Aleksandar
pre 3 godine
Imam ja bolji predlog mirna reinegracija Kosova i Metohije u sastav Srbije sa punim pravom autonomije kao svuda u svetu sto ima a zauzvrat neka Amerikanci ostanu 100godina u Srbiji kao saveznici.
Sreda, 27.01.2021.
08:21
Međunarodna krizna grupa (ICG) u novom izveštaju navodi da bi dve strane u dijalogu Beograda i Prištine trebalo da javno priznaju potrebu za kompromisom.
Izvor: Tanjug
pre 3 godine
Imam ja bolji predlog mirna reinegracija Kosova i Metohije u sastav Srbije sa punim pravom autonomije kao svuda u svetu sto ima a zauzvrat neka Amerikanci ostanu 100godina u Srbiji kao saveznici.
pre 3 godine
Najverovatnije sve ostaje kako je sada i to na dugi rok.
Tzv. zamrznuti sukob.
Posledice toga?
Pa ima i dobrih i loših i to za oba naroda.
Takođe i rešenje problema ima i dobrih i loših posledica za oba naroda.
Bolje bi bilo da se problem resi jer bi region dobio novu dinamiku i brži razvoj.
Neresavanje problema neće doneti neko idealno rešenje u dalekoj budućnosti, nego će i u dalekoj budućnosti da bude neki kompromis a taj kompromis može da bude lošiji po Srbe i Srbiju nego kompromis koji može da se sada ostvari. Ali moze i da se desi neka velika sreća pa taj kompromis u budućnostida bude mnogo bolji nego ovaj danas. A kolika je verovatnost za koje rešenje to mora svaki Srbin i svaki Albanac da oceni za sebe i da se bori u skladu sa svojim uverenjem i očekivanjem.
pre 3 godine
Nemci se boje negativnih efekata prekrajanja granica!Pa šta je onda otimanje Kosova?
pre 3 godine
Priznanje Kosova kao nezavisne drzave nije moguce. Koji god pregovori bi vodili takvom resenju su apsolutno neprihvatljivi.
pre 3 godine
pravite slobodno nova tri predloga...
pre 3 godine
pa ako se poštuje pravo i međunarodno pravo Kosovo je pokrajina u sastavu R Srbije.
pre 3 godine
Učimo decu da znaju čije je Kosovo i Metohija, učimo decu da ona uče svoju decu , unuke, praunuke,.. da nikada ne smeju da se odreknu Kosova i Metohije !
I opet će tada naše biti ! Kad tad. Uzimali su ga i drugi,ali smo ga uvek vraćali, tako će biti i sada samo ako deci usadimo tu ideju da ne zaborave ko su i odakle su.
pre 3 godine
Lele koliko njih će da ide da brani Kosmet. Svaka čast junaci.
pre 3 godine
Moje za moje - nikako.
pre 3 godine
Da menjamo svoje za svoje?Jel se salite?
pre 3 godine
samo kad bi se postovalo ono što UN kaže,bilo bi sve ok,ali posto neki misle da du jsci od UN onda imamo ovakve situacije.
pre 3 godine
Izgleda mnogo pricaju a ništa novo ne kažu.
De vi gospodo primorajte prvo vaše miljenike da ispune ono sto je već potpisano pa ćemo videti kako dalje.
Kakvog smisla ima razgovarati dalje dok ne ispune sve potpisano iz dosadašnjih sporazuma.
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
(Shone
Е мој Шоне. Правила игре су да сви имају право на сваки центиметар наше територије.
Ако пожелимо да опстанемо, мораћемо да будемо далеко тврђи и да делујемо уједињени много више него 99их. Сад су и последње покондирене тикве схватиле да запад мути воду, баца коске, третира као ретарде. НИкад ништа добро нам неће доћи сем од нас самих.
pre 3 godine
Dati im autonomiju kao manjini i to je to. Mogu samo da sanjaju priznanje
pre 3 godine
Oni nikako da shvate da je to Srpska zemlja
pre 3 godine
Ćeraćemo se još...
pre 3 godine
Usa drzave nek se otcepljuju,sve drzave cemo priznati!
pre 3 godine
Ubrzano clanstvo u EU Srbiji nista ne bi donelo.
Autonomne oblasti? Pa Albanska strana nije nista uradila ni po pitanju ZSO na sta su se obavezali, tako da bi i to bilo mrtvo slovo na papiru.
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
pre 3 godine
prvo i osnovno pravilo glasi ne pregovarati sa otmicarima
pre 3 godine
Nista od toga ni jedan nije dobar po nas.
pre 3 godine
Dragi Srbi, apsolutno vama se ama bas nigde ne zuri sa priznanjem Kosova. Vreme je na vasoj strani i svi to vrlo dobro znaju. I tzv. medjunarodna zajednica kao i ljudi na Kosovu. Oni ne mogu napraviti korak dalje bez da ih prizna Srbija. A Srbija ih nece priznati.
Samo polako i pametno!
pre 3 godine
NE! Ni jedna opcija nije po volji Srbije. Idemo dalje.
pre 3 godine
Nikako ne mogu da razumijem sta ce Srbiji Kosovo.
Srbija ima 6.9 milion ljudi, Kosovo 1.8.
U zajednickoj drzavi, albanca bi bilo oko 25%, sa populacijom od 50% mladjom od 35 godina.
Tom matematikom izlazi da bi vojska imala sigurno 40% albanaca (i to od vojnika pa do generala).
Skupstina sa 25% poslanika albanaca.
Plus toga 3 miliona u Albaniji, i jos toliko po zapadnoj Evropi.
I tako dalje...
pre 3 godine
"Uzajamno priznavanje"???? Srbija je suverena i priznata u svetu , zasto joj treba priznanje od otetog Kosova ?????
pre 3 godine
samo odlaganje i pregovori
Makar nam trebalo i 100 godina ...
pre 3 godine
može razmena teritorije, njima pola kosova nama pola albanije
pre 3 godine
@M
Celokupno stanovništvo KiM je oko 800000 ljudi, od kojih 150000 nisu Albanci. Dva miliona Albanaca ima, ali zajedno u Albaniji (1,4 miliona stanovnika) i na KiM.
pre 3 godine
Ba-ci kos-ku da je glođemo, da je glođemo, da je glođemo... x3
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
(I još kad nam se Crna Gora vrati..., 27. januar 2021 10:50)
Hahahah baš neki kreativan lik
pre 3 godine
Šta predlažu Šveđani? :)
pre 3 godine
Три иста.
pre 3 godine
Moze razmena za Republiku Srpsku.
pre 3 godine
NE!!!!
pre 3 godine
aj četvrta da bude da nam se vrati sve oduzeto
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
A šta bi ti da razmeniš? Svoje za svoje? E, pameti.
pre 3 godine
Ne, hvala. Sacekacemo.
pre 3 godine
Ma treca opcija. Sever Srbiji (kao i Kosovsko pomoravlje) a za manastire i crkve ekstrateritorijalni status. Kao sto je i ponudjeno. Mislim da je jedino racionalno resenje a da se ne sanjari da moze celo Kosovo da se vrati u Srbiju bez miliona Albanaca
pre 3 godine
E neš kolega...
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
А шта би требало да ураде потомци Немањића? Да се одрекну Дечана и Грачанице...и да мотају каблове радујући се својој улози у капитализму?
pre 3 godine
postoji i 4.varijanta. resenje po tipu nagorno-karabaha.
pre 3 godine
Kosovo je Srbija!!!
pre 3 godine
To mačku o rep da okačite...tu Srbija ništa ne dobija. Ni jedan od ta tri plana nisu prihvatljivi za Srbiju.
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
(Krcko, 27. januar 2021 15:58)
Iskreno ako pogledas trenutnu situaciju, ne vidim kak oSrbi bilo sta gube. Cak sta vise dobijaju vise nego sad sto imaju...
pre 3 godine
a ko je ova grupa i zasto su oni bitni? ovde svako malo izlaze raznorazni strucnjaci, sa svojim predlozima a onda nikom nista.
pre 3 godine
Ови упорно о обостраном признању, а мени је познато да је Србија призната земља у међународним оквирима и има столицу у УН. Какво онда обострано признавање?
pre 3 godine
Zamrznutu konflikt. Idealno.
pre 3 godine
Varijanta 1 je nemoguca jer Srbija se nece odreci dela svoje teritorije za neko obecanje, a cak i kad bi to ucinila to nista ne znaci za resenje spora jer se pitaju i Kina i Rusija
Varijanta 2 bi bila jos i dobra kad bi se stvari vratile na stanje da je Kosovo deo Srbije, tj da Albanci imaju autonomiju u Srbiji. Moglo bi da se prica i o pravima Albanaca van Kosova*. Ali jasno je da to nije realno.
Varijanta 3 iako mozda kod dela oba naroda nepopularna, a i kod nekih na zapadu nepopularna, ali ne zbog Kosova* nego zbog njihovih interesa van Balkana, preostaje jedina koja je sprovodiva jer bi se oslonila na realnost na terenu i to ozvanicila. Da skratimo pricu - Sever za UN stolicu. ili takoyvano "SzS" resenje - Sever za stolicu. Ut to resiti prava manjina koja ostaju unutar tih novih granica, zatim polozaj i exteritorijalni status nasih manastira na teritoriji juzno od Ibra.
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
(Dragan, 27. januar 2021 15:58)
Da nisi jos mozda zaboravio i koju tacku 4, 5, 6 i tako dalje, Kapetan Dragan. Aj jos i dalje ti lepo sanjaj!
pre 3 godine
@Pedja Dorcolac Voleo bih odgovor jedno pitanje. Ko će od našeg stanovništva da ide dole da živi ako bude svanula naša zora? Nama se prazni i ova teritorija koju imamo, da se ljudi pitaju živeli bi skoro svi u Beogradu, sela nestaju svake godine, pogotovo južna, a uskoro će i gradovi. Ukoliko svane Srpska zora, neće imati ko da je vidi, sem šačiće Srba koji su već dole...
pre 3 godine
sve moze samo da ne cujem vise ni K od Kosova. Slusamo to vec 30+ godina i apsolutno me ne zanima da slusam jos o tome ...
pre 3 godine
4. Autonimija za albance na KiM, u okviru koje bi postojala ista za srbe. Hvala i dovidjenja
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
pre 3 godine
Sjajno je razmisljanje vecine (onih koji su komentarisali ovu vest) da ne treba da pristanemo ni na sta. Po meni jako lose jer apsolutno ne postoji scenario da je moguce povratiti KiM u granice Srbije bez oruzanog sukoba. Takodje, niti jedna od vodecih svestkih sila nece zbog nas ili KiM uci u medjusobni sukob vecih razmera, ne treba biti naivan. A mi treba nesto da naucimo iz skorasnje istorije sukoba u ex YUG, prvo ce nam ponuditi nesto, a ako na to ne pristanemo ostacemo bez bilo cega. Apelujem na mudrost i da se spase srpske sredine na KiM, kako tako. Njima je mesto u matici a ne u tudjoj zemlji koja tone u ekstremni islamizam i kriminal...
pre 3 godine
@(iosonostefan, 27. januar 2021 15:13)
Dovoljno je da ostanu oni Srbi koji su vec tamo. Jer u svakom drugom resenju oni ce u roku od 5. godina da se isele sa Kosova*.
pre 3 godine
Ко нама даје право да тек тако лако одустанемо од Косова и Метохије, само зато што је неки тамо Американац или неки бирократа из Брисела смислио како би то најбоље одговарало њиховим интересима.
Нама су генерације изгинуле на тој косовско-метохијској земљи и ми ћемо сада тек тако да одустанемо? Па неће моћи. Имате ви господо резолуцију 1244 СБ УН, па крените од ње као основа. Ми треба да изађемо са својим предлогом решења који би пошао управо од тога и шта су наши интереси, а не да чекамо да нам неко донесе решење. Ја не знам шта су наше институције радиле до сада. Било је јавне расправе, па
изволите изађите са платформом на основу тога и резолуције 1244.
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
pre 3 godine
Albancima se uopste ne zuri ! Imaju najmladju populaciju u Evropi,formiraju sve vecu vojsku, naoruzanje, podrsku zapada ! Zasto zuriti kad ionako srbija nema nikakvu kontrolu na kosovu ! Svi zvanicnici iz srbije, i sportska i kulturna drustva ne mogu ulaziti na kosovu bez specijalne dozvole ! Volja je nesto drugo, a realnost sasvim nesto trece !
pre 3 godine
Kad nije idealna zasta je predlazu?
pre 3 godine
Reklo bi se da je i predlagačima jasno da su ponuđene opcije veoma mršave.
Zašto se uopšte pominje razmena teritorija u ovoj fazi kad se o tome može razgovarati samo ako Kosovo postane država? Pre toga nema se sa kim razmenjivati teritorija.
Drugo, kakve se pare uopšte mogu ponuditi da bi bile mamac? Ogromneeee! Ko bi uopšte mogao da ponudi iznos koji bi Srbiji mogao da bude privlačan? I zašto bi? Da bi neko drugi bio priznat? Smešno.
Kakvo crno uključivanje u Evropsku Uniju? Evropska Unija nije ni izdaleka spremna čak ni da razmatra proširenje, a kamoli da nekoga primi.
pre 3 godine
Resenje za Kosmet moze se postici samo kao deo sireg, sveukupnog resenja za Balkan (pre svega prostor bivse Jugoslavije). Da je bilo dovoljno razuma da su se jos pocetkom devedesetih stvari resile u skladu sa jednim principom, gde bi svako dobio neku vrstu slobode i pravde i niko ne bi bio ni pobednik ni porazeni, ali to je sada nazalost naknadna pamet... Da su Bosnjaci znali da ce nakon odbijanja Kutiljerovog plana i kretanja u rat dobiti Dejton, kosovski Albanci koliko ce uranijuma i kakvu "priznatu nezavisnu drzavu" dobiti, Hrvati koji su mislili da ce samo kad zavrse posao ciji su vecinski deo odradili pola veka ranije, stvore nezavisnu Hrvatsku i ostataka od ostataka Srba se otarase lijepa njihova u najmanju ruku Austrija biti, da smo mi znali da ce Srbi istrebljeni iz Krajine, sa Kosmeta... ali ne vredi nam sada kukati.
pre 3 godine
@M
Kojih 2 miliona Albanaca? Na Kosovu danas zivi jedva 850 000 Albanaca.
pre 3 godine
I što ćete ovaj put da odbijete ?
pre 3 godine
Мислим да је за Србе најбоље статус кво. Колико видим другој страни се жури. Ово до сада ништа не значи. Јер без потписа Србије ништа не вриједи. Албанци се као и срби из Србије се исељавају са косова тако да их неће бити 2 милиона да гласају, за парламент.. нема их ни сада. Кад кина завлада свјетом биће друга пјесма једно 30-50 година стрпљења.
pre 3 godine
Znači kako god okreneš...
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
(dr Arčibald Rajs, 27. januar 2021 08:56)
Samo što ta voda roni u suprotnom smeru, to jest ne naseljavaju Srbi Kosovo već se iseljavju sa njega, kao što su se iseljavali i dok smo imali kao nekakvu državu na toj teritoriji. A ne vidim ni jedan način na koji bi iko mogao da uspostavi državu tamo gde toliko mnogo stanovnika na nju ne pristaje, osim okupacijom. Ali da bi jednoj državi okupacija bila isplativa, ta država mora da bude vojna i osvajačka, da živi od osvajanja, da joj to bude osnov ekonomije. A i takva država, čim više ne može da osvaja, obavezno počinje da se raspada i da gubi okupirane teritorije. Meni se čini da smo prilično daleko od takvog uređenja. Zato nikad ni nismo uspeli da na Kosovu uspostavimo pravni poredak, i što nam se država, osim u Srpskim sredinama, svodila na policijske stanice i punktove sa okolinom.
pre 3 godine
Neprihvatljivo.
Ja imam bolji predlog, autonomija za KiM.
pre 3 godine
Samo razmena teritorija dolazi u obzir
pre 3 godine
Gordijev čvor.
pre 3 godine
Da smo pametni da uzmemo neki ozbiljan keš. Nećemo priznanje? Znači spremni smo da dozvolimo 2 miliona Albanaca da glasaju na izborima za predsednika? Da sami formiraju vladu kad uzmu 40% glasova na izborima? Ili zamišljamo da vratimo Kosovo a njih u hladnjače. Jel to plan?
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
Neka mi samo neko objasni,
U slucaju da bi se nekim cudom Kosovo ponovo naslo u sastavu srpske drzave, sta mislite sta bi smo radili sa svim tim Albancima, da ne mislite slucajno da bi oni bili lojalni gradjani Srbije?
Da bi placali poreze, doprinose, racune za struju i slicno....?
Kosovski problem je idealan paravan prvenstveno za nase politicare. Za zamajavanje naroda sa nekim patriotizmom i kao dusebriznistvom oko srpskog naroda....
Da nema tog problema onda bi morali da izmisle neki drugi slican, inace bi morali da se bave onime za sta su izabrani, da rade u korist gradjana, a ne svoju licnu.
pre 3 godine
Najbolje resenje je Velika Srbija i Velika Albanija...Tako dobijaju svi.
pre 3 godine
Jeste, tiha voda breg roni, ali naš breg.
pre 3 godine
Sever Srbiji, autonomija za srpske delove i manastire i Srbija u EU i dajemo priznanje.
pre 3 godine
Zašto bi albanci pristali na bilo koji predlog?
Za 100 godina, sa ovakvom srpskom ekonomijom i politikom, granice velike albanije biće na dunavu i savi
pre 3 godine
Kako god, samo da Kosovo bude nezavisno. Pokvareni ljudi ostaju pokvareni za sva vremena. Kad se sjetim ocekivanja poslije isporucivanja Milosevica Hagu pa poslije i drugih. Ocekivano je da ce, od tada, taj "medjunarodni faktor" Srbiju drzati kao malo vode na dlanu. I sta bi - nista. Srbija dade, a ne dobi nista. Svi kasniji dogovori, pregovori bili su puni svakojakih obecanja, ali kad je trebalo da dogovoreno i obecano bude i ispunjeno, nastalo je zaborav, naravno, uvijek na stetu Srbije. Valjda smo iz svega toga nesto naucili. Oni samo cekaju priznanje, tj. potpis, sve drugo bi bilo nevazno. Dakle, nista ne dati, nista ne potpisati. Neka buduca vremena ce donijeti neke nove ljude koji ce na ovo gledati sasvim postenim ocima. Do tada, strpljenja. Moramo, druge nema.
pre 3 godine
Ако су Јевреји чекали две и по хиљаде година на државу и дочекали је, шта је нама да сачекамо још 50 до 100 година да вратимо Косово. Оно је срж нашег националног идентитета и не смемо га се одрећи милом никада. Широка аутономија јесте прихватљиво решење за обе стране, али бојим се да у наредних минимум 10 година од тог предлога нема ништа.
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
pre 3 godine
A da se niko ne mesa. To bi za pocetak bilo odlicno i posteno. Nikoga mi ne interesujemo. Njih interesuje samo licna korist. Kakvo njihovo crno dobro,mir i ostalo. Vukovi u jagnjecoj kozi. Da smo sami izmeddju sebe resavali, vec bi mozda davno bilo reseno. Ovako agonija. Njima nije cilj da se nesto resi. Nego da cekanjem, iscrpljivanjem, mucenjem, donesu predlog koji bi nam bas sada odgovarao a ne da nam ne odgovara nego strasno. I tako ce dok ne prihvatimo ono sto oni zele, da navedu nas da smo mi to zeleli i kako je to dobro za sve nas. Nek nam je Bog u pomoci svima.
pre 3 godine
@Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
Naprotiv, sledeći put "ćemo dobiti" nezavisnu Vojvodinu i Sandžak, pošto srbija nikad ne propusti priliku da propusti priliku. Srbija bi za kratko vreme mogla da reši OGROMNU većinu svih problema članstvom u NATO, a potom priznanjem Kosova (uz eventualnu razmenu teritorija), tim redosledom, ali treba imati mozak i m**a, organe koji su u srbistanskoj guberniji deficitarni od "svetog" "save" do danas.
pre 3 godine
@bole: Bole da li znas da je krivicno delo to sto si napisao? To ti je u clanu 49 Ustava Republike Srbije. Pozivas javno na proterivanje ljudi. "Proterati" nekoga iz svoje kuce, narocito nekog ko je nacionalna manjina je nedozvoljeno i kaznjivo. Pozivas drzavu na izvrsenje krivicnog dela protiv svojih gradjana? I pozivas tzv. Kosovo da izvrsi isto delo protiv svojih gradjana srpske nacionalnosti? I tebi lepo?
pre 3 godine
... U analizi se konstatuje da Evropska unija mora da postigne jedinstven stav u vezi sa rešavanjem kosovskog čvora Most na Ibru u Kosovskoj Mitrovici odavno razdvaja srpski od albanskog dela grada...Ovo je najbolje, da se zna granica i nema zajedništva.Bilo je nekad a porušeno je bombama.Srbi pamte! Drugo, mi njih ne trebamo priznati, ZAŠTO JE NAMA BITNO NJIHOVO PRIZNANJE!? Nas su davno priznali! Njih, a njih je svijet priznao. Jesu se i počeli utrkivati sa proglašenjem nezavisnosti, ko će prije, ludilo i euforija. Sad Srbija da se odrekne svojih korjena, da Srbija završi tu NJIHOVU trku, malo SUTRA! Kosovo pripada i NAMA a ne samo NJIMA.
pre 3 godine
Moderno društvo je multietničko, multikulturno, multikonfesionalno i građansko.
Zato ostaju granice kakve jesu jer nema ustupaka nacionalistima koji žele čistu etničku državu.
Jedino šta je moguce je
1. da Srbija prizna Kosovo
2. da se Kosovo vrati pod kontrolu Srbije
3. da se Kosovo ujedini sa Albanijom ako ne ide ono pod 1 ili pod 2.
Po mom mišljenju trebalo bi da se ostvari ovo pod 2 ali obzirom da je Kosovo priznalo preko 100 država demokratskog sveta mislim da su male šanse da se to promeni. Ovo pod 1 isto su male šanse. Na kraju će da se desi ovo pod 3 iako je to suprotno multietničkoj državi i Srbi če tek tada da isele sa Kosmeta. Ali tada im imanja niko ne e da kupi. Naprosto će da napuste imanja. Da li će Srbija tada vojno da interveniše ili će da ćeka 100-200 godina da se nešto “promeni”?
pre 3 godine
Opcija br. 2 - autonomija. Kosovo je vec sada autonomna pokrajina u sastavu RS. Ne postoji bolje resenje, a kao sto kaze sagovornik, vec postoje svetli primeri tog tipa i u Evropi. Kao Katalonija i problem resen. Idemo dalje.
pre 3 godine
imaju i Albanci svoj plan . ujedine se sa Albanijom koja je vec clanica UN i ne trebaju im vise nikakva priznanja
pre 3 godine
Može razmena teritorija, nama sever Kosmeta, Republika Srpska i eksteritorijalnost srpskih manastira na Kosmetu a vama ostatak Kosova.
pre 3 godine
To je otprilike situacija kao da vam drumski razbojnici otmu automobil pa vas ucenjuju da im potpišete ovlašćenje ili ugovor o poklonu!
pre 3 godine
Pa ovi čak ni šargarepu više ne nude a ni kanap, samo štap !!!
Kada su po "ubrzanoj" proceduri u EU primali Bugare, Rumune, Madjare i ostale iz Istočnog bloka, nije bilo problema, iako smo mi bili u to vreme 10-20 godina ispred njih !!!
Sada kada je EU pred raspadom, šta mi ima da tražimo tamo ?
Njihove "vrednosti" smo najbolje mogli da vidimo na primeru nabavke respiratora i medicinske opreme, na početku pandemije,piraterija i otimačina i to ona najpodmuklija, sada isto sa vakcinama !!!
Gde je sada NATO i "zapadna solidarnost", da CG, Albaniji, Makedoniji i ostalim banana Republikama dopreme vakcine, pa makar ih i naplatili ?
Da li je sada jasno da NATO ne donosi, nikakvu sigurnost i stabilnostveć samo gledaju svoje sebične interese a u perspektivi mogu da donesu samo smrt i razaranja u ime tih interesa !!!
pre 3 godine
Otpis svih dugova R. Srbije. Pare.
Pristup fondovima EU i USA, povoljni krediti i direktne investicije.
Prijem Srbije u EU najkasnije 2025.
Razmena teritorije: Sever Kosova Srbima, par sela u Bujanovačkoj opštini Kosovu.
Nema zahteva za eksplicitnim priznanjem Kosova od strane Srbije, ali se Srbija neće protiviti prijemu Kosova u međunarodne institucije.
Sadašnje stanje je smešno i opasno do bola, pre svega za same stanovnike Kosova, Srbe ali i Albance.
pre 3 godine
Hrvati se spore sa nama oko bezvrednog zemljista zbog toka Dunava,spore se sa Slovencima oko nesto malo vode,iako je sud presudio u korist Slovenije
Azerbejdzan takodje cekao pravi trenutak da vrati Karabah. Spanija neda Kataliniju. Niko neda ni mrvicu svoje drzave a ovde vidim po komentarima da ljudi hoce i da treba priznati i pokloniti na silu oduzetu zemlju i 15% teritorije. Mislite da kad se Kosmet prizna,da ce nekom biti bolje? Gde vi zivite? Nikom nije u interesu deco da se ovde lepo zivi. Jer ako se ovde lepo zivi,Nemac nece imati jeftinu i skolovanu radnu snagu. Ko ce onda kod njih da ode? Ovde nikad nije i nikad nece biti bolje a kad je tako onda se ne odricemo svete Srpske zemlje Kosmeta!!! Amin...
pre 3 godine
Šta njih briga za nas. Neka oni brinu svoje brige.
pre 3 godine
Jedino moguce resenje za nas je da im ne 'smetamo'u daljim medjunarodnim integracijama da bi uspostavili najjacu mogucu podrsku USA u regionu sto u prevodu znaci opstanak i zivot bez trzavica i maltretiranja raznih vrsta i ekonomskih ucena.
Ne treba i niko ne moze da nas natera da ih priznamo, neka ih prizna ko hoce i ko ih voli,za sve normalne Srbe to ce biti deo okupirane teritorije do jednog lepog dana kad se steknu uslovu za rekonkvistu a doci ce i taj dan pa makar i za 1000 godina.
Tesko je to iz ove perspektive prihvatiti ali taman da nam sve neko preko noci vrati u nase ruke mi bi morali bukvalno da drzimo tu teritoriju sa 90% siptara pod nasom okupacijom jer suzivota sa njima nece biti u skorije vreme.
Podele ne dolaze u obzir jer ko moze da odluci da mu je Mitrovica vaznija od Prizrena ili Peci,kao sto je nekome i Knin bio sve u zivotu tako je nekome i Djakovica, politicari neka ostave pragmaticnost za neka druga zivotna pitanja ovde se radi o nasoj teritoriji.
pre 3 godine
Kosovo je po nasem ustavu i rezoluciji 1244 neotudjivi deo Srbije. To je dakle prvo. Drugo, Kosmet je trenutno okupirana teritorija (tako treba da je posmatramo). Trece, mozda i najvaznije, kako to da nam Amerika ubrza proces pridruzivanja u EU. Nisam znao da su i ona clanica EU? Cetvrto, pre izvesnog vremena (ne tako davno) su “zavrnuli” Makedoniju da promeni ime, da se odrekne jos nekih stvari zarad brzeg ulaska u EU. Oni uradili apsolutno sve sto je trazeno od njih ali ni milimetar nisu blize EU. Dakle da rezimiramo. Kosmet je okupirana teritorija na kojoj teroristi sa saveznicima mogu da rade manje-vise sta god zele dok jednog dana ne svane Srpska zora na nasem Kosmetu.
pre 3 godine
sta reci a ne zaplakati, verovatno je svima jasno da bez vojne intervencije i rata, kosovo nece biti vraceno srbiji, isto tako, ceo svet zna cije je to kosovo, ko su srbi, a ko i sta albanci...ali taj isti svet ne daje ni pet para, iz razloga sto su srbi izabrali pogresnu stranu pre viseo od 30 godina!! evropa nema predstavu sta da radi sa kosovom, najsiromasnijom regijom u evropi, gde je glavna privredna grana kriminal...licno po meni jedino resenje bi bila podela, ali ne kako to hoce amerikanci ili neki nasi politicari, vec podela na pola, negde kod pristine, manastiri i crkve koji ostanu juzno bili bi nasi i pod specijalnom zastitom, za tu polovinu kosova, srbija bi morala da bude primljena u eu istog trena, morala bi da dobije oprost svih dugova, i morala bi biti izgradjena i pomognuta bezpovratnim kreditima od strane amerike...sve drugo ponudjeno bi trebalo odbiti i proglasiti okupaciju dela zemlje, i samo ponavljati kao papagaj ako moze kipar moze i srbija!!!
pre 3 godine
Највећи проблем лежи у чињеници да Америци Косово* - треба !
pre 3 godine
Ja bih priznao Kosovo bez ikakvih predloga, tj ustupaka.
pre 3 godine
kako god,oni bi da tudjom.teritorijom.trguju..
bas ih briga,sve dok se njihovo ne dira.
demokratski
pre 3 godine
Iskreno, za Srbiju je najbolje da ljubazno odbije sve ove predloge. Situacija kakva jeste nam ne odgovara, ponudjena rešenja takodje, neka ostane situacija takva kakva je još neko vreme. Problem jeste, ali rata nema, tako da strpecemo se za neka dalja vremena.
pre 3 godine
Srbijo uzmi ili ostavi.
pre 3 godine
kako to mislite Obamin dokument iz 2018?
Pa od 2016-2020 je Tramp na vlasti.
Drugo nisu to dokumenti, vec predlozi.
Trece ako je Blic rekao e pa stvarno, sto uzimate ovaj list kao neko merilo , koji je svakim danom sve vise tabloid, a ujedno drzi stranu NATO opciji tj anti srpski, sem lokalnih tema kojima nam zavarava pogled njegovog delovanja.
Cetvrto , da li nas neko pita , pa i mi imamo dosta predloga koji su za nas bolja i pravicnija opcija. Jer nisu Ameri svu pamet popili pa oni znaju a mi ne. Doduse Ameri su korumpirani putem lobiranja tako da odma u startu najvijaju za otimace nase teritorije i nasledja.
pre 3 godine
Kosovo je izgubljeno , hteli mi to ili ne.Albanci neće nikad odustati od Kosova , tako da to ide u nedogled.
pre 3 godine
aj resite jerusalim prvo,malo je stariji problem....onda dodjite za 1000 god kod nas.
ne priznajemo, gotovo. lupajte opet ako smete.
pre 3 godine
Nista nam ne ide u u prilog
pre 3 godine
Na zalost, ako nas je istorija bilo sta naucila to je da se neresena pitanja iz jednog rata mogu resiti samo nekim drugim ratom.
pre 3 godine
E čuj za srpske Albance? Ovo je prvi put da cujem i za ovu kategoriju. Sve je jasno
pre 3 godine
Sve može... Osim eksplicitnog priznanja i postupaka iz kojih se nedvosmisleno može zaključiti da je Srbija priznala AP KiM.
pre 3 godine
Republika Srpska, izlaz na more i deo gde su naše stanovništvo i svetinje pa možda i razmislimo!
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
pre 3 godine
Kako god nevalja, jer u stvari nije problem šta se radi nego sa kim se radi .
pre 3 godine
Druga i treća opcija su najbolje za nas, prva naravno nikako. Razmena teritorija mi zvuči nekako realno. Zaboravite na bilo koja druga rešenja, izgubili smo mnogo jer zna se ko pomaže albanskoj strani.
pre 3 godine
Osnovna greška u pristupu rešavanja problema je pokušaj stvaranja multikulturnog i multinacionalnog društva što je i princip EU. Pobogu, mi smo ratovali, kao i u BiH, sveže je još i nećemo zajedno na silu jer neverujemo jedni drugima. Pustite da se razvijemo kao društvo pa ćemo se ponovo mešati i živeti zajedno. Uostalom, primite ceo region u EU, pa granice neće postojati.
pre 3 godine
Imamo i mi plan: Kosovo nije država u punom smislu, već najšira autonomiju, slična Tajvanu. Nema stolicu u UN, ali ima podršku za međunarodne institucije u administrativnom smislu. Oročiti rešenje na sto godina, uspostaviti sve moguće odnose na građanskom nivou i živeti tako. Albanci u tom slučaju imaju svoju de fakto državu, kao što je već i imaju, Srbija ima svoj ponos, suverenitet i integritet, i ne pristaje na otimanje teritorije.
pre 3 godine
Hvala ali nema nista od dogovora
pre 3 godine
Podela i ruka ruci.
pre 3 godine
E hajde više da se reši to pitanje,decenijama slušamo isto,rešenja ali nisu idealna.Prelomite više i idemo dalje,nije idealno pa nije ali dokle više.Rešavajte više ako ne zbog nas onda zbog naše dece.Kao da nekom odgovara da neidemo u Eu pa oteže non stop,rešavajte i korupciju.
pre 3 godine
Mislim da je jedino resenje da mi proteramo albance iz preseva, bujanovca i medvedje, da za uzvrat oni proteraju srbe iz enklava, da se onda sever pripoji srbiji, a mi priznamo ostatak.
Gazivodama da upravljamo mi.
pre 3 godine
Mi koji ovo sada citamo necemo doziveti ni jedno od tih rešenja :(
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
pre 3 godine
Daleko je Amerika (od rešenja problema). Zaista, ako neko iskreno traži rešenje, morao bi malo bolje da sagleda interese Srpske strane i nealbanaca, pa i da pritisne kosovsku stranu bar sa pola sile kao što pritiska srpsku stranu.
Sama glasina o postojanju tri opcije dovoljno govori o nepoznavanju. 100 godina pregovora je bolje nego godinu dana rata.
pre 3 godine
Hoćemo deo Čikaga da bude pripojen Srbiji! Je li može tako?
pre 3 godine
Evo sad će i nama da procuri
dokument iz Koštuničine adminustracije. "Više od autonomije manje od nezavisnosti"
pre 3 godine
Kako god, samo skinite vise taj kamen sa vrata ,aman ljudi vise.
pre 3 godine
Kako im nije palo na pamet da vrate Kosovo Srbiji i da mu daju autonomiju, već u sva tri slučaja Kosovo da bude nezavisno. Fuj.
pre 3 godine
Zanimljivo kako sva tri “rešenja” podrazumevaju njihovu nezavisnost i naše priznavanje iste. Verovatno misle da smo zaglupljeni debili kao i velika većina njihovog biračkog tela.
pre 3 godine
Na zalost, ako nas je istorija bilo sta naucila to je da se neresena pitanja iz jednog rata mogu resiti samo nekim drugim ratom.
pre 3 godine
Hvala ali nema nista od dogovora
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
pre 3 godine
Zanimljivo kako sva tri “rešenja” podrazumevaju njihovu nezavisnost i naše priznavanje iste. Verovatno misle da smo zaglupljeni debili kao i velika većina njihovog biračkog tela.
pre 3 godine
Hoćemo deo Čikaga da bude pripojen Srbiji! Je li može tako?
pre 3 godine
Kosovo je po nasem ustavu i rezoluciji 1244 neotudjivi deo Srbije. To je dakle prvo. Drugo, Kosmet je trenutno okupirana teritorija (tako treba da je posmatramo). Trece, mozda i najvaznije, kako to da nam Amerika ubrza proces pridruzivanja u EU. Nisam znao da su i ona clanica EU? Cetvrto, pre izvesnog vremena (ne tako davno) su “zavrnuli” Makedoniju da promeni ime, da se odrekne jos nekih stvari zarad brzeg ulaska u EU. Oni uradili apsolutno sve sto je trazeno od njih ali ni milimetar nisu blize EU. Dakle da rezimiramo. Kosmet je okupirana teritorija na kojoj teroristi sa saveznicima mogu da rade manje-vise sta god zele dok jednog dana ne svane Srpska zora na nasem Kosmetu.
pre 3 godine
Kako im nije palo na pamet da vrate Kosovo Srbiji i da mu daju autonomiju, već u sva tri slučaja Kosovo da bude nezavisno. Fuj.
pre 3 godine
Ови упорно о обостраном признању, а мени је познато да је Србија призната земља у међународним оквирима и има столицу у УН. Какво онда обострано признавање?
pre 3 godine
Sve može... Osim eksplicitnog priznanja i postupaka iz kojih se nedvosmisleno može zaključiti da je Srbija priznala AP KiM.
pre 3 godine
Ако су Јевреји чекали две и по хиљаде година на државу и дочекали је, шта је нама да сачекамо још 50 до 100 година да вратимо Косово. Оно је срж нашег националног идентитета и не смемо га се одрећи милом никада. Широка аутономија јесте прихватљиво решење за обе стране, али бојим се да у наредних минимум 10 година од тог предлога нема ништа.
pre 3 godine
Imamo i mi plan: Kosovo nije država u punom smislu, već najšira autonomiju, slična Tajvanu. Nema stolicu u UN, ali ima podršku za međunarodne institucije u administrativnom smislu. Oročiti rešenje na sto godina, uspostaviti sve moguće odnose na građanskom nivou i živeti tako. Albanci u tom slučaju imaju svoju de fakto državu, kao što je već i imaju, Srbija ima svoj ponos, suverenitet i integritet, i ne pristaje na otimanje teritorije.
pre 3 godine
E čuj za srpske Albance? Ovo je prvi put da cujem i za ovu kategoriju. Sve je jasno
pre 3 godine
Hrvati se spore sa nama oko bezvrednog zemljista zbog toka Dunava,spore se sa Slovencima oko nesto malo vode,iako je sud presudio u korist Slovenije
Azerbejdzan takodje cekao pravi trenutak da vrati Karabah. Spanija neda Kataliniju. Niko neda ni mrvicu svoje drzave a ovde vidim po komentarima da ljudi hoce i da treba priznati i pokloniti na silu oduzetu zemlju i 15% teritorije. Mislite da kad se Kosmet prizna,da ce nekom biti bolje? Gde vi zivite? Nikom nije u interesu deco da se ovde lepo zivi. Jer ako se ovde lepo zivi,Nemac nece imati jeftinu i skolovanu radnu snagu. Ko ce onda kod njih da ode? Ovde nikad nije i nikad nece biti bolje a kad je tako onda se ne odricemo svete Srpske zemlje Kosmeta!!! Amin...
pre 3 godine
Kako god, samo skinite vise taj kamen sa vrata ,aman ljudi vise.
pre 3 godine
postoji i 4.varijanta. resenje po tipu nagorno-karabaha.
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
A šta bi ti da razmeniš? Svoje za svoje? E, pameti.
pre 3 godine
Ne, hvala. Sacekacemo.
pre 3 godine
Iskreno, za Srbiju je najbolje da ljubazno odbije sve ove predloge. Situacija kakva jeste nam ne odgovara, ponudjena rešenja takodje, neka ostane situacija takva kakva je još neko vreme. Problem jeste, ali rata nema, tako da strpecemo se za neka dalja vremena.
pre 3 godine
А шта би требало да ураде потомци Немањића? Да се одрекну Дечана и Грачанице...и да мотају каблове радујући се својој улози у капитализму?
pre 3 godine
aj resite jerusalim prvo,malo je stariji problem....onda dodjite za 1000 god kod nas.
ne priznajemo, gotovo. lupajte opet ako smete.
pre 3 godine
"Uzajamno priznavanje"???? Srbija je suverena i priznata u svetu , zasto joj treba priznanje od otetog Kosova ?????
pre 3 godine
Republika Srpska, izlaz na more i deo gde su naše stanovništvo i svetinje pa možda i razmislimo!
pre 3 godine
@M
Kojih 2 miliona Albanaca? Na Kosovu danas zivi jedva 850 000 Albanaca.
pre 3 godine
Kosovo je Srbija!!!
pre 3 godine
To mačku o rep da okačite...tu Srbija ništa ne dobija. Ni jedan od ta tri plana nisu prihvatljivi za Srbiju.
pre 3 godine
E hajde više da se reši to pitanje,decenijama slušamo isto,rešenja ali nisu idealna.Prelomite više i idemo dalje,nije idealno pa nije ali dokle više.Rešavajte više ako ne zbog nas onda zbog naše dece.Kao da nekom odgovara da neidemo u Eu pa oteže non stop,rešavajte i korupciju.
pre 3 godine
Da smo pametni da uzmemo neki ozbiljan keš. Nećemo priznanje? Znači spremni smo da dozvolimo 2 miliona Albanaca da glasaju na izborima za predsednika? Da sami formiraju vladu kad uzmu 40% glasova na izborima? Ili zamišljamo da vratimo Kosovo a njih u hladnjače. Jel to plan?
pre 3 godine
Zamrznutu konflikt. Idealno.
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
pre 3 godine
Evo sad će i nama da procuri
dokument iz Koštuničine adminustracije. "Više od autonomije manje od nezavisnosti"
pre 3 godine
To je otprilike situacija kao da vam drumski razbojnici otmu automobil pa vas ucenjuju da im potpišete ovlašćenje ili ugovor o poklonu!
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
(I još kad nam se Crna Gora vrati..., 27. januar 2021 10:50)
Hahahah baš neki kreativan lik
pre 3 godine
Mi koji ovo sada citamo necemo doziveti ni jedno od tih rešenja :(
pre 3 godine
Мислим да је за Србе најбоље статус кво. Колико видим другој страни се жури. Ово до сада ништа не значи. Јер без потписа Србије ништа не вриједи. Албанци се као и срби из Србије се исељавају са косова тако да их неће бити 2 милиона да гласају, за парламент.. нема их ни сада. Кад кина завлада свјетом биће друга пјесма једно 30-50 година стрпљења.
pre 3 godine
može razmena teritorije, njima pola kosova nama pola albanije
pre 3 godine
aj četvrta da bude da nam se vrati sve oduzeto
pre 3 godine
NE! Ni jedna opcija nije po volji Srbije. Idemo dalje.
pre 3 godine
Osnovna greška u pristupu rešavanja problema je pokušaj stvaranja multikulturnog i multinacionalnog društva što je i princip EU. Pobogu, mi smo ratovali, kao i u BiH, sveže je još i nećemo zajedno na silu jer neverujemo jedni drugima. Pustite da se razvijemo kao društvo pa ćemo se ponovo mešati i živeti zajedno. Uostalom, primite ceo region u EU, pa granice neće postojati.
pre 3 godine
Zašto bi albanci pristali na bilo koji predlog?
Za 100 godina, sa ovakvom srpskom ekonomijom i politikom, granice velike albanije biće na dunavu i savi
pre 3 godine
Ja bih priznao Kosovo bez ikakvih predloga, tj ustupaka.
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
pre 3 godine
... U analizi se konstatuje da Evropska unija mora da postigne jedinstven stav u vezi sa rešavanjem kosovskog čvora Most na Ibru u Kosovskoj Mitrovici odavno razdvaja srpski od albanskog dela grada...Ovo je najbolje, da se zna granica i nema zajedništva.Bilo je nekad a porušeno je bombama.Srbi pamte! Drugo, mi njih ne trebamo priznati, ZAŠTO JE NAMA BITNO NJIHOVO PRIZNANJE!? Nas su davno priznali! Njih, a njih je svijet priznao. Jesu se i počeli utrkivati sa proglašenjem nezavisnosti, ko će prije, ludilo i euforija. Sad Srbija da se odrekne svojih korjena, da Srbija završi tu NJIHOVU trku, malo SUTRA! Kosovo pripada i NAMA a ne samo NJIMA.
pre 3 godine
4. Autonimija za albance na KiM, u okviru koje bi postojala ista za srbe. Hvala i dovidjenja
pre 3 godine
Ко нама даје право да тек тако лако одустанемо од Косова и Метохије, само зато што је неки тамо Американац или неки бирократа из Брисела смислио како би то најбоље одговарало њиховим интересима.
Нама су генерације изгинуле на тој косовско-метохијској земљи и ми ћемо сада тек тако да одустанемо? Па неће моћи. Имате ви господо резолуцију 1244 СБ УН, па крените од ње као основа. Ми треба да изађемо са својим предлогом решења који би пошао управо од тога и шта су наши интереси, а не да чекамо да нам неко донесе решење. Ја не знам шта су наше институције радиле до сада. Било је јавне расправе, па
изволите изађите са платформом на основу тога и резолуције 1244.
pre 3 godine
Dragi Srbi, apsolutno vama se ama bas nigde ne zuri sa priznanjem Kosova. Vreme je na vasoj strani i svi to vrlo dobro znaju. I tzv. medjunarodna zajednica kao i ljudi na Kosovu. Oni ne mogu napraviti korak dalje bez da ih prizna Srbija. A Srbija ih nece priznati.
Samo polako i pametno!
pre 3 godine
Može razmena teritorija, nama sever Kosmeta, Republika Srpska i eksteritorijalnost srpskih manastira na Kosmetu a vama ostatak Kosova.
pre 3 godine
samo odlaganje i pregovori
Makar nam trebalo i 100 godina ...
pre 3 godine
prvo i osnovno pravilo glasi ne pregovarati sa otmicarima
pre 3 godine
Nista nam ne ide u u prilog
pre 3 godine
Kako god, samo da Kosovo bude nezavisno. Pokvareni ljudi ostaju pokvareni za sva vremena. Kad se sjetim ocekivanja poslije isporucivanja Milosevica Hagu pa poslije i drugih. Ocekivano je da ce, od tada, taj "medjunarodni faktor" Srbiju drzati kao malo vode na dlanu. I sta bi - nista. Srbija dade, a ne dobi nista. Svi kasniji dogovori, pregovori bili su puni svakojakih obecanja, ali kad je trebalo da dogovoreno i obecano bude i ispunjeno, nastalo je zaborav, naravno, uvijek na stetu Srbije. Valjda smo iz svega toga nesto naucili. Oni samo cekaju priznanje, tj. potpis, sve drugo bi bilo nevazno. Dakle, nista ne dati, nista ne potpisati. Neka buduca vremena ce donijeti neke nove ljude koji ce na ovo gledati sasvim postenim ocima. Do tada, strpljenja. Moramo, druge nema.
pre 3 godine
Nikako ne mogu da razumijem sta ce Srbiji Kosovo.
Srbija ima 6.9 milion ljudi, Kosovo 1.8.
U zajednickoj drzavi, albanca bi bilo oko 25%, sa populacijom od 50% mladjom od 35 godina.
Tom matematikom izlazi da bi vojska imala sigurno 40% albanaca (i to od vojnika pa do generala).
Skupstina sa 25% poslanika albanaca.
Plus toga 3 miliona u Albaniji, i jos toliko po zapadnoj Evropi.
I tako dalje...
pre 3 godine
Pa ovi čak ni šargarepu više ne nude a ni kanap, samo štap !!!
Kada su po "ubrzanoj" proceduri u EU primali Bugare, Rumune, Madjare i ostale iz Istočnog bloka, nije bilo problema, iako smo mi bili u to vreme 10-20 godina ispred njih !!!
Sada kada je EU pred raspadom, šta mi ima da tražimo tamo ?
Njihove "vrednosti" smo najbolje mogli da vidimo na primeru nabavke respiratora i medicinske opreme, na početku pandemije,piraterija i otimačina i to ona najpodmuklija, sada isto sa vakcinama !!!
Gde je sada NATO i "zapadna solidarnost", da CG, Albaniji, Makedoniji i ostalim banana Republikama dopreme vakcine, pa makar ih i naplatili ?
Da li je sada jasno da NATO ne donosi, nikakvu sigurnost i stabilnostveć samo gledaju svoje sebične interese a u perspektivi mogu da donesu samo smrt i razaranja u ime tih interesa !!!
pre 3 godine
@M
Celokupno stanovništvo KiM je oko 800000 ljudi, od kojih 150000 nisu Albanci. Dva miliona Albanaca ima, ali zajedno u Albaniji (1,4 miliona stanovnika) i na KiM.
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
pre 3 godine
Albancima se uopste ne zuri ! Imaju najmladju populaciju u Evropi,formiraju sve vecu vojsku, naoruzanje, podrsku zapada ! Zasto zuriti kad ionako srbija nema nikakvu kontrolu na kosovu ! Svi zvanicnici iz srbije, i sportska i kulturna drustva ne mogu ulaziti na kosovu bez specijalne dozvole ! Volja je nesto drugo, a realnost sasvim nesto trece !
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
imaju i Albanci svoj plan . ujedine se sa Albanijom koja je vec clanica UN i ne trebaju im vise nikakva priznanja
pre 3 godine
Opcija br. 2 - autonomija. Kosovo je vec sada autonomna pokrajina u sastavu RS. Ne postoji bolje resenje, a kao sto kaze sagovornik, vec postoje svetli primeri tog tipa i u Evropi. Kao Katalonija i problem resen. Idemo dalje.
pre 3 godine
kako to mislite Obamin dokument iz 2018?
Pa od 2016-2020 je Tramp na vlasti.
Drugo nisu to dokumenti, vec predlozi.
Trece ako je Blic rekao e pa stvarno, sto uzimate ovaj list kao neko merilo , koji je svakim danom sve vise tabloid, a ujedno drzi stranu NATO opciji tj anti srpski, sem lokalnih tema kojima nam zavarava pogled njegovog delovanja.
Cetvrto , da li nas neko pita , pa i mi imamo dosta predloga koji su za nas bolja i pravicnija opcija. Jer nisu Ameri svu pamet popili pa oni znaju a mi ne. Doduse Ameri su korumpirani putem lobiranja tako da odma u startu najvijaju za otimace nase teritorije i nasledja.
pre 3 godine
@Pedja Dorcolac Voleo bih odgovor jedno pitanje. Ko će od našeg stanovništva da ide dole da živi ako bude svanula naša zora? Nama se prazni i ova teritorija koju imamo, da se ljudi pitaju živeli bi skoro svi u Beogradu, sela nestaju svake godine, pogotovo južna, a uskoro će i gradovi. Ukoliko svane Srpska zora, neće imati ko da je vidi, sem šačiće Srba koji su već dole...
pre 3 godine
Neka mi samo neko objasni,
U slucaju da bi se nekim cudom Kosovo ponovo naslo u sastavu srpske drzave, sta mislite sta bi smo radili sa svim tim Albancima, da ne mislite slucajno da bi oni bili lojalni gradjani Srbije?
Da bi placali poreze, doprinose, racune za struju i slicno....?
Kosovski problem je idealan paravan prvenstveno za nase politicare. Za zamajavanje naroda sa nekim patriotizmom i kao dusebriznistvom oko srpskog naroda....
Da nema tog problema onda bi morali da izmisle neki drugi slican, inace bi morali da se bave onime za sta su izabrani, da rade u korist gradjana, a ne svoju licnu.
pre 3 godine
Neprihvatljivo.
Ja imam bolji predlog, autonomija za KiM.
pre 3 godine
Kako god nevalja, jer u stvari nije problem šta se radi nego sa kim se radi .
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
(dr Arčibald Rajs, 27. januar 2021 08:56)
Samo što ta voda roni u suprotnom smeru, to jest ne naseljavaju Srbi Kosovo već se iseljavju sa njega, kao što su se iseljavali i dok smo imali kao nekakvu državu na toj teritoriji. A ne vidim ni jedan način na koji bi iko mogao da uspostavi državu tamo gde toliko mnogo stanovnika na nju ne pristaje, osim okupacijom. Ali da bi jednoj državi okupacija bila isplativa, ta država mora da bude vojna i osvajačka, da živi od osvajanja, da joj to bude osnov ekonomije. A i takva država, čim više ne može da osvaja, obavezno počinje da se raspada i da gubi okupirane teritorije. Meni se čini da smo prilično daleko od takvog uređenja. Zato nikad ni nismo uspeli da na Kosovu uspostavimo pravni poredak, i što nam se država, osim u Srpskim sredinama, svodila na policijske stanice i punktove sa okolinom.
pre 3 godine
Oni nikako da shvate da je to Srpska zemlja
pre 3 godine
Kosovo je izgubljeno , hteli mi to ili ne.Albanci neće nikad odustati od Kosova , tako da to ide u nedogled.
pre 3 godine
Usa drzave nek se otcepljuju,sve drzave cemo priznati!
pre 3 godine
Ćeraćemo se još...
pre 3 godine
Moderno društvo je multietničko, multikulturno, multikonfesionalno i građansko.
Zato ostaju granice kakve jesu jer nema ustupaka nacionalistima koji žele čistu etničku državu.
Jedino šta je moguce je
1. da Srbija prizna Kosovo
2. da se Kosovo vrati pod kontrolu Srbije
3. da se Kosovo ujedini sa Albanijom ako ne ide ono pod 1 ili pod 2.
Po mom mišljenju trebalo bi da se ostvari ovo pod 2 ali obzirom da je Kosovo priznalo preko 100 država demokratskog sveta mislim da su male šanse da se to promeni. Ovo pod 1 isto su male šanse. Na kraju će da se desi ovo pod 3 iako je to suprotno multietničkoj državi i Srbi če tek tada da isele sa Kosmeta. Ali tada im imanja niko ne e da kupi. Naprosto će da napuste imanja. Da li će Srbija tada vojno da interveniše ili će da ćeka 100-200 godina da se nešto “promeni”?
pre 3 godine
@Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
Naprotiv, sledeći put "ćemo dobiti" nezavisnu Vojvodinu i Sandžak, pošto srbija nikad ne propusti priliku da propusti priliku. Srbija bi za kratko vreme mogla da reši OGROMNU većinu svih problema članstvom u NATO, a potom priznanjem Kosova (uz eventualnu razmenu teritorija), tim redosledom, ali treba imati mozak i m**a, organe koji su u srbistanskoj guberniji deficitarni od "svetog" "save" do danas.
pre 3 godine
Ma treca opcija. Sever Srbiji (kao i Kosovsko pomoravlje) a za manastire i crkve ekstrateritorijalni status. Kao sto je i ponudjeno. Mislim da je jedino racionalno resenje a da se ne sanjari da moze celo Kosovo da se vrati u Srbiju bez miliona Albanaca
pre 3 godine
a ko je ova grupa i zasto su oni bitni? ovde svako malo izlaze raznorazni strucnjaci, sa svojim predlozima a onda nikom nista.
pre 3 godine
Reklo bi se da je i predlagačima jasno da su ponuđene opcije veoma mršave.
Zašto se uopšte pominje razmena teritorija u ovoj fazi kad se o tome može razgovarati samo ako Kosovo postane država? Pre toga nema se sa kim razmenjivati teritorija.
Drugo, kakve se pare uopšte mogu ponuditi da bi bile mamac? Ogromneeee! Ko bi uopšte mogao da ponudi iznos koji bi Srbiji mogao da bude privlačan? I zašto bi? Da bi neko drugi bio priznat? Smešno.
Kakvo crno uključivanje u Evropsku Uniju? Evropska Unija nije ni izdaleka spremna čak ni da razmatra proširenje, a kamoli da nekoga primi.
pre 3 godine
Ubrzano clanstvo u EU Srbiji nista ne bi donelo.
Autonomne oblasti? Pa Albanska strana nije nista uradila ni po pitanju ZSO na sta su se obavezali, tako da bi i to bilo mrtvo slovo na papiru.
pre 3 godine
NE!!!!
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
pre 3 godine
sve moze samo da ne cujem vise ni K od Kosova. Slusamo to vec 30+ godina i apsolutno me ne zanima da slusam jos o tome ...
pre 3 godine
Nista od toga ni jedan nije dobar po nas.
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
pre 3 godine
Daleko je Amerika (od rešenja problema). Zaista, ako neko iskreno traži rešenje, morao bi malo bolje da sagleda interese Srpske strane i nealbanaca, pa i da pritisne kosovsku stranu bar sa pola sile kao što pritiska srpsku stranu.
Sama glasina o postojanju tri opcije dovoljno govori o nepoznavanju. 100 godina pregovora je bolje nego godinu dana rata.
pre 3 godine
Znači kako god okreneš...
pre 3 godine
E neš kolega...
pre 3 godine
Ba-ci kos-ku da je glođemo, da je glođemo, da je glođemo... x3
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
(Dragan, 27. januar 2021 15:58)
Da nisi jos mozda zaboravio i koju tacku 4, 5, 6 i tako dalje, Kapetan Dragan. Aj jos i dalje ti lepo sanjaj!
pre 3 godine
sta reci a ne zaplakati, verovatno je svima jasno da bez vojne intervencije i rata, kosovo nece biti vraceno srbiji, isto tako, ceo svet zna cije je to kosovo, ko su srbi, a ko i sta albanci...ali taj isti svet ne daje ni pet para, iz razloga sto su srbi izabrali pogresnu stranu pre viseo od 30 godina!! evropa nema predstavu sta da radi sa kosovom, najsiromasnijom regijom u evropi, gde je glavna privredna grana kriminal...licno po meni jedino resenje bi bila podela, ali ne kako to hoce amerikanci ili neki nasi politicari, vec podela na pola, negde kod pristine, manastiri i crkve koji ostanu juzno bili bi nasi i pod specijalnom zastitom, za tu polovinu kosova, srbija bi morala da bude primljena u eu istog trena, morala bi da dobije oprost svih dugova, i morala bi biti izgradjena i pomognuta bezpovratnim kreditima od strane amerike...sve drugo ponudjeno bi trebalo odbiti i proglasiti okupaciju dela zemlje, i samo ponavljati kao papagaj ako moze kipar moze i srbija!!!
pre 3 godine
Učimo decu da znaju čije je Kosovo i Metohija, učimo decu da ona uče svoju decu , unuke, praunuke,.. da nikada ne smeju da se odreknu Kosova i Metohije !
I opet će tada naše biti ! Kad tad. Uzimali su ga i drugi,ali smo ga uvek vraćali, tako će biti i sada samo ako deci usadimo tu ideju da ne zaborave ko su i odakle su.
pre 3 godine
Šta predlažu Šveđani? :)
pre 3 godine
Šta njih briga za nas. Neka oni brinu svoje brige.
pre 3 godine
A da se niko ne mesa. To bi za pocetak bilo odlicno i posteno. Nikoga mi ne interesujemo. Njih interesuje samo licna korist. Kakvo njihovo crno dobro,mir i ostalo. Vukovi u jagnjecoj kozi. Da smo sami izmeddju sebe resavali, vec bi mozda davno bilo reseno. Ovako agonija. Njima nije cilj da se nesto resi. Nego da cekanjem, iscrpljivanjem, mucenjem, donesu predlog koji bi nam bas sada odgovarao a ne da nam ne odgovara nego strasno. I tako ce dok ne prihvatimo ono sto oni zele, da navedu nas da smo mi to zeleli i kako je to dobro za sve nas. Nek nam je Bog u pomoci svima.
pre 3 godine
Sjajno je razmisljanje vecine (onih koji su komentarisali ovu vest) da ne treba da pristanemo ni na sta. Po meni jako lose jer apsolutno ne postoji scenario da je moguce povratiti KiM u granice Srbije bez oruzanog sukoba. Takodje, niti jedna od vodecih svestkih sila nece zbog nas ili KiM uci u medjusobni sukob vecih razmera, ne treba biti naivan. A mi treba nesto da naucimo iz skorasnje istorije sukoba u ex YUG, prvo ce nam ponuditi nesto, a ako na to ne pristanemo ostacemo bez bilo cega. Apelujem na mudrost i da se spase srpske sredine na KiM, kako tako. Njima je mesto u matici a ne u tudjoj zemlji koja tone u ekstremni islamizam i kriminal...
pre 3 godine
Resenje za Kosmet moze se postici samo kao deo sireg, sveukupnog resenja za Balkan (pre svega prostor bivse Jugoslavije). Da je bilo dovoljno razuma da su se jos pocetkom devedesetih stvari resile u skladu sa jednim principom, gde bi svako dobio neku vrstu slobode i pravde i niko ne bi bio ni pobednik ni porazeni, ali to je sada nazalost naknadna pamet... Da su Bosnjaci znali da ce nakon odbijanja Kutiljerovog plana i kretanja u rat dobiti Dejton, kosovski Albanci koliko ce uranijuma i kakvu "priznatu nezavisnu drzavu" dobiti, Hrvati koji su mislili da ce samo kad zavrse posao ciji su vecinski deo odradili pola veka ranije, stvore nezavisnu Hrvatsku i ostataka od ostataka Srba se otarase lijepa njihova u najmanju ruku Austrija biti, da smo mi znali da ce Srbi istrebljeni iz Krajine, sa Kosmeta... ali ne vredi nam sada kukati.
pre 3 godine
Da menjamo svoje za svoje?Jel se salite?
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
Najbolje resenje je Velika Srbija i Velika Albanija...Tako dobijaju svi.
pre 3 godine
Dati im autonomiju kao manjini i to je to. Mogu samo da sanjaju priznanje
pre 3 godine
@bole: Bole da li znas da je krivicno delo to sto si napisao? To ti je u clanu 49 Ustava Republike Srbije. Pozivas javno na proterivanje ljudi. "Proterati" nekoga iz svoje kuce, narocito nekog ko je nacionalna manjina je nedozvoljeno i kaznjivo. Pozivas drzavu na izvrsenje krivicnog dela protiv svojih gradjana? I pozivas tzv. Kosovo da izvrsi isto delo protiv svojih gradjana srpske nacionalnosti? I tebi lepo?
pre 3 godine
Srbijo uzmi ili ostavi.
pre 3 godine
kako god,oni bi da tudjom.teritorijom.trguju..
bas ih briga,sve dok se njihovo ne dira.
demokratski
pre 3 godine
Jedino moguce resenje za nas je da im ne 'smetamo'u daljim medjunarodnim integracijama da bi uspostavili najjacu mogucu podrsku USA u regionu sto u prevodu znaci opstanak i zivot bez trzavica i maltretiranja raznih vrsta i ekonomskih ucena.
Ne treba i niko ne moze da nas natera da ih priznamo, neka ih prizna ko hoce i ko ih voli,za sve normalne Srbe to ce biti deo okupirane teritorije do jednog lepog dana kad se steknu uslovu za rekonkvistu a doci ce i taj dan pa makar i za 1000 godina.
Tesko je to iz ove perspektive prihvatiti ali taman da nam sve neko preko noci vrati u nase ruke mi bi morali bukvalno da drzimo tu teritoriju sa 90% siptara pod nasom okupacijom jer suzivota sa njima nece biti u skorije vreme.
Podele ne dolaze u obzir jer ko moze da odluci da mu je Mitrovica vaznija od Prizrena ili Peci,kao sto je nekome i Knin bio sve u zivotu tako je nekome i Djakovica, politicari neka ostave pragmaticnost za neka druga zivotna pitanja ovde se radi o nasoj teritoriji.
pre 3 godine
Jeste, tiha voda breg roni, ali naš breg.
pre 3 godine
Три иста.
pre 3 godine
@(iosonostefan, 27. januar 2021 15:13)
Dovoljno je da ostanu oni Srbi koji su vec tamo. Jer u svakom drugom resenju oni ce u roku od 5. godina da se isele sa Kosova*.
pre 3 godine
Kad nije idealna zasta je predlazu?
pre 3 godine
Највећи проблем лежи у чињеници да Америци Косово* - треба !
pre 3 godine
Varijanta 1 je nemoguca jer Srbija se nece odreci dela svoje teritorije za neko obecanje, a cak i kad bi to ucinila to nista ne znaci za resenje spora jer se pitaju i Kina i Rusija
Varijanta 2 bi bila jos i dobra kad bi se stvari vratile na stanje da je Kosovo deo Srbije, tj da Albanci imaju autonomiju u Srbiji. Moglo bi da se prica i o pravima Albanaca van Kosova*. Ali jasno je da to nije realno.
Varijanta 3 iako mozda kod dela oba naroda nepopularna, a i kod nekih na zapadu nepopularna, ali ne zbog Kosova* nego zbog njihovih interesa van Balkana, preostaje jedina koja je sprovodiva jer bi se oslonila na realnost na terenu i to ozvanicila. Da skratimo pricu - Sever za UN stolicu. ili takoyvano "SzS" resenje - Sever za stolicu. Ut to resiti prava manjina koja ostaju unutar tih novih granica, zatim polozaj i exteritorijalni status nasih manastira na teritoriji juzno od Ibra.
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
(Shone
Е мој Шоне. Правила игре су да сви имају право на сваки центиметар наше територије.
Ако пожелимо да опстанемо, мораћемо да будемо далеко тврђи и да делујемо уједињени много више него 99их. Сад су и последње покондирене тикве схватиле да запад мути воду, баца коске, третира као ретарде. НИкад ништа добро нам неће доћи сем од нас самих.
pre 3 godine
Moze razmena za Republiku Srpsku.
pre 3 godine
Otpis svih dugova R. Srbije. Pare.
Pristup fondovima EU i USA, povoljni krediti i direktne investicije.
Prijem Srbije u EU najkasnije 2025.
Razmena teritorije: Sever Kosova Srbima, par sela u Bujanovačkoj opštini Kosovu.
Nema zahteva za eksplicitnim priznanjem Kosova od strane Srbije, ali se Srbija neće protiviti prijemu Kosova u međunarodne institucije.
Sadašnje stanje je smešno i opasno do bola, pre svega za same stanovnike Kosova, Srbe ali i Albance.
pre 3 godine
Priznanje Kosova kao nezavisne drzave nije moguce. Koji god pregovori bi vodili takvom resenju su apsolutno neprihvatljivi.
pre 3 godine
Moje za moje - nikako.
pre 3 godine
Lele koliko njih će da ide da brani Kosmet. Svaka čast junaci.
pre 3 godine
Nemci se boje negativnih efekata prekrajanja granica!Pa šta je onda otimanje Kosova?
pre 3 godine
pravite slobodno nova tri predloga...
pre 3 godine
pa ako se poštuje pravo i međunarodno pravo Kosovo je pokrajina u sastavu R Srbije.
pre 3 godine
Mislim da je jedino resenje da mi proteramo albance iz preseva, bujanovca i medvedje, da za uzvrat oni proteraju srbe iz enklava, da se onda sever pripoji srbiji, a mi priznamo ostatak.
Gazivodama da upravljamo mi.
pre 3 godine
Podela i ruka ruci.
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
(Krcko, 27. januar 2021 15:58)
Iskreno ako pogledas trenutnu situaciju, ne vidim kak oSrbi bilo sta gube. Cak sta vise dobijaju vise nego sad sto imaju...
pre 3 godine
Imam ja bolji predlog mirna reinegracija Kosova i Metohije u sastav Srbije sa punim pravom autonomije kao svuda u svetu sto ima a zauzvrat neka Amerikanci ostanu 100godina u Srbiji kao saveznici.
pre 3 godine
Sever Srbiji, autonomija za srpske delove i manastire i Srbija u EU i dajemo priznanje.
pre 3 godine
Gordijev čvor.
pre 3 godine
I što ćete ovaj put da odbijete ?
pre 3 godine
Druga i treća opcija su najbolje za nas, prva naravno nikako. Razmena teritorija mi zvuči nekako realno. Zaboravite na bilo koja druga rešenja, izgubili smo mnogo jer zna se ko pomaže albanskoj strani.
pre 3 godine
Izgleda mnogo pricaju a ništa novo ne kažu.
De vi gospodo primorajte prvo vaše miljenike da ispune ono sto je već potpisano pa ćemo videti kako dalje.
Kakvog smisla ima razgovarati dalje dok ne ispune sve potpisano iz dosadašnjih sporazuma.
pre 3 godine
Samo razmena teritorija dolazi u obzir
pre 3 godine
samo kad bi se postovalo ono što UN kaže,bilo bi sve ok,ali posto neki misle da du jsci od UN onda imamo ovakve situacije.
pre 3 godine
Najverovatnije sve ostaje kako je sada i to na dugi rok.
Tzv. zamrznuti sukob.
Posledice toga?
Pa ima i dobrih i loših i to za oba naroda.
Takođe i rešenje problema ima i dobrih i loših posledica za oba naroda.
Bolje bi bilo da se problem resi jer bi region dobio novu dinamiku i brži razvoj.
Neresavanje problema neće doneti neko idealno rešenje u dalekoj budućnosti, nego će i u dalekoj budućnosti da bude neki kompromis a taj kompromis može da bude lošiji po Srbe i Srbiju nego kompromis koji može da se sada ostvari. Ali moze i da se desi neka velika sreća pa taj kompromis u budućnostida bude mnogo bolji nego ovaj danas. A kolika je verovatnost za koje rešenje to mora svaki Srbin i svaki Albanac da oceni za sebe i da se bori u skladu sa svojim uverenjem i očekivanjem.
pre 3 godine
Kako god, samo skinite vise taj kamen sa vrata ,aman ljudi vise.
pre 3 godine
E hajde više da se reši to pitanje,decenijama slušamo isto,rešenja ali nisu idealna.Prelomite više i idemo dalje,nije idealno pa nije ali dokle više.Rešavajte više ako ne zbog nas onda zbog naše dece.Kao da nekom odgovara da neidemo u Eu pa oteže non stop,rešavajte i korupciju.
pre 3 godine
Ja bih priznao Kosovo bez ikakvih predloga, tj ustupaka.
pre 3 godine
Da smo pametni da uzmemo neki ozbiljan keš. Nećemo priznanje? Znači spremni smo da dozvolimo 2 miliona Albanaca da glasaju na izborima za predsednika? Da sami formiraju vladu kad uzmu 40% glasova na izborima? Ili zamišljamo da vratimo Kosovo a njih u hladnjače. Jel to plan?
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
(Dragan, 27. januar 2021 15:58)
Da nisi jos mozda zaboravio i koju tacku 4, 5, 6 i tako dalje, Kapetan Dragan. Aj jos i dalje ti lepo sanjaj!
pre 3 godine
Mislim da je jedino resenje da mi proteramo albance iz preseva, bujanovca i medvedje, da za uzvrat oni proteraju srbe iz enklava, da se onda sever pripoji srbiji, a mi priznamo ostatak.
Gazivodama da upravljamo mi.
pre 3 godine
Srbijo uzmi ili ostavi.
pre 3 godine
Nikako ne mogu da razumijem sta ce Srbiji Kosovo.
Srbija ima 6.9 milion ljudi, Kosovo 1.8.
U zajednickoj drzavi, albanca bi bilo oko 25%, sa populacijom od 50% mladjom od 35 godina.
Tom matematikom izlazi da bi vojska imala sigurno 40% albanaca (i to od vojnika pa do generala).
Skupstina sa 25% poslanika albanaca.
Plus toga 3 miliona u Albaniji, i jos toliko po zapadnoj Evropi.
I tako dalje...
pre 3 godine
Moderno društvo je multietničko, multikulturno, multikonfesionalno i građansko.
Zato ostaju granice kakve jesu jer nema ustupaka nacionalistima koji žele čistu etničku državu.
Jedino šta je moguce je
1. da Srbija prizna Kosovo
2. da se Kosovo vrati pod kontrolu Srbije
3. da se Kosovo ujedini sa Albanijom ako ne ide ono pod 1 ili pod 2.
Po mom mišljenju trebalo bi da se ostvari ovo pod 2 ali obzirom da je Kosovo priznalo preko 100 država demokratskog sveta mislim da su male šanse da se to promeni. Ovo pod 1 isto su male šanse. Na kraju će da se desi ovo pod 3 iako je to suprotno multietničkoj državi i Srbi če tek tada da isele sa Kosmeta. Ali tada im imanja niko ne e da kupi. Naprosto će da napuste imanja. Da li će Srbija tada vojno da interveniše ili će da ćeka 100-200 godina da se nešto “promeni”?
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
(Krcko, 27. januar 2021 15:58)
Iskreno ako pogledas trenutnu situaciju, ne vidim kak oSrbi bilo sta gube. Cak sta vise dobijaju vise nego sad sto imaju...
pre 3 godine
Kosovo je izgubljeno , hteli mi to ili ne.Albanci neće nikad odustati od Kosova , tako da to ide u nedogled.
pre 3 godine
Hvala ali nema nista od dogovora
pre 3 godine
Druga i treća opcija su najbolje za nas, prva naravno nikako. Razmena teritorija mi zvuči nekako realno. Zaboravite na bilo koja druga rešenja, izgubili smo mnogo jer zna se ko pomaže albanskoj strani.
pre 3 godine
Moze razmena za Republiku Srpsku.
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
pre 3 godine
sve moze samo da ne cujem vise ni K od Kosova. Slusamo to vec 30+ godina i apsolutno me ne zanima da slusam jos o tome ...
pre 3 godine
@Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
Naprotiv, sledeći put "ćemo dobiti" nezavisnu Vojvodinu i Sandžak, pošto srbija nikad ne propusti priliku da propusti priliku. Srbija bi za kratko vreme mogla da reši OGROMNU većinu svih problema članstvom u NATO, a potom priznanjem Kosova (uz eventualnu razmenu teritorija), tim redosledom, ali treba imati mozak i m**a, organe koji su u srbistanskoj guberniji deficitarni od "svetog" "save" do danas.
pre 3 godine
Podela i ruka ruci.
pre 3 godine
Sever Srbiji, autonomija za srpske delove i manastire i Srbija u EU i dajemo priznanje.
pre 3 godine
Samo razmena teritorija dolazi u obzir
pre 3 godine
Otpis svih dugova R. Srbije. Pare.
Pristup fondovima EU i USA, povoljni krediti i direktne investicije.
Prijem Srbije u EU najkasnije 2025.
Razmena teritorije: Sever Kosova Srbima, par sela u Bujanovačkoj opštini Kosovu.
Nema zahteva za eksplicitnim priznanjem Kosova od strane Srbije, ali se Srbija neće protiviti prijemu Kosova u međunarodne institucije.
Sadašnje stanje je smešno i opasno do bola, pre svega za same stanovnike Kosova, Srbe ali i Albance.
pre 3 godine
Može razmena teritorija, nama sever Kosmeta, Republika Srpska i eksteritorijalnost srpskih manastira na Kosmetu a vama ostatak Kosova.
pre 3 godine
Sve može... Osim eksplicitnog priznanja i postupaka iz kojih se nedvosmisleno može zaključiti da je Srbija priznala AP KiM.
pre 3 godine
Republika Srpska, izlaz na more i deo gde su naše stanovništvo i svetinje pa možda i razmislimo!
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
pre 3 godine
Ако су Јевреји чекали две и по хиљаде година на државу и дочекали је, шта је нама да сачекамо још 50 до 100 година да вратимо Косово. Оно је срж нашег националног идентитета и не смемо га се одрећи милом никада. Широка аутономија јесте прихватљиво решење за обе стране, али бојим се да у наредних минимум 10 година од тог предлога нема ништа.
pre 3 godine
Zašto bi albanci pristali na bilo koji predlog?
Za 100 godina, sa ovakvom srpskom ekonomijom i politikom, granice velike albanije biće na dunavu i savi
pre 3 godine
Na zalost, ako nas je istorija bilo sta naucila to je da se neresena pitanja iz jednog rata mogu resiti samo nekim drugim ratom.
pre 3 godine
Sjajno je razmisljanje vecine (onih koji su komentarisali ovu vest) da ne treba da pristanemo ni na sta. Po meni jako lose jer apsolutno ne postoji scenario da je moguce povratiti KiM u granice Srbije bez oruzanog sukoba. Takodje, niti jedna od vodecih svestkih sila nece zbog nas ili KiM uci u medjusobni sukob vecih razmera, ne treba biti naivan. A mi treba nesto da naucimo iz skorasnje istorije sukoba u ex YUG, prvo ce nam ponuditi nesto, a ako na to ne pristanemo ostacemo bez bilo cega. Apelujem na mudrost i da se spase srpske sredine na KiM, kako tako. Njima je mesto u matici a ne u tudjoj zemlji koja tone u ekstremni islamizam i kriminal...
pre 3 godine
Ma treca opcija. Sever Srbiji (kao i Kosovsko pomoravlje) a za manastire i crkve ekstrateritorijalni status. Kao sto je i ponudjeno. Mislim da je jedino racionalno resenje a da se ne sanjari da moze celo Kosovo da se vrati u Srbiju bez miliona Albanaca
pre 3 godine
Kosovo je po nasem ustavu i rezoluciji 1244 neotudjivi deo Srbije. To je dakle prvo. Drugo, Kosmet je trenutno okupirana teritorija (tako treba da je posmatramo). Trece, mozda i najvaznije, kako to da nam Amerika ubrza proces pridruzivanja u EU. Nisam znao da su i ona clanica EU? Cetvrto, pre izvesnog vremena (ne tako davno) su “zavrnuli” Makedoniju da promeni ime, da se odrekne jos nekih stvari zarad brzeg ulaska u EU. Oni uradili apsolutno sve sto je trazeno od njih ali ni milimetar nisu blize EU. Dakle da rezimiramo. Kosmet je okupirana teritorija na kojoj teroristi sa saveznicima mogu da rade manje-vise sta god zele dok jednog dana ne svane Srpska zora na nasem Kosmetu.
pre 3 godine
Zanimljivo kako sva tri “rešenja” podrazumevaju njihovu nezavisnost i naše priznavanje iste. Verovatno misle da smo zaglupljeni debili kao i velika većina njihovog biračkog tela.
pre 3 godine
Kosovo je Srbija!!!
pre 3 godine
Albancima se uopste ne zuri ! Imaju najmladju populaciju u Evropi,formiraju sve vecu vojsku, naoruzanje, podrsku zapada ! Zasto zuriti kad ionako srbija nema nikakvu kontrolu na kosovu ! Svi zvanicnici iz srbije, i sportska i kulturna drustva ne mogu ulaziti na kosovu bez specijalne dozvole ! Volja je nesto drugo, a realnost sasvim nesto trece !
pre 3 godine
imaju i Albanci svoj plan . ujedine se sa Albanijom koja je vec clanica UN i ne trebaju im vise nikakva priznanja
pre 3 godine
@M
Kojih 2 miliona Albanaca? Na Kosovu danas zivi jedva 850 000 Albanaca.
pre 3 godine
Razmenaaaaa i potpisuuuuj Vucicu!!!
Sledeci put cemo dobiti nista.
(TnT, 27. januar 2021 08:53)
A šta bi ti da razmeniš? Svoje za svoje? E, pameti.
pre 3 godine
@M
Celokupno stanovništvo KiM je oko 800000 ljudi, od kojih 150000 nisu Albanci. Dva miliona Albanaca ima, ali zajedno u Albaniji (1,4 miliona stanovnika) i na KiM.
pre 3 godine
Kako im nije palo na pamet da vrate Kosovo Srbiji i da mu daju autonomiju, već u sva tri slučaja Kosovo da bude nezavisno. Fuj.
pre 3 godine
Imamo i mi plan: Kosovo nije država u punom smislu, već najšira autonomiju, slična Tajvanu. Nema stolicu u UN, ali ima podršku za međunarodne institucije u administrativnom smislu. Oročiti rešenje na sto godina, uspostaviti sve moguće odnose na građanskom nivou i živeti tako. Albanci u tom slučaju imaju svoju de fakto državu, kao što je već i imaju, Srbija ima svoj ponos, suverenitet i integritet, i ne pristaje na otimanje teritorije.
pre 3 godine
postoji i 4.varijanta. resenje po tipu nagorno-karabaha.
pre 3 godine
Hoćemo deo Čikaga da bude pripojen Srbiji! Je li može tako?
pre 3 godine
Iskreno, za Srbiju je najbolje da ljubazno odbije sve ove predloge. Situacija kakva jeste nam ne odgovara, ponudjena rešenja takodje, neka ostane situacija takva kakva je još neko vreme. Problem jeste, ali rata nema, tako da strpecemo se za neka dalja vremena.
pre 3 godine
Varijanta 1 je nemoguca jer Srbija se nece odreci dela svoje teritorije za neko obecanje, a cak i kad bi to ucinila to nista ne znaci za resenje spora jer se pitaju i Kina i Rusija
Varijanta 2 bi bila jos i dobra kad bi se stvari vratile na stanje da je Kosovo deo Srbije, tj da Albanci imaju autonomiju u Srbiji. Moglo bi da se prica i o pravima Albanaca van Kosova*. Ali jasno je da to nije realno.
Varijanta 3 iako mozda kod dela oba naroda nepopularna, a i kod nekih na zapadu nepopularna, ali ne zbog Kosova* nego zbog njihovih interesa van Balkana, preostaje jedina koja je sprovodiva jer bi se oslonila na realnost na terenu i to ozvanicila. Da skratimo pricu - Sever za UN stolicu. ili takoyvano "SzS" resenje - Sever za stolicu. Ut to resiti prava manjina koja ostaju unutar tih novih granica, zatim polozaj i exteritorijalni status nasih manastira na teritoriji juzno od Ibra.
pre 3 godine
Hrvati se spore sa nama oko bezvrednog zemljista zbog toka Dunava,spore se sa Slovencima oko nesto malo vode,iako je sud presudio u korist Slovenije
Azerbejdzan takodje cekao pravi trenutak da vrati Karabah. Spanija neda Kataliniju. Niko neda ni mrvicu svoje drzave a ovde vidim po komentarima da ljudi hoce i da treba priznati i pokloniti na silu oduzetu zemlju i 15% teritorije. Mislite da kad se Kosmet prizna,da ce nekom biti bolje? Gde vi zivite? Nikom nije u interesu deco da se ovde lepo zivi. Jer ako se ovde lepo zivi,Nemac nece imati jeftinu i skolovanu radnu snagu. Ko ce onda kod njih da ode? Ovde nikad nije i nikad nece biti bolje a kad je tako onda se ne odricemo svete Srpske zemlje Kosmeta!!! Amin...
pre 3 godine
NE! Ni jedna opcija nije po volji Srbije. Idemo dalje.
pre 3 godine
@Pedja Dorcolac Voleo bih odgovor jedno pitanje. Ko će od našeg stanovništva da ide dole da živi ako bude svanula naša zora? Nama se prazni i ova teritorija koju imamo, da se ljudi pitaju živeli bi skoro svi u Beogradu, sela nestaju svake godine, pogotovo južna, a uskoro će i gradovi. Ukoliko svane Srpska zora, neće imati ko da je vidi, sem šačiće Srba koji su već dole...
pre 3 godine
4. Autonimija za albance na KiM, u okviru koje bi postojala ista za srbe. Hvala i dovidjenja
pre 3 godine
Neprihvatljivo.
Ja imam bolji predlog, autonomija za KiM.
pre 3 godine
I što ćete ovaj put da odbijete ?
pre 3 godine
Ne, hvala. Sacekacemo.
pre 3 godine
Tiha voda breg roni! Nikada ne priznajte Kosovo!
(dr Arčibald Rajs, 27. januar 2021 08:56)
Samo što ta voda roni u suprotnom smeru, to jest ne naseljavaju Srbi Kosovo već se iseljavju sa njega, kao što su se iseljavali i dok smo imali kao nekakvu državu na toj teritoriji. A ne vidim ni jedan način na koji bi iko mogao da uspostavi državu tamo gde toliko mnogo stanovnika na nju ne pristaje, osim okupacijom. Ali da bi jednoj državi okupacija bila isplativa, ta država mora da bude vojna i osvajačka, da živi od osvajanja, da joj to bude osnov ekonomije. A i takva država, čim više ne može da osvaja, obavezno počinje da se raspada i da gubi okupirane teritorije. Meni se čini da smo prilično daleko od takvog uređenja. Zato nikad ni nismo uspeli da na Kosovu uspostavimo pravni poredak, i što nam se država, osim u Srpskim sredinama, svodila na policijske stanice i punktove sa okolinom.
pre 3 godine
... U analizi se konstatuje da Evropska unija mora da postigne jedinstven stav u vezi sa rešavanjem kosovskog čvora Most na Ibru u Kosovskoj Mitrovici odavno razdvaja srpski od albanskog dela grada...Ovo je najbolje, da se zna granica i nema zajedništva.Bilo je nekad a porušeno je bombama.Srbi pamte! Drugo, mi njih ne trebamo priznati, ZAŠTO JE NAMA BITNO NJIHOVO PRIZNANJE!? Nas su davno priznali! Njih, a njih je svijet priznao. Jesu se i počeli utrkivati sa proglašenjem nezavisnosti, ko će prije, ludilo i euforija. Sad Srbija da se odrekne svojih korjena, da Srbija završi tu NJIHOVU trku, malo SUTRA! Kosovo pripada i NAMA a ne samo NJIMA.
pre 3 godine
Мислим да је за Србе најбоље статус кво. Колико видим другој страни се жури. Ово до сада ништа не значи. Јер без потписа Србије ништа не вриједи. Албанци се као и срби из Србије се исељавају са косова тако да их неће бити 2 милиона да гласају, за парламент.. нема их ни сада. Кад кина завлада свјетом биће друга пјесма једно 30-50 година стрпљења.
pre 3 godine
samo odlaganje i pregovori
Makar nam trebalo i 100 godina ...
pre 3 godine
Dragi Srbi, apsolutno vama se ama bas nigde ne zuri sa priznanjem Kosova. Vreme je na vasoj strani i svi to vrlo dobro znaju. I tzv. medjunarodna zajednica kao i ljudi na Kosovu. Oni ne mogu napraviti korak dalje bez da ih prizna Srbija. A Srbija ih nece priznati.
Samo polako i pametno!
pre 3 godine
Oni nikako da shvate da je to Srpska zemlja
pre 3 godine
sta reci a ne zaplakati, verovatno je svima jasno da bez vojne intervencije i rata, kosovo nece biti vraceno srbiji, isto tako, ceo svet zna cije je to kosovo, ko su srbi, a ko i sta albanci...ali taj isti svet ne daje ni pet para, iz razloga sto su srbi izabrali pogresnu stranu pre viseo od 30 godina!! evropa nema predstavu sta da radi sa kosovom, najsiromasnijom regijom u evropi, gde je glavna privredna grana kriminal...licno po meni jedino resenje bi bila podela, ali ne kako to hoce amerikanci ili neki nasi politicari, vec podela na pola, negde kod pristine, manastiri i crkve koji ostanu juzno bili bi nasi i pod specijalnom zastitom, za tu polovinu kosova, srbija bi morala da bude primljena u eu istog trena, morala bi da dobije oprost svih dugova, i morala bi biti izgradjena i pomognuta bezpovratnim kreditima od strane amerike...sve drugo ponudjeno bi trebalo odbiti i proglasiti okupaciju dela zemlje, i samo ponavljati kao papagaj ako moze kipar moze i srbija!!!
pre 3 godine
Pa ovi čak ni šargarepu više ne nude a ni kanap, samo štap !!!
Kada su po "ubrzanoj" proceduri u EU primali Bugare, Rumune, Madjare i ostale iz Istočnog bloka, nije bilo problema, iako smo mi bili u to vreme 10-20 godina ispred njih !!!
Sada kada je EU pred raspadom, šta mi ima da tražimo tamo ?
Njihove "vrednosti" smo najbolje mogli da vidimo na primeru nabavke respiratora i medicinske opreme, na početku pandemije,piraterija i otimačina i to ona najpodmuklija, sada isto sa vakcinama !!!
Gde je sada NATO i "zapadna solidarnost", da CG, Albaniji, Makedoniji i ostalim banana Republikama dopreme vakcine, pa makar ih i naplatili ?
Da li je sada jasno da NATO ne donosi, nikakvu sigurnost i stabilnostveć samo gledaju svoje sebične interese a u perspektivi mogu da donesu samo smrt i razaranja u ime tih interesa !!!
pre 3 godine
Opcija br. 2 - autonomija. Kosovo je vec sada autonomna pokrajina u sastavu RS. Ne postoji bolje resenje, a kao sto kaze sagovornik, vec postoje svetli primeri tog tipa i u Evropi. Kao Katalonija i problem resen. Idemo dalje.
pre 3 godine
To je otprilike situacija kao da vam drumski razbojnici otmu automobil pa vas ucenjuju da im potpišete ovlašćenje ili ugovor o poklonu!
pre 3 godine
aj resite jerusalim prvo,malo je stariji problem....onda dodjite za 1000 god kod nas.
ne priznajemo, gotovo. lupajte opet ako smete.
pre 3 godine
Zamrznutu konflikt. Idealno.
pre 3 godine
To mačku o rep da okačite...tu Srbija ništa ne dobija. Ni jedan od ta tri plana nisu prihvatljivi za Srbiju.
pre 3 godine
Albanci nama:
-Sever Kosova
-Metohiju
-eksteritorijalnost za 40 manastira SPC
-Skadar sa okolinom (kopnena veza sa metohijom tj. Srbijom)
Srbija Albancima:
-zvanično priznanje Kosova
-saglasnost za članstvo u UN (ubeđivanje Rusije i Kine)
-saglasnost za eventualno ujedinjenje Albanije i Kosova
Međunarodna zajednica:
-saglasnost za nezavisnost RS i eventualno ujedinjenje sa Srbijom
-momentalno, bezuslovno i punopravno članstvo u EU
-međunarodno priznanje vojne i/ili političke neutralnosti Srbije
-Nemačka i Kina da isfinansiraju izgradnju plovnog kanala Beograd-Solun u roku od 8-10 godina a sa projektovanim njihovim vlasništvom maks. po 20%-25%
-Rusija da izgradi nuklearnu elektranu u severoistočnoj Srbiji
-MMF i Svetska banka da oproste dugove Srbije (cca 30 mlrd evra).
(I još kad nam se Crna Gora vrati..., 27. januar 2021 10:50)
Hahahah baš neki kreativan lik
pre 3 godine
А шта би требало да ураде потомци Немањића? Да се одрекну Дечана и Грачанице...и да мотају каблове радујући се својој улози у капитализму?
pre 3 godine
Učimo decu da znaju čije je Kosovo i Metohija, učimo decu da ona uče svoju decu , unuke, praunuke,.. da nikada ne smeju da se odreknu Kosova i Metohije !
I opet će tada naše biti ! Kad tad. Uzimali su ga i drugi,ali smo ga uvek vraćali, tako će biti i sada samo ako deci usadimo tu ideju da ne zaborave ko su i odakle su.
pre 3 godine
Ко нама даје право да тек тако лако одустанемо од Косова и Метохије, само зато што је неки тамо Американац или неки бирократа из Брисела смислио како би то најбоље одговарало њиховим интересима.
Нама су генерације изгинуле на тој косовско-метохијској земљи и ми ћемо сада тек тако да одустанемо? Па неће моћи. Имате ви господо резолуцију 1244 СБ УН, па крените од ње као основа. Ми треба да изађемо са својим предлогом решења који би пошао управо од тога и шта су наши интереси, а не да чекамо да нам неко донесе решење. Ја не знам шта су наше институције радиле до сада. Било је јавне расправе, па
изволите изађите са платформом на основу тога и резолуције 1244.
pre 3 godine
"Uzajamno priznavanje"???? Srbija je suverena i priznata u svetu , zasto joj treba priznanje od otetog Kosova ?????
pre 3 godine
Samo "tri bonusa" i nista vise. Prvi, ne odstupati od 1244. Drugo, traziti izvinjenje od dezurnog a vezano za Racak. Trece da dezurni pandur zajedno sa svojim pajtasima da plati ratnu odstetu.
pre 3 godine
Najbolje resenje je Velika Srbija i Velika Albanija...Tako dobijaju svi.
pre 3 godine
prvo i osnovno pravilo glasi ne pregovarati sa otmicarima
pre 3 godine
Neka mi samo neko objasni,
U slucaju da bi se nekim cudom Kosovo ponovo naslo u sastavu srpske drzave, sta mislite sta bi smo radili sa svim tim Albancima, da ne mislite slucajno da bi oni bili lojalni gradjani Srbije?
Da bi placali poreze, doprinose, racune za struju i slicno....?
Kosovski problem je idealan paravan prvenstveno za nase politicare. Za zamajavanje naroda sa nekim patriotizmom i kao dusebriznistvom oko srpskog naroda....
Da nema tog problema onda bi morali da izmisle neki drugi slican, inace bi morali da se bave onime za sta su izabrani, da rade u korist gradjana, a ne svoju licnu.
pre 3 godine
Ови упорно о обостраном признању, а мени је познато да је Србија призната земља у међународним оквирима и има столицу у УН. Какво онда обострано признавање?
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
Dati im autonomiju kao manjini i to je to. Mogu samo da sanjaju priznanje
pre 3 godine
Jeste, tiha voda breg roni, ali naš breg.
pre 3 godine
Kako god, samo da Kosovo bude nezavisno. Pokvareni ljudi ostaju pokvareni za sva vremena. Kad se sjetim ocekivanja poslije isporucivanja Milosevica Hagu pa poslije i drugih. Ocekivano je da ce, od tada, taj "medjunarodni faktor" Srbiju drzati kao malo vode na dlanu. I sta bi - nista. Srbija dade, a ne dobi nista. Svi kasniji dogovori, pregovori bili su puni svakojakih obecanja, ali kad je trebalo da dogovoreno i obecano bude i ispunjeno, nastalo je zaborav, naravno, uvijek na stetu Srbije. Valjda smo iz svega toga nesto naucili. Oni samo cekaju priznanje, tj. potpis, sve drugo bi bilo nevazno. Dakle, nista ne dati, nista ne potpisati. Neka buduca vremena ce donijeti neke nove ljude koji ce na ovo gledati sasvim postenim ocima. Do tada, strpljenja. Moramo, druge nema.
pre 3 godine
može razmena teritorije, njima pola kosova nama pola albanije
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
pre 3 godine
aj četvrta da bude da nam se vrati sve oduzeto
pre 3 godine
Jedino moguce resenje za nas je da im ne 'smetamo'u daljim medjunarodnim integracijama da bi uspostavili najjacu mogucu podrsku USA u regionu sto u prevodu znaci opstanak i zivot bez trzavica i maltretiranja raznih vrsta i ekonomskih ucena.
Ne treba i niko ne moze da nas natera da ih priznamo, neka ih prizna ko hoce i ko ih voli,za sve normalne Srbe to ce biti deo okupirane teritorije do jednog lepog dana kad se steknu uslovu za rekonkvistu a doci ce i taj dan pa makar i za 1000 godina.
Tesko je to iz ove perspektive prihvatiti ali taman da nam sve neko preko noci vrati u nase ruke mi bi morali bukvalno da drzimo tu teritoriju sa 90% siptara pod nasom okupacijom jer suzivota sa njima nece biti u skorije vreme.
Podele ne dolaze u obzir jer ko moze da odluci da mu je Mitrovica vaznija od Prizrena ili Peci,kao sto je nekome i Knin bio sve u zivotu tako je nekome i Djakovica, politicari neka ostave pragmaticnost za neka druga zivotna pitanja ovde se radi o nasoj teritoriji.
pre 3 godine
Ne.
pre 3 godine
Lele koliko njih će da ide da brani Kosmet. Svaka čast junaci.
pre 3 godine
kako to mislite Obamin dokument iz 2018?
Pa od 2016-2020 je Tramp na vlasti.
Drugo nisu to dokumenti, vec predlozi.
Trece ako je Blic rekao e pa stvarno, sto uzimate ovaj list kao neko merilo , koji je svakim danom sve vise tabloid, a ujedno drzi stranu NATO opciji tj anti srpski, sem lokalnih tema kojima nam zavarava pogled njegovog delovanja.
Cetvrto , da li nas neko pita , pa i mi imamo dosta predloga koji su za nas bolja i pravicnija opcija. Jer nisu Ameri svu pamet popili pa oni znaju a mi ne. Doduse Ameri su korumpirani putem lobiranja tako da odma u startu najvijaju za otimace nase teritorije i nasledja.
pre 3 godine
Ćeraćemo se još...
pre 3 godine
A da se niko ne mesa. To bi za pocetak bilo odlicno i posteno. Nikoga mi ne interesujemo. Njih interesuje samo licna korist. Kakvo njihovo crno dobro,mir i ostalo. Vukovi u jagnjecoj kozi. Da smo sami izmeddju sebe resavali, vec bi mozda davno bilo reseno. Ovako agonija. Njima nije cilj da se nesto resi. Nego da cekanjem, iscrpljivanjem, mucenjem, donesu predlog koji bi nam bas sada odgovarao a ne da nam ne odgovara nego strasno. I tako ce dok ne prihvatimo ono sto oni zele, da navedu nas da smo mi to zeleli i kako je to dobro za sve nas. Nek nam je Bog u pomoci svima.
pre 3 godine
Usa drzave nek se otcepljuju,sve drzave cemo priznati!
pre 3 godine
Osnovna greška u pristupu rešavanja problema je pokušaj stvaranja multikulturnog i multinacionalnog društva što je i princip EU. Pobogu, mi smo ratovali, kao i u BiH, sveže je još i nećemo zajedno na silu jer neverujemo jedni drugima. Pustite da se razvijemo kao društvo pa ćemo se ponovo mešati i živeti zajedno. Uostalom, primite ceo region u EU, pa granice neće postojati.
pre 3 godine
@bole: Bole da li znas da je krivicno delo to sto si napisao? To ti je u clanu 49 Ustava Republike Srbije. Pozivas javno na proterivanje ljudi. "Proterati" nekoga iz svoje kuce, narocito nekog ko je nacionalna manjina je nedozvoljeno i kaznjivo. Pozivas drzavu na izvrsenje krivicnog dela protiv svojih gradjana? I pozivas tzv. Kosovo da izvrsi isto delo protiv svojih gradjana srpske nacionalnosti? I tebi lepo?
pre 3 godine
Nista od toga ni jedan nije dobar po nas.
pre 3 godine
Šta njih briga za nas. Neka oni brinu svoje brige.
pre 3 godine
E čuj za srpske Albance? Ovo je prvi put da cujem i za ovu kategoriju. Sve je jasno
pre 3 godine
Mi koji ovo sada citamo necemo doziveti ni jedno od tih rešenja :(
pre 3 godine
Ubrzano clanstvo u EU Srbiji nista ne bi donelo.
Autonomne oblasti? Pa Albanska strana nije nista uradila ni po pitanju ZSO na sta su se obavezali, tako da bi i to bilo mrtvo slovo na papiru.
pre 3 godine
Da menjamo svoje za svoje?Jel se salite?
pre 3 godine
Priznanje Kosova kao nezavisne drzave nije moguce. Koji god pregovori bi vodili takvom resenju su apsolutno neprihvatljivi.
pre 3 godine
Evo sad će i nama da procuri
dokument iz Koštuničine adminustracije. "Više od autonomije manje od nezavisnosti"
pre 3 godine
NE!!!!
pre 3 godine
Nisu razgovori propali. Albanci su dobili sve sem golog priznanja. Srbija nije dobila nista. Za Srbe su propali, Albanci trljaju ruke.
pre 3 godine
pa ako se poštuje pravo i međunarodno pravo Kosovo je pokrajina u sastavu R Srbije.
pre 3 godine
kako god,oni bi da tudjom.teritorijom.trguju..
bas ih briga,sve dok se njihovo ne dira.
demokratski
pre 3 godine
E neš kolega...
pre 3 godine
a ko je ova grupa i zasto su oni bitni? ovde svako malo izlaze raznorazni strucnjaci, sa svojim predlozima a onda nikom nista.
pre 3 godine
Imam ja bolji predlog mirna reinegracija Kosova i Metohije u sastav Srbije sa punim pravom autonomije kao svuda u svetu sto ima a zauzvrat neka Amerikanci ostanu 100godina u Srbiji kao saveznici.
pre 3 godine
Nista nam ne ide u u prilog
pre 3 godine
Daleko je Amerika (od rešenja problema). Zaista, ako neko iskreno traži rešenje, morao bi malo bolje da sagleda interese Srpske strane i nealbanaca, pa i da pritisne kosovsku stranu bar sa pola sile kao što pritiska srpsku stranu.
Sama glasina o postojanju tri opcije dovoljno govori o nepoznavanju. 100 godina pregovora je bolje nego godinu dana rata.
pre 3 godine
Moje za moje - nikako.
pre 3 godine
Reklo bi se da je i predlagačima jasno da su ponuđene opcije veoma mršave.
Zašto se uopšte pominje razmena teritorija u ovoj fazi kad se o tome može razgovarati samo ako Kosovo postane država? Pre toga nema se sa kim razmenjivati teritorija.
Drugo, kakve se pare uopšte mogu ponuditi da bi bile mamac? Ogromneeee! Ko bi uopšte mogao da ponudi iznos koji bi Srbiji mogao da bude privlačan? I zašto bi? Da bi neko drugi bio priznat? Smešno.
Kakvo crno uključivanje u Evropsku Uniju? Evropska Unija nije ni izdaleka spremna čak ni da razmatra proširenje, a kamoli da nekoga primi.
pre 3 godine
Kad nije idealna zasta je predlazu?
pre 3 godine
Resenje za Kosmet moze se postici samo kao deo sireg, sveukupnog resenja za Balkan (pre svega prostor bivse Jugoslavije). Da je bilo dovoljno razuma da su se jos pocetkom devedesetih stvari resile u skladu sa jednim principom, gde bi svako dobio neku vrstu slobode i pravde i niko ne bi bio ni pobednik ni porazeni, ali to je sada nazalost naknadna pamet... Da su Bosnjaci znali da ce nakon odbijanja Kutiljerovog plana i kretanja u rat dobiti Dejton, kosovski Albanci koliko ce uranijuma i kakvu "priznatu nezavisnu drzavu" dobiti, Hrvati koji su mislili da ce samo kad zavrse posao ciji su vecinski deo odradili pola veka ranije, stvore nezavisnu Hrvatsku i ostataka od ostataka Srba se otarase lijepa njihova u najmanju ruku Austrija biti, da smo mi znali da ce Srbi istrebljeni iz Krajine, sa Kosmeta... ali ne vredi nam sada kukati.
pre 3 godine
Nek nas ostave na miru vise. Svi imaju pravo na svaki centimetar svoje teritorije samo mi ne.
(Shone
Е мој Шоне. Правила игре су да сви имају право на сваки центиметар наше територије.
Ако пожелимо да опстанемо, мораћемо да будемо далеко тврђи и да делујемо уједињени много више него 99их. Сад су и последње покондирене тикве схватиле да запад мути воду, баца коске, третира као ретарде. НИкад ништа добро нам неће доћи сем од нас самих.
pre 3 godine
@(iosonostefan, 27. januar 2021 15:13)
Dovoljno je da ostanu oni Srbi koji su vec tamo. Jer u svakom drugom resenju oni ce u roku od 5. godina da se isele sa Kosova*.
pre 3 godine
Kako god nevalja, jer u stvari nije problem šta se radi nego sa kim se radi .
pre 3 godine
Gordijev čvor.
pre 3 godine
Znači kako god okreneš...
pre 3 godine
pravite slobodno nova tri predloga...
pre 3 godine
Nemci se boje negativnih efekata prekrajanja granica!Pa šta je onda otimanje Kosova?
pre 3 godine
Највећи проблем лежи у чињеници да Америци Косово* - треба !
pre 3 godine
Šta predlažu Šveđani? :)
pre 3 godine
Ba-ci kos-ku da je glođemo, da je glođemo, da je glođemo... x3
pre 3 godine
Три иста.
pre 3 godine
samo kad bi se postovalo ono što UN kaže,bilo bi sve ok,ali posto neki misle da du jsci od UN onda imamo ovakve situacije.
pre 3 godine
Izgleda mnogo pricaju a ništa novo ne kažu.
De vi gospodo primorajte prvo vaše miljenike da ispune ono sto je već potpisano pa ćemo videti kako dalje.
Kakvog smisla ima razgovarati dalje dok ne ispune sve potpisano iz dosadašnjih sporazuma.
pre 3 godine
Najverovatnije sve ostaje kako je sada i to na dugi rok.
Tzv. zamrznuti sukob.
Posledice toga?
Pa ima i dobrih i loših i to za oba naroda.
Takođe i rešenje problema ima i dobrih i loših posledica za oba naroda.
Bolje bi bilo da se problem resi jer bi region dobio novu dinamiku i brži razvoj.
Neresavanje problema neće doneti neko idealno rešenje u dalekoj budućnosti, nego će i u dalekoj budućnosti da bude neki kompromis a taj kompromis može da bude lošiji po Srbe i Srbiju nego kompromis koji može da se sada ostvari. Ali moze i da se desi neka velika sreća pa taj kompromis u budućnostida bude mnogo bolji nego ovaj danas. A kolika je verovatnost za koje rešenje to mora svaki Srbin i svaki Albanac da oceni za sebe i da se bori u skladu sa svojim uverenjem i očekivanjem.
126 Komentari
Sortiraj po: