprosteno? Svake godine iznova se rusi cak i krst kod Curoga, koji su podigle porodice ubijenih madjara,s vaba...ako vi nemate ni trunke milosti a ni tolerancije prema narodima,koji zive na ovim podrucjima,kako vas samo nije sramota psovati i komentarisati bilo koga??? Inace ono nije bila Transilvanija vec Slovacka, koja je poznata po svojim fasistickim namerima!!! Videli smo svi na delu ,kako se sudi u ovoj takozvanoj demokratskoj drzavi, kada se falsifikuju dokazi, osudjeni su momci iz Temerina, jer su NAVODNO tukli narkodilera, koji ih je uradjen (sleng:drogiran) provocirao....zanima me samo, da li bi u suprotnom bilo ko bio osudjen?????????

david14

pre 12 godina

pogledajte koliku podrsku ima jobik stranka ultradesnice u madjarskoj, posle ce nama neko da spocitava kako smo mi netolerantni, siguran sam da ima madjara koji su dobri ljudi, ali prosto smesno je kada se pogleda istorija madjarske od austrougarske hegemonije pa sve do drugog svetskog rata i borbe na strani nacista

mi smo hipokrite

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?

Bojan Jankovic

pre 12 godina

SRAMOTA!

PS. Ovo nema nikakve veze sa ulaskom Srbije u EU. Srbija u EU treba da udje iskljucivo iz svoje koristi. Takodje, ne ulazi se u EU iz moralnih razloga nego iz ekonomsko-politickih.

Sloven

pre 12 godina

Naravno da su oslobodili fašistu, jer mađarska vlast nije ništa bolja od srpske. Previše rehabilitovanja i relativizovanja, zaslepljeni antikomunističkim slepilom otvaraju vrata najcrnjim ideologijama i uz put amnestiraju zločince.

Nenad

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!

Gradjanin EU

pre 12 godina

Sramota! Ruganje zrtvama i njihovim porodicama.

Krivo mi je samo sto oslobadjanje Kepira ovde mnogi olako poistovecuju sa EU, a ignorisu cinjenicu da ta ista EU sa danasnjom Madjarskom ima VELIKIH problema - zbog rastuceg antisemitizma i neofasizma, odnosa prema Romima, brutalnog ogranicavanja slobode stampe i mnogo cega drugog. Ponavljam: ovakva presuda nije i ne moze biti delo EU, nego jedne njene (nastrane) clanice.

Uostalom, po cemu je zemlja u kojoj na svakom drugom zidu pise "Mladic heroj" bolja od Madjarske.

четник

pre 12 godina

И ви нама држите лекције о младићу? Срам вас било. Срам вас било. Срам вас било!

EU Citizen

pre 12 godina

Hoće li sad meni neko lepo i logično da objasni kakve veze "evropske vrednosti" (šta god ja lično mislio o velikom delu istih) imaju sa državom koja je u EU ušla pre sedam godina, i ima isto toliko "interesantnu" populaciju i demokratijom i slobodama siromašnu a fašistima i komunjarama bogatu istoriju kao i Srbija? I kako bez uvida u detalje procesa, koji ogromna većina komentatora, uključujući i moju malenkost, nema, možete da tako ubeđeno tvrdite da je po sredi "inherentni fašizam" mađarskog naroda (čak i da je tako nešto istina, ko ste vi, bivši dragovoljni podanici Miloševića i Broza i većinski fanovi Mladića i Karadžića da nekom sa indignacijom spočitavate zločine od pre sedamdeset godina, to ostavite onom ko barem sto godina ima čiste ruke) i pristrasni sud, a ne samo nedostatak dokaza ili neka formalna greška optužbe ili suda (s obzirom na procenat ubica koji šeta Beogradom, trebalo bi da vam je blisko načelo "bolje je da se stotinu krivih izvuče, nego da jedan nevin nastrada", jedina razlika u odnosu na Srbiju je što u najvećem delu Evrope, mada i tu ima "časnih" izuzetaka, to načelo ne prati nezvanična tarifa da se nađete među onih sto :) ). Drugim rečima, ako mislite da je svet jedna velika zavera uperena protiv vas, sva je prilika da će se on u to jednog dana zaista i pretvoriti, a ko ne koristi vlastiti mozak, tuđi mozgovi koriste njega kao otirač i monetu za potkosurivanje...

mlekadzija

pre 12 godina

Naravno da je oslobodjen jer su ubijani Jevreji i Srbi...Nadam se da ce da gore u paklu i sudije koje su ga oslobodile... nista nisu bolje zasluzile. Jos jedan dokaz da je pravda selektivna i retko kad dostizna.

