Petak, 20.07.2018.

13:51

"Čovek kad umre, nije vlasnik bilo čega, pa ni organa"

Skupština raspravlja o Predlogu zakona o presađivanju ljudskih organa. O jučerašnjoj sednici još se govori, a povod je izjava poslanika Aleksandra Martinovića.

Izvor: B92

"Èovek kad umre, nije vlasnik bilo èega, pa ni organa" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

Prijateljski savet

pre 5 godina

Ovom ne bih dao ni njivu da mi okopava.

Da li ste vi svesni da imate ocajan kadar u vrhu stranke i da ako budete izgubili ili naterali na sebe gnev ovog naroda to ce biti prvenstveno zbog ovakvih likova?

Oksimoron

pre 5 godina

Jedino što je nehumanije, gnusnije, i bezbožnije od ovog i ovakvog plana (zakona u pripremi) je stanje svesti onih koji ovo tako slepo i bezpogovorno podržavaju ne iz uverenja, nego stranačkog opredeljenja. Mnogi ljudi postaju DOBROVOLJNI donatori organa i to treba tako i da ostane, sloboda ljudskog izbora i stvar ličnog opredeljenja, jer su ti organi izričito i isključivo lična ”imovina” svakog od nas ponaosob. Nije ovde bitan ovaj mučeni Martinović, mislim niko ozbiljan i ne pomišlja da bilo ko od njih ovako nešto uopšte sme da izjavi, već mu se to “lepo” kaže ili nacrta. Problem su ovi sendvičari koji po portalima besomučno “lupaju” minuse na kritičke komentare ovog jadnog naroda na jednu ovakvu gadost. Pa, kako vas, bre, nije sramota sopstvenog odraza? Šta pomislite kad stanete pred ogledalo i pogledate se? Grize li vas savest? Ako se Boga već ne plašite, stidite li se bar malo sami sebe? Ja sam zbog vas i ovih za koje udarate minuse i pobegao na “bezbednu” daljinu, i neću se nikad vratiti tako da od organa što se mene tiče možete znate već šta da dobijete. Ali uvek kad pomislim da nema dovoljno velikog sendviča za koji bi ste na baš sve pristali, uvek me iznenadite nanovo i propadnete na jedno novo dno. Doduše, tu vama i jeste mesto. Žao mi je onog normalnog, poštenog dela Srbije, onih drugačijih od vas. Žao mi je što dele životni prostor sa takvima kao vi. A sad, slobodno ud’rite sa minusima. Evo, sav se potresoh ovde, 1500 km daleko od vas i vaših nedela...

Objasnjenje

pre 5 godina

@Dr, mozda ce organi biti besplatni za primaoca ali za tog istog pacijenta nece biti besplatna ni jeftina transplantacija. Nikada ni jedan hirirg u ovoj napacenoj zemlji nije usao u operacionu salu pre nego sto je od pacijenta ili njegove porodice dobio ceo trazeni iznos ili bar kaparu. Da stvar bude gora, ako lose odrade posao i ne izlece pacijenta pare ne vracaju. Najveca korupcija u Srbiji je u zdravstvu.

C i n i k

pre 5 godina

A sto se onda provodi nasledni postupak? Dok je covek ziv moze da sacini i ugovor da posle smrti nekom nesto ostavi, a po ovom "strucnjaku" iz Sns to ne bi bilo vazece? Isto tako moze da napravi testament,ni on ne bi nio vazeci posle smerti coveka?
Covek za zivota ili njegova porodica mogu da zabrane da mu uzimaju organe, to je sasvim legitimno.

Пантелија Топаловић

pre 5 godina

"... Што се органа тиче, а то је оно што вас највише интересује могу да вам кажем следеће: Све органе а то значи срце, јетру, рожњачу, леви и десни бубрег остављам самом себи!" Само да ово одштампам па сутра идем код јавног бележника.

Tea

pre 5 godina

Vazi,ja potpisujem kada umrem da preostale organe moja porodica proda i zaradi nesto.Da ih ne ostavim u dugovima i da izvrsitelji njih ne maltretiraju.
A,druga krajnost je da ako mogu prodam sada neki organ jer to bi me izvuklo iz materijalne nestabilnosti.
Samo da je ovde uredjena drzava ne bih ovako pisala.

bosko

pre 5 godina

Problem je u tome sto tim uvlakacima nista ne verujem, niti cu verovati, niti sam i prethodnima verovao, gomila ulizica koji gledaju da sto vise otmu za sebe. I takvi ljudi ti pricaju sta je ispravno. Nepoverenje u drzavu je ogromno

udav

pre 5 godina

Vlasnik sam celog mog tela i olosi poput ovog ne smeju ni dlaku da uzmu bez odobrenja porodice! Razmislite svi ako se ne daj Bože nadjete na ivici života i smrti, hoće li doktor povezan sa kriminalcem kome treba recimo jetra i koji je uzeo lovu da istu pronadje brzo, zaista učiniti sve da vas spase?!? Čisto sumnjam!

imate pravo da pogadjate jednom

pre 5 godina

Sve je to u redu humanost itd ali ovo je smrdija. Ako se u bolnici nadju neki bogat covek cak i od 90 godina kome je hitno potrebna transplantacija recimo srca i neki mlad covek zbog neke bezazlene povrede, sta mislite ko ce preziveti?

Ruzno

pre 5 godina

Mislio sam da potpisem da budem donator organa, sada mislim da odem i potpisem da necu. Ne zelim da neki korumpirani doktor zatadjuje na mom telu kad umrem.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Covek kad umre, njegovi organi ne vrede nista. Izjava je idiotska. Organi se uzimaju dok je covek ziv.
Zakon je bezvredan jer kod nas ne postoji uhodan sistem za transplantaciju. Izvadjeni organ treba sto brze na adekvatan nacin transportovati do pacijenta, koji je vec pripremljen u operacionoj sali, sa velikim lekarskim timom koji obuhvata razlicite specijaliste. Prethodno se rade skupe analize. Kod nas se uglavnom radi transplantacija bubrega. Donator i primalac su u istoj sali. Nasi hirurski timovu nisu obuceni ni opremljeni da samostalno rade druge vrste transplantacija. To sto citamo su izuzetci i to uz pomoc stranih lekara. Proci ce decenije pre nego sto transplantacije drugih organa kod nas postanu rutinske. Ako ikad. Jer sad nam vec fali "obicnih" hirurga.

Dr

pre 5 godina

Dr., 20. jul 2018 17:21) 

Doktore, koja se transplantacija vrši u Srbiji? Besplatna? Ma nemoj!!!
(Putnik, 20. jul 2018 17:44)

Sve transplatacije, roznjace, pluca, jetre,, bubrga, srca su u Srbiji besplatne.Ljudi se kojima je neophodna transplatacija nekog organa stavljaju na listu i kada se nadje odgovarajuci donor i izvrsi tipizacija tkiva poziva se po hitnom.podtupku pacijent sa liste kome odgovara organ i vrsi se tranplatacija.

čovek

pre 5 godina

sto se mene yice, neka uzmu sta im treba, ostatak daju studentima da se uce a visak - sta god, mogu i zivotinje da nahrane ... ne vidim koja je to svrha ocuvanja celovitosti necijeg tela nakon sto on umre ... a posebno me ne zanimaju te svetkovine sahranjivanja ...

milojko

pre 5 godina

Ako ćemo kompletiranu pravnu regulaciju ovoga, onda je to ugovor između građanina i države. Ugovor da OBAVEZUJE OBE STRANE. Prema tome građanin koji potpiše ima pravo a država obavezu da dotičnom licu OBEZBEDI ORGAN u slučaju da mu život zavisi od toga. Ukoliko država ne ispuni obavezu, naslednici da dobiju odštetu od...pa recimo jedan milion eura. Važi?

jovanbezzemlje

pre 5 godina

Vest iz Rusije, pre izvesnog vremena na ovom portalu : pijani mladić, sa neke žurke završio u bolnici. Oduzeo se od pića, lekari konstantovali smrt i smestili ga u mrtvačnicu. Nakon par sati dečko se budi i vraća se na istu žurku. Malo komentara na tu vest, ali jedan komentar opominje donatore da razmisle pre nego postanu donori organa. Upravo zbog javašluka, nestručnosti, korumpiranosti...
E. sad, u vezi sa ovim zakonom, ima tu argumenata i za i protiv. Ne valja što o tome ne odlučuje struka, već politika. Što se tiče Martinovića i njegovih izjava, moje mišljenje je zabranjeno za mladež ispod 18 godina 😊

sustina diskusije ovde je...

pre 5 godina

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.
(Aleksandar, 20. jul 2018 17:36)

Pre svega o tome ne treba da odlucuju oni koji ostanu nego onaj koji je stradao (naravno, za svog zivota). Razlozi zbog kojih ce ta osoba odluciti ovako ili onako i samo postavljate pitanja ugrozava njegove licne slobode. Razlozi mogu biti racionalni (npr zeli da spreci bilo kakvu potencijalnu manipulaciju), emotivni (npr ne zeli da razmislja o svojoj smrti ni na kakav nacin), religiozni, itt itt. Kakvi god da su razlozi, to su njegovi/njeni razlozi i pravo da ih koristi. Ako zelimo da budemo deo civilizovanog sveta treba da naucimo da prihvatamo pravo ljudi na licnu slobodu izbora. Martinoviceva izjava potkopava sustinu toga.

stoper4

pre 5 godina

To daje Martinović b...... nije sporno ali što se tiče zakona funkcioniše u mnogo zemalja. U Hrvatskoj je ovakav zakon usvojen pre 15-ak godina i niko ne diže paniku, ne uzimaju se ljudima organi na ulici.

Molim objašnjenje

pre 5 godina

@Lekar u KCS Pa objasni onda o čemu se tu radi? Čovek koji je moždano mrtav je pravno mrtav ili nije pravno mrtav? Ili je u nekom međustanju pa je mrtav kao pravni subjekt i nema više nikakva prava, a još uvek živ za zakonite naslednike pa oni ne mogu da iskoriste pravo nasleđivanja? Ili je možda u nekom limbu, nekoj pravnoj međufazi u kom ekskluzivno pravo na sve ima samo država?

Марко

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)


Пошто је сада неопходан пристанак, број потенцијалних донора је мали, па ако неком "татином сину" затреба орган постоји велика вероватноћа да би тебе пустили да умреш и онда би фалсификовали твој потпис да си пристао да будеш донор. Када пристанак не би био неопходан, много лакше би се нашао орган за "татиног сина", па онда твој орган не би био потребан.

John

pre 5 godina

S jedne strane - tačno. S druge - neopevana glupost.
Pre svega, i mrtvi imaju nekakva prava imali ili nemali imovinu. Da nemaju, zar bi povreda groba bilo predviđeno kao krivično delo?
A što se tiče imovine ("A to vas najviše zanima" što bi rekao Pantelija Topalović), mogu vam saopštiti sledeće:
Možda čovek nije vlasnik ničega kad umre, ali se i te kako pita i od njega zavisi šta će biti sa tom imovinom nakon što umre. Zato postoji testament, zato postoji ugovor o doživotnom izdržavanju (Čudi me da ovog lika Oliver Antić nije uspeo da nauči ama baš ništa).
Dakle, ako se čovek pita šta će biti s njegovom kućom/stanom, kolima, parama, stvarima... i te kako može i mora da se pita šta će biti s njegovim bubrezima, jetrom, srcem, plućima... (i šta se sve već može transplantirati)
Ako čovek izričito kaže "Hoću da budem donor" ili "Ne dolazi u obzir da budem donor" niko ne bi smeo da ima pravo da tu odluku promeni, pa makar mu bio i rod najrođeniji.

Ja

pre 5 godina

Pre mesec dana je cekajuci transplantaciju srca , preminuo 33-godisnji covek, otac dve male devojcice...Inace , moj brat od tetke....Nazalost, nije uspeo i nije docekao...

Lekar u KCS

pre 5 godina

Ovde ljudi mesaji babe i zabe.Organi se uzimaja samo prilikom mozdane smrti a ne prilikom svake druge smrti. Znaci kada mozak prestane da funkciionise i kada je evidentno da nekom nema spasa i ta osoba dozivi lateralni ishod onda se uzimaju organi za transplataciju
Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa

Human

pre 5 godina

Velika sam pristalica doniranja organa i davanja sanse drugim ljudima (narocito deci). ALI kad ovako nesto cujem od jednog "predstavnika naroda" meni bude muka! Doniranje organa NORMALNO uz pristanak i DALJU KINTROLU porodice preminulog. Da se ne bi od najhumanijeg cina pravio kriminal i neko punio svoje dzepove jer svi znamo da trgovina organima postoji. Dakle OBAVEZAN PRISTANAK I DALJA KONTROLA od strane porodice, u smislu gde i kome organ ide.

Phoenix

pre 5 godina

Ovaj čovek je univerzitetski profesor ako se ne varam. Mislite o tome.
Mada, šta se i ja čudim. Znamo kako o pravnim pitanjima govori "najbolji student prava u istoriji".

Dragi

pre 5 godina

A ko je po tom "stručnjaku" za pravo vlasnik organa dotičnog koji je umro? Možda država? Kada neko umre, vodi se ostavinska rasprava, pa dajte tada da se donese zakon da se tek nakon obavljene ostavinske rasprave, naslednici preminulog dogovore da li i kome koliko organa od preminulog pripada, a ne da Dr. Martinović o tome odlučuje.

Aleksandar

pre 5 godina

Pazite, to što ovo govori Martinović koji je... pa kako da se izrazim - Martinović, i što nema pojma kako funkcionišu imovinsko-pravni odnosi, ne znači da je sama ideja loša, naprotiv. Proverite zašto su najkraće liste čekanja na organe u Španiji i koliko su života tako spasili.

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.

Google

pre 5 godina

Ne dam. Ako imam stan, imam dug. Posle moje smrti nasledjuje porodica je li tako?! Organi moji mogu biti njihovi, ali ostali ne mogu dobiti ništa od (iz) mene.

da sumiram

pre 5 godina

Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lekar u KCS, 20. jul 2018 17:29)

Koje zemlje su do sada usvojile ovaj zakon gde se pretpostavlja da je svako donor preko nego sto se izjasni drugacije? Znam da se u mnogim zemljama diskutuje, i verujem da ce biti usvojen, ali nisam cuo gde je usvojen do sada!?
Inace, cak i da je taj zakon usvojen, jos uvek svaki pojedinac moze da jasno kaze da nece da bude donor (samo sto se to nece podrazumevati kao do sada)! Pri tome, niko, bas niko, za razliku od gospodina Martinovica, ne pokusava, ni u jednoj evropskoj zemlji, da kaze da pojedinac nije vlasnik svoga tela - to je kljucna razlika dole, a jedan pravnik je strucno objasnio dole da je to cak i suprotnosti sa srpskim Ustavom. Dakle, ostaje teza da ovaj covek treba apsolutno da buden pozvan na javno izvinjenje jer jer povredio dostojanstvo i licne slobode svakog pojedinca u Srbiji (a, izgleda, i Ustav)

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

Washington, 20. jul 2018 15:43)
Ja sam dobrovoljni davalac krvi,dao sam 50+ puta krv i imam retku krvnu grupu,od jedne doze krvi može četiriko osobe da se spasu pa sad to izađe cirka spasenih 200 ljudi!!!
Organe neću da dajem!!!

Aleksandar

pre 5 godina

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!
(objavite mi komentar, 20. jul 2018 16:14)

Pa imaš izbor - možeš da odeš i lepo kažeš da nisi zainteresovan da spašavaš tuđe živote svojim organima nakon svoje moždane smrti i bum, nema te više na spisku. Ja bih samo na tu opciju dodao da oni koji se obrišu sa spiska nemaju pravo da ikada u životu, ako im ustreba tuđi organ, dođu na listu čekanja za transplantaciju - molim lepo, nisi hteo da pomažeš drugima, ni drugi nisu u obavezi da pomažu tebi.

Aleksandar

pre 5 godina

@(65 DAVANJA KRVI, 20. jul 2018 15:06)

Ako neko umre u svojoj kući neće ga niko voziti na seciranje jer je onda dockan za organe. Organi za transplantaciju se uzimaju samo od živih donora i od donora kod kojih nastupi moždana smrt u kontrolisanim uslovima.

Aleksandar

pre 5 godina

@(radisa rajic, 20. jul 2018 14:08)

I kako će kriminalci znati da su tvoji organi kompatibilni sa "poslodavcem" koji ih je unajmio? Daj ne lupetajte kad ne znate kako transplantacije funkcionišu...

Doca

pre 5 godina

E još da se formira sekretarinat, agencija, upravni odbor, komisija ....(sa pratećim direktorima,sekretaricama, upravnicima...). E Srbijo. Ja sam za doniranje ali dobrovoljno a ovo je užas.

de ba de

pre 5 godina

barem je zapalio raspravu, a inicijativa da se vise doniraju organi svakako je dobra. jos i da se krv donira kao u hrvatskoj...ne bi po drustvenim mrezama non stop morali da mole. to postoji samo kod nas i zato je ova diskusija vrlo vazna. ko bi reko da ce ovaj jednom necemu pametnom da doprinese..

Aleksandar

pre 5 godina

@(nisam ja, ja je, 20. jul 2018 16:09)

I ako niko ne sme biti "vlasnik" čoveka, šta se dešava nakon smrti? Pošto niko nije vlasnik niko nema prava da ukloni njegovo telo nakon smrti? Ostavimo tako mrtve da trunu na ulici jer, zaboga, ne smemo mi ništa da radimo sa njihovim ljušturama jer eto nismo vlasnici.

Dr.

pre 5 godina

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.
(Слоба, 20. jul 2018 16:15)

Ne mogu da verujem sta sam procitao.Kakvo placanje? O cemu ti pisese. Ako se nadje organ i kompatibilna osoba za transplataciju sve se radi po proceduri i bez ikakvog placanja. Eurotranplant je evropska organizacija koja je propisala uslove i pravila.Organi se razmenjuju izmedju clanica Eurotransplanta bez ikakve naknade.Zakon se donosi da bi Srbija postala clan Eurotransplanta

милан

pre 5 godina

Нисам могао да поверујем да је ико могао да каже тако нешто. Онда сам видео снимак.
Прва мисао:
" Боже па тај човек је у скупштини"

21 vek

pre 5 godina

Критизери би сутра променили мишљење да им недај боже затреба неки орган. Људи хајде да размишљамо реално. Колико пута је било апела да дамо крв, јер треба за оперативне захвате? Да ли је мртав човек власник било чега? Реално није, јер није свестан и не може давати или забрањивати било шта. Друго да појаснимо није сваки пређинули донор, јер да би се извршила трансплатација особа клинички треба да буде мртва тј.мозак да не функционише, а срце и сви други органи функционишу. Само такви "живи" органи у најкраћем року морају бити преузети транспортовани и пресађени. Проценат таквих је толико мали да се то може мерити са 1или 2%. Прегажен пешак рецимо не може бити донор, јер њњгово тело је "предмер" кривичног дела и за њега је надлежан суд и породица. Према томе не правимо драматургију без потребе. Помозимо неком да живи ако је то могуће као када дате крв да би даље живео.

Слоба

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.

Trampo

pre 5 godina

Zlatko@
Zamisli,ti mlad npr.30 godina ides triput na dijalizu nedeljno a bubrezi i dalje otkazuju,prognoza neizvesna i jedini spas transplantacija ali roditelji nekog mladica koji je poginuo u saobracajnoj nesreci ne dozvoljavaju da se uzme organ :(
To ti je isto kao kad bi imao glavni zgoditak na Lotu a nisi predao listic !
Zato se mora dobar i precizan zakon napraviti da bi se spasao zivot nekome tamo "Zlatku".Normalno strah i sumnja koje si opisao u svom komentaru(da bi nas mogli rastaviti u rezervne delove) ostaju.U Austriji su vec izglasali zakon kojim se moze preminulom uzeti bez
icijeg odobrenja ali Balkan nije Austrija :#

objavite mi komentar

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Mesas babe i zabe.
Jedno je kad ti sam odlucis da doniras organe a drugo ti je kad ti neko dodje i uzme bez pitanja...

jel razumes razliku?

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!

Izričito

pre 5 godina

Telo jeste vlasništvo. Međutim kao i sa svakim vlasništvom pravo raspolaganja nije apsolutno. Ko ima pištolj ne sme sa tim pištoljem da vitla na javnom mestu, ko ima psa ne sme da ga zlostavlja ili ubije itd. Znači zakon može izričito da ograniči pravo raspolaganja ali ne sme da izričito propiše način raspolaganja. To što po zakonu neko ne sme da proda sopstveni bubreg na aukciji ne znači da bubreg nije njegovo vlasništvo samo znači da je pravo raspolaganja ograničeno. U slučaju nasleđivanja tela pokojnika zbog toga što telo počinje odmah da propada primenjuje se skraćena procedura da se telo odmah preda porodici. Ta skraćena procedura zasnovana je na osnovnom postulatu naslednog prava da je želja pokojnika da u slučaju da drugačije nije rekao pripada najbližim srodnicima. Država sad bukvalno hoće da donese zakon zasnovan na krajnjoj suprotnosti tom postulatu, da imovina pokojnika ukoliko nije drugačije rečeno pripada državi. Ako ustavni sud pod pritiskom ne obori ovaj zakon, što mu je dužnost, jer je zakon u potpunoj suprotnosti sa osnovnim pravnim načelima, onda opozicija mora da organizuje prikupljanje potpisa za referendum u skladu sa članom 108. ustava. A ako ni to ne uspe, ja ću lično iskoristiti svoje pravo da se pismeno izjasnim da se u mom slučaju postupi drugačije. A ako neko pokuša da me navata na empatiju ili neku sličnu glupost samo ću mu reći sve što sam i ovde napisao.

mihajlo

pre 5 godina

Ja jesam za doniranje organa ali isključivo u pravnoj državi bez kriminala i korupcije. U naprednoj Srbiji ne smem ni da pomislim šta bi se dešavalo...

ja

pre 5 godina

@ (Eagle Eddie, 20. jul 2018 14:29)

Pa ako oni ovo usvoje neće biti potrebe da se odjavljuješ, niti će biti bitno to što imaš donorsku karticu...

Elem, ovo je veliki etički problem i mislim da bi narod morao da se izjasni na referendumu o ovom pitanju. Inače, ja u potpunosti podržavam obaveznu donaciju organa u slučaju smrti - obavi se žetva organa, a ostaci se kremiraju. Em se spasi veći broj života, em se ne zauzima zemljište grobljima. Inače, u tradiciji Slovena je, pre pokrštavanja, bilo da se pokojnik spaljuje.

Ako se ti organi iskoriste u zemlji, onda bi to bilo besplatno, ali, ukoliko se oni iskoriste u inostranstvu, država da se obaveže da to naplati i da većinu novca uplati naslednicima pokojnika. I svi zadovoljni...

cobo

pre 5 godina

Pa izglasajte ako je po ustavu a ne neki sumsko-balkanski zakon koji nema ni jednoj zemlji na svetu a kamo li EU.Svi mi znamo koliko je nasa medicina "napredovala" i da se kod nas ne mogu sve transplantacije raditi a skupe zahvate u inostranstvu zdravstveno osiguranje RS ne placa.Znaci slaba vajda od zakona ako nema moderne medicine,osim ako bi ti organi u izvoz :(

Слободан

pre 5 godina

Ово је још један разлог зато моје кости нећу оставити у Србији, на жалост. Мене задивљује количина идеја (имбецилних) које долазе од људи на власти и у једном тренутку ће то постати и закон а још више како народ не реагује.
После ове вести изричито сам напоменуо жени да ми више не спомиње повратак у Србију.

