Četvrtak, 09.09.2010.

00:53

Vejvoda: Istorijski dogovor sa EU

Da se konfrontirala sa EU, Srbija bi se našla u još težoj situaciji nego što je sada, kaže direktor Balkanskog fonda za demokratiju Ivan Vejvoda za "Politiku".

Izvor: Politika

Vejvoda: Istorijski dogovor sa EU IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

21 Komentari

Sortiraj po:

Bez_Cenzure

pre 15 godina

Valjalo bi da zemlje BRIC-a odbace večeras ovu "rezoluciju". Učinili bi nam mnogo jer bi pokazalo da je barem nekome stalo do poštovanja međunarodnog prava. Jer ako smo mi podlegli pritisku ne znači da će i zemlje BRIC-a jer oni barem ne podliježu američkim pritiscima pogotovo ne Kina i Rusija. Zato ih molim da glasaju protiv ove sramne "rezolucije".

Milutin

pre 15 godina

Naravno de je gospodin Vejvoda preterao u svojoj formulaciji ali je i izdaja nacionalnih interesa preteška kvalifikacija!Da je Tadić išao u Brisel na pregovore kao predsednik države koja ima BDP od 30 000 dolara pk , da je prosečna starost 25 godina, da svake godine imamo spoljnotrgovinski suficit od par milijardi evra sasvim bi drugačije razgovarao!Ovako pristaj na šta pristati moraš ,ćuti i trpi

dovlab

pre 15 godina

Vidim da se ovde svako malo koristi rec "kapitulacija". Evo lepo definicije, pa da razresimo tu dilemu:

Kapitulacija (od latinski capitulare, dogovoriti uslove) je sporazum, odnosno čin kojim tokom rata ili sličnog oružanog sukoba država ili veća vojna formacija pristaje na prestanak oružanog otpora, odnosno predaju teritorije, ljudstva ili opreme neprijateljskoj državi, vojsci ili paravojnoj formaciji.

Stvarno postaje dosadno da ljudi koriste termine koje je uveo Vojislav Kostunica i saradnik mu Samardzic pre par godina za svaku vrstu saradnje sa EU i SAD.

zoki

pre 15 godina

hahahhaha evo ponovo proglasavaju pobedu! Istorijsku! Kako je ovo bilo lako za predvideti. Mi se UVEK prvo posvadjamo sa svakim a na kraju prihvatimo slabiju ponudu nego onu koju smo imali pre svadje. 3 grama mozga nemamo.
Ja sam lud sto sam jos tu. Nema druge. Jednostavno sam skrenuo. O daj Evropo spasi nas od nas samih, nismo zreli da vodimo sami sebe, uvedi protektorat i severno od Kosova, skroz do Subotice.

Stevka

pre 15 godina

pa istorijske odluke mogu biti i negativne. a to sto srbija nije priznala kosovo nije tolko bitno. bitnije je da nam ga drugi ne otmu i ta borba je vazna. sta vredi ako svi drugi priznaju a mi ne. ne razumem zasto su se englezi tolko plasili te nase rezolucije. vervatno nije bila tako losa. i sad cemo imati rezoluciju koja ce biti beznacajna. kao da je nemamo. vejvoda kaze da imamo jakog saveznika. a u cemu to imamo saveznika kad nemamo isti cilj? to vam je kao kad hocete iz beograda za nis pa se udruzite sa nekim ko putuje za suboticu i onda kazete da cete udruzeni brze stici do cilja.

gradjanin cane

pre 15 godina

bezveze; komentar jos jednog birokrate kako bi se dopao tadicu i stao u red za novog min spoljnih poslova. ovakav stav ce izreci jos silesija civilno-sektorskih lidera kako bi se i dalje dopadali donatorima, bili pozivani na konferencije... nema ovde drzavnickih kapaciteta.

Bojan Jankovic

pre 15 godina

Slazem se. Ocekujem od EU i SAD da sada najzad "predloze" Pristini da ublazi svoj tvrdoglavi stav da razgovor moze biti vodjen jedino na nivou dve nezavisne drzave.