Sreten

pre 12 godina

Jedini krivci za sve na ovim prostorima su Srbi. Jedini smo mi cinili zlocine, vrsili genocid, etnicka ciscenja itd. Nije kriv ni Kepiro, ni Stepinsc, ni Naser Oric,ni Ejup Ganic, ni Taci, ni Haradinaj, nikoo od njih ne snosi odgovornost za hiljade i hiljade ubijenih, prognanih Srba. Mi smo krivcin jedini, i to neka nam je svima jasno. Tu poruku nam zapad i SAD salju godinama, a mi im se tvrdoglavo suprostavljamo, branimo sebe. Ne sme se i ne moze tako.

N

pre 12 godina

To su te nove stare vrednosti EU gde je glavna Nemacka. Jadno, a vec sad znamo sta mozemo ocekivati u buducnosti i od Nemacke i Madjarske koje su se dosad samo pritajile, ali sad opet pokazuju svoje pravo fasisticko lice. A onda treba i Jozef Kasa sad da nam pametuje o Kosovu i njhovom bolu sto su kao fasisti i nacisti izgubili dve trecine madjarske teritorije, samo nije napomenuo kako su i preko koliko nevinih zrtava stigli do te teritorije.

DEDA CVETKO

pre 12 godina

Ako ubijes 200 Austro-Ugara (Lidice, 1942), onda te cela Evropa zali i oplakuje a zlocinci se ganjaju do groba.

Ako ubijes 4.000 srpskih gimnazijalaca (Kragujevac, 1942) ili 1.200 Srba i Jevreja (Novi Sad, 1942), nikom nista. Kao da si ubio crkotinu.

Ne vredi. Sa ovakvom "Evropom" se ne moze. Oni nista nisu naucili, nisu sposobni da nauce, niti ce ikada ista nauciti. Ono sto je najgore od svega, oni uporno ODBIJAJU da uce.

меморија

pre 12 godina

Не разумем ништа. Да ли се вратио Шљиванчанин? Јесте. И да ли је он невин за србе или и за хрвате па и за хашки суд па на крају крајева и за цело човечанство? PS. Да ли је било убијања мађара у Чуругу или није било? Да ли је било 333 логора за Швабе? Да ли је било комунистичке освете у Војводини 1:10 тј. 3500 срба и да се убије 35000 мађара? Питања се сме постављати али није лепо не одговорити на исте после 67 година !? Смрт фашизму слобода народу.

Marko

pre 12 godina

Kakvu drugaciju presudu da donesu? Pa covek je ubijao Srbe i Jevreje, mislim nije ubijao ljude nego Srbe i Jevreje.

I posle mi neko kaze da sam budala kad pricam o odnosu koji Evropa ima prema Srbima. Da mogu ucinili bi da nestanemo. Evropu treba da bude sramota...

Vuk

pre 12 godina

Ucimo decu postenju i moralu, a svakoga dana nailazimo na brutalnost i surovu realnost da smo niko i nista na mapi Evrope. Svaka ti cast beli svete sto nam otvaras oci, ali malo drugacije u odnosu na ono sto smo do sada uspevali da krajickom oka vidimo. Ne zelim da zalutam svojim mislima i odem predaleko u (ne)osudjivanju ratnih zlocina, ali ovo vec postaje jako zalosno. Hoce li me vernici sada ubediti da je ovaj zli covek osudjen da zivi do svoje stote godine, a da nam malo dete onako skonca na bazenu, a sve u ime Bozje pravde? Ili ce mozda neko pametniji da mi obrazlozi cinjenicu da ja nase uzaludno dodvoravanje svima dovelo do toga da gubimo tle pod nogama. Na zalost, sva objasenjenja su nakon ovoga suvisna. Putuj Evropo, meni takva ne trebas.

nedx11

pre 12 godina

Ajmo sad srpski liberali, anti-fasisti, zene u crnom, NVO...oglasite se...
zlocin ne zastareva, pogotovo ne onaj pocinjen od strane fasista..

Стеван

pre 12 godina

Нажалост, овакав исход се могао и очекивати, с обзиром на то каква је садашња мађарска власт. Скривено величање фашизма и пропагирање ревизије Тријанона, затварање очију пред деловањем нацистичких организација, јавно декларисање за неповредивост граница, а тајно подржавање сепаратиста у Румунији и Србији - то је данашња мађарска стварност. У том светлу оваква одлука суда не треба да нас изненади. А то је и разлог више да не заборавимо наше мученике у Рацији. И да, број страдалих је много, много већи.

nada

pre 12 godina

"Krajem Drugog svetskog rata Kepiro je dva puta osuđivan na zatvorske kazne od 10 odnosno 14 godina, zbog pomenutih zločina, ali je uspeo da ih izbegne bekstvom najpre u Austriju, a u leto 1948. u Argentinu. U Mađarsku se vratio 1996." Sada, 2011 godine JE OSLOBODJEN KRIVICE!
NE ZELIM DA VERUJEM da je I OVO PREDNOST biti clanica EU. ZAR TOME TREBA DA TEZIMO???