65 DAVANJA KRVI

pre 5 godina

Mojom slobodnom voljom sam davao i davaču krv ,imam i donorsku karticu za organe ali ponavljam sve to isključivo mojom slobodnom voljom.Šta ako nekom religija zabranjuje davanje- primanje organa?Šta sa ljudima koji umru u svojoj kuči ,da li će ih nositi na seciranje u bolnicu , da li to pravo imaju i strane drzave ako naš drzavljanin umre na njihovoj teritoriji ili obrnuto tj da nasi istranziraju stranca.Matinović kao pravnik ne bi smeo da iznosi ovakve tvrdnje jer nijedna imovina ili drugo vlasništvo nijednog trenutka nisu bez vlasnika odnosno u slučaju kada nema naslednika postoji pravni institut drzave koji do okončanja ostavinske rasprave vodi brigu o imovini,Ako ljudsko telo zakon tretira kao vlasništvo to otvara vrata legalizaciji trgovine organima jer gradjanin ima pravo slobodnim raspolaganjem imovine tj. ko onda moze zabraniti da neki Pera proda bubreg nekom Stevi za 30000eur ili slično.

ja sam tu

pre 5 godina

Šta to beše pietet? Pretpostavka da se čovek saglasio da je donor je loše rešenje i pravno veoma upitno. Dok se ne stekne nivo svesti na ovim prostorima, valja svima koji su pristali da budu donori, dati određene olakšice, npr. oslobođenje od parcitipacije, smanjenja doprinosa, poreza itd. Kakvi smo, imali bi najviše donora u svetu, a ispoštovala bi se i slobodna volja Srbistanskih građana.

Milan

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on.

Odvratno, pa sta smo onda mi, lesinari? Kakvo je to ophodjenje prema preminulima? valjda oni zasluzuju neko postovanje, jel treba nase preminule da ispraznimo kao konzervu i onako sasusene da bacimo u grob kao praznu limenku, iskasapljen bez zivota, ovo sto je ovaj covek izjavio, bukvalno vraca covecanstvo unazad za 6k godina, ovako se nisu ljudi ponasali ni u doba neandertalaca...

Washington

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.

Nikola

pre 5 godina

Ako se donese ovakav zakon onda bi to znacilo da je drzava u stvari vlasnik nasih tela, a da smo mi samo privremeni korisnici. Ovo bi otvorilo put drugim nakaradnim zakonima koji bi dalje ukidali ljudska prava i slobode.

dule

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Takvu situaciju možeš imati i sada, bez ovog zakona. A možda već i imaš, mada se nadam da nemaš (tj da nemamo).

Inače ne znam zašto su ljudi šokirani ovom izjavom, ovo je izjava 100% u stilu Martinovića. Jedini problem može biti što sad na tapetu nisu opozicionari nego svi stanovnici Srbije ali stvarno treba da budeš naivan pa očekuješ nešto drugo od Martinovića.

Pedu

pre 5 godina

@rođak sa sela
"Tačno je da pokojnik nije vlasnik ali ima naslednike koji nebi da se skrnavi telo."
Sve zavisi iz kog ugla gledaš.
Ako gledaš iz ugla rođaka sa sela, onda se to zove "skrnavljenje tela"
Ako gledaš iz nekog kultivisanog i praktičnog ugla, onda je to pomaganje drugima, a ne skrnavljenje.

Inače, ovaj radikal je teška sirovina, i zbog njega će ovo da ispadne još jedna sprdanja oko nečega, što je u suštini dobra stvar.

U normalnoj državi, kad se polaže vozački, ima pitanje da li želiš da doniraš organe, u slučaju nesreće.

ovo je stvarno previse

pre 5 godina

Mnogi su vec rekli slicno, ja samo da dodam da se u svim zemljama u svetu trazi dozvola coveka za zivota da donira svoje organe...
Ovo sto je ovaj covek izgovorio je strasno (sa socijalnog, religioznog za one koji veruju, sa moralnog i svakog drugog aspekta) i apsolutno je neophodno pokrenuti peticiju za njegovo javno izvinjenje svim gradjanima zemlje Srbije. Neko je pomenuo da kriminalci ovo mogu da zloupotrebe, jos da dodam na to - ljudi koji su bolovali zuticu, imali odredjene viruse, preziveli kancer itt ne mogu ni krv da doniraju - ko ce sa ovako uzasnim razmisljanje da uvede kontrolu u taj proces... u dobrovoljnom procesu to se samo od sebe kontrolise, kada neko da odobrenje, proveri se istorija njegovih bolesti.
Dakle, ovaj covek treba da se javno izvini celoj Srbiji i da jednom zauvek zacuti u tom parlamentu.

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

A da li isto važi i za dugove po kreditu,dozvoljenom minusu, neplaćenom porezu na imovinu,račune za struju i ostala dugovanja!!!
Kakva budalaština od izjave Martinovića

besna glista

pre 5 godina

Budimo realni. Kada su tudji organi u pitanju, 90% ljudi u Srbiji bi podrzalo ovo. Sto se sopstvenih tice, to bi bilo neka 3%. Nema mesta cudjenju. Jezivi sebicluk i grabez na svim nivoima.

Zlatko

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.

hipokret

pre 5 godina

Dovoljno je da svojoj porodici kazes da neces da ostavis organe i resen problem. Nece niko da te ubija nadajuci se da si kompatibilan (mada i ovako bi to bilo glupo jer ima mnogo faktora pored krvne grupe, a i nju ne moze svako da zna), nece da te lekari puste da umres...reseno briga!

tarmi ricmi

pre 5 godina

Možda telo i organi više ne pripadaju preminulom, ali kome pripadaju?
Možda nekim novim zakonom po analogiji sa Martinovićevom logikom treba država da preuzme i nasledi svu materijalnu zaostavštinu pokojnika?!?

Dragon Man

pre 5 godina

I kad pomislim da smo dotakli dno neprijatno se iznenadim i vidim da možemo još dublje da idemo, ako se ovo usvoji neka nam je bog na pomoći.

Hegel, Kant, Martinovic, organomafija u nastajanju

pre 5 godina

@mikin
"Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje."

A ko je vlasnik od trenutka smrti do zavrsetka ostavinske rasprave ? Niko ? Ne moze da bude niko nego onaj ko je upisan u katastar !
(

gfdgf

pre 5 godina

Postoji li ovaj zakon u ijednoj zemlji? Ako ne postoji u većini evropskih zemalja, onda je jasno da će Srbija postati uzgajalište organa za bogate strance, a mahinacije i zloupotrebe ogromne. I žive ljude će sahranjivati da bi se dokopali organa. Naravno, saosećam sa onima koje je potrebna transplatacija, ali bojim se da će ovo uneti haos sa nesagledivim posledicama.

mikin

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on."
On je neopevana bu.....a! Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje. Kako onda da oporuke, testamenti i naslednici imaju pravnu vaznost. Iskljucite ovoga iz javnog blebetanja.

mikin

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on."
On je neopevana bu.....a! Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje. Kako onda da oporuke, testamenti i naslednici imaju pravnu vaznost. Iskljucite ovoga iz javnog blebetanja.

Zlatko

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.

21 vek

pre 5 godina

Критизери би сутра променили мишљење да им недај боже затреба неки орган. Људи хајде да размишљамо реално. Колико пута је било апела да дамо крв, јер треба за оперативне захвате? Да ли је мртав човек власник било чега? Реално није, јер није свестан и не може давати или забрањивати било шта. Друго да појаснимо није сваки пређинули донор, јер да би се извршила трансплатација особа клинички треба да буде мртва тј.мозак да не функционише, а срце и сви други органи функционишу. Само такви "живи" органи у најкраћем року морају бити преузети транспортовани и пресађени. Проценат таквих је толико мали да се то може мерити са 1или 2%. Прегажен пешак рецимо не може бити донор, јер њњгово тело је "предмер" кривичног дела и за њега је надлежан суд и породица. Према томе не правимо драматургију без потребе. Помозимо неком да живи ако је то могуће као када дате крв да би даље живео.

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

A da li isto važi i za dugove po kreditu,dozvoljenom minusu, neplaćenom porezu na imovinu,račune za struju i ostala dugovanja!!!
Kakva budalaština od izjave Martinovića

Trampo

pre 5 godina

Zlatko@
Zamisli,ti mlad npr.30 godina ides triput na dijalizu nedeljno a bubrezi i dalje otkazuju,prognoza neizvesna i jedini spas transplantacija ali roditelji nekog mladica koji je poginuo u saobracajnoj nesreci ne dozvoljavaju da se uzme organ :(
To ti je isto kao kad bi imao glavni zgoditak na Lotu a nisi predao listic !
Zato se mora dobar i precizan zakon napraviti da bi se spasao zivot nekome tamo "Zlatku".Normalno strah i sumnja koje si opisao u svom komentaru(da bi nas mogli rastaviti u rezervne delove) ostaju.U Austriji su vec izglasali zakon kojim se moze preminulom uzeti bez
icijeg odobrenja ali Balkan nije Austrija :#

ovo je stvarno previse

pre 5 godina

Mnogi su vec rekli slicno, ja samo da dodam da se u svim zemljama u svetu trazi dozvola coveka za zivota da donira svoje organe...
Ovo sto je ovaj covek izgovorio je strasno (sa socijalnog, religioznog za one koji veruju, sa moralnog i svakog drugog aspekta) i apsolutno je neophodno pokrenuti peticiju za njegovo javno izvinjenje svim gradjanima zemlje Srbije. Neko je pomenuo da kriminalci ovo mogu da zloupotrebe, jos da dodam na to - ljudi koji su bolovali zuticu, imali odredjene viruse, preziveli kancer itt ne mogu ni krv da doniraju - ko ce sa ovako uzasnim razmisljanje da uvede kontrolu u taj proces... u dobrovoljnom procesu to se samo od sebe kontrolise, kada neko da odobrenje, proveri se istorija njegovih bolesti.
Dakle, ovaj covek treba da se javno izvini celoj Srbiji i da jednom zauvek zacuti u tom parlamentu.

Washington

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.

Dragon Man

pre 5 godina

I kad pomislim da smo dotakli dno neprijatno se iznenadim i vidim da možemo još dublje da idemo, ako se ovo usvoji neka nam je bog na pomoći.

dule

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Takvu situaciju možeš imati i sada, bez ovog zakona. A možda već i imaš, mada se nadam da nemaš (tj da nemamo).

Inače ne znam zašto su ljudi šokirani ovom izjavom, ovo je izjava 100% u stilu Martinovića. Jedini problem može biti što sad na tapetu nisu opozicionari nego svi stanovnici Srbije ali stvarno treba da budeš naivan pa očekuješ nešto drugo od Martinovića.

čovek

pre 5 godina

sto se mene yice, neka uzmu sta im treba, ostatak daju studentima da se uce a visak - sta god, mogu i zivotinje da nahrane ... ne vidim koja je to svrha ocuvanja celovitosti necijeg tela nakon sto on umre ... a posebno me ne zanimaju te svetkovine sahranjivanja ...

