Četvrtak, 21.11.2019.

13:06

"Bugarska fašistički okupator? Onda zaboravite na našu pomoć"

Bugarski premijer Bojko Borisov još jednom je apelovao na Severnu Makedoniju da odustane od antibugarske retorike ukoliko želi da uđe u Evropsku uniju.

Izvor: Sputnjik

"Bugarska fašistièki okupator? Onda zaboravite na našu pomoæ" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

What about the Dome

pre 4 godine

U Pirotu ima jedna izreka koja kaze "Iz Bugarske ni lepo vreme ne moze da dodje." Kao i "Dobar Bugarin i zeleno kuce ne postoje."
To je verovatno zato sto su tokom proteklih ratova uvek bili dobri susedi.

neutralno zapazanje

pre 4 godine

@a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige
(neca, 21. novembar 2019 19:22)

Zašto lažeš, Zaječar nisu:

http://www.kp.rs/474px-Serbia_1941_44_Map_cyr.png

U Zaječaru su bili Nemci u drugom svetskom ratu:

https://www.spomenikdatabase.org/zajecar

Aлександар Ст.

pre 4 godine

@ U Bugarskoj studira nekoliko hiljada makedonaca, svi su uzeli bugarske pasose.
(kimi, 21. novembar 2019 14:30)

То нема везе. Користе повољности да заврше факултет. Неки од ових на "ов" су можда Бугари, док на "ски" сигурно нису...

War Inside My Head

pre 4 godine

@Petar,stizali su do Crne Gore i Istočne BiH i takva zvjerstva činili,ali druga su vremena došla,nek rasprave s makedoncima međusobno dnevno-istorijsko-političke odnose.

Neko tamo

pre 4 godine

Nisu bili fašistički okupator nego su se eto, samo tako slučajno našli u savezništvu sa Hitlerom na teritoriji Kraljevine Jugoslavije. Stvarno su nevinašca ovi Bugari, bitno da su na vreme stigli da stave petokraku na kape, ne bi li izvukli čitave stražnjice pred Crvenom armijom.

Insomniac

pre 4 godine

Bugari su 1941 bili turoperatori turisticki radninci koji sa svojim njemackim investitorima zeleli da unaprede ekonomiju ovih zaostalih prostora. E to zele da pise u ucebnicima. Fasizam jos nije umro.

Petar

pre 4 godine

Bojko Borisov i njemu slicni u Bugarskoj negiraju ono sto se nrmoze negirati jer i vrabci znaju da je Bugarska bila fasisticki okupator u J.Srbiji i Makefoniji i cinila uzasna zlostorstva sto svedoce brojni spomenici poginulim partizanima u borbi protiv bugatskih fasista.A Zaevu, gde ce mu dusa kada je dozvolio da se.ova tema stsvlja na dnevni red u sporazumu.o dobrosusedskim odnosima sa Bugarskom.Petar.

neca

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.
(goran, 21. novembar 2019 18:50)
a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige

dd

pre 4 godine

@goran
Pa prijatelju taj deo je od drugog balkanskog rata bio deo Kraljevine Srbije i posle Kraljevine SHS/Jugoslavije. Tako su Bugari 1941. okupirali deo te kraljevine. Pa naravno da su bili okupatori. Ili misliš da te '41 Bugari nisu okupirali jugoistočni deo Srbije? O tome šta su radili tih godina i od 1914. do 1918. ne treba trošiti reči.

boban,nis

pre 4 godine

Ljudi,ajd malo da smirimo strasti.Srbija i Bugarska nisu dao bog ratovali 75 godina.Da,bili smo na razlicitim stranama u oba svetska rata,ali to je bilo pre sto godina.Nikad bolje odnose sa Bugarskom nismo imali nego zadnjih dvadesetak godina,mi idemo kod njih oni dolaze kod nas i nikakavih problema nemamo jedni s drugima.Ako se gleda unazad,mogli bi da dodjemo i do perioda kada smo se oslobadjali od Turaka,Bugari sve snage bacili na Plovdiv,a mi Srbi uskocili u Sofiju.Dajte da ne gledamo samo iz naseg ugla,oni kazu kako smo sve mi prvi poceli.A da su bili sa fasistima u WWII bili su,tu dileme nema,

mrmlj

pre 4 godine

kad hrvatska predsednica moze da kaze da je partizanski ustanak u srbu bio uvod u pokolj hrvata, zasto ne bi mogli bugari da tvrde da nisu bili fasisticki okupatori? jos ce vremenom ispasti i da ausvic nije bio koncentracioni logor nego banja za skidanje kilograma.

комша

pre 4 godine

И ови почели као Хрвати да се праве луди како нису били фашисти. Па пола данашњег југа Србије и скоро целу данашњу р.Македонију су окупирали бугарски фашисти. То је историјска чињеница.

goran

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.

doom

pre 4 godine

@веверица

то је зато што су и фашизам и национал-социјализам из исте кухиње из које је и комунизам. проста ствар. Мусолини је био загрижени социјалиста до првог светског рата, само да поменем... са друге стране ако погледамо ЕУ, то су све бивше колонијалне силе са својим сателитима и бившим територијама.

Svi vi sto mastate o sreci

pre 4 godine

Moj deda je u vreme rata ziveo u selu, u kome su, u pocetku bili Nemci, i pricao mi je da su Nemci bili veoma kulturni i miroljubivi.

A onda su 1943 dosli Bugari i poceli da vrse zlocine.

Malo degutantno, ali ako mozes da biras okupatora, pre izaberi Nemce...

dosta-prekrajanja-istorije!

pre 4 godine

@Caribrod - Ma nemoj, a koje je to "krajeve Bugarske Srbija okupirala ili dobila na poklon"? Možeš li da elaboriraš?

Ja mogu da ti kažem da je mog dedu Bugarin pogodio u nogu '43. godine u okolini LESKOVCA (to je Srbija okupirala? Drogiraš li se?!). A mog pradedu su isti ti Bugari streljali u tom selu '44. i onda ga obesili u centru sela, za nauk svima i pod pretnjom da će streljati celo selo, usudi li se neko da ga skine sa omče. MESEC DANA je visio tako, na očigled meštana i najbližih članova porodice!

Gori fašisti od Nemaca! !!

pp

pre 4 godine

Uvek se zlocni bugarskog okupatora u Prvom ratu na teritoriji Srbije I u Drugom na teritoriji Jugoslavija kvalifikuju kao ZVERSTVA. Podrska Makedoncima u nepristajanju revizije istorije.

Pirocanac

pre 4 godine

Pa da,oni ne priznaju okupaciju sve do ispred Nisa i pola Makedonije jer to smatraju "svojim zapadnim pokrajinama".....dalje nema sta da se doda,gradjani Pirota recimo NIKADA nisu od strane Bugara dobili bilo kakvu ostetu za ubijene,ni za vreme 1-og ni za vreme 2-og svetskog rata a komunisti su ZABRANILI da se u samom gradu ikada podigne bilo kakav spomenik tim ljudima.

веверица

pre 4 godine

свака част америма. они где су разбили нацисте и фашисте, натерали су те земље да се суоче са истином и све уредно процесуирали, документовали и јавно објавили.
из неког мени нејасног разлога, комунисти су свуда заташкали или прећутали фашистичка зверства. ваљда им је више одговарало да тајно стрељају и уцењују и да се не зна ко је стварно био фашиста а ко не, јер су онда обичне људе могли лако да оптуже...
тако је пропуштена важна историјска шанса да се у источној европи искорене фашизам и нацизам.

Arci

pre 4 godine

Pitati preživjele Jevreje Makedonije,južne Srbije i severne Grčke jesu li Bugari bili zlo.Setiti se skopskog monopola 1943.pretovarenih vozova i brodova za Treblinku.
Aman,ZAMAN !

mr

pre 4 godine

Бојко као млади комунистички потомак је заборавио да су им Немци послали свог човека за Краља, и да су увек спроводили политику Немачке, тако да права дефиниција би била да је таква германофилска Бугарска власт свакако била фашистичка. О народу Бугарске се може доста писати, али је довољно да се слуша њихов језик и да се види ко су. Е сад ако мисле да су и даље они први татари који су дошли, онда треба да се сви загледају између себе. Бојко зато први треба да заборави део прошлости, а не да то тражи од оних које је та прошлост ударила жестоко.

Milan Kumanovo

pre 4 godine

Ovo je klasican spin, i ovakva propaganda traje vekovima... U prilog im ide cinjenica da stotine hiljade ptetezno mladih ljudi su zbog lakseg zaposlenja u EU, uzeli bugarski pasos,i gde su morali da se izjasne da su bugari. Sada po nekoj bugarskoj ,,logici,, bugari smatraju da je nemoguce da okupiraju svoj narod. Oni kao argument uzimaju upravo gorenavedene makedonce koji su sticajem okolnosti zbog bolje sutra izjasnili da su bugari, a istina je drugacija.

Ljubezni Haralampije

pre 4 godine

Bugari su bili fašisti u drugom svetskom ratu, okupatori u oba. To su činjenice. Pravili su pokolje u staroplaninskim selima, mog pradedu Ćiru i još četvoricu streljali 1943. u Inovu. Bukvalno u svakom selu imate spomen-table i spomenike sa imenima onih koje su pobili fašisti u Drugom svetskom ratu. A fašisti su u velikom delu jugoistočne Srbije bili Bugari - tu narod uopšte ne pominje Nemce. Sećam se priča o zbegovima po šumama i planinama kada su žene i starci sa malom decom tražili spas po bespućima Stare planine. Sela su paljena, muškarci koji nisu uspeli da pobegnu ili koji nisu bili u partizanima (ili eventualno četnicima) su odvođeni u logore. Još pamtim priče o razmirici koje su mi babe pričale dok sam bio dete. Razmirica, razmiriti = ratno stanje, zaratiti, kad "rasturi mir"...

secanje

pre 4 godine

Moja rodbina i njihove komsije iz delova Srbije gde su operisali Bugari svi do jednog su govorili da kada bi stigla vest da prema selu dolazi neka vojska, sledece pitanje je bilo, cija je vojska. Kada bi culi da je rec o Nemcima, svima bi laknulo, a ako dolaze Bugari nastajala bi masovna bezanija u planinu i sume. A sada, pitajte se zasto. Da ne govorim da je vise nego perverzno da me Bugari uvode u EU, oni koji do skora nisu smeli slobodno da putuju ni po Bugarskoj, a od Evrope nisu mogli ni tv ni filmove da vide, a kamoli da putuju tamo. I sada oni nas vode u tu istu Evropu. Da se obesis od muke, jos treba da pazimo da ih ne uvredimo. Tako nam i treba.

Marko

pre 4 godine

@Caribrod

Nije ih ni okupirala niti dobila na poklon od saveznika, već osvojila u Velikom ratu i zadržala kao ratnu doštetu za okupaciju i sve monstruozne zločine koje su Bugari načini u Topličkom, Nišavskom i Pirotskom kraju za vreme okupacije Srbije u tom ratu. I za mučki zabijen nož u leđa u istom ratu. A rat je završen srpskim probojem Solunskog fronta, u kome su Bugari podvili rep i hrabro pobegli. To si zaboravio da kažeš.

budiboksnama

pre 4 godine

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.
(Caribrod, 21. novembar 2019 14:24) Razumem, po tvom niku, da si BUgarin, i da pričaš ono što su te učili. Ja sam, inače, bugarofil kad je u pitanju kulturnno nasleđe, ali mislim da je istina jedini način da se na duge staze dođe do pomirenja i suživota. Prvo, Srbija ništa nije dobila na poklon od saveznika, već je sve izborila u ratovima. To je činjenica. Dalje, da li je bila okupator zavisi od lične percepcije. Neprijatelj su bili Turci, i njih je trebalo pobediti. A šta je čije posle toga, zavisi od tumačenja. Tumačenje je, opet, uzrokovano činjenicom da su i Srbi i Bugari hteli da obnove svoja srednjevekovna carstva, u liku moderne nacionalne države. Teritorije tih carstava su se preklapale jednim delom. Bugari su u tom procesu bili brži, i sedamdesetih godina, pod ruskom zaštitom, izašli sa projektom Sanstefanske Bugarske. To je razlog zašto je 1885, pod pritiskom Austrije, kralj MIlan, napao Bugarsku. Bugarska dobija taj rat. Trideset godina kasnije, obrnute su uloge, i tada Bugarska, sa Austrijom iza leđa, napada Srbiju koja je saveznik Rusije. U Drugom svetskom ratu, Bugarska obnavlja agresiju, kao satelit osovine Trćeg rajha. U drugom i trećem slučaju, rat se vodi na teritoriji Srbije i Makedonije, i tu je bugarska vojska činila velike zločine. Srbi i Bugari su ratovali za druge, ne za sebe, to je zaključak. Eto to su činjenice, a gde je kome srce, neka odluči sam.

obraz?

pre 4 godine

Pokojni pradeda Mihajlo Aleksic poginuo, kao partizan, u okrsaju sa Bugarskom vojskom, 1944.god., izmedju Babusnice i Bele Palanke.

Toliko o tome.

C i n i k

pre 4 godine

Ok ali realno, pa sta je bila uloga Bugarske tokom 2.sv.rata?
Zar nisu bili na strani Hitlera?
Poceli su ko hr,da se selektivno secaju proslosti?

CATAPA

pre 4 godine

Ma ne, nisu uopšte. Izgleda da po toj novoj istoriji Hitler bar od pada Italije više nije imao ni jednog saveznika u Evropi. Bilo bi neverovatno... da je tačno.

Interesantno je da zapravo od svih okupatora, Makedoncima jedino Italijani nisu menjali prezimena i vršili etničko čišćenje i raseljavanje, niti zabranjivali korišćenje makedonskog jezika.

Caribrod

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??
(А.Илић, 21. novembar 2019 13:33)

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.

goran

pre 4 godine

U Srbiji to jeste bila okupacija. U Makedoniji je potpuno druga prica. Ono sto danasnji Severni Makedonci "slucajno" zaboravljaju da spomenu jeste masnova saradnja i saucestvovanje "Severnomakedonskog" naroda u toj "okupaciji". Cak toliko da ni Komunisticka Partija Makedonije nije pristala da dize ustanak protiv tog "okupatora", pa je Tito morao da salje Svetozara Vukmanovica Tempa da izvrsi prevrat u Centralnom Komitetu Makedonije i postavi svoje ljude Lazara Mojsova i Kolisevskog. Tek onda je dignut "ustanak", tek u oktobru 1941. Inace, zakon koji je uveo "bugarski okupator" u Mk da se srpskim kolonistima i njihovim porodicama zabranjuje povratak u Makedoniju je kasnije ratifikovao ASNOM i posleratne vlasti u SR Makedoniji.

Lidija

pre 4 godine

Pa i jesu bili fašisti, i veliko zlo naneli, naročito jugoistočnoj Srbiji, naravno i Makedoniji. A sad pošto su u EU, mogu da pričaju šta im odgovara.

А.Илић

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??

Markoni

pre 4 godine

Pa da, zaboravite da smo vas ubijali, zatvarali, mučili, nasilno asimilovali i onda ćemo vam mi pomoći da uđete u EU gde ćemo nastaviti da vas ponižavamo i negiramo vasu naciju.

mlekadzija

pre 4 godine

Nastupila amnezija.... bugarski okupatori cinili stravicne zlocine u Srbiji i Makedoniji. U jesen 44 se "presvukli" i oprali svoju fasisticku proslost. Nikad kaznjeni za pocinjena nedela i nisu se suocili sa svojom mracnom prosloscu iz II svetskog rata.

Zoran

pre 4 godine

Ne mogu da se setim na koju, nama susednu zemlju mi liče ovi Bugari. I oni, kao i ta zemlja, nikako da se suoče sa istinom o svojoj izrazito fašističkoj vlasti koju su imali u relativno bliskoj prošlosti. I kao da su zaboravili da su i jedni drugi izišli IZ DVA RATA kao poraženi.

mlekadzija

pre 4 godine

Nastupila amnezija.... bugarski okupatori cinili stravicne zlocine u Srbiji i Makedoniji. U jesen 44 se "presvukli" i oprali svoju fasisticku proslost. Nikad kaznjeni za pocinjena nedela i nisu se suocili sa svojom mracnom prosloscu iz II svetskog rata.

А.Илић

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??

Markoni

pre 4 godine

Pa da, zaboravite da smo vas ubijali, zatvarali, mučili, nasilno asimilovali i onda ćemo vam mi pomoći da uđete u EU gde ćemo nastaviti da vas ponižavamo i negiramo vasu naciju.

obraz?

pre 4 godine

Pokojni pradeda Mihajlo Aleksic poginuo, kao partizan, u okrsaju sa Bugarskom vojskom, 1944.god., izmedju Babusnice i Bele Palanke.

Toliko o tome.

C i n i k

pre 4 godine

Ok ali realno, pa sta je bila uloga Bugarske tokom 2.sv.rata?
Zar nisu bili na strani Hitlera?
Poceli su ko hr,da se selektivno secaju proslosti?

goran

pre 4 godine

U Srbiji to jeste bila okupacija. U Makedoniji je potpuno druga prica. Ono sto danasnji Severni Makedonci "slucajno" zaboravljaju da spomenu jeste masnova saradnja i saucestvovanje "Severnomakedonskog" naroda u toj "okupaciji". Cak toliko da ni Komunisticka Partija Makedonije nije pristala da dize ustanak protiv tog "okupatora", pa je Tito morao da salje Svetozara Vukmanovica Tempa da izvrsi prevrat u Centralnom Komitetu Makedonije i postavi svoje ljude Lazara Mojsova i Kolisevskog. Tek onda je dignut "ustanak", tek u oktobru 1941. Inace, zakon koji je uveo "bugarski okupator" u Mk da se srpskim kolonistima i njihovim porodicama zabranjuje povratak u Makedoniju je kasnije ratifikovao ASNOM i posleratne vlasti u SR Makedoniji.

dosta-prekrajanja-istorije!

pre 4 godine

@Caribrod - Ma nemoj, a koje je to "krajeve Bugarske Srbija okupirala ili dobila na poklon"? Možeš li da elaboriraš?

Ja mogu da ti kažem da je mog dedu Bugarin pogodio u nogu '43. godine u okolini LESKOVCA (to je Srbija okupirala? Drogiraš li se?!). A mog pradedu su isti ti Bugari streljali u tom selu '44. i onda ga obesili u centru sela, za nauk svima i pod pretnjom da će streljati celo selo, usudi li se neko da ga skine sa omče. MESEC DANA je visio tako, na očigled meštana i najbližih članova porodice!

Gori fašisti od Nemaca! !!

Zoran

pre 4 godine

Ne mogu da se setim na koju, nama susednu zemlju mi liče ovi Bugari. I oni, kao i ta zemlja, nikako da se suoče sa istinom o svojoj izrazito fašističkoj vlasti koju su imali u relativno bliskoj prošlosti. I kao da su zaboravili da su i jedni drugi izišli IZ DVA RATA kao poraženi.

Lidija

pre 4 godine

Pa i jesu bili fašisti, i veliko zlo naneli, naročito jugoistočnoj Srbiji, naravno i Makedoniji. A sad pošto su u EU, mogu da pričaju šta im odgovara.

secanje

pre 4 godine

Moja rodbina i njihove komsije iz delova Srbije gde su operisali Bugari svi do jednog su govorili da kada bi stigla vest da prema selu dolazi neka vojska, sledece pitanje je bilo, cija je vojska. Kada bi culi da je rec o Nemcima, svima bi laknulo, a ako dolaze Bugari nastajala bi masovna bezanija u planinu i sume. A sada, pitajte se zasto. Da ne govorim da je vise nego perverzno da me Bugari uvode u EU, oni koji do skora nisu smeli slobodno da putuju ni po Bugarskoj, a od Evrope nisu mogli ni tv ni filmove da vide, a kamoli da putuju tamo. I sada oni nas vode u tu istu Evropu. Da se obesis od muke, jos treba da pazimo da ih ne uvredimo. Tako nam i treba.

комша

pre 4 godine

И ови почели као Хрвати да се праве луди како нису били фашисти. Па пола данашњег југа Србије и скоро целу данашњу р.Македонију су окупирали бугарски фашисти. То је историјска чињеница.

Insomniac

pre 4 godine

Bugari su 1941 bili turoperatori turisticki radninci koji sa svojim njemackim investitorima zeleli da unaprede ekonomiju ovih zaostalih prostora. E to zele da pise u ucebnicima. Fasizam jos nije umro.

веверица

pre 4 godine

свака част америма. они где су разбили нацисте и фашисте, натерали су те земље да се суоче са истином и све уредно процесуирали, документовали и јавно објавили.
из неког мени нејасног разлога, комунисти су свуда заташкали или прећутали фашистичка зверства. ваљда им је више одговарало да тајно стрељају и уцењују и да се не зна ко је стварно био фашиста а ко не, јер су онда обичне људе могли лако да оптуже...
тако је пропуштена важна историјска шанса да се у источној европи искорене фашизам и нацизам.

pp

pre 4 godine

Uvek se zlocni bugarskog okupatora u Prvom ratu na teritoriji Srbije I u Drugom na teritoriji Jugoslavija kvalifikuju kao ZVERSTVA. Podrska Makedoncima u nepristajanju revizije istorije.

mrmlj

pre 4 godine

kad hrvatska predsednica moze da kaze da je partizanski ustanak u srbu bio uvod u pokolj hrvata, zasto ne bi mogli bugari da tvrde da nisu bili fasisticki okupatori? jos ce vremenom ispasti i da ausvic nije bio koncentracioni logor nego banja za skidanje kilograma.

CATAPA

pre 4 godine

Ma ne, nisu uopšte. Izgleda da po toj novoj istoriji Hitler bar od pada Italije više nije imao ni jednog saveznika u Evropi. Bilo bi neverovatno... da je tačno.

Interesantno je da zapravo od svih okupatora, Makedoncima jedino Italijani nisu menjali prezimena i vršili etničko čišćenje i raseljavanje, niti zabranjivali korišćenje makedonskog jezika.

Arci

pre 4 godine

Pitati preživjele Jevreje Makedonije,južne Srbije i severne Grčke jesu li Bugari bili zlo.Setiti se skopskog monopola 1943.pretovarenih vozova i brodova za Treblinku.
Aman,ZAMAN !

Marko

pre 4 godine

@Caribrod

Nije ih ni okupirala niti dobila na poklon od saveznika, već osvojila u Velikom ratu i zadržala kao ratnu doštetu za okupaciju i sve monstruozne zločine koje su Bugari načini u Topličkom, Nišavskom i Pirotskom kraju za vreme okupacije Srbije u tom ratu. I za mučki zabijen nož u leđa u istom ratu. A rat je završen srpskim probojem Solunskog fronta, u kome su Bugari podvili rep i hrabro pobegli. To si zaboravio da kažeš.

budiboksnama

pre 4 godine

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.
(Caribrod, 21. novembar 2019 14:24) Razumem, po tvom niku, da si BUgarin, i da pričaš ono što su te učili. Ja sam, inače, bugarofil kad je u pitanju kulturnno nasleđe, ali mislim da je istina jedini način da se na duge staze dođe do pomirenja i suživota. Prvo, Srbija ništa nije dobila na poklon od saveznika, već je sve izborila u ratovima. To je činjenica. Dalje, da li je bila okupator zavisi od lične percepcije. Neprijatelj su bili Turci, i njih je trebalo pobediti. A šta je čije posle toga, zavisi od tumačenja. Tumačenje je, opet, uzrokovano činjenicom da su i Srbi i Bugari hteli da obnove svoja srednjevekovna carstva, u liku moderne nacionalne države. Teritorije tih carstava su se preklapale jednim delom. Bugari su u tom procesu bili brži, i sedamdesetih godina, pod ruskom zaštitom, izašli sa projektom Sanstefanske Bugarske. To je razlog zašto je 1885, pod pritiskom Austrije, kralj MIlan, napao Bugarsku. Bugarska dobija taj rat. Trideset godina kasnije, obrnute su uloge, i tada Bugarska, sa Austrijom iza leđa, napada Srbiju koja je saveznik Rusije. U Drugom svetskom ratu, Bugarska obnavlja agresiju, kao satelit osovine Trćeg rajha. U drugom i trećem slučaju, rat se vodi na teritoriji Srbije i Makedonije, i tu je bugarska vojska činila velike zločine. Srbi i Bugari su ratovali za druge, ne za sebe, to je zaključak. Eto to su činjenice, a gde je kome srce, neka odluči sam.

Pirocanac

pre 4 godine

Pa da,oni ne priznaju okupaciju sve do ispred Nisa i pola Makedonije jer to smatraju "svojim zapadnim pokrajinama".....dalje nema sta da se doda,gradjani Pirota recimo NIKADA nisu od strane Bugara dobili bilo kakvu ostetu za ubijene,ni za vreme 1-og ni za vreme 2-og svetskog rata a komunisti su ZABRANILI da se u samom gradu ikada podigne bilo kakav spomenik tim ljudima.

Svi vi sto mastate o sreci

pre 4 godine

Moj deda je u vreme rata ziveo u selu, u kome su, u pocetku bili Nemci, i pricao mi je da su Nemci bili veoma kulturni i miroljubivi.

A onda su 1943 dosli Bugari i poceli da vrse zlocine.

Malo degutantno, ali ako mozes da biras okupatora, pre izaberi Nemce...

neca

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.
(goran, 21. novembar 2019 18:50)
a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige

mr

pre 4 godine

Бојко као млади комунистички потомак је заборавио да су им Немци послали свог човека за Краља, и да су увек спроводили политику Немачке, тако да права дефиниција би била да је таква германофилска Бугарска власт свакако била фашистичка. О народу Бугарске се може доста писати, али је довољно да се слуша њихов језик и да се види ко су. Е сад ако мисле да су и даље они први татари који су дошли, онда треба да се сви загледају између себе. Бојко зато први треба да заборави део прошлости, а не да то тражи од оних које је та прошлост ударила жестоко.

Ljubezni Haralampije

pre 4 godine

Bugari su bili fašisti u drugom svetskom ratu, okupatori u oba. To su činjenice. Pravili su pokolje u staroplaninskim selima, mog pradedu Ćiru i još četvoricu streljali 1943. u Inovu. Bukvalno u svakom selu imate spomen-table i spomenike sa imenima onih koje su pobili fašisti u Drugom svetskom ratu. A fašisti su u velikom delu jugoistočne Srbije bili Bugari - tu narod uopšte ne pominje Nemce. Sećam se priča o zbegovima po šumama i planinama kada su žene i starci sa malom decom tražili spas po bespućima Stare planine. Sela su paljena, muškarci koji nisu uspeli da pobegnu ili koji nisu bili u partizanima (ili eventualno četnicima) su odvođeni u logore. Još pamtim priče o razmirici koje su mi babe pričale dok sam bio dete. Razmirica, razmiriti = ratno stanje, zaratiti, kad "rasturi mir"...

Milan Kumanovo

pre 4 godine

Ovo je klasican spin, i ovakva propaganda traje vekovima... U prilog im ide cinjenica da stotine hiljade ptetezno mladih ljudi su zbog lakseg zaposlenja u EU, uzeli bugarski pasos,i gde su morali da se izjasne da su bugari. Sada po nekoj bugarskoj ,,logici,, bugari smatraju da je nemoguce da okupiraju svoj narod. Oni kao argument uzimaju upravo gorenavedene makedonce koji su sticajem okolnosti zbog bolje sutra izjasnili da su bugari, a istina je drugacija.

boban,nis

pre 4 godine

Ljudi,ajd malo da smirimo strasti.Srbija i Bugarska nisu dao bog ratovali 75 godina.Da,bili smo na razlicitim stranama u oba svetska rata,ali to je bilo pre sto godina.Nikad bolje odnose sa Bugarskom nismo imali nego zadnjih dvadesetak godina,mi idemo kod njih oni dolaze kod nas i nikakavih problema nemamo jedni s drugima.Ako se gleda unazad,mogli bi da dodjemo i do perioda kada smo se oslobadjali od Turaka,Bugari sve snage bacili na Plovdiv,a mi Srbi uskocili u Sofiju.Dajte da ne gledamo samo iz naseg ugla,oni kazu kako smo sve mi prvi poceli.A da su bili sa fasistima u WWII bili su,tu dileme nema,

Neko tamo

pre 4 godine

Nisu bili fašistički okupator nego su se eto, samo tako slučajno našli u savezništvu sa Hitlerom na teritoriji Kraljevine Jugoslavije. Stvarno su nevinašca ovi Bugari, bitno da su na vreme stigli da stave petokraku na kape, ne bi li izvukli čitave stražnjice pred Crvenom armijom.

dd

pre 4 godine

@goran
Pa prijatelju taj deo je od drugog balkanskog rata bio deo Kraljevine Srbije i posle Kraljevine SHS/Jugoslavije. Tako su Bugari 1941. okupirali deo te kraljevine. Pa naravno da su bili okupatori. Ili misliš da te '41 Bugari nisu okupirali jugoistočni deo Srbije? O tome šta su radili tih godina i od 1914. do 1918. ne treba trošiti reči.

Petar

pre 4 godine

Bojko Borisov i njemu slicni u Bugarskoj negiraju ono sto se nrmoze negirati jer i vrabci znaju da je Bugarska bila fasisticki okupator u J.Srbiji i Makefoniji i cinila uzasna zlostorstva sto svedoce brojni spomenici poginulim partizanima u borbi protiv bugatskih fasista.A Zaevu, gde ce mu dusa kada je dozvolio da se.ova tema stsvlja na dnevni red u sporazumu.o dobrosusedskim odnosima sa Bugarskom.Petar.

War Inside My Head

pre 4 godine

@Petar,stizali su do Crne Gore i Istočne BiH i takva zvjerstva činili,ali druga su vremena došla,nek rasprave s makedoncima međusobno dnevno-istorijsko-političke odnose.

doom

pre 4 godine

@веверица

то је зато што су и фашизам и национал-социјализам из исте кухиње из које је и комунизам. проста ствар. Мусолини је био загрижени социјалиста до првог светског рата, само да поменем... са друге стране ако погледамо ЕУ, то су све бивше колонијалне силе са својим сателитима и бившим територијама.

Caribrod

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??
(А.Илић, 21. novembar 2019 13:33)

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.

Aлександар Ст.

pre 4 godine

@ U Bugarskoj studira nekoliko hiljada makedonaca, svi su uzeli bugarske pasose.
(kimi, 21. novembar 2019 14:30)

То нема везе. Користе повољности да заврше факултет. Неки од ових на "ов" су можда Бугари, док на "ски" сигурно нису...

goran

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.

What about the Dome

pre 4 godine

U Pirotu ima jedna izreka koja kaze "Iz Bugarske ni lepo vreme ne moze da dodje." Kao i "Dobar Bugarin i zeleno kuce ne postoje."
To je verovatno zato sto su tokom proteklih ratova uvek bili dobri susedi.

neutralno zapazanje

pre 4 godine

@a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige
(neca, 21. novembar 2019 19:22)

Zašto lažeš, Zaječar nisu:

http://www.kp.rs/474px-Serbia_1941_44_Map_cyr.png

U Zaječaru su bili Nemci u drugom svetskom ratu:

https://www.spomenikdatabase.org/zajecar

Caribrod

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??
(А.Илић, 21. novembar 2019 13:33)

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.

goran

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.

boban,nis

pre 4 godine

Ljudi,ajd malo da smirimo strasti.Srbija i Bugarska nisu dao bog ratovali 75 godina.Da,bili smo na razlicitim stranama u oba svetska rata,ali to je bilo pre sto godina.Nikad bolje odnose sa Bugarskom nismo imali nego zadnjih dvadesetak godina,mi idemo kod njih oni dolaze kod nas i nikakavih problema nemamo jedni s drugima.Ako se gleda unazad,mogli bi da dodjemo i do perioda kada smo se oslobadjali od Turaka,Bugari sve snage bacili na Plovdiv,a mi Srbi uskocili u Sofiju.Dajte da ne gledamo samo iz naseg ugla,oni kazu kako smo sve mi prvi poceli.A da su bili sa fasistima u WWII bili su,tu dileme nema,

goran

pre 4 godine

U Srbiji to jeste bila okupacija. U Makedoniji je potpuno druga prica. Ono sto danasnji Severni Makedonci "slucajno" zaboravljaju da spomenu jeste masnova saradnja i saucestvovanje "Severnomakedonskog" naroda u toj "okupaciji". Cak toliko da ni Komunisticka Partija Makedonije nije pristala da dize ustanak protiv tog "okupatora", pa je Tito morao da salje Svetozara Vukmanovica Tempa da izvrsi prevrat u Centralnom Komitetu Makedonije i postavi svoje ljude Lazara Mojsova i Kolisevskog. Tek onda je dignut "ustanak", tek u oktobru 1941. Inace, zakon koji je uveo "bugarski okupator" u Mk da se srpskim kolonistima i njihovim porodicama zabranjuje povratak u Makedoniju je kasnije ratifikovao ASNOM i posleratne vlasti u SR Makedoniji.

веверица

pre 4 godine

свака част америма. они где су разбили нацисте и фашисте, натерали су те земље да се суоче са истином и све уредно процесуирали, документовали и јавно објавили.
из неког мени нејасног разлога, комунисти су свуда заташкали или прећутали фашистичка зверства. ваљда им је више одговарало да тајно стрељају и уцењују и да се не зна ко је стварно био фашиста а ко не, јер су онда обичне људе могли лако да оптуже...
тако је пропуштена важна историјска шанса да се у источној европи искорене фашизам и нацизам.

doom

pre 4 godine

@веверица

то је зато што су и фашизам и национал-социјализам из исте кухиње из које је и комунизам. проста ствар. Мусолини је био загрижени социјалиста до првог светског рата, само да поменем... са друге стране ако погледамо ЕУ, то су све бивше колонијалне силе са својим сателитима и бившим територијама.

Petar

pre 4 godine

Bojko Borisov i njemu slicni u Bugarskoj negiraju ono sto se nrmoze negirati jer i vrabci znaju da je Bugarska bila fasisticki okupator u J.Srbiji i Makefoniji i cinila uzasna zlostorstva sto svedoce brojni spomenici poginulim partizanima u borbi protiv bugatskih fasista.A Zaevu, gde ce mu dusa kada je dozvolio da se.ova tema stsvlja na dnevni red u sporazumu.o dobrosusedskim odnosima sa Bugarskom.Petar.

neca

pre 4 godine

Da li ljudi ovde uopste shvataju da B.B. (koji je btw. uzasan lik, bivsi telohranitelj komunistickog diktatora, po profesiji karatista)ne govori ovde o Srbiji? Srbija se ne spominje nigde ni jedanput. Govori se o drugoj (Srbiji susednoj) drzavi sa vrlo "modernim" identitetom (jezikom, pismom itd.) koji nikad nije ni postojao pre sovjetske vlasti 1944. godine? Ili neki ljudi jos uvek misle da je Makedonija deo Srbije (juzna Srbija) a narod tamo je uzivao i letovao tokom 28 godina srpske vlasti 1913-41? Ocigledno se nikad nista nigde ne menja ni na jednoj strani na ovom Balkanu.
(goran, 21. novembar 2019 18:50)
a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige

mrmlj

pre 4 godine

kad hrvatska predsednica moze da kaze da je partizanski ustanak u srbu bio uvod u pokolj hrvata, zasto ne bi mogli bugari da tvrde da nisu bili fasisticki okupatori? jos ce vremenom ispasti i da ausvic nije bio koncentracioni logor nego banja za skidanje kilograma.

Zoran

pre 4 godine

Ne mogu da se setim na koju, nama susednu zemlju mi liče ovi Bugari. I oni, kao i ta zemlja, nikako da se suoče sa istinom o svojoj izrazito fašističkoj vlasti koju su imali u relativno bliskoj prošlosti. I kao da su zaboravili da su i jedni drugi izišli IZ DVA RATA kao poraženi.

CATAPA

pre 4 godine

Ma ne, nisu uopšte. Izgleda da po toj novoj istoriji Hitler bar od pada Italije više nije imao ni jednog saveznika u Evropi. Bilo bi neverovatno... da je tačno.

Interesantno je da zapravo od svih okupatora, Makedoncima jedino Italijani nisu menjali prezimena i vršili etničko čišćenje i raseljavanje, niti zabranjivali korišćenje makedonskog jezika.

Markoni

pre 4 godine

Pa da, zaboravite da smo vas ubijali, zatvarali, mučili, nasilno asimilovali i onda ćemo vam mi pomoći da uđete u EU gde ćemo nastaviti da vas ponižavamo i negiramo vasu naciju.

dosta-prekrajanja-istorije!

pre 4 godine

@Caribrod - Ma nemoj, a koje je to "krajeve Bugarske Srbija okupirala ili dobila na poklon"? Možeš li da elaboriraš?

Ja mogu da ti kažem da je mog dedu Bugarin pogodio u nogu '43. godine u okolini LESKOVCA (to je Srbija okupirala? Drogiraš li se?!). A mog pradedu su isti ti Bugari streljali u tom selu '44. i onda ga obesili u centru sela, za nauk svima i pod pretnjom da će streljati celo selo, usudi li se neko da ga skine sa omče. MESEC DANA je visio tako, na očigled meštana i najbližih članova porodice!

Gori fašisti od Nemaca! !!

mlekadzija

pre 4 godine

Nastupila amnezija.... bugarski okupatori cinili stravicne zlocine u Srbiji i Makedoniji. U jesen 44 se "presvukli" i oprali svoju fasisticku proslost. Nikad kaznjeni za pocinjena nedela i nisu se suocili sa svojom mracnom prosloscu iz II svetskog rata.

obraz?

pre 4 godine

Pokojni pradeda Mihajlo Aleksic poginuo, kao partizan, u okrsaju sa Bugarskom vojskom, 1944.god., izmedju Babusnice i Bele Palanke.

Toliko o tome.

комша

pre 4 godine

И ови почели као Хрвати да се праве луди како нису били фашисти. Па пола данашњег југа Србије и скоро целу данашњу р.Македонију су окупирали бугарски фашисти. То је историјска чињеница.

Marko

pre 4 godine

@Caribrod

Nije ih ni okupirala niti dobila na poklon od saveznika, već osvojila u Velikom ratu i zadržala kao ratnu doštetu za okupaciju i sve monstruozne zločine koje su Bugari načini u Topličkom, Nišavskom i Pirotskom kraju za vreme okupacije Srbije u tom ratu. I za mučki zabijen nož u leđa u istom ratu. A rat je završen srpskim probojem Solunskog fronta, u kome su Bugari podvili rep i hrabro pobegli. To si zaboravio da kažeš.

Arci

pre 4 godine

Pitati preživjele Jevreje Makedonije,južne Srbije i severne Grčke jesu li Bugari bili zlo.Setiti se skopskog monopola 1943.pretovarenih vozova i brodova za Treblinku.
Aman,ZAMAN !

А.Илић

pre 4 godine

Значи Бугарска није била у тројном пакту и није окупирала крајеве бивше Краљевине Југославије ??

Pirocanac

pre 4 godine

Pa da,oni ne priznaju okupaciju sve do ispred Nisa i pola Makedonije jer to smatraju "svojim zapadnim pokrajinama".....dalje nema sta da se doda,gradjani Pirota recimo NIKADA nisu od strane Bugara dobili bilo kakvu ostetu za ubijene,ni za vreme 1-og ni za vreme 2-og svetskog rata a komunisti su ZABRANILI da se u samom gradu ikada podigne bilo kakav spomenik tim ljudima.

Svi vi sto mastate o sreci

pre 4 godine

Moj deda je u vreme rata ziveo u selu, u kome su, u pocetku bili Nemci, i pricao mi je da su Nemci bili veoma kulturni i miroljubivi.

A onda su 1943 dosli Bugari i poceli da vrse zlocine.

Malo degutantno, ali ako mozes da biras okupatora, pre izaberi Nemce...

Lidija

pre 4 godine

Pa i jesu bili fašisti, i veliko zlo naneli, naročito jugoistočnoj Srbiji, naravno i Makedoniji. A sad pošto su u EU, mogu da pričaju šta im odgovara.

C i n i k

pre 4 godine

Ok ali realno, pa sta je bila uloga Bugarske tokom 2.sv.rata?
Zar nisu bili na strani Hitlera?
Poceli su ko hr,da se selektivno secaju proslosti?

pp

pre 4 godine

Uvek se zlocni bugarskog okupatora u Prvom ratu na teritoriji Srbije I u Drugom na teritoriji Jugoslavija kvalifikuju kao ZVERSTVA. Podrska Makedoncima u nepristajanju revizije istorije.

dd

pre 4 godine

@goran
Pa prijatelju taj deo je od drugog balkanskog rata bio deo Kraljevine Srbije i posle Kraljevine SHS/Jugoslavije. Tako su Bugari 1941. okupirali deo te kraljevine. Pa naravno da su bili okupatori. Ili misliš da te '41 Bugari nisu okupirali jugoistočni deo Srbije? O tome šta su radili tih godina i od 1914. do 1918. ne treba trošiti reči.

Insomniac

pre 4 godine

Bugari su 1941 bili turoperatori turisticki radninci koji sa svojim njemackim investitorima zeleli da unaprede ekonomiju ovih zaostalih prostora. E to zele da pise u ucebnicima. Fasizam jos nije umro.

Aлександар Ст.

pre 4 godine

@ U Bugarskoj studira nekoliko hiljada makedonaca, svi su uzeli bugarske pasose.
(kimi, 21. novembar 2019 14:30)

То нема везе. Користе повољности да заврше факултет. Неки од ових на "ов" су можда Бугари, док на "ски" сигурно нису...

neutralno zapazanje

pre 4 godine

@a da li ti shvatas da kad su Bugari okupirali Makedoniju okupirali su i dobar deo danasnje Srbije(Vranje, Pirot,Zajecar...)i cinili ozbiljne zlocine, jel treba sutra i od niih da slusamo kako nisu bili fasisti i da ispravljamao knjige
(neca, 21. novembar 2019 19:22)

Zašto lažeš, Zaječar nisu:

http://www.kp.rs/474px-Serbia_1941_44_Map_cyr.png

U Zaječaru su bili Nemci u drugom svetskom ratu:

https://www.spomenikdatabase.org/zajecar

Milan Kumanovo

pre 4 godine

Ovo je klasican spin, i ovakva propaganda traje vekovima... U prilog im ide cinjenica da stotine hiljade ptetezno mladih ljudi su zbog lakseg zaposlenja u EU, uzeli bugarski pasos,i gde su morali da se izjasne da su bugari. Sada po nekoj bugarskoj ,,logici,, bugari smatraju da je nemoguce da okupiraju svoj narod. Oni kao argument uzimaju upravo gorenavedene makedonce koji su sticajem okolnosti zbog bolje sutra izjasnili da su bugari, a istina je drugacija.

budiboksnama

pre 4 godine

Da, krajeve koje je pre toga Srbija okupirala ili dobila na poklon od saveznika.
(Caribrod, 21. novembar 2019 14:24) Razumem, po tvom niku, da si BUgarin, i da pričaš ono što su te učili. Ja sam, inače, bugarofil kad je u pitanju kulturnno nasleđe, ali mislim da je istina jedini način da se na duge staze dođe do pomirenja i suživota. Prvo, Srbija ništa nije dobila na poklon od saveznika, već je sve izborila u ratovima. To je činjenica. Dalje, da li je bila okupator zavisi od lične percepcije. Neprijatelj su bili Turci, i njih je trebalo pobediti. A šta je čije posle toga, zavisi od tumačenja. Tumačenje je, opet, uzrokovano činjenicom da su i Srbi i Bugari hteli da obnove svoja srednjevekovna carstva, u liku moderne nacionalne države. Teritorije tih carstava su se preklapale jednim delom. Bugari su u tom procesu bili brži, i sedamdesetih godina, pod ruskom zaštitom, izašli sa projektom Sanstefanske Bugarske. To je razlog zašto je 1885, pod pritiskom Austrije, kralj MIlan, napao Bugarsku. Bugarska dobija taj rat. Trideset godina kasnije, obrnute su uloge, i tada Bugarska, sa Austrijom iza leđa, napada Srbiju koja je saveznik Rusije. U Drugom svetskom ratu, Bugarska obnavlja agresiju, kao satelit osovine Trćeg rajha. U drugom i trećem slučaju, rat se vodi na teritoriji Srbije i Makedonije, i tu je bugarska vojska činila velike zločine. Srbi i Bugari su ratovali za druge, ne za sebe, to je zaključak. Eto to su činjenice, a gde je kome srce, neka odluči sam.

Ljubezni Haralampije

pre 4 godine

Bugari su bili fašisti u drugom svetskom ratu, okupatori u oba. To su činjenice. Pravili su pokolje u staroplaninskim selima, mog pradedu Ćiru i još četvoricu streljali 1943. u Inovu. Bukvalno u svakom selu imate spomen-table i spomenike sa imenima onih koje su pobili fašisti u Drugom svetskom ratu. A fašisti su u velikom delu jugoistočne Srbije bili Bugari - tu narod uopšte ne pominje Nemce. Sećam se priča o zbegovima po šumama i planinama kada su žene i starci sa malom decom tražili spas po bespućima Stare planine. Sela su paljena, muškarci koji nisu uspeli da pobegnu ili koji nisu bili u partizanima (ili eventualno četnicima) su odvođeni u logore. Još pamtim priče o razmirici koje su mi babe pričale dok sam bio dete. Razmirica, razmiriti = ratno stanje, zaratiti, kad "rasturi mir"...

Neko tamo

pre 4 godine

Nisu bili fašistički okupator nego su se eto, samo tako slučajno našli u savezništvu sa Hitlerom na teritoriji Kraljevine Jugoslavije. Stvarno su nevinašca ovi Bugari, bitno da su na vreme stigli da stave petokraku na kape, ne bi li izvukli čitave stražnjice pred Crvenom armijom.

secanje

pre 4 godine

Moja rodbina i njihove komsije iz delova Srbije gde su operisali Bugari svi do jednog su govorili da kada bi stigla vest da prema selu dolazi neka vojska, sledece pitanje je bilo, cija je vojska. Kada bi culi da je rec o Nemcima, svima bi laknulo, a ako dolaze Bugari nastajala bi masovna bezanija u planinu i sume. A sada, pitajte se zasto. Da ne govorim da je vise nego perverzno da me Bugari uvode u EU, oni koji do skora nisu smeli slobodno da putuju ni po Bugarskoj, a od Evrope nisu mogli ni tv ni filmove da vide, a kamoli da putuju tamo. I sada oni nas vode u tu istu Evropu. Da se obesis od muke, jos treba da pazimo da ih ne uvredimo. Tako nam i treba.

War Inside My Head

pre 4 godine

@Petar,stizali su do Crne Gore i Istočne BiH i takva zvjerstva činili,ali druga su vremena došla,nek rasprave s makedoncima međusobno dnevno-istorijsko-političke odnose.

mr

pre 4 godine

Бојко као млади комунистички потомак је заборавио да су им Немци послали свог човека за Краља, и да су увек спроводили политику Немачке, тако да права дефиниција би била да је таква германофилска Бугарска власт свакако била фашистичка. О народу Бугарске се може доста писати, али је довољно да се слуша њихов језик и да се види ко су. Е сад ако мисле да су и даље они први татари који су дошли, онда треба да се сви загледају између себе. Бојко зато први треба да заборави део прошлости, а не да то тражи од оних које је та прошлост ударила жестоко.

What about the Dome

pre 4 godine

U Pirotu ima jedna izreka koja kaze "Iz Bugarske ni lepo vreme ne moze da dodje." Kao i "Dobar Bugarin i zeleno kuce ne postoje."
To je verovatno zato sto su tokom proteklih ratova uvek bili dobri susedi.