mora da je tako

pre 12 godina

Mi smo odlukom skupstine Srbije rehabilitovali Srbe koji su ubijali Srbe [zlodela cetnika po Krajini i Lici], ali kada treba rehabilitovati nesrbe koji su ubujali Srbe ne pada nam na pamet!!
Oni ostaju "mrski neprijatelji', dok su cetnici potazom pera postali 'dragi prijatelji'
Nismo li hipokriticni ?
(mi smo hipokrite, 18. jul 2011 14:37)

Nismo, upravo je suprotno. Nego, da li si ti svestan svog neznanja i gluposti? Koji je to fasisticki zlocinac rehabilitovan u Srbiji, pa Srbi su strasno stradali od te ideologije zla protiv koje su se borili i ti koje spominjes, za razliku od nedicevaca i ljoticevaca koji ce ostati na smetlistu istorije, gde im je i mesto. Malo sebe licno kriticki sagledaj i saznaj nesto, pa onda pametuj srpskoj naciji.

ma

pre 12 godina

Sta se bunite? Pa oslobodjen je saveznik Nedica, Ljotoca, Cica Draze, Nacionalnalnih strojeva. Ovo je za novu srpsku politiku relativizacije sjajna vest!
(Nenad, 18. jul 2011 16:38)

Kako moze saveznik Nedica i Ljotica da bude saveznik Draze kad su oni bili smrtni neprijatelji??? Pa jos mesas tu i nacionalni stroj, zaista mi je muka od takvih glasova "morala i razuma".

Dejan

pre 12 godina

Oni koji su izgubili II svetski rat danas se ponasaju kao pobednici. Nemacka se ujedinila, Jugoslavija, Cehoslovacka i Sovjetski Savez su se raspali, opet je stvorena nezavisna drzava Hrvatska, Srbija je raskomadana i na njenoj teritoriji se stvara Velika Albanija.......
Na osnovu svega gore recenog NE TREBA da cudi sto se ratni zlocinci iz II svetskog rata oslobadjaju krivice, jer na delu je revizija istorije.....
U Hrvatskoj se danas umajuju zrtve logora Jasenovac i drugih zlogasnih logora u NDH i umesto 700.000 mrtvih Srba, Jevreja, Roma i Hrvata komunista danas se govori o nekoliko desetina hiljada ubijenih Srba.......

pablito

pre 12 godina

Kao da "nebeski narod" iz čuruga i okoline nije ništa loše uradio u to vreme sa manjinom.! To se zaboravlja?!
(???, 18. jul 2011 17:04)

Komentar Vam je nepismen, demagoški i provokatorski. U to vreme, 1942. mađari su držali puške u rukama i vršili teror. Naravno da to nije radio ceo mađarski narod. Zato zločince i treba imenovati. Iz tog sam kraja starosedeoci smo, niko mi nije stradao u raciji. 1944 i 1945. je bilo sramotnih događaja i osvete, i nevini su stradali ali to NIKAKO nije radio ceo narod niti je to bila šema za uništenje kako Vi kažete "manjine". Dokaz je da i danas imamo Mađare za komšije, ne u tragovima, već dobar broj. U selu odakle su moji još uvek stoji Nemačka protestantska crkva u koju niko nije kročio već 50 godina, ali taj isti narod nije dao da se sruši. Ako smo po nečemu "nebeski" po tome smo....

Velibor, USA

pre 12 godina

tipichna desnicharska Orbanova fidesz Madjarska. oslobadjaju naci ratne zlochince, ugrozavaju i diskriminishu sopstvenu gej populaciju, antisemitizam jak, nipodashtavanje nevinih zrtava, ruganje.... a Kasza i SVM pametuju Srbiji i Srbima shta raditi

Admiral

pre 12 godina

Sramota da se ovakav jedan zlocinac oslobodi svake krivice. I onda kazu da ima pravde na ovom svetu. Nema. Sram vas bilo madjarski fasisti. Jos uvek ste na vlasti i vedrite i oblacite po svetu. Mada, ako pravda ne stigne za zivota, sticice ga Bozija kazna. Sramotna je ta Evropska unija. ... Jednom recju: SRAMOTA!!!!

Nik

pre 12 godina

Osecam da ce sada Natasa Kandic&Co ostro da protestuju i da ce novac, demokratsko orijentisanih i pravdi privrzenih, Rokfelera, da iskoriste za ispravljanje ove sramote...?!?!!?!?

srbo/madjar

pre 12 godina

@stevo o kakvim separatistickim aktivnostima u Rumuniji i Srbiji pricas?