Aleksandar

pre 5 godina

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!
(objavite mi komentar, 20. jul 2018 16:14)

Pa imaš izbor - možeš da odeš i lepo kažeš da nisi zainteresovan da spašavaš tuđe živote svojim organima nakon svoje moždane smrti i bum, nema te više na spisku. Ja bih samo na tu opciju dodao da oni koji se obrišu sa spiska nemaju pravo da ikada u životu, ako im ustreba tuđi organ, dođu na listu čekanja za transplantaciju - molim lepo, nisi hteo da pomažeš drugima, ni drugi nisu u obavezi da pomažu tebi.

gfdgf

pre 5 godina

Postoji li ovaj zakon u ijednoj zemlji? Ako ne postoji u većini evropskih zemalja, onda je jasno da će Srbija postati uzgajalište organa za bogate strance, a mahinacije i zloupotrebe ogromne. I žive ljude će sahranjivati da bi se dokopali organa. Naravno, saosećam sa onima koje je potrebna transplatacija, ali bojim se da će ovo uneti haos sa nesagledivim posledicama.

tarmi ricmi

pre 5 godina

Možda telo i organi više ne pripadaju preminulom, ali kome pripadaju?
Možda nekim novim zakonom po analogiji sa Martinovićevom logikom treba država da preuzme i nasledi svu materijalnu zaostavštinu pokojnika?!?

Nikola

pre 5 godina

Ako se donese ovakav zakon onda bi to znacilo da je drzava u stvari vlasnik nasih tela, a da smo mi samo privremeni korisnici. Ovo bi otvorilo put drugim nakaradnim zakonima koji bi dalje ukidali ljudska prava i slobode.

Milan

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on.

Odvratno, pa sta smo onda mi, lesinari? Kakvo je to ophodjenje prema preminulima? valjda oni zasluzuju neko postovanje, jel treba nase preminule da ispraznimo kao konzervu i onako sasusene da bacimo u grob kao praznu limenku, iskasapljen bez zivota, ovo sto je ovaj covek izjavio, bukvalno vraca covecanstvo unazad za 6k godina, ovako se nisu ljudi ponasali ni u doba neandertalaca...

Слободан

pre 5 godina

Ово је још један разлог зато моје кости нећу оставити у Србији, на жалост. Мене задивљује количина идеја (имбецилних) које долазе од људи на власти и у једном тренутку ће то постати и закон а још више како народ не реагује.
После ове вести изричито сам напоменуо жени да ми више не спомиње повратак у Србију.

udav

pre 5 godina

Vlasnik sam celog mog tela i olosi poput ovog ne smeju ni dlaku da uzmu bez odobrenja porodice! Razmislite svi ako se ne daj Bože nadjete na ivici života i smrti, hoće li doktor povezan sa kriminalcem kome treba recimo jetra i koji je uzeo lovu da istu pronadje brzo, zaista učiniti sve da vas spase?!? Čisto sumnjam!

hipokret

pre 5 godina

Dovoljno je da svojoj porodici kazes da neces da ostavis organe i resen problem. Nece niko da te ubija nadajuci se da si kompatibilan (mada i ovako bi to bilo glupo jer ima mnogo faktora pored krvne grupe, a i nju ne moze svako da zna), nece da te lekari puste da umres...reseno briga!

mihajlo

pre 5 godina

Ja jesam za doniranje organa ali isključivo u pravnoj državi bez kriminala i korupcije. U naprednoj Srbiji ne smem ni da pomislim šta bi se dešavalo...

Aleksandar

pre 5 godina

@(radisa rajic, 20. jul 2018 14:08)

I kako će kriminalci znati da su tvoji organi kompatibilni sa "poslodavcem" koji ih je unajmio? Daj ne lupetajte kad ne znate kako transplantacije funkcionišu...

objavite mi komentar

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Mesas babe i zabe.
Jedno je kad ti sam odlucis da doniras organe a drugo ti je kad ti neko dodje i uzme bez pitanja...

jel razumes razliku?

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!

Ruzno

pre 5 godina

Mislio sam da potpisem da budem donator organa, sada mislim da odem i potpisem da necu. Ne zelim da neki korumpirani doktor zatadjuje na mom telu kad umrem.

ja

pre 5 godina

@ (Eagle Eddie, 20. jul 2018 14:29)

Pa ako oni ovo usvoje neće biti potrebe da se odjavljuješ, niti će biti bitno to što imaš donorsku karticu...

Elem, ovo je veliki etički problem i mislim da bi narod morao da se izjasni na referendumu o ovom pitanju. Inače, ja u potpunosti podržavam obaveznu donaciju organa u slučaju smrti - obavi se žetva organa, a ostaci se kremiraju. Em se spasi veći broj života, em se ne zauzima zemljište grobljima. Inače, u tradiciji Slovena je, pre pokrštavanja, bilo da se pokojnik spaljuje.

Ako se ti organi iskoriste u zemlji, onda bi to bilo besplatno, ali, ukoliko se oni iskoriste u inostranstvu, država da se obaveže da to naplati i da većinu novca uplati naslednicima pokojnika. I svi zadovoljni...

imate pravo da pogadjate jednom

pre 5 godina

Sve je to u redu humanost itd ali ovo je smrdija. Ako se u bolnici nadju neki bogat covek cak i od 90 godina kome je hitno potrebna transplantacija recimo srca i neki mlad covek zbog neke bezazlene povrede, sta mislite ko ce preziveti?

65 DAVANJA KRVI

pre 5 godina

Mojom slobodnom voljom sam davao i davaču krv ,imam i donorsku karticu za organe ali ponavljam sve to isključivo mojom slobodnom voljom.Šta ako nekom religija zabranjuje davanje- primanje organa?Šta sa ljudima koji umru u svojoj kuči ,da li će ih nositi na seciranje u bolnicu , da li to pravo imaju i strane drzave ako naš drzavljanin umre na njihovoj teritoriji ili obrnuto tj da nasi istranziraju stranca.Matinović kao pravnik ne bi smeo da iznosi ovakve tvrdnje jer nijedna imovina ili drugo vlasništvo nijednog trenutka nisu bez vlasnika odnosno u slučaju kada nema naslednika postoji pravni institut drzave koji do okončanja ostavinske rasprave vodi brigu o imovini,Ako ljudsko telo zakon tretira kao vlasništvo to otvara vrata legalizaciji trgovine organima jer gradjanin ima pravo slobodnim raspolaganjem imovine tj. ko onda moze zabraniti da neki Pera proda bubreg nekom Stevi za 30000eur ili slično.

Phoenix

pre 5 godina

Ovaj čovek je univerzitetski profesor ako se ne varam. Mislite o tome.
Mada, šta se i ja čudim. Znamo kako o pravnim pitanjima govori "najbolji student prava u istoriji".

Hegel, Kant, Martinovic, organomafija u nastajanju

pre 5 godina

@mikin
"Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje."

A ko je vlasnik od trenutka smrti do zavrsetka ostavinske rasprave ? Niko ? Ne moze da bude niko nego onaj ko je upisan u katastar !
(

милан

pre 5 godina

Нисам могао да поверујем да је ико могао да каже тако нешто. Онда сам видео снимак.
Прва мисао:
" Боже па тај човек је у скупштини"

sustina diskusije ovde je...

pre 5 godina

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.
(Aleksandar, 20. jul 2018 17:36)

Pre svega o tome ne treba da odlucuju oni koji ostanu nego onaj koji je stradao (naravno, za svog zivota). Razlozi zbog kojih ce ta osoba odluciti ovako ili onako i samo postavljate pitanja ugrozava njegove licne slobode. Razlozi mogu biti racionalni (npr zeli da spreci bilo kakvu potencijalnu manipulaciju), emotivni (npr ne zeli da razmislja o svojoj smrti ni na kakav nacin), religiozni, itt itt. Kakvi god da su razlozi, to su njegovi/njeni razlozi i pravo da ih koristi. Ako zelimo da budemo deo civilizovanog sveta treba da naucimo da prihvatamo pravo ljudi na licnu slobodu izbora. Martinoviceva izjava potkopava sustinu toga.

jovanbezzemlje

pre 5 godina

Vest iz Rusije, pre izvesnog vremena na ovom portalu : pijani mladić, sa neke žurke završio u bolnici. Oduzeo se od pića, lekari konstantovali smrt i smestili ga u mrtvačnicu. Nakon par sati dečko se budi i vraća se na istu žurku. Malo komentara na tu vest, ali jedan komentar opominje donatore da razmisle pre nego postanu donori organa. Upravo zbog javašluka, nestručnosti, korumpiranosti...
E. sad, u vezi sa ovim zakonom, ima tu argumenata i za i protiv. Ne valja što o tome ne odlučuje struka, već politika. Što se tiče Martinovića i njegovih izjava, moje mišljenje je zabranjeno za mladež ispod 18 godina 😊

bosko

pre 5 godina

Problem je u tome sto tim uvlakacima nista ne verujem, niti cu verovati, niti sam i prethodnima verovao, gomila ulizica koji gledaju da sto vise otmu za sebe. I takvi ljudi ti pricaju sta je ispravno. Nepoverenje u drzavu je ogromno

Марко

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)


Пошто је сада неопходан пристанак, број потенцијалних донора је мали, па ако неком "татином сину" затреба орган постоји велика вероватноћа да би тебе пустили да умреш и онда би фалсификовали твој потпис да си пристао да будеш донор. Када пристанак не би био неопходан, много лакше би се нашао орган за "татиног сина", па онда твој орган не би био потребан.

milojko

pre 5 godina

Ako ćemo kompletiranu pravnu regulaciju ovoga, onda je to ugovor između građanina i države. Ugovor da OBAVEZUJE OBE STRANE. Prema tome građanin koji potpiše ima pravo a država obavezu da dotičnom licu OBEZBEDI ORGAN u slučaju da mu život zavisi od toga. Ukoliko država ne ispuni obavezu, naslednici da dobiju odštetu od...pa recimo jedan milion eura. Važi?

Aleksandar

pre 5 godina

Pazite, to što ovo govori Martinović koji je... pa kako da se izrazim - Martinović, i što nema pojma kako funkcionišu imovinsko-pravni odnosi, ne znači da je sama ideja loša, naprotiv. Proverite zašto su najkraće liste čekanja na organe u Španiji i koliko su života tako spasili.

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.

Pedu

pre 5 godina

@rođak sa sela
"Tačno je da pokojnik nije vlasnik ali ima naslednike koji nebi da se skrnavi telo."
Sve zavisi iz kog ugla gledaš.
Ako gledaš iz ugla rođaka sa sela, onda se to zove "skrnavljenje tela"
Ako gledaš iz nekog kultivisanog i praktičnog ugla, onda je to pomaganje drugima, a ne skrnavljenje.

Inače, ovaj radikal je teška sirovina, i zbog njega će ovo da ispadne još jedna sprdanja oko nečega, što je u suštini dobra stvar.

U normalnoj državi, kad se polaže vozački, ima pitanje da li želiš da doniraš organe, u slučaju nesreće.

da sumiram

pre 5 godina

Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lekar u KCS, 20. jul 2018 17:29)

Koje zemlje su do sada usvojile ovaj zakon gde se pretpostavlja da je svako donor preko nego sto se izjasni drugacije? Znam da se u mnogim zemljama diskutuje, i verujem da ce biti usvojen, ali nisam cuo gde je usvojen do sada!?
Inace, cak i da je taj zakon usvojen, jos uvek svaki pojedinac moze da jasno kaze da nece da bude donor (samo sto se to nece podrazumevati kao do sada)! Pri tome, niko, bas niko, za razliku od gospodina Martinovica, ne pokusava, ni u jednoj evropskoj zemlji, da kaze da pojedinac nije vlasnik svoga tela - to je kljucna razlika dole, a jedan pravnik je strucno objasnio dole da je to cak i suprotnosti sa srpskim Ustavom. Dakle, ostaje teza da ovaj covek treba apsolutno da buden pozvan na javno izvinjenje jer jer povredio dostojanstvo i licne slobode svakog pojedinca u Srbiji (a, izgleda, i Ustav)

stoper4

pre 5 godina

To daje Martinović b...... nije sporno ali što se tiče zakona funkcioniše u mnogo zemalja. U Hrvatskoj je ovakav zakon usvojen pre 15-ak godina i niko ne diže paniku, ne uzimaju se ljudima organi na ulici.

de ba de

pre 5 godina

barem je zapalio raspravu, a inicijativa da se vise doniraju organi svakako je dobra. jos i da se krv donira kao u hrvatskoj...ne bi po drustvenim mrezama non stop morali da mole. to postoji samo kod nas i zato je ova diskusija vrlo vazna. ko bi reko da ce ovaj jednom necemu pametnom da doprinese..