Podrska

pre 15 godina

Mora da bude jos tih istorijskih poteza da bi se stvarno krenulo napred, nasi politicari ne smeju da pokleknu sada kada ce se svakako opozicija obrusiti na njih u pokusaju da obore Vladu i dodju na vlast.

nenad

pre 15 godina

"da Srbija iz pregovora sa Prištinom izvede ono što je moguće izvesti"

A sta to Srbija moze izvesti? Nista, budimo realni. Ako dodje do samih pregovora to ce biti jedan veliki uspeh a sve ostalo naucna fantastika. Nadam se nekoj podeli Kosova jer je to jedino dugotrajno resenje za sve strane.

Evroskeptik

pre 15 godina

Razocaran sam u stav g. Vejvode. Snishodljivost koju Srbija nepkrekidno ispoljava uz blagi pocetni ali samo retoricki otpor jako dobro opisuje pristup koji strani faktori praktikuju u odnosima sa njom i pokazuje da u tome nema granica. Steta jer mi Srbi i ne znamo sta znaci imati ravnopravan tretman u medjunarodnim odnosima, ali postajemo svesni da ga sa pristupom predsednika Tadica koji podrzava g. Vejvoda necemo nikada ni videti. No sve jedno, macka u dzaku tj. utopijska zamisao da EU resava sve probleme vise ne zvuci privlacno, a ni realno, dok Kosovo ostaje realan problem koji zasluzuje drugaciji tretman.

Jovan

pre 15 godina

Tadic po ko zna koji put povlaci iznudjeni potez. Mogao je ovo mnogo ranije da odigra i stakne prednost.
E, zato su neki velemajstori, veliki igraci, a neki su samo paceri.

jedina solucija revolucija

pre 15 godina

veliki poraz pokusava da se prestavi kao pobeda!
To mi je nesto poznato?
A da kao Milosevic posle povlacenja vojske 1999!

UruRuck

pre 15 godina

"ove odluke koja nije laka"
Eufemizam za izraz "kapitulacija" i izdaja nacionalnih interesa.
Nema veze.
Sada ce nam, iz robnih rezervi, dati po litar ulja.
Za 115 dinara.

Ljubomir

pre 15 godina

Pametan je Vejvoda - kao i otac mu pokojni! U pravu je po ovom i po mnogim pitanjim medjunaordnih odnosa i polozaja Srbije. Samo sa pamecu mozemo u bolju buducnost.

Istini za volju

pre 15 godina

Tvrdnja da "Srbija nije priznala Kosovo", ne stoji, jer postoji "de jure" i "de facto" priznanje?!
Od Srbije, niko ne traži "de jure" priznanje ali se insistriranjem na dijalogu "strana", koje nisu "anonimne", niti "fantomske tvorevine", itekako daje "faktičko" priznanje?!

UruRuck

pre 15 godina

"ove odluke koja nije laka"
Eufemizam za izraz "kapitulacija" i izdaja nacionalnih interesa.
Nema veze.
Sada ce nam, iz robnih rezervi, dati po litar ulja.
Za 115 dinara.

jedina solucija revolucija

pre 15 godina

veliki poraz pokusava da se prestavi kao pobeda!
To mi je nesto poznato?
A da kao Milosevic posle povlacenja vojske 1999!

gradjanin cane

pre 15 godina

bezveze; komentar jos jednog birokrate kako bi se dopao tadicu i stao u red za novog min spoljnih poslova. ovakav stav ce izreci jos silesija civilno-sektorskih lidera kako bi se i dalje dopadali donatorima, bili pozivani na konferencije... nema ovde drzavnickih kapaciteta.

Evroskeptik

pre 15 godina

Razocaran sam u stav g. Vejvode. Snishodljivost koju Srbija nepkrekidno ispoljava uz blagi pocetni ali samo retoricki otpor jako dobro opisuje pristup koji strani faktori praktikuju u odnosima sa njom i pokazuje da u tome nema granica. Steta jer mi Srbi i ne znamo sta znaci imati ravnopravan tretman u medjunarodnim odnosima, ali postajemo svesni da ga sa pristupom predsednika Tadica koji podrzava g. Vejvoda necemo nikada ni videti. No sve jedno, macka u dzaku tj. utopijska zamisao da EU resava sve probleme vise ne zvuci privlacno, a ni realno, dok Kosovo ostaje realan problem koji zasluzuje drugaciji tretman.

Istini za volju

pre 15 godina

Tvrdnja da "Srbija nije priznala Kosovo", ne stoji, jer postoji "de jure" i "de facto" priznanje?!
Od Srbije, niko ne traži "de jure" priznanje ali se insistriranjem na dijalogu "strana", koje nisu "anonimne", niti "fantomske tvorevine", itekako daje "faktičko" priznanje?!

Jovan

pre 15 godina

Tadic po ko zna koji put povlaci iznudjeni potez. Mogao je ovo mnogo ranije da odigra i stakne prednost.
E, zato su neki velemajstori, veliki igraci, a neki su samo paceri.

Stevka

pre 15 godina

pa istorijske odluke mogu biti i negativne. a to sto srbija nije priznala kosovo nije tolko bitno. bitnije je da nam ga drugi ne otmu i ta borba je vazna. sta vredi ako svi drugi priznaju a mi ne. ne razumem zasto su se englezi tolko plasili te nase rezolucije. vervatno nije bila tako losa. i sad cemo imati rezoluciju koja ce biti beznacajna. kao da je nemamo. vejvoda kaze da imamo jakog saveznika. a u cemu to imamo saveznika kad nemamo isti cilj? to vam je kao kad hocete iz beograda za nis pa se udruzite sa nekim ko putuje za suboticu i onda kazete da cete udruzeni brze stici do cilja.

Ljubomir

pre 15 godina

Pametan je Vejvoda - kao i otac mu pokojni! U pravu je po ovom i po mnogim pitanjim medjunaordnih odnosa i polozaja Srbije. Samo sa pamecu mozemo u bolju buducnost.

nenad

pre 15 godina

"da Srbija iz pregovora sa Prištinom izvede ono što je moguće izvesti"

A sta to Srbija moze izvesti? Nista, budimo realni. Ako dodje do samih pregovora to ce biti jedan veliki uspeh a sve ostalo naucna fantastika. Nadam se nekoj podeli Kosova jer je to jedino dugotrajno resenje za sve strane.

dovlab

pre 15 godina

Vidim da se ovde svako malo koristi rec "kapitulacija". Evo lepo definicije, pa da razresimo tu dilemu:

Kapitulacija (od latinski capitulare, dogovoriti uslove) je sporazum, odnosno čin kojim tokom rata ili sličnog oružanog sukoba država ili veća vojna formacija pristaje na prestanak oružanog otpora, odnosno predaju teritorije, ljudstva ili opreme neprijateljskoj državi, vojsci ili paravojnoj formaciji.

Stvarno postaje dosadno da ljudi koriste termine koje je uveo Vojislav Kostunica i saradnik mu Samardzic pre par godina za svaku vrstu saradnje sa EU i SAD.

zoki

pre 15 godina

hahahhaha evo ponovo proglasavaju pobedu! Istorijsku! Kako je ovo bilo lako za predvideti. Mi se UVEK prvo posvadjamo sa svakim a na kraju prihvatimo slabiju ponudu nego onu koju smo imali pre svadje. 3 grama mozga nemamo.
Ja sam lud sto sam jos tu. Nema druge. Jednostavno sam skrenuo. O daj Evropo spasi nas od nas samih, nismo zreli da vodimo sami sebe, uvedi protektorat i severno od Kosova, skroz do Subotice.