Ja zivim u Transilvaniji(2 000 000 Madjara) veci deo godine i nikad nisam nista cuo ni video sto bi ukazivalo na tako nesto.Ma nisam ni jedan grafit nisam video na tu temu.Mislim reci nam nesto vise ako znas, posto trovanje bez argumenata nevodi nikud,mada priznajem uz ovaku sramnu vest,ljudi kao ti dodju kao vitamin za korov jer su ljudi opravdano ljuti na ovakvu odluku suda pa valja krenuti u linc svih ostalih?

Zao mi je sto sud u madjarskoj nije osudio ovog monstruma, ali onda bar obrazlozio da osudjenik nije sposoban da sluzi kaznu zbog mentalnog i fizickog stanja(godine), ali odbacivati optuzbe je stvarno sramota,pa covek vam je dva puta pobegao ali bukvalno.Gore na slici se vidi da ovaj fasista ne razlikuje frizider od wc solje, a poenta kazne je da to osudjenik i oseti, a u svakom drugom slucaju ili mentalna bolnica ili zatvoren u staracki dom.
I jos nesto u Madjarskoj cveta fasizam isto koliko i U Ceskoj, Slovackoj, Srbiji, Hrvatskoj, Balticke zemlje i da ne spominjem, to nam sada dodje kao modni trend.

U svakom slucaju sramota za Madjarsku!!

cajka

pre 12 godina

Jos jedna velika pobeda vrednosti EU i njenog sudstva! Sreca njegova sto nije Srbin, ne bi ga oprala voda Tihog okeana. Smrt fasizmu, sloboda narodu!

Boki

pre 12 godina

Da su ovo uradili Srbi,verovatno bi se suocili sa novim bombardovanjem ili bar sa sankcijama.
Tako se to radi u "Evropi",doslo vreme da ostaci Austrougarske pokazu zube.Ipak su zrtve samo Jevreji i Srbi!
Jadno i bedno...

Helios

pre 12 godina

Neko to od gore vidi sve...
(Zoran, 18. jul 2011 12:41)

Da, sateliti i awaks-avioni vide sve, i to poodavno. Pa i rupe pograničnih patrola SFRJ, tako da su mogli iz Mađarske uspešno dostaviti oružje kojim su počeli obnovu NDH.

Vojvodjanka

pre 12 godina

Madjarski fasisti. Fuj! Sramota je blaga rec za ovaj monstruozan zlocin koji su sada pocinili po drugi drugi put. Jadne i ponizene zrtve i njihove porodice, uzas.

homo sapiens

pre 12 godina

Podsetnik za zaboravne komentatore:
Бањица крај Београда (5. јула 1941 - новембар 1944, је логор који је био под управом недићеве Специјалне полиције, под врховним надзором немачког Гестапоа. Рачуна се да је од око 100.000 затвореника убијено око 80 хиљада. Присталице НОПа стрељани су Јајинцима (где је крајем 1943. окупатор спалио 68.000 лешева) и у Јабуци код Панчева Део бањичких логораша убијен је у и у аутомобилима-гасним коморама.
Сајмиште (старо), немачки концентрациони логор у Земуну (1941-1944). Под управом Гестапоа иако је Земун октобра 1941 предат НДХ., Немци су задржали своју управу. Од 90.000 затвореника настрадало је око 40.000 (најпре Јевреја, а затим бораца НОВЈ и антифашиста.
Црвени крст у Нишу (1941-1944). Затварани су Срби, Јевреји, симпатизери НОПа, заробњени патизани, углавном из источне Србије. Од 20.000 затвореника око 10.000 је стрељано на оближњем брду Бубањ. Логором је управљала недићева Специјална полиција уз надзор Гестапоа. За побуне у фебруару 1942. успело је побећи око 100 затвореника, док су многи тада погинули.

rex tenebrae

pre 12 godina

"Tužilaštvo za ratne zločine Srbije nije zadovoljno današnjom presudom, za sada NE ŽELE DA KOMENTARIŠU..."
Naravno, čekaju uputstva. Da se radi o nekom Srbinu, do sada bi i tužilaštvo i nevladine organizacije i predsednik Vlade i Tadić jednoglasno i u horu sipali drvlje i kamenje. Ovako...

fer442

pre 12 godina

Onaj ko zna ko je trenutno na vlasti u Mađarskoj, sve mu je jasno. Samo čekam kada će neko i zvanično da zatraži reviziju Trijanona, samo im to fali.