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Covek kad umre, njegovi organi ne vrede nista. Izjava je idiotska. Organi se uzimaju dok je covek ziv.
Zakon je bezvredan jer kod nas ne postoji uhodan sistem za transplantaciju. Izvadjeni organ treba sto brze na adekvatan nacin transportovati do pacijenta, koji je vec pripremljen u operacionoj sali, sa velikim lekarskim timom koji obuhvata razlicite specijaliste. Prethodno se rade skupe analize. Kod nas se uglavnom radi transplantacija bubrega. Donator i primalac su u istoj sali. Nasi hirurski timovu nisu obuceni ni opremljeni da samostalno rade druge vrste transplantacija. To sto citamo su izuzetci i to uz pomoc stranih lekara. Proci ce decenije pre nego sto transplantacije drugih organa kod nas postanu rutinske. Ako ikad. Jer sad nam vec fali "obicnih" hirurga.

Dr.

pre 5 godina

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.
(Слоба, 20. jul 2018 16:15)

Ne mogu da verujem sta sam procitao.Kakvo placanje? O cemu ti pisese. Ako se nadje organ i kompatibilna osoba za transplataciju sve se radi po proceduri i bez ikakvog placanja. Eurotranplant je evropska organizacija koja je propisala uslove i pravila.Organi se razmenjuju izmedju clanica Eurotransplanta bez ikakve naknade.Zakon se donosi da bi Srbija postala clan Eurotransplanta

cobo

pre 5 godina

Pa izglasajte ako je po ustavu a ne neki sumsko-balkanski zakon koji nema ni jednoj zemlji na svetu a kamo li EU.Svi mi znamo koliko je nasa medicina "napredovala" i da se kod nas ne mogu sve transplantacije raditi a skupe zahvate u inostranstvu zdravstveno osiguranje RS ne placa.Znaci slaba vajda od zakona ako nema moderne medicine,osim ako bi ti organi u izvoz :(

Google

pre 5 godina

Ne dam. Ako imam stan, imam dug. Posle moje smrti nasledjuje porodica je li tako?! Organi moji mogu biti njihovi, ali ostali ne mogu dobiti ništa od (iz) mene.

Human

pre 5 godina

Velika sam pristalica doniranja organa i davanja sanse drugim ljudima (narocito deci). ALI kad ovako nesto cujem od jednog "predstavnika naroda" meni bude muka! Doniranje organa NORMALNO uz pristanak i DALJU KINTROLU porodice preminulog. Da se ne bi od najhumanijeg cina pravio kriminal i neko punio svoje dzepove jer svi znamo da trgovina organima postoji. Dakle OBAVEZAN PRISTANAK I DALJA KONTROLA od strane porodice, u smislu gde i kome organ ide.

John

pre 5 godina

S jedne strane - tačno. S druge - neopevana glupost.
Pre svega, i mrtvi imaju nekakva prava imali ili nemali imovinu. Da nemaju, zar bi povreda groba bilo predviđeno kao krivično delo?
A što se tiče imovine ("A to vas najviše zanima" što bi rekao Pantelija Topalović), mogu vam saopštiti sledeće:
Možda čovek nije vlasnik ničega kad umre, ali se i te kako pita i od njega zavisi šta će biti sa tom imovinom nakon što umre. Zato postoji testament, zato postoji ugovor o doživotnom izdržavanju (Čudi me da ovog lika Oliver Antić nije uspeo da nauči ama baš ništa).
Dakle, ako se čovek pita šta će biti s njegovom kućom/stanom, kolima, parama, stvarima... i te kako može i mora da se pita šta će biti s njegovim bubrezima, jetrom, srcem, plućima... (i šta se sve već može transplantirati)
Ako čovek izričito kaže "Hoću da budem donor" ili "Ne dolazi u obzir da budem donor" niko ne bi smeo da ima pravo da tu odluku promeni, pa makar mu bio i rod najrođeniji.

Izričito

pre 5 godina

Telo jeste vlasništvo. Međutim kao i sa svakim vlasništvom pravo raspolaganja nije apsolutno. Ko ima pištolj ne sme sa tim pištoljem da vitla na javnom mestu, ko ima psa ne sme da ga zlostavlja ili ubije itd. Znači zakon može izričito da ograniči pravo raspolaganja ali ne sme da izričito propiše način raspolaganja. To što po zakonu neko ne sme da proda sopstveni bubreg na aukciji ne znači da bubreg nije njegovo vlasništvo samo znači da je pravo raspolaganja ograničeno. U slučaju nasleđivanja tela pokojnika zbog toga što telo počinje odmah da propada primenjuje se skraćena procedura da se telo odmah preda porodici. Ta skraćena procedura zasnovana je na osnovnom postulatu naslednog prava da je želja pokojnika da u slučaju da drugačije nije rekao pripada najbližim srodnicima. Država sad bukvalno hoće da donese zakon zasnovan na krajnjoj suprotnosti tom postulatu, da imovina pokojnika ukoliko nije drugačije rečeno pripada državi. Ako ustavni sud pod pritiskom ne obori ovaj zakon, što mu je dužnost, jer je zakon u potpunoj suprotnosti sa osnovnim pravnim načelima, onda opozicija mora da organizuje prikupljanje potpisa za referendum u skladu sa članom 108. ustava. A ako ni to ne uspe, ja ću lično iskoristiti svoje pravo da se pismeno izjasnim da se u mom slučaju postupi drugačije. A ako neko pokuša da me navata na empatiju ili neku sličnu glupost samo ću mu reći sve što sam i ovde napisao.

Dr

pre 5 godina

Dr., 20. jul 2018 17:21) 

Doktore, koja se transplantacija vrši u Srbiji? Besplatna? Ma nemoj!!!
(Putnik, 20. jul 2018 17:44)

Sve transplatacije, roznjace, pluca, jetre,, bubrga, srca su u Srbiji besplatne.Ljudi se kojima je neophodna transplatacija nekog organa stavljaju na listu i kada se nadje odgovarajuci donor i izvrsi tipizacija tkiva poziva se po hitnom.podtupku pacijent sa liste kome odgovara organ i vrsi se tranplatacija.

Dragi

pre 5 godina

A ko je po tom "stručnjaku" za pravo vlasnik organa dotičnog koji je umro? Možda država? Kada neko umre, vodi se ostavinska rasprava, pa dajte tada da se donese zakon da se tek nakon obavljene ostavinske rasprave, naslednici preminulog dogovore da li i kome koliko organa od preminulog pripada, a ne da Dr. Martinović o tome odlučuje.

besna glista

pre 5 godina

Budimo realni. Kada su tudji organi u pitanju, 90% ljudi u Srbiji bi podrzalo ovo. Sto se sopstvenih tice, to bi bilo neka 3%. Nema mesta cudjenju. Jezivi sebicluk i grabez na svim nivoima.

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

Washington, 20. jul 2018 15:43)
Ja sam dobrovoljni davalac krvi,dao sam 50+ puta krv i imam retku krvnu grupu,od jedne doze krvi može četiriko osobe da se spasu pa sad to izađe cirka spasenih 200 ljudi!!!
Organe neću da dajem!!!

Слоба

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.

Пантелија Топаловић

pre 5 godina

"... Што се органа тиче, а то је оно што вас највише интересује могу да вам кажем следеће: Све органе а то значи срце, јетру, рожњачу, леви и десни бубрег остављам самом себи!" Само да ово одштампам па сутра идем код јавног бележника.

ja sam tu

pre 5 godina

Šta to beše pietet? Pretpostavka da se čovek saglasio da je donor je loše rešenje i pravno veoma upitno. Dok se ne stekne nivo svesti na ovim prostorima, valja svima koji su pristali da budu donori, dati određene olakšice, npr. oslobođenje od parcitipacije, smanjenja doprinosa, poreza itd. Kakvi smo, imali bi najviše donora u svetu, a ispoštovala bi se i slobodna volja Srbistanskih građana.

Doca

pre 5 godina

E još da se formira sekretarinat, agencija, upravni odbor, komisija ....(sa pratećim direktorima,sekretaricama, upravnicima...). E Srbijo. Ja sam za doniranje ali dobrovoljno a ovo je užas.

Molim objašnjenje

pre 5 godina

@Lekar u KCS Pa objasni onda o čemu se tu radi? Čovek koji je moždano mrtav je pravno mrtav ili nije pravno mrtav? Ili je u nekom međustanju pa je mrtav kao pravni subjekt i nema više nikakva prava, a još uvek živ za zakonite naslednike pa oni ne mogu da iskoriste pravo nasleđivanja? Ili je možda u nekom limbu, nekoj pravnoj međufazi u kom ekskluzivno pravo na sve ima samo država?

C i n i k

pre 5 godina

A sto se onda provodi nasledni postupak? Dok je covek ziv moze da sacini i ugovor da posle smrti nekom nesto ostavi, a po ovom "strucnjaku" iz Sns to ne bi bilo vazece? Isto tako moze da napravi testament,ni on ne bi nio vazeci posle smerti coveka?
Covek za zivota ili njegova porodica mogu da zabrane da mu uzimaju organe, to je sasvim legitimno.

Tea

pre 5 godina

Vazi,ja potpisujem kada umrem da preostale organe moja porodica proda i zaradi nesto.Da ih ne ostavim u dugovima i da izvrsitelji njih ne maltretiraju.
A,druga krajnost je da ako mogu prodam sada neki organ jer to bi me izvuklo iz materijalne nestabilnosti.
Samo da je ovde uredjena drzava ne bih ovako pisala.

Objasnjenje

pre 5 godina

@Dr, mozda ce organi biti besplatni za primaoca ali za tog istog pacijenta nece biti besplatna ni jeftina transplantacija. Nikada ni jedan hirirg u ovoj napacenoj zemlji nije usao u operacionu salu pre nego sto je od pacijenta ili njegove porodice dobio ceo trazeni iznos ili bar kaparu. Da stvar bude gora, ako lose odrade posao i ne izlece pacijenta pare ne vracaju. Najveca korupcija u Srbiji je u zdravstvu.

Ja

pre 5 godina

Pre mesec dana je cekajuci transplantaciju srca , preminuo 33-godisnji covek, otac dve male devojcice...Inace , moj brat od tetke....Nazalost, nije uspeo i nije docekao...

Aleksandar

pre 5 godina

@(65 DAVANJA KRVI, 20. jul 2018 15:06)

Ako neko umre u svojoj kući neće ga niko voziti na seciranje jer je onda dockan za organe. Organi za transplantaciju se uzimaju samo od živih donora i od donora kod kojih nastupi moždana smrt u kontrolisanim uslovima.

Aleksandar

pre 5 godina

@(nisam ja, ja je, 20. jul 2018 16:09)

I ako niko ne sme biti "vlasnik" čoveka, šta se dešava nakon smrti? Pošto niko nije vlasnik niko nema prava da ukloni njegovo telo nakon smrti? Ostavimo tako mrtve da trunu na ulici jer, zaboga, ne smemo mi ništa da radimo sa njihovim ljušturama jer eto nismo vlasnici.

Oksimoron

pre 5 godina

Jedino što je nehumanije, gnusnije, i bezbožnije od ovog i ovakvog plana (zakona u pripremi) je stanje svesti onih koji ovo tako slepo i bezpogovorno podržavaju ne iz uverenja, nego stranačkog opredeljenja. Mnogi ljudi postaju DOBROVOLJNI donatori organa i to treba tako i da ostane, sloboda ljudskog izbora i stvar ličnog opredeljenja, jer su ti organi izričito i isključivo lična ”imovina” svakog od nas ponaosob. Nije ovde bitan ovaj mučeni Martinović, mislim niko ozbiljan i ne pomišlja da bilo ko od njih ovako nešto uopšte sme da izjavi, već mu se to “lepo” kaže ili nacrta. Problem su ovi sendvičari koji po portalima besomučno “lupaju” minuse na kritičke komentare ovog jadnog naroda na jednu ovakvu gadost. Pa, kako vas, bre, nije sramota sopstvenog odraza? Šta pomislite kad stanete pred ogledalo i pogledate se? Grize li vas savest? Ako se Boga već ne plašite, stidite li se bar malo sami sebe? Ja sam zbog vas i ovih za koje udarate minuse i pobegao na “bezbednu” daljinu, i neću se nikad vratiti tako da od organa što se mene tiče možete znate već šta da dobijete. Ali uvek kad pomislim da nema dovoljno velikog sendviča za koji bi ste na baš sve pristali, uvek me iznenadite nanovo i propadnete na jedno novo dno. Doduše, tu vama i jeste mesto. Žao mi je onog normalnog, poštenog dela Srbije, onih drugačijih od vas. Žao mi je što dele životni prostor sa takvima kao vi. A sad, slobodno ud’rite sa minusima. Evo, sav se potresoh ovde, 1500 km daleko od vas i vaših nedela...

Lekar u KCS

pre 5 godina

Ovde ljudi mesaji babe i zabe.Organi se uzimaja samo prilikom mozdane smrti a ne prilikom svake druge smrti. Znaci kada mozak prestane da funkciionise i kada je evidentno da nekom nema spasa i ta osoba dozivi lateralni ishod onda se uzimaju organi za transplataciju
Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa

Prijateljski savet

pre 5 godina

Ovom ne bih dao ni njivu da mi okopava.

Da li ste vi svesni da imate ocajan kadar u vrhu stranke i da ako budete izgubili ili naterali na sebe gnev ovog naroda to ce biti prvenstveno zbog ovakvih likova?

Zlatko

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.

mikin

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on."
On je neopevana bu.....a! Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje. Kako onda da oporuke, testamenti i naslednici imaju pravnu vaznost. Iskljucite ovoga iz javnog blebetanja.

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

A da li isto važi i za dugove po kreditu,dozvoljenom minusu, neplaćenom porezu na imovinu,račune za struju i ostala dugovanja!!!
Kakva budalaština od izjave Martinovića

ovo je stvarno previse

pre 5 godina

Mnogi su vec rekli slicno, ja samo da dodam da se u svim zemljama u svetu trazi dozvola coveka za zivota da donira svoje organe...
Ovo sto je ovaj covek izgovorio je strasno (sa socijalnog, religioznog za one koji veruju, sa moralnog i svakog drugog aspekta) i apsolutno je neophodno pokrenuti peticiju za njegovo javno izvinjenje svim gradjanima zemlje Srbije. Neko je pomenuo da kriminalci ovo mogu da zloupotrebe, jos da dodam na to - ljudi koji su bolovali zuticu, imali odredjene viruse, preziveli kancer itt ne mogu ni krv da doniraju - ko ce sa ovako uzasnim razmisljanje da uvede kontrolu u taj proces... u dobrovoljnom procesu to se samo od sebe kontrolise, kada neko da odobrenje, proveri se istorija njegovih bolesti.
Dakle, ovaj covek treba da se javno izvini celoj Srbiji i da jednom zauvek zacuti u tom parlamentu.

Слободан

pre 5 godina

Ово је још један разлог зато моје кости нећу оставити у Србији, на жалост. Мене задивљује количина идеја (имбецилних) које долазе од људи на власти и у једном тренутку ће то постати и закон а још више како народ не реагује.
После ове вести изричито сам напоменуо жени да ми више не спомиње повратак у Србију.

dule

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Takvu situaciju možeš imati i sada, bez ovog zakona. A možda već i imaš, mada se nadam da nemaš (tj da nemamo).

Inače ne znam zašto su ljudi šokirani ovom izjavom, ovo je izjava 100% u stilu Martinovića. Jedini problem može biti što sad na tapetu nisu opozicionari nego svi stanovnici Srbije ali stvarno treba da budeš naivan pa očekuješ nešto drugo od Martinovića.

Dragon Man

pre 5 godina

I kad pomislim da smo dotakli dno neprijatno se iznenadim i vidim da možemo još dublje da idemo, ako se ovo usvoji neka nam je bog na pomoći.

tarmi ricmi

pre 5 godina

Možda telo i organi više ne pripadaju preminulom, ali kome pripadaju?
Možda nekim novim zakonom po analogiji sa Martinovićevom logikom treba država da preuzme i nasledi svu materijalnu zaostavštinu pokojnika?!?

gfdgf

pre 5 godina

Postoji li ovaj zakon u ijednoj zemlji? Ako ne postoji u većini evropskih zemalja, onda je jasno da će Srbija postati uzgajalište organa za bogate strance, a mahinacije i zloupotrebe ogromne. I žive ljude će sahranjivati da bi se dokopali organa. Naravno, saosećam sa onima koje je potrebna transplatacija, ali bojim se da će ovo uneti haos sa nesagledivim posledicama.

Nikola

pre 5 godina

Ako se donese ovakav zakon onda bi to znacilo da je drzava u stvari vlasnik nasih tela, a da smo mi samo privremeni korisnici. Ovo bi otvorilo put drugim nakaradnim zakonima koji bi dalje ukidali ljudska prava i slobode.

udav

pre 5 godina

Vlasnik sam celog mog tela i olosi poput ovog ne smeju ni dlaku da uzmu bez odobrenja porodice! Razmislite svi ako se ne daj Bože nadjete na ivici života i smrti, hoće li doktor povezan sa kriminalcem kome treba recimo jetra i koji je uzeo lovu da istu pronadje brzo, zaista učiniti sve da vas spase?!? Čisto sumnjam!

Milan

pre 5 godina

“Čovek kada umre, dakle tog momenta više nije vlasnik bilo čega, pa nije vlasnik ni svojih organa“, rekao je on.

Odvratno, pa sta smo onda mi, lesinari? Kakvo je to ophodjenje prema preminulima? valjda oni zasluzuju neko postovanje, jel treba nase preminule da ispraznimo kao konzervu i onako sasusene da bacimo u grob kao praznu limenku, iskasapljen bez zivota, ovo sto je ovaj covek izjavio, bukvalno vraca covecanstvo unazad za 6k godina, ovako se nisu ljudi ponasali ni u doba neandertalaca...

Phoenix

pre 5 godina

Ovaj čovek je univerzitetski profesor ako se ne varam. Mislite o tome.
Mada, šta se i ja čudim. Znamo kako o pravnim pitanjima govori "najbolji student prava u istoriji".

imate pravo da pogadjate jednom

pre 5 godina

Sve je to u redu humanost itd ali ovo je smrdija. Ako se u bolnici nadju neki bogat covek cak i od 90 godina kome je hitno potrebna transplantacija recimo srca i neki mlad covek zbog neke bezazlene povrede, sta mislite ko ce preziveti?

Doca

pre 5 godina

E još da se formira sekretarinat, agencija, upravni odbor, komisija ....(sa pratećim direktorima,sekretaricama, upravnicima...). E Srbijo. Ja sam za doniranje ali dobrovoljno a ovo je užas.

mihajlo

pre 5 godina

Ja jesam za doniranje organa ali isključivo u pravnoj državi bez kriminala i korupcije. U naprednoj Srbiji ne smem ni da pomislim šta bi se dešavalo...

милан

pre 5 godina

Нисам могао да поверујем да је ико могао да каже тако нешто. Онда сам видео снимак.
Прва мисао:
" Боже па тај човек је у скупштини"

objavite mi komentar

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Mesas babe i zabe.
Jedno je kad ti sam odlucis da doniras organe a drugo ti je kad ti neko dodje i uzme bez pitanja...

jel razumes razliku?

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!

cobo

pre 5 godina

Pa izglasajte ako je po ustavu a ne neki sumsko-balkanski zakon koji nema ni jednoj zemlji na svetu a kamo li EU.Svi mi znamo koliko je nasa medicina "napredovala" i da se kod nas ne mogu sve transplantacije raditi a skupe zahvate u inostranstvu zdravstveno osiguranje RS ne placa.Znaci slaba vajda od zakona ako nema moderne medicine,osim ako bi ti organi u izvoz :(

Ruzno

pre 5 godina

Mislio sam da potpisem da budem donator organa, sada mislim da odem i potpisem da necu. Ne zelim da neki korumpirani doktor zatadjuje na mom telu kad umrem.

sustina diskusije ovde je...

pre 5 godina

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.
(Aleksandar, 20. jul 2018 17:36)

Pre svega o tome ne treba da odlucuju oni koji ostanu nego onaj koji je stradao (naravno, za svog zivota). Razlozi zbog kojih ce ta osoba odluciti ovako ili onako i samo postavljate pitanja ugrozava njegove licne slobode. Razlozi mogu biti racionalni (npr zeli da spreci bilo kakvu potencijalnu manipulaciju), emotivni (npr ne zeli da razmislja o svojoj smrti ni na kakav nacin), religiozni, itt itt. Kakvi god da su razlozi, to su njegovi/njeni razlozi i pravo da ih koristi. Ako zelimo da budemo deo civilizovanog sveta treba da naucimo da prihvatamo pravo ljudi na licnu slobodu izbora. Martinoviceva izjava potkopava sustinu toga.

jovanbezzemlje

pre 5 godina

Vest iz Rusije, pre izvesnog vremena na ovom portalu : pijani mladić, sa neke žurke završio u bolnici. Oduzeo se od pića, lekari konstantovali smrt i smestili ga u mrtvačnicu. Nakon par sati dečko se budi i vraća se na istu žurku. Malo komentara na tu vest, ali jedan komentar opominje donatore da razmisle pre nego postanu donori organa. Upravo zbog javašluka, nestručnosti, korumpiranosti...
E. sad, u vezi sa ovim zakonom, ima tu argumenata i za i protiv. Ne valja što o tome ne odlučuje struka, već politika. Što se tiče Martinovića i njegovih izjava, moje mišljenje je zabranjeno za mladež ispod 18 godina 😊

bosko

pre 5 godina

Problem je u tome sto tim uvlakacima nista ne verujem, niti cu verovati, niti sam i prethodnima verovao, gomila ulizica koji gledaju da sto vise otmu za sebe. I takvi ljudi ti pricaju sta je ispravno. Nepoverenje u drzavu je ogromno

Pedu

pre 5 godina

@rođak sa sela
"Tačno je da pokojnik nije vlasnik ali ima naslednike koji nebi da se skrnavi telo."
Sve zavisi iz kog ugla gledaš.
Ako gledaš iz ugla rođaka sa sela, onda se to zove "skrnavljenje tela"
Ako gledaš iz nekog kultivisanog i praktičnog ugla, onda je to pomaganje drugima, a ne skrnavljenje.

Inače, ovaj radikal je teška sirovina, i zbog njega će ovo da ispadne još jedna sprdanja oko nečega, što je u suštini dobra stvar.

U normalnoj državi, kad se polaže vozački, ima pitanje da li želiš da doniraš organe, u slučaju nesreće.

da sumiram

pre 5 godina

Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lekar u KCS, 20. jul 2018 17:29)

Koje zemlje su do sada usvojile ovaj zakon gde se pretpostavlja da je svako donor preko nego sto se izjasni drugacije? Znam da se u mnogim zemljama diskutuje, i verujem da ce biti usvojen, ali nisam cuo gde je usvojen do sada!?
Inace, cak i da je taj zakon usvojen, jos uvek svaki pojedinac moze da jasno kaze da nece da bude donor (samo sto se to nece podrazumevati kao do sada)! Pri tome, niko, bas niko, za razliku od gospodina Martinovica, ne pokusava, ni u jednoj evropskoj zemlji, da kaze da pojedinac nije vlasnik svoga tela - to je kljucna razlika dole, a jedan pravnik je strucno objasnio dole da je to cak i suprotnosti sa srpskim Ustavom. Dakle, ostaje teza da ovaj covek treba apsolutno da buden pozvan na javno izvinjenje jer jer povredio dostojanstvo i licne slobode svakog pojedinca u Srbiji (a, izgleda, i Ustav)

Google

pre 5 godina

Ne dam. Ako imam stan, imam dug. Posle moje smrti nasledjuje porodica je li tako?! Organi moji mogu biti njihovi, ali ostali ne mogu dobiti ništa od (iz) mene.

John

pre 5 godina

S jedne strane - tačno. S druge - neopevana glupost.
Pre svega, i mrtvi imaju nekakva prava imali ili nemali imovinu. Da nemaju, zar bi povreda groba bilo predviđeno kao krivično delo?
A što se tiče imovine ("A to vas najviše zanima" što bi rekao Pantelija Topalović), mogu vam saopštiti sledeće:
Možda čovek nije vlasnik ničega kad umre, ali se i te kako pita i od njega zavisi šta će biti sa tom imovinom nakon što umre. Zato postoji testament, zato postoji ugovor o doživotnom izdržavanju (Čudi me da ovog lika Oliver Antić nije uspeo da nauči ama baš ništa).
Dakle, ako se čovek pita šta će biti s njegovom kućom/stanom, kolima, parama, stvarima... i te kako može i mora da se pita šta će biti s njegovim bubrezima, jetrom, srcem, plućima... (i šta se sve već može transplantirati)
Ako čovek izričito kaže "Hoću da budem donor" ili "Ne dolazi u obzir da budem donor" niko ne bi smeo da ima pravo da tu odluku promeni, pa makar mu bio i rod najrođeniji.

Human

pre 5 godina

Velika sam pristalica doniranja organa i davanja sanse drugim ljudima (narocito deci). ALI kad ovako nesto cujem od jednog "predstavnika naroda" meni bude muka! Doniranje organa NORMALNO uz pristanak i DALJU KINTROLU porodice preminulog. Da se ne bi od najhumanijeg cina pravio kriminal i neko punio svoje dzepove jer svi znamo da trgovina organima postoji. Dakle OBAVEZAN PRISTANAK I DALJA KONTROLA od strane porodice, u smislu gde i kome organ ide.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Covek kad umre, njegovi organi ne vrede nista. Izjava je idiotska. Organi se uzimaju dok je covek ziv.
Zakon je bezvredan jer kod nas ne postoji uhodan sistem za transplantaciju. Izvadjeni organ treba sto brze na adekvatan nacin transportovati do pacijenta, koji je vec pripremljen u operacionoj sali, sa velikim lekarskim timom koji obuhvata razlicite specijaliste. Prethodno se rade skupe analize. Kod nas se uglavnom radi transplantacija bubrega. Donator i primalac su u istoj sali. Nasi hirurski timovu nisu obuceni ni opremljeni da samostalno rade druge vrste transplantacija. To sto citamo su izuzetci i to uz pomoc stranih lekara. Proci ce decenije pre nego sto transplantacije drugih organa kod nas postanu rutinske. Ako ikad. Jer sad nam vec fali "obicnih" hirurga.

Dragi

pre 5 godina

A ko je po tom "stručnjaku" za pravo vlasnik organa dotičnog koji je umro? Možda država? Kada neko umre, vodi se ostavinska rasprava, pa dajte tada da se donese zakon da se tek nakon obavljene ostavinske rasprave, naslednici preminulog dogovore da li i kome koliko organa od preminulog pripada, a ne da Dr. Martinović o tome odlučuje.

Izričito

pre 5 godina

Telo jeste vlasništvo. Međutim kao i sa svakim vlasništvom pravo raspolaganja nije apsolutno. Ko ima pištolj ne sme sa tim pištoljem da vitla na javnom mestu, ko ima psa ne sme da ga zlostavlja ili ubije itd. Znači zakon može izričito da ograniči pravo raspolaganja ali ne sme da izričito propiše način raspolaganja. To što po zakonu neko ne sme da proda sopstveni bubreg na aukciji ne znači da bubreg nije njegovo vlasništvo samo znači da je pravo raspolaganja ograničeno. U slučaju nasleđivanja tela pokojnika zbog toga što telo počinje odmah da propada primenjuje se skraćena procedura da se telo odmah preda porodici. Ta skraćena procedura zasnovana je na osnovnom postulatu naslednog prava da je želja pokojnika da u slučaju da drugačije nije rekao pripada najbližim srodnicima. Država sad bukvalno hoće da donese zakon zasnovan na krajnjoj suprotnosti tom postulatu, da imovina pokojnika ukoliko nije drugačije rečeno pripada državi. Ako ustavni sud pod pritiskom ne obori ovaj zakon, što mu je dužnost, jer je zakon u potpunoj suprotnosti sa osnovnim pravnim načelima, onda opozicija mora da organizuje prikupljanje potpisa za referendum u skladu sa članom 108. ustava. A ako ni to ne uspe, ja ću lično iskoristiti svoje pravo da se pismeno izjasnim da se u mom slučaju postupi drugačije. A ako neko pokuša da me navata na empatiju ili neku sličnu glupost samo ću mu reći sve što sam i ovde napisao.

Tea

pre 5 godina

Vazi,ja potpisujem kada umrem da preostale organe moja porodica proda i zaradi nesto.Da ih ne ostavim u dugovima i da izvrsitelji njih ne maltretiraju.
A,druga krajnost je da ako mogu prodam sada neki organ jer to bi me izvuklo iz materijalne nestabilnosti.
Samo da je ovde uredjena drzava ne bih ovako pisala.

besna glista

pre 5 godina

Budimo realni. Kada su tudji organi u pitanju, 90% ljudi u Srbiji bi podrzalo ovo. Sto se sopstvenih tice, to bi bilo neka 3%. Nema mesta cudjenju. Jezivi sebicluk i grabez na svim nivoima.

Maksa Novi Sad

pre 5 godina

Washington, 20. jul 2018 15:43)
Ja sam dobrovoljni davalac krvi,dao sam 50+ puta krv i imam retku krvnu grupu,od jedne doze krvi može četiriko osobe da se spasu pa sad to izađe cirka spasenih 200 ljudi!!!
Organe neću da dajem!!!

Слоба

pre 5 godina

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.
(Washington, 20. jul 2018 15:43)

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.

21 vek

pre 5 godina

Критизери би сутра променили мишљење да им недај боже затреба неки орган. Људи хајде да размишљамо реално. Колико пута је било апела да дамо крв, јер треба за оперативне захвате? Да ли је мртав човек власник било чега? Реално није, јер није свестан и не може давати или забрањивати било шта. Друго да појаснимо није сваки пређинули донор, јер да би се извршила трансплатација особа клинички треба да буде мртва тј.мозак да не функционише, а срце и сви други органи функционишу. Само такви "живи" органи у најкраћем року морају бити преузети транспортовани и пресађени. Проценат таквих је толико мали да се то може мерити са 1или 2%. Прегажен пешак рецимо не може бити донор, јер њњгово тело је "предмер" кривичног дела и за њега је надлежан суд и породица. Према томе не правимо драматургију без потребе. Помозимо неком да живи ако је то могуће као када дате крв да би даље живео.

Пантелија Топаловић

pre 5 godina

"... Што се органа тиче, а то је оно што вас највише интересује могу да вам кажем следеће: Све органе а то значи срце, јетру, рожњачу, леви и десни бубрег остављам самом себи!" Само да ово одштампам па сутра идем код јавног бележника.

čovek

pre 5 godina

sto se mene yice, neka uzmu sta im treba, ostatak daju studentima da se uce a visak - sta god, mogu i zivotinje da nahrane ... ne vidim koja je to svrha ocuvanja celovitosti necijeg tela nakon sto on umre ... a posebno me ne zanimaju te svetkovine sahranjivanja ...

Washington

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)

Hipteticka situacija, razbolis se i treba ti neki organ da prezivis, bices jako zahvalan nekom ko je donirao da bi ti ostao u zivotu.

Svi volimo da uzimamo a niko ne voli da daje pa krene milion izgovora.

ja sam tu

pre 5 godina

Šta to beše pietet? Pretpostavka da se čovek saglasio da je donor je loše rešenje i pravno veoma upitno. Dok se ne stekne nivo svesti na ovim prostorima, valja svima koji su pristali da budu donori, dati određene olakšice, npr. oslobođenje od parcitipacije, smanjenja doprinosa, poreza itd. Kakvi smo, imali bi najviše donora u svetu, a ispoštovala bi se i slobodna volja Srbistanskih građana.

Molim objašnjenje

pre 5 godina

@Lekar u KCS Pa objasni onda o čemu se tu radi? Čovek koji je moždano mrtav je pravno mrtav ili nije pravno mrtav? Ili je u nekom međustanju pa je mrtav kao pravni subjekt i nema više nikakva prava, a još uvek živ za zakonite naslednike pa oni ne mogu da iskoriste pravo nasleđivanja? Ili je možda u nekom limbu, nekoj pravnoj međufazi u kom ekskluzivno pravo na sve ima samo država?

C i n i k

pre 5 godina

A sto se onda provodi nasledni postupak? Dok je covek ziv moze da sacini i ugovor da posle smrti nekom nesto ostavi, a po ovom "strucnjaku" iz Sns to ne bi bilo vazece? Isto tako moze da napravi testament,ni on ne bi nio vazeci posle smerti coveka?
Covek za zivota ili njegova porodica mogu da zabrane da mu uzimaju organe, to je sasvim legitimno.

Trampo

pre 5 godina

Zlatko@
Zamisli,ti mlad npr.30 godina ides triput na dijalizu nedeljno a bubrezi i dalje otkazuju,prognoza neizvesna i jedini spas transplantacija ali roditelji nekog mladica koji je poginuo u saobracajnoj nesreci ne dozvoljavaju da se uzme organ :(
To ti je isto kao kad bi imao glavni zgoditak na Lotu a nisi predao listic !
Zato se mora dobar i precizan zakon napraviti da bi se spasao zivot nekome tamo "Zlatku".Normalno strah i sumnja koje si opisao u svom komentaru(da bi nas mogli rastaviti u rezervne delove) ostaju.U Austriji su vec izglasali zakon kojim se moze preminulom uzeti bez
icijeg odobrenja ali Balkan nije Austrija :#

Aleksandar

pre 5 godina

Covek MORA imati pravo na IZBOR!!!
(objavite mi komentar, 20. jul 2018 16:14)

Pa imaš izbor - možeš da odeš i lepo kažeš da nisi zainteresovan da spašavaš tuđe živote svojim organima nakon svoje moždane smrti i bum, nema te više na spisku. Ja bih samo na tu opciju dodao da oni koji se obrišu sa spiska nemaju pravo da ikada u životu, ako im ustreba tuđi organ, dođu na listu čekanja za transplantaciju - molim lepo, nisi hteo da pomažeš drugima, ni drugi nisu u obavezi da pomažu tebi.

Objasnjenje

pre 5 godina

@Dr, mozda ce organi biti besplatni za primaoca ali za tog istog pacijenta nece biti besplatna ni jeftina transplantacija. Nikada ni jedan hirirg u ovoj napacenoj zemlji nije usao u operacionu salu pre nego sto je od pacijenta ili njegove porodice dobio ceo trazeni iznos ili bar kaparu. Da stvar bude gora, ako lose odrade posao i ne izlece pacijenta pare ne vracaju. Najveca korupcija u Srbiji je u zdravstvu.

hipokret

pre 5 godina

Dovoljno je da svojoj porodici kazes da neces da ostavis organe i resen problem. Nece niko da te ubija nadajuci se da si kompatibilan (mada i ovako bi to bilo glupo jer ima mnogo faktora pored krvne grupe, a i nju ne moze svako da zna), nece da te lekari puste da umres...reseno briga!

ja

pre 5 godina

@ (Eagle Eddie, 20. jul 2018 14:29)

Pa ako oni ovo usvoje neće biti potrebe da se odjavljuješ, niti će biti bitno to što imaš donorsku karticu...

Elem, ovo je veliki etički problem i mislim da bi narod morao da se izjasni na referendumu o ovom pitanju. Inače, ja u potpunosti podržavam obaveznu donaciju organa u slučaju smrti - obavi se žetva organa, a ostaci se kremiraju. Em se spasi veći broj života, em se ne zauzima zemljište grobljima. Inače, u tradiciji Slovena je, pre pokrštavanja, bilo da se pokojnik spaljuje.

Ako se ti organi iskoriste u zemlji, onda bi to bilo besplatno, ali, ukoliko se oni iskoriste u inostranstvu, država da se obaveže da to naplati i da većinu novca uplati naslednicima pokojnika. I svi zadovoljni...

Aleksandar

pre 5 godina

@(nisam ja, ja je, 20. jul 2018 16:09)

I ako niko ne sme biti "vlasnik" čoveka, šta se dešava nakon smrti? Pošto niko nije vlasnik niko nema prava da ukloni njegovo telo nakon smrti? Ostavimo tako mrtve da trunu na ulici jer, zaboga, ne smemo mi ništa da radimo sa njihovim ljušturama jer eto nismo vlasnici.

Lekar u KCS

pre 5 godina

Ovde ljudi mesaji babe i zabe.Organi se uzimaja samo prilikom mozdane smrti a ne prilikom svake druge smrti. Znaci kada mozak prestane da funkciionise i kada je evidentno da nekom nema spasa i ta osoba dozivi lateralni ishod onda se uzimaju organi za transplataciju
Do sada su bile donorske kartice a sada je svaki gradjanin potencijalni donor osim ako se pismeno ne odredi da njegovi organi u slucaju mozdane smrti nisu za transplataciju.Vecina zemalja Evrope ima ovaj zakon i pored sto je katolicka crkva jaka ali i ona odobrava uzimanje organa.Znaci ako neko umre od srca ili neke bolesti takve osobe ne podlezu uzimanju organa

Aleksandar

pre 5 godina

@(65 DAVANJA KRVI, 20. jul 2018 15:06)

Ako neko umre u svojoj kući neće ga niko voziti na seciranje jer je onda dockan za organe. Organi za transplantaciju se uzimaju samo od živih donora i od donora kod kojih nastupi moždana smrt u kontrolisanim uslovima.

Марко

pre 5 godina

Hipotetička situacija:
Doživim saobraćajku, prebace me u nesvesnom stanju u urgentni, sa teškim povredama, koje bi mogli da saniraju ali pošto nekom tatinom sinu treba bubreg ili srce... a pogodi se da sam ja kompatabilan, oni me jednostavno puste da umrem i uzmu šta im treba. Porodici kažu da su dali sve od sebe i to je to. Ovo je Srbija i ako donesu zakon, ovakvih slučajeva će biti na hiljade. Naravno da će sirotinja proći najgore, oni koji imaju love samo će iskoristiti priliku da kupe šta im treba.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 20. jul 2018 14:08)


Пошто је сада неопходан пристанак, број потенцијалних донора је мали, па ако неком "татином сину" затреба орган постоји велика вероватноћа да би тебе пустили да умреш и онда би фалсификовали твој потпис да си пристао да будеш донор. Када пристанак не би био неопходан, много лакше би се нашао орган за "татиног сина", па онда твој орган не би био потребан.

Oksimoron

pre 5 godina

Jedino što je nehumanije, gnusnije, i bezbožnije od ovog i ovakvog plana (zakona u pripremi) je stanje svesti onih koji ovo tako slepo i bezpogovorno podržavaju ne iz uverenja, nego stranačkog opredeljenja. Mnogi ljudi postaju DOBROVOLJNI donatori organa i to treba tako i da ostane, sloboda ljudskog izbora i stvar ličnog opredeljenja, jer su ti organi izričito i isključivo lična ”imovina” svakog od nas ponaosob. Nije ovde bitan ovaj mučeni Martinović, mislim niko ozbiljan i ne pomišlja da bilo ko od njih ovako nešto uopšte sme da izjavi, već mu se to “lepo” kaže ili nacrta. Problem su ovi sendvičari koji po portalima besomučno “lupaju” minuse na kritičke komentare ovog jadnog naroda na jednu ovakvu gadost. Pa, kako vas, bre, nije sramota sopstvenog odraza? Šta pomislite kad stanete pred ogledalo i pogledate se? Grize li vas savest? Ako se Boga već ne plašite, stidite li se bar malo sami sebe? Ja sam zbog vas i ovih za koje udarate minuse i pobegao na “bezbednu” daljinu, i neću se nikad vratiti tako da od organa što se mene tiče možete znate već šta da dobijete. Ali uvek kad pomislim da nema dovoljno velikog sendviča za koji bi ste na baš sve pristali, uvek me iznenadite nanovo i propadnete na jedno novo dno. Doduše, tu vama i jeste mesto. Žao mi je onog normalnog, poštenog dela Srbije, onih drugačijih od vas. Žao mi je što dele životni prostor sa takvima kao vi. A sad, slobodno ud’rite sa minusima. Evo, sav se potresoh ovde, 1500 km daleko od vas i vaših nedela...

stoper4

pre 5 godina

To daje Martinović b...... nije sporno ali što se tiče zakona funkcioniše u mnogo zemalja. U Hrvatskoj je ovakav zakon usvojen pre 15-ak godina i niko ne diže paniku, ne uzimaju se ljudima organi na ulici.

Aleksandar

pre 5 godina

@(radisa rajic, 20. jul 2018 14:08)

I kako će kriminalci znati da su tvoji organi kompatibilni sa "poslodavcem" koji ih je unajmio? Daj ne lupetajte kad ne znate kako transplantacije funkcionišu...

Aleksandar

pre 5 godina

Pazite, to što ovo govori Martinović koji je... pa kako da se izrazim - Martinović, i što nema pojma kako funkcionišu imovinsko-pravni odnosi, ne znači da je sama ideja loša, naprotiv. Proverite zašto su najkraće liste čekanja na organe u Španiji i koliko su života tako spasili.

Je l' može neko da mi racionalno objasni šta će njemu njegovi ili organi bližnjeg svoga kada nastupi moždana smrt? Zašto ne biste bar nekome potencijalno spasli život i nakon što vi umrete? Pa to je jedini nama poznati način da barem delić nas nastavi da živi i nakon smrti.

Dr.

pre 5 godina

Да би остао у животу није довољан само донор него и да има паре да плати хирургу, анестезиологу и њиховим компањонима или да колеге са посла између себе сакупе паре и плате ове људе. Само наиван човек може да очекује да ће проћи јефтиније од 10.000 евра.
(Слоба, 20. jul 2018 16:15)

Ne mogu da verujem sta sam procitao.Kakvo placanje? O cemu ti pisese. Ako se nadje organ i kompatibilna osoba za transplataciju sve se radi po proceduri i bez ikakvog placanja. Eurotranplant je evropska organizacija koja je propisala uslove i pravila.Organi se razmenjuju izmedju clanica Eurotransplanta bez ikakve naknade.Zakon se donosi da bi Srbija postala clan Eurotransplanta

de ba de

pre 5 godina

barem je zapalio raspravu, a inicijativa da se vise doniraju organi svakako je dobra. jos i da se krv donira kao u hrvatskoj...ne bi po drustvenim mrezama non stop morali da mole. to postoji samo kod nas i zato je ova diskusija vrlo vazna. ko bi reko da ce ovaj jednom necemu pametnom da doprinese..

Dr

pre 5 godina

Dr., 20. jul 2018 17:21) 

Doktore, koja se transplantacija vrši u Srbiji? Besplatna? Ma nemoj!!!
(Putnik, 20. jul 2018 17:44)

Sve transplatacije, roznjace, pluca, jetre,, bubrga, srca su u Srbiji besplatne.Ljudi se kojima je neophodna transplatacija nekog organa stavljaju na listu i kada se nadje odgovarajuci donor i izvrsi tipizacija tkiva poziva se po hitnom.podtupku pacijent sa liste kome odgovara organ i vrsi se tranplatacija.

Ja

pre 5 godina

Pre mesec dana je cekajuci transplantaciju srca , preminuo 33-godisnji covek, otac dve male devojcice...Inace , moj brat od tetke....Nazalost, nije uspeo i nije docekao...

Hegel, Kant, Martinovic, organomafija u nastajanju

pre 5 godina

@mikin
"Nije vlasnik ni kuce ni stana, ali opet to ne odlazi na dobos vec neko to nasledjuje."

A ko je vlasnik od trenutka smrti do zavrsetka ostavinske rasprave ? Niko ? Ne moze da bude niko nego onaj ko je upisan u katastar !
(

milojko

pre 5 godina

Ako ćemo kompletiranu pravnu regulaciju ovoga, onda je to ugovor između građanina i države. Ugovor da OBAVEZUJE OBE STRANE. Prema tome građanin koji potpiše ima pravo a država obavezu da dotičnom licu OBEZBEDI ORGAN u slučaju da mu život zavisi od toga. Ukoliko država ne ispuni obavezu, naslednici da dobiju odštetu od...pa recimo jedan milion eura. Važi?

65 DAVANJA KRVI

pre 5 godina

Mojom slobodnom voljom sam davao i davaču krv ,imam i donorsku karticu za organe ali ponavljam sve to isključivo mojom slobodnom voljom.Šta ako nekom religija zabranjuje davanje- primanje organa?Šta sa ljudima koji umru u svojoj kuči ,da li će ih nositi na seciranje u bolnicu , da li to pravo imaju i strane drzave ako naš drzavljanin umre na njihovoj teritoriji ili obrnuto tj da nasi istranziraju stranca.Matinović kao pravnik ne bi smeo da iznosi ovakve tvrdnje jer nijedna imovina ili drugo vlasništvo nijednog trenutka nisu bez vlasnika odnosno u slučaju kada nema naslednika postoji pravni institut drzave koji do okončanja ostavinske rasprave vodi brigu o imovini,Ako ljudsko telo zakon tretira kao vlasništvo to otvara vrata legalizaciji trgovine organima jer gradjanin ima pravo slobodnim raspolaganjem imovine tj. ko onda moze zabraniti da neki Pera proda bubreg nekom Stevi za 30000eur ili slično.

Prijateljski savet

pre 5 godina

Ovom ne bih dao ni njivu da mi okopava.

Da li ste vi svesni da imate ocajan kadar u vrhu stranke i da ako budete izgubili ili naterali na sebe gnev ovog naroda to ce biti prvenstveno zbog ovakvih likova?