Bojan Jankovic

pre 15 godina

Slazem se. Ocekujem od EU i SAD da sada najzad "predloze" Pristini da ublazi svoj tvrdoglavi stav da razgovor moze biti vodjen jedino na nivou dve nezavisne drzave.

Podrska

pre 15 godina

Mora da bude jos tih istorijskih poteza da bi se stvarno krenulo napred, nasi politicari ne smeju da pokleknu sada kada ce se svakako opozicija obrusiti na njih u pokusaju da obore Vladu i dodju na vlast.

Milutin

pre 15 godina

Naravno de je gospodin Vejvoda preterao u svojoj formulaciji ali je i izdaja nacionalnih interesa preteška kvalifikacija!Da je Tadić išao u Brisel na pregovore kao predsednik države koja ima BDP od 30 000 dolara pk , da je prosečna starost 25 godina, da svake godine imamo spoljnotrgovinski suficit od par milijardi evra sasvim bi drugačije razgovarao!Ovako pristaj na šta pristati moraš ,ćuti i trpi

Bez_Cenzure

pre 15 godina

Valjalo bi da zemlje BRIC-a odbace večeras ovu "rezoluciju". Učinili bi nam mnogo jer bi pokazalo da je barem nekome stalo do poštovanja međunarodnog prava. Jer ako smo mi podlegli pritisku ne znači da će i zemlje BRIC-a jer oni barem ne podliježu američkim pritiscima pogotovo ne Kina i Rusija. Zato ih molim da glasaju protiv ove sramne "rezolucije".

dovlab

pre 15 godina

Vidim da se ovde svako malo koristi rec "kapitulacija". Evo lepo definicije, pa da razresimo tu dilemu:

Kapitulacija (od latinski capitulare, dogovoriti uslove) je sporazum, odnosno čin kojim tokom rata ili sličnog oružanog sukoba država ili veća vojna formacija pristaje na prestanak oružanog otpora, odnosno predaju teritorije, ljudstva ili opreme neprijateljskoj državi, vojsci ili paravojnoj formaciji.

Stvarno postaje dosadno da ljudi koriste termine koje je uveo Vojislav Kostunica i saradnik mu Samardzic pre par godina za svaku vrstu saradnje sa EU i SAD.

Ljubomir

pre 15 godina

Pametan je Vejvoda - kao i otac mu pokojni! U pravu je po ovom i po mnogim pitanjim medjunaordnih odnosa i polozaja Srbije. Samo sa pamecu mozemo u bolju buducnost.

Podrska

pre 15 godina

Mora da bude jos tih istorijskih poteza da bi se stvarno krenulo napred, nasi politicari ne smeju da pokleknu sada kada ce se svakako opozicija obrusiti na njih u pokusaju da obore Vladu i dodju na vlast.

UruRuck

pre 15 godina

"ove odluke koja nije laka"
Eufemizam za izraz "kapitulacija" i izdaja nacionalnih interesa.
Nema veze.
Sada ce nam, iz robnih rezervi, dati po litar ulja.
Za 115 dinara.

jedina solucija revolucija

pre 15 godina

veliki poraz pokusava da se prestavi kao pobeda!
To mi je nesto poznato?
A da kao Milosevic posle povlacenja vojske 1999!

Evroskeptik

pre 15 godina

Razocaran sam u stav g. Vejvode. Snishodljivost koju Srbija nepkrekidno ispoljava uz blagi pocetni ali samo retoricki otpor jako dobro opisuje pristup koji strani faktori praktikuju u odnosima sa njom i pokazuje da u tome nema granica. Steta jer mi Srbi i ne znamo sta znaci imati ravnopravan tretman u medjunarodnim odnosima, ali postajemo svesni da ga sa pristupom predsednika Tadica koji podrzava g. Vejvoda necemo nikada ni videti. No sve jedno, macka u dzaku tj. utopijska zamisao da EU resava sve probleme vise ne zvuci privlacno, a ni realno, dok Kosovo ostaje realan problem koji zasluzuje drugaciji tretman.

gradjanin cane

pre 15 godina

bezveze; komentar jos jednog birokrate kako bi se dopao tadicu i stao u red za novog min spoljnih poslova. ovakav stav ce izreci jos silesija civilno-sektorskih lidera kako bi se i dalje dopadali donatorima, bili pozivani na konferencije... nema ovde drzavnickih kapaciteta.

Bojan Jankovic

pre 15 godina

Slazem se. Ocekujem od EU i SAD da sada najzad "predloze" Pristini da ublazi svoj tvrdoglavi stav da razgovor moze biti vodjen jedino na nivou dve nezavisne drzave.

Stevka

pre 15 godina

pa istorijske odluke mogu biti i negativne. a to sto srbija nije priznala kosovo nije tolko bitno. bitnije je da nam ga drugi ne otmu i ta borba je vazna. sta vredi ako svi drugi priznaju a mi ne. ne razumem zasto su se englezi tolko plasili te nase rezolucije. vervatno nije bila tako losa. i sad cemo imati rezoluciju koja ce biti beznacajna. kao da je nemamo. vejvoda kaze da imamo jakog saveznika. a u cemu to imamo saveznika kad nemamo isti cilj? to vam je kao kad hocete iz beograda za nis pa se udruzite sa nekim ko putuje za suboticu i onda kazete da cete udruzeni brze stici do cilja.

Jovan

pre 15 godina

Tadic po ko zna koji put povlaci iznudjeni potez. Mogao je ovo mnogo ranije da odigra i stakne prednost.
E, zato su neki velemajstori, veliki igraci, a neki su samo paceri.

zoki

pre 15 godina

hahahhaha evo ponovo proglasavaju pobedu! Istorijsku! Kako je ovo bilo lako za predvideti. Mi se UVEK prvo posvadjamo sa svakim a na kraju prihvatimo slabiju ponudu nego onu koju smo imali pre svadje. 3 grama mozga nemamo.
Ja sam lud sto sam jos tu. Nema druge. Jednostavno sam skrenuo. O daj Evropo spasi nas od nas samih, nismo zreli da vodimo sami sebe, uvedi protektorat i severno od Kosova, skroz do Subotice.

Istini za volju

pre 15 godina

Tvrdnja da "Srbija nije priznala Kosovo", ne stoji, jer postoji "de jure" i "de facto" priznanje?!
Od Srbije, niko ne traži "de jure" priznanje ali se insistriranjem na dijalogu "strana", koje nisu "anonimne", niti "fantomske tvorevine", itekako daje "faktičko" priznanje?!

nenad

pre 15 godina

"da Srbija iz pregovora sa Prištinom izvede ono što je moguće izvesti"

A sta to Srbija moze izvesti? Nista, budimo realni. Ako dodje do samih pregovora to ce biti jedan veliki uspeh a sve ostalo naucna fantastika. Nadam se nekoj podeli Kosova jer je to jedino dugotrajno resenje za sve strane.

Milutin

pre 15 godina

Naravno de je gospodin Vejvoda preterao u svojoj formulaciji ali je i izdaja nacionalnih interesa preteška kvalifikacija!Da je Tadić išao u Brisel na pregovore kao predsednik države koja ima BDP od 30 000 dolara pk , da je prosečna starost 25 godina, da svake godine imamo spoljnotrgovinski suficit od par milijardi evra sasvim bi drugačije razgovarao!Ovako pristaj na šta pristati moraš ,ćuti i trpi

Bez_Cenzure

pre 15 godina

Valjalo bi da zemlje BRIC-a odbace večeras ovu "rezoluciju". Učinili bi nam mnogo jer bi pokazalo da je barem nekome stalo do poštovanja međunarodnog prava. Jer ako smo mi podlegli pritisku ne znači da će i zemlje BRIC-a jer oni barem ne podliježu američkim pritiscima pogotovo ne Kina i Rusija. Zato ih molim da glasaju protiv ove sramne "rezolucije".