Сфинга

pre 12 godina

Ово је права слика и прилика односа Мађара према жртвама њиховог фашистичког режима. Нико, али понављам, НИКО на свету (чак ни Амери) немају такав "лонац" за асимилацију као Мађари. Има међу Мађарима, и то значајна већина, дивних људи, међутим, ни једна њихова власт никада није исказала кајање за злочине почињене над Србима 1848/49., 1914-18. и 1941-44. Шта више, злочинци се глорификују, представљају националним херојима. Српске жртве су нешто што се подразумева, српско страдање је природно стање ствари. У себи имам и мађарске крви, и због тога се не стидим, али ме је срамота да један стари европски народ попут Мађара, нема храбрости и савести да се одрекне својих зликоваца.
Данашња мађарска влада је десничарска, тако да никог упућеног оваква одлука суда не чуди. Проблем је што пештански "моралисти" шаљу своје емисаре по Војводини да проповедају своје вредности. У томе имају логистичку подршку највеће мађарске странке код нас, која у пракси показује велики степен нетолерантности према немађарима, а поготово према Мађарима, који по њиховим стандардима нису довољно острашћени.
Све у свему, срамота за ЕУ, срамота за све пристојне Мађаре (огромна већина), срамота за људски род.

Игор

pre 12 godina

докле ћа ће више да нас терорише и силује та европска унија?
докле чемо ми њима праштати све ове неправде што нам чине вијековима?
Ово је катастрофа шта нам раде! Третирају нас као неки отпад од човјечанства! Србин је крив за све,и Ром,и Јевреј!
Правде нема ни за лијека!
Неко је питао,како сви ти нацисти и злочинци доживе 100 година живота, и то на слободи!? моје мишљење је да доживе дубоку старост јер су их кроз живот, послије њихових злочина,чували и финансирали,лијечили и штитили, они чија наређењу су извршавали!

Стеван

pre 12 godina

@ srbo/mađar
О каквом прикривеном помагању сепаратизма говорим? Е овако: О сталним изјавама мађарских званичника да је Мађарима у Војводини потребна територијална аутономија, о организовању разних манифестација које немају за циљ неговање националне културе него нешто друго, а знамо шта; о сталним опструкцијама одлука државних органа Србије (случај гимназије у Сенти, случај одлуке Скупштине општине Кањижа о реадмисији, ...); о рушењу и скрнављењу српских споменика (што надгробних, што културних) по Војводини у местима где су Мађари већина, а све то са одобравањем, или бар без осуде мађарских националних институција у Војводини.

Attila

pre 12 godina

Kepiro jeste krive, tu dileme nema. Madjarska država u poslednjih 50 godine je dokazala to već dva puta. Čovek je dva puta osuđen. Kamo li sreće da nama Mađarima u Vojvodini neko da takvu pravdu, barem delom. 30000 Mađara ubijenih kao osveta, od Žablje do Horgoša nema sela i grada sa mađarskom stanovništvom gde ne postoji masovna grobnica sa mađarima.. Imena sprovodioca se ne zna, a ne da im se sudi kao Kepirou. Sama Hortijeva vlast je sudio oficirima zbog racije. A ubicama Mađara ni ime se ne sme izgovoriti, ni posle x godina.

Milan

pre 12 godina

Re: Srbo/Madjar

Ti ocigledno ne pratis situaciji, a zivis u Transilvaniji. Ako se ne secas, rumunske vlasti nisu htele da prime madjarskog premijera prosle godine, zbog njegovih separatistickih bolesnih ambicija.

Student

pre 12 godina

Monstrum je nagradjen od monstruma. Nista novo,nista neocekivano. Ako gore postoji nesto bilo sta, siguran sam da ce doticnog cije ime se gadim da pomenem da stavi na najgore muke.

E Evropo, Evropo nekad si bila stub demokratije, kulture i napretka. Danas si samo bleda senka tih slavnih dana. Zar nam je to nagrada sto su se vekovima o nase kosti saplitali razni osvajaci da bi vi u Evropi mogli da razvijate sebe i svoje bogatstvo? Zar nam je nagrada smrt i ponizenje? Prvo nas ubijete, pa ponizite, na kraju nam drzite pridike o postenju? Da mi je samo znati ciji smo granicari bili, za kakvu buducnost je moj narod milione zivota dao? Za ovakvu nije sigurno.

Boske

pre 12 godina

Mora da je neka zabuna. Te sudije sigurno ne znaju da čika Šandor nije ubijao samo Srbe (što je u ovom dijelu svijeta uglavnom nekažnjivo), nego i Jevreje. Bogami, ne znam, Izraelci i za manje stvari bombarduju.

Novosadjan

pre 12 godina

Naravno da nije kriv. Mi Novosadjani smo poznati po tome da sami skačemo u zaledjen Dunav krajem Januara, pa se tu i tamo poneko i udavi...
Da nije žalosno, bilo bi smešno...

ratni veteran

pre 12 godina

Jos jedan dokaz da nas niko nije ni tada ni sada smatrao ni za sta kad ovakve krvnike oslobadjaju....Ocigledno da su nacisti jos uvek jaki...ili jos jaci nego sto su bili

Boske

pre 12 godina

Nada Šakić (Hrvatska), Šandor Kepiro (Madjarska): na rukama im je krv hiljada bespomoćnih, ali im to ništa nije smetalo da se (očigledno) bez ikakvog rizika vrate u njihove "demokratizovane" domovine, da bi medju svojima spokojno proveli staračke dane i bili sahranjeni u svojoj zemlji, kojoj su nekoć tako predano služili. Postoji li uopšte ljepši kraj jednog, iz ugla njihovih mnogobrojnih poklonika, ionako besprijekorno ispunjenog i produktivnog života?
A to što su malo posjedili u sudnici i napustili je trijumfalno, uzdignutog čela, samo je šlag na torti blistavih karijera legalnih masovnih ubica.

Bari1991

pre 12 godina

NEVEROVATNO.Koliko komentara u odbranu NACISTICKOG KOLJACA a na vesti o pomenu srpskim i romskim zrtvama POBIJENIM NA KOSOVU ni 10 komentara!!!Vazno da su vam puna usta EU I Sljivancanina.On je svoju kaznu ODSLUZIO!!!

zataskavanje zlocina

pre 12 godina

Istorija se jos uvek pise.....on nije kriv, a ko je nezna se niti se ima volja da se zna....stim se zataskavaju nacisticki zlocinci....jednog coveka, jedne nacije.....a satanizuju se druge nacije....narocito srpska nacija....ovde se ne vodi briga o coveku kao pojedincu, vec brisanje crne istorije zlocina jedne fasisticke nacije u to vreme, to je poenta...

boban

pre 12 godina

Sta ce reci Evropska Unija ,pitanje je sada?Da li ce izvrsiti bilo kakav pritisak na Madjarsku i zatraziti preispitivanje ove skandalozne sudske odluke?

Zoran

pre 12 godina

Evropom se siri tezak smrad. Usput da napomenem: Izgleda da su svi oni, koji su ubijali Srbe, nevini, dok su svi Srbi krivi bez obzira da li su ubijali ili ne. Kakav paradoks, ili se to, mozda, naziva demokratija?

Salamander

pre 12 godina

Sada može da umre mirne savesti, jer sud je tako kazo, a sa time onda moraju da se slože i oni koji su se podavili ispod leda, sad ko s metkom, ko bez njega, nije bilo baš ni municije baš za svakoga. Kepiro će im sada moći oprostiti što ih je udavio, a Zemlja će mirno moći da nastavi da se okreće.

pamplonac

pre 12 godina

pa naravno da ce reci da je nevin i da nije ucestvovao u pomenutim desavanjima kad se covek sit naziveo u blagodati istih koji mu sad kao sude a uz to kao posenilio pa se i ne seca. neka ih neka im bude samo bi trebali znati da jednom kad svi stanemo pred jedinog istinskog sudiju da im tamo nece pomoci ni veze ni vezice, ni novci ni prijatelji vec ce za svaku rec odgovarati. oprosti im Boze jer ne znaju sta rade.

jovan

pre 12 godina

Najbolje da madjarsko praosudje preuzme slucaj Tachi i trgovina organima. Za vas druze mlekadzija, da ne zaboravite u buduce: i Romi, pored Srba i Jevreja!

Milan

pre 12 godina

Bitna je presuda makar ziveo jedan dan u zatvoru... Nece njegovo robijanje vratiti nikog iz mrtvih, ali se salje poruka da svako moze da napravi genocid i da za to nikad ne odgovara...

Ubijeno je vise od 1200 ljudi u samom novom sadu, a lesevi su plivali sve do Surduka. Tih dana u Sajkaskoj i sirom Backe je ubijeno preko 10000 ljudi, o tome se cak ni u skoli nije ucilo, a svima su puna usta ljudskih prava.

komentator

pre 12 godina

Па са друге стране су нам показали да правда и право не важе за све.
А очекујем од господина Чанка да се јавно огласи, јер је и Кепиро тај фашиста које он напада.

HUN

pre 12 godina

A kako niko od vas se ne buni zbog masovnog ubijanja madjara i ostalih na ovim podrucjima? Ako su to uradili srbi, onda je to oprosteno? Svake godine iznova se rusi cak i krst kod Curoga, koji su podigle porodice ubijenih madjara,s vaba...ako vi nemate ni trunke milosti a ni tolerancije prema narodima,koji zive na ovim podrucjima,kako vas samo nije sramota psovati i komentarisati bilo koga??? Inace ono nije bila Transilvanija vec Slovacka, koja je poznata po svojim fasistickim namerima!!! Videli smo svi na delu ,kako se sudi u ovoj takozvanoj demokratskoj drzavi, kada se falsifikuju dokazi, osudjeni su momci iz Temerina, jer su NAVODNO tukli narkodilera, koji ih je uradjen (sleng:drogiran) provocirao....zanima me samo, da li bi u suprotnom bilo ko bio osudjen?????????

ja

pre 12 godina

Sami sebi skoce u usta.
Covek je dva puta vec optuzen i to krajem drugog svetskog rata, kada je blize vremenu ucinjenih zlocina, bilo mnostvo dokaza, dok danas 2011. kazu da nije kriv a tuzilastvo iste te zemlje podnelo tuzbu.
Bojim se da se sprema nesto jako lose u vremenu koje je pred nama.

nbp

pre 12 godina

Kriv ili ne, ostaje strašna mrlja u mađarskoj istoriji, a to je zločinačka racija u južnoj Bačkoj. Skoro 4.000 ljudi je ubijeno, uglavnom Srba. U nekim mestima, poput Žablja, Đurđeva, Čuruga i Mošorina, je desetkovano stanovništvo - to bi po analogiji Srebrenice bio genocid. I kako to biva, nije važno ko počinje. Jugoslovenska vojska je pod generalom Rukavinom 1944. i 1945. počinila zločine protiv Mađara zvanično u znak odmazde - bilo je stravičnih zločina u selima Bačke. Šta znaju nevini civili na bilo kojoj strani šta je odmazda. A Kepiro je lepo proveo svoj život i sad može mirno da umre. Da ima duše, sam bi osećao krivicu što je bio u Novom Sadu, a ne da priča da ne zna šta se dešavalo "tamo na Štrandu" ili na Uspenskom groblju. A i Srbi i Mađari i bilo koji drugi, prosti ljudi, vide samo svoja stradanja.

Милан Радомир

pre 12 godina

Меморијално друштво „Рација 1942.“ Чуруг поводом одлуке Суда у Будимпешти да Шандор Кепиро није крив, издаје следеће САОПШТЕЊЕ:
Сам ток суђења главнокомандујућем жандармеријских патрола које су починиле Новосадску рацију 1942. године указивао је на релативизацију злочина и злочинца.
Остала је неизречена суштина кривице Шандора Кепиро, једног од архитеката Рације у Новом Саду, који је директно предводио патроле на потезу од Улице Цара Душана дуж Футошке и Јеврејске до главног новосадској трга, односно да су његове патроле починиле геноцид у самом срцу Новог Сада.
Патње жртава и њихов идентитет запали су у запећак током судског поступка у Будимпешти. То извртање правде није преседан када су у питању злочини мађарских фашиста, пошто се сам мађарски регент Миклош Хорти после рата извукао од судског процеса и умро као слободан човек.
Меморијално друштво „Рација 1942.“ подсећа грађане Србије, да је према подацима из мађарских војних кругова до којих је дошао народни посланик Странке малих поседника, Ендре Бајчи Жилински, јануарска геноцидна рација 1942. године у Чуругу, Жабљу, Ђурђеву, Госпођинцима, Гардиновцима, Вилову, Локу, Тителу, Мошорину, Шајкашу, Кисачу, Србобрану, Темерину, Новом Саду и Бечеју однела је најмање 12.763 недужне жртве, које су бачене под лед Тисе, Јегричке и Дунава, те се ником гроба не зна.


Председник
Меморијалног друштва „Рација 1942.“
Милан Радомир

sramota

pre 12 godina

Žalosno je Madjarsko pravosudje i ljaga se oprati ne može, nažalost nisam ništa drugo ni očekivao. Ne bi on došao u Madjarsku da nije imao odredjene garancije ovakvog ishoda. Takodje je žalosno što se poredi ovde on sa drugim optuženim ili osudjenim u drugim ratovima. Svi krvnici su isti i nema naš i njihov, ni jedan čovek ne zaslužuje umreti voljom dželata. A svi oni u zatvoru ili kao ovaj na slobodi uživaju u životu koji nisu ničim zaslužili. Nadati je se jedino da ipak postoji i ona poslednja pravda koju niko ne može izbeći. A danas ostaje još jednom zaplakati za žrtvama ovog koljača i ništa drugo.

magellan

pre 12 godina

Lepo im je deka rekao da nije kriv i oni su mu poverovali. Ne bi valda seda glava lagala, a u Argentinu je isao zbog upoznavanja novih kultura. Malo mu se svidelo pa je duze i ostao.

betmen

pre 12 godina

ČOVEČNOST JE PRECENJENA STVAR VEĆ ODAVNO!

A DA LI JE PRAVDA DOSTIŽNA?

PRED OVAKVIM STVARIMA ČOVEK OSTAJE NEM. NE POSTOJI KOMENTAR KOJI MOŽE DA UBLAŽI NEMOĆ U NAMA ZBOG NEPRAVDE.

TAKO SMO JADNI, SITNI I POSTIĐENI PRED ZLOČINCEM I PRED NJEGOVIM ŽRTVAMA!!!

Srle

pre 12 godina

Naravno da kao i vecina komentatora licno verujem u to da je ovaj covjek zlocinac i da je kriv i da se intimno cudim ovakvoj presudi, medjutim ono sto me izuzetno nervira je nacin na koji mediji prenose rezultat sudskog postupka, sto je ovde postala uobicajena praksa da se rezultati sudskih postupaka kod nas i u svetu prenose kao rezultat neke sportske utakmice...
Zasto se niko od domacih medija i medijskih agencija nije potrudio da dobije preveden tekst obrazlozenja presude koju je sud dao i omogucio nama obicnim gradjanima da procitamo razloge kojima su se sudije rukovodile kada su donosile takvu presudu...
Prava da sumnjamo u pravednost presude naravno imamo ali bismo trebali da imamo i pravo da te svoje sumnje zasnivamo da autenticnim cinjenicama kakva bi u ovom slucaju bila zvanicna presuda i njeno obrazlozenje...

Zbog toga bih voleo da se neko od medija potrudi i omoguci da javnost u ovoj zemlji dobije uvid u tu presudu i na osnovu nje izrazi svoj stav o istoj. Na kraju krajeva obzirom na broj zrtava nasih sunarodnika za ciju smrt se tereti ovaj covjek u ime tih zrtava bi neko od domacih medija trebao da prezume takvu obavezu, narocito drzavna novinska agencija za koju ne bi trebalo da bude preterano veliki trosak zatraziti presudu i obrazlozenje presude i platiti prevodioce da to prevedu... cime bi domaca javnost i domaci pravnici imali mnogo vise relevantnih podataka da iznesu u javnosti svoje strucno misljenje o svemu...

uzas i sramota za civilizaciju

pre 12 godina

Citam ovo i mislim pa zlocin se bre isplati (u njihovom slucaju). Ovaj oslbodjen, Sakic, Artukovic, Asner... svi pomrli a sto su pobili onlike ljude nikom nista. Ako pakao i postoji ovaj i njemu slicni su tamo zaposleni za stalno.

perica

pre 12 godina

na ovom svetu pravde nepostoji i tu je tacka! bitnija je ona druga pravda gde ce zlocinci tesko umaci jedinstvenoj pravdi na koju nece uticati ni advokati ni lobiji, vec samo dokazi!

Mirko

pre 12 godina

E moj Zurof!
Zabole bre narod u Novom Sadu i Srbiji sto je tamo neki fasista klao njihove dede i bake! Da nije tako, davno bi ovakvi ljudi bili osudjeni.
Ja se najvise nadam u tebe licno a ne u narod u Novom Sadu i Srbiji.
Hvala ti za sve sto si do sada ucinio na gonjenju zlocinaca sirom planete.

filip

pre 12 godina

Recite iskreno, da li je iko stvarno verovao da ce biti osudjen? Ja nisam, i to ne zato sto mislim da je nevin, vec zbog toga gde mu je sudjeno. Sto je pobegao u Argentinu ako je bio nevinasce?

vazed

pre 12 godina

Možda je dobro znati i ovo: Kepirou se nije sudilo što je bio jedan od onih koji su ubijali nedužne civile tokom racije, već zbog toga što je učestvovao u prikupljanju i deporataciji tih civila na mesta sa koji su ih vodili na gubilište. Tužilac je bazirao optužbu na tome da je Kepiro znao šta će biti sa tim nedužnim civilima. To su konstatacije na osnovu današnjih vesti iz Mađarske. Inače oslobađajuća poruka nije pravosnažna.

nikola

pre 12 godina

Господина Епхарима Зурофа прозивати зашто Кепиро није иза решетака? А друга страна га клама што је високоутицајан на суђење и жели Кепира иза решетака!
А Зуроф се на пресуду хвата за главу....

Мислим...

većina se izvukla ...

pre 12 godina

na koju foru svi nacisti zive po 100+ godina ?
(milinko, 18. jul 2011 15:56)

Ne svi, ali je pravda toliko spora da stiže da prestigne prirodnu smrt samo za one od njih koji su tako dugovečni.

david14

pre 12 godina

pogledajte koliku podrsku ima jobik stranka ultradesnice u madjarskoj, posle ce nama neko da spocitava kako smo mi netolerantni, siguran sam da ima madjara koji su dobri ljudi, ali prosto smesno je kada se pogleda istorija madjarske od austrougarske hegemonije pa sve do drugog svetskog rata i borbe na strani